Niet veel aan is dan ook precies wat ik zocht haha. Makkelijke headphone, comfortabel, en zeer goede reproductie van sound. Bass is voor mij prima qua muziek dat ik veel luister!Solictice schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:52:
[...]
Heb em op de Nationale AV dagen gehoord, maar vond er niet veel aan. Wel bassheavy, dat zeker.
Maar smaken verschillen natuurlijk
Haha, ik geloof je. Ik vond de speakers van 99 euro van ze ook waanzinnig. Spijt dat ik iets duurders wilde proberenNegakinu schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:50:
Hier nog een erg goede review van de Teufel Aureol Real, dat ding waar ik zelf zo enthousiast over ben maar waar niemand me in gelooft.Dat ding klinkt echt vele malen beter dan hij eruit ziet, trust me!
http://www.areadvd.de/hardware/2013/teufel_aureol_real.shtml
[afbeelding]

Welke speakers dan als ik vragen mag?PatrickG schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:27:
[...]
Haha, ik geloof je. Ik vond de speakers van 99 euro van ze ook waanzinnig. Spijt dat ik iets duurders wilde proberen
Offtopic:
De Teufel Concept B20, als je een review schrijft krijg je 12% korting. Voor het geld vond ik ze geweldig. Sommige hebben het over een brom en een niet helemaal dode behuizing. Ik vond ze gewoon swingen en detailrijker dan mijn dure Audioengine A2's.
Ontopic ;):
Dus ik ga er wel vanuit dat de headphones gewoon erg goed zijn
Verwijderd
Moet je me misschien eens eindelijk die review sturen voor publicatieNegakinu schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:50:
Hier nog een erg goede review van de Teufel Aureol Real, dat ding waar ik zelf zo enthousiast over ben maar waar niemand me in gelooft.Dat ding klinkt echt vele malen beter dan hij eruit ziet, trust me!
Heb je hem geprobeerd?Negakinu schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:50:
Het is een open design? Hoe zit het met sound leakage? Ik ben opzoek naar een nieuwe headphone voor muziek/films/anime etc. Ook veel om mee te nemen in de trein etc. Dus ik moet geen leakage hebben. Ik heb ooit een 5.1 teufel set gehad, die echt super klonk. Ben hier ook wel nieuwschierig na, en ik vind hem er erg mooi uit zien. Een beetje zoals AKG te werk gaat, en die zijn echt prachtig.
Eigenlijk stond ik op het punt om de ATH m50 aan te schaffen, maar er is zoveel keuze.
Kan iemand misschien advies geven als het op sport headphones aankomt? Ik ben bang geworden dat mijn huidige Sony MDREX510LPB defect raken door al het zweet van het hardlopen, linker kant werd vorige week al behoorlijk zacht door al het zweet wat naar binnenkwam en heb nog geluk dat die het weer volledig doet. Ook valt deze er soms uit wat behoorlijk irritant kan zijn.
Ik zit te kijken naar Sennheiser in ears zoals deze :
pricewatch: Sennheiser CX 685 Sports (Blauw, Zilver)
Lijken mij ideale headphones maar 50 - 60 euro is iets te duur voor alleen sporten. Vooral de in ear versies zijn erg duur bij Sennheiser.. normale in ears (zonder rubber) zijn goedkoper maar zijn rotzooi.
Dus mijn vraag, weet iemand goede in ear sport headphones voor minder dan 30?
Ik zit te kijken naar Sennheiser in ears zoals deze :
pricewatch: Sennheiser CX 685 Sports (Blauw, Zilver)
Lijken mij ideale headphones maar 50 - 60 euro is iets te duur voor alleen sporten. Vooral de in ear versies zijn erg duur bij Sennheiser.. normale in ears (zonder rubber) zijn goedkoper maar zijn rotzooi.
Dus mijn vraag, weet iemand goede in ear sport headphones voor minder dan 30?
Verkeerde topic! (zie warning). Kort antwoord: nee geen goedkope goede sportdopjes te vinden. Ervaring CX 685 sports: zitten en klinken erg goed.
In het oordopjes topic in Accessoires en Navigatie krijg ik nog minder (geen) antwoord dan hier...Propheticus schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:24:
Verkeerde topic!
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Dat zou kunnen komen doordat: Niemand een antwoord heeft op je vraag of niemand zin heeft antwoord te geven. Dat laatste kan dan ook weer meerdere oorzaken hebben. (Zelf geen onderzoek doen en aangeven wat je hebt gevonden, vragen stellen over dingen die makkelijk zelf uit te zoeken zijn of advies vragen om daarna alles wat niet strookt met het antwoord dat je zoekt, of waar je al van overtuigt was en je enkel bevestiging voor zoekt, af te branden.)
Pff het rechter oortje van mijn Sennheiser CX300 II is de laatste tijd weer zachter dan de linkerkant. Ik heb deze al nieuw gekregen (van MediaMarkt) nadat de vorige precies hetzelfde probleem had. Sterker nog, hiervoor had ik nog andere Sennheiser InEar phones (weet het type niet meer) en die had ook hetzelfde!
Komt dit bij anderen ook voor bij Sennheisers?
Ik ga er wel zuinig mee om en heb hem nooit heel luid staan, dus ik snap niet hoe dit kan gebeuren
Deze bedoel ik:
Ik ga er wel zuinig mee om en heb hem nooit heel luid staan, dus ik snap niet hoe dit kan gebeuren
Deze bedoel ik:

[ Voor 9% gewijzigd door Cornholio op 15-04-2013 16:55 ]
Ik ga wel een topic aanmaken in het Accessoires & Navigatie gedeelte...Propheticus schreef op zondag 14 april 2013 @ 14:59:
Dat zou kunnen komen doordat: Niemand een antwoord heeft op je vraag of niemand zin heeft antwoord te geven. Dat laatste kan dan ook weer meerdere oorzaken hebben. (Zelf geen onderzoek doen en aangeven wat je hebt gevonden, vragen stellen over dingen die makkelijk zelf uit te zoeken zijn of advies vragen om daarna alles wat niet strookt met het antwoord dat je zoekt, of waar je al van overtuigt was en je enkel bevestiging voor zoekt, af te branden.)

Cornholio schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:53:
Pff het rechter oortje van mijn Sennheiser CX300 II is de laatste tijd weer zachter dan de linkerkant. Ik heb deze al nieuw gekregen (van MediaMarkt) nadat de vorige precies hetzelfde probleem had. Sterker nog, hiervoor had ik nog andere Sennheiser InEar phones (weet het type niet meer) en die had ook hetzelfde!
Deze bedoel ik:
[afbeelding]
offtopic:
ga er voor het gemak er maar even vanuit dat het hebben over deze vraag niet per definitie offtopic is (en is Acc&Nav hoort) gezien dat dit soort problemen naar mijn idee ook bij (lichte / sport) hoofdtelefoons voor onderweg voor kan komen.
ga er voor het gemak er maar even vanuit dat het hebben over deze vraag niet per definitie offtopic is (en is Acc&Nav hoort) gezien dat dit soort problemen naar mijn idee ook bij (lichte / sport) hoofdtelefoons voor onderweg voor kan komen.
Lijkt me beginnende kabelbreuk. Bij Sennheiser heb je relatief 'stroeve' kabels. Ga je met deze oortjes of een hoofdtelefoon bewegen én je draagt hem tussen de kleding (onder een jas / trui) dan blijft de kabel voortdurend een beetje 'plakken' aan de kleding en zal er telkens een korte periode een ietsepietsie kracht op de kabel komen. Na een tijdje kun je de headphones weggooien vanwege kabelbreuk.
Althans, bovenstaande lijkt mij, want andere merken hebben duidelijk minder stroeve kabeltjes en ook duidelijk minder vaak kabelbreuk bij in-ears etc. met redelijk dikke kabeltjes.
Niet dat ik zo 1,2,3 een linkje heb, maar het is iets dat ik vaker op audio-fora als 'typische' Sennheiser 'kwaal' wordt gezien. Al hebben vrijwel alle merken wel weer een eigen specialiteit om kaduuk te kunnen gaan.
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Ziet er op papier uit als een goede versterker voor headphones:
http://www.guru3d.com/new..._headphone_amplifier.html
Kent iemand de kwaliteit van de componenten? (DAC etc).
Uiteraard afhankelijk van de prijs, of het interessant is...
http://www.guru3d.com/new..._headphone_amplifier.html
Kent iemand de kwaliteit van de componenten? (DAC etc).
Uiteraard afhankelijk van de prijs, of het interessant is...
mixing a drink and music
Bedankt voor je antwoord
Ik ga er in ieder geval weer mee terug naar de winkel en dan zie ik wel even wat ik verder doe.
Graag gedaan. Laat anders weten hoe de winkel er mee omgaat?Cornholio schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:00:
[...]
Bedankt voor je antwoord
Ik ga er in ieder geval weer mee terug naar de winkel en dan zie ik wel even wat ik verder doe.
Heb vandaag een paar ath m50's in ontvangst kunnen nemen.
Mijn grote vraag:
Moeten je oren aan nieuwe klanken tonen wennen?
of
Is het 'burning in' geen myth?
Mijn eerste indruk (met het aller eerste liedje) was toch wat tegenvallend. Mijn oude WeSC headphones leken er niet meteen aan onder te doen. Maar ruim 1 uur later leek het toch echt alsof het allemaal wat warmer werd en ik belletjes en rinkeltjes hoorde die ik nog nooit gehoord had. Ook zang op de achtergrond lijkt duidelijker te zijn. Alles springt veel meer.
Ennhh Ik vraag me af hoe soundproof ze zijn. Closed, maar ik hoor er toch best veel doorheen gaan heb ik het idee. Of moeders en vriendin hebben gewoon een te hoge/scherpe stem ha ha.
Mijn grote vraag:
of
Mijn eerste indruk (met het aller eerste liedje) was toch wat tegenvallend. Mijn oude WeSC headphones leken er niet meteen aan onder te doen. Maar ruim 1 uur later leek het toch echt alsof het allemaal wat warmer werd en ik belletjes en rinkeltjes hoorde die ik nog nooit gehoord had. Ook zang op de achtergrond lijkt duidelijker te zijn. Alles springt veel meer.
Ennhh Ik vraag me af hoe soundproof ze zijn. Closed, maar ik hoor er toch best veel doorheen gaan heb ik het idee. Of moeders en vriendin hebben gewoon een te hoge/scherpe stem ha ha.
Ik kom toch even terug hierop.RnB schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:53:
Ik heb sinds vandaag de Grado SR80i en ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet ben weggeblazen. Ik heb her en der gelezen dat ze nog ingespeeld moeten worden, dus daar hoop ik dan maar op.
Voor de prijs zijn ze nu zeer zeker niet slecht, maar ik had hoge verwachtingen door alle lof erover. Ik zal ze geduldig in spelen door gewoon muziek te luisteren, misschien dat ik het verschil in de loop der tijd ga horen.
Mensen die ervaring met de Grado SR80i hebben en hier meer over kunnen vertellen? Hoelang duurt het inspelen bijvoorbeeld, andere ervaringen?
Ik heb ze nu wat langer natuurlijk en ik begin het geluid toch wel te waarderen. Het lijkt alsof de bass iets meer aanwezig is dan toen ie net uit de doos kwam. De hoge tonen zijn nog even goed, maar door de vollere bass, is het gehele geluidsbeeld echt top.
Ik vraag me af of dat inspelen echt een fabel is of niet, ik merk toch wel verschil.
Al met al toch wel meer dan tevreden met de aankoop van de Grado SR80i.
Zelf heb ik geen ervaring met een ath m50 maar wel met een ultrasone hfi 780, deze had in het begin veel te weinig bass en veel te veel hoge tonen. Qua bass leken het net oude ipod oortjes, gewoon niet aanwezig en de treble deed gewoon pijn aan je oren. Ik heb ze toen een paar dagen op een schoenendoos gezet en non-stop muziek gespeeld het resultaat was duidelijk te horen, zeer aanwezige bass en gewoon fijne treble(nog steeds te veel volgens sommigen maar ik vind het wel fijn) dus burning in is zeker geen mythe.LunaTempesta schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:46:
Heb vandaag een paar ath m50's in ontvangst kunnen nemen.
Mijn grote vraag:
of
Ik zou ze gewoon een nachtje non-stop laten spelen en dan nog maar eens proberen het zal waarschijnlijk beter zijn.
Zal hem een nachtje aan laten staan op shuffle.
Placebo of niet.
Placebo of niet.
Verwijderd
Kun je testen door een nieuwe met een gebruikte te vergelijken. Dan neem je de factor weg dat je oren wennen aan het geluid.LunaTempesta schreef op woensdag 17 april 2013 @ 19:46:
Mijn grote vraag:
of
Wat dat laatste betreft beseffen mensen vaak niet dat je oren of nog nauwkeuriger je oorharen trillingen waarnemen en dat je hersenen daar geluid van 'maken'. Een kenmerk van hersenen is dat ze zich aan kunnen passen aan diverse situaties dus een ander geluid is geen uitzondering.
Vergelijkbaar is het feit dat de beweegbare delen van een headset ook veranderen met de tijd dus is het zeker niet uit te sluiten dat het inspelen een invloed op de soepelheid van de materialen heeft. Alleen is het niet duidelijk hoe groot de invloed het op het geluid heeft.
Duidelijk =) Bedankt!
Gezien het vandaag weer zover was in het openbaar vervoer, en er weer een aanrijding was heb ik extra lang de m50's op mn hoofd gehad. ~ruim 2 uur achter elkaar. In die 2 uur helemaal nergens last van gehad, zit erg comfortabel en is niet zwaar op het hoofd. Verschillende soorten muziek afgespeeld en het klinkt allemaal erg lekker warm en vol. Had gelukkig hier en daar wat .flac files, maar ga nu toch proberen om een groot deel te vervangen wat mp3 was. Klinkt toch allemaal net wat duidelijker. 320kb/s is prima te doen, maar eronder hoor je het vrij snel.
Het enige wat ik toch wat jammer vindt, ze sluiten niet helemaal af van de omgeving. Ik denk niet meteen dat men mijn muziek hoord, maar ik hoor genoeg 'harde' geluiden van buiten af. Trein, bus etc. Pasvorm moet er misschien nog in komen, maar het voelt niet alsof er ergens iets ontsnapt. Oh, en de kabel is bothersome lang, zelfs met de coiled version.
Binnekort misschien even gaan kijken voor een FiiO of andere amp.
Gezien het vandaag weer zover was in het openbaar vervoer, en er weer een aanrijding was heb ik extra lang de m50's op mn hoofd gehad. ~ruim 2 uur achter elkaar. In die 2 uur helemaal nergens last van gehad, zit erg comfortabel en is niet zwaar op het hoofd. Verschillende soorten muziek afgespeeld en het klinkt allemaal erg lekker warm en vol. Had gelukkig hier en daar wat .flac files, maar ga nu toch proberen om een groot deel te vervangen wat mp3 was. Klinkt toch allemaal net wat duidelijker. 320kb/s is prima te doen, maar eronder hoor je het vrij snel.
Het enige wat ik toch wat jammer vindt, ze sluiten niet helemaal af van de omgeving. Ik denk niet meteen dat men mijn muziek hoord, maar ik hoor genoeg 'harde' geluiden van buiten af. Trein, bus etc. Pasvorm moet er misschien nog in komen, maar het voelt niet alsof er ergens iets ontsnapt. Oh, en de kabel is bothersome lang, zelfs met de coiled version.
Binnekort misschien even gaan kijken voor een FiiO of andere amp.
Ik wist niet dat het mogelijk was om een verschil te horen tussen 320kb/s mp3 en flac.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Zet maar eens een klassiek nummer op
. Bij drukkere muziek hoor je het niet echt, maar bij klassiek hoor je toch net wat meer.
Iemand al ervaring met de Soul by Ludacris SL300 ? Of is dit te vergelijken met Beats by Dre?
Hier een link naar het betreffende artikel:
http://www.hoofdtelefoons...tm_medium=pricecomparison
Lees deze review anders even door:Fixio schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:32:
Iemand al ervaring met de Soul by Ludacris SL300 ? Of is dit te vergelijken met Beats by Dre?
http://www.innerfidelity....noise-canceling-headphone
Denk dat je voor die prijs stukken beter klinkende hoofdtelefoons kunt krijgen.
In de bovenstaande review staat dat de goedkopere Soul SL150 eigenlijk een betere koop is, dus als je het uiterlijk geweldig vindt kun je die misschien nog bekijken.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Naar mijn mening heeft de m-50 geen profijt van een betere versterker. Als je al winst wil dan moet je een dac of voor portable een dap halen. Maarja waarschijnlijk kan je beter genoegen nemen met wat je al hebt.
Ik denk dat mijn huidige koptelefoon eerder de bottleneck zal zijnLunaTempesta schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:15:
Zet maar eens een klassiek nummer op. Bij drukkere muziek hoor je het niet echt, maar bij klassiek hoor je toch net wat meer.
Tweakblog van de maand
Ik ben dus niet helemaal thuis in het amp/dac whatever wereldje.Heilige Kaas schreef op donderdag 18 april 2013 @ 17:50:
Naar mijn mening heeft de m-50 geen profijt van een betere versterker. Als je al winst wil dan moet je een dac of voor portable een dap halen. Maarja waarschijnlijk kan je beter genoegen nemen met wat je al hebt.
Wat is het verschil tussen de 3 genoemde? Ik snap dat een amp eigenlijk alleen maar een versterkertje natuurlijk is. En ik zit niet direct op alleen meer volume te wachten.
Is te vergelijken met Beats, maar klinkt wel ietsje beter.Fixio schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:32:
Er zijn wel betere te krijgen, met noise-cancelling of zonder. Je kunt is kijken naar House of Marley TTR Iron. Is toch een wat 'hipper' design/merk, maar qua geluid zijn ze stukken beter dan Beats, en ook wel beter dan Soul.
Spulletjes voor de O2 zijn besteld. Alles bij elkaar zo'n 370 euro 
Dat is wel inclusief een hele boel hoge kwaliteit tin maar ik moet nog wat andere handige soldeer spullen halen. Best een duur geintje zo. Zo heb ik bijvoorbeeld nog een standaard nodig en een spitsere punt. Niet dat dat heel duur is maar toch.

Dat is wel inclusief een hele boel hoge kwaliteit tin maar ik moet nog wat andere handige soldeer spullen halen. Best een duur geintje zo. Zo heb ik bijvoorbeeld nog een standaard nodig en een spitsere punt. Niet dat dat heel duur is maar toch.
Ok, cool.Heilige Kaas schreef op donderdag 18 april 2013 @ 23:20:
Spulletjes voor de O2 zijn besteld. Alles bij elkaar zo'n 370 euro
Anyhow, hou op ons de hoogte, een kort fotoverslagje zou misschien leuk zijn van je eerste bordje. Ben benieuwd of je nog zo enthousiast bent tegen de tijd dat de eerste Objective DAC klaar is, hahaha.
Mijn oude koptelefoon is overleden (ongelukje tijdens het longboarden, ja stom. Er mistte 1 tegel in het fietspad, en die wist ik weer te vinden) Klonk heerlijk maar behuizing was nogal el cheapo.
Nu een sennheiser momentum in huis gehaald. Voor een gesloten koptelefoon vind ik hem nog best ruimtelijk klinken, ook makkelijk aan te sturen vanaf een cowon x9.
Nu een sennheiser momentum in huis gehaald. Voor een gesloten koptelefoon vind ik hem nog best ruimtelijk klinken, ook makkelijk aan te sturen vanaf een cowon x9.
Ik ben op zoek naar een leuke over-ear headphone met een budget rond de 50 euro.
Zelf natuurlijk in de pricewatch gekeken, en daar paar selecties uit gemaakt.
Sony MDR-ZX500
Sennheiser HD 205
Sony MDR-V55 (on ear ?)
Ik heb op dit moment een Sennheiser HD-457 welke redelijk bevalt, geluid is niet geweldig, en het on-ear zorgt er voor dat het zit comfort na een half uur niet meer fijn is. Daarom nu op zoek naar een over-ear koptelefoon.
Hebben jullie een tip welke over-ear hoofdtelefoon rond de 50 euro fijn geluid geeft, en redelijk zit?
Koptelefoon zal gebruikt worden op mijn telefoon (nokia lumia 920), PC en versterker (oudere NAD).
Sony MDR-ZX500
Sennheiser HD 205
Sony MDR-V55 (on ear ?)
Ik heb op dit moment een Sennheiser HD-457 welke redelijk bevalt, geluid is niet geweldig, en het on-ear zorgt er voor dat het zit comfort na een half uur niet meer fijn is. Daarom nu op zoek naar een over-ear koptelefoon.
Hebben jullie een tip welke over-ear hoofdtelefoon rond de 50 euro fijn geluid geeft, en redelijk zit?
Koptelefoon zal gebruikt worden op mijn telefoon (nokia lumia 920), PC en versterker (oudere NAD).
Ik heb al een lange geschiedenis van headphones achter de rug. Ik heb een AKG en een Jecklin Float (het dynamische model) gehad en heb een jaar of tien geleden zelf een electrostatische hoofdtelefoon gemaakt. Die had een zeer goed geluid (zeer open en schoon met goede plaatsing), maar het voelde toch altijd wat ongemakkelijk zo'n groot eigen bouwsel met duizenden volts op je kop. Het (zeer) open model maakte huiskamer gebruik ook lastig. De spanning (zowel fysiek als electrisch) is nu van de folie af, dus ik moet misschien nieuwe maken, maar dat is een lastige klus. De panelen vallen wel mee, maar m.n. een veilige en comfortabele houder is lastig.
Sinds ik een externe DAC (Tianyun Zero Dac) heb ben ik ook weer meer geinteresseerd in goede headphones. Ik heb voor dagelijks gebruik nu een AKG 420 en een Sennheiser PX100II. Duizenden euro's in een Stax investeren doe ik maar niet, maar welke headphones benaderen het electrostatische geluid?
N.B. wellicht is mijn audio streamen via android topic voor de hoofdtelefoon bezitters ook interessant
Ervaringen audio-streamen met Android
Sinds ik een externe DAC (Tianyun Zero Dac) heb ben ik ook weer meer geinteresseerd in goede headphones. Ik heb voor dagelijks gebruik nu een AKG 420 en een Sennheiser PX100II. Duizenden euro's in een Stax investeren doe ik maar niet, maar welke headphones benaderen het electrostatische geluid?
N.B. wellicht is mijn audio streamen via android topic voor de hoofdtelefoon bezitters ook interessant
[ Voor 8% gewijzigd door Poecillia op 19-04-2013 21:43 ]
Zelf nooit een dergelijke hoodtelefoon gehoord, maar ik denk dat je een zeer transparant en 'waarheidsgetrouw' geluid zoekt?! Misschien dat een pricewatch: Sennheiser HD 25-1 II (Zwart) een mooie hoofdtelefoon kan vormen voor jouw gebruik en verwachtingen.Poecillia schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:39:
Ik heb al een lange geschiedenis van headphones achter de rug. Ik heb een AKG en een Jecklin Float (het dynamische model) gehad en heb een jaar of tien geleden zelf een electrostatische hoofdtelefoon gemaakt. Die had een zeer goed geluid (zeer open en schoon met goede plaatsing), maar het voelde toch altijd wat ongemakkelijk zo'n groot eigen bouwsel met duizenden volts op je kop. Het (zeer) open model maakte huiskamer gebruik ook lastig. De spanning (zowel fysiek als electrisch) is nu van de folie af, dus ik moet misschien nieuwe maken, maar dat is een lastige klus. De panelen vallen wel mee, maar m.n. een veilige en comfortabele houder is lastig.
Ik zou hoe dan ook eerst een keer luisteren, want de HD-25 is goed, maar het klankbeeld is zeker niet alledaags (en moet je dus liggen)
HuhPoecillia schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:39:
duizenden volts op je kop.
Tweakblog van de maand
Wat ik zoek in een hoofdtelefoon is een goede soundstage en plaatsing. Naar mijn ervaring zijn de open modellen daar beter in dan de gesloten modellen. Ik heb zelf even wat rondgeneusd en denk aan de Sennheiser HD800 (helaas erg duur). In het middensegment zijn er enkele modellen van Audio Technica die een goede soundstage hebben zoals de ATH A900x. Kennen jullie meer modellen met vergelijkbare eigenschappen?
@Witeken: bij een normale electrostaat bedraagt de spanning op de folie 5-10.000 Volt. Ik gebruikte op mijn hoofdtelefoon 1700 V. Stax zit op ongeveer 500V. Ik moest een relatief hoge spanning gebruiken omdat ik een draadraster toepas en minder nauwkeurig kan werken. Als je belangstelling hebt voor mijn project het staat nog op internet bij http://esl.hifi.nl/project09.htm
@Witeken: bij een normale electrostaat bedraagt de spanning op de folie 5-10.000 Volt. Ik gebruikte op mijn hoofdtelefoon 1700 V. Stax zit op ongeveer 500V. Ik moest een relatief hoge spanning gebruiken omdat ik een draadraster toepas en minder nauwkeurig kan werken. Als je belangstelling hebt voor mijn project het staat nog op internet bij http://esl.hifi.nl/project09.htm
Goeden avond mede tweakers,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervanging van mijn Beat By Dr Dre Tour in-ear's.
De controltalk is na 3 jaar kapot gegaan waardoor nu de muziek steeds op pauze gaat.
Ik zoek nieuwe in-ears.
Ik hou wel van een lekker bass.
Luister veel Hip-Hop, R&B, Dubstep of Lounge. Eigenlijk elk genre wel, maar dat het meeste.
Ze moeten lekker geluiddicht zijn zodat ik geen omgevingsgeluid hoor en de mensen om mij heen mij niet horen. (noise cancelling mag maar alleen als dit ook goed werkt.)
Afstandsbediening met mic. voor iDevices is een pré.
Mijn gehoorgang is vrij klein. Bij de Beats Tour had ik maatje S in mijn oren en dat bleef nèt zitten.
Ik gebruik de in-ears voor het normale gebruik. In de bus, trein, school, vakantie enz. enz.
Ik ben ook weer geen audiofiel maar ik hou wel van hoge kwaliteit muziek zonder kraken.
Ik heb de muziek nooit hard staan omdat ik al een gehoorbeschadiging heb opgelopen tijdens één avondje stappen.
Daarom is de geluidsdichtheid ook wel belangrijk.
Mijn budget is ongeveer 150-200 euro. Eigenlijk is 175 wel de max. maar als iemand een super alternatief heeft dan is tot 200 mogelijk. Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd.
Ik heb zelf ook al gezocht en ik kwam uit op de AKG K391NC maar ik weet niet of dat nou is wat ik nodig heb. Ik twijfel of de noise cancelling wel nodig is.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen sturen.
Alvast bedankt.
Joris
P.s. Weten jullie toevallig ook of er winkels zijn waar je in-ears kan testen?!
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een vervanging van mijn Beat By Dr Dre Tour in-ear's.
De controltalk is na 3 jaar kapot gegaan waardoor nu de muziek steeds op pauze gaat.
Ik zoek nieuwe in-ears.
Luister veel Hip-Hop, R&B, Dubstep of Lounge. Eigenlijk elk genre wel, maar dat het meeste.
Ze moeten lekker geluiddicht zijn zodat ik geen omgevingsgeluid hoor en de mensen om mij heen mij niet horen. (noise cancelling mag maar alleen als dit ook goed werkt.)
Mijn gehoorgang is vrij klein. Bij de Beats Tour had ik maatje S in mijn oren en dat bleef nèt zitten.
Ik gebruik de in-ears voor het normale gebruik. In de bus, trein, school, vakantie enz. enz.
Ik ben ook weer geen audiofiel maar ik hou wel van hoge kwaliteit muziek zonder kraken.
Ik heb de muziek nooit hard staan omdat ik al een gehoorbeschadiging heb opgelopen tijdens één avondje stappen.

Mijn budget is ongeveer 150-200 euro. Eigenlijk is 175 wel de max. maar als iemand een super alternatief heeft dan is tot 200 mogelijk. Goedkoop is duurkoop zeg ik altijd.
Ik heb zelf ook al gezocht en ik kwam uit op de AKG K391NC maar ik weet niet of dat nou is wat ik nodig heb. Ik twijfel of de noise cancelling wel nodig is.
Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven zodat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen sturen.
Alvast bedankt.
Joris
[ Voor 8% gewijzigd door Jorussio op 20-04-2013 03:06 ]
Shure srh215. Heeft, afgaande van de frequentie grafiek, een beetje een beats geluid.
Het lijkt me verder stug dat er winkel zijn waar je ze kan testen ivm hygiëne.
En lees voor de gein de topic warming eens.
Het lijkt me verder stug dat er winkel zijn waar je ze kan testen ivm hygiëne.
En lees voor de gein de topic warming eens.
offtopic:
[quote]Jorussio schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 02:57:
[/quote]
Mag ik vragen: als de Tours goed bevielen, waarom zou je dan een andere in-ear set willen overwegen? Is er een bepaald aspect van de muziek dat je hebt gemist bij die Beats / Monster in-ears? Of wil je simpelweg iets anders?
Simpel gezegd komt er namelijk op dit moment niet echt een set in de buurt van de Monsters komt qua klankbeeld. Hooguit 50 Cents SMS Audio in-ears (niet in PW), maar de SMS hoofdtelefoons zijn niet super naar mijn idee, dus de in-ears zijn waarschijnlijk ook af te raden. Bose kan eventueel misschien een optie zijn als je met iets minder bass genoegen neemt.
[quote]
[/quote]
Nee, en hoogstwaarschijnlijk bestaan die winkels gewoon niet: hygiëne. De beste mogelijkheid lijkt mij om iemand die je kent te vragen of je met de eigen eartips (of hoe je die dingen ook maar noemen wilt) naar zijn/haar in-earset mag luisteren.
[quote]Jorussio schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 02:57:
[/quote]
Mag ik vragen: als de Tours goed bevielen, waarom zou je dan een andere in-ear set willen overwegen? Is er een bepaald aspect van de muziek dat je hebt gemist bij die Beats / Monster in-ears? Of wil je simpelweg iets anders?
Simpel gezegd komt er namelijk op dit moment niet echt een set in de buurt van de Monsters komt qua klankbeeld. Hooguit 50 Cents SMS Audio in-ears (niet in PW), maar de SMS hoofdtelefoons zijn niet super naar mijn idee, dus de in-ears zijn waarschijnlijk ook af te raden. Bose kan eventueel misschien een optie zijn als je met iets minder bass genoegen neemt.
[quote]
[/quote]
Nee, en hoogstwaarschijnlijk bestaan die winkels gewoon niet: hygiëne. De beste mogelijkheid lijkt mij om iemand die je kent te vragen of je met de eigen eartips (of hoe je die dingen ook maar noemen wilt) naar zijn/haar in-earset mag luisteren.
En wat Heilige Kaas zegt: lees de topic-warning als je wilt
Idee is namelijk dat je een eigen topic met jouw omschrijving van de gezochte in-ears (en jouw beschrijving is al prima) aan maakt.
Verwijderd
Kijk dan maar eens voor hifiman of Aude'ze. Deze komen het dichtst bij, of overtreffen de een hoop stax'en. (oke misschien niet de SR009, maar die kost ook "iets" meer.Poecillia schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:39:
Honderden euros voor een stax sr207 setje klinkt ook als een fatsoenlijke electrostaat, daar hoef je geen duizenden euros voor te rekenen.
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Wat je dan heel mooi kan overwegen voor die prijs is de Bang & Olufsen Earset i3 (of 3i, weet ik zo neit meer) die heb ik laatst geprobeerd met ongeveer alle genres(grofweg) waaronder ook dubstep, DnB en HipHop, en dit zijn dan toch ook wel de beste oortjes die ik in een lange tijd gehad heb, zelfs beter dan de kleine oordopjes van Sennheiser (wat toch wel echt "mijn" merk is, qua koptelefoons onverslaanbaar maar oortjes doen ze het een beetje k*t).Jorussio schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 02:57:
Goeden avond mede tweakers,
Ik zoek nieuwe in-ears.
Ik heb de muziek nooit hard staan omdat ik al een gehoorbeschadiging heb opgelopen tijdens één avondje stappen.![]()
Daarom is de geluidsdichtheid ook wel belangrijk.
Alvast bedankt.
Joris
Heerlijk gebalanceerd en even geluid, lekker diep en kleurig hoog, perfect imo!
Die B&O earset i3/3i is naar mijn mening het beste setje wat ik ooit heb mogen beluisteren! (dan te bedenken dat ik oordopjes HAAT......)
over electrostaten gesproken, ik kon laatst van iemand een Sennheiser Unipolar 2000 overnemen voor €25,-!!!!!111!!1!!!11mr.paaJ schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:46:
Honderden euros voor een stax sr207 setje klinkt ook als een fatsoenlijke electrostaat, daar hoef je geen duizenden euros voor te rekenen.
Dan was dit weliswaar ZONDER de voeding/versterker die er bij zat, wat ik uitermate jammer vond.
Daarom heb ik hem niet gekocht.
Btw: hij is ook nog niet verkocht dus mocht iemand nog intresse hebben.....
[ Voor 11% gewijzigd door w4v3g0d op 22-04-2013 20:08 ]
edit: verplaatst.
oké dan. Begrijp totaal niet waarom, maar goed.
oké dan. Begrijp totaal niet waarom, maar goed.
[ Voor 137% gewijzigd door YorisM op 27-04-2013 16:46 ]
Jep, maar toch horen ze hier niet.
Wise enough to play the fool
Mijn eerste objective2 is up and running! Geweldig om naar iets te luisteren wat je zo ff zelf in elkaar heb gezet. Hij kwam goed door alle testen en mijn sacrifice koptelefoon heeft het overleeft. En nu... Dit klinkt echt wel goed! Ik weet toch wel zeker dat er verbetering is van het geluid.
Morgen even mijn DAC fixen en dan heb ik dan toch eindelijk echt mooi spul.
Damn dit geeft wel een rewarding gevoel.
Als ik tijd heb ga ik mijn DIY blog beginnen! Kunnen jullie lezen hoe het ging. Wauw de soundstage is echt verbeterd!
Morgen even mijn DAC fixen en dan heb ik dan toch eindelijk echt mooi spul.
Damn dit geeft wel een rewarding gevoel.
Lekker versterkertje is dat ja
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Met de verschillende gain resistors zou je er genoeg watt uit moeten kunnen pompen om elke headphone aan te sturen.
nee, "dopjes" horen hier niet
[ Voor 102% gewijzigd door teacher op 30-04-2013 23:04 ]
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
tip 1, die bullet oordopjes kosten je waarschijnlijk meer aan verzending dan wat je voor de in-ears zelf betaald. Niet echt handig om die te kiezen, dan is het handiger een lokale winkel binnen te lopen voor een goedkoop dopje.
tip 2, stel deze vraag in Acc. en Navigatie. Blijkbaar ben je zo snel door de laatste vijf pagina´s gegaan, dat je niet bent tegen gekomen dat in-ears in Acc. en Navigatie horen. Je hebt dus een grotere kans op een antwoord daar, dan hier.
Succes!
[ Voor 26% gewijzigd door teacher op 30-04-2013 23:05 ]
Wordt het niet dringend tijd dat die regels overboord worden gegooid? De regels zorgen niet enkel voor verwarring, het is tevens onnodig om een onderscheid te maken tussen wat wel en niet mobile gebruik is en zeker als dat onderscheid gemaakt wordt op basis van.. wat eigenlijk?
Op basis van goede mooie koptelefoons en elke keer dezelfde vraag over dopjes van 5 euro die het beste zijn.
Ik ga gewoon als ik ooit zin heb een nieuwe "Het grote In-ears topic" maken, dan zijn we van het gedoe af. Er is nu al een topic over onbekende merken maar waarom niet alles bij elkaar gooien? Er zijn soms betere in ears van een huis merk en soms betere chinezen. Als je haast heb neem je een bekend merk. Als je geduld heb laat je het overkomen van waar dan ook.
Ik ga gewoon als ik ooit zin heb een nieuwe "Het grote In-ears topic" maken, dan zijn we van het gedoe af. Er is nu al een topic over onbekende merken maar waarom niet alles bij elkaar gooien? Er zijn soms betere in ears van een huis merk en soms betere chinezen. Als je haast heb neem je een bekend merk. Als je geduld heb laat je het overkomen van waar dan ook.
+1 kaas
Tweakblog van de maand
AgreedHeilige Kaas schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:32:
Op basis van goede mooie koptelefoons en elke keer dezelfde vraag over dopjes van 5 euro die het beste zijn.
wat is jullie mening over draadloze koptelefoons? Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe koptelefoon en was onder andere naar het kijken naar de Sennheiser RS 160. Zijn er hier mensen met ervaring met deze koptelefoon?
Mijn mening over draadloos: koop het alleen als je het echt nodig hebt of graag wilt hebben. Je betaald namelijk meer voor de ingebouwde accu, versterker, dac, ontvanger en van het zendstation de behuizing adc en transmitter. Verder is het marktaandeel denk ik kleiner.
Het komt er op neer dat draadloos prijs kwaliteit minder is dan bedraad. Maar voor sommigen mensen is het draadloze belangrijker.
verder heb ik zelf weinig ervaring met draadloze koptelefoons dus ik weet niet hoe ver de techniek al ontwikkeld is.
Het komt er op neer dat draadloos prijs kwaliteit minder is dan bedraad. Maar voor sommigen mensen is het draadloze belangrijker.
Verwijderd
Ik weet niet meer wie die Creative Aurvana Live toen voor 50 euro heeft gekocht, maar deze is nu weer 100 euro in de Creative webshop
. Balen toen ik eindelijk had bedacht om deze te halen was deze trouwens al opgetrokken naar de prijs van zo'n 85 euro. Helaas ook de Uptown gemist voor 50 euro... 
Hoe vinden jullie de Sennheiser Momentum zitten voor meerdere uren? Ik heb deze even in de winkel opgehad en het verbaasde mij dat deze minder zat dan de Philips Uptown vooral door de kleine oorschelpen van de Momentum.

Hoe vinden jullie de Sennheiser Momentum zitten voor meerdere uren? Ik heb deze even in de winkel opgehad en het verbaasde mij dat deze minder zat dan de Philips Uptown vooral door de kleine oorschelpen van de Momentum.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 13:34 ]
Verwijderd
Misschien niet de goede topic maar ik moest het even delen. Voor 29 euro inclusief verzending deze Denon c 360 op de kop weten te tikken. In een woord: fenomenaal voor 29 eur 
http://www.hifiklubben.nl...s&utm_content=DENAHC360BK
http://www.hifiklubben.nl...s&utm_content=DENAHC360BK
Ik ben op zoek naar een gesloten koptelefoon die uitermate goed geschikt is voor gitaar spelen voor minder dan 100 euro. normaal ben ik wel iemand die op internet goed gaat zitten zoeken naar een geschikte kandidaat maar ik ben bang dat ik door de bomen het bos niet meer ziet.....er is erg veel keuze in gesloten koptelefoons in de price watch.
Dus kan iemand mij een kop telefoon aanraden die goed is voor gitaar spelen voor onder de 100 euro?
Dus kan iemand mij een kop telefoon aanraden die goed is voor gitaar spelen voor onder de 100 euro?
dopjesgaaaap
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 30-04-2013 23:40 ]
Zit er hier iets bij voor je?The mindkiller schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:12:
Ik ben op zoek naar een gesloten koptelefoon die uitermate goed geschikt is voor gitaar spelen voor minder dan 100 euro. normaal ben ik wel iemand die op internet goed gaat zitten zoeken naar een geschikte kandidaat maar ik ben bang dat ik door de bomen het bos niet meer ziet.....er is erg veel keuze in gesloten koptelefoons in de price watch.
http://www.feedbackmusic....efoons/gesloten/100006293
waar sluit je hem op aan?The mindkiller schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 23:12:
Verwijderd
Kleine vraag van mij kant.
Is het verschil tussen de Bose AE2 en de Bose AE2i niet het kabeltje met afstandbediening?
Oftwel: Als ik een AE2 aanschaf maak ik er dan een AE2i van door het kabeltje te vervangen door een kabeltje met afstandsbediening?
Zijn er daarnaast nog goede alternatieven voor deze headphone?
Alvast dank.
Is het verschil tussen de Bose AE2 en de Bose AE2i niet het kabeltje met afstandbediening?
Oftwel: Als ik een AE2 aanschaf maak ik er dan een AE2i van door het kabeltje te vervangen door een kabeltje met afstandsbediening?
Alvast dank.
Enigste verschil tussen AE2 en AE2i is het kabeltje.Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:13:
Kleine vraag van mij kant.
Alvast dank.
de i staat voor iPhone/iPod/iMac etc.
De remote werkt volgens mij ook niet met android of windows phone en andere non-i apparaten.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Er zijn heel wat hoofdtelefoons in die prijsklasse. Wat een goed alternatief is, is op afstand lastig in te schatten, zowel de betere Philips en Sony modellen als Beyerdynamic, V-moda, Sennheiser, Bower&Wilkinson etc. zijn qua prijs concurrenten.Verwijderd schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:13:
Vraag is: wat voor gebruik heb je er mee voor ogen, vermoedelijk voor thuis? En wat waardeer je zo aan de Bose? Want daarmee valt wellicht beter iets te zeggen over wat mooie alternatieven zouden kunnen zijn.
Loop anders ook een keer bijv. de Mediamarkt in of bij de lokale audio/hifi specialist, daar kun je meestal diverse modellen proberen om te zien wat je bevalt.
Qua klankbeeld kan het misschien interessant zijn om bijv. een Denon D1000 of D1100 en een goede Sony er bij te pakken. Interessant om te vergelijken (met een duidelijk ander klankbeeld) zijn misschien de Audio-Technica ATH m50 en Beyerdynamic DT770 Pro. De 990 Pro's zouden qua klankbeeld lijken op de 770's, maar de 990 is open, waar de 770 gesloten is.
Even alleen dit stukje, want als eigenaar van zowel de 990 Pro en de 770 kan ik melden dat ik het verschil ontzettend groot vind. De 990 klinkt echt véél fijner! De 770 is veel scheller en geeft veel meer druk op de oren bij het luisteren.Bluepenguin schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:47:
[...]
De 990 Pro's zouden qua klankbeeld lijken op de 770's, maar de 990 is open, waar de 770 gesloten is.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Verwijderd
De DT 770 pro is naar mijn mening enkel gericht op isolatie en robuustheid (echt niet kapot te krijgen). Veruit de minste van alle DT modellen op klankgebied en comfort, alhoewel ik graag de 32 ohm Special Edition wil bezitten
Ik zit nu ongeveer een driekwartjaar te genieten van mijn b&w P3. Ding bevalt tot nu toe erg goed! Destijds goedkoop nieuw kunnen kopen maar achteraf toch wel spijt dat ik niet voor de P5 ben gegaan. De P3 klinkt heerlijk en zit op zich ook vrij goed maar na een uurtje of 2 begint het ding irritant te worden. De hoofdband heeft te weinig padding en de oorschelpen zitten op de oren en vallen er niet overheen. Dit laatste is ook een probleem bij de P5 maar die lijkt me tijdens het proberen in winkels toch fijner te zitten. Qua geluid kom ik weinig te kort maar het draagcomfort van de P5 is toch wel wat beter.
Nu is het natuurlijk niet slecht dat ik na 2 uur luisteren een korte pauze in moet lassen, maar op het werk heb ik dat ding vaak langer in gebruik.
even nog het geluid, het klinkt heerlijk! Geen overdreven bas, geen snerpend hoog, maar toch een heerlijk vol en kraakhelder geluidje. Het beluisteren van verschillende stijlen gaat erg goed. Van blues (hugh laurie, miles davis) tot rock (green day, guns & roses) tot dance (hed kandi, oude trance muziekjes) alles is goed te doen en klinkt lekker. Over het algemeen luister ik veel naar wat mainstream pop muziek (seal, ed sheeran, milow, caro emerald, adele etc. etc. etc.) maar wat uitschieters klinken ook heerlijk:)
Nu is het natuurlijk niet slecht dat ik na 2 uur luisteren een korte pauze in moet lassen, maar op het werk heb ik dat ding vaak langer in gebruik.
even nog het geluid, het klinkt heerlijk! Geen overdreven bas, geen snerpend hoog, maar toch een heerlijk vol en kraakhelder geluidje. Het beluisteren van verschillende stijlen gaat erg goed. Van blues (hugh laurie, miles davis) tot rock (green day, guns & roses) tot dance (hed kandi, oude trance muziekjes) alles is goed te doen en klinkt lekker. Over het algemeen luister ik veel naar wat mainstream pop muziek (seal, ed sheeran, milow, caro emerald, adele etc. etc. etc.) maar wat uitschieters klinken ook heerlijk:)
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Van de week een Bose QC15 gehaald. Voornamelijk voor tijdens lange vluchten.
Weet dat men d'r doorgaans niet al te positief over is, maar ik vind het geluid toch heel behoorlijk klinken op de grond
Volgende week voor het eerst testen tijdens een vlucht, dus heel benieuwd hoe dat bevalt, qua noise cancelling.
Weet dat men d'r doorgaans niet al te positief over is, maar ik vind het geluid toch heel behoorlijk klinken op de grond
Volgende week voor het eerst testen tijdens een vlucht, dus heel benieuwd hoe dat bevalt, qua noise cancelling.
Haters everywhere but I don’t really care
Groter verschil dan ik dacht, de 770 is blijkbaar dus duidelijk de mindere van de 990 pro. Nooit één van de twee in bezit gehad of uitgebreid kunnen luisteren, maar kreeg aan de hand van veel reviews/fora het idee dat het vooral de kenmerkende 'openheid' / 'transparantie' van een open hoofdtelefoon vs. gesloten zou zijn. Toch jammer dat de 770's zo (relatief) schel blijken.Wormaap schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:10:
[...]
Even alleen dit stukje, want als eigenaar van zowel de 990 Pro en de 770 kan ik melden dat ik het verschil ontzettend groot vind. De 990 klinkt echt véél fijner! De 770 is veel scheller en geeft veel meer druk op de oren bij het luisteren.
Hehe, eindelijk weer eens tijd en rust! Dat betekend tijd om lekker muziek te luisteren en zo de tweede objective2 maar te bouwen. Best grappig want nu luister in naar mijn zelf gebouwde o2 terwijl ik er nog een maak. Soort van ampception. (flauw?
)
Maargoed, ik zou dus ook nog een DIY log maken. Ik heb al een hoofdpost gemaakt een tijdje geleden (Zie sig) maar nog geen specifieke log. Die van de objective twee gaat nog komen als ik de tijd heb.
Je mag bookmarken en dan wordt je vanzelf wel op de hoogte gehouden.
Wie durft het aan de eerste te ontvangen?
Oh en hier een teaser van mijn eigen amp in een behuizing. Ik moet zeggen dat dat aluminium veel mooier is dan ik dacht. Ik ben totaal geen fan van die kleur, vooral mat. Maar deze brushed frontplate ziet er wel nice uit. Ik ga voor mezelf een eigen behuizing maken, moet nog even kijken wat.
Meteen even testen of het tweakers fotoalbum werkt. Als het goed is, is hij clickable.

Edit: En een vraagje. Deze tin laat vrij veel flux achter op het pcbtje. Zouden jullie zoiets graag verwijderd zien of niet? Het is puur cosmetisch, het is dus niet geleidend en het corrodeert niet.
Zo ziet het er uit:
Maargoed, ik zou dus ook nog een DIY log maken. Ik heb al een hoofdpost gemaakt een tijdje geleden (Zie sig) maar nog geen specifieke log. Die van de objective twee gaat nog komen als ik de tijd heb.
Oh en hier een teaser van mijn eigen amp in een behuizing. Ik moet zeggen dat dat aluminium veel mooier is dan ik dacht. Ik ben totaal geen fan van die kleur, vooral mat. Maar deze brushed frontplate ziet er wel nice uit. Ik ga voor mezelf een eigen behuizing maken, moet nog even kijken wat.
Meteen even testen of het tweakers fotoalbum werkt. Als het goed is, is hij clickable.

Edit: En een vraagje. Deze tin laat vrij veel flux achter op het pcbtje. Zouden jullie zoiets graag verwijderd zien of niet? Het is puur cosmetisch, het is dus niet geleidend en het corrodeert niet.
Zo ziet het er uit:

[ Voor 50% gewijzigd door Heilige Kaas op 02-05-2013 21:27 ]
Zou alleen die pootjes ff strak afknippen.
Haters everywhere but I don’t really care
Looks good. Sluit mij alleen wel aan bij mattijst; zou idd contactpuntjes nog iets verder afknippen alvorens ze te solderen.Heilige Kaas schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:49:
Zo ziet het er uit:
[afbeelding]
Zou overigens best de eerste willen ontvangen, maar qua geluidsomschrijving zou ik nogal nutteloos zijn, en qua feedback ook dus vrees ik.
N=1, natuurlijk. Mijn mening hoeft niet die van anderen te zijnBluepenguin schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:32:
[...]
Groter verschil dan ik dacht, de 770 is blijkbaar dus duidelijk de mindere van de 990 pro. Nooit één van de twee in bezit gehad of uitgebreid kunnen luisteren, maar kreeg aan de hand van veel reviews/fora het idee dat het vooral de kenmerkende 'openheid' / 'transparantie' van een open hoofdtelefoon vs. gesloten zou zijn. Toch jammer dat de 770's zo (relatief) schel blijken.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hey,
Het klopt dat ze verder moeten worden afgeknipt en dat doe ik nu ook. Ik heb voor de o2 een tang gepakt die knipt ze een stuk korter af. Ik knip ze wel af na het solderen maar korter krijg ik ze toch niet met die ietwat oversized tang. Mij lijkt het lastiger om te solderen met afgeknipte pootjes
Het klopt dat ze verder moeten worden afgeknipt en dat doe ik nu ook. Ik heb voor de o2 een tang gepakt die knipt ze een stuk korter af. Ik knip ze wel af na het solderen maar korter krijg ik ze toch niet met die ietwat oversized tang. Mij lijkt het lastiger om te solderen met afgeknipte pootjes
Het enige advies dat ik je kan geven is zelf luisteren naar deze hoofdtelefoons. Ik heb zelf in de winkel ook de 990 en de 770 naast elkaar beluisterd en vindt persoonlijk de 770 beter klinken. (Deze heb ik dus ook aangeschaft destijds).Bluepenguin schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 19:32:
[...]
Groter verschil dan ik dacht, de 770 is blijkbaar dus duidelijk de mindere van de 990 pro. Nooit één van de twee in bezit gehad of uitgebreid kunnen luisteren, maar kreeg aan de hand van veel reviews/fora het idee dat het vooral de kenmerkende 'openheid' / 'transparantie' van een open hoofdtelefoon vs. gesloten zou zijn. Toch jammer dat de 770's zo (relatief) schel blijken.
Loop eens binnen bij Feedback (in Rotterdam, Utrecht of Eindhoven) als dit een beetje in de buurt is. Daar kan je gewoon vragen of je wat hoofdtelefoons kunt beluisteren, zelfs nieuw uit doos als ze niet in display liggen. Wel zelf even een muziekspelertje meenemen
Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie. Ik kan morgen de Bose AE2 ophalen voor €90 bij een particulier, wel nieuw in doos met nog enkele maanden garantie. Ik neem later wel de beslissing of ik de kabel met afstandsbediening etc. erbij ga halen. Ik ga hem met name gebruiken voor vakanties tijdens vluchten en dergelijke. Naar werk ga ik in principe altijd met de auto (waar overigens ook een bose geluidsinstallatie in zitBluepenguin schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 21:47:
[...]
Er zijn heel wat hoofdtelefoons in die prijsklasse. Wat een goed alternatief is, is op afstand lastig in te schatten, zowel de betere Philips en Sony modellen als Beyerdynamic, V-moda, Sennheiser, Bower&Wilkinson etc. zijn qua prijs concurrenten.
Vraag is: wat voor gebruik heb je er mee voor ogen, vermoedelijk voor thuis? En wat waardeer je zo aan de Bose? Want daarmee valt wellicht beter iets te zeggen over wat mooie alternatieven zouden kunnen zijn.
Loop anders ook een keer bijv. de Mediamarkt in of bij de lokale audio/hifi specialist, daar kun je meestal diverse modellen proberen om te zien wat je bevalt.
Qua klankbeeld kan het misschien interessant zijn om bijv. een Denon D1000 of D1100 en een goede Sony er bij te pakken. Interessant om te vergelijken (met een duidelijk ander klankbeeld) zijn misschien de Audio-Technica ATH m50 en Beyerdynamic DT770 Pro. De 990 Pro's zouden qua klankbeeld lijken op de 770's, maar de 990 is open, waar de 770 gesloten is.
Heb al een paar keer bij de mediamarkt gestaan en bij de bcc op zaterdagmiddag

Heb inderdaad ook gekeken naar reviews van de Denon D1100. Ziet er goed uit op het plaatje maar hoe die klinkt weet ik niet en las dat die nogal breekbaar is.
Zag op het vliegveld in ny een beats voor de dollarprijs. Dacht als die goed klinkt neem ik hem maar toen ik hem opzette viel mij de kwaliteit van het geluid wel erg tegen voor die prijs.
Voor €90 heb ik denk ik een koptelefoon met een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Ik ben op zoek naar een ps3 headset met een niet al te dure prijs.
ik heb zelf al een paar headsets gevonden:
1. Turtle Beach EAR FORCE P11
2. Turtle Beach EAR FORCE PX21
3. Turtle Beach EAR FORCE X12
4. Tritton Kunai stereo headset
5. Tritton AX 180
Hebben er mensen verstand van headsets en weten wat de beste is (en de verschillen zijn)
of hebben er ervaring mee?
of zijn dit hele commerciele overprice merken? en hebben jullie nog aanbevelingen misschien.
ik heb zelf al een paar headsets gevonden:
1. Turtle Beach EAR FORCE P11
2. Turtle Beach EAR FORCE PX21
3. Turtle Beach EAR FORCE X12
4. Tritton Kunai stereo headset
5. Tritton AX 180
Hebben er mensen verstand van headsets en weten wat de beste is (en de verschillen zijn)
of hebben er ervaring mee?
of zijn dit hele commerciele overprice merken? en hebben jullie nog aanbevelingen misschien.
En hoe bevalt de Bose tot nu toe?Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:21:
... morgen de Bose AE2 ophalen voor €90 bij een particulier, wel nieuw in doos met nog enkele maanden garantie. Ik neem later wel de beslissing of ik de kabel met afstandsbediening etc. erbij ga halen. Ik ga hem met name gebruiken voor vakanties tijdens vluchten en dergelijke. Naar werk ga ik in principe altijd met de auto (waar overigens ook een bose geluidsinstallatie in zit). Daarnaast zal ik hem af en toe thuis gebruiken.
Verwijderd
Hallo allen, hoop dat een van u mij misschien kan helpen. Ik heb al een tijd een headset voor Xbox en pc, kan op beiden aangesloten worden. Nou krijg ik vaak klachten op Skype dat men mijn spelgeluid kan horen. Ik keek naar de instellingen en het bleek dat mijn headset ingesteld stond as luidspreker. Zodra ik hem instel op headset komt er geen geluid meer uit en werkt de microfoon niet. Ik denk dat omdat hij ingesteld staat op luidspreker ik ook zo vaak die klachten krijg.
Edit het gaat om een speedlink medusa, alleen geen idee welke versie.
Edit het gaat om een speedlink medusa, alleen geen idee welke versie.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2013 23:40 ]
Ik zou hier nog even terug op komen. Ik ben weer naar de Media Markt gegaan met mijn oordopjes. De verpakking en boekjes had ik al weggeflikkerd, maar dat was geen probleem.Bluepenguin schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 23:57:
[...]
Graag gedaan. Laat anders weten hoe de winkel er mee omgaat?Sennheisers hebben een best goede garantie, dus veel winkels doen meestal niet al te moeilijk, maar een tweede maal lijkt me een interessante kwestie.
Op mijn bon stond nog niks over dat ik ze al eens eerder vervangen heb en ik heb dat ook niet vermeld. Nu staat er wel op mijn bon dat hij omgeruild is. Maar ik ga van de week weer langs om te zien of ik ze ook nog kan inwisselen. Heb toch liever andere dopjes ;-)
dat is soepeltjes gegaan! Nette afhandeling in ieder geval, je hebt dus in een week of drie een nieuwe set gekregen? Niet super snel, maar wel redelijk.Cornholio schreef op maandag 06 mei 2013 @ 17:26:
[...]
Ik zou hier nog even terug op komen. Ik ben weer naar de Media Markt gegaan met mijn oordopjes. De verpakking en boekjes had ik al weggeflikkerd, maar dat was geen probleem.
Op mijn bon stond nog niks over dat ik ze al eens eerder vervangen heb en ik heb dat ook niet vermeld. Nu staat er wel op mijn bon dat hij omgeruild is. Maar ik ga van de week weer langs om te zien of ik ze ook nog kan inwisselen. Heb toch liever andere dopjes ;-)
Uit nieuwsgierigheid: wat is de reden om toch liever andere dopjes te kiezen? Liever niet meer kans op dit soort 'spontane' uitval, of ook op zoek naar een iets ander klankbeeld?
Ik weet niet of dit gepast is maar ik zat zelf ook naar een nieuwe headset te kijken. Heb nu een simpel dingetje van 30 euro van thermaltake welke gewoon 2 stereo drivers heeft. Komend van een 10 euro speakersetje merkte ik een hoop verschil en ik kan naar eigen zeggen aardig wat details horen (ben geen audiofreak). Maar omdat deze voor de 2e keer defect is gegaan ben ik beland bij de plantronics 780 welke ook 2 stereo drivers heeft maar wel 7.1 virtual sound heeft welke aan en uit gezet kan worden. Nu is mijn vraag of deze drivers in stereo mode kwalitatief slechter zullen zijn dan mijn stereo-only headset omdat deze gemaakt zijn voor 7.1? Of denk ik nu gewoon totaal verkeerd en is 7.1 gewoon een extra 'feature'?
Ze zijn niet 'gemaakt' voor 7.1, het is gewoon een stereo hoofdtelefoon die door middel van slimme trucs (Dolby Prologic en Dolby Headphone) '7.1' kan faken.
Vrij overbodige feature als je al een goede losse geluidskaart met Dolby Headphone hebt trouwens.
Vrij overbodige feature als je al een goede losse geluidskaart met Dolby Headphone hebt trouwens.
Verwijderd
Goed. Zit nu lekker te luisteren en m'n itunes in te richten.
Draagcomfort is perfect. Heb het gevoel dat die goed het overige geluid buiten houdt ondanks dat er geen noise cancelling op zit. Gek genoeg merk je dit met name als je hem op hebt maar het geluid uit staat.
Voor de rest vind ik de kwaliteit van het geluid goed. Je merkt wel goed wanneer je kwalitatief wat mindere muziek op hebt staan, maar dat is het risico van het vak. Ik ben in ieder geval klaar voor de vakantie
Ik luister niet echt veel muziek via een koptelefoon (heb een goede hifi-installatie), maar wil toch met een beperkt budget een goede hoofdtelefoon kopen.
Nu ben ik uitgekomen bij de JVC HA-S500. Via eBay importeren uit Japan. Volgens mij prima (ongeveer 40 euro), voor deze prijs.
Ik heb nu een Sony V55 gekocht, maar die gaat terug. Ding kraakt verschrikkelijk (behuizing)
Op dit moment luister ik via een Oppo prototype telefoon met Burr-Brown audiochip.
Nu ben ik uitgekomen bij de JVC HA-S500. Via eBay importeren uit Japan. Volgens mij prima (ongeveer 40 euro), voor deze prijs.
Ik heb nu een Sony V55 gekocht, maar die gaat terug. Ding kraakt verschrikkelijk (behuizing)
Op dit moment luister ik via een Oppo prototype telefoon met Burr-Brown audiochip.
[ Voor 24% gewijzigd door D-TECH op 07-05-2013 20:56 ]
Leuk om te horen hoe de Bose bevalt! Veel luistergenotVerwijderd schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:32:
[...]
Goed. Zit nu lekker te luisteren en m'n itunes in te richten.
Draagcomfort is perfect. Heb het gevoel dat die goed het overige geluid buiten houdt ondanks dat er geen noise cancelling op zit. Gek genoeg merk je dit met name als je hem op hebt maar het geluid uit staat.
Voor de rest vind ik de kwaliteit van het geluid goed. Je merkt wel goed wanneer je kwalitatief wat mindere muziek op hebt staan, maar dat is het risico van het vak. Ik ben in ieder geval klaar voor de vakantie
.
Als vragen mag: wilde je graag over jouw ervaring met de Sony vertellen, of vraag je advies over de JVC? Kan aan mij liggen, maar jouw post is redelijk onduidelijk wat dat betreft.D-TECH schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:48:
Ik luister niet echt veel muziek via een koptelefoon (heb een goede hifi-installatie), maar wil toch met een beperkt budget een goede hoofdtelefoon kopen.
Gezien "wil toch met een beperkt budget een goede hoofdtelefoon kopen" gaat het je waarschijnlijk om advies.
Vooral omdat je niet aan geeft:
wat voor klankbeeld je zoekt
waarvoor je de hoofdtelefoon wilt gebruiken (thuis, sporten, op het werk, in het OV)
wat voor muziek genres er vooral mee geluisterd gaan worden
precieze budget (waarschijnlijk rond de €40,- of kan ook ietsje meer?)
en eventuele aanvullende wensen/eisen hebt (zoals een merkvoorkeur)
is advies geven iets wat niet makkelijk is. Veel hangt van jouw wensen/eisen/voorkeuren/gebruik af.
Kijk daarnaast anders of er in de PW een aantal headphones te vinden zijn die je aanspreken, van redelijk wat zijn er ook reviews hier op tweakers. Zo niet, dan is er negen van de tien keer wel op fora als die van head-fi e.e.a. over te vinden.
Maar wat wel gezegd kan worden zonder jouw voorkeur qua klankbeeld/muziek genres etc. te kennen: de JVC wordt over het algemeen op audio-fora gezien als waar voor het geld en een (duidelijke) stap beter dan de V55. Al hoeft de Sony geen slechte headphone qua geluid te zijn, dat is ook afhankelijk van smaak.
Op dit moment zit ik te twijfelen tussen de JVC HA-S500 en de Philips SHP8000. Deze laatste is over-ear, een type dat ik prefereer.
Helaas zit volgens sommige reviewers teveel bass in de Philips (zoals bij die beats
), erg jammer. Daarentegen is het comfort wel een stuk hoger. De JVC schijnt niet echt comfortabel te zijn (sommige mensen houden het niet eens 5 minuten uit).
Comfort is belangrijk voor mij, ik luister jazz, klassiek en soms ook "soundtracks" (vaak electro-achtig met diepe bass). Koptelefoon is vooral voor thuis bedoeld, als de anderen niet mee willen luisteren. Budget ligt rond de 50 euro. Ik wil niet teveel bass (zoals in de philips), maar ook geen "flat" geluid (zoals de philips citiscape).
Helaas zit volgens sommige reviewers teveel bass in de Philips (zoals bij die beats
Comfort is belangrijk voor mij, ik luister jazz, klassiek en soms ook "soundtracks" (vaak electro-achtig met diepe bass). Koptelefoon is vooral voor thuis bedoeld, als de anderen niet mee willen luisteren. Budget ligt rond de 50 euro. Ik wil niet teveel bass (zoals in de philips), maar ook geen "flat" geluid (zoals de philips citiscape).
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een over-ear gesloten headphone. Budget ligt tot 100,-
Gesloten omdat ik hem veel op de faculteit zal gaan gebruiken en ik anderen niet tot last wil zijn. Over-ear omdat ik on-ear verschrikkelijk vind zitten.
Ik heb veel van die review sites al afgestruind, maar zelf horen is toch beter. Daarom de vraag hier of jullie het 'geluid' dat ik zoek herkennen er een geschikte koptelefoon bij weten.
Ik gebruik nu een Steelseries Siberia: hele fijne headset eigenlijk en geluid vind ik zeer mooi. Ik wil alleen niet met dat ding over straat, ziet er echt niet uit.
Ik heb getest:
- Denon AH D501
Deze vond ik mooi qua geluid, maar heeft net als de siberia ook zo'n wazige unit bovenlangs, waardoor het meteen weer afvalt...
- Shure SRH440
Deze vind ik te schel en te weinig bas hebben
- Reloop RHP 10
Deze heeft wat mij betreft weer net wat te veel bas, waardoor de muziek soms in een brei kan veranderen. Het is ook een DJ koptelefoon, dus dat het verklaren.
- KRK KNS 8400
Deze heb ik heel kort even gehoord. Klonk op zich prima, helaas wat boven budget (100,- is toch wel max.(behalve als ik echt niets kan vinden...))
Had ook het idee dat de hoge tonen soms wat schel werden.
Kennen jullie dus een model dat ongeveer het geluid van de KRK of Denon eruit krijgt en 'gewoon' alleen een hoofdband heeft? Dus goede bas (niet overmatig veel zoals de DJ koptelefoons) en helder (eerlijk) geluid dat niet schel wordt.
Ik luister (hard)rock, lichte metal, indie en klassiek.
Tips zijn meer dan welkom, want ik ben al eindeloos aan het zoeken...
Gesloten omdat ik hem veel op de faculteit zal gaan gebruiken en ik anderen niet tot last wil zijn. Over-ear omdat ik on-ear verschrikkelijk vind zitten.
Ik heb veel van die review sites al afgestruind, maar zelf horen is toch beter. Daarom de vraag hier of jullie het 'geluid' dat ik zoek herkennen er een geschikte koptelefoon bij weten.
Ik gebruik nu een Steelseries Siberia: hele fijne headset eigenlijk en geluid vind ik zeer mooi. Ik wil alleen niet met dat ding over straat, ziet er echt niet uit.
Ik heb getest:
- Denon AH D501
Deze vond ik mooi qua geluid, maar heeft net als de siberia ook zo'n wazige unit bovenlangs, waardoor het meteen weer afvalt...
- Shure SRH440
Deze vind ik te schel en te weinig bas hebben
- Reloop RHP 10
Deze heeft wat mij betreft weer net wat te veel bas, waardoor de muziek soms in een brei kan veranderen. Het is ook een DJ koptelefoon, dus dat het verklaren.
- KRK KNS 8400
Deze heb ik heel kort even gehoord. Klonk op zich prima, helaas wat boven budget (100,- is toch wel max.(behalve als ik echt niets kan vinden...))
Had ook het idee dat de hoge tonen soms wat schel werden.
Kennen jullie dus een model dat ongeveer het geluid van de KRK of Denon eruit krijgt en 'gewoon' alleen een hoofdband heeft? Dus goede bas (niet overmatig veel zoals de DJ koptelefoons) en helder (eerlijk) geluid dat niet schel wordt.
Ik luister (hard)rock, lichte metal, indie en klassiek.
Tips zijn meer dan welkom, want ik ben al eindeloos aan het zoeken...
HD205: Heb ik gehad, maar is nu kapot (schijnbaar opgeblazenBart_GR schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:55:
Ik ben op zoek naar een leuke over-ear headphone met een budget rond de 50 euro.
Sony MDR-ZX500
Sennheiser HD 205
Sony MDR-V55 (on ear ?)
V55: Klinkt uitstekend (veel beter dan de HD205), maar de "dj" functie (draaiende scharniertjes overal) zorgt er voor dat je alles hoort kraken tijdens het luisteren. Als je heel stil zit heb je nergens last van. Qua comfort trouwens ook niet super.
ZX500: Misschien nog wel de beste van de drie, zat erg lekker, maar had naar mijn mening een te sterke bass waardoor ik details miste die ik wel had bij de V55. Als je dat niet erg vindt, zou ik voor deze gaan.
Verwijderd
Hallo, ik heb tehoren gekregen dat ik voor deze vraag het beste hier kon posten, dus bij deze:
Sinds mijn oude koptelefoon, de Sennheiser HD205 bij een inbraak is meegenomen, ben ik op zoek naar iets nieuws, ik kan natuurlijk gewoon weer voor de Sennheiser gaan, maar die vond ik qua geluid goed, maar qua vorm etc toch wat minder, hij was me toch iets te groot en warm. Ik dacht daarom aan de Sony MDR-V55, een iets kleinere, en (naar mijn smaak) mooier vormgegeven koptelefoon. Behalve dat hij erg schijnt te kraken, heeft iemand ervaring met deze koptelefoon die dit kan bevestigen of ontkrachten?
En stel dat ik toch niet voor de V55 ga, hebben jullie andere koptelefoons die jullie mij aanraden?
Ik kijk naar koptelefoons tot maximaal 60-65 euro, around ear heeft mijn voorkeur, maar on ear kan ook.
Bedankt!
Edit: Spellvaut
Sinds mijn oude koptelefoon, de Sennheiser HD205 bij een inbraak is meegenomen, ben ik op zoek naar iets nieuws, ik kan natuurlijk gewoon weer voor de Sennheiser gaan, maar die vond ik qua geluid goed, maar qua vorm etc toch wat minder, hij was me toch iets te groot en warm. Ik dacht daarom aan de Sony MDR-V55, een iets kleinere, en (naar mijn smaak) mooier vormgegeven koptelefoon. Behalve dat hij erg schijnt te kraken, heeft iemand ervaring met deze koptelefoon die dit kan bevestigen of ontkrachten?
En stel dat ik toch niet voor de V55 ga, hebben jullie andere koptelefoons die jullie mij aanraden?
Ik kijk naar koptelefoons tot maximaal 60-65 euro, around ear heeft mijn voorkeur, maar on ear kan ook.
Bedankt!
De koptelefoon gaat na ongeveer 5 dagen kraken. Op Amazon kun je hier veel reviews over lezen. Mijn koptelefoon was van 3-2013, en dus relatief nieuw, wat erop wijst dat Sony er niks aan doet om dit te verhelpen in de productie van die dingen. Klonk overigens beter dan de HD205.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:37:
Hallo, ik heb tehoren gekregen dat ik voor deze vraag het beste hier kon posten, dus bij deze:
Bedankt!
Goed...... Je hebt je topic nu 3 (!!!!!) keer geplaatst. Das 2 keer teveel. Voor "aankoopadvies" -wat moet ik kopen- is je topic in cea: Op zoek naar een koptelefoon. prima.Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:37:
Bedankt!
Hier kan je ook verder, maar dit is een discussietopic en is meer eigen inzet gewenst. Laat maar weten waar je verder wil.
Verwijderd
Excuses voor het driedubbel posten, ik snap de indeling van dit forum niet helemaal, dus heb eerst op een wat minder actief subforum gedeelte gepost, daarna heb ik op dit subforum een topic gestart, maar daar werd ik doorverwezen naar dit topic en werd mn eigen topic gesloten, dus nu ben ik hier beland.
Maar oke, bedankt D-TECH voor het reageren, ik laat de Sony MDR-V55 maar zitten, hoor inderdaad teveel klachten over het kraken, welke koptelefoon is een goed alternatief?
Ik heb zelf naar de Sony MDR-V6 gekeken, maar dat het meer een studiokoptelefoon is en niet echt voor normaal gebruik schrikt me toch een beetje af.
Maar oke, bedankt D-TECH voor het reageren, ik laat de Sony MDR-V55 maar zitten, hoor inderdaad teveel klachten over het kraken, welke koptelefoon is een goed alternatief?
Ik heb zelf naar de Sony MDR-V6 gekeken, maar dat het meer een studiokoptelefoon is en niet echt voor normaal gebruik schrikt me toch een beetje af.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.