“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Closed is vaak een strakkere, punchier bass. Maar open heeft een natuurlijker, rustiger geluid.
Het beste ga je zelf een keer naar hobo hifi om een paar headphones te luisteren en dan kunnen we aan de hand daarvan advies geven.
Persoonlijk vind ik de 558 meer fun dan 990. De 990 heeft een wat schellere treble waar je tegen moet kunnen. Maar ook dit weet je pas wanneer je wat heb geluisterd.
Dus ik kan niet gewoon van achter mijn computer bepalen welke headphone ik ga kopenHeilige Kaas schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 07:39:
Closed kan ook afhankelijk van je voorkeur juist beter zijn.
Closed is vaak een strakkere, punchier bass. Maar open heeft een natuurlijker, rustiger geluid.
Het beste ga je zelf een keer naar hobo hifi om een paar headphones te luisteren en dan kunnen we aan de hand daarvan advies geven.
Persoonlijk vind ik de 558 meer fun dan 990. De 990 heeft een wat schellere treble waar je tegen moet kunnen. Maar ook dit weet je pas wanneer je wat heb geluisterd.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Als je hoogste prioriteit gamen is, ik zelf heb voor games hele goede ervaringen met een ATH-AD700, Teufel Real en DT880, waarde de Teufel Real het makkelijkst aan te sturen is en ook voor de meeste muziek geschikt is. Tevens het goedkoopste van de drie. De DT880 is de "betere" hoofdtelefoon van de drie maar heeft wel een versterker nodig om goed tot zijn recht te komen. Tevens vind ik hem erg scherp voor de meeste muziek.witeken schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 01:29:
Dit is mijn voorlopige conclusie:
Sennheiser 558 = meer competitief, minder fun
Beyerdynamic DT770 = Fun, slecht voor competitief gamen
DT990 = Heel fun en goed voor gamen
Closed = (relatief) slecht
Is closed echt zo slecht als er beweerd wordt, want dat is het soort headphone dat ik wil? Zou half open eventueel een optie kunnen zijn?
Edit: In dit topic @Head-Fi heeft de meerderheid voor de DT770 pro gestemd. Ik denk dat de Audio Technica M50 afvalt. Hij schijnt ook niet zo comfortabel te zijn om te dragen.
too old, too cold
Ik weet dat het min of meer vloeken in de kerk is, maar bestaan er oordopjes die qua geluid een beetje overeenkomen? (liefst voor niet al te veel geld natuurlijk € 50 - 75)
[quote]drBunhead schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:16:
Ik weet dat het min of meer vloeken in de kerk is, maar bestaan er oordopjes die qua geluid een beetje overeenkomen? (liefst voor niet al te veel geld natuurlijk € 50 - 75)
[/quote]
maar even tussen offtopic haakjes geplaatst, sinds een tijdje vallen in-ears etc. onder Accessoires en Navi
denk ik..... of zoiets. >> Het blijft maar een mening tenslotte ;)
Nu ben ik dus opzoek naar een goede bluetooth koptelefoon.
Mijn omgeving is als volgt :
1. woonkamer ( samsung tv met daarachter een mac mini )
-wand
2. keuken + werkruimte + balkon
-wand
3. slaapkamer
nu wil ik in alle 3 de kamers luisteren, dus als ik de koptelefoon verbind met de mac mini in woonkamer
wil ik dat die niet gaat storen oid als ik in de werkruimte, balkon of slaapkamer ben.
zelf zoeken heb ik ook al gedaan
paar opties :
1. Beats by dre
Lees hier en daar dat er teveel bass in zou zitten en dat de kwaliteit qua geluid niet altijd geweldig is.
2. Sennheiser MX 550
Lees hier en daar dat het geluid volume niet geweldig is.
3. Bose QC15
Paar punten die er zowiezo op moeten zitten :
1. Bluetooth + mogelijkheid tot bedraad.
2. Volume
3. Ronde oordoppen ( dus geen vierkante )
Tips ?
Ik heb vanmiddag de DT 880 geluisterd en was eigenlijk zeer onder de indruk! Dat terwijl ik eigenlijk iets had tegen beyer dynamic vanwege zijn schelle treble. Deze koptelefoon was op een otl buizen versterkertje aangesloten en er zat een gemodde muse dac voor. Dit klonk erg open en helder. Echt een goede soundstage.
Ik moet wel zeggen dat deze wel is ge equalized naar een neutraal geluid, dus vandaar dat de schelle treble misschien niet aanwezig was maar hij klonkt zeker goed.
Ik denk dat ik mijn X1 ook maar eens zo ga equalizen, en dan daarna kijken wat ik zelf wel lekker vind klinken, misschien wat meer bass, meer/minder treble etc.
On another note. De X1 heeft gigantisch veel potentie, ik vond hem al erg goed klinken en hij klonk eigenlijk goed uit alles, zelfs mijn onboard geluidskaart maar ik heb bij ]eep deze koptelefoon gehoord op een gemodde muse dac (die ik nu heb gekocht
De X1 met de fiio e10 klonk een beetje mwah, de middentonen leken achter te blijven. Er klopte het een en het ander niet. Het klonk alsof er een plank tussen zat. De seperation liet wat te wensen over. Maarrr met die muse dac klinkt het echt stukken beter! De soundstage is echt stukken beter en het klinkt wat minder gesloten.
Deze combinatie raad ik dan ook niet aan. De e10 opzich is wel gewoon een goede dac, hij is absoluut niet slecht.
Ik zal later misschien wat uitgebreider er op ingaan.
Nu ik een koptelefoon heb gekozen, kan ik eens kijken naar wat ik nog meer nodig heb. Er is dacht ik eerder al gezegd dat het aansluiten van een koptelefoon op een geluidskaart niet de beste keuze is. Wat heb ik dan nodig? Suggesties? Ik hoorde FiiO, maar die kan je maar bij 1 winkel, die 2,5 sterren heeft, kopen in de PW. Dus indien er een FiiO aangeraden wordt, heb ik nog een winkel nodig waar ik die kan kopen.
Daarnaast heb ik ook nog een mp3- en flac-speler nodig. Ik heb momenteel een dumbphone (zonder 3,5mm aansluiting), en ik ben van plan die ook te vervangen. Dus ik denk dat het beter is om een smartphone te kopen. Want ik heb dan een groter scherm, maar 1 apparaat, enz. Akkoord dat ik beter een smartphone neem?
Ik ga waarschijnlijk de 250 Ohm versie kopen (er is ook geen andere versie te koop in de PW, en die krijgt goede reviews), maar gaat die smartphone dat wel aankunnen? En kunnen alle Android smartphones flacs afspelen? Op de speclijst staat er niet altijd dat ze flac ondersteunen, terwijl ik heb gelezen dat sinds 3.x , elk Android-toestel native flac-ondersteuning heeft.
TL;DR: Welke randapparatuur heb ik nog nodig? Kunnen alle Android smartphones flac afspelen? Hoe zit het met WP eigenlijk?
Tweakblog van de maand
Welke koptelefoon stel je dan voor?
Tweakblog van de maand
Van de DT770 is ook een 32Ω en 80Ω versie te krijgen toch? Die zullen waarschijnlijk efficiënter zijn en dus standaard al wat harder spelen waarmee je mogelijk het eerste nadeel omzeilt.
Check ook eens buitenlandse sites, om te beginnen Amazon, voor de modellen die je hier niet vindt.
Alleen 250Ω als spec zegt niet zoveel over hoe goed het gaat werken, zo vond ik een HD650 (300Ω) direct uit een iPod al prima werken. Kan het beter? Ja, maar voor velen zeker meer dan goed genoeg: zelf gaan luisteren blijft aan te raden.
[ Voor 18% gewijzigd door mr.paaJ op 17-03-2013 00:32 ]
liever de tong gebrand dan lauwe soep
@hierboven; Ik heb eigenlijk nog nooit een 32 ohm versie gezien van de BeyerDynamic DT770. Het begint volgens mij pas met de 80 ohm versie.
@topic / de rest; heeft er iemand ooit al eens de Furutech ADL GT40 USB DAC gebruikt als voorversterker? Krijgt ook vaak goede feedback.
Wel een prima hoofdtelefoon, mooi helder, maar ongeveer het tegenovergestelde van het imago dat de DT770 heeft.
De HD650 is open... een fantastische hoofdtelefoon maar niet voor onderweg.
http://europe.beyerdynami...32-ohms-on-the-occas.htmlLe Enfant! schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:34:
@hierboven; Ik heb eigenlijk nog nooit een 32 ohm versie gezien van de BeyerDynamic DT770. Het begint volgens mij pas met de 80 ohm versie.
Dit is de 32 Ohm versie van de DT 770 Pro, ookal vind ik deze versie ook niet echt lekker klinken op een mobiele telefoon.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Waar heb je ze beluisterd?
Bij de One schijnt het geluid goed te zijn.mr.paaJ schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:23:
Een mobiel heeft misschien niet genoeg vermogen om het niveau te halen dat je wenst, er kan kwalitatief minder aandacht aan de hoofdtelefoon uitgang besteed zijn en de accuduur is ook zonder muziekgebruik vaak al best ernstig beperkt.
Van de DT770 is ook een 32Ω en 80Ω versie te krijgen toch? Die zullen waarschijnlijk efficiënter zijn en dus standaard al wat harder spelen waarmee je mogelijk het eerste nadeel omzeilt.
Check ook eens buitenlandse sites, om te beginnen Amazon, voor de modellen die je hier niet vindt.
Alleen 250Ω als spec zegt niet zoveel over hoe goed het gaat werken, zo vond ik een HD650 (300Ω) direct uit een iPod al prima werken. Kan het beter? Ja, maar voor velen zeker meer dan goed genoeg: zelf gaan luisteren blijft aan te raden.
Ik heb trouwens gelezen dat de de 250 Ohm minder nodig heeft dan de 32 Ohm versie. Ik zal het eens even opzoeken...
Edit: Voila: http://www.head-fi.org/a/...ences-between-dt770-dt990
Of wordt er met het woord "power" nog iets anders bedoeld? (het hele stuk is helemaal onderaan de pagina)32Ohm Models
Despite their low Ohm rating, the 32Ohm variants actually will need a little more power than what the 250Ohm require. The reason they need a bit more juice is because of their sensitivity and impedance. They have both a really low impedance and a lower sensitivity rating, thus they will need more power.
Edit: Geldt die tekt eigenlijk nog sinds de gewone koptelefoons vervangen zijn door pro-versies?
[ Voor 22% gewijzigd door witeken op 17-03-2013 01:26 ]
Tweakblog van de maand
Ik heb de 80ohm, 250ohm en de 600ohm versie van de Beyerdynamic DT770 gehoord en die hebben allebei last van dat euvel. Met of zonder high-end versterker. Dat was weliswaar bij mijn plaatselijke audio-winkel, maar dat doet niets af aan mijn conclusie. Integendeel zelfs, want ik kwam in contact met hele dure high end (voor)versterkers.Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:45:
[...]
Als je de 32 ohms versie (andere wel??) nog nooit hebt gehoord, maar hem wél een "hevige bass" en een "walgelijk trebble" toedicht, uit welke duim zuig je dan zoiets??![]()
Ik herken namelijk het een noch het ander in deze voortreffelijke headphone, die hier binnen handbereik ligt.
Dat zijn de adviesprijzen, afgerond naar boven. Als je een beetje zoekt kun je ze voor €60 respectievelijk €300 vinden.Le Enfant! schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:34:
De Sennheiser HD 439 (80 euro) en Sennheiser HD 650 (500 euro, het is maar dat je het weet) weten de audioliefhebbers (op head-fi toch) ook te charmeren.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
iemand misschien enig idee ?
Idd haha..
Overgaauw in leiden .. Niet echt een superwinkel om rustig te luisteren maar kopen doe ik daar toch niet.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Verwijderd
Ik heb in februari een sennheiser PC360 headset besteld by mycom, om een lang verhaal kort te maken: Ik heb hem nog steeds niet aangezien ze m'n bestelling zonder mijn toestemming hebben geanuleerd, nu kan ik hem opnieuw bestellen en voor de zelfde prijs ontvangen als toen ik hem bestelde maar daar zit een levertijd van 10-22 dagen op.. AKA: nooit. Dus ik heb ze vriendelijk bedankt.
Nu kan ik nergens een Sennheiser PC360 vinden, terwijl ik net een soundcard met Dolby headphone amp heb gekocht. Mijn vraag is: wat is een goed alternatief ?
Ik gebruik m'n headset voornamelijk voor games op de PC zoals BF3 en ARMA, en heb een mic nodig voor teamspeak.
Ik kan wel een "gaming headset" van Tritton ofzo halen maar dan heb ik niks aan m'n dolby headphone amp. Astro A40's zijn een optie maar die zijn 249 dollar, pardon 249 euro.. ( wisselkoers m'n reet
Dus als jullie een goed alternatief weten ben ik jullie zeer dankbaar
IS de PC360 niet gewoon een HD555 (of HD595, ik weet het even niet zeker) met microfoon ingebakken? Ik zou eens naar de nieuwe HD558 of HD598 kijken en dan een Zalman clip mic erbij kopen. Ik zelf zweer nog steeds bij de ATH-AD700 als beste game headphone onder de 150 euro.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:25:
hallo, ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
Ik heb in februari een sennheiser PC360 headset besteld by mycom, om een lang verhaal kort te maken: Ik heb hem nog steeds niet aangezien ze m'n bestelling zonder mijn toestemming hebben geanuleerd, nu kan ik hem opnieuw bestellen en voor de zelfde prijs ontvangen als toen ik hem bestelde maar daar zit een levertijd van 10-22 dagen op.. AKA: nooit. Dus ik heb ze vriendelijk bedankt.
Nu kan ik nergens een Sennheiser PC360 vinden, terwijl ik net een soundcard met Dolby headphone amp heb gekocht. Mijn vraag is: wat is een goed alternatief ?
Ik gebruik m'n headset voornamelijk voor games op de PC zoals BF3 en ARMA, en heb een mic nodig voor teamspeak.
Ik kan wel een "gaming headset" van Tritton ofzo halen maar dan heb ik niks aan m'n dolby headphone amp. Astro A40's zijn een optie maar die zijn 249 dollar, pardon 249 euro.. ( wisselkoers m'n reet)
Dus als jullie een goed alternatief weten ben ik jullie zeer dankbaar.

http://www.ebay.nl/itm/Au...hones&hash=item3ccf8b08e8
[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 18-03-2013 15:44 ]
too old, too cold
Ik ben nu opzoek naar een vergelijkbare headphone, alleen een iets recenter model.
Iemand suggesties?
De headphone moet weer om het hele oor vallen en ook een goede bass hebben. Voor de rest sta ik voor alles open tot een max bedrag 100 euro
Als het bekabeld mag zijn raad ik een akg ghs-1 aan. Is niks anders dan een gemodde k518dj, ruimtelijkheid qua games is prima en muziek als DnB, dubstep, hardstyle en al die electro wubwub klinkt er heerlijk over.Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:25:
hallo, ik heb een vraag en ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen.
Ik kan wel een "gaming headset" van Tritton ofzo halen maar dan heb ik niks aan m'n dolby headphone amp. Astro A40's zijn een optie maar die zijn 249 dollar, pardon 249 euro.. ( wisselkoers m'n reet)
Dus als jullie een goed alternatief weten ben ik jullie zeer dankbaar.
Verwijderd
heb idd veel goede dingen over die Audio Technica's gehoord. alleen is die via ebay legit ? ik heb namelijk nog nooit iets via ebay gekocht en ziet niet te wachten om extra geld te betalen aan de duane. Ik zie ook dat die headset nergens verkrijgbaar is in NLNegakinu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:42:
[...]
IS de PC360 niet gewoon een HD555 (of HD595, ik weet het even niet zeker) met microfoon ingebakken? Ik zou eens naar de nieuwe HD558 of HD598 kijken en dan een Zalman clip mic erbij kopen. Ik zelf zweer nog steeds bij de ATH-AD700 als beste game headphone onder de 150 euro.
[afbeelding]
http://www.ebay.nl/itm/Au...hones&hash=item3ccf8b08e8
Beyerdynamics DT700's zijn ook erg prijzig. HD 558 is idd ook een optie.
extra info: mijn soundcard is een Asus Xonar DGX 5.1 PCIE audio card met dolby headphone amp.
nog andere suggesties ?
Ebay is legit. Die verkoper ook. Geen extra kosten, hij adverteert er zelfs mee. "NO VAT, DUTIES OR OTHER TAXES FOR THIS ITEM, GUARANTEED! SAME FOR ANY COUNTRY IN THE EU, OR EUROPE"Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:16:
[...]
heb idd veel goede dingen over die Audio Technica's gehoord. alleen is die via ebay legit ? ik heb namelijk nog nooit iets via ebay gekocht en ziet niet te wachten om extra geld te betalen aan de duane. Ik zie ook dat die headset nergens verkrijgbaar is in NL.
Beyerdynamics DT700's zijn ook erg prijzig. HD 558 is idd ook een optie.
extra info: mijn soundcard is een Asus Xonar DGX 5.1 PCIE audio card met dolby headphone amp.
nog andere suggesties ?
Er zijn zat hoofdtelefoons die je rond de 100 euro kan kopen. Er zijn er echter niet veel die zich zo bewezen hebben voor gaming als de ATH-AD700. Ik heb mijn AD700 lang geleden verkocht omdat ik upgrade naar een Beyerdynamic DT880. Ik gebruik nu een Teufel Aureol Real voor gaming. Ook een leuk ding! Die is 99,-
[ Voor 4% gewijzigd door Negakinu op 18-03-2013 16:25 ]
too old, too cold
Verwijderd
Ok zal er naar kijken. maar van die 3 headsets , de ATH AD700, de Beyedynamic en de teufel, welke vind jij het beste voor games? soundscape en overall sound quality/comfort ?Negakinu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:24:
[...]
Ebay is legit. Die verkoper ook. Geen extra kosten, hij adverteert er zelfs mee. "NO VAT, DUTIES OR OTHER TAXES FOR THIS ITEM, GUARANTEED! SAME FOR ANY COUNTRY IN THE EU, OR EUROPE"
Er zijn zat hoofdtelefoons die je rond de 100 euro kan kopen. Er zijn er echter niet veel die zich zo bewezen hebben voor gaming als de ATH-AD700. Ik heb mijn AD700 lang geleden verkocht omdat ik upgrade naar een Beyerdynamic DT880. Ik gebruik nu een Teufel Aureol Real voor gaming. Ook een leuk ding! Die is 99,-
en is die zalman mic goed? beetje lullig als ik mn teammates pest met een crappy mic
Wat is jullie mening over open vs closed? Voor welk genre is welk trouwens beter?
[ Voor 11% gewijzigd door witeken op 18-03-2013 17:39 ]
Tweakblog van de maand
Dat die FiiO dingen maar tot 150 ohm gaan is een beetje onzin. Ik heb de e10 eens gehoord met een sennheiser hd650/600 en dat klonk prima.witeken schreef op maandag 18 maart 2013 @ 17:17:
Een 250 Ohm versie zal het niet worden. Die FiiO dingen gaan maar tot ~150 Ohm. Maar dat boeit me niet echt.
Wat is jullie mening over open vs closed? Voor welk genre is welk trouwens beter?
Mijn mening over open vs closed is dat closed echt gewoon een no go is. Maar ik houd niet van het geluid van een gesloten headphone, of eigenlijk houd ik gewoon van het open geluid van een open headphone.
Dat terzeide,
Open is eigenlijk altijd beter maar voor muziek waar de bass heel erg belangrijk is komt gesloten volgens anderen vaak beter uit. De bass is harder/punchier ofzo. Kan ik me best voorstellen met een gesloten koptelefoon. Gesloten is ook beter als je bijvoorbeeld in een lawaaierige ruimte zit.
Maar deze generalisatie is niet altijd waar. Er zijn gesloten koptelefoons die opener klinken dan sommige open koptelefoons en vise versa.
Sluit ik me bij aan. Maar ook met muziek en films heb ik er veel plezier van gehad. Enige nadeel is dat 'ie te ruim/los kan zitten (zoals bij mij het geval was) en je kunt 'm niet afstellen. ~€100 is wel een hele mooie prijs.Negakinu schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:42:
Ik zelf zweer nog steeds bij de ATH-AD700 als beste game headphone onder de 150 euro.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Tweakblog van de maand
De verhalen over de bouwkwaliteit van deze koptelefoon die zou tegenvallen vind ik een beetje overdreven. Het mag dan voornamelijk plastic zijn, maar ze voelen zeer degelijk aan.
Ik zal morgen eens testen hoe het klinkt uit een iPod met een Fiio E1 mini versterkertje.
Linkin Park kun je imo het beste luisteren op een stereo. Van iemand die je niet aardig vindt. Terwijl jij in het buitenland zit. En de volumeknop vastgelijmd hebt.witeken schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:01:
Welke is het beste om naar Linkin Park te luisteren (dt770 - HD5xx)?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
CyBeR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:52:
[...]
Linkin Park kun je imo het beste luisteren op een stereo. Van iemand die je niet aardig vindt. Terwijl jij in het buitenland zit. En de volumeknop vastgelijmd hebt.
Ah je was me voor. Ik wilde ook al Guantanamo Bay referenties gaan maken...CyBeR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:52:
[...]
Linkin Park kun je imo het beste luisteren op een stereo. Van iemand die je niet aardig vindt. Terwijl jij in het buitenland zit. En de volumeknop vastgelijmd hebt.
too old, too cold
T is maar een geintje he. De oudere linking park vind ik best nog wel goed
Had hem op eBay gekocht voor $139,99 met 6N11 buis, maar ik heb de versie met 6922EH buis gekregen, waarvoor ze zo'n $185 vragen op eBay.
De USB DAC werkt prima, versterker ook. Nadeel is dat de adapter die erbij zit een US plug heeft, hij is wel 230 VAC dus met een plug-adapter werkt hij prima.
Ik heb wel een probleem: als USB de input is, heb ik alleen aan de linkerkant geluid. Dus geen stereo.
Vanaf de Line-in ingang heb ik wel stereo geluid.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Kapotte buis? Slecht afgeregelde kanalen?
Als ik softwarematig de balans 100% rechts zet hoor ik helemaal niets, ook niet een beetje.
Ik gebruik hem met Win7 x64 Ultimate, maar op andere pc's werkt hij ook niet in stereo. Koptelefoon is de Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm.
[ Voor 14% gewijzigd door Apocal1pse op 19-03-2013 12:44 ]
Misschien de buis, waar woon je? Ik heb hier 4 buisjes staan.Apocal1pse schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:11:
Ik heb vandaag de Aune T1 binnen gekregen.
Had hem op eBay gekocht voor $139,99 met 6N11 buis, maar ik heb de versie met 6922EH buis gekregen, waarvoor ze zo'n $185 vragen op eBay.
De USB DAC werkt prima, versterker ook. Nadeel is dat de adapter die erbij zit een US plug heeft, hij is wel 230 VAC dus met een plug-adapter werkt hij prima.
Ik heb wel een probleem: ik heb alleen aan de linkerkant geluid. Dus geen stereo.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Kapotte buis? Slecht afgeregelde kanalen?
Als ik softwarematig de balans 100% rechts zet hoor ik helemaal niets, ook niet een beetje.
Ik gebruik hem met Win7 x64 Ultimate, maar op andere pc's werkt hij ook niet in stereo. Koptelefoon is de Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm.
De Aune T1 gebruikt alleen de buis bij USB in, en niet bij Line-in, dus de buis zou het wel eens kunnen zijn inderdaad.
Ik woon in Budel, 30min onder Eindhoven.
Ik zie dat je ongeveer 110km van me af woont, da's me wat ver om te komen testen, maar bedankt voor het aanbod!
Ik ga even de lokale elektronica winkels af, misschien dat die iets hebben.
[ Voor 30% gewijzigd door Apocal1pse op 19-03-2013 12:49 ]
Waarschijnlijk hebben die niets! Je kan het beste gewoon op ebay kijken, daar heb je voor redelijk weinig geld wat buisjes. Daar heb ik de mijne ook vandaan. Je zou die ook over kunnen kopen, ik wou namelijk zelf ook de aune kopen maar dat is niet door gegaan.Apocal1pse schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:45:
Heb net getest met Line-in, dan doet hij het wel.
De Aune T1 gebruikt alleen de buis bij USB in, en niet bij Line-in, dus de buis zou het wel eens kunnen zijn inderdaad.
Ik woon in Budel, 30min onder Eindhoven.
Ik zie dat je ongeveer 110km van me af woont, da's me wat ver om te komen testen, maar bedankt voor het aanbod!
Ik ga even de lokale elektronica winkels af, misschien dat die iets hebben.
Dit is een lijst van alles wat in past volgens iemand op head-fi:
6DJ8, ECC88, 6922, E88CC, 7308, 6N23P, 6N27P, 6N11, 6N1P, 7DJ8, PCC88, , E188CC,
ECC86, 6GM8, PCC189, 7ES8, Cca, CV2492, CV10320, CV5231, CV5354, CV5358
Ik heb twee cccp 6N23P 'rocket logo' buisjes, en een FSH pcc189 en een Tungsram pcc189
[ Voor 17% gewijzigd door Heilige Kaas op 19-03-2013 13:40 ]
CyBeR schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:52:
[...]
Geen Linkin Park fanNegakinu schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:51:
[...]
Ah je was me voor. Ik wilde ook al Guantanamo Bay referenties gaan maken...
Tweakblog van de maand
Hoe is de Linkin Park opname/mastering kwaliteit? Tijd terug dat ik dat geluisterd heb, en niet direct voorhanden.
[ Voor 14% gewijzigd door mr.paaJ op 19-03-2013 17:08 ]
De hd558 is heel wat anders dan de 555. Die 558 is een stuk minder suf.mr.paaJ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:08:
Een HD555 vind ik in ieder geval niet echt een Linkin Park hoofdtelefoon, hoewel hij door zijn sufheid wel erg vergevingsgezind is![]()
Hoe is de Linkin Park opname/mastering kwaliteit? Tijd terug dat ik dat geluisterd heb, en niet direct voorhanden.
Voor zover ik met mijn goedkope hoofdtelefoon kan beoordelen: Epic. Vooral vanaf Minutes To Midnight imo.mr.paaJ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:08:
Hoe is de Linkin Park opname/mastering kwaliteit?
Ik herinner me een topic hier op GoT waar muziek werd beoordeeld hierop, maar ik kan het niet vinden. Minutes To Midnight kreeg toen een goede beoordeling, als ik het goed herinner.
Toch wel: Wat klinkt goed? CD kwaliteit 8.0/10
Tweakblog van de maand
Bedankt voor je reactie!Heilige Kaas schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:34:
[...]
Waarschijnlijk hebben die niets! Je kan het beste gewoon op ebay kijken, daar heb je voor redelijk weinig geld wat buisjes. Daar heb ik de mijne ook vandaan. Je zou die ook over kunnen kopen, ik wou namelijk zelf ook de aune kopen maar dat is niet door gegaan.
Dit is een lijst van alles wat in past volgens iemand op head-fi:
6DJ8, ECC88, 6922, E88CC, 7308, 6N23P, 6N27P, 6N11, 6N1P, 7DJ8, PCC88, , E188CC,
ECC86, 6GM8, PCC189, 7ES8, Cca, CV2492, CV10320, CV5231, CV5354, CV5358
Ik heb twee cccp 6N23P 'rocket logo' buisjes, en een FSH pcc189 en een Tungsram pcc189
De winkels hier in de buurt hebben inderdaad niets.
Ik heb voordat ik dit bericht las bij een webwinkel een nieuwe 6922EHG besteld.
Als een andere buis het probleem niet oplost maak ik hem eens open denk ik.
Heb ook de eBay verkoper gemaild, ik wacht ook even zijn reactie af.
Waarom heb je uiteindelijk niet voor de Aune T1 gekozen als ik vragen mag?
Omdat ik na enig luisteren en vergelijken bij een mede tweaker overtuigd werd een andere DAC te kopen, hier ga ik zelf een versterkertje voor in elkaar bouwen. Ik ging voor de zekerheid, de aune kende ik niet en kon ik nergens testen.Apocal1pse schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:09:
[...]
Bedankt voor je reactie!
De winkels hier in de buurt hebben inderdaad niets.
Ik heb voordat ik dit bericht las bij een webwinkel een nieuwe 6922EHG besteld.
Als een andere buis het probleem niet oplost maak ik hem eens open denk ik.
Heb ook de eBay verkoper gemaild, ik wacht ook even zijn reactie af.
Waarom heb je uiteindelijk niet voor de Aune T1 gekozen als ik vragen mag?
Is de HD 5xx serie van Sennheiser een goede keuze (gamen, af en toe een film, Linkin Park, andere muziek en algemene dingen zoals Youtube)? De 6xx serie is waarschijnlijk geen optie vanwege de 300 Ohms.
Tweakblog van de maand
De 598 vind ik zelf erg prettig voor gamen omdat ik een erg accuraat ruimtelijk beeld van de geluiden krijg. Als ik een shooter speel hoor ik precies waar de kogels vandaan komen etc. Ditzelfde heeft de HD650 ook, maar die koptelefoon is wel weer een heel stuk duurder. Die 300Ohm trekken de meeste losse geluidskaarten tegenwoordig wel dus daar zou ik niet heel erg naar kijken. Ikzelf gebruik een relatief simpele Creative SoundBlaster Audigy 2, die krijgt die 300Ohm bij 20% van het maximumvolume al behoorlijk richting gehoorbeschadigende volumes.witeken schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:43:
Is de HD 5xx serie van Sennheiser een goede keuze (gamen, af en toe een film, Linkin Park, andere muziek en algemene dingen zoals Youtube)? De 6xx serie is waarschijnlijk geen optie vanwege de 300 Ohms.
Een door ]eep gemodde Muse TDA 4x dac. Je zal bij hem zelf moeten zijn voor meer infoNumaga schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:20:
En welke Dac is dat dan o Holy Cheese
En ja de hd5xx serie is zeker geschikt. De 558 en 598 zijn een aanrader
En welke van die 2 moet ik dan nemen? De HD 558 lijkt me echt een slechte build quality hebben.
Welke amp/DAC moet ik daarbij nemen? Ik lees dat een goedkope al zou moeten volstaan. Heb ik eigenlijk nog een geluidskaart nodig? (deze staat nu in mijn wenslijst: pricewatch: Asus Xonar DGX)
Tweakblog van de maand
Ik heb hem gemaakt! Geen idee hoe, maar hij doet het weer.
Nadat ik een nieuw buisje had besteld (6922EHG) werkte hij nog niet, dus ik balen en zag de bui al hangen dat hij terug moest naar China. Ik heb toen de eBay seller gemaild dat ik hem ook zelf open kon maken. Dat vond hij OK (i.v.m. garantie) dus zo gezegd zo gedaan.
Ik dat ding open gemaakt, niks te zien natuurlijk. Dus heb ik een berg foto's gemaakt en hem weer terug dicht gemaakt.
Toen dacht ik voor de gein: laat ik hem nog eens proberen. Werkt dat gekke ding ook nog!
Ik heb een kabeltje los gehaald en de output print los en terug vast gezet. Ik zou niet weten hoe dit het probleem opgelost kan hebben aangezien hij eerder in line-out ook werkte, en op het oog alles goed vast zat toen ik de case opende, maargoed hij werkt nu.
Toen ik hem terug aansloot (op dezelfde USB poort) werden de drivers opnieuw geïnstalleerd, dus er is toch iets geks aan de hand geweest. Ik heb hem nu al meerdere keren uit, los, en op andere PCs aangesloten, en hij blijft het doen. Volgens mij is het probleem nu opgelost!
Ik heb het niet blind getest of whatever, maar hij klinkt echt stukken beter in USB mode als via line-out. Het belangrijkste is dat m'n Beyerdynamic DT990 Pro nu goed aangedreven wordt en dat merk je goed.
Voor de geïnteresseerden, hier een dropbox link met een paar foto's
En welke headphone je moet nemen. 558 is iets neutraler, 598 iets meer treble. Het beste is als je de twee gaat beluisteren. Bouw kwaliteit is prima! volgens mij is dat over de hele 5xx serie wel gelijk. Ik heb zelf de 518 flink gebruikt gehad. Veel portable gebruikt en zelfs op mijn werk (stoffige steenfabriek) en hij doet t nog
[ Voor 15% gewijzigd door SlaadjeBla op 22-03-2013 13:22 ]
Verwijderd
Heb je al op Google gekeken want ik zie een Nederlandse leverancier op de eerste pagina?Iemand een idee waar ik de boomphones PHANTOM koop? (vind ze niet)

Voor dat bedrag heb ik de gok gewaagd. Ben eens benieuwd. Ziet er wel gaaf uit imho
Mijn boefje is liev!
I served in a company of heroes.
Ik gebruik een HD598 in combinatie met een Xonar DGX. Als ik in BF3 in een rustig gebied in een gebouw zit hoor ik precies waar de vijanden vandaan komen en kan ik zelfs timen wanneer ik de deuropening moet gaan schieten. Best geschikt voor gamen lijkt mewiteken schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:43:
Ik denk dat ik toch een open headphone ga nemen. Ik heb dus al een goedkope gesloten koptelefoon, dus die zou ik kunnen gebruiken als het nodig is. Ik denk ook dat het geluid dat lekt nog best meevalt bij normale volumes. De koptelefoon zit op slechts enkele cm's van je oor, en bij elke verdubbeling van de afstand halveert de geluidssterkte (-3dB). Waarschijnlijk is het ook wel mogelijk om zelf iets te maken om hem minder open te maken. En zo mobiel zijn koptelefoons ook weer niet. Ik denk dat ik dus beter ook oordopjes kan kopen.
Kwaliteit van de HD598 is tot nu toe prima, voelt plastic maar wel gewoon erg degelijk aan. Leer/suede is van erg mooie kwaliteit. Dit is overigens wel anders bij de HD558 geloof ik. Geen leer geloof ik?
Die heb ik dus, alhoewel nu stuk dus moet hem even opsturen. Werkt prima en klinkt net wat krachtiger, dolby headphone kan een leuke toevoeging voor gaming zijn.witeken schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:59:
Ook om Linkin Park-muziek te beluisteren?
En welke van die 2 moet ik dan nemen? De HD 558 lijkt me echt een slechte build quality hebben.
Welke amp/DAC moet ik daarbij nemen? Ik lees dat een goedkope al zou moeten volstaan. Heb ik eigenlijk nog een geluidskaart nodig? (deze staat nu in mijn wenslijst: pricewatch: Asus Xonar DGX)
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Als je de dt990 goed vind dan denk ik dat de ath m50 een goed geschikt gesloten alternatief is. Echter sluit deze niet heel goed af maar is het wel beter dan open.Vuvuzela schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:17:
Wat als je een DT9900 pro hebt, maar het niet fijn vind dat je niet overal op een leuk volume muziek kan luisteren. Zijn er dan waardige gesloten alternatieven?
Heeft iemand suggesties voor oordopjes, voor als ik dus geen open headphone kan gebruiken? Het budget hou ik liefst zo laag mogelijk, onder de 80 euro of zo.
Tweakblog van de maand
Het hoofddoel van die Xonar is Digitaal naar Analoog Converteren, dat ding versterkt ook je signaal voor je koptelefoon dus in principe is dit niet nodig. Heb je die Xonar al gekocht?witeken schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:04:
Ik denk dat het de HD 998 wordt met de Asus Xonar DGX. Heb ik nog andere dingen nodig, zoals een DAC of amp ofzo?
Heeft iemand suggesties voor oordopjes, voor als ik dus geen open headphone kan gebruiken? Het budget hou ik liefst zo laag mogelijk, onder de 80 euro of zo.
Nee, ik ga deze zomer de desktop uit mijn wenslijst kopen, met alle randapparatuur etc.Heilige Kaas schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:42:
Heb je die Xonar al gekocht?
Tweakblog van de maand
Ik weet niet hoeveel je uit wilt geven?
Oh en trouwens! Een groot voordeel van de geluidskaart is wel het dolby gebeuren voor games. Als gamen belangrijker is dan muziek dan zou ik voor die kaart gaan.
Edit: Welk bedrag moet je eigenlijk aan een speakerset uitgeven om een gelijkwaardige kwaliteit te krijgen aan de HD 598?
[ Voor 24% gewijzigd door witeken op 23-03-2013 23:51 ]
Tweakblog van de maand
Witeken waar woon je ergens? Anders kan je de e10 uitproberen
En wat zal overeenkomen? Hmm. T-ampje van 50 euro met speakers van paar honderd? Ben niet zo'n speaker expert.
Tweakblog van de maand
DT7700.Vuvuzela schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:17:
Wat als je een DT9900 pro hebt, maar het niet fijn vind dat je niet overal op een leuk volume muziek kan luisteren. Zijn er dan waardige gesloten alternatieven?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Als ik zoiets lees begin ik het gelijk weer jammer te vinden dat ik de mijne niet meer heb...
http://www.innerfidelity....ly-top-philips-fidelio-x1
[ Voor 4% gewijzigd door AdmiralSnipe op 24-03-2013 14:58 ]
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Die amp kost bijna evenveel als de HD 598 zelf?Sluuz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:21:
@witeken, check de Audioengine D1 eens...
Tweakblog van de maand
Ze zijn geen van beide van leer gemaakt.wesleytjuh schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 18:34:
Kwaliteit van de HD598 is tot nu toe prima, voelt plastic maar wel gewoon erg degelijk aan. Leer/suede is van erg mooie kwaliteit. Dit is overigens wel anders bij de HD558 geloof ik. Geen leer geloof ik?
Voor de prijs dat ik heb kunnen kopen heb gaan we maar niet klagen.
Eerste indrukken zijn goed. Kan begrijpen waarom hij relatief populair is, bass is goed vertegenwoordigd. Gaat ook mooi diep, niet bloated.
Afwerking verbaast me, zeer tevreden over. Losse kabel is altijd een plus- kwaliteit & afwerking is ook goed te noemen. Al zal ik wel nog een eigen variant maken
Compleet overbodig een amp voor dit te gebruiken, C2 staat op 7.5 ofzo. Ik zie m'n clip+ em gemakkelijk tot oorscheurend niveau brengen.
Tevreden. Leuke headphone. Zal komende weken toch es uitgebreider getest worden.
* na ff swappen toch zeggen dat ie redelijk donker klinkt, top end ontbreekt ook wel een beetje *
M'n crack is intussen ook al een week of 3 binnen. Binnenkort aan het casewerk es beginnen. Nogmaals vlug begrepen waarom ie zo populair is. HD600 krijgt terug relatief veel headtime. Via head-fi wat rare power tubes kunnen meepikken. Gecombineerd met een BRIMAR input tube
M'n akg collectie is intussen ook een member groter geworden. K421 gevonden voor een koopje. couldn't resist.
Ook een sabre DAC van ebay geplukt is net binnen. Klinkt proper. Nog niet veel tijd mee gehad opt werk. Grappig klein ding wel.
HE-300 uitgeleend aan een vriend, vind hem super. Eens kijken wat hij dan van een degelijke headphone zegt
Heb hier trouwens nog 3 T-ampjes liggen mocht iemand ze ooit willen. Misschien eens op v&a gooien. Met wat headphones.
[ Voor 4% gewijzigd door foetus_ op 25-03-2013 21:14 ]
Hoe vind je de x1 met versterking? Je zegt dat het niet nodig is. Ik snap dat het voor de volume niet hoef maar ik zelf hoorde toch wel zekere verbetering met een goede versterker. Ik kan het hier alleen nog niet echt testen aangezien ik slechts een e5 heb.
Hoe klinkt die met de crack? Deze is namelijk gemaakt voor hoge impedanties. Niet voor iets als de X1 maar het zou misschien nog best goed kunnen klinken. Een DIY amp lijkt me echt super en ik ga binnenkort ook eens een Objective2 pakketje halen. Als dat allemaal goed gaat lukken wil ik eigenlijk een grote hoeveelheid PCB's van verschillende versterkers. Ik kan zelf namelijk voor heel weinig geld via een vriend van mij aan onderdelen komen. Behuizingen vervaardig ik ook het liefst zelf uit hout ofzo.
Ik luister eigenlijk nooit non amped, puur omdat m'n DAC nu eenmaal geen jack (line) output heeft
Crack is puur voor m'n HD600, uitsluitend zelfs. Of misschien eens voor m'n K340 te testen. Das nu eigenlijk nog een idee..
Een O2 lijkt me zeker niet slecht om eens met DIY te beginnen. Weinig werk aan en klinkt nu eenmaal.. goed. Of een CMOY, kost 2x niets en indien geen soldeer ervaring misschien eerst aan te raden. Mag je zelfs een volledig doosje muntjes voor binnenwerken als je wilt
Of een starving student?
DIY gesproken, heb hier nog ergens een 70% afgewerkte EHHA rev A liggen denk ik
[ Voor 18% gewijzigd door foetus_ op 26-03-2013 00:25 ]
http://www.headnhifi.com/diy-kits/o2-kit-full
Ze verkopen daar ook de ODAC PCB als assembled board dan kun je eventueel later met een andere backplate deze in de Objective2 Amp inbouwen
En op deze site http://www.diyaudio.com/f...ing-o2-headphone-amp.html mooie duidelijke instructies inclusief foto's
[ Voor 18% gewijzigd door Numaga op 26-03-2013 01:16 ]
Aangezien Zwitserland geen deel uitmaakt van de EER zul je waarschijnlijk wel btw en inklaringskosten moeten betalen.
Als je de Weekly optie kiest bij het verzenden dan word het in Duitsland (85 KM vanaf leverancier) op de post gedaan dus ook geen extra BTW ed. kosten.8088 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 03:28:
[...]
offtopic:
Aangezien Zwitserland geen deel uitmaakt van de EER zul je waarschijnlijk wel btw en inklaringskosten moeten betalen.
Dit staat op de site als volgt
We offer “Weekly Priority Mail” for all other countries as well, all orders of this type are sent signed for at a very reasonable cost for orders up to two Kilograms. EEC member states might opt for this one. Day of shipment is always Wednesday and orders received up to 22:00 CET the day before will be included in the next shipping run.
A small surcharge for petrol is included in the shipping cost (in addition to the packing material as stated above) due to the fact that the next German Post office is about 85 Km away.
Weer iemand met andere mening...
Tweakblog van de maand
Als reserve en voor mn vriendin. De reviews zijn lyrisch. Helaas is hij niet in Nederland te koop en komt hij uit Japan.
http://www.head-fi.org/t/...0-appreciation-fan-thread
Iemand persoonlijke ervaringen ermee?
En daarom moet je eigenlijk ook zelf gewoon gaan luisteren, exact om deze reden eigenlijk. Ook iedereen gebruikt de headphone anders, bij mij is het bijvoorbeeld 40% gamen/60% muziek, dus ik had wel een headphone nodig met een grote soundstage voor games, daardoor vielen andere headphones weer af. Anders had ik wellicht wel voor een M50 oid gegaan, compleet anders.
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
Het is inderdaad altijd! verstandig om een aantal koptelefoons te luisteren voor je zo'n grote aanschaf maakt. Schrijf op wat je goed vind klinken. Wat de een mooi vind vind de ander weer niks.wesleytjuh schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:17:
[...]
En daarom moet je eigenlijk ook zelf gewoon gaan luisteren, exact om deze reden eigenlijk. Ook iedereen gebruikt de headphone anders, bij mij is het bijvoorbeeld 40% gamen/60% muziek, dus ik had wel een headphone nodig met een grote soundstage voor games, daardoor vielen andere headphones weer af. Anders had ik wellicht wel voor een M50 oid gegaan, compleet anders.
Zo vind ik persoonlijk de 595 nog altijd een super underrated ding. Vermoedelijk zal de 598 niet ver van dezelfde boom gevallen zijn (geen idee tbh).
En de 770 nogal tegenvallen
@ Kaas.
Herinner me ergens op head-fi een omega vorm stand gezien te hebben met een O2 ingebouwd. Gezien je graag met hout werkt misschien ook eens een poging waard.
Heb ik ook gezien! Zag er wel tof uit. Ik heb zelf al een ander idee in mijn hoofd.foetus_ schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:18:
Herinner me ergens op head-fi een omega vorm stand gezien te hebben met een O2 ingebouwd. Gezien je graag met hout werkt misschien ook eens een poging waard.
Het komt er op neer dat het een mooie houten constructie wordt waar in ieder geval een DAC in komt. Een SS koptelefoon versterker, een buizen koptelefoon versterker, een t-amp. En eventueel een phono pre en een gitaar versterker. Alles zelf gemaakt met DIY afgezien van de pcb's en de t-amp. Dat ampje heb ik hier namelijk nog staan.
Voor de koptelefoon ga ik twee mooie stukken drijfhout zoeken. Een grote langwerpige die ik aan de muur ga hangen met veel koptelefoons, en een kleinere mooie waar mijn primary hoofdtelefoon op komt voor op mijn bureau. Deze zal ik mooi gaan lakken en bewerken enzo.
Het uiteindlijke design zal misschien veranderen maar zo zie ik het nu voor me.
Ik heb nu de Shure 840 pads erop gezet en zo'n V-Moda kabeltje, voor minder dan €120 een erg mooie, redelijk neutrale weergave.
Portable ook redelijk bruikbaar, ondanks de openingen in de zijkant. Recht van voren pak je de wind, maar klein beetje bijdraaien en het is weer zo goed als weg.
De Sony MDR-1R staat hierdoor nog in de V&A met een zachte startprijs
Heb laatst een paar RHA MA450i's gekocht omdat mijn oude Samsung-oortjes de geest hebben gegeven.
Nu ben ik er reuze tevreden mee, maar de bass is een beetje troebel (een soort ruis er doorheen).
Heb 'm al een tijdje en hoewel ik me bewust ben van het laten inspelen van headphones heb ik dat nog niet gedaan. Mede op advies van een vriend laat ik 'm vannacht even witte ruis afspelen.
Tevens werd me verteld dat de meeste (goedkope) headphones 1 driver hebben - hoewel de mijne € 50 euro kostten hebben deze er 2. Kan iemand me misschien uitleggen wat het verschil precies is?
En dat is dus net als in 'gewone' headsets?Heilige Kaas schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:06:
Ze hebben gewoon 1 dynamische dynamische (per kant) voor zover ik kan vinden.
Prima ^O^Heilige Kaas schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:14:
Ja, dat is normaal.
EDIT
Allejezus, wàt een verschil. De oneffenheden in de bass zijn helemaal weg!
[ Voor 25% gewijzigd door BleuZ op 28-03-2013 07:21 ]
Het design valt gelukkig mee, was bang dat de zijkanten van de cups te opvallend waren, maar dat is prima te doen. Valt me nu pas op hoeveel treble ik mis bij de M-80. Het brede, diepe (overdreven) laag van de M-80 mis ik dan wel weer wat bij de HP100. Misschien dat dit met een amp (Arcam rPAC?) wat bij te sturen is, maar ik wilde de HP100 eigenlijk ook onderweg zonder amp gebruiken op telefoon/iPad. Comfort is prima, hoofdtelefoon zelf is erg licht. Bouwkwaliteit is goed maar voelt niet echt 'premium' aan (veel plastic).
Vanavond nog maar eens goed luisteren
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.