Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:13
Bedankt aan degenen die de Philips X1 hebben aangeraden. Ik heb hem nu een paar weken en hij bevalt super goed!

De klank is wat saaier dan m'n oude vertrouwde Grado SR-60, maar qua comfort en bass is hij 10x beter. Ziet er ook nog eens erg mooi uit. De Philips is nu m'n allround koptelefoon geworden (muziek, films, mixen) en de Grado gebruik ik voor low-fi gitaar herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:10
Heilige Kaas schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:19:
En hoe zit het met de soundstage dan? Wat voor games speel je anders zou je iemand kunnen vragen of die om je heen wil lopen en in de lucht wil schieten, kijken of je precies kan horen waar hij/zij loopt.
Ik vindt zelf de soundstage érg goed, maar dat kan ook komen door de geluidskaart die hiervoor CMSS 3D voor mij softwarematig gaat berekenen, namelijk de Creative X-Fi Titanium HD geluidskaart.
Goed ervaren in Battlefield 3, en Dirt 3 klinkt ook geweldig lekker: opeens hoor ik toch weer enkele kleine dingetjes ietsjes beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontzettend irritant dat Amazon.com nou net die Panasonic hoofdtelefoons niet naar Nederland shipt :(.

Voor mensen die de Brainwavz HM5 zoeken. Dit lijkt op hetzelfde product met een andere naam erop.:
http://www.amazon.co.uk/L...F8&qid=1361665110&sr=1-20

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2013 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Damn, deze zijn wel erg vet :D.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Het is duidelijk dat die man er de ballen verstand van heeft en klakkeloos de promo info van de website/reclamefolder herkauwt.... En gevoeligheid 109 tot -3 dB? Knap, een omgekeerde response. Het is 109 (+/-3) dB geproduceerde geluidsdruk bij input van 1 mW @ 1KHz.
Vervolgens testen we deze high-end koptelefoon op een smartphone. Hij vertelde zelf nog dat een hoofdtelefoonversterker of goede geluidskaart aan te raden was. Het einde is helemaal om je te bescheuren natuurlijk. Even laten horen via de mic. Net als reclame voor een nieuwe tv op je oude bekijken :P

Over de koptelefoon: ziet er stijlvol uit. Vraag me wel af of hout echt de meest 'natuurlijke' weergave biedt, zoals men beweert. Ik verwacht juist dat de karaktereigenschappen (resonantie) van het hout het geluid 'kleuren'. Vermoedelijk warmer/wolliger.
Voor een zo natuurgetrouw (analytisch/neutraal) mogelijk geluid is mij geleerd dat de speakerbehuizing zo stijf mogelijk moet zijn. Daarom zou ik bijvoorbeeld kiezen voor gegoten aluminium. Dit adverteert misschien makkelijker, de link hout <-> natuurlijk zal wel aannemelijk klinken voor consumenten met minder natuurkundige achtergrondkennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik vind het filmpje ook nergens op slaan, moest me nog inhouden om hem niet belachelijk te maken. Het is wel een mooie koptelefoon maar de review zelf heb je niks aan. Geen idee ofdat die nu mooi klinkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 01:06:
Ontzettend irritant dat Amazon.com nou net die Panasonic hoofdtelefoons niet naar Nederland shipt :(.

Voor mensen die de Brainwavz HM5 zoeken. Dit lijkt op hetzelfde product met een andere naam erop.:
http://www.amazon.co.uk/L...F8&qid=1361665110&sr=1-20
Yep. Dat is dezelfde Yoga CD-880 rebrand als de Brainwavz HM5, Jaycar, Digitech Pro en Fischer Audio FA-003. Er is ook nog een CD880 in Australië, verkocht door Mwave.

Afbeeldingslocatie: http://www.yoga.com.tw/comm/upimage/p_120828_02674.jpg

http://www.jaycarelectron...form=CAT2&SUBCATID=1015#4
http://www.yoga.com.tw/

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 24-02-2013 17:22 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel druk aan het lezen op Head fi, maar je word daardoor steeds meer in twijfel gebracht :P. De één heeft geweldige ervaringen en de ander is weer een totaal andere mening toegedaan. Hetzelfde geldt voor de Creative Aurvana Live en de Denon D1100. Erg lastig om een keus te maken.

De Panasonic HTF600 is in helaas afgevallen omdat deze veel geluid lekt en men spreekt over een semi-open hoofdtelefoon. De Sony XB500 is niet meer te koop voor een schappelijk prijs dus die valt ook af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 19:42
Ik heb zelf de Aurvana Live en ben er best tevreden mee alleen het gekke is dat ik hem beter vind klinken via mijn oude I-Phone 3GS dan via mijn pc die een onboard Realtek ALC892 chip heeft.
Welke externe DAC of DAC/Amp heeft een vergelijkbare of betere sound dan mijn I-Phone en redelijk betaalbaar is.
Maakt me niet uit of die nieuw of tweedehands is en word eigenlijk alleen bij mijn pc gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:41

defiant

Moderator General Chat
Ik wil mezelf ook gaan oriënteren op nieuwe headphones, maar waar ik altijd nogal voor terugschrik is het gemak waarmee je een gehoorbeschadiging kan oplopen als je niet oplet. Nu bestaan daar wel oplossingen voor om te zorgen dat volume begrenst wordt, maar die lijken niet echt mainstream. Je zou zelfs zover kunnen gaan om een geluidsdrukmeter aan te schaffen om te betalen wat veilige volumes zijn. Niet dat ik van plan om op extreme volumes te gaan luisteren, maar zeker met gesloten headphones gaat het toch snel ongemerkt aangezien je aan het volume went.

Is dit ook een zorg die bij jullie leeft en hoe gaan jullie daarmee om?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Volgens mij werd deze door Nwavguy goed ontvangen, althans: dit is de opvolger ervan...

http://www.feedbackmusic....006223/112159#description

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
defiant schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:03:
Ik wil mezelf ook gaan oriënteren op nieuwe headphones, maar waar ik altijd nogal voor terugschrik is het gemak waarmee je een gehoorbeschadiging kan oplopen als je niet oplet. Nu bestaan daar wel oplossingen voor om te zorgen dat volume begrenst wordt, maar die lijken niet echt mainstream. Je zou zelfs zover kunnen gaan om een geluidsdrukmeter aan te schaffen om te betalen wat veilige volumes zijn. Niet dat ik van plan om op extreme volumes te gaan luisteren, maar zeker met gesloten headphones gaat het toch snel ongemerkt aangezien je aan het volume went.

Via de iphone kan het sowieso niet te hard en via de computer hoor ik zelf wel wat te hard is. Ik begrijp je zorgen, maar tsja... Goede computerspeakers kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:41

defiant

Moderator General Chat
PatrickG schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:05:
Via de iphone kan het sowieso niet te hard en via de computer hoor ik zelf wel wat te hard is. Ik begrijp je zorgen, maar tsja... Goede computerspeakers kopen :P
Ik luister nu alleen via m'n homecinema installatie, maar ik wil later op de avond ook nog wel eens films/series kijken zonder dat de buren kunnen meegenieten. Ik zet hem nu relatief zacht, maar gezien de vaak grote volume wisselingen in films/series (tussen spraak en actie) is het soms nogal irritant.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
Het is niet omdat het die ene keer te luid staat dat je dan direct jouw gehoor hebt beschadigd. Zo zwak zijn de oren nu ook weer niet. Nu moet je niet zonder bescherming naar een discotheek of concert gaan, maar thuis is de kans heel klein. Jouw oren weten ook wel wat hard is en als je (tijdelijke) oorsuizingen hebt, dan betekent dit gewoon dat iets te hard staat en dat je even de oren moet laten rusten. Oren wennen nooit aan luide dingen, dat doen ze enkel als het al te laat is en dan is het niet meer wennen. Maar met een koptelefoon of een home cinema set moet je er niet zo druk over maken, die dingen halen met gezond verstand nooit de 100db. Zolang dat je bewust bent dat dergelijke dingen gebeuren, kan er weinig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:30:
Ik ben heel druk aan het lezen op Head fi, maar je word daardoor steeds meer in twijfel gebracht :P. De één heeft geweldige ervaringen en de ander is weer een totaal andere mening toegedaan. Hetzelfde geldt voor de Creative Aurvana Live en de Denon D1100. Erg lastig om een keus te maken.
Ik zit in precies hetzelfde schuitje en heb ook naar de CAL! en de D1100 zitten kijken. Mijn budget ligt rond de €150. Ik wilde aanvankelijk een koptelefoon in die prijscategorie kopen (AKG K550, Beyerdynamic DT770 PRO, Audio-Technica ATH M50s).

Aangezien ik hem hoofdzakelijk met mijn werk desktop ga gebruiken (onboard geluidskaart), neig ik nu meer naar bijvoorbeeld een LINDY Premium Hi-Fi met bijv. een Fiio E10.

Dan ben ik ook +/- 150€ kwijt, maar dan heb ik iig geen ''dure'' koptelefoon om hem vervolgens louter aan een desktop met onboard geluidskaart te hangen.

Die Lindy voldoet aan mijn eisen:
- over-ear
- comfortabel (lange sessie's)
- makkelijk te driven (werk pc)
- redelijk neutraal (dus geschikt als allrounder qua muziek, toch?)

Het enige is dat ik die Lindy niet erg mooi vind ivm de zeer grote en brede cups. Icm mijn kleine hoofd zal het er wellicht lachwekkend uitzien dus dat wordt nog leuk op het werk ;(

Anders toch maar die CAL!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
defiant schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:03:

Je bent al bewust van het gevaar dus ik maak me niet zoveel zorgen om jouw oren ;)
Gewoon een kwestie van de volume niet steeds omhoog krikken en niet langdurig hard zetten.

Door de wind fietsen is slecht voor je oren, stofzuigen is ook niet al te best, hoor je niemand over.
Het is een probleem waar je voor moet oppassen maar overdrijven is ook een kunst. Ik stofzuig overigens met oorbescherming op omdat ik niet tegen herrie kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groent
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Voor wie nog een goede sony hoofdtelefoon zoekt, op marktplaats worden nu verschillende MDR-1R hoofdtelefoons aangeboden. (Werd gratis geleverd bij een mobieltje). Moet vast wel lukken om er 1 voor een goede prijs te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Groent schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:33:
Voor wie nog een goede sony hoofdtelefoon zoekt, op marktplaats worden nu verschillende MDR-1R hoofdtelefoons aangeboden. (Werd gratis geleverd bij een mobieltje). Moet vast wel lukken om er 1 voor een goede prijs te bemachtigen.
Dat is wel heel cheap af en toe inderdaad. Maar zo eentje kopen is voor mij meer hebberigheid dan de headphones die ik echt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:00
PatrickG schreef op maandag 25 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Dat is wel heel cheap af en toe inderdaad. Maar zo eentje kopen is voor mij meer hebberigheid dan de headphones die ik echt wil :)
Het is met zo'n actie inderdaad wachten totdat die dingen op marktplaats zouden verschijnen.
Ook ik had 'm niet op het oog, dus dan is best wel zonde om de koptelefoon te kopen met de voornaamste reden dat ie goedkoper is dan in de webshops.
Het valt me trouwens wel vaak op dat er bijna altijd verkopers zijn die doen alsof ze een "verkeerd" product besteld hadden (dan retourneer je 'm toch... :? ) of dat ze het als cadeautje gekregen hebben en daarom in de verkoop doen (zelfde verhaal met de goedkope Xboxen laatst).
Wees dan gewoon zo eerlijk en zeg dat je de koptelefoon gratis bij een telefoon hebt gekregen. BAM!

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Toch vervelend dat je hem weer laat zien }:| , want hij is wel desirable qua uiterlijk en de specs zijn op head-fi goed te noemen en die zijn gebaseerd op een prijs van 250 euro. Laat staan voor de prijs waarop ze nu op marktplaats staan! Ideale koptelefoon voor in het openbaar vervoer lijkt me.
Maar ik heb mijn zinnen helaas al gezet op een Fostex T50RP… En ik moet thuis nog wat investeren in actieve speakers op mijn bureau nadat de Audioengine A2’s eigenlijk wat tegenvallen. Dus het is niet wijs. Aan de andere kant is bijna niets wijs in dit leven :P

En ja, ik heb ook een stel schoenen op marktplaats staan die ik gewonnen heb. Dat zet ik er ook gewoon bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:42
Misschien interessant:
Ik kreeg zojuist een mailtje van Insiders (http://www.theinsiders.eu...philipsheadphones1303.htm) over een campagne mbt de Philips Fidelio M1, L1 en X1. Je kunt een van die headphones 4 weken uitproberen en 'm daarna eventueel aanschaffen voor volgens mij vrij schappelijke bedragen: €79 (M1-variant), €114 (L1-variant) of €124 (X1-variant). Voor meer voorwaarden zie hier: http://www.theinsiders.eu...idelio_headphone_2013.pdf. Er staat wel een groot nadeel in de kleine lettertjes: * We proberen rekening te houden met ieders voorkeur, maar de uiteindelijke toewijzing van de modellen gebeurt in de eerste plaats op basis van beschikbaarheid. En er komt een waarborg bij kijken.

De Teufel voor thuis bevalt nog steeds heel goed. Het "wollige" is er nu af door danwel inspelen danwel gewenning.

[ Voor 19% gewijzigd door hatsa op 26-02-2013 14:08 . Reden: link aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Damn 124 euro! Echt een super bedrag. Deze headphone is absoluut het dubbele waard. Ik heb er zelf 194 voor betaald ofzo met een cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Als je leest wat je allemaal moet doen... veel werk en gedoe voor 70 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
De MDR-1R zit rond de 100 euro op marktplaats (iedereen moet er vanaf), nieuw in de winkel kost ie 200-220. Is deze koptelefoon die 100 euro waard? Of heb je voor een bedrag van 100 euro een beter alternatief? Die MDR-1R valt oorspronkelijk in de pricerange 200-250 namelijk..

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
NoepZor schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 09:16:
De MDR-1R zit rond de 100 euro op marktplaats (iedereen moet er vanaf), nieuw in de winkel kost ie 200-220. Is deze koptelefoon die 100 euro waard? Of heb je voor een bedrag van 100 euro een beter alternatief? Die MDR-1R valt oorspronkelijk in de pricerange 200-250 namelijk..
100 euro is een goede prijs. De 1R is best een goede package; goed geluid, goede looks, goede bouwkwaliteit. Kun je je geen buil aan vallen eigenlijk voor dat geld.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:37
hoe is de MDR-1R voor mensen die een Sennheiser HD580 gewend zijn en van het "analytische" geluid houden dat daaruit komt? En welke gesloten koptelefoons zouden een goed alternatief zijn voor de HD580?

Ik zoek namelijk een gesloten variant van de HD580 voor op kantoor. Ik ben al jaren verliefd op mijn HD580 en heb nog nooit iets gehoord wat voor mij in de buurt kwam, maar ik wil met mijn exemplaar niet slepen en ik kan mijn collega's mijn muziek niet aandoen. Het is het analytische, open, gedetailleerde geluid waar ik van hou (+ de bouwkwaliteit). Ik hou dus absoluut niet van bass-monsters of andere geluidvervormende koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:58

mr.paaJ

generatie cmd+z

Probeer eens een Fostex T50RP te luisteren. Geen basmonster maar geweldig open geluid. (ik ga er even vanuit dat die bij de MrSpeakers MadDog variant in de buurt zit).

AudioTechnica ESW serie komt qua klank ook wel bij de Sennheiser in de buurt vind ik, maar dat zijn kleinere on-ear modellen.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 27-02-2013 11:31 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 10:49:
hoe is de MDR-1R voor mensen die een Sennheiser HD580 gewend zijn en van het "analytische" geluid houden dat daaruit komt? En welke gesloten koptelefoons zouden een goed alternatief zijn voor de HD580?

Ik zoek namelijk een gesloten variant van de HD580 voor op kantoor. Ik ben al jaren verliefd op mijn HD580 en heb nog nooit iets gehoord wat voor mij in de buurt kwam, maar ik wil met mijn exemplaar niet slepen en ik kan mijn collega's mijn muziek niet aandoen. Het is het analytische, open, gedetailleerde geluid waar ik van hou (+ de bouwkwaliteit). Ik hou dus absoluut niet van bass-monsters of andere geluidvervormende koptelefoons.
Wat paaJ zegt! Ik zelf gebruik een Sennheiser HD25-1 II als aanvulling op mijn HD580. Ik zie echter een T50RP in mijn toekomst, al is het maar om hem zelf te kunnen modden.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Afbeeldingslocatie: http://media.heavy.com/media/2012/11/Fortune-teller.gif

[ Voor 34% gewijzigd door PatrickG op 27-02-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Afbeeldingslocatie: http://www.innerfidelity.com/images/120606_NewYrokHeadFiMeet_photo_MrSpeakers.jpg

Van iemand met zo'n smile MOET je toch gewoon wat kopen? ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Haha, ja die is wel overtuigend. Ik ben erg benieuwd, al heb ik geen geld voor de mister speakers versie.

Welke mod zou je doen? http://www.head-fi.org/a/...cation-summary-links-wiki

:)

Kwam ook deze tegen op youtube: http://youtu.be/rgccbW6BXJY
Die maakt er volgens mij wel een closed headphone van.

[ Voor 22% gewijzigd door PatrickG op 27-02-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 13:37:
Haha, ja die is wel overtuigend. Ik ben erg benieuwd, al heb ik geen geld voor de mister speakers versie.

Welke mod zou je doen? http://www.head-fi.org/a/...cation-summary-links-wiki

:)

Kwam ook deze tegen op youtube: http://youtu.be/rgccbW6BXJY
Die maakt er volgens mij wel een closed headphone van.
De T50RP is toch bijna helemaal gesloten? De Mr. Speakers die ik op de Headphone Meet droeg isoleerde namelijk heel goed.

Ik heb nog geen idee welke mod het beste bij mijn smaak past. Eerst eens goed inlezen. Zodra ik een T50RP in mijn bezit heb. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
;)
Er is zat te lezen in ieder geval als ik de links zo zie.

Ik had in mijn hoofd dat hij open is, maar dat zal ik wel onterecht hebben aangenomen omdat er een paar sleuven aan de buitenkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Er zit wel een kleine opening ergens, maar dat mag geen probleem zijn.

__
Zit de hele dag al met impulsaankopen in mijn hoofd en heb gelijk maar de 'basis' t50rp besteld :D. Lijkt me een leuk mod-projectje. Moet uit de VS komen, maar als je in de buurt van Amsterdam of Utrecht zit kun je hem te zijner tijd wel beluisteren natuurlijk.

[ Voor 70% gewijzigd door mr.paaJ op 27-02-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:48

Pieroman

/me

Heb hier een Denon AH-P372 liggen waarvan de rechterkant het niet doet, ik vermoed dat de kabel de boosdoener is en wil deze dus vervangen.

Heeft iemand hier ervaring met het opnieuw bekabelen van een koptelefoon, en dan met name welke kabel te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
mr.paaJ schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:54:
Er zit wel een kleine opening ergens, maar dat mag geen probleem zijn.

__
Zit de hele dag al met impulsaankopen in mijn hoofd en heb gelijk maar de 'basis' t50rp besteld :D. Lijkt me een leuk mod-projectje. Moet uit de VS komen, maar als je in de buurt van Amsterdam of Utrecht zit kun je hem te zijner tijd wel beluisteren natuurlijk.
Gewoon via amazon gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

ebay, maar lijkt dezelfde verkoper als amazon.com (via amazon was naar EU versturen geen optie)

__
net de kabel in mijn ESW10 vervangen en een belangrijk punt waar ik volgende keer echt op ga letten: neem een dunne flexibele kabel als je hem als portable gebruikt. Nu Mogami W2799, maar die is met 4 a 5mm stiekem best fors en heeft duidelijk zijn eigen draairichting. Heb ook Canare 4E5C liggen, maar die lijkt niet echt flexibel.
Ga nog even verder experimenteren denk ik, de originele kabel was echt een stuk fijner.

Test of de breuk aan de minijack kant zit, die is eigenlijk redelijk makkelijk te vervangen.

[ Voor 76% gewijzigd door mr.paaJ op 27-02-2013 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Er wordt zelfs een kant-en-klare T50RP mod-set verkocht op Ebay. Ik denk dat de bestanddelen zelf verzamelen goedkoper is though.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emilvdp
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-09 16:52
Heeft er toevallig iemand ervaring met de Pioneer SE-MJ751I? zo jah, is dit een goede koptelefoon. en wat is het verschil tussen de SE-MJ751I en de SE-MJ751?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Op de Pioneer site lijken ze vrijwel gelijk maar is de 'i' versie voor iPod/iPhone (en vast andere telefoons) met een microfoon in de kabel.

Handig hoor, die hedendaagse fabrikantensites waar je hun producten kunt vergelijken ;)

Geen idee wat je je voor moet stellen bij een 30-40mm driver die je nog in kunt stellen ook. Klinkt wel spannend.

[ Voor 42% gewijzigd door mr.paaJ op 28-02-2013 11:10 ]

• SlaadjeBla
Negakinu schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:18:
Er wordt zelfs een kant-en-klare T50RP mod-set verkocht op Ebay. Ik denk dat de bestanddelen zelf verzamelen goedkoper is though.
Als je even naar een hobbywinkeltje gaat, kun je daar volgens mij de meeste zaken wel goedkoop kopen. Dan nog even naar de Hema voor klei (of wordt die hard?) en je bent klaar.

Maar dit is wel een heel simpele mod toch? Die van MrSpeakers zag er veel indrukwekkender uit met nieuwe pads en aangepaste drivers en kost ook behoorlijk wat meer.

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:15:
[...]

Als je even naar een hobbywinkeltje gaat, kun je daar volgens mij de meeste zaken wel goedkoop kopen. Dan nog even naar de Hema voor klei (of wordt die hard?) en je bent klaar.

Maar dit is wel een heel simpele mod toch? Die van MrSpeakers zag er veel indrukwekkender uit met nieuwe pads en aangepaste drivers en kost ook behoorlijk wat meer.
Ze gebruiken geen klei. Het is van dat synthetische putty-achtige materiaal. Plasticine zou misschien wel werken. Je wilt geen zelfhardende natuurklei, dat spul brokkelt op den duur en krijg je allemaal gruis en stof in je drivers. Het mag sowieso niet hard worden, ten eerste is verharde klei acoustische minder dempend dan plasticine en ten tweede zet het uit. In Amerika gebruiken ze allemaal Blu-Tack, een soort blauwe plakgum. Er zijn vast Nederlandse alternatieve. 3M heeft volgens mij ook van dat spul.

Die van Ebay is een simpele mod ja. Het was ook meer een waarneming dan een aankoopadvies. :) Ik heb zelf geen ervaring met het modden van een T50RP.

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 28-02-2013 11:22 ]

too old, too cold

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
kent er iemand deze?

http://www.groupon.hk/dea...ichi-Headphones/716794426

kan er echt bijna niks over vinden op het internet, een paar hele schaarse erg positieve reacties. Ben toch wel erg benieuwd! Misschien kopen :) (ja, woon in Hong Kong op het moment).

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Negakinu schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:19:
In Amerika gebruiken ze allemaal Blu-Tack, een soort blauwe plakgum. Er zijn vast Nederlandse alternatieve. 3M heeft volgens mij ook van dat spul.
Even snel opgezocht: In Nederland zou Pritt Poster Buddies een alternatief moeten zijn. Dat spul moet je in elke kantoorboekhandel wel kunnen vinden.

• Numaga
In Blu-tac zitten geen weekmakers :) , in Pritt Posterbuddies wel :( .
Blu-tac is te koop bij http://www.hildebrandpapi...lu-Tack+125+gram&id=4795& en bijvoorbeeld bij http://www.jaarsma.nl/kle...m/blu-tack-plakgum-1.html

• Heilige Kaas
Bij de action heb je ook zoiets en het kost geen drol. Niet dat de echte blu-tak zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zondag 24 februari 2013 @ 17:19:
[...]

Yep. Dat is dezelfde Yoga CD-880 rebrand als de Brainwavz HM5, Jaycar, Digitech Pro en Fischer Audio FA-003. Er is ook nog een CD880 in Australië, verkocht door Mwave.

[afbeelding]

http://www.jaycarelectron...form=CAT2&SUBCATID=1015#4
http://www.yoga.com.tw/
Hoe kan deze hoofdtelefoon bij Jaycar maar £34.25 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 02:16:
[...]
Hoe kan deze hoofdtelefoon bij Jaycar maar £34.25 zijn?
Om dezelfde reden dat de Yoga cd340 bij Conrad een derde kost van de prijs die Fischer Audio vraagt. Welcome to the wonderful world of OEM. :)

Marketing, logistiek, inkoopafspraken, marktplaatsing, custom branding... er zijn heel veel dingen die meespelen in de verkoopprijs van een ge-rebrand produkt. Er is trouwens ook nog geen bewijs dat die Jaycar exact hetzelfde klinkt. Er is wel bewijs dat de HM5 hetzelfde is als de FA003.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb nu ook 'per ongeluk' een MDR-1R gekocht, had mijn bod laten staan na aanschaf van de T50RP en vond dat ik dan ook maar door moest zetten... eerste indruk gelukkig positief: gewoon een leuke hoofdtelefoon, zeker voor het geld :D. Hij zou wat helderder mogen en ietwat dun in de middentonen nog, maar klinkt al redelijk open. Even kijken wat er gebeurt na een paar uurtjes draaien.

In de woonkamer blijf ik bij Stax, daar komt deze echt niet tussen, maar misschien leuk op zolder voor bij m'n piano. En natuurlijk onderweg, maar da's off-topic :)

[ Voor 14% gewijzigd door mr.paaJ op 05-03-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nog steeds erg tevreden met dit koptelefoontje, er zijn wat kleine minpuntjes waardoor die niet perfect is (voor mij) maar dat valt hopelijk op te lossen met een andere source. :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/394591_358548164260288_703529159_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/554886_358548140926957_164106499_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Heilige Kaas schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:01:
Nog steeds erg tevreden met dit koptelefoontje, er zijn wat kleine minpuntjes waardoor die niet perfect is (voor mij) maar dat valt hopelijk op te lossen met een andere source. :)

[afbeelding]

[afbeelding]
Verklaar je nader. Wat voor minpuntjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben heel slecht in het benoemen van dit soort dingen en het is zo klein dat het moeilijk aan te wijzen valt. Ik vind hem wat gesloten klinken (als een gesloten koptelefoon) soort van bedrukt ofzo, misschien door de wat meer aanwezige bass.
Ik zou wat meer instrument seperation willen en wat meer lucht.
Ik heb ook het idee dat er ergens in het fq respons een dal zit, ik denk ergens bij de mids.

Maar hopelijk kan een betere source sommige dingen rechttrekken. :) fq response kan je equalizen.
Mijn fiio e10 is in ieder geval aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
Wat vind je dan niet goed aan de Fiio E10, want ik zat er aan te denken om een E10 te nemen voor bij mijn pc.
Mijn Iphone 3Gs klinkt namelijk beter met mijn CAL! dan mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De e10 is erg goed hoor! zeker voor de prijs die ik er voor betaald heb (€65) alleen in combinatie met de fidelio x1 kan je beter krijgen dan de e10. De e10 wordt ook een wat warme dac/amp genoemd dus dat is misschien een beetje overkill aan warmte voor mijn x1. :P

Met wat voor een koptelefoon wil je hem gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:06:
De e10 is erg goed hoor! zeker voor de prijs die ik er voor betaald heb (€65) alleen in combinatie met de fidelio x1 kan je beter krijgen dan de e10. De e10 wordt ook een wat warme dac/amp genoemd dus dat is misschien een beetje overkill aan warmte voor mijn x1. :P

Met wat voor een koptelefoon wil je hem gebruiken?
Ik ben normaal best kritisch over de verschillen tussen onderlinge DACs maar toen ik mijn E10 verving door een UD100 viel me wel gelijk die "separation" op. De UD100 gaf me een helderder idee van waar elk instrument stond en elk instrument kreeg meer zijn eigen plekje in het stereobeeld. Alsof ik eerst door een mistig raam keek en er nu opeens met een doekje overheen gegaan werd. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
Mijn headphone is een Creative Aurvana Live ( CAL ).
De bass kan soms overheersen dus zoek ik een DAC met een beetje forward mids en highs.
Ik heb vanmorgen bijna de hele UD100 threat doorgespit en het lijkt inderdaad erop dat deze goed bij mijn CAL past.
De review op Headfi is ook best wel goed en de meeste vinden dat de UD100 niks onderdoet voor de ODAC.
Deze kan ik dus bestellen via Maleisie maar loop ik dan een groot risico dat de douane het onderschept?
Hoe heb jij dit aangepakt Negakinu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Numaga schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:08:
De bass kan soms overheersen dus zoek ik een DAC met een beetje forward mids en highs.
Ik heb vanmorgen bijna de hele UD100 threat doorgespit en het lijkt inderdaad erop dat deze goed bij mijn CAL past.
De review op Headfi is ook best wel goed en de meeste vinden dat de UD100 niks onderdoet voor de ODAC.
Deze kan ik dus bestellen via Maleisie maar loop ik dan een groot risico dat de douane het onderschept?
Ze hebben er een exportwaarde van $20 opgezet. Het wordt ook in een gewone envelop bezorgd dus pakkans is nihil.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Numaga schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:08:
Ze hebben er een exportwaarde van $20 opgezet. Het wordt ook in een gewone envelop bezorgd dus pakkans is nihil.

EDIT: let er wel op dat een UD100 alleen een DAC is met line-out signaal. Je zult dus nog een externe versterker nodig hebben.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
Ik zou als versterker mijn Z2300 kunnen gebruiken want die heeft er een aansluiting op de control pod voor.
Of ik koop dan een Fiio E6 of E11 versterkertje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ud100 is een USB only DAC? Stoner Acoustics? Lol

Hoe is het geluid t.o.v. bijvoorbeeld de ELE dac? Iemand ervaring mee?

http://www.ebay.nl/itm/30..._trksid=p3984.m1423.l2649

[ Voor 63% gewijzigd door xxxneoxxx op 06-03-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:39:

Die über cheape ELE heeft een andere chip dan de UD100. Check deze thread voor vergelijkingen: http://forum.lowyat.net/topic/2449848/all

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik was zelf van plan de Aune T1 te halen, slimme keuze??
Of is het toch verstandiger om voor de ud100 te gaan ofzo? Maar welke (tube) amp zou ik er dan bij moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:56:
Ik was zelf van plan de Aune T1 te halen, slimme keuze??
Of is het toch verstandiger om voor de ud100 te gaan ofzo? Maar welke (tube) amp zou ik er dan bij moeten doen?
Geen idee! Ik heb de Aune nooit gehoord dus kan er niets zinnigs over zeggen. Ik zou een Aune T1 review sample krijgen maar ze doen hem maar niet op de post en het ziet er ook niet naar uit dat ze hem nog gaan versturen. :(

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:39:

Hier op Ebay staat trouwens nog een ultra cheape PCM2704 DAC. Deze ziet er wel grappig uit trouwens. :)

Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v1/670540428_2/FREE-SHIPPING-SMSL-MUSIC-FORT-PCM2704-USB-DAC-sound-card-earphone-headphone-Amplifier-dac.jpg

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR8DHUZVdheK4D5C_u-2IrRkO8JsIOTbyPdzjz_cPcJIRVotY-wMA

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:41:
[...]

Geen idee! Ik heb de Aune nooit gehoord dus kan er niets zinnigs over zeggen. Ik zou een Aune T1 review sample krijgen maar ze doen hem maar niet op de post en het ziet er ook niet naar uit dat ze hem nog gaan versturen. :(
Dan bestel ik hem wel gewoon een keer ;) Ben sowieso wel benieuwd naar het hele tube gebeuren. En misschien wil jij hem ook ooit eens proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:11:
[...]

Dan bestel ik hem wel gewoon een keer ;) Ben sowieso wel benieuwd naar het hele tube gebeuren. En misschien wil jij hem ook ooit eens proberen? :)
Veel buis versterking zul je niet meemaken bij de Aune. Het is namelijk gewoon een solid state versterker. De buis heeft alleen invloed op het USB signaal. Hij ziet er in ieder geval wel leuk uit. :)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/a/ac/900x900px-LL-ace905f9_AUNE_T1_2.jpeg

http://www.head-fi.org/t/...ad-see-first-post-for-faq

Oh, als je eens tubes wilt proberen is dit een leuke optie, zwaar gemodificeerde Bravo V2: http://www.ebay.com/itm/C...nents&hash=item3cc231a36a

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/CLASS-A-HYBRID-TUBE-HEADPHONE-AMPLIFIER-PRE-AMP-US-BUILT-2-YEAR-WARRANTY-/00/s/NjY0WDgwMA==/$(KGrHqZHJCgE8fi86sUpBPN+ufPnR!~~60_3.JPG

[ Voor 36% gewijzigd door Negakinu op 06-03-2013 16:21 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ziet er wel geinig uit. Maar dat is volgens mij ook een hybride, net zo buis als die aune dus :P
Die aune is inderdaad alleen buizen als je de dac gebruikt, als je de line in gebruikt gaat die alleen via de koptelefoon versterker.

Die bravo is ook alweer 200 euro, stel je neemt de ud100 erbij voor 50 dan zit je al aan de 250. Die aune is 107 euro, daar kan tax bij komen. Bij die bravo is het 100% zeker omdat het uit us komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Kom sowieso op Ebay vrij vaak grappig uitziende Chinese tube ampjes tegen. Helaas allemaal vrij weinig over te vinden of het iets voor moet stellen. Bijvoorbeeld:

http://www.ebay.com/itm/B...fiers&hash=item19d80b27ff

Muse ampje schijnt wel OK te zijn, ook genoeg terug te vinden op Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
Ik denk wel dat de Little Dot MK III iets voor jouw is. Ruilt voor 210 euro van eigenaar en wordt gezien als de betere headphone amp. Op Head-fi bijvoorbeeld is men lyrisch en ook bij mij heeft die indruk gemaakt. Ik koop hem dan ook sowieso. Link: http://www.benl.ebay.be/i...fiers&hash=item3a7f0722d5

En anders moet je eens kijken naar de MKII, die ziet er ook wel mooi uit.
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/6/6/6/8/6/4/webimg/287556204_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het is inderdaad een leuke optie, misschien iets voor later. Een nadeel, na210 euro ben je nog niet klaar. 4 * ~15 * x over de jaren heen.
der zitten 4 tubes in van vaak gemiddeld 15 euro. Natuurlijk wil ik er dan veel uitproberen :P Stel ik wil er ongeveer 4 uit proberen om te beginnen dan zit je al aan het dubbele. :) maarja leuk voor later ^^ al zal ik dan eerder investeren in een woo audio ofzo.

Off topic, aanrader voor feestjes e.d. Protu.be dan kan iedereen zelf zijn eigen muziek opzetten in een playlist. Werkt super! Handig voor mijn visite zo. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-03-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
mr.paaJ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 19:46:
Heb nu ook 'per ongeluk' een MDR-1R gekocht, had mijn bod laten staan na aanschaf van de T50RP en vond dat ik dan ook maar door moest zetten... eerste indruk gelukkig positief: gewoon een leuke hoofdtelefoon, zeker voor het geld :D. Hij zou wat helderder mogen en ietwat dun in de middentonen nog, maar klinkt al redelijk open. Even kijken wat er gebeurt na een paar uurtjes draaien.

In de woonkamer blijf ik bij Stax, daar komt deze echt niet tussen, maar misschien leuk op zolder voor bij m'n piano. En natuurlijk onderweg, maar da's off-topic :)
Ik ben benieuwd naar je ervaringen na een paar uurtjes draaien :P

Ik heb hem ook gekocht (maar ik heb hem nog niet binnen) en vroeg mij af of het een goede combinatie is met de NuForce Icon µDAC2. Ik kan de zilveren variant voor ruim €80 krijgen (normaal het dubbele?). Iemand ervaring met die dingen?

Ik las op de officiele website "Nuforce USB Audio devices are designed to work with x86 architecture". Kan dat een probleem zijn met mijn w7 64bits os op het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik was een beetje afgeknapt door Nuforce nadat ik een heel debacle had gelezen van Nwavguy. Schijnen ook slechte support te hebben. Nu is het de vraag of je het nodig hebt en ik kreeg al een aanbod voor de Maverick Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:52:
Die über cheape ELE heeft een andere chip dan de UD100.
De converter chip maakt vaak weinig uit. Het verschil zit hem vaak zo niet altijd in de gebruikte elektronica die voor/na de converter zelf zit.

Wat buizen versterkers betreft. Als de maker van de muziek zelf al buizen apparatuur om te kleuren heeft gebruikt is het een beetje dubbel om het zelf nog een keer te willen doen. Vergelijkbaar met standaard zout in je soep te doen voor het eerst te proeven. Laag voltage buizen versterkers zijn nagenoeg nutteloos en hoog voltage buizenversterkers zijn niet alleen duur in de aanschaf maar ook om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:20:
[...]

De converter chip maakt vaak weinig uit. Het verschil zit hem vaak zo niet altijd in de gebruikte elektronica die voor/na de converter zelf zit.
Dan maakt het dus niet uit welke DAC chip je gebruikt in een build? Een ESS Sabre is dus gewoon marketing?

EDIT: interessante on-topic discussie: http://forums.stevehoffma...nces-in-dac-chips.273800/

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 07-03-2013 10:55 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

TheIceKing schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:59:
[...]

Ik las op de officiele website "Nuforce USB Audio devices are designed to work with x86 architecture". Kan dat een probleem zijn met mijn w7 64bits os op het werk?
X86 architecture slaat volledig op het type processor, niet op 32/64 bits OS :)
64 bits intel/amd's zijn ook nog gewoon x86 CPU's, maar met uitgebreidere 64bit instructiesets.
ARM CPU's, VIA's, Power CPU's zijn bijvoorbeeld processors die niet op x86 gebasseerd zijn.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Negakinu schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Dan maakt het dus niet uit welke DAC chip je gebruikt in een build? Een ESS Sabre is dus gewoon marketing?

EDIT: interessante on-topic discussie: http://forums.stevehoffma...nces-in-dac-chips.273800/
Ik zie daar eerlijk gezegd niets interessants staan. De echte vraag wordt niet beantwoord. De vraag was: maakt een DAC, ceterus paribus, een hoorbaar verschil. Wat men daar alleen maar doet is het belang van een goede DAC bediscussieren in relatie tot andere audio componenten.

Ik vond zijn insteek erg goed:
I'm just saying that I don't know and I've never read any studies or A/B tests on the subject. What I have read is that this dac chip has a wider soundstage, or that that dac chip sounds airier. I don't want a dac to do any of those things. I just want it to be very, very accurate.
Volgens mij is nauwkeurigheid prima meetbaar (delta tussen input en output), maar dat wordt compleet genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:15:
[...]

Ik zie daar eerlijk gezegd niets interessants staan. De echte vraag wordt niet beantwoord. De vraag was: maakt een DAC, ceterus paribus, een hoorbaar verschil. Wat men daar alleen maar doet is het belang van een goede DAC bediscussieren in relatie tot andere audio componenten.

Ik vond zijn insteek erg goed:

[...]

Volgens mij is nauwkeurigheid prima meetbaar (delta tussen input en output), maar dat wordt compleet genegeerd.
Ik ben het daar ook mee eens. Een DAC hoeft geen hardware EQ te zijn, hij moet gewoon zo accuraat mogelijk eentjes en nulletjes omzetten in een analoog signaal. Mijn oorspronkelijke vraag was echter een reactie op Wouter Veltmaat. Hij zei dat het geluid niet beïnvloed wordt door de chip zelf maar door de electronica daarachter. Volgens zijn redenatie maakt het dus niet uit welke DAC chip je gebruikt. Ik denk zelf echter dat chips onderling van elkaar verschillen m.b.t accurate vertaling van digitaal naar analoog.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt mijn nuancering 'vaak' gemist. De techniek is wat dat betreft al zo oud dat de evolutie ervan redelijk is uitgekristaliseerd. (pun intended) Zoals al eerder werd gezegd. Je wilt een zo dicht mogelijke benadering van de 'werkelijkheid'. Dus alle converters hebben wat dat betreft hetzelfde doel. En het komt regelmatig voor dat dezelfde converters in consumenten spul zitten omdat ze zichzelf in high-end merken bewezen hebben. En toch zijn ze meetbaar verschillend. Dus ligt het aan wat anders oftewel de electronica eromheen.
En er zijn heel wat merken die een beetje vals spelen door in die elektronica ook een soort van EQ aanpassing te doen. (Zelfde wat Beats audio doet, maar dan wat smaakvoller) Dat is dan ook vaak de reden dat je ze van elkaar kan onderscheiden bij een luistertest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vergeet niet dat er ook een pak mensen zijn die net hardware ook gebruiken om geluid te tunen. Ik vind ook dat dit moet kunnen, voor elk wat wils. Daar is niets mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

TheIceKing schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:59:
[...]
Ik ben benieuwd naar je ervaringen na een paar uurtjes draaien :P
korte impressie tot nu toe: voor thuis gebruik een leuke, warmige, comfortabele hoofdtelefoon.
Voor onderweg te weinig isolatie, weinig bas en bijzonder veel last van wind. Valt me wat dat betreft erg tegen eigenlijk, duidelijk niet als portable getest. Nu helpt het wel om hem flink harder te zetten, maar dat zie ik niet zitten.
Blijft dus een hoofdtelefoon voor erbij, tenzij iemand interesse heeft ;). eens kijken hoe de piano klinkt vanavond.

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 07-03-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:28:
En vergeet niet dat er ook een pak mensen zijn die net hardware ook gebruiken om geluid te tunen. Ik vind ook dat dit moet kunnen, voor elk wat wils. Daar is niets mis mee.
Uiteraard niet nee. Vaak 'vervuild' het wel discussies omdat men het eigenlijk dan meer over de eigen smaak heeft over wat anders. Wat dat betreft is het wel opmerkelijk dat je als audiofiel een EQ een faux pas zou vinden vinden en tegelijkertijd wel componenten gebruikt die kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Numaga
Hmm das balen, De UD100 is out of stock en vanaf 25-01-2013 zijn er geen nieuwe orders geaccepteert
door de maker en zijn thread sluit einde deze maand :-(
Jammer was een leuk buitenkansje geweest om mijn eerste stapjes in de Audiofiele te zetten.
Op Ebay kom je nergens een Sabre dac tegen die in die prijsklasse valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb die dacchip los voor iets meer dan 5 euro gezien ;) dus als je echt heeeel handig bent met priegelwerk kan je er zelf een maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Ik wil graag een goede koptelefoon kopen. Maar bij koptelefoons lijken er geen enkele specificaties te zijn die je wat over de kwaliteit vertellen, buiten de prijs, dus is het zoeken nogal lastig ;).

Mijn budget is zo'n 150 euro. Ik denk dat meer gewoon overkill gaat zijn voor me. Ik luister voornamelijk naar rock (zie ondertitel :)) en dubstep. Maar bv. dingen als Adele luister ik ook graag naar, beetje van alles eigenlijk. Het zal ook gebruikt worden om te gamen.

Ik kom volgende 3 koptelefoons tegen:
pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)
Audio Technica A(D) 700 (vind ik niet in de PW)

Ik zou het graag gebruiken icm een Logitech Speakersetje: pricewatch: Logitech Speaker System Z623

Ik vraag me af of het wel een goede keuze is om zowel een dure speakerset als een dure koptelefoon te kopen. Ik denk dat een koptelefoon voor hetzelfde geld betere kwaliteit geeft, dus misschien neem ik beter een goedkopere speakerset? Zijn de koptelefoons die ik nu voorstel overkill? Ik gebruik nu een goedkope koptelefoon en de speakers uit mijn laptop, maar ben daar niet tevreden over. Maar misschien kan ik voor ~60 euro ook iets kopen dat de gemiddelde kritische luisteraar kan bekoren?

Wat betekent ohm precies, en maakt het iets uit voor de muziekkwaliteit? De DT 770 schijnt met 250 ohm best hoog te zijn, en ik vraag me af of dat geen problemen zou geven.

Ik ga het kopen samen met mijn desktop, waarin ik waarschijnlijk deze geluidskaart ga steken: pricewatch: Asus Xonar DGX Is dat goed genoeg voor zulke koptelefoons?

Ik ben niet van plan om ooit professionele toepassingen te doen mbt muziek.

Edit: Ik heb een lichte voorkeur voor een closed koptelefoon.
Edit: Er schijnt wel een 80 ohm versie te zijn dan de DT 770, maar die heb ik niet in de PW gevonden.

Edit: Misschien is het inderdaad beter niet zoveel in een speakerset te investeren :+
Edit: I hate to say this, but after you get these [DT 770] headphones, you may never want to use your speakers again.
http://www.head-fi.org/t/247988/beyerdynamic-dt-770-pro/

[ Voor 8% gewijzigd door witeken op 10-03-2013 03:26 ]

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
witeken schreef op zondag 10 maart 2013 @ 03:17:
Ik wil graag een goede koptelefoon kopen. Maar bij koptelefoons lijken er geen enkele specificaties te zijn die je wat over de kwaliteit vertellen, buiten de prijs, dus is het zoeken nogal lastig ;).

Mijn budget is zo'n 150 euro. Ik denk dat meer gewoon overkill gaat zijn voor me. Ik luister voornamelijk naar rock (zie ondertitel :)) en dubstep. Maar bv. dingen als Adele luister ik ook graag naar, beetje van alles eigenlijk. Het zal ook gebruikt worden om te gamen.
Je hebt dus 300 euro budget :)

Ik denk dat je beter een keuze kunt maken tussen een hoofdtelefoon of een speakerset. De Logitech setjes zijn aardig voor het geld maar je blijft een beetje wegwerp rommel kopen, dit zijn zeker geen "dure" speakers. De hoofdtelefoons zijn wel van goede kwaliteit maar die gaan pas ultiem geluid geven met minstens een versterker en graag een mooie dac. Als je het allebei gaat kopen heb je eigenlijk 2 keer niets :)

Voorbeelden zijn eindeloos maar ik zal er 2 geven. Neuzen naar aanbiedingen en 2e hands kan een hoop opleveren.

Boston Acoustics a25 (goede reviews) kopen voor 190 euro. Een versterker/receiver instapmodel van Onkyo, Sony, Pioneer voor 150 euro met optische ingang om aan de pc te hangen. Hier kan een mooie hoofdtelefoon ook op worden aangesloten.

Hoofdtelefoon + Fiio e10/e17 of een versterker/receiver instapmodel van Onkyo, Sony, Pioneer

ls ik je verhaal lees ben je volgens mij beter af met een versterker/receiver, omdat je geen freak bent en veel mogelijkheden hebt om te upgraden. Met Fiio blijf je specifiek richten op alleen een hoofdtelefoon.

Dit is allemaal geen overkill. Je kunt tegenwoordig voor relatief weinig geld een hele nette audioset kopen en je oren zullen opengaan. Muziek luisteren gaat gewoon veel leuker worden.

[ Voor 32% gewijzigd door BARACUS op 10-03-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Maar dan heb ik nog geen speakersetje. Ik denk niet dat ik altijd m'n koptelefoon ga gebruiken. Voor een goedkoop setje twijfel ik tussen pricewatch: Logitech Speakersysteem Z523 en pricewatch: Logitech Z323. Ze schijnen wel niet veel geluid te geven, maar icm een goede koptelefoon moet dat wel volstaan?

Voor de koptelefoon wil ik max 150, misschien 200, euro uitgeven dan. Daarmee moet ik toch goed geluid kunnen krijgen?

Heb ik een versterker echt nodig? Is toch veel geld voor relatief weinig verbeterde kwaliteit?

Waarom raad je me speakers van 250 euro aan? Dit is toch het headphones topic :)?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Misschien is het voor de speakers een idee om tweehands speakertjes te halen en een t-ampje (~30 euro)
Voor de koptelefoon misschien deze DAC, geen idee of dit een vooruitgang is van een onboard geluidskaart. Maar dan kan je reviews op gaan zoeken ofzo.
http://www.ebay.nl/itm/NE...232538c3ec#ht_3981wt_1151

Ben je ongeveer 70 euro kwijt aan versterker en de DAC+amp voor de koptelefoon. Als je dan leuke speakertjes tweedehands voor 30 euro ergens vindt heb je nog 200 euro over voor een goede koptelefoon, dan heb je zeker genoeg keuze!

Het is een optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zondag 10 maart 2013 @ 09:28:
De hoofdtelefoons zijn wel van goede kwaliteit maar die gaan pas ultiem geluid geven met minstens een versterker en graag een mooie dac.
Die superlatieven zijn overbodig en impliceren allerlei eigenschappen die eigenlijk subjectief zijn.
Enige nuancering is wel op zijn plaats lijkt me.
Voor zowel speakers/versterker/dac of headset/versterker/dac combo's is het doorgaans slim om te kijken naar de prijs/prestatie verhouding. En de verhouding tussen de componenten onderling en of er sprake is van een zwakke schakel.
Een aparte DAC waar hier over gesproken wordt zal veel beter zijn dan de output van de ruisende onboard geluidskaart maar in vergelijk met hifi merken zal het verschil minimaal zijn. Qua specs heeft de gemiddelde consumer DAC vaak slechtere resultaten dan een bijv. DAC die in een iPhone zit.
High-end DAC heeft pas zin als je headset ook echt High-end is en zal ver boven het 300 euro budget liggen.
Een extra Amp (versterker) heeft alleen nut als de headset (hoog Ohmage) teveel stroom vraagt en de reguliere versterker het niet aan kan. Anders zal het alleen maar het geluid verslechteren omdat er geen 100% transparante amps bestaan.

Dus mocht je voor een nette headset gaan kies iets wat je aanstaat en ga vanuit daar kijken of je evt componenten in je keten kan vervangen of er tussen zetten voor nog meer luisterplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Een aparte DAC waar hier over gesproken wordt zal veel beter zijn dan de output van de ruisende onboard geluidskaart maar in vergelijk met hifi merken zal het verschil minimaal zijn. Qua specs heeft de gemiddelde consumer DAC vaak slechtere resultaten dan een bijv. DAC die in een iPhone zit.
Boetiek merken en hoge prijskaartjes garanderen geen betere geluidskwaliteit. Als er iets is dat ik geleerd heb in mijn jaren als hoofdtelefoon audio liefhebber dan is dat het wel. Tevens is geluidskwaliteit heel persoonlijk.
Om het prijs/kwaliteit vooroordeel meteen te nuanceren: uit de metingen van, onder andere, NwAvGuy blijkt dat een super goedkope ODAC exact hetzelfde meet als een dure Benchmark D1 en in A/B/X testen niet van elkaar te onderscheiden zijn. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld de peperdure Auralic, die kon op de Headphone Meet in 2012 niet van de budget Objective2 onderscheiden worden, gebruik makend van een Audeze LCD3. Je spreekt zelf over nuanceren...
High-end DAC heeft pas zin als je headset ook echt High-end is en zal ver boven het 300 euro budget liggen.
Nogmaals. prijs is geen indicatie van kwaliteit. Een gemodificeerde T50RP of zelfs een stock HD600 zijn prima in staat het onderlinge verschil tussen hardware te laten horen. Heb je al eens een LCD2, LCD3, Stax SR007 of HD800 gehoord?
Een extra Amp (versterker) heeft alleen nut als de headset (hoog Ohmage) teveel stroom vraagt en de reguliere versterker het niet aan kan.
Nope. Zelfs een hooftelefoon met lage weerstand kan "beter" klinken met behulp van een versterker. Versterken heeft niet alleen met weerstand te maken. Steek maar eens een DT770 32Ohm in je iPhone en daarna via LOD in een degelijke hoofdtelefoon versterker.
Anders zal het alleen maar het geluid verslechteren omdat er geen 100% transparante amps bestaan.
Ik blijf je quoten hè? ;) Je hebt hoorbaar transparant en meetbaar transparant. Er zijn veel versterkers hoorbaar transparant. Heb je de O2 al eens gehoord? Die meet zelfs best transparant...

Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/-xoSo7a2zzSQ/TiUkPyPlbqI/AAAAAAAAA_I/TAfXVwsDI3g/O2%252520AC%252520Both%252520Channels%252520Frequency%252520Response%252520Sweep%2525205%252520hz%252520-%25252048%252520Khz%252520400%252520mV%252520150%252520Ohms%252520comments_thumb.png?imgmax=800

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
witeken schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:26:
[...]

Maar dan heb ik nog geen speakersetje. Ik denk niet dat ik altijd m'n koptelefoon ga gebruiken. Voor een goedkoop setje twijfel ik tussen pricewatch: Logitech Speakersysteem Z523 en pricewatch: Logitech Z323. Ze schijnen wel niet veel geluid te geven, maar icm een goede koptelefoon moet dat wel volstaan?

Voor de koptelefoon wil ik max 150, misschien 200, euro uitgeven dan. Daarmee moet ik toch goed geluid kunnen krijgen?

Heb ik een versterker echt nodig? Is toch veel geld voor relatief weinig verbeterde kwaliteit?

Waarom raad je me speakers van 250 euro aan? Dit is toch het headphones topic :)?
Het is inderdaad een headphone topic maar daarom hoef ik nog niet een hoofdtelefoon aan te smeren als je ook speakers zoekt ;) Mijn advies is om niet beide half half te doen, daarna mag je zelf kiezen wat het beste is voor jou situatie.

Ik vind het erg raar dat je wel geld wilt neerleggen voor een hoge kwaliteit hoofdtelefoon maar ook brakke Logitech speakers erbij wilt hebben. Mijn punt is gewoon dat je EN een leuke hoofdtelefoon kunt kopen EN een receiver om dit aan te sturen EN leuke speakers erbij.

Ik koop liever 2ehands voor 2 tientjes (of gratis ophalen) oude speakers, zullen beter klinken dan de Logitech. Als je later wat meer geld hebt dan kun je alsnog opbouwen.
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:50:
[...]

Die superlatieven zijn overbodig en impliceren allerlei eigenschappen die eigenlijk subjectief zijn.
Enige nuancering is wel op zijn plaats lijkt me.
Het is gewoon simpel, aan een versterker klinkt het voller, krachtiger en het gaat harder. Met een 30 euro geluidskaartje gaat dat nooit gebeuren, exotische verhalen over dacs en toestanden zul je mij niet over horen. Omdat hij ook speakers zoekt lijkt mij een instap receiver erg interessant om het hele boeltje aan te sturen. Hij klinkt niet heel kieskeurig maar zijn budget zit op het randje waardoor het zonde is om Logitech speakers te kopen.

Ik heb zelf een yamaha v373, goedkoop instapmodel maar voldoet prima. Hoofdtelefoon, tv, mediaplayer, radio, pc, allemaal netjes digitaal aangesloten en ruimte genoeg voor meer.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 11-03-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Negakinu
Zal even reageren zonder quotes. Dat komt wat neutraler over. En volgens mij denken wij in dezelfde richting maar leggen het iets anders uit.

Mijn redenatie ging van het standpunt uit dat je gemiddelde consumenten elektronica hebt en dat daar zeer algemeen een groot aantal eigenschappen sterk overeen komen. Er zijn altijd wel een paar uitzonderingen te vinden waar die vlag niet op gaat maar het blijven meestal uitzonderingen.

Ook heb ik het wellicht niet duidelijk gezegd maar het is belangrijk om naar de prijs kwaliteit verhouding te kijken. Dus duur betekend niet automatisch goed maar is vaak wel een indicatie dat het beter dan gemiddeld kan zijn. De buitencategorie 'boutique' voor audiofielen is eigenlijk een uitzondering wat de hit/mis ratio is daar veel hoger omdat de concurrentie elkaar niet zo in de weg zit omdat het een veel kleinere afzetmarkt is.

En de ideale amp is idd zo transparant mogelijk. De verschillen in dat gebied zijn vooral in consumenten elektronica relatief klein. Verreweg het meeste verschil zit hem in de speakers/headset en daar valt vaak ook de meeste 'winst' te halen. Maar zoals ik al eerder zei is het verstandig om het in verhouding met de rest van je keten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

BARACUS schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:18:
Het is inderdaad een headphone topic maar daarom hoef ik nog niet een hoofdtelefoon aan te smeren als je ook speakers zoekt ;) Mijn advies is om niet beide half half te doen, daarna mag je zelf kiezen wat het beste is voor jou situatie.

Ik vind het erg raar dat je wel geld wilt neerleggen voor een hoge kwaliteit hoofdtelefoon maar ook brakke Logitech speakers erbij wilt hebben. Mijn punt is gewoon dat je EN een leuke hoofdtelefoon kunt kopen EN een receiver om dit aan te sturen EN leuke speakers erbij.
Maar anders heb ik geen geluid als ik ff geen zin heb om mijn koptelefoon te gebruiken. Jij zei dus dat ik beter kon investeren in 1 van beide, dus ik nam een goedkoper speakersetje om meer budget te hebben voor een koptelefoon, die me in mijn situatie beter lijkt.
Het is gewoon simpel, aan een versterker klinkt het voller, krachtiger en het gaat harder. Met een 30 euro geluidskaartje gaat dat nooit gebeuren, exotische verhalen over dacs en toestanden zul je mij niet over horen. Omdat hij ook speakers zoekt lijkt mij een instap receiver erg interessant om het hele boeltje aan te sturen.
Bedankt voor al het advies, maar misschien wordt het wat makkelijker als ik weet wat die versterker moet versterken :). Heeft er iemand advies? Hoe zit het met de koptelefoons die ik eerst voorstelde, de HD558 en de DT770?
Hij klinkt niet heel kieskeurig
Bedankt voor het compliment :D. Ik zoek veel info op voor ik (tech)dingen koop, zodat ik een weloverwogen beslissing kan maken. En als tweaker heb ik geleerd om zeker niet kieskeurig te zijn als je ergens weinig over weet :).
maar zijn budget zit op het randje waardoor het zonde is om Logitech speakers te kopen.
Mijn budget is in principe flexibel, als ik goede suggesties krijg met een goede prijs/kwaliteit die ik niet zou kunnen krijgen bij goedkopere spullen.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De hd558 is een erg goede beginners optie. Niet veeleisend qua versterking, maar geeft een goed beeld van hoe een goede koptelefoon kan zijn. Mijn eerste koptelefoon was de hd518 en de 558 is eigenlijk gewoon een neutralere, betere hd518. Die zou ik zeker in overweging houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
witeken schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:00:
[...]

Maar anders heb ik geen geluid als ik ff geen zin heb om mijn koptelefoon te gebruiken. Jij zei dus dat ik beter kon investeren in 1 van beide, dus ik nam een goedkoper speakersetje om meer budget te hebben voor een koptelefoon, die me in mijn situatie beter lijkt.
Ik zeg dat je beter een keuze kunt maken om 1 ding meteen goed te kopen en dan kun je later het 2e ding goed kopen. Dat je de dure Logitech weglaat is een goed begin :) Ik geef je een aantal keuzes. Hoofdtelefoon 150 + receiver 150 + gratis oude speakers van Marktplaats. Dan hoef je helemaal geen Logitech te kopen uit pure nood :) Daarna heb je nog ruimte om de speakers te upgraden voor een nette set.

Zonder versterker meer geld uitgeven aan een hoofdtelefoon is nutteloos. Zelfs 32ohm exemplaren hebben het nodig om 100% te klinken. Bij 250ohm is het helemaal om te huilen.
[...]

Bedankt voor al het advies, maar misschien wordt het wat makkelijker als ik weet wat die versterker moet versterken :).
Een versterker versterkt het signaal zodat je speaker/hoofdtelefoon voldoende vermogen ontvangen om de fysieke onderdelen volledig te laten bewegen. Het signaal uit je pc is niet sterk genoeg om je hoofdtelefoon volledig aan te sturen waardoor het minder spannend klinkt. Speakers kun je helemaal niet aansturen vanuit de pc, daarom zit er ook een versterker in een Logitech speaker.

Omdat je ook speakers zoekt lijkt mij een receiver als versterker/dac een oplossing, om binnen een bepaald budget te blijven.
[...]

Bedankt voor het compliment :D. Ik zoek veel info op voor ik (tech)dingen koop, zodat ik een weloverwogen beslissing kan maken. En als tweaker heb ik geleerd om zeker niet kieskeurig te zijn als je ergens weinig over weet :).
Ik ben ook niet kieskeurig, tot in het uiterste details zoeken en duizenden euro's neertellen. Ik geef je daarom ook een goedkoop alternatief dat volgens kieskeurige mensen inferieur is.
[...]

Mijn budget is in principe flexibel, als ik goede suggesties krijg met een goede prijs/kwaliteit die ik niet zou kunnen krijgen bij goedkopere spullen.
Je hoeft ook niet alles in 1 keer te kopen. Ga eerst op zoek naar een hoofdtelefoon die je aanstaat. Kun je gelijk in een fatsoenlijk audiowinkel het verschil horen tussen een versterker en je mp3speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk dat een versterker van 150 euro niet echt nodig is en dat je met een t-ampje van 30 al ver zat komt. Als je dan dat overige geld steekt in een dac/amp combi dan heb je een heel mooi begin.
Voor zover ik heb gelezen kan een t-amp zich verhouden met zeer goede speaker amps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 28-03 16:51
Heren,

Een korte vraag. Normaliter doe ik zelf onderzoek maar omdat ik deze week geen tijd heb (nieuwe baan) en er haast geboden is (vriendin vliegt zaterdag) doe ik een beroep op jullie.

Mijn vriendin wil ook een hoofdtelefoon. Zelf ben ik tevreden met de senheisser hd25-ii maar zij wil zo min mogelijk geld uitgeven omdat ze hem weinig gaat gebruiken (< 40e). Daarbij komt ze met dit idee omdat ze zaterdagmiddag met een vriendin op vakantie gaat (lange vlucht).

Tips? En waar bestellen zodat het donderdag/vrijdag binnen is.

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

r.brands schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:29:
Heren,

Een korte vraag. Normaliter doe ik zelf onderzoek maar omdat ik deze week geen tijd heb (nieuwe baan) en er haast geboden is (vriendin vliegt zaterdag) doe ik een beroep op jullie.

Mijn vriendin wil ook een hoofdtelefoon. Zelf ben ik tevreden met de senheisser hd25-ii maar zij wil zo min mogelijk geld uitgeven omdat ze hem weinig gaat gebruiken (< 40e). Daarbij komt ze met dit idee omdat ze zaterdagmiddag met een vriendin op vakantie gaat (lange vlucht).

Dank
Waarom niet een kleiner broertje pakken als de PX100II? Half gesloten koptelefoon voor rond de 40 euro.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Voor in het vliegtuig neem ik aan dat je minimaal helemaal gesloten wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
r.brands schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:29:
Heren,

Dank
Sennheiser hd201 heeft altijd goede reviews ontvangen, gesloten. Kopen waar ze binnen 24 uur leveren :)

pricewatch: Sennheiser HD 201 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 28-03 16:51
Mooi, dank heren. Ik zal het vanavond eens voorleggen.

Gok dat ze de hd201 een beetje te veel van het goeie vindt haha.
Pagina: 1 ... 37 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.