Ik wil graag een goede koptelefoon kopen. Maar bij koptelefoons lijken er geen enkele specificaties te zijn die je wat over de kwaliteit vertellen, buiten de prijs, dus is het zoeken nogal lastig

.
Mijn budget is zo'n 150 euro. Ik denk dat meer gewoon overkill gaat zijn voor me. Ik luister voornamelijk naar rock (zie ondertitel

) en dubstep. Maar bv. dingen als Adele luister ik ook graag naar, beetje van alles eigenlijk. Het zal ook gebruikt worden om te gamen.
Ik kom volgende 3 koptelefoons tegen:
pricewatch: Beyerdynamic DT 770 Pro (Grijs, Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)
Audio Technica A(D) 700 (vind ik niet in de PW)
Ik zou het graag gebruiken icm een Logitech Speakersetje:
pricewatch: Logitech Speaker System Z623
Ik vraag me af of het wel een goede keuze is om zowel een dure speakerset als een dure koptelefoon te kopen. Ik denk dat een koptelefoon voor hetzelfde geld betere kwaliteit geeft, dus misschien neem ik beter een goedkopere speakerset? Zijn de koptelefoons die ik nu voorstel overkill? Ik gebruik nu een goedkope koptelefoon en de speakers uit mijn laptop, maar ben daar niet tevreden over. Maar misschien kan ik voor ~60 euro ook iets kopen dat de gemiddelde kritische luisteraar kan bekoren?
Wat betekent ohm precies, en maakt het iets uit voor de muziekkwaliteit? De DT 770 schijnt met 250 ohm best hoog te zijn, en ik vraag me af of dat geen problemen zou geven.
Ik ga het kopen samen met mijn desktop, waarin ik waarschijnlijk deze geluidskaart ga steken:
pricewatch: Asus Xonar DGX Is dat goed genoeg voor zulke koptelefoons?
Ik ben niet van plan om ooit professionele toepassingen te doen mbt muziek.
Edit: Ik heb een lichte voorkeur voor een closed koptelefoon.
Edit: Er schijnt wel een 80 ohm versie te zijn dan de DT 770, maar die heb ik niet in de PW gevonden.
Edit: Misschien is het inderdaad beter niet zoveel in een speakerset te investeren

Edit: I hate to say this, but after you get these [DT 770] headphones, you may never want to use your speakers again.
http://www.head-fi.org/t/247988/beyerdynamic-dt-770-pro/
[
Voor 8% gewijzigd door
witeken op 10-03-2013 03:26
]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand