Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Die Boomboom staat voor 35 in de Pricewatch, dan ben ik wel benieuwd hoeveel dat ding bij 1Dayfly gekost heeft.Jumpman schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 13:27:
Vorige week de Marmitek BoomBoom 540 HiFi Bluetooth Headphones gekocht bij 1DayFly. Voor de aangeboden prijs kon ik het niet laten deze te proberen (gezien de Bluetooth). Ik ga hem eens vergeleken met AKG K 518 DJ die ik hier ook heb.
Tot nog toe is de AKG K 518 DJ de beste prijs/kwaliteit hoofdtelefoon voor mij.
Ik ben ook nog op zoek naar een goede koptelefoon voor onderweg omdat ik earbuds niks vind.
De K518 schijnt wel goed te zijn voor die prijs maar ik zit nu te wachten totdat de K618 wat beter beschikbaar komt en op een aantal reviews hierover.
De K618 ziet er wat steviger uit en het design bevalt me ook wat beter dan de K518.
De K618 lijkt trouwens verdacht veel op de K67 (Tiësto lijn) maar schijnt wel ietsjes anders te klinken.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Als ik in dit topic op HD600 en HD 600 zoek, krijg ik een malware melding
Misschien iets dat jullie moeten weten?...
Dat is gek inderdaad. Hier hetzelfde geval. Geen idee hoe dat komt.PatrickG schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 14:17:
@ Moderator:
Als ik in dit topic op HD600 en HD 600 zoek, krijg ik een malware melding
Misschien iets dat jullie moeten weten?...
Dien anders even een TR

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 16-02-2013 15:11 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Waarom heb je die tussen voor- en eindversterker? Mijn oeroude Creek OBH-11 hangt gewoon aan de line-out van de voorversterker, dus de uitgang waar je normaal gesproken een recorder aan zou hangen. Voordeel is dat die uitgang ook de volume en andere controls op de voorversterker passeert en dat je volume op de speakers en de hoofdtelefoon onafhankelijk kunt regelen.Servor schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:28:
Er is trouwens nog 1 ding wat ik wel jammer vind nu. Heb dus sinds kort de Dynavox CSM112 hoofdtelefoonversterker bijgeplaatst in m'n setup. Ten eerste moet deze aanstaan (hij staat tussen voor- en eindversterker in) maar goed, dat zag ik al wel aankomenen ten tweede heeft -ie onwijs veel invloed op het volume lijkt het. Nogmaals, ik ben geen audiofiel en geen techneut dus misschien is het allemaal verklaarbaar maar ik ben gewoon benieuwd naar het hoe en wat.
Eerst (toen ik de CSM112 nog niet had) hing m'n voorversterker aan de eindversterker (joh!) en was het volume van de voorversterker op iets voor een kwart zetten al genoeg voor een aardig volume uit de speakers. Prima. Nu moet ik beide (volume op hoofdtelefoonversterker en voorversterker) vrij ver open zetten voor ongeveer hetzelfde volume en dat had ik niet helemaal verwacht. Ik dacht dat het signaal 1 op 1 doorgezet zou worden naar de line out, naast dat hij naar de headphone jack zou gaan. In hoeverre is dit van invloed op het signaal? Kan het ook anders? En wat is beter, headphone volume helemaal open en voorversterker een beetje of andersom, of fifty fifty?
Mijn eisen zijn eigenlijk:
- Draadloos
- Geluid moet goed genoeg zijn (geen rare piepen, klikken/klakken of ruis)
- Het systeem moet werken. Het moet geen gammel systeem zijn waarbij ik uren moet puzzelen hoe ik verbinding moet maken, of dat de verbinding continu wegvalt, of dat de batterij om de 10 minuten leeg is, etc...
- Ik wil (op termijn) 2 koptelefoons kunnen aansluiten.
Of het relevant is weet ik niet, maar ik zal het aansluiten op een Onkyo TX-NR509.
Heeft iemand een tip voor mijn situatie?
De Sennheiser RS160 is meer bedoelt als wireless headphone voor onderweg, terwijl de RS170/180 voor thuis gebruik bedoelt zijn.KopjeThee schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 21:44:
Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon. Ik heb op zich geen hele hoge eisen, ik gebruik bijvoorbeeld geen "zilveren kabels door elfen gesmeed bij maanlicht", zoals ik elders in het forum zag. De setting is: In de woonkamer wil ik TV/film kunnen kijken en luisteren terwijl er iemand aan het naaien is, en weer iemand anders kinder filmpjes op youtube aan heeft staan![]()
Mijn eisen zijn eigenlijk:Ik zag bijvoorbeeld de Sennheiser RS 1{6,7,8}0. Dat zag er interessant uit. Maar goed ik ben nieuw in deze wereld, dus misschien kan het voor minder euro's ook. En het verschil tussen deze 3 modellen is me ook niet geheel duidelijk. Dus dan neig ik naar de goedkoopste de rs160. Maar die 180 vind ik ook prima, als het duidelijke voordelen heeft.
- Draadloos
- Geluid moet goed genoeg zijn (geen rare piepen, klikken/klakken of ruis)
- Het systeem moet werken. Het moet geen gammel systeem zijn waarbij ik uren moet puzzelen hoe ik verbinding moet maken, of dat de verbinding continu wegvalt, of dat de batterij om de 10 minuten leeg is, etc...
- Ik wil (op termijn) 2 koptelefoons kunnen aansluiten.
Of het relevant is weet ik niet, maar ik zal het aansluiten op een Onkyo TX-NR509.
Heeft iemand een tip voor mijn situatie?
Qua model zijn ze alle drie redelijk gelijk, volgens mij heeft alleen de RS180 valour pads, de andere twee nepleer.
Ik zou zeggen loop eens de lokale MediaMarkt binnen, zo ver ik weet hebben de meeste filialen deze hoofdtelefoons staan.
Ja, ik denk het wel. Tussen de Tv en de bank ligt een looproute. Een draad zou een soort booby trap voor onze kleine worden. Maar wel goed om me te realiseren dat draadloos veel duurder is.Heilige Kaas schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:04:
Mijn tip is: Denk heel goed na of je draadloos wel echt nodig hebt. Een niet draadloze koptelefoon is in verhouding goedkoper, of is beter voor hetzelfde geld.
Ok, bedankt. Ik zal eens bij Mediamarkt kijken.Solictice schreef op zondag 17 februari 2013 @ 00:07:
[...]
De Sennheiser RS160 is meer bedoelt als wireless headphone voor onderweg, terwijl de RS170/180 voor thuis gebruik bedoelt zijn.
Qua model zijn ze alle drie redelijk gelijk, volgens mij heeft alleen de RS180 valour pads, de andere twee nepleer.
Ik zou zeggen loop eens de lokale MediaMarkt binnen, zo ver ik weet hebben de meeste filialen deze hoofdtelefoons staan.
Verlengsnoer, een rondje om de looproute maken totdat de kleine groter is.KopjeThee schreef op zondag 17 februari 2013 @ 09:56:
[...]
Ja, ik denk het wel. Tussen de Tv en de bank ligt een looproute. Een draad zou een soort booby trap voor onze kleine worden. Maar wel goed om me te realiseren dat draadloos veel duurder is.
Hoort dit niet gesloten te zijn?
Maar als het goed is wordt er aan een nieuwe verbeterde OP gewerkt.
Hoe zit het daarmee eigenlijk? Ik wil ook nog wel het een en het ander toevoegen. Na overleg of je het er mee eens bent natuurlijk.
Te beginnen met de volgende vraag, na vele goedkope hoofdtelefoons te hebben gehad had ik een Denon AH-510R aangeschaft.
Ik was tevreden met het geluid echter na een half jaar brak de connector af in mijn pc.
jammer genoeg viel dit niet onder de garantie, en omdat ik toch wat bass wat minder vond ben ik op zoek gegaan naar een andere hoofdtelefoon.
Na veel lezen en proberen bij een paar winkels verlangde ik toch weer terug na het bekende geluid die de Denon mij gaf, totdat ik op Head-fi de Creative Aurvana tegenkwam die daar goed werd ontvangen.
Deze kon ik echter nergens beluisteren maar omdat het eigenlijk een rebrand Denon is met een aardige laag weergave heb ik deze via de Creative Store gekocht en als het goed is komt deze Maandag of Dinsdag.
Ik luister voornamelijk via mijn onboard met de Realtek 892 chip en soms via mijn Yamaha RX-V671.
Wat zijn de opties op het geluid via mijn pc te verbeteren ( soundcard - Dac- DAC/AMP ) of heeft dat geen nut met de Creative Auravana Live omdat ie mischien niet goed genoeg is?
Mijn ervaring met onboard geluidschippies is dat je soms nogal veel last hebt van ruis. Zeker als je ook nog de analoge kabeltjes lang harde schijven e.d. legt richting front pannel, gaat het met de geluidskwaliteit al hard achteruit. Al heb je op dat moment nog niet eens muziek aan staan.Numaga schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:11:
Na jaren veel lezen op GoT ga ik mij ook actief laten gelden.
Te beginnen met de volgende vraag, na vele goedkope hoofdtelefoons te hebben gehad had ik een Denon AH-510R aangeschaft.
Ik was tevreden met het geluid echter na een half jaar brak de connector af in mijn pc.
jammer genoeg viel dit niet onder de garantie, en omdat ik toch wat bass wat minder vond ben ik op zoek gegaan naar een andere hoofdtelefoon.
Na veel lezen en proberen bij een paar winkels verlangde ik toch weer terug na het bekende geluid die de Denon mij gaf, totdat ik op Head-fi de Creative Aurvana tegenkwam die daar goed werd ontvangen.
Deze kon ik echter nergens beluisteren maar omdat het eigenlijk een rebrand Denon is met een aardige laag weergave heb ik deze via de Creative Store gekocht en als het goed is komt deze Maandag of Dinsdag.
Ik luister voornamelijk via mijn onboard met de Realtek 892 chip en soms via mijn Yamaha RX-V671.
Wat zijn de opties op het geluid via mijn pc te verbeteren ( soundcard - Dac- DAC/AMP ) of heeft dat geen nut met de Creative Auravana Live omdat ie mischien niet goed genoeg is?
Verwijderd
Maar als je een ruisvloer onder de -96dB hebt kan je 16 bit CD geluid (wat een 96dB bereik heeft) probleemloos aan. En de goede geluidskaarten moeten dat aan kunnen. High-end spul gaat al meer richting de -100 en -110dB SNR aan en kan al veel beter 24bit geluid aan (met een 120dB dynamisch bereik). Die heeft dan ook betere prestaties qua helderheid, precisie en diepte van het geluid maar dat verschil vaak zo klein dat je in een dubbel blinde test met moeite het verschil kan horen. (Categorisch door audiofielen ontkent natuurlijk.)
Als je al een beter geluid wilt hebben is het praktisch om je geluidskaart zoveel mogelijk af te scheiden/schermen van je computer en alleen digitaal te verbinden. (Bijv via USB of een andere digitale aansluiting zoals HDMI, spdif, AES/EBU ,Adat etc.) Wat je er dan aan kan hangen begint bij tientjes werk en kan tot in de duizenden euro's lopen. Als het in verhouding tot je headset en/of versterker staat is het vaak goed zat.
Sowieso vind ik vaak een losse headset pre-amp alleen zinnig als je last hebt van van de impedantie van je headset dat de onboard pre-amp die niet goed aan kan sturen of je last hebt van een bizar slechte pre-amp wat heden ten dage eerder een uitzondering is. Of je wilt het geluid harder kunnen zetten dan verstandig is voor je gehoor. Want hoe langer je naar hard geluid hoort op een headset hoe sneller ze (PERMANENT!) beschadigd raken. (De huidige generaties die hun headset altijd op max aansturen zodat iedereen mee kan 'genieten' of zonder oordoppen naar feesten en clubs gaat zal over 20 a 30 jaar veel eerder aan gehoorapparaten moeten dan nu het geval is.)
Ik heb een Asus P8P67 LE moederbord met de volgende audio gegevens,
Realtek® ALC892 8-Channel High Definition Audio CODEC
- Supports : Jack-detection, Multi-streaming, Front Panel Jack-retasking
Audio Feature :
- Blu-ray audio layer Content Protection
- Absolute Pitch 192kHz/ 24-bit True BD Lossless Sound
- Optical S/PDIF out port(s) at back panel
Hierop aangesloten mijn Logitech Z-2300
Principles of Amplifier Operation in Z-2300:
1) A stereo audio signal comes in through the green 3.5mm audio connector with the control pod.
2) In the control pod, the signal passes through the main volume logarithmic potentiometer for attenuation.
3) This attenuated audio signal is then send down from the control pod to the subwoofer enclosure through a D-Sub connecter where the amplifier module exists. A JRC-4565 operational amplifier first receives this audio signal. The JRC-4565 having stereo handling capability distributes the audio signal into two places:
a) To the left and right satellite TDA7296 power amplifiers and then subsequently to the 2 satellite speakers.
b) Back up to the remote through the D-Sub connector.
4) Inside the remote, the stereo audio signal is split again:
a) To the headphone jack
b) To the subwoofer bass volume potentiometer (where it is combined to mono at this point)
5) Audio signal output from the subwoofer bass potentiometer finally gets fed back into the subwoofer enclosure through the D-Sub connector to the bridged TDA7295 subwoofer power amplifiers and then to the bass driver.
Dus heb ik eigenlijk al een amp voor mijn Hoofdtelefoon als ik hem aansluit via de control pod, en als ik het goed begrijp ga ik met bv. een Asus Xonar DX geluidskaart een beter geluid krijgen naar mijn Hoofdtelefoon.
Klopt dit of zijn er nog betere opties.
Sorry voor de vele vragen maar ik zet mijn eerste stapjes in deze wereld en ben nog een leek op dit gebied.
Maar afgelopen week is mijn moederbord overleden. Bij een zoektoch naar nieuwe moederborden kwam ik er achter dat de moederborden die ik interessant vind geen PCI meer hebben. De goedkopere borden hebben nog wel PCI. Maar dat wil ik liever niet. En in de toekomst zal het steeds meer PCI-E worden.
Nu ben ik dus aan het kijken naar alternatieven op PCI-E. Auzentech valt volgens mij helaas af want die hebben vooral HomeTheatre kaarten op PCI-E. De rest is PCI.
Bij Asus heb je de Xonar STX maar die schijnt voor gaming bagger te zijn. En dat doe ik ook wel eens.
Dan heb je de Creative Soundblaster Z maar dat is maar goedkoop spul tov zo'n Auzentech kaart.
Hebben jullie nog kaarten die interessant zouden kunnen zijn?
En heeft het nut om een dure geluidskaart te gebruiken voor een Z-5500 via SPDIF? Voor de AKG K550 is het duidelijk die is analoog aangesloten. Maar volgens mij maakt het met digitale audio niets uit. En gaat het daar vooral om de na bewerking waar je verschil in hoort. Maar dat is iets wat je bij de AKG K550 moet vermeiden. Ik merk dat het geluid bij die koptelefoon juist gaat kraken als ik dingen als een Crystaliser aan zet. En het geluid het beste klinkt als je al dat soort zaken uit zet. Voor de Z-5500 werken die opties wel goed. Maar die is ook wat doffer qua geluid.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dit snap ik even niet (dat ligt aan mijn griephoofd, excuus alvast!). Mijn voorversterker heeft 2 ingangen (1 line, 1 phone) en 1 (line) uitgang. Die gaat naar mijn eindversterker welke maar 1 (line) ingang heeft. De hoofdtelefoonversterker heeft wederom 1 line-in en 1 line-out. Dus deze moet logischerwijs toch wel tussen voor- en eindversterker gezet worden? Enige alternatief is een splitkabel vanuit de voorversterker maar dat is geluidstechnisch misschien weer niet je van het.downtime schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 15:30:
[...]
Waarom heb je die tussen voor- en eindversterker? Mijn oeroude Creek OBH-11 hangt gewoon aan de line-out van de voorversterker, dus de uitgang waar je normaal gesproken een recorder aan zou hangen. Voordeel is dat die uitgang ook de volume en andere controls op de voorversterker passeert en dat je volume op de speakers en de hoofdtelefoon onafhankelijk kunt regelen.
Als je voorversterker geen rec-out/line-out of iets dergelijks heeft, is ie eigenlijk niet geschikt voor jouw hoofdtelefoonversterker. Het signaal tussen jouw voor- en eindversterker is anders dan het signaal wat naar een recorder gestuurd zou worden.Servor schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:11:
[...]
Dit snap ik even niet (dat ligt aan mijn griephoofd, excuus alvast!). Mijn voorversterker heeft 2 ingangen (1 line, 1 phone) en 1 (line) uitgang. Die gaat naar mijn eindversterker welke maar 1 (line) ingang heeft. De hoofdtelefoonversterker heeft wederom 1 line-in en 1 line-out. Dus deze moet logischerwijs toch wel tussen voor- en eindversterker gezet worden? Enige alternatief is een splitkabel vanuit de voorversterker maar dat is geluidstechnisch misschien weer niet je van het.
Hm. Da's natuurlijk niet wat ik wilde horen maar iig bedanktdowntime schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:23:
[...]
Als je voorversterker geen rec-out/line-out of iets dergelijks heeft, is ie eigenlijk niet geschikt voor jouw hoofdtelefoonversterker. Het signaal tussen jouw voor- en eindversterker is anders dan het signaal wat naar een recorder gestuurd zou worden.
Het is trouwens niet zo dat het nu 'slecht' klinkt ofzo, in de huidige setup. Alleen de volumelevels vielen me op. Heb nu de hoofdtelefoonversterker op 100% staan dan kan de voorversterker gewoon op zijn normale nivo blijven staan.
Maar de beste oplossing is dus een andere voorversterker? Ook niet iets waar ik op zit te wachten eigenlijk. Had dus even beter research moeten doen voor aanschaf...
Mensen CRISIS!
Mijn pa heeft zijn koptelefoon voor een weekje uitgeleend aan mijn kleinere broertje die niet fatsoenlijk met zijn spullen kan omgaan.
Wat er nu gebeurd is is dat hoofdband (die het hoofd raakt) dat die van zijn ouder Sennheiser HD 465 expression line is afgescheurd doordat mijn broertje er zo lomp mee omging.
Hij vind dit heel erg jammer en hij wil heel graag weer een vervangende middenband voor de koptelefoon hebben, het vervangen zelf kunnen wij (ik en m'n pa) zelf wel, het enigste is is dat ik zelf nergens vervangende onderdelen voor de koptelefoon kan vinden.
Nogmaals voor de duidelijkheid:
Merk: Sennheiser
Type: HD 465 expression line
Jaar: tussen 1990 en 1998
Wat is er naar de klote: de middelste hoofdband welke op het hoofd rust, daarboven zit nog een band die de twee oorpads aan elkaar bevestigt.
Hier is een plaatje:

Zoals je ziet word de middelste hoofdband bevestigd aan de 2 grijze verstelpunten, met die puntjes kun je dus de hoogte van de middelste hoofdband verstellen en zo dus aanpassen op de grootte van je hoofd.
Van die middelste band zijn dus de 2 bevestigings punten(die los achter de grijze verstel-punten zitten) afgescheurd, aan beide kanten.
Mijn vraag: heeft iemand enig idee bij welke (web) winkel deze middelste hoofdband (of misschien wel gewoon een geheel nieuwe koptelefoon(niet "nieuw"-nieuw maar "2ehands"-nieuw mag ook
Er is ook een model met oranje kussentjes en die beschikt over de zelfe hoofdband zegmaar, volgens mij de HD 475 expression line als ik mij niet vergis.
Alvast veel dank!
[ Voor 16% gewijzigd door TehJokur op 18-02-2013 15:49 ]
Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//
En is dat broertje een hele nieuwe HD5xx laten betalen een goede oplossing? een keer tijd voor iets nieuws?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
De eerste indruk is zeker positief. Hij is lekker licht en zit meteen al comfortabel, niet te strak, niet te wijd en geen last met m'n bril. Geluid kan ik natuurlijk nog niet écht beoordelen, aangezien hij nog ingespeeld moet worden, maar zo recht uit de doos klinkt het al best ok. Het lijkt wat "wolliger" dan m'n Sony, maar die is dan ook wel aardig analytisch. Even wennen dus. Wel voelt het meteen al een stuk minder als een aanslag op m'n oren, dus ik verwacht dat ik deze gemakkelijker uren achter elkaar op kan houden. Zo recht uit de doos vind ik in ieder geval de bas niet storend - niet teveel en niet te weinig. Ik geloof dat ik hier wel plezier van ga krijgen.
Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van het uiterlijk en al helemaal niet van de niet-coiled rode kabel. Dat wist ik natuurlijk al van tevoren, maar aangezien ik er gelukkig niet mee naar buiten hoef kom ik daar wel overheen
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
En negakinu krijg je niet snel tevreden over headphones, die was positief verrast
[ Voor 71% gewijzigd door PatrickG op 18-02-2013 18:16 ]
Ik zie nooit Teufel in hifi-winkels of op fora. Het is vooral hier op GoTPatrickG schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:15:
De producten zijn niet slecht hoor... Ik vind de sound van de Teufel B20 speakers erg goed voor de prijs. De B200 dan weer niet in balans.
En negakinu krijg je niet snel tevreden over headphones, die was positief verrast
Dacht dat ze alleen PC speakers maakten, maar ze hebben hun collectie uitgebreid zie ik. Naja, ik mag ook geen oordeel hebben, omdat ik ze nog nooit beluisterd heb
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ja dat dacht ik dus ook maar Sennheiser zelf heeft geen onderdelen meer en daarom vroeg ik het ook aan de mensen hier die wel eens linkjes hebbendie voor de massa altijde en beetje verborgen blijven.Astennu schreef op maandag 18 februari 2013 @ 16:48:
Wordt lastig om los te vinden denk ik. Misschien Sennheiser eens mailen?
En is dat broertje een hele nieuwe HD5xx laten betalen een goede oplossing? een keer tijd voor iets nieuws?
Daarnaast, dat vroeg ik mij ook af of hij idd ook eeen nieuwe kon financieren, maar nee dat hoefde dan weer niet van m'n pa

Maargoed, ik heb geen idee wat hij kostte, en daarnaast is alleen een bandje naar de knoppen en niet de earcups dus.
Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//
Feitelijk gebruik je de hoofdtelefoonversterker nu als eindversterker. Misschien ten overvloede: Een voorversterker is helemaal geen versterker (phono voortrap buiten beschouwing latend) maar verzwakt juist het signaal wat een CD-speler o.i.d. geeft en stuurt dat verzwakte signaal door aan de eindversterker. Wat jij dus doet is een verzwakt signaal aan de hoofdtelefoonversterker voeren.Servor schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:36:
Het is trouwens niet zo dat het nu 'slecht' klinkt ofzo, in de huidige setup. Alleen de volumelevels vielen me op. Heb nu de hoofdtelefoonversterker op 100% staan dan kan de voorversterker gewoon op zijn normale nivo blijven staan.
Dit is ook waarom op veel versterkers de tekst Attenuator bij de volumeknop staat. Attenuator betekent verzwakker.
Je kunt de hoofdtelefoonversterker ook tussen de bron en voorversterker plaatsen. Dan krijgt ie het juiste signaal. Maar je verliest natuurlijk wel de mogelijkheid om ook andere bronnen over de hoofdtelefoon te beluisteren. Voor mij was dat geen probleem en ik heb dan ook jarenlang de hoofdtelefoonversterker tussen CD-speler en versterker gehad.Maar de beste oplossing is dus een andere voorversterker? Ook niet iets waar ik op zit te wachten eigenlijk. Had dus even beter research moeten doen voor aanschaf...
Verwijderd
Voor spdif volstaat de onboard spdif aansluiting ook gewoon. Tenminste als de drivers van die geluidskaart goed zijn en je versturende/ontvangende kant niet fixed is op een bepaalde sample rate.Astennu schreef op maandag 18 februari 2013 @ 12:07:
En heeft het nut om een dure geluidskaart te gebruiken voor een Z-5500 via SPDIF?
Zijn hier trouwens nog mensen bekend met Audeze? Ze hebben modellen die qua techniek iets hebben wat lijkt op elektrostatische speakers. Maar dan niet zo belachelijk duur.
Nee. Normaal gesproken heeft een draaitafel geen line-out maar een veel zwakkere phono (MM of MC) uitgang. Die heeft een phonovoorversterker nodig die meestal in de (voor)versterker ingebouwd is. Al zijn er tegenwoordig ook draaitafels met een ingebouwde phonovoorversterker omdat het aantal versterkers met een speciale MM of MC ingang steeds kleiner wordt.Servor schreef op maandag 18 februari 2013 @ 21:36:
Hm nee wacht, ik ben er nog niet helemaal. Ik wil het spul vooral gebruiken icm mijn draaitafel. Ik kan de hoofdtelefoonversterker toch niet rechtstreeks aan de draaitafel hangen?
Ik verwacht er veel van na het lezen van headfonia en andere bronnen ... kan alleen maar gaan tegenvallen
Teufel is nooit echt besproken hier op Tweakers of überhaupt populair geweest onder headphone geeks. De modellen, zowel in-ear als over-ear, die ze in het verleden gereleased hebben hadden echt een consumer sound. Veel bass en weinig resolutie. Sinds ik onlangs de Teufel Aureol Real heb gekregen als review sample ben ik echter positief verrast. Totaal andere sound dan ik van Teufel gewend ben. Het enige dat hem niet mee zit is het uiterlijk.Mooooody schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:30:
[...]
Ik zie nooit Teufel in hifi-winkels of op fora. Het is vooral hier op GoT
Dacht dat ze alleen PC speakers maakten, maar ze hebben hun collectie uitgebreid zie ik. Naja, ik mag ook geen oordeel hebben, omdat ik ze nog nooit beluisterd heb
too old, too cold
Hij ziet eruit als een goedkope fashionphone.Negakinu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:16:
[...]
Teufel is nooit echt besproken hier op Tweakers of überhaupt populair geweest onder headphone geeks. De modellen, zowel in-ear als over-ear, die ze in het verleden gereleased hebben hadden echt een consumer sound. Veel bass en weinig resolutie. Sinds ik onlangs de Teufel Aureol Real heb gekregen als review sample ben ik echter positief verrast. Totaal andere sound dan ik van Teufel gewend ben. Het enige dat hem niet mee zit is het uiterlijk.Hij ziet er uit als een fashionphone maar klinkt een stuk volwassener.
Verder heb ik er niet echt verstand van. Ik ben waarschijnlijk een stuk minder kritisch dan de meesten hier en ik heb hiervoor ook alleen maar gesloten koptelefoons gehad in een andere prijsklasse (Sennheiser HD 212 Pro en Sony MDR-7506). Niet echt goed referentiemateriaal dus. Behalve dat het tot nu toe goed klinkt kan ik er dan ook weinig zinvols over zeggen.
Yup! De vertegenwoordiger zei dat de hoeveelheid plastic onvermijdbaar was aangezien ze de hoofdtelefoon zo licht mogelijk wilden maken. You win some you lose some, zullen we maar zeggen.hatsa schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:35:
[...]
Hij ziet eruit als een goedkope fashionphone.

too old, too cold
Er is niets mis met plastic. De meeste headphones bevatten een aanzienlijke hoeveelheid plastic. Dit is alleen glimmend plastic en dat oogt goedkoop.Negakinu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:24:
[...]
Yup! De vertegenwoordiger zei dat de hoeveelheid plastic onvermijdbaar was
[ Voor 8% gewijzigd door SlaadjeBla op 19-02-2013 11:35 ]
Teufel doet me ook teveel aan Tefal broodroosters denken, niet zo'n goede merknaam
[ Voor 18% gewijzigd door BARACUS op 19-02-2013 11:37 ]
Ik heb al tegen Teufel lopen miepen dat ze deze drivertechniek in een matzwarte hoofdtelefoon moeten verwerken. Fat chance though. Teufel moet het niet hebben van de hele kleine groep audiofielen maar van de, voornamelijk, Duitse consument die een hoofdtelefoon in een warenhuis koopt. Glossy zwart/wit/rood verkoopt in het algemeen beter, door de hele Beats hype. De gemiddelde Head-Fi'er is een veel te klein marktsegment, helaas.SlaadjeBla schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:34:
[...]
Er is niets mis met plastic. De meeste headphones bevatten een aanzienlijke hoeveelheid plastic. Dit is alleen glimmend plastic en dat oogt goedkoop.
too old, too cold
Om hier nog even op terug te komen.xxxneoxxx schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:28:
[...]
Tof, waar is die te koop!?!![]()
Jammer dat hier verder mensen geen hands-on ervaringen hebben met de JVC s500's on ears. Tot nu toe in mijn ogen nog steeds de meest value for money koop van het afgelopen jaar, grijp elke keer terug naar die phones. Helaas in NL niet te koop, sterker nog, alleen in Japan, vandaar dat ze hier waarsch. niet zoveel love krijgen:
[afbeelding]
Lekker makkelijk te modden ook, removable pads, gelaagde bass..
http://www.head-fi.org/t/...0-appreciation-fan-thread
Ik was op zoek naar een koptelefoon die redelijk portable is voor onderwerg.
Ik was al eens op de S500 appreciation thread terecht gekomen en daar werd er positief over gesproken getypt.
De S500's zijn inderdaad alleen via Ebay te verkrijgen waar ik geen ervaring mee heb.
Toen kwam ik echter de S400 tegen die ook al behoorlijk wat aanhang heeft gevonden op head-fi.
Er wordt gezegd dat het geluid van de S400 aardig overeenkomt met het geluid van de S500.
De S400 zit blijkbaar in dezelfde behuizing als de S500 maar heeft 30mm drivers in tegenstelling tot 40mm in de S500.
De S400 bleek wel leverbaar te zijn in NL (ook al is het maar bij 1 webshop), dus heb 'm gelijk besteld.
Voor die 38 euro kun je je er ook niet echt een buil aan vallen.
Ben benieuwd of ze echt zo goed klinken als beweerd wordt.
En toch zijn sommige fasionphones wel mooi om te zien, jammer dat looks bij phones vaak niet samen gaan met kwaliteit.Negakinu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:39:
[...]
Ik heb al tegen Teufel lopen miepen dat ze deze drivertechniek in een matzwarte hoofdtelefoon moeten verwerken. Fat chance though. Teufel moet het niet hebben van de hele kleine groep audiofielen maar van de, voornamelijk, Duitse consument die een hoofdtelefoon in een warenhuis koopt. Glossy zwart/wit/rood verkoopt in het algemeen beter, door de hele Beats hype. De gemiddelde Head-Fi'er is een veel te klein marktsegment, helaas.
Leuke aanbieding hier denk ik, maar goed, het zal niet veel zijn ondanks Philips.
http://www.koopjeskampioe...ndpid=1739034090084430849
Waar dan als ik vragen mag?AdmiralSnipe schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:46:
[...]
Om hier nog even op terug te komen.
Ik was op zoek naar een koptelefoon die redelijk portable is voor onderwerg.
Ik was al eens op de S500 appreciation thread terecht gekomen en daar werd er positief over gesproken getypt.
De S500's zijn inderdaad alleen via Ebay te verkrijgen waar ik geen ervaring mee heb.
Toen kwam ik echter de S400 tegen die ook al behoorlijk wat aanhang heeft gevonden op head-fi.
Er wordt gezegd dat het geluid van de S400 aardig overeenkomt met het geluid van de S500.
De S400 zit blijkbaar in dezelfde behuizing als de S500 maar heeft 30mm drivers in tegenstelling tot 40mm in de S500.
De S400 bleek wel leverbaar te zijn in NL (ook al is het maar bij 1 webshop), dus heb 'm gelijk besteld.
Voor die 38 euro kun je je er ook niet echt een buil aan vallen.
Ben benieuwd of ze echt zo goed klinken als beweerd wordt.
[ Voor 26% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-02-2013 20:42 ]
Ik heb 'm bij bestekeus besteld.xxxneoxxx schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:40:
Waar dan als ik vragen mag?Ik weet dat JVC nml in het butenland wel phones uitgebracht heeft met dezelfde typenamen, maar dat heeft dan wer vrij weinig te maken met de koptelefoons die besproken worden op head-fi helaas. Carbon nanotubes is the way to go, en helaas worden die naar mijn weten echt alleen in Japan verkocht.
Geen ervaring met deze webshop en er stond ook geen afbeelding bij maar gezien de specs en het typenummer zal het wel de S400 zijn die ik bedoel.
Link:
http://www.bestekeus.nl/p...AS_400_BE-pId-133330.html
Ik wacht het wel af, als het goed is moet ie binnen een aantal dagen binnen zijn.
Hier nog de thread op head-fi:
http://www.head-fi.org/t/...otube-cans-for-the-masses
[ Voor 13% gewijzigd door AdmiralSnipe op 19-02-2013 21:00 ]
Awww damn, die BeyerDynamic DT 770 Limited edition die had ik moeten hebben gek! 32 ohm is echt perfect voor mijn thuisgebruik en vooral onderweg, en dat met z'n beest van een koptelefoon!
Jammer dat ik net een HD 215 heb aangeschaft
Ik moet namelijk ook nog vervangende hardware kopen voor het geld wat ik nog heb.
Of is er ergens een goedkopere versie te vinden in een webshop ofzo of truucjes met kortingsbonnen oid?!
[ Voor 53% gewijzigd door TehJokur op 19-02-2013 21:08 ]
Als ik 'm google vind ik wel een plaatje, en lijkt ie idd op de 400:AdmiralSnipe schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:59:
[...]
Ik heb 'm bij bestekeus besteld.
Geen ervaring met deze webshop en er stond ook geen afbeelding bij maar gezien de specs en het typenummer zal het wel de S400 zijn die ik bedoel.
Link:
http://www.bestekeus.nl/p...AS_400_BE-pId-133330.html
Ik wacht het wel af, als het goed is moet ie binnen een aantal dagen binnen zijn.
Hier nog de thread op head-fi:
http://www.head-fi.org/t/...otube-cans-for-the-masses
http://www.vergelijk.nl/hoofdtelefoon/jvc/ha_s400_w/?v=3
Ben benieuwd. Retourneren kan uiteraard altijd nog mocht het een andere blijken. Staat er geen "carbon nanotube" gebeuren op de verpakking zou ik dat zeker doen.. (aangezien de rest van de JVC headphones redelijk crap zijn zeg maar..) Blijkt het wel op de verpakking te staan dan.. Haal ik misschien nog wel een 2e phone voor dat geld, happy times, hahaha..
[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-02-2013 21:10 ]
Via google kwam ik daar ook op uit en de specificaties kwamen ook overeen, dus waarschijnlijk is dit wel het model dat ik bedoel.xxxneoxxx schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:09:
[...]
Als ik 'm google vind ik wel een plaatje, en lijkt ie idd op de 400:
http://www.vergelijk.nl/hoofdtelefoon/jvc/ha_s400_w/?v=3
Ben benieuwd. Retourneren kan uiteraard altijd nog mocht het een andere blijken. Staat er geen "carbon nanotube" gebeuren op de verpakking zou ik dat zeker doen.. (aangezien de rest van de JVC headphones redelijk crap zijn zeg maar..) Blijkt het wel op de verpakking te staan dan.. Haal ik misschien nog wel een 2e phone voor dat geld, happy times, hahaha..Alleen jammer dat er geen kleur bij staat aangezien de JVC's in verschillende kleurtjes te koop zijn.
Dit is dus wel de S400, het "kleinere broertje" van de S500 (qua driver dan).
Wat betreft de kleuren, op bestekeus staan 3 verschillende s400's: BE, WE en NE.
Waarschijnlijk geeft dit aan welke kleur het is, BE staat voor Black lijkt me, WE voor White en Ne is denk ik de bruinachtige kleur.
Het viel me trouwens wel op dat de S400 in tegenstelling tot de S500 wel op de Nederlandse JVC site staat, je zou dan toch verwachten dat de koptelefoon hier wat beter beschikbaar zou zijn.
http://www.jvc.nl/product.php?id=HA-S400-E&catid=258
Hij staat ook in de accessory lineup van JVC europe met een release date van oktober 2012:
http://jsp.jvc-europe.com...essories_2012_en_ef-2.pdf
[ Voor 7% gewijzigd door AdmiralSnipe op 19-02-2013 21:26 ]
http://www.nl.fnac.be/JVC...1432#from=205&mid=4653075
Kwam ze hier ook tegen trouwens:
http://www.accudienst.nl/...telefoon-3.5mm-black.html
Hebben ze ook de slechte, voor export bedoelde S500. En de witte s400.
Waar zie jij de S500 staan?xxxneoxxx schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:42:
Ah, okay, keep me posten, ben benieuwd. krijg je een zwarte headphone met een gekleurd randje gok ik zo.Hopelijk alleen geen goud of rood, hahaha..!
http://www.nl.fnac.be/JVC...1432#from=205&mid=4653075
Kwam ze hier ook tegen trouwens:
http://www.accudienst.nl/...telefoon-3.5mm-black.html
Hebben ze ook de slechte, voor export bedoelde S500. En de witte s400.
Ik zie alleen de SR500 dat is weer een andere.
JVC HA-S500:
http://www.jvc.com.hk/scr...height=420&constrain=true
JVC HA-SR500:
http://www.jvc.nl/images/800x600/ha-sr500.jpg
~edit: Ik heb trouwens de BE besteld, als het goed is is dat een zwarte koptelefoon met een zilverkleurig randje.
De WE is denk ik de witte versie met een zilverkleurig randje en de NE een zwarte met een bruin/goudkleurig randje.
[ Voor 12% gewijzigd door AdmiralSnipe op 20-02-2013 15:38 ]
Al het bovenstaande klopt.. Maar geef toe, JVC HA-SR500 lijkt nogal op S500..AdmiralSnipe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:35:
[...]
Waar zie jij de S500 staan?
Ik zie alleen de SR500 dat is weer een andere.
JVC HA-S500:
http://www.jvc.com.hk/scr...height=420&constrain=true
JVC HA-SR500:
http://www.jvc.nl/images/800x600/ha-sr500.jpg
~edit: Ik heb trouwens de BE besteld, als het goed is is dat een zwarte koptelefoon met een zilverkleurig randje.
De WE is denk ik de witte versie met een zilverkleurig randje en de NE een zwarte met een bruin/goudkleurig randje.
Ik weet ook niet precies wat het verschil is tussen de HA-S500 en de HA-SR500, misschien is het wel dezelfde driver in een andere behuizing, bedoeld voor de europese markt.xxxneoxxx schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:40:
[...]
Al het bovenstaande klopt.. Maar geef toe, JVC HA-SR500 lijkt nogal op S500..Op headfi nml ook wat mensen ingetrapt.
~edit: Hmm, even de specs van de HA-SR500 opgezocht maar hier zitten ook 30mm drivers in.
Dit is dus niet de S500 in een ander jasje.
Link:
http://av.jvc.com/product...L029135&pathId=135&page=3
Ik lees nu net dat de SR500 waarschijnlijk een JVC HP-S560 is (die blijkbaar discontinued is) met een microfoon in de kabel gebouwd.
[ Voor 29% gewijzigd door AdmiralSnipe op 20-02-2013 15:54 ]
Helaas heb ik de X1 niet meer dus een goede vergelijking is moeilijk. Ik heb nooit bericht ontvangen van Philips of ze losse kussens gaan verkopen. Dat verpest de investering maar ik zit wel een beetje te huilen, het is een fantastisch mooi apparaat
Wat ik overigens zo vreemd vond aan de X1, het is een open hoofdtelefoon maar als je je handen op de roosters legt blijft het geluid vrijwel hetzelfde
[ Voor 15% gewijzigd door BARACUS op 20-02-2013 18:30 ]
Ik heb ook het idee dat de DT 770 LE een wat ruimtelijker geluid geeft dan de X1 terwijl je dit toch andersom zou verwachten.BARACUS schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:29:
Ik heb de dt770 anniversary getest en het is inderdaad een heel mooi geluid. Ik weet alleen nog niet of ik zo'n fan ben van de ietswat boemerige bas, de Philips X1 doet dat net even beter door strak dieper te gaan. De spreiding is wel beter, eigenlijk precies zoals de Headfonia review zei... Ik heb het gevoel dat je wat meer in het geluid zit.
Helaas heb ik de X1 niet meer dus een goede vergelijking is moeilijk. Ik heb nooit bericht ontvangen van Philips of ze losse kussens gaan verkopen. Dat verpest de investering maar ik zit wel een beetje te huilen, het is een fantastisch mooi apparaat
Wat ik overigens zo vreemd vond aan de X1, het is een open hoofdtelefoon maar als je je handen op de roosters legt blijft het geluid vrijwel hetzelfdeAls je dit bij Grado doet dan blijft er niets over
Ik zit soms ook een beetje te huilen omdat ik geen X1 meer heb, het geluid vond ik goed en hij zat echt heerlijk!
Dat het geluid vrijwel hetzelfde blijft wanneer je je handen op de roosters legt heb ik toch wat anders ervaren.
Wanneer ik m'n handpalmen op de roosters aan de zijkanten drukte merkte ik dat vooral de bas een stuk minder aanwezig was, de rest blijft inderdaad wel redelijk hetzelfde.
Uit jouw stukje tekst maak ik op dat je de X1 hebt teruggestuurd omdat de kussentjes niet vervangbaar zijn, vind je het dan geen probleem dat het snoer van de DT 770 LE niet een afneembare kabel heeft terwijl de X1 dit juist wel weer heeft?
Verder ben ik wel benieuwd wat jij van het comfort van de DT 770's vindt, ik vind de X1's toch een stuk lekkerder zitten met die in velour gewikkelde memoryfoam pads en gaan je oren minder snel zweten dan in de pleather pads van de DT 770 PRO LE.
Verder zijn naar mijn herinnering de oorschelpen van de DT 770 minder diep waardoor mijn oren de cover voor de driver aanraakten, waar dit bij de X1 niet het geval was.

Geluid is wat voller en meer gericht op muziek (i.p.v. studiowerk). Ben niet ontevreden
Dat de Beyer geen afneembare kabel heeft is inderdaad een nadeel, vooral als je deze mobiel wilt gaan gebruiken. Dat is natuurlijk te verhelpen met een soldeerbout maar eigenlijk wil je een 3.5mm aansluiting.AdmiralSnipe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:18:
[...]
Ik heb ook het idee dat de DT 770 LE een wat ruimtelijker geluid geeft dan de X1 terwijl je dit toch andersom zou verwachten.
Ik zit soms ook een beetje te huilen omdat ik geen X1 meer heb, het geluid vond ik goed en hij zat echt heerlijk!
Dat het geluid vrijwel hetzelfde blijft wanneer je je handen op de roosters legt heb ik toch wat anders ervaren.
Wanneer ik m'n handpalmen op de roosters aan de zijkanten drukte merkte ik dat vooral de bas een stuk minder aanwezig was, de rest blijft inderdaad wel redelijk hetzelfde.
Uit jouw stukje tekst maak ik op dat je de X1 hebt teruggestuurd omdat de kussentjes niet vervangbaar zijn, vind je het dan geen probleem dat het snoer van de DT 770 LE niet een afneembare kabel heeft terwijl de X1 dit juist wel weer heeft?
Verder ben ik wel benieuwd wat jij van het comfort van de DT 770's vindt, ik vind de X1's toch een stuk lekkerder zitten met die in velour gewikkelde memoryfoam pads en gaan je oren minder snel zweten dan in de pleather pads van de DT 770 PRO LE.
Verder zijn naar mijn herinnering de oorschelpen van de DT 770 minder diep waardoor mijn oren de cover voor de driver aanraakten, waar dit bij de X1 niet het geval was.
De Beyer heeft ietswat brede cups die niet helemaal aansluiten op mijn schedel, het zit in ieder geval niet zo goed als de X1 maar ook niet slecht. Zweet is me nog niet opgevallen, bij de X1 werden mijn oren ook behoorlijk warm. Ik moet dit nog even beter testen.
De kussens zijn niet zo dik als de X1, dus ik heb ook het gevoel dat de drivers wat dichter op de oren zitten. Ik heb hier verder geen last van.
Alle 32ohm verhalen zijn ook behoorlijk nutteloos als ik de prestaties vergelijk met een mp3speler of 220v versterker. Aan de versterker is het gewoon smullen (x1 en beyer) en met een mp3speler is het flauw. Aan een versterker is de enigste optie
Dat 32 ohm verhaal is inderdaad een beetje nutteloos, ik las in een aantal reviews dat de DT 770 ook goed zou klinken op draagbare apparaten maar toen ik dit ging testen viel me dit vies tegen.BARACUS schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:00:
Alle 32ohm verhalen zijn ook behoorlijk nutteloos als ik de prestaties vergelijk met een mp3speler of 220v versterker. Aan de versterker is het gewoon smullen (x1 en beyer) en met een mp3speler is het flauw. Aan een versterker is de enigste optie
Zowel op m'n PC als op m'n mobiel klonk de DT 770 niet goed, zelfs m'n Portapro's klonken beter! (aan een versterker is het een ander verhaal
Philips SHP2700. Gekocht bij Mediamarkt voor 25 EUR vijf jaar geleden. Mooi frequentiebereik en naar mijn mening super geluid voor budget headphones + comfortabel.
Is hier en daar nog online te bestellen voor inmiddels +/- 30EUR.
Al vijf jaar intensief in gebruik op de pc voor muziek en games- alleen de kabel is met 3m wat lang.
[ Voor 12% gewijzigd door Flozem op 20-02-2013 20:57 ]
Een ding waar ik bij blijf, deze headphone is serieus echt geweldig voor elektronische muziek. Ik kreeg echt een wow gevoel toen ik een FLAC hardstyle cd opzette. Heerlijk gewoon. Toen ik het met mijn hd518 moest doen luisterde ik hele andere muziek en nu merk ik gewoon dat ik dat veel meer elektronisch luister.
Netsky (house ofzo) heeft een download in flac en Noisecontrollers (hardstyle en dubstep achtig) met E=nc² ook.
Als je echt een beleving wilt op het gebied van Electronische muziek moet je dit eens in FLAC luisteren:Heilige Kaas schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:07:
Ik heb de nieuwe X1 binnen gekregen, ik heb het gevoel dat deze iets meer in balans is dat de vorige die ik heb. Nu maar hopen dat dat zo blijft
Een ding waar ik bij blijf, deze headphone is serieus echt geweldig voor elektronische muziek. Ik kreeg echt een wow gevoel toen ik een FLAC hardstyle cd opzette. Heerlijk gewoon. Toen ik het met mijn hd518 moest doen luisterde ik hele andere muziek en nu merk ik gewoon dat ik dat veel meer elektronisch luister.
Netsky (house ofzo) heeft een download in flac en Noisecontrollers (hardstyle en dubstep achtig) met E=nc² ook.
Hecq - Steeltongued

Ben Frost - By The Throat

Monolake - Ghosts

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 21-02-2013 10:16 ]
too old, too cold
Eerste 2 albums zijn voor mij te wazige muziek, als ik dat zo mag noemen.
Monolake klinkt best wel relaxed. Kijken of ik daar een flacje van kan vinden.
Kan iemand mij één (of een aantal) gesloten, over-ear koptelefoon(s) aanraden die wel "acceptabel" klinken op een PC (dus zonder versterker). Tot rond de €150 en zo neutraal mogelijk (ivm mijn zéér brede muziek smaak)?AdmiralSnipe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:08:
[...]
Dat 32 ohm verhaal is inderdaad een beetje nutteloos, ik las in een aantal reviews dat de DT 770 ook goed zou klinken op draagbare apparaten maar toen ik dit ging testen viel me dit vies tegen.
Zowel op m'n PC als op m'n mobiel klonk de DT 770 niet goed, zelfs m'n Portapro's klonken beter! (aan een versterker is het een ander verhaal).
Hij is voor op het werk. Ik zat te kijken naar de DT770 (maar die valt nu dus af na het bovenstaande verhaal), de AKG K500, de X1 van Philips...
Met k500 bedoel je waarschijnlijk de K550? Deze is goed aan te sturen alleen hoor je hier denk ik makkelijk ruis van je onboard mee, maar pin me hier niet op vast.
Ik heb de muziek gedownload, Nohead mocht je geen flacje kunnen vinden stuur me even een pm.
Is dit (klik) niet dezelfde ondanks het afwijkende type nummer? Dan is het nog wel te doenHeilige Kaas schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:00:
De X1 zou ideaal zijn maar die valt af vanwege de te hoge prijs en het feit dat deze niet gesloten is.
Met k500 bedoel je waarschijnlijk de K550? Deze is goed aan te sturen alleen hoor je hier denk ik makkelijk ruis van je onboard mee, maar pin me hier niet op vast.
Ik heb de muziek gedownload, Nohead mocht je geen flacje kunnen vinden stuur me even een pm.
Dat open koptelefoons geen goed idee zijn op het werk heb ik ondervonden met een koptelefoon van een collega (die zich in een rustigere zone bevindt dan ik). Semi open heb ik geen ervaring mee
Ik lees goede verhalen over de Sennheiser HD 25-1 II, deze kun je ook voor rond de 150 euro halen maar dit is dan weer een supra-aural koptelefoon dus de pads rusten op je oren inplaats van eromheen.TheIceKing schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:39:
[...]
Kan iemand mij één (of een aantal) gesloten, over-ear koptelefoon(s) aanraden die wel "acceptabel" klinken op een PC (dus zonder versterker). Tot rond de €150 en zo neutraal mogelijk (ivm mijn zéér brede muziek smaak)?
Hij is voor op het werk. Ik zat te kijken naar de DT770 (maar die valt nu dus af na het bovenstaande verhaal), de AKG K500, de X1 van Philips...
Verder heeft de Audio Technica ATH-M50 (ook rond de 150 euro) aardig wat aanhang en van wat ik gelezen heb moet deze ook goed klinken op draagbare apparaten en is dit wel een die over je oren heen zit.
Als je het wat goedkoper wilt houden zou je voor de Creative Aurvana Live kunnen gaan die ongeveer 50 euro kost.
De Aurvana Live zit ook over je oren maar schijnt niet bijzonder goede geluidsisolatie te hebben dus als je vaak in een rumoerige omgeving zit kan deze wat minder geschikt zijn.
Ik heb alle bovengenoemde koptelefoons nog niet zelf beluisterd dus ik kan ze zelf niet beoordelen, maar misschien dat je eens naar deze modellen kunt kijken.
Klopt, s400 en s500 zijn de enige phones op dit moment die naar mijn weten de carbon nanotube drivers gebruiken. En verder zijn de overige phones van jvc weinig soeps i.v.m de concurrentie, alleen lijken ze met deze technologie per ongeluk hele leuke drivers op de markt gezet te hebben.AdmiralSnipe schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:44:
[...]
Ik weet ook niet precies wat het verschil is tussen de HA-S500 en de HA-SR500, misschien is het wel dezelfde driver in een andere behuizing, bedoeld voor de europese markt.
~edit: Hmm, even de specs van de HA-SR500 opgezocht maar hier zitten ook 30mm drivers in.
Dit is dus niet de S500 in een ander jasje.
Ik denk dat als ze deze duurder in de markt hadden gezet in Europa (us wordt hem sowieso niet gezien het verleden) dat ie best goed verkocht zou zijn aangezien met name de bass best de strijd aan kan gaan met duurdere akg's en sennheisers etc. Enige wat misschien enigzins achterblijft is build quality maar goed, voor het geld en het geluid wat er uit kom is het zeker een koopje imho.
Je moet het bovenstaande verhaal wel in de juiste context plaatsen. Ze klinken gewoon voller en krachtiger puur door de signaal sterkte van een versterker. Met een zwak signaal van de pc gaan andere hoofdtelefoons ook niet krachtig klinken, dan hebben we het niets eens over de geluidskwaliteit.TheIceKing schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:39:
[...]
Kan iemand mij één (of een aantal) gesloten, over-ear koptelefoon(s) aanraden die wel "acceptabel" klinken op een PC (dus zonder versterker). Tot rond de €150 en zo neutraal mogelijk (ivm mijn zéér brede muziek smaak)?
Zonder versterker is de DT770 gewoon een fantastische keuze, met versterker gaan ze helemaal los.
Maar toch zou ik geen DT 770 aanraden als de koptelefoon bijna alleen maar gebruikt wordt in combinatie met een computer met matige geluidskaart of een mobiel apparaat, dan kun je net zo goed een goedkopere koptelefoon nemen die niet eens veel onderdoet aan de DT 770 wanneer je 'm zonder versterker beluisterd.BARACUS schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:34:
[...]
Je moet het bovenstaande verhaal wel in de juiste context plaatsen. Ze klinken gewoon voller en krachtiger puur door de signaal sterkte van een versterker. Met een zwak signaal van de pc gaan andere hoofdtelefoons ook niet krachtig klinken, dan hebben we het niets eens over de geluidskwaliteit.
Zonder versterker is de DT770 gewoon een fantastische keuze, met versterker gaan ze helemaal los.
Zoals die Aurvana Live dus bijvoorbeeldAdmiralSnipe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:41:
[...]
Maar toch zou ik geen DT 770 aanraden als de koptelefoon bijna alleen maar gebruikt wordt in combinatie met een computer met matige geluidskaart of een mobiel apparaat, dan kun je net zo goed een goedkopere koptelefoon nemen die niet eens veel slechter klinkt dan de DT 770 wanneer je 'm zonder versterker beluisterd.
Op zich spreken die Audio Technica ATH-M50s mij wel aan. Tweede op de ranking van Over-Ear koptelefoons op head-fi en dat terwijl nummer 1 open is (dus die valt voor mij sowieso al af). Prijs is ook precies binnen het budget. Misschien in een later stadium een external DAC erbij kopen
Atoms for Peace - AmokNohead schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 10:33:
Even snel geluisterd op Spotify wat voor muziek het is
Eerste 2 albums zijn voor mij te wazige muziek, als ik dat zo mag noemen.
Monolake klinkt best wel relaxed. Kijken of ik daar een flacje van kan vinden.

Nieuwe project van Thom Yorke. Heerlijk indietronica om met je koptelefoon te luisteren
[ Voor 11% gewijzigd door Mooody op 21-02-2013 13:03 ]
Als hij komt vragen of we iets weten voor 150 euro, dat klinkt als een (potentiele) liefhebber. Ik kan moeilijk goedkoper adviseren omdat ik zelf merk dat onder de 100 euro niets meer goed klinktAdmiralSnipe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:41:
[...]
Maar toch zou ik geen DT 770 aanraden als de koptelefoon bijna alleen maar gebruikt wordt in combinatie met een computer met matige geluidskaart of een mobiel apparaat, dan kun je net zo goed een goedkopere koptelefoon nemen die niet eens veel onderdoet aan de DT 770 wanneer je 'm zonder versterker beluisterd.
Voor 150 euro kun je altijd iets vinden waar onderdelen voor te koop zijn. Zo'n ding kan jaren meegaan en ook thuis aan de versterker worden gehangen. Met zo'n aankoop kun je heel veel plezier hebben en als je dan toch 150 euro kunt uitgeven waarom genoegen nemen met minder?
Just so you know, dit is geen objectieve kwaliteitsranking. Het is puur een ranking van de meest populaire hoofdtelefoon, gebaseerd op een gemiddelde. De V-Moda M80 staat ook heel hoog bijvoorbeeld, terwijl veel betere hoofdtelefoons een stuk lager staan. Marketing, hype en advertisement beïnvloeden deze ranking meer dan geluidskwaliteit.TheIceKing schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 12:53:
[...]
Zoals die Aurvana Live dus bijvoorbeeld![]()
Op zich spreken die Audio Technica ATH-M50s mij wel aan. Tweede op de ranking van Over-Ear koptelefoons op head-fi
too old, too cold
True dat.Negakinu schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:48:
[...]
Just so you know, dit is geen objectieve kwaliteitsranking. Het is puur een ranking van de meest populaire hoofdtelefoon, gebaseerd op een gemiddelde. De V-Moda M80 staat ook heel hoog bijvoorbeeld, terwijl veel betere hoofdtelefoons een stuk lager staan. Marketing, hype en advertisement beïnvloeden deze ranking meer dan geluidskwaliteit.
Prijs zegt trouwens ook niet alles, er zijn koptelefoons onder de 100 euro die beter klinken dan bepaalde koptelefoons van 200 euro+, dan kom je weer op dat hele marketing en hype verhaal van Negakinu uit.BARACUS schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:42:
[...]
Als hij komt vragen of we iets weten voor 150 euro, dat klinkt als een (potentiele) liefhebber. Ik kan moeilijk goedkoper adviseren omdat ik zelf merk dat onder de 100 euro niets meer goed klinktMaar telkens geld uitgeven aan wegwerp hoofdtelefoons gaat ook aantikken.
Voor 150 euro kun je altijd iets vinden waar onderdelen voor te koop zijn. Zo'n ding kan jaren meegaan en ook thuis aan de versterker worden gehangen. Met zo'n aankoop kun je heel veel plezier hebben en als je dan toch 150 euro kunt uitgeven waarom genoegen nemen met minder?
[ Voor 48% gewijzigd door AdmiralSnipe op 21-02-2013 13:59 ]
Verwijderd
Hoe bevalt deze? Ik zit namelijk ook te kijken naar deze hoofdtelefoon en ben deze ook van plan te gebruiken met mijn onboard geluidschipNumaga schreef op maandag 18 februari 2013 @ 00:11:
Na jaren veel lezen op GoT ga ik mij ook actief laten gelden.
We vissen hier toch standaard alleen de krenten uit de papAdmiralSnipe schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:56:
[...]
Prijs zegt trouwens ook niet alles, er zijn koptelefoons onder de 100 euro die beter klinken dan bepaalde koptelefoons van 200 euro+, dan kom je weer op dat hele marketing en hype verhaal van Negakinu uit.
De bass kan wat strakker maar ik heb hem pas 3-4 uur gebruikt dus waarschijnlijk worde dat beter na de burn-in periode.
Verwijderd
Super comfortabel spreekt me aanNumaga schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:55:
Mijn Aurvana klinkt best goed en hij is super comfortabel, lekkere zachte kussens en ondanks de kleine cups past hij goed om mijn oren.
De bass kan wat strakker maar ik heb hem pas 3-4 uur gebruikt dus waarschijnlijk worde dat beter na de burn-in periode.
YouTube: Trentemøller - Nightwalker [HQ]
Voor mij wel maar het is geen basshead zoals de Beats en Sony XB series.Wat betreft de bass, ik heb de EQ uit staan dus er zijn nog mogelijkheden om te fine tunen.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:58:
[...]
Super comfortabel spreekt me aan. Gaat de bass niet diep?
YouTube: Trentemøller - Nightwalker [HQ]
Echter wacht ik eerst 80-100 uur inspeeltijd af hoe ie dan klinkt.
Verwijderd
Als je de inspeeltijd bedoelt van de hardware dan is dat een fabeltje. Het verschil tussen 0 en 100 uur afspelen is immers niet meetbaar tenzij het een heel brak merk is. Als je de tijd die duurt om qua gehoor aan het geluid te wennen bedoelt is het wellicht duidelijker om 'inluistertijd' of 'tijd om te wennen' gebruiken.Numaga schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 15:10:
Echter wacht ik eerst 80-100 uur inspeeltijd af hoe ie dan klinkt.
Nee dat is niet dezelfde, die L1 is meer portable gericht. Misschien dat je hem van amazon italia kan halen voor ~195 incl shipping. Ik weet niet of dat nog steeds geld.TheIceKing schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 11:48:
[...]
Is dit (klik) niet dezelfde ondanks het afwijkende type nummer? Dan is het nog wel te doen
De Ath m50 is wel een goede koptelefoon maar hij is niet neutraal, veel bass en een agressieve treble, ook klinkt die echt heel erg gesloten.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Bij grotere speakers kan het toch best zijn dat het rubber wat om de conus zit in het begin nog strak/minder soepel is dan na enkele uren spelen? Voor diepe tonen is over het algemeen een grotere amplitude/uitslag nodig. Bij stugger rubber wordt die uitslag mogelijk geremd. Ik vind het verhaal dat speakers en in zekere mate koptelefoons met grote drivers dus qua bas moeten inspelen niet klinken als een fabel.Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 16:03:
[...]
Als je de inspeeltijd bedoelt van de hardware dan is dat een fabeltje. Het verschil tussen 0 en 100 uur afspelen is immers niet meetbaar tenzij het een heel brak merk is. Als je de tijd die duurt om qua gehoor aan het geluid te wennen bedoelt is het wellicht duidelijker om 'inluistertijd' of 'tijd om te wennen' gebruiken.
Zelf meen ik het ook te hebben gemerkt bij mijn Sennheiser headset (PC360). Niet echt een brak merk. Gewenning lijkt me niet aan de orde... ik luister onderweg veel muziek met IEM's die redelijk bas-heavy zijn en mijn (PA) speakers produceren ook meer dan genoeg. Het is niet zo dat die opeens té overdreven klinken omdat ik 'gewend' zou zijn aan minder bas door luisteren naar mijn headset.
En bij de ene schoen gaat het wat sneller dan bij de andere.
Verwijderd
Dan moet het ook aantoonbaar zijn dmv metingen of dubbelblinde hoortesten.Propheticus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:35:
Ik vind het verhaal dat speakers en in zekere mate koptelefoons met grote drivers dus qua bas moeten inspelen niet klinken als een fabel.
Ook al kan je verhaal redelijk klinken is het redelijk simpel je argument te weerleggen door het feit waarom diezelfde speakers dan niet alsnog na fabricatie 'ingespeeld' zouden worden. Dan zou een klant direct kunnen genieten zonder nog zo lang te moeten wachten op het 'ultieme' geluid. Los van het feit dat de earpads door gebruik 'slijten' naar de vorm van de gebruiker.
Het ligt simpelweg veel meer voor de hand dat je als luisteraar je gehoor instelt op wat je hoort omdat je hersenen constant bezig zijn zichzelf aan te passen aan de omgeving die je lichaam ervaart. Psycho akoustiek is vaak een veel grotere invloed dan men in het algemeen denkt maar als je daar ervaring mee hebt en rekening houdt is het makkelijker om hier rekening mee te houden.
En de fabriek doet het niet vanwege het kosten plaatje, immers een auto word ook niet ingereden, schoenen worden ook niet ingelopen.
Beide factoren zijn moeilijk te meten maar in combinatie kan er naar mijn mening toch een verandering in waarneming zijn.
Toen mijn X1 kapot ging moest ik weer naar mijn hd518 gaan luisteren. Deze koptelefoon klonk 'vreemd' alsof het geluid was vervormd op een of andere manier, niet zozeer alleen meer bass, mids of treble maar gewoon heel anders. De volgende dag was dit alweer weg en was het gewoon de headphone zoals ik hem kende, het allergrootste verschil zit dus altijd in je hersenen. Ik was eerst ook tegen tweedehands koptelefoons kopen omdat ik burn-in wel interessant vond om mee te maken maar dat is dus eigenlijk niet nodig.
De 'echte audiofoolen' zullen misschien wel zeggen dat de drivers van de hd518 zijn verstijfd omdat ze stil hebben gelegen maarja, zo kan je van alles verzinnen om je kosten en alles te verantwoorden.
Zo was er laatst iemand in het chinese hifi forum die aangaf dat een tube buffer een verschil maakte en dat die veel meer details hoorde. Nadat hij hem er na lange tijd er tussenuit haalde om te kijken of dat misschien toch beter was hoorde die in een keer veel meer details. Met andere woorden: Het zit gewoon tussen je oren, je stelt je in op verandering en gaat geconcentreerder luisteren. Het geluidsbeeld veranderd misschien iets waardoor je die verandering meteen als verbetering gaat interpreteren.
Laatst ging ik een andere kabel testen met de X1. Hierdoor veranderde het geluid. Als ik nu een €100 kostende kabel had gekocht dan had ik de waargenomen verandering meteen als verbetering gezien. Het verschil: Het was een kabel van €1 die ik ergens had liggen.
Het enige wetenschappelijk aantoonbare verschil tussen de twee is dat de €1 kabel een veel lagere weerstand had dan de echte.
Geluid is gewoon veel te subjectief, en ik denk dat heel veel leveranciers van kabels er erg blij mee zijn.
Dit is ook echt een grappig site: http://www.machinadynamica.com/
Ik weet niet of het nou serieus bedoeld is of niet, sommige producten zoals deze en deze doen in ieder geval anders vermoeden.
Het is wel lachwekkend.
edit:
en dat alles door 4 emmertjes water ergens in je kamerThe following song had what I thought was a percussion instrument but did not know if it was wood or metal being struck until now. Now I know it's a Glockenspiel!
[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-02-2013 21:49 ]
Nou ik kan je na 2,5 maand antwoord geven op de vraag of je nog langer moet wachten op die PC360: NEE!Hydrosine schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:45:
[...]
Dit zou ik ook wel graag willen weten.. Heb er al eens op gegoogled, maar niksiemand een idee?
Ik zit namelijk in dezelfde situatie
Heb nu een Sennheiser PC360 liggen hier, en heb ter referentie de AKG GHS1 besteld en er nu naast liggen. De AKG GHS1 is op papier helemaal niet zo indrukwekkend als de PC360, maar hij klinkt naar mijn muzieksmaak echt zóveel lekkerder.
Ik vond de Sennheiser PC360 tot nu toe uit de verpakking wat mat en vlak klinken, smaakloos. Erg weinig bass dat er in zat.
Heb m'n geluidskaart toen met de equalizer op dance gezet, zelfs de bass-boost aangezet, maar toen klonk het echt helemaal nergens meer naar met de PC360.
Is het soms echt waar dat de PC360 maar liefst 20 uur ''inspeeltijd'' nodig heeft om ingespeeld te worden en lekker te klinken?
Out-of-the-box klinkt de AKG GHS1 namelijk voor mij superieur aan geluidskwaliteit, daar kan de PC360 niet tegenop op dit moment.
Dus mijn vraag aan jullie: moet ik de Sennheiser nog een 2e kans geven om eens flink in te spelen een aantal uren, om daarna pas een eindoordeel te kunnen geven over de AKG GHS1 vs. de PC360?
Kan die PC360 nog beter gaan klinken dan deze teleurstellende eerste indruk?
EDIT: waar klonken de Sennheiser HD5XX headphones dan naar toen ze nieuw waren? Begonnnen die ook pas lekker te klinken na 20 uur of meer inspeeltijd?
[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 21-02-2013 22:25 ]
Anyway tussen d.d. aanschaf en een maand/2 maanden later ABX'en is natuurlijk onmogelijk. Eindeloze discussie. Enerzijds zijn de gemeten verschillen soms zo klein dat te betwijfelen valt of je dit kúnt horen. Aan de andere kant zijn er meerdere ontwikkelaars van speaker/headphone drivers die het verhaal onderschrijven. Hell, high-end merken raden zelfs burn-in aan of doen dit al in de fabriek. Dit zal een betaalbaar/mainstream merk natuurlijk niet doen, want: voorraad = duur. Een tussenvoorraad van headsets die bezig zijn met 30 uur burn-in aan een productieproces dat misschien nog geen half uur duurt toevoegen...prijzige aangelegenheid.
Heb hier een PC 360 van een jaar oud. deze vond ik eerst ook wat vlakjes qua bas. Na een tijd kwam er naar mijn gevoel meer bas uit. Maarja, dat zal wel tussen m'n oren zitten... (terwijl ik juist veel muziek luister via speakers die nogal stevig in hun bas zijn).
Mogelijk verklaart het feit dat de Sennheiser een hogere impedantie heeft dan de AKG iets? Nu is 50 respectievelijk 32 ohm niet een heel groot verschil, maar misschien is een (geluidskaart ingebouwde) hoofdtelefoonversterker nodig om de Sennheiser tot z'n recht te laten komen.
[ Voor 66% gewijzigd door Propheticus op 21-02-2013 23:04 ]
Ik ga de PC360 eens een paar uurtjes hardbass-muziek aan burn-in laten doen, kijken hoe hij er van wordt.

Verder zou het mogelijk natuurlijk ook kunnen liggen aan het gesloten design van de AKG GHS1 waardoor de bass binnen blijft, terwijl bij de PC360 met zijn open design de bass de open achterkant uit vliegt?
Maarja als je iets anders dan shooters speelt geloof ik wel dat die extra bass welkom is voor een extra sensatie. Ik geloof nooit dat die AKG een betere plaatsing heeft in fps games dan die 360.
Verwijderd
Je argument qua woofers mag dan wel valide zijn tot op zekere hoogte maar de aanname dat het dan ook voor alle andere speakers/headsets geldt lijkt nogal kort door de bocht. Het zal verschillen door de mechanische eigenschappen van de gebruikte materialen en het gros van de headsets is kunstof wat heel andere eigenschappen dan natuurlijk rubber heeft. Het uiteindelijk doel bij het gros van de produkten zal zijn dat het produkt gedurende zijn (economische) leeftijd een constante prestatie levert.Propheticus schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:47:Om m'n betoog wat meer kracht bij te zetten: http://www.gr-research.com/burnin.htm
Anyway tussen d.d. aanschaf en een maand/2 maanden later ABX'en is natuurlijk onmogelijk. Eindeloze discussie. Enerzijds zijn de gemeten verschillen soms zo klein dat te betwijfelen valt of je dit kúnt horen. Aan de andere kant zijn er meerdere ontwikkelaars van speaker/headphone drivers die het verhaal onderschrijven. Hell, high-end merken raden zelfs burn-in aan of doen dit al in de fabriek. Dit zal een betaalbaar/mainstream merk natuurlijk niet doen, want: voorraad = duur. Een tussenvoorraad van headsets die bezig zijn met 30 uur burn-in aan een productieproces dat misschien nog geen half uur duurt toevoegen...prijzige aangelegenheid.
Qua high-end merken zwerven er relatief veel ononderbouwde verhalen rond en bijna altijd zijn ze ingegeven door commerciele motieven. Het is immers wellicht makkelijker te verkopen dat produkten nog eerst moeten 'inbranden' dan klanten op hun eigen 'gebreken' te wijzen dat ze gewoon aan het geluid moeten wennen. Door de suggestie te wekken dat ze het zelf in de hand hebben is dan feitelijk een placebo effect.
Het menselijk gehoor is behoorlijk gevoelig want als je een album op een redelijke geluidssterkte hebt afgeluisterd heeft al invloed op je gehoor en zal je als je het eerste nummer voor de 2e keer beluistert anders ervaren. Daarom worden de nummers van een album vaak ook allemaal op dezelfde manier gemastered zodat de overgangen zo natuurlijk mogelijk overkomen wat door luisteraars prettiger wordt ervaren dan een verzamel CD waar alle nummers los op zijn geplempt.
- Mechanische eigenschappen driver die veranderen (epoxy/rubber/kunstof soepeler)
- De earpads die naar de gebruiker zijn hoofd vormen (en/of vocht opnemen)
- Psycho-akoestische gewenning
Het doel om een constante prestatie te leveren kan toch juist reden zijn om een product zo te ontwikkelen dat je compenseert voor de veranderingen die door gebruik optreden? Als je kijkt naar de burn-in testgegevens lijkt dit een asymptotische functie zijn. Zo maak je dus een product dat nieuw eigenlijk te weinig bas/midden levert, in plaats van te veel bas/midden na enig gebruik... (wat blijvend is)
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 17:45:
hoi, iemand ervaring met de creative wp-300
productreview: Creative WP-300 (Zwart) review door cerberusss
http://lmgtfy.com/?q=review+creative+wp-300
Ik heb deze zelf even mogen testen van een collega. Ik was eigenlijk niet heel erg onder de indruk hiervan. Zowel bouwkwaliteit als geluidskwaliteit was matig. Het is een on ear model dus voor mij niet zo geschikt. Tenzij je last hebt van koude oren. Mijn collega is er wel tevreden over... Dus hang er maar beetje van af wat voor eisen je hebt?
Tja, zoals iemand eerder zei: de mechanische eigenschappen zullen vooral bij de cheap ass merken (zeg het verkeerd: cheap ass kwaliteit, kan nog steeds veel geld kosten) veranderen na enige tijd.Propheticus schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:19:
Het zal een combinatie zijn van:
- Mechanische eigenschappen driver die veranderen (epoxy/rubber/kunstof soepeler)
- De earpads die naar de gebruiker zijn hoofd vormen (en/of vocht opnemen)
- Psycho-akoestische gewenning
Het doel om een constante prestatie te leveren kan toch juist reden zijn om een product zo te ontwikkelen dat je compenseert voor de veranderingen die door gebruik optreden? Als je kijkt naar de burn-in testgegevens lijkt dit een asymptotische functie zijn. Zo maak je dus een product dat nieuw eigenlijk te weinig bas/midden levert, in plaats van te veel bas/midden na enig gebruik... (wat blijvend is)
Je denkt toch niet serieus dat het tegenwoordig niet vrij eenvoudig mogelijk is om rubber te kiezen dat daar geen last van heeft, etc?
Blijven enkel punt twee en drie over. Punt twee lijkt me erg subtiel, punt drie absoluut niet.
Dus, als we het voor jouw redenering positief inschatten:
-1. .0001 variantie
-2. .0099 variantie
-3. .99 variantie.
Dan geef ik met een optimistische schatting de niet psychologische factoren een vol procent mee!
mixing a drink and music
Een update: vanmorgen die PC360 eens urenlang hardstyle laten afspelen, voor de rest de hele middag 3FM webradio op dat ding afgespeeld (ben ondertussen andere zaken wezen doen).Heilige Kaas schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:19:
Heb je niet de instelling dat meer bass beter is? Vaak is het, vooral voor gaming headsets, niet echt positief als je veel bass hebt. Dan hoor je enemies minder gouw aankomen.
Maarja als je iets anders dan shooters speelt geloof ik wel dat die extra bass welkom is voor een extra sensatie. Ik geloof nooit dat die AKG een betere plaatsing heeft in fps games dan die 360.
Vanavond weer eens beluisterd, en nu klinkt hij toch al wel weer stukken beter: de bass is er ingekomen en nu klinkt hij in vergelijking met de AKG GHS1 nét een stukje gedetailleerder.
Maar zoals sommige audiofielen ook wel eens zeggen: héle kleine stapjes hoger qua geluidskwaliteit, kost je vaak handenvol met geld. Bedoel daarmee dat de AKG GHS1 en de Sennheiser PC360 erg dicht bij elkaar in de buurt komen voor mijn oren en geluidsbeleving.
En ben ook niet van mening dat ontzettend veel bass per definitie beter is hoor, het was alleen dat het echt nergens te bekennen viel toen hij nog nieuw was. Nu dus wel en ben er happy mee.
Kan alleen geen keuze maken nu welke van de 2 ik weg zou moeten doen. Mogelijk ga ik de AKG GHS1 maar als ''reserve'' houden hier, gezien hij wel erg lekker klinkt. Enige minpuntjes dat ik van de AKG GHS1 kan verzinnen t.o.v. de Sennheiser PC360 zijn:
-slechts 2 meter snoer (de PC360 heeft 3 meter snoer)
-de vrij harde stoffen oorschelpen gaan naar verloop van tijd een beetje zeer doen (draagcomfort wat minder)
-de volumecontroller zit op slechts 20 cm. van het hoofd verwijderd met een clipje, had van mij gerust op 1 meter van het snoer mogen zitten, of zoals de PC360 op de rechter oorschelp met een draaiknop.
-nét iets minder gedetailleerd geluid dan de PC360 (heb het toch kunnen horen uiteindelijk nu met een ingespeelde PC360, maar heb de AKG GHS1 nog niet 20+ uren ingespeeld nog).
Heb even een paar nummers geluisterd en voor het geld klinkt het niet verkeerd.
Heb de JVC even vergeleken met de Portapro van Koss.
Vooral electronische muziek klinkt goed op de JVC, de bass klinkt wat krachtiger en feller dan op de Portapro, voor rock prefereer ik dan weer de Koss.
Na een tijdje kreeg ik wel een beetje pijn in m'n oren (vooral met bril) maar het kan dat de hoofdband na verloop van tijd allemaal nog wat soepeler wordt (en anders zet ik de koptelefoon een nachtje over een stapel boeken o.i.d.).
De isolatie is volgens mij wel redelijk goed wanneer je muziek op hebt staan, maar dit heb ik nog niet echt kunnen testen.
De oorschelpen kunnen draaien zodat het allemaal wat compacter wordt wanneer je de koptelefoon om je nek draagt en de koptelefoon kan opgevouwen worden om mee te nemen.
Voor zover ik nu kan beoordelen is het geen miskoop voor die 38 euro.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.