Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Het is dan ook meer de mening dat een goed product goed afgeschermd moet zijn voor invloeden van buitenaf en andersom moet het ook geen andere producten beïnvloeden. Van een goedkoop (voor zijn doen) Chinees ding mag je dat natuurlijk niet echt verwachten.

Goed, nu maar verder op headphones voor we een mod-break krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Hier staat een Sennheiser HD580 te koop. http://forum.fok.nl/topic/1711955

Bied een bedrag lager dan 100 euro en wie hem wint heeft een fantastische hoofdtelefoon voor een belachelijk bedrag. De HD580 is nog steeds een van mijn all-time favoriete hoofdtelefoons.

Afbeeldingslocatie: http://www.headfonia.com/wp-content/uploads/2009/10/hd580_mod_1.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
Negakinu schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:46:
Hier staat een Sennheiser HD580 te koop. http://forum.fok.nl/topic/1711955

Bied een bedrag lager dan 100 euro en wie hem wint heeft een fantastische hoofdtelefoon voor een belachelijk bedrag. De HD580 is nog steeds een van mijn all-time favoriete hoofdtelefoons.

[afbeelding]
Ik heb daar vorig jaar naar geinformeerd en had hem bijna gekocht tot hij op het allerlaatste moment, nadat ik er heel specifiek om heb moeten vragen, met een gerepareerde kabelbreuk in de hoofdtelefoon aan kwam. Toen ik daarvoor vroeg of hij in goede staat verkeerde, was zijn antwoord "ja". Op de foto's was de kabelbreuk niet te zien, want hij had niet zijn eigen foto's geupload. Dat het niet zijn eigen exemplaar op de foto's betrof, had hij er niet bij gezegd.

De kosten van een vervangende kabel en mijn verloren vertrouwen in de verkoper gaven de doorslag de hoofdtelefoon niet te kopen. Mocht je die kabelbreuk of de kosten geen bezwaar vinden, dan heb je een dijk van een hoofdtelefoon te pakken. Dit zou namelijk mijn tweede HD 580 zijn geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-02-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:21:
[...]

Ik heb daar vorig jaar naar geinformeerd en had hem bijna gekocht tot hij op het allerlaatste moment, nadat ik er heel specifiek om heb moeten vragen, met een gerepareerde kabelbreuk in de hoofdtelefoon aan kwam. Toen ik daarvoor vroeg of hij in goede staat verkeerde, was zijn antwoord "ja". Op de foto's was de kabelbreuk niet te zien, want hij had niet zijn eigen foto's geupload. Dat het niet zijn eigen exemplaar betrof, had hij er niet bij gezegd.

De kosten van een vervangende kabel en mijn verloren vertrouwen in de verkoper gaven de doorslag de hoofdtelefoon niet te kopen. Mocht je die kabelbreuk of de kosten geen bezwaar vinden, dan heb je een dijk van een hoofdtelefoon te pakken. Dit zou namelijk mijn tweede HD 580 zijn geworden.
Betreft dit dezelfde verkoper als die op Fok?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Negakinu schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:28:
[...]

Betreft dit dezelfde verkoper als die op Fok?
ja, anders zou ik het niet vermelden. Het is zelfs dezelfde advertentie (hij staat al enorm lang op Fok) Ik had zelfs het geld al overgemaakt. Dat heeft hij netjes teruggestort. De deal stond mij niet meer aan nadat ik erachter kwam dat de kabelbreuk met een stukje tape was gerepareerd en hij daar geen melding van had gemaakt. Dat heeft hij toen netjes opgelost door mijn geld terug te storten.
Negakinu schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:29:
[...]

Ok! Bedankt voor de waarschuwing. :) Een vervangende HD580 (of HD600 en HD650, ze zijn universeel bruikbaar) kost trouwens niet meer dan 20 euro. Ik zou de koper adviseren naar deze kabelbreuk te verwijzen om zo een aanzienlijk bedrag van de vraagprijs af te krijgen.
De vraagprijs was al laag (voor een exemplaar zonder kabelbreuk), ik had daar nog iets onder geboden en hij wilde niet nog meer zakken. De vervangende kabel die ik zag was 50 euro geloof ik en dat werd mij teveel.

[ Voor 81% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-02-2013 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SlaadjeBla schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:28:
[...]

ja, anders zou ik het niet vermelden.
Ok! Bedankt voor de waarschuwing. :) Een vervangende HD580 (of HD600 en HD650, ze zijn universeel bruikbaar) kost trouwens niet meer dan 20 euro. Ik zou de koper adviseren naar deze kabelbreuk te verwijzen om zo een aanzienlijk bedrag van de vraagprijs af te krijgen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ligt het dan aan de kabel of zit het echt in de headphone?
En waarom komen dit soort dealtjes als ik geen geld heb. Ik moet nog een refund krijgen voor mijn Philips. :P

Ik begin hem steeds en steeds beter te vinden. Meestal ging het met de andere koptelefoons wat achteruit na verloop van tijd maar dit is dus een goed teken! :) ik hoop wel dat het vervangend exemplaar niet dezelfde problemen krijgt. En anders zou ik er zelf een andere jack Socket in moeten zetten, of hem gewoon hardwiren. Ik ben ook wel benieuwd naarhet verschil tussen de hd600 en de x1 dus als ik hem terug heb ga ik de twee eens vergelijken. Tot nu toe zijn dat twee van de zeer weinige headphones die me echt aanspreken.

[ Voor 61% gewijzigd door Heilige Kaas op 06-02-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
De X1 ook maar eens besteld!
HD800 beluisterd deze week, "meh" was het enige in me opkwam. Bouwkwaliteit subliem, geluidskwaliteit klinish. Hetgeen de HE5-LE verkeerd doet op alle vlakken, x2.
Hij deed ook veel juist (voor die prijs ;)), maar je voelt dat je nood hebt aan een dutje na een uurtje luisteren.
De HD700 zou een voller geluid moeten hebben en betere slam, maar gezien die nergens dichtbij in demo te beluisteren is en volgens reviews =< HE-500 valt ook die uit de boot.

Jammer, gezien ik echt de drang heb naar iets nieuws en er een Bottlehead Crack onderweg is. Hence, de Philips dan maar :).

Deze week m'n HD595 LRE hersteld, kabel tussen de oren ( ;) ) was gebroken. Vervangen door wat SPC dat ik nog liggen had (geen elfjes gezien tijdens het solderen). Was al 6 maanden defect en nooit de tijd voor genomen, how I missed it! Blijft in m'n top 4. Hoe compleet nutteloos een amp is met dat ding ook.

Iemand nog aanraders? Beetje benieuwd naar de nieuwe Shure reeks. Of misschien toch eens een 2e handse Grado..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 16:53
Nu ik even geen geld heb om de Grado (SR325is of RS2i) te kopen, ben ik nog steeds bezig met het vergelijken en zoeken van degelijke koptelefoons. Ik weet dat ik met de Grado's goed zit, maar het enige wat me stoort aan Grado is dat het merk niet erg open staat voor andere genres dan rock en jazz. Nu ben ik een beetje me aan het richten op het merk Beyerdynamic en moet zeggen dat ik toch wel interesse heb voor de DT 880. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk (en type) en weten of deze hoofdtelefoon geschikt is voor iemand met een uiteenlopende smaak? Ik wil geen klinisch geluid (dat vind ik trouwens lelijk), maar wel gecontroleerde bassen. En aangezien ik toch geen liefhebber ben van gebruik van een koptelefoon buitenshuis (dat vind ik dan weer lomp uitzien), zie ik geen problemen in het half open systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
foetus_ schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 18:56:
De HD700 zou een voller geluid moeten hebben en betere slam,
De HD700 is echt veel erger. Heel schel geluid met veel te veel 7khz schelle S klanken. De hd800 vond ik wel ook wel goed presteren maar ik ging er niet van los op de muziek, en dat is wel de bedoeling. :P

Maar mooi de je de X1 hebt besteld. Het is een mooi dingetje! Ik verwacht zelf eigenlijk dat een amp geen groot verschil gaat maken met de X1 maar ik ben wel echt hardstikke benieuwd wat die Crack uithaalt. Dat ziet er uit als een heel leuk bouwprojectje namelijk. Mocht je de tijd willen nemen, zou je dat de lijst met onderdelen willen doorsturen (via pm ofzo). Een vriend van mij kan namelijk via school alles voor hele lage prijzen krijgen.

Op wat voor een DAC sluit je hem aan?

Ik ben vandaag weer naar mijn h518 aan het luisteren en het is toch even wennen. Het geluid klonk erg 'vervormd' maar dan niet distorted maar gewoon anders. Na een tijdje wennen had ik er geen last meer van. Dit blijft ook echt een ongelovelijk goede koptelefoon en ondanks dat ik de X1 nu heb zal ik hem misschien nog gebruiken ook. Als ik met deze headphone naar Pink Floyd luister dan ga ik helemaal op in de muziek en dat heb ik bij de X1 minder. Ook al klinkt die X1 bij een hoop andere genres stukken beter! En kwalitatief is het geluid van de X1 ook veel beter maar toch heeft de hd518 iets. Een bepaald karakter ofzo in zijn geluid waar ik echt van hou. Voor mij is mijn zoektoch dus nog niet helemaal afgelopen en ik zou denk ik eindigen met 3 koptelefoons. Een Grado: Geweldig geluid! Echt niet te geloven, maar helaas mist deze de lage tonen teveel om alle genres te coveren. De Fidelio x1: Super geluid, erg goed voor elektronische muziek met zijn heerlijke bass. En dan de laatste, tjah geen idee wat dat gaat worden. Ik heb zo goed als alle koptelefoons al gehoord en ben nog niks tegen gekomen waar ik zo de muziek wordt in getrokken (bij pink floyd) als met mijn hd518.

Ik denk dat het weer eens tijd wordt voor een meeting, of een afspraak met soundconsult.nl :) en ook wel tijd om een keer de loterij te winnen :'(

[ Voor 43% gewijzigd door Heilige Kaas op 08-02-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
De Crack is prebuild van een head-fi'er overgekocht die naar speakers verhuist :). Ik kan gewoon het houtwerk naar m'n wens afwerken en eventueel de transformer eens spuiten et voila.
Ik denk dat alle componenten wel op de homepage te vinden zijn, maar indien er documentatie bij zit (build handleiding) wil ik die best es doorsturen / foto's maken. Het is natuurlijk een bestaand project / amp en niet de bedoeling dit gewoon gekloond wordt :(. Al snap ik je punt ;)
Ongeschikt voor lage Ω, dus no planars of dergelijke.

DAC is m'n geupdate Audio-GD 19 DSP. De Crack was meer bedoeld voor m'n HD600, al zullen we wel wat andere combinatie's proberen (K340 / K702 / ..) . Main versterker is m'n Audio-GD C2 (oldie goldie) of m'n O2 die ik amper gebruik. Veroorzaakt channel inbalance in de HE-500 wat me nogal afschrikt hem nog te gebruiken, lijkt me niet normaal.

HE-400? :p, 2de hands zeker betaalbaar vergeleken met de X1. Aanstuurbaar door ongeveer alles portable en hoger.
Grado blijft me afschrikken door de vreselijke fit & comfort, kabel problemen & QC op ongeveer alle modellen (remember de Head-F1 reeks..) en na dit ooit tegenkomen te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/d/d0/1000x500px-LL-d0f34e03_2142149.jpg
450 Dollar. Barslechte kwaliteit CMOY in 30$ kostende behuizing. Chaching?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Haha die CMoy ziet er niet best uit. Is dat die grado amp ja?
Gelukkig heb ik zelf niet zo'n last van comfort, Ik heb de rs2-i een week van een vriend kunnen lenen en dat was erg indrukwekkend.

Je hebt allemaal mooie spulletjes! Jaloers :9~
Volgens mij hebben we dezelfde smaak qua headphones. Ik vind de he-500 ook heel interessant en de hd600 moet ik ook nog een keer uitgebreid beluisteren.
Verder lees ik over de he-400 dat die een scherpe treble kan hebben en daar ben ik heel gevoelig voor dus dat is een no go. Ik heb hem ook ooit kort beluisterd en het liet niet zo veel indruk achter, maar ik had eigenlijk ook te weinig tijd er aan besteed.
Je geeft zelf al aan dat de crack niet samen kan met laag ohmige headphones, maar hoe wil je dat doen met de x1 dan? Die heeft een impedantie van 30 ohm. Of ga je hem gebruiken met je hd600?

Mijn eerste productreview staat online. :D Ik ben maar begonnen met een goedkoop ding want het is echt super moeilijk om geluid te beschrijven.
productreview: Koss PortaPro (Open, Vouwbaar) review door Heilige Kaas

[ Voor 15% gewijzigd door Heilige Kaas op 09-02-2013 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik heb 7 maanden geleden de PX100ii van Sennheiser gekocht. Misschien wat overdreven bass geluid, maar mijn inziens niet storend. Heel mooi warm geluid. Beste geluid dat ik tot nu toe heb gehad. Voorheen had ik altijd in-ear, nu alleen nog maar on ear zoals deze! Open is ook helemaal mijn style. Ik vindt het fijn dat ik verkeer kan horen op de fiets met deze headset. Dit was mijn duurste aanschaf ooit voor draagbaar geluid, ca. €40,-

De kabel van de PX100ii is stroef. Blijft snel ergens achter haken. Voordeel is dat het snoer niet snel je headset naar beneden zal trekken. Een ontwerpkeuze die voorzichtigheid vergt, omdat je niet verwacht dat de kabel zo snel ergens achter blijft zitten.

Misschien dat ik daarom na 7 maanden al een kabelbreuk had bij de connector. 2 jaar garantie, dus voor het eerst in mijn leven een RMA ingediend. Gekocht via Bol.com, na 7 dagen een gloednieuwe PX100ii toegestuurd. Die krijg ik morgen binnen.

Wel hele soepele policy van Sennheiser!

Mijn volgende headset heeft een minijack ingang bij de koptelefoon, zodat ik de kabel kan vervangen in geval van kabelbreuk. Op een gegeven moment worden die dingen te duur om in zijn geheel te vervangen na kabelbreuk, en dat gebeurd toch bij mobiel gebruik. Misschien dan wel de moeite een hadset te kopen van € 60-100,-

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Ik heb besloten om toch maar voor die Beyerdynamic DT 880 te gaan en later de Grado's te kopen. Met maar een kostprijs van 250 euro kan ik weinig verliezen en aangezien het een gewilde headphone is bij de audioliefhebbers kan ik hem ook gemakkelijk kwijt met marginaal verlies. Maar de kans dat het ook zo gaat lopen is heel klein. Het enige waar ik nu over twijfel is of ik de 250 ohm neem of de 600 ohm. Beiden hebben een versterker nodig, maar bij de 600 ohm is het een stuk meer noodzakelijker dan bij de 250 ohm versie. Of dat komt omdat de 600 ohm beter presteert qua geluidsweergave weet ik niet. Op Head-fi wordt daar niet zo op ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Le Enfant! schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:24:
Ik heb besloten om toch maar voor die Beyerdynamic DT 880 te gaan en later de Grado's te kopen. Met maar een kostprijs van 250 euro kan ik weinig verliezen en aangezien het een gewilde headphone is bij de audioliefhebbers kan ik hem ook gemakkelijk kwijt met marginaal verlies. Maar de kans dat het ook zo gaat lopen is heel klein. Het enige waar ik nu over twijfel is of ik de 250 ohm neem of de 600 ohm. Beiden hebben een versterker nodig, maar bij de 600 ohm is het een stuk meer noodzakelijker dan bij de 250 ohm versie. Of dat komt omdat de 600 ohm beter presteert qua geluidsweergave weet ik niet. Op Head-fi wordt daar niet zo op ingegaan.
Ik heb een zo goed als nieuwe DT880 250ohm (in originele luxe metalen Beyerdynamic opbergdoos) die ik wel wil verkopen. :) Speel al een tijd met het idee om te upgraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 10-02-2013 21:36 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
Heilige Kaas schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:46:
Je geeft zelf al aan dat de crack niet samen kan met laag ohmige headphones, maar hoe wil je dat doen met de x1 dan? Die heeft een impedantie van 30 ohm. Of ga je hem gebruiken met je hd600?
De Crack is voorlopig uitsluitend bedoeld voor m'n HD600. Gezien hij blijkbaar leuk samen speelt met Sennheisers was ik gaan kijken naar de HD800 & 700.
X1 zal de C2 of O2 gevoerd krijgen.

Heb zelfs amper headphones boven de 64 ohm, buiten m'n vintage collectie. :( Zelfs m'n beyer is een 32ohm premium ( 'use for mp3 players' klopt wel niet bepaald..).

@Le Enfant!
600 vs 250. Algemeen wordt de 600 ohm versie als superieur gezien. Indien je hem kan aansturen zou ik persoonlijk ook voor die versie gaan. head-fi en innerfidelity
Al zal het verschil absoluut niet zo zwart/wit zijn in realiteit ;). Korreltje zout (soms een kilootje) bij de hand houden bij audio vergelijkingen.

@ Negakinu
T1, T70 of T90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
http://www.mp4nation.net/catalogsearch/result/?q=m5

De Brainwavz M5 op mp4nation nu 2e gratis (met of zonder mic). Leuk ding wel, heb het alleen niet echt nodig dus ik laat hem liggen, maar voor anderen wellicht een leuke aanbieding. Ze hebben overigens nog een paar nieuwjaarsaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
foetus_ schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:23:
[...]

@ Negakinu
T1, T70 of T90?
Mr. Speakers Mad Dog

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Negakinu schreef op zondag 10 februari 2013 @ 21:35:
[...]

Ik heb een zo goed als nieuwe DT880 250ohm (in originele luxe metalen Beyerdynamic opbergdoos) die ik wel wil verkopen. :) Speel al een tijd met het idee om te upgraden.
PM verstuurd ! :)
foetus_ schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:23:
600 vs 250. Algemeen wordt de 600 ohm versie als superieur gezien. Indien je hem kan aansturen zou ik persoonlijk ook voor die versie gaan. head-fi en innerfidelity
Al zal het verschil absoluut niet zo zwart/wit zijn in realiteit ;). Korreltje zout (soms een kilootje) bij de hand houden bij audio vergelijkingen.
Stel dat ik later toch voor de 600ohm ga, welke amp zou jij dan nemen? Nu gebruik ik mijn stereoversterker (Marantz PM7004) om mijn hoofdtelefoon op aan te sluiten. De enige amp die mij nu het meest in het oog springt is de Little Dot MK II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Le Enfant! schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:41:
[...]

PM verstuurd ! :)

[...]

Stel dat ik later toch voor de 600ohm ga, welke amp zou jij dan nemen? Nu gebruik ik mijn stereoversterker (Marantz PM7004) om mijn hoofdtelefoon op aan te sluiten. De enige amp die mij nu het meest in het oog springt is de Little Dot MK II.
Verschillen tussen de 250ohm en 600ohm zijn m.i. zwaar overdreven. Op de laatste Headphone Meet in 2012 hadden we beiden modellen beschikbaar en het was echt gissen. De 600ohm is ook niet praktisch aangezien je niet met elke versterker uit de voeten kan. De meeste betaalbare versterkers adviseren maximaal 300ohm te gebruiken.

Oh, en aangezien mijn mening natuurlijk niet veel voorstelt in audio land, Tyll heeft er ook een mooi stuk over geschreven: http://www.innerfidelity....dt-880-600-ohm-headphones

[ Voor 14% gewijzigd door Negakinu op 11-02-2013 12:59 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mannen, hier ben ik weer. Wederom op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Vorige keer ben ik - enigzins overhaast - uitgekomen bij een Sennheiser HD205. Op zich een prima hoofdtelefoon denk ik, zeker voor dit tijdperk maar ik vind 'm ook enorm vlak en 'digitaal' klinken. Ik ben geen audiofiel dus ik weet niet goed hoe ik 'm moet omschrijven maar het doet me echt helemaal niks.

Nu heb ik mijn setup flink aangepast en ben ik ook veel meer vinyl gaan luisteren. Dus de Sennheiser verhuist naar beneden, voor bij de laptops en tv en voor bij mijn audio setup ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik heb voor bij mijn Thorens 166 platenspeler alles nu door Dynavox (TPR-2 phonopre, ET100 eind) vervangen en als hoofdtelefoonversterker ben ik uitgekomen op de CSM112 van Dynavox (ook omdat ik graag alles van 1 merk wilde hebben ;) ). Dit zijn de papieren specs daarvan:
Ingangsgevoeligheid: 5mV
Frequentiebereik: 10Hz-40Khz <0,5dB
S/N Ratio: >90dB
T.H.D: < 0,1% (1KHz/1W)
Uitgangsvermogen: 1000mW
Aanbevolen koptelefoon-Impedansie: 32-600 Ohm
Nu is (uiteraard) mijn vraag, welke hoofdtelefoon matched hier goed bij? Mijn te luisteren muziekstijlen lopen nogal uiteen, vooral veel oldies rock (doors, hendrix, floyd) maar ook veel alternatieve gitaarbandjes uit de jaren '90. Daarnaast af en toe een avontuurtje richting jazz. Enige stijlen die ik echt bijna niet luister is klassiek en pop/dance. En als ik die luister zullen m'n eisen niet zo enorm hoog liggen.

Qua model heb ik het liefst een on- of over ear (wellicht nog het liefst het laatste). Budget vind ik het allerlastigste, ik ben dus geen audiofiel maar betaal wel graag voor goede spullen. Het begint zo ergens rond de 100 euro en gevoelsmatig stopt het zo rond de 200. Daarboven wordt het twijfelachtig ;).

Iemand tips, ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Servor schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:31:
Mannen, hier ben ik weer. Wederom op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Vorige keer ben ik - enigzins overhaast - uitgekomen bij een Sennheiser HD205. Op zich een prima hoofdtelefoon denk ik, zeker voor dit tijdperk maar ik vind 'm ook enorm vlak en 'digitaal' klinken. Ik ben geen audiofiel dus ik weet niet goed hoe ik 'm moet omschrijven maar het doet me echt helemaal niks.

Nu heb ik mijn setup flink aangepast en ben ik ook veel meer vinyl gaan luisteren. Dus de Sennheiser verhuist naar beneden, voor bij de laptops en tv en voor bij mijn audio setup ben ik op zoek naar iets nieuws. Ik heb voor bij mijn Thorens 166 platenspeler alles nu door Dynavox (TPR-2 phonopre, ET100 eind) vervangen en als hoofdtelefoonversterker ben ik uitgekomen op de CSM112 van Dynavox (ook omdat ik graag alles van 1 merk wilde hebben ;) ). Dit zijn de papieren specs daarvan:

[...]

Nu is (uiteraard) mijn vraag, welke hoofdtelefoon matched hier goed bij? Mijn te luisteren muziekstijlen lopen nogal uiteen, vooral veel oldies rock (doors, hendrix, floyd) maar ook veel alternatieve gitaarbandjes uit de jaren '90. Daarnaast af en toe een avontuurtje richting jazz. Enige stijlen die ik echt bijna niet luister is klassiek en pop/dance. En als ik die luister zullen m'n eisen niet zo enorm hoog liggen.

Qua model heb ik het liefst een on- of over ear (wellicht nog het liefst het laatste). Budget vind ik het allerlastigste, ik ben dus geen audiofiel maar betaal wel graag voor goede spullen. Het begint zo ergens rond de 100 euro en gevoelsmatig stopt het zo rond de 200. Daarboven wordt het twijfelachtig ;).

Iemand tips, ervaringen?
Als je serieus geluid wilt onder de 200 zou ik een 2e hands DT880, K701, HD600 of HD580 proberen te vinden. Afhankelijk van je smaak dan 1 van die modellen uitzoeken. DT880 voor detail, K701 voor soundstage en comfort, HD600 voor neutraliteit en HD580 voor een iets lager budget maar met de maximale kwaliteit voor je geld. Er staat bijvoorbeeld hier een HD580 te koop: http://forum.fok.nl/topic/1711955

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Tweedehands is idd geen probleem nee maar dan is een richting wel aardig om in te zoeken (woud van opties wordt er alleen maar groter door). Bedankt voor je genoemde opties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat je wil is volkomen afhankelijk van je smaak. Kijk eens of je bij een hobo hifi wat kan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 19:45
Van het weekend nieuwe oorkussens op m'n oude Sennheiser HD485 gezet, de oude waren helemaal op. Voor 15 euro van Ebay besteld, en het zit perfect.

De originele pads waren velours, deze zijn van 'leer'. Volgens mij is het geluid wat minder aanwezig en de bas wat heftiger (was die al), dus het kan geen kwaad om een equalizer te gebruiken om de bas wat meer naar beneden te schroeven. Heb niet echt vergeleken met hoe het was, dat was namelijk al een tijdje geleden en normaal heb ik een Denon D2000 wat natuurlijk geen vergelijking is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VYXASXxhFDhjSo8TTONz4YNW/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Bij gebrek aan audiowinkels in Belgenland; weet er iemand een audiowinkel in Maastricht of in de buurt daarvan waar je wat higher end koptelefoons kan beluisteren zoals bv Sennheiser HD650 of Grado (SR325is, RS1)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-07-2024
Huidig model
Momenteel gebruik ik een AKG450 maar die wil ik vervangen voor een over-ear ivm pijnlijke oren bij lange sessie's. Over de geluidskwaliteit ben ik tevreden, wat jullie wellicht een indruk geeft
van mijn niveau/doelgroep.

Input
  • Desktop PC met onboard geluidskaart op het werk
  • Google Play (hoofdzakelijk 320kbps mp3), BBC iPlayer en in mindere mate Youtube (hoofdzakelijk HD)
  • Klassiek, Jazz, Latin, Funk, Soul, Rock, Soundtracks en Electronic (Drum&Bass, (Deep) House, Hip Hop, Trip Hop)
Eisen
  • Comfortabel (bijna belangrijker als sound ivm lange sessie's op kantoor)
  • Geschikt voor redelijk klein hoofd
  • Klinkt acceptabel bij lage volumes (2 tot 4% volume op Windows 7 met huidige AKG450)
  • Klinkt acceptabel zonder DAC/externe versterker
  • Geschikt voor breed muziek assortiment (goede allrounder)
  • Gesloten
  • Over-ear
  • Rond de 150€ (geeft niet als het iets meer wordt)
Kandidaten
Ik heb mij voornamelijk gebaseerd op informatie uit dit topic and Tweaker reviews (met bijbehorende comments). Voor de prijzen heb ik gekeken op de Pricewatch and Amazon (Spanje, ivm mijn werk):
  • Philips L1 Fidelio (170€)
  • AKG K550 (160€)
  • Audio-Technica ATH M50s (€150)
  • Beyerdynamic DT770 PRO (€140)
  • Creative Aurvana live! (€55)
  • Fischer Audio FA-003/Brainwavz HM5 (helaas erg moeilijk te verkrijgen)
Opmerkingen/twijfels
  • Ergens ben ik een beetje bang dat een koptelefoon van +/-150€ overkill voor mij is (ga ik het verschil horen?), maar anderzijds besteed ik van tijd tot tijd erg veel tijd aan het zoeken van nieuwe muziek, heb ik al veel geld gestoken in mijn muziekcollectie en ga ik de hoofdtelefoon voor minstens 20 uur per week gebruiken
  • Is het moeilijk om de AKG K550 goed passend te krijgen? Ik lees dat deze koptelefoon valt of staat bij de plaatsing en dat sommige mensen hem te los vinden. Ik heb een redelijk klein hoofd...
  • Een neutralere sound ivm mijn brede muziek smaak of toch een wat meer bas (zoals bijv. Beyerdynamic) voor de electronische muziek. Lastig!
  • Zijn koptelefoons van +/-150€ de moeite waard icm een desktop PC met onboard geluidskaart?
  • Komen de Fischer Audio FA-003/Brainwavz HM5 nog terug dat jullie weten? Of zitten er goede alternatieve tussen op mijn kandidatenlijst?
  • Ik heb zelf het idee dat een DAC overkill voor mij is (ik betwijfel dat ik het verschil ga horen), maar ik hoor het graag als jullie daar anders over denken
  • Zijn er nog koptelefoons die ontbreken op de lijst die jullie geschikt achten nav mijn verhaal?
Mocht ik nav jullie advies tot een aankoop komen, dan kom ik graag terug met mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:33:
Wat je wil is volkomen afhankelijk van je smaak. Kijk eens of je bij een hobo hifi wat kan uitproberen.
Goede tip en uiteraard is dat aan te raden maar een goede audiozaak bezoeken houdt dat voor mij een flinke reis in. Er zit wel een hobo hifi vlak bij mijn schoonmoeder in de buurt maar ik dacht altijd dat het daar pas begon met budgetten vanaf een paar 1000 euro ;). Ben er eerlijk gezegd nog nooit naar binnen gestapt vanwee deze aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 16:50
Ik heb zelf de AKG K550 en ik vind hem fantastico Mijn hoofd is vrij breed maar hij past ook prima op een kleiner hoofd
Het comfort is ook super heerlijk zacht en het is fijn dat hij grote oorschelpen heeft.
Het geluid klinkt mooi helder en scherp maar de lage tonen zijn er ook en klinken strak.
Het is dus een prima koptelefoon voor een allrounder

(mijn muziek smaak: Nelly furtado, evanescence, guns n' roses, pink, pink floyd, coldplay, taylor swift+ nog een boel soortgelijke)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Servor schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:16:
[...]

Goede tip en uiteraard is dat aan te raden maar een goede audiozaak bezoeken houdt dat voor mij een flinke reis in. Er zit wel een hobo hifi vlak bij mijn schoonmoeder in de buurt maar ik dacht altijd dat het daar pas begon met budgetten vanaf een paar 1000 euro ;). Ben er eerlijk gezegd nog nooit naar binnen gestapt vanwee deze aanname.
Zit er een Feedback bij je in de buurt? Die hebben ook veel en het luisteren is daar heel toegankelijk. Je kunt bij hen tevens flink afdingen. :D

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
TheIceKing schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 08:49:

• Zijn er nog koptelefoons die ontbreken op de lijst die jullie geschikt achten nav mijn verhaal?
[/list]

Mocht ik nav jullie advies tot een aankoop komen, dan kom ik graag terug met mijn bevindingen.
Ik quote mezelf maar even:
Negakinu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:14:
[...]

Teufel Aureol Real, onlangs een review sample binnen gekregen en ben er zeer over te spreken. Hij ziet er compleet anders uit dan hij klinkt. Mijn eerste indruk was "fashion headphone... ewww" maar de sound is ontzettend goed voor 100 euro. Onverwacht neutraal, het hoog is niet fel waardoor je nergens sibilance hoort en de bass heeft geen nadruk. Metingen zijn ook redelijk lineair. Echt onverwacht, vooral als je naar het uiterlijk en naar de vorige produkten van Teufel kijkt. Hij is comfortabel en heeft een brede soundstage die perfect werkt bij de meeste genres, films en games. Hij is tevens super licht waardoor je hem uren op kunt houden. Wel een beetje plastic qua bouwkwaliteit maar de sound en het comfort maken dit ruimschoots goed. Dit ding gaat hopelijk meer populariteit krijgen dit jaar. Binnenkort review op Headfonia.com

[afbeelding]

Hier trouwens alvast een link naar een goede review: http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-teufel-aureol-real/

Dit wordt trouwens mijn nieuwe standaard antwoord op de vraag "Welke hoofdtelefoon onder de 100 euro??" ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:57:
[...]

Ik quote mezelf maar even:

[...]
Mooie headphone. Ik had 'm zo gekocht tot ik aan het einde van de review las:

"Houd wel rekening met de open constructie. Uw omgeving hoort de muziek nagenoeg even hard!"

Dat wordt lastig op kantoor. Nog andere suggesties? Of advies aangaande de koptelefoons uit mijn lijstje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
Supsooi schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:20:
Ik heb zelf de AKG K550 en ik vind hem fantastico Mijn hoofd is vrij breed maar hij past ook prima op een kleiner hoofd
Het comfort is ook super heerlijk zacht en het is fijn dat hij grote oorschelpen heeft.
Het geluid klinkt mooi helder en scherp maar de lage tonen zijn er ook en klinken strak.
Het is dus een prima koptelefoon voor een allrounder

(mijn muziek smaak: Nelly furtado, evanescence, guns n' roses, pink, pink floyd, coldplay, taylor swift+ nog een boel soortgelijke)
Esthetisch spreekt deze mij absoluut aan én redelijke tot goeie reviews ("2012 Winners: Best home on-ears" op whathifi)

Verbazend dat hij bij de Spaanse Amazon zoveel goedkoper is als hier op de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
TheIceKing schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:28:
[...]

Mooie headphone. Ik had 'm zo gekocht tot ik aan het einde van de review las:

"Houd wel rekening met de open constructie. Uw omgeving hoort de muziek nagenoeg even hard!"

Dat wordt lastig op kantoor. Nog andere suggesties? Of advies aangaande de koptelefoons uit mijn lijstje?
Ah, my bad. Ik had niet gezien dat je een gesloten hoofdtelefoon wilt. De enige noemenswaardige gesloten hoofdtelefoons die ik nu thuis heb liggen zijn de Brainwavz HM5, Sennheiser HD25-1 II en Superlux HD662. Al mijn anderen zijn open.

De K550 heb ik niet goed gehoord, heel even die van mede-Tweaker Heilige Kaas besluisterd op de Dutch Headphone Meet 2012 afgelopen jaar. Kan er niets zinnigs over zeggen helaas. :) Als ik zelf een gesloten hoofdtelefoon zou moeten uitzoeken nu dan zou ik de Fostex T50RP kopen. En modden! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
de K550 is een hele goede koptelefoon. Ik heb hem gehad, maar je moet er van houden. Hij is wel erg gedetailleerd met een goede soundstage alleen de treble is niet mooi (imo) en te scherp. Ik kan me voorstellen dat voor de wat oudere mens deze wel heel goed zijn omdat de hoge tonen als eerste minder worden waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:05:
[...]

Ah, my bad. Ik had niet gezien dat je een gesloten hoofdtelefoon wilt. De enige noemenswaardige gesloten hoofdtelefoons die ik nu thuis heb liggen zijn de Brainwavz HM5, Sennheiser HD25-1 II en Superlux HD662. Al mijn anderen zijn open.

De K550 heb ik niet goed gehoord, heel even die van mede-Tweaker Heilige Kaas besluisterd op de Dutch Headphone Meet 2012 afgelopen jaar. Kan er niets zinnigs over zeggen helaas. :) Als ik zelf een gesloten hoofdtelefoon zou moeten uitzoeken nu dan zou ik de Fostex T50RP kopen. En modden! :)
Van de Brainwavz HM5 had ik al gelezen dat je die aanraadde, maar die is dus erg moelijk te krijgen als ik zo snel even rond google. De Sennheiser HD25-1 II heb ik liggen (vroeger gedj'ed) maar die is on-ear en ik zoek over-ear. De Fostex T50RP heeft mijn interesse maar is dat modden voor het uiterlijk of klinkt hij out-of-the-box voor géén meter?
Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:20:
de K550 is een hele goede koptelefoon. Ik heb hem gehad, maar je moet er van houden. Hij is wel erg gedetailleerd met een goede soundstage alleen de treble is niet mooi (imo) en te scherp. Ik kan me voorstellen dat voor de wat oudere mens deze wel heel goed zijn omdat de hoge tonen als eerste minder worden waargenomen.
Dat van de treble heb ik vaker gelezen en schrikt mij een beetje af (alhoewel ik geen getrainde oren heb en het misschien niet eens op zou merken). Ik ben niet jong meer (34) maar heb gevoelige oren, vandaar dat ik schreef dat ik het volume erg laag heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
TheIceKing schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:42:
[...]

Van de Brainwavz HM5 had ik al gelezen dat je die aanraadde, maar die is dus erg moelijk te krijgen als ik zo snel even rond google. De Sennheiser HD25-1 II heb ik liggen (vroeger gedj'ed) maar die is on-ear en ik zoek over-ear. De Fostex T50RP heeft mijn interesse maar is dat modden voor het uiterlijk of klinkt hij out-of-the-box voor géén meter?
De T50RP klinkt goed maar kan belachelijk goed klinken, zie Mr Speakers Mad Dog T50RP mod.

Afbeeldingslocatie: http://www.mrspeakers.com/image/cache/data/mrspeakers/Edd_table_small_copy-500x500.jpg

Ik heb hem op de Headphone Meet beluisterd en werd er helemaal blij van. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:51:
[...]

De T50RP klinkt goed maar kan belachelijk goed klinken, zie Mr Speakers Mad Dog T50RP mod.

[afbeelding]

Ik heb hem op de Headphone Meet beluisterd en werd er helemaal blij van. :)
Wow, vet cool! Een customized koptelefoon. Dit (klik) is met de originele T50RP inbegrepen neem ik aan? Dus dan wordt hij zo'n 180€ + nog verzendkosten US-EU en evt. customs

Iets boven het budget wellicht maar niet extreem. Nogmaals ik vind alleen al het idee erg cool.

Los heb ik de T50RP voor zo'n 120€ inc. verzendkosten gevonden op ebay...

Denk je dat de mod het waard is voor mijn niet audiofiele oren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
TheIceKing schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:33:
[...]

Wow, vet cool! Een customized koptelefoon. Dit (klik) is met de originele T50RP inbegrepen neem ik aan? Dus dan wordt hij zo'n 180€ + nog verzendkosten US-EU en evt. customs

Iets boven het budget wellicht maar niet extreem. Nogmaals ik vind alleen al het idee erg cool.

Los heb ik de T50RP voor zo'n 120€ inc. verzendkosten gevonden op ebay...

Denk je dat de mod het waard is voor mijn niet audiofiele oren? :P
Die link is ZONDER T50RP. Dus die prijs is alleen voor het modificeren. ;) Als je een stock T50RP wilt kopen zou ik hem op Headsound.de kopen, je vermijdt dan invoerrechten en 21% belasting en hebt hem sneller in huis: http://www.headsound.de/e...63028271/Products/FOT50RP

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Je wordt vanzelf audiofiel als je een goede koptelefoon hebt en er vaker naar luistert. Sterker nog, je wil nooit meer terug.

Wel duur zeg, die mod! Wat moet je zelf nou doen om dat ding te modden, een paar Shure Earpads, een zacht stuk voor de headband en wat gaatjes dichtlijmen? Dat is geen 240 dollar waard voor mij in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:57:
Je wordt vanzelf audiofiel als je een goede koptelefoon hebt en er vaker naar luistert. Sterker nog, je wil nooit meer terug.

Wel duur zeg, die mod! Wat moet je zelf nou doen om dat ding te modden, een paar Shure Earpads, een zacht stuk voor de headband en wat gaatjes dichtlijmen? Dat is geen 240 dollar waard voor mij in ieder geval :P
:D

Mr Speakers heeft het customizen van de T50RP tot kunst verheven. Die vent is zo obsessief te werk gegaan, ik geloof best dat zijn vraagprijs gerechtvaardigd is. http://www.mrspeakers.com...=product/category&path=61

Hij is trouwens $299 incl. T50RP. Dat is 220 euro. Toen ik hem hoorde klonk hij bijzonder goed voor "maar" 220.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Er gebeurt denk ik echt wel meer voor dat geld hoor. Zijn die mods van hem trouwens niet onbekend? Lijkt me wel als je er nog geld aan wilt verdienen.
Is die headphone trouwens helemaal dicht? Of semi gesloten?

Als je gevoelige oren hebt is de k550 geen aanrader, schrap de ath m-50 ook maar van je lijst. Beyers zijn ook wat aan de treblishe kant, maar je weet pas echt of dat ook voor jou geld als je die hebt gehoord.
Als je wilt kijken of de sennheiser hd600/650 wat voor je is kan je ook naar de mediamarkt gaan en vragen of je de h518 en hd558 kan proberen. Dat geeft je een indruk van hoe de 600 en 650 een beetje klinken. Ik vind het geluid een beetje op elkaar lijken. Kwalitatief zit er natuurlijk een heel groot verschil tussen de modellen. 518 = 650 en 558 = 600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceKing
Heilige Kaas schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:02:
Is die headphone trouwens helemaal dicht? Of semi gesloten?
"It might be called a 'Semi-Open' but the isolation is almost up to the standard of a typical 'Closed back', actually it's better than the isolation of the closed back Denon AH-D2000 series."

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die modded Fostex van op de meet vond ik dan weer vreselijk terwijl ik de Soundmagic HP100 subliem vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:43:
Die modded Fostex van op de meet vond ik dan weer vreselijk terwijl ik de Soundmagic HP100 subliem vind.
Lieven, je vond die Mad Dog hartstikke goed. Je bent nu alleen verwarring aan het zaaien. :p "Vreselijk" Dat ding klinkt bijna als een LCD2 voor een derde van de prijs... _/-\o_

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt 1/6 van een LCD-2 voor 1/3 van de prijs. klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:05:
Het klinkt 1/6 van een LCD-2 voor 1/3 van de prijs. klopt ;)
Volgende keer krijg je geen soep meer en mag je niet aan mijn tafeltje zitten.

EDIT: Ik heb hier een paar die jij misschien WEL goed vindt klinken:
Afbeeldingslocatie: http://cdn2.skullcandy.com/shop/media/catalog/product/cache/1/image/x500/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/t/i/ti-09-pink-headphones-glamor.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Negakinu op 12-02-2013 14:10 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:01:
[...]

:D

Mr Speakers heeft het customizen van de T50RP tot kunst verheven. Die vent is zo obsessief te werk gegaan, ik geloof best dat zijn vraagprijs gerechtvaardigd is. http://www.mrspeakers.com...=product/category&path=61

Hij is trouwens $299 incl. T50RP. Dat is 220 euro. Toen ik hem hoorde klonk hij bijzonder goed voor "maar" 220.
Inclusief shipping en btw (ex invoerrechten) kom je alweer op EUR 304... Hij zal het absoluut waard zijn, maar ik denk dat ik hem zelf zou gaan modden als ik hem een keertje tweedehands kan kopen :)

Er zijn echter ook liefhebbers die er het geld voor over hebben, dan zal het ongetwijfeld een hele goede keuze zijn. Toch wel apart dat fabrikanten zelf niet die mod's toepassen... Je zou toch zeggen dat ze daar goede technici hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBr.
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 12:27
Toen ik hem thuis kreeg en de koptelefoon uit de doos haalde, merkte ik dat er een schroefje miste.
Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2mfislg.jpg
Het schroefje heet: 7-685-232-19, SCREW +KTP 2.6X5 TYPE2NON-SLIT
Maar Sony helpdesk reageert niet.:(

Nu vraag ik me dus af hoe ik aan zo'n schroefje kom, zonder dat ik het helemaal uit Amerika moet laten over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
JimBr. schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:40:
Toen ik hem thuis kreeg en de koptelefoon uit de doos haalde, merkte ik dat er een schroefje miste.
Zie plaatje:
[afbeelding]

Nu vraag ik me dus af hoe ik aan zo'n schroefje kom, zonder dat ik het helemaal uit Amerika moet laten over komen.
Is het een belangrijk schroefje? Zo niet, dan zou ik zelf de moeite niet doen. Anders gewoon omwisselen bij de verkoper.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:07:
[...]
EDIT: Ik heb hier een paar die jij misschien WEL goed vindt klinken:
[afbeelding]
Tof, waar is die te koop!?! :+

Jammer dat hier verder mensen geen hands-on ervaringen hebben met de JVC s500's on ears. Tot nu toe in mijn ogen nog steeds de meest value for money koop van het afgelopen jaar, grijp elke keer terug naar die phones. Helaas in NL niet te koop, sterker nog, alleen in Japan, vandaar dat ze hier waarsch. niet zoveel love krijgen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/3/3f/900x900px-LL-3fcd01d2_IMG00158-20120919-1045.jpeg
Lekker makkelijk te modden ook, removable pads, gelaagde bass..

http://www.head-fi.org/t/...0-appreciation-fan-thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:00
xxxneoxxx schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:28:
[...]

Tof, waar is die te koop!?! :+

Jammer dat hier verder mensen geen hands-on ervaringen hebben met de JVC s500's on ears. Tot nu toe in mijn ogen nog steeds de meest value for money koop van het afgelopen jaar, grijp elke keer terug naar die phones. Helaas in NL niet te koop, sterker nog, alleen in Japan, vandaar dat ze hier waarsch. niet zoveel love krijgen:

[afbeelding]
Lekker makkelijk te modden ook, removable pads, gelaagde bass..

http://www.head-fi.org/t/...0-appreciation-fan-thread
Kan je toevallig een vergelijking maken met andere modellen zoals de sony mdr v55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
We hadden hier toch ook zo'n topic van kleine koptelefoons besteld in het buitenland? Met Soundmagic en dergelijke? Kan het helemaal niet meer vinden.

Edit ; toch gevonden.
Zit in navigatie en dergelijke. Ik zat bij audio en hifi te zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door maartend op 12-02-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimBr.
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-04 12:27
Negakinu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:55:
[...]

Is het een belangrijk schroefje? Zo niet, dan zou ik zelf de moeite niet doen. Anders gewoon omwisselen bij de verkoper.
Het probleem is dat het wel een belangrijk schroefje is, ik kan de hoofdtelefoon nu niet gebruiken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Laatst online: 08-09 18:21
JimBr. schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:40:
Zie plaatje:
[afbeelding]

googlen op de nummers?
http://bestbuy.partsearch...y/Sony/768523219/New.aspx

Zul je vast ook wel ergens anders in NL kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Psssst... Mymemory.co.uk heeft de Sansa Clip Zip 4gb voor 31 euro. Dat is echt een hele dikke aanbieding voor een super goede mp3 speler. Check de reviews. Hele lineaire headphone-out die je direct in je amp kunt prikken zonder de negatieve gevolgen van double amping. Prijs in Nederland ligt rond de 60 euro. Ik heb er gisteren eentje besteld. Ze hebben wel alleen de rode en paarse, de andere kleuren zijn al uitverkocht. Ik heb een rode besteld. http://www.mymemory.co.uk/Sansa/All-Products

Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/147544?width=250&height=350

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:18:
Psssst... Mymemory.co.uk heeft de Sansa Clip Zip 4gb voor 31 euro. Dat is echt een hele dikke aanbieding voor een super goede mp3 speler. Check de reviews. Hele lineaire headphone-out die je direct in je amp kunt prikken zonder de negatieve gevolgen van double amping. Prijs in Nederland ligt rond de 60 euro. Ik heb er gisteren eentje besteld. Ze hebben wel alleen de rode en paarse, de andere kleuren zijn al uitverkocht. Ik heb een rode besteld. http://www.mymemory.co.uk/Sansa/All-Products

[afbeelding]
Als ik de Euro prijs bekijk staat er €36,40 of moet ik gewoon Ponden betalen met PayPall?
Verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Er staat links bovenin groot: 1,95 pond worldwide delivery. Dus gewoon even zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Het zijn geldwisselaars bij mymemory :X Kunt beter in Pond afrekenen, zelfs Paypal heeft een lagere wisselkoers. Hoe je aan 31 euro komt incl. verzenden :?

Voor 55/60 euro krijg je in Nederland de 8gb + kortingscodes bij Conrad ;)

Wel gelijk rockbox erop gooien, want de Sandisk software is bizar slecht. De hardware is wel prima in orde, vrijwel perfect.

Deze ook gelijk erbij, 13 euro deze week :)

Afbeeldingslocatie: http://www.action.nl/upload/thumbs/7/2/9/9/7299-342-342-fit.png

http://www.action.nl/prod...iewid/9/favoritelistid/30

[ Voor 22% gewijzigd door BARACUS op 13-02-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:29:
Het zijn geldwisselaars bij mymemory :X Kunt beter in Pond afrekenen, zelfs Paypal heeft een lagere wisselkoers. Hoe je aan 31 euro komt incl. verzenden :?
Waar zei ik dat die prijs incl. verzenden is? :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
De Maverick Audio Tubemagic D1 DAC die ik van Negakinu heb overgenomen is inmiddels in gebruik :)
Conclusie: Warmer, gedetailleerder en rete handig voor het aansluiten van meerdere bronnen!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8247/8469767941_18eabc6f4f_b.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door PatrickG op 13-02-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:43:
[...]

Waar zei ik dat die prijs incl. verzenden is? :)
Zonder verzendkosten sturen ze niets op, dus kost het geen 31 euro ;)
Verzendkosten maken of breken een dealtje, vooral op Ebay :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Vandaag even er op uit gegaan, op zoek naar een vervanger voor mijn Sennheiser HD-205 dus. Wist hier nog in de buurt een audiozaakje te zitten en ze hadden gelukkig een ruim assortiment. Wel vooral veel Sennheiser, waar ik eigenlijk gevoelsmatig een beetje klaar mee was gezien mijn vorige 2 'mwah' ervaringen maar ok, we zullen zien. Heb me gefocussed op de over ears aangezien dat mijn voorkeur had. Heb wat losse headphones van een paar merken geprobeerd en toch ook wat Sennheisers.

Verrassend genoeg (voor mezelf) kwam ik voor mezelf toch al snel weer bij de Sennheisers uit qua voorkeur, maar wel boven mijn budget dus. De 650 was heerlijk maar toch wel erg boven budget. Wel de beste headphone die ik tot nu toe heb gehoord moet ik zeggen. Nog de 558 geprobeerd en een paar in de 2-reeks totdat mijn oog op een 598 in de doos viel (stond niet in het luisterrek). Die geprobeerd en het was gelijk een match. Heerlijk comfort, prachtig geluid (en ik vind het uiterlijk ook erg mooi met dat licht en donkerbruin maar dat is secundair). Budget was ook spot-on met 199 euro. Nog een paar keer kritisch geluisterd en het was al snel duidelijk dat dit de beste was die ik me met mijn budget kon veroorloven. Meegenomen dus!

Denk dat ik hier wel even tevreden mee ben! Zeker als straks de burn-in periode voorbij is ben ik érg benieuwd hoe hij zich gaat gedragen. En wat een wereld van verschil met mijn HD205 zeg. Beide zijn gewoon niet te vergelijken. Dat wordt de komende periode heerlijk genieten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
BARACUS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:24:
[...]

Het is een winkel in Engeland. Incl. verzenden kom je op 34 euro uit. Zo goedkoop kan ik een nieuwe niet vinden in Nederland of op Ebay. :) Op Ebay staan ze wel goedkoper (27 incl. verzenden) maar dat zijn allemaal refurbished modellen, dat staat in de beschrijving erbij.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Top dat je tevreden bent, Servor :)

Hoe verhoudt de HD 598 zich tot de HD 650? Ben slechts benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
PatrickG schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:45:

Pfoeh, lastig. Ik vond ze erg aan elkaar aan gewaagd iig. De bas van de 650 was superieur. Maar het midden van de 598 vond ik persoonlijk érg aantrekkelijk. De soundstage van de 598 was beter. De 650 leek meer gekleurd dan de 598. Het was echt een lastige afweging hoor (even budget buiten beschouwing gelaten). Persoonlijk vond ik de 650 wel een stuk 'warmer' en dat vind ik persoonlijk wel mooi. Maar zo blijft er wat te upgraden he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
PatrickG schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:45:

Een tijd terug heb ik de de HD600 met de HD650 vergeleken (en een kleine vergelijking met de HD598) en in dit topic gepost. Ik zal het even voor je opzoeken!

Tada:

Omaatjehenk in "Het grote Headphones topic"

[ Voor 9% gewijzigd door Omaatjehenk op 13-02-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Het is idd wel duidelijk dat de 600 en 650 de grote broertjes zijn van de 598. En de upgrademogelijkheden zijn daarmee dan ook duidelijk. Maar helaas, 200 euro was echt de limit voor mij (heb de laatste tijd al erg veel aan audiospul uitgegeven en dit was het toetje zeg maar) en voor die 200 euro vond ik de 598 wel het beste klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Laatst online: 16-09 17:29
BARACUS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:24:
[...]

Wat zou het toch fijn zijn als iemand gewoon 'Bedankt voor de tip!' kon zeggen.
Dus bij deze: Negakinu, bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
@ Newbreed: inderdaad!

@Omaatjehenk: die was ik even vergeten inderdaad! Top. Heeft de omgeving veel last van het geluid als je muziek luistert? Denk bijvoorbeeld aan gebruik in het vliegtuig of openbaar vervoer?

@Servor: precies, je moet een budget stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:43:
[...]

Het is een winkel in Engeland. Incl. verzenden kom je op 34 euro uit. Zo goedkoop kan ik een nieuwe niet vinden in Nederland of op Ebay. :) Op Ebay staan ze wel goedkoper (27 incl. verzenden) maar dat zijn allemaal refurbished modellen, dat staat in de beschrijving erbij.
Mymemory zit in Jersey, dat valt (zover ik begrijp) buiten Engeland en de EU. Een potentiele BTW bon is aanwezig.

Op zich een leuk dealtje als je echt een 4gb zoekt of niet meer wilt uitgeven. Maar bij Conrad koop je de 4gb voor 40 euro, 8gb voor zo'n 48 euro als je de kortingcodes gebruikt. Met 2 jaar garantie en een antwoordnummer niet slecht :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
PatrickG schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:34:

@Servor: precies, je moet een budget stellen :)
Als ik hard nadenk vind ik 200 euro voor een hoofdtelefoon eigenlijk al aan de bizarre kant :D. Maar goed ik ben dan ook niet gewend dergelijke bedragen uit te geven voor 'audiospul'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
PatrickG schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:34:

@Omaatjehenk: die was ik even vergeten inderdaad! Top. Heeft de omgeving veel last van het geluid als je muziek luistert? Denk bijvoorbeeld aan gebruik in het vliegtuig of openbaar vervoer?
Mijn HD598 gebruik ik dagelijk in de bus/trein. Ik hoor de geluiden om me heen door de muziek maar dat vind ik prettig zodat ik bijvoorbeeld niet schrik van een conducteur die ongemerkt naast me staat en ik de mededelingen via de intercom niet mis. Ook merk ik dat ik me goed van die omgevingsgeluiden kan afsluiten en er dus vaak niet heel veel last van heb, maar dit kan bij anderen natuurlijk heel anders zijn.
In de trein zit ik zo goed als altijd in een stiltecoupé en ik heb nog nooit iemand horen klagen of me boos zien aankijken, mits ik op een normaal volume muziek luister. Als je gewend bent je volume hoog te hebben kan ik me voorstellen dat mensen in de omgeving er last van hebben.

In het vliegtuig heb je een constante brom, als jij je daarvan kan afsluiten door je te focussen op de muziek dan kan het. Mits je dat niet goed kunt zal je het volume hoger moeten zetten met als gevolg dat je omgeving je muziek zou kunnen horen.

Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Omaatjehenk schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:11:
[...]

Mijn HD598 gebruik ik dagelijk in de bus/trein. Ik hoor de geluiden om me heen door de muziek maar dat vind ik prettig zodat ik bijvoorbeeld niet schrik van een conducteur die ongemerkt naast me staat en ik de mededelingen via de intercom niet mis. Ook merk ik dat ik me goed van die omgevingsgeluiden kan afsluiten en er dus vaak niet heel veel last van heb, maar dit kan bij anderen natuurlijk heel anders zijn.
In de trein zit ik zo goed als altijd in een stiltecoupé en ik heb nog nooit iemand horen klagen of me boos zien aankijken, mits ik op een normaal volume muziek luister. Als je gewend bent je volume hoog te hebben kan ik me voorstellen dat mensen in de omgeving er last van hebben.

In het vliegtuig heb je een constante brom, als jij je daarvan kan afsluiten door je te focussen op de muziek dan kan het. Mits je dat niet goed kunt zal je het volume hoger moeten zetten met als gevolg dat je omgeving je muziek zou kunnen horen.

Ik hoop dat dit je vraag heeft beantwoord!
Jawel. Ik was meer met anderen bezig dan met mezelf als luisterend onderwerp :) Dus ik vergat dat je door de open koptelefoon zelf ook mee omgevingsgeluid hoort. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

BARACUS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 15:38:
Mymemory zit in Jersey, dat valt (zover ik begrijp) buiten Engeland en de EU. Een potentiele BTW bon is aanwezig.
Jersey and the European Union

Jersey has a special relationship with the European Union (EU). In simple terms, the Island is treated as part of the European Community for the purposes of free trade in goods, but otherwise is not a part of the EU.
http://www.gov.je/Governm.../RelationshipEUandUK.aspx

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
De belastingdienst zegt dat Jersey niet onder een EU gebied valt. Maar je komt een hoop tegenstrijdige informatie tegen, niemand snapt het en daarom is het zo'n mooi belastingparadijs voor online shops :P

http://www.belastingdiens...uane/overzicht_eu_landen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Man man man je bent wel gelijk verpest he met zulke headphones... zit al de hele avond te genieten van van alles, met een grote smile op m'n gezicht. Wordt soms compleet verrast door muziek die ik al 20 jaar in m'n bezit heb. Heel bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Leuk he :) 't Is net als met een nieuwe bril of contactlenzen; als je eenmaal zo scherp ziet begrijp je niet dat je ooit zonder kon.
BARACUS schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:04:
De belastingdienst zegt dat Jersey niet onder een EU gebied valt.
Geen lidstaat, maar wel douanegebied (van de EU) :)

Waar het op neerkomt is dat de eerdergenoemde prijs (met verzendkosten) de totaalprijs zal zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door 8088 op 13-02-2013 22:20 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Servor schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:37:
Man man man je bent wel gelijk verpest he met zulke headphones... zit al de hele avond te genieten van van alles, met een grote smile op m'n gezicht. Wordt soms compleet verrast door muziek die ik al 20 jaar in m'n bezit heb. Heel bizar.
Herkenbaar en het is een heerlijk gevoel haha. Ook vervelend om te weten dat er nog veel beter is dan mijn Sennheiser HD25-1 ii... Maar dat komt t.z.t. wel...

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 17:42
Goedemorgen,

Ik zou graag vriendelijk jullie hulp willen vragen met het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor thuis met een budget van zo rond de 100 euro. Hij wordt gebruikt voor muziek - van The Beatles en the Smiths tot Behemoth en Gorgoroth tot Apoptygma Berzerk en Depeche Mode , met daar tussenin ook nog wat Combichrist, Justice en andere herrie. Daarnaast eventueel ook voor pianogeluid uit een elektrische piano. Momenteel heb ik daar een Sony MDR-V7506 (V6 met vergulde plug) voor, maar die vind ik toch wat vermoeiend na een aantal uur - en mijn schreeuwherrie komt ook niet heel erg goed tot z'n recht. Dat klinkt bijvoorbeeld beter uit mijn (in reviews niet echt goed ontvangen) portable Audio Technica FC700. Ik wil nu ook graag naar een open koptelefoon (ik woon alleen, dus dat kan prima).

Na wat rondspeuren kwam ik uit op de volgende 3 modellen:

Audio-Technica AD700
Fischer FA-011
Teufel Aureol

De Sony die ik nu heb zit perfect op mijn niet al te grote meisjeshoofd en ik heb wel de voorkeur voor een koptelefoon die weer niet al te groot is, maar wel over-ear. Weet iemand hoe de bovenstaande koptelefoons zich qua verhouden tot de Sony? Zijn ze comfortabel genoeg om uren achter elkaar op te hebben? En kan iemand wat vertellen over de bas die ze produceren? Een beetje mag wel, maar ik word kriegel van boemboemdreun-bassen. Ik vind de bassen van de Sony zeker niet te zwaar, íets zwaarder zou misschien nog wel mogen, maar niet heel veel. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen te kiezen tussen wat ik heb uitgezocht/eventueel suggesties geven voor koptelefoons die ik over het hoofd heb gezien?

• SlaadjeBla
Servor schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:37:
Ik heb de HD580 en in de korte luistersessie die ik met de HD598 had, vielen mij de grote overeenkomsten op. De bouwkwaliteit van de HD580 is een stuk beter, maar qua geluid schelen ze elkaar volgens mij niet veel. Heerlijke hoofdtelefoons.

• Negakinu
hatsa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:56:
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe koptelefoon voor thuis met een budget van zo rond de 100 euro. Hij wordt gebruikt voor muziek - van The Beatles en the Smiths tot Behemoth en Gorgoroth tot Apoptygma Berzerk en Depeche Mode , met daar tussenin ook nog wat Combichrist, Justice en andere herrie. Daarnaast eventueel ook voor pianogeluid uit een elektrische piano. Momenteel heb ik daar een Sony MDR-V7506 (V6 met vergulde plug) voor, maar die vind ik toch wat vermoeiend na een aantal uur - en mijn schreeuwherrie komt ook niet heel erg goed tot z'n recht. Dat klinkt bijvoorbeeld beter uit mijn (in reviews niet echt goed ontvangen) portable Audio Technica FC700. Ik wil nu ook graag naar een open koptelefoon (ik woon alleen, dus dat kan prima).

Audio-Technica AD700
Fischer FA-011
Teufel Aureol

De Sony die ik nu heb zit perfect op mijn niet al te grote meisjeshoofd en ik heb wel de voorkeur voor een koptelefoon die weer niet al te groot is, maar wel over-ear. Weet iemand hoe de bovenstaande koptelefoons zich qua verhouden tot de Sony? Zijn ze comfortabel genoeg om uren achter elkaar op te hebben? En kan iemand wat vertellen over de bas die ze produceren? Een beetje mag wel, maar ik word kriegel van boemboemdreun-bassen. Ik vind de bassen van de Sony zeker niet te zwaar, íets zwaarder zou misschien nog wel mogen, maar niet heel veel. Kunnen jullie me een beetje op weg helpen te kiezen tussen wat ik heb uitgezocht/eventueel suggesties geven voor koptelefoons die ik over het hoofd heb gezien?
Gorgoroth en Behemoth liggen qua genre en klank zo ver van The Smits en Apoptygma Berzerk af dat je er verstandig aan doet een allrounder te kopen, dus een hoofdtelefoon die redelijk goed klinkt met alle genres. Ik zelf zit anders in elkaar. Ik koop gewoon één hoofdtelefoon specifiek voor metal, één voor electronische muziek, eentje voor klassiek etc... :P

De AD700 kun je trouwens meteen van je lijstje halen. Die is enorm groot op je hoofd en klinkt voor geen meter met death en black metal. Bijna geen bass en een veel te breed geluid. Voor metal wil je juist impact, goede middentonen en een direct geluid. De AD700 is perfect voor klassiek, jazz, lichte muziek en in het bijzonder gaming door de goede soundstage. Ik heb hem zelf bijvoorbeeld met veel plezier gebruikt toen ik nog actiever FPS's speelde.

Aangezien jouw genres zo ver uit elkaar liggen, en je één hoofdtelefoon voor ze allemaal wilt, zou ik je echt aanraden om te gaan luisteren voor je iets online besteld. Ga gewoon jaar je lokale audioboer, Feedback, muziekwinkel etc en kijk wat voor een soort sound je het beste bevalt. Als je dan iets meer richting hebt kun je hier specifieker vragen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 14-02-2013 11:26 ]

too old, too cold

• xxxneoxxx
Anton.net schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:15:
[...]

Kan je toevallig een vergelijking maken met andere modellen zoals de sony mdr v55?
Heb ik helaas niet gehoord, buiten de Mediamarkt luister test om dan. Dus kan ik niet vergelijken, Mediamarkt is niet echt representatief. :P

In het topic op head-fi lopen iig wel verschillende discussies, misschien kan je daar je vraag kwijt mocht je twijfelen. ;) Overigens vinden sommige users daar de JVC's wel leuker klinken dan o.a. de Superlux'es 668:

http://www.head-fi.org/t/...-thread/3390#post_8915433

http://www.head-fi.org/t/...-thread/3180#post_8882204

Er wordt in het topic ook gevraagd naar een vergelijk met de Sony v55's, maar volgens mij niemand die daar op kan antwoorden.
Negakinu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 10:18:

[afbeelding]
Tijdje geleden ook een zwarte variant gehaald, die was daar altijd al erg goedkoop. De gekleurde varianten waren duurder, leuk om te zien dat die daar nu ook in prijs zakken. Siliconenhoesjes zijn overigens ook erg goedkoop in o.a. China op de kop te tikken/ebay.
Vind overigens het geluid van de clip zip ietwat minder geslaagd als het geluid van de originele Sansa fuze, deze laatste klinkt wat voller/warmer. Moeilijk om de vinger op te leggen. Staat wel tegenover dat die laatste niet meer gemaakt wordt en de clip zip stiekum wel heeeel erg klein en portable is. :P

• PatrickG
hatsa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 09:56:
Goedemorgen,

Audio-Technica AD700
Fischer FA-011
Teufel Aureol

Zoals Negakinu zegt, luisteren is de enige echte bevestiging die je jezelf kunt geven. Begin anders met hetgeen het makkelijkste voor je is te verkrijgen. Teufel biedt goede service en je kunt een product binnen twee weken gratis retourneren. Ze stimuleren dat je het kunt beluisteren voordat je het koopt. Ik heb dat zelf gedaan met een paar PC-speakers van hun die me achteraf toch eigenlijk wel erg goed zijn bevallen.

Als je nog geen zin hebt om de deur uit te gaan, kun je dus de Teufel proberen en terugsturen als het niet bevalt. Na twee weken heb je zelfs nog 6 weken de tijd, maar dan betaal je alleen de porto kosten voor het retourneren :)

Tip: schrijf een review op kieskeurig over ze en je hebt nog eens 12% korting...

Edit:

Je kunt ook wat dure sennheisers tweedehands kopen op marktplaats. Als hij niet bevalt, verkoop je hem weer voor hetzelfde bedrag of een minimaal verschil. Mijn HD25-1 ii was ook tweedehands voor 90 euro ipv 150 euro...

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickG op 14-02-2013 12:34 ]

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Vind overigens het geluid van de clip zip ietwat minder geslaagd als het geluid van de originele Sansa fuze, deze laatste klinkt wat voller/warmer. Moeilijk om de vinger op te leggen. Staat wel tegenover dat die laatste niet meer gemaakt wordt en de clip zip stiekum wel heeeel erg klein en portable is. :P
Hee dat is interessant. Ik heb zelf een Sansa Clip, Clip+, Fuze en dan nu binnenkort de Zip. Eens kijken of ik verschil hoor onderling. De Clip en Clip+ klonken al precies hetzelfde. Ik heb wel op alle Sansa's Rockbox geïnstalleerd.

too old, too cold

• PatrickG
offtopic:
Weet iemand hier trouwens het verschil te vertellen tussen een tulp kabel voor s-video en een coaxiale kabel? Ik moet dus een coaxiale kabel hebben om pc op mijn DAC aan te sluiten en ik zat wat te rommelen tussen m'n kabels, maar qua uiterlijk zijn ze - los van dat een s-video kabel doorgaan geel is - volgens mij gelijk. Ik moet eigenlijk sowieso nog wat kabels kopen, dus ik ga eerdaags wel weer langs onlinekabelshop.nl voor HQ kabels. Tenzij iemand een ander merk voor budget aanbeveelt. Of ik moet toch de kabels zelf gaan maken.

• Negakinu
PatrickG schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:39:
offtopic:
Weet iemand hier trouwens het verschil te vertellen tussen een tulp kabel voor s-video en een coaxiale kabel? Ik moet dus een coaxiale kabel hebben om pc op mijn DAC aan te sluiten en ik zat wat te rommelen tussen m'n kabels, maar qua uiterlijk zijn ze - los van dat een s-video kabel doorgaan geel is - volgens mij gelijk. Ik moet eigenlijk sowieso nog wat kabels kopen, dus ik ga eerdaags wel weer langs onlinekabelshop.nl voor HQ kabels. Tenzij iemand een ander merk voor budget aanbeveelt. Of ik moet toch de kabels zelf gaan maken.
Had je mobo geen optische uitgang?

too old, too cold

• hatsa
Bedankt voor de reacties :). Natuurlijk is luisteren de beste optie, maar zoals die Teufel en Fischer zijn al niet te vinden. Ik ben ook sowieso de moeilijkste niet, ik ben alleen allergisch voor een te harde basweergave en verder vind ik het - zolang de geluidskwaliteit an sich goed is - snel prima (en dan ga ik twijfelen en word ik vervelend). Maar ik wil dus wel gewoon iets goeds. Ik geniet ook nog steeds wel van m'n Sony, maar hij is wat aan de schelle kant en m'n oren worden er snel wat moe van.

Gewoon een Teufel bestellen en proberen is misschien wel een idee. Wat ik er zo over lees zou die best wel eens prima kunnen voldoen. En zo niet is het wel lekker dat ik 'm weer makkelijk kan retourneren.

• Negakinu
hatsa schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:57:
Bedankt voor de reacties :). Natuurlijk is luisteren de beste optie, maar zoals die Teufel en Fischer zijn al niet te vinden. Ik ben ook sowieso de moeilijkste niet, ik ben alleen allergisch voor een te harde basweergave en verder vind ik het - zolang de geluidskwaliteit an sich goed is - snel prima (en dan ga ik twijfelen en word ik vervelend). Maar ik wil dus wel gewoon iets goeds. Ik geniet ook nog steeds wel van m'n Sony, maar hij is wat aan de schelle kant en m'n oren worden er snel wat moe van.

Gewoon een Teufel bestellen en proberen is misschien wel een idee. Wat ik er zo over lees zou die best wel eens prima kunnen voldoen. En zo niet is het wel lekker dat ik 'm weer makkelijk kan retourneren.
Als je mijn impressies van de Teufel Aureol van een paar paginas terug, en de daarbij behorende op- en aanmerkingen, in acht neemt denk ik niet dat je teleurgesteld wordt. :)

too old, too cold

• hatsa
Negakinu schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:06:
[...]

Als je mijn impressies van de Teufel Aureol van een paar paginas terug, en de daarbij behorende op- en aanmerkingen, in acht neemt denk ik niet dat je teleurgesteld wordt. :)
Dat heb ik allang al gedaan ;)

• PatrickG
Negakinu schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:42:
[...]

Had je mobo geen optische uitgang?
Nee, alleen een SPDIF out...
O, wacht:
S/PDIF-out on Back I/O Port
This motherboard provides convenient connectivity to external home theater audio systems via coaxial and optical S/PDIF-out (SONY-PHILIPS Digital Interface) jacks. It allows to transfer digital audio without converting to analog format and keeps the best signal quality.
Dus het moet zo'n kabel zijn:
Afbeeldingslocatie: http://static.onlinekabelshop.nl/Afbeeldingen/Afbeelding_groot/HQSA-100-optisch-3,5mm-g.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door PatrickG op 14-02-2013 13:40 ]

• Negakinu
PatrickG schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:33:
[...]

Nee, alleen een SPDIF out...
O, wacht:

[...]

Maar dan nog moet ik een specifieke kabel van de tulp stekker naar optisch... Dus ik heb niets kant en klaar liggen. Dat bestaat dus niet.

Past dit daarin? Ik heb werkelijk geen idee, nog nooit gebruikt en het ziet eruit als een tulp aansluiting :?
[afbeelding]
Nee, van optisch naar optisch. Optisch vanuit je moederbord => optisch in op je DAC => signaal uit DAC naar je speakers via analoge line-out van je DAC of signaal uit DAC naar je hoofdtelefoons via versterkte headphone out van je DAC.

too old, too cold

• PatrickG
Ja, dan klopt het toch dat ik die kabel moet hebben voor pc naar dac? PC SPDIF out is een digitale jack en DAC in is een optische toslink :)

• Negakinu
PatrickG schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 13:43:
Ja, dan klopt het toch dat ik die kabel moet hebben voor pc naar dac? PC SPDIF out is een digitale jack en DAC in is een optische toslink :)
Juist! Ik dacht dat ik net las dat je spdif naar RCA wilde gebruiken...

too old, too cold

• PatrickG
Dat klopt, ik was verward doordat de SPDIF out er als een female tulp (RCA) uitgang uitziet en ik nog niet bekend was met digitale jacks :)

EDIT:

Ik zat fout, mijn moederbord heeft alleen een coaxiale SPDIF out. Niet een Toslink/Optische of mini toslink out zoals ik eerdere liet zien d.m.v. een plaatje. Ik had namelijk een budget moederbord gekocht destijds. Althans, wel een goede, maar niet een tweaker-ding omdat het voldeed.

Dus ik heb via Bax-shop maar wat procab kabels gekocht om het geheel degelijk en niet te duur aan te sluiten.

[ Voor 60% gewijzigd door PatrickG op 14-02-2013 23:19 ]

• xxxneoxxx
Negakinu schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:39:
[...]
Hee dat is interessant. Ik heb zelf een Sansa Clip, Clip+, Fuze en dan nu binnenkort de Zip. Eens kijken of ik verschil hoor onderling. De Clip en Clip+ klonken al precies hetzelfde. Ik heb wel op alle Sansa's Rockbox geïnstalleerd.
Same here, alles gerockboxed, zelfs de laatste aanschaf, de Ipod Classic. best handig met FLACjes. Ben benieuwd of je het geluid van de ZIP hetzelfde ervaart als ik. :)

Overigens hier m'n case vandaan voor de ZIP:

http://stores.ebay.com/A-...238&_trksid=p4634.c0.m322

• Servor
  • Niet online
Er is trouwens nog 1 ding wat ik wel jammer vind nu. Heb dus sinds kort de Dynavox CSM112 hoofdtelefoonversterker bijgeplaatst in m'n setup. Ten eerste moet deze aanstaan (hij staat tussen voor- en eindversterker in) maar goed, dat zag ik al wel aankomen ;) en ten tweede heeft -ie onwijs veel invloed op het volume lijkt het. Nogmaals, ik ben geen audiofiel en geen techneut dus misschien is het allemaal verklaarbaar maar ik ben gewoon benieuwd naar het hoe en wat.

Eerst (toen ik de CSM112 nog niet had) hing m'n voorversterker aan de eindversterker (joh!) en was het volume van de voorversterker op iets voor een kwart zetten al genoeg voor een aardig volume uit de speakers. Prima. Nu moet ik beide (volume op hoofdtelefoonversterker en voorversterker) vrij ver open zetten voor ongeveer hetzelfde volume en dat had ik niet helemaal verwacht. Ik dacht dat het signaal 1 op 1 doorgezet zou worden naar de line out, naast dat hij naar de headphone jack zou gaan. In hoeverre is dit van invloed op het signaal? Kan het ook anders? En wat is beter, headphone volume helemaal open en voorversterker een beetje of andersom, of fifty fifty?

Bedankt namens een leergierige leek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ik heb gisteren bij een vriend naar de Grado SR325si kunnen luisteren. Damn wat een sound. Alleen kan ik de prijs van bijna € 400 niet rechtvaardigen, als ik hem vergelijk met mijn paar SR80i's. Ik denk niet dat ik audiofiel genoeg ben om ergens het 3-voudige voor te betalen, als ik relatief gezien marginale verbetering heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
newbreed schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:57:
Ik heb gisteren bij een vriend naar de Grado SR325si kunnen luisteren. Damn wat een sound. Alleen kan ik de prijs van bijna € 400 niet rechtvaardigen, als ik hem vergelijk met mijn paar SR80i's. Ik denk niet dat ik audiofiel genoeg ben om ergens het 3-voudige voor te betalen, als ik relatief gezien marginale verbetering heb.
Als je de SR325i goed vindt dan zou ik proberen een 2e hands SR225i te scoren. Goedkoper en ik zelf vind hem beter. :) Veel minder fel in de treble.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Negakinu schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 11:55:
[...]

Als je de SR325i goed vindt dan zou ik proberen een 2e hands SR225i te scoren. Goedkoper en ik zelf vind hem beter. :) Feel minder fel in de treble.
Bedankt voor de tip, al moet ik zeggen dat ik de treble niet storend vond. In vergelijking met SR80 vond ik dat de instrumenten iets verder uit elkaar getrokken zijn. Misschien ben ik binnenkort weer in de VS. Ik zal dan eens gaan luisteren en wat vergelijken. 2e hands zijn de cans hier vaak nog steeds duurder dan nieuw in de VS.
Pagina: 1 ... 35 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.