~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Thanks voor de update! Gelijk vanochtend langs bol.clom geweest. Hopelijk morgen binnen.AdmiralSnipe schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:32:
De Fidelio X1 is weer op voorraad, gelijk één besteld.
Als het goed is heb ik 'm morgen binnen, ben benieuwd!!
Wel grappig dat de recommended setting FLAT is, dus dan kun je die app net zo goed niet kopen.Negakinu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:54:
Hebben jullie dit al gezien? Een app die een hele reeks headphones met voorgeprogrammeerde EQ neutraliseert. Dus custom EQ settings voor specifieke headphones, met als doel ze volkomen neutraal te maken. Best interessant, ik heb zelf echter geen Apple produkten in huis.
[afbeelding]
http://www.goldenears.net/
https://itunes.apple.com/us/app/accudio-pro/id553759905?mt=8
Ik denk dat ze bedoelen dat die setting de EQ curve van jouw hoofdtelefoon FLAT maakt. Oftewel de hoorbare pieken en dalen nivelleren. De hele functie van die app is namelijk een vlakke curve bereiken. Vandaar dat ze FLAT als recommendation hebben? Aangezien dat de primaire functie is.warp schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:04:
[...]
Wel grappig dat de recommended setting FLAT is, dus dan kun je die app net zo goed niet kopen.
too old, too cold
En hij is binnen!Heilige Kaas schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:56:
Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik weet dat ik er zelf in ieder geval zeer tevreden mee ben!
Via track & trace gebeuren stond dat de postbode tussen 11:30 en 14:00 langs zou komen maar die stond om 9:50 al op de stoep.
Heb nog niet zo lang getest maar de eerste indruk is zeker goed!
Zit genoeg bass in maar niet te boomy, qua geluid klinkt het wel een beetje als de Beyers die ik eerst had.
Het eerste album dat ik opgezet heb is stadium arcadium van de RHCP en oh wat klinkt de basgitaar lekker met de X1.
Wat er in die review van Headfonia over het driedimensionale geluid geschreven werdt klopt toch wel.
Naar mijn herinnering klonk het bij de Beyer DT 770 Pro (AE) wat meer alsof de verschillende instrumenten uit allemaal verschillende hoeken kwam.
Qua comfort scoort de X1 naar mijn mening erg goed, de earpads zijn lekker zacht en die beweegbare band zit ook erg comfortabel.
Die bijgeleverde 3.5mm adapter vind ik wel een beetje vaag, aan de binnenkant lijkt een soort veer te zitten waarmee je de adapter over de 6.3mm connector heen kunt schuiven maar dat ding schuift bij mij niet helemaal door tot aan beneden.
Toen ik 'm er weer af haalde liet die adapter een paar aardig diepe krassen achter op de 6.3mm aansluiting.
Doe ik dan iets verkeerd of is die adapter gewoon gaar??
De X1 voldoet dus tot nu toe erg goed maar ik ga 'm eerst nog wat verder testen.
Oh en Kaas, jij had de DT 770 Pro (AE) nog nooit gehoord toch??
Als de sound signature van de X1 je zo goed bevalt dan denk ik dat de DT 770 Pro (AE) je ook wel zal bevallen.
[ Voor 3% gewijzigd door AdmiralSnipe op 24-01-2013 15:18 ]
En interessant van die Beyer, mijn ervaring tot nu toe met beyerdynamic is dat het niet mijn ding is. Maar die AE versie wil ik dan toch wel een keer horen. Vooral omdat die een betere seperation heeft. Al is gesloten niet helemaal mijn ding. Dat vind ik wel jammer van de x1, qua seperation is het niet echt een upgrade van mijn hd518. En seperation vind ik wel een van de belangrijkste dingen. Ik denk dat dat ook bedoeld wordt met 3D geluidsbeeld. Dat je beter kan horen waar alles vandaan komt.
Maar ik hoop dat dit wordt verbeterd met een upgrade van mijn source, ik zit te kijken naar de Aune T1. Leuk buizen dingetje voor weinig geld.
Hetzelfde geld trouwens ook voor AKG. Mijn ervaring tot nu toe is dat het niet echt mijn ding is maar er schijnt ook een anniversary edition van de K702 te zijn. Deze wil ik zeker wel een keer horen want een warme AKG is wel interessant.
Om nog even op die adapter terug te komen.Heilige Kaas schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:53:
Hmm oke, bij mij gaat die adapter ook heel erg stroef maar ik heb geen groeven in de plug ofzo. Die ziet er nog gewoon netjes uit.Het is wel een lelijk ding, jammer dat ze deze niet in dezelfde stijl hebben gemaakt als de plug zelf.
Ik heb nog even gekeken maar er lijkt dus een soort ijzerdraad spiraal doorheen te lopen (een veertje) maar aan één kant steekt een stuk van deze spiraal uit, naar binnen toe.
Misschien dat dit ervoor zorgt dat die krassen in de 6.3mm plug komen.
Zou je misschien even kunnen kijken of bij jouw adapter ook een deel van de veer naar binnen steekt?
Het zou namelijk best kunnen dat mijn adapter niet deugt.
Alvast bedankt.
Bedankt voor je reactie. Weet er iemand een winkel in de buurt van groningen, of het liefst in groningen, waar ik deze modellen kan uitproberen?Negakinu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:05:
[...]
De usual suspects: HD25-1, M50, HM5, DT770 Anniversary Edition... Geen ervaring met Azerty trouwens.
Er steekt wel iets uit maar dat komt uit het midden van de veer. Met andere woorden, dat is geen scherpe punt. Ik denk dat bij jou dus het einde van de veer uitsteekt, en dus ook een scherpe punt. Of niet?AdmiralSnipe schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:30:
[...]
Om nog even op die adapter terug te komen.
Ik heb nog even gekeken maar er lijkt dus een soort ijzerdraad spiraal doorheen te lopen (een veertje) maar aan één kant steekt een stuk van deze spiraal uit, naar binnen toe.
Misschien dat dit ervoor zorgt dat die krassen in de 6.3mm plug komen.
Zou je misschien even kunnen kijken of bij jouw adapter ook een deel van de veer naar binnen steekt?
Het zou namelijk best kunnen dat mijn adapter niet deugt.
Alvast bedankt.
Hmm nee, het is bijna bovenin dat de veer uitsteekt maar het is niet het uiteinde van de veer dus ook hier niet echt een scherpe punt.Heilige Kaas schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:44:
[...]
Er steekt wel iets uit maar dat komt uit het midden van de veer. Met andere woorden, dat is geen scherpe punt. Ik denk dat bij jou dus het einde van de veer uitsteekt, en dus ook een scherpe punt. Of niet?
Ik vond het zo raar dat er opeens groeven/krassen zaten op de plek waar dat uitstekende deel overheen schuift...
Het kan ook zijn dat die krassen als in de 6.3mm plug zaten want ze zullen de headsets vast wel getest hebben voordat ze verscheept worden (of tijdens productieproces zelf, who knows).
Eventueel verder weg kan ook. Heb week ov. Wil ze iig erg graag proberen voordat ik zoveel geld uitgeef.denzel1990 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:31:
[...]
Bedankt voor je reactie. Weet er iemand een winkel in de buurt van groningen, of het liefst in groningen, waar ik deze modellen kan uitproberen?
alvast bedankt.
Gebruiken jullie een DAC en of Amp erbij of rechtstreeks op een source?
tot nu toe heb ik dit ondervonden.
Best budget warme headphones, en afhankelijk van je voorkeuren.
50: koss portapro
100: sennheiser hd518
150: senn hd518 + e10.
200: fidelio x1
Iemand?denzel1990 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:17:
[...]
Eventueel verder weg kan ook. Heb week ov. Wil ze iig erg graag proberen voordat ik zoveel geld uitgeef.
alvast bedankt.
De X1 klinkt inderdaad best wel goed wanneer je er geen versterker aan hebt hangen.Heilige Kaas schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:11:
Ik ben een tevreden gebruiker! En ik heb nog nooit een koptelefoon gehoord die het zo goed doet op alles! Zelfs mijn onboard klinkt gewoon goed.
tot nu toe heb ik dit ondervonden.
Best budget warme headphones, en afhankelijk van je voorkeuren.
50: koss portapro
100: sennheiser hd518
150: senn hd518 + e10 (of Beyer DT 770 PRO (AE) FTFY).
200: fidelio x1
Volgens mij klinkt de X1 zonder versterker beter dan de DT 770 PRO AE.
Heb even gezocht en bij mij kwamen deze winkels naar boven drijven.
Misschien dat je daar eens kunt gaan kijken??
http://www.hifi.nl/winkels_in_Groningen
[ Voor 19% gewijzigd door AdmiralSnipe op 25-01-2013 21:03 ]
Volgende maand komt de fiio E17 uit Hong Kong. Ben benieuwd hoe het dan gaat klinken met flacjes.
Moet wel zeggen dat de X1 op mijn ipod nano rechtstreeks niet heel erg hard gaat. Laat ik zeggen net acceptabel hard genoeg... En dat met zo'n lage impedantie. Sony MDR V6 gaat nog harder op de ipod.
Ik denk dat je separation en soundstage door elkaar haalt.Heilige Kaas schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:53:En seperation vind ik wel een van de belangrijkste dingen. Ik denk dat dat ook bedoeld wordt met 3D geluidsbeeld. Dat je beter kan horen waar alles vandaan komt.
* soundstage: Het idee dat je bij een concert bent, en dat je kan horen van welke kant welk instrument/geluid komt. Dus, je kan de drums plaatsen, je hebt een idee waar de een gitarist ongeveer op het podium zou staan alsof je bij een concert aanwezig zou zijn;
* separation: de scheiding tussen instrumenten en soms zelf individuele noten. Hoor je veel detail in je muziek, of is het bij drukke stukken muziek zo dat het voor je gevoel een golf van geluid wordt en de subtiele details verloren gaan in het geheel;
Als andere mensen een betere beschrijving hebben, laat maar weten, hahaha..
Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de e17.Nohead schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:35:
Ben nu aan het genieten van de X1 op mijn ipod met een fiio line out op een fiio e5.
Volgende maand komt de fiio E17 uit Hong Kong. Ben benieuwd hoe het dan gaat klinken met flacjes.
Lol; laatste edit voor vandaag: Overigens, je hebt het over je Ipod nano.. Is het een europese/model aangeschaft in europa? Deze hebben nml een volume beperking.
[ Voor 38% gewijzigd door xxxneoxxx op 27-01-2013 22:13 ]
Dat sowieso. Vaak genoeg dat als ik dezelfde muziek met dezelfde aparatuur nogmaals op een ander tijdstip beluister, ik dingen anders hoor en ervaar. Daarbij is muziekbeleving voor iedereen ook nog eens anders, wat het nog eens moeilijker maakt.Heilige Kaas schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:07:
Het is inderdaad heel erg moeilijk om een geluid te beschrijven. Vaak weet ik zelf niet eens wat ik precies hoor.
In de tussentijd een Objective 2 versterker besteld en geassembleerd. iPod LOD zelf gefabriceerd uit een el cheapo laadkabel. Moet alleen besluiten welke koptelefoon ik nu wil gaan bestellen.
Die audio technica ath-m50s blijkt een must have te zijn, niet duur en ranked #2 bij bij head-fi.
Ik zoek een gebalanceerde koptelefoon welke niet de hoofdprijs gaat kosten. Zoals bijna de rest van de top 10 in de head-fi over-ears. De meesten zijn open-back trouwens.
IEM's blijven bij mij bijna nooit goed zitten en als ze wel goed blijven zitten is het niet fijn om ze langdurig in te hebben.
Philips koptelefoon komen ook redelijk veel voor in dit topic. Denk dat ik me daar ook even in ga verdiepen, (niet voor niets Eindhovenaar
Sommige mensen kunnen wel tegen zo'n schelle treble, en dan is die goed. Voor thuis gebruik raad ik trouwens ook een gewone open hoofdtelefoon aan omdat deze vaak een natuurlijker geluid geeft. Tenzij, ook hier weer, je voorkeur naar het geluid van een gesloten koptelefoon uit gaat.
Hoe gebruik jij de e17 dan? Alleen als AMP op de Sansa? Of ook als DAC op de PC. Hoe klinkt het dan als DAC icm Flacjes?xxxneoxxx schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:01:
Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de e17.Verwacht overigens geen wonderen ervan, heb zelf een E17 en vind hem toch vrij analytisch klinken. Hang ik hem bijvoorbeeld aan mijn rockboxed sansa fuze (via een LOD kabeltje), dan is het geluid een stuk minder warm dan wanneer ik een koptelefoon direct aan de Fuze hang. Double ampen aan de Ipod classic met Rockbox (heb nog geen LOD kabel) maakt het geluid ook wat analytischer. Nu is e.e.a. wel weer aan te passen met de opties op de e17 zelf (bass, treble en gain kan je instellen geloof ik) maar da's toch een beetje cheaten. Is niet zo gemakkelijk (en naar mijn idee effectief) als de hardware amp opties in de e5/e6.
Lol; laatste edit voor vandaag: Overigens, je hebt het over je Ipod nano.. Is het een europese/model aangeschaft in europa? Deze hebben nml een volume beperking.Zelfde probleem hier met de Ipod classic. Zijn wel wat workarounds voor, zoals bijvoorbeel een aparte amp maar dat wil je misschien niet.. Volgens mij ook wat andere opties, maar een andere goeie is een andere firmware erop gooien zoals Rockbox. Is volgens mij voor de Nano ook wel een optie.. Heb iig laatst mijn Ipod classic voorzien van Rockbox (niet officieel supported, maar via een omweg draait het nu wel stabiel naar mijn idee) en dan ben je ook van de volume beperking af. Plus, flac support.
Ik heb een europese model Ipod Nano, Rockbox is niet beschikbaar voor mijn gen Nano helaas.
Het is bij de M50 bekend dat deze in het begin een schelle treble heeft, dit is na verloop van (korte tijd) echt weg, ken wat mensen om mij heen die hem hebben maar geen van hen heeft dat meer.Heilige Kaas schreef op zondag 27 januari 2013 @ 23:13:
Die ath m-50 is een goede koptelefoon maar je moet echt weten hoe het klinkt. Qua detail en kwaliteit is het erg goed maar hij heeft erg harde en schelle treble. (in mijn ervaring) Dus om te kijken of de m-50 een goede koptelefoon kan zijn is het handig om te weten wat je voorkeuren zijn.
Sommige mensen kunnen wel tegen zo'n schelle treble, en dan is die goed. Voor thuis gebruik raad ik trouwens ook een gewone open hoofdtelefoon aan omdat deze vaak een natuurlijker geluid geeft. Tenzij, ook hier weer, je voorkeur naar het geluid van een gesloten koptelefoon uit gaat.
Daar bij is het ook wat Holy chees zegt, de een kan er tegen andere niet.
Nou heb ik zelf de M50 SLE, en vind deze anders klinken dan de gewone M50/M50S Maar goed zo ervaren mijn oortjes dat
Verwijderd
Dat is 3-dimensionaliteit, niet sound stagexxxneoxxx schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:01:
[...]
je hebt een idee waar de een gitarist ongeveer op het podium zou staan alsof je bij een concert aanwezig zou zijn;
Verwijderd
Alleen is dat met een systeem met twee 'geluidspunten' (speakers/earpads) praktisch niet mogelijk. De impressie van de derde dimensie komt door het psychoakoustische verschijnsel dat je krijgt door de geluidsverschillen (en fase) tussen de verschillende bandleden en de verdeling tussen de twee 'geluidspunten'.Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:41:
Dat is 3-dimensionaliteit, niet sound stage
Immers als je de muziek harder zet krijg je ook niet de indruk dat de band bij jouw op schoot komt zitten.
Pas bij een systeem met meer dan twee punten is een 3D weergave mogelijk. Vandaar dat surround ook die naam heeft gekregen.
Zelf houd ik vaak op bij de classificering tussen veel en weinig gedetaileerd en/of kleurend. Al die verdere wazige beschrijvingen zijn vaak verwarrend en voor meerdere interpretaties vatbaar.
Heb vanalles geprobeerd, maar in alle eerlijkheid hebben mijn phones eigenlijk geen amp nodig. Ding komt in mijn situatie het best tot zijn recht als DAC aan de pc. Soundcard (geintegreerde Realtek meuk) valt toch wel in de cetegorie dramatisch.Nohead schreef op maandag 28 januari 2013 @ 09:34:
[...]
Hoe gebruik jij de e17 dan? Alleen als AMP op de Sansa? Of ook als DAC op de PC. Hoe klinkt het dan als DAC icm Flacjes?
Ik heb een europese model Ipod Nano, Rockbox is niet beschikbaar voor mijn gen Nano helaas.
Overigens, weet je zeker dat Rockbox niet beschikbaar is?
http://freemyipod.org/wiki/Main_Page
Ik zie daar ook wat nano's..
http://www.head-fi.org/t/...sic-rockbox-its-happening
Mogelijk op head-fi ook wat te vinden over de nano's.
Dat bedoel ik, lastig uit te leggen. Op head-fi zeggen ze:Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:41:
[...]
Dat is 3-dimensionaliteit, niet sound stage
Soundstage - The area between two speakers that appears to the listener to be occupied by sonic images. Like a real stage, a soundstage should have width, depth, and height.
Verkeerde interpretatie van mijn kant dus schijnbaar.
[ Voor 15% gewijzigd door xxxneoxxx op 28-01-2013 20:13 ]
Ik ben zelf geen echte high end kabel believer maar ik heb wel al ondervonden dat het een behoorlijk verschil kan maken. De kabel van mijn koptelefoon heeft een behoorlijk hoge weerstand, die wil ik dus vervangen. Ik zoek iets tussen de 1,5 tot 3 meter. Zou dit goed zijn? Of zal deze beter zijn omdat die wat dunner is, en dus handbaarder voor bij mijn koptelefoon?
Kun je moeilijk zien of iets goed is. Je wilt voelen hoe stug de kabel is en je kunt niet ruiken hoe snel de binnenkabel knikt als deze teveel beweegt. Dat Action kabeltje van jou knakt ook heel snel, als het de zwarte met gouden connector isHeilige Kaas schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:25:
Ik ben op zoek naar een eventuele nieuwe kabel voor mijn X1.
Ik ben zelf geen echte high end kabel believer maar ik heb wel al ondervonden dat het een behoorlijk verschil kan maken. De kabel van mijn koptelefoon heeft een behoorlijk hoge weerstand, die wil ik dus vervangen. Ik zoek iets tussen de 1,5 tot 3 meter. Zou dit goed zijn? Of zal deze beter zijn omdat die wat dunner is, en dus handbaarder voor bij mijn koptelefoon?
Ik vind de prijs ook wel een tikkie hoog, DX is sowieso veel te duur met de meeste spullen.
Deze is ook mooi, €2.50
http://www.ebay.nl/itm/32..._trksid=p3984.m1439.l2649
[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 29-01-2013 22:08 ]
Je kunt natuurlijk ook gouden connectors kopen op Ebay, 5 voor 3 euro. Dan pak je kabel waarmee jij tevreden bent en soldeert deze vast. Je kunt voor het oog nog een stukje paracord gebruiken om de kabel in te trekken.Heilige Kaas schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:26:
Ziet er inderdaad mooi uit! Voor die prijs zeker het proberen waard. Eigenlijk moet die kabel iets van 0.2 ohm zijn. Die philips kabel heeft 1.7 ohm, toch een flink verschil.
Ik betwijfel of het ohm verhaal veel verschil gaat maken. Het is voor de X1 sowieso handig om een kortere kabel te hebben voor mobiel gebruik, dus zeker leuk om te neuzen/proberen.
http://www.ebay.nl/itm/32..._trksid=p3984.m1439.l2649
[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 29-01-2013 22:40 ]
Ik ontving begin januari het volgende (daarna heb ik een Ultrasone HFI-580 gekocht):Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 04:03:
[...]
Is de Beyer dan helemaal niet meer leverbaar, of alleen met een 'onbepaalde levertijd'??
In de paar weken dat ik hem hier in gebruik heb, is hij nml. de absolute favoriet geworden, erg goeie headphone.
4launch schreef op 5 januari 2013:
U heeft op dit moment een Beyerdynamic Koptelefoon DT 770 Pro Limited Edition (zwart) in bestelling staan. Helaas is de verwachte leverdatum voor dit artikel op het moment van schrijven onbekend. Helaas kan ik geen duidelijkere indicatie verschaffen.
Ook maar een kabel besteld. 1,5m is toch net iets handiger dan een opgerolde 3m kabel.Heilige Kaas schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:04:
Zelf maken ga ik voorlopig nog niet aan beginnen. Ik ben bang dat het er dan niet mooier op gaat worden. Ik zie altijd super mooie interconnects langskomen voor ~10 euro. Alleen weinig met 3.5mm aansluiting. Ik heb die ene kabel besteld van 2,50. Ben benieuwd.
Is de standaard kabel echt zo bagger van de X1?
Edit: Nou ik heb hem opnieuw besteld. Wel met 3 weken levertijd
[ Voor 30% gewijzigd door Heilige Kaas op 30-01-2013 13:50 ]
De koptelefoons waar ik uit wil kiezen zijn:
AKG k550 of de AiAiAi Tma-1 Studio
Ik luister het meest naar artiesten zoals evanescence, nelly furtado, florence +the machines en meer van dat soort muziek
Misschien dat ik later ook noeg een headphone amp aanschaf.
Hebben jullie misschien ervaring met deze 2 headphones want ik kan niet heelveel vinden op het www.
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Dit meen je niet...Heilige Kaas schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:24:
Damn, een kant van de koptelefoon scheidt er mee uit. En nu? Reparatie aanvraag doen bij bol.com? Ik ben bang dat dat heel erg lang gaat duren en daar heb ik geen zin in.
Edit: Nou ik heb hem opnieuw besteld. Wel met 3 weken levertijdAch ja even zien wanneer ik hem binnen heb. Ik stel het retour zenden gewoon uit.
Jij ook al??
Een paar dagen geleden sloot ik mijn X1 aan op onze versterker in de woonkamer, waar ik de vorige dag nog zonder problemen muziek op had geluisterd.
Die dag stoorde de koptelefoon opeens aan de rechterkant (vooral bij de lage tonen), net alsof er iets los zat.
Dacht het kan ook aan de versterker liggen dus heb ik de koptelefoon vervolgens aan m'n PC gehangen.
Hier knetterde het niet zo maar dat kan ook komen doordat mn PC de koptelefoon niet zo goed kan aansturen waardoor de lage tonen niet echt tot uiting komen.
Maar nu komt het, toen ik een tijdje aan het luisteren was, of toen ik de koptelefoon in een andere 3.5mm poort van de PC deed hield opeens de rechterkant ermee op.
Ik heb een paar keer de 3.5mm aansluiting die in de koptelefoon gaat moeten ontkoppelen en weer aansluiten voordat hij het weer deed, terwijl de kabel er wel goed inzat toen de rechterkant uitviel.
Voor een koptelefoon met een adviesprijs van 300 euro verwacht ik wel dat ie het langer dan een paar dagen volhoudt dus die van mij gaat ook terug...
~edit: Ik lees dat je 'm opnieuw besteld hebt.
Als de levertijd echt 3 weken is, zou je dan nog gebruik kunnen maken van de cashback actie?? Het is dan namelijk al 1 februari geweest.
Zou dan wel de oude bon goed bewaren omdat je daarmee aan kunt tonen dat je de koptelefoon al voor 1 februari hebt gekocht.
[ Voor 10% gewijzigd door AdmiralSnipe op 30-01-2013 15:00 ]
Maarja, ik in alle ergernis de gewone kabel maar pakken, maar helaas. Probleem zit toch echt in de headphone.
Metingen geven aan dat links het gewoon doet ~34 ohm of helemaal niet. Damn man ik baal hier echt van. Vooral omdat ik nu heel lang moet wachten op een nieuwe headphone...
Waar heb jij hem besteld? Ik zelf bij bol.com en na een belletje kreeg ik een 20 euro cadeaubon omdat de prijs omhoog is gegaan. Maar dit komt omdat het binnen de 30 dagen viel. Als je over die 30 dagen zit moet je een reperatie aanvraag doen en dan is dit niet van toepassing.
Een appel heeft trouwens een weerstand van 46000 Ohm.
Ik heb 'm ook bij bol.com besteld, heb 'm sinds vrijdag in huis dus valt nog wel binnen de 30 dagen.Heilige Kaas schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:14:
Als het goed is moet het wel lukken met de cash back actie. Het grootste probleem is dat de brief met de gegevens voor de 15e bij philips binnen moet zijn. Ik kijk wel hoe ik dit ga aanpakken. Wel raar dat jij dit ook heb. Bij mij is het de linker kant. Ik was aan het luisteren (met die 2 euro kabel) en toen hield de linker kant er af en toe mee op. Als ik heen en weer friemel dan gaat links ook aan en uit.
Maarja, ik in alle ergernis de gewone kabel maar pakken, maar helaas. Probleem zit toch echt in de headphone.
Metingen geven aan dat links het gewoon doet ~34 ohm of helemaal niet. Damn man ik baal hier echt van. Vooral omdat ik nu heel lang moet wachten op een nieuwe headphone...
Waar heb jij hem besteld? Ik zelf bij bol.com en na een belletje kreeg ik een 20 euro cadeaubon omdat de prijs omhoog is gegaan. Maar dit komt omdat het binnen de 30 dagen viel. Als je over die 30 dagen zit moet je een reperatie aanvraag doen en dan is dit niet van toepassing.
Een appel heeft trouwens een weerstand van 46000 Ohm.
Heb net even gekeken maar de prijs is inderdaad omhoog gegaan.
Weet nog niet of ik de hoofdtelefoon gewoon ga retourneren of een nieuwe ga bestellen.
Misschien ben je het beste af met hem ter reparatie terug zenden.
Tjonge jonge wat een gedoe. Dan maar de hd600 halen voor meer geld terwijl die niet eens beter is... Eerst maar hopen dat het allemaal goed komt.
Daarom twijfel ik ook over wat ik ga doen.Heilige Kaas schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:35:
Ik heb ook nieuws gelezen dat de fidelio lijn discontinued is. Dus als je hem retourneerd en een nieuwe besteld dan heb je kans dat je hem helemaal niet meer terug krijgt. Waar ik dus mee zit nu... Ik hoop dat ik hem wel terug krijg want ik heb nu eindelijk een koptelefoon die me bevalt na twee erg dure miskopen en dan kan ik hem niet meer krijgen...
Misschien ben je het beste af met hem ter reparatie terug zenden.
Tjonge jonge wat een gedoe. Dan maar de hd600 halen voor meer geld terwijl die niet eens beter is... Eerst maar hopen dat het allemaal goed komt.
Het geluid bevalt me zeker en daarnaast zit de X1 ook nog eens erg comfortabel.
Ik wist niet dat de fidelio lijn discontinued is, zo lang is de X1 toch nog niet op de markt??
Zijn dat trouwens alle fidelio producten?? want dat zijn er nogal wat
~edit: Ik zie net dat de DT 770 PRO Anniversary Edition weer op voorraad is bij 4Launch, misschien dat die wat voor je is (ook al las ik dat je niet zo van de gesloten koptelefoons bent).
[ Voor 8% gewijzigd door AdmiralSnipe op 30-01-2013 15:47 ]
en ik heb die dt nog nooit gehoord en heb geen zin in weer een miskoop. Anders blijf ik bezig en neem ik nooit een keer genoegen met wat ik heb. Ook met mijn aankomende studieplannen zal ik niet te veel kunnen besteden aan hifi.
Wat misschien ook wel interessant is is de AE van AKG. Maar die kan ik nergens beluisteren.
Verwijderd
Kijk dan ook eens bij Grado. Een van de allerbeste open headphones wat mij betreft, ook in de betaalbare klasse.Heilige Kaas schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 16:17:
Gesloten is inderdaad een no go.
en ik heb die dt nog nooit gehoord en heb geen zin in weer een miskoop. Anders blijf ik bezig en neem ik nooit een keer genoegen met wat ik heb. Ook met mijn aankomende studieplannen zal ik niet te veel kunnen besteden aan hifi.
Wat misschien ook wel interessant is is de AE van AKG. Maar die kan ik nergens beluisteren.
Je kunt ook modificaties kopen voor nog beter comfort, met de C-pad heb je dan zelfs Beyer velour comfy style: http://www.headphile.com/page5.html
Ik ben toch voor deze gegaan omdat een ander koptelefoon mij toch niet kon overtuigen.
In eerste in stantie wilde ik een fidelio x1/l1 maar nu er zoveel gedonder mee is en ze zelf geen fidelio meer gaan maken hoef ik geen philips meer want ik wil geen gezeik met garantie ed
Ik zal mijn ervaringen hier over een tijdje weer op plaatsen
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
De dt770 is ook zeer prettig bij langdurig dragen, de dt770 neem ik vaak mee op lanparty's.
Behalve in bouwkwaliteit schijnbaar (als hij tenminste vergelijkbaar is met mijn oude vertrouwde HD580). Ik hoor veel mensen die, zoals ik, na 10+ jaar nog uitermate tevreden zijn over hun Sennheiser.Heilige Kaas schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 15:35:
Dan maar de hd600 halen voor meer geld terwijl die niet eens beter is...
Daar is een hele passende oplossing voor. Grado kopen en alleen nog maar goeie muziek luisteren.Heilige Kaas schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 23:14:
Grado is ook super maar die covert lang niet al mijn genres muziek omdat die heel wat sub bass mist. Ik vind de rs2 echt super klinken, maarrr die zijn weer erg prijzig. De 325 heb ik nog niet geprobeerd maar dat ligt denk ik onder mijn 'grens'. De 225 vond ik iig nergens naar klinken niet voldoende, op het niveau van mijn hd518).
Als het niet door een Grado klinkt, dan is de muziek gewoon slecht.
Maar andersom, je kan geen elektronische muziek luisteren of andere muziek met veel sub bass op een grado. Dan mis je echt die heerlijke bass. Daar houd ik van.
En grado's zijn veel te duur hier in nl
Wel erg balen van die X1 trouwens.Vind ze er erg mooi uitzien, nu vind ik dat sowieso wel van de Fidelio serie. De Uptown en de M1 / L1 zien er ook mooi uit. Worden in allemaal gewoon mooie materialen gebruikt en ze voelen niet zo ontzettend plastic aan. Iets waar andere merken in mijn opzicht nog wel het een en ander aan mogen verbeteren
nieuws: Philips verkoopt audiovisuele tak voor 150 miljoen euro
Ben zelf overigens nog steeds erg blij met mijn goedkope, super value for money JVC's. Ook wel easy te modden. Heb hier een setje vervangende pads liggen, maar eigenlijk nog niet de neiging gehad deze te gebruiken, phones klinken out of the box eigenlijk al erg goed.. Lekker veel bass en subbass door de z.g. carbon nano tube techniek. Niet de mooiste phones ooit maar goed.
Mochten mensen het aan durven om onbeluisterd een koptelefoon te bestellen die bass heavy is (helaas alleen in Japan uitgebracht - Ebay dus), dan is dit een grappige, super fun sounding throw around bass heavy koptelefoon.
Info @
http://www.head-fi.org/t/...0-appreciation-fan-thread
Jammer genoeg geldt de cashback actie niet via FactoryPrices (ook niet als je m wel via bol bestelt, factuur is namelijk alsnog van FP). Daarnaast is ie zo'n 5 minuten geleden afgelopen, dus die optie kun je wegstrepen.
Ik ga ook een keer de hd600 proberen. Misschien wel leuk om ze dan een keer te vergelijken bij hobo hifi ofzo.
Grado's (of iig de rs2i) heeft iets in het hoog wat denk ik moeilijk voor de X1 te berijken is. Moeilijk te beschrijven
[ Voor 19% gewijzigd door Heilige Kaas op 01-02-2013 00:31 ]
Nog geen last van brakke kabels of connectoren. Het is echt een prachtig product om te zien en om te horen.
Luistert nu naar Florence+ The machine only if for a night
Verwijderd
Humbug.Heilige Kaas schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 22:26:
Ziet er inderdaad mooi uit! Voor die prijs zeker het proberen waard. Eigenlijk moet die kabel iets van 0.2 ohm zijn. Die philips kabel heeft 1.7 ohm, toch een flink verschil.
Heeft een te verwaarlozen invloed. (Dat kan iedereen met een elektrotechnische achtergrond beamen.)
Wat wel belangrijk is, is de mechanische belastbaarheid (vooral bij de aansluitingen) en de EM afscherming tegen hoogfrequente signalen. En die gouden aansluitingen zijn vaak ook maar een paar micron dik en zal bij een paar keer aansluiten ook al flink afgesleten zijn. (En waar je het insteekt is vaak ook niet verguld.)
Verwijderd
Op basis hiervan gekocht Een Fiio E10 en de Beyerdynamic DT 770Pro 80 Ohm.
Hartstikke goed advies erg blij mee ..... maar .....
Ik kan maar niet wennen aan de koptelefoon op mijn hoofd ... gaat me te snel irriteren.. wordt warm.
Dus dat setje ga ik verkopen .. maar ... wil wel graag een goed alternatief.
Hulp nodig voor mijn puzzeltje dus..
Ga dit voor 100% gebruiken op mijn laptop / notebook
Kom zelf als oplossing uit op een in-ear koptelefoon
Budget Euro 200 - 300 voor de in-ears.
Wil gesloten in ieder geval dat mijn vrouw die een meter of 3 verder zit er geen last van heeft.
Draagcomfort is dus gezien bovenstaand echt heel belangrijk.
Kom zelf al zoekende uit op een Shure SE425 ... maar sta open voor elke ander alternatief.
Muziek die ik luister Jazz / Country / Americana / Soul
Waar ik niet veel over te weten kom is of de Fiio E10 hier ook goed mee samenwerkt.
Sterker nog liever antwoord of de Fiio E17 Alpen hier goed mee werkt omdat ik die wil kopen.
Dus eigenlijk of in zijn algemeenheid deze USB/DACs goed werken met in-ears.
Dank alvast
Gerard van Breemen
Wat is er toch eigenlijk aan de hand bij de productie van Sennheiser PC360 headsets? Waarom zijn ze zo slecht leverbaar? Ik wacht al 1,5 maand inmiddels op levering ervan...
[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 01-02-2013 12:09 ]
Ik vind iedere koptelefoon veel comfortabeler dan welke IEM dan ook.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:51:
Een week of 6 geleden geweldig veel hulp gehad van Negakinu en Heilige Kaas.
Ik kan maar niet wennen aan de koptelefoon op mijn hoofd ... gaat me te snel irriteren.. wordt warm.
Wil gesloten in ieder geval dat mijn vrouw die een meter of 3 verder zit er geen last van heeft.
Kom zelf al zoekende uit op een Shure SE425 ... maar sta open voor elke ander alternatief.
Waar ik niet veel over te weten kom is of de Fiio E10 hier ook goed mee samenwerkt.
Sterker nog liever antwoord of de Fiio E17 Alpen hier goed mee werkt omdat ik die wil kopen.
Dank alvast
Gerard van Breemen
Bedenk je dat je een IEM het oorkanaal inschuift, dit gaat irriteren. Het is perfect voor een goede seal (issolatie), waardoor jij geen last hebt van omgevingsgeluid. Maar naar mijn bescheiden mening is dat de enige situatie waar ze bijzonder goed voor geschikt zijn. Een IEM zou ik alleen aanraden als je audio moet monitoren in een omgeving waar veel omgevingsgeluid is.
Voor comfort en muziek luisteren als ontspanning zou ik altijd voor een koptelefoon kiezen. Ook met betrekking tot de klankkleur heb ik betere ervaringen met koptelefoons dan met IEM's.
Een koptelefoonversterker heb je niet nodig. Als de DAC in de Fiio beter is dan de DAC van je andere apparatuur dan zou ik deze gewoon blijven gebruiken.
Verwijderd
Dus de USB/DAC Fiio is per definitie beter dan etc.etc.
Komt bij dat ik geprobeerd heb uit te leggen dat ik een Beyer etc heb en dat die irriteert en
daar graag een alternatief / oplossing voor wil.
Stel je eigen mening best op prijs maar zoek meer een oplossing voor mijn probleem.
Ik begrijp je reactie niet. Ik heb geprobeerd te zeggen dat (mijn ervaring) een IEM veel meer irriteert en daarom geen oplossing voor je probleem is. Wat je daarmee doet, dat moet je zelf weten.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:19:
Heb getracht te vertellen dat ik altijd via een notebook luister.
Dus de USB/DAC Fiio is per definitie beter dan etc.etc.
Komt bij dat ik geprobeerd heb uit te leggen dat ik een Beyer etc heb en dat die irriteert en
daar graag een alternatief / oplossing voor wil.
Stel je eigen mening best op prijs maar zoek meer een oplossing voor mijn probleem.
Of een USB/DAC bij een IEM past is een betrekkelijk irrelevante vraag.
Ik heb zelf het allergoedkoopste model van ze voor mijn werk en het bevalt me wel. Geen super geluid, wel super comfort. Ik denk dat de BA2 wel een goede is. Schijnt een warm geluid te hebben. Als je veel bass wil kan je voor de HY3 gaan. Of de XB versie daar van.
BA= bslanced armature
HY= hybride
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Maar dit is misschien te veel gevraagd.
Verwijderd
Graag zou ik een gouden tip van jullie willen hebben.
Ten eerste twijfeil ik tussen in-ear oordopjes en een hoofdtelefoon.
Wat zijn nou de echte voordelen tegenover elkaar en mocht hoofdtelefoon beter aangeschreven staan wat is dan meer aan te raden, een open of een gesloten hoofdtelefoon?
Het is voor het reizen en voor met laptop. Ik heb nu altijd standaard appel/samsung oordopjes en wil nu voor wat betere kwaliteit gaan.
Wat raden jullie mij aan?
Alvast bedankt!
Ik ben toch wel geinteresseerd in de Fidelio L1 deal die ik gisteren heb gepost, en ben tot de conclusie gekomen dat een headset wel wat mag kosten, en ik mn budget van een euro of 60-70 gewoon oprek naar 150 euro.
Zijn er in die prijsklasse betere alternatieven te krijgen dan de L1? Het gaat om ongeveer 3/4e portable gebruik, en 1/4e thuisgebruik. Muzieksmaak ligt bij Rock/Indie/Folk, en een pompende bass is dus geen vereiste.
Ik hecht meer waarde aan een redelijke isolatie, goede soundstage en draagcomfort, waarbij die laatste twee sowieso goed zitten, maar ik nog mijn twijfels heb bij de hoeveelheid geluid die ie lekt door zijn half-open systeem. De meeste reviews zijn positief, en vinden de lekkage meevallen, maar als een tweaker hier meer over kan zeggen is dat natuurlijk fijn
TL;DR: Fidelio L1, ~150 euro, Rock/Indie/Folk, portable gebruik. Goede keus?
Ik zou naar de Creative Aurvana live! kijken. Word bijna de hemel in geprezen op het head-fi forum.Sorbo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:18:
En ik heb ook even een vraagje.
Ik ben toch wel geinteresseerd in de Fidelio L1 deal die ik gisteren heb gepost, en ben tot de conclusie gekomen dat een headset wel wat mag kosten, en ik mn budget van een euro of 60-70 gewoon oprek naar 150 euro.
Zijn er in die prijsklasse betere alternatieven te krijgen dan de L1? Het gaat om ongeveer 3/4e portable gebruik, en 1/4e thuisgebruik. Muzieksmaak ligt bij Rock/Indie/Folk, en een pompende bass is dus geen vereiste.
Ik hecht meer waarde aan een redelijke isolatie, goede soundstage en draagcomfort, waarbij die laatste twee sowieso goed zitten, maar ik nog mijn twijfels heb bij de hoeveelheid geluid die ie lekt door zijn half-open systeem. De meeste reviews zijn positief, en vinden de lekkage meevallen, maar als een tweaker hier meer over kan zeggen is dat natuurlijk fijn![]()
Heb de L1 laatst opgehad in de Mediamarkt en het geluid beviel me wel in de (zeer) korte tijd dat ik 'm op had (wel beetje op bass gericht). Heb er niet echt op gelet of dat ding ook veel geluid lekt.Sorbo schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 20:18:
En ik heb ook even een vraagje.
Ik hecht meer waarde aan een redelijke isolatie, goede soundstage en draagcomfort, waarbij die laatste twee sowieso goed zitten, maar ik nog mijn twijfels heb bij de hoeveelheid geluid die ie lekt door zijn half-open systeem. De meeste reviews zijn positief, en vinden de lekkage meevallen, maar als een tweaker hier meer over kan zeggen is dat natuurlijk fijn![]()
Mij lijkt de L1 niet heel handig voor iemand die een koptelefoon 3/4 van zijn/haar tijd portable gebruikt omdat het toch een half-open design blijft.
Daarnaast is het niet een hele compacte hoofdtelefoon en komt de L1 waarschijnlijk pas echt tot z'n recht als je 'm op een goede versterker aansluit.
Misschien is het verstandiger om een koptelefoon te zoeken die gemaakt is voor portable gebruik, dan ben je vaak ook nog goedkoper uit.
Weet iemand waarom dat verschil zo groot is? Als het een euro of €50 had gescheeld ok, maar dat die daar meer dan de helft goedkoper is?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ben zelf in bezit van een setje SE425 iems, ideaal vooral onderweg maar ik loop er thuis ook mee rond. Irritatie heb ik zelf weinig last van, ze zijn ook niet echt bass heavy maar eerder erg geaccentueerd en totaal niet vermoeiend om langere tijd naar te luisteren. Over het geluid ben ik heel tevreden, goede weergave van zang en instrumenten. Echt een wereld van verschil met mijn oude iems van <50eu.Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:51:
Een week of 6 geleden geweldig veel hulp gehad van Negakinu en Heilige Kaas.
Dank alvast
Gerard van Breemen
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of een USB/DAC nog wat aan de geluidskwaliteit kan toevoegen. Iemand ervaring met iems+USB/DAC?

- functie DAP/AMP
- verschil DAC/AMP
- goede DAC/AMP in 3 prijscategorieën
- 3 prijscategoriën hoofdtelefoons, top 5 van elk van deze drie categorieën
- gevolgen van versterking/ wanneer versterken
- FAQ veel gebruikte termen, bijv. "soundstage", "sibilance", "highs/mids/trebles", "impedance" etc.
- resources, nuttige links, nuttige fora, goede webstores.
[ Voor 45% gewijzigd door Negakinu op 04-02-2013 10:53 ]
too old, too cold
We kunnen een apart discussie topic openen waar je revieuwtjes kan plaatsen en gewoon headphones kunnen bespreken. En twee losse topics over aanschaf advies van iems en headphones.
Ik zal thuis eens kijken.
[ Voor 64% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-02-2013 12:13 ]
Ik wil liever niet nog meer losse topics. Het is al een janboel en anders wordt het helemaal onoverzichtelijk. Tweakers is geen Head-Fi waarbij elk specifiek hoofdtelefoon-gerelateerd produkt een eigen topic heeft. Ik denk dat, als de OP van "Het Grote Headphones Topic 2" volledig genoeg is, er in principe geen "welke moet ik kopen?"-vragen gesteld hoeven worden. Specifiek aankoop advies kan dan via DM of kan zelf worden uitgezocht via de relevante links naar reviewsites in de OP. Als er constant vragen komen die in de OP reeds worden beantwoord, en waarvan de poster dus gewoon de OP niet gelezen heeft, kunnen we ze gewoon systematisch negeren.Heilige Kaas schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:11:
Goed bezig! Zeg maar als je hulp nodig hebt. Ik help graag!
We kunnen een apart discussie topic openen waar je revieuwtjes kan plaatsen en gewoon headphones kunnen bespreken. En twee losse topics over aanschaf advies van iems en headphones.
Ik zal thuis eens kijken.
Reviews zijn verder volkomen relevant en kunnen ook gewoon in "Het Grote Headphones Topic 2". IEMs blijven gewoon uit dit topic neem ik aan. Portables wil ik persoonlijk wel kunnen bespreken. Het is natuurlijk bezopen dat we het in een headphone topic officieel niet over bijvoorbeeld een HD25-1 II mogen hebben...
Een van de redenen dat ik dit topic graag onder handen zou nemen is omdat ik merk dat ik steeds minder in dit topic kom. Ik lees het eigenlijk bijna niet meer omdat er continue dezelfde vragen gesteld en beantwoord worden en de leuke posts helemaal verzuipen in de eenheidsworst. Een goede OP kan dit opvangen denk ik waardoor dit gedeelte van GoT hopelijk weer wat meer karakter krijgt.
[ Voor 20% gewijzigd door Negakinu op 04-02-2013 15:43 ]
too old, too cold
Dit zou ik ook wel graag willen weten.. Heb er al eens op gegoogled, maar niksJorn1986 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:07:
Wie heeft er momenteel nog meer een Sennheiser PC360 in bestelling staan? Ik kijk namelijk gisteren in de pricewatch: opeens weer bij sommige shops een héél klein beetje voorraad... dat de winkel zowat uit vloog en binnen 2 uur weer overal op 0 stond. De shop waar ik hem besteld had: niks geen voorraad, levertijd onbekend? Zat er nog aan te denken m'n oorspronkelijke order te annuleren en hem bij een andere zaak te bestellen, maar besloot toch nog even af te wachten.
Wat is er toch eigenlijk aan de hand bij de productie van Sennheiser PC360 headsets? Waarom zijn ze zo slecht leverbaar? Ik wacht al 1,5 maand inmiddels op levering ervan...
Ik zit namelijk in dezelfde situatie
Als er iemand met een beetje programmeer talent zou willen helpen kunnen we zo'n systeem opzetten:"
Een link naar een website waar een aantal vragen worden gesteld die je vervolgens naar een lijst met mogelijke headphones sturen.
Bijvoorbeeld vragen als: wat is je budget? Is de koptelefoon voor thuis of onderweg? Moet de koptelefoon goed dempen (gesloten) of ruimtelijker klinken (open)?
Zoals ik al eerder aangaf komen er nieuwe sennheiser game headsets, dus deze zullen waarschijnlijk worden discontinued.
[ Voor 10% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-02-2013 16:06 ]
Gaan de huidige orders dan nog uitgeleverd worden vóórdat hij discontinued wordt, of gaat dit stilletjes richting een annulering van m'n order en straks geen headset in handen hebben?Heilige Kaas schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:54:
Zoals ik al eerder aangaf komen er nieuwe sennheiser game headsets, dus deze zullen waarschijnlijk worden discontinued.
Naja, ik wacht nog wel weer 2 weken (overal 8-10 werkdagen geschat)... kijken of hij nog komt.
[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 04-02-2013 19:59 ]
Geen idee. Doe anders eens een belletje naar de webwinkel.Jorn1986 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 19:52:
[...]
Gaan de huidige orders dan nog uitgeleverd worden vóórdat hij discontinued wordt, of gaat dit stilletjes richting een annulering van m'n order en straks geen headset in handen hebben?
Naja, ik wacht nog wel weer 2 weken (overal 8-10 werkdagen geschat)... kijken of hij nog komt.
Verwijderd
Bron?[b][message=39706215,noline]Heilige Kaas schreef op maandag 04 februari 2013 @
Dit. Merk ik bij topics op head-fi bij mezelf ook. Niet dat ik een personal audio guru ben o.i.d. (sterker nog, verre van), maar ook al lees je mee in een topic puur uit interesse, als er 100 keer dezelfde vragen voorbij komen (van mensen die ook nog eens regelmatig het topic bumpen omdat ze niet snel genoeg antwoord krijgen naar hun zin) is de lol er snel af. Een van de eerste dingen die je vervolgens ziet is dat de regs wegblijven uit dat topic. Jammer, want dat zijn mensen die echt nuttige informatie bij kunnen dragen op basis van hun kennis en ervaring.Negakinu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:34:
[...]
Reviews zijn verder volkomen relevant en kunnen ook gewoon in "Het Grote Headphones Topic 2". IEMs blijven gewoon uit dit topic neem ik aan. Portables wil ik persoonlijk wel kunnen bespreken. Het is natuurlijk bezopen dat we het in een headphone topic officieel niet over bijvoorbeeld een HD25-1 II mogen hebben...
Een van de redenen dat ik dit topic graag onder handen zou nemen is omdat ik merk dat ik steeds minder in dit topic kom. Ik lees het eigenlijk bijna niet meer omdat er continue dezelfde vragen gesteld en beantwoord worden en de leuke posts helemaal verzuipen in de eenheidsworst. Een goede OP kan dit opvangen denk ik waardoor dit gedeelte van GoT hopelijk weer wat meer karakter krijgt.
Staar jezelf overigens niet blind op een goeie OP; mensen die niet zelf zoeken in een topic of ander initiatief tonen, gaan ook niet uit zichzelf een OP lezen. Dus blijf je mensen verwijzen naar een OP, de vragen blijven toch wel komen.. Maar goed, met een goeie uitgebreide OP KAN je ze er iig naartoe verwijzen. Dat dan weer wel.
Als iedereen stug naar de OP blijft verwijzen, en consequent vragen die in de OP beantwoord worden niet behandeld, dan neem ik aan dat dit de huidige situatie verbetert.xxxneoxxx schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 10:57:
[...]
Staar jezelf overigens niet blind op een goeie OP; mensen die niet zelf zoeken in een topic of ander initiatief tonen, gaan ook niet uit zichzelf een OP lezen. Dus blijf je mensen verwijzen naar een OP, de vragen blijven toch wel komen.. Maar goed, met een goeie uitgebreide OP KAN je ze er iig naartoe verwijzen. Dat dan weer wel.
De regs kunnen eventueel een link naar de OP in hun signature opnemen. Dit verhoogt de vindbaarheid van de OP meestal aanzienlijk. Op Head-Fi heb ik standaard een aantal links in mijn sig en sinds dat initiatief krijg ik aanzienlijk minder pm's.
[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 05-02-2013 11:34 ]
too old, too cold
Verwijderd
Goed bezig.Negakinu schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:49:
Ik ben begonnen aan een compleet nieuwe OP. Het is echt een chaos hier.
Wellicht is het ook aan te raden om het 'audiofiele' gehalte zo laag mogelijk te houden en je zoveel mogelijk op (wetenschappelijk onderbouwde) feiten te baseren. Dan is de kans dat je 'wazige' discussies uitlokt een stuk kleiner en voorkomt het topic hopelijk foutieve (te) dure aankopen van mensen waar ze later evt spijt van krijgen.
Ik denk niet dat we hier ook die strijd tussen subjectivisme en objectivisme moeten gaan voeren. Als iedereen elkaars mening en standpunt respecteert voorzie ik geen problemen. We willen natuurlijk wel nog iets te typen hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:57:
[...]
Goed bezig.
Wellicht is het ook aan te raden om het 'audiofiele' gehalte zo laag mogelijk te houden en je zoveel mogelijk op (wetenschappelijk onderbouwde) feiten te baseren. Dan is de kans dat je 'wazige' discussies uitlokt een stuk kleiner en voorkomt het topic hopelijk foutieve (te) dure aankopen van mensen waar ze later evt spijt van krijgen.
Tevens is iedereen natuurlijk verantwoordelijk voor zijn of haar eigen aankopen. Vooral een Tweaker moet, mijns inziens, in staat zijn om genoeg meningen en reviews te verzamelen om een gefundeerde aankoop te doen.
too old, too cold
Verwijderd
krullerbruller schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 00:35:
vandaag 10% korting op het gehele assortiment van bax-shop.nl, gebruik BAX10JAAR als kortingscode.
zie: http://www.bax-shop.nl/ni...-van-10-jaar-geleden.html
verder nog deze kortingscode van 5% korting geldig tot 08-02-2013:
BAXVIPKORTING
CABLE BURN-IN FTW!Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 01:03:
Dan heb ik het niet goed genoeg uitgelegd. Subjectivisme is niet waar ik op doelde. Ik doelde meer op pseudo objectieve argumenten die niet wetenschappelijk aantoonbaar zijn. Eerder zaken die bijv. in de topics van de 'zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht' threads zijn voorbij gekomen. Niet dat alles waterdicht wetenschappelijk onderbouwd zou moeten worden want dat is natuurlijk overdreven.
too old, too cold
Ben nog steeds erg tevreden met mijn Hd25-1 ii, het verbaast me elke keer weer - bij nummers die je dan random weer eens luistert - dat er zoveel meer geluiden zijn dan je normaal hoort door crappy speakers in de auto of thuis. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna elke dag in de auto met de headphones op zit. De saaie reis van 45 minuten wordt zo veel aangenamer.
Je wordt ook gewoon veel muzikaler door te luisteren naar muziek zoals het bedoeld is.
Heb nu voor thuis ook een setje Audioengine A2 speakers gekocht, maar die presteren nog niet zoals gewenst. Veel te overdreven bas en nog weinig merkbare details. Hopelijk binnenkort beter door een Maverick Audio D1 - custom modded by the elite Negakinu
Ik zou echt eens gaan experimenteren met afstand, hoogte en positie van de speakers. Probeer ze eens wat hoger te zetten, op desnoods wat bakstenen ofzo en iets anders gericht. Zet voor de grap ook eens een matras tegen de muur achter je. Misschien heb je last van ongewenste weerkaatsing. Gewoon blijven schuiven tot ze beter klinken. Als ze uiteindelijk nog steeds niet lekker klinken hebben ze gewoon de verkeerde sound voor je.PatrickG schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:04:
Ik kwam net voorbij het Dutch Head-Fi meeting topic op Head-Fi en heb nu pas door wat ik gemist heb
Ben nog steeds erg tevreden met mijn Hd25-1 ii, het verbaast me elke keer weer - bij nummers die je dan random weer eens luistert - dat er zoveel meer geluiden zijn dan je normaal hoort door crappy speakers in de auto of thuis. Ik moet eerlijk bekennen dat ik bijna elke dag in de auto met de headphones op zit. De saaie reis van 45 minuten wordt zo veel aangenamer.
Je wordt ook gewoon veel muzikaler door te luisteren naar muziek zoals het bedoeld is.
Heb nu voor thuis ook een setje Audioengine A2 speakers gekocht, maar die presteren nog niet zoals gewenst. Veel te overdreven bas en nog weinig merkbare details.
too old, too cold
Ik was nooit een liefhebber van gitaarspel per se, mijn vader had (en heeft) het altijd al over Jimi Hendrix, the Beatles, Cream en nog veel meer oude bands. Als ik dan luisterde via slechte kwaliteit speakers, kon het me niet veel bekoren. Maar nu, holy shit! Ik ben erg fan geworden van John Mayer en dan vooral zijn live optredens. De gitaar is waanzinnig om naar te luisteren.
Deels offtopic:Negakinu schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:11:
[...]
Ik zou echt eens gaan experimenteren met afstand, hoogte en positie van de speakers. Probeer ze eens wat hoger te zetten, op desnoods wat bakstenen ofzo en iets anders gericht. Zet voor de grap ook eens een matras tegen de muur achter je. Misschien heb je last van ongewenste weerkaatsing. Gewoon blijven schuiven tot ze beter klinken. Als ze uiteindelijk nog steeds niet lekker klinken hebben ze gewoon de verkeerde sound voor je.
Ja, ik weet het. Maar eigenlijk heb ik niet veel keus wat betreft de plaatsing. Het klinkt al beter via een goedkope soundcard van Creative die ik in de PC had zitten ten opzichte van de Macbook. De Macbook legt al wat meer nadruk op bass via de Jack-out en gecombineerd met de Audioengine's klinkt dat vreselijk overdreven. Ze zijn absoluut indrukwekkend gezien de grootte, dat zeker.
Ik wilde eerst een Creative X-Fi HD kopen, maar de Maverick (of een ander serieus merk) leek me beter. Ben benieuwd! Op Head-Fi werd iemand ook helemaal lyrisch die niet heel tevreden was met de A2's en ze eens voor de grap aansloot op een Schiit Bifrost. Ze kunnen ook niet mijn ding zijn natuurlijk. Als ze straks met de Maverick niet bevallen, probeer ik de andere plaatsing. En anders ga ik waarschijnlijk de Wharfdale Diamond 9.1's proberen i.c.m. een Topping versterkertje zoals jij thuis hebt staan. Al schijnen die Toppings wel veel last te hebben van lekkende Radiofrequentie golven. Daar ben ik niet zo'n fan van
Ik heb geen last van radiofrequentie golven, maar ik leg mijn telefoon dan ook nooit OP audiogear. Ik ben eerder bang dat mijn telefoon beschadigt door de magneten in mijn speaker of de voeding in mijn versterkers.PatrickG schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:23:
...anders ga ik waarschijnlijk de Wharfdale Diamond 9.1's proberen i.c.m. een Topping versterkertje zoals jij thuis hebt staan. Al schijnen die Toppings wel veel last te hebben van lekkende Radiofrequentie golven. Daar ben ik niet zo'n fan van
too old, too cold
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.