Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:14
Kaas, ik weet niet of je je Philips X1's al binnen hebt maar ik kwam deze first look tegen:

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Doen ze eigenljk wel goed bij Philips de X1 promotie foto's.

Afbeeldingslocatie: http://image.minoc.com/zd_images/2012/51/7850042716_4b570ae3c7_o_fwdhpc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.160.com.hk/upload_files/qb_new_yhsd_/39/731_1348571565_1944190.jpg

Ben ik de enige die een hoofdtelefoon fetish heeft bij vrouwelijk gezelschap? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
AdmiralSnipe schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:22:
Kaas, ik weet niet of je je Philips X1's al binnen hebt maar ik kwam deze first look tegen:

[video]
Woah ze zijn echt schitterend! Damn man, kan echt niet wachten!

@baracus Ik zeg niks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Heilige Kaas schreef op maandag 07 januari 2013 @ 23:44:
[...]

Woah ze zijn echt schitterend! Damn man, kan echt niet wachten!

@baracus Ik zeg niks :D
Jij hebt ze toch via Amazon Italy besteld voor 190?
Ze staan nu via Nederlandse webshops het goedkoopst bij Bol voor 240 euro.
Verder kwam ik deze cashback actie tegen waarbij je 50 euro retour kunt krijgen op een Fidelio X1 zodat je op 190 euro uit komt.
De deelnemende winkels zijn wel allemaal Nederlands en er staat dat de actie alleen geldig is voor aankopen in Nederland, dus ik denk niet dat jij gebruik kunt maken van de cashback actie.

Misschien iets voor mensen die graag via een Nederlandse webshop bestellen...

~edit: wel raar:

Dit staat op bol:

Ontvang 50 euro retour!
Koop tussen 10 november 2012 en 31 december 2012 dit product en Philips stort 50 euro retour op je bankrekening. Alle informatie vind je in de voorwaarden.

Terwijl op de actiepagina van Philips dit staat:

Actievoorwaarden:
• Deze actie geldt alleen voor aankopen in de periode 10 november 2012 t/m 31 januari 2013
Volledige inzendingen dienen uiterlijk 15 februari 2013 in ons bezit te zijn.

Denk dat het een foutje is op de site van bol.com

[ Voor 27% gewijzigd door AdmiralSnipe op 08-01-2013 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
3 weken levertijd bij Bol, wel krap met de cashback. De deelnemende winkels zijn wel typisch winkels zonder de X1 :F Even blijven opletten of er nog aanbiedingen komen de komende weken :)

Hier heb je hem voor €209, maar geen cashback.
http://nl.insight.com/app..._campaign=base&src=000013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
209 Is een mooie prijs.
Ik had hem in eerste instantie voor 195 incl. maar de bestelling werd geannuleerd omdat het product end of line was, jaja :P
Nu heb ik hem van amazon italia voor 193 incl. Hij is nog niet verzonden als het goed is. Ik zou dan namelijk bericht moeten krijgen.

We zullen zien. :) Ik hoop echt dat hij bevalt, anders moet ik m verkopen en een tweedehands hd600 halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:21
Weet er iemand of er ook koptelefoons gaan worden aangekondigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

De pages die ik heb gelezen in dit topic gaan vooral over "grote" koptelefoons, ik zoek eigenlijk wat goedkope kleine. In-Ear leek me het beste, is dit wat: pricewatch: Sennheiser MX 270 (Zwart) of kan ik beter wat meer geld uitgeven en voor zoiets gaan: pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart)

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Lees de topic titel warning.
Kijk verder in het exotische en onbekende in ear topic oid.
stel daar je vraag met je budget en wat voor muziek je er mee luisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Bol heeft de X1 op voorraad, gelijk op de knopjes gedrukt omdat ik zo nieuwsgierig ben.
Morgen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Oiii hij is op voorraad D: . Damn man, weet iemand of ik bestelling van amazon italia kan annuleren? :P

Oke besteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 10-01-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
zeadope schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:08:
Bij welke winkel heb jij ze besteld?
Ik had ze bij 4Launch besteld, gisteren ging de voorraad indicator plots van oranje (6 - 10 werkdagen), naar groen (1 - 5 werkdagen). Ik woon zelf in Eindhoven, dus ga ze gewoon ophalen, heb ze dan denk ik ook een dagje eerder. :9
De Beyerdynamic DT 770 Pro Limited Edition (32 Ohm) bleek helaas niet meer leverbaar door de leverancier (of in ieder geval is er geen levertijd bekend), dus heb ik helaas deze order moeten annuleren.

Sinds een paar dagen heb ik nu als alternatief de Ultrasone HFI-580, en die bevalt ook prima!
Vooral de surround sound zoals die op het bijgeleverde cdtje klinkt is erg gaaf!
De bas is behoorlijk, hoewel het nog niet echt een "feestje op je hoofd" is (wellicht dat ik nog een XB500/700 erbij ga nemen...).
In het begin zat hij vrij strak, dat begint al minder te worden. Wel krijg je er goed warme oren van!
Voor diegenen die hem willen bestellen: let er wel even op dat er 3m straight cable aan vast zit, niet zo gek handig op de fiets...

Verder een fijne koptelefoon met goed geluid, hij had van mij iets meer bas mogen hebben, maar dat is dan ook het enige.

Op head-fi zeggen sommige mensen dat je de bas ontzettend kan boosten op de HFI580 door er een versterker (Fiio) aan te hangen. Waarschijnlijk het beste is dan de Fiio E11 (dacht ik), maar die is wel behoorlijk aan de prijs. Zou een Fiio E6 (30e) ook al schot in de zaak brengen? Ik luister overigens vooral via mn pc (motherboard geluidskaart), ik weet eigenlijk niet of een versterken dan uberhaupt wel zin heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
E6 voldoet prima!
Is uit het buitenland voor mooie prijsjes te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
En als je alsnog voor een XB500/700 wil gaan, Dan zou ik voor de XB500 gaan.
Ik heb ze allebij en ik had verwacht dat de XB700 minstens net zoveel bass had als de XB500, Alleen dan met beter midden en hoog.
Maar dat was dus niet zo, Het midden en hoog zijn ietsjes beter maar de bass is veeeel minder.
De XB700 is wat meer gebalanceerd, Niet echt een feestje op je hoofd.

(Mijn e6 is nog steeds onderweg, Ik ben benieuwd of ik daarmee wat meer bass in de XB700 kan krijgen.)

[ Voor 21% gewijzigd door h4ze op 11-01-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Even een uur zitten spelen met de X1 + zip, stuurt prima aan. Ik vind het echt grandioos klinken met een juiste balans van treble en bas die elkaar niet overheersen met groot geluid. De klank is warm maar niet zo overheersend als bijv. de L1 dat echt vreselijk klinkt. Het geeft precies de juiste kleur om alles lekker te laten klinken, zelfs matige punk rock opnames leven op. De bouwkwaliteit is zeer netjes met zeer comfortabele neopreen band om het hoofd en dikke velours kussens. Een lekkere dikke toeter op je schedel zodat je het idee krijgt iets gekocht te hebben :)

Ik las op headphonia een vergelijk met de HD650. Ik moet de HD650/600 nog gaan beluisteren want ik zocht iets in deze klasse tot rond 300 euro. Met de aanbieding + cashback zit deze Philips van 300 euro naar 189 euro wel een flinke stap lager qua prijskaartje.

Eens kijken of ik volgende week bij een shop de Sennheisers kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mooi, een positieve indruk. :) Ik heb zelf een hele lange luistersessie gehad met de hd600/650 en uitgaande van de beschrijving zou de x1 voor mij de beste optie zijn. Maarja ik ga ze later nog een keer vergelijken met mijn eigen sou

[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-01-2013 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Krijg morgen als het goed is m'n Koss PortaPro binnen.
Ben benieuwd hoe dat dingetje klinkt, heb er veel positiefs over gelezen en voor 30 euro kun je je er ook niet echt een buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
[random post] Ik wil een goeie koptelefoon met noise cancelling kopen (de eindejaarsbonus is bijna binnen en ik ben net jarig geweest :p); maar even wat orienteren in de pricewatch en dan naar de hifi winkel om de hoek. Budget ben ik nog niet helemaal uit, maar als ik dat zo zie in de pricewatch kan het wel tot 400 komen. Maar ik denk dat ik dat er wel voor over heb, als het een goede koptelefoon is die niet te snel stuk gaat bij dagelijks gebruik.

Ik leun wel richting Sennheiser, maar mogelijk is dat meer "merkloyaliteit"; m'n eerste koptelefoon (die het nog steeds doet) is een Sennheiser, ik heb al jaren oordopjes van Sennheiser (eerst gewone, toen een paar setjes van Koss gehad (hele goeie afsluiting voor een goede prijs), nu al een jaar (of meer) in-ears - die het langer uithouden dan ik in eerste instantie dacht.

iig; op T.net / de pricewatch zijn er niet zo heel veel reviews mbt noise-cancelling koptelefoons, dus ik zal denk ik maar even wat rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Hoewel ik kriebel krijg van het merk Bose schijnen (ik hoor/lees het overal) de noise cancelling hoofdtelefoons van Bose wel torenhoog boven de concurrentie uit te steken.

YouTube: A Comparative Review of High End Noise Canceling Headphones

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 12-01-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
De review van de Bose op de pricewatch is inderdaad behoorlijk positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dan is de keuze vrij simpel ;)

Je kunt jezelf afvragen waarom je noise-cancelling wilt hebben en of je het uberhaupt nodig hebt. Voor dat geld kun je ook iets kopen zonder noise cancelling maar met waanzinnige audio kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hij is er! :)
Nu even wennen aan het geluid en het eventuele burn-in proces laten verlopen. Ik had eigenlijk wel wat meer bass verwacht.

Soundstage is wel geweldig! Net als mijn hd518, precies zoals ik m wil.

Ze reageren erg goed op eq. Bassboost van mijn e10 levert een flinke boost op. Andere frequenties weet ik zo niet, ik ben geen eq fan.

[ Voor 24% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist de Sennheiser hd25-1 ii besteld via ING rentepuntenshop. Ook nog wat andere headphones getest (akg, beyer, philips) maar deze waren toch weer ruim 50€ duurder en toch weer wat zwaarder. Qua geluid vond ik de sennheisers erg gebalanceerd en gedetailleerd. Voor 100 euro een no-brainer...

Hopelijk levert ING ze een beetje vlot.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
vhal schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 18:34:
Zojuist de Sennheiser hd25-1 ii besteld via ING rentepuntenshop. Ook nog wat andere headphones getest (akg, beyer, philips) maar deze waren toch weer ruim 50€ duurder en toch weer wat zwaarder. Qua geluid vond ik de sennheisers erg gebalanceerd en gedetailleerd. Voor 100 euro een no-brainer...

Hopelijk levert ING ze een beetje vlot.
Bedankt voor de tip ;) .
Scheelt weer 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer de Mc Crypt DJ-50 DJ-hoofdtelefoon is niet meer leverbaar bij Conrad :(. Die andere valt voor mij af omdat ik een goede bass op prijs stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:39:
Jammer de Mc Crypt DJ-50 DJ-hoofdtelefoon is niet meer leverbaar bij Conrad :(. Die andere valt voor mij af omdat ik een goede bass op prijs stel.
Zo goed is de bas ook weer niet hoor ;)

Ik heb ondertussen de Philips Uptown binnen en voor de 50 euro + Esquire is dit volgens mij wel een budget topper. Wel vaag dat een test model in de winkel losse kussens had maar bij mij zijn ze vast :? Het is dus een wegwerp product omdat je de kussens niet kunt vervangen en als de kabel moeilijk gaat doen valt er niets open te schroeven.

Voor 50 euro geen groot probleem, voor de standaard prijs van 100 euro best wel ernstig. Geeft toch aan dat Philips niet echt een hoofdtelefoon fabrikant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De x1 heeft wel vervangbare kabels maar geen vervangbare pads. Lijkt me opzich geen probleem maar toch.
Qua geluid van de x1 is het echt wel een topper. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om ervoor te gaan zitten maar het is best indrukwekkend. Dit is echt mijn ding en volgends mij ook eindelijk de headphone die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat houdt mij ook wel tegen om de Uptowns aan te schaffen. Ik zie dat de Sony XB500 ondertussen sinds dat ik laatst keek niet meer leverbaar zijn in Nederland dus dat schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 16:38

RichZ

Keep burning!

Ik ben momenteel in het bezit van een Sennheiser HD 490 waarvan naar jaren gebruik de pads plat en versleten zijn. Omdat ik het ook tijd vind voor een betere geluidskwaliteit ben ik me dus aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon. Mijn eisen zijn de volgende:
  • Open constructie, zodat ik mijn omgeving nog kan horen (lekgeluid is geen issue).
  • Gebruik op PC (X-Fi XtremeMusic soundcard), waaronder gamen en muziek, genres Hip Hop, Electronic en Metal.
  • Draagcomfort moet goed zijn zodat ik ongestoord een paar uurtjes kan gamen, zonder hierbij warme of zere oren te krijgen, voorkeur is dus over-ear.
  • Budget ± 150 euro.
Na de nodige reviews gelezen te hebben heb ik de volgende hoofdtelefoons op mijn shortlist staanWelke van de 2 achten jullie het meest geschikt voor mijn eisen, of heeft er iemand nog een ander idee? Ik ben voor aanschaf natuurlijk nog wel van plan te gaan luisteren en voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Heilige Kaas schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:17:
De x1 heeft wel vervangbare kabels maar geen vervangbare pads. Lijkt me opzich geen probleem maar toch.
Qua geluid van de x1 is het echt wel een topper. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om ervoor te gaan zitten maar het is best indrukwekkend. Dit is echt mijn ding en volgends mij ook eindelijk de headphone die ik zoek.
Ik zat ook al naar de kussens te kijken. Volgens mij zijn ze wel vervangbaar maar wel erg moeilijk eraf te krijgen (slopen dus). De vraag is of Philips losse kussens gaat leveren. Ik zal eens een mail sturen naar Philips...

De kussens zien er verder wel kwalitatief goed uit en verwacht niet dat ze snel kapot gaan. Lijkt op een soort nasa schuim met flinke vacht, een stuk beter dan normale schuim en dun pleather. Maar toch, dat blijft een slijtage deel van zo'n apparaat dat makkelijk tientallen jaren kan blijven werken.

Pasvorm, bouwkwaliteit en geluidskwaliteit maken het inderdaad een topper voor 189 euro. Ik merk ook dat ik het warme geluid erg waardeer, nu klinken andere hoofdtelefoons ineens plat en fout. Heel irritant omdat ik voorheen echt een hekel had aan warm geluid, heel vreemd :) Ik waardeer ook de diepe bas, lijkt geen einde aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
BARACUS schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:03:
[...]

Zo goed is de bas ook weer niet hoor ;)

Ik heb ondertussen de Philips Uptown binnen en voor de 50 euro + Esquire is dit volgens mij wel een budget topper. Wel vaag dat een test model in de winkel losse kussens had maar bij mij zijn ze vast :? Het is dus een wegwerp product omdat je de kussens niet kunt vervangen en als de kabel moeilijk gaat doen valt er niets open te schroeven.

Voor 50 euro geen groot probleem, voor de standaard prijs van 100 euro best wel ernstig. Geeft toch aan dat Philips niet echt een hoofdtelefoon fabrikant is.
Ik gebruik ze op m'n werk nog regelmatig terwijl ze aan een Sansa clip zip hangen met Fiio E5 eraan. Kan je je afvragen waarom die Fiio E5 aangezien het eigenlijk niet nodig is, maar dan is hardware equaliser wel handig, met een schuifje iets meer bass.. :) Komen toch de McCrypts meer tot hun recht. :P

Geen vervangbare kussens in imho gewoon zonde. Het is normaliter toch geen budget/instapmodel phone die uptown, dan mag je toch verwisselbare kussens verwachten eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 14-01-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Sennheiser doet dat toch iets beter, ook al betaal je 2 tientjes voor een koptelefoon van 2 tientjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
RichZ schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:44:
Ik ben momenteel in het bezit van een Sennheiser HD 490 waarvan naar jaren gebruik de pads plat en versleten zijn. Omdat ik het ook tijd vind voor een betere geluidskwaliteit ben ik me dus aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon. Mijn eisen zijn de volgende:
  • Open constructie, zodat ik mijn omgeving nog kan horen (lekgeluid is geen issue).
  • Gebruik op PC (X-Fi XtremeMusic soundcard), waaronder gamen en muziek, genres Hip Hop, Electronic en Metal.
  • Draagcomfort moet goed zijn zodat ik ongestoord een paar uurtjes kan gamen, zonder hierbij warme of zere oren te krijgen, voorkeur is dus over-ear.
  • Budget ± 150 euro.
Na de nodige reviews gelezen te hebben heb ik de volgende hoofdtelefoons op mijn shortlist staanWelke van de 2 achten jullie het meest geschikt voor mijn eisen, of heeft er iemand nog een ander idee? Ik ben voor aanschaf natuurlijk nog wel van plan te gaan luisteren en voelen.
De dt860 heb ik niet gehoord maar ik kan vouchen voor de hd558. Goede soundstage wat van pas komt voor het gamen. Alleen voor de hiphop zou de 518 misschien beter zijn maar de 558 is beter voor de rest.

Die pads van de x1 zijn echt heerlijk. Ik wil daar wel een kussen van. Lekker zacht :3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:53:
...en het eventuele burn-in proces laten verlopen.....
Ter verduidelijking:

Die term stamt uit de tijd dat hoog voltage buizen versterkers nog gemeengoed waren.
Maar met de huidige halfgeleiders tijdperk is dat soort taalgebruik niets meer dan een fabeltje te noemen.
Iets wat esoterische audiofielen nog steeds voor lief aannemen trouwens.

Wat wel mogelijk is dat je gaat wennen aan het geluid zelf maar dat is eerder een leerproces (van je hersenen) dan dat het maar iets met hardware te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:01:
[...]

Ter verduidelijking:

Die term stamt uit de tijd dat hoog voltage buizen versterkers nog gemeengoed waren.
Maar met de huidige halfgeleiders tijdperk is dat soort taalgebruik niets meer dan een fabeltje te noemen.
Iets wat esoterische audiofielen nog steeds voor lief aannemen trouwens.

Wat wel mogelijk is dat je gaat wennen aan het geluid zelf maar dat is eerder een leerproces (van je hersenen) dan dat het maar iets met hardware te maken heeft.
x2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik weet het allemaal nog niet :)
Ik weet wel dat ik vaak verschil heb gemerkt met nieuw en oud maar of dat dat ligt aan wennen of niet weet ik niet. Ik wil het graag een keer testen maar ik heb geen geld om een tweede paar dezelfde headphones te kopen :P
Net zo iets vind ik kabels. Ik kan het me zelf niet voorstellen dat het verschil maakt maar dan moet ik het zelf een keer getest hebben. Nu heeft de x1 een gewone jack aansluiting dus zou ik een keer kijken of een action kabeltje het geluid verslechterd. Maar ook hier weer heb ik geen geld om een high end kabel te kopen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld wel al eens verschil gehoord tussen 16 en 24 bits maar dit is ook weer nog steeds niet helemaal bevestigd omdat het hier om twee verschillende downloads ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Heb zaterdag m'n Portapro binnen gekregen, en moet zeggen dat ik blij verrast ben met de geluidskwaliteit.
Had er veel positiefs over gelezen dus heb de gok maar gewaagt om 'm te bestellen zonder eerst te kunnen luisteren.
Het geluid klinkt heel helder voor zo'n kleine koptelefoon en er zit ook nog redelijk wat bass in, maar niet zo veel dat het "overdone" is.
Als ik ze vergelijk met de Sony MDR-XB300's die ik ook heb liggen valt gelijk op hoe erg de XB300 op bass gefocust is waardoor de rest van het geluidsspectrum wat weggemoffeld wordt.
Daarnaast vind ik de Portapro ook nog eens lekker op het hoofd zitten en merk ik door het geringe gewicht amper dat ik 'm op heb.
Had ook gelijk een setje IEM's van Sony besteld voor onderweg maar die vallen me best wel tegen.
In vergelijking met de Portapro klinken ze veel scheller en gaan ze pas een beetje goed klinken wanneer ik ze op een bepaalde manier aandruk.
Verder vind ik IEM's eigenlijk helemaal niet zo lekker zitten waardoor ik ze niet zo lang in kan houden.
De IEM's gaan waarschijnlijk terug en dan ga ik maar opzoek naar een betaalbare koptelefoon die goed isoleert voor onderweg.
Zijn er nog suggesties voor een een koptelefoon onder de 100 euro met goede geluidsisolatie en goed geluid (ook al is dat subjectief)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 10:16
Recentelijk heb ik een Beyerdynamic DT 770 Pro (250 Ohm) gekocht, primair om het niveau van de audio te monitoren tijdens het filmen op locatie met m'n videocamera. Maar een koptelefoon kopen puur en alleen voor die paar dagen in het jaar dat ik 'em gebruik om te filmen is natuurlijk een beetje zonde ;) Hij moet ook goed klinken met muziek. Dat het met mijn telefoon niet goed lukt kan ik begrijpen en vind ik niet zo héél erg interessant, maar ik vind het wél vervelend dat ik op mijn PC voor mijn gevoel wat dynamiek mis.

De PC's waarop ik muziek luister zijn gelukkig vrijwel hetzelfde, ze zijn beide opgebouwd rond een Intel H77 chipset, met een Realtek ALC898 codec. Voor mijn gevoel mis ik een stukje in zowel het hoog als het laag. In laag is het heel erg afhankelijk van wat ik luister, want in bijvoorbeeld [1] is het laag misschien zelfs iets aanwezig. Terwijl ik in [2] me herinner dat er zo rond de 3-4 seconden haast een "explosie" van hoge en lage tonen zit. Mijn vraag is nu vooral, heeft een losse versterker zoals de FiiO E6 nut om dit op te lossen, of is het nuttiger om te kijken naar een losse DAC zoals de FiiO E09k/E07k nuttiger? Of, misschien zit het wel gewoon tussen mijn oren?

EDIT: Ik merk dat als ik de koptelefoon aan de TV hang het geluid er in het laag ietsjes beter af lijkt te komen, maar dit gaat héél erg ten koste van het hoog. Plus dat er een duidelijk hoorbare (voor mij) brom in het signaal komt. Niet écht een verbetering dus :P

[1] = YouTube: キディ・グレイド OP Full / Kiddy Grade 「未来の記憶」
[2] = YouTube: キディ・ガーランドOP (Let op, vrij luid)

[ Voor 7% gewijzigd door Xudonax op 14-01-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Xudonax schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:21:
De PC's waarop ik muziek luister zijn gelukkig vrijwel hetzelfde, ze zijn beide opgebouwd rond een Intel H77 chipset, met een Realtek ALC898 codec. Voor mijn gevoel mis ik een stukje in zowel het hoog als het laag. In laag is het heel erg afhankelijk van wat ik luister, want in bijvoorbeeld \[1] is het laag misschien zelfs iets aanwezig. Terwijl ik in \[2] me herinner dat er zo rond de 3-4 seconden haast een "explosie" van hoge en lage tonen zit.
Ik heb zelf ook een Beyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm en mij is het met deze hoofdtelefoon ook opgevallen hoe afhankelijk het laag is van hoe de muziek opgenomen/gemasterd is. Dat kan je bij sommige artiesten al van album tot album horen. Zoals bij Dream Theater: van When Dreams and Day Unite naar Images and Words naar Awake zijn er steeds meer lage frequenties aanwezig.

Ik heb naar jouw voorbeelden geluisterd en vond dat geen van beiden echt teveel bas hebben. Nummer 1 heeft een stevige baslijn, maar naar mijn mening overstemt deze de hoge tonen niet. Het klinkt misschien niet zo lekker, maar dat komt doordat de (electronische) bas in de bron al vervormd is.

Nummer 2 heeft geen explosie, maar meer een brij van voornamelijk midden en hoge tonen. Misschien ligt het aan deze versie, maar er zit gewoon geen dynamiek in.

Het is goed mogelijk dat je onboard sound niet genoeg vermogen levert om je hoofdtelefoon aan te sturen, maar ik zou niet afgaan op Youtube filmpjes van slecht gemasterde muziek. Wil je muziek horen die goed op je hoofdtelefoon klinkt, moet je naar muziek luisteren die goed gemasterd is. Zie loudness war.

Overigens luister ik zelf op een Yamaha AP-U70 welke via toslink verbonden zit met de onboard sound van mijn moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Vaak zijn onboard geluidskaarten niet veel soeps en ik kan me voorstellen dat deze moeite heeft met een 250 ohms koptelefoon. Een oplossing hiervoor kan de FiiO e10 zijn als je wat meer budget wil gaan. In de prijsklasse van de e09k/e07k combi is er meer op de markt waar ik minder verstand van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ

RichZ

Keep burning!

Heilige Kaas schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:39:
[...]
De dt860 heb ik niet gehoord maar ik kan vouchen voor de hd558. Goede soundstage wat van pas komt voor het gamen. Alleen voor de hiphop zou de 518 misschien beter zijn maar de 558 is beter voor de rest.
Ok bedankt, ik had al een lichte voorkeur voor de Sennheiser 558, dus dit versterkt de voorkeur alleen maar. Iemand hier ervaring met de Beyerdynamic DT 860 Premium, hoe is de soundstage in vergelijking met de Sennheiser 558, en is hij verder geschikt voor de eisen die ik eerder in dit topic poste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

RichZ schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:02:
[...]
Ok bedankt, ik had al een lichte voorkeur voor de Sennheiser 558, dus dit versterkt de voorkeur alleen maar. Iemand hier ervaring met de Beyerdynamic DT 860 Premium, hoe is de soundstage in vergelijking met de Sennheiser 558, en is hij verder geschikt voor de eisen die ik eerder in dit topic poste?
Als je Sennheiser gewend bent en je vindt de Sennheisser sound mooi, dan zou ik niet gaan voor de BeyerDynamic. BeyerDynamic heeft een hele andere sound dan Sennheiser. Het zijn beide geenszins slechte hoofdtelefoons, maar ze klinken beide significant anders.

Beide hoofdtelefoons gaan prima voldoen aan je eisen qua gebruiksmogelijkheden, alleen zou ik nog wel investeren in een losse (hoofdtelefoon)versterker om het beste uit de je koptelefoon te halen.Sterker nog: Misschien zou ik mijn budget wel gebruiken om de bestaande koptelefoon te voorzien van nieuwe pads en een nieuwe versterker. Dat zou zo maar eens heel bevredigend kunnen uitpakken.

Maar alle ervaringen hier gaan je echt niet helpen met je keuze. Natuurlijk zijn er dingen te zeggen over bouwkwaliteit en dergelijke, maar een koptelefoon is voornamelijk bedoeld om geluid te produceren. En niets is zo persoonlijk als de beleving van geluid. De een houdt van pompende bassen, de ander van ragfijne hoogweergave. Wat jou voorkeur is, weet alleen jij. Ik zou dus gewoon beide koptelfoons gaan beluisteren en diegene die voor jou het beste klinkt aanschaffen en je verder niet druk maken over wat alle reviews en behulpzame mede-tweakers er over zeggen (voor wat de geluidsweergave betreft dan), want hun voorkeuren zijn vast niet gelijk aan die van jou.

Ik vind BeyerDynamic een drama om lang naar te luisteren en Sennheiser niet. Maar goed, ik heb een sterke voorkeur voor de Sennheiser sound. Mijn overbuurman gruwelt van Sennheiser en zweert bij AKG. En zo zullen er ook mensen zijn die zweren bij de BeyerDynamics sound.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op maandag 14 januari 2013 @ 20:04:
Ik weet het allemaal nog niet :)
Ik weet wel dat ik vaak verschil heb gemerkt met nieuw en oud maar of dat dat ligt aan wennen of niet weet ik niet. Ik wil het graag een keer testen maar ik heb geen geld om een tweede paar dezelfde headphones te kopen :P
Net zo iets vind ik kabels. Ik kan het me zelf niet voorstellen dat het verschil maakt maar dan moet ik het zelf een keer getest hebben. Nu heeft de x1 een gewone jack aansluiting dus zou ik een keer kijken of een action kabeltje het geluid verslechterd. Maar ook hier weer heb ik geen geld om een high end kabel te kopen.
Zelf heb ik bijvoorbeeld wel al eens verschil gehoord tussen 16 en 24 bits maar dit is ook weer nog steeds niet helemaal bevestigd omdat het hier om twee verschillende downloads ging.
Al dit soort dingen zijn te testen met dubbel blinde tests want dit zijn wetenschappelijk aan te tonen feiten. En die nodigen juist iedereen die hieraan twijfelt uit om het zelf te testen en bevindingen te delen. Het meest zwakke punt van deze testen zijn vaak de mens zelf en niet de techniek zelf die getest wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ

RichZ

Keep burning!

Killer schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:47:
[...]

Als je Sennheiser gewend bent en je vindt de Sennheisser sound mooi, dan zou ik niet gaan voor de BeyerDynamic. BeyerDynamic heeft een hele andere sound dan Sennheiser. Het zijn beide geenszins slechte hoofdtelefoons, maar ze klinken beide significant anders.

Beide hoofdtelefoons gaan prima voldoen aan je eisen qua gebruiksmogelijkheden, alleen zou ik nog wel investeren in een losse (hoofdtelefoon)versterker om het beste uit de je koptelefoon te halen.Sterker nog: Misschien zou ik mijn budget wel gebruiken om de bestaande koptelefoon te voorzien van nieuwe pads en een nieuwe versterker. Dat zou zo maar eens heel bevredigend kunnen uitpakken.

Maar alle ervaringen hier gaan je echt niet helpen met je keuze. Natuurlijk zijn er dingen te zeggen over bouwkwaliteit en dergelijke, maar een koptelefoon is voornamelijk bedoeld om geluid te produceren. En niets is zo persoonlijk als de beleving van geluid. De een houdt van pompende bassen, de ander van ragfijne hoogweergave. Wat jou voorkeur is, weet alleen jij. Ik zou dus gewoon beide koptelfoons gaan beluisteren en diegene die voor jou het beste klinkt aanschaffen en je verder niet druk maken over wat alle reviews en behulpzame mede-tweakers er over zeggen (voor wat de geluidsweergave betreft dan), want hun voorkeuren zijn vast niet gelijk aan die van jou.

Ik vind BeyerDynamic een drama om lang naar te luisteren en Sennheiser niet. Maar goed, ik heb een sterke voorkeur voor de Sennheiser sound. Mijn overbuurman gruwelt van Sennheiser en zweert bij AKG. En zo zullen er ook mensen zijn die zweren bij de BeyerDynamics sound.
Ja, eigenlijk heb je gewoon helemaal gelijk, dus ik zal binnenkort eens gaan luisteren. Wat betreft die versterker, ik plug mijn hoofdtelefoon momenteel in mijn PC speakerset (Creative Gigaworks T3) die weer op mijn geluidskaart zit aangesloten (X-Fi XtremeMusic). Weet iemand of het signaal naar de hoofdtelefoon dan versterkt wordt door de versterker van de speakerset of is het gewoon het signaal van de geluidskaart met volumeregeling van de speakerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je zal op die fiets weinig profijt hebben van een koptelefoon versterker ;) Of in ieder geval niet genoeg om de kosten te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ

RichZ

Keep burning!

Heilige Kaas schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:53:
Je zal op die fiets weinig profijt hebben van een koptelefoon versterker ;) Of in ieder geval niet genoeg om de kosten te verantwoorden.
In mijn geval is het ook niet de bedoeling om mijn hoofdtelefoon op de fiets te gebruiken maar op de PC. Vandaar mijn vraag of de hoofdtelefoonaansluiting van mijn speakerset versterkt wordt door de versterker van de speakerset of dat het gewoon een doorgeefluik is van het signaal vanuit de geluidskaart maar dan met volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Fiets, pc maakt allemaal niet uit. Ook op de pc heb je er geen profijt van. Het was meer zo bedoeld van via die aansluitmogelijkheden die je hebt heb je er geen profijt van. Op die fiets. (of is dat een lokale uitspraak ofzo? :P)

De geluidskaart die je noemt zal denk ik voldoende zijn voor die headphone. Misschien versterkt de speakerset het signaal van je headphone, dat kan positief of negatief zijn. Het beste wat je kan doen is gewoon luisteren naar het verschil tussen direct op de geluidskaart en via die speakerset. Er is een grote kans dat het verschil totaal niet hoorbaar is en in dat geval zal ik gewoon voor de makkelijkste optie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichZ

RichZ

Keep burning!

Heilige Kaas schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:17:
Fiets, pc maakt allemaal niet uit. Ook op de pc heb je er geen profijt van. Het was meer zo bedoeld van via die aansluitmogelijkheden die je hebt heb je er geen profijt van. Op die fiets. (of is dat een lokale uitspraak ofzo? :P)

De geluidskaart die je noemt zal denk ik voldoende zijn voor die headphone. Misschien versterkt de speakerset het signaal van je headphone, dat kan positief of negatief zijn. Het beste wat je kan doen is gewoon luisteren naar het verschil tussen direct op de geluidskaart en via die speakerset. Er is een grote kans dat het verschil totaal niet hoorbaar is en in dat geval zal ik gewoon voor de makkelijkste optie gaan.
Ah, my bad, ik las "op de fiets" en niet "op die fiets", dus nee het is geen lokale uitspraak voor zover ik weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik ben in het bezit van een Ultrasone HFI 780 en ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit, ik ben minder te spreken over het comfort. Na een half uur beginnen mijn oren al te zweten en na een klein uur krijg ik ook last van het gebied rond mijn oren waar de pads zitten. Ik weet dat het mogelijk is om de pads te vervangen en vroeg mij af of er hier mensen waren die de pads al hebben vervangen en hoe dat het comfort verbeterd en het geluid veranderd, het liefst zou ik vrijwel hetzelfde geluid behouden en een flink beter comfort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie welke hoofdtelefoon je gewoon de hele dag comfortabel op kunt hebben? Want dat wil ik namelijk graag. Moet ik dan toch voor een gamingheadset gaan die zich eigenlijk altijd richten op urenlange gamingsessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:18:
Weten jullie welke hoofdtelefoon je gewoon de hele dag comfortabel op kunt hebben? Want dat wil ik namelijk graag. Moet ik dan toch voor een gamingheadset gaan die zich eigenlijk altijd richten op urenlange gamingsessies?
Ik kan grado gemakkelijk een hele dag ophebben. Zonder problemen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
BeyerDynamic DT770/880/990 is ook wel een aanrader, met zn grote pluchen over-the-ear schelpen. Verder zijn open koptelefoons bij langere draagperiodes minder vermoeiend dan gesloten, maar dan moet je wel de nadelen van open koptelefoons kunnen hebben (mensen in dezelfde ruimte kunnen je geluid gewoon horen).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Grado's vallen bij heel veel mensen niet in de categorie comfortabel. Dit komt omdat de earpads je oren aanraken. De beyer dynamics hebben lekker zachte kussens maar schijnen nog al te klemmen. Dit kan je oplossen door de headband op te rekken. Ik vind zelf sennheiser erg fijn zitten. Ik heb de 518 maar de 558 heeft comfortabelere kussens.
Gesloten koptelefoons worden sneller warm dus dat is ook weer ten nadele van het comfort, het geluid zelf vind ik ook vermoeiender.
Ik heb nu ook een fidelio x1 op mijn hoofd en veel comfortabeler kan denk ik niet. Super zachte kussens. Heerlijk :) Alleen schijnt deze weer moeilijk samen te gaan met grote hoofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Mijn Sennheiser HD25-1 II is inmiddels ook binnen. Wel gaar verpakt door ING overigens. Gewoon verzenden in de originele doos met daarop een documentenhoesje :/

Eerste indrukken zijn

- erg licht
- plastic :+
- zit vrij strak om het hoofd maar blijft daardoor goed zitten. Voor mij een pluspunt vanwege het hardlopen met deze headphone. Ik moet afwachten hoe het comfort is na - pak hem beet - 2 uur.
- MP3s met brakke bitrates klinken nu wel erg brak. Gelukkig heb ik de meeste wel op 320 kbps staan.
- standaard kabeltje ziet er wel erg fragiel uit.
- isoleert erg goed
- icm iPod nano v6: wel te doen. Kan denk ik wel een fiio E6 gebruiken voor net dat beetje oomph.
- ik hoor dingen in muziek die ik eerder nog nooit had gehoord 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fu9w7MxmthpBSM2ooFrPznVt/full.jpg

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heilige Kaas schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:33:De beyerdynamics hebben lekker zachte kussens maar schijnen nog al te klemmen. Dit kan je oplossen door de headband op te rekken.
Of door de consumenteneditie te kopen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

vhal schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:24:
- zit vrij strak om het hoofd maar blijft daardoor goed zitten. Voor mij een pluspunt vanwege het hardlopen met deze headphone. Ik moet afwachten hoe het comfort is na - pak hem beet - 2 uur.
Hij gaat na verloop van tijd wel wat losser zitten, maar zou vast genoeg moeten blijven voor hardlopen. Draagcomfort is imo stuk beter met de velour pads.
De mijne heeft het 4 jaar uit gehouden, dagelijks gebruik.
- icm iPod nano v6: wel te doen. Kan denk ik wel een fiio E6 gebruiken voor net dat beetje oomph.
De HD25 is prima aan te sturen door mobiele devices, ik zou er vooral geen moeite voor gaan doen qua amps.

Veel plezier er mee :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 2 jaar nu ongeveer de Sennheiser HD380 Pro. Gebruik hem vrij intensief en ben over het geluid en de pasvorm meer dan tevreden. Ik kan hem fijn dragen, maar bij een klein kind past hij ook goed. Enige nadelen vindt ik het draad wat eraan zit en waar geen alternatief voor is. Dit draad is namelijk erg lang en hangt tot ongeveer mijn knieen los te bungelen. Andere nadeel is de opberghoes waar hij gewoon niet lekker in past. De hoes gebruik ik dan ook al een tijdje niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://1nnerspaceboy.files.wordpress.com/2011/09/sennheiser-hd-380-pro-headphones-w-case.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Mijn Sennheiser HD25-1 II is inmiddels ook binnen. Wel gaar verpakt door ING overigens. Gewoon verzenden in de originele doos met daarop een documentenhoesje :/

Eerste indrukken zijn

- erg licht
- MP3s met brakke bitrates klinken nu wel erg brak. Gelukkig heb ik de meeste wel op 320 kbps staan.
- isoleert erg goed

[afbeelding]
Hoelang moest je er op wachten?
Ik ga hem namelijk van de week ook bestellen bij ING.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Tnx, nog bedankt voor je antwoorden :)
wolter. schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:05:
[...]
Hoelang moest je er op wachten?
Ik ga hem namelijk van de week ook bestellen bij ING.
Ik heb deze afgelopen zondagmiddag besteld en vandaag in huis gekregen. De geschatte levertijd klopt wel aardig (binnen 5 dagen)

[ Voor 22% gewijzigd door vhal op 16-01-2013 20:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:42:
Ik heb sinds 2 jaar nu ongeveer de Sennheiser HD380 Pro. Gebruik hem vrij intensief en ben over het geluid en de pasvorm meer dan tevreden. Ik kan hem fijn dragen, maar bij een klein kind past hij ook goed. Enige nadelen vindt ik het draad wat eraan zit en waar geen alternatief voor is. Dit draad is namelijk erg lang en hangt tot ongeveer mijn knieen los te bungelen. Andere nadeel is de opberghoes waar hij gewoon niet lekker in past. De hoes gebruik ik dan ook al een tijdje niet meer.

[afbeelding]
Ik heb zelf een Sennheiser HD595 met een 3 meter lange kabel. Op de fiets is dit natuurlijk niet handig, dus ik rol de kabel op, doe er een klittenbandje omheen en dan via mn kontzak naar de broekzak waar de muziekspeler in zit. Op deze manier (exuses voor de slechte foto)

Afbeeldingslocatie: http://i5.minus.com/i65LoZlt0wEOM.jpg

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik verveelde me een beetje en ik dacht van laat ik dit eens proberen. Ik heb nou een andere kabel op mijn fidelio x1 en volgens mij hoor ik echt wel wat verschil.
Let wel op dat ik hier een goedkoop dun kabeltje gebruik :) Dus het kan ook gewoon aan slechte kwaliteit liggen.

Na even ietsjes uitgebreider geluisterd te hebben. Merk ik wel degenlijk verschil. Echt verschil. :P Nooit verwacht dit haha. Maar ik gebruik uiteraard een echt goedkope kabel. Het beste zou zijn als iemand mij een hoge kwaliteits 3.5mm jack -> 3.5 mm jack/6.5mm jack kan leven. Dan kan ik eigenlijk pas bepalen of high end kabels echt nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:38:
Ik verveelde me een beetje en ik dacht van laat ik dit eens proberen. Ik heb nou een andere kabel op mijn fidelio x1 en volgens mij hoor ik echt wel wat verschil.
Let wel op dat ik hier een goedkoop dun kabeltje gebruik :) Dus het kan ook gewoon aan slechte kwaliteit liggen.

Na even ietsjes uitgebreider geluisterd te hebben. Merk ik wel degenlijk verschil. Echt verschil. :P Nooit verwacht dit haha. Maar ik gebruik uiteraard een echt goedkope kabel. Het beste zou zijn als iemand mij een hoge kwaliteits 3.5mm jack -> 3.5 mm jack/6.5mm jack kan leven. Dan kan ik eigenlijk pas bepalen of high end kabels echt nut hebben.
De X1 heeft standaard toch een 3 meter lange fabric OFC cable? Wat gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:38:
Probeer het nu eens met een blinddoek om en dat je iemand anders de kabels laat verwisselen en je niet weet welke kabel het is en jij mag raden.
Als je dan het resultaat krijgt als jij nu zegt heb je écht gelijk. (En tot die tijd geloof ik je niet. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik gebruikte een Action kabeltje en gewoon de standaard kabel.
En een blinde test is inderdaad wel een goede. Moet ik eens een keer hier thuis iemand overtuigen die me wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31

Eerste indrukken zijn

- erg licht
- isoleert erg goed

[afbeelding]
Ik begon met een Grado SR60i, maar die was niet echt goed voor andere muziek dan rock of instrumentaal. Met rock klinkt het dan ook wel fenomenaal, waardoor de HD25-1 ii erg klinisch klonk en ik in eerste instantie moest wennen. Na verloop van tijd wen je aan deze sound en begin je het te waarderen. Je hoort werkelijk alles in de muziek en dat is geweldig. Muziek wordt een spektakel en de beleving gaat met een factor enorm omhoog :)
Zie het na de HD25-1 ii nog maar te evenaren, ja als je veel meer geld gaat uitgeven :) Ik ben erg benieuwd naar een HD600 bijvoorbeeld, maar ik ben eerst bezig met mijn speakersets te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:44
TheAmassama schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 20:16:
[...]

Ik heb zelf een Sennheiser HD595 met een 3 meter lange kabel. Op de fiets is dit natuurlijk niet handig, dus ik rol de kabel op, doe er een klittenbandje omheen en dan via mn kontzak naar de broekzak waar de muziekspeler in zit. Op deze manier (exuses voor de slechte foto)

[afbeelding]
En hoe tevreden ben je over de geluidskwaliteit? De HD595 heeft 50 Ohm impedantie: is dat met een MP3-speler een beetje goed aan te sturen of valt er wat weg?
Is je mp3-speler snel leeg qua accuduur om de HD595 aan te sturen, of houdt hij het lang vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik sta op het punt om een nieuwe headset te kopen, en zit erg te twijfelen tussen deze 2 headsets.
Hiervoor heb altijd een Creative Fatal1ty gebruikt, deze headset ging altijd erg snel stuk, heb er 3 gehad.
maar nu ontopic, ik heb al talloze reviews van beide headset gelezen en gekeken, en ze komen bijden erg goed uit de verf, nu heeft de Corsair alleen meer opties in de software.
Ik zal ook de specificaties van beide headset's even in het topic zetten

Corsair Vengeance 1500 :

Frequency Response: 20Hz-20KHz

Impedance: 32 Ohm @ 1KHz

Dynamic Range: 95dB (A-weighted)

Drivers: 50mm

Cable Length : 3m

Connection : Usb 2.0

Microphone

Type: Unidirectional

Impedance: 2.2 Kilo Ohms

Frequency Response: 100 Hz – 10KHz

Sensitivity: -44dB (+/-3dB)

Plantronics GameCom 780 :

Speakerdriverafmeting: 40 mm

Speakerfrequentierespons 20 Hz – 20 kHz

Frequentierespons van de microfoon 100 Hz – 8 kHz

Kabellengte 2 meter
USB-aansluiting

Nu is de vraag heeft een van jullie ervaring met 1 van de 2 Headsets, en gebaseerd op de specs welke is dan de beste ?

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Specificatie van headphones zijn amper nuttig. Het enige waar je wat mee zou kunnen is de gevoeligheid en de weerstand. Maar zelfs dat zegt niks over de kwaliteit.

Even wat dingetjes:
-Wat is je budget?
-Je krijgt veel meer waar voor je geld als je een losse headphone haalt en een aparte zalman mic. In dit topic is de Audio Technica ATH-AD700 vaak aangeraden. Hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee maar ik geloof de rest. :)
-Mocht je echt persé een headset willen dan is de Sennheiser g4me 360 een goede. Maar Sennheiser komt met nieuwe modellen van die g4me serie dus je zou ook daar op kunnen wachten.

Edit: Ik zie dat de heaphones die jij noemt van een totaal ander budget zijn. Ik kan je niet verder helpen, sorry :)

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-01-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Heilige Kaas schreef op zondag 20 januari 2013 @ 19:39:
-Mocht je echt persé een headset willen dan is de Sennheiser g4me 360 een goede. Maar Sennheiser komt met nieuwe modellen van die g4me serie dus je zou ook daar op kunnen wachten.
Wanneer komen die nieuwe modellen?

Komt er een beter alternatief voor de Sennheiser PC360 g4me bij de nieuwe modellen?

Reden om m'n huidige openstaande bestelling te annuleren met de (slecht leverbare) PC360?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb geen idee, zou je even kunnen googlen :) Ze zijn bij de CES bekend gemaakt.
http://www.techinferno.co...ays-players/#.UO74Pm9HDW4
Aangezien het gaat om een verbeterde versie zou je de bestelling kunnen annuleren maar ik heb geen idee wanneer de nieuwe op de markt komen, hoe ze klinken of hoe duur ze worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Thanks Heilige Kaas, zag net al een review van de PC 363 online staan...
Enige echte toegevoegde waarde is dat ze d.m.v. een USB-dongle nu softwarematig het geluid kunnen emuleren naar simulatie-7.1 surround.
Geluidskwaliteit lijkt so far gelijkwaardig, dus voor mij geen reden van een PC360 af te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik lees nu pas dat de 360 dezelfde drivers heeft als de hd595. Dat wist ik helemaal niet. Verklaard wel waarom deze zo goed is. Nu ben ik toch wel benieuwd of de 363 dezelfde driver heeft als de 5x8 serie. Dat zou dit echt een super headset maken. Ik gebruikte zelf de hd518 voor gaming en die heeft een hele goede plaatsing. Alleen is deze toch te donker voor gaming.
De drivers in de hele 5x8 series zijn hetzelfde. Het enige wat afwijkt is het ontwerp van de cups wat de sonische verschillen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek141
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
http://www.corsair.com/en..._drivers_why_they_matter/

Heb net dit artikel gelezen over de 50mm drivers die in de Corsair 1500 zitten, en ook in andere toestellen.
wat zeggen jullie ervan, bij corsair beweren deze 50mm drivers beter te zijn dan 40 mm drivers.
ik heb mijn keuze trouwens ook al gemaakt, ik heb voor de corsair gekozen vanwege de lange kabel
en de software die beter to configureren is.

Suh dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Baracus en Heilige kaas kunnen jullie me overtuigen om de Philips X1's te halen??
Ik had een tijdje geleden de Beyerdynamic DT 770 Pro 25th Anniversary edition gehaald, maar weer teruggestuurd omdat ik geen versterker op m'n kamer heb staan en het geluid erg schel vond klinken via m'n PC.
Ik mis nu toch wel het geluid van een goede koptelefoon dus ik zit te twijfelen om weer een koptelefoon te kopen en 'm dit keer wel te houden...
Het geluid dat uit de DT 770 komt (i.c.m. een versterker) vind ik erg prettig, het klinkt warm en er zat ook redelijk was bass in wat ik ook wel prettig vind.
Nu die cashback actie van Philips nog loopt en de koptelefoon op 190 euro uitkomt krijg ik toch wel de neiging om er één te bestellen.
In de review van de X1 op headfonia wordt de koptelefoon vergeleken met de DT 770 PRO AE (toevallig :) ) maar daar wordt geschreven dat de treble en mids van de Beyers beter naar voren komen maar dat de X1 (nog) meer bass heeft.
Verder staat er dat de Beyers een meer driedimensionaal geluid geven wat ik best wel raar vind omdat dit een gesloten koptelefoon is.
Ik lees vaak dat open koptelefoons een ruimer geluid geven maar misschien vergis ik me en is dit iets anders dan dridemensionaal geluid...
Heeft 1 van jullie misschien zowel de Beyers als de X1 getest om een vergelijking te kunnen geven??

~edit: De X1's zien er ook wel verschrikkelijk comfortable uit met die memory foam pads en die hoofdband.
Dat vond ik ook wel een beetje een nadeeltje (geen grote) van de Beyers: ze zaten best wel strak en de anniversary edition had ook geen velour pads waardoor ik het na een tijdje wel begon te voelen (vooral met een bril op).
Verder las ik in verschillende reviews dat de X1 ook een vol geluid geeft als je ze aansluit op een MP3 speler of PC zonder geluidskaart.
Van de Beyers werd dit echter ook gezegd maar ik ervoer dit toch anders, kunnen jullie mij vertellen of de X1's nog steeds goed en vol klinken als je ze op een MP3 of laptop/PC zonder goede geluidskaart aansluit?

Alvast bedankt.

[ Voor 20% gewijzigd door AdmiralSnipe op 20-01-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Lol de grootte van de drivers zegt NIKS over de performance. Just so you know :)

En nee ik heb niet beide hoofdtelefoons beluisterd dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Wat ik wel kan zeggen, dat is iets waar ik achter ben gekomen na verloop van tijd, is dat een open koptelefoon natuurlijker/mooier klinkt en vooral veel ruimtelijker. maar dit is ook een kwestie van smaak dus ik kan daar weinig over zeggen.

Wat je altijd kan doen is gewoon de x1 bestellen via een goede site (bol.com) en dan heb je 7 dagen de tijd om hem uit te proberen. (wet koop op afstand) of je mag van mij ook een keertje langskomen als je in de buurt woont. :) Give a pm. ;)

Ik kan wel zeggen dat het echt een hele goede koptelefoon is. Ik merk ook nu echt dat de FiiO e10 de beperkende factor is. Vandaar dat ik zelf nu ook op zoek ga naar een andere dac/amp.
Deze headphone klinkt trouwens echt goed uit alles. Ik heb mijn onboard geluidskaart geprobeerd en dat klinkt echt gewoon goed. Ook via mijn cowon is het prima. *pakt z'n telefoon* nouja, dat klinkt toch wel een stuk minder maar opzich nog verassend goed. Je mist niks ofzo. Knap hoe philips dit voor elkaar heeft.

Edit:
Ik lees net je edit pas maar ik heb een deel al beschreven. En over het comfort, heerlijk. Ook met bril. :) Ik lees alleen dat een lang/groot hoofd een probleem kan zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-01-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Heilige Kaas schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:48:
Lol de grootte van de drivers zegt NIKS over de performance. Just so you know :)

En nee ik heb niet beide hoofdtelefoons beluisterd dus ik kan er niet zo veel over zeggen. Wat ik wel kan zeggen, dat is iets waar ik achter ben gekomen na verloop van tijd, is dat een open koptelefoon natuurlijker/mooier klinkt en vooral veel ruimtelijker. maar dit is ook een kwestie van smaak dus ik kan daar weinig over zeggen.

Wat je altijd kan doen is gewoon de x1 bestellen via een goede site (bol.com) en dan heb je 7 dagen de tijd om hem uit te proberen. (wet koop op afstand) of je mag van mij ook een keertje langskomen als je in de buurt woont. :) Give a pm. ;)

Ik kan wel zeggen dat het echt een hele goede koptelefoon is. Ik merk ook nu echt dat de FiiO e10 de beperkende factor is. Vandaar dat ik zelf nu ook op zoek ga naar een andere dac/amp.
Deze headphone klinkt trouwens echt goed uit alles. Ik heb mijn onboard geluidskaart geprobeerd en dat klinkt echt gewoon goed. Ook via mijn cowon is het prima. *pakt z'n telefoon* nouja, dat klinkt toch wel een stuk minder maar opzich nog verassend goed. Je mist niks ofzo. Knap hoe philips dit voor elkaar heeft.

Edit:
Ik lees net je edit pas maar ik heb een deel al beschreven. En over het comfort, heerlijk. Ook met bril. :) Ik lees alleen dat een lang/groot hoofd een probleem kan zijn.
Bedankt voor je reactie.
Pfff moest even zoeken waar Bemmel ligt maar is toch net iets te ver vanuit Fryslân. ;)
Ik verwacht ook dat een open hoofdtelefoon ruimtelijker klinkt dan een gesloten en daarom vind ik het een beetje raar dat in de review van headfonia staat dat de Beyers driedimensionaler klinken.
Ook goed om te horen dat ze zo comfortabel zitten want dat vind ik ook erg belangrijk voor een hoofdtelefoon die je thuis gedurende een langere tijd op je hoofd hebt zitten.
Nog even een vraagje: Ik las dat de X1 een best wel warm geluid geeft met aardig wat bass, kun je dit bevestigen??
Ik had laatst in-ears gekocht van Sony om mee te nemen wanneer ik onderweg ben maar die dingen klinken nogal schel (terwijl ze als "extra bass" gelabeld staan, eigenlijk had ik ze vanwege zo'n schreeuwerige naam al niet moeten kopen) wat ik verschrikkelijk irritant vind, maar omdat het in-ears zijn kunnen ze niet geretourneerd worden.
Het geluid van de Beyers die ik had stond me wel aan, dus als de X1's een beetje hetzelfde geluid geven zit het wel goed.
Misschien dat ik ze gewoon bestel, ben best wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik kan zeker bevestigen dat ze warm klinken. Hardstikke warm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Heilige Kaas schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:17:
Ik kan zeker bevestigen dat ze warm klinken. Hardstikke warm. :)
Oooooh, nu wil ik ze hebbon! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch klopt het. De AE heeft een betere 3 dimensionaliteit als de X1. Alle 2 prima headphones trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dan wil ik die AE toch wel een keer horen. Bedoel je met 3 dimensionaliteit dat de instrumenten beter te plaatsen zijn, of dat het geluid je meer omringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
AdmiralSnipe schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:32:
Baracus en Heilige kaas kunnen jullie me overtuigen om de Philips X1's te halen??

Alvast bedankt.
De X1 is zeker warm maar blijft wel mooi gebalanceerd en helder klinken met details. De Beyers ken ik niet.
Ze zijn heel makkelijk aan te sturen, Sandisk zip, Iaudio J3 geven voldoende volume en vol geluid.

Het probleem met een grote bakkus klopt wel. Ik heb de X1 op de maximale stand staan en dat heb ik met andere hoofdtelefoons niet. Als je echt een enorme bakkus hebt dan kan het weleens een probleem zijn :P Ze zitten wel fantastisch, heerlijk hoe de nasa schuim pads zacht worden door lichaamswarmte.

Het enigste wat mij niet aanstaat zijn de waarschijnlijk niet vervangbare pads, Philips heeft nog steeds geen antwoord gegeven.

[ Voor 53% gewijzigd door BARACUS op 21-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Huh wat, hoe zet jij hem op zijn maximale stand? Ik zie geen manier om hem te verstellen. Of bedoel je gewoon dat hij maximaal uitrekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Heilige Kaas schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:06:
Huh wat, hoe zet jij hem op zijn maximale stand? Ik zie geen manier om hem te verstellen. Of bedoel je gewoon dat hij maximaal uitrekt?
Maximaal uitgetrokken :)
Ik zat in het begin wel aan dat leer te rukken om hem uit te schuiven :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
BARACUS schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:51:
[...]

De X1 is zeker warm maar blijft wel mooi gebalanceerd en helder klinken met details. De Beyers ken ik niet.
Ze zijn heel makkelijk aan te sturen, Sandisk zip, Iaudio J3 geven voldoende volume en vol geluid.

Het probleem met een grote bakkus klopt wel. Ik heb de X1 op de maximale stand staan en dat heb ik met andere hoofdtelefoons niet. Als je echt een enorme bakkus hebt dan kan het weleens een probleem zijn :P Ze zitten wel fantastisch, heerlijk hoe de nasa schuim pads zacht worden door lichaamswarmte.

Het enigste wat mij niet aanstaat zijn de waarschijnlijk niet vervangbare pads, Philips heeft nog steeds geen antwoord gegeven.
Jij ook bedankt voor je reactie.
Ik ben nu op zich wel benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met de Beyers maar de levertijd bij Bol zit nu weer op 2-3 weken dus ik wacht even af of dit nog gaat veranderen voor de 31e van januari.

~edit: Weet niet of je dat rare kwabje nog draagt zoals in je profiel foto, maar misschien moet je die er eens afscheren zodat je headset beter zit. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door AdmiralSnipe op 21-01-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

AdmiralSnipe schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:02:
[...]

Jij ook bedankt voor je reactie.
Ik ben nu op zich wel benieuwd hoe ze klinken in vergelijking met de Beyers maar de levertijd bij Bol zit nu weer op 2-3 weken dus ik wacht even af of dit nog gaat veranderen voor de 31e van januari.

~edit: Weet niet of je dat rare kwabje nog draagt zoals in je icoon foto, maar misschien moet je die er eens afscheren zodat je headset beter zit. ;)
Wehkamp heeft ze zo te zien wel op voorraad voor 10tje meer. Kan ze ook nergens beluisteren.
Weet niet of ik het aandurf om het blind te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
Nohead schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:39:
[...]

Wehkamp heeft ze zo te zien wel op voorraad voor 10tje meer. Kan ze ook nergens beluisteren.
Weet niet of ik het aandurf om het blind te kopen :P
Klopt, bij Wehkamp staan ze voor 250, dus met cashback zou je dan op 200 uit komen.
Dat blind kopen moet geen probleem zijn, je hebt meestal 14 dagen om te beslissen of je de koptelefoon wilt houden en anders retourneer je 'm ook al vind ik het niet zo fijn om steeds alles terug te sturen...
Maar het is dus niet zo dat je er gelijk aan vast zit wanneer je 'm koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Hebben jullie dit al gezien? Een app die een hele reeks headphones met voorgeprogrammeerde EQ neutraliseert. Dus custom EQ settings voor specifieke headphones, met als doel ze volkomen neutraal te maken. Best interessant, ik heb zelf echter geen Apple produkten in huis.

Afbeeldingslocatie: http://a1944.phobos.apple.com/us/r1000/075/Purple/v4/8e/72/58/8e725873-2d4f-9e4b-8393-802788ae927f/mzl.btkflreq.320x480-75.jpg

http://www.goldenears.net/
https://itunes.apple.com/us/app/accudio-pro/id553759905?mt=8

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-09 15:22
Hai

Ik zoek een koptelefoon voor het gamen met goed geluid en die over de oren zit
graag rond de 100 euro.

kunnen jullie misschien helpen ( want ik zoek me suf maar twijfel vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Heilige Kaas schreef op zondag 20 januari 2013 @ 21:59:
Ik lees nu pas dat de 360 dezelfde drivers heeft als de hd595. Dat wist ik helemaal niet. Verklaard wel waarom deze zo goed is. Nu ben ik toch wel benieuwd of de 363 dezelfde driver heeft als de 5x8 serie. Dat zou dit echt een super headset maken. Ik gebruikte zelf de hd518 voor gaming en die heeft een hele goede plaatsing. Alleen is deze toch te donker voor gaming.
De drivers in de hele 5x8 series zijn hetzelfde. Het enige wat afwijkt is het ontwerp van de cups wat de sonische verschillen geeft.
Ik denk dat de PC363 NIET dezelfde drivers heeft als de 5x8 serie en de PC360, omdat de PC363 een impedantie van 32 ohm heeft volgens die review.
Een PC360 heeft een impedantie van 50 ohm, net als bijv. ook de HD598 50 ohm heeft.

Hoeft niet te betekenen dat de PC363 slechter klinkt ofzo, afgaande op de eerder genoemde review, maar het is geen ''echte'' hd598.

Waarschijnlijk hebben ze andere drivers gebruikt met een lagere impedantie, om hem beter aan te kunnen sturen met die USB-geluidskaart die er bij geleverd wordt.
Gevolg daarvan is wel dat hij zo'n 250 euro gaat worden, terwijl een PC360 voor 150 euro besteld kan worden (of hij nog eens geleverd gaat worden is de vraag... ik wacht af!).
Kan je natuurlijk wel nagaan dat het mogelijk interessanter is voor Dolby Digital simulatie een losse geluidskaart van 100 euro aan te schaffen, dan de geluidskaart van Sennheiser te gebruiken welke Dolby Digital simuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzel1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 09:38
Hallo allemaal,

Ik wil een kop telefoon bestellen. Nu heb ik geen mogelijkheden om ze uit te testen waar ik woon, dus wil ik een webshop waar ik het kan terug sturen zonder problemen. Nu weet ik dat je wettelijk gezien bij elke webshop het mag testen en terugsturen, maar in de praktijk wordt hier vaak nogal moeilijk over gedaan. Hebben jullie ervaring met webwinkels die hier niet zo moelijk over doen? (indien je er natuurlijk zo voorzichtig mogelijk mee omgaat en de verpakking zo heel mogelijk laat).

Ik ben eigenlijk een leek op het gebied van audio en apparatuur. Ik heb echter veel research gedaan en koop liever gelijk iets goed dan dat ik over een jaar weer een ander koop. Nu heb ik onder andere op headfi gevonden dat de sennheiser hd25-1-2 een hele goede koptelefoon is. Hij moet vooral goed isoleren aan gezien ik een hekel heb als ik andere dingen hoor. Verder luister ik veel hiphop, dance, r&b, hardstyle. Ik zat er aan te denken dan de adidas versie te bestellen. Alleen kost hij wel 210 euro. Zouden jullie deze aanraden of toch wat anders?en waarom.

[ Voor 35% gewijzigd door denzel1990 op 23-01-2013 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

denzel1990 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:02:
Hebben jullie ervaring met webwinkels die hier niet zo moelijk over doen?
Mijn DT 770 PRO heb ik na een dag teruggestuurd naar Zercom. Bij het starten van de RMA-procedure werd gemeld dat de bij ontvangst geldende dagwaarde gecrediteerd zou worden. Op het moment dat ze de koptelefoon ontvingen was de dagwaarde nog hetzelfde als het aankoopbedrag, dus dat was uiteindelijk geen probleem. Echter hebben ze alleen dat bedrag teruggestort en niet de verzendkosten die gemaakt zijn voor het verzenden van Zercom naar mij. Misschien omdat ik bij het bestellen voor verzekerde verzending had gekozen (wat een meerprijs inhield), maar daar heb ik niet naar geïnformeerd.

Hoe dan ook, bovenstaande is een enkele ervaring waar je moeilijk een beeld mee kunt vormen dat recht zou doen aan Zercoms service (of het gebrek daaraan). Voor een betrouwbaarder beeld kun je het beste de shopreviews erop na slaan (en sorteren op aftersales).
marijn15 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:55:
Als je aangeeft wat je eisen zijn, waar je 'm op aansluit, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarover je twijfelt valt er misschien iets zinnigs over te zeggen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denzel1990
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-08 09:38
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een koptelefoon bij azerty en het terugsturen ervan. Zie wel dat ze een goede score hebben voor aftersales, maar ik kon geen specifiek geval vinden die op die van mij leek. Eigenlijk alleen maar pc's en onderdelen die stuk gingen.
denzel1990 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 23:02:

Ik ben eigenlijk een leek op het gebied van audio en apparatuur. Ik heb echter veel research gedaan en koop liever gelijk iets goed dan dat ik over een jaar weer een ander koop. Nu heb ik onder andere op headfi gevonden dat de sennheiser hd25-1-2 een hele goede koptelefoon is. Hij moet vooral goed isoleren aan gezien ik een hekel heb als ik andere dingen hoor. Verder luister ik veel hiphop, dance, r&b, hardstyle. Ik zat er aan te denken dan de adidas versie te bestellen. Alleen kost hij wel 210 euro. Zouden jullie deze aanraden of toch wat anders?en waarom.
En kan iemand me hier nog mee verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
marijn15 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 18:55:
Hai

Ik zoek een koptelefoon voor het gamen met goed geluid en die over de oren zit
graag rond de 100 euro.

Teufel Aureol Real, onlangs een review sample binnen gekregen en ben er zeer over te spreken. Hij ziet er compleet anders uit dan hij klinkt. Mijn eerste indruk was "fashion headphone... ewww" maar de sound is ontzettend goed voor 100 euro. Onverwacht neutraal, het hoog is niet fel waardoor je nergens sibilance hoort en de bass heeft geen nadruk. Metingen zijn ook redelijk lineair. Echt onverwacht, vooral als je naar het uiterlijk en naar de vorige produkten van Teufel kijkt. Hij is comfortabel en heeft een brede soundstage die perfect werkt bij de meeste genres, films en games. Hij is tevens super licht waardoor je hem uren op kunt houden. Wel een beetje plastic qua bouwkwaliteit maar de sound en het comfort maken dit ruimschoots goed. Dit ding gaat hopelijk meer populariteit krijgen dit jaar. Binnenkort review op Headfonia.com

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NDQwWDQ0MA==/$T2eC16RHJIkE9qU3kWtOBQt2Jh1-Jw~~60_84.JPG

Hier trouwens alvast een link naar een goede review: http://www.alpha-audio.nl/2012/12/review-teufel-aureol-real/

Dit wordt trouwens mijn nieuwe standaard antwoord op de vraag "Welke hoofdtelefoon onder de 100 euro??" ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Negakinu op 23-01-2013 09:27 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 28-03 16:51
en welke voor een gesloten headphone < 100e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
@Negakinu

Heb je toevallig ook ooit de kans gehad de Aureol Massive van Teufel te luisteren? Dat vond ik zelf een geen fijne headphone met een zwaar bass heavy geluid waardoor alle detail wegviel. Zou mooi zijn als Teufel nu een audiovriendelijke headphone heeft. Even ter referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
cvheereveld schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:04:
@Negakinu

Heb je toevallig ook ooit de kans gehad de Aureol Massive van Teufel te luisteren? Dat vond ik zelf een geen fijne headphone met een zwaar bass heavy geluid waardoor alle detail wegviel. Zou mooi zijn als Teufel nu een audiovriendelijke headphone heeft. Even ter referentie.
Juist omdat ik de vorige Teufel hoofdtelefoons, inclusief de Teufel Fidelity IEM (die ik ook hier thuis heb), ook echt niet goed vond, was ik zo verrast door deze Real. Alsof ze 180 graden de ander kant op zijn gegaan.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
r.brands schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:03:
en welke voor een gesloten headphone < 100e?
Brainwavz HM5

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
denzel1990 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:14:
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een koptelefoon bij azerty en het terugsturen ervan. Zie wel dat ze een goede score hebben voor aftersales, maar ik kon geen specifiek geval vinden die op die van mij leek. Eigenlijk alleen maar pc's en onderdelen die stuk gingen.

[...]

En kan iemand me hier nog mee verder helpen.
De usual suspects: HD25-1, M50, HM5, DT770 Anniversary Edition... Geen ervaring met Azerty trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 23-01-2013 16:05 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:32
Negakinu schreef op maandag 21 januari 2013 @ 15:54:
Hebben jullie dit al gezien? Een app die een hele reeks headphones met voorgeprogrammeerde EQ neutraliseert. Dus custom EQ settings voor specifieke headphones, met als doel ze volkomen neutraal te maken. Best interessant, ik heb zelf echter geen Apple produkten in huis.

[afbeelding]

http://www.goldenears.net/
https://itunes.apple.com/us/app/accudio-pro/id553759905?mt=8
Interessante app, en ik zou 'm graag willen proberen op m'n iPhone maar ik vind 5 dollar net ff te gortig om iets te proberen.. Helaas is er geen proeftijd bij Apple zoals bij Android..
Pagina: 1 ... 33 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.