Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Jaa het gaat zeker hard genoeg.
Je moet zelf de afweging maken. Hd518 heeft de treble wat meer op de achtergrond en de hd558 niet. Dus meer elektronische muziek is HD 518, anders de 558.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08-2024
Jongens jongens, dit is echt hopeloos!
Die hifi hobo die ik hier af en toe voorbij zie komen is echt schandalig duur.
Ik weet echt niet meer waar ik nu nog terecht kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n

EDIT : dubbelpost, hoe verwijder ik dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Quint3n op 22-12-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Quint3n schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:57:
De hobo hifi is een stuk duurder dan somige andere winkels. Hiervoor krijg je echter wel een hele goede service en de mogelijkheid om op allerlei apparatuur te testen. Als je laat merken dat je de prijs erg hoog vindt doen ze vaak wat aan de prijs. Er is iemand in dit forum geweest (weet even niet meer wie) die een Sennheiser HD650 voor 350 euro heeft meegekregen. Dat is ver onder de prijs waarvoor zij hem normaal gesproken verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Omaatjehenk schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:12:
[...]

De hobo hifi is een stuk duurder dan somige andere winkels. Hiervoor krijg je echter wel een hele goede service en de mogelijkheid om op allerlei apparatuur te testen. Als je laat merken dat je de prijs erg hoog vindt doen ze vaak wat aan de prijs. Er is iemand in dit forum geweest (weet even niet meer wie) die een Sennheiser HD650 voor 350 euro heeft meegekregen. Dat is ver onder de prijs waarvoor zij hem normaal gesproken verkopen!
Jammer genoeg nog steeds duurder dan online aankopen...
Keymusic heeft echt de perfecte balans, maar ze hebben jammer genoeg niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben laatst 3 uur in de hobo hifi geweest om van alles te luisteren en heb er niks gekocht :P Dus zo kan het ook. Het is misschien niet heel netjes maarja. Ik ga er ooit wel wat halen hoor want de service is echt super! Beter kan bijna niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Luister nu regelmatig naar muziek met mijn nieuw aangeschafte JVC s500's. Echt zeer goede allrounders! Super strakke bas dankzij de carbon nano-tubes. Ook in het hoog kunnen ze goed meekomen - toch sprankelend. ook voor gesloten cans nog een goede soundstage. Eigenlijk nog niets van muziek gehoord waarbij ik het idee had dat ze niet goed presteerden..

Op elk vlak kunnen ze erg goed mee met bijv. mijn veel duurdere TMA-1's. Ze zijn eigenlijk nog allrounder dan de TMA 1's, want de tma-1's shinen naar mijn idee echt voornamelijk met electronische muziek, of je moet gaan EQ'en.. Heb ze ontdekt dankzij head-fi.

En nu komt de grap.. Ze kosten ongeveer 5 tientjes!

http://www.ebay.nl/itm/Vi...hones&hash=item53f1b904f6

Op Head-fi worden ze al even vergeleken met andere merken headphones, zoals o.a. de vmoda's v80 e.d., die allen vele malen duurder zijn, en de meeste gebruikers daar geven eigenlijk de voorkeur aan de veel goedkopere s500's.. Enige nadeel; ze worden alleen in Japan verkocht, dus vooraf luisteren is er niet bij. Kan je bas wel waarderen (phones zijn wel wat bass heavy) en zoek je nog een goede allround koptelefoon die je op de gok durft te kopen, dan denk ik niet dat je teleugesteld zult zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Heilige Kaas schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:45:
Ik ben laatst 3 uur in de hobo hifi geweest om van alles te luisteren en heb er niks gekocht :P Dus zo kan het ook. Het is misschien niet heel netjes maarja. Ik ga er ooit wel wat halen hoor want de service is echt super! Beter kan bijna niet.
Dat zou ik echt niet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Heilige Kaas schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:45:
Dat is precies wat ik heb gedaan, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-07 11:39
Negakinu schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:29:
[...]

Spaar je de benzine en haal die DT770. ;) Onlangs op de headphone meet gehoord en was erg onder de indruk.
Het kwam er vandaag niet van om de Ultrasone 580 te beluisteren, dus meteen de daad bij het woord gevoegd en de DT770 LE besteld. 6-10 werkdagen levertijd, dus dat wordt even geduld hebben tot begin 2013... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 03:03:
Oke ik heb de X1/00 besteld.
Ben benieuwd :D
Hij was niet op voorraad dus het kan een hele tijd duren maarja dat zien we wel.
Raar aangezien je de 650 al niks vond, maar goed. Ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nouja niks is een groot woord. Ik vind het een van de best klinkende hoofdtelefoons. Alleen de 600 vond ik wat beter.
Wat ik jammer vond aan de 650 is dat de treble een beetje wegvalt en hij een beetje langzaam/boomy/ hoe je het ook wil noemen is. En zo te lezen is dat bij de X1 niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Zie de MBR in Negakinu in "Het grote Headphones topic"

[ Voor 93% gewijzigd door FeaR op 23-12-2012 18:45 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Ik heb van mijn headset de Sennheiser PC 360 G4ME een Frequency Response Graph gemaakt en ik wil graag weten wat jullie er van denken.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8491/8297088489_983ea296e5_z.jpg
Wat mij vooral op valt is de curve van de hoge frequenties, de 200Hz heeft 62 dB en de 22kHz heeft 95 dB..
Ik heb dit grafiekje gemaakt met REW V5

[ Voor 76% gewijzigd door MiliaanR op 22-12-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm, vreemd. Dat lijkt niet echt op de fr graphs die ik ken.
Zoals deze bijvoorbeeld: (dit is NIET dezelfde headphone als hierboven)
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=3371

[ Voor 11% gewijzigd door Heilige Kaas op 22-12-2012 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MiliaanR schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:53:
Ik heb van mijn headset de Sennheiser PC 360 G4ME een Frequency Response Graph gemaakt en ik wil graag weten wat jullie er van denken.
[afbeelding]
Wat mij vooral op valt is de curve van de hoge frequenties, de 200Hz heeft 62 dB en de 22kHz heeft 95 dB..
Ik heb dit grafiekje gemaakt met REW V5
Met een gekalibreerde meetmicrofoon?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Hoeveel nut heeft een Headphone AMP nou eigenlijk?

Ga binnenkort waarschijnlijk een FiiO E6 bestellen (icm met een Jiayu G3 die ik ook binnenkort ga bestellen, en mn Brainwavz HM3 en mn Denon AH-C101 Urban Earz), ben toch wel benieuwd en voor het geld kan ik het niet laten.

Iemand anders nog alternatieven voor de FiiO E6 voor rond dezelfde prijs?
Vind vooral de prijs en het formaat erg aantrekkelijk.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Remcom00 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 23:19:
Hoeveel nut heeft een Headphone AMP nou eigenlijk?

Ga binnenkort waarschijnlijk een FiiO E6 bestellen (icm met een Jiayu G3 die ik ook binnenkort ga bestellen, en mn Brainwavz HM3 en mn Denon AH-C101 Urban Earz), ben toch wel benieuwd en voor het geld kan ik het niet laten.

Iemand anders nog alternatieven voor de FiiO E6 voor rond dezelfde prijs?
Vind vooral de prijs en het formaat erg aantrekkelijk.
Met de hoofdtelefoons die jij noemt heeft een versterker geen enkel nut. :) De E6 zal hoogstens wat bass toevoegen aangezien deze een hardware EQ setting heeft.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Zie de MBR in Negakinu in "Het grote Headphones topic"

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 23-12-2012 18:45 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Vandaag De DT770 PRO 80ohm aangeschaft.
Dat ding zit echt zo comfortabel in vergelijking met mijn SHURE SRH440, niet normaal!
En hij klinkt ook echt geweldig, zeker met mijn fiio E6. Ik hoorde eigenlijk ook helemaal geen verschil met de 50 euro duurdere SRH840.
Prima aankoop voor liefhebbers van klassieke muziek vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Negakinu schreef op zondag 23 december 2012 @ 00:37:
[...]

Met de hoofdtelefoons die jij noemt heeft een versterker geen enkel nut. :) De E6 zal hoogstens wat bass toevoegen aangezien deze een hardware EQ setting heeft.
Zou ik dat effect ook softwarematig kunnen bereiken dmv een EQ?
En ik ben van plan om ergens volgend jaar de Brainwavz HM5 aan te schaffen zou het daar wel nut mee hebben?

Denon oordopjes net opgehaald, enorm chique verpakt, goed geluid.
Nog even in laten spelen, zijn nogal bass-heavy.
Zitten ook Comply™ Foam TX-400M tips bij, enorm handig :).
Zo goed als geen last meer van omgevingsgeluid, zit ook veel beter in je oor.
De medium is wel wat krap in mn oor, small was misschien beter geweest.

Kabel van m'n Brainwavz HM3 laatst helaas stuk gegaan, opsturen naar Hong-Kong voor reparatie (onder garantie) was takke duur, dus collega van mn moeder die ze probeert te fixen :D.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Mooneater schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:34:
[...]

Het kwam er vandaag niet van om de Ultrasone 580 te beluisteren, dus meteen de daad bij het woord gevoegd en de DT770 LE besteld. 6-10 werkdagen levertijd, dus dat wordt even geduld hebben tot begin 2013... 8)
Ik heb na lang zoeken ook de knoop door gehakt en gisteren de Beyerdynamics DT 770 Limited Edition 32 Ohm besteld (4Launch 1-5 dagen). Ik had eerst de B+W P5 en vond ze wel goed klinken maar deze beyers klinken een stuk beter. Minder portable dat wel.
Quint3n schreef op zondag 23 december 2012 @ 19:53:
Vandaag De DT770 PRO 80ohm aangeschaft.
Dat ding zit echt zo comfortabel in vergelijking met mijn SHURE SRH440, niet normaal!
En hij klinkt ook echt geweldig, zeker met mijn fiio E6. Ik hoorde eigenlijk ook helemaal geen verschil met de 50 euro duurdere SRH840.
Prima aankoop voor liefhebbers van klassieke muziek vind ik.
Bij de Limited Edition zitten er andere pads bij die Beyerdynamics "Softskin" noemt ipv velour pads. Echter zijn er wel velour pads los te koop (EDT 770 VB) . Is er veel verschil in SQ te horen tussen deze soorten pads?

[ Voor 40% gewijzigd door uname -r op 25-12-2012 04:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
zeadope schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 00:29:
[...]

Ik heb na lang zoeken ook de knoop door gehakt en gisteren de Beyerdynamics DT 770 Limited Edition 32 Ohm besteld (4Launch 1-5 dagen). Ik had eerst de B+W P5 en vond ze wel goed klinken maar deze beyers klinken een stuk beter. Minder portable dat wel.

[...]

Bij de Limited Edition zitten er andere pads bij die Beyerdynamics "Softskin" noemt ipv velour pads. Echter zijn er wel velour pads los te koop (EDT 770 VB) . Is er veel verschil in SQ te horen tussen deze soorten pads?
Sorry geen idee. Wat ik weet is dat die velour pads gigantisch goed zitten, maar dat zou ook wel het geval kunnen zijn met die andere.
Ik heb hier volgens mij wel al eens voorbij zien komen dat sommigen de LE beter vonden klinken, geen idee of daar een grond van waarheid in zit? Slechter zal hij wel niet zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
@Quint3n: Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar de DT 770 Limited Edition (LE) in combinatie met de velours pads van de DT 770 Pro. Van origine heeft de LE pleather dat door Beyerdynamics "Softskin" noemt.

Volgens eigenaren van koptelefoons met velours pads, zijn deze comfortabeler en luchtiger. Er wordt zelfs geclaimd dat ze vergeten de koptelefoons nog op hebben. Een nadeel is dat huid en haar vetten er in gaan nestelen, waardoor het over tijd een ranzige vertoning KAN worden (als men houdt aan de handleiding zal het wel meevallen).

De Softskin pads van de LE schijnen daarentegen met de koptelefoon een ander sound te hebben. En ook zweteriger en warmer zijn na langer luisteren, mede vanwege het gesloten cup systeem.

Een voordeel is dat de Softskin pads vervangen kunnen worden door een setje velours pads. Echter zijn er een aantal personen die de pads er niet op schijnen te krijgen, omdat de pads een paar mm te klein waren of de LE's een paar mm groter dan de Pro. Persoonlijk lijkt me dat laatste onwaarschijnlijk. Maar wel goed om te weten als je dit zelf wilt doen. Het nadeel hiervan is dat je ongeveer 30,- moet uitgeven voor de pads.

Als alternatief werden er ook lederen pads verkocht (JeremyMoney Audio v1/v2), welke de dichtheid van de Softskin en het comfortabele van de verlours pads combineert.

Omdat die niet meer verkocht worden, is het ook mogelijk om zelf een paar pads te modden. Keertje google'n laat best veel pads mods zien. Er zitten ook een paar geinige tussen.

Ik denk, al met al, dat velen dan eerder de Pro 80 Ohm zullen kiezen, hebben velours pads en kunnen aangedreven worden zonder versterker (aangeraden om wel een versterker te gebruiken). En toch is er verschil in geluid ten opzichte van de LE's.

[ Voor 0% gewijzigd door uname -r op 25-12-2012 13:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zeadope schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:10:
Echter zijn er een aantal personen die de pads er niet op schijnen te krijgen, omdat de pads een paar mm te klein waren of de LE's een paar mm groter dan de Pro. Persoonlijk lijkt me dat laatste onwaarschijnlijk. Maar wel goed om te weten als je dit zelf wilt doen. Het nadeel hiervan is dat je ongeveer 30,- moet uitgeven voor de pads.
Die pads zijn allemaal identiek qua grootte (overigens tussen de 770 en 880/990 niet qua samenstelling) en de cups ook ongeveer*, maar de pads zitten vrij strak om de cups heen en sommige mensen zijn wat bang aangelegd.

Indien dat bij jou het geval is, helpt het om de plastic rand om de pads heen wat te verwarmen zodat die soepeler wordt.

*) Er kan een lichte variatie in zitten tussen de verschillende modellen, maar de pads zijn universeel.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 25-12-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Duidelijk, dat is gelukkig corresponderend met wat ik zelf ook al dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Ik kan bevestigen dat je bijna vergeet dat je ze ophebt, ze zijn echt overdreven comfortabel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Quint3n schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:21:
Ik kan bevestigen dat je bijna vergeet dat je ze ophebt, ze zijn echt overdreven comfortabel :-)
Jij hebt het over de DT 770 Pro met de velours pads neem ik aan?

Zodra mijn DT 770 Limited Edition headphones binnen zijn, zal ik mijn ervaring omtrent comfort delen. Dan hebben eventuele toekomstige avonturiers er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
zeadope schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:40:
[...]

Jij hebt het over de DT 770 Pro met de velours pads neem ik aan?

Zodra mijn DT 770 Limited Edition headphones binnen zijn, zal ik mijn ervaring omtrent comfort delen. Dan hebben eventuele toekomstige avonturiers er wat aan.
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
zeadope schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:40:
[...]

Heb ze ook afgelopen maandag besteld, kijken wie ze het eerste heeft 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
Bij welke winkel heb jij ze besteld?
Ik had ze bij 4Launch besteld, gisteren ging de voorraad indicator plots van oranje (6 - 10 werkdagen), naar groen (1 - 5 werkdagen). Ik woon zelf in Eindhoven, dus ga ze gewoon ophalen, heb ze dan denk ik ook een dagje eerder. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
zeadope schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:08:
Ik had ze bij 4Launch besteld, gisteren ging de voorraad indicator plots van oranje (6 - 10 werkdagen), naar groen (1 - 5 werkdagen). Ik woon zelf in Eindhoven, dus ga ze gewoon ophalen, heb ze dan denk ik ook een dagje eerder. :9
Ook bij 4launch, woon in Groningen, dus dat ga ik niet redden denk ik.

Had nog niet gezien dat de voorraad indicator was veranderd. Wie weet heb ik m dan toch nog voor nieuwjaar 8)

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:56
Weet iemand een goedkope headphone amp of dac die ik via micro usb aan mijn sgs2 kan verbinden?
Mijn Headphone poort heeft het geluid van de linkerkant opgegeven en ben zelf eigenlijk helemaal verslaafd geraakt aan poweramp....

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ben ik ook wel benieuwd naar, kan helemaal geen muziek meer luisteren.
Kan ook een nieuwe telefoon gaan halen maar daar heb ik nu eigenlijk het geld even niet voor.

hoidoei

• Negakinu
lappiehero schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:42:
Weet iemand een goedkope headphone amp of dac die ik via micro usb aan mijn sgs2 kan verbinden?
Mijn Headphone poort heeft het geluid van de linkerkant opgegeven en ben zelf eigenlijk helemaal verslaafd geraakt aan poweramp....
Geen enkele dac heeft een micro usb aansluiting. Je moet altijd met een usb host adapter werken. Tevens ondersteunt bijna geen enkele telefoon of ROM usb audio out. De SGS3 doet dit stock trouwens.

Jullie gebruiken de termen ook verkeerd. Lees even een paar paginas terug. Een amplifier is iets anders als een DAC.

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 27-12-2012 22:53 ]

too old, too cold

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:31
Ik lees vaak mee met dit topic en twijfel ook vaak om een goede headphone te aan te schaffen. Zit alleen thuis met een redelijk goede audio installatie en een headphone zou niks toevoegen. Ik zou het dan eerder voor een hoog gadget gehalte kopen.

Maar nu heb ik met kerst een Sennheiser HD201 gekregen die nu in mijn digitale piano zit, wat al een stuk beter klinkt dan de ingebouwde speakers! Ben zeer tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding. En ik kan 's avonds laat nu ook spelen zonder dat andere mensen er gek van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
lappiehero schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:42:
Eigenlijk de Behringer U-CONTROL UCA202 voor 2 a 3 tientjes. Sinds Android 4.1 zou het theoretisch mogelijk moeten zijn om een USB Audio Device te koppelen met de S2 of andere android telefoons met 4.1 ROM.

De UCA202 heeft ook een hoofdtelefoon uitgang. Maar het is netter om de Line-out te gebruiken met een Fiio E5/E6 versterker vanwege de impedantie van de uitgang van de UCA202 of welke DAC dan ook.

Bij elkaar zou je klaar moeten zijn voor een euro of 50 - 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zou je denk ik beter een fiio E10 kunnen halen (als die het ondersteund). Ik vind deze beter klinken dan mijn cowon J3 en dat is dan €65 vs ongeveer €250.
Ik hoop stiekem dat wp8 ook zo iets gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 12:30

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Balen! Heb ik een Galaxy Note II gaat die niet samen met mijn Fiio E17. Dit was 1 van de redenen dat ik het toestel gekocht heb :( ik had niet gelezen dat de E17 niet werkt (E7 wel blijkbaar)

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 21:32
Even mijn ervaring delen :) Ik heb zojuist m'n Beyerdynamic DT-990 Pro 250 Ohm binnengekregen. Ik gebruik hem in de headphone out van m'n RME Fireface 800. Het laag van de koptelefoon is, zoals verwacht, overdreven. Maar dat wist ik op voorhand, en als ik'm bij productie ga gebruiken hou ik daar rekening mee. Voor de rest is'ie genadeloos gedetailleerd. Alle details en imperfecties zijn duidelijk hoorbaar, en dat is precies waar ik naar op zoek was :) Ondanks dat ik normaal m'n muziek luister op een niet onaardige set (Rega Mira3 naar Amphion Argon2 speakers) kan ik met deze koptelefoon bijvoorbeeld een basgitaarpartij noot voor noot volgen, iets dat op speakers toch minder lukt.

[ Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 29-12-2012 16:30 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Even een gouden tip voor mensen die het onderste uit de can willen halen (geniale woordgrap :P)

Audio-Technica ATH-M50

Afbeeldingslocatie: http://rudeboybass.com/wp-content/uploads/2012/08/audio-technica-headphones-review-avatar.jpg

Deze koptelefoon is al ruim een jaar de grote hype op vele hifi en koptelefoon fora, zoals headfi.org.
Hij wordt zelfs als eerste gerankt in het Headfi-overzicht: http://www.head-fi.org/products/category/over-ear
Deze koptelefoon zou eenvoudig mee kunnen komen met de modellen van €400,-/€500,-
Ook handig: Hij bevat gewoon een 3,5" jack. Ideaal voor laptop-gebruik dus.

Let er op dat je niet de S-versie haalt, deze heeft een straight kabel, t.o.v. de veel handige tangled kabel van de non-S.

Adviesprijs is €189,-. Ze zijn in NL te vinden voor rond de €150,- en momenteel op Amazon voor €113,24 incl. verzending naar Nederland. Een een belachelijke prijs voor deze kwaliteit :P

Ondanks dat ik een aantal goede koptelefoons heb, heb ik 'm toch maar besteld. Als hij niet bevalt, gaat hij voor hetzelfde bedrag weer op marktplaats :)

[/tip]

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 30-12-2012 19:35 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Dank, klinkt goed (die tip dan, koptelefoon ken ik niet :)). Kon hem niet laten liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Cool :).

Zoek eigenlijk nog een koptelefoon voor het producen, is deze daar geschikt voor?
Anders word het waarschijnlijk de Brainwavz HM5.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dit is een erg goede koptelefoon voor het geld met veel detail. let wel op dat je tegen een aggressieve treble moet kunnen. De stoundstage vind ik persoonlijk ook wat tegenvallen maarja dat houd je vaak wel bij een gesloten hoofdtelefoon.
Verder is er niks mis met de coiled versie. Stel je gebruikt hem portable (zoals ik deed) dan is coiled veel makkelijker dan straight.

Deze koptelefoon zal zeker goed zijn voor producen. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 30-12-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Remcom00 schreef op zondag 30 december 2012 @ 20:06:
Cool :).

Zoek eigenlijk nog een koptelefoon voor het producen, is deze daar geschikt voor?
Anders word het waarschijnlijk de Brainwavz HM5.
De ATH-M50 is daar juist voor gemaakt :)
Ik ken het merk Brainwavz niet, maar ik zie wel deze normaal in een lagere prijsklasse zit. Ik denk niet dat het op kan tegen een gerenommeerde merken als bijv. Sennheiser, AKG, Beyer, Hifiman en Audio-Technika, maar dat moet je zelf dus uittesten als dat mogelijk is.

Klein nadeeltje van de ATH-M50 is dat de earpads van namaak-leder gemaakt zijn. Het kan gaan plakken en zweten na een tijdje. Maar volgens mij hebben de meeste koptelefoons in deze prijsklasse daar last van. Een simpele mod met velours pads kan een oplossing zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Mooody op 30-12-2012 20:17 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Mooooody schreef op zondag 30 december 2012 @ 19:31:
Even een gouden tip voor mensen die het onderste uit de can willen halen (geniale woordgrap :P)

Audio-Technica ATH-M50

[afbeelding]

Deze koptelefoon is al ruim een jaar de grote hype op vele hifi en koptelefoon fora, zoals headfi.org.
Hij wordt zelfs als eerste gerankt in het Headfi-overzicht: http://www.head-fi.org/products/category/over-ear
Deze koptelefoon zou eenvoudig mee kunnen komen met de modellen van €400,-/€500,-

[/tip]
Bij head-fi overdrijven ze natuurlijk nooit, €500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

BARACUS schreef op zondag 30 december 2012 @ 21:56:
[...]

Bij head-fi overdrijven ze natuurlijk nooit, €500 ;)
En vreemd genoeg, de Audio-Technica ATH-M50S is ranked #1, maar de ATH-M50 (andere kabel) is ranked #36. Dat helpt niet echt om zo'n overzicht serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
downtime schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:02:
[...]

En vreemd genoeg, de Audio-Technica ATH-M50S is ranked #1, maar de ATH-M50 (andere kabel) is ranked #36. Dat helpt niet echt om zo'n overzicht serieus te nemen.
Een krulkabel vervormd het signaal, lijkt me duidelijk :+
Is deze dan zo goedkoop of zijn de €500 exemplaren weer te duur? Vragen vragen... ;)

Ze hebben wel duidelijk iets te bieden want je komt ze vaak tegen in deze prijsklasse. Ik word alleen een beetje gek van hoofdtelefoons met draaiende cups en invouwbare constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb op amazon italia voor EUR 193,11 de Philips Fidelio X1/00 besteld. Ik ga ze eerst lekker inspelen en dan testen. Ik ga ze daarna een keer in de hobo hifi vergelijken met de hd600 en hd650.
Als ik de beschrijving mag geloven is het in sommige aspecten die mijn smaak aanspreken een verbetering van de hd650. Ik ben benieuwd!

Het beste zal eigenlijk zijn als ik de headphones thuis kan vergelijken maarja dat moet ik nog maar even zien hoe ik dat ga aanpakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wie maakt die headphones van Philips eigenlijk? Ik kan me bijna niet voorstellen dat Philips ergens een fabriek voor die dingen heeft staan, laat staan een lab waar ze ontwikkeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
downtime schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:44:
Wie maakt die headphones van Philips eigenlijk? Ik kan me bijna niet voorstellen dat Philips ergens een fabriek voor die dingen heeft staan, laat staan een lab waar ze ontwikkeld worden.
Philips maakt echt van alles, dus waarom geen headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heilige Kaas schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:03:
Philips maakt echt van alles, dus waarom geen headphones?
Ik dacht dat Philips op het gebied van consumenten electronica bijna alles door Chinese leveranciers laat maken en er dan zelf alleen een labeltje op plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat zou best kunnen hoor. Mij maakt dat weinig uit, het is een schitterend ding en het geluid zou ook super moeten zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Headphones inspelen? Luister er toch gewoon muziek mee, de rest zit in je hoofd (toch met een dynamische driver/headphone)

Veel plezier. Ik twijfelde om nog een X1 te bestellen maar nu zijn ze uit stock in Italia. Ach ja, heb er nog genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:27:
Headphones inspelen? Luister er toch gewoon muziek mee, de rest zit in je hoofd (toch met een dynamische driver/headphone)

Veel plezier. Ik twijfelde om nog een X1 te bestellen maar nu zijn ze uit stock in Italia. Ach ja, heb er nog genoeg ;)
Waarom zou je er meerdere willen? :P
En ik moet zeggen dat ik wel aardig overtuigd ben van inspelen hoor. Er werd ook met een term gegooid als 'Drivers loosening up' maar dat zie ik dan als een pot nat. Ik heb in ieder geval al een duidelijk verschil gehoord met een paar oortjes die ik heb. Het grootste verschil de eerste 5 uur ofzo. Voor de andere 200 uur ben ik minder overtuigd, daar zou ik eigenlijk een keer een a/b mee moeten doen.

Ik heb laatst ook verschil gehoord tussen 16/44 en 24/96. Dit is echter nog niet 100% bevestigd aangezien het om twee verschillende downloads ging. Eigenlijk zou je een 24/96 album moeten converten naar 16/44

Maarja ik ben er redelijk nuchter in hoor. Ik geloofde eerst ook niet in het hele 24 en 16 verhaal. Al ben ik nog niet 100% overtuigd. Kabels is ook zoiets. Het lijkt me heel erg sterk maar ik ga er geen uitspraak over doen tot ik zelf verschil heb gehoord. Aangezien die philips een gewone jack->jack kabel heeft ga ik gewoon een keer een goedkope chinese kabel van 10 euro halen en misschien een high end om het een en andere te vergelijken.
Kabels moeten gewoon goed zijn. Het goedkoopste zal ongetwijfeld niks zijn maar een stroomkabel van 2000 eurie. Tjah ik weet niet wat ik daar van moet vinden. :P

[ Voor 23% gewijzigd door Heilige Kaas op 30-12-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heilige Kaas schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:39:
En ik moet zeggen dat ik wel aardig overtuigd ben van inspelen hoor. Er werd ook met een term gegooid als 'Drivers loosening up' maar dat zie ik dan als een pot nat. Ik heb in ieder geval al een duidelijk verschil gehoord met een paar oortjes die ik heb. Het grootste verschil de eerste 5 uur ofzo. Voor de andere 200 uur ben ik minder overtuigd, daar zou ik eigenlijk een keer een a/b mee moeten doen.
Voor speakers en headphones geloof ik wel in inspelen. Heb al een paar keer flinke verschillen tussen "nieuw" en "ingespeeld" gehoord. Het is best mogelijk dat dat verschil gewoon tussen de oren zit maar aangezien inspelen niks kost vind ik 't geen probleem om er gewoon in te geloven en die spullen in te laten spelen. Als 't niet werkt dan heeft 't me alleen een paar cent aan stroom gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11

Audio-Technica ATH-M50

[afbeelding]

Let er op dat je niet de S-versie haalt, deze heeft een straight kabel, t.o.v. de veel handige tangled kabel van de non-S.

Adviesprijs is €189,-. Ze zijn in NL te vinden voor rond de €150,- en momenteel op Amazon voor €113,24 incl. verzending naar Nederland. Een een belachelijke prijs voor deze kwaliteit :P

Ondanks dat ik een aantal goede koptelefoons heb, heb ik 'm toch maar besteld. Als hij niet bevalt, gaat hij voor hetzelfde bedrag weer op marktplaats :)

[/tip]
Er is voor mensen die niet van Zwart houden ook nog een witte, en de Limited Edition die vind ik persoonlijk het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 10:11
Ik haal hier nog wel eens wat spulletjes vandaan, verzenden is echt snel! ook ''rond de 150''

http://www.thomann.de/nl/audio_technica_athm50s.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Prima site idd, basgitaar, versterker en elektrisch drumstel gekocht.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Gelukkig nieuwjaar en heel veel luister plezier in 2013!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57

Audio-Technica ATH-M50

[afbeelding]

[/tip]
Graag jouw ervaringen hiermee, ben wel tapt benieuwd, of die bv tegen de ultrasone pro900 opkam enzo. Voor dt geld neem ik hem dan zeker mee :>

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Iemand nog een leuk (goedkoop) ebay adresje voor kwaliteit jack kabels? Moet toch goedkoper kunnen dan 20 euro voor een simpel kabeltje (voorbeeld)?...

Om het ontopic te houden: het is ook voor een verlengkabel van de jack voor de koptelefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Die lage prijs van Audio-Technica ATH-M50 via Amazon zijn gebruikte versies hè :-) of refurbished.
Ik kan overigens geen 150 euro versie vinden in Nederland (niet de s versie Igg)? Waar had je die gezien?

Txs!

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PatrickG schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:21:
Iemand nog een leuk (goedkoop) ebay adresje voor kwaliteit jack kabels? Moet toch goedkoper kunnen dan 20 euro voor een simpel kabeltje (voorbeeld)?...

Om het ontopic te houden: het is ook voor een verlengkabel van de jack voor de koptelefoon :)
Gewoon een stuk Klotz mic kabel kopen met Neutrik jacks.

http://www.rjshop.nl/Klot...l-p/mtr/nl/product/21947/
http://www.rjshop.nl/Neutrik-NP3X/nl/product/17800/

Moet je alleen deze even ergens vinden: http://www.neutrik.com/en...-1/4-chassis-jacks/nj3fc6

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 02-01-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ja, dat kan natuurlijk ook, misschien maar gewoon doen. Moet dat gesoldeerd worden? Dat moet ik wel kunnen. Zal ook wel gaaf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooneater
zeadope schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:08:
Heb je ze al ontvangen/gehaald?
Ik zag dat de indicator vandaag naar >10 werkdagen is geschoven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Hallo,

Ik ben opzoek naar een mooie headphone.

Ik heb een beetje rond zitten neuzen, maar ik zie door de bomen het boos niet meer.

Tot nu toe lees ik veel goeds over de Grado SR80i, maar die schijnt nogal last te hebben van leakage, wat niet zo handig is als ik hem voor onderweg (trein), op werk, en thuis wil gebruiken.

Ik luister veel naar Metal (Denk aan Metallica, Megadeth), Blues (Eric clapton, Stevie Ray Vaughn etc), veel slide gitaar, Funk, en dus over het algemeen veel gitaarmuziek.

Daarnaast wil ik heel af en toe ook nog wel een Fat of the land afspelen.

Hiervoor heb ik altijd IEM's gehad, om precies te zijn de Klipsch S4. Hier vond ik het erg moeilijk om de instrumenten van elkaar te onderscheiden, en daardoor werdt het dus na een tijdje ook vermoeiend om te luisteren.

Kan iemand mij een beetje helpen met wat ik zoek?

[ Voor 63% gewijzigd door Lodo op 03-01-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-08 10:35
Beste mede tweakers,

Ik heb een Creative Fatal1ty van bijna 2 jaar oud en deze doet het nog steeds goed. Echter erg ik me aan aan één ding, namelijk dat het snoer zich elke keer opkrult. Oplossing lijkt simpel door koptelefoon even de ander kant op te draaien echter na xx aantal minuten krult deze weer.

Mijn vraag is of dit misschien op een ander manier is op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MO1234
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-08 10:35
Dank je John,

Die tip me de föhn ga ik eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PatrickG schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 12:20:
Ja, dat kan natuurlijk ook, misschien maar gewoon doen. Moet dat gesoldeerd worden? Dat moet ik wel kunnen. Zal ook wel gaaf staan.
Yep, even solderen. Is vrij simpel overigens :)

(Dit is wel 6.3mm jack trouwens he, ik nam aan dat je dat wilde. 3.5mm is ook beschikbaar natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Gisteren even de Philips Fidelio M1 en L1 zitten luisteren bij Saturn. Hele mooie bouwkwaliteit en comfortabel maar ik vind het geluid wel overdreven warm klinken. Ik ben wel nieuwsgierig naar de X1 die een stuk minder warm zou moeten klinken en een fantastisch design heeft. Dat kan weleens een goeie zijn.

De Sennheiser HD 25-1 II geeft inderdaad goed geluid. Ik kan het design niet heel erg waarderen en on-ear heeft ook niet echt mijn voorkeur. Eens kijken of ergens de DT770 anniversary te luisteren is :)

[ Voor 9% gewijzigd door BARACUS op 04-01-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
BARACUS schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:04:
Gisteren even de Philips Fidelio M1 en L1 zitten luisteren bij Saturn. Hele mooie bouwkwaliteit en comfortabel maar ik vind het geluid wel overdreven warm klinken. Ik ben wel nieuwsgierig naar de X1 die een stuk minder warm zou moeten klinken en een fantastisch design heeft. Dat kan weleens een goeie zijn.
Over de fidelio x1 kan ik binnenkort meer vertellen als het goed is :) Die heb ik voor ongeveer 195 kunnen halen via amazon italia. €5,95 shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Heilige Kaas schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:36:
[...]

Over de fidelio x1 kan ik binnenkort meer vertellen als het goed is :) Die heb ik voor ongeveer 195 kunnen halen via amazon italia. €5,95 shipping.
Is het geen tijd om eens een collectie foto te plaatsen? Waarom kiezen als je alles kan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het is geen indrukwekkend collectie hoor ;)
Ik heb een sennheiser hd518, koss portapro en Alessandro ms1 en binnekort dan een fidelio x1. Eerder had ik een audio technica Ath m50 en een akg k550 alleen deze heb ik allebei verkocht.

Ik wil wel een mooie collectie van indrukwekkende koptelefoons gaan beginnen maar dat is nu niet te betalen. De reden dat ik de m50 en k550 heb verkocht is dat ik gewoon niet van de muziek genoot met die koptelefoons. Mijn sennheiser hd518 vind ik echt heel veel beter klinken, maarja dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur. De k550 had veel meer detail en was technisch beter. Hij had alleen niet de immersie die de hd518 levert. Als ik zou moeten kiezen tussen de koss portapro en een grado gs1000 dan zou ik serieus voor de portapro gaan. (de optie om hem te verkopen daargelaten :P) Ik hoop stiekem dat de x1 genoeg bevalt om me de komende jaren tevreden te houden. Als student zijnde heb je niet veel geld over/tijd om te werken.

Mocht de x1 trouwens niet bevallen dan ga ik waarschijnlijk voor de sennheiser hd600. :)

Mijn ervaringen tot nu toe:
Beyer akg en gesloten is niks voor mij. Grado wel maar zal niet voor elk genre geschikt zijn. Ik kan niet tegen een schel hoog. Ik hou van een goeie punchy maar niet overheersende/bleedende bass. Ik hou van een 'sprankelende/zoete' treble. En het aller belangrijste is een soundstage die je omringt met veel ruimte tussen de instrumenten en het gevoel dat je op het podium of midden in de studio staat. Dat laatste is wat de hd518 echt gigantisch goed doet en waarom ik 'verliefd' ben geworden op muziek.

Edit: wat ik bijvoorbeeld echt super mooi vind is mark knopflers geluid en het heerlijke geluid van joe bonamassa's gitaar. Waar ik dus naar opzoek ben is een installatie die zo goed is dat je bij wijze van spreken kan horen welk merk sigaretten de zanger rookt maar (als belangrijkste) de muziek in zijn volle glorie en met alle emotie kan weergeven.

[ Voor 9% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-01-2013 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ah ok, ik kreeg namelijk een andere indruk door het lezen van je berichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
BARACUS schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 14:56:
Ah ok, ik kreeg namelijk een andere indruk door het lezen van je berichten :)
hoezo dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Versterkers, IEM's, HD600, Alessandro's had je ook net binnen. Het klonk echt alsof je vrachten aan spullen kocht. Misschien iets te vaak na 00:00 zitten lezen :P

Ik heb de Alessandro's vandaag binnengekregen en ze bevallen mij wel. Het is de eerste hoofdtelefoon die ik ben tegengekomen waarmee ik niet aan de EQ hoef te frutten om het lekker te laten klinken. Ik mis altijd een sprankelend hoog maar zodra ik mijn normale EQ tweaks toepas klinkt het helemaal verrot _/-\o_ Volgens mij heb ik toch echt zitten frutten bij de Grado 60/80 met de EQ anders was me dat toen ook wel opgevallen :?

De porta pro vind ik veel te bas zwaar dof warm klinken, verliest elk detail. Daarnaast is de pasvorm een portable sm kelder, het randje van mijn oorschelp deed vreselijk pijn... haren klem in de hoofdband...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ooh haha, nee die hd600 had ik uitgebreid beluisterd in de winkel. En het klopt misschien wel dat ik ietsjes te veel haal aangezien ik pas anderhalf jaar in deze hobby zit ofzo :P

De alessandro's heb ik nog weinig naar geluisterd. Ik denk dat ik ze ook ietsjes té heb gemod. Beetje te bassy maarja dat is te fixen.

Portapro vindt ik wel een lekker geluid hebben, Ik houd wel van een stevige bass. En tjah verliest elk detail, ze kosten ook maar 25 euro en voor dat geld zijn ze damn goed. Pasvorm is prima voor mijn doel. Als backup setje voor in mn schooltas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Niet online
Ik luister weinig meer naar mijn alessandro ms1i sinds ik de bassmod heb gedaan. Het maakt ze niet beter. :'( Volgens mij kan je het herstellen door vilt erop te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja ik heb van die filters voor mijn in ears en die passen hopelijk precies over de gaatjes. Hopelijk werkt dat.
Maarja ik zal er dan alsnog weinig naar luisteren als ik de x1 heb. Misschien iets voor als ik me verveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Laatst online: 15-09 13:16
Halle beste tweakers!

Na enkele jaren de Creative EP-630 te gebruiken voor de fiets heb ik besloten om toch maar een koptelefoon te kopen. Voornaamste reden is dat ik ze de laatste tijd steeds minder fijn vindt gaan zitten. Ook had ik bij een vriend van me een keer een op zijn deftige koptelefoon muziek mogen luisteren en dat beviel me ten zeerste!

Zoals ik al zei zullen ze voornamelijk gebruikt worden op de fiets (fiets ongeveer 10 uur in de week). Thuis heb ik een geluidskaart in mijn computer (Creative xtreme game 7.1) en het zou wel fijn zijn als de koptelefoon hier dan ook een beetje klinkt.

- De muziek die ik voornamelijk luister is alles van house tot trance (en het grijs wordende gebied wat daar tussen ligt). Zou het fijn vinden als de Strings / pads / bass goed te horen zijn (vocalen geef ik niet erg veel om).
- budget ligt op maximaal 200 euro.
- zou fijn zijn als ze tegen een stootje kunnen.
- hoe comfortabeler hoe beter ;)

had zelf ook als even de links bekeken in de topic start, daar kwam ik op de volgende 4 3 uit:
- Sennheiser HD 25-1 II Deze werd in twee van de 'buy guides' geprezen omdat hij portable was en nog steeds goed klinkt.
- v-moda Crossfade M-80 (zijn deze echter nog wel in NL te krijgen? via ebay ofzo?). Erg goede bouwkwaliteit (en zien er kek uit :P) en degelijke isolatie.
- Audio-Technica ATH-M50 Heb deze erbij gezet omdat hij op bijna elke site wordt geprezen voor zijn kwaliteit.

Nu woon ik in Groesbeek en voor zover ik weet is er niet echt een degelijke audio (hifi) winkel in de buurt waar ik een van deze koptelefonen kan beluisteren. Echter kan je een online gekocht product wel gewoon terug sturen binnen 7 dagen, of geld dit niet voor koptelefonen?

Aangezien dit de eerste stap is die ik op koptelefoongebied zet zou het fijn zijn om wat suggesties te horen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Welke koptelefoon had je dan beluisterd?
En ja, je kan het gewoon terug sturen binnen 7 dagen.
Comfort van de hd25-1 II is trouwens niet echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imafishlol
  • Laatst online: 15-09 13:16
Volgens mij was dat de Sennheiser HD 598.
Ik heb deze wel gewoon bij hem thuis geluisterd achter de PC (had volgens mij geen apart geluidskaart). Luisterde toen wat blues, dat klonk (volgens mij) toen wel prettig. Echter is dit ook alweer een paar maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Heilige Kaas schreef op zondag 06 januari 2013 @ 14:35:
Welke koptelefoon had je dan beluisterd?
En ja, je kan het gewoon terug sturen binnen 7 dagen.
Comfort van de hd25-1 II is trouwens niet echt super.
niet echt super is een beetje een understatement. Die kan ik niet langer dan een kwartier op mijn hoofd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Quint3n schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:28:
[...]

niet echt super is een beetje een understatement. Die kan ik niet langer dan een kwartier op mijn hoofd hebben.
Ik heb hem nu al jaren en draag hem met gemak uren achter elkaar. Je moet hem een beetje indragen. :) Het comfort wordt op den duur beter. Bij mij in ieder geval.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quint3n
Negakinu schreef op zondag 06 januari 2013 @ 19:33:
[...]

Ik heb hem nu al jaren en draag hem met gemak uren achter elkaar. Je moet hem een beetje indragen. :) Het comfort wordt op den duur beter. Bij mij in ieder geval.
On-ear kan nooit het comfort evenaren van een over-ear. Om de DT770 pro maar als voorbeeld te noemen.
Dat moet je toch toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:41

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Quint3n schreef op zondag 06 januari 2013 @ 21:01:
[...]

On-ear kan nooit het comfort evenaren van een over-ear. Om de DT770 pro maar als voorbeeld te noemen.
Dat moet je toch toegeven...
Ik doe denk ik eerder m'n DT770 af vanwege oververhitte oren dan m'n HD25 wegens zere oren :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-09 16:17
Ik haalde vandaag de earpads van mijn vader zijn Sennheiser hd420 SL eraf om te zien of deze vervangbaar waren, omdat ze nogal versleten zijn.
Tot mijn verbazing zat alles onder de donker rode vochtige troep.
Hier zijn van foto's van de koptelefoon en de pads.
Afbeeldingslocatie: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/kip-kip-kip/2013-01-07174454_zps8d94a786.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/kip-kip-kip/2013-01-07174445_zps410f1701.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/kip-kip-kip/2013-01-07174430_zpse357b084.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/kip-kip-kip/2013-01-07174414_zps6a29a52a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/kip-kip-kip/2013-01-07174403_zpsd76ce469.jpg
Weet iemand die deze troep hier komt en als er wat aan te doen valt?
En waar je earpads kunt kopen voor deze koptelefoon.
EDIT: Volgens mij is het het foam wat in de earpad zat wat vergaan is.

[ Voor 5% gewijzigd door wolter. op 07-01-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Volgens mij is dat cerumen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
Dat is toch gewoon een ander woord voor oorsmeer :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

The fuck.. Rook je hoofdtelefoon niet naar curry ofzo? :P

Als dat oorsmeer is dan eww :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je moet je koptelefoon wel heel hard hebben staan wil je het oorsmeer uit je oren trillen en het ook nog daarop zien te krijgen.

Nee, ik heb nog nooit zoiets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:23
Is dat geen schimmel of een andere bacteriële troep? Oorsmeer kan toch nooit zo een kleur hebben, ookal hangt dat er al waarschijnlijk jaren op. Ik denk zelf dat er weinig middelen bestaan om schadeloos dat weg te krijgen. Wordt het geen tijd voor een nieuwe? Zeg maar een post-Kerstmis cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Oorsmeer lijkt me sterk, de gele kant is toch het gedeelte op de oren? Ik heb een vermoeden dat het gele schuim betreft dat door ouderdom/vocht/warmte is getransformeerd tot bruine petroleum smurrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolter.
BARACUS schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:09:
Oorsmeer lijkt me sterk, de gele kant is toch het gedeelte op de oren? Ik heb een vermoeden dat het gele schuim betreft dat door ouderdom/vocht/warmte is getransformeerd tot bruine petroleum smurrie.
Dat dacht ik ook al.
Weet je mischien waar je andere earpads kan kopen?
Le Enfant! schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:09:
Is dat geen schimmel of een andere bacteriële troep? Oorsmeer kan toch nooit zo een kleur hebben, ookal hangt dat er al waarschijnlijk jaren op. Ik denk zelf dat er weinig middelen bestaan om schadeloos dat weg te krijgen. Wordt het geen tijd voor een nieuwe? Zeg maar een post-Kerstmis cadeau.
Koptelefoon is van mijn vader, voor mij komt er hopelijk voor mijn verjaardag een hd 25.

[ Voor 45% gewijzigd door wolter. op 07-01-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
wolter. schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:17:
[...]

Dat dacht ik ook al.
Weet je mischien waar je andere earpads kan kopen?

[...]
Google geeft aan dat meer mensen met het probleem zitten dat Sennheiser ze niet meer heeft. Er zijn wel zwarte te vinden.

http://www.eijlander.nl/O...-hd410-a-301747-1756.html

http://www.ebay.com/itm/N...Tools&hash=item3ccc5a4666

Maar krijg je die smurrie wel van het vilt/papier af voordat je nieuwe pads gaat zoeken?
Pagina: 1 ... 32 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.