@Quint3n: Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar de DT 770 Limited Edition (LE) in combinatie met de velours pads van de DT 770 Pro. Van origine heeft de LE pleather dat door Beyerdynamics "Softskin" noemt.
Volgens
eigenaren van koptelefoons met velours pads, zijn deze comfortabeler en luchtiger. Er wordt zelfs geclaimd dat ze vergeten de koptelefoons nog op hebben. Een nadeel is dat huid en haar vetten er in gaan nestelen, waardoor het over tijd een ranzige vertoning KAN worden (als men houdt aan de
handleiding zal het wel meevallen).
De Softskin pads van de LE schijnen daarentegen met de koptelefoon een ander
sound te hebben. En ook zweteriger en warmer zijn na langer luisteren, mede vanwege het gesloten cup systeem.
Een voordeel is dat de Softskin pads vervangen kunnen worden door een setje
velours pads. Echter zijn er een aantal personen die de pads er niet op schijnen te krijgen, omdat de pads een paar mm te klein waren of de LE's een paar mm groter dan de Pro. Persoonlijk lijkt me dat laatste onwaarschijnlijk. Maar wel goed om te weten als je dit zelf wilt doen. Het nadeel hiervan is dat je ongeveer 30,- moet uitgeven voor de pads.
Als alternatief werden er ook lederen pads verkocht (JeremyMoney Audio v1/v2), welke de dichtheid van de Softskin en het comfortabele van de verlours pads combineert.
Omdat die niet meer verkocht worden, is het ook mogelijk om zelf een paar pads te modden. Keertje google'n laat best veel pads mods zien. Er zitten ook een paar geinige tussen.
Ik denk, al met al, dat velen dan eerder de Pro 80 Ohm zullen kiezen, hebben velours pads en kunnen aangedreven worden zonder versterker (aangeraden om wel een versterker te gebruiken). En toch is er
verschil in geluid ten opzichte van de LE's.
[
Voor 0% gewijzigd door
uname -r op 25-12-2012 13:14
. Reden: typo ]