Ik heb zelf de Beyer DT770 PRO Limited edition maar ik vind dat toch best een boel geld voor zo'n versterker. Wat voor een geluidsbron gebruik je? Ik luister op dit moment via Spotify Premium waarbij ik het geluid op de beste geluidskwaliteit heb staan.Sluuz schreef op donderdag 13 december 2012 @ 11:49:
Mooie en goeie DAC met headphone amp in één is de Audioengine D1. Zit een gerespecteerde DAC chip in, dus daar kan je je geen buil aan vallen. Ik gebruik hem met een iMac + DT770 Pro (250 ohm) en dat is perfect.
Ik ben gister overtuigd om voorlopig geen audiolabs m-dac te gaan halen maar eerst een LiteDAC-ah en deze te modden. Dan houd ik (heel erg veel) geld over voor een versterker en eventueel een nieuwe koptelefoon.
Negakinu kan je me wat over de karakteristieken van de o2 amp vertellen?
Verwijderd
Ik heb net een Shure SRH940 koptelefoon gekocht. Misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen.
Voor mij was belangrijk dat het geen boembasapparaat zoals een Dr. Dré zou zijn, ik houd van een "neutrale" koptelefoon, die niet de nadruk legt op één deel van het geluid. Ik wilde ook geen lastige koptelefoon die alleen met een aparte versterker z'n volledige geluid geeft, vandaar dat ik iets zocht rond de 32 Ohm en niet te ongevoelig. Verder moest hij gesloten zijn, omdat ik veel luister in de woonkamer met andere aanwezige geluidsbronnen (tv bv.) en omgevingslawaai.Maar een gesloten koptelefoon heeft dan vaak weer het nadeel dat het geluid daardoor wat benepen klinkt, minder ruimtelijk.
Na wat spitwerk, met name een aantal erg positieve reviews, kwam ik uit op de Shure SRH940.
Bij het uitpakken valt op dat alles netjes in een soort afsluitbaar koffertje zit, met 2 reserve oordoppen. Bij de koptelefoon worden twee snoeren geleverd, een krulsnoer van 3 mtr en een recht snoer van 2,5 mtr, die met een bajonetsluiting kunnen worden ontkoppeld/vastgemaakt. De koptelefoon is vrijwel geheel van plastic gemaakt, maar het voelt allemaal wel degelijk aan en is niet zwaar. De zachte velours schelpen passen ruim om de oren en zitten heel comfortabel.
Toen het apparaat werd afgeleverd, ben ik meteen gaan luisteren. Ik heb over de jaren aardig wat goede koptelefoons gehoord, maar deze was meteen alles wat ik er van verwachtte.
Het laag is mooi strak, is niet overmatig aanwezig, maar wat er is klinkt gewoon prima.In het middengebied valt meteen op hoe mooi, helder en ruimtelijk stemmen en instrumenten klinken. Als er al sprake is van enige kleuring bij deze koptelefoon, dan is dat (heel lichtjes) in het hoog. Maar ook dan klinkt alles nog heel neutraal, geen overdreven "s" klanken die je vaak bij mindere koptelefoons hoort, al loopt het hoog opvallend ver door. Ook de plaatsing van instrumenten en stemmen in de ruimte komt bij deze koptelefoon opvallend mooi over, zeker voor een gesloten koptelefoon.
Als er iets negatiefs is dat je over deze koptelefoon kunt zeggen, dan is dat elke fout in de opname genadeloos wordt blootgelegd, je hoort werkelijk álles, elk rafeltje, elke hapering. Daarnaast is hij niet heel geschikt voor gamen etc., omdat de bas te weinig prominent aanwezig is.
Op een I-pod etc. klinkt de koptelefoon prima, al is hij door het formaat niet erg draagbaar en moet je geen enorm hoog geluidsniveau verwachten.
Voor mij was belangrijk dat het geen boembasapparaat zoals een Dr. Dré zou zijn, ik houd van een "neutrale" koptelefoon, die niet de nadruk legt op één deel van het geluid. Ik wilde ook geen lastige koptelefoon die alleen met een aparte versterker z'n volledige geluid geeft, vandaar dat ik iets zocht rond de 32 Ohm en niet te ongevoelig. Verder moest hij gesloten zijn, omdat ik veel luister in de woonkamer met andere aanwezige geluidsbronnen (tv bv.) en omgevingslawaai.Maar een gesloten koptelefoon heeft dan vaak weer het nadeel dat het geluid daardoor wat benepen klinkt, minder ruimtelijk.
Na wat spitwerk, met name een aantal erg positieve reviews, kwam ik uit op de Shure SRH940.
Bij het uitpakken valt op dat alles netjes in een soort afsluitbaar koffertje zit, met 2 reserve oordoppen. Bij de koptelefoon worden twee snoeren geleverd, een krulsnoer van 3 mtr en een recht snoer van 2,5 mtr, die met een bajonetsluiting kunnen worden ontkoppeld/vastgemaakt. De koptelefoon is vrijwel geheel van plastic gemaakt, maar het voelt allemaal wel degelijk aan en is niet zwaar. De zachte velours schelpen passen ruim om de oren en zitten heel comfortabel.
Toen het apparaat werd afgeleverd, ben ik meteen gaan luisteren. Ik heb over de jaren aardig wat goede koptelefoons gehoord, maar deze was meteen alles wat ik er van verwachtte.
Het laag is mooi strak, is niet overmatig aanwezig, maar wat er is klinkt gewoon prima.In het middengebied valt meteen op hoe mooi, helder en ruimtelijk stemmen en instrumenten klinken. Als er al sprake is van enige kleuring bij deze koptelefoon, dan is dat (heel lichtjes) in het hoog. Maar ook dan klinkt alles nog heel neutraal, geen overdreven "s" klanken die je vaak bij mindere koptelefoons hoort, al loopt het hoog opvallend ver door. Ook de plaatsing van instrumenten en stemmen in de ruimte komt bij deze koptelefoon opvallend mooi over, zeker voor een gesloten koptelefoon.
Als er iets negatiefs is dat je over deze koptelefoon kunt zeggen, dan is dat elke fout in de opname genadeloos wordt blootgelegd, je hoort werkelijk álles, elk rafeltje, elke hapering. Daarnaast is hij niet heel geschikt voor gamen etc., omdat de bas te weinig prominent aanwezig is.
Op een I-pod etc. klinkt de koptelefoon prima, al is hij door het formaat niet erg draagbaar en moet je geen enorm hoog geluidsniveau verwachten.
Verwijderd
En waarom dan geen MDAC?Heilige Kaas schreef op zondag 16 december 2012 @ 20:46:
Ik ben gister overtuigd om voorlopig geen audiolabs m-dac te gaan halen maar eerst een LiteDAC-ah en deze te modden. Dan houd ik (heel erg veel) geld over voor een versterker en eventueel een nieuwe koptelefoon.
Omdat de lite dac 140 kost en de m dac 800 
En ik op dit moment geen high end koptelefoon meer heb dus die of een setje customs nog moet aanschaffen.
Het is nog even kijken wat ik doe.
En ik op dit moment geen high end koptelefoon meer heb dus die of een setje customs nog moet aanschaffen.
Het is nog even kijken wat ik doe.
Ik wil die dac graag zelf modden. Als ik dat doe ben ik klaar voor ver onder de 350 dollar. Als ik zelf ga modden kan ik ook het een en het ander experimenteren wat me ook leuk lijkt.
Hier voor 140: http://www.ebay.nl/itm/LI...2a249593c5#ht_1552wt_1037
Hier voor 140: http://www.ebay.nl/itm/LI...2a249593c5#ht_1552wt_1037
Voordat ik mijn apparatuur in het "Vraag/Aanbod" stukje plaats wil ik de mensen hier even de kans geven als eerste te reageren.....
Toch is je apparatuur op Vraag & Aanbod zetten de manier om spullen op het forum te verkopen. Dat je dan een linkje in het topic zet naar de advertenties liggen we dan niet zo wakker van, maar advertenties op het forum is niet de bedoeling.
Toch is je apparatuur op Vraag & Aanbod zetten de manier om spullen op het forum te verkopen. Dat je dan een linkje in het topic zet naar de advertenties liggen we dan niet zo wakker van, maar advertenties op het forum is niet de bedoeling.
[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 23-12-2012 18:44 ]
too old, too cold
Verwijderd
Het mannetje onder zijn foto.bartus1989 schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:07:
Waar zit de PM knop eigenlijk?
Die D1 is een aanrader trouwens, de DT880 zeker ook
Onder iemands avater, 2e icoontje (poppetje met een praatwolkje erboven)bartus1989 schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:07:
Waar zit de PM knop eigenlijk?
Edit: Headfonia was me net voor zie ik...
[ Voor 9% gewijzigd door nWo_Riot op 17-12-2012 21:27 ]
Verwijderd
Klopt, we zijn vaak de eersten. grapjenWo_Riot schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:25:
[...]
Mijn HD580 viert binnenkort z'n twaalfde verjaardag. De kussens hadden hun beste tijd duidelijk gehad, daar zat geen enkele vorm meer in, en ik dacht er al over om het hele ding dan maar door een HD600 of een HD650 te vervangen. Maar zojuist heb ik maar gewoon een setje nieuwe kussens besteld. Kostte wel 6 tientjes maar dan kan de HD580 misschien nog wel 12 jaar mee.
Ik heb onlangs de kabel van mijn HD580 vernieuwd. De kussens zijn bij mij nog zo goed als nieuw. Ik heb deze kabel gebruikt:downtime schreef op maandag 17 december 2012 @ 23:45:
Mijn HD580 viert binnenkort z'n twaalfde verjaardag. De kussens hadden hun beste tijd duidelijk gehad, daar zat geen enkele vorm meer in, en ik dacht er al over om het hele ding dan maar door een HD600 of een HD650 te vervangen. Maar zojuist heb ik maar gewoon een setje nieuwe kussens besteld. Kostte wel 6 tientjes maar dan kan de HD580 misschien nog wel 12 jaar mee.
De HD580 blijft fantastisch trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 18-12-2012 09:09 ]
too old, too cold
laatst via marktplaats een B&W P5 op de kop getikt voor 180.- wat een geweldige koptelefoon zeg!
alleen nog een beetje onzeker over de draadjes! gelukkig zijn die gewoon vervangbaar! (ik hou me open voor suggesties!
het klemmen van de koptelefoon valt reuze mee en ik heb hem gemakkelijk een uurtje of 4 achter elkaar op. en het geluid is fenomenaal. ben hard bezig nu mijn muziek te verzamelen in flac. zeker een aanraden voor de mensen die dat niet doen.
voor de rest ben ik erg blij dat ze bijna geen geluid doorlaten dus je kan ze ook even lekker op hebben als er veel geluid om je heen is!
al met al een aanrader, en ik zou zeggen: als je zoekt voor een koptelefoon hou dan ff marktplaats in de gaten!!!
alleen nog een beetje onzeker over de draadjes! gelukkig zijn die gewoon vervangbaar! (ik hou me open voor suggesties!
het klemmen van de koptelefoon valt reuze mee en ik heb hem gemakkelijk een uurtje of 4 achter elkaar op. en het geluid is fenomenaal. ben hard bezig nu mijn muziek te verzamelen in flac. zeker een aanraden voor de mensen die dat niet doen.
voor de rest ben ik erg blij dat ze bijna geen geluid doorlaten dus je kan ze ook even lekker op hebben als er veel geluid om je heen is!
al met al een aanrader, en ik zou zeggen: als je zoekt voor een koptelefoon hou dan ff marktplaats in de gaten!!!
Bedankt! Helaas heb ik dat poppetje met praatwolkje niet..
Heb alleen een visitekaartje en een huisje..
Heb alleen een visitekaartje en een huisje..

nWo_Riot schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:25:
[...]
Onder iemands avater, 2e icoontje (poppetje met een praatwolkje erboven)
Omdat je direct messages uit hebt staan. Die kun je aanzetten in je forumvoorkeuren.
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Heheey die SBC 3150 heb ik hier ook nog ergens liggen, moet hem alleen even maken aangezien hij waarschijnlijk kabelbreuk heeft ergens bij de oorschelpen.Heilige Kaas schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 19:44:
Geen idee of dit wat is maar misschien is het wel de koop van het jaar, in dat geval gefeliciteerd!
http://www.marktplaats.nl...usPage=lr&pageNum=3&pos=1
En nog een: http://www.marktplaats.nl...usPage=lr&pageNum=1&pos=9
Hij heeft er nog meer
Edit er staan er best veel van die bovenste op marktplaats. Voor heel weinig geld zie ik nu dus het zal wel niks waard zijn.
Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//
Mooie kabel. Als de kabel van mijn HD580 het ooit begeeft, komt het er misschien nog wel eens van, maar nu kan ik het prijskaartje van een Zu of een Cardas voor mezelf gewoon niet rechtvaardigen.Negakinu schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 09:00:
Ik heb onlangs de kabel van mijn HD580 vernieuwd. De kussens zijn bij mij nog zo goed als nieuw. Ik heb deze kabel gebruikt:
De HD580 blijft fantastisch trouwens.
De HD580 is nog steeds mijn meest gebruikte koptelefoon. Ik heb een SR225, een K701 en een HD25. De K701 vangt stof, de SR225 en de HD25 worden wel vaak gebruikt, maar de HD580 is degene die ik het meest zou missen als ie stuk ging.
Dik 1,5 jaar met m'n Brainwavz M2 rondgelopen, helaas zijn die laatst kwijtgeraakt/gejat.
Veel plezier van gehad, uitstekende bouwkwaliteit en erg goed geluid.
Toevallig keek ik gisteren even op iBood en heb besloten om deze oordopjes te kopen, van 100 voor 50 euro:

Natuurlijk eerst even wat research gedaan, stond nog nergens een review op internet omdat ze blijkbaar pas net uit zijn.
Op de site stond dat ze vooral bedoeld zijn voor 'modernere' muziek zoals Trance, DnB etc, luister ook veel van dat soort muziek dus dit leken me prima dopjes, de Brainwavz M2 klonken echt top maar misten soms toch wat dikke bass.
Iemand hier die ze toevallig al heeft?
Ze worden pas op 2 Januari verzonden.
Waneer kan ik ongeveer de eerste unboxings/reviews verwachten? (geen idee hoe lang dat gewoonlijk duurt)
Veel plezier van gehad, uitstekende bouwkwaliteit en erg goed geluid.
Toevallig keek ik gisteren even op iBood en heb besloten om deze oordopjes te kopen, van 100 voor 50 euro:

Natuurlijk eerst even wat research gedaan, stond nog nergens een review op internet omdat ze blijkbaar pas net uit zijn.
Op de site stond dat ze vooral bedoeld zijn voor 'modernere' muziek zoals Trance, DnB etc, luister ook veel van dat soort muziek dus dit leken me prima dopjes, de Brainwavz M2 klonken echt top maar misten soms toch wat dikke bass.
Iemand hier die ze toevallig al heeft?
Ze worden pas op 2 Januari verzonden.
Waneer kan ik ongeveer de eerste unboxings/reviews verwachten? (geen idee hoe lang dat gewoonlijk duurt)
hoidoei
Ik ben een beetje sceptisch als het komt op oordoppen van honderd euro. Niet dat ik de geluidskwaliteit betwijfel, maar eigen ervaringen leren me dat oordoppen nooit lang mee gaan. Ongeacht ze nu dertig, vijftig of honderd euro gekost hebben. En dat komt zeker niet omdat ik nalatig zou zijn.
Ik heb doppen van 22 gehad die meer dan een jaar zeer intesief gebruik op de steenfabriek hebben overleefd. Dus doppen kunnen wel lang mee gaan, of dat dit altijd in verhouding staat met de prijs betwijfel ikLe Enfant! schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:13:
Ik ben een beetje sceptisch als het komt op oordoppen van honderd euro. Niet dat ik de geluidskwaliteit betwijfel, maar eigen ervaringen leren me dat oordoppen nooit lang mee gaan. Ongeacht ze nu dertig, vijftig of honderd euro gekost hebben. En dat komt zeker niet omdat ik nalatig zou zijn.
Maaaarrrr, dit is het grote HEADPHONE topic. Dus eigenlijk niet voor in ears
Heb je wel bij de OP gekeken, oordoppen en in-ears ook aanwezig?! Laat maarHeilige Kaas schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 19:31:
[...]
Maaaarrrr, dit is het grote HEADPHONE topic. Dus eigenlijk niet voor in ears

[ Voor 3% gewijzigd door lekzzz op 18-12-2012 19:45 ]
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Heeft iemand toevallig een hd600/650 in de verkoop?
Wel een K701 en DT880.Heilige Kaas schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:22:
too old, too cold
Neen bedankt. AKG en beyer is niet mijn ding
Verwijderd
Regelmatig korting op Amazon FR en IT. Vorige week nog 216 dacht ik voor een nieuwe HD650!Heilige Kaas schreef op woensdag 19 december 2012 @ 12:22:
Ik zet de super aanbiedingen altijd op Headfonia
Zo dat is netjes!
Kan je gewoon van die sites bestellen? Want via amazon Amerika kan je niks bestellen.
Maar ik zal eens headphonia in de gaten houden
En mocht je zelf die 650 niet meer willen dan wil ik hem best van je overnemen
Kan je gewoon van die sites bestellen? Want via amazon Amerika kan je niks bestellen.
Maar ik zal eens headphonia in de gaten houden
En mocht je zelf die 650 niet meer willen dan wil ik hem best van je overnemen
Laat je mening niet ontstaan uit je ervaring met één K550.Heilige Kaas schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:56:
Neen bedankt. AKG en beyer is niet mijn ding
too old, too cold
Zou je ons ook in dit topic op de hoogte kunnen houden van deze aanbiedingen? Ben al een hele tijd opzoek naar een goedkope HD650. Zou top zijn als je dat zou willen doen.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:31:
[...]
Regelmatig korting op Amazon FR en IT. Vorige week nog 216 dacht ik voor een nieuwe HD650!
Ik zet de super aanbiedingen altijd op Headfonia
En net als wat Heilige Kaas zegt; Mocht iemand een HD650 hebben in nieuwstaat en hem willen verkopen, ben ik geïnteresseerd.
Voor games net de audiotechnica ad700 besteld, ben erg benieuwd!
Mijn ultrasone pro900 is daar niet zo geschikt voor en de creative fatality doet zeer aan mijn kop
Mijn ultrasone pro900 is daar niet zo geschikt voor en de creative fatality doet zeer aan mijn kop
mixing a drink and music
Hoeveel heb je er voor betaald, als ik vragen mag?Boefmans schreef op woensdag 19 december 2012 @ 15:56:
Voor games net de audiotechnica ad700 besteld, ben erg benieuwd!
too old, too cold
Ikzelf heb de HD598 en ben al een tijd aan het kijken voor een HD650. In een luistersessie heb ik de drie koptelefoons die jij noemt vergeleken. Ik zal even kijken op welke pagina mijn impressie van de koptelefoons staat. Hoop dat je daar wat aan hebt.Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:08:
[...]
Voor dat soort dingen bestaan er handige forwarding services.
Een adres van behulpzame vrienden in de US helpt natuurlijk ook.
@everyone
Heeft iemand hier nog eigen ervaringen met de HD598 vs HD600 vs HD650??
Ik zit mij af te vragen wat de echte meerwaarde van de HD600/650 is ten opzichte van de iets vriendelijker geprijsde HD598.
Omaatjehenk schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 20:07:
Vandaag heb ik een lange luistersessie gehad met de HD600, HD650 en mijn eigen HD598. Hierbij bestond de opstelling uit Laptop usb -> Musical Fidelity M1 DAC -> Marantz PM-KI Pearl Lite -> Headphone.
HD600:
Met deze koptelefoon begon ik, af en toe wisselde ik even met de HD650 om de verschillen te ontdekken. Het leek alsof de HD600 iets "vlakker" overkomt, misschien door de neutralere/natuurlijkere weergave (misschien té analystisch voor mij?). Er zit een goede punch achter de bass die de muziek wel redelijk levendig houdt. De hoge tonen springen er echter wel wat uit na iets langer luisteren en beginnen me iets tegen te staan. Ik denk dat deze koptelefoon erg geschikt is voor de rock en metal liefhebbers. Begrijp me niet verkeerd, deze koptelefoon speelt alle genres èrg goed en is een allrounder.
Bijvoorbeeld bij het luisteren naar Adèle komt de stem heel natuurlijk over, net of ze 5 meter voor je staat en dus eigenlijk een privéconcertje hebt, de band lijkt echter op even grote afstand te staan. Maar het wordt zo neutraal weergegeven dat het op een gegeven moment voor mij op het saaie af gaat. De high hats in nummers springen er ècht uit, als je daarnaar op zoek bent denk ik dat deze koptelefoon het beluisteren waard is.
HD650:
Toen ik deze koptelefoon beluisterde naast de HD650 hoorde ik in het begin niet heel veel verschil, tot ik iets vaker ging wisselen. Deze koptelefoon lijkt wat dieper te gaan in de lage tonen en geeft de bass meer "body". De HD650 levert mij de muziek op een iets warmere manier aan dan de HD600. Ook de hoge tonen springen er minder uit dan bij de HD600. Bij kritisch luisteren hoor je alle hoge tonen wel langskomen, maar ze vallen niet zo op als bij de HD600. Na nog langer luisteren en wisselen met de HD600 kom ik tot de conclusie dat de HD650 (voor mij) de muziek meer tot leven laat komen. Wat mij betreft is de HD650 de èchte allrounder van de 2. Alle genres die ik hem heb voorgeschoteld heeft hij wat mij betreft bijna perfect weergegeven zonder dat ik me ging irriteren aan bijvoorbeeld de hoge tonen.
Ik zal hier hetzelfde voorbeeld geven als dat ik bij de HD600 heb gedaan, bij het luisteren naar Adèle komt haar stem iets warmer over dan bij de HD600. Het gaf de stem body en het was net of ze echt 1 meter voor me stond te zingen. In tegenstelling tot de HD600 leek het hier alsof de band iets verder van mij af stond waardoor de stem er iets meer uit springt. De muziek kwam van alle kanten en nam mij helemaal mee in het nummer. Na enig equalizen vond ik dat ik de HD650 behoorlijk dicht bij de HD600 kon laten komen, het warmere geluid van de HD650 bleef echter wel. De HD600 richting het geluid van de HD650 krijgen lukte me echter niet helemaal, de lage tonen hadden net niet genoeg body en de stem in de muziek bleef wat mij betreft iets meer op de achtergrond.
HD598 vs HD600/HD650:
Het verschil is mij vanaf het begin al duidelijk, de HD598 klinkt veel vlakker dan de andere 2 koptelefoons. Ik heb niet het gevoel dat de muziek van alle kanten komt en de stem lijkt minder diepte te hebben. Misschien komt dit door de enorme body die de HD650 aan de muziek geeft, dat het geluid wat ik nu hoor heel dunnetjes is. De HD598 doet echter wel heel muzikaal aan en doet wat dat betreft totaal niet onder voor de HD600/HD650. De lage frequenties worden veel meer benadrukt dan bij de HD600/HD650, in combinatie met de wel sprankelende hoge tonen van de HD598 klinkt muziek heel anders door deze koptelefoon. Er zijn echter wel een aantal genres waar ik de HD598 er uit vond springen. Alle elektronische muziek vond ik beter klinken op deze koptelefoon. Waar dat aan ligt weet ik niet. De verhalen van mensen die zeggen dat klassiek erg goed klinkt op deze koptelefoon kan ik niet zeggen, ik luister zelf bijna nooit (eens in de 3 maanden) naar klassiek. Daarom heb ik de koptelefoons hier niet mee getest. Ook al klinkt deze koptelefoon wat mij betreft niet zo goed als de HD600/HD650, de HD598 blijft voor mij een echte aanrader. Hij is veel makkelijker aan te sturen (ik gebruik hem iedere dag portable met enkel een iPod touch en een Fiio E1) en is wat mij betreft 1 van de beste in zijn prijsklasse.
In het kort:
HD600
-------------------------------------------------------------
+ neutraal/analystisch
+ punchy bass
+ allrounder
+ heel ruimtelijk
- te analystisch?
- hoge tonen na een tijd vervelend?
HD650
+ (lage tonen) veel body
+ warme weergave
+ allrounder
+ nòg ruimtelijker
- te warm?
Mijn keuze:
Vanaf het begin is het eigenlijk al duidelijk; de grote broer voor mijn HD598 zal de HD650 worden. Voor langere luistersessies lijkt mij de HD650 geschikter dan de HD600. Na niet eens heel lang luisteren gingen de hoge tonen van de HD600 al een beetje tegenstaan, laat staan bij een lange luistersessie. De HD650 is uitsluitend voor thuisgebruik en de HD598 zal blijven dienen als mijn portable koptelefoon en voor de momenten dat ik elektronische muziek luister.
Voor Mother_Goozz:
De HD650 kàn worden aangedreven door mijn iPod + Fiio E1. Maar hierbij mist het geluid body en de lage tonen. Het geluid is flinterdun. Ik weet niet of jouw portable combinatie wat meer power kan bieden aan de HD650 maar ik denk dat je er beter aan doet de HD650 niet als portable te gebruiken.
Bedenk dat dit allemaal erg subjectief is, ik heb de verschillen beschreven hoe ik deze heb ervaren en dit kan voor iedereen anders zijn!
[ Voor 79% gewijzigd door Omaatjehenk op 19-12-2012 16:40 ]
Ik ben net bij hobo hifi geweest. Hmm
ik heb beluisterd:
beyer t70, niet mijn geluid. Te schel.
denon 7000, ook niet mijn ding, ik merk echt dat gesloten koptelefoons niks voor mij is.
Sennheisers:
800, klonk mooier dan ik dacht. Zo analytisch en schel als ze zeggen vond ik hem niet klinken.
700, scherpe treble.
650, erg leuke koptelefoon. Maar persoonlijk net wat te donker. Te weinig treble. Ik had het gevoel dat de details verloren gingen.
600, uiteindelijk vond ik dit de allermooiste. Ik vond hem beter dan de 650, meer treble, 'zoet' geluid en minder muddy. De stemmen klonken in eerste instantie vlak maar na vergelijking toch veel natuurlijker dan de hd650.
Ze konden me daar niks zeggen over in hoeverre de 600/650 waren ingespeeld.
En dat akg niks is komt niet door die ene ervaring met mijn k550, maar ik heb ook op de meeting de headphones beluisterd. Niks mis mee maar te dun. Ik mis de lekkere bass ook.
Nu twijfel ik eigenlijk nog over twee headphones.
De hd600 en de fidelio x1/00.
Alleen de kans dat ik die twee samen kan beluisteren en vergelijken acht ik vrij klein.
Ik hoop dat ik de 600 voor een mooi prinsje ergens vindt. Dan misschien een bottlehead crack bouwen
ik heb beluisterd:
beyer t70, niet mijn geluid. Te schel.
denon 7000, ook niet mijn ding, ik merk echt dat gesloten koptelefoons niks voor mij is.
Sennheisers:
800, klonk mooier dan ik dacht. Zo analytisch en schel als ze zeggen vond ik hem niet klinken.
700, scherpe treble.
650, erg leuke koptelefoon. Maar persoonlijk net wat te donker. Te weinig treble. Ik had het gevoel dat de details verloren gingen.
600, uiteindelijk vond ik dit de allermooiste. Ik vond hem beter dan de 650, meer treble, 'zoet' geluid en minder muddy. De stemmen klonken in eerste instantie vlak maar na vergelijking toch veel natuurlijker dan de hd650.
Ze konden me daar niks zeggen over in hoeverre de 600/650 waren ingespeeld.
En dat akg niks is komt niet door die ene ervaring met mijn k550, maar ik heb ook op de meeting de headphones beluisterd. Niks mis mee maar te dun. Ik mis de lekkere bass ook.
Nu twijfel ik eigenlijk nog over twee headphones.
De hd600 en de fidelio x1/00.
Alleen de kans dat ik die twee samen kan beluisteren en vergelijken acht ik vrij klein.
Ik hoop dat ik de 600 voor een mooi prinsje ergens vindt. Dan misschien een bottlehead crack bouwen
[ Voor 6% gewijzigd door Heilige Kaas op 19-12-2012 17:53 ]
Verwijderd
De X1 is zo waar nog donkerder and smoother als de 650. als je die al niks vindt moet je niet bij de X1 zijn.
Voor de superdeals moet je maar naar Headfonia gaan
Ik heb er nu geen gekocht, ik heb die al allemaal
Je kan gewoon bestellen via italie of Frankrijk, je moet gewoon de taal wat kennen en een account hebben op 1 van de amazon sites. De HD600 is tegenwoordig vaak duurder als de 650
Gebruik ook camelcamelcamel om een alert te krijgen als ze goedkoop zijn op amazon
Voor de superdeals moet je maar naar Headfonia gaan
Ik heb er nu geen gekocht, ik heb die al allemaal
Je kan gewoon bestellen via italie of Frankrijk, je moet gewoon de taal wat kennen en een account hebben op 1 van de amazon sites. De HD600 is tegenwoordig vaak duurder als de 650
Gebruik ook camelcamelcamel om een alert te krijgen als ze goedkoop zijn op amazon
Aaah, Ik heb die x1 kort mogen beluisteren op de meeting en daar klonk die wel goed. Ik kan me niet herinneren dat die zo muddy klonk als de hd650. Of beter gezegd. Alsof de details verdronken in de warmheid 
En hoezo taal kennen? Je hebt tegenwoordig ook zoiets als google translate
Oohjah ik had de Shure srh 1840 ook kort in de winkel beluisterd. Als je houd van een beetje nadruk op de treble dan is dit zeker een mooie koptelefoon volgens mij. Erg sprankelende mooie treble zonder scherp te zijn.
Ik heb die camelcamelcamel tracker aangezet op de franse, italiaanse en duitse site. We zullen zien
Als ik een mooi tweedehands prijsje zie dan ga ik daarvoor.
Zoo al heel wat geedit.
En hoezo taal kennen? Je hebt tegenwoordig ook zoiets als google translate
Oohjah ik had de Shure srh 1840 ook kort in de winkel beluisterd. Als je houd van een beetje nadruk op de treble dan is dit zeker een mooie koptelefoon volgens mij. Erg sprankelende mooie treble zonder scherp te zijn.
Ik heb die camelcamelcamel tracker aangezet op de franse, italiaanse en duitse site. We zullen zien
Zoo al heel wat geedit.
Maar als dat over de X1 wordt gezegd dan is deze headphone zeker het overwegen waard.Take the warm and full sound of the HD650, add top end air, add pace, snap and attack, and you’ve got the X1. All without losing the bottom end weight and punch. Sweet.
[ Voor 74% gewijzigd door Heilige Kaas op 19-12-2012 20:12 ]
Ik zie hier dat de X1 slechts 195 inclusief verzending kost.
http://www.techlogics.nl/...=cpc&utm_campaign=beslist
Zal ik het doen? Mocht hij toch niet bevallen dan kan ik hem toch terug sturen? Binnen hoeveel dagen was dat ook alweer?
Headfonia,
Zou je misschien zo liev willen zijn om nog wat te zeggen over wat de beste keuze zou zijn. de hd 600 of 650. Ik vond de 600 beter omdat bij de 650 het geluid modderig klonk. En de details hierdoor verloren leken te gaan. Maar ik lees in je review dat de X1 veel snappier enzo is. Dus dan moet dat opgelost zijn. Wat kan je vertellen over de detaillering en de hoeveelheid treble? De hd600 leek ook wat sneller en punchier dan de 650.
Pff wat is het beschrijven van geluid toch moeilijk
http://www.techlogics.nl/...=cpc&utm_campaign=beslist
Zal ik het doen? Mocht hij toch niet bevallen dan kan ik hem toch terug sturen? Binnen hoeveel dagen was dat ook alweer?
Headfonia,
Zou je misschien zo liev willen zijn om nog wat te zeggen over wat de beste keuze zou zijn. de hd 600 of 650. Ik vond de 600 beter omdat bij de 650 het geluid modderig klonk. En de details hierdoor verloren leken te gaan. Maar ik lees in je review dat de X1 veel snappier enzo is. Dus dan moet dat opgelost zijn. Wat kan je vertellen over de detaillering en de hoeveelheid treble? De hd600 leek ook wat sneller en punchier dan de 650.
[ Voor 43% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-12-2012 00:14 ]
Modderig zou ik de 650 niet noemen, heeft iets minder punch en een iets diepere bass maar is daarom niet modderig. De details vallen minder op door het warme geluid maar zijn wel degelijk aanwezig. Ze springen er alleen iets meer uit bij de 600 omdat deze koptelefoon een wat luchtigere weergave heeft. Zoals ik in mijn "impressie" heb vermeld springen bijvoorbeeld de high hats bij de 600 eruit. Na langere tijd luisteren vond ik het toch iets minder prettig om naar te luisteren omdat het me ging irriteren.Heilige Kaas schreef op donderdag 20 december 2012 @ 00:04:
Headfonia,
En ik ben het er helemaal mee eens dat geluid belachelijk moeilijk te beschrijven is. Iedereen kan bijvoorbeeld een woord "modderig" of "luchtig" weer anders opvatten. Daarom heb ik geprobeerd in mijn impressie met een voorbeeld wat duidelijkheid te scheppen tussen de 2.
Dan is de luchtigheid en de punch iets wat ik beter vind ik de hd600 
Ik vond ook stemmen natuurlijker klinken op de hd600. Dat was niet voor alle muziek zo want sommige profiteren van het warme geluid van de hd650. Maarja het is dus vooral de punch en luchtigheid waarom ik de hd600 prefereer.
Ik vond ook stemmen natuurlijker klinken op de hd600. Dat was niet voor alle muziek zo want sommige profiteren van het warme geluid van de hd650. Maarja het is dus vooral de punch en luchtigheid waarom ik de hd600 prefereer.
Ik had de setup vergeleken op deze combi:Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:37:
Hoe beter de amp, hoe beter de HD650 ook. De 600 heeft dat niet zo.
http://www.hobo.nl/defaul...roduct&id=6950&title=CD22 + http://www.hobo.nl/defaul...ct&id=6685&title=M1%20HPA
Dit zou toch de hd650 tot zijn top moeten aansturen.
Maar bij welke hoofdtelefoon komen de hogen tonen het meest naar voren? X1, hd 600 of hd650?
Verwijderd
Sennheiser need tubes. een goeie Crack bijvoorbeeld, niet duur en perfect voor SennHeilige Kaas schreef op donderdag 20 december 2012 @ 08:58:
[...]
Ik had de setup vergeleken op deze combi:
http://www.hobo.nl/defaul...roduct&id=6950&title=CD22 + http://www.hobo.nl/defaul...ct&id=6685&title=M1%20HPA
Dit zou toch de hd650 tot zijn top moeten aansturen.
Maar bij welke hoofdtelefoon komen de hogen tonen het meest naar voren? X1, hd 600 of hd650?
De HD600/650 verschilt niet zo veel van treble als je maar denk hoor, het komt alleen anders naar voor door het andere karakter van de 650. de X1 klinkt wel sprankelender in de treble, maar of het zelfde level van detail in de treble zit daar ben ik nog niet zeker van.
Ik ben fan van de HD650 en de X1. Momenteel ga ik voor X1 > DT770 AE > 650. Maar over langere termijn zakt die X1 zeker weg terwijl de andere 2 nog wel dagelijks zullen worden gebruikt.
Momenteel ben ik verslaafd aan de nieuwe Denons!
Ik bestel die X1 gewoon en dan heb ik 7 werkdagen om ze uit te proberen. 
Ik kan ze dan mooi vergelijken.
De crack stond ook al op mijn lijstje
dus die ga ik ook halen in de toekomst. Maarja dan ga ik geen senn halen. Ik wil een headphone die nu al goed klinkt. Geen boomy headphone waar ik over een jaar pas echt van kan genieten.
Ik heb nu al zolang drie keer niks gehad dat ik nu wel een koptelefoon wil die gewoon goed klinkt op elke frequentie. Detail vind ik dan nog het minst belangrijk. Als die maar lekker klinkt. Dan kan ik later altijd nog upgraden.
Wat ik zo snel hoorde voldeed de hd600 daar het beste aan van de twee. Alleen hoorde je daar wel de DAC van de goedkope cd speler die er eerst stond. Ingedrukt geluid.
Ik kan ze dan mooi vergelijken.
De crack stond ook al op mijn lijstje
Ik heb nu al zolang drie keer niks gehad dat ik nu wel een koptelefoon wil die gewoon goed klinkt op elke frequentie. Detail vind ik dan nog het minst belangrijk. Als die maar lekker klinkt. Dan kan ik later altijd nog upgraden.
Wat ik zo snel hoorde voldeed de hd600 daar het beste aan van de twee. Alleen hoorde je daar wel de DAC van de goedkope cd speler die er eerst stond. Ingedrukt geluid.
Nu een jaar abonnement op Esquire magazine (10 examplaren) + gratis Philips Citiscape Uptown, in totaal voor 50 euro (normale prijs van alleen de Uptown is al 65 euro bij de goedkoopste shop in de Pricewatch).
Ik zou het alleen al doen om de hoofdtelefoon en de tijdschriften weggeven/pleuren.
http://abonnementen.esqui...en/102-philips-citiscape/

[ Voor 12% gewijzigd door Negakinu op 20-12-2012 11:54 ]
too old, too cold
169,-Negakinu schreef op woensdag 19 december 2012 @ 16:05:
[...]
Hoeveel heb je er voor betaald, als ik vragen mag?
Wel gewoon in Nederland besteld, vind ik prettiger persoonlijk
Ben erg benieuwd naar het verschil, ook met de grote koptelefoon (die mijn vrouw net ontdekt heeft: goh klinkt toch wel erg goed ... Zij heeft een sennheiser, ook niet slecht, maar een van 60 of 100 euro of zo).
mixing a drink and music
Interessante actie! Ga ik even over nadenken..Negakinu schreef op donderdag 20 december 2012 @ 11:47:
Nu een jaar abonnement op Esquire magazine (10 examplaren) + gratis Philips Citiscape Uptown, in totaal voor 50 euro (normale prijs van alleen de Uptown is al 65 euro bij de goedkoopste shop in de Pricewatch).Ik zou het alleen al doen om de hoofdtelefoon en de tijdschriften weggeven/pleuren.
[afbeelding]
Eerst even wat verdiepen in die hoofdtelefoon, is het wat?
Thnx voor het delen!
Het is wel een leuke headphone voor on the go. Lekker geluidje zeker voor die prijs. Het geluid is aan de warme kant wat positief is voor de meeste muziek.
Net een weekje geleden een Ultrasone HFI-580 gekocht.
Geluid klinkt er goed, alleen heb ik het gevoel dat ik met mijn oude (en erg goedkope) koptelefoons betere immersie had in de muziek/geluid (en dan vooral tijdens binaural geluid).
Verder zitten ze erg lekker en komt alles mooi door
Geluid klinkt er goed, alleen heb ik het gevoel dat ik met mijn oude (en erg goedkope) koptelefoons betere immersie had in de muziek/geluid (en dan vooral tijdens binaural geluid).
Ik heb zelf de ultrasone hd900, al was ik met de 550 ook helemaal blij geweest.
Verbaasd dat dat merk nauwelijks voorbij komt hier eigenlijk :-)
Verbaasd dat dat merk nauwelijks voorbij komt hier eigenlijk :-)
mixing a drink and music
Verwijderd
S-logic van Ultrasone is ook een soort binaural variant. Als je dat dan 2x uitvoert klinkt het inderdaad minder.Basekid schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:14:
Zelf heb ik de signature pro voor in mijn muziek studio. Bevalt erg goed.
Ik heb zelf ook de Ultrasone HFI 580, maar ik vind hem juist een goede immersie hebben. Gebruik hem zowel op de fiets als thuis, en met name thuis heb ik echt het idee in de muziek te zitten.Basekid schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:14:
Ik gebruik hem met mijn Galaxy note II met PowerAMP muziekapp. Moet zeggen dat dit een wereld van verschil is vergeleken met mijn iPod classic. PowerAMP is sowieso een geweldige muziekapp voor Android.
Voor de rest ben ik ook erg tevreden er mee, alleen de lange kabel is af en toe wat onhandig.
Is iemand bekend met de Philips cityscape downtown (SHL5605GY) . Het is wel een koptelefoon die wat lager geprijst dan de koptelefoons die hier voorbij komen, maar ik persoonlijk vond hem een mooi vol geluid hebben. Maar helaas kon ik hem natuurlijk maar een paar minuten luisteren. Andere mensen die er meer ervaring meer hebben (ik wil hem eigenlijk morgen kopen voor mijn vriendinnetje)
Het gaat dus om deze:
Het gaat dus om deze:

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Is die niet niet zo duur, of bijna net zo duur als de uptown zoals hierboven beschreven? (50eur) In dat geval zeker voor de uptoen gaan. Dit is best een flink verschil in geluid.
Ik ben op zoek naar een koptelefoon van rond de 100e (mag wel wat meer zijn desnoods), die een goede bas heeft. Ik luister naar Metal, Classic Rock, Hardstyle, Dubstep en Trap (www.last.fm/user/Mooneater)
Op het moment gebruik ik een Philips shp8500 die ik wel heel comfortabel vind, maar die wel wat meer bas mag hebben.
Afgelopen zaterdag heb ik daarom de vrij flashy uitziende Pioneer SE-MJ751 - die heeft inderdaad redelijke bas, maar beroerde mids en highs (het klonk nogal blikkerig) en zat enorm strak (hoofdpijn-strak) - gelijk weer teruggebracht dus.
Wat zijn tips voor rond de 100e met een behoorlijke bas? Via head-fi was ik al een aantal kandidaten op het spoor:
Grado SR60 (is open, dus niet leuk voor mn kantoorgenoten)
Sony MDR XB500 (gaat de bas hier niet ten koste van de rest van het geluid?)
Denon AH-D1100 (zelfde als bij de XB500)
Sony MDR-ZX700 (schijnt mooi geluid te hebben, kan er niet zo gek veel over vinden)
ietsje duurder:
Ultrasone HFI-580 (strak, en ik las hier dat hij toch niet zo heel fantastisch is)
M-Audio Q40
ATH-M50
Beyerdynamic DT-770 Pro 80/250 (of zijn dit meer studio/vlakke koptelefoons)
Ik zit onderhand geloof ik al zoveel te zoeken dat ik langzaam door de bomen het bos niet meer zie
Tips welkom!
(ook voor een goede winkel waar je kan vergelijkend luisteren in omgeving Groningen
)
Op het moment gebruik ik een Philips shp8500 die ik wel heel comfortabel vind, maar die wel wat meer bas mag hebben.
Afgelopen zaterdag heb ik daarom de vrij flashy uitziende Pioneer SE-MJ751 - die heeft inderdaad redelijke bas, maar beroerde mids en highs (het klonk nogal blikkerig) en zat enorm strak (hoofdpijn-strak) - gelijk weer teruggebracht dus.
Wat zijn tips voor rond de 100e met een behoorlijke bas? Via head-fi was ik al een aantal kandidaten op het spoor:
Sony MDR-ZX700 (schijnt mooi geluid te hebben, kan er niet zo gek veel over vinden)
ietsje duurder:
Ultrasone HFI-580 (strak, en ik las hier dat hij toch niet zo heel fantastisch is)
M-Audio Q40
ATH-M50
Ik zit onderhand geloof ik al zoveel te zoeken dat ik langzaam door de bomen het bos niet meer zie
Tips welkom!
[ Voor 3% gewijzigd door Mooneater op 20-12-2012 21:56 ]
Verwijderd
Daar zit meteen je probleem.Mooneater schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:50:
Ik ben op zoek naar een koptelefoon van rond de 100e (mag wel wat meer zijn desnoods), die een goede bas heeft. Ik luister naar Metal, Classic Rock, Hardstyle, Dubstep en Trap (www.last.fm/user/Mooneater)
Bij een koptelefoon in die prijsklasse moet er nu eenmaal een compromis zijn. Veel bas houdt vrijwel altijd in dat de overige frequenties wat minder aandacht krijgen. Ik hoor dat bv. ook nog bij de Dr. Dré, geen slechte koptelefoon, maar ook daar merk je duidelijk dat die nadruk op de bas ten koste gaat van het overige geluid.
Bij een gesloten koptelefoon heb je overigens te maken met nog wat meer compromissen.
Een paar opties: Sennheiser HD215 mk II, Beyerdynamic DT770, AKG K172. Of de bas daarvan voldoende is voor jouw smaak is de vraag.
Oke ik heb de X1/00 besteld.
Ben benieuwd
Hij was niet op voorraad dus het kan een hele tijd duren maarja dat zien we wel.
Ben benieuwd
Hij was niet op voorraad dus het kan een hele tijd duren maarja dat zien we wel.
De DT770 80/250 is alles behalve een vlakke of studio koptelefoon. Ik heb zelf de DT770 80, nadat ik 'm vergeleken had met een AKG K701, Sennheiser HD598 en DT990 Pro (Wat wel een studio headphone is). Ik hou zelf van Dance/Trance/Ambient/Alternative Rock. Dance en trance komen heel mooi uit, mooie diepe basslagen waar ik kippevel van krijg, maar Alternative Rock a la Muse mist toch net even die punch.Mooneater schreef op donderdag 20 december 2012 @ 21:50:
ietsje duurder:
M-Audio Q40
ATH-M50
Tips welkom!(ook voor een goede winkel waar je kan vergelijkend luisteren in omgeving Groningen
)
Dit is mijn ervaring, maar ik raad je echt aan om gewoon te luisteren
Dat is lastig te bepalen inderdaad. Ik ben zonet even bij de MediaMarkt geweest om het eea uit te proberen (het aanbod is helaas niet zo breed, maar ik ken verder geen winkels in Groningen waar je naast elkaar koptelefoons kan proberen, tips welkomVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 00:40:
[...]
Daar zit meteen je probleem.
Bij een koptelefoon in die prijsklasse moet er nu eenmaal een compromis zijn. Veel bas houdt vrijwel altijd in dat de overige frequenties wat minder aandacht krijgen. Ik hoor dat bv. ook nog bij de Dr. Dré, geen slechte koptelefoon, maar ook daar merk je duidelijk dat die nadruk op de bas ten koste gaat van het overige geluid.
Bij een gesloten koptelefoon heb je overigens te maken met nog wat meer compromissen.
Een paar opties: Sennheiser HD215 mk II, Beyerdynamic DT770, AKG K172. Of de bas daarvan voldoende is voor jouw smaak is de vraag.
De Sony MDR-ZX700 bijv krijgt op head-fi prima reviews, maar vond ik persoonlijk niet veel bas hebben en ook vrij blikkerig klinken.
De Shure 440 die ze er hadden hangen vond ik wel weer een mooi helder geluid hebben, maar weinig bas (dat klopt geloof ik ook wel met andere reviews).
Hmm, dat klinkt goed op zich - maar inderdaad, even beluisteren helpt een stuk heb ik al gemerktomgwtfbbq schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 09:15:
[...]
De DT770 80/250 is alles behalve een vlakke of studio koptelefoon. Ik heb zelf de DT770 80, nadat ik 'm vergeleken had met een AKG K701, Sennheiser HD598 en DT990 Pro (Wat wel een studio headphone is). Ik hou zelf van Dance/Trance/Ambient/Alternative Rock. Dance en trance komen heel mooi uit, mooie diepe basslagen waar ik kippevel van krijg, maar Alternative Rock a la Muse mist toch net even die punch.
Dit is mijn ervaring, maar ik raad je echt aan om gewoon te luisteren
Misschien een stomme vraag (heb niet alle 120 pagina's hier doorgewerkt), maar luisteren jullie in de winkel, of koop je de koptelefoon en stuur je hem daarna weer terug? (lang niet alle winkels vinden dat tof ivm "hygiene product")
Je hebt altijd 7 werkdagen de kans om het product terug te sturen. Dat ik gewoon een wet. (wet kopen op afstand).
Bewaar goed het ontvangstbewijs en als je hem terug stuurt het verzend bewijs.
Zit er geen hobo hifi in de buurt?
Verder hoor ik hele goede verhalen over de dt 770 Anniversary Edition, deze is anders dan de gewone 770.
alleen dan kom je volgende mij alweer een stuk boven je budget uit.
Verder hoor ik hele goede verhalen over de dt 770 Anniversary Edition, deze is anders dan de gewone 770.
Hobo hifi zit helaas niet in noord nederland... wellicht als ik eens een keer in Amsterdam ben dat ik er langs kan gaan.Heilige Kaas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:20:
Je hebt altijd 7 werkdagen de kans om het product terug te sturen. Dat ik gewoon een wet. (wet kopen op afstand).
de dt 770 anniversary edition gaat over de 200 euro heen, dat is mij toch een prijsklasse te hoog denk ik...
Voorlopig houd ik het op ofwel de Beyerdynamic 770 80 ohm, de Ultrasone 580, of toch een basshead Sony MDR XB500/700 (die moet ik echt eerst beluisteren om te bepalen over er naast de bas nog wat overblijft). Ik zal eens op zoek naar adresjes in Groningen waar deze te beluisteren zijn (de sony & ultrasone bij coolblue dacht ik, de beyerdynamic gaat lastiger worden)
Tnx!
Edit: even de zoekfunctie door dit topic heen gebruikt en zie dat ik niet de eerste ben die op dit drietal is gestuit
[ Voor 6% gewijzigd door Mooneater op 21-12-2012 11:40 ]
Ik ga zondag waarschijnlijk ook naar de hobo hifi moeten in Tilburg, hebben ze daar de meeste interessante modellen op voorraad?Heilige Kaas schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 11:20:
Verwijderd
Allereerst dank voor alle informatie die ik inmiddels heb kunnen lezen ,,, maar heb wel wat hulp nodig en alvast dankvoor de tijd aan mij besteed.
Zoek voor thuis in de woonkamer een koptelefoon over ear / gesloten / maximaal draagcomfort
Muziek die ik graag luister is Jazz / Americana / Ballads / Gitaar / Easy Listening en wat klassiek ( Piano met name )
Ben er een tijdje mee bezig en ik kom uit op Bose Quiet Comfort 15 of Audio Technica Ath Anc7b
Misschien is dat wel vloeken in de kerk hier en is er veel beter te koop.
Mijn budget is maximaal euro 400 en hoe vreemd het ook mag "klinken " draagcomfort / gewicht is voor
mij echt heel belangrijk.
Wellicht nog wel belangrijker dan wat er uiteindelijk uitkomt want ik zit er uren mee op mijn hoofd elke dag
Met vriendelijke groet,
Gerard van Breemen
Zoek voor thuis in de woonkamer een koptelefoon over ear / gesloten / maximaal draagcomfort
Muziek die ik graag luister is Jazz / Americana / Ballads / Gitaar / Easy Listening en wat klassiek ( Piano met name )
Ben er een tijdje mee bezig en ik kom uit op Bose Quiet Comfort 15 of Audio Technica Ath Anc7b
Mijn budget is maximaal euro 400 en hoe vreemd het ook mag "klinken " draagcomfort / gewicht is voor
Wellicht nog wel belangrijker dan wat er uiteindelijk uitkomt want ik zit er uren mee op mijn hoofd elke dag
Met vriendelijke groet,
Gerard van Breemen
Waarom wil je een gesloten hoofdtelefoon? Een open hoofdtelefoon is toch wel een stuk beter dan een gesloten, vooral voor klassiek.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:01:
Allereerst dank voor alle informatie die ik inmiddels heb kunnen lezen ,,, maar heb wel wat hulp nodig en alvast dankvoor de tijd aan mij besteed.
Muziek die ik graag luister is Americana / Ballads / Gitaar en wat klassiek ( Piano met name )
Met vriendelijke groet,
Gerard van Breemen
En waar sluit je het op aan?
Verwijderd
Hallo Kaas,
Mijn vrouw zit in de kamer en heeft andere interesses.
Luister 90% via de laptop en 10% viade stero installatie
Groet,
Gerard
Groet,
Gerard
Verwijderd
Hm, ik ben ook bij de Mediamarkt geweest om te luisteren omdat ze daar redelijk wat koptelefoons hadden in "mijn" prijsklasse.Mooneater schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:16:
Dat is lastig te bepalen inderdaad. Ik ben zonet even bij de MediaMarkt geweest om het eea uit te proberen (het aanbod is helaas niet zo breed, maar ik ken verder geen winkels in Groningen waar je naast elkaar koptelefoons kan proberen, tips welkom), en het wordt er allemaal niet makkelijker op.
Misschien een stomme vraag (heb niet alle 120 pagina's hier doorgewerkt), maar luisteren jullie in de winkel, of koop je de koptelefoon en stuur je hem daarna weer terug? (lang niet alle winkels vinden dat tof ivm "hygiene product")
Na twee minuten ben ik weggelopen. De kwaliteit van het geluid daar is om te janken, het is gewoon niet te doen om daarmee op een reële basis koptelefoons te vergelijken. Alles daar klinkt even dof en kleurloos. Een koptelefoon die daar goed klinkt moet je meteen wantrouwen, die klinkt IRL veel te schel.
Ik heb daarom maar alles aan reviews gelezen wat ik te pakken kon krijgen en heb op basis van de omschrijving van de klankkleur een keuze gemaakt, deels op de gok dus. Je haalt uit de inhoud van zo'n review wel wie er een ervaren tester/luisteraar is, bovendien ken ik mijn eigen smaak op dat gebied vrij goed. Geen spijt van, de koptelefoon is alles wat ik er gezien de reviews van mocht verwachten.
Hallo gerard,Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:32:
Hallo Kaas,
Groet,
Gerard
Als een gesloten hoofdtelefoon de enige optie is dan zou ik gaan zoeken naar een met een goede soundstage. De AKG K550 heeft best een goede soundstage maar kan misschien te veel treble hebben. Ik heb hem zelf gehad en verkocht omdat ik erg gevoelig ben voor scherpe treble. Ik vond hem zelf het beste klinken op lage volumes en voor klassiek dus dat is wel een plus punt.
Een ding wat ik ook ten zeerste aanraad is om te investeren in een usb DAC en versterker. Let op, je hebt beide nodig, zowel dac als een amp maar hier zijn er genoeg van in een te vinden. Ik gebruik zelf de FiiO E10, leuk dingetje voor een lage prijs maar er is zeker meer op de markt. Negakinu, een andere member, heeft op dit moment zo'n apparaatje in de verkoop.
En als belangrijkste punt:
Koop geen koptelefoon voordat je er een hebt gehoord en vergeleken met een andere! Het is een heel hoop geld en het een en het ander vergelijken raad ik ook zeer aan. Je weet zelf niet wat je mooi vindt klinken voor je het hebt geprobeerd.
Verwijderd
Hallo Kaas,
Zeer bedankt voor het meedenken en de geleverde input met name de Audio / Dac versterker nog nooit aan gedacht.
Voor jou en eventueel anderen die reageren geldt nog steeds gewicht / draagcomfort
hier hoor/ lees ik heel graag adviezen over.
Heb ook al wat gelezen over "velours "doppen ... is dat wat dan ???
Groet,
Gerard van Breemen
Zeer bedankt voor het meedenken en de geleverde input met name de Audio / Dac versterker nog nooit aan gedacht.
Voor jou en eventueel anderen die reageren geldt nog steeds gewicht / draagcomfort
hier hoor/ lees ik heel graag adviezen over.
Heb ook al wat gelezen over "velours "doppen ... is dat wat dan ???
Groet,
Gerard van Breemen
Gelukkig hingen veel stekkers er los bij en kon ik mijn ipod aansluiten, anders is het inderdaad geen doenVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:50:
[...]
Hm, ik ben ook bij de Mediamarkt geweest om te luisteren omdat ze daar redelijk wat koptelefoons hadden in "mijn" prijsklasse.
Na twee minuten ben ik weggelopen. De kwaliteit van het geluid daar is om te janken, het is gewoon niet te doen om daarmee op een reële basis koptelefoons te vergelijken. Alles daar klinkt even dof en kleurloos. Een koptelefoon die daar goed klinkt moet je meteen wantrouwen, die klinkt IRL veel te schel.
Ik heb daarom maar alles aan reviews gelezen wat ik te pakken kon krijgen en heb op basis van de omschrijving van de klankkleur een keuze gemaakt, deels op de gok dus. Je haalt uit de inhoud van zo'n review wel wie er een ervaren tester/luisteraar is, bovendien ken ik mijn eigen smaak op dat gebied vrij goed. Geen spijt van, de koptelefoon is alles wat ik er gezien de reviews van mocht verwachten.
Mijn voorselectie heb ik inderdaad nu ook gemaakt door veel te lezen, maar het blijft lastig vind ik, zoals ik eerder schreef werd bijv. de MDR-ZX700 prima aangeschreven, maar die vond ik niet al te best geluid hebben... iets met smaak en subjectief denk ik
Je kan kijken naar de Denon D2000, enorm comfortabel en erg fijn en rustig om naar te luisterenVerwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 12:01:
Met vriendelijke groet,
Gerard van Breemen
Direct op de pc kan best aardig zijn maar dan moet er wel een goede geluidskaart in zitten. Mijn ervaring met laptops is echter dat de geluidskaart gewoon bagger is.TheJVH schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 13:53:
[...]
Je kan kijken naar de Denon D2000, enorm comfortabel en erg fijn en rustig om naar te luisteren. Heeft ook geen hele dure amp nodig, direct aan je PC is het nog best aardig. Zelf heb ik hem makkelijk uren achter elkaar op, en het gaat zeker niet irriteren.
Ik haat het om dit soort vragen te stellen maar het is nu eenmaal een cadeau voor mijn vriendin en ik ga dus geen maand reviews lezen en bij 5 verschillende winkels luisteren. Feit is dat het budget tussen de 50 en de 100 euro ligt. Is er voor 120 euro iets 10 keer zo goed te koop dan is het 120 maar ik ben niet van plan om 200 euro aan een koptelefoon uit te geven (toch niet als die voor mijn vriendin is
).
Hij zal gebruikt worden om aan te sluiten op een piano zodat er gespeeld kan worden zonder andere mensen te storen. Hoogstwaarschijnlijk komt hij ook eens aan de iPod te hangen. In ieder geval, belangrijkste is geluidskwaliteit en gemak. Ik weet dat dit niet te testen valt en dat dit zeer subjectief is maar als ik dan toch niet zelf ga testen dan hoor ik graag hier eerst wat zoal als goed ervaren wordt!
Ik kom momenteel uit bij de HD215? Thoughts?
Hij zal gebruikt worden om aan te sluiten op een piano zodat er gespeeld kan worden zonder andere mensen te storen. Hoogstwaarschijnlijk komt hij ook eens aan de iPod te hangen. In ieder geval, belangrijkste is geluidskwaliteit en gemak. Ik weet dat dit niet te testen valt en dat dit zeer subjectief is maar als ik dan toch niet zelf ga testen dan hoor ik graag hier eerst wat zoal als goed ervaren wordt!
Ik kom momenteel uit bij de HD215? Thoughts?
Verwijderd
Beste forumgebruikers ..... denk een oplossing te hebben ,,, maar hbt hier wel wat vragen over.
Zoals eerder geschreven en gevraagd zoek ik maximaal draagcomfort.
Wat zijn jullie reacties op een Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm en zoals ik eerder las van Heilige Kaas
zou daar dan een USB/ DAC versterker bij moeten zijn want ik luister alles op mijn meer dan geweldige laptop.
Of las ik als alternatief een Traktor Audio 2
Of moet het juist zonder een USB/ DAC versterker en moet ik dan bijvoorbeeld 80 ohm kiezen.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit verder moet aanlopen
Groet,
Gerard van Breemen
Zoals eerder geschreven en gevraagd zoek ik maximaal draagcomfort.
Wat zijn jullie reacties op een Beyerdynamic DT 770 Pro 250 ohm en zoals ik eerder las van Heilige Kaas
zou daar dan een USB/ DAC versterker bij moeten zijn want ik luister alles op mijn meer dan geweldige laptop.
Of las ik als alternatief een Traktor Audio 2
Of moet het juist zonder een USB/ DAC versterker en moet ik dan bijvoorbeeld 80 ohm kiezen.
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dit verder moet aanlopen
Groet,
Gerard van Breemen
De functie van de dac gaat verder dan het aansturen van het signaal. De dac is de omzetting van 1tjes en 0lletjes naar een analoog signaal. De versterker versterkt vervolgens het signaal om voor voldoende power te zorgen. Alleen een dac is daarom ook niet goed genoeg.
Maarja welke laptop heb je dan? Vaak (bijna altijd) is het geluid van laptops slecht.
Ff wat anders.
Wat denken jullie dat een goede tube amp is voor de Philips x1? Het is een laag ohmige koptelefoon dus de crack is misschien geen goede combi? Dit lijkt mij namelijk een leuk versterkertje, ook omdat het zelfbouw is.
Maarja welke laptop heb je dan? Vaak (bijna altijd) is het geluid van laptops slecht.
Ff wat anders.
Wat denken jullie dat een goede tube amp is voor de Philips x1? Het is een laag ohmige koptelefoon dus de crack is misschien geen goede combi? Dit lijkt mij namelijk een leuk versterkertje, ook omdat het zelfbouw is.
Ok, dat zou een logische verklaring zijnVerwijderd schreef op donderdag 20 december 2012 @ 15:58:
[...]
S-logic van Ultrasone is ook een soort binaural variant. Als je dat dan 2x uitvoert klinkt het inderdaad minder.
Zelf heb ik de signature pro voor in mijn muziek studio. Bevalt erg goed.
Ga morgen (hoop ik) de Ultrasone 580 beluisteren bij coolblue, is dat niks, dan bestellen we deze gewoon
Spaar je de benzine en haal die DT770.Mooneater schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:16:
[...]
![]()
Ga morgen (hoop ik) de Ultrasone 580 beluisteren bij coolblue, is dat niks, dan bestellen we deze gewoon
too old, too cold
Je vond ze beter klinken dan de Ultrasone?Negakinu schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:29:
[...]
Spaar je de benzine en haal die DT770.Onlangs op de headphone meet gehoord en was erg onder de indruk.
Als ik zo de reviews lees heeft de DT770 LE wel minder bas dan de Ultrasone denk ik?
Ja gelukkig wel. De 580 deed me persoonlijk denken aan een mix tussen de Beats en de M50.
too old, too cold
Ik ben express voor de DT770 80 gegaan omdat deze toch een iets beter bass zouden hebben dan de LE. Nog geen moment spijt van gehad iigMooneater schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 20:36:
[...]
Je vond ze beter klinken dan de Ultrasone?
Als ik zo de reviews lees heeft de DT770 LE wel minder bas dan de Ultrasone denk ik?
Ik ga denk ik ook maar de DT770 bestellen.. Hoor alleen maar positieve verhalen!
Is het verstandig om zonder amp voor een 250 ohm te gaan? Lijkt mij dat ik beter af ben met de 32 of 80 ohm versie of niet?
Is het verstandig om zonder amp voor een 250 ohm te gaan? Lijkt mij dat ik beter af ben met de 32 of 80 ohm versie of niet?
[ Voor 16% gewijzigd door Miezjell op 21-12-2012 21:32 ]
Dat is met de Ultrasone 580 ook iets waar ik nog een beetje huiverig voor ben - ik ben toch van plan de koptelefoon een uur of 6-8 per dag (op mijn werk) op te hebben, dan is comfort niet onbelangrijk.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 21:38:
[...]
Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is de rock solid fit op je hoofd, het ding blijft volgens mij nog steeds vastgeklemd zitten op de meest wilde rodeo.![]()
De fit is niet onaangenaam, maar wél stevig.
Aan de andere kant schijnt het dat je de hoofdband wat kan oprekken door hem een nachtje over een paar dikke boeken te klemmen...
Ik ben opzoek (voor mijn vrouw) naar een headphone voor o.a. aan een ipod classic, nano, iphone maar ook af en toe aan een receiver.
Nu hebben we er een aantal geprobeerd bij de mediamarkt in utrecht en daar kwamen een aantal uit:
beats audio studio - vooral om het uiterlijk (tevens in paars), bass, noise cancellation, comfort, en heeft een 3,5mm plug. Wel erg duur, dus geniet niet de voorkeur.
sennheiser HD 518 - Zit lekker over het oor heel en daardoor heel comfortabel. Geluid is ook prachtig!
sennheiser HD 558 - tikje beter, kon zelf amper het verschil met de 518 horen
Probleem is dat de sennheisers een impendantie van 50ohm hebben. Ik lees hier en daar dat dit een probleem kan zijn met ipod's die toch liever max 32 willen hebben. Tevens zit er zo'n grote plug aan dus met de benodigde converter is het nog eens onhandig ook. Dit laatste lijkt me op te lossen(?) met een ander kabeltje wat vervangbaar is.
Zou die sennheisers het goed doen op een ipod? Of toch liever wat anders? Of moet er zo'n fiio tussen (en welke)?
Ik neig nu om gewoon die beats audio te kopen zodat je dat gezeik met impendancies niet hebt. Sennheiser heeft verder niet echt van dat soort koptelefoons met 32ohm.
Nu hebben we er een aantal geprobeerd bij de mediamarkt in utrecht en daar kwamen een aantal uit:
beats audio studio - vooral om het uiterlijk (tevens in paars), bass, noise cancellation, comfort, en heeft een 3,5mm plug. Wel erg duur, dus geniet niet de voorkeur.
sennheiser HD 518 - Zit lekker over het oor heel en daardoor heel comfortabel. Geluid is ook prachtig!
Probleem is dat de sennheisers een impendantie van 50ohm hebben. Ik lees hier en daar dat dit een probleem kan zijn met ipod's die toch liever max 32 willen hebben. Tevens zit er zo'n grote plug aan dus met de benodigde converter is het nog eens onhandig ook. Dit laatste lijkt me op te lossen(?) met een ander kabeltje wat vervangbaar is.
Zou die sennheisers het goed doen op een ipod? Of toch liever wat anders? Of moet er zo'n fiio tussen (en welke)?
Ik neig nu om gewoon die beats audio te kopen zodat je dat gezeik met impendancies niet hebt. Sennheiser heeft verder niet echt van dat soort koptelefoons met 32ohm.
Een lelijke kleur hoeft niet per sé lelijk te klinken.sharkzor schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:11:
Ik ben opzoek (voor mijn vrouw) naar een headphone voor o.a. aan een ipod classic, nano, iphone maar ook af en toe aan een receiver.

Recensie:
http://www.innerfidelity....hilips-citiscape-downtown
Goedkoopste:
http://www.takeitnow.nl/p...net&product_code=48487125
too old, too cold
kleur is zeker niet belangrijk(eerder mooi meegenomen) en deze philips is gewoon lelijkNegakinu schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:22:
[...]
Een lelijke kleur hoeft niet per sé lelijk te klinken.![]()
[afbeelding]
Recensie:
http://www.innerfidelity....hilips-citiscape-downtown
Goedkoopste:
http://www.takeitnow.nl/p...net&product_code=48487125
Ik denk dat ze meer een "val over oor" model zoekt
Ze zijn er ook in andere kleurtjes.sharkzor schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:26:
[...]
kleur is zeker niet belangrijk(eerder mooi meegenomen) en deze philips is gewoon lelijkmaar bedank voor het meedenken.
Ik denk dat ze meer een "val over oor" model zoekt

De iets duurdere Philips Uptown, over het oor:

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 21-12-2012 23:32 ]
too old, too cold
De senn hd518 doet het prima op een ipod! Geen probleem
De hd558 waarschijnlijk ook. Deze raad ik persoonlijk wat meer aan, afhankelijk van de muziek smaak. Wat luister je er mee?
Optisch biedt een galvanische scheiding maar verder maakt 't niet bijster veel uit ofzo.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ze zijn bij de Dixons te beluisteren. De shops zijn omgebouwd tot een soort Apple store design waar je zooi kan aanrakenNegakinu schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:29:
[...]
Ze zijn er ook in andere kleurtjes.Ik zou je echt eerder een goedkope Philips aanraden dan een dure Beats.
[afbeelding]
De iets duurdere Philips, over het oor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb vanmorgen de Downtown Uptown zitten beluisteren en dit zijn inderdaad hele goede hoofdtelefoons voor de huidige prijzen. De verkoper moest nog het prijskaartje vervangen van 100 naar 65 euro. De afwerking is netjes met veel zacht "leer" en schuim. Het design en kleurstelling bevalt mij wel ook al zou je denken dat bruin echt een foute kleur is
Ik las dat het geluid te vergelijken is met de audio technica ath-m50 en tot zover ik me dat kan herinneren klopt dit wel. Met mijn Sultans of swing test track zijn de hi-hats mooi aanwezig en het klinkt allemaal in balans zonder overdreven bas. Ik vond de hoofdtelefoon wel een tikkie zacht qua volume, hard genoeg maar soms wil je bij een gitaarsolo even het volume omhoog zetten
Voor 50 euro + 1 jaar lang het Esquire vodje in de brievenbus is echt een goede deal
Ik heb ook nog de Uptown Downtown zitten beluisteren. Op zich een goede bouwkwaliteit (Downtown is beter) en zitten prettig op de oren. Ik snap niet waarom innerfidelity dit een fantastische hoofdtelefoon vindt. Met Sultans of swing kan ik op geen enkele manier de equalizer aanpassen om daar fatsoenlijk geluid uit te krijgen. Totaal geen hi-hats aanwezig en een vreselijke boom-bas, totaal geen balans. Het is dus duidelijk een hoofdtelefoon gericht op bas zware electronische/hip-hop muziek voor tieners. Toch vind ik het een waardeloos gepompt geluid blijven geven met geen zuivere weergave van deze genre muziek. Het volume gaat wel een stuk hoger dan bij de Downtown.
Ze hadden ook nog een extra bas versie van de uptown

De audiotechnica ath-ad700 air zijn binnen.
Groter dan ik dacht maar zit ook lichter op je hoofd dan je zou denken. Je voelt dat ding bijna niet.
Geluid is prima, open en helder, redelijk strak. Kan niet op tegen mijn ultrasones natuurlijk maar heb hem ook specifiek voor achter de pc gekocht. (Daar zijn die ultrasones weer totaal ongeschikt voor imo).
Kortom, me is blij. Ga vanavond of morgen eens testen met games.
Groter dan ik dacht maar zit ook lichter op je hoofd dan je zou denken. Je voelt dat ding bijna niet.
Geluid is prima, open en helder, redelijk strak. Kan niet op tegen mijn ultrasones natuurlijk maar heb hem ook specifiek voor achter de pc gekocht. (Daar zijn die ultrasones weer totaal ongeschikt voor imo).
Kortom, me is blij. Ga vanavond of morgen eens testen met games.
mixing a drink and music
BARACUS: verwissel je de uptown en downtown niet?
Inderdaad ja, ik zat er nog zo op te letten
Uptown goed

Downtown minder

Uptown goed
Downtown minder

Heel divers, voornamelijk soul, dance, pop, rock. Geen klassiekHeilige Kaas schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 01:19:
De senn hd518 doet het prima op een ipod! Geen probleemDe hd558 waarschijnlijk ook. Deze raad ik persoonlijk wat meer aan, afhankelijk van de muziek smaak. Wat luister je er mee?
Maar omdat die sennheisers 50ohm impedantie hebben, gaat het dan nog wel hard genoeg?
Denk dat het uiterlijk hier ook een rol speelt. Die philips vind ze (ik ook) niet mooi.Negakinu schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 23:29:
[...]
Ze zijn er ook in andere kleurtjes.Ik zou je echt eerder een goedkope Philips aanraden dan een dure Beats.
[afbeelding]
De iets duurdere Philips Uptown, over het oor:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat doet die dure beats dan wel weer goed, een echt mooi ontwerp maken.
De sennheisers zijn ook niet altijd de mooiste, maar wel wat 'neutraler'.
[ Voor 48% gewijzigd door sharkzor op 22-12-2012 14:38 ]
"Niet mooi" en "neutraler" heeft vaker een betere houdbaarheidsdatum dan hippe designs. Ik merk vaak dat ik de vrij lelijke designs na een tijdje ga waarderen, zoiets als ruftende Franse kaas
Het glimmende plastic van Beats vind ik ook niet echt kwalitatief "mooi" te noemen. De Philips voelt echt netjes aan en iets anders dragen dan de massa maakt het ook hipper
Ik zou zeker even bij de Dixons gaan kijken en voelen. De eerste reaktie van het oog is heel vaak een slechte keus.
Ik zou zeker even bij de Dixons gaan kijken en voelen. De eerste reaktie van het oog is heel vaak een slechte keus.
[ Voor 6% gewijzigd door BARACUS op 22-12-2012 14:59 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.