All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
En een beetje baas koopt dan de blauwe.Chiron schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:19:
[...]
Geen velourpads en geen nepleren zakje idd. Is de ongeveer 50euro compleet niet waard imho. Die velourpads kan je ook los kopen voor 12,50 en dat zakje is totaal niet bijzonder.
http://spares.sennheiser....circular-earpad-pair.html
Edit: my bad, zijn volgens mij pleathers.
[ Voor 4% gewijzigd door xxxneoxxx op 04-12-2012 22:26 ]
Ik zie op foto's op het www de DT 770 Pro 80 Ohm versie (niet de M versie) met straight cords.CyBeR schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:20:
Had je niet een DT770M toen dan. Die's o.a. voor drummers bedoeld en komt idd met een straight cord om die reden, en die is 80 Ohm.
De LE is idd een uitzondering
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
hmm ok, en dat gaat echt een merkbaar verschil geven?Heilige Kaas schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:04:
Als je hem voor een bassboost wil gebruiken kan ik je de zeer goedkope FiiO E6 wel aanraden. Kijk even rond in china/ebay en daar vind je ze voor een hele lage prijs. Let wel goed op voor nepperts, ik denk vooral op ebay.
Ik heb er zelf ooit eens eentje van dx.com gehaald
http://dx.com/p/fiio-e6-portable-headphone-amplifier-102124
€23,57 incl. Maar bereid je voor! Wachtijden van een maand of misschien wel langer aangezien het feestdagen zijn!
Kijk anders ook eens hier: http://www.mp4nation.net/...audio-headphone-amplifier
Heb je hem ook voor goedkoop als je gratis=langzaam verzending wil. Maar hier kan je hem ook sneller laten bezorgen. Deze website is 100% betrouwbaar.
Iets duurders dan de E6 is denk ik niet echt nodig.
EDIT : met sources van normale kwaliteit dus...
Zoek anders eens rond wat jouw 440 doet icm amps.
Nog plaatsen waar ik zo goedkoop mogelijk aan velour pads kan komenxxxneoxxx schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 22:25:
[...]
En een beetje baas koopt dan de blauwe.
http://spares.sennheiser....circular-earpad-pair.html
Edit: my bad, zijn volgens mij pleathers.
Sennheiser ShopSanderH_ schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:25:
[...]
Nog plaatsen waar ik zo goedkoop mogelijk aan velour pads kan komen?
Hippos are apparently just rage filled hate tanks
Meesten geven aan dat het niet nodig is, maar dat lijken me geen mensen die veeleisend zijn qua basskwantiteit.Heilige Kaas schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 23:15:
In kwaliteit? Ligt eraan, kan niks tot een beetje zijn. Maar de bassboost functie van de e6 kan je wel het gewenste resultaat leveren.
Zoek anders eens rond wat jouw 440 doet icm amps.
Ik koop uit principe geen spullen waar een beroemdheid (Tiesto, Quincy Jones, Dr Dre, etc) of een ander bedrijf (Adidas, Nike) zijn naam aan leent. Je weet dan zeker dat je minstens € 25 meer betaalt omdat er meer mensen van betaald moeten worden.Jormungandr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:08:
Ik lees wel heeel erg goeie dingen over de AKG K167 (tiesto ding). Ik heb momenteel de 518DJ waar de kabel aan de plug blank is en bovenaan vreselijk krult. tijd voor vervanging dus. Beetje knul van dat Tiesto logo, maar voor de rest wel een stylish paar doppen.
Ik ben in het bezit van een Fiio E1 en wat bass betreft heeft dit versterkertje niet genoeg power voor mijn koptelefoon (Sennheiser HD598). Het geeft wel veel meer volume en je gebruikt de dock-ingang wat een iets beter geluid geeft. Ook de controls op het kabeltje zijn natuurlijk erg handig.Quint3n schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 21:49:
Ik heb ergens gelezen dat de Fiio E11 vooral voor bass is, maar ik heb ook al van die enorm kleine dingetjes gezien zoals de Fiio E1 bijvoorbeeld, zijn deze minder goed?
Ik zit een beetje met een dilema.
ik ben aan het twijfelen aan deze twee optie's voor mijn nieuwe rig:
Optie 1:
pricewatch: Asus Xonar Xense
Waar dus een goed headset bij zit.
Optie 2:
pricewatch: Asus Xonar Essence STX
met daarbij een:
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Vulcan ANC PRO
of
pricewatch: Steelseries Siberia V2 Wit
Welke raden jullie mij aan om te kopen?
voor games, muziek en video's.
Ruben
Er zit een basboost functie op de e6. Dus hoe je t ook went of keert als je die bass boost aanzet krijg je meer bass. Deze zal waarschijnlijk aan je eisen voldoen. Een e11 is overkill.Quint3n schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:54:
[...]
Meesten geven aan dat het niet nodig is, maar dat lijken me geen mensen die veeleisend zijn qua basskwantiteit.
Ok bedankt voor de hulp, jammer dat ik dat nergens zwart op wit vind op het internet en dat ik het ook nergens kan uitproberen, maar voor 30 euro kan ik het gokje nog wel wagen.Heilige Kaas schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:01:
[...]
Er zit een basboost functie op de e6. Dus hoe je t ook went of keert als je die bass boost aanzet krijg je meer bass. Deze zal waarschijnlijk aan je eisen voldoen. Een e11 is overkill.
Ik heb hem zelf gehad.Quint3n schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:05:
[...]
Ok bedankt voor de hulp, jammer dat ik dat nergens zwart op wit vind op het internet en dat ik het ook nergens kan uitproberen, maar voor 30 euro kan ik het gokje nog wel wagen.
Mocht je nog bewijs willen, typ in google Fiio E6 frequency, staan zeer uitgebreide reviews.
Hier nog een plaatje van de 4 standen die de FiiO heeft.

Beetje zoeken kan geen kwaad
FF iets anders, ik heb een Alessandro Music Series one binnen gekregen. Eerste indruk is positief. Hij klinkt lekker maar is niet echt gedetailleerd ofzo. Ach ik ga hem toch eens lekker modden
Verwijderd
Eerste indrukken zijn positief. Mooi helder en heel aangename sound, bas is wat donker is maar ze moeten nog inspelen. Wel al gelijk een brede sound stage. Het is by far de lichtste en meest comfortabele headphone die ik ken. Heb ook een Beyer DT880 + amp voor het serieuze werk, een oude Sennheiser 500-serie en een Grado SR80 voor de fun. De Beyer klinkt zonder meer neutraler maar de Bose AE klinkt nu al erg fijn en veel handiger voor onderweg. En zei ik al dat ze echt über comfy zitten?

zelf blijf ik er liever van weg.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Als je daarmee doelt op commentaar op bijv. head-fi, dan snap ik je. Daar staan de triports nml niet als echt heel goed te boek.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 16:48:Want al die flauwekul reacties over Bose op internet zijn natuurlijk amusant maar wel met een schep zout te nemen. Want ik geloof alleen mijn eigen oren uiteindelijk.
Verwijderd
In audioreviews op bijvoorbeeld Cnet en Whathifi zijn de reviews gewoon positief. Ben zelf tot nu toe aangenaam verrast. Ideaal voor onderweg, ze lekken weinig geluid.
http://www.whathifi.com/review/bose-around-ear
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2012 22:00 ]
Verwijderd
Ik ben op zoek naar nieuwe headphones. Ik gebruikte hiervoor een headset, maar de microfoon daarvan is kapot gegaan, dus nu zoek ik een vervanger. Omdat ik gelezen heb dat de geluidskwaliteit erg veel toeneemt bij het nemen van headphones + een losse microfoon ben ik rond gaan kijken naar die combinatie.
Mijn budget is ongeveeer ~80 euro (het mag bij groot kwaliteitverschil hoger) en zelf heb ik al een paar gevonden, waaronder de pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart), de pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart) (deze vond ik niet zo goed klinken) en de Teufel Aureol Massive. Daarnaast ben ik op zoek naar een microfoon.
Ik gebruik m'n headset/headphones voor soms muziek luisteren (dit gaat meestal via de speakers), af en toe gamen en regelmatig skypen (daarom was de headset zo praktisch, gewoon inpluggen en klaar). Daarnaast vind ik mooi helder geluid belangrijker dan een te aanwezige bass, maar een beetje bass is toch wel handig.
Heeft iemand suggesties/ervaringen voor headphones? Of is het beter als ik gewoon een headset aanschaf?
Sowieso zou ik voor losse headphones + mic gaan.Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:22:
Ik heb het idee dat mijn bericht een beetje ondergesneeuwd is door de andere berichten, dus ik plaats mijn bericht nogmaals:
Ik ben op zoek naar nieuwe headphones. Ik gebruikte hiervoor een headset, maar de microfoon daarvan is kapot gegaan, dus nu zoek ik een vervanger. Omdat ik gelezen heb dat de geluidskwaliteit erg veel toeneemt bij het nemen van headphones + een losse microfoon ben ik rond gaan kijken naar die combinatie.
Mijn budget is ongeveeer ~80 euro (het mag bij groot kwaliteitverschil hoger) en zelf heb ik al een paar gevonden, waaronder de pricewatch: Sennheiser HD 439 (Grijs, Zwart), de pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart) (deze vond ik niet zo goed klinken) en de Teufel Aureol Massive. Daarnaast ben ik op zoek naar een microfoon.
Ik gebruik m'n headset/headphones voor soms muziek luisteren (dit gaat meestal via de speakers), af en toe gamen en regelmatig skypen (daarom was de headset zo praktisch, gewoon inpluggen en klaar). Daarnaast vind ik mooi helder geluid belangrijker dan een te aanwezige bass, maar een beetje bass is toch wel handig.
Heeft iemand suggesties/ervaringen voor headphones? Of is het beter als ik gewoon een headset aanschaf?
Wellicht zou je nog naar de pricewatch: Philips Uptown (Bruin, Zwart) of de pricewatch: Shure SRH440 (Zwart) kunnen kijken.
Verwijderd
Ja, de headphones met mic combinatie schijnen wel meer mensen aan te bevelen, dan wordt dat 'm! Bedankt voor je suggesties, ik zal morgen wat reviews bekijken.Solictice schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:42:
[...]
Sowieso zou ik voor losse headphones + mic gaan.
Wellicht zou je nog naar de pricewatch: Philips Uptown (Bruin, Zwart) of de pricewatch: Shure SRH440 (Zwart) kunnen kijken.
Als er nog meer suggesties zijn dan hoor ik ze graag! Met een open design heb ik ook geen moeite, omdat ik niet heel veel omgevingsgeluid om me heen heb.
Ik kan je voor de rest niks aanraden in dat segment
Ik kon zelf wel met mijn sennheiser hd518 met gesloten ogen mensen plaatsen
Verwijderd
Gamen heeft absoluut geen prioriteit, ik speel af en toe voor m'n plezier en niet echt om te winnen. Als ik games speel dan gaat dat meestal via m'n speakers, het is alleen vervelend als ik tegelijk met mensen op Skype zit, want dan kunnen ze zichzelf horen. Dat muziek goed klinkt is voor mij persoonlijk veel belangrijker.Heilige Kaas schreef op woensdag 05 december 2012 @ 23:56:
Dat kan ik je niet aanraden! Beide modellen zijn gesloten en ondanks dat ze wel lekker klinken zijn ze denk ik minder geschikt voor gamen. Beide modellen zijn gesloten en de soundstage is daardoor een stuk kleiner.
Ik kan je voor de rest niks aanraden in dat segmentIk heb zelf geen ervaring met gaming headsets.
Ik kon zelf wel met mijn sennheiser hd518 met gesloten ogen mensen plaatsenmaar puur voor gamen is er vast beter, en negakinu raad voor gamen een audio technica aan (ff dit topic doorzoeken) maar ook die ligt boven je budget.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 00:02 ]
Als je meer detail en neutraler wil zal ik voor de shure gaan. En anders die Philips.
Verwijderd
Top, ik zal reviews bekijken en ze uitproberen als ik tijd heb. Ik houd wel van muziek zoals klassiek, indie en rock, maar ook wel van trance.Heilige Kaas schreef op donderdag 06 december 2012 @ 00:16:
Dan zijn die twee natuurlijk prima! Ik zou zeggen ga eens naar de mediamarkt en probeer de uptown. Ik vond hem zelf wel goed klinken. Niet echt gedetailleerd ofzo maar ik weet niet wat je zoekt in een headphone:P
Als je meer detail en neutraler wil zal ik voor de shure gaan. En anders die Philips.
En hoofdtelefoons met een open design? Omdat het vooral voor thuisgebruik bedoeld is heb ik geen problemen met omgevingsgeluiden en vind ik het niet erg om toch wel wat te kunnen horen van wat er om me heen gebeurt. Daarnaast vind ik het 'beklemmende' gevoel van gesloten headphones ook niet fantastisch, maar ik zal ze uitproberen!
Je kan ook kijken voor een tweedehands hd518 of 558. Die eerste was mijn eerste koptelefoon en hij opende een hele nieuwe wereld voor me. Maar die tweede is toch een stuk beter. En beter geschikt voor jou genres, hij is wat helderder.
Hou er ook rekening mee dat met open hoofdtelefoons de mensen in je omgeving ook prima alles kunnen horen waar jij naar luistert. Wellicht handig om te weten, inzake boze eega's, collega's, huisgenoten e.d.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 01:02:
[...]
En hoofdtelefoons met een open design? Omdat het vooral voor thuisgebruik bedoeld is heb ik geen problemen met omgevingsgeluiden en vind ik het niet erg om toch wel wat te kunnen horen van wat er om me heen gebeurt. Daarnaast vind ik het 'beklemmende' gevoel van gesloten headphones ook niet fantastisch, maar ik zal ze uitproberen!
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ah oke. Ik heb de Sennheiser HD449 geprobeerd in de mediamarkt eens, maar die vond ik niet echt fantastisch klinken als ik eerlijk ben. De HD518 vond ik dan wel weer goed klinken.Heilige Kaas schreef op donderdag 06 december 2012 @ 09:14:
Qua open kan je de sennheiser HD 4nogwat proberen. Van een van die modellen was ik wel onder de indruk.(mediamarkt)
Je kan ook kijken voor een tweedehands hd518 of 558. Die eerste was mijn eerste koptelefoon en hij opende een hele nieuwe wereld voor me. Maar die tweede is toch een stuk beter. En beter geschikt voor jou genres, hij is wat helderder.
Is het zo erg dan?Hou er ook rekening mee dat met open hoofdtelefoons de mensen in je omgeving ook prima alles kunnen horen waar jij naar luistert. Wellicht handig om te weten, inzake boze eega's, collega's, huisgenoten e.d.
Meer suggesties zijn absoluut welkom!
Gisteren in de trein nog een leuke discussie gehad met een vrouw in de trein die voor mij zat en zich ergerde aan de muziekherrie, en omdat ik een 'grote koptelefoon' (Sennheiser HD25) op had keek ze in eerste instantie naar mij, totdat ik mn ipad op pauze zette (was tv serie aan het kijken), subtiel de plug voor haar neus uit het ding trok, en naar de dame die naast me zat wees, die haar witte apple dopjes knoepelhard had staan. Als mn (gesloten) HD25 zo hard zou staan dat er net zoveel herrie als uit die apple dopjes lekte was ik allang doof geweest
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ja, dat is niet echt een probleem, omdat ik in een afzonderlijke kamer zit. En ja, een gesloten hoofdtelefoon in het openbaar is echt heel erg fijn, zeker als je ook het omgevingsgeluid niet kan horen.Chiron schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:40:
Niet zozeer privacy, maar als je andere mensen die in dezelfde ruimte zitten niet wil storen met je geluid (omdat bijvoorbeeld je vrouw een soap zit te kijken op tv), of onderweg in de trein zit is een open koptelefoon een slecht idee.
Gisteren in de trein nog een leuke discussie gehad met een vrouw in de trein die voor mij zat en zich ergerde aan de muziekherrie, en omdat ik een 'grote koptelefoon' (Sennheiser HD25) op had keek ze in eerste instantie naar mij, totdat ik mn ipad op pauze zette (was tv serie aan het kijken), subtiel de plug voor haar neus uit het ding trok, en naar de dame die naast me zat wees, die haar witte apple dopjes knoepelhard had staan. Als mn (gesloten) HD25 zo hard zou staan dat er net zoveel herrie als uit die apple dopjes lekte was ik allang doof geweest
Heeft iemand suggesties voor een paar goede open headphones in de prijsklasse van ~80 euro?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2012 15:41 ]
Ik denk dat het niet storend is voor anderen zolang je er niet naast zit en het niet muisstil is.
Met grado is het weer een ander verhaal
bij mij is er nog een andere reden waarom ik ze niet in huis wil. zoals velen enkel willen gezien worden met apple, beats, bose, ...Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:59:
Daarom wilde ik ook zelf beoordelen.Want ik vraag mij dan altijd af hoeveel mensen ze ooit echt hebben gehoord of alleen maar anderen namauwen.
In audioreviews op bijvoorbeeld Cnet en Whathifi zijn de reviews gewoon positief. Ben zelf tot nu toe aangenaam verrast. Ideaal voor onderweg, ze lekken weinig geluid.
http://www.whathifi.com/review/bose-around-ear
zo wil ik dat juist niet. ik heb niet altijd iets tegen de producten, maar wel tegen het imago, en het idee dat de meerderheid vormt rond deze merken..
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Grado SR60i, mits je je budget naar 100 euro kan rekken. Goedkoper in de US, NL import is eigenlijk overal 100 euro.Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:25:
[...]
Ja, dat is niet echt een probleem, omdat ik in een afzonderlijke kamer zit. En ja, een gesloten hoofdtelefoon in het openbaar is echt heel erg fijn, zeker als je ook het omgevingsgeluid niet kan horen.
Heeft iemand suggesties voor een paar goede open headphones in de prijsklasse van ~80 euro?
EDIT: Hmm, prijzen zijn omhoog gegaan, kost nu 100-110 euro + verzending.
[ Voor 6% gewijzigd door citruspers op 06-12-2012 17:20 ]
Heb zelf de Teufel Aureol Massive en moet toegeven dat ik het echt een aanrader vind en je kunt hem volgens mij altijd 8 weken gratis uitproberen!Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:25:
[...]
Ja, dat is niet echt een probleem, omdat ik in een afzonderlijke kamer zit. En ja, een gesloten hoofdtelefoon in het openbaar is echt heel erg fijn, zeker als je ook het omgevingsgeluid niet kan horen.
Ben zelf echt zeer te vrede met de koptelefoon maar moet ook zeggen dat ik geen andere headphones heb gehoord uit die prijsklasse
Vind hem wel beter klinken dan mijn sennheiser cx870
Ik heb de Aureol Massive ook even in huis gehad. Moet zeggen dat de koptelefoon wel wat bass-heavy is wat de detaillering in de rest van het frequentiegebied niet ten goede komt. Is uiteraard een kwestie van smaak. Bouwkwaliteit was wel German style in orde.lappiehero schreef op donderdag 06 december 2012 @ 18:16:
[...]
Heb zelf de Teufel Aureol Massive en moet toegeven dat ik het echt een aanrader vind en je kunt hem volgens mij altijd 8 weken gratis uitproberen!
Ben zelf echt zeer te vrede met de koptelefoon maar moet ook zeggen dat ik geen andere headphones heb gehoord uit die prijsklasse![]()
Vind hem wel beter klinken dan mijn sennheiser cx870
Verwijderd
Tja, ik ben daar niet zo gevoelig voor. Zal me worst zijn wat anderen denken als ik er maar blij mee ben.MikeVM schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:44:
[...]
bij mij is er nog een andere reden waarom ik ze niet in huis wil. zoals velen enkel willen gezien worden met apple, beats, bose, ...
zo wil ik dat juist niet. ik heb niet altijd iets tegen de producten, maar wel tegen het imago, en het idee dat de meerderheid vormt rond deze merken..
Ik hou van de muziek van John Mayer, die loopt gewoon over straat met z'n high end Grado's. Dat kan ik nou weer waarderen.

Ik denk dat dat ook per genre verschillend is.
Kost normaal 90~120 euro.
http://www.google.nl/prod...AW_9oGICg&ved=0CFMQ8wIwAg
Maar hier te krijgen voor slechts 60 euro.
http://www.mobielbereikba...q460-stereo-headset-black (staat ook in Google Shopping)
Erg goede deal, de headphones hebben dus een microfoon en volume controls (volume controls iphone only).

[ Voor 10% gewijzigd door 8088 op 07-12-2012 12:20 ]
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Ik wil voor vanavond voor Sinterklaas een hoofdtelefoon cadeau doen aan mijn vader, maar ik wil eigenlijk niet dat hij het van tevoren weet. Probleem is dus dat ik hem niet kan laten luisteren. Wil eigenlijk voor de 518 gaan omdat die budgettechnisch beter uitkomt, maar als de 598 een betere keus zou zijn ga ik daar maar voor.
Waar doe ik goed aan? Cadeau geven en 'veilig' spelen met de 598? Gewoon de 518 en zien waar het schip strand?
Jullie visie wordt gewaardeerd!
Verwijderd
Staar je niet blind op alleen Sennheiser, prima merk maar er zijn natuurlijk veel meer merken. Het Britse hifi vakblad Whathifi heeft nu het rijtje winnaars beste headphones 2012 geplaatst. AKG K550 bijvoorbeeld.Miezjell schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:49:
Ik lees veel dat de Sennheiser HD 598 de beste koop is voor die prijsrange. Daarnaast schijnt het ook een heel veilige keus te zijn omdat deze hoofdtelefoon vrij neutraal is.
Ik wil voor vanavond voor Sinterklaas een hoofdtelefoon cadeau doen aan mijn vader, maar ik wil eigenlijk niet dat hij het van tevoren weet. Probleem is dus dat ik hem niet kan laten luisteren. Wil eigenlijk voor de 518 gaan omdat die budgettechnisch beter uitkomt, maar als de 598 een betere keus zou zijn ga ik daar maar voor.
Waar doe ik goed aan? Cadeau geven en 'veilig' spelen met de 598? Gewoon de 518 en zien waar het schip strand?
Jullie visie wordt gewaardeerd!
http://www.whathifi.com/awards/2012/headphones
Even wat uitgebreider. Beide zijn heldere koptelefoons, de hd598 klinkt natuurlijker, ruimtelijker, beter scheiding van de instrumenten en heeft geen hoge piek bij die 7khz range. De k550 is wel gedetailleerder en heeft voor een gesloten koptelefoon een goede soundstage, hij is gewoon erg goed daar niet van. Alleen die piek bij de treble is (naar mijn mening) vervelend en vermoeiend voor lang luisteren. Misschien als je wat ouder ben dat het niet uitmaakt omdat de hoge tonen dan wat minder hard doorkomen.
De hd598 heb ik een keer beluisterd. Niet super uitgebreid ofzo hoor en de K550 heb ik in mijn bezit.
Mocht je toch voor de K550 gaan, bestel dan de hd598 en stuur die mijn kant op. Dan stuur ik mijn k550 naar jou
Misschien kan ik dan ook de Grado RS2i kopen, want ze kosten daar net 500 euro.
Rare stap. Kun je de RS2i niet kopen dan neem je er maar eentje die een fractie van die prijs kost? Waarom niet de SR325i ofzo? Die is maar 1 stap lager dan de RS2i.Le Enfant! schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:07:
Normaal zou ik de Grado RS2i kopen, maar omdat het blijkbaar onmogelijk is om ze onder de 500 euro te kopen ga ik waarschijnlijk een andere headphone moeten kiezen. Omdat ik redelijk vertrouwd ben met het geluid van Grado is de kans groot dat ik voor de Grado SR80i ga kiezen.
Verzendt die toko wel naar Europa? Er is bijna geen webshop die dat doet omdat Grado het simpelweg niet toelaat.Nu heb ik wat opgezocht wat de beste winkel/webshop is om ze goedkoop te kopen en ben meermaals bij turntablelab.com beland. Alleen vraag ik me af hoeveel de verzendkosten zullen zijn van New York tot in België en al zeker wat ik moet betalen aan de douane, dus heeft er iemand ervaring met die webshop?
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Mijn bedrag is 60-100 euro
Ik luister naar veel genres van muziek, maar drum and bass spant toch nog altijd de kroon.
Ik zoek vooral een paar met helder geluid, de bass moet niet té overpowered zijn, maar hij moet er wel zijn.
Momenteel zit ik te kijken naar merken als akg, sony, grado, pioneer...
Ik vind de sony mdr v55 en de akg k450 of 451 erg interessant
Wat raden jullie aan?
Verwijderd
Bestel via een US forwarding service, kun je gewoon bestellen alsof je een Amerikaans adres hebt en bestellen waar je wilt. Zoals Amazon.com, die hebben ook Grado's. Dit is een prima forwarding service: www.myus.comLe Enfant! schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:07:
Normaal zou ik de Grado RS2i kopen, maar omdat het blijkbaar onmogelijk is om ze onder de 500 euro te kopen ga ik waarschijnlijk een andere headphone moeten kiezen. Omdat ik redelijk vertrouwd ben met het geluid van Grado is de kans groot dat ik voor de Grado SR80i ga kiezen. Nu heb ik wat opgezocht wat de beste winkel/webshop is om ze goedkoop te kopen en ben meermaals bij turntablelab.com beland. Alleen vraag ik me af hoeveel de verzendkosten zullen zijn van New York tot in België en al zeker wat ik moet betalen aan de douane, dus heeft er iemand ervaring met die webshop?
Misschien kan ik dan ook de Grado RS2i kopen, want ze kosten daar net 500 euro.
Ik heb hierboven net een bericht neergezet: barcawinner in "Het grote Headphones topic"Anton.net schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:49:
Ik ben opzoek naar een nieuwe headphone.
Mijn bedrag is 60-100 euro
Ik luister naar veel genres van muziek, maar drum and bass spant toch nog altijd de kroon.
Ik zoek vooral een paar met helder geluid, de bass moet niet té overpowered zijn, maar hij moet er wel zijn.
Momenteel zit ik te kijken naar merken als akg, sony, grado, pioneer...
Ik vind de sony mdr v55 en de akg k450 of 451 erg interessant
Wat raden jullie aan?
Dat is de Q460, wat een variant op de K450 is. Die is op dit moment goedkoop te krijgen (zie dus mijn vorige bericht) bij een bepaalde webshop. Ik vond zelf de Q460 er beter uitzien dan de K450/451.
Ik heb het forum al doorgespit en een aantal linkjes gevolgd, zoals de whathifi headphone winners 2012 (http://www.whathifi.com/awards/2012/headphones).
Op dit moment heb ik een Sennheiser HD25 SP, een gesloten on-ear (DJ) hoofdtelefoon. Deze is nu ruim 12 jaar oud en helemaal af. Ik ben op zoek naar iets nieuws...
Destijds kocht ik deze vanwege mijn "carrière" als DJ. Gesloten, hard, bas en zuiver waren toen zo'n beetje mij eisen.
Wat mij bevalt aan de Sennheiser:
- comfortabel,
- kan hard en blijft daarbij zuiver (lees: niet vermoeiend om lang mee te luisteren)
- erg geschikt voor dance, het genre waar ik naar luister
- onverwoestbaar, bijna niet kapot te krijgen (geloof me, hij heeft wat doorstaan)
Wat bevalt mij minder:
- niet heel ruimtelijk
- soms te veel bas
- niet echt audiofiel
Wat ik nu zoek is, het gebruik is alleen thuis, een vervanger voor rond de 100 EUR. Ik gebruik hem voornamelijk op mijn hackintosh/windows voor muziek als dance/hardstyle, maar ook top40 en games.
Aanraders?!
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Klopt, ik heb het inderdaad gezien. Waarom niet kijken of er andere merken/types zijn, die wellicht meer "hifi" zijn dan mijn huidige HD25? Daarnaast luister ik dus al ruim 12 jaar met de Sennheiser.
Audio-Technica ATH-M50
KRK KNS 8400
Sennheiser HD598
Deze zijn echter EUR 150+
Zijn er alternatieven?
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Kns 8400 vind ik wel een goede gesloten koptelefoon alleen heeft deze versterking nodig om optimaal te klinken.
De 598 is (denk ik) weer heel anders dan je sennheiser dus zou je die eens moeten beluisteren. Bij bijvoorbeeld een hobo hifi kan dat prima met eigen apparatuur.
Ik hoop niet dat je de HD25 nu afschrijft omdat je (ten onrechte) denkt dat dit hetzelfde type is. De HD25 is een heel ander type dan de HD25SP. Ooit kostte de HD25 ook ruim het dubbele van de SP maar de HD25 is de laatste jaren stukken goedkoper geworden.Hokkie schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 14:31:
Klopt, ik heb het inderdaad gezien. Waarom niet kijken of er andere merken/types zijn, die wellicht meer "hifi" zijn dan mijn huidige HD25? Daarnaast luister ik dus al ruim 12 jaar met de Sennheiser.
Hmmm, maar eens naar de winkel dan...
@downtime:
Ik ga ook zeker de HD25 op mijn lijst zetten en beluisteren. Je zult mij begrijpen dat ik de opties open wil houden voor alternatieven.
Omdat het verschil tussen de Grado SR80i en de SR325i blijkbaar marginaal is. Als het verschil zo immens klein is, dan is het gek om toch nog voor de duurdere variant te gaan. Als ik dan toch geld kan besparen. Of heb ik het nu mis?downtime schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 20:24:
[...]
Rare stap. Kun je de RS2i niet kopen dan neem je er maar eentje die een fractie van die prijs kost? Waarom niet de SR325i ofzo? Die is maar 1 stap lager dan de RS2i.
helemaal geen last van, diverse andere mensen die hem ook hebben maar nog niemand daar over gehoord.Heilige Kaas schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 15:29:
M50 is geen aanradertenzij je een schelle treble niet erg vindt.
Keymusic heeft namelijk praktisch geen enkel model dat ik interessant vind.
Aanraders rond het budget van 150 euro zijn altijd welkom. De enige muziek die er perfect door moet klinken is klassieke muziek.
Voor klassieke muziek raad ik je de Sennheiser HD598 aan, geweldige ruimtelijke weergave en niet vermoeiend als je er lange tijd naar luistert. Het is wel een open koptelefoon. Dit is wat minder handig voor mobiel gebruik, maar voor het ruimtelijk weergeven van bijvoorbeeld klassieke muziek vind ik hem echt geweldig.Quint3n schreef op zondag 09 december 2012 @ 14:15:
Kent iemand van jullie nog goeie audio-winkels waar ik rustig kan uittesten in de regio turnhout?
Keymusic heeft namelijk praktisch geen enkel model dat ik interessant vind.
Aanraders rond het budget van 150 euro zijn altijd welkom. De enige muziek die er perfect door moet klinken is klassieke muziek.
Ik heb geen idee waar je zou kunnen luisteren binnen de regio Turnhout, maar ik weet wel dat de Hobo Hifi nooit moeilijk doet over luisteren en zij hebben een uitgebreid aanbod in dat segment.
Succes!
Hebben jullie zelf ook een aparte geluidskaart in je pc geplaatst?
Geen probleem, deze is voor thuisgebruik.Omaatjehenk schreef op zondag 09 december 2012 @ 18:44:
[...]
Voor klassieke muziek raad ik je de Sennheiser HD598 aan, geweldige ruimtelijke weergave en niet vermoeiend als je er lange tijd naar luistert. Het is wel een open koptelefoon. Dit is wat minder handig voor mobiel gebruik, maar voor het ruimtelijk weergeven van bijvoorbeeld klassieke muziek vind ik hem echt geweldig.
Ik heb geen idee waar je zou kunnen luisteren binnen de regio Turnhout, maar ik weet wel dat de Hobo Hifi nooit moeilijk doet over luisteren en zij hebben een uitgebreid aanbod in dat segment.
Succes!
In tilburg is er eentje, dan ga ik de prijzen tussen keymusic en hobo hifi eens vergelijken.
EDIT : of wel is het echt een slechte site, ofwel hebben ze gewoon niets?
[ Voor 4% gewijzigd door Quint3n op 09-12-2012 21:33 ]
Of je kijkt gewoon niet goed. Ik zie volop koptelefoons.Quint3n schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:27:
Per filiaal verschilt het aanbod in koptelefoons, in Apeldoorn hebben ze wel gewoon de HD598. Waarom deze niet op de site staat weet ik niet. Je kunt altijd even bellen naar het filiaal waar je zou willen luisteren om na te vragen welke koptelefoons ze te beluisteren hebben.Quint3n schreef op zondag 09 december 2012 @ 21:27:
[...]
Geen probleem, deze is voor thuisgebruik.
In tilburg is er eentje, dan ga ik de prijzen tussen keymusic en hobo hifi eens vergelijken.
http://www.kijktvonline.nl/#Top
edit: En afgelopen...
Heb zelf eigenlijk alles gemist dus ik moet nog even uitzending gemist kijken zo.
Uitzending http://gemi.st/15034531
[ Voor 51% gewijzigd door Heilige Kaas op 10-12-2012 21:40 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2012 20:57 ]
De 558 klinkt een stuk helderder. Dus als je van de 518 vind dat hij wel wat meer treble mag hebben dan is het een goede keus.
Ik wil zelf nog steeds een 598 maar niemand wil ruilen
[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 10-12-2012 21:01 ]

Verwijderd
En hoe is de bass bij de HD 558? Ik hoef geen keiharde bass, maar ik wil het ook niet missenHeilige Kaas schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:01:
Mwah ik gebruikte mijn 518 eerst ook altijd zonder geluidskaart. Bekijk het zo. Als je ooit wil upgraden kan je voor een klein bedrag (€65) een goede upgrade krijgen door een DAC aan te schaffen.
De 558 klinkt een stuk helderder. Dus als je van de 518 vind dat hij wel wat meer treble mag hebben dan is het een goede keus.
Ik wil zelf nog steeds een 598 maar niemand wil ruilen
Ik vond zelf persoonlijk de bass een beetje muddy bij de 518 en bij de 558 had ik daar niets op aan te merken. Heb die 558 niet super goed kunnen testen hoor. Over kwantiteit kan ik niet zo veel zeggen.
Ben nu even naar uitzending gemist aan het kijken, maar die testpersonen (niet die van de studiotest) testen de hoofdtelefoons via een iPod/iPhone, ik vraag me af of je dan wel een betrouwbaar resultaat krijgt...Heilige Kaas schreef op maandag 10 december 2012 @ 20:44:
Op dit moment een uitzending over headphones op nederland 1
http://www.kijktvonline.nl/#Top
edit: En afgelopen...
Heb zelf eigenlijk alles gemist dus ik moet nog even uitzending gemist kijken zo.
Uitzending http://gemi.st/15034531
Die ene man zegt dat de (bas) tonen van de Beyerdynamic DT 660 niet lekker klinken op z'n "iPodje", maar als ik mijn Beyers (DT 770 Pro LE) aan mijn telefoon/pc hang klinkt het ook heel anders dan wanneer er een versterker aanhangt...
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
AdmiralSnipe schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:54:
[...]
Ben nu even naar uitzending gemist aan het kijken, maar die testpersonen (niet die van de studiotest) testen de hoofdtelefoons via een iPod/iPhone, ik vraag me af of je dan wel een betrouwbaar resultaat krijgt...
Die ene man zegt dat de (bas) tonen van de Beyerdynamic DT 660 niet lekker klinken op z'n "iPodje", maar als ik mijn Beyers (DT 770 Pro LE) aan mijn telefoon/pc hang klinkt het ook heel anders dan wanneer er een versterker aanhangt...
Het programma begon ook met iets in de richting van: "Gesloten koptelefoons geschikt voor onderweg en je telefoon."AdmiralSnipe schreef op maandag 10 december 2012 @ 21:54:
[...]
Ben nu even naar uitzending gemist aan het kijken, maar die testpersonen (niet die van de studiotest) testen de hoofdtelefoons via een iPod/iPhone, ik vraag me af of je dan wel een betrouwbaar resultaat krijgt...
Dus de Beyer kan misschien wel super klinken met versterking maar voor dit doel niet.
Het is namelijk de enige plaats die de pricewatch aangeeft, waar ik een Fiio E6 kan aanschaffen.
Heilige kaas, jij raadde me deze site aan : http://www.mp4nation.net/...audio-headphone-amplifier
Maar ik bestel eigenlijk niet zo graag in het buitenland, en ik heb dat ding nodig voor 20december. Toch doen?
http://tweakers.net/shopreview/7570/hifi-to-go.htmlQuint3n schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 19:37:
Weet iemand of de site 'hifi to go' te vertrouwen is?
€30 via hdphns (2-3)
Dusjah als ik dit zo zie zou ik het via hdphns doen.
Ik het er zelf een voor een stuk minder maarjah, eentje is nooit aangekomen en de ander duurde 30 dagen. Dus doe maar wat je zelf zou willen
2-7 is geen garantie. Aangezien de waarde boven de €22 ligt, zou de douane voor een aanzienlijke vertraging kunnen zorgen.Heilige Kaas schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:19:
€32 euro via mp4 nation en snellere verzending (2-7)
Op de site staat '0 op voorraad', in de Pricewatch staat 'binnen 24 uur', in de shop reviews staan wisselende verhalen. Op die '2-3' zou ik in ieder geval niet durven rekenen.€30 via hdphns (2-3)
Als er haast bij is zou ik met het oog op importvertraging zeker niet bij een leverancier buiten de EU bestellen. Is Amazon.co.uk of Ebay geen optie?
Te laat, het is betaald8088 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:42:
[...]
2-7 is geen garantie. Aangezien de waarde boven de €22 ligt, zou de douane voor een aanzienlijke vertraging kunnen zorgen.
[...]
Op de site staat '0 op voorraad', in de Pricewatch staat 'binnen 24 uur', in de shop reviews staan wisselende verhalen. Op die '2-3' zou ik in ieder geval niet durven rekenen.
Als er haast bij is zou ik met het oog op importvertraging zeker niet bij een leverancier buiten de EU bestellen. Is Amazon.co.uk of Ebay geen optie?
Die dat Heilige kaas 100 procent betrouwbaar vond, de buitenlandse dus.8088 schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 20:52:
Bij welke winkel?
Waarom ze in godsnaam zo'n goedkoop versterkertje immiteren vraag ik me overigens wel af. Maarja, het zal wel winst geven op een of andere manier.
[ Voor 10% gewijzigd door Heilige Kaas op 11-12-2012 22:50 ]
Verwijderd
Heeft iemand suggesties?
De e10 het begin van een liedje weghalen? Heb ik persoonlijk geen last vanVerwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 23:16:
Oke, de Sennheiser HD 558 lijkt me een goede keus. Ik heb een onboard geluidskaart, dus ik ga er even vanuit dat ik een versterker moet kopen. Wat is een goede keus? Ik wil graag een versterker voor op m'n bureau zodat ik makkelijk het volume kan verstellen, maar ik wil het niet heel duur maken. Ik heb gehoord van de FiiO E10, maar die schijnt dus een kort moment van het begin van een liedje weg te halen.
Heeft iemand suggesties?
Ik vind het een aanrader want het is niet alleen een versterker maar ook een DAC. Met alleen een versterker versterk je een slecht signaal vol ruis en van slechte kwaliteit dus echt een grote vooruitgang haal je er niet uit. Een DAC los kan geen koptelefoon aansturen. Dit is dus een goede oplossing die vind ik persoonlijk veel waar voor zijn geld geeft (heb er 65 voor betaald)
Wat je ook kan doen is voorlopig de koptelefoon gewoon op de computer aansluiten. Het zal gewoon prima werken, dan kan je later altijd nog een e10 halen, dan heb je ook nog eens twee keer een wow effect
Verwijderd
Alles lezen heren, niet enkel stukjes lezen en dan gaan voortvertellen ;-)
Nou is het zo dat bij alle Headphones die ik tot nu toe ben tegengekomen (zoals de AKG Q460, JBL J55i en Harman Kardon CL) dat er staat dat ze compatibel zijn met Apple iPhone.
Is er een manier om deze toch compatibel te maken met Android en WP? (Hetzij softwarematig of via een verloopstekkertje of iets dergelijks?)
Of zijn er misschien Hoofdtelefoons die wel toegespitst zijn op Android/WP? Ik ken namelijk niet veel fabrikanten/merken... heb wel een Sennheiser HD429s gezien met mic die compatibel met alles is, alleen zit daar geen volume control op

[ Voor 18% gewijzigd door GS88 op 13-12-2012 11:00 ]
Rotterdam
Let op dat de sony nog wel eens moeilijk wil doen. Bij de meeste telefoons werken een aantal knoppen niet, maar geluid + mic en knop om op te nemen vaak wel, ook als het niet compatibel is. Bij de xperia arc van mn broertje werkt niks als de headphone niet compatibel is, dus ook helemaal geen geluid. Dus ik zou echt zoeken naar een android/sony compatible headset, die zal op de nokia nog wel te gebruiken zijn, alleen de volume knopjes zullen niet werken waarschijnlijk. Succes, want het is lastig om een te vinden die beide ondersteunt.GS88 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 10:55:
Ik was op zoek naar een Hoofdtelefoon die ik in gebruik met me smartphone kan gebruiken (momenteel windows phone 7.5/Nokia Lumia... en over een tijdje Android/Sony Xperia) met volume control en een microfoon.
PSN: Sluuz
http://www.marktplaats.nl...usPage=lr&pageNum=3&pos=1
En nog een: http://www.marktplaats.nl...usPage=lr&pageNum=1&pos=9
Hij heeft er nog meer
Edit er staan er best veel van die bovenste op marktplaats. Voor heel weinig geld zie ik nu dus het zal wel niks waard zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-12-2012 19:55 ]
Bedankt!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.