Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Het is sowieso aan te bevelen om alle muziek in een goede kwaliteit te downloaden. Mp3 minimaal 320kbit, maar voor de audio-puristen is dat schelden. Ik download alles in FLAC en zet het over naar .AIFF vanwege dat ik een iPhone heb en Itunes en de iPhone FLAC niet ondersteunen.

Slechte kwaliteit muziek versterken maakt het in de regel niet mooier lijkt mij.

En de FiiO e7 en de e11 zullen wel met de Note werken. De E02i misschien niet, die is speciaal voor de i-Devices gemaakt. Misschien ook wel, maar hij is nog zo recent verschenen dat er niet echt uitgebreide reviews zijn. Of wel, maar ik heb de afgelopen twee weken daar niet naar gezocht.

Voor mij is de E02i "Rocky" interessant omdat ik vaak met de hoofdtelefoon in de auto naar muziek luister (wel een open hoofdtelefoon) en ik de handsfree functie mis die de Apple in-ears wel hebben. Daarbij is hij niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:09

Chiron

Moderator Discord
Goed, tot zo ver mijn 'onverwoestbare' AIAIAI TMA-1. Ik wil hem op kantoor (de enige plek waar ik hem gebruik, geen dj booth waar ik de afgelopen jaren mening koptelefoon heb versleten) rustig afzetten, *krak* breekt de beugel op 2 plaatsen :( Plastic-moeheid ofzo :? Ik ben er niet op gaan staan, of pogingen gedaan om er een pretzel van te vouwen zoals op sommige youtube filmpjes te zien is (waarbij dat ding ook gewoon heel blijft).

Nu maar weer mailen met Bax, ik ben er inmiddels klaar mee en als het kan komt er een Sennheiser HD25 voor in de plaats :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:46
PatrickG schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:52:
Het is sowieso aan te bevelen om alle muziek in een goede kwaliteit te downloaden. Mp3 minimaal 320kbit, maar voor de audio-puristen is dat schelden. Ik download alles in FLAC en zet het over naar .AIFF vanwege dat ik een iPhone heb en Itunes en de iPhone FLAC niet ondersteunen.

Slechte kwaliteit muziek versterken maakt het in de regel niet mooier lijkt mij.

En de FiiO e7 en de e11 zullen wel met de Note werken. De E02i misschien niet, die is speciaal voor de i-Devices gemaakt. Misschien ook wel, maar hij is nog zo recent verschenen dat er niet echt uitgebreide reviews zijn. Of wel, maar ik heb de afgelopen twee weken daar niet naar gezocht.

Voor mij is de E02i "Rocky" interessant omdat ik vaak met de hoofdtelefoon in de auto naar muziek luister (wel een open hoofdtelefoon) en ik de handsfree functie mis die de Apple in-ears wel hebben. Daarbij is hij niet duur.
De link die ik koppelde refereert niet aan het gebruik van solitair de versterker-functionaliteit, maar de DAC functionaliteit via USB. In plaats van de DAC van de Note 2, wordt de DAC van de FiiO e7 gebruikt.

Je koppelt dus de note 2 (of S3, waar de functionaliteit op bevestigd is voor zover ik bronnen kan vinden) via USB aan de FiiO e7 (of een andere compatible USB DAC) in plaats van een analoog 3,5 mm jack kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:23

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

...
Een paar rondjes http://mp3ornot.com/ heeft me persoonlijk wel genezen van de gedachte dat ik alles lossless of 320kbit moet hebben.
De mp3 encoders van tegenwoordig zijn zoveel beter dan de meuk van begin 2000, en de modernere codecs zijn ook nog eens beter per bit.

Scheelt voor mij weer ruimte :)

Weer terug on-topic. Heeft iemand ervaring met de kleurensetjes voor de Sennheiser HD25? Mijn HD25 heeft na 4 jaar nieuwe oorkussens nodig en het leek me aardig om er gelijk wat meer kleur aan te geven.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Heilige Kaas schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:51:
FLAC is het beste. Maar tussen 320kbps en FLAC is weinig verschil te horen voor onderweg en is alleen echt duidelijk met hele goede apparatuur. Het verschil tussen 120 en 320 is wel erg groot. 320 is eigenlijk de beste middenweg maar VBR is ook wel goed en bespaart nog wat extra ruimte. Buitenshuis is VBR het beste.

De AKG K550 heeft geen profijt van een koptelefoon versterker. Ik heb het zelf geprobeerd. Een betere DAC is wel een optie. Ik vraag me dan wel af of je niet gewoon beter een Sansa Clip (of voor wat meer geld een Cowon J3) kan halen. Zo heb je een groot voordeel dat je niet zo afhankelijk bent van de batterij van je telefoon. En de Clip is ook veel compacter dan een FiiO E7. Dat klinkt wel minder dan een een DAC hoor maar het is ook goedkoper en heeft zo zijn voordelen.

En als laatste tip kan je beter FiiO producten uit het buitenland laten overkomen. Bespaart je veel geld ;)

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb een AKG K550, FiiO E10, Cowon J3, Sansa clip, (tijdelijk) Pro-ject headbox II.
Ik kan dus wel de sansa clip en de Cowon J3 voor je vergelijken als je wil.
Dit gaat mij dit niks opleveren ? http://dx.com/p/1-1-dual-...fier-black-158825?item=13

Dan laat k het lekker bij de AKG 550 en de Note 2, thnx voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
newbreed schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:53:
[...]

De link die ik koppelde refereert niet aan het gebruik van solitair de versterker-functionaliteit, maar de DAC functionaliteit via USB. In plaats van de DAC van de Note 2, wordt de DAC van de FiiO e7 gebruikt.

Je koppelt dus de note 2 (of S3, waar de functionaliteit op bevestigd is voor zover ik bronnen kan vinden) via USB aan de FiiO e7 (of een andere compatible USB DAC) in plaats van een analoog 3,5 mm jack kabeltje.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik reageerde niet op jou :)
Ik reageerde op de vraag van Versteegrob.
Kanarie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

Een paar rondjes http://mp3ornot.com/ heeft me persoonlijk wel genezen van de gedachte dat ik alles lossless of 320kbit moet hebben.
De mp3 encoders van tegenwoordig zijn zoveel beter dan de meuk van begin 2000, en de modernere codecs zijn ook nog eens beter per bit.

Scheelt voor mij weer ruimte :)
Misschien ook wel. Het voelt (mij in ieder geval) goed om ze in "goede" kwaliteit te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Versteegrob schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 21:52:
[...]

Dit gaat mij dit niks opleveren ? http://dx.com/p/1-1-dual-...fier-black-158825?item=13

Dan laat k het lekker bij de AKG 550 en de Note 2, thnx voor je hulp.
Als de DAC functie op de telefoon werkt wel. Anders niet ;) Maar in dat geval kan je beter een FiiO E10 kopen want die is goedkoper. Het schijnt zo te zijn dat de E10 een beter dac heeft maar een mindere versterker aan boord.

Zoek goed uit of t über haupt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Heilige Kaas schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 23:11:
[...]

Als de DAC functie op de telefoon werkt wel. Anders niet ;) Maar in dat geval kan je beter een FiiO E10 kopen want die is goedkoper. Het schijnt zo te zijn dat de E10 een beter dac heeft maar een mindere versterker aan boord.

Zoek goed uit of t über haupt werkt.
De E7 kun je portable gebruiken met een micro-usb OTG adapter en USB HOST enabled in je CyanogenMod custom ROM of stock Jellybean. De enige manier om de E10 te gebruiken is met een actieve usb hub. Die moet in het stopcontact dus dat wordt lastig onderweg .:) Dit is trouwens in de praktijk nog niet vaak gelukt. Iedereen praat over de DAC functionaliteit van Android maar er zijn nog weinig concrete voorbeelden van. Sommige DACs werken, anderen niet. De Fiio E7 schijnt iig te werken op Jellybean. Het enige dat je nodig hebt is de juiste usb adapter.

EDIT: ik ben zelf al maanden bezig met DACs aansluiten op Android en heb maar matig succes gehad. Niet veel players streamen naar USB out en zodra je ook maar iets anders op je telefoon doet glitcht het geluid aan alle kanten. Het staat nog een beetje in de kinderschoenen. Fiio schijnt met een dedicated Android DAC te komen dus die zal beter geoptimaliseerd zijn.

Tevens kun je je afvragen of je echt een Note2 + DAC wilt meeslepen. Je krijgt dan echt een belachelijk grote rig die echt niet veel beter klinkt dan een Sansa Clip+ en die Clip is zo groot als een luciferdoosje. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Negakinu op 16-10-2012 09:00 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:04

mr.paaJ

generatie cmd+z

...
Ik download alles in FLAC en zet het over naar .AIFF vanwege dat ik een iPhone heb en Itunes en de iPhone FLAC niet ondersteunen.
...
Doe dan ALAC, van Apple en net zo compact/goed als FLAC. Dan kun je tenminste nog iets van muziek kwijt op je mobiel.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
mr.paaJ schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:53:
[...]

Doe dan ALAC, van Apple en net zo compact/goed als FLAC. Dan kun je tenminste nog iets van muziek kwijt op je mobiel.
Is het zo? Dan ga ik dat maar eens proberen :)
Hmmm. Staat er niet zo tussen in het programma XLD, wel Apple Lossless. Zou dat dezelfde kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
PatrickG schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:18:
[...]

Is het zo? Dan ga ik dat maar eens proberen :)
Hmmm. Staat er niet zo tussen in het programma XLD, wel Apple Lossless. Zou dat dezelfde kunnen zijn?
Dat is dezelfde. Apple Lossless Audio Codec, ALAC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Kanarie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:47:
[...]

Tsjah.. IEdereen denkt mp3's te kunnen maken, en dat hoor ik toch vaak genoeg terug bij downloads. Mensen die gewoon audio van youtube sites rippen naar mp3. Stel jij je encoder in dat deze 128 kbps moet opnemen, dan neemt ie 128 kbps op. Ook als je bron een 64 k mp3 stream is van deze of gene website.

Maker van de mp3ornot site is vast een audiofiel die het tegendeel probeert te bewijzen. Allemaal leuk en aardig, maar "if input is crap, output wil be crap too" geldt dan alsnog. Ik ken weinig mensen die uberhaubt van het bestaan van flacs afweten, laat staan wat ze er mee moeten. In de volksmond is MP3 (en inmiddels in de Nederlandse taal) het synoniem voor digitale muziek (of nog erger, muziekspelers zoals sommige retailers hun audioplayers aanprijzen :'( ) dus dat kent iedereen wel. Rip ik liever zelf een cd naar flac met EAC of download ik liever een album in flac formaat, des te groter de kans dat iemand met enig verstand van zaken zich eraan gewaagd heeft en de kwaliteit in ieder geval van acceptabel niveau is. Storage kost tegenwoordig toch geen drol, een micro sd kaartje van 32 GB gaat tegenwoordig ook voor onder de 20 euro over de toonbank dus da's ook geen argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
xxxneoxxx schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:42:
[...]

Tsjah.. IEdereen denkt mp3's te kunnen maken, en dat hoor ik toch vaak genoeg terug bij downloads. Mensen die gewoon audio van youtube sites rippen naar mp3. Stel jij je encoder in dat deze 128 kbps moet opnemen, dan neemt ie 128 kbps op. Ook als je bron een 64 k mp3 stream is van deze of gene website.

Maker van de mp3ornot site is vast een audiofiel die het tegendeel probeert te bewijzen. Allemaal leuk en aardig, maar "if input is crap, output wil be crap too" geldt dan alsnog. Ik ken weinig mensen die uberhaubt van het bestaan van flacs afweten, laat staan wat ze er mee moeten. In de volksmond is MP3 (en inmiddels in de Nederlandse taal) het synoniem voor digitale muziek (of nog erger, muziekspelers zoals sommige retailers hun audioplayers aanprijzen :'( ) dus dat kent iedereen wel. Rip ik liever zelf een cd naar flac met EAC of download ik liever een album in flac formaat, des te groter de kans dat iemand met enig verstand van zaken zich eraan gewaagd heeft en de kwaliteit in ieder geval van acceptabel niveau is. Storage kost tegenwoordig toch geen drol, een micro sd kaartje van 32 GB gaat tegenwoordig ook voor onder de 20 euro over de toonbank dus da's ook geen argument.
Ik pas mijn bestandsformaat gewoon aan aan mijn toepassing op het moment. Als ik portable ben is het 320kbps MP3 en op mijn desktop setup luister ik alleen naar FLAC. Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen naar FLAC luister voor de peace of mind. In een blinde test zou ik de 320 en de FLAC vast niet van elkaar kunnen onderscheiden. Zelfs niet op mijn gedetailleerde ODAC/Objective2/DT880 rig.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:55:
[...]

Ik pas mijn bestandsformaat gewoon aan aan mijn toepassing op het moment. Als ik portable ben is het 320kbps MP3 en op mijn desktop setup luister ik alleen naar FLAC. Ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen naar FLAC luister voor de peace of mind. In een blinde test zou ik de 320 en de FLAC vast niet van elkaar kunnen onderscheiden. Zelfs niet op mijn gedetailleerde ODAC/Objective2/DT880 rig.
Dat ligt aan die Nwavguy spullen
I kid, I kid ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, ben op zoek naar een wireless headphone en dit moet ie kunnen:
Draadloos (spreektvoorzich)
Eventueel een draad tussen mobiel en headphone (altijd handig)
Nummers/volume etc. wijzigen op de headphone zelf (en evt. in het draad, controltalk zegmaar)
Microfoon
En nog een beetje slick eruitzien!

Prijs hoeft niet heel erg op gelet te worden, zolang er geen vier getallen voor de komma staan ;)
Zelf dacht ik aan deze twee:

http://www.parrot.com/zik/usa en deze http://www.beatsbydre.com...-wireless,default,pd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit126
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 19:12
Heren,

Ik wil graag een hoofdtelefoon aanschaffen maar zit nog te twijfelen.
Ik heb altijd sennheiser koptelefoons en oordoppen gehad (geen high end) en was er aardig tevreden over.

Nu lees ik veel goede verhalen over de sony mdr-xb500/700. Ik ben een echte bass freak en de muziekstijlen waar ik naar luister zijn ook degene met harde bass (hardstyle/ hip hop / dubstep/ house).
Ook wil ik graag een hoofdtelefoon die goed afgesloten is en waar ik mee kan gamen/ tv kijken als mn vrouwtje ligt te slapen.
Mijn budget is rond de 50 euro. Is er voor dit bedrag misschien nog een betere optie? (sennheiser heeft mijn voorkeur).
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Negakinu schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:55:
[...]

Tsjah, weinig tijd hier, en geen zin om elke keer alles te gaan encoden etc. :)

Harddisks kosten niet veel meer dus kunnen vol met FLACs. Sansa clip/zip kost niets meer, microsd ook niet. Ik kan het mij in geval van Cowon of Ipod/Iphone gebruikers wel voorstellen, die zitten aan een duur apparaat vast waarbij memory niet zomaar uit te breiden is. Maar met mijn sansa spelertje die gewoon cheap micro SD pakt, waarom geen FLAC? best buy ever, goeie geluidskwaliteit en storage voor ongeveer een zesde van het geld dat een instapmodel Ipod moet kosten. :*)
Is al erg genoeg dat de helft van de muziek die je niet zelf geript heb, goed getagged moet worden. :')

[ Voor 5% gewijzigd door xxxneoxxx op 18-10-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-09 16:54
En hoe kwalitatief FLAC ook mag wezen, het is en blijft een koppig bestandsformaat als het komt op het taggen van die dingen. En als ik hier toch post, ik ben momenteel aan het polsen welke soort headphone nu het beste is als het komt op het beluisteren van muziek in mijn kamer. Mijn eerste gedacht is een gesloten headphone te kopen, maar de headphones die ik wil (de Grado RS2i bijvoorbeeld) zijn allemaal half-open tot zelfs helemaal open headphones. Ik vraag me danaf of het dan toch beter is om voor die soorten headphones te gaan en toch volop van de muziek te kunnen genieten zonder dat ik last krijg van lawaai dat van buitenaf komt.

[ Voor 67% gewijzigd door Le Enfant! op 18-10-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[ot]Wat is het probleem met FLAC-tags(cq vorbis comments toch?)?{/ot]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 23:12
Negakinu schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:18:
[...]

>:)

Wijnands is niet zo kapot van de HD25. Ik hoop dat hij zijn mening niet gebaseerd heeft op 1 luister ervaring. ;)

Ik zelf vind mijn HD25-1 II de fijnste portable die ik ooit gehoord heb, en ik heb er best veel mogen beluisteren. Dat ding heeft gewoon alles wat een portable nodig heeft. Punchy geluid, strakke midbass, relatief neutrale mids en trebles, goed aanstuurbaar, bouwkwaliteit, makkelijk vervangbare onderdelen, minimalistische looks en hij schaalt zelfs heel mooi mee met betere versterkers en DACs. De prijs is ook gewoon heel erg goed. Hij blinkt niet echt uit in 1 bepaald gebied maar is gewoon de meest gebalanceerde alrounder.

Ik het begin vond ik hem oncomfortabel, ik heb best grote oren, maar nu kan ik hem rustig 2/3 uur achter elkaar dragen. In het begin zijn de pads erg stroef en de hoofdband erg strak. Dit wordt allemaal flexibeler als je hem veel draagt. Je kunt hem ook snachts oprekken over een stapel boeken ofzo. Thomann.de (en Ebay) verkopen velour pads die een stuk zachter zijn de normale pads, mocht je liever velour willen.

Ik gebruik hem zelf in combinatie met een Headstage Arrow versterker die weer aan een Sansa Clip+ (voorheen Sony X1050 met line-out kabel) hangt met Rockbox erop. Nu wil ik niet zeggen dat je een versterker van 250 euro nodig hebt om hem goed te laten klinken maar hij schaalt dus wel degelijk heel goed mee. Een bassboost Cmoy 2.02 van Ebay van 50 euro zal hem ook al goed aansturen. Direct uit mijn Clip+, zonder versterker is het al goed vertoeven maar nu ik eenmaal gehoord heb hoe het versterkt klinkt kan ik eigenlijk niet meer zonder luisteren. :)
Naar aanleiding van deze reactie de sennheider HD 25-1 II besteld, en het is werkelijk een waanzinnige portable! Bedankt voor het advies Negakinu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
neonite schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 21:13:
[...]

Naar aanleiding van deze reactie de sennheider HD 25-1 II besteld, en het is werkelijk een waanzinnige portable! Bedankt voor het advies Negakinu.
welcome to team awesome. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
jorrit126 schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:29:
Heren,

Ik wil graag een hoofdtelefoon aanschaffen maar zit nog te twijfelen.
Ik heb altijd sennheiser koptelefoons en oordoppen gehad (geen high end) en was er aardig tevreden over.

Nu lees ik veel goede verhalen over de sony mdr-xb500/700. Ik ben een echte bass freak en de muziekstijlen waar ik naar luister zijn ook degene met harde bass (hardstyle/ hip hop / dubstep/ house).
Ook wil ik graag een hoofdtelefoon die goed afgesloten is en waar ik mee kan gamen/ tv kijken als mn vrouwtje ligt te slapen.
Mijn budget is rond de 50 euro. Is er voor dit bedrag misschien nog een betere optie? (sennheiser heeft mijn voorkeur).
Bvd
Als je een echte bassfreak bent en het je vooral daarom gaat, alleen dan raad ik je een Sony MDR-XB500/XB700 aan. Zelf bezit ik de XB500 en voor de meeste elektronische muziek is het een goede koptelefoon. Maar gitaren en dergelijke (vooral akoestisch) klinkt niet zoals het zou moeten klinken. Gezien de muziekstijlen waar je naar luisterd zou ik de XB500 je zeker niet afraden. Ook voor het gebruik bij gamen/tv kijken zijn ze best redelijk, maar ook daar ligt hoorbaar de nadruk op bass.

Ikzelf houdt heel erg van muziek die goed in balans wordt gepresenteerd, soms even een uitstapje naar deze koptelefoon om even een feestje te bouwen op m'n hoofd. Zie dit dus vooral NIET als een gebalanceerde koptelefoon maar meer als een "feestje op je hoofd" koptelefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Versteegrob schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

http://hdphns.com/nl/fiio-e7.html Ziet er wel heel vet uit. Kan geen reden bedenken waarom dit niet met de note 2 zal werken.

Wat een mooie spullen allemaal http://www.fiio.nl/koptelefoonversterkers.html Lijkt wel de snoepwinkel.

Qua muziek luister ik voornamelijk naar dance muziek. Heeft een versterker dan ook zin? Om mooier geluid te hebben moet je dan alles in FLAC luisteren of kan 120kbps ook nog?
Koop ze dan bij mp4nation.net , duurt 4 weken voordat je hem binnen hebt maar alleen op de e7 scheelt het al 25 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hier nog een, de TMA-1 is inmiddels retour en wordt omgeruild voor een HD25-1 II. Was overigens al de tweede TMA-1 die terug mocht (De eerste had een gare kabelaansluiting), dus ik was er echt helemaal klaar mee. Zonde, want de geluidskwaliteit van de TMA-1 is wel fenomenaal.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk er over na om mijn AKG K550 te verkopen :+ Aangezien ik mijn hd518 toch best wel heerlijk vind klinken ga ik misschien voor de hd650 of iets dergelijks. Iemand geïnteresseerd in mijn K550 of een ruil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Ik ben momenteel aan het polsen welke soort headphone nu het beste is als het komt op het beluisteren van muziek in mijn kamer. Mijn eerste gedacht was om een gesloten headphone te kopen, maar de headphones die ik wil (de Grado RS2i bijvoorbeeld) zijn allemaal half-open tot zelfs helemaal open. Ik vraag me dan af of het dan beter is om voor die soorten headphones te gaan en toch volop van de muziek te kunnen genieten zonder dat ik last krijg van lawaai dat van buitenaf kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Le Enfant! schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:04:
Ik ben momenteel aan het polsen welke soort headphone nu het beste is als het komt op het beluisteren van muziek in mijn kamer. Mijn eerste gedacht was om een gesloten headphone te kopen, maar de headphones die ik wil (de Grado RS2i bijvoorbeeld) zijn allemaal half-open tot zelfs helemaal open. Ik vraag me dan af of het dan beter is om voor die soorten headphones te gaan en toch volop van de muziek te kunnen genieten zonder dat ik last krijg van lawaai dat van buitenaf kan komen.
Mijn ervaring (persoonlijk) is dat een open headphone veel beter klinkt dan een gesloten. Ik woon zelf ook in een gehorig huis en het beetje extra lawaai weegt voor mij niet op tegen de extra ruimtelijkheid en het meer muzikale geluid.

Mocht gesloten dus niet nodig zijn is het zeer aan te raden dat je een open optelefoon neemt. De rs2i heb ik een week kunnen beluisteren en wow. Geweldige headphone. Super leuk geluid.

Heb je de koptelefoon zelf ook al beluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
Heilige Kaas schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 15:06:
[...]

Mijn ervaring (persoonlijk) is dat een open headphone veel beter klinkt dan een gesloten. Ik woon zelf ook in een gehorig huis en het beetje extra lawaai weegt voor mij niet op tegen de extra ruimtelijkheid en het meer muzikale geluid.

Mocht gesloten dus niet nodig zijn is het zeer aan te raden dat je een open optelefoon neemt. De rs2i heb ik een week kunnen beluisteren en wow. Geweldige headphone. Super leuk geluid.

Heb je de koptelefoon zelf ook al beluisterd?
Ja en ik vond het eerlijk gezegd één van de betere koptelefoons die ik al ooit gehoord heb. Ik wou normaal eerst voor de Denon AH-D7100 gaan, maar dat idee veranderde snel toen ik de prijs zag. :P Dat is trouwens ook de reden waarom ik wil polsen welke soort koptelefoon allemaal goed zijn voor thuisgebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Le Enfant! op 20-10-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 28-03 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 11:24:
Jongens, ben op zoek naar een wireless headphone en dit moet ie kunnen:
Draadloos (spreektvoorzich)
Eventueel een draad tussen mobiel en headphone (altijd handig)
Nummers/volume etc. wijzigen op de headphone zelf (en evt. in het draad, controltalk zegmaar)
Microfoon
En nog een beetje slick eruitzien!

Prijs hoeft niet heel erg op gelet te worden, zolang er geen vier getallen voor de komma staan ;)
Zelf dacht ik aan deze twee:

http://www.parrot.com/zik/usa en deze http://www.beatsbydre.com...-wireless,default,pd.html
Ik heb sinds een paar weken de sennheiser rs160. 130e en bevalt voor die prijs uitstekend. Zit ook erg lekker tenzij je erg grote oren hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Voor de liefhebber, dagaanbieding op ibood: denon ah d400Em voor 149,99

pricewatch unsorted: Denon AH-D400EM Urban Raver Over-Ear-Kopfhörer

Ondanks dat mouseover onbekend zegt, klikken werkt gewoon.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjeh op 22-10-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

maar de vraag is, is hij goed?
ff reviews zoeken...

Edit: Headfi user review

my short and humble opinion.
Geen vervangbare batterij voor de ingebouwde versterker.
gemaakt speciaal voor Iphone (als Android gebruiker heb ik hier een hekel aan :) )
Bassy headphones

niets voor mij..

[ Voor 90% gewijzigd door MikeVM op 22-10-2012 14:08 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zozo nette post! Wie heeft die in elkaar gezet dan?

Voor de geïnteresseerden. Inschrijving is dus echt verplicht en je kan niet zomaar binnen wandelen ;) Maar het word zeker leuk. Vooral Sound Consult heeft heel erg mooie spullen. -drooooool-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 21:56:
Zozo nette post! Wie heeft die in elkaar gezet dan?

Voor de geïnteresseerden. Inschrijving is dus echt verplicht en je kan niet zomaar binnen wandelen ;) Maar het word zeker leuk. Vooral Sound Consult heeft heel erg mooie spullen. -drooooool-
Ik heb die flyer net halsoverkop in elkaar gefotoshopped omdat we nog geen beeldmateriaal hadden maar er wel veel interesse is. :D Ik pas de flyer nog aan naarmate het event vordert.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt er ook echt volk met mooie spullen, en niet enkel een ipod, Fiio amp en een iem of HD25 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 08:46:
Hopelijk komt er ook echt volk met mooie spullen, en niet enkel een ipod, Fiio amp en een iem of HD25 :D
Als we alleen al kijken naar wat Soundconsult, jij en ik meenemen hebben we al genoeg voor een uitgebreide meet. :) Als je de gear lijst bekijkt, en als we het event de komende dagen nog flink pushen, kunnen we echt een mooie meet houden.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
onedayfly 46 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.com/cms_img/blaupunkt_cn112.jpg

Ik wil wel graag een noise cancelling hoofdtelefoon hebben voor sommige momenten. Ik verwacht geen top audio maar de prijs lijkt wel ok. De concurrent verkoopt ze voor 65/100 euro. De batterijen gaan zo'n 70 uur mee lees ik in de handleiding. 3.5mm stekker voor het losse snoer is ook handig.

Wat denken jullie? Ik kan zo snel op het internet niet echt een fatsoenlijke review vinden.

http://www.1dayfly.com/nl/nl/

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 23-10-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Ik zag em ook al. Omdat ik wel vaker vlieg en al een goede non-noice cancelling heb, heb ik besloten deze toch te proberen. Voor 45e kun je er geen buil aan vallen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
De buil is 7 euro, je kunt hem gewoon terugsturen :)

Ik ga hem ook maar bestellen. Blaupunkt zal niet meer de Blaupunkt van vroeger zijn maar staat wel mooi retro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Iedereen is laaiend enthousiast op het internet van de V-moda M-100.
Iemand hem hier al kunnen bemachtigen of mogen beluisteren? En waar?

Ik ben opzoek naar een goede koptelefoon, en deze past nog wel binnen het budget, maar blind is wel een beetje tricky vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Heel erg mooie prijs voor een Sennheiser HD595 incl headphone houder. €50
http://audio-tv-foto.mark...w%2BzraeI&fta_ind=33&fs=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Heilige Kaas schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 10:19:
Heel erg mooie prijs voor een Sennheiser HD595 incl headphone houder. €50
http://audio-tv-foto.mark...w%2BzraeI&fta_ind=33&fs=1
Dat is wel een hele mooie prijs! Als ik zelf nog geen vergelijkbare koptelefoon had, had ik hem zeker gekocht. Niemand in mijn omgeving lijkt interesse te hebben, dan moet ik hem maar gewoon voorbij laten schieten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik had hem ook wel willen hebben maarja. Moet toch wel letten op mijn geld en ik ga binnenkort ook al customs halen. :P

Iemand die nog op zoek is voor een goede koptelefoon thuis is dat gewoon een aanrader. Erg goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Morgen maar eens even informeren, al zal hij voor deze prijs snel weg zijn. Wil al enige tijd een fijne koptelefoon aanschaffen, enige probleem is dat ik vanuit Rotterdam moet komen en geen beschikking over een auto heb (''arme'' student) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje, hoe kan ik precies zien of een koptelefoon een gesloten of open koptelefoon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Een open hooftelefoon heeft een grille die lucht doorlaat en en een gesloten heeft dat niet. Soms heb je ook half open systemen dan heeft deze een kleinere grille achtig iets.

van boven naar beneden: semi open, gesloten, open.
http://www.tested.com/new...en-and-closed-headphones/

Maar mocht je twijfelen zou ik gewoon even googelen en kijken of er op de main page van het merk staat of die open is of ergens anders.

Let op! niet alle gesloten koptelefoons dempen goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
dopjes horen hier niet thuis; kijk eens op Goede onbekende/exotische merken oordopjes

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 25-10-2012 22:55 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik hem in dit topic kan bespreken. Punt is het is een allround headphone. Voir thuis en onderweg. De sennheiser mm 550-x. Ik kan hem hier in de buurt niet testen. Ik heb een note, prima combi voor de bluetooth functie lijkt mij. Ik lees echter best veel reacties dat het volume flink tegen zou vallen. Ik ben niet een bass-head, maar de uitzonderlijke keren dat ik een dubstep track aanzet wil ik wel dat ik de nogelijkheid heb de bass flink te pompen (desnoods equalizer op de telefoon). Ik hoop dst iemand zijn ervaring kan delen. Zijn er op bluetooth gebied hoogwaardiger koptelefoons in of onder deze prijsklasse? Ik wil hem namelijk ook gebruiken op de ps3 daarom heeft buetooth de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb een probleem met mn headphone. Het schanier bij de linker schelp lijkt omgebogen te zijn. Geen idee hoe dat kan? :? Ik krijg er niet echt een goede seal meer door wat het geluid nou niet echt ten goede komt. Hij doet het wel als ik de headband wat langer maak maar dan zit hij erg los op mijn hoofd. Iemand enige idee hoe ik dit op ga lossen? Ik durf het niet echt terug te buigen en ik zie ook niet zo snel een manier om de schelp los te maken van de headband.
Het is een AKG K550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:01
Vraagje: Heeft er iemand al kunnen luisteren naar de Sony MDR-1R? Ik vind de headphone er erg slick uitzien en als het geluid goed is zal ik toch wel ernstig overwegen de €250,- ervoor neer te tellen. Nu kan hem gewoon bestellen en als ie niet bevalt terugsturen maar toch zou ik graag wat ervaringen lezen indien mogelijk.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee of het is toegestaan om het over imitatie te hebben, dus bijvoorbaat mijn excuses als dit niet het geval is.

Mijn neefje van 14 heeft eindelijk genoeg geld gespaard om een Beats by dre studio te kopen.
As mediaspeler word een onbekend merk mp3 spelertje gebruikt en de muziek is van youtube-rip kwaliteit.

Nu heb ik, samen met mijn tante, hem eindelijk kunnen overtuigen dat het absurd is om €250+ uit te geven voor iets wat niet tot zijn recht komt. Daarnaast wil hij de koptelefoon nooit mee naar buiten nemen vanwege de waarde.

Toch is hij verliefd op de Beats. Mijn idee is dus een replica maar, hoe zit het met het geluid hier van?
Moet ik dit vergelijken met oordopjes van de lidl of kan het vergeleken worden met een budget sennheiser bijvoorbeeld?

Anders ga ik hem overtuigen van iets heel anders als het geluid om te huilen is.

Youtube reviews gevonden, voortaan eerst koffie drinken voordat ik begin met posten :).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

lol, een telefoon kiezen op basis van het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Ik was vorige week in de USA of the Americas, dus dat was de uitgelezen kans om een paar Grado SR80i op de kop te tikken. Eigenlijk had ik meteen 10 paar moeten kopen, want ze gaan hier voor het dubbele over de toonbank, maar goed.

Ik ben als een kind zo blij met mijn aankoop. Ik weet niet wat ze bij Grado doen, maar het is alsof ze de gitaar + distortion -sweetspot gevonden hebben. Het midden snijdt zo ongelooflijk mooi door de mix. Nu ben ik natuurlijk alleen maar meer benieuwd naar de duurdere RS modellen, maar ik kan hier nu wel een tijdje mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:39
Sponz schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:12:
lol, een telefoon kiezen op basis van het uiterlijk.
Dat lijkt me heel logisch bij de standaard consument ? Kleren worden ook vaak gekozen op hoe ze er uit zien i.p.v. hoe lekker het zit en hoe lang het mee gaat. Als het er echt niet toe deed zou je ook alleen maar lelijke koptelefoons hebben :p Er zijn nu eenmaal veel mensen die hip willen zijn i.p.v. het beste geluid. Je zou al de mensen eten moeten geven die het verschil niet eens horen tussen wat jij goed vind en bijvoorbeeld de beats.

Lekker kopen waar je blij van wordt zeg ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newbreed schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:55:
Ik was vorige week in de USA of the Americas, dus dat was de uitgelezen kans om een paar Grado SR80i op de kop te tikken. Eigenlijk had ik meteen 10 paar moeten kopen, want ze gaan hier voor het dubbele over de toonbank, maar goed.

Ik ben als een kind zo blij met mijn aankoop. Ik weet niet wat ze bij Grado doen, maar het is alsof ze de gitaar + distortion -sweetspot gevonden hebben. Het midden snijdt zo ongelooflijk mooi door de mix. Nu ben ik natuurlijk alleen maar meer benieuwd naar de duurdere RS modellen, maar ik kan hier nu wel een tijdje mee vooruit.
Ik heb zelf ook een Grado sr 80i. Heb er zelf een kale grill in gezet, gaatjes gemaakt voor meer lucht (bass) en er zelf nieuw draad op gesoldeerd. Het is spijtig dat ik ze niet lekker vind zitten waardoor de luister sessies niet langer duren dan 2 uur, maar wat een fantastische koptelefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik de keuze voor mijn nieuwe koptelefoon gemaakt heb, of iemand hier moet hier aankomen met enkel negatieve reacties over de Sennheiser MM 400-X. Ik heb even wat research gedaan en kom weinig negatieve reacties (enkel positieve) tegen over deze koptelefoon. Heeft iemand hier er misschien ervaring mee? Moet toch nog even kijken waar ik hem ga bestellen, Bol.com is weer eens niet de goedkoopste dus misschien kan ik hem hier ergens in de stad halen morgen.

De koptelefoon is ook te gebruiken zonder kabel (bluetooth), waar ik erg benieuwd naar ben. Zelfs als ik achter mijn computer zit is die draad nog wel eens vervelend. Iemand ervaring met een bluetooth koptelefoon? Ik begrijp dat de audiokwaliteit met kabel altijd beter is, die zit er ook bij.

Zal nog even wat Googlen, maar ik denk dat ik er eindelijk uit ben. _/-\o_

http://www.prijszoeken.nl/../MM-400-X-Stereo-Bluetooth-Headset-Black.html
http://www.bol.com/../9000000012166772/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:53:
Ik heb geen idee of het is toegestaan om het over imitatie te hebben, dus bijvoorbaat mijn excuses als dit niet het geval is.

Mijn neefje van 14 heeft eindelijk genoeg geld gespaard om een Beats by dre studio te kopen.
As mediaspeler word een onbekend merk mp3 spelertje gebruikt en de muziek is van youtube-rip kwaliteit.

Nu heb ik, samen met mijn tante, hem eindelijk kunnen overtuigen dat het absurd is om €250+ uit te geven voor iets wat niet tot zijn recht komt. Daarnaast wil hij de koptelefoon nooit mee naar buiten nemen vanwege de waarde.

Toch is hij verliefd op de Beats. Mijn idee is dus een replica maar, hoe zit het met het geluid hier van?
Moet ik dit vergelijken met oordopjes van de lidl of kan het vergeleken worden met een budget sennheiser bijvoorbeeld?

Anders ga ik hem overtuigen van iets heel anders als het geluid om te huilen is.

Youtube reviews gevonden, voortaan eerst koffie drinken voordat ik begin met posten :).
http://www.innerfidelity....and-terrific-noontec-zoro

Afbeeldingslocatie: http://img.pigsback.com/images/megadeal/md_zoro.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Ik heb deze nu een aantal weken en moet zeggen dat het geluid verbazingwekkend goed is. Voor het geld is het echt een goede hoofdtelefoon. Ze zitten ook erg comfortabel. Enige nadeel is dat er wat sound leakage is, dus als het rustig is hoort je omgeving jou en als het luidruchtig is hoor je ook wat van je omgeving. Ben het helemaal eens met die vent van innerfidelity.

O ja, iedereen met een beats denkt wel dat zij het betere geluid hebben, maar ja ik weet zelf wel beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De prijs van Beats is absurd. Staat totaal niet in verhouding. Maar voor de rest zijn het qua geluid echt geen slechte koptelefoons. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chiron op 01-11-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Chiron schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:48:
De prijs van Beats is absurd. Staat totaal niet in verhouding. Maar voor de rest zijn het qua geluid echt geen slechte koptelefoons. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thepigblog.com/wp-content/uploads/2009/02/hard-hat-small.jpg
Hold on to your hats,
Here we go again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
Chiron schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:48:
Hier wil ik even 1 ding over zeggen, de rock muziek die ik heb gehoord door de Beats Solo was niet om aan te horen. Alle instrumenten door elkaar en 1 muur van geluid. Daarbij klonk het alsof ik in een tunnel stond, aan het einde van die tunnel speelde muziek. Ik weet 99,9% zeker dat dit echte Beats waren aangezien dit in een winkel heeft plaatsgevonden. Over de Studio's/Pro's kan ik niet veel zeggen omdat ik na het beluisteren van de Solo's al klaar was met de Beats.

Ben ik de enige met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Laten we die discussie maar niet gaan voeren, al vaak genoeg gevoerd volgens mij :) Maar de zoro moet je vergelijken met de beats solo en dan is de beats toch echt wel slechter. De studio zal vast wel beter zijn, maar kost ook 250€ en mag ook wel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 12:37
Alle instrumenten door elkaar en 1 muur van geluid.
Dit is eigenlijk een probleem van de meeste populaire muziek tegenwoordig, dus een koptelefoon die daarop is afgestemd zal het vast goed doen bij de doelgroep van dat soort muziek.

Ik vind het zelf wel jammer, Icon for hire bijvoorbeeld vind ik een best leuke band maar zodra je de muziek iets harder zet wordt het een grote brei herrie. :(

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Ik ben momenteel op zoek naar een redelijk betaalbare nieuwe hoofdtelefoon en heb mijn oog laten vallen op de Grado SR60i, SR80i en de Sennheiser HD-25-1 II (basic edition).

Zal voornamelijk op kantoor worden gebruikt. Ik hecht veel waarde aan geluidskwaliteit, maar wil niet dat mijn collega's mee kunnen genieten van mijn muziek, laat staan dat ik ze kan horen. Niet dat ik zo'n asociale collega ben, maar als ik even moet knallen dan wil ik mezelf kunnen 'afsluiten'.

Budget is om en nabij de €150, maar ik twijfel dus nog. De SR60 en SR80 zijn beide open systemen, de Sennheister HD-25-1 II gesloten. Ik vind de looks van alledrie de koptelefoons super, dus dat is de strijd niet.

Wie kan mij een zinnig argument geven op basis van bovenstaande koptelefoons, of heeft wellicht een nog beter alternatief?

Edit: Af en toe gaan ze ook onderweg worden gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 01-11-2012 11:57 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 14:38
Tjebakka schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:53:
Zal voornamelijk op kantoor worden gebruikt. Ik hecht veel waarde aan geluidskwaliteit, maar wil niet dat mijn collega's mee kunnen genieten van mijn muziek, laat staan dat ik ze kan horen. Niet dat ik zo'n asociale collega ben, maar als ik even moet knallen dan wil ik mezelf kunnen 'afsluiten'.
Hierdoor vallen de open Grado's af en kun je eigenlijk alleen nog maar voor de Sennheiser gaan. Wat een hele goede headphone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
citruspers schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:46:
[...]

Dit is eigenlijk een probleem van de meeste populaire muziek tegenwoordig, dus een koptelefoon die daarop is afgestemd zal het vast goed doen bij de doelgroep van dat soort muziek.

Ik vind het zelf wel jammer, Icon for hire bijvoorbeeld vind ik een best leuke band maar zodra je de muziek iets harder zet wordt het een grote brei herrie. :(
Het rock nummer klonk op de Sennheiser HD598, HD595, HD25-II verrassend veel beter. Dus het nummer zelf was niet de veroorzaker van de muur van geluid en ook dat "tunneleffect" hadden deze koptelefoons niet. Ook op de andere koptelefoons klonken de nummers beter dan op de Beats. Welke koptelefoons dat waren durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
[...]

Ben dus niet de enige die dat heeft 0o. Heb het met wat equalizing wel aardig recht weten te trekken.
Verder idd lekkere muziek. Je zou qua die smaak ook naar the letter black kunnen luisteren, die vind ik zelf wat beter opgenomen.

Ontopic:

Heb nu een paar maanden een Hercules HDP DJ-Pro M1001.
Ding klinkt veel beter dan ik verwacht had van een DJ koptelefoon, wel een duidelijke V-shape, maar niet alleen overdreven bas. Gebruik hem eigenlijk alleen in combinatie met een cowon.

Verder zit ie heerlijk op m'n hoofd en de noise-cancellation werkt prima. Kan er prima front of house mee draaien zonder dat het wegvalt in de herrie van de PA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
[...]

Ik moest inderdaad geen ook pop/rock muziek gaan luisteren met mn TMA-1, dat is echt een electronische (dans) muziek headphone. Het hangt er echt vanaf wat voor muziek je er op luistert. De Beats komt denk ik het beste tot zijn recht met hiphop achtige dingen, en kan me prima voorstellen dat die Zoro's een andere signature hebben die met muziek anders dan hiphop beter tot zijn recht komt :)

Omdat ik zelf naast electronisch ook veel pop/rock luister ben ik wat signature betreft blij dat ik mn AIAIAI TMA-1 kon omruilen voor een Sennheiser HD25, die ligt nu op het postkantoor op mij te wachten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 12:33
http://www.head-fi.org/t/...ps-50-headphones-compared

Holy shit. Bizar grote review van zo'n beetje de beste headphones die er bestaan.

[ Voor 27% gewijzigd door TheJVH op 01-11-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Ze zijn binnen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.1dayfly.com/cms_img/blaupunkt_cn112.jpg

Ze voelen niet fragiel en goedkoop aan, goede kwaliteit zwart plastic. De zilveren schildjes aan de zijkant van de cups zijn wel goedkoop glimmend plastic, jammer. De kussens zijn ietswat stevig en zitten comfortabel. De cups zijn wel vrij klein dus mensen met spekoren zullen misschien wat comfort problemen krijgen. De band kun je met klikjes verstellen en voelt heel goed stevig/exact aan. Ik vind ze erg lekker zitten en de bouwkwaliteit is gewoon goed.

Met de noise cancelling uit is het geluid een beetje bas zwaar en gemoffeld qua helderheid. Zet je de noise cancelling aan op niveau 0 dan begint het helemaal onhelder en vreemd te klinken, bizar slecht. Als je aan het wieltje van de noise cancelling gaat draaien lijkt het wel een treble knop, ineens trek je het geluid weg uit de modder.

Nu ga je de geluidskwaliteit dus vergelijken met 100% noise cancelling en uit, met als uitkomst dat je de noise cancelling altijd aan wilt hebben. Ik vind het dan zeker geen onprettig geluid, behoorlijk krachtige bas en de helderheid is ok, geen super gedetailleerde weergave.

De noise cancelling filtert lage geluiden weg, het gebrom van een zware mannenstem klinkt ineens zonder brom. Ik moet dit nog even beter bekijken. Als je zonder muziek het systeem aanzet krijg je ook een hoop ruis dus hoeveel voordeel je haalt uit noise cancelling. Doet me ook denken aan een Philips mp3speler met noisecancelling, dat gaf een hoop ruis in de muziek (en dus retour winkel).

Ik weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten van noise cancelling techniek. Op zich sluit de hoofdtelefoon passief ook goed af en filtert dan lage geluiden weg. Geen 120 euro waard, 46 euro misschien. Als de noise cancelling in de praktijk niet veel gaat opleveren (maar wel het geluid juist tweakt) dan is het een beetje een raar apparaat. Ik zal me dus gaan richten op storende geluiden de komende paar dagen.

Ik ben wel nieuwsgierig wat R.Brands te vertellen heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een verloopstekker nodig om de grote plug (6,3) van mijn hoofdtelefoon aan te sluiten op de ingang van mijn geluidskaart (3,5). De vorige keer kocht ik die bij Mediamarkt maar Mediamarkt blijkt ze niet meer te verkopen. Heeft iemand enig idee bij wat voor winkels ze die verkopen (Eindhoven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:23

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

TheJVH schreef op donderdag 01 november 2012 @ 15:15:
http://www.head-fi.org/t/...ps-50-headphones-compared

Holy shit. Bizar grote review van zo'n beetje de beste headphones die er bestaan.
Het is een prachtige review, jammer van de audio voodoo. Maakt het voor mij lastig om alles heel serieus te nemen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:37:
Ik heb een verloopstekker nodig om de grote plug (6,3) van mijn hoofdtelefoon aan te sluiten op de ingang van mijn geluidskaart (3,5). De vorige keer kocht ik die bij Mediamarkt maar Mediamarkt blijkt ze niet meer te verkopen. Heeft iemand enig idee bij wat voor winkels ze die verkopen (Eindhoven)?
Handyman misschien? Die zal er vast wel in Eindhoven zijn. Maar je bent waarschijnlijk even duur uit als je gewoon ergens online bestelt. De verzendkosten bij sommige van die kabels- en pluggenwebshops zijn heel laag.

[ Voor 14% gewijzigd door downtime op 01-11-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Tjebakka schreef op donderdag 01 november 2012 @ 11:53:
Ik ben momenteel op zoek naar een redelijk betaalbare nieuwe hoofdtelefoon en heb mijn oog laten vallen op de Grado SR60i, SR80i en de Sennheiser HD-25-1 II (basic edition).

Budget is om en nabij de €150, maar ik twijfel dus nog. De SR60 en SR80 zijn beide open systemen, de Sennheister HD-25-1 II gesloten. Ik vind de looks van alledrie de koptelefoons super, dus dat is de strijd niet.

Wie kan mij een zinnig argument geven op basis van bovenstaande koptelefoons, of heeft wellicht een nog beter alternatief?

Edit: Af en toe gaan ze ook onderweg worden gebruikt.
Grado valt in dat geval inderdaad meteen af. Ze klinken bijna als een set portable speakers. Als je een meter of 6 van iemand af zit en je luistert op redelijk laag volume, dan kom je er misschien nog mee weg. Maar als je naast iemand in het OV zit, kan deze de teksten verstaan, ook als je op een laag volume luistert.

Als je je wil afsluiten van de omgeving, dan is een gesloten koptelefoon the only way to go. Ik heb alleen maar open koptelefoons, dus ik kan je helaas niks aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De sennheiser HD25-II is altijd aan te raden vind ik.
Zeker voor een omgeving waar lekkage eigenlijk geen optie is.
sommige vinden het geluid te vlak of de druk op de oren te groot, maar: EQ en verlour pads.

Ik heb een grado sr80 en een hd 25-ii en als ik mijn advies mag geven: hd 25-II voor op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar maanden heb ik de Ultrasone Signature Pro in gebruik en ik ben er nog steeds erg tevreden me. Echte Duitse kwaliteit (wat je van Sennheiser niet altijd meer kan beweren) en een geluid waar je menig audiofiel stil meer krijgt. Aangezien het geen gangbaar model is in winkels (want hij is niet echt goedkoop) zijn er misschien mensen geinteresseerd in mijn ervaringen.

Trouwens over het inspelen van een headset is een fabeltje wat voor de gemiddelde audiofiel vaak als zoete koek wordt geslikt. Immers als dat zo belangrijk voor de klank zou zijn dan zouden ze dat in de fabriek wel doen. Het is gewoon een psychologisch effect dat je wat meer gewend raakt aan het geluid van je headset. Immers doen je oren niets meer dan registreren van geluidsgolven door het trillen van geluidshaartjes. Het daadwerkelijke horen wordt in je hersenen gedaan. Een van die randverschijnselen is dat je een soort van interne EQ hebt die zich aanpast aan wat voor geluid je het meeste hoort. En dan kan het vaak wat langer duren voordat je aan nieuwe headset/speakers gewend raakt. Vooral als je hele eerlijke referentie headset/speakers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
BARACUS schreef op donderdag 01 november 2012 @ 17:47:
Ze zijn binnen :)

Ze voelen niet fragiel en goedkoop aan, goede kwaliteit zwart plastic. De zilveren schildjes aan de zijkant van de cups zijn wel goedkoop glimmend plastic, jammer. De kussens zijn ietswat stevig en zitten comfortabel. De cups zijn wel vrij klein dus mensen met spekoren zullen misschien wat comfort problemen krijgen. De band kun je met klikjes verstellen en voelt heel goed stevig/exact aan. Ik vind ze erg lekker zitten en de bouwkwaliteit is gewoon goed.

Met de noise cancelling uit is het geluid een beetje bas zwaar en gemoffeld qua helderheid. Zet je de noise cancelling aan op niveau 0 dan begint het helemaal onhelder en vreemd te klinken, bizar slecht. Als je aan het wieltje van de noise cancelling gaat draaien lijkt het wel een treble knop, ineens trek je het geluid weg uit de modder.

Nu ga je de geluidskwaliteit dus vergelijken met 100% noise cancelling en uit, met als uitkomst dat je de noise cancelling altijd aan wilt hebben. Ik vind het dan zeker geen onprettig geluid, behoorlijk krachtige bas en de helderheid is ok, geen super gedetailleerde weergave.

De noise cancelling filtert lage geluiden weg, het gebrom van een zware mannenstem klinkt ineens zonder brom. Ik moet dit nog even beter bekijken. Als je zonder muziek het systeem aanzet krijg je ook een hoop ruis dus hoeveel voordeel je haalt uit noise cancelling. Doet me ook denken aan een Philips mp3speler met noisecancelling, dat gaf een hoop ruis in de muziek (en dus retour winkel).

Ik weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten van noise cancelling techniek. Op zich sluit de hoofdtelefoon passief ook goed af en filtert dan lage geluiden weg. Geen 120 euro waard, 46 euro misschien. Als de noise cancelling in de praktijk niet veel gaat opleveren (maar wel het geluid juist tweakt) dan is het een beetje een raar apparaat. Ik zal me dus gaan richten op storende geluiden de komende paar dagen.

Ik ben wel nieuwsgierig wat R.Brands te vertellen heeft :)
Ik heb em alleen gisteren in de trein kunnen proberen.

Daarbij: ik ben bekend met de bose qc 15 en heb deze vergeleken qua noice cancelling met de bose en geluid met de HD25-ii.

zelf heb ik em gekocht voor in het vliegtuig als ik wil slapen.
- noice cancelling: werkt aardig. De wat minder harde lage tonen in de trein werden vrijwel geheel gefilterd. Maar echt stil, zoals bij de bose, werd het niet.
- geluidskwaliteit vond ik juist best goed. Ik heb meerdere keren een nummer een minuut geluisterd en gewisseld tussen headphones (op sandisk clip). Natuurlijk is de hs25 beter. Maar voor 46 euro vond ik het niet slecht. Ik herken dus het onheldere geluid met noice cancelling aan zoals hierboven beschreven niet.

Mijn conclusie is dat ie voor 46e het geld waard is. Hij is met nc aan een stuk dempender/stiller dan de hd25 en het geluid is allerzins aardig. Kortom, waar ik em voor heb gekocht is de headphone prima. Ik stuur em dan ook niet terug.

Als ik wat meer geluisterd heb zal ik wel iets meer melden over de sound. Zoals te lezen is ging het mij met name om de noice cancelling functie. En voor minder dan 1/7 vd prijs van een Bose vind ik dat meer dan redelijk, bijna goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hoe zit het met de demping van custom in ears. Is dat veel beter dan bijv de hd25ii? En hoeveel slechter dan Active noise cancellation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb een licht krakend geluid bij mijn Beyerdynamic DT250, is enkel aan 1 kant; en als ik hard tik op de schelp langs buiten of binnen; is het probleem meestal opgelost;

na kort onderzoek las ik dat een haar op de driver dit kan veroorzaken; maar ik heb de speaker volledig schoongemaakt; en het filtertj dat voor men speakers zit wil ik niet verwijderen wegens garantie issues.

wat zou nog een oorzaak kunnen zijn? of is rma the way to go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Welk filtertje? Iets wat je oor direct aanraakt? Dat kun je verwijderen en levert geen garantieprobleem op. Let wel goed op want soms zitten daar haartjes in die je nauwelijks ziet maar ondertussen wel het probleem veroorzaken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
r.brands schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:28:
[...]

Ik heb em alleen gisteren in de trein kunnen proberen.

Daarbij: ik ben bekend met de bose qc 15 en heb deze vergeleken qua noice cancelling met de bose en geluid met de HD25-ii.

zelf heb ik em gekocht voor in het vliegtuig als ik wil slapen.
- noice cancelling: werkt aardig. De wat minder harde lage tonen in de trein werden vrijwel geheel gefilterd. Maar echt stil, zoals bij de bose, werd het niet.
- geluidskwaliteit vond ik juist best goed. Ik heb meerdere keren een nummer een minuut geluisterd en gewisseld tussen headphones (op sandisk clip). Natuurlijk is de hs25 beter. Maar voor 46 euro vond ik het niet slecht. Ik herken dus het onheldere geluid met noice cancelling aan zoals hierboven beschreven niet.

Mijn conclusie is dat ie voor 46e het geld waard is. Hij is met nc aan een stuk dempender/stiller dan de hd25 en het geluid is allerzins aardig. Kortom, waar ik em voor heb gekocht is de headphone prima. Ik stuur em dan ook niet terug.

Als ik wat meer geluisterd heb zal ik wel iets meer melden over de sound. Zoals te lezen is ging het mij met name om de noice cancelling functie. En voor minder dan 1/7 vd prijs van een Bose vind ik dat meer dan redelijk, bijna goed.
Maar jij merkt geen verschil qua geluid als je aan het wieltje draait? Als ze met dit apparaat wilt gaan slapen, hoor jij dan geen ruis met nc aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Heilige Kaas schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:35:
Hoe zit het met de demping van custom in ears. Is dat veel beter dan bijv de hd25ii? En hoeveel slechter dan Active noise cancellation?
Demping van de pads is ongeveer hetzelfde als de hd25. En de nc aanzetten scheelt behoorlijk.

Nogmaals, ik heb weinig kunnen luisteren.

mbt het wieltje: ik heb alleen maar met wieltje vol open (zo veel mogelijk noice cancelling) geluisterd. Ik zal er volgende week eens op letten. Ben vanaf zo een weekend weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

CyBeR schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:51:
Welk filtertje? Iets wat je oor direct aanraakt? Dat kun je verwijderen en levert geen garantieprobleem op. Let wel goed op want soms zitten daar haartjes in die je nauwelijks ziet maar ondertussen wel het probleem veroorzaken.
er zit een zwarte mouche die loszit, daarachter zit een wit papierachtig filtertje vastgelijmd aan de behuizing

Afbeeldingslocatie: http://www.dansdata.com/images/dt250/bparts800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je kan makkelijk die plaat er af schroeven. Al ziet dat er niet uit alsof er haar in kan komen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Heilige Kaas op 02-11-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op donderdag 01 november 2012 @ 23:32:
[...]

Handyman misschien? Die zal er vast wel in Eindhoven zijn. Maar je bent waarschijnlijk even duur uit als je gewoon ergens online bestelt. De verzendkosten bij sommige van die kabels- en pluggenwebshops zijn heel laag.
Dank je, ik ga het straks proberen.
Voor online aankopen gebruik ik nu een winkel die voor tal van onlinewinkels de producten verzamelt en aflevert aan de klant, het scheelt in ieder geval flink wat kosten in vergelijking met de gewone winkels en de keuze is groter. Bij Mediamarkt maken ze bijv. al snel 30 Euro winst op een hoofdtelefoon van ongeveer 200 Euro omdat ze het daar als randartikel beschouwen en een hogere prijsklasse verokpen ze daar nog niet eens.

Ik heb zelf trouwens een Sennheiser HD598. Ik kan de hoofdtelefoon van harte aanraden gezien de prijskwaliteitcombinatie (punching above its weight), vooral percussiegeluid hoor ik erg graag met deze hoofdtelefoon. Helaas blijkt wel de band (boven) snel te beschadigen als je een wat groter hoofd hebt. Ik overweeg om de volgende keer een goed model van Beyerdynamics uit te proberen aangezien die het meest natuurgetrouw het geluid zouden weergeven. Ik zoek een open model met comfortabele, en als het even kan wat grotere, oorschelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:12:
[...]

Ik overweeg om de volgende keer een goed model van Beyerdynamics uit te proberen aangezien die het meest natuurgetrouw het geluid zouden weergeven. Ik zoek een open model met comfortabele, en als het even kan wat grotere, oorschelpen.
Klinkt alsof je een DT880 zoekt. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 17:36:
[...]

Klinkt alsof je een DT880 zoekt. :)
Die zou ik zeker overwegen. ;)
De echte topmodellen (T1 tesla in het geval van Beyerdynamics maar het mag natuurlijk ook een topmodel van een ander merk zijn) wil ik in de toekomst nog eens kopen (en ga ik kopen!) maar die vallen nu nog buiten mijn budget, ik zou echter wel bereid zijn om 100 of 200 Euro meer te besteden als er een goede tradeoff is met de kwaliteit van het geluid. Eerst maar eens een goede versterker kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
opblaashaas schreef op donderdag 01 november 2012 @ 13:13:
[...]

Ben dus niet de enige die dat heeft 0o. Heb het met wat equalizing wel aardig recht weten te trekken.
Verder idd lekkere muziek. Je zou qua die smaak ook naar the letter black kunnen luisteren, die vind ik zelf wat beter opgenomen.
Puur uit nieuwsgierigheid, wat voor equalizer settings gebruikte je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57
citruspers schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 21:50:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid, wat voor equalizer settings gebruikte je daarvoor?
BBE headphones 3, voor electro. Rock settings voor m'n zware metalen. Voor de wat zweverige dingen als florence + the machine gebruik ik custom settings.
Cowon x9 trouwens, klinkt heerlijk maar wat een *vul nare geslachtsziekte in* interface/scherm.
Accuduur is ook heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

opblaashaas schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:17:
Cowon x9 trouwens, klinkt heerlijk maar wat een *vul nare geslachtsziekte in* interface/scherm.
Accuduur is ook heerlijk
Bij Cowon snappen ze niks van interfaces. Mijn D2 en de Cowon die ik daarvoor had waren ook al zo beroerd. Maar voor goed geluid moet je wat over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MikeVM schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 16:23:
[...]

er zit een zwarte mouche die loszit, daarachter zit een wit papierachtig filtertje vastgelijmd aan de behuizing

[afbeelding]
Ah dat. Ik dacht dat je wellicht die zwarte bedoelde. Die witte kan er niet uit idd.

Maar door die witte kan waarschijnlijk ook wel een haartje steken. Je moet er even heel goednaar kijken. En zoals gezegd: dat deel waar dat in zit kun je eraf schroeven.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
opblaashaas schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:17:
[...]

BBE headphones 3, voor electro. Rock settings voor m'n zware metalen. Voor de wat zweverige dingen als florence + the machine gebruik ik custom settings.
Accuduur is ook heerlijk
Je kan gewoon interfaces downloaden. Het is even puzzelen en googelen maar bij mijn j3 is het ook gelukt. Ben nu verschillende aan het uitproberen. Ik kan je helaas even geen links of iets geven want ik zit op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
downtime schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 23:52:
[...]

Bij Cowon snappen ze niks van interfaces. Mijn D2 en de Cowon die ik daarvoor had waren ook al zo beroerd. Maar voor goed geluid moet je wat over hebben.
Als ik uiteindelijk een dedicated portable koop wordt het denk ik een Sansa waar Rockbox op gezet kan worden. Gewoon de muzieklijsten weergeven in folderstructuur en gaan met die banaan :)

En weer een beetje ontopic:

Mijn SR80i doet het erg goed 's winters op de fiets, met een capuchon er omheen. Een kleine koptelefoon heeft toch wel zijn voordelen. En als ik een beanie op m'n hoofd heb met de grado er overheen ziet het er ook nog niet zo gek uit en blijven m'n oren lekker warm door het schuim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Chckdsk! schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:34:
Vraagje: Heeft er iemand al kunnen luisteren naar de Sony MDR-1R? Ik vind de headphone er erg slick uitzien en als het geluid goed is zal ik toch wel ernstig overwegen de €250,- ervoor neer te tellen. Nu kan hem gewoon bestellen en als ie niet bevalt terugsturen maar toch zou ik graag wat ervaringen lezen indien mogelijk.
Ik heb de MDR-1Rnc versie gehaald, als vervanger voor m'n Bose QC15. Qua noise canceling in het vliegtuig ga ik komende week achter komen (de bose heeft me vele lange vluchten plezierig door gebracht). Qua puur geluid echter is de MDR zoveel beter.
Toegegeven ik ben wel een beetje een bass addict maar ben ook een enorme zeikerd qua comfort en hij moet gesloten zijn (open is niks voor onderweg, in het vliegtuig of op kantoor). Bij bas denk je dat all die hippe beats en aanverwante leuk zouden zijn, en idd de bas is flink (sommige zelfs gewoon lomp) maar comfort was gewoon ruk. De beats studio zit voor geen meter, on-ear en brakke noise canceling en geluid lekt als de neten. Ook een sennheiser hd380 pro een tijdje gehad, mooi geluid (mid beetje afwezig misschien) maar veel te strak op m'n hoofd voor lang luisteren. Die is later omgeruild voor een HD 438, zat veel beter maar de schelpen net iets te klein voor lang dragen. Ook wat minder bas maar wel lekker zacht op je hoofd. De bose was de enige die ik tot nu toe gevonden had die lekker zat voor lange sessies en toch redelijk geluid.
Met de MDR is dat opgelost, zitten heerlijk en klinken veel voller/warmer met een bas die dieper gaat en veel meer kick heeft. Dat ie het ook doet met de noise canceling uit kan handig zijn als ik vergeet m'n op te laden, bij de bose is het dan gewoon uit met de pret en batterijen kopen op 11KM hoogte lukt meestal niet :+

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2eusf85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34fmrds.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sick Nick schreef op zondag 04 november 2012 @ 14:12:
Ik heb de MDR-1Rnc versie gehaald, als vervanger voor m'n Bose QC15. Qua noise canceling in het vliegtuig ga ik komende week achter komen (de bose heeft me vele lange vluchten plezierig door gebracht). Qua puur geluid echter is de MDR zoveel beter.
En ik vond die Bose al prijzig 8)7 Voor ruim € 400 mag je ook hoge eisen stellen.

Ik ben wel erg benieuwd naar jouw ervaringen aangezien ik zelf op zoek ben naar een goeie noise cancelling hoofdtelefoon. Op lange vluchten levert mijn HD25 toch onvoldoende demping van omgevingsgeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Mijn vliegtuig simulatie test hier thuis (aka stofzuiger :+ ), doet de MDR het iets beter maar geen gigantisch verschil. Zelfs al zou ie het net zo goed doen als de QC15 ben ik al tevreden, die doet het al erg goed namelijk. Zelfde noise cancelling maar flink beter geluid --> profit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Ik heb nu een sennheiser HD202 koptelefoon en ik zit te kijken naar toch wat beter geluid. Wat ik mis is echt dat gevoel dat de muziek lekker vol en goed klinkt net alsof je in een discotheek staat.

Ik heb de beats solo al wel eens opgehad maar zelfs deze doet tekort. De Pro voldoet wel uiteraard maar die kost gelijk al 300 euro. Nu ben ik een student en heb ik ongeveer 160 euro te besteden voor een goede koptelefoon.

Ik luister zelf vooral naar Dance, House en Pop maar mijn vader wil hem af en toe ook eens gebruiken voor zijn muziek (Jaren 90). De vraag is dan of ik dan beter een noise cancelling koptelefoon kan kopen zodat het geluid vol klinkt (omdat je immers niets anders hoort) of een koptelefoon die harder geluid heeft maar dus ook slechter is voor je gehoor.

Nu kwam laatst op ibood eens de Denon urban raver voorbij (Heb ik dus gemist...) en nu is ie bij BBC ook 150 euro. Zal deze voldoen aan mijn eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een technische vraag.

Ik heb een ESI Juli@ audiokaart in mijn htpc. Ik vraag mij af of het ook kwaad kan om de koptelefoon aan te sluiten op de line-out uitgangen dmv een verloopje van 2 rca naar grote female jack.
Ik heb mijn Brainwavz HM5 er eens aangehangen en als ik het line-out volume op -30db zet en de master volume op 100% (of andersom, komt op hetzelfde neer, maar dan loop je het risico dat het maximaal volume veel hoger ligt) dan kan ik op luid genoeg volume luisteren.

Is dit eventueel schadelijk voor mijn headphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2012 @ 19:02:
Is dit eventueel schadelijk voor mijn headphones?
Zolang het niet schadelijk is voor je oren zal het ook niet schadelijk voor je headphone zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chub, als je echt een goed geluid wil dan zal je meer moeten uitgeven, ik schat 150-200 Euro. Als je toch een goedkope hoofdtelefoon wil kopen dan zou ik voor een ander merk kiezen dan Sennheiser, de goedkopere modellen van Sennheiser zijn gewoon niet zo goed. Die van Philips schijnen voor die prijsklasse best wel goed te zijn.
Gezien jouw budget raad ik je, als het een Sennheiser-model is, de HD598 aan. Die kan je kopen voor maximaal 179 Euro. Die heb ik zelf gekocht nadat ik lovende reviews had gelezen, zowel van professionele revieuwers als van gewone audiofielen. Ik ben zeer tevreden.
Van Sennheiser is dit een van de modellen die de beste prijskwaliteitverhouding heeft, misschien (afhankelijk van wat er het afgelopen jaar nog is uitgekomen) wel het beste. Je kan ook een Beyerdynamics van die prijsklasse nemen, dan heb je gegarandeerd een goede kwaliteit.

Als je ze via een webshop koopt dan bespaar je waarschijnlijk 10-30 Euro. Er zijn nu ook winkels waar je een bestelling van een webshop kan ophalen (en eventueel ook via die winkel de bestelling doen, een dag later ligt die er dan als het op voorraad is). Misschien interessant voor jou als je liever niet online bestelt? Je hebt dan ook snel meer keuze dan in winkels.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2012 19:52 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.