Neem jij m mee naar de meet?Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:48:
Gisteren naar de Momentum geluisterd, een softe Senn noem ik het, maar ik moet er nog wat meer naar luisteren, in een betere omgeving.
Ola, wederom een gevalletje bomen en bos 
Mijn oude PMX 60's beginnen te verslijten (kussentjes zijn echt op en nieuwe kan ik nergens vinden)
Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger hiervoor en graag zou ik een stapje vooruit maken (lees beter)
Ik ben op zoek naar oorpads van een dergelijk model(pmx) of in-ears en mijn budget is max 40 euro. Ik gebruik ze voornamelijk voor woon-werk verkeer en de muziek die ik er op luister is voornamelijk: tekno, drum'n'bass (met veel vocalen van mc's), early hardcore, metal. Goede bassweergave is dus van belang en juist dit ontbreekt grotendeels bij de pmx60's
Ikzelf kwam uit op de pmx90, marley Midnight ravers en de marley People get ready midnight. (vereiste =3,5mm jack)
Ik heb totaal geen ervaring met House of Marley oordopjes, maar van de pmx90 verwacht ik dat het het net iets betere broertje is van de pmx60.
Graag hoor ik van jullie welke van drie ik het best kan kopen. Ik sta uiteraard ook open voor andere opties.
Mijn oude PMX 60's beginnen te verslijten (kussentjes zijn echt op en nieuwe kan ik nergens vinden)
Nu ben ik dus op zoek naar een vervanger hiervoor en graag zou ik een stapje vooruit maken (lees beter)
Ik ben op zoek naar oorpads van een dergelijk model(pmx) of in-ears en mijn budget is max 40 euro. Ik gebruik ze voornamelijk voor woon-werk verkeer en de muziek die ik er op luister is voornamelijk: tekno, drum'n'bass (met veel vocalen van mc's), early hardcore, metal. Goede bassweergave is dus van belang en juist dit ontbreekt grotendeels bij de pmx60's
Ikzelf kwam uit op de pmx90, marley Midnight ravers en de marley People get ready midnight. (vereiste =3,5mm jack)
Ik heb totaal geen ervaring met House of Marley oordopjes, maar van de pmx90 verwacht ik dat het het net iets betere broertje is van de pmx60.
Graag hoor ik van jullie welke van drie ik het best kan kopen. Ik sta uiteraard ook open voor andere opties.
Brainwavz M2, te koop op Mp4nation.net. Beter geluid dan al de door jouw aangegeven voorbeelden en past uitstekend bij je genres.eL_Jay schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:39:
Ola, wederom een gevalletje bomen en bos
too old, too cold
Ja, heel praktischNegakinu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:46:
[...]
Lenzen? Is makkelijker dan je HD25 verkopen omdat hij te strak op je bril zit.
Ik ben ook heel praktisch. Ik ben zelfs nog liever blind zonder bril dan zonder HD25.
too old, too cold
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik begrijp dat in-ears een apart topic hebben, maar een HD25 hoort toch echt hier thuis, en niet in een Navigatie topic. De enige reden dat ik de term "portable" gebruik is om aan te geven dat hij niet zo groot lomp is dat je er op straat mee voor gek loopt. De geluidskwaliteit doet niet onder voor veel full size modellen. Sterker nog, ik denk dat er ook mensen zijn die de HD25 uitsluitend thuis of in de studio gebruiken.FeaR schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:36:
[MODBREAK]Mag ik jullie er op wijzen dat dit topic specifiek bedoeld is voor headphones voor thuisgebruik. Alle headphones voor onderweg vallen namelijk onder Accessoires & Navigatie. Natuurlijk is het lastig aangezien die grens nogal vaag is. In-ears horen sowieso niet in dit topic :)[/]
EDIT: misschien kunnen/kan we/je de topic regels enigszins aanpassen om verwarring in de toekomst te voorkomen?
[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 08-10-2012 14:59 ]
too old, too cold
Imho horen oortjes als de Shure en Westone prima thuis in dit topic, of anders in een apart topic van Audio en HiFi..FeaR schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:36:
[MODBREAK]Mag ik jullie er op wijzen dat dit topic specifiek bedoeld is voor headphones voor thuisgebruik. Alle headphones voor onderweg vallen namelijk onder Accessoires & Navigatie. Natuurlijk is het lastig aangezien die grens nogal vaag is. In-ears horen sowieso niet in dit topic :)[/]
De MBR was meer in het algemeen, niet op een specifiek persoon/post of model gericht. MBR was gezet naar aanleiding van een klacht dat er te veel in-ears in dit topic.Negakinu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:58:
[...]
Ik begrijp dat in-ears een apart topic hebben, maar een HD25 hoort toch echt hier thuis, en niet in een Navigatie topic. De enige reden dat ik de term "portable" gebruik is om aan te geven dat hij niet zo groot lomp is dat je er op straat mee voor gek loopt. De geluidskwaliteit doet niet onder voor veel full size modellen. Sterker nog, ik denk dat er ook mensen zijn die de HD25 uitsluitend thuis of in de studio gebruiken.
EDIT: misschien kunnen/kan we/je de topic regels enigszins aanpassen om verwarring in de toekomst te voorkomen?
De grens is heel onduidelijk, dat zal ik zeker niet ontkennen. Ik zie liever een harde grens, bijvoorbeeld dat alles onder de 32 Ohm in Mobile moet en de rest gewoon hier kan. Grenzen trekken op prijs wordt het ook niet, die Dr. Dre Beats dingen mogen allemaal in Mobile terwijl ze wel stervensduur zijn. "Gebruik" is ook zeker niet duidelijk, niemand die verbiedt om met een Sennheiser HD800 buiten rond te lopen.
In-ears == Mobile, daar is verder geen discussie over mogelijk. Dat is tijden geleden al vastgesteld en dat gaan we niet meer veranderen. Ik heb laatst ook een stukje geschreven over mijn Velodyne VPulse oordopjes, qua geluid passen ze wellicht beter hier, maar qua vorm is het gewoon Mobile.brilsmurfffje schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:02:
[...]
Imho horen oortjes als de Shure en Westone prima thuis in dit topic, of anders in een apart topic van Audio en HiFi..
Waarom niet deze harde grens? Alle hoofdtelefoons hier behalve gamer headsets, telefoon headsets en in-ears/customs. Dat maakt het volgens mij een heel stuk overzichtelijker.FeaR schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:13:
[...]
De MBR was meer in het algemeen, niet op een specifiek persoon/post of model gericht. MBR was gezet naar aanleiding van een klacht dat er te veel in-ears in dit topic.
De grens is heel onduidelijk, dat zal ik zeker niet ontkennen. Ik zie liever een harde grens, bijvoorbeeld dat alles onder de 32 Ohm in Mobile moet en de rest gewoon hier kan. Grenzen trekken op prijs wordt het ook niet, die Dr. Dre Beats dingen mogen allemaal in Mobile terwijl ze wel stervensduur zijn. "Gebruik" is ook zeker niet duidelijk, niemand die verbiedt om met een Sennheiser HD800 buiten rond te lopen.
too old, too cold
Dan krijg je hier ook bepaalde modellen uit de Dr. Dre Beats-reeks en die hoef ik persoonlijk niet binnen AUD te hebbenNegakinu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
Waarom niet deze harde grens? Alle hoofdtelefoons hier behalve gamer headsets, telefoon headsets en in-ears/customs. Dat maakt het volgens mij een heel stuk overzichtelijker.
Dit. En dan kunnen we voor goedkope in ears een apart forum maken in mobile. En voor high end en customs bijvoorbeeld eentje in audio.Negakinu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:16:
[...]
Waarom niet deze harde grens? Alle hoofdtelefoons hier behalve gamer headsets, telefoon headsets en in-ears/customs. Dat maakt het volgens mij een heel stuk overzichtelijker.
En misschien kunnen we deze discussie beter voortzetten in dit topic: Vervuiling headphone topic
Wat is er zo erg aan de Dr Dre headphone? Te veel bas?
Heb hem zelf niet gehoord en ga hem niet kopen maar ben gewoon nieuwsgierig.
Ga zo de AKG K550 bestellen via ing.nl
Heb hem zelf niet gehoord en ga hem niet kopen maar ben gewoon nieuwsgierig.
Ga zo de AKG K550 bestellen via ing.nl
Ik ben sindskort tevreden gebruiker van de Sennheiser PX-100.
Nu gebruik ik deze voor 90% op mijn laptop, waardoor er een soort lichte hiss in het geluid komt. Als ik hem thuis op mijn Onkyo aansluit is er niets aan de hand.
Nu wilde ik dit probleem oplossen door een Headphone USB DAC+Amp te kopen. Vanwege de prijs-kwaliteit wil ik voor een Fiio gaan. Nu is mijn vraag wat wijsheid is. Hij zal 90% van de tijd 'vast' worden gebruikt bij mijn laptop, maar 10% van de tijd ook onderweg. Nu zie ik daarvoor twee mogelijkheden:
- FiiO E17
- FiiO E10 voor vast + E11 voor onderweg.
Volgens mij komt dit prijstechnisch aardig in de buurt bij elkaar. Is de E17 significant beter of is het handiger om twee losse apparaten te hebben, wat als voordeel heeft dat het onderweg allemaal wat mobieler is?
Nu gebruik ik deze voor 90% op mijn laptop, waardoor er een soort lichte hiss in het geluid komt. Als ik hem thuis op mijn Onkyo aansluit is er niets aan de hand.
Nu wilde ik dit probleem oplossen door een Headphone USB DAC+Amp te kopen. Vanwege de prijs-kwaliteit wil ik voor een Fiio gaan. Nu is mijn vraag wat wijsheid is. Hij zal 90% van de tijd 'vast' worden gebruikt bij mijn laptop, maar 10% van de tijd ook onderweg. Nu zie ik daarvoor twee mogelijkheden:
- FiiO E17
- FiiO E10 voor vast + E11 voor onderweg.
Volgens mij komt dit prijstechnisch aardig in de buurt bij elkaar. Is de E17 significant beter of is het handiger om twee losse apparaten te hebben, wat als voordeel heeft dat het onderweg allemaal wat mobieler is?
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Verwijderd
De dac van de 17 is beter als de E10 maar de amp van de 11 is dan weer beter als die van de 17...
De E10 heeft/is zelf toch ook een amp? Ik hoef 'vast' geen niet-USB apparaten aan te sturen als dat is wat je bedoelt (ivm Spotify).
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
@Harmonious Vibe
Ik denk dat het onnodig is om een dure externe geluidskaart te kopen met zo'n budget headset. Een FiiO E10 zal meer dan voldoende zijn en het kan misschien zelfs goedkoper al weet ik niet wat je dan zou kunnen gebruiken.
Ik denk dat het onnodig is om een dure externe geluidskaart te kopen met zo'n budget headset. Een FiiO E10 zal meer dan voldoende zijn en het kan misschien zelfs goedkoper al weet ik niet wat je dan zou kunnen gebruiken.
Bedankt. Ik snap je punt wel, maar de E10 is toch niet geschikt voor onderweg? Ik hoor wel dat er in Android 4.1 eindelijk USB-audio wordt geïntegreerd, maar helemaal durf ik daar toch niet op te hopen. En het is net wat je zegt; ik zou zo ook niet weten wat een goedkoper alternatief zou zijn dan FiiO welke zowel 'vast' als USB-DAC als mobiele amp gebruikt kan worden.Heilige Kaas schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 20:06:
@Harmonious Vibe
Dat gezegd hebbende heb ik op zichzelf geen last van een vervelende hiss als ik mijn headphones direct op mijn SGS2 aansluit, maar goed, als ik dan een goede DAC/AMP heb wil ik deze het liefst ook gewoon gebruiken. Gewoon omdat het kan
Heb hem voor iets meer dan €100 kunnen krijgen met gratis overnight Fedex delivery, dus ik vond het eigenlijk wel prima. Als ik de FiiO E10 deze week nog had willen hebben had ik €80 neer moeten tellen, dus ach..
Bedankt voor de adviezen in ieder geval!
[ Voor 18% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-10-2012 23:41 ]
Verwijderd
Topping D1. E10 killer volgens mijn collegaHarmoniousVibe schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:29:
[...]
En het is net wat je zegt; ik zou zo ook niet weten wat een goedkoper alternatief zou zijn dan FiiO welke zowel 'vast' als USB-DAC als mobiele amp gebruikt kan worden.
Laatst heb ik even naar de Sennheiser HD650 kunnen luisteren en was ik zeer verrast door de prachtige geluidsweergave. Mogelijk zou ik deze koptelefoon in de (nabije) toekomst willen aanschaffen. Ik heb echter nog geen headphone amp. Wel heb ik een Sony versterker uit de (ik dacht) jaren 90. Het exacte type weet ik niet uit m'n hoofd en kan ik zo nodig vanavond wel posten. Hierom zou ik graag eens willen vragen welke (headphone) amps hier geschikt voor zijn. Het liefst niet het duurste van het duurste. Ik zoek dus eigenlijk de beste bang for buck amp voor deze koptelefoon. En natuurlijk zou ik ook willen weten of mijn Sony versterker geschikt is voor deze koptelefoon.
Bij voorbaat dank!
Bij voorbaat dank!
Verwijderd
Probeer eeerst je sony amp. Die spullen van de jaren 90 waren zeer goed, ik gebruik zelf ook soms nog mijn '91 Kenwood.
Staat het geluid je aan, dan moet je al niet meer op zoek naar een dedicated amp
Staat het geluid je aan, dan moet je al niet meer op zoek naar een dedicated amp
Fiio amps zijn aardig, maar echt niet het beste wat je voor een vriendelijk bedrag kan kopen.HarmoniousVibe schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:40:
Vanwege de prijs-kwaliteit wil ik voor een Fiio gaan. Nu is mijn vraag wat wijsheid is.
Kijk ook even bij merken als Leckerton Audio, Headstage en JDSLabs. Vooral de Leckerton UHA-4 staat bekend als een zeer goede dac/amp: http://www.leckertonaudio.com/products/uha-4/
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Alle voetballers lopen er mee, dat zegt genoegVersteegrob schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:19:
Wat is er zo erg aan de Dr Dre headphone? Te veel bas?
Heb ze uit nieuwsgierigheid een keer beluisterd, maar ik vond ze waardeloos. De nadruk ligt op de hoeveelheid bass. Geen hoog en weinig middengebied. Was zelfs een matig product geweest als hij €200,- minder gekost zou hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 10-10-2012 09:56 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Wat zijn interessante nieuwe koptelefoons voor iemand die naar van alles luistert en best tevreden is met een AKG K501?
Maarja, de 'jeugd van tegenwoordig' heeft 10x liever de beats dan een audeze lcd3. Ze willen gewoon dikke bass en geven niets om imaging en detail. Ze zullen het verschil niet eens horen en dat is voor hun niet belangrijk.Mooooody schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:56:
[...]
Alle voetballers lopen er mee, dat zegt genoeg
Heb ze uit nieuwsgierigheid een keer beluisterd, maar ik vond ze waardeloos. De nadruk ligt op de hoeveelheid bass. Geen hoog en weinig middengebied. Was zelfs een matig product geweest als hij €200,- minder gekost zou hebben.
Dat even buiten het feit om dat dit ook bereikt kan worden met een headphone van100euro
Voetballers krijgen deze producten waarschijnlijk gratis zodat de kijker thuis allerlei speciale gevoelens krijgt rondom het merkMooooody schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:56:
[...]
Alle voetballers lopen er mee, dat zegt genoeg
Het gaat nog verder. Ze krijgen zelfs betaald wanneer ze met zo'n koptelefoon in beeld komen.BARACUS schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:14:
[...]
Voetballers krijgen deze producten waarschijnlijk gratis zodat de kijker thuis allerlei speciale gevoelens krijgt rondom het merk
Beats had toch koptelefoons uitgedeeld onder alle deelnemers aan de Olympische Spelen? Dat schijnt een groot succes te zijn geweest dus zou me niet verbazen als voetballers die dingen nu ook gratis krijgen.BARACUS schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:14:
[...]
Voetballers krijgen deze producten waarschijnlijk gratis zodat de kijker thuis allerlei speciale gevoelens krijgt rondom het merk
Is natuurlijk prima. Niet iedereen wil tijd verspillen aan het onderzoeken van wat een goede koptelefoon is.Heilige Kaas schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:03:
[...]
Maarja, de 'jeugd van tegenwoordig' heeft 10x liever de beats dan een audeze lcd3. Ze willen gewoon dikke bass en geven niets om imaging en detail. Ze zullen het verschil niet eens horen en dat is voor hun niet belangrijk.
Maar wel sneu dat "de jeugd" een maand moet vakkenvullen voor zo'n product, terwijl ze "beter geluid" met een week werk konden betalen. En Dreetje zijn zakken maar vullen
Geef ik toeNegakinu schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:47:
Je moet toegeven dat er voor 150,- niet veel beters te koop is op het gesloten, portable headphone gebied dan de HD25-1 II.
Ik ook.Ik zelf vind de HD25-1 II ook een stuk muzikaler dan de DT1350.
Dat zeg ik, een perfecte koptelefoon om lekker van je muziek te genieten zonder pretenties. Wanneer je houdt van een meer gedetailleerde weergave of niet zozeer houdt van het "V" geluid, moet je verder kijken dan de HD25's. Maar voor de pop/rock muziek van tegenwoordig (veel nadruk op bass), is de HD25 perfect
Heb mijn AKG 550 binnen. Deze ga ik gebruiken icm Note 2. Maakt het nog uit via welke mediaplayer ik de muziek luister? Heb nu de MX player. Las ergens dat deze wel prima is.
Tijdens de olympisch winterspelen in Salt Lake, 2002 stonden alle hippe snowboarders bovenaan de half pipe of big air nog even hun favoriete nummertje te zoeken op de Sony MiniDisc speler incl Sony Headphones. Zeer herkenbaar, omdat de remote half onder hun jas bungelde. Reken maar dat ik me meteen gelukkiger voelde met mijn MiniDisc speler, omdat ik me graag identificeerde met een snowboarder die 900's draait in de half-pipe.
Ik weet niet waarom sommige mensen zo spastisch over marketing moeten doen.
Iemand maakt een product waar vraag naar is en het is geen eerste levensbehoefte. Dus waar doet men dan zo moeilijk over? Een vriend van mij kocht zo'n beats apparaat en is daar uiterst content mee. Ik moet toegeven dat ik mezelf even moest bedwingen om hem niet te vertellen dat er voor een lager bedrag "betere" headphones te koop zijn, maar bedacht me op tijd dat ik hem beter kon feliciteren met zijn aankoop. Hij is namelijk erg tevreden over de prijs/kwaliteit. Hij was namelijk helemaal niet opzoek naar een headphone met een zo gedetailleerd mogelijke weergave. Hij wil met iets op zijn hoofd rondlopen waarvan mensen zien dat hij hip is en iets dat beter klinkt dan de apple dopjes. Dat zo'n ding 300 euro moet kosten draagt natuurlijk alleen maar bij aan het "kijk mij eens hip en duur spul kopen" imago. Als ze hem 50 euro hadden gemaakt dan was het niet zo'n succes geweest.
Beats kost veel geld in vergelijking met het materiaal. Het bedrijf kiest er voor om de kosten ergens anders te maken dan in het productieproces, dat mag duidelijk zijn. De consument betaalt dus voor alle marketing, maar dat geeft de consument wel het gevoel dat hij met super high spec en trendy spul rondloopt. Uiteindelijk zijn dus alle partijen tevreden. Daarnaast is geluidservaring nogal persoonlijk en omdat het subjectief is kan je doormiddel van het scheppen van verwachting al een hele andere geluidsbeleving neerzetten die niet meetbaar is. Truth is in the eye of the beholder.
Ik weet niet waarom sommige mensen zo spastisch over marketing moeten doen.
Iemand maakt een product waar vraag naar is en het is geen eerste levensbehoefte. Dus waar doet men dan zo moeilijk over? Een vriend van mij kocht zo'n beats apparaat en is daar uiterst content mee. Ik moet toegeven dat ik mezelf even moest bedwingen om hem niet te vertellen dat er voor een lager bedrag "betere" headphones te koop zijn, maar bedacht me op tijd dat ik hem beter kon feliciteren met zijn aankoop. Hij is namelijk erg tevreden over de prijs/kwaliteit. Hij was namelijk helemaal niet opzoek naar een headphone met een zo gedetailleerd mogelijke weergave. Hij wil met iets op zijn hoofd rondlopen waarvan mensen zien dat hij hip is en iets dat beter klinkt dan de apple dopjes. Dat zo'n ding 300 euro moet kosten draagt natuurlijk alleen maar bij aan het "kijk mij eens hip en duur spul kopen" imago. Als ze hem 50 euro hadden gemaakt dan was het niet zo'n succes geweest.
Beats kost veel geld in vergelijking met het materiaal. Het bedrijf kiest er voor om de kosten ergens anders te maken dan in het productieproces, dat mag duidelijk zijn. De consument betaalt dus voor alle marketing, maar dat geeft de consument wel het gevoel dat hij met super high spec en trendy spul rondloopt. Uiteindelijk zijn dus alle partijen tevreden. Daarnaast is geluidservaring nogal persoonlijk en omdat het subjectief is kan je doormiddel van het scheppen van verwachting al een hele andere geluidsbeleving neerzetten die niet meetbaar is. Truth is in the eye of the beholder.
Allemaal waar, maar dat ontneemt ons niet het recht om daar een mening over te hebben toch?newbreed schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 11:37:
Ik zeg gewoon dat wanneer je waarde hecht aan een zo goed mogelijk geluid (laten we hier van maken: "het technische vermogen om een geluid te creëren dat het meest in de buurt komt van wat wordt verstaan als - een goed geluid -") voor een x bedrag (in dit geval €250,-), je het beste een deurtje verder kan kijken dan Dr. Dre.
Als je houdt van mooi plastic en gevoelig bent voor trends, zie ik geen reden om geen Dr. Dre te kopen. Ik denk alleen dat de gemiddelde "Tweaker" verder kijkt dan zijn neus lang is en daardoor meer gaat voor een goede prijs/kwaliteit-verhouding op technisch vlak dan het feit dat voetballers 'm op hun hoofd dragen.
Ik ben zelf 0,0 vatbaar voor emotie en imago. Ik probeer alles te analyseren, rationaliseren en nuanceren. Behalve bij de flesjes van Grolsch. Die zijn zo mooi, houden zo lekker vast en hebben de perfecte kleur groen. Daar krijg je gewoon dorst van. Hoe een bierflesje zo'n mooi design kan hebben, daar verbaas ik me nog steeds over.
Maar goed. Mijn gezeur betreft meer uitspraken als: "En Dreetje zijn zakken maar vullen" en wat opmerkingen over product placement bij Idolen. Emotionele consumenten zijn nou eenmaal vatbaar voor die manier van marketing en die manier van marketing is ook niet gratis. Het is een product dat gaat om emotie, een modeverschijnsel en daar is niks mis mee.
Ik ben het er dus ook mee eens, dat deze koptelefoon niet thuis hoort in dit topic. Maar om producenten (die inspelen op ander soort consumenten dan jij) bent zakkenvullers noemen vind ik een beetje treurig. Ik begrijp ook wel dat je het waarschijnlijk niet zo bedoelt, maar ik had er behoefte aan om het even een beetje te nuanceren en om met beide kampen te knuffelen.
Maar goed. Mijn gezeur betreft meer uitspraken als: "En Dreetje zijn zakken maar vullen" en wat opmerkingen over product placement bij Idolen. Emotionele consumenten zijn nou eenmaal vatbaar voor die manier van marketing en die manier van marketing is ook niet gratis. Het is een product dat gaat om emotie, een modeverschijnsel en daar is niks mis mee.
Ik ben het er dus ook mee eens, dat deze koptelefoon niet thuis hoort in dit topic. Maar om producenten (die inspelen op ander soort consumenten dan jij) bent zakkenvullers noemen vind ik een beetje treurig. Ik begrijp ook wel dat je het waarschijnlijk niet zo bedoelt, maar ik had er behoefte aan om het even een beetje te nuanceren en om met beide kampen te knuffelen.
Maar het zijn wel zakkenvullers. De strategie is een relatief goedkoop produkt, gemaakt met goedkope materialen en goedkope technologie, verkopen met valse marketing (zoals "Beats is een standaard bij producers in studios over de hele wereld" en "the way it's MEANT to be heard!") en een duur imago om zo de mark-up enorm te kunnen verhogen en keiharde winst te maken. Keihard zakken vullen dus.newbreed schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:43:
In de basis is hier niets mis mee, iedereen die slim genoeg is om veel geld te verdienen moet dat vooral doen en als de consument zo ongeïnformeerd, of zelfs ongeïnteresseerd, is kan ik het ze ook niet kwalijk nemen. Ondernemen is al honderden jaren niet veel meer dan gebruik maken van de onwetendheid van anderen. Die valse marketing neem ik ze echter WEL kwalijk en dit geeft de boel toch echt een bittere nasmaak die irritatie absoluut kan verantwoorden.
Beats by Dre zijn per definitie ongeschikt om in de studio te gebruiken. Elke zichzelf respecterende producer zal geen hoofdtelefoon met een enorm getweakte frequentie curve als een Beats By Dre gebruiken, simpelweg omdat geluid monitoren juist neutraal moet gebeuren. Hoe weet je anders hoe je produkt uiteindelijk klinkt? De kreet "The way it's meant to be heard!" is ook een leugen aangezien de Beats het geluid juist vervormt. Je hoort juist NIET hoe de producer het geluid oorspronkelijk bedoeld heeft.
Ergo. Grolsch flesjes zijn prachtig. Niks aan veranderen. Shup up and take my money!
too old, too cold
Verwijderd
Ik ben van plan om nieuwe headphones te kopen. Zullen headphones met een van Impedance: 36 Ω (ohm) goed werken op een smartphone (note 2) of maakt dit niet uit?
36 ohm is vrij weinig, (lees: goed) voor smartphones. ik denk dat alles onder de 80 ohm je oren wel zullen pijnigen..
met mijn 250ohms headphones moet ik op de helft van alle mobiele toestellen geen versterker gebruiken. al is het wel iets beter als ik dat wel doe.
36ohm is 2x niets voor een mobiel toestel
gewoon een toestel kopen met een weerstandswaarde rond de 50 lijkt me goed te doen.
met mijn 250ohms headphones moet ik op de helft van alle mobiele toestellen geen versterker gebruiken. al is het wel iets beter als ik dat wel doe.
36ohm is 2x niets voor een mobiel toestel
gewoon een toestel kopen met een weerstandswaarde rond de 50 lijkt me goed te doen.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Verwijderd
ik heb het toestel net 10 minuten
kan je misschien een goede tip kwa headphone (over ear) voor een smartphone (note 2) rond de €300 is ok
Je ziet het verkeerd.Negakinu schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
Maar het zijn wel zakkenvullers. De strategie is een relatief goedkoop produkt, gemaakt met goedkope materialen en goedkope technologie, verkopen met valse marketing (zoals "Beats is een standaard bij producers in studios over de hele wereld" en "the way it's MEANT to be heard!") en een duur imago om zo de mark-up enorm te kunnen verhogen en keiharde winst te maken. Keihard zakken vullen dus.
In de basis is hier niets mis mee, iedereen die slim genoeg is om veel geld te verdienen moet dat vooral doen en als de consument zo ongeïnformeerd, of zelfs ongeïnteresseerd, is kan ik het ze ook niet kwalijk nemen. Ondernemen is al honderden jaren niet veel meer dan gebruik maken van de onwetendheid van anderen. Die valse marketing neem ik ze echter WEL kwalijk en dit geeft de boel toch echt een bittere nasmaak die irritatie absoluut kan verantwoorden.
Beats by Dre zijn per definitie ongeschikt om in de studio te gebruiken. Elke zichzelf respecterende producer zal geen hoofdtelefoon met een enorm getweakte frequentie curve als een Beats By Dre gebruiken, simpelweg omdat geluid monitoren juist neutraal moet gebeuren. Hoe weet je anders hoe je produkt uiteindelijk klinkt? De kreet "The way it's meant to be heard!" is ook een leugen aangezien de Beats het geluid juist vervormt. Je hoort juist NIET hoe de producer het geluid oorspronkelijk bedoeld heeft.
Ergo. Grolsch flesjes zijn prachtig. Niks aan veranderen. Shup up and take my money!
Je kan proberen de emotionele consument eindeloos te vervelen met een hele wetenschappelijke studie, maar de enige reactie die je krijgt is: "TLDR, ik wil alleen een plaatje van Dr. Dre of een hippe artiest, met een spraakwolkje waarin staat: "This shit is awesome!" Ik ben dus ook van mening dat het probleem niet bij producent ligt, maar bij de consument. Daarnaast wordt je ook de hele dag bekogeld met reclames waarin men beweert dat auto's intelligente wezens zijn, rimpels verdwijnen als je hun creme op je gezicht smeert, je iedere vrouw kan batsen als je deo over je hele lichaam spuit, je van suikervrije cola een actieheld wordt (iedereen weet dat het een leugen is, want cola met suiker heeft het zelfde effect). Verwacht je soms een disclaimer op een koptelefoon "This is some hot shit, but please bear in mind that the artist may have intended the recording to be less bass heavy than you are experiencing it on your handcrafted legendary headphones. Also, we may have claimed that Dr. Dre uses this when he's recording and producing his music. You may have understood that we are implying that he uses them as studio monitors, but actually he just uses these headphones during his breaks to listen to his Harry Potter audio books, the way it's MEANT to be heard."
Ik heb overigens wel een half uur onder mijn bureau gelegen van het lachen bij het lezen van dit stukje: "Unlike other sound companies who's technical approach lacks emotion, our Beats Audio sound is handcrafted by Dr. Dre himself and some of the world's best producers. We don't engineer the sound to "make it better," we use our unique blend of science and artistry to bring you exactly what the artist intended." Sowieso dat dr. Dre die shit zelf in elkaar staat te schroeven levert al een prachtige mental image op.
Maar goed, ik dwaal ontzettend af. Reclame is bullshit, maar als de consument (zoals je zelf al aangeeft) te lui is om zich ergens in te verdiepen, dan verdient de consument ook niet beter. Dit geldt overigens alleen voor luxeartikelen. Alles uit de eerste levensbehoefte, daarvan ben je als producent etisch verplicht om alleen waarheden te vermelden.
Ik zal er verder over zwijgen, want het is niet meer on-topic.
@blanco89
de B&W P3 is een goede compaan voor bij een smartphone.
Een paar maand geleden zelf wezen shoppen voor een degelijke koptelefoon:
Na uitgebreide luistersessies bleven er 3 over: de B&W P3, B&W P5 en de Focal Spirit One.
Uiteindelijk heeft de P3 gewonnen op basis van prijs en mobiliteit.
Oja, een leuke meevaller vond ik: de microfoon & controls (volume, play/pause enz) op de kabel van de P3 (officieel alleen voor apple) werken op zowel mijn Asus tablet als mijn HTC smartphone, hij is dus ook bruikbaar als headset voor android toestellen!
de B&W P3 is een goede compaan voor bij een smartphone.
Een paar maand geleden zelf wezen shoppen voor een degelijke koptelefoon:
Na uitgebreide luistersessies bleven er 3 over: de B&W P3, B&W P5 en de Focal Spirit One.
Uiteindelijk heeft de P3 gewonnen op basis van prijs en mobiliteit.
Oja, een leuke meevaller vond ik: de microfoon & controls (volume, play/pause enz) op de kabel van de P3 (officieel alleen voor apple) werken op zowel mijn Asus tablet als mijn HTC smartphone, hij is dus ook bruikbaar als headset voor android toestellen!
Heb net even de AKG 550 geluisterd en het valt mij op dat hij vrij losjes zit. Meer mensen hier last van? Mijn hoofd is niet zo klein maar toch draag ik de koptelefoon op de kleine stand anders valt die al af.
Ik heb hem ook op de kleinste stand. Maar hij valt niet af ofzo. Hij mag van mij ook wat strakker zitten als is het geen ramp.Versteegrob schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:28:
Heb net even de AKG 550 geluisterd en het valt mij op dat hij vrij losjes zit. Meer mensen hier last van? Mijn hoofd is niet zo klein maar toch draag ik de koptelefoon op de kleine stand anders valt die al af.
De wereld zou er wel een stuk beter aan toe zijn zonder alle leugens en meer rationaliteit, niet alleen koptelefoons maar met ALLES. Je praat het zelfs goed omdat je (wij) niet eens beter meer weten.newbreed schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 16:11:
[...]
Ik ben dus ook van mening dat het probleem niet bij producent ligt, maar bij de consument. Daarnaast wordt je ook de hele dag bekogeld met reclames waarin men beweert dat auto's intelligente wezens zijn, rimpels verdwijnen als je hun creme op je gezicht smeert, je iedere vrouw kan batsen als je deo over je hele lichaam spuit, je van suikervrije cola een actieheld wordt
Dit soort bedrijven helpen uiteindelijk de gehele audiowereld naar de knoppen. 99% van de mensen snapt niets van audio en zal altijd trappen in de imago praatjes. Volgens mij zijn we er allemaal weleens (bijna) ingetrapt totdat we informatie ging opzoeken. Mensen in je omgeving die je bijna moet vastbinden om geen rotzooi te kopen ondanks goed advies.
Sacd is totaal mislukt, erg jammer. Cd's zijn overbodig want 128kb mp3's klinken goed en dan kun je 10.000 stuks op je ipod kwijt. Een goede koptelefoon is niet nodig want Apple oordopjes zijn fantastisch omdat ze wit zijn. Loudness wars omdat het zo goed klinkt door de brakke apparatuur die de mensen kopen.
Heel erg bizar dat we met de techniek van 2012 alleen maar achteruit gaan. Het schrikt mensen ook enorm af om een goede koptelefoon te kopen want 300 euro voor een beats is wel erg duur is. Daarmee jaag je mensen weg en blijft "de audiofiele wereld" een zielig clubje waar de industrie niet op zal reageren.
Een behoorlijk ernstige situatie dus

Met cola en deodorant heb je dit effect niet
Heb nooit eerder headphones gebruikt maar ben toch van plan om er een aan te schaffen. Twijfel momenteel tussen de Shure SRH440 en de Shure SRH240. Ik wil de headphone voor thuis gebruiken en wil graag geen achtergrond geluiden. Shure is volgens mij een goed A merk dus vandaar dat de keuze tussen deze twee gaat.
Wat ik me afvraag is of het prijsverschil wel de moeite is voor een meter langere kabel en het kwaliteitsverschil waarvan ik me afvraag of het wel zo groot/merkbaar is. Ook vind ik de SRH240 stiekem iets simpeler (lees mooier) en strakker uitzien.
Iemand toevallig ervaring met een van deze twee of kan me advies geven?
Wat ik me afvraag is of het prijsverschil wel de moeite is voor een meter langere kabel en het kwaliteitsverschil waarvan ik me afvraag of het wel zo groot/merkbaar is. Ook vind ik de SRH240 stiekem iets simpeler (lees mooier) en strakker uitzien.
Dit merk ik ook wel vaak, als je weet dat iemand veel verstand van iets heeft - ik beweer echt geen geweldig verstand van audio te hebben maar weet toch echt wel veel meer dan de gemiddelde consument - maar soms moet je ze inderdaad eerst inderdaad vol overhalen om iets anders te kopen, waarna ze alsnog besluiten voor hun eigen keuze, en dan zijn ze er nog tevreden mee ook, want bas is goed, en dat is het enige waar muziek om gaatBARACUS schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:06:
Mensen in je omgeving die je bijna moet vastbinden om geen rotzooi te kopen ondanks goed advies.
Hoe ze dat überhaupt kunnen denken over 'gratis' oortjes begrijp ik niet (gebeurt met die van Samsung ook, maar die zijn dan ook wel echt een stuk beter), die dingen kan ik niet eens langer dan 5 minuten in m'n oor hebben, door het geluid, maar vooral door de pasvorm...Sacd is totaal mislukt, erg jammer. Cd's zijn overbodig want 128kb mp3's klinken goed en dan kun je 10.000 stuks op je ipod kwijt. Een goede koptelefoon is niet nodig want Apple oordopjes zijn fantastisch omdat ze wit zijn. Loudness wars omdat het zo goed klinkt door de brakke apparatuur die de mensen kopen.
Verwijderd
@matk89 en @mikeVM
ik heb zelf de samsung note 2 (vandaag net binnengekregen) en hier bij wil ik graag een goeie OVER EAR Headphones.. maar ik heb er zelf niet al te veel verstand van.. en van specs vergelijken word ik ook niet wijzer... want er zijn tegenwoordig zoveel merken en verschillende types Headphones..... ik zie door de bomen het bos niet meer. De headphones worden niet alleen gebruikt op de mobiel ook voor de PC en TV te kijken, maar wil graag dat de Headphones ook goed werken op de mobiel.
zelf heb ik al een paar mooie gezien.
1. sennheiser momentum 18 Ω (bruin vind ik niet echt heel mooi, maar het geluid moet heel goed wezen wat ik lees uit de reviews)
2. pioneer hdj 2000 k 36 Ω (mooier en steviger design lijkt mij persoonlijk, qua geluid moet dat ook wel goed wezen wat ik zo lees (niet geprobeert)... en is een DJ headphone)
3. of iets van audio technica de ATH-M50 bijvoorbeeld (38 Ω)
Of heeft iemand nog andere tips,
Alvast bedankt.
ik heb zelf de samsung note 2 (vandaag net binnengekregen) en hier bij wil ik graag een goeie OVER EAR Headphones.. maar ik heb er zelf niet al te veel verstand van.. en van specs vergelijken word ik ook niet wijzer... want er zijn tegenwoordig zoveel merken en verschillende types Headphones..... ik zie door de bomen het bos niet meer. De headphones worden niet alleen gebruikt op de mobiel ook voor de PC en TV te kijken, maar wil graag dat de Headphones ook goed werken op de mobiel.
zelf heb ik al een paar mooie gezien.
1. sennheiser momentum 18 Ω (bruin vind ik niet echt heel mooi, maar het geluid moet heel goed wezen wat ik lees uit de reviews)
2. pioneer hdj 2000 k 36 Ω (mooier en steviger design lijkt mij persoonlijk, qua geluid moet dat ook wel goed wezen wat ik zo lees (niet geprobeert)... en is een DJ headphone)
3. of iets van audio technica de ATH-M50 bijvoorbeeld (38 Ω)
Of heeft iemand nog andere tips,
Alvast bedankt.
Verwijderd
Heb laatst bij de mediamarkt een stuk of 40 koptelefoons kunnen beluisteren en 3 waren echt heel goed de beats pro viel me zwaar mee na alle bagger die ze gemaakt hebben,erg goed geluid dan de skullcandy mix master ook erg goed en als laatste de Marshall major voor 99 echt een koopje want ziet er wel slick uit goeie kwaliteit ook en alles in combinatie met mn clip+ allemaal met house dus de bassen waren echt heel goed bij deze 3.....
Verwijderd
LOL zoals we weten hebben we hier veel stumpers lopen die graag voor een euro eerste rang willen zitten. Want de echte dre beats headset is niet te vergelijken met die 200 euro beats bij mm etc. Die zijn alleen gemaakt voor die kids die alleen hypes volgens en weinig verstand van dingen hebben. Zijn 8 van de 10 ook iphone gebruikers.
Verwijderd
Nou die beats pro zijn zelfs 400 euro hoor sure te duur maar deze is denk ik zijn geld bijna voor de helft waard zo goed klonk ie en gewoon de echte hoor....
Misschien een appart Beats topic maken? In dit topic gaat het alleen nog maar over Beats...
Verwijderd
Nou valt ook wel mee toch ben geen fan van beats alleen die pro is goed maar alsnog zeker geen 400 euro waard haha
Verwijderd
Is het ook marketing hype maar als ze allemaal zoals de pro klonken was het terecht ook ga maar eens luisteren zal je alles mee vallen.
€400? Daar koop je een nieuwe HD650 voor 
Als je een mooie bling-bling koptelefoon wil die ook nog eens prima klinkt, is de V-Moda M80 een goede keus: http://v-moda.com/crossfade-m-80-shadow/

Je houdt €150,- in de zak, geniet van prima geluid en je bent ook nog eens veel stoerder dan je vriendjes, want volgens mij loopt iedereen van rond de 18 met die Dr. Dre's.
Als je een mooie bling-bling koptelefoon wil die ook nog eens prima klinkt, is de V-Moda M80 een goede keus: http://v-moda.com/crossfade-m-80-shadow/

Je houdt €150,- in de zak, geniet van prima geluid en je bent ook nog eens veel stoerder dan je vriendjes, want volgens mij loopt iedereen van rond de 18 met die Dr. Dre's.
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 10-10-2012 20:52 ]
Ik ben ook geen fan, maar ik vind het industriële metalen uiterlijk van de M80 stukken mooier dan het glimmende plastic van de Beats. Qua geluid is het ook geen vergelijk, dan doet het uiterlijk er (bij mij dan) niet zozeer meer toe.
Ik vind mijn V80 anders erg mooi.
Merk wel dat het bij V-moda echt heel erg van de persoon af hangt, de een vindt ze erg mooi (ik
Ik hou zelf wel van design, en als de reacties zo van elkaar afwijken is het in ieder geval geen 'dertien in een dozijn' model wat ik wel kan waarderen.
Vind de witte nog wel het mooiste, maar die was niet leverbaar toen ik die van mij kocht:

Maar goed, het gaat natuurlijk nog altijd vooral om het geluid en dat is gewoon erg goed.
Voor het formaat en de prijs die ik ervoor betaald heb (169 euro) kan je weinig beters vinden lijkt me.
[ Voor 27% gewijzigd door Redblader op 10-10-2012 21:14 ]
Om mijn post die ik eerder heb gepost wat te verduidelijken:
Ik wil dus misschien in de (nabije) toekomst een Sennheiser HD650 aanschaffen, maar ik weet niet of ik daarvoor een extra amp moet aanschaffen of dat mijn amp(s) voldoen. Een tweede probleem waar ik tegenaan loop is dat ik vast loop bij het aansluiten van de versterkers op de pc.
Mijn amps:
Sony Hi-Fidelity Stereo System HST-471
(werkt al jaren perfect, aangesloten op pc met tulp)
Grundig hifi stereo amplifier V4200
(werkt als het goed is wel, aansluiten op pc mbh tulp lukt niet (krijg enkel ruis)
Pioneer DC-X21Z
(volumeregelaar heeft kuren maar is makkelijk op te lossen, aansluiten op pc mbh tulp lukt niet)
Het liefst wil ik de Grundig of Pioneer gebruiken voor mijn pc omdat de Sony versterker in een uithoek staat. Tips of hints voor het aansluiten van deze amps? En enig idee of deze amps de HD650 voldoende volume kunnen geven?
(Misschien deels off-topic, maar omdat het uiteindelijk gaat om het beluisteren van de HD650 toch maar hier gepost)
Ik wil dus misschien in de (nabije) toekomst een Sennheiser HD650 aanschaffen, maar ik weet niet of ik daarvoor een extra amp moet aanschaffen of dat mijn amp(s) voldoen. Een tweede probleem waar ik tegenaan loop is dat ik vast loop bij het aansluiten van de versterkers op de pc.
Mijn amps:
(werkt als het goed is wel, aansluiten op pc mbh tulp lukt niet (krijg enkel ruis)
Pioneer DC-X21Z
(volumeregelaar heeft kuren maar is makkelijk op te lossen, aansluiten op pc mbh tulp lukt niet)
Het liefst wil ik de Grundig of Pioneer gebruiken voor mijn pc omdat de Sony versterker in een uithoek staat. Tips of hints voor het aansluiten van deze amps? En enig idee of deze amps de HD650 voldoende volume kunnen geven?
(Misschien deels off-topic, maar omdat het uiteindelijk gaat om het beluisteren van de HD650 toch maar hier gepost)
Ik weet van de SRH-440 dat deze niet samengaat met een klein hoofd. Dan sluit die niet goed af en mist die toch aardig wat in het laag. Ik weet niet meer precies hoe die klinkt dus daar durf ik geen uitspraak over te doen.P-aul schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 18:57:
Heb nooit eerder headphones gebruikt maar ben toch van plan om er een aan te schaffen. Twijfel momenteel tussen de Shure SRH440 en de Shure SRH240. Ik wil de headphone voor thuis gebruiken en wil graag geen achtergrond geluiden. Shure is volgens mij een goed A merk dus vandaar dat de keuze tussen deze twee gaat.
Nee hoor, geheel ontopic, iig al een stuk meer dan dat beats gezwets. (ik moet me ook inhouden me niet er in te mengen)Omaatjehenk schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:23:
Om mijn post die ik eerder heb gepost wat te verduidelijken:
Mijn amps:
Pioneer DC-X21Z
Even als reactie op je vraag. Is het niet een idee om een externe DAC te gebruiken? Aangezien onboard geluidskaarten bijna altijd wel bagger zijn. In veel DAC's zit ook een amp gedeelte en het hoeft allemaal geen kapitalen te kosten. Zo kan je bijvoorbeeld een E10 aanschaffen. Deze heb ik ook en vond ik in de winkel best goed klinken met een HD650.
In het HiFi uit China forum word er wat gezegd over deze headphone amp: http://en.auneaudio.com/h..._TUBE_USB_DAC/155_20.html
Ik vind hem er erg mooi uit zien en zou hem zelf ook wel willen
Let wel op! Hij denkt dat hij beter zal klinken maar heeft er geen ervaring mee. Maar hij schijnt wel erg veel ervaring te hebben met versterkertjes en onderdelen en modden enzo.Aune is een prima merk, net zoiets als ifiman of FiiO. Ik denk dat de Aune beter klinken dan de FiiO vanwege de ontwerpen. Ik zie ook weer de Tenor 7022 zitten. En een ECC88 buisje. Ik zie alleen maar goede dingen.

[ Voor 51% gewijzigd door Heilige Kaas op 10-10-2012 23:06 ]
Over versterkers gesproken, ik heb een Little Dot MKIII staan hier. Ooit - impuslief - gekocht omdat ik het leuk vond en altijd al een buizenversterkertje willen hebben. Maar hoe serieus is zo'n ding nu eigenlijk? Als in dat hij mijn HD595 met gemak aanstuurt (duh, met 50 Ohm), maar kan ik er ook een serieuzere hoofdtelefoon met 250 - 300 Ohm op aansluiten of is dat toch een stap te ver?
* FeaR is op head HiFi-gebied echt een noob
Een dedicated (headphone) amp heeft in principe toch geen grote verschillen met een gewone amp? Op grootte na dan. Daarom vraag ik me af of de amps die ik in mijn bezit heb zullen voldoen. Deze amps zal ik dus aansluiten op mijn geluidskaart (welke niet onboard is, namelijk de: Creative Soundblaster Audigy 2).Heilige Kaas schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 22:50:
Nee hoor, geheel ontopic, iig al een stuk meer dan dat beats gezwets. (ik moet me ook inhouden me niet er in te mengen)
Even als reactie op je vraag. Is het niet een idee om een externe DAC te gebruiken? Aangezien onboard geluidskaarten bijna altijd wel bagger zijn. In veel DAC's zit ook een amp gedeelte en het hoeft allemaal geen kapitalen te kosten. Zo kan je bijvoorbeeld een E10 aanschaffen. Deze heb ik ook en vond ik in de winkel best goed klinken met een HD650.
Volgens mij is dat een hele goede amp die ook vaak voor High end headphones word gebruikt. Ook headphones met ene hogere impedantie. Ik zou er zelf bijvoorbeeld graag een willen dus mocht je hem ooit kwijt willenFeaR schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:09:
Over versterkers gesproken, ik heb een Little Dot MKIII staan hier. Ooit - impuslief - gekocht omdat ik het leuk vond en altijd al een buizenversterkertje willen hebben. Maar hoe serieus is zo'n ding nu eigenlijk? Als in dat hij mijn HD595 met gemak aanstuurt (duh, met 50 Ohm), maar kan ik er ook een serieuzere hoofdtelefoon met 250 - 300 Ohm op aansluiten of is dat toch een stap te ver?
http://www.head-fi.org/products/little-dot-mk-iii
Als je ze gewoon op de headphone out aansluit zal het wel kunnen. Ik zal als ik jou was gewoon eens gaan vergelijken welke je het beste vind klinken. Mocht je ooit eens willen upgraden kan je altijd nog een dedicated amp of dac+amp kopen.Omaatjehenk schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:14:
[...]
Een dedicated (headphone) amp heeft in principe toch geen grote verschillen met een gewone amp? Op grootte na dan. Daarom vraag ik me af of de amps die ik in mijn bezit heb zullen voldoen. Deze amps zal ik dus aansluiten op mijn geluidskaart (welke niet onboard is, namelijk de: Creative Soundblaster Audigy 2).
[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 10-10-2012 23:55 ]
Bij mijn Sennheiser HD598 kan de Creative Soundblaster Audigy 2 mijn koptelefoon naar gehoorbeschadigende volumes brengen, zonder dat ik hem helemaal opendraai. De HD650 heeft een behoorlijk veel hogere weerstand, hierdoor weet ik dus niet of mijn geluidskaart dat trekt. Het gaat mij dus meer om het kostenplaatje mocht ik een HD650 aanschaffen.Heilige Kaas schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:51:
Als je ze gewoon op de headphone out aansluit zal het wel kunnen. Ik zal als ik jou was gewoon eens gaan vergelijken welke je het beste vind klinken. Mocht je ooit eens willen upgraden kan je altijd nog een dedicated amp of dac+amp kopen.
Voldoen mijn versterkers? Heb ik een DAC/Amp nodig? Zo ja, hoeveel zal zo'n DAC/Amp kosten? Ik kan niet mijn versterkers meenemen naar een hifi zaak om de headphones even uit te testen.
Op mijn geluidskaart zit trouwens toch ook een DAC van redelijk tot goede kwaliteit? Heb ik dan nog wel een externe DAC nodig vraag ik mij af.
Ik ken de kaart niet dus ik heb geen idee. Verder denk ik wel dat de kaart gewoon genoeg volume kan leveren voor de HD650 hoor. Dat is denk ik het probleem niet. Mocht dit niet het geval zijn dan leveren je gewone versterkers genoeg volume. Het is dus een kwestie van uitgebreid luisteren wat je zelf het beste vind klinken. Een van de versterkers of rechtstreeks op de kaart.Omaatjehenk schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:01:
[...]
Bij mijn Sennheiser HD598 kan de Creative Soundblaster Audigy 2 mijn koptelefoon naar gehoorbeschadigende volumes brengen, zonder dat ik hem helemaal opendraai. De HD650 heeft een behoorlijk veel hogere weerstand, hierdoor weet ik dus niet of mijn geluidskaart dat trekt. Het gaat mij dus meer om het kostenplaatje mocht ik een HD650 aanschaffen.
Voldoen mijn versterkers? Heb ik een DAC/Amp nodig? Zo ja, hoeveel zal zo'n DAC/Amp kosten? Ik kan niet mijn versterkers meenemen naar een hifi zaak om de headphones even uit te testen.
Op mijn geluidskaart zit trouwens toch ook een DAC van redelijk tot goede kwaliteit? Heb ik dan nog wel een externe DAC nodig vraag ik mij af.
Mocht geen van de dingen tot een goed resultaat leiden dan heb je koptelefoon versterkers in elke prijsklasse.Van een paar tientjes tot duizenden euros die je op je geluidskaart kunt aansluiten
Bezit de Beats Pro nu een maand en ben bijzonder tevreden.
Deze hoofdtelefoon heb ik gekocht op Schiphol, duty free voor 310 euro.
Om mij te orienteren in de prijsklasse van net iets rond de 300 euro ben ik bij de MM in Rotterdam geweest.
Na het beluisteren van vele merken en prijsklasses sprong de Beats Pro eruit. Belachelijk dat MM er 400 euro voor vraagt...
Gebruik de hoofdtelefoon in combinatie met mijn Ipod en Pioneer DDJ Ergo met de muziek soorten: US underground Hip / Hop, House, Top 40 en Reggae.
Deze hoofdtelefoon sprong er voor mij uit m.b.t. geluid, bouw en kabel kwaliteit.
Het is natuurlijk heel persoonlijk hoe je muziek luistert en beleefd, maar hou je van Hip Hop en House is dit absoluut een aanrader en een ware beleving.
Deze hoofdtelefoon heb ik gekocht op Schiphol, duty free voor 310 euro.
Om mij te orienteren in de prijsklasse van net iets rond de 300 euro ben ik bij de MM in Rotterdam geweest.
Na het beluisteren van vele merken en prijsklasses sprong de Beats Pro eruit. Belachelijk dat MM er 400 euro voor vraagt...
Gebruik de hoofdtelefoon in combinatie met mijn Ipod en Pioneer DDJ Ergo met de muziek soorten: US underground Hip / Hop, House, Top 40 en Reggae.
Deze hoofdtelefoon sprong er voor mij uit m.b.t. geluid, bouw en kabel kwaliteit.
Het is natuurlijk heel persoonlijk hoe je muziek luistert en beleefd, maar hou je van Hip Hop en House is dit absoluut een aanrader en een ware beleving.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Zullen we de discussie over Dr. Dre Beats beëindigen? Beats-producten zijn gemaakt voor de Mobile-markt en horen daarom eigenlijk ook niet in dit topic thuis.
Deze heb ik twee jaar gehad. Betaalde toen 250e dus goedkoop is die niet. Nu begint de rechter schelp helemaal uit elkaar te vallen. Daarom gisteren de AKG 550 binnen gekrgen.Mooooody schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 20:51:
€400? Daar koop je een nieuwe HD650 voor
[afbeelding]
Heb de AKG nu een goede 4 uur getest op mijn note 2 en het is geluid is prima. Nu test ik dezelfde muziek via mijn computer. Heb de AKG op mijn geluidskaart aangesloten en het geluid is zoveel mooier, echt
Heb de AKG ook even getest op de onboard geluidskaart maar dat is ook matig.
[ Voor 15% gewijzigd door Wackmack op 11-10-2012 12:19 ]
Ik dacht dat Headphones in eerste instantie gemaakt werden om mobiel te zijnFeaR schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:28:
[MBR]Zullen we de discussie over Dr. Dre Beats beëindigen? Beats-producten zijn gemaakt voor de Mobile-markt en horen daarom eigenlijk ook niet in dit topic thuis.[/]
Vreemd als Beats producten hier niet besproken kunnen en mogen worden omdat bepaalde mensen menen dat deze niet thuis horen in "Het grote headphones topic" om wat voor soort reden dan ook.
Als tweakers zou gaan discrimineren dan kunnen ze een hoop leden gaan verliezen.
Misschien een lijstje maken met daarin de merken cq types waarover niet gesproken mag/kan worden ?FeaR schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 11:28:
[MBR]Zullen we de discussie over Dr. Dre Beats beëindigen? Beats-producten zijn gemaakt voor de Mobile-markt en horen daarom eigenlijk ook niet in dit topic thuis.[/]
De Philips Citiscape series, de Dr, Dre Beats, Senheiser PX serie, etc. Zijn nl vooral voor de Mobile-markt ontworpen volgens mij, denk dat de meeste fabrikanten ook wel zo'n lijn hebben.....
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Er is tijden geleden al vastgesteld dat apparaten voor mobiel gebruik - waar in-ears dus voor de volle honderd procent ondervallen - in Mobile moeten en niet meer onder Audio en HiFi vallen. Apparaten als Beats zijn overduidelijk voor de mobiele markt en moeten dan ook in Mobile besproken worden. Daar is verder geen discussie over mogelijk.Buayakeren schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:04:
[...]
Ik dacht dat Headphones in eerste instantie gemaakt werden om mobiel te zijn?
Vreemd als Beats producten hier niet besproken kunnen en mogen worden omdat bepaalde mensen menen dat deze niet thuis horen in "Het grote headphones topic" om wat voor soort reden dan ook.
Als tweakers zou gaan discrimineren dan kunnen ze een hoop leden gaan verliezen.
Mee eens dat In Ears geen Headphones zijn, echter bijna alle merken maken In Ears dus dan zou je vele merken buitensluiten als je de lijn trekt naar In-Ears = Mobiel = Dre Dre = Geen Headphone en dat mag hier niet besproken worden.FeaR schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:34:
[...]
Er is tijden geleden al vastgesteld dat apparaten voor mobiel gebruik - waar in-ears dus voor de volle honderd procent ondervallen - in Mobile moeten en niet meer onder Audio en HiFi vallen. Apparaten als Beats zijn overduidelijk voor de mobiele markt en moeten dan ook in Mobile besproken worden. Daar is verder geen discussie over mogelijk.
Beats van Dr Dre maakt zowel In ear dopjes als ook on Ear en Over ear headphones, dus die zijn in mijn ogen compliant aan "Het grote Headphone topic" en ze maken ook 1 Over Ear headphone die in hun ogen speciaal voor studio´s is namelijk de Beats Pro. Deze is dan volgens jouw definitie niet mobiel en dus te bespreken hier.
Mochten de moderators alleen willen praten over speciale Sennheisers of AKG´s maak dan een topic aan zoals "De Sennheiser en AKG HIFI Headphone praatgroep"
Als tweakers met een algemeen topic zoals de huidige, bepaalde merken gaat uitsluiten dan is het einde zoek van alle algemene discussie fora hier.
Kan ook geen bedenken. Wat is anders dan mijn AKG en de Beats? Ze worden bijvoorbeeld beide bij de hifi zaak verkocht. En hier staan ze tussen de dure merken http://www.hoofdtelefoonstore.nl/
[ Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 11-10-2012 14:25 ]
Er worden geen merken uitgesloten. Alleen bepaalde types die vooral voor de mobiele markt zijn worden uitgesloten.Buayakeren schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:07:
Als tweakers met een algemeen topic zoals de huidige, bepaalde merken gaat uitsluiten dan is het einde zoek van alle algemene discussie fora hier.
Als die Studio voor non-mobiel gebruik is dan kan dat inderdaad hier besproken worden. Verder is dit topic qua plaatsing zeer zwart-wit: het gaat om het beoogde gebruik. Is dat voor mobiel gebruik moet het in Mobile, voor non-mobiel gebruik kan het in dit topic gewoon verdergaan. En geen gedoe over dat headphones origineel zijn bedacht om mobiel te zijn.
Ja dit is inderdaad ook een moeilijk gebied. Een maat van mij gebruikt zijn customs voor thuis. Ik zou graag customs willen voor on the go en op het werk dus dat is moeilijk te zeggen. Maar het is wel heel erg duidelijk dat customs in ieder geven GEEN headphones zijn. Het liefst zie ik hier dan ook een aparte thread voor (hint hint)
Verwijderd
Vandaag twee JDSlabs Objective2 versterkers binnengekregen en de eerste indruk is zeer positief! Ik zal na wat meer luisteruren mijn bevindingen uitgebreid posten.
snip
snip
[ Voor 42% gewijzigd door teacher op 12-10-2012 12:07 . Reden: geen V&A op het forum. ]
In-ear == Mobile
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen
Aangezien sommigen nu wel behoorlijk bezig zijn spijkers op laag water te zoeken...
[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 12-10-2012 13:16 ]
Lijkt me dat je eigenlijk alles kunt uitsluiten wat alleen met 3,5mm jack (zonder verloopstuk naar 6,3mm) wordt geleverd. Dan heeft de fabrikant de doelgroep al vrij duidelijk bepaald.
In het kader van:
Ik ben echt niet bang om het geld uit te geven dat een HD280 pro kost, maar als er feitelijk betere koptelefoons zijn voor de helft van de prijs zet je dat toch aan het denken.
Ik luister veel op een kantoor-omgeving, maar ook vaak onderweg. Ik besef me dat ik gewaarschuwd word voor het posten in dit topic als je voor hoofdtelefoons voor onderweg post, maar ik wil gewoon echt geen middelmatig ding (zoals mijn huidige HD215 en de gemiddelde Skullcandy's die je altijd ziet) en wil gaan voor fatsoenlijke kwaliteit. Hopelijk staan jullie dit toe.
Mijn muzieksmaak variëert niet bepaald veel: 95% van de tijd is het metal dat de klok slaat, en zelfs daarbinnen ben ik niet erg divers (voornamelijk richting death). Ik denk zelf dat ik een solide weergave over een flink spectrum nodig heb (bas-drum tot bekkens).
Alvast bedankt, hopelijk was dit voldoende
Ik heb het dus in mijn hoofd gekregen om een upgrade te doen qua koptelefoon en "afscheid" te nemen van mijn Sennheiser HD215 (na het luisteren naar een Audio-Technica ATH-M50 werd het toch wel erg duidelijk hoe dof en waarschijnlijk versleten mijn Sennheiser aan het klinken is). Een (volgens mij redelijk) ingelezen studiegenoot van mij kwam aan met de pricewatch: Sennheiser HD 280 Pro (Zwart) als aanrader voor een mooi neutraal geluid.. Nu ben ik zelf eens gaan kijken op het internet, en ik lees dus op bijvoorbeeld headphones.com in value-lijsten dat de pricewatch: Sennheiser HD 449 (Zwart) en de pricewatch: Sony MDR-XB700 (Zilver) ook absolute aanraders zijn (voor op die site meer geld -waarschijnlijk een factor- dan de HD280 pro, terwijl ze hier in Nederland juist maar ongeveer de helft kosten).Wat moet ik nu kopen?" posts in dit topic
Lees om te beginnen een van de buying guides door waar hier naar gelinkt wordt. Ga 's een beetje neuzen in de pricewatch en kom dan met een shortlist. Als je die post met een stukje over je muzieksmaak, wat je nu gebruikt en waarom dat niet bevalt en in wat voor omstandigheden je het meeste gaat luisteren dan kun je gericht advies krijgen.
Ik ben echt niet bang om het geld uit te geven dat een HD280 pro kost, maar als er feitelijk betere koptelefoons zijn voor de helft van de prijs zet je dat toch aan het denken.
Ik luister veel op een kantoor-omgeving, maar ook vaak onderweg. Ik besef me dat ik gewaarschuwd word voor het posten in dit topic als je voor hoofdtelefoons voor onderweg post, maar ik wil gewoon echt geen middelmatig ding (zoals mijn huidige HD215 en de gemiddelde Skullcandy's die je altijd ziet) en wil gaan voor fatsoenlijke kwaliteit. Hopelijk staan jullie dit toe.
Mijn muzieksmaak variëert niet bepaald veel: 95% van de tijd is het metal dat de klok slaat, en zelfs daarbinnen ben ik niet erg divers (voornamelijk richting death). Ik denk zelf dat ik een solide weergave over een flink spectrum nodig heb (bas-drum tot bekkens).
Alvast bedankt, hopelijk was dit voldoende
[ Voor 11% gewijzigd door wtdeuce op 12-10-2012 16:21 . Reden: pricewatch linkjes, nadere specificatie waarom HD215 niet meer voldoende is ]
De Sony MDR-XB700 is een ranzig ding! Dat is gewoon een zware subwoofer met beetje midden en hoog erbij. Leuk als je alleen van bass houdt maar wil je een volledig klankbeeld horen dan moet je absoluut geen XB700 kopen.
Als je goed geluid van Sony wil voor een nette prijs moet je de ZX700 kopen. Die klinkt wel netjes gebalanceerd met mooi midden, hoog en laag en zit qua prijs goed op zijn plek. Ik heb deze zelf ook namelijk en ben er erg tevrede mee.
Ik zag tevens dat Sony een nieuwe 1R serie heeft uitgebracht die van wat ik tot nu toe lees best goede headphones zijn. Wellicht ga ik deze halen maar ben ook nog aan het twijvelen voor een Z1000. De 1R lijkt beter te presteren. Nog even afwachten op meer reviews of wellicht ergens zelf beluisteren mocht ik hem ergens spotten. De NC versie lijkt me wel cool voor buitenshuis. Hopelijk komen ze een beetje in de buurt van de MDR-EX1000 want die geeft gewoon perfect geluid alleen zijn ze slecht qua isolation en dus niet goed te gebruiken in het openbaar. Maar dat is tot nu toe het beste geluid wat ik gehoord heb.
Als je goed geluid van Sony wil voor een nette prijs moet je de ZX700 kopen. Die klinkt wel netjes gebalanceerd met mooi midden, hoog en laag en zit qua prijs goed op zijn plek. Ik heb deze zelf ook namelijk en ben er erg tevrede mee.
Ik zag tevens dat Sony een nieuwe 1R serie heeft uitgebracht die van wat ik tot nu toe lees best goede headphones zijn. Wellicht ga ik deze halen maar ben ook nog aan het twijvelen voor een Z1000. De 1R lijkt beter te presteren. Nog even afwachten op meer reviews of wellicht ergens zelf beluisteren mocht ik hem ergens spotten. De NC versie lijkt me wel cool voor buitenshuis. Hopelijk komen ze een beetje in de buurt van de MDR-EX1000 want die geeft gewoon perfect geluid alleen zijn ze slecht qua isolation en dus niet goed te gebruiken in het openbaar. Maar dat is tot nu toe het beste geluid wat ik gehoord heb.
[ Voor 46% gewijzigd door Sir_Hendro op 12-10-2012 16:37 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
heb mijn headphones gevonden.. nu nog wachten tot dat hij uitkomt 
http://www.engadget.com/2...-on-interview-val-kolton/
http://www.head-fi.org/t/...feedback-reviews-pics-etc
Op basis van..? Eerste previews, looks?Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:20:
heb mijn headphones gevonden.. nu nog wachten tot dat hij uitkomt
Verwijderd
ik heb de m80 beluisterd dat zat wel goed, jammer dat deze on ear zijn. De m100 is over ear.. en de looks zij oke en deze is foldable wat de m80 en lp2 nog niet waren.
Haha, thanksSir_Hendro schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:26:
De Sony MDR-XB700 is een ranzig ding!
OK, maar ik zou dus meer uit kunnen geven in principe. Mijn budget ligt op zo'n 120 euro. Is er niets in die range dat dan weer beter klinkt dan de XZ700?Sir_Hendro schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:26:
Als je voornamelijk metal luistert dan zou je eens naar een (tweedehands) Grado kunnen kijken.
Verwijderd
Ik ga niet om mijn vraag heendraaien:
Wat vinden jullie van de Parrot zik? En mijn belangrijkste vraag; vinden jullie hem 'staan'/mooi. Loop je niet voor lul met zo'n ding op je knar.
Dank u!
Wat vinden jullie van de Parrot zik? En mijn belangrijkste vraag; vinden jullie hem 'staan'/mooi. Loop je niet voor lul met zo'n ding op je knar.
Dank u!
Bedankt voor de tip, maar alle betaalbare Grado's zijn on-ear en ik heb eigenlijk liever een over-ear. Verder lekken ze blijkbaar flink wat geluid naar buiten, en dat kan ik op een werkplek niet permitteren.Heilige Kaas schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:16:
Als je voornamelijk metal luistert dan zou je eens naar een (tweedehands) Grado kunnen kijken.
Die parrot dingen moet je elke 5 uur opladen, dat gaat heel snel vervelen waarschijnlijk.
Ik ben erg benieuwd naar de FiiO Rocky E02i. Gelijk een microfoon en versterker voor de iPhone. Helemaal top als handsfree set dus.

Zou dit ook goed werken op de Note 2?
Vind de geluidskaart in de note 2 maar matig als ik het vergelijk met mijn geluidskaart op mijn pc.
Niet de onboard, die is ook matig.
Vind de geluidskaart in de note 2 maar matig als ik het vergelijk met mijn geluidskaart op mijn pc.
Dit gaat je weinig helpen om de kwaliteit te verbeteren. Dit wel, als het ook op de Note 2 werkt:http://www.androidnz.net/2012/06/galaxy-s-iii-usb-audio-is-it-really.htmlVersteegrob schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:42:
Met welke headphone gebruik je hem?Versteegrob schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 11:42:
http://hdphns.com/nl/fiio-e7.html Ziet er wel heel vet uit. Kan geen reden bedenken waarom dit niet met de note 2 zal werken.newbreed schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 13:10:
[...]
Dit gaat je weinig helpen om de kwaliteit te verbeteren. Dit wel, als het ook op de Note 2 werkt:http://www.androidnz.net/2012/06/galaxy-s-iii-usb-audio-is-it-really.html
Wat een mooie spullen allemaal http://www.fiio.nl/koptelefoonversterkers.html Lijkt wel de snoepwinkel.
Qua muziek luister ik voornamelijk naar dance muziek. Heeft een versterker dan ook zin? Om mooier geluid te hebben moet je dan alles in FLAC luisteren of kan 120kbps ook nog?
[ Voor 41% gewijzigd door Wackmack op 15-10-2012 15:21 ]
FLAC is het beste. Maar tussen 320kbps en FLAC is weinig verschil te horen voor onderweg en is alleen echt duidelijk met hele goede apparatuur. Het verschil tussen 120 en 320 is wel erg groot. 320 is eigenlijk de beste middenweg maar VBR is ook wel goed en bespaart nog wat extra ruimte. Buitenshuis is VBR het beste.
De AKG K550 heeft geen profijt van een koptelefoon versterker. Ik heb het zelf geprobeerd. Een betere DAC is wel een optie. Ik vraag me dan wel af of je niet gewoon beter een Sansa Clip (of voor wat meer geld een Cowon J3) kan halen. Zo heb je een groot voordeel dat je niet zo afhankelijk bent van de batterij van je telefoon. En de Clip is ook veel compacter dan een FiiO E7. Dat klinkt wel minder dan een een DAC hoor maar het is ook goedkoper en heeft zo zijn voordelen.
En als laatste tip kan je beter FiiO producten uit het buitenland laten overkomen. Bespaart je veel geld
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb een AKG K550, FiiO E10, Cowon J3, Sansa clip, (tijdelijk) Pro-ject headbox II.
Ik kan dus wel de sansa clip en de Cowon J3 voor je vergelijken als je wil.
De AKG K550 heeft geen profijt van een koptelefoon versterker. Ik heb het zelf geprobeerd. Een betere DAC is wel een optie. Ik vraag me dan wel af of je niet gewoon beter een Sansa Clip (of voor wat meer geld een Cowon J3) kan halen. Zo heb je een groot voordeel dat je niet zo afhankelijk bent van de batterij van je telefoon. En de Clip is ook veel compacter dan een FiiO E7. Dat klinkt wel minder dan een een DAC hoor maar het is ook goedkoper en heeft zo zijn voordelen.
En als laatste tip kan je beter FiiO producten uit het buitenland laten overkomen. Bespaart je veel geld
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb een AKG K550, FiiO E10, Cowon J3, Sansa clip, (tijdelijk) Pro-ject headbox II.
Ik kan dus wel de sansa clip en de Cowon J3 voor je vergelijken als je wil.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.
Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.