Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Wouw de nieuwe Sennheiser Momentum is moooi :$ :D

Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/674168/width/500/height/1000/flags/LL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Ha! Die gasten gaan wel erg ver. Wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Allereerst: als ik hier verkeerd ben mijn excuses, verwijder mijn post dan graag :)

Ik ben op zoek naar een headset met microfoon voor meerdere functies:

- Spelen van games op PC en xbox 360 met Mic en het liefst ook muziek luisteren via Versterker of media speler.
- Wireless
- Muziek-smaak is zeer divers, maar voornamelijk hiphop/dance/hardstyle
- Budget €100-150

Het gaat dus vooral om een gaming headset, vandaar mijn eerste opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
wildcardxl schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:52:
Allereerst: als ik hier verkeerd ben mijn excuses, verwijder mijn post dan graag :)

Ik ben op zoek naar een headset met microfoon voor meerdere functies:

- Spelen van games op PC en xbox 360 met Mic en het liefst ook muziek luisteren via Versterker of media speler.
- Wireless
- Muziek-smaak is zeer divers, maar voornamelijk hiphop/dance/hardstyle
- Budget €100-150

Het gaat dus vooral om een gaming headset, vandaar mijn eerste opmerking.
Je zit hier verkeerd. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
@ Negakinu

Kan jij nog iets nuttigs vertellen over de V-moda M80?
Zag dat je lang geleden in een ander topic deze koptelefoon aan iemand aanraadde, heb je hem zelf ook beluisterd of is je kennis gebaseerd op reviews erover?

Ik heb de neiging om hem gewoon te bestellen en te proberen, ik heb nog amper negatieve reacties kunnen vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Redblader schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:57:
@ Negakinu

Kan jij nog iets nuttigs vertellen over de V-moda M80?
Zag dat je lang geleden in een ander topic deze koptelefoon aan iemand aanraadde, heb je hem zelf ook beluisterd of is je kennis gebaseerd op reviews erover?

Ik heb de neiging om hem gewoon te bestellen en te proberen, ik heb nog amper negatieve reacties kunnen vinden. :)
De M80 is bij mij alweer de deur uit maar ik kan hem aan iedereen aanraden die geen moeite met het uiterlijk heeft (ik wel) en niet al te grote oren heeft. Hij zat bij mij helaas niet comfortabel. Geluid is prima, maar ik vind ze wel relatief duur voor de geboden geluidskwaliteit. Ik blijf zelf trouw aan mijn HD25-1 II. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:03
Even over die JVC S500, in de head-fi topic vinden veel mensen ze beter dan de AT-M50 en V-moda M80 (of anders gelijk aan). En voor iems lovers is er de JVC FXD80, welke ook goed in de smaak valt op head-fi.

Beide JVC's gebruiken zogenaamde ''CarbonNanotubes''.

Zelf geen ervaring met de duurdere phones dus kan daar zelf niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Laatst online: 28-03 16:51
Allen,

Nu ik sinds een tijdje samenwoon lijkt het mijn vriendin handig om een draadloze hoofdtelefoon te kopen (voor als de 1 film wil kijken en de ander stilte wil oid).

Ik weet (via negakinu - dank) dat eigendelijk de beste keus de sennheiser rs220 is. Maaar, die is 400 euro. Dat is mijn vriendin te gortig. Te meer de hoofdtelefoon niet heel vaak gebruikt zal worden.

Wat zijn jullie suggesties voor een niet al te dure goede draadloze hoofdtelefoon? Zal 50% film 50% muziek gebruikt worden

Zelf gevonden:

PHILIPS SDH 8600 115 EURO

SENNHEISER RS180 183 EURO
SENNHEISER RS160 119 EURO

Sony MDR-DS6500 187 euro

Liefst zoek ik iets rond de prijsklasse van de 100 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door r.brands op 25-09-2012 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
r.brands schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:09:
Allen,

Nu ik sinds een tijdje samenwoon lijkt het mijn vriendin handig om een draadloze hoofdtelefoon te kopen (voor als de 1 film wil kijken en de ander stilte wil oid).

Ik weet (via negakinu - dank) dat eigendelijk de beste keus de sennheiser rs220 is. Maaar, die is 400 euro. Dat is mijn vriendin te gortig. Te meer de hoofdtelefoon niet heel vaak gebruikt zal worden.

Wat zijn jullie suggesties voor een niet al te dure goede draadloze hoofdtelefoon? Zal 50% film 50% muziek gebruikt worden

Zelf gevonden:

PHILIPS SDH 8600 115 EURO

SENNHEISER RS180 183 EURO
SENNHEISER RS160 119 EURO

Sony MDR-DS6500 187 euro

Liefst zoek ik iets rond de prijsklasse van de 100 euro.
Ik zou de RS serie gewoon eens luisteren. Misschien is de RS160 voor jou al goed genoeg. Scheelt je flink wat met die RS220. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RS180 is best goed voor films en TV, ik zou em niet aanraden als audiophile headphone, wat de RS220 is. Het verschil tussen de 2 is echter wel redelijk groot maar de ontvangst van de 180 was beter. Zeker 180€ waard. Ik reviewde ze onlangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Hmz, dank. De zeik is dat ie waarschijnlijk niet vaak gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:34
Na dit topic een aantal pagina's te hebben doorgelopen kom ik nog niet verder in mijn zoektocht naar mijn ideale koptelefoon

waar ga ik hem voor gebruiken?

Allereerst ga ik hem voornamelijk gebruiken voor portable doeleiden.
Denk hierbij aan op mijn laptop tijdens college op mijn samsung galaxy s tijdens het fietsen
Via mijn telefoon wordt het toch wel het meest gebruikt aangezien ik toch wel 200km per week op de fiet zijn

Verder ga ik hem ook nog gebruiken als monitoring voor het maken van mijn eigen muziek
ik gebruik hiervoor een line 6 ux1

Wat zijn mijn muziek voorkeuren?

De voornaamste muziekstijl waar ik naar luister is metal
Met name gitaarmuziek is voor mij erg belangrijk
Artiesten zoals Dream Theater, Joe Satriani en steve vai zijn toch wel mijn inspiratie bronnen voor het maken van muziek

Aan de andere kant ook het stevigere nu metal denkend aan sevendust, creed, alterbridge
het wat lagere en lompere werk dus.

Natuurlijk een mooie ballad gaat er bij mij ook wel in, maar voornamelijk het snellere stevigere gitaarwerk heeft toch echt wel mijn voorkeur

wat zijn je voorkeuren

Nu ben ik met de adviezen van hier en mijn criteria gaan rondkijken in de pricewatch

mijn "eisen" zijn toch wel:

- meest geschikt voor (elektrisch)gitaarmuziek
- comfortabel zijn ook om meerdere uren te dragen
- vervangbare kabel is een must vanwege (slechte) ervaringen met kabels
- moet dus zowel geschikt zijn voor opnames als lekker tijdens het fietsen ( if possible)

wat betreft de pasvorm ben ik nog niet helemaal zeker
ben nu toch wel erg tevreden over mijn Sennheiser hd205 qua pasvorm

Ik zoek in ieder geval een gesloten koptelefoon maar voorkeur on-ear/over-ear ben ik nog niet uit

wat ik zelf al heb gevonden

Zo rondkijkend in de pricewatch kom ik voorlopig uit op de :

Sennheiser hd 25 II

en de:

Shure SRH750DJ

Hierbij heb ik nog geen kunnen vinden die over mijn oor gaat dus moet nog wel gaat kijken of ik een on-ear fijn vind

Ik krijg voor mijn verjaardag een budget van €100,-
ben bereid deze max. uit te breiden naar €200,-
Natuurlijk liever richting de 100, maar met oede redenen wil ik het graag uitbreiden

Al het advies is welkom

Alvast bedankt

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een goede headphone. Ik gebruik nu al ruim twee jaar de Monster Turbine's in-ears, maar nu wil ik een goede koptelefoon met een vergelijkbaar geluid. Mag dus een stevige bass hebben, maar niet 'bloated'. Mijn bronnen zijn een new ipad, iaudio D2, marantz SR5003, xperia s en een pc met fiio E7 via usb. Ik ga de headphone vooral aansluiten op de fiio E7 en m'n marantz receiver.

Nu kan ik via m'n werk de bowers & wilkins P5 voor de helft van de prijs kopen, ofwel: 150 euro. Die prijs is ook een beetje wat ik in gedachten had, maar vroeg me af of er nog iets beters te krijgen is voor dat geld. In ieder geval ben ik erg te spreken over het geluid van m'n turbine's. Opmerkingen, graag!

edit: Ik heb ook nog de koss portapro hier liggen, waarvan ik het detail in het geluid geweldig vind, maar op de een of andere manier te 'metaalachtig' vind klinken. Misschien niet warm genoeg voor mijn smaak? Ook de sony XB700 heb ik hier liggen, maar die gebruik ik alleen tijdens gamen of films kijken. Voor muziek vind ik ze te 'boomerig'.

[ Voor 19% gewijzigd door Trishul op 25-09-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
@s0ulmaster
Misschien is de audio technica ath m-50 wat voor jou. Hij heeft een helder geluid met toch wel stevige bass. Alleen stemmen klinken niet zo vol dus misschien is het voor het "lagere en lompere werk" minder geschikt. Het comfort zit wel goed want het is een over ear. Echt geweldig sluit die niet af maar wel wat. ;)

@Triahul
Voor jou is denk ik de sennheiser hd25-1II wel wat. Alleen het comfort vind ik persoonlijk wat minder. De p5 heeft wel een goed comfort maar volgens mij is die sennheiser beter?? Dat weet ik niet zeker.

En @allebij
Ga voor je hem aanschaft eens luisteren en hem gewoon uitproberen. Misschien is het wel helemaal niet wat je zoekt. (al kan je de m-50 volgens mij moelijk beluisteren) en je weet dan meteen of die comfortabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

Dt1350 misschien voor soulmaster?

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik vind de hd25-1 met velour pads goed te doen :-)
Met pleather is het wat oncomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Negakinu schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:44:
[...]

De M80 is bij mij alweer de deur uit maar ik kan hem aan iedereen aanraden die geen moeite met het uiterlijk heeft (ik wel) en niet al te grote oren heeft. Hij zat bij mij helaas niet comfortabel. Geluid is prima, maar ik vind ze wel relatief duur voor de geboden geluidskwaliteit. Ik blijf zelf trouw aan mijn HD25-1 II. :)
Ik heb persoonlijk meer moeite met het uiterlijk van de HD25-1 II, maar ik hou wel van apart design en dat heeft de Sennheiser natuurlijk totaal niet en de M80 wel. :P

Ik heb wel groter dan gemiddelde oren maar ik wil wel een gok wagen, mijn grootste probleem met comfort bij koptelefoons heeft toch altijd bij het comfort van de hoofdband gelegen, ik krijg vrij snel last van irritaties aan de bovenkant van mijn hoofd en van mijn oren heb ik nog nooit last gehad.
Heb ook een AKG K172HD gehad die vrij hard op mijn oren klemde en ik vond dat ook wel gaan.

Verder qua geluid, ik kom op internet gemengde reacties tegen als het gaat over de M80 vs HD25, het hangt een beetje van de persoon af welke ze het beste vinden.
Over het algemeen is de HD25 wat aggressiever volgens vergelijkingen, dit zoek ik niet direct in een portable aangezien ik ook nog een Ultrasone heb liggen die vrij aggressief geluid heeft naar mijn mening dus wat afwisseling is niet verkeerd. :)

Heb overigens de V80 versie besteld, vond de extra rode accenten wel wat hebben. :)
Zocht in eerste instantie ook naar de witte versie maar die was nergens te vinden behalve op eBay.

EDIT: Trouwens, vrij duur voor de geluidskwaliteit valt toch wel mee? Als ik de reviews mag geloven kan de M80 zich meten met de HD25-1 II en ik heb hem besteld voor 169 euro, goedkoper dan de HD25-II bij veel winkels of vind je die ook duur. :P
aliteDC schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:59:
Even over die JVC S500, in de head-fi topic vinden veel mensen ze beter dan de AT-M50 en V-moda M80 (of anders gelijk aan). En voor iems lovers is er de JVC FXD80, welke ook goed in de smaak valt op head-fi.

Beide JVC's gebruiken zogenaamde ''CarbonNanotubes''.

Zelf geen ervaring met de duurdere phones dus kan daar zelf niet over oordelen.
Ik was het topic over die JVC's al tegengekomen en het ziet er inderdaad goed uit, ik heb alleen niet zo'n zin om via eBay aan de slag te moeten en ik vind de V-moda stiekem toch wel een stuk mooier. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Redblader op 25-09-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Redblader schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:01:
[...]

EDIT: Trouwens, vrij duur voor de geluidskwaliteit valt toch wel mee? Als ik de reviews mag geloven kan de M80 zich meten met de HD25-1 II en ik heb hem besteld voor 169 euro, goedkoper dan de HD25-II bij veel winkels of vind je die ook duur. :P
Dat valt nog enigszins mee inderdaad. Toen ik hem had was hij net uit en moeilijk te krijgen voor minder dan 199. De HD25-1 kostte een tijdje terug rond de 125/140. Dat scheelt toch aanzienlijk met de M80. De prijzen van de HD25-1 zijn opeens omhoog geschoten. Geen idee waarom.

too old, too cold

• wildcardxl
Heb besloten dat ik gewoon ene normale heaphone ga kopen en dan daarbij een losse microfoon.

Nu zag ik via de huiskamer bij het 'heb je iets nieuws' de volgende headphone:

http://www.kickstarter.co...mium-metal-and-leather-de

Kan iemand mij iets over deze headphone vertellen, qua looks vind ik hem namelijk super!

Tevens zag ik laatst de Marshall Major Black, ook een erg mooie koptelefoon maar kan ik nergens in de winkel vinden om te testen.

Als iemand me wat over beide koptelefoons kan vertellen ben ik hem zeer dankbaar.

• s0ulmaster
Heilige Kaas schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:17:
@s0ulmaster
Misschien is de audio technica ath m-50 wat voor jou. Hij heeft een helder geluid met toch wel stevige bass. Alleen stemmen klinken niet zo vol dus misschien is het voor het "lagere en lompere werk" minder geschikt. Het comfort zit wel goed want het is een over ear. Echt geweldig sluit die niet af maar wel wat. ;)

En @allebij
Ga voor je hem aanschaft eens luisteren en hem gewoon uitproberen. Misschien is het wel helemaal niet wat je zoekt. (al kan je de m-50 volgens mij moelijk beluisteren) en je weet dan meteen of die comfortabel is.
Ziet er iig wel solide en mooi uit
qua pasvorm lijkt hij mij ook te gaan bevallen maar dat wordt een kwestie van bestellen en anders terug sturen
Het enige nadeel is dan weer dat de kabel niet afneembaar is
Ik ben van mijn senheisers "gewend" dat mijn kabel binnen een jaar kapot gaat bij de jack aalsuiting

Weet iemand hoe dat zit bij audio technica met de kwaliteit/garantie van hun?
Dt1350 misschien voor soulmaster?
zal er zeker even na ga kijken
hoor goede reviews over dit merk
is wel top of my budget en helaas ook weer geen verwisselbare kabel

heb iig een paar meer die ik mee kan nemen in mijn overweging
mijn dank

tijd voor wat klusjes!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ik heb net weer een setje PX100II's gekocht en eigenlijk toch de ultieme portable O+ Alhoewel moet ik ook nog steeds een PortaPro hebben :'(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• s0ulmaster
Nog even een vraag over de sennheiser hd25.
Ik zie hier in de pricewatch minstens 5 verschillende versies, maar voor mij onduidelijk wat nou het verschil is.

Een andere vraag is over het vervangen van een kabel.
Ik zie meerdere reviews van mensen die aangeven dat het vervangen van de standaard kabel toch wel een betere weergave opleverd voor deze koptelefoon.

Ook dat is voor mij onduidelijk wat het verschil tussen de kabels is en de voordelen,
want het verschil tussen €10,- en €50,- voor een kabeltje mag er wel wezen

tijd voor wat klusjes!

Verwijderd

Ik zou gaan voor de: Sennheiser HD 25-1 II Basic Edition.
Zonder alle toeters en bellen.

• r.brands
sennheiser rs160 besteld. Hoop dat ie vandaag binnenkomt.

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-09 11:08
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:54:
Ik zou gaan voor de: Sennheiser HD 25-1 II Basic Edition.
Zonder alle toeters en bellen.
Is nog geen antwoord op z'n vraag wat al die verschillende edities nou zijn.

Ik ken de verschillen tussen de versies ook niet specifiek, maar weet wel dat de meeste verschillen in de meegeleverde kabel zitten (de lengte, of deze krult of niet). Ook zijn er wat verschillende kleuren verkrijgbaar.

• PatrickG
Bij baxshop.nl staat wat de verschillende versies precies inhouden.
Van de hd25-1 ii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zo, de Portapro is binnen. Wat een grappig licht dingetje en wat een geluid! Hij is zeker vermakelijk, meer dan de Uptown. Niet zo scherp als de HD25-1, maar er is natuurlijk wat prijsverschil. Ontzettend comfortabel ook. 8)
Dus Negakinu did it again, goed advies!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8461/8032258395_372c55841a_b.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickG op 28-09-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@soulmaster

als je interesse hebt in de HD25 moet je ook eens kijken naar de vergelijkbare Beyerdynamic T50P en Aiaiai tma-1. De Beyer viel verleden jaar nog in de prijzen: http://www.whathifi.com/review/beyerdynamic-t50p

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hoe goed is de geluidsisolatie van de HD25 eigenlijk? Het is wel een on-ear koptelefoon, een koptelefoon die je oren afsluit is waarschijnlijk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mr_gadget schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:47:
Hoe goed is de geluidsisolatie van de HD25 eigenlijk? Het is wel een on-ear koptelefoon, een koptelefoon die je oren afsluit is waarschijnlijk beter?
On-ear of over-ear hoeft niet perse iets te zeggen over de isolatie. Zo is de ath m-50 over ear maar isoleert die niet echt heel goed terwijl andere dat beter doen. Maar de B&W P5 sluit bijvoorbeeld wel goed af en dat is een on ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Heb ondertussen mijn bestelling van de V-MODA V80 geannuleerd, de levertijd bleef maar verder opschuiven in plaats van verminderen.
Toen ik mijn bestelling afgelopen dinsdag plaatste zou de koptelefoon binnen 3 dagen op voorraad zijn, toen ik vandaag weer is naar de status keek was het 5 dagen geworden. :X

Ik ga nu morgen toch maar in het buitenland bestellen, waarschijnlijk bij Amazon aangezien de prijs er eigenlijk ongeveer hetzelfde is en ze leveren nog sneller ook.
Verder hebben ze hier wél de witte M80 dus dat gaat hem worden. :)

Mocht ik ooit nog een M80 geleverd krijgen (:P) dan zal ik mijn impressies hier wel posten voor eventuele geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Je mag van mij ook wel meteen posten hoe je iets besteld via amazon. Alles wat ik ooit heb geprobeert te bestellen werd niet geleverd in my country.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Heilige Kaas schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:54:
Je mag van mij ook wel meteen posten hoe je iets besteld via amazon. Alles wat ik ooit heb geprobeert te bestellen werd niet geleverd in my country.
Op de site van Amazon Duitsland en UK staat in ieder geval dat ze gewoon gratis bezorgen naar vele europese landen (waaronder Nederland/België).
Ik neem dus aan dat het me gewoon gaat lukken iets te bestellen, via welke Amazon probeerde jij iets te bestellen?

Edit:
Op de Amerikaanse Amazon wordt Nederland ook gewoon genoemd, misschien dat het bij bepaalde producten dan alleen niet kan?
Hopelijk kan ik gewoon bestellen, ik zal het morgen laten weten. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Redblader op 30-09-2012 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

De geluidsisolatie van de HD25 is juist een van z'n sterke punten. Komt deels doordat het een gesloten type is. Die isoleren beter dan open en half-open types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heilige Kaas schreef op zondag 30 september 2012 @ 21:54:
Ik heb in het verleden al vaak spullen bij Amazon UK, Amazon Duitsland, Amazon USA en Amazon Canada besteld en heb zelden problemen. Maar ik bestel hoofdzakelijk CD's, DVD's en boeken. Die worden altijd wel geleverd en Amazon UK en Amazon Duitsland leveren vanaf een bepaald orderbedrag zelfs zonder verzendkosten.

Er zijn wel categorieen producten die problemen opleveren als je naar Nederland wilt laten versturen. Electronische apparatuur bijvoorbeeld. En ook de resellers die via Amazon Marketplace verkopen leveren lang niet altijd naar Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Krijg nou wat, heb ik gisteren een mail verstuurd dat ik mijn bestelling wil annuleren, is de status van de verzending vandaag opeens versprongen van "5 dagen" naar "verzonden" :/

Nu maar even afwachten wat er gebeurd, als het echt klopt dat mijn bestelling verzonden is zal ik gewoon genoegen nemen met de V80, zo graag hoef ik nou ook geen witte te hebben maar ik vraag me nu wel af wat ze met mijn annulering doen. :P

Edit: Mijn bestelling is inderdaad verzonden, hij ligt al bij UPS volgens de tracking dus het kan nooit lang meer duren. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 01-10-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Best goed. Als ik naast iemand zit met de stoffen pads (comfortabeler), horen ze wel iets. Met de pleather vrijwel niet. Sowieso valt het wel mee. Vind zelf volledig afgesloten niet helemaal lekker, zo'n onderwater gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Ultrasone Pro 900 is inmiddels binnengekomen :*)

Wat een fijn ding! Hij klinkt helder en precies. Nu al.
Een goeie bas was een eis die ik aan mijn nieuwe koptelefoon stelde. En wáuw, wat was dit een goeie keus. Niet 'zompig' of overdreven aangezet, gewoon op een goeie manier prachtig aanwezig. Ik wou dat ik er de goeie woorden voor wist om jullie meer info te kunnen geven, maar ik heb er geen verstand van. :+
Door deze koptelefoon luister ik bijna alleen nog maar naar bass-heavy muziek, terwijl eerst driekwart van mijn muziek stukken rustiger was.

Ik heb hem nog maar een uur of 12 kunnen laten burn-innen. Maar als het waar is wat 'ze' zeggen, dat ze na 100/150 uur pas echt perfect klinken, ben ik zeer benieuwd.

In de trein zou ik er alleen wel een beetje gek mee aangekeken worden met mijn niet al te grote dameshoofd :P Hij is huge! Gelukkig was het ook niet mijn bedoeling om hem overal mee te zeulen.

Fotootje (tevens klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/34o4jtt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
wildcardxl schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:57:
Nu zag ik via de huiskamer bij het 'heb je iets nieuws' de volgende headphone:

http://www.kickstarter.co...mium-metal-and-leather-de

Kan iemand mij iets over deze headphone vertellen, qua looks vind ik hem namelijk ssuper
Ik vind die headphones ook prachtig en stond op het punt om de Laredo te bestellen, maar toen ontdekte ik dat de verzendkosten naar Nederland 55 dollar zijn (> 50% van de prijs) en dat vind ik toch iets te veel van het goede. Erg jammer, want het zou mijn eerste 'serieuze' headphone worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Devilly schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 20:49:
[...]

Ik vind die headphones ook prachtig en stond op het punt om de Laredo te bestellen, maar toen ontdekte ik dat de verzendkosten naar Nederland 55 dollar zijn (> 50% van de prijs) en dat vind ik toch iets te veel van het goede. Erg jammer, want het zou mijn eerste 'serieuze' headphone worden.
Inmiddels heb ik vanwege die zelfde reden ook mijn aandacht op 2 andere koptelefoons gezet.

na een boel lezen ben ik gekomen tot de volgende 2 koptelefoons:

AKG K550 of de Beyerdynamics DT770 pro 80 Ohm

Nu is de beyer vrij bass heavy en de akg meer flat, gezien ik een redelijk normaal hoofd heb zal ik met de AKG ook wel een goede closure hebben en hij ziet er uitstekend uit.

Qua prijs maakt het ook niet veel uit €134 voor de beyers en €182 voor de AKG.

De headphone gaat gebruikt worden voor gamen, muziek (heel divers: Rock, Metal, vocals eigenlijk van alles wat dus dit is te divers om weer te geven), tv series op laptop kijken en voor onderweg.

Iemand een duidelijke voorkeur voor 1 van de 2? Op Head-fi zijn over het algemeen iedereen over beide koptelefoons vrij positief. Bij de AKG word duidelijk gemaakt dat je wel moet zorgen dat hij echt goed past. De beyers komen overal goed uit.

Kan iemand mij vertellen welke Port. Amp/Dac ik er het beste bij kan nemen voor €100 ? heb zelf een Terratec Aureon 5.1 fun geluidskaart in de computer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bij de K550 heb je geen portable amp nodig. Wel kan je een FiiO E10 (€65) voor bij de computer halen. Daar zit wel veel verschil in maar voor portable gebruik heb je het niet nodig. Als je hem gaat gebruik voor in de bus. NIET halen. Het gedreun van de bus lijkt echt versterkt te worden en is echt vreselijk irritant.
Let er ook op dat het geluid een V-shape heeft.
Over het algemeen een hele goede koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ik heb ondertussen mijn V-MODA V80 binnen en vind (in tegenstelling tot mijn Philips Uptown, deze hadden wat burn-in nodig of ik moest er aan wennen) het geluid meteen out of the box erg mooi, ik heb nog niet echt de tijd gehad om er goed naar te luisteren maar het klinkt veelbelovend. :)
Vergeleken met mijn Ultrasone HFI-780 valt me in ieder geval al op dat vocals een stuk mooier en warmer klinken, verder hebben de Ultrasones wel een stuk meer bass dus voor electronische muziek klinkt die ook wel beter maar voor muziek met zang erin vind ik de V-MODA beter klinken.

Ik heb verder weinig problemen met comfort, de oorkussens zijn zacht en de koptelefoon is vrij licht.
Isolatie is niet zo super, maar dat wist ik al door de reviews die ik gelezen had en ik vind het ook niet erg om wat van mijn omgeving te kunnen horen, de muziek zelf lekt verder bijna niet naar buiten.

Ik ben er in ieder geval tevreden mee, ze voelen echt geweldig aan, de geluidskwaliteit kan zich makkelijk meten met mijn (full-size) Ultrasone, het comfort is voldoende voor mij en ze zijn echt een stuk kleiner dan de foto's zouden vermoeden. :)

De levering zelf ging overigens wel lekker snel, op maandag verzonden vanuit Frankrijk en vanmiddag ontvangen, volgens de tracking zijn ze midden in de nacht via zuid-frankrijk naar Keulen overgevlogen en toen naar Eindhoven. :P
Ik had onder Rembours besteld en de verzendkosten waren ~20 euro, vond het wel meevallen.

[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 02-10-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Negakinu schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 17:34:
Trouwens, 31 euro voor de snelle beslissers: http://samenkopen.net/action_product/796684/781616

[afbeelding]

Volgens Tyll van Innerfidelity:

"Man!!! Am I glad I went to the Monoprice booth for a listen to the 8323. This is a seriously good headphone ... and not seriously good for $20, these sounded good for a $80 headphone ... or at least that's what my head was telling me as I listened in the booth. Again, show listening conditions suck, but I was stunned at what I was hearing. Review samples are forthcoming, and I'll be sure to review these cans. You don't really have to wait for the review, however, at $21.59 there's not much to loose."

http://www.innerfidelity....eir-great-cheap-headphone
er zijn er nog enkele beschikbaar in de 2de verkoop. snel zijn..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Na lang mee lezen en wikken en wegen en luisteren heb ik de Sennheiser HD25 1-II besteld. Kwaliteit boven looks maar ben hem zo langzamerhand steeds minder lelijk gaan vinden :-)

De lage prijs hier heeft me over de streep getrokken: http://www.mailamac.nl/se...ijker&utm_source=tweakers

Voor €121,21 thuisbezorgd (Basic edition) en dat vind ik toch een hele nette prijs gezien alle bekende adressen een flinke prijsstijging hebben gehad laatste weken.

In ieder geval allemaal hartelijk dank voor de info hier aanwezig, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabuca schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 21:54:
Na lang mee lezen en wikken en wegen en luisteren heb ik de Sennheiser HD25 1-II besteld. Kwaliteit boven looks maar ben hem zo langzamerhand steeds minder lelijk gaan vinden :-)

De lage prijs hier heeft me over de streep getrokken: http://www.mailamac.nl/se...ijker&utm_source=tweakers

Voor €121,21 thuisbezorgd (Basic edition) en dat vind ik toch een hele nette prijs gezien alle bekende adressen een flinke prijsstijging hebben gehad laatste weken.

In ieder geval allemaal hartelijk dank voor de info hier aanwezig, top.
Is die shop safe? Voor die prijs bestel ik me er meteen ook 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ja, dat is een gerenommeerde mac shop die al lang bestaat. Geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Inderdaad een gerenommeerde shop met goede beoordelingen. Alleen de voorraadstatus schijnt niet altijd te kloppen. Het is mijn eerste bestelling daar. Ik kreeg meteen een mail met factuur en een mail met bestelling zoals je mag verwachten.

Ik heb nog het sennheiser artikelnummer zitten dubbelchecken want de prijs is erg laag en verwachtte misschien dat het om de HD25-SP versie zou gaan maar het is dus echt de 25 1-II Basic edition. Nu afwachten tot hij verstuurd wordt en geleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabuca schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:26:
Inderdaad een gerenommeerde shop met goede beoordelingen. Alleen de voorraadstatus schijnt niet altijd te kloppen. Het is mijn eerste bestelling daar. Ik kreeg meteen een mail met factuur en een mail met bestelling zoals je mag verwachten.

Ik heb nog het sennheiser artikelnummer zitten dubbelchecken want de prijs is erg laag en verwachtte misschien dat het om de HD25-SP versie zou gaan maar het is dus echt de 25 1-II Basic edition. Nu afwachten tot hij verstuurd wordt en geleverd....
Ik heb ze vanmorgen gemailed of die op voorraad was, en nu hebben ze de HD25 offline gehaald. Niet meer te krijgen. Zonder mail terug te sturen... goeie service!

Hopelijk heb jij meer geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:36:
[...]

Ik heb ze vanmorgen gemailed of die op voorraad was, en nu hebben ze de HD25 offline gehaald. Niet meer te krijgen. Zonder mail terug te sturen... goeie service!

Hopelijk heb jij meer geluk!
Als ik op de link klik, staat hij er gewoon voor 121 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Niet echt netjes van ze maar misschien volgt er nog een mail. Ik wacht af en zal de voortgang hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlaadjeBla schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 10:53:
[...]

Als ik op de link klik, staat hij er gewoon voor 121 euro.
Nu is ie terug. Zeer raar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:06

Jrz

––––––––––––

Mijn kussentjes van mijn SH HD580 zijn een beetje (helemaal) op.
Nou vond ik wel een paar DIY tutorials, maar weet iemand nog bijv. een spare part site heirvoor?

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en besteld! Al staat hij nu op "in bestelling" of zo iets

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Ik heb vandaag ook naast de akg k550 ook de brainwavz Hm3 gekocht, dit omdat ik al op zoek was naar een headphonestand en der brainwavz zirconia wel mooi vond, met de nieuwe autumn aanbieding kost de Hm3 + zirconia headstand voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keen87
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 06:50
Verwijderd schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

en besteld! Al staat hij nu op "in bestelling" of zo iets
Ik kan hem nu ook niet meer bestellen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:44
Keen87 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:36:
[...]

Ik kan hem nu ook niet meer bestellen. :?
Headfonia had de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:02
Jrz schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 11:00:
Mijn kussentjes van mijn SH HD580 zijn een beetje (helemaal) op.
Nou vond ik wel een paar DIY tutorials, maar weet iemand nog bijv. een spare part site heirvoor?
gewoon de senn site zelf heeft spares,alleen niet goedkoop,vooral die kussens niet...

43 euro voor een setje dus...

[ Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 03-10-2012 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben er weer hahah
ik heb een paar weken geleden bijna de beats by dre solos gehaald maar bijna iedereen zei me dat ze slecht zijn.
dus heb ik het maar niet gedaan.

ik zoek nu dus nogsteeds een goede koptelefoon.

ik heb het liefst 1 met een goeie bass
ik luister vaak hiphop rap r&b enz..

ik heb de pagina hiervoor een beetje doorgelezen en ik zag daar een paar "bassmonsters" bij staan maar die waren rond de 3/400 euro.. dat is wel boven mijn budget.. (jammergenoeg)

ik zoek dus iets dat beter is dan de beats met een goede bass maar ook t andere geluid moet mooi zijn.
aub help me want ik heb echt een nieuwe koptelefoon nodig :|

alvast bedankt haha }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Waren van die aks on ears en foldable geen bass monsters? Heb er goeie dingen over gehoord. Ik weet niet hor ze heten. Volgens mij iets met dj in de naam. Je vind ze in iig in vrij veel winkels. ~€40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedoel je de akg dj 518?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
De Sony MDR-XB500/XB700 zijn behoorlijke bassmonsters. Ze zijn wel iets minder prettig om naar te luisteren bij gitaarmuziek etc. Maar voor alles wat hiphop, R&B, Dance, Trance of wat dan ook is zijn ze waar voor hun geld met een behoorlijke bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
De Beyerdynamics Dt 770 Pro zijn ook redelijk bass heavy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Beyerdynamic Custom One Pro (nog niet zo lang geleden gereviewd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry :)
Buiten een bevestigingsemail wel niks meer van gehoord. Jij wel Trabuca?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gehoord dat de sony goed is maar ik wil er niet buiten meelopen dat ziet er wel raar uit hahaha toch bedankt :D

ik twijfel nu tussen de AKG dj 518 , Beyerdynamics Dt 770 Pro en de Custom One Pro. welke is volgens jullie het beste van deze 3 en hebben jullie nog wat suggesties ?

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:18:
[...]

Sorry :)
Buiten een bevestigingsemail wel niks meer van gehoord. Jij wel Trabuca?
Nee niks... Ik hou mijn mail nagelbijtend in de gaten. Nu is de kabel van mijn IEMs ook nog eens gesneuveld dus ik zit zonder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

heb hier ter reparatie de AKG 518 DJ net even kunnen testen, deze zijn inderdaad bass heavy, in mijn ogen net iets te, maar het is nog zeker een leuke luisterkoptelefoon, verder ken ik te weinig van koptelefoons om er iets meer over te zeggen.

ik prefereer denk toch de HD25 van sennheiser als ik een bass heavy koptelefoon wil hebben. maar ook die koptelefoon heb ik vorige week maar kort getest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
trabuca schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Nee niks... Ik hou mijn mail nagelbijtend in de gaten. Nu is de kabel van mijn IEMs ook nog eens gesneuveld dus ik zit zonder
En mail ontvangen, geen goed bericht.
Hallo Robert, raar geval, de betaling is wel door Ogone bevestigd, maar nog niet vast te stellen op onze ABN rekening, Nu hebben wij wel het probleem dat deze inmiddels uitverkocht zijn en wij geen alternatief hebben. We zullen het aankoop bedrag terug moeten storten. Excuses voor deze situatie en graag en volgende keer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Vandaag heb ik de Koss Porto Pro ontvangen, hij is veel kleiner dan ik had verwacht! Erg klein, super licht. Ik heb hem gekocht voor het hardlopen, de andere koptelefoons die ik had zaten nooit strak genoeg om op mijn hoofd te blijven zitten. Nu loop ik echter wel tegen een probleem aan, het firm en comfort schuifje. Ik krijg hem met moeite op de comfort stand, en als je niet heel voorzichtig doet schiet hij weer terug op firm. Nu is dat voor tijdens het hardlopen niet zo'n probleem want ik zal hem daar altijd op firm hebben zodat hij minder snel van m'n hoofd glijdt. Maar ik vroeg me af of er een trucje was waardoor dit op te lossen is.

Qua geluid kan ik er nog niet heel veel over zeggen, maar het eerste wat ik dacht is dat voor de prijs die je voor dit product betaald de geluidskwaliteit verbazend goed is. De laagweergave is erg sterk en heeft een behoorlijke punch, de middentonen zijn mooi in balans en daarbij ook nog redelijk goede hoogweergave. En wat een soundstage.. dit had ik niet verwacht van een goedkoop dingetje als dit. Ik heb ze nog niet heel lang kunnen uittesten maar ik ga ze de rest van de avond verder uittesten waarna ik misschien een beter oordeel kan vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabuca schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 17:48:
[...]

En mail ontvangen, geen goed bericht.

[...]
Das redelijk zwak, kunnen ze je ten minste de eerste nabestelling toesturen, met extra korting

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles ok, is verstuurd en wordt vandaag geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:47:
Alles ok, is verstuurd en wordt vandaag geleverd :)
Hier baal ik van. De goedkoopste vind ik nu voor 150 euro, dat is 30 euro meer. Heb gemaild dat ze een nieuwe mogen bestellen en dat ik daar op wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modus47
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Ik vermoed van wel maar in-eardopjes zorgen er toch ook voor dat de omgeving minder tot geen herrie van mij meekrijgt? Zal niet de eerste keer zijn dat ik kwade blikken toegeworpen krijg (gebruik nu de standaard Apple dopjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Modus47 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:38:
Ik vermoed van wel maar in-eardopjes zorgen er toch ook voor dat de omgeving minder tot geen herrie van mij meekrijgt? Zal niet de eerste keer zijn dat ik kwade blikken toegeworpen krijg (gebruik nu de standaard Apple dopjes).
Als dat het geval is zal ik je ten eerste aanraden om voortaan met een wat lager volume te luisteren. Zoek voor de gein eens wat op over tinnitus: http://www.hoorzaken.nl/wat_is_oorsuizen.htm
Even als antwoord op je vraag. Ja, in ears lossen dit probleem voor een groot deel op.
En verder wil ik je doorverweizen naar dit topic voor verdere vragen: Goede onbekende/exotische merken oordopjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Senn HD25 geleverd. prima setje! Grappig genoeg is dit net mijn 25e headphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Voor dikke bass respons zou je ook eens kunnen kijken naar de JVC XX (Xtreme Xplosives) lijn. Amazon.co.uk biedt ze aan voor een goede prijs. De in-ears FX1X zijn nu iets van 8.50 pond. Dus wel iets bijbestellen voor gratis verzenden. En de around ear HAM5X is 30 pond en volgens reviews kan deze het opnemen tegen de Monster Beats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Heb Unique Melody Merlin's besteld in deze combo:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/394560_364007046949516_768379793_n.jpg

Nu zie ik dat "wood plates" ook een optie was:

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/326831_537255246291361_254788395_o.jpg

Ik kan nog switchen. Toch maar wood doen? :P
Lastig om de beoordelen van foto's. Het "probleem" is wel dat je ze een paar jaar moet dragen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 07-10-2012 11:30 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een setje inear; house of marley revolution midnight ravers gehaald. ze hebben wel bass maar geen overdreven bass en de rest van het geluid is mooi! ik ben er wel blij mee, voor maar 35euro heb ik prima geluid! en de kwaliteit van de oortjes zijn ook goed ze gaan moeilijk kapot (hoop ik). ik ga over een paar maandjes de sen hd 25 halen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goed. Bomen en bosverhaal. Je kent 't wel ;)

Mijn gebruik: thuis, voornamelijk tijdens studeren en werken. Comfort is dus belangrijk, evenals geluidskwaliteit (uiteraard). Ik gebruik een MacPro (toren, geen notebook, mocht daar verwarring over ontstaan) als output-device.
Genres: ik luister eigenlijk vanalles. Van klassiek tot punk en jazz tot minimal. Ik luister géén: pop, r&b, hip-hop, Nederlandstalig e.d. Dus een koptelefoon die behoorlijk goed allround presteert lijkt me het beste.
Eisen: comfort, geluidskwaliteit, bouwkwaliteit (vind het waardeloos als ik het plastic hoor kraken). Open of closed maakt me niet zo veel uit, aangezien ik het toch vooral thuis gebruik. Extra aandachtspunt is dat ik een brildrager ben, dus het moet niet te veel op m'n oor of het montuur drukken.
Prijs: tot 150 euro

Tot dusver heb ik de selectie kunnen beperken tot de Audio Technia ATH-M50 en de Grado SR60i's (met L-kussens).

De eerste schijnt betere bass te hebben, maar mindere mids. Bij de tweede schijnt dat precies omgekeerd te zijn.

Heeft er iemand nog andere suggesties? Of doorslaggevende argumenten waarvoor ik voor de een of voor de ander moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:02:
Heeft er iemand nog andere suggesties? Of doorslaggevende argumenten waarvoor ik voor de een of voor de ander moet gaan?
Je gaat voor on-ear merk ik.

Tot €150,- zou ik zeker kijken naar de Alessandro MS-1 ($115,- incl. shipping), dit zijn getweakte Grado SR-125i's - en worden door velen beter gevonden dan het "origineel")

Sennheiser HD25's zijn ook goed te vinden voor die prijs. Prima koptelefoon, gebruik 'm zelf al 7 of 8 jaar.

V-Moda M80 en Beyer DT1350 zijn ook alom geprezen (wel wat boven je budget)

Als je heel veel koptelefoon voor je geld wil, kun je kijken naar de JVC HA-S500. Alleen verkrijgbaar in Japan (via Ebay), maar met zijn $60 overklast het koptelefoon van rond de €150,-

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Hmm, die JVC's zijn best mooi en gaan idd op Ebay voor niet heel veel geld weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylinne
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik wou deze headphones gaan halen: http://www.pixmania.nl/nl...MOtm92I77ICFaTHtAodxE8AzQ de Marshall Major. Iemand hier ervaring mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
skylinne schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:02:
Ik wou deze headphones gaan halen: http://www.pixmania.nl/nl...MOtm92I77ICFaTHtAodxE8AzQ de Marshall Major. Iemand hier ervaring mee? :)
Geen ervaring mee maar word veel te duur gevonden voor wat je krijgt. Als looks het allerbelangrijkste zijn kan je ze best halen.

@sOid

Ik zou zeker voor een open koptelefoon gaan als je hem voor thuis gebruik gebruikt. Deze hebben een veel ruimtelijkere weergave en klinken over het algemeen beter.

[ Voor 16% gewijzigd door Heilige Kaas op 07-10-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
skylinne schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 16:02:
http://www.innerfidelity....heaphone-zound-industries

Ik zou het niet doen, er is voor dat geld wel wat beters te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylinne
Redblader schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:26:
[...]

http://www.innerfidelity....heaphone-zound-industries

Ik zou het niet doen, er is voor dat geld wel wat beters te vinden. :)
bedankt voor je reactie, ik had een ander filmpje gezien en daar zeiden ze dat het geluid juist wel goed was... Maarja dit filmpje is wel geloofwaardiger. Dan maar verder zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
skylinne schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:04:
[...]

bedankt voor je reactie, ik had een ander filmpje gezien en daar zeiden ze dat het geluid juist wel goed was... Maarja dit filmpje is wel geloofwaardiger. Dan maar verder zoeken :P
Wat zijn precies je eisen en je budget?
Misschien dat we je dan nog verder kunnen helpen, je kan ook nog op die site die ik net linkte wat reviews doorlezen, er staan naar mijn mening goed leesbare en informatieve reviews op. :)

Je kan kiezen tussen verschillende categorieën dus kijk maar wat het beste bij je eisen past:
http://www.innerfidelity.com/headphonereviews

[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 07-10-2012 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

De tips van mn in-ears (Brainwavz M2) zijn kwijt/kapot, waar kan ik een paar fatsoenlijke nieuwe halen?

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooooody schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Je gaat voor on-ear merk ik.

Tot €150,- zou ik zeker kijken naar de Alessandro MS-1 ($115,- incl. shipping), dit zijn getweakte Grado SR-125i's - en worden door velen beter gevonden dan het "origineel")

Sennheiser HD25's zijn ook goed te vinden voor die prijs. Prima koptelefoon, gebruik 'm zelf al 7 of 8 jaar.

V-Moda M80 en Beyer DT1350 zijn ook alom geprezen (wel wat boven je budget)

Als je heel veel koptelefoon voor je geld wil, kun je kijken naar de JVC HA-S500. Alleen verkrijgbaar in Japan (via Ebay), maar met zijn $60 overklast het koptelefoon van rond de €150,-
Ha, dank! Nu neig ik naar twee andere :p
De Alessandro MS-1 of MS-1's en de Sennheiser HD25-II.

Pluspunten MS1: vind het design mooier, iets goedkoper, schijnt een betere soundstage te hebben dan de HD25
Pluspunten HD25: goed te koop in NL, betere bass, gesloten dus ook bruikbaar in OV e.d., opvouwbaar, los te koppelen snoer...

Mis ik iets? Naar wat voor muziek luister jij met je HD25's? Is klassiek daar ook goed mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylinne
Redblader schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:44:
[...]

Wat zijn precies je eisen en je budget?
Misschien dat we je dan nog verder kunnen helpen, je kan ook nog op die site die ik net linkte wat reviews doorlezen, er staan naar mijn mening goed leesbare en informatieve reviews op. :)

Je kan kiezen tussen verschillende categorieën dus kijk maar wat het beste bij je eisen past:
Ik ben opzoek naar headphones voor ma. €80,00 ongeveer. Maar bedankt voor de site er staan wel een aantal interessante modellen tussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:44:
[...]

Of Headfonia.com natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
Een vraagje namens een vriendin van mij, haar zoon is doof.
Hij heeft op zijn kamer (begeleid wonen) een paar luidsprekers staan die flinke bas produceren maar gezien het volume waar hij ze op moet zetten komen er toch klachten van de begeleiding.

Nu wil hij dus een hoofdtelefoon die veel bas geeft (speelt met name games) iemand een suggestie welke hij het beste kan nemen?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

sOid schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:58:
[...]

Ha, dank! Nu neig ik naar twee andere :p
De Alessandro MS-1 of MS-1's en de Sennheiser HD25-II.

Pluspunten MS1: vind het design mooier, iets goedkoper, schijnt een betere soundstage te hebben dan de HD25
Pluspunten HD25: goed te koop in NL, betere bass, gesloten dus ook bruikbaar in OV e.d., opvouwbaar, los te koppelen snoer...

Mis ik iets? Naar wat voor muziek luister jij met je HD25's? Is klassiek daar ook goed mee te doen?
Het zijn 2 hele verschillende koptelefoons.

De MS1 is open, dus lekt (veel) geluid bij het luisteren. De MS1 (en vrijwel alle Grado's) zijn heel ruimtelijk en gedetailleerd. De nadruk ligt op het middenbereik en het hoog. Voor klassiek zijn Grado's de ultieme keuze.
De HD25's zijn totaal niet gedetailleerd, hebben een zeer kleine soundstage en eigenlijk maat een matig hoog. Het is gewoon een extreem leuke koptelefoon dankzij de bump in de sub-bass. Erg geschikt voor rock, pop, gewoon lekker luisteren zonder je in te spannen om alle details te moeten horen.

Ik gebruik de HD25's momenteel alleen nog voor films, docu's, uitzending gemist etc. op mijn laptop. Voor muziek gebruik ik een Grado RS2i (open) en Beyer DT1350 (gesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

VieSix schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:44:
Een vraagje namens een vriendin van mij, haar zoon is doof.
Hij heeft op zijn kamer (begeleid wonen) een paar luidsprekers staan die flinke bas produceren maar gezien het volume waar hij ze op moet zetten komen er toch klachten van de begeleiding.

Nu wil hij dus een hoofdtelefoon die veel bas geeft (speelt met name games) iemand een suggestie welke hij het beste kan nemen?
100% doof? Dus het gaat puur om de beleving van de bass?

Met een DJ koptelefoon zit je dan vrijwel altijd goed. Die hebben meer bass (vooral sub-bass) dan de meer "audiofiele" modellen. Een simpele Sennheiser 212 volstaat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:21
Mooooody schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:56:
[...]

100% doof? Dus het gaat puur om de beleving van de bass?

Met een DJ koptelefoon zit je dan vrijwel altijd goed. Die hebben meer bass (vooral sub-bass) dan de meer "audiofiele" modellen. Een simpele Sennheiser 212 volstaat al.
Thnx, Ik speel het aan hem door.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Mooooody schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:50:
[...]

De HD25's zijn totaal niet gedetailleerd, hebben een zeer kleine soundstage en eigenlijk maat een matig hoog. Het is gewoon een extreem leuke koptelefoon dankzij de bump in de sub-bass. Erg geschikt voor rock, pop, gewoon lekker luisteren zonder je in te spannen om alle details te moeten horen.

Ik gebruik de HD25's momenteel alleen nog voor films, docu's, uitzending gemist etc. op mijn laptop. Voor muziek gebruik ik een Grado RS2i (open) en Beyer DT1350 (gesloten).
Dit wil ik even nuanceren. Vooral dat "De HD25's zijn totaal niet gedetailleerd". Je vergelijkt de HD25-1 II hier met een RS2i en DT1350. Die zijn respectievelijk 600,- en 250,- terwijl de HD25-1 ongeveer 150,- is. Je moet toegeven dat er voor 150,- niet veel beters te koop is op het gesloten, portable headphone gebied dan de HD25-1 II. Ik zelf vind de HD25-1 II ook een stuk muzikaler dan de DT1350.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet de NIN man (:p) gelijk geven. De HD25 is veruit de muzikaalste van de twee. De DT1350 heb ik 1 week gehouden en doorverkocht, wat was me dat.

Gisteren naar de Momentum geluisterd, een softe Senn noem ik het, maar ik moet er nog wat meer naar luisteren, in een betere omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Mooooody schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:50:
[...]

Het zijn 2 hele verschillende koptelefoons.

De MS1 is open, dus lekt (veel) geluid bij het luisteren. De MS1 (en vrijwel alle Grado's) zijn heel ruimtelijk en gedetailleerd. De nadruk ligt op het middenbereik en het hoog. Voor klassiek zijn Grado's de ultieme keuze.

Top, dank je wel. Zojuist de knoop doorgehakt en de HD25 besteld. Leek toch wat veelzijdiger dan de MS1. Ik heb nu een Sony MDR-V250, dus het is hoe dan ook een upgrade :)

Ben wel benieuwd of het goed samen gaat met bril. Sommige on-ears (voornamelijk van AKG) zitten echt te strak. Maar goed, dan verkoop ik 'm wel weer.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
sOid schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:18:
[...]

Top, dank je wel. Zojuist de knoop doorgehakt en de HD25 besteld. Leek toch wat veelzijdiger dan de MS1. Ik heb nu een Sony MDR-V250, dus het is hoe dan ook een upgrade :)

Ben wel benieuwd of het goed samen gaat met bril. Sommige on-ears (voornamelijk van AKG) zitten echt te strak. Maar goed, dan verkoop ik 'm wel weer.

Nogmaals bedankt!
Lenzen? Is makkelijker dan je HD25 verkopen omdat hij te strak op je bril zit. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Mijn V-Moda is helaas aan het stuk gaan. Heb deze 2/3 jaar vrij intensief gebruikt en met veel plezier.

Nu kan ik via mijn rentepunten voor de helft van de prijs een koptelefoon uitzoeken. Als de prijs gelijk is welke zouden jullie dan kiezen

http://nl.akg.com/akg-pro...l/~/product/k-495-nc.html
http://nl.akg.com/akg-k550-nl/k-550.html

De laatste lijkt mij fijner te zitten maar dat weet ik niet zeker. Luister voornamelijk naar dance en Engelse pop bands.
Pagina: 1 ... 25 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.