• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Mijn bestelling van mp4nation is binnen. Ik had daar een tijdje geleden deze headphone stands gehaald. Ze kosten toen slechts $8 ofzo dus ik had er meteen twee gehaald.
Nou moet ik zeggen dat ze wel behoorlijk klein zijn en ze houden de koptelefoon maar net. Er stond ook bij dat die voor kleine koptelefoons bedoeld is maar dat weerhield me er niet van er twee te halen. Als je ziet dat die Omega dingen over de 100 euro zijn...

Opzich ziet het er best netjes uit! Wat ik niet snap is waarom ik twee voetjes heb gekregen en 4 stangetjes :+ Zal wel een foutje van ze zijn.

Hier enkele foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/9782/dscf1705z.jpg
Shot at 2012-09-06
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/4448/dscf1707a.jpg
Shot at 2012-09-06
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/8981/dscf1708j.jpg
Shot at 2012-09-06

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Heilige Kaas schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:52:
Nou moet ik zeggen dat ze wel behoorlijk klein zijn en ze houden de koptelefoon maar net.
Het ziet er inderdaad niet al te stevig uit. Volgens mij had ik voor 3 - 4 keer dat bedrag ooit deze AKG-stand gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vl9JgLwp74FYPPRM8qKSxjQ2/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vFdkKzUVLjDEju8DTmqkhFjI/full.jpg

Ziet er wat simpel uit, maar is in het echt behoorlijk chique door het gebruik van zachte materialen en een goede afwerking.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Negakinu schreef op donderdag 06 september 2012 @ 12:52:
[...]

Ik heb de Uptown nog niet gedurende langere tijd gehoord dus kan weinig over de vergelijking zeggen. Ik merk wel dat hij erg fan is van de AD2000 terwijl ik die zelf veel te veel een V-curve vond hebben. Dus overdreven veel nadruk op treble en bass. Toen ik pas begon met goed geluid zoeken vond ik V-curves ook altijd het meest indrukwekkend. Het detail vliegt je om de oren en de bass beukt zelfs als een track weinig bass heeft. Nu wordt ik er snel een beetje moe van en grijp steeds vaker naar een neutraal en naturel geluid. De HM5 sluit, voor het budget, tegenwoordig erg goed aan op mijn smaak. Het blijf natuurlijk een koptelefoon van 100 euro en er zijn er veel die het op alle vlakken beter doen maar voor het geld dat ik er voor betaald heb heb ik nog nooit een hoofdtelefoon gehad die beter op mijn smaak aansluit.

In zijn opmerking over dat de HM5 klinkt alsof je in een betonnen tunnel muziek luistert kan ik me niet vinden. Een gesloten hoofdtelefoon die stevig isoleert heeft altijd een beetje een boxed-in geluid. Daar ontkom je gewoon niet aan. Als dit je stoort moet je altijd voor een open model kiezen. Ik hoor zelf geen reverb en vind hem juist rustig en beheerst klinken. Die reverb hoor ik eerder in mijn HD25-1 II, maar zelfs daar stoor ik me er totaal niet aan omdat het echt niet opvalt als je er niet bewust naar zoekt. Een lichte, plastic behuizing vibreert gewoon anders dan een gedempte, zware of houten behuizing. Niet dat hout per definitie beter is, het ligt ook aan de implementatie.

Ik ga in ieder geval de Uptowns een langere tijd proberen te lenen om een duidelijker beeld te krijgen. Het kan natuurlijk dat Philips deze keer echt een topper gemaakt heeft. :) Ik hoor er veel goede verhalen over in ieder geval. De mensen wiens mening over audio ik vertrouw zijn trouwens ook allemaal net zo onder de indruk van de HM5 als ik. Dat soort kwaliteit kostte 10 jaar geleden gewoon het driedubbele. Het is bizar hoe veel geluid je voor je geld krijgt tegenwoordig. Dat was vroeger echt anders.
Thanks :) . Ja, dat je een minder natuurlijk geluid hebt met gesloten koptelefoons heb ik gemerkt. Dat weet je ook pas nadat je een open koptelefoon hebt beluisterd.
Ik twijfel nog steeds tussen de FA-011 en de HM5, waarbij ik verwacht dat de FA-011 meer mijn ding is en de HM5 is handiger omdat niet meeluistert als je hem op hebt. Daarbij is de FA-011 of de opvolger daarvan nog niet leverbaar en het is ook niet duidelijk wanneer die moet komen. Dus grote kans dat ik een dezer dagen voor de mp4nation overstag ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
FeaR schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:59:
[...]

Het ziet er inderdaad niet al te stevig uit. Volgens mij had ik voor 3 - 4 keer dat bedrag ooit deze AKG-stand gekocht:

Ziet er wat simpel uit, maar is in het echt behoorlijk chique door het gebruik van zachte materialen en een goede afwerking.
Volgens mij is dit precies hetzelfde Chinese OEM produkt als deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.mp4nation.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/h/ths_3_1.jpg

$29 bij Mp4nation.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
De uptown heeft overigens nu een leuke actieprijs voor de zwarte uitvoering bij hoodtelefoonstore.nl:

http://www.hoofdtelefoons...tiscape-uptown-zwart.html

Afbeeldingslocatie: http://img.cbcdn.net/products/162081/philips-citiscape-uptown-zwart.jpg?width=250&height=350

[ Voor 23% gewijzigd door PatrickG op 07-09-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:32:
De uptown heeft overigens nu een leuke actieprijs voor de zwarte uitvoering bij hoodtelefoonstore.nl:

http://www.hoofdtelefoons...tiscape-uptown-zwart.html

[afbeelding]
Hier is ie nog een tientje goedkoper. :) http://www.discountking.n...eadband-shl5905bk-10.html

EDIT: Ah helaas. Maar 1,50 goedkoper door de verzendkosten. Toch weer 1,50 waarvan je een ijsje kunt kopen. :p

[ Voor 9% gewijzigd door Negakinu op 07-09-2012 15:46 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Nou, je opmerking is toch wel in enige zin nuttig, de zilveren versie is daar wel veel goedkoper dan bij de rest:
http://www.discountking.n...eadband-shl5905gy-10.html

:)

Overigens las ik op Head-Fi dat iemand hem wel erg zacht vond qua volume, wat hij oploste door een FiiO E6. Ik heb een philips koptelefoon van 8 euro thuis en die heeft hetzelfde. Zou Philips aan een soort van bescherming doen? Dat is wel jammer, want toen ik vorige keer in het vliegtuig lekker muziek wilde luisteren op m'n iphone was het volume nét aan de zachte kant om lekker te kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 15:53:
Nou, je opmerking is toch wel in enige zin nuttig, de zilveren versie is daar wel veel goedkoper dan bij de rest:
http://www.discountking.n...eadband-shl5905gy-10.html

Overigens las ik op Head-Fi dat iemand hem wel erg zacht vond qua volume, wat hij oploste door een FiiO E6. Ik heb een philips koptelefoon van 8 euro thuis en die heeft hetzelfde. Zou Philips aan een soort van bescherming doen? Dat is wel jammer, want toen ik vorige keer in het vliegtuig lekker muziek wilde luisteren op m'n iphone was het volume nét aan de zachte kant om lekker te kunnen genieten.
Volume hangt af van de impedantie van een koptelefoon. Letterlijk de weerstand. Hoe efficiënt kunnen de drivers omgaan met de geleverde stroom uit de bron (mp3speler/versterker/telefoon etc). Als die persoon de hoofdtelefoon te zacht vindt heeft hij een te zwakke bron. Tevens zijn er veel mensen wiens bron juist een cap heeft op het volume. Mijn Sansa Clip+ kan bijvoorbeeld door een beveiliging niet harder dan een bepaald aantal db. Dit moet je specifiek wijzigen in het optie menu. Veel mensen weten dit niet en gebruiken de Clip dan zonder te beseffen dat het volume harder kan. :) Als je koptelefoon te zacht klinkt vanuit je dagelijkse speler en er zit geen cap op het volume dan is de hoofdtelefoon niet efficiënt genoeg om zonder versterker tot redelijk volume te komen en zul je dus een versterker moeten gebruiken.

Handig linkje: http://www.head-fi.org/a/headphone-impedance

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Duidelijk verhaal. Veel informatie op die website overigens, kan ik nu op m'n werk even niet helemaal tot me nemen.
Toch vraag ik me wel af of er iets iets met die Philips headphones omdat ik het zelf al vond bij m'n SPH2000 (pricewatch: Philips SHP2000 (Zwart)), die je voor 5 euro natuurlijk helemaal geen serieuze deelnemer kan noemen. En dan lees je het bij iemand zijn bevindingen over die Uptown ook nog eens.
Ik zou er bijna eentje kopen om vervolgens naar jou toe te sturen voor een test :P

Die SPH2000 heeft overigens 32ohm

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 07-09-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:13:

Ik zou er bijna eentje kopen om vervolgens naar jou toe te sturen voor een test :P

Die SPH2000 heeft overigens 32ohm
Je mag me altijd dingen kopen. ;)

En 32ohm is best efficiënt. Je zou uit een normale portable bron geen last van een te laag volume moeten hebben. Ik vermoed dat er iets anders aan de hand is. Heb je al eens een andere bron geprobeerd?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ja, mijn computer. Daar zit echter een monitor speaker van Dell tussen waardoor het je volume nog eens harder kunt zetten middels een volumeknop.
En het ligt er misschien ook aan hoe hard je iets wilt luisteren. Ik ben het gewoonweg niet gewend dat ik een apparaat op de luidste stand kan zetten zonder dat het pijn doet. Maar de Grado sr60i gaat vaak ook op max volume met de iphone. Ik zal vanavond of morgen nog eens kijken wat het verschil is met de Philips en de HD 25-1 ii, want de Grado's liggen bij mn broertje. Misschien dat ze allemaal net zo luid klinken via de iphone en is dat gewoon een slechte muziek output.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickG op 07-09-2012 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Trouwens, 31 euro voor de snelle beslissers: http://samenkopen.net/action_product/796684/781616

Afbeeldingslocatie: http://images2.monoprice.com/productlargeimages/83231.jpg

Volgens Tyll van Innerfidelity:

"Man!!! Am I glad I went to the Monoprice booth for a listen to the 8323. This is a seriously good headphone ... and not seriously good for $20, these sounded good for a $80 headphone ... or at least that's what my head was telling me as I listened in the booth. Again, show listening conditions suck, but I was stunned at what I was hearing. Review samples are forthcoming, and I'll be sure to review these cans. You don't really have to wait for the review, however, at $21.59 there's not much to loose."

http://www.innerfidelity....eir-great-cheap-headphone

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Iemand ervaring met recordcase.de? Zij hebben de AKG 550 nog wel voor een leuke prijs en berekenen geen verzendkosten..

http://www.recordcase.de/cgi-bin/shop/lshop.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
PatrickG schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 14:05:
Iemand ervaring met recordcase.de? Zij hebben de AKG 550 nog wel voor een leuke prijs en berekenen geen verzendkosten..

http://www.recordcase.de/cgi-bin/shop/lshop.cgi
Beschikbaarheid is pas 8.10.2012.. Wel erg nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Net even langs de mediamarkt geweest om te luisteren naar de Philips Uptown, maar die hadden ze natuurlijk weer niet. Ze hadden verder van alles, beats, sms, marley?, peaq, bose, philips (behalve de uptown en fidelio modellen) en sennheiser.
Dus toch maar wat koptelefoons beluisterd gezien ik er toch was. Ik had nog m'n eigen Sennheiser HD25-1 bij me als vergelijkingsmateriaal, maar die kon je ook slechts bij een paar koptelefoons aansluiten. Waaronder de Bose serie, en die vielen me eigenlijk best tegen. De Ae2, was echt saai en nou niet echt gedetailleerd vergeleken bij m'n sennheisers. De beats-serie vond ik echt overdreven. Veel koptelefoons klonken ook net alsof je gewoon in je auto naar de radio luistert via gemiddelde speakers. Sprong eigenlijk niet echt iets tussenuit. Bewijst toch maar dat de mijne zo slecht nog niet zijn :P

Wel jammer van die Uptowns, dat is toch juist een leuke serie.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Negakinu schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:03:
[...]

Volume hangt af van de impedantie van een koptelefoon. Letterlijk de weerstand. Hoe efficiënt kunnen de drivers omgaan met de geleverde stroom uit de bron (mp3speler/versterker/telefoon etc).

Handig linkje: http://www.head-fi.org/a/headphone-impedance
Helaas is het artikel hier niet erg duidelijk in, maar impedantie speelt wel een rol maar bepaalt de efficiency niet volledig. Dat zit 'm in meer zaken die ik helaas niet exact ken. Ik ken Sennheiser HD-25's (70 Ohm) die veel harder zijn op hetzelfde volume als 32-Ohm Grados, om een voorbeeld te noemen.

Ik heb echter ook 11-Ohmse Ultimate Ears UE-11's, en die gaan echt, echt heel hard met de juiste bron.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

op men telefoon (HTC Desire S) gaan mijn Beyers (DT250/ 250Ohm) luid genoeg,
maar op men tabblet (Samsung Galaxy Tab2/wolfson DAC) die een veel betere audio chip zou hebben, is hij echt veel te stil,
toch wel spijtig dat er zoveel verschil op de bron kan zitten bij die mobile devices, ik had de koptelefoon in de winkel getest op men telefoon en vond dit wel luid genoeg, maar nu met de tabblet moet ik telkens mijn Fiio gebruiken.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• Heilige Kaas
Ik heb even wat toe te voegen over de AKG K550. Ik heb ze nu al een tijdje en merk behoorlijk wat verschil. Ten eerste is de vervelende boost op sis klanken/snares weg. Hier zat elke een harde vervelende toon. Het geluid is een stuk neutraler.
Het geluid is ook een stuk natuurlijker geworden. Waar eerst het geluid een beetje als uit een doos klonk en een beetje geforceerd klinkt het nu aardig natuurlijk.
Wat ik wel nog erg jammer vind is het geluid rond de 100hz. Dit is erg zacht. Iets wat de ath-m50's ook hadden. Hierdoor klinkt het geluid veel minder vol (lage stemmen of een basgitaar) Ik denk dat dit een v-shape frequency response word genoemd. heb ik gelijk?
Op mijn cowon j3 gebruik ik soms de mach3bass functie. Dit geeft hem een lekkere boost in de bass. Ik heb zelf ook een beetje met de eq zitten spelen waar ik vooral die bump bij de 100hz een boost heb gegeven.
De e10 zijn bassboost heb ik ook maar altijd aan staan. Alleen is het jammer dat dit niet geld over de line out (toch?) en dat betekend dat ik dat wel zou missen als ik een o2amp koop.
Hij dempt ook niet zo heel goed, beter dan de m50's maar hij heeft de neiging om het motor van de bus te versterken.Of zo lijkt het te miste.

Al met al ben ik alsnog zeer tevreden met de koptelefoon. Al helemaal omdat ik nu qua kwaliteit echt in de high end zit.

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:18:
Wat ik wel nog erg jammer vind is het geluid rond de 100hz. Dit is erg zacht. Iets wat de ath-m50's ook hadden. Hierdoor klinkt het geluid veel minder vol (lage stemmen of een basgitaar) Ik denk dat dit een v-shape frequency response word genoemd. heb ik gelijk?
Yep! Dip in de mids. De meeste hoofdtelefoons hebben hier eigenlijk wel last van. Een lichte V-curve komt ontzettend vaak voor. Soms lijken de mids ook een lager volume te hebben omdat de bass en treble een nadruk heeft.
Op mijn cowon j3 gebruik ik soms de mach3bass functie. Dit geeft hem een lekkere boost in de bass. Ik heb zelf ook een beetje met de eq zitten spelen waar ik vooral die bump bij de 100hz een boost heb gegeven.
De e10 zijn bassboost heb ik ook maar altijd aan staan. Alleen is het jammer dat dit niet geld over de line out (toch?) en dat betekend dat ik dat wel zou missen als ik een o2amp koop.
Als je de hele tijd bass eq gebruikt kun je beter een andere hoofdtelefoon zoeken dan constant bass toevoegen vanuit je bron. Dat lijkt mij op den duur in ieder geval een logischere investering. :)
Al met al ben ik alsnog zeer tevreden met de koptelefoon. Al helemaal omdat ik nu qua kwaliteit echt in de high end zit.
De K550 is stiekem mid-fi. Hi-fi zijn modellen als de LCD2, LCD3, Stax SR/Omega, HD800 etc. Als K550 hi-fi is, wat zijn die anderen dan? :) Neemt niet weg dat de K550 vast super is.

too old, too cold

Verwijderd

Negakinu schreef op woensdag 12 september 2012 @ 12:41:

Als je de hele tijd bass eq gebruikt kun je beter een andere hoofdtelefoon zoeken dan constant bass toevoegen vanuit je bron. Dat lijkt mij op den duur in ieder geval een logischere investering. :)
En dan zou ik zeker niet voor de O2 gaan. Ik denk dat op die van mij al 4 mm stof ligt :D

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:57:
[...]

En dan zou ik zeker niet voor de O2 gaan. Ik denk dat op die van mij al 4 mm stof ligt :D
Yup. De O2 is geen hardware bass EQ.

too old, too cold

Verwijderd

Kan iemand mij helpen ik heb een creative tactic 3D Sigma headset en ik heb een probleem :(.Het rare is Hij speelt wel geluid af alleen via Generic usb audio maar de software van creative herkent hij niet :(. Ik heb all zo`n 5 keer de driver opnieuw geinstalleerd maar hij blijft op Generic usb audio staan inplaats van op Headset tactic 3D :(. Ik heb dit probleem all zo`n jaar maar nu vond ik het maar eens tijd om hulp te vragen op een forum. Hoop op een reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:30

Nox

Noxiuz

MikeVM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 02:20:
maar op men tabblet (Samsung Galaxy Tab2/wolfson DAC) die een veel betere audio chip zou hebben, is hij echt veel te stil,
toch wel spijtig dat er zoveel verschil op de bron kan zitten bij die mobile devices, ik had de koptelefoon in de winkel getest op men telefoon en vond dit wel luid genoeg, maar nu met de tabblet moet ik telkens mijn Fiio gebruiken.
Heb je het al eens getest met een echte headamp? Mijn DHD kan hard zat, mijn FiiO E9 zet ik vaak niet eens echt harder. Maar het klinkt allemaal wat gedailleerder. Vooral in het laag. Hoewel hard zat leuk is gaat het om kwaliteit en ik merk op een of andere manier dat mijn telefoon het nu allemaal op zijn gemakje speelt.

Helaas kan ik niet verder testen want mijn DT990 is kapot en ter reparatie (Dit duurt verdomme al een maand!) en mijn oude HD485 is echt een marteltuig geworden in het jaar dat ze liggen te verstoffen. Ik weet precies waarom ik mijn koptelefoon vervangen heb :/

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik heb een Fiio E17, is dat goed?
hopelijk heb ik morgen alle kabels, om de fiio digitaal op mijn tabblet aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wie van jullie weet er toevallig een koptelefoon die qua geluid op die van de Sennheiser hd650 of hd518 lijkt? De hd518 is mijn eerst koptelefoon en die vind ik een heerlijk geluid hebben. De hd650 had ik in de winkel geluisterd en die vond ik ook geweldig klinken.
In deze grafiek kan je ook zien dat ze ongeveer hetzelfde geluid hebben.

Welke (high end) koptelefoons delen een beetje dit heerlijke geluidsbeeld. Het liefst eentje die 'beter' is dan de hd650. En wat meer hoog mag ook hoeft niet. Ik ga ze toch een keer luisteren

edit: De Q701 en hd700 lijken er wel een beetje op.

[ Voor 8% gewijzigd door Heilige Kaas op 14-09-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heilige Kaas schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 19:06:
Wie van jullie weet er toevallig een koptelefoon die qua geluid op die van de Sennheiser hd650 of hd518 lijkt? De hd518 is mijn eerst koptelefoon en die vind ik een heerlijk geluid hebben. De hd650 had ik in de winkel geluisterd en die vond ik ook geweldig klinken.
In deze grafiek kan je ook zien dat ze ongeveer hetzelfde geluid hebben.

Welke (high end) koptelefoons delen een beetje dit heerlijke geluidsbeeld. Het liefst eentje die 'beter' is dan de hd650. En wat meer hoog mag ook hoeft niet. Ik ga ze toch een keer luisteren

edit: De Q701 en hd700 lijken er wel een beetje op.
Als je van het Sennheiser geluid houdt dan kan je AKG beter links laten liggen. Beter dan de hd650 is de hd700. Maar vergeet niet dat de hd650 ook al een topper is. Zeker vanaf je hd518 is dit een upgrade. Let wel dat je een hd650 in de meeste gevallen moet ampen

• Heilige Kaas
brilsmurfffje schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:35:
[...]

Als je van het Sennheiser geluid houdt dan kan je AKG beter links laten liggen. Beter dan de hd650 is de hd700. Maar vergeet niet dat de hd650 ook al een topper is. Zeker vanaf je hd518 is dit een upgrade. Let wel dat je een hd650 in de meeste gevallen moet ampen
Ik ben ook al in het bezit van een akg k550. En dan is de hd650 me een net te kleine upgrade. Ik zal eens naar de hd700 luisteren daar ben ik wel benieuwd naar. De hd800 is te analytisch of niet?

• Negakinu
LCD-2 is in mijn ogen de logische upgrade van de Hd650 sound. LCD-3 is nog veel te duur nu.

EDIT: plaatje erbij. :)

Afbeeldingslocatie: http://jaben.com.my/shopping2/images/D/lcd2.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Negakinu op 15-09-2012 11:02 ]

too old, too cold

• Heilige Kaas
De lcd3 heb ik al eens beluisterd en wat ik in die korte tijd kon horen vond ik het niet de prijs waard. Koptelefoon+aftermarket kabel iets van 2800 euro.
Die lcd2 is dan 'maar' 1000 euro. Het geluid zelf sprak me ook aan. Gewoon lekker vol en niks oveerheersend.
ik weet alleen niet of t wel een goede keuze is want hij zat niet echt geweldig. Ik heb volgens mij een te smal hoofd. Maar daar vind ik misschien wel wat op.

Voorlopig heb ik er toch het geld niet voor. Maar het blijft leuk om te luisteren en gewoon rondkijken. Ik heb ook net pas de akg k550 en als ik wéér een nieuwe haal gaat mijn ma denk ik door het lint. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Lovende review over de philips uptown. Hij vergelijkt hem ook met de M50.

http://youtu.be/xWJ8Xeve5_o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
iemand ervaring met de sony mdr-v55?
Ik heb ze een tijd geleden gehoord, ze waren wel goed, en voor 64 euro op amazon.de kan he tniet mis zijn...

Ik twijfel of ik ze zou kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
PatrickG schreef op zondag 16 september 2012 @ 11:21:
Lovende review over de philips uptown. Hij vergelijkt hem ook met de M50.

http://youtu.be/xWJ8Xeve5_o
Heb je ondertussen al een koptelefoon besteld?
Zo niet dan raad ik je aan om gewoon de Uptowns te bestellen, als ze niet bevallen kan je ze altijd nog gewoon terug sturen. :)

Het is in ieder geval gewoon een erg goede koptelefoon en aan je posts te zien de afgelopen tijd zit je er al lang over te twijfelen, gewoon een keer bestellen dus dan weet je zeker of het wat voor je is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Laatst online: 30-12-2021
De Uptowns (en meerdere Philips) zijn 2 maanden op proef niet goed geld terug actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Redblader schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:19:
[...]

Heb je ondertussen al een koptelefoon besteld?
Zo niet dan raad ik je aan om gewoon de Uptowns te bestellen, als ze niet bevallen kan je ze altijd nog gewoon terug sturen. :)

Het is in ieder geval gewoon een erg goede koptelefoon en aan je posts te zien de afgelopen tijd zit je er al lang over te twijfelen, gewoon een keer bestellen dus dan weet je zeker of het wat voor je is. ;)
Ik heb in ieder geval een sennheiser hd25-1 ii en een grado sr60i. De grado is echter hinderlijk voor m'n vriendin omdat ze gewoon verplicht meeluistert en het is niet echt iets voor gamen of series kijken. Die heb is nu naar m'n broertje gegaan. Ik zocht nog een hoofdtelefoon naast de HD25-1, eentje die de muziek echt gaaf weergeeft en ook extra bass, o.a. heeft voor films. Eentje waarbij ook het instrumentale wat meer naar voren komt.

De uptowns ga ik deze week bestellen, ik ben nog niet helemaal over de kleur uit. Ik denk dat het gewoon de zwarte versie wordt. Die is niet op voorraad bij de webshop waar ik hem wil bestellen. Bij de meeste andere ook niet btw. Dus ja, ik heb eindelijk besloten. :)

Edit: besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 01:06:
[...]

Ik ben ook al in het bezit van een akg k550. En dan is de hd650 me een net te kleine upgrade. Ik zal eens naar de hd700 luisteren daar ben ik wel benieuwd naar. De hd800 is te analytisch of niet?
De HD650 zit toch best nog wel heel een trapje boven de K550 hoor, maar je moet de Senn degelijk ampen.
Een upgrade van de HD650 is zoals Erik zegt logischerwijs de LCD2. De HD700 is toch net weer iets anders als de HD650 en is zeer selectief qua amp. Ik vind 'em prachtig maar ik zou die niet kopen als upgrade voor de HD650.

Makkelijk gezegd als je ze allemaal hebt natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik op zoek naar een hoofdtelefoon die zoveel mogelijk van het omgevingsgeluid uitsluit. Nu moet ik het volume van mijn HD205 veel teveel de hoogte injagen met steeds oorsuizen als gevolg. Ook wil ik een stapje hoger gaan van kwaliteit.
Het doel is om het te gebruiken voor DJ'ing. Ook al staat er op elk forum wel éénmmaal de HD25, toch geloof ik dat er ander en beter is. Mijn budget is 100-200, dus een flinke middenmotor zou leuk zijn. Iemand aanraders of reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
DjPièdro schreef op maandag 17 september 2012 @ 09:49:
Nu ben ik op zoek naar een hoofdtelefoon die zoveel mogelijk van het omgevingsgeluid uitsluit. Nu moet ik het volume van mijn HD205 veel teveel de hoogte injagen met steeds oorsuizen als gevolg. Ook wil ik een stapje hoger gaan van kwaliteit.
Het doel is om het te gebruiken voor DJ'ing. Ook al staat er op elk forum wel éénmmaal de HD25, toch geloof ik dat er ander en beter is. Mijn budget is 100-200, dus een flinke middenmotor zou leuk zijn. Iemand aanraders of reviews?
HD25-1 II is niet voor niets de meest gebruikte DJ hoofdtelefoon ter wereld. Isoleert goed, onverwoestbaar, goed geluid, goede midbass voor duidelijk hoorbare kicks en beat matching, verwisselbare kabels, draaibare oorschelpen...

Afbeeldingslocatie: http://www.kts.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/d/hd25-1-ii.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 17-09-2012 11:02 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 10:49
De enige reden waar je met dat budget niet voor de HD25-1 II zou gaan die ik kan bedenken is dat je liever een koptelefoon hebt die over je oren gaat ipv erop blijft zitten. Echt een onverwoestbaar en prima klinkend apparaat. Ik heb na 6 jaar maar eens de kussentjes vervangen maar verder nog nooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat zou dan een goede amp zijn voor de hd650 of hd700? Ik heb nu alleen nog maar een FiiO e10 en dat gaat voorlopig nog wel blijven. Maar denk je dat de O2 amp een goede goedkope toevoeging is of niet?
En wat ik me kan herinneren van de h650 op mijn fiio e10 is toch wel dat de k550 een beter geluid geeft dan de hd650. Op het gebied van detailering dan. Het fijt dat die gesloten is laat hem natuurlijk veel minder ruimtelijk klinken. Ook heeft die niet mijn geluidsvoorkeur. Maar hij is ook veel helderder heb ik het idee.

Ik ga binnenkort een kijken of ik bij hobo de hd700 kan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:39:
Het fijt dat die gesloten is laat hem natuurlijk veel minder ruimtelijk klinken.
Fijt? :D

Veel mensen met een HD650 zweren bij een buizenversterker. Merken als La Figaro of Darkvoice maken versterkers die goed betaalbaar zijn en erg populair i.c.m. de HD650. Je kunt ook naar de Bottlehead Crack kijken. De Project Sunrise V2 is ook een hele goed optie.

Lieven heeft hier vast wel weer suggesties voor.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoihoi, advies gevraagd! :)

Verhaaltje vooraf!
Maanden terug heb ik een alom bekende Monster Beats By Dr. Dre Studio-koptelefoon gekocht. Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar het klonk goed in de Media Markt en de snel gegooglede reviews waren lovend. Ik ben/was er blij mee, maar eenmaal gekocht ving ik steeds meer geluiden op als "Beats zijn helemaal niet zo goed voor dat geld, je betaalt alleen voor het merkje, er zijn veel betere te vinden voor die prijs!" Ja, dat vond ik wel even balen, aangezien het merkje me niet boeit (ik hoef er ook niet met een koptelefoon de straat op, gek groot ding). En als je die kritiek hoort word je vanzelf kritisch op de geluidskwaliteit van de Beats. Misschien is hij inderdaad niet zo goed als ik dacht?

Dus mijn vraag: What beats the Beats? Kan het inderdaad zoveel beter voor dat geld? In dat geval verpats ik de veel te hippe Beats en stap ik over oOo

Ik wil mezelf zeker geen audiofiel noemen, maar goeie geluidskwaliteit en een flinke bas vind ik zeker belangrijk. Ik ben geen Youtube-ripper die wel akkoord gaat met low quality. Ik luister veel, vaak en heel graag muziek. Ik game nauwelijks (geen mic nodig), en ik luister naar redelijk veel muziekstijlen (rock, metal, house, hier en daar ook wat dubstep).

Mijn budget bungelt rond de 300 - 350 euro! Mag best een snoer aan zitten. En hij moet hard kunnen. Het mag ook best een lelijk ding zijn!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-09 20:46
Mijn beeld van de Dr.dre serie is dat het prima geluid geeft maar voor relatief veel geld, en dat het geen neutraal geluidsbeeld geeft. De bass is bijvoorbeeld oververtegenwoordigd. Maar je geeft aan dat je dit laatste positief vindt, dus ik denk dat die koptelefoon helemaal geen slechte keuze is voor jou.
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:08:
Hoihoi, advies gevraagd! :)

Verhaaltje vooraf!
Maanden terug heb ik een alom bekende Monster Beats By Dr. Dre Studio-koptelefoon gekocht. Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar het klonk goed in de Media Markt en de snel gegooglede reviews waren lovend. Ik ben/was er blij mee, maar eenmaal gekocht ving ik steeds meer geluiden op als "Beats zijn helemaal niet zo goed voor dat geld, je betaalt alleen voor het merkje, er zijn veel betere te vinden voor die prijs!" Ja, dat vond ik wel even balen, aangezien het merkje me niet boeit (ik hoef er ook niet met een koptelefoon de straat op, gek groot ding). En als je die kritiek hoort word je vanzelf kritisch op de geluidskwaliteit van de Beats. Misschien is hij inderdaad niet zo goed als ik dacht?

Dus mijn vraag: What beats the Beats? Kan het inderdaad zoveel beter voor dat geld? In dat geval verpats ik de veel te hippe Beats en stap ik over oOo

Ik wil mezelf zeker geen audiofiel noemen, maar goeie geluidskwaliteit en een flinke bas vind ik zeker belangrijk. Ik ben geen Youtube-ripper die wel akkoord gaat met low quality. Ik luister veel, vaak en heel graag muziek. Ik game nauwelijks (geen mic nodig), en ik luister naar redelijk veel muziekstijlen (rock, metal, house, hier en daar ook wat dubstep).

Mijn budget bungelt rond de 300 - 350 euro! Mag best een snoer aan zitten. En hij moet hard kunnen. Het mag ook best een lelijk ding zijn!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie! Het houden van de Beats zou me in ieder geval geld besparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:42:
Dank voor je reactie! Het houden van de Beats zou me in ieder geval geld besparen :+
Het houden van de Beats zou je alles behalve geld besparen. In mijn ervaring heeft de Beats een geluidskwaliteit die ongeveer 50 euro waard is. Ik vind de AKG K518DJ ongeveer even goed en die kost namelijk precies 50. :)

Stel je zou 200 voor je Beats terugkrijgen bij 2e hands verkoop, dan kun je dus een enorme stap vooruit nemen in geluidskwaliteit. Ik zou vooral naar de 2e hands markt kijken en proberen een Sennheiser HD600 op de kop te tikken. Dat is een enorm veelzijdig ding met een brede genre compatibiliteit. Er staat er nu eentje op Marktplaats. Je kunt ook eens kijken naar een Sennheisher HD598. Die heeft een wat agressiever geluid dan de HD600 en past goed bij moderne muziek of mensen die liever een niet al te neutraal geluid willen.

Als je per sé nieuw wilt kopen zou ik eerst gaan luisteren bij Hifi zaken naar merken als AKG, Beyerdynamic, Denon en Sennheiser. Er zit vast wel een Hobo HiFi of Feedback ergens bij je in de buurt. Let niet al te veel op de prijs maar ga gewoon eens luisteren naar wat je mooi vindt. Als je iets gevonden hebt kun je hier komen vragen naar de beste prijs. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer nuttige reactie, dankjewel! Ik was toevallig net aan het Marktplaatsen (heb niks tegen tweedehands), en ik vond de Sennheiser HD650 voor 200 euro. Die is nog een stapje verder dan de HD600 als ik het goed begrijp!

En wat betreft de HD598, wat bedoel je precies met 'agressiever, minder neutraal' geluid?

Ik moet inderdaad eens goed gaan luisteren in een echt goeie winkel, en niet alleen de Media Markt :P
Negakinu schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:51:
[...]

Het houden van de Beats zou je alles behalve geld besparen. In mijn ervaring heeft de Beats een geluidskwaliteit die ongeveer 50 euro waard is. Ik vind de AKG K518DJ ongeveer even goed en die kost namelijk precies 50. :)

Stel je zou 200 voor je Beats terugkrijgen bij 2e hands verkoop, dan kun je dus een enorme stap vooruit nemen in geluidskwaliteit. Ik zou vooral naar de 2e hands markt kijken en proberen een Sennheiser HD600 op de kop te tikken. Dat is een enorm veelzijdig ding met een brede genre compatibiliteit. Er staat er nu eentje op Marktplaats. Je kunt ook eens kijken naar een Sennheisher HD598. Die heeft een wat agressiever geluid dan de HD600 en past goed bij moderne muziek of mensen die liever een niet al te neutraal geluid willen.

Als je per sé nieuw wilt kopen zou ik eerst gaan luisteren bij Hifi zaken naar merken als AKG, Beyerdynamic, Denon en Sennheiser. Er zit vast wel een Hobo HiFi of Feedback ergens bij je in de buurt. Let niet al te veel op de prijs maar ga gewoon eens luisteren naar wat je mooi vindt. Als je iets gevonden hebt kun je hier komen vragen naar de beste prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
De ultrasone hfi780 schijnt ook een flinke bass te hebben.

En @ nega. Excuse moi voor mijn slechte nederlantsche spelling.
Buizen versterkers spreken me wel heel erg aan. Daar kan ik dus ook naar kijken. Eerst maar eens sparen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:57:
Zeer nuttige reactie, dankjewel! Ik was toevallig net aan het Marktplaatsen (heb niks tegen tweedehands), en ik vond de Sennheiser HD650 voor 200 euro. Die is nog een stapje verder dan de HD600 als ik het goed begrijp!

En wat betreft de HD598, wat bedoel je precies met 'agressiever, minder neutraal' geluid?

Ik moet inderdaad eens goed gaan luisteren in een echt goeie winkel, en niet alleen de Media Markt :P

[...]
Ze noemen de HD598 ook wel de Sennheiser die het dichtst bij de Grado sound komt. Maar dat zal je ook wel niet veel zeggen denk ik. :)

De HD598 heeft niet zo'n "breed" geluid als de HD600/HD650. Alles zit wat dichter bij elkaar en klinkt een stuk dichterbij. Alsof je recht voor het podium staat ipv een paar meter naar achteren de zaal in. Een hoofdtelefoon als de AKG K701 klinkt juist weer alsof je achterin de zaal staat. Heel breed geluid (dit wordt ook wel soundstage genoemd) maar ver weg en analytisch. De HD598 heeft ook wat meer een V-curve, dus meer nadruk op hoge en lage frequenties. Dit maakt het geluid wat springeriger en levendiger. Minder nadruk op analytisch geluid maar meer op muziekbeleving. Dit is trouwens best een kwestie van smaak. Muziekbeleving is natuurlijk rete subjectief.

Vaak hebben hoofdtelefoons die in een studio gebruikt worden een wat bredere soundstage en minder direct geluid. Ze moeten namelijk een beetje het effect van studio monitor speakers emuleren en een van de eigenschappen van speakers is dat ze veel breder klinken dan hoofdtelefoons. Dit komt natuurlijk omdat de drivers veel verder uit elkaar staan en het geluid veel meer vrijheid in de ruimte heeft om rond te stuiteren. Dit is trouwens echt heel erg eenvoudig uitgelegd, als je hier meer over wilt weten kun je op Google erg veel handige links vinden.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:57:

[...]
Heilige Kaas schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:01:
De ultrasone hfi780 schijnt ook een flinke bass te hebben.
Ik heb een paar weken geleden nog mijn Ultrasone HFI-780 vergeleken met een Beats Studio, de Ultrasones klonken een stuk beter, dat werd zelfs door de eigenaar van de Beats toegegeven :D.

Ze hebben allebei veel bass maar het verschil zit erin dat bij de Beats de bass de hele muziek overstemt, bij de Ultrasone is dit veel beter en lekt de bass dus niet door naar de andere frequenties.
Verder klinkt de Ultrasone ook veel sprankelender, veel minder dof, ik had bij de Beats echt het idee veel hoge tonen te missen.

Het enige nadeel van de Ultrasone vind ik toch de vrij harde kussens, die hadden wel wat comfortabeler gemogen.
De bouwkwaliteit is wel echt veel beter dan de Beats, echt onvoorstelbaar dat een koptelefoon van ~300 euro zoveel kan kraken en zo plastic aan kan voelen, de Ultrasone kraakt nergens.

[ Voor 10% gewijzigd door Redblader op 17-09-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
Negakinu schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:03:
[...]

De HD598 heeft niet zo'n "breed" geluid als de HD600/HD650. Alles zit wat dichter bij elkaar en klinkt een stuk dichterbij. Alsof je recht voor het podium staat ipv een paar meter naar achteren de zaal in. Een hoofdtelefoon als de AKG K701 klinkt juist weer alsof je achterin de zaal staat. Heel breed geluid (dit wordt ook wel soundstage genoemd) maar ver weg en analytisch. De HD598 heeft ook wat meer een V-curve, dus meer nadruk op hoge en lage frequenties. Dit maakt het geluid wat springeriger en levendiger. Minder nadruk op analytisch geluid maar meer op muziekbeleving. Dit is trouwens best een kwestie van smaak. Muziekbeleving is natuurlijk rete subjectief.
Spreek je uit luisterervaring wat betreft de HD598 of puur uit reviews lezen en kijken naar de curve? Die V-curve valt reuze mee, de lage tonen blijven zelfs achter bij de rest. Net als de HD600/650 is de HD598 open waardoor ook deze een heel ruimtelijk geluid heeft. En die "smalle" soundstage? Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens.

Ook vraag ik me af of je eraan hebt gedacht dat er wordt gevraagd naar koptelefoons met flinke bass, de bovenstaande koptelefoons hebben alles behalve wat de doorsnee luisteraar een "flinke bass" zou noemen. Daarom zou ik deze koptelefoons zeker niet aanraden aan een bassliefhebber. Voor een flinke bass zou ik voor een gesloten model gaan, deze zijn wat minder ruimtelijk qua geluid maar hebben over het algemeen een sterkere bass impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, even nog een flinke Googlesessie gedaan. Ik heb onder andere ontdekt dat 'grado sound' klinkt als live muziek :P Ik heb de HD650 inderdaad af laten vallen vanwege de 'niet zo flinke' bass!

De Ultrasones zijn oververtegenwoordigd in het lijstje van koptelefoons waar ik momenteel naar neig! Ziehier:

Ultrasone PRO 900 (Te vinden vanaf 400 euro; wat boven mijn budget, maar als ik de reviews mag geloven is hij dat zeker waard)
Beyerdynamic DT 770 (Stuk goedkoper en al wat langer op de markt, maar schijnt een 'bass monster' te zijn. De 'mids' worden wel een stuk lager beoordeeld bij deze)

En dan nog deze:
Ultrasone hifi 780
Ultrasone pro 750

Opinions? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op maandag 17 september 2012 @ 17:11:
[...]

Spreek je uit luisterervaring wat betreft de HD598 of puur uit reviews lezen en kijken naar de curve? Die V-curve valt reuze mee, de lage tonen blijven zelfs achter bij de rest. Net als de HD600/650 is de HD598 open waardoor ook deze een heel ruimtelijk geluid heeft. En die "smalle" soundstage? Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens.

Ook vraag ik me af of je eraan hebt gedacht dat er wordt gevraagd naar koptelefoons met flinke bass, de bovenstaande koptelefoons hebben alles behalve wat de doorsnee luisteraar een "flinke bass" zou noemen. Daarom zou ik deze koptelefoons zeker niet aanraden aan een bassliefhebber. Voor een flinke bass zou ik voor een gesloten model gaan, deze zijn wat minder ruimtelijk qua geluid maar hebben over het algemeen een sterkere bass impact.
Ik heb de HD598 hier. Evenals de HD580, HD590 en HD600. Mijn HD650-ervaring beperkt zich tot een (lange) luistersessie op een meet. Mijn vergelijking is dan ook gedaan, zoals ik al schreef, met de HD600. Ik vind en hoor de HD598 als een stuk directer en "moderner" dan de klassieke, neutrale HD600 en HD580. De HD598 komt een stuk dichter in de buurt van mijn Grado SR225i dan mijn andere Sennheiser hoofdtelefoons (naast de HD580/HD590/HD600 ook de HD25-1 II). De soundstage is voor mij overduidelijk compacter en heeft weer die Grado-feel vergeleken met de anderen. Er is ook duidelijk een nadruk op de lagere en hogere frequenties gelegd om dit moderne geluid te realiseren. Niet zo overdreven als een Beats by Dre natuurlijk, maar voor Sennheiser begrippen best opvallend.

Ik ben het met je eens dat als je echt Beats-bass wilt je geen Sennheiser moet kopen. Vaak is het echter zo dat mensen beginnen met een bassmonster, hun smaak daarna ontwikkelt en ze eindigen bij een klassieker zoals de HD600/K701/DT880. Tevens kan ik niet begrijpen waarom je per sé Beats-bass zou willen. EQ een HD600 dan. Dan heb je tenminste nog redelijk geluid in de andere frequenties (en je loopt niet voor schut ;) ). Trouwens, als ik het woord "neutraal" gebruik is dat natuurlijk relatief. ECHT neutraal is enorm zeldzaam bij hoofdtelefoons. De vorm van je oorschelp maakt het onmogelijk om een volledig neutrale ruimte te creëeren om de drivers in te laten zingen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 17-09-2012 19:43 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 17 september 2012 @ 12:53:
[...]

Fijt? :D

Veel mensen met een HD650 zweren bij een buizenversterker. Merken als La Figaro of Darkvoice maken versterkers die goed betaalbaar zijn en erg populair i.c.m. de HD650. Je kunt ook naar de Bottlehead Crack kijken. De Project Sunrise V2 is ook een hele goed optie.

Lieven heeft hier vast wel weer suggesties voor.
De Senns klinken inderdaad zeer goed met een OTL buizenversterker. De meest populaire zijn de Woo Audio 3, de Darkvoice en Lafigaro amps en misschien de allerpopulairste de Bottlehead Crack. Daarbuiten is de M3 ook zeer populair met de HD650.

De HD650, voor mij persoonlijk, heb ik nog nooit zo slecht gehoord als op de O2. Maar in alle eerlijkheid, ik ben geen fan van de amp ;-)

Nog 1 ding voor je OTL gaat, dit is echt wel voor de headphones met hogere impedance, de ander zijn er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:28:
[...]

De Senns klinken inderdaad zeer goed met een OTL buizenversterker. De meest populaire zijn de Woo Audio 3, de Darkvoice en Lafigaro amps en misschien de allerpopulairste de Bottlehead Crack. Daarbuiten is de M3 ook zeer populair met de HD650.

De HD650, voor mij persoonlijk, heb ik nog nooit zo slecht gehoord als op de O2. Maar in alle eerlijkheid, ik ben geen fan van de amp ;-)

Nog 1 ding voor je OTL gaat, dit is echt wel voor de headphones met hogere impedance, de ander zijn er niks mee.
Dat is wel echt jammer aangezien ik ook wel van een Grado hou zo nu en dan en mijn huidige AKG ook een lage impedantie heeft. Dit betekend dat ik de headphone eerst moet halen en de amp later.

Edit: Ik ben van plan later minimaal de rs2i aan te schaffen. Heb er nu nog geen

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-09-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.amazon.com/Ult...-Headphones/dp/B001F00F0E

Dit lijkt me een zeer goede aanbieding :o Wat vinden jullie van deze (Ultrasone Pro 900) voor een basliefhebber?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2012 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

MikeVM schreef op woensdag 12 september 2012 @ 02:20:
hoewel ik mijn usb-dac op mijn tabblet nog niet aan de praat heb gekregen, is dezelfde tabblet met Jelly Bean (cyanogenmod) nu wel luid genoeg, ook zit er standaard een 5bands eq ingebouwd, dus kan ik de bas toch een klein duwtje geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Zo, hij is binnen, de Philips Uptown.

Eerste indruk: mooi, en heel zacht leder. Afwerking is afgezien van het koortje en de volumeregelaar erg goed. De headband maakt hem wel erg groot, maar dat maakt niet zoveel uit. Oorschelpen sluiten mooi af. Dus de indruk is eigenlijk zoals de meeste reviews ook aangeven. Volgens de reviews zou je niet aan het koortje moeten zitten, want dat zou de geluidskwaliteit negatief beïnvloeden.

De sound moet ik nog wat beter testen. Heb pas kort naar een paar nummers op mijn iphone kunnen luisteren en daarmee kan het volume van de headphones inderdaad niet heel hard. Misschien dat ik daardoor ook niet nog ben weggeblazen zoals reviewers wel aangeven. De gitaarsolo in Sultans of Swing klinkt op de HD25-1 veel indrukwekkender en voller. Om nog maar niet te spreken over de Grado’s. Goed, dat kan ook te maken hebben met burn-in. We zullen het thuis eens zien.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8317/7999186848_3d963a66cd_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
PatrickG schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:37:
Zo, hij is binnen, de Philips Uptown.

Eerste indruk: mooi, en heel zacht leder. Afwerking is afgezien van het koortje en de volumeregelaar erg goed. De headband maakt hem wel erg groot, maar dat maakt niet zoveel uit. Oorschelpen sluiten mooi af. Dus de indruk is eigenlijk zoals de meeste reviews ook aangeven. Volgens de reviews zou je niet aan het koortje moeten zitten, want dat zou de geluidskwaliteit negatief beïnvloeden.

De sound moet ik nog wat beter testen. Heb pas kort naar een paar nummers op mijn iphone kunnen luisteren en daarmee kan het volume van de headphones inderdaad niet heel hard. Misschien dat ik daardoor ook niet nog ben weggeblazen zoals reviewers wel aangeven. De gitaarsolo in Sultans of Swing klinkt op de HD25-1 veel indrukwekkender en voller. Om nog maar niet te spreken over de Grado’s. Goed, dat kan ook te maken hebben met burn-in. We zullen het thuis eens zien.

[afbeelding]
Hmmm, ik ben dan benieuwd hoe de kwaliteit is als ik hem aansluit op m'n laptopje.. Eerst maar is even afwachten wanneer die binnekomt. Heb em gister besteld bij megapool (in het zwart) was toen nog niet leverbaar. Er staat nu echter op de site: voor 15:00 besteld morgen in huis. Dus ik mag aannemen dat die van mij dat dan ook is. :p (Bij bestelling staat nog onbekend..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Net even aangesloten op de computer hier en dan spotify. Kwaliteit was al wat lekkerder omdat hij harder kan. Vanavond verder testen.

Het zou in ieder geval geen overbodige luxe zijn om deze te modden door er een ander snoer aan te hangen. In andere landen zijn ze echter veel duurder, dus het modden zal daar niet zo snel gebeuren bij Grado's natuurlijk. Maar met een prijsje van 70 euro zie ik het mezelf nog wel eens doen binnenkort :-)
Weet niet of ik dan de functie van de microfoon kan behouden, of dat je dan echt moet gaan priegelen. Het is sowieso vooruitlopen op de zaken, ik heb ze net binnen :+

[ Voor 64% gewijzigd door PatrickG op 18-09-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:04:
Net even aangesloten op de computer hier en dan spotify. Kwaliteit was al wat lekkerder omdat hij harder kan. Vanavond verder testen.

Het zou in ieder geval geen overbodige luxe zijn om deze te modden door er een ander snoer aan te hangen. In andere landen zijn ze echter veel duurder, dus het modden zal daar niet zo snel gebeuren bij Grado's natuurlijk. Maar met een prijsje van 70 euro zie ik het mezelf nog wel eens doen binnenkort :-)
Weet niet of ik dan de functie van de microfoon kan behouden, of dat je dan echt moet gaan priegelen. Het is sowieso vooruitlopen op de zaken, ik heb ze net binnen :+
Ik zou er gewoon even goed voor gaan zitten, echt luisteren of ze een meerwaarde over je HD25 hebben en zo niet ze dan gewoon terugsturen. Je kunt genoeg andere leuke dingen kopen voor 70 euro. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
Op de prijswatch gaat de 25 II SP minimaal voor 115-120 dus dat best een leuke deal. Let wel op dat de SP versie een minder prettige hoofdband heeft dan gewone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 08:53:
http://www.amazon.com/Ult...-Headphones/dp/B001F00F0E

Dit lijkt me een zeer goede aanbieding :o Wat vinden jullie van deze (Ultrasone Pro 900) voor een basliefhebber?
Het enige nadeel als je vanuit Amerika iets besteld zijn de extra douane kosten die er nog bij komen, met wat pech scheelt het dan niet eens zoveel meer met de Nederlandse prijs.

Ik denk dat de Pro 900 zeker wat voor jou kan zijn, qua kwaliteit is het toch weer een stap hoger dan mijn eigen Ultrasone HFI-780 en zelfs die klonk al een stuk beter dan de Beats Studio. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Dit is een andere hoofdtelefoon dan de HD25-1 II. Sowieso qua ergonomie maar ik neem ook aan qua drivers. Ik heb zelf nog nooit een SP gehoord maar heb altijd gedacht dat dat een stap "onder" de HD25-1 II was.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-07 21:47
HD 25-SP IIHD 25-1 II
Ear coupling60 Ohm--
Nominal impedance60 Ohm70 Ohm
Frequency response30-16000 Hz16-22000 Hz
Max. Sound pressure level114 dB (1 kHz, 1 Vrms)120 dB
Load rating200 mW stereo200 mW stereo
THD, total harmonic distortion<0,4 %< 0,3 %

bron bron

Duidelijk andere koptelefoons dus. Zelf dacht ik altijd dat alleen de hoofdband anders was. Maar ik heb dan ook nooit de SP versie gehoord. De HD 25-1 II heb ik een paar jaar mee rond gelopen en vond ik erg prettig. Ik heb ze uiteindelijk weg gedaan omdat ik ze niet veel langer dan twee uur comfortabel op kon hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 20:38:
[...]

Het enige nadeel als je vanuit Amerika iets besteld zijn de extra douane kosten die er nog bij komen, met wat pech scheelt het dan niet eens zoveel meer met de Nederlandse prijs.

Ik denk dat de Pro 900 zeker wat voor jou kan zijn, qua kwaliteit is het toch weer een stap hoger dan mijn eigen Ultrasone HFI-780 en zelfs die klonk al een stuk beter dan de Beats Studio. :)
Ik heb ze vandaag rond de middag besteld! oOo

Klopt, ik stuitte op ruim 46 euro extra kosten :-( Maar goed, dan kwam ik alsnog omgerekend op 308 euro nogwat. En dat is nog stukken beter dan de goedkoopste die ik in Nederland kon vinden! Jammer dat ik nou moet wachten tot ergens tussen 3 en 19 oktober. Ik wil 'm NU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan ik de Sennheiser HD-25-1 headphone aan €105 krijgen tweedehands. Dit vind ik nog een doenbare prijs, nietwaar? Ik ben hem vandaag nieuw gaan testen, maar voor mij was de winnaar toch net de de Beyerdynamic DT-770 250 ohm. De gewone editie deed het bij mij nog net iets beter dan de PRO, maar de extra 70 euro wil ik er niet voor op tafel leggen. Nu zou deze enkel bedoelt zijn om te DJ'en, maar mijn vraag is: kan ik deze rechtstreeks in een mengpaneel inpluggen zonder amplifier ertussen?

• Negakinu
DjPièdro schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 23:40:
Nu kan ik de Sennheiser HD-25-1 headphone aan €105 krijgen tweedehands. Dit vind ik nog een doenbare prijs, nietwaar? Ik ben hem vandaag nieuw gaan testen, maar voor mij was de winnaar toch net de de Beyerdynamic DT-770 250 ohm. De gewone editie deed het bij mij nog net iets beter dan de PRO, maar de extra 70 euro wil ik er niet voor op tafel leggen. Nu zou deze enkel bedoelt zijn om te DJ'en, maar mijn vraag is: kan ik deze rechtstreeks in een mengpaneel inpluggen zonder amplifier ertussen?
In je mengpaneel zit waarschijnlijk ook een eenvoudige hoofdtelefoon versterker. 250ohm is niet heel efficiënt maar misschien vindt je het goed genoeg klinken. Je kunt altijd later nog apart versterken.

too old, too cold

• PatrickG
Zo, de Philips Uptown in mijn bevindingen. Ik ben een amateur, dus reken me er niet teveel op af :)
De enige hoofdtelefoon waar ik hem mee kan vergelijken is de Sennheiser HD25-1 ii.

De Uptown heeft een wat warmer geluid en tegelijkertijd toch ook weer niet altijd. Over het algemeen is het geluid wat afgerond, toch kan een hit van een drumstok op de bekkens weer heel fel en scherp (en kort) klinken.
De Uptown heeft duidelijk meer volume nodig dan de Sennheisers. Dat maakt hem niet interessant in combinatie met mijn iPhone aangezien die net niet het volume kan geven dat de Uptown eigenlijk nodig heeft om vol te klinken. De Sennheiser is wat rauwer en scherper en van nature luider.
De Sennheiser is ook helderder, vocals zijn meer aanwezig en het ding geeft achtergrondgeluiden opvallender weer. Ook gitaarspel, vooral het subtielere is veel duidelijker aanwezig en klinkt natuurlijker dan bij de Uptown.
De Uptown heeft eigenlijk niet zoveel bass als ik had verwacht, de Bass van de Sennheisers is dieper en langer.

Kortom: een beetje teleurstellend toch. Ik had er zelf meer van verwacht, zeker gezien de afwerking want hij is echt mooi. Als ik een agressievere, vollere hoofdtelefoon wil hebben die niet onderdoet voor de HD25-1 ii's, moet ik toch echt verder zoeken vrees ik. :+

Verwijderd

Ik lees van alles over het grote voordeel van een headphone amp als je een duurdere koptelefoon hebt gekocht. Daar had ik me echt nog nooit mee bezig gehouden, maar vooruit dan maar he. Ik kan er ook met mijn TripleFi 10's zeker voordeel uit halen vermoed ik!
Ik ben aan het zoeken gegaan, en vond uit dat op Head-Fi de Electric Avenues PA2V2 op 1 stond. En inderdaad, de reviews zijn ook op andere sites zeer lovend. En hij is niet al te duur!

Zeggen jullie ook 'doen'? :)

• Negakinu
http://www.headfonia.com/amplifier-recommendations/

Je kunt ook de Fiio E12 in de gaten gaan houden. Die komt binnenkort uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Negakinu op 19-09-2012 11:48 ]

too old, too cold

Verwijderd

Negakinu schreef op woensdag 19 september 2012 @ 11:48:
[...]

http://www.headfonia.com/amplifier-recommendations/

Je kunt ook de Fiio E12 in de gaten gaan houden. Die komt binnenkort uit.
Oh, nou twijfel ik weer tussen de JDSLabs Cmoy en de PA2V2 :P

Wat de Fiio betreft, ik denk dat die toch een prijsklasse hoger gaat liggen (gezien de voorspellingen op Head Fi), en ik was eigenlijk nog niet van plan om als noob meer te gaan uitgeven aan m'n eerste!

Edit: Hierdoor denk ik dat het toch de PA2V2 wordt, ik ben toch meer van de 'agressive' muziek. Wel jammer van het gebrek aan bass-switch.
The JDSLabs and the PA2V2 stands at roughly the same level technically, and as I’ve said above, their different sound signature are quite complimentary, and at $60 each, I would gladly pay to have both amps in my possession. If you want to stick with one amp, the bottom line is that the PA2V2 is better for faster paced and more aggressive music, while the JDSLabs’ smoother mids and warmer voicing would be better for Vocals, Jazz, RnB, Blues and even Classical (due to the bigger soundstage). But the two amps are not too polarizing and so they can cover the other’s specialty quite well, hence I would gladly recommend either of them and just forget about the technicalities and enjoy the music.
Bron: http://www.headfonia.com/...portable-amps-shootout/3/

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2012 13:10 ]

• PatrickG
Bartjeh schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:49:
[...]

Hmmm, ik ben dan benieuwd hoe de kwaliteit is als ik hem aansluit op m'n laptopje.. Eerst maar is even afwachten wanneer die binnekomt. Heb em gister besteld bij megapool (in het zwart) was toen nog niet leverbaar. Er staat nu echter op de site: voor 15:00 besteld morgen in huis. Dus ik mag aannemen dat die van mij dat dan ook is. :p (Bij bestelling staat nog onbekend..)
En, wat vind jij ervan? :)

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-09 12:48
Voorlopig nog niks. Hij komt als het goed is morgen binnen. En dan kan ik em helaas pas 's avonds uit gaan testen gezien hij thuis geleverd wordt. :D

• Wolveres
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Iemand de Noontec Zoro uitgeprobeerd? Ze zien er goed uit en ik hoor ook goeie dingen over ze. Toch zijn ze redelijk onbekend en ben ik benieuwd naar hoe anderen ze vinden vergeleken met de meer populaire draagbare koptelefoon keuzes.

Verwijderd

Is er een groot verschil tussen de HD25-1 mk1 en mk2? De bass zou wat minder zijn bij de mk1 en meer neutraal klinken. Naar kabel toe? Zijn hierbij ook de earpads te veranderen?

• Heilige Kaas
Is er misschien interesse in een 'Music appreciation thread'? Hier kunnen we goede HD albums aanraden aan andere mensen. Ik ben zelf opzoek naar bijvoorbeeld nog wat goede klassieke muziek voor beginners die echt mooi klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:07
Heilige Kaas schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:23:
Is er misschien interesse in een 'Music appreciation thread'? Hier kunnen we goede HD albums aanraden aan andere mensen. Ik ben zelf opzoek naar bijvoorbeeld nog wat goede klassieke muziek voor beginners die echt mooi klinkt.
Die is er soort van al: Wat klinkt goed? CD kwaliteit

Gaat ook deels over het verval van kwaliteit in opnames tegenwoordig. Maar is best veel besproken over goede platen, dit dan grotendeels qua opname kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Even een ervaring

Logitech H800 incl iPhone... (bluetooth)

Het werkt echt lekker.. De verbinding komt snel tot stand, het bereik is goed... en het geluid vind ik zeer goed (voor een draadloze BT verbinding) Alle knoppen op de headset werken naar behoren en je kunt uiteraard bellen en spreken door de mic in de headset..

Hij is niet heel stevig.. dat is een nadeel. Maar ik denk dat hij het wel een tijdje uithoud als ik hem elke dag meeneem.

Al bij al, voor een draadloze BT headset en voor mp3 onderweg, is dit een heerlijk apparaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EvpWLsKj49HEBhOF4PAQ8Vn2/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/K49tSMeh6axUveU44LhvXcZB/thumb.jpg

http://www.logitech.com/e...nes/wireless-headset-h800

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

waar hangt de kwaliteit in Bluetooth audio allemaal vanaf?

is het enkel de DAC in de ontvangende zijde en het gebruikte protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 20:16

Killjoy

Klingon lawn products

Na zo'n 12 jaar gebruik te hebben gemaakt van mijn trouwe Sennheiser HD 265 Linear, geven de randen van de oorschelpen het definitief op. En vervangende exemplaren zijn zo'n 45 euro...

Gezien de goede ervaringen met de 265 en daarvoor met de 520 II wil ik bij Sennheiser blijven. Criteria zijn dus Over ear en closed. Nu zit ik te kijken naar de 439. Weten jullie of dat vergelijkbaar is met de 265?

Bijkomende complicatie is dat ik technisch gezien op mijn retour ben. Lastig met proef-luisteren. Voorheen had ik een mp3-speler. Later een telefoon met mp3-speler. En tegenwoordig niets met mobiele mogelijkheden. Volgens mij is dat op Tweakers zo ongeveer permban-waardig :X

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Iedereen al op de hoogte van de meet die we binnenkort gaan houden? Alle Nederlandse hoofdtelefoon liefhebbers moeten zeker hier eens kijken: http://www.head-fi.org/t/...er-2012-meet#post_8714867

Afbeeldingslocatie: http://www.negakinu.com/pics/dhfm.gif

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Onlangs heb ik een nieuwe koptelefoon besteld. Ik wilde een opvouwbare en goedkoop blijven dus ik heb een gok gewaagd op ebay. Nu ik hem binnen heb ben ik hem natuurlijk gaan uittesten en zit ik met het volgende. Bij het eerste nummer wat ik opzette vond ik de geluidskwaliteit wat tegenvallen. Daarna heb ik nog wat andere nummers geprobeerd op te kijken hoe die in lage tonen klinkt en in de hoge tonen. Mij is opgevallen dat ik nu veel meer feedback krijg van de kwaliteit van de opname van het nummer. Bij al mijn vorige koptelefoons, boxen en oordopjes heb ik het nog nooit zo erg meegemaakt als met deze nieuwe koptelefoon. Bij goede opnames klinkt de nieuwe koptelefoon soms beter dan zijn voorgangers en bij slechte echt niet lekker. Zegt dit iets over de kwaliteit van de koptelefoon? Is dit juist goed of slecht of is het eerder vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat is juist goed. Dat brtekend dat de koptelefoon precies weer geeft wat die binnen krijgt. Helaas is dat dan gewoon een slecht signaal.

Om welke koptelefoon gaat het en waar sluit je hem op aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Heilige Kaas schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 20:52:
Dat is juist goed. Dat brtekend dat de koptelefoon precies weer geeft wat die binnen krijgt. Helaas is dat dan gewoon een slecht signaal.

Om welke koptelefoon gaat het en waar sluit je hem op aan? :P
Het gaat hier wel om een budget koptelefoon :9 (beats one kopie) Het merk en type is Solid Bass SL-800 en ik heb hem getest op mijn ipad, mijn pc met creative x-fi titanium geluidskaart en op mijn laptop. Hij was 10 pond dus echt een miskoop kan het niet zijn toch. :)

Wat me wel tegen valt is de bouwkwaliteit. Hij voelt een beetje gammel aan, ziet er niet stevig uit en zit niet goed op mijn oren, dus een aanrader wordt het niet.

[ Voor 13% gewijzigd door n0isH op 21-09-2012 21:52 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik ga de Unique Melody Merlins kopen. Weet iemand een goede IEM-mold maker in de omgeving van Enschede?

Ik heb contact gehad met enkele audiciens, maar ze lieten niet echt de indruk achter dat ze vaak molds maken voor IEMs. Liever in 1 keer goed, want terugsturen vanaf de VS kost veel tijd. (en geld)

Thnx :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Heilige Kaas
Er zit een kantoor van logitech in Nederland waar je de molds voor de ultimate ears kan laten maken. Je zou ze een mail kunnen sturen en vragen of ze ook een mold voor andere ciems maken.

Als ik zo naar die customs kijken lijkt het een beetje een v-shape te hebben. Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in customs maar een v-shape is niet mijn ding. Wie weet welke custom ergens tussen de sennheiser hd650 en lcd-2/ he-500 zit? De muse heeft te weinig bass denk ik zo maar de miracle zou best wat kunnen zijn. Is er ook iets anders dan unique melody?

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:03
Luister nu een paar weken naar een JVC HA-S500, op advies van de mensen op head-fi. http://www.head-fi.org/t/...500-40mm-carbon-nanotubes

En moet zeggen voor de prijs zijn ze subliem. Stuk beter dan mijn CAL!. Meer ervaringen in de link hierboven. Enig nadeel is dat ik hem niet al te lang kan dragen. Maar daar zijn al oplossingen voor.

Zijn alleen nog in Azië verkrijgbaar. Maar is te bestellen op eBay. Kosten waren totaal ~90 euro (inclusief inklaring en BTW).

• Mooody

Mooody

elmoody

Heilige Kaas schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 12:48:
Er zit een kantoor van logitech in Nederland waar je de molds voor de ultimate ears kan laten maken. Je zou ze een mail kunnen sturen en vragen of ze ook een mold voor andere ciems maken.
Dank!
Als ik zo naar die customs kijken lijkt het een beetje een v-shape te hebben.
De Merlins zijn "licht gekleurd", maar hebben geen duidelijke V shape. Het zijn echte IEMs voor muziekbeleving en niet zozeer overmatige gedetailleerd of neutraal. In combinatie met een zeer neutrale amp, heb je een geweldige combo die je muziek wat body meegeeft. (absoluut geen basshead's dream oid). Het voordeel van de Merlin is dat je de voordelen van een dynamic en balanced armature drivers. (als enige op de markt)
Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd in customs maar een v-shape is niet mijn ding. Wie weet welke custom ergens tussen de sennheiser hd650 en lcd-2/ he-500 zit? De muse heeft te weinig bass denk ik zo maar de miracle zou best wat kunnen zijn. Is er ook iets anders dan unique melody?
De Miracle idd, maar ook JH Audio heeft een heel arsenaal geweldige IEMs. Van neutraal tot maatje "subwoofer": http://www.jhaudio.com/

Hier vind je duizenden meningen: http://www.head-fi.org/f/...hones-and-in-ear-monitors

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 22-09-2012 14:57 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Negakinu
aliteDC schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:41:
Luister nu een paar weken naar een JVC HA-S500, op advies van de mensen op head-fi. http://www.head-fi.org/t/...500-40mm-carbon-nanotubes

En moet zeggen voor de prijs zijn ze subliem. Stuk beter dan mijn CAL!. Meer ervaringen in de link hierboven. Enig nadeel is dat ik hem niet al te lang kan dragen. Maar daar zijn al oplossingen voor.

Zijn alleen nog in Azië verkrijgbaar. Maar is te bestellen op eBay. Kosten waren totaal ~90 euro (inclusief inklaring en BTW).
Die zou ik ook wel eens willen horen. :)

too old, too cold

• aliteDC
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:03
Negakinu schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:49:
[...]

Die zou ik ook wel eens willen horen. :)
Je kan ze horen als je in Amsterdam woont ;)

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
De aankoop van mijn HD 25-1 II een tijdje uitgesteld, en nu lijkt het alsof de prijzen toch wel een pak de hoogte zijn ingegaan. De goedkoopste (+ verzending naar België) komt neer op 165 EUR (max ICT) :S

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 08:35
Na lang wikken en wegen toch maar de AKG K 518 DJ gekocht voor € 45,00 en de nieuwe nog gesealde Beats By Dr. Dre Solo verkocht voor een leuke prijs. Ik heb de AKG K 518 DJ nu twee en een halve week en ik ben er erg blij mee. Echt een goede hoofdtelefoon voor het geld (prijs/kwaliteit).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
SanderH_ schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:48:
De aankoop van mijn HD 25-1 II een tijdje uitgesteld, en nu lijkt het alsof de prijzen toch wel een pak de hoogte zijn ingegaan. De goedkoopste (+ verzending naar België) komt neer op 165 EUR (max ICT) :S
Inderdaad! Ik zie het nu ook. De prijzen van de HD25-1 II zijn duidelijk gestegen. Misschien om ze meer in lijn met de Amperior te krijgen? Er was wel een erg groot prijsverschil tussen die twee.

EDIT: hier voor 145 euro
http://www.myheadphone.nl...5-1-ii-basic-edition.html

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 23-09-2012 15:47 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Wel een fijne koptelefoon die HD25, gebruik 'm al 8 of 9 jaar. Nog zo goed als nieuw en (i.c.m. een externe dac/amp) geeft het zeer goed geluid uit een laptop.

€165,- is een aardige prijs hoor. Kan me herinneren dat-ie €229,- kostte in het begin. Dat bedrag is-ie overigens ook nog waard.....

[ Voor 29% gewijzigd door Mooody op 23-09-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ik heb het idee dat ik een beetje een headphone verzamelaar begin te worden, hoewel ik al een Philips Uptown en een Ultrasone HFI-780 heb kan ik het niet laten om nog iets nieuws te proberen. O-)

Mijn oog is nu gevallen op de V-moda M80/V80 , is er hier iemand die ervaring heeft met deze koptelefoon?
Ik kan geen winkel bedenken waar ik deze koptelefoon uit zou kunnen proberen, ze zijn nogal moeilijk te vinden in Nederland en eigenlijk alleen via internet te krijgen maar de reviews zijn erg positief.

Als iemand een betere koptelefoon van ~200 euro weet, ik sta open voor suggesties. :)
Ik zou het fijn vinden als de koptelefoon een mooi design heeft en stevig is, verder zou het ook fijn zijn als het een all-rounder is aangezien ik naar veel verschillende soorten muziek luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Laatst online: 14-09 09:48
Voor mensen die denken aan custom in ear monitors - ik ben nu tweemaal met Cinepaq in contact geweest om mijn UE-11's te repareren (een keer shells, een keer drivers), en de persoonlijke en kleinschalige aanpak spreekt mij erg aan.

http://www.cinepaq.nl/

Kijk er eens naar - ze zitten in Rotterdam.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Redblader schreef op zondag 23 september 2012 @ 21:21:
Ik heb het idee dat ik een beetje een headphone verzamelaar begin te worden, hoewel ik al een Philips Uptown en een Ultrasone HFI-780 heb kan ik het niet laten om nog iets nieuws te proberen. O-)

Mijn oog is nu gevallen op de V-moda M80/V80 , is er hier iemand die ervaring heeft met deze koptelefoon?
Ik kan geen winkel bedenken waar ik deze koptelefoon uit zou kunnen proberen, ze zijn nogal moeilijk te vinden in Nederland en eigenlijk alleen via internet te krijgen maar de reviews zijn erg positief.

Als iemand een betere koptelefoon van ~200 euro weet, ik sta open voor suggesties. :)
Ik zou het fijn vinden als de koptelefoon een mooi design heeft en stevig is, verder zou het ook fijn zijn als het een all-rounder is aangezien ik naar veel verschillende soorten muziek luister.
Hoe vind je de Uptown nou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
CINEPAQ IEM-C4
De nieuwe IEM-C4 is dé tegenhanger voor de UE-11PRO. Met precies dezelfde ingrediënten, maar met een net iets ander recept, wordt deze uitgebalanceerde 3-weg monitor van CINEPAQ via 3 (in plaats van 2) gescheiden tubings in het oor gebracht. De IEM-C4 is een 4 driver 3-weg systeem met een duidelijk sublaag en krachtig mid/laag. De tweeter geeft een nauwkeurige respons voor gedetailleerde klanken. Uitermate geschikt voor toetsenisten en gitaristen.
Dit klinkt als de ideale ciem voor mij. En de prijs valt mee. Zijn ze ook te beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Ik heb de Uptown al een paar weken hè, geloof dat ik een tijd terug zelfs nog in dit topic had gezegd wat ik van de Uptown vond toen jij nog aan het twijfelen was. :P
Voor het geld ben ik er in ieder geval nog steeds tevreden mee, het comfort is echt fantastisch en ik ben tevreden met het geluid, hoewel het wel per genre anders is, hij is voor sommige genre's meer geschikt dan voor andere en ik merk eigenlijk dat ik hem vooral gebruik om series te kijken en voor rustige muziek. :)

Ik zag in je reactie dat je graag een agressievere koptelefoon dan je HD25 zou willen hebben, ik kan wel begrijpen dat de Uptown daar niet aan voldoet, vergeleken met mijn HFI-780 is de Philips een stuk warmer/rustiger.
Dat rustige kan ik zelf wel waarderen bij het kijken van series of luisteren van rustige muziek, voor de agressievere muziek heb ik mijn Ultrasone. :)

Zeker weten dat je me niet verward met Bartjeh trouwens? Hij zou nog vertellen wat hij van de Uptown vond wanneer hij hem binnen kreeg (wat als het goed is in deze week zou zijn)
Vind het zelf ook wel leuk om de reacties van anderen te lezen wanneer het over een koptelefoon gaat die ik zelf ook bezit. :)

Ik zit overigens al een tijdje reviews door te lezen van de V-MODA M80 en ik vind het echt verschrikkelijk jammer dat ik de witte versie nergens kan vinden.
Alleen de zwarte en True Blood versies zijn leverbaar in winkels die ook naar Nederland verzenden maar ik vind de witte veel mooier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Oeps, ja klopt. Ik bedoelde Bartjeh en ik dacht dat hij een rode avatar had hier, maar ik had het mis. Toch leuk om te horen hoe anderen de Uptown vinden, dus het is niet slecht uitgepakt ;)

Ik kan hem weer niet vergelijken met een Ultrasone :) Wat je zegt snap ik, ieder zo zo'n voorkeur natuurlijk. De hd25 is zo helder en aanwezig dat Philips daar moeilijk tegenop kan natuurlijk. Voor het geld is het zeker een waardige koptelefoon al is hij deels gemaakt voor i-devices en snap ik niet waarom hij zo zacht qua volume is daarop. Hij komt dan sowieso niet tot z'n recht. In ieder geval ben ik benieuwd naar Bartjeh z'n bevindingen.

Ik heb nu een Portapro gekocht, de BBC versie op Pixmania. Die schijnt ietsje beter te zijn. Eigenlijk wilde ik de uitvoering met microfoon voor bijvoorbeeld mijn iphone. Dat was echter 30 euro extra en vond ik weer veel geld er bovenop. Misschien dat die in de nabije toekomst goedkoper wordt, eerst maar eens kijken hoe ze uberhaupt klinken.
Pagina: 1 ... 24 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.