Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen.
Ik zit normaal niet echt op de tweakers forums, maar ik dacht laat ik maar eens even langskomen nadat iemand op head-fi de suggestie gaf.

Ik heb aan koptelefonen:
Sennheiser HD650
Stax SR-202
Sennheiser HD 25-1 II
Sennheiser IE80

En aan spul:
Audio-GD NFB-12
Stax SRD-7
Pioneer SA-6300

En een Beta22 in de maak. Veel ongeluk gehad in de bouw hiervan. Ben er al bijna 10 maanden mee bezig. :(

--

Verder wou ik ook even vragen of jullie interesse hebben in een eventueele meet. Het gaat hier om een meet waarbij iedereen zijn spul meeneemt en op een tafeltje plaatst. Je kan dan naar andermans spul luisteren, en je eigen spul op andermans materiaal uitproberen.
soundconsult.nl was bereid zijn spul hiervoor mee te nemen. Hij heeft aardig wat high-end versterkers en koptelefonen, dus dat word zeker interessant. Hij is nu ook bezig met het vragen aan fabrikanten of zij ook interesse hebben om op de meet te komen, dus er bestaat een redelijke kans dat sommige fabrikanten er ook met een tafeltje spul komen te staan.

Het gaat waarschijnlijk in de lente gebeuren, maar er zijn nog niet echt definitieve plannen.

Ik wil nu vooral zien hoeveel mensen er ongeveer willen komen naar zo'n meet. Dus als je geinteresseerd bent laat het me graag even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet gewoon een extra headphone kopen voor jezelfde basis station? (zoals bij de RS220)
Welke ingangen heb je op je wireless transmitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedendag,
er zijn plannen gekomen op Head-Fi om een meet te organiseren in nederland, we hebben al een mogelijke zaal maar mensen die willen komen en misschien ook nog een zaal kunnen regelen stuur me dan een mailtje naar william.deraedt@hotmail.com of als je een head-fi account hebt kun je mij William007 contacteren of iemand die op de forum met de naam Tilpo loopt. als je nog vragen hebt contacteer mij dan.
Ik bezit als hoofdtelefoons: -Wharfedale Isodynamic Headphone -RHA MA-350 zal ook een Sennheiser HD600 voor de meet kopen. als versterkers heb ik een Schiit Asgard en een Fiio E5 als bron kan ik misschien mijn Sony CDP-101 meenemen.
William

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik zou zeker geïnteresseerd zijn in zo'n meet. Lijkt me super leuk! Heb zelf wel weinig toe te voegen, een sennheiser hd518 en een akg k550. Plus een fiio e10. Maar alles is mooi mee genomen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:09:
goedendag,
er zijn plannen gekomen op Head-Fi om een meet te organiseren in nederland, we hebben al een mogelijke zaal maar mensen die willen komen en misschien ook nog een zaal kunnen regelen stuur me dan een mailtje naar william.deraedt@hotmail.com of als je een head-fi account hebt kun je mij William007 contacteren of iemand die op de forum met de naam Tilpo loopt. als je nog vragen hebt contacteer mij dan.
William
Ik was je al voor. Lekker puh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:11:
[...]

Ik was je al voor. Lekker puh.
haha :) goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Vanzelfsprekend van de partij. Lieven ook toch? Al is het maar omdat ik kom. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:07:
Hallo mensen.
Ik zit normaal niet echt op de tweakers forums, maar ik dacht laat ik maar eens even langskomen nadat iemand op head-fi de suggestie gaf.

Ik heb aan koptelefonen:
Sennheiser HD650
Stax SR-202
Sennheiser HD 25-1 II
Sennheiser IE80

En aan spul:
Audio-GD NFB-12
Stax SRD-7
Pioneer SA-6300

En een Beta22 in de maak. Veel ongeluk gehad in de bouw hiervan. Ben er al bijna 10 maanden mee bezig. :(

--

Verder wou ik ook even vragen of jullie interesse hebben in een eventueele meet. Het gaat hier om een meet waarbij iedereen zijn spul meeneemt en op een tafeltje plaatst. Je kan dan naar andermans spul luisteren, en je eigen spul op andermans materiaal uitproberen.
soundconsult.nl was bereid zijn spul hiervoor mee te nemen. Hij heeft aardig wat high-end versterkers en koptelefonen, dus dat word zeker interessant. Hij is nu ook bezig met het vragen aan fabrikanten of zij ook interesse hebben om op de meet te komen, dus er bestaat een redelijke kans dat sommige fabrikanten er ook met een tafeltje spul komen te staan.

Het gaat waarschijnlijk in de lente gebeuren, maar er zijn nog niet echt definitieve plannen.

Ik wil nu vooral zien hoeveel mensen er ongeveer willen komen naar zo'n meet. Dus als je geinteresseerd bent laat het me graag even weten.
ik ben juist in een mail gesprek met een winkel in antwerpen, Arton deze beschiken over vele hoofdtelefoons (audeze, sennheiser, denon,beyer...) deze zijn ook geintereseerd om te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bekok
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 12:59
Ik heb van een vriend een tijdje de Grado SR80 geprobeerd en vond hem erg prettig. Daarom wil ik waarschijnlijk de SR80i gaan kopen. In het originele Grado topic stond een linkje naar Turntablelab, omdat je ze daar voor Amerikaanse prijzen goedkoper kon krijgen. Helaas (zoals ook vermeld in dit topic) importeert Turntablelab helaas niet meer naar Europa om side-import te voorkomen.

Mijn vraag is of iemand weet of er nog andere oplossingen of dealers uit Amerika weet die zich niks van die regels aantrekken om zo toch relatief goedkoop wat Grado's naar Nederland te laten komen. Hoop het wel, want ben erg fan geworden van de sound en $ 99,- is natuurlijk een wat toegankelijker prijs dan € 159,-

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
bekok schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:16:
Ik heb van een vriend een tijdje de Grado SR80 geprobeerd en vond hem erg prettig. Daarom wil ik waarschijnlijk de SR80i gaan kopen. In het originele Grado topic stond een linkje naar Turntablelab, omdat je ze daar voor Amerikaanse prijzen goedkoper kon krijgen. Helaas (zoals ook vermeld in dit topic) importeert Turntablelab helaas niet meer naar Europa om side-import te voorkomen.

Mijn vraag is of iemand weet of er nog andere oplossingen of dealers uit Amerika weet die zich niks van die regels aantrekken om zo toch relatief goedkoop wat Grado's naar Nederland te laten komen. Hoop het wel, want ben erg fan geworden van de sound en $ 99,- is natuurlijk een wat toegankelijker prijs dan € 159,-
Houd et wel rekening mee dat je een grote kans hebt dat ze hem bij de douane tegen houden. Dan moet je zo'n 25%?? Van die 159 euro extra betalen. Mijn Ath m-50 was 30 euro goedkoper uit het buitenland en met tax was ik nog duurder uit. Ze keken ook niet naar de prijs die ik er daadwerkelijk voor betaald had maar volgens mij naar de Nederlandse prijs.

Wat ik heb gehoord is dat ze uit de uk geen pakjes tegen houden en China ook niet. Ik heb uit China nog nooit gehoord dat ze iets hebben tegen gehouden (hoogste waarde wat ik heb besteld 65 euro)

Kan zijn dat er niks van klopt maar dit zijn mijn ervaringen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
draadje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:47:
heb op ander forum vraag geplaatst. dit forum is misschien beter.

als volgt. wij willen 2 draadloze koptelefoons aansluiten op tv.

uitgangen zijn scart/hdmi/rca/s-video/ en koptelefoon.

hoe te handelen en ook nog zonder ruis.
Draadje wil draadloos? :D

Gewoon aansluiten zoals in de handleiding...Welke hoofdtelefoons heb je? Als ze op basis van IR werken, is de kans groot dat je aan een enkele zender voldoende hebt, maar bij RF zal dat niet zo snel het geval zijn.

Edit: hmmmm zie u pas dat ik spuit 11 ben..

[ Voor 3% gewijzigd door Joe Presto op 27-08-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Presto
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:09:
goedendag,
Ik bezit als hoofdtelefoons: -Wharfedale Isodynamic Headphone -RHA MA-350 zal ook een Sennheiser HD600 voor de meet kopen. als versterkers heb ik een Schiit Asgard en een Fiio E5 als bron kan ik misschien mijn Sony CDP-101 meenemen.
William
Als ik de tijd heb, ben ik er ook wel bij, kan ook wat meenemen:
Grado 225i(mod) en 325i, AKG K340, K400, K1000, ook een Little Dot 1+ versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

Houd et wel rekening mee dat je een grote kans hebt dat ze hem bij de douane tegen houden. Dan moet je zo'n 25%?? Van die 159 euro extra betalen. Mijn Ath m-50 was 30 euro goedkoper uit het buitenland en met tax was ik nog duurder uit. Ze keken ook niet naar de prijs die ik er daadwerkelijk voor betaald had maar volgens mij naar de Nederlandse prijs.

Wat ik heb gehoord is dat ze uit de uk geen pakjes tegen houden en China ook niet. Ik heb uit China nog nooit gehoord dat ze iets hebben tegen gehouden (hoogste waarde wat ik heb besteld 65 euro)

Bij mij pakken ze me juist met pakketjes uit China. Toen ik de E10 en M5 besteld had moest ik 40 euro bijdokken. Kijk ook eens in het tablet thread hier. Die mensen bestellen aan de lopende band uit China en 90% moet betalen. Altijd nog goedkoper dan Nederland natuurlijk. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 27-08-2012 18:21 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheThomas schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:16:
Hallo,

Na jaren van standaard iPod oortjes te hebben gebruikt, ben ik nu op zoek naar een betere headphone. Ik heb al wat ingelezen en heb al kleine selectie gemaakt (via Pricewatch en via de guides uit de topic start). Echter heb ik geen idee welke van deze het beste is (voor mij).

Mijn budget is €100 tot €150, maar als er voor een tientje meer een veel betere (bang-for-buck) headphone te krijgen is, kan ik dit budget wel oprekken.
Ik zit te denken aan een gesloten over-ear headphone voor binnenshuis gebruik.
Ik ga 'm gebruiken in combinatie met mijn iphone en met mijn laptop, ik zal er veel muziek mee luisteren, in mindere mate films en games.
Qua muziek luister ik dubstep, hardstyle, trance, rock/indie en af en toe hiphop. Ook houd ik van een goede geluidsweergave, dus geen overpowered bass of juist veel hoog.
De looks maken mij niet zoveel uit, maar ik hoef geen hip ding in leuke kleurtjes, eigenlijk is zwart goed genoeg :+.

De voorlopige selectie:
Beyerdynamic DT 770 Pro
Audio-Technica ATH-M50
AKG K 272 HD

Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen :)
de ATH-M50 heeft veel bass dat goed is voor je muziek smaak maar de bass lekt ook niet in de mids hij lijd ook wel een beetje aan een V shape geluidscurve, je zal dan ook moeten kijken naar een externe amp/dac voor deze beter aan te drijven, iets als de fiio E7 en dan voor de iphone een Fiio L9 aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:21:
[...]

Bij mij pakken ze me juist met pakketjes uit China. Toen ik de E10 en M5 besteld had moest ik 40 euro bijdokken. Kijk ook eens in het tablet thread hier. Die mensen bestellen aan de lopende band uit China en 90% moet betalen. Altijd nog goedkoper dan Nederland natuurlijk. :)
Mijn dx bestellingen (waaronder een e10) heb ik niks extra hoeven betalen. Voor de rest heb ik alleen een T-amp uit een of andere chinese webshop van 25 euro en die ik ook niet tegen gehouden.
Maar goed om te weten dat je dus wel op moet letten uit china. Misschien even overzicht maken van hoeveel kans je hebt op douane per land enzo. Ik weet niet of iemand toevallig weet of dat al bestaat.

Heb best het idee dat ik dit forum vol spam. Als ik vervelend ben moeten jullie het maar zeggen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 18:56:
[...]
je zal dan ook moeten kijken naar een externe amp/dac voor deze beter aan te drijven, iets als de fiio E7 en dan voor de iphone een Fiio L9 aankopen.
Dit is totaal niet nodig bij deze headphone. Het verschil tussen mijn cowon en fiio is nihil. Bij deze headphone is portability een plus dus lekker houden zo en geen extra apparaten meeslepen.

Edit: Oeps dubbelpost :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Zo, vandaag de AKG K702 besteld, als headphone om muziek op te produceren (geluidsoverlast ivm produceren op speakers in de late uurtjes ;)). En een Fiio E17 als dac/versterker.

Now the waiting begins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:13:
[...]

Dit is totaal niet nodig bij deze headphone. Het verschil tussen mijn cowon en fiio is nihil. Bij deze headphone is portability een plus dus lekker houden zo en geen extra apparaten meeslepen.

Edit: Oeps dubbelpost :+
De geluid line put iphone vind ik totaal brak en we weten niet welke geluidskaart de originele poster heeft het klint veel voller met een externe amp een Fiio E5 zal al een groot verschil maken Ik gebruik persoonlijk graag een Sansa Clip+ met een fiio e5 eraan 'vast' gemaakt door te modden http://www.head-fi.org/ga...638381/sort/display_order ik heb ondertussen al een nieuwe kabel voor deze setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Meet is leuk.
Ik kan enkel de ultrasone 900pro inbrengen en een E17. De shures ie3 zal ik maar niet meenemen :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb voor een lange tijd de Sennheiser HD 205 gehad. Helaas is de kabel gebroken. Ik was dus op zoek naar een vervangende koptelefoon, en aangezien ik zelf veel muziek maak (progressive/minimal house en hardstyle, maar ook via een gitaar interface: Line6 pod studio GX, gitaar opneem)
ben ik van plan een redelijk goede (liefst) studio koptelefoons te kopen. Nu weet ik dat voor, vooral mixen monitor speakers beter zijn, maar ik doe dit toch liever in de nacht

Ik heb zelf al wat research gedaan, en ben op het volgende uitgekomen dat in mijn budget valt:
- Sony MDT-XB-700
- Sony MDR-V55
- En de AKG K 171 MK II Studio

Eerlijk gezegt, denk ik niet dat het de XB-700 gaat worden, want die blijkt erg veel bass te hebben.
Ik wil wel de mid en high tonen nog goed kunnen aanpassen

Welk van de bovenstaande 3 zouden jullie mij aanraden, en waarom?
Budget is 100 euro, mochten jullie een alternatief hebben, dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Heilige Kaas schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 16:26:
[...]

20% van de nieuwprijs (btw) + 16 euro administratie kosten. Dus dat kan vies tegen vallen. En tegenwoordig komt er niet veel meer door de douane zonder scan. De overheid laat PostNL dit werk sinds 2 jaar doen. Sindsdien komt er bijna niets meer zonder controle langs. (dat zijn in ieder geval mijn ervaringen. Heb elke keer moeten betalen).

[ Voor 3% gewijzigd door Astennu op 28-08-2012 07:48 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 04:25:
Hallo, ik heb voor een lange tijd de Sennheiser HD 205 gehad. Helaas is de kabel gebroken. Ik was dus op zoek naar een vervangende koptelefoon, en aangezien ik zelf veel muziek maak (progressive/minimal house en hardstyle, maar ook via een gitaar interface: Line6 pod studio GX, gitaar opneem)
ben ik van plan een redelijk goede (liefst) studio koptelefoons te kopen. Nu weet ik dat voor, vooral mixen monitor speakers beter zijn, maar ik doe dit toch liever in de nacht

Ik heb zelf al wat research gedaan, en ben op het volgende uitgekomen dat in mijn budget valt:
- Sony MDT-XB-700
- Sony MDR-V55

Eerlijk gezegt, denk ik niet dat het de XB-700 gaat worden, want die blijkt erg veel bass te hebben.

Budget is 100 euro, mochten jullie een alternatief hebben, dan hoor ik dat graag!
Misschien is dit iets? Krk staat bekend om zijn goede monitoren. En voor dat geld vind ik het een hele goede koptelefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Afmixen/produceren zou ik in principe niet met een koptelefoon doen.

De Sony XB700 lijkt me al helemaal een slechte keuze omdat ie niet neutraal is.
Stel je produceert met die koptelefoon, en het klinkt volgens jouw gehoor goed, dan zal het op een systeem wat wel neutraler klinkt veel magerder/scheller klinken, omdat de Sony een redelijk 'bassige' karakter heeft.

Gezien je budget zou ik nog even een paar tientjes doorsparen, en een echt goede neutrale studio koptelefoon kopen zoals de BeyerDynamic DT770Pro, of een AKG K240.

[ Voor 9% gewijzigd door Chiron op 28-08-2012 10:21 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

djunicron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:54:
[...]

@Moby:
De N7000 heeft wel een beetje issues met volume gehad, maar ik dacht dat die allemaal al achter de rug waren. Wat meer behoeftige headphones kunnen inderdaad stil vallen bij te hoge weerstanden, dat is waarschijnlijk wat er gebeurt. Onafhankelijk van de headphone, zijn samsungs telefoons wat grof wat het volume betreft. Volgens mij ging het met redelijke grote stappen, waarbij de stockroms van Samsung helemaal erg zijn t.o.v. Cyanogen en wat er standaard in ASOP zit voor hun toestellen. Daarnaast gaat de Note tot 150mW, wat dus het hoge volume wel verklaard. Mijn SGS2 met CM9 gaat trouwens tot 120mW en dat in 14 stappen, eigenlijk ook een belachelijk grote stapsgrote oplevert in responsieve hoofdtelefoons. Er zijn wel wat hacks voor die je zouden kunnen helpen, maar je volume gaat hoe dan ook iets omhoog. Alleen als je nu stand "1" gebruikt, zou daarmee een stap "0.66 en 1.33" kunnen krijgen, waarbij je geluid wellicht bij 1.33 niet meer uit valt in stille gedeeltjes, omdat ze simpelweg minder stil worden en je hoofdtelefoon daarmee nog net wel binnen z'n bereik blijft. De playback applicatie heeft volgens mij amper invloed hierin.
Dank je voor het antwoord. Ik heb besloten dat ik er geen probleem meer van maak.

Wat je zegt klopt inderdaad, de stappen van mijn telefoon zijn erg groot. Op mijn werk kan ik niet de hele dag naar volume stapje twee luisteren, daarom zet ik hem dus op 1 waar dit probleem op treedt.

Volgende probleem is loszittende kabeltjes. In de schelpen zitten de aansluitingen waar je de draadjes in steekt. Aan de rechterkant maakt deze geen goede verbinding waardoor het geluid soms weg valt. Even rommelen en aandrukken helpt uiteraard, maar is er misschien een iets permanentere oplossing? Het gaat om een Sennheiser HD25-1.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 15:25

2mb

Chiron schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:20:
Afmixen/produceren zou ik in principe niet met een koptelefoon doen.

Stel je produceert met die koptelefoon, en het klinkt volgens jouw gehoor goed, dan zal het op een systeem wat wel neutraler klinkt veel magerder/scheller klinken, omdat de Sony een redelijk 'bassige' karakter heeft.

Gezien je budget zou ik nog even een paar tientjes doorsparen, en een echt goede neutrale studio koptelefoon kopen zoals de BeyerDynamic DT770Pro, of een AKG K240.
Een AKG K240 is ook niet zo geschikt voor muziekproductie/afmixen, ik heb deze zelf ook en hij mist toch wat kracht in het laag, waardoor het afmixen van elektronische muziekstijlen (met name de kick / bas) lastig is. Mijn Sennheiser HD-25 is daar veel beter voor geschikt, maar die is wel een stuk duurder.

[ Voor 55% gewijzigd door 2mb op 28-08-2012 10:35 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Laatst online: 25-02 18:31
Gebruikt er hier iemand ook een splitter zodat je met twee hoofdtelefoons samen tv kunt kijken? Je hebt een simpel splittertje waarbij het geluid schijnt te halveren, maar ook professionele DJ spullen die weer erg duur zijn. Bestaan er ook goedkope oplossingen? Of moet je gewoon zo'n goedkoop splittertje gebruiken en het volume hard zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 04:25:

- Sony MDT-XB-700
- Sony MDR-V55

Re cable ze gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
PatrickG schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:15:
Gebruikt er hier iemand ook een splitter zodat je met twee hoofdtelefoons samen tv kunt kijken? Je hebt een simpel splittertje waarbij het geluid schijnt te halveren, maar ook professionele DJ spullen die weer erg duur zijn. Bestaan er ook goedkope oplossingen? Of moet je gewoon zo'n goedkoop splittertje gebruiken en het volume hard zetten?
Gebruik regelmatig zo'n goedkoop splittertje om met 2 personen film/serie in de trein via dezelfde laptop te kunnen kijken. Dit werkt prima, alleen is inderdaad het volume lager dan wanneer je alleen zou luisteren.

Dit heeft te maken met de impedanties van hoofdtelefoons. Doordat je 2 hoofdtelefoons aansluit ipv 1 verandert de aangesloten impedantie. Anderen kunnen hier vast meer details over geven indien dat nodig is / gewenst is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, dan word het de sony XB700 in iedergeval niet. ik was gister nacht tot laat aan reviews aan het zoeken van de AKG 240MKII, en ik weet bijna zeker dat het deze gaat worden. alleen jammer dat er niet zo veel unboxing/reviews te vinden zijn op youtube :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:19:
[...]

Bedankt, dan word het de sony XB700 in iedergeval niet. ik was gister nacht tot laat aan reviews aan het zoeken van de AKG 240MKII, en ik weet bijna zeker dat het deze gaat worden. alleen jammer dat er niet zo veel unboxing/reviews te vinden zijn op youtube :)
Ik was in m'n vorige post vergeten te melden welke koptelefoon ik bedoelde :+ zal wel niet helemaal wakker zijn geweest.

Maar de Krk kns 8400 is ook een goeie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:24:
[...]

Ik was in m'n vorige post vergeten te melden welke koptelefoon ik bedoelde :+ zal wel niet helemaal wakker zijn geweest.

Maar de Krk kns 8400 is ook een goeie ;)
Haha, ja ik dacht al 8)7 de Krk ns 8400 was ik ook tegen gekomen, deze is helaas echt iets boven mijn budget, is het 't waard om even door te sparen en die Krk's te kopen, of zal de 240MKII net zo een goede investering zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2mb schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:34:
[...]

Een AKG K240 is ook niet zo geschikt voor muziekproductie/afmixen, ik heb deze zelf ook en hij mist toch wat kracht in het laag, waardoor het afmixen van elektronische muziekstijlen (met name de kick / bas) lastig is. Mijn Sennheiser HD-25 is daar veel beter voor geschikt, maar die is wel een stuk duurder.
Ah jammer, toch ben ik van plan een AKG240 vandaag te kopen, ik ben dan zelf een bassfreak, maar voor pruducen wil ik een zo eerlijk mogelijk geluid. 99% zeker dat ik vandaag de AKG K240 ga testen met verschillende muziek. Ik heb zelf geen ervaring met koptelefoons omdat ik elke keer de Senn HD 205 opnieuw kocht :9 haha, ik laat het jullie vanavond nog wel weten en misschien post ik over een weekje een review hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:58:
[...]

Ah jammer, toch ben ik van plan een AKG240 vandaag te kopen, ik ben dan zelf een bassfreak, maar voor pruducen wil ik een zo eerlijk mogelijk geluid. 99% zeker dat ik vandaag de AKG K240 ga testen met verschillende muziek. Ik heb zelf geen ervaring met koptelefoons omdat ik elke keer de Senn HD 205 opnieuw kocht :9 haha, ik laat het jullie vanavond nog wel weten en misschien post ik over een weekje een review hier :)
Net even gebeld, ze hebben de AKG240 niet op voorraad, ik ga gewoon even langs om te kijken naar iets anders, ik laat het wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mijn KRK KNS6400 is inmiddels de deur uit.

Na uren "inspelen" (als dat al bestaat, maar goed) klonk deze toch minder dan dattie net nieuw was. De 8400 heeft dat niet, ondanks dat dat model van mij meer gebruikt is. Uiteindelijk bleef ik het ding eruit halen voor andere hoofdtelefoons, dus nu heb ik maar helemaal weg gedaan. Niet dat er iets mis mee was, zeker voor de prijs niet, maar ik ben verwend denk ik. Toch opmerkelijk dat de verschillen tussen de 8400 en 6400 toenemen over de tijd.

De 6400 ging wat wijder en normaler klinken. Alsof er wat bereik van het hoog af ging en wat meer responsiviteit in het mid-hoog bij kwam, met wat schillere highhats enzo opeens. Ook het laag raakte wat meer uitgesmeerd, wat voor b.v. een harde kick-drum wel werkte, maar voor wat basgitaar wat minder.

Misschien heb ik een slecht exemplaar gehad. Misschien was ik zelf niet in de stemming. Wellicht te lang op hoog volume aan laten staan zonder da ik het door had? Hoe dan ook, ik kocht em voor z'n typische KRK-geluid, maar dat herkende ik er niet meer in. Gelukkig iemand blij mee kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
drBunhead schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:41:
[...]

Gebruik regelmatig zo'n goedkoop splittertje om met 2 personen film/serie in de trein via dezelfde laptop te kunnen kijken. Dit werkt prima, alleen is inderdaad het volume lager dan wanneer je alleen zou luisteren.

Dit heeft te maken met de impedanties van hoofdtelefoons. Doordat je 2 hoofdtelefoons aansluit ipv 1 verandert de aangesloten impedantie. Anderen kunnen hier vast meer details over geven indien dat nodig is / gewenst is :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
2mb schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:34:
[...]

Een monitoring koptelefoon is dan ook niet bedoeld om 'goed' te klinken, (of om uberhaupt mee af te mixen). Hij moet zo neutraal mogelijk en dat is heel wat anders dan een koptelefoon met een 'lekkere krachtige bass' om casual mee te luisteren. Feitelijk klinken monitoring koptelefoons (en nearfield monitor speakers) ronduit kut :P Op het eerste gehoor 'ielig' geluid met weinig bass. En dat is precies ook het doel van die dingen. Als je het daar 'goed' op kan laten klinken, klinkt het op de meeste gekleurde luidsprekers ook goed.

Wat ik zelf meestal deed is als ik muziek produceerde met de BD DT770Pro (die eigenlijk voor puur productiewerk ook te 'warm' getint is) het daarna beluisteren op diverse andere (monitor) speakers, en dan de sound te finetunen. Het geluidsbeeld van een koptelefoon is compleet niet te vergelijken met luidsprekers.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:47:
[...]

20% van de nieuwprijs (btw) + 16 euro administratie kosten. Dus dat kan vies tegen vallen. En tegenwoordig komt er niet veel meer door de douane zonder scan. De overheid laat PostNL dit werk sinds 2 jaar doen. Sindsdien komt er bijna niets meer zonder controle langs. (dat zijn in ieder geval mijn ervaringen. Heb elke keer moeten betalen).
Behalve dat zijn ze ook nog eens verdomd slim.
Ik had een keer iets van $200 gekocht uit China (een Audio-GD NFB-12), en de enige vermelde waarde op de doos was $50.
Toen ik er belasting over moest betalen had ik later even terug gerekend, en ze hebben belasting geeist op de volledige $200, en niet de $50. Geen idee hoe ze wisten hoeveel het daadwerkelijk waard was, maar ze zijn volgens mij niet bang om even te googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:00:
[...]

Behalve dat zijn ze ook nog eens verdomd slim.
Ik had een keer iets van $200 gekocht uit China (een Audio-GD NFB-12), en de enige vermelde waarde op de doos was $50.
Toen ik er belasting over moest betalen had ik later even terug gerekend, en ze hebben belasting geeist op de volledige $200, en niet de $50. Geen idee hoe ze wisten hoeveel het daadwerkelijk waard was, maar ze zijn volgens mij niet bang om even te googlen.
Ze zoeken het op :) Ik bestel voor me RC ook veel spul in HK. Zoals accu's en zo. Ze hebben de doos open gemaakt en een foto gemaakt van wat er in zat en ze zijden dat de bedragen op de bon niet klopte met die op de site. Ze maken er tegenwoordig echt werk van. Als het maar even te goedkoop lijkt trekken ze het na.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

Over die Boomphones he, je kan er 5 tegelijk bestellen en de verzendkosten blijven hetzelfde, dus meerdere tegelijk leek me handig als iemand hier er geïnteresseerd in is.
http://boomphones.com

[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 28-08-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E2TK
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:48
Astennu schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:10:
[...]

Ze zoeken het op :) Ik bestel voor me RC ook veel spul in HK. Zoals accu's en zo. Ze hebben de doos open gemaakt en een foto gemaakt van wat er in zat en ze zijden dat de bedragen op de bon niet klopte met die op de site. Ze maken er tegenwoordig echt werk van. Als het maar even te goedkoop lijkt trekken ze het na.
Mogen ze dozen open maken? Is dat niet een schending van het briefgeheim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Brainwavz HM5 incl. gratis hoofdtelefoon standaard nu $99 op Mp4nation.net

Afbeeldingslocatie: http://www.mp4nation.net/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/m/hm5new.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mp4nation.net/media/catalog/product/cache/1/image/265x265/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/z/i/zir4_small.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:12:
Brainwavz HM5 incl. gratis hoofdtelefoon standaard nu $99 op Mp4nation.net

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmmm... Dat is wel erg lekker, omgerekend 80 euro voor een nieuwe koptelefoon van dat formaat. Als onderstaande site klopt, hoef je alleen maar btw te betalen en geen douanerechten? Al hoor ik hier geregeld andere dingen....

http://financieel.infonu....invoerrechten-en-btw.html

O ja, ook nog verzendkosten natuurlijk :) Die zijn gratissssssssss

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 29-08-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:12:
[...]

Hmmm... Dat is wel erg lekker, omgerekend 80 euro voor een nieuwe koptelefoon van dat formaat. Als onderstaande site klopt, hoef je alleen maar btw te betalen en geen douanerechten? Al hoor ik hier geregeld andere dingen....

http://financieel.infonu....invoerrechten-en-btw.html

O ja, ook nog verzendkosten natuurlijk :) Die zijn gratissssssssss
Ik heb de HM5 en ben er erg enthousiast over. Hij is absoluut niet portable maar het is een hoofdtelefoon waar je qua geluid niets slechts over kunt zeggen. Gebalanceerder dan mijn HD25-1 II. Minder gedetailleerd dan mijn DT880 maar tegelijk ook een heel stuk minder scherp. Makkelijk om uren naar te luisteren.

Ik kan me goed voorstellen dat de HM5 zo'n hoofdtelefoon is die iemand koopt die nooit een goede hoofdtelefoon gehad heeft en er dan de rest van zijn leven mee kan doen zonder het gevoel te hebben dat hij moet upgraden.

too old, too cold

• Astennu
E2TK schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:27:
[...]

Mogen ze dozen open maken? Is dat niet een schending van het briefgeheim?
Geen idee. Met pakketten denk ik wel. Hoe kun je anders controleren dat er geen wapens of andere verboden dingen in verstopt zitten? Dus ik denk dat ze dat wel mogen ja. Een brief is natuurlijk iets anders. Maar een pakket met spullen is imo is een ander verhaal.

Weet iemand trouwens nog leuke koptelefoon standaards? ik wil er een gaan kopen voor mijn AKG K550. Nu ligt hij op tafel maar dat vind ik toch wat zonde misschien krijg je daar door op den duur toch krassen. Ik leg em nu altijd op iets zachts neer. Maar het is natuurlijk beter om em op een standaard te zetten.

Verwijderd

Sieveking Omega? ;-)
Op onze FB pagina deden we onlangs een hele post over de 10 populairste headphone stands. + we posten er regelmatig nieuwe

• Heilige Kaas
Astennu schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:19:
[...]

Geen idee. Met pakketten denk ik wel. Hoe kun je anders controleren dat er geen wapens of andere verboden dingen in verstopt zitten? Dus ik denk dat ze dat wel mogen ja. Een brief is natuurlijk iets anders. Maar een pakket met spullen is imo is een ander verhaal.

Weet iemand trouwens nog leuke koptelefoon standaards? ik wil er een gaan kopen voor mijn AKG K550. Nu ligt hij op tafel maar dat vind ik toch wat zonde misschien krijg je daar door op den duur toch krassen. Ik leg em nu altijd op iets zachts neer. Maar het is natuurlijk beter om em op een standaard te zetten.
http://www.mp4nation.net/headphones-amps/accessories
Ik heb een tijdje geleden de goedkoopste besteld voor m'n k550. Die was toen 8 dollar ofzo. Ik weet niet of die hem houd maar ik geef het wel door.

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 08:19:
FiiO heeft een leuk goedkoop ding.

Anders wat ik persoonlijk doe is een haak van Ikea aan de muur doen. Werkt perfect.

Hier is een foto, indien je niet snap wat ik bedoel.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-jU06If8-aQ4/UD-HR6qO_2I/AAAAAAAABXA/EQWGTJMvkm0/s570/26112c48_20120608_162110.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 17:31 ]

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vis ineens een oude Pioneer Monitor 10 set op uit een vergeten hoek. Lijkt erop dat ik met een kapotte aansluitingskabel zit (zelf vermoed ik sterk de jack plug). Eerst kwam er uit alleen links geluid, toen ineens uit allebei hetzelfde (mono dus), en nu is het dood. Mijn multimeter geeft nog wat oneindige weerstanden tussen de jack en de speaker. Lijkt erop dat de coiled cable eruit moet. Iemand enig idee hoe ik aan een nieuwe kabel kom? Ik heb overigens alleen 3,5mm apparatuur, dus eventueel kan ik een kabel die niet bij de koptelefoon hoort best accepteren. Ik betwijfel ook of coiled noodzaak is, naar mijn weten kunnen die zichzelf goed stuk trekken en zijn ze bedoeld om bijvoorbeeld op een studio tafel te leggen. Ik zal de koptelefoon, als ik hem werkend krijg, ook op LAN-parties ed gebruiken. Aan studio zaken doe ik niet. Kabel is echter wel wat apart, er zit een apart hoekig draaiding op, dus waarschijnlijk moet ik een bijbehorende kabel ervoor hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Amanoo op 30-08-2012 18:36 ]

• Joe Presto
  • Niet online
Amanoo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 17:43:
Ik vis ineens een oude Pioneer Monitor 10 set op uit een vergeten hoek. Lijkt erop dat ik met een kapotte aansluitingskabel zit (zelf vermoed ik sterk de jack plug). Eerst kwam er uit alleen links geluid, toen ineens uit allebei hetzelfde (mono dus), en nu is het dood. Mijn multimeter geeft nog wat oneindige weerstanden tussen de jack en de speaker. Lijkt erop dat de coiled cable eruit moet. Iemand enig idee hoe ik aan een nieuwe kabel kom? Ik heb overigens alleen 3,5mm apparatuur, dus eventueel kan ik een kabel die niet bij de koptelefoon hoort best accepteren. Ik betwijfel ook of coiled noodzaak is, naar mijn weten kunnen die zichzelf goed stuk trekken en zijn ze bedoeld om bijvoorbeeld op een studio tafel te leggen. Ik zal de koptelefoon, als ik hem werkend krijg, ook op LAN-parties ed gebruiken. Aan studio zaken doe ik niet. Kabel is echter wel wat apart, er zit een bijzonder hoekig draaiding op, dus waarschijnlijk moet ik een bijbehorende kabel ervoor hebben.
Ben je van plan om deze zelf te vervangen? Check even of je 'm open krijgt en of je bij de soldeerpunten kunt komen. Bij diverse sites zijn kabels te krijgen, voornamelijk als upgrades bedoeld, op Headphone Lounge kun je zilveren kabels krijgen bijvoorbeeld. DIY-ers gebruiken vaak microfoon kables(4 aders), als ik mij niet vergis zijn Canare en Mogami populair. Je kunt ook UTP kabel gebruiken, schijnt ook goed te werken..

Edit:
@ Tilpo: Good point!

Verwijderd

Ik zou persoonlijk eerst kijken of het mogelijk is aleen de plug te vervangen. 80% van de keren zit daar het probleem.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Ik kan het niet weerstaan, ik moet ze gewoon even showen. Gisteren in Uden opgehaald: De Stax SR-407 en SRM-323A.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11612892/IMG_0354s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11612892/IMG_0355s.jpeg

Edit: Ik ben trouwens ook beschikbaar voor de meet, maar dat had ik op Head-Fi al gemeld.

[ Voor 11% gewijzigd door coptician op 30-08-2012 20:03 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Resinman
  • Laatst online: 13-09 12:03
IFA 2012: Sennheiser pick up MOMENTUM with new headphone range

Afbeeldingslocatie: http://www.techdigest.tv/sennheiser-momentum.jpg

"Perfect sound can be heard, felt and seen", says the press release for Sennheiser's new MOMENTUM headphone range, revealed at IFA 2012 earlier today.

bron

Verwijderd

coptician schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:02:
Ik kan het niet weerstaan, ik moet ze gewoon even showen. Gisteren in Uden opgehaald: De Stax SR-407 en SRM-323A.
Edit: Ik ben trouwens ook beschikbaar voor de meet, maar dat had ik op Head-Fi al gemeld.
Nice!

Ik ben zelf van plan om even een middagje naar Neunen te gaan om hem daar te beluisteren.
Ben er nog steeds niet uit wat ik hierna wil. Zit in iedergeval over de HD800 en SR-407 te denken. Ook CIEM's.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Resinman schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:11:
IFA 2012: Sennheiser pick up MOMENTUM with new headphone range

[afbeelding]

"Perfect sound can be heard, felt and seen", says the press release for Sennheiser's new MOMENTUM headphone range, revealed at IFA 2012 earlier today.

bron
Using Sennheiser's "established technologies from the high-end headphone sector", the cans are made from predominately natural materials, including leather from English tannery Pittards and a swish stainless steel headband slider.

Using a standard 3.5mm jack, the Momentum headphones will work best with Apple products like iPods, iPhones and iPads thanks the compatible in-line remote and microphone, letting you make hands-free calls, change music tracks and adjust volume. [/]

Dit laat mij toch eerst even de review afwachten. Volgensmij zit er veel geld in de materialen.
[quote]

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

coptician schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Is dat nu een koptelefoon met heatsinks???
Joe Presto schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:37:
[...]

Ben je van plan om deze zelf te vervangen? Check even of je 'm open krijgt en of je bij de soldeerpunten kunt komen. Bij diverse sites zijn kabels te krijgen, voornamelijk als upgrades bedoeld, op Headphone Lounge kun je zilveren kabels krijgen bijvoorbeeld. DIY-ers gebruiken vaak microfoon kables(4 aders), als ik mij niet vergis zijn Canare en Mogami populair. Je kunt ook UTP kabel gebruiken, schijnt ook goed te werken..

Edit:
@ Tilpo: Good point!
Open krijgen is geen probleem. Van binnen zijn er al soldeerpunten met plastic covers om vervanging makkelijk te maken, even met een soldeerboutje en een schroevendraaier zwaaien en het zit los. Kabel zelf zit vast met een ringetje die je eraf kan halen. Als ik de hele kabel moet vervangen is dat lastig om echt mooi te doen.
Afbeeldingslocatie: http://www.hifimuseum.info/tn_pioneer%20monitor%2010%20headphone%20b.JPG
Op dit plaatje zie je dat die kabel op de koptelefoon vastzit met een raar cilindrisch ding. Er steekt een iets kleinere cilinder uit dat in een gat past. Deze cilinder is zo'n 1,00 cm in doorsnee (plusminus 0,01). Als je het mooi wil doen moet je dat hele ding vervangen.
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 18:51:
Ik zou persoonlijk eerst kijken of het mogelijk is aleen de plug te vervangen. 80% van de keren zit daar het probleem.
Ik was al erg wantrouwig over de plug, dus als ik die kan vervangen zou het mooi zijn, maar kan dat dan zomaar? Ik heb daar echt nooit iets mee te maken gehad dus ik heb geen idee hoe dat in elkaar zit. Deze plug lijkt een geheel te zijn, en zo waren toch wel alle jacks die ik ooit heb gezien. Er zitten geen schroeven o.i.d. in zo te zien. Als het kan scheelt het als ik geluk heb de moeite van een goed bij de koptelefoon passende kabel zoeken.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 09:48
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:30:
[...]

Nice!

Ik ben zelf van plan om even een middagje naar Neunen te gaan om hem daar te beluisteren.
Ben er nog steeds niet uit wat ik hierna wil. Zit in iedergeval over de HD800 en SR-407 te denken. Ook CIEM's.
Hele andere beestjes de HD800 en SR-407 natuurlijk. Ik vond de HD800 niet mooi en de 407 wel, maar dat is geen indicatie voor andermans mening en ik zou zeker goed luisteren voor je een mening vormt.

Veel plezier! :D.
Amanoo schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 20:41:
[...]

Is dat nu een koptelefoon met heatsinks???
Gelukkig niet. Dat is de hilarisch lelijke constructie van Stax uit de jaren '70. Omdat ze volledig open (moeten) zijn heeft Stax ze zo min mogelijk resistance gegeven aan de buitenkant. Let wel, het is plastic (wel degelijk plastic), geen metaalachtige. dat zijn ze alleen aan de binnenkant :P

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Ik was al erg wantrouwig over de plug, dus als ik die kan vervangen zou het mooi zijn, maar kan dat dan zomaar? Ik heb daar echt nooit iets mee te maken gehad dus ik heb geen idee hoe dat in elkaar zit. Deze plug lijkt een geheel te zijn, en zo waren toch wel alle jacks die ik ooit heb gezien. Er zitten geen schroeven o.i.d. in zo te zien. Als het kan scheelt het als ik geluk heb de moeite van een goed bij de koptelefoon passende kabel zoeken.
Plug vervangen doe je door de oude eraf te knippen, kabel een beetje terug strippen en dan een nieuwe erop zetten.

Is best makkelijk, zeker als je al een klein beetje soldeer ervaring hebt.

Nieuwe plugs vis ik persoonlijk altijd van eBay vandaan, maar ze zijn overal te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 23:42 ]

• Joe Presto
  • Niet online

Zoek naar Switchcraft, Neutrik, Viablue of Pailiccs, dit zijn bekende merken van plugs, merkloos kan natuurlijk ook, good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

ik kan denk nu toch wel in de kabel snijden. Of de plug moet worden vervangen, of gewoon alles. Zal ik meteen even de kabel doormeten om zeker te weten dat het de plug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik weet niet zo zeker of ik die wil, eigenlijk. Is enkel 6,3mm spul, en mijn apparatuur is 3,5. Nu ik toch bezig ben zet ik er gewoon een 3,5mm plug op. 3,5mm modellen hebben ze ook wel, overigens, en geld heb ik wel. Eens kijken of ik eraan kan komen. Nu de plug verknipt is, is de oneindige weerstand weg. Het moge duidelijk zijn inderdaad de plug te zijn en niet de kabel, godzijdank. De traditionele kabel is niet te verkrijgen en eigenlijk wil ik wel dat haakse ding erop houden.

[ Voor 54% gewijzigd door Amanoo op 31-08-2012 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Heeft deze enige reden om beter te zijn? http://www.neutrik.com/en...ngle-stereo-plug/ntp3rc-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Als de meet een beetje in de buurt van Eindhoven is (ik las net iets over nuenen dus moet goedkomen) dan ben ik zeker van de partij. Enige wat ik mee kan nemen is n B&W P3. tot op heden tenminste. de vrouw gebruikt m steeds vaker en misschien dat er nog een P5 bij komt. Weet niet of dat n boeiende inbreng is maar lijkt me zeker leuk om de spullen van andere te zien/beluisteren.

Ik heb de P3 nu n maand of 2 en hij bevalt ERG goed. n lekker neutraal geluid wat me blijft boeien. Ik moet toegeven dat ik met de meeste trance/dance muziek wel wat laag mis maar dat luister ik niet zo veel. Doordat het geen overdreven aanwezige bass is blijft het geluid prettig om naar te luisteren. Uren in de trein, uren op het werk en ook thuis beluisteren is geen probleem. de isolatie is vrij beperkt maar dit zorgt er ook wel weer voor dat ik tijdens het wandelen of fietsen nog wat meekrijg van het overige verkeer:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met Bluetooth (of andere draadloze) koptelefoons? Ik zit te twijfelen om een draadloze koptelefoon aan te schaffen die ik ook wel onderweg mee kan nemen. Ik zat daarom naar de sennheiser PXC 360 BT (http://www.hoofdtelefoons...360-bt-hoofdtelefoon.html) te kijken, maar vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met dergelijke koptelefoons.

Hebben bluetooth koptelefoons over het algemeen last van vertraging overigens of is de vertraging verwaarloosbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet echt, of je moet per se gold-plated willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb de nikkelen plug maar besteld, past beter bij de Monitor 10. Die heeft zelf ook een zwart-metallisch kleurenschema. Scheelt me weer 100+ euro aan een nieuwe Sennheiser OID. Gold-plated oogt wel mooier, vind ik, maar past niet echt bij de rest van het ding. Als het toch weinig verschil maakt kies ik net zo goed op kleur. Nu ben ik meteen van die lange adapter af (6,3mm jack+3,5mm converter is lastig. Ik hoop dat de post ook op zaterdag wordt bezorgd, ik ben al ongeduldig dit ding te fixen.

Weet iemand trouwens waar je aan kussentjes kan komen voor de beugel van zo'n koptelefoon?

[ Voor 8% gewijzigd door Amanoo op 31-08-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een hoofdtelefoon. Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan, maar het leek me het beste om het maar even aan mensen te vragen die er echt verstand van hebben. Ik heb in winkels al naar een paar hoofdtelefoons geluisterd en de Sennheiser HD 518 vond ik mooi klinken. Mijn prijsrange is ~100 euro, maar ik weet niet zeker of deze dus kwalitatief het beste geluid levert voor die prijs en of ik voor een iets duurdere versie zoals de HD 558 (of een heel ander merk) niet veel beter uit ben.

Ik zal de hoofdtelefoon voornamelijk gebruiken i.c.m. mijn computer, maar af en toe ook met mijn smartphone. Hij zal dus niet rechtstreeks in een versterker gaan, maar in de 3.5mm jack op mijn computer. Zal dit ongelofelijk veel uitmaken voor de kwaliteit van de muziek? Ik zal de hoofdtelefoon ook hoofdzakelijk gebruiken voor het luisteren van muziek, kijken van films en af en toe ermee gamen. Het soort muziek waar ik naar luister zal heel erg verschillen, van klassiek tot trance of rock.

Ik heb momenteel een Sennheiser HD 201, maar nu ik de headphones uit een iets duurder segment geprobeerd heb weet ik ook hoeveel beter het nog kan klinken!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keus. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk dat de sennheiser HD 518 een hele goede keus is. Klinkt goed voor meerdere genres. Is ook mijn eerste koptelefoon en was er heeel eeg tevreden mee.

Voor onderweg is die niet aan te raden echter. De kabel word incl verloopstuk 10 cm en heb hierdoor al een iPod gemold. De plug veranderd als het ware in een hefboom en die breekt de jack af in de mp3 speler. Is op te lossen door een flexibel verloopstukje. Mjah de kabel is sowieso wel lang.

Voor thuis echt super. Heeft een hele goede soundstage. Lekker warm en vol geluid. De 558 heb ik maar kort beluisterd en deze vond ik iets neutraler. En ook wel beter. Maar of je het het prijsverschil waard vind dan kan je voor die gaan. Je kan hem dan bij de mediamarkt bijvoorbeeld beluisteren. (iig die in Arnhem)

Mocht je deze helemaal prima vinden klinken zie ik geen reden om voor een andere te kijken. Had je van te voren al zo iets heb van die klinkt wat te warm dan raad ik je aan om de 558 te beluisteren.

Duidelijk? Iemand anders een aanvulling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Hoe maken jullie een keuze voor een headset? Schaf volgende week mijn nieuwe gamepc aan. Qua boxen heb ik al een leuke headset maar qua headset is het moeilijk.

Er is zoveel ontzettend veel keus dat een keus maken erg moeilijk is. Wil een headset met 5.1 geluid zover dat mogelijk is. Ben nu uitgekomen bij de Corsair Vengeance 1500, goede keus?

Welke headset wordt veel gebruikt voor het gamen van shooters voor ongeveer 100e?

Qua muziek luister ik dagelijks met veel plezier naar de Crossfade van V-Moda alleen heeft deze geen microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Naar mijn eigen kennis zijn qua headsets de astro A40 en de sennheiser PC360 wel een van de betere. Veel gaming headsets zijn gemaakt op features zoals 5.1 en minder op geluidskwaliteit van de koptelefoon en de microfoon, zelf zou ik dan ook niet per se af gaan op 5.1 omdat je vaak genoeg zonder betere resultaten krijgt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 01:05:
Ik denk dat de sennheiser HD 518 een hele goede keus is. Klinkt goed voor meerdere genres. Is ook mijn eerste koptelefoon en was er heeel eeg tevreden mee.

Voor onderweg is die niet aan te raden echter. De kabel word incl verloopstuk 10 cm en heb hierdoor al een iPod gemold. De plug veranderd als het ware in een hefboom en die breekt de jack af in de mp3 speler. Is op te lossen door een flexibel verloopstukje. Mjah de kabel is sowieso wel lang.

Voor thuis echt super. Heeft een hele goede soundstage. Lekker warm en vol geluid. De 558 heb ik maar kort beluisterd en deze vond ik iets neutraler. En ook wel beter. Maar of je het het prijsverschil waard vind dan kan je voor die gaan. Je kan hem dan bij de mediamarkt bijvoorbeeld beluisteren. (iig die in Arnhem)

Mocht je deze helemaal prima vinden klinken zie ik geen reden om voor een andere te kijken. Had je van te voren al zo iets heb van die klinkt wat te warm dan raad ik je aan om de 558 te beluisteren.

Duidelijk? Iemand anders een aanvulling? :)
Bedankt voor je reactie :). Ik zal nog eens naar beide headphones luisteren en voor onderweg zal ik dan wel gewoon andere headphones gebruiken. Maakt het trouwens voor de geluidskwaliteit veel uit als ik m van 6.3mm naar 3.5mm jack breng? En zit er veel bass in de HD 518? Veel bass vind ik namelijk niet echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Naar mijn mening is de bass niet overheersend maar het is wel wat meer. Als ik jou was zou ik dan inderdaad ook eens naar de 558 luisteren. Die is wat helderder dus kan beter bij je passen. De 518 had je toch al geluisterd?

Verder maakt dat verloop stukje niks uit voor de kwaliteit. Wat van veel groter belang is is de geluids kaart zelf. Onboard kan best slecht zijn. Wat voor mobo heb je?

Maar mocht je ooit zo iets hebben van hmm ik heb zin om te upgraden dan hoef je geen dure nieuwe koptelefoon aan te schaffen maar kan je bijvoorbeeld een FiiO E10 halen (65 euro) en dat is dan echt een flinke upgrade als je al een wat meer ervaren luisteraar ben ;) Dat is een externe geluidskaart btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 12:25:
Naar mijn mening is de bass niet overheersend maar het is wel wat meer. Als ik jou was zou ik dan inderdaad ook eens naar de 558 luisteren. Die is wat helderder dus kan beter bij je passen. De 518 had je toch al geluisterd?

Verder maakt dat verloop stukje niks uit voor de kwaliteit. Wat van veel groter belang is is de geluids kaart zelf. Onboard kan best slecht zijn. Wat voor mobo heb je?

Maar mocht je ooit zo iets hebben van hmm ik heb zin om te upgraden dan hoef je geen dure nieuwe koptelefoon aan te schaffen maar kan je bijvoorbeeld een FiiO E10 halen (65 euro) en dat is dan echt een flinke upgrade als je al een wat meer ervaren luisteraar ben ;) Dat is een externe geluidskaart btw
Ah oke, dan zal ik wel even een goede vergelijking maken tussen de twee. Ja, ik heb de HD 518 al eens beluisterd, maar niet in vergelijking tot de HD 558. Mijn moederbord is de MSI P67A-GD65 en het onboard geluid van dit moederbord schijnt wel goed te zijn, geloof ik.

Nou ben ik niet heel erg bedreven op dit gebied, maar betekent dit dat ik de headphones altijd achterin m'n PC moet steken om het beste geluid te krijgen? Want ik heb vooraan mijn pc ook 3.5mm jacks, of krijg ik dan niet het optimale geluid? Helemaal met een externe geluidskaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Voor of achterin zou in principe niks uit moeten maken dus je kan hem gewoon voorin doen ;) T belangrijkste is dat je alle effecten en verbeteringen uit moet zetten in t realtek programmaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, is goed! Ik zal het allemaal overwegen, bedankt voor je hulp!

EDIT: Als ik overigens een versterker koop, moet ik dan een externe geluidskaart kopen én een versterker voor de headphones? Want dan wordt het wel een erg duur grapje.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind de Pioneer Monitor 10 nu wel erg helder klinken. Misschien ben ik gewend aan setjes die overal zitten te bassen om een idee van vol geluid te wekken, maar dit is zeker... anders. Misschien heeft het wat gewenning nodig. De gluidsweergave is misschien gewoon realistischer. Ik vond kogels die worden afgeschoten bijvoorbeeld erg helder, maar naar mijn weten gaat dat ook nooit met bass gepaard. Explosies worden weer wel goed met bass weergegeven. Ik zal denk ik echt moeten wennen en in ieder geval ga ik het aan een vriend van me laten horen die meer verstand heeft van deze dingen.

EDIT: net rondje Portal 2 gespeeld, geluidsweergave valt er niet tegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 01-09-2012 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 13:18:
Oke, is goed! Ik zal het allemaal overwegen, bedankt voor je hulp!

EDIT: Als ik overigens een versterker koop, moet ik dan een externe geluidskaart kopen én een versterker voor de headphones? Want dan wordt het wel een erg duur grapje.
Bij een externe geluidskaart zoals de FiiO E10 zit ook een versterker ingebouwd. Hoger dat dit heb je ook absoluut niet nodig bij deze headphones/ Een losse versterker is in dit geval niet verstandig omdat de DAC (digitaal naar analoog) een slecht signaal geeft aan je versterker, dit zorgt dus dat een slecht signaal word versterkt. Deze headphones hebben verder ook weinig profijt van versterking opzich.

Let wel op en word niet te overhaast. Dit is een upgrade voor later. Gebruik je koptelefoon eerst een tijd want het is echt een gigantische verademing als je van 20 euro spul komt. Pas als je weer zin hebt om te upgraden kan je dit eventueel (of een andere externe geluidskaart, als we inmiddels een tijd verder zijn) halen. Dan is het verschil ook groter en leuker omdat je de headphone as is gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 16:26
Beste Tweakers,

Ik begin binnenkort weer met mijn studie, waarvoor ik ongeveer 3 uur per dag moet reizen per trein, Zonder muziek zal dit fataal voor mij worden en daarbij hoort een hoofdtelefoon. Daarnaast wil ik hem ook gaan gebruiken voor thuisgebruik op laptop.

Mijn vraag is; wat vinden jullie een echte aanrader voor mij? Ik heb al veel rond gespeurd, maar niet veel gevonden. De genres die ik voornamelijk luister: hardstyle, dance, rap en gewoon pop (van de radio etc.)

Mijn eisen verder eraan zijn;

Gesloten hoofdtelefoon (dus geen in-ear rotzooi o.i.d.
Mijn mede-mensen in de trein moeten geen last van me hebben en ik niet van hun. Dus goede isolatie.
Moet comfortabel zitten
En natuurlijk de geluidskwaliteit moet optimaal zijn, maar dat lijkt me logsch.

Mijn budget hiervoor is van 0 tot ongeveer 200 euro. En dan niet eentje die ik over 2 jaar weer kan vervangen. ^^

Waar ik al naar had gekeken was de Sennheiser HD 25-1 II. De reviews erover zijn goed, maar weet niet of er nog betere kandidaten zijn in de bovengenoemde prijsklasse.

Alvast bedankt!

- EvilDeeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:24:
[...]

Bij een externe geluidskaart zoals de FiiO E10 zit ook een versterker ingebouwd. Hoger dat dit heb je ook absoluut niet nodig bij deze headphones/ Een losse versterker is in dit geval niet verstandig omdat de DAC (digitaal naar analoog) een slecht signaal geeft aan je versterker, dit zorgt dus dat een slecht signaal word versterkt. Deze headphones hebben verder ook weinig profijt van versterking opzich.

Let wel op en word niet te overhaast. Dit is een upgrade voor later. Gebruik je koptelefoon eerst een tijd want het is echt een gigantische verademing als je van 20 euro spul komt. Pas als je weer zin hebt om te upgraden kan je dit eventueel (of een andere externe geluidskaart, als we inmiddels een tijd verder zijn) halen. Dan is het verschil ook groter en leuker omdat je de headphone as is gewend ben.
Oke, dat is een duidelijke uitleg! Dan kijk ik eerst naar goede headphones voordat ik die externe geluidskaart koop, al lijkt me het volume regelen via de FiiO E10 wel erg fijn en makkelijk. Zal het een wereld van verschil zijn qua geluidskwaliteit met mijn huidige onboard geluidskaart denk je? En is die FiiO E10 ook bedoeld voor nog meer high-end headphones? Of zal ik (ooit) bij een upgrade van mijn headphones ook meteen die versterker moeten vervangen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 15:16:
[...]

ik ben juist in een mail gesprek met een winkel in antwerpen, Arton deze beschiken over vele hoofdtelefoons (audeze, sennheiser, denon,beyer...) deze zijn ook geintereseerd om te komen
Welke winkel? ik heb ook een tijdje geleden gezocht naar een goede winkel in belgie, en ik kwam enkel uit op een winkel in antwerpen, maar daar hadden ze ook maar een 10tal headphones, en ik kon niet heel goed testen ivm live-sessie die er afspeelde..

uiteindelijk met een Beyerdynamic dt250 naar huis gekomen waar ik zeer tevreden over ben, maar ik had toch graag meer modellen getest... (sennheiser bijvoorbeeld)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Ik had op Head-fi al een topic gestart, omdat ik dacht dat ik daar meer mensen zou bereiken, maar nu blijkt toch dat er niemand de moeite wil doen om me te helpen. daarom vraag ik nu aan de tweakers om hun IEM's op te meten voor me..

Ik heb 2 maanden geleden custom oordopjes laten maken voor mijn oren, deze oordopjes zijn ook geschikt om te gebruiken icm IEM's, maar de IEM's die ze mij voorstellen hebben zeer kleine drivers, en daardoor weinig laag. het zijn meer monitor, waar ik liever iets meer bass heb..

dus ik ben op zoek naar een ander setje IEM's die in mijn oordopjes passen. op dit moment gebruik ik goedkope philips dopjes die met wat rubber in mijn dopjes passen, maar ze zijn eigenlijk niet goed van kwaliteit. daarnaast heb ik een setje creative's, die overigens perfect passen, maar die dan weer teveel bassweergave hebben,

maar ik ben er zeker van dat er IEM's zijn die aan al mijn noden voldoen, maar de gegevens die ik zoek is niet altijd voorhanden bij de IEM's.

Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/656099/width/200/height/400/flags/LL

afmetingen voor een perfecte fit

Filters Dreve: (the white cilinders in the picture seen above)
H: 3.46 mm ( total Height )
D1: 6.49 mm ( Diameter of the lower part )
H1: 2.22 mm ( Height of the lower part )
D2: 5.45 mm ( thinnest Diameter of the upper part )
H2: 1.24 mm ( height of the upper part )

http://www.head-fi.org/t/...arprotection#post_8591509

Dus als je een setje IEM's hebt die tussen de 50 Euro en 200 Euro kosten, wil je dan aub even opmeten of het een setje is wat misschien zou passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:55:
[...]

Oke, dat is een duidelijke uitleg! Dan kijk ik eerst naar goede headphones voordat ik die externe geluidskaart koop, al lijkt me het volume regelen via de FiiO E10 wel erg fijn en makkelijk. Zal het een wereld van verschil zijn qua geluidskwaliteit met mijn huidige onboard geluidskaart denk je? En is die FiiO E10 ook bedoeld voor nog meer high-end headphones? Of zal ik (ooit) bij een upgrade van mijn headphones ook meteen die versterker moeten vervangen?
Het volume regelen is inderdaad makkelijk en je kan de FiiO voor meer high end headphone gebruiken. Bijvoorbeeld de hd650, die klinkt ook goed ;)

En hoe groot het verschil is kan ik je niet echt zeggen aangezien ik niet weet hoe goed je onboard is. Ten opzichte van mijn laptop is het een wereld van verschil. Ten opzichte van mijn oude sabertooth 990fx mobo was het verschil kleiner maar zeker merkbaar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, top! Bedankt voor je uitleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lj_tree schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 08:45:
Als de meet een beetje in de buurt van Eindhoven is (ik las net iets over nuenen dus moet goedkomen) dan ben ik zeker van de partij. Enige wat ik mee kan nemen is n B&W P3. tot op heden tenminste. de vrouw gebruikt m steeds vaker en misschien dat er nog een P5 bij komt. Weet niet of dat n boeiende inbreng is maar lijkt me zeker leuk om de spullen van andere te zien/beluisteren.
Het was inderdaad het idee om het in de buurt van Eindhoven te doen. Maakt het ook wat toegankelijker voor onze belgische beneden buren.
Amanoo schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:11:
Weet iemand trouwens waar je aan kussentjes kan komen voor de beugel van zo'n koptelefoon?
Het beste is om met Sennheiser zelf contact op te nemen en te vragen of ze nog rezerve onderdelen over hebben. Het ging begreep ik toch om een Sennehiser model dat uit productie is?
In ieder geval, Sennheiser zou meer moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:02:
[...]

[...]

Het beste is om met Sennheiser zelf contact op te nemen en te vragen of ze nog rezerve onderdelen over hebben. Het ging begreep ik toch om een Sennehiser model dat uit productie is?
In ieder geval, Sennheiser zou meer moeten weten.
Het was een Pioneer. :P

Ik denk alleen wel dat het moeilijk zal zijn daarvoor nog onderdelen te vinden aangezien het zo'n oude koptelefoon is, maar misschien passen er kussentjes van een ander merk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op zondag 02 september 2012 @ 16:07:
[...]

Het was een Pioneer. :P

Ik denk alleen wel dat het moeilijk zal zijn daarvoor nog onderdelen te vinden aangezien het zo'n oude koptelefoon is, maar misschien passen er kussentjes van een ander merk op.
Je kan dan in ieder geval bij Pioneer zelf vragen. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MikeVM schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 21:17:
Ik had op Head-fi al een topic gestart, omdat ik dacht dat ik daar meer mensen zou bereiken, maar nu blijkt toch dat er niemand de moeite wil doen om me te helpen. daarom vraag ik nu aan de tweakers om hun IEM's op te meten voor me..

Ik heb 2 maanden geleden custom oordopjes laten maken voor mijn oren, deze oordopjes zijn ook geschikt om te gebruiken icm IEM's, maar de IEM's die ze mij voorstellen hebben zeer kleine drivers, en daardoor weinig laag. het zijn meer monitor, waar ik liever iets meer bass heb..

dus ik ben op zoek naar een ander setje IEM's die in mijn oordopjes passen. op dit moment gebruik ik goedkope philips dopjes die met wat rubber in mijn dopjes passen, maar ze zijn eigenlijk niet goed van kwaliteit. daarnaast heb ik een setje creative's, die overigens perfect passen, maar die dan weer teveel bassweergave hebben,

maar ik ben er zeker van dat er IEM's zijn die aan al mijn noden voldoen, maar de gegevens die ik zoek is niet altijd voorhanden bij de IEM's.

[afbeelding]

afmetingen voor een perfecte fit

Filters Dreve: (the white cilinders in the picture seen above)
H: 3.46 mm ( total Height )
D1: 6.49 mm ( Diameter of the lower part )
H1: 2.22 mm ( Height of the lower part )
D2: 5.45 mm ( thinnest Diameter of the upper part )
H2: 1.24 mm ( height of the upper part )

http://www.head-fi.org/t/...arprotection#post_8591509

Dus als je een setje IEM's hebt die tussen de 50 Euro en 200 Euro kosten, wil je dan aub even opmeten of het een setje is wat misschien zou passen?
Ik denk dat meer mensen je zouden helpen als je preciezer aangeeft WAT je wilt dat mensen voor je opmeten. Ik wil je best helpen maar heb nog steeds niet echt door wat je nu precies nodig hebt. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

op elke set oortjes, past een rubbertje die je in je oor steekt, bij de meeste zitten er zelfs meerdere maten bij,
aan het oortje zit dan altijd een vorm waardoor het rubbertje vast blijft zitten. hier zou ik graag de afmetingen van hebben,

zoals te zien in de foto is dit de afmetingen van het blauw en rode deel van de oortjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/content/type/61/id/656099/width/200/height/400/flags/LL

hieronder zie je ook dat er een tipje uitsteekt aan de oortjes waar je de rubbertjes kunt opzetten.
hier de diameter van zou mij heel veel helpen
Afbeeldingslocatie: http://www.pantalaimon.nl/fora/DSC03510.JPG

ook hier zie je het deel waarop de earmoulds moeten geplaatst worden, dit model past overigens perfect met mijn dopjes, maar klinken niet goed genoeg..
Afbeeldingslocatie: http://img.diytrade.com/cdimg/1150214/12582790/0/1271917825/excellent_Creative_EP-630_paypal.jpgAfbeeldingslocatie: http://im.tech2.in.com/gallery/2011/nov/creative_ep660_2_251944534167_640x360.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door MikeVM op 03-09-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik ben weeral zelf eens op zoek naar modellen die mogelijk aan mijn noden voldoen.
zo zag ik net deze Shure's SE215, maar ik heb dan weer geen flauw idee wat de inwendige afmetingen zijn van de dopjes..

of deze Sennheiser mm70i lijken wel op mijn creative EP630's (welke goed passen),zou het dezelfde behuizing zijn?

of de Sennheiser IE 60 zouden ook wel misschien passen.

[ Voor 39% gewijzigd door MikeVM op 03-09-2012 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
MikeVM schreef op maandag 03 september 2012 @ 14:14:
op elke set oortjes, past een rubbertje die je in je oor steekt, bij de meeste zitten er zelfs meerdere maten bij,
aan het oortje zit dan altijd een vorm waardoor het rubbertje vast blijft zitten. hier zou ik graag de afmetingen van hebben,

zoals te zien in de foto is dit de afmetingen van het blauw en rode deel van de oortjes.
[afbeelding]

hieronder zie je ook dat er een tipje uitsteekt aan de oortjes waar je de rubbertjes kunt opzetten.
hier de diameter van zou mij heel veel helpen
[afbeelding]

ook hier zie je het deel waarop de earmoulds moeten geplaatst worden, dit model past overigens perfect met mijn dopjes, maar klinken niet goed genoeg..
[afbeelding][afbeelding]
Ik snap. Ik heb zelf een aantal iems en zal eens voor je meten. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

ik ga eens contact opnemen met de sony centres, misschien kan ik daar gaan testen..

Edit: Niet dus

[ Voor 9% gewijzigd door MikeVM op 03-09-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu:

Wat vind jij van de beweringen van deze head-fi'er over de HM5? Volgens mij kun je ze allemaal wel tegenspreken. Hij vergelijkt de Philips Uptown met de HM5. Het is overigens een onervaren reviewer volgens mij.

http://www.head-fi.org/t/...-uptown-vs-hm5-ath-ad2000

Bijvoorbeeld:

*I find attack to be slightly on the soft side, but certainly not to the point of being boring like the HM5 are
*Overall they have more clarity than the HM5. For example, the HM5 can render vocalists a little boomy/muddy.
*Anyway, even though the mids on the HM5 are probably a little higher quality in the end, I prefer the mids on the Uptowns for being clearer and more consistent.
*With the HM5, the soundstage has a strange shape to it
*There is something strange about the HM5s. Aside from the oddly shaped soundstage with its hollowed out center image, the cups (at least I'm guessing its due to the cups) create a kind of reverb effect on the music.
*...it's not at all as invasive as it is with the HM5. Relative to the HM5, the Uptowns sound more natural in this regard.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
PatrickG schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:53:
Negakinu:

Wat vind jij van de beweringen van deze head-fi'er over de HM5? Volgens mij kun je ze allemaal wel tegenspreken. Hij vergelijkt de Philips Uptown met de HM5. Het is overigens een onervaren reviewer volgens mij.

Bijvoorbeeld:

*I find attack to be slightly on the soft side, but certainly not to the point of being boring like the HM5 are
*Overall they have more clarity than the HM5. For example, the HM5 can render vocalists a little boomy/muddy.
*Anyway, even though the mids on the HM5 are probably a little higher quality in the end, I prefer the mids on the Uptowns for being clearer and more consistent.
*There is something strange about the HM5s. Aside from the oddly shaped soundstage with its hollowed out center image, the cups (at least I'm guessing its due to the cups) create a kind of reverb effect on the music.
*...it's not at all as invasive as it is with the HM5. Relative to the HM5, the Uptowns sound more natural in this regard.
Ik kan niks zeggen over de HM5 maar ik kan wel zeggen dat Philips Uptowns gewoon erg goed zijn. :)

Ik weet nog steeds niet of ik aan het geluid moest wennen of dat er iets van burn-in aan de gang was maar ik vind momenteel mijn Uptowns zelfs fijner om naar te luisteren dan mijn Ultrasone HFI-780 (ligt wel aan het muziek genre overigens, voor elektronische muziek blijft de Ultrasone het beste)

Voor de prijs die je er hier in Nederland voor betaald is het gewoon een geweldige koptelefoon. :)
Het enige wat jammer is, is de volume control op de kabel die nogal slecht geïmplementeerd is en alleen maar voor verstoring van het geluid zorgt (als je er gewoon vanaf blijft is er niks aan de hand gelukkig)

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 05 september 2012 @ 17:53:
Negakinu:

Bijvoorbeeld:

Ik heb de Uptown nog niet gedurende langere tijd gehoord dus kan weinig over de vergelijking zeggen. Ik merk wel dat hij erg fan is van de AD2000 terwijl ik die zelf veel te veel een V-curve vond hebben. Dus overdreven veel nadruk op treble en bass. Toen ik pas begon met goed geluid zoeken vond ik V-curves ook altijd het meest indrukwekkend. Het detail vliegt je om de oren en de bass beukt zelfs als een track weinig bass heeft. Nu wordt ik er snel een beetje moe van en grijp steeds vaker naar een neutraal en naturel geluid. De HM5 sluit, voor het budget, tegenwoordig erg goed aan op mijn smaak. Het blijf natuurlijk een koptelefoon van 100 euro en er zijn er veel die het op alle vlakken beter doen maar voor het geld dat ik er voor betaald heb heb ik nog nooit een hoofdtelefoon gehad die beter op mijn smaak aansluit.

In zijn opmerking over dat de HM5 klinkt alsof je in een betonnen tunnel muziek luistert kan ik me niet vinden. Een gesloten hoofdtelefoon die stevig isoleert heeft altijd een beetje een boxed-in geluid. Daar ontkom je gewoon niet aan. Als dit je stoort moet je altijd voor een open model kiezen. Ik hoor zelf geen reverb en vind hem juist rustig en beheerst klinken. Die reverb hoor ik eerder in mijn HD25-1 II, maar zelfs daar stoor ik me er totaal niet aan omdat het echt niet opvalt als je er niet bewust naar zoekt. Een lichte, plastic behuizing vibreert gewoon anders dan een gedempte, zware of houten behuizing. Niet dat hout per definitie beter is, het ligt ook aan de implementatie.

Ik ga in ieder geval de Uptowns een langere tijd proberen te lenen om een duidelijker beeld te krijgen. Het kan natuurlijk dat Philips deze keer echt een topper gemaakt heeft. :) Ik hoor er veel goede verhalen over in ieder geval. De mensen wiens mening over audio ik vertrouw zijn trouwens ook allemaal net zo onder de indruk van de HM5 als ik. Dat soort kwaliteit kostte 10 jaar geleden gewoon het driedubbele. Het is bizar hoe veel geluid je voor je geld krijgt tegenwoordig. Dat was vroeger echt anders.

too old, too cold

• Heilige Kaas
Ik vind de uptowns erg goed klinken voor het geld. Hij is alleen niet gemaakt voor mijn kleine hoofd anders had ik hem zeker gekocht.

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 16:03
Amanoo schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 17:10:
Ik vind de Pioneer Monitor 10 nu wel erg helder klinken. Misschien ben ik gewend aan setjes die overal zitten te bassen om een idee van vol geluid te wekken, maar dit is zeker... anders. Misschien heeft het wat gewenning nodig. De gluidsweergave is misschien gewoon realistischer. Ik vond kogels die worden afgeschoten bijvoorbeeld erg helder, maar naar mijn weten gaat dat ook nooit met bass gepaard. Explosies worden weer wel goed met bass weergegeven. Ik zal denk ik echt moeten wennen en in ieder geval ga ik het aan een vriend van me laten horen die meer verstand heeft van deze dingen.

EDIT: net rondje Portal 2 gespeeld, geluidsweergave valt er niet tegen.
Ik heb er zelf ook eentje en dat was inderdaad ook mijn eerste indruk, heb het idee dat mijn exemplaar niet veel verder komt dan 100-120 Mhz in het laag. De eerste paar minuten zijn meestal even wennen, maar ik merk wel dat mijn gehoor zich aanpast aan de koptelefoon en de bas na enkele minuten al beter geregistreerd wordt, al is het heel subtiel. Ik heb zelf het idee dat de drivers van ouderdom wat minder worden en het feit dat de kussentjes niet zo goed meer afsluiten helpt ook niet. Daarnaast is het natuurlijk ook een koptelefoon met een hele vlakke respons, iets wat de meeste mensen niet gewend zijn.

Ik zie het wel als een klein minpuntje, maar dat is dan ook het enige. Ik moet zeggen dat ik m niet zo vaak meer uit de kast pak, maar het is nog altijd één van de beste koptelefoons die ik ooit gehoord heb.

Monitor 10

[ Voor 4% gewijzigd door dsibma op 06-09-2012 15:56 ]

• Negakinu
dsibma schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:56:
[...]

Ik heb er zelf ook eentje en dat was inderdaad ook mijn eerste indruk, heb het idee dat mijn exemplaar niet veel verder komt dan 100-120 Mhz in het laag. De eerste paar minuten zijn meestal even wennen, maar ik merk wel dat mijn gehoor zich aanpast aan de koptelefoon en de bas na enkele minuten al beter geregistreerd wordt, al is het heel subtiel. Ik heb zelf het idee dat de drivers van ouderdom wat minder worden en het feit dat de kussentjes niet zo goed meer afsluiten helpt ook niet. Daarnaast is het natuurlijk ook een koptelefoon met een hele vlakke respons, iets wat de meeste mensen niet gewend zijn.

Ik zie het wel als een klein minpuntje, maar dat is dan ook het enige. Ik moet zeggen dat ik m niet zo vaak meer uit de kast pak, maar het is nog altijd één van de beste koptelefoons die ik ooit gehoord heb.

[afbeelding]
Hahaha die heb ik ook ooit gehad! Echt zo'n jaren zeventig studio geluid. Ik kon er weinig mee maar die stalen details bij de cups vind ik nog steeds prachtig. Iconisch design. Eat that Dr. Dre. :p

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/e/ee/ee58ea03_vbattach11263.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 06-09-2012 16:00 ]

too old, too cold

• MikeVM

MikeVM

- Baloo -

Wat vinden jullie van de dt250 van beyerdynamic, elke keer puur genot als ik hem gebruik!

Pagina: 1 ... 23 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.