Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
ik ben nog steeds opzoek naar goede headphones, maar heb nog niet gevonden wat ik zocht
vereisten:
-max.100 euro
-kabel maar aan 1 kant van de headphones (lieft afneembaar, maar dat moet niet)
-model dat toch ook wel een zekere 'schoonheidsfactor' heeft en wat ik in het openbaar kan dragen :P
-on-ear
-gebruik voor muziek: vooral rock, pop, drum&bass/dubstep
-fatsoenlijk geluid

eerder heb ik al erg getwijfeld over de philips downtown, maar ik vind de bass wat zwakjes

wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Anton.net schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 14:49:
ik ben nog steeds opzoek naar goede headphones, maar heb nog niet gevonden wat ik zocht
vereisten:
-max.100 euro
-kabel maar aan 1 kant van de headphones (lieft afneembaar, maar dat moet niet)
-model dat toch ook wel een zekere 'schoonheidsfactor' heeft en wat ik in het openbaar kan dragen :P
-on-ear
-gebruik voor muziek: vooral rock, pop, drum&bass/dubstep
-fatsoenlijk geluid

eerder heb ik al erg getwijfeld over de philips downtown, maar ik vind de bass wat zwakjes

wat raden jullie aan?
http://www.innerfidelity....and-terrific-noontec-zoro

Iemand moet de eerste zijn! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zo. Na even heerlijk te hebben genoten van het weer toch maar even mijn ervaringen met mijn afspraak met Sound Consult delen.

Ik heb hier het een en ander beluisterd. Van de he-300 tot lcd-3.
Laat ik eens beginnen met de twee Grado's die ik heb gehoord.

Als eerste had ik de PS-500 beluisterd. Een goede headphone. Het was een tikkeltje voller dan de rs2i die ik eens had geleend. Ook wat meer punch. Dat was iets wat ik wel fijn vond. Een ding wat ik wel erg jammer vond was dat de soundstage een heel stuk minder was. Dat is echt iets wat de rs2i in mijn ogen toch superieur maakt. Volgens de verkoper klopte dat van die soundstage ook maar zou die wel een gedetailleerder geluid moeten geven, dat kon ik natuurlijk zo snel niet horen.

Ik had ook de GS-1000 beluisterd. Hij is echt gigantisch groot maar het geluid viel tegen. Ik heb er niet heel erg kritisch naar geluisterd maar het viel me op dat deze koptelefoon een boost had bij de sis klanken. Deze klonken erg schel. Dit had mijn akg 550 ook een beetje maar dat is nu weg, het zou dus kunnen zijn dat hij niet goed ingebrand was.

Verder had ik ook de HiFiMAN he-400 beluisterd. Dit is de koptelefoon waar ik erg geïnteresseerd in was. Maar ik moet zeggen dat dat toch een flinke tegenvaller was. Ik had er zo veel meer van verwacht. Het geluid was wel warm maar ik had gewoon echt een gevoel van meh. Kan je beter wat geld besparen (of uitgeven aan een dac/amp) en de hd650 halen.

De he-300 vond ik daarentegen wel een leuke koptelefoon. Dit was een leuke koptelefoon om naar te luisteren met erg goed geluid. Voor het geld heel leuk spul. Hij heeft ook wat warmer geluid net als de hd-650 alleen dan 100 euro goedkoper.

En dan: De he-500. Super geluid, gewoon lekker neutraal met genoeg body voor de negerstemmen muziek. Hij heeft alleen zeker een amp nodig om goed (of eigenlijk beter) te klinken. Het geluid was een stuk meer muddy via mijn e10 dan via een of andere burson amp die er stond.
De koptelefoon had geen wow effect maar ik denk dat dat alleen maar goed is. Betekend alleen maar dat die neutraal is zonder boost op de trebble ofzo.

De lcd-3 had ik ook beluisterd. Ook gewoon een super koptelefoon maar echt die prijs. Koptelefoon + die kabel zou dan bijna 3000 euro zijn. Dan heb je nog niet eens een DAC of versterker erbij. Al moet ik wel zeggen dat die verrassend goed klinkt uit mijn E10. Stukken beter dan de he-500. Bij deze koptelefoon merkte je ook niet veel verschil tussen de e10 en de burson amp. De lcd-2 heb ik nog niet gehoord maar daar luister ik wel naar als ik weer een terug ga.

Ik merk wel in deze prijsklasse dat de verschillen steeds kleiner worden. Zo is mijn AKG K550 bijvoorbeeld kwalitatief beter dan de he-400 en he-300. Om het verschil met die andere te horen heb ik denk ik meer tijd nodig. Dan moet je eigenlijk met elke koptelefoon een heel album luisteren in totale rust en concentratie.

Misschien wel leuk: http://www.mp4nation.net/...one-stands-earphone-cases
Ik heb zelf twee van die metalen besteld. Nou maar hopen dat ze het gewicht aan kunnen :+ Anders krijgen ze een mooi plekje bij vrienden van me of anders bij een van jullie ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Heilige Kaas op 20-08-2012 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heilige Kaas schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 19:25:
Verder had ik ook de HiFiMAN he-400 beluisterd. Dit is de koptelefoon waar ik erg geïnteresseerd in was. Maar ik moet zeggen dat dat toch een flinke tegenvaller was. Ik had er zo veel meer van verwacht. Het geluid was wel warm maar ik had gewoon echt een gevoel van meh. Kan je beter wat geld besparen (of uitgeven aan een dac/amp) en de hd650 halen.

De he-300 vond ik daarentegen wel een leuke koptelefoon. Dit was een leuke koptelefoon om naar te luisteren met erg goed geluid. Voor het geld heel leuk spul. Hij heeft ook wat warmer geluid net als de hd-650 alleen dan 100 euro goedkoper.
Goede tips!
De lcd-3 had ik ook beluisterd. Ook gewoon een super koptelefoon maar echt die prijs. Koptelefoon + die kabel zou dan bijna 3000 euro zijn. Dan heb je nog niet eens een DAC of versterker erbij. Al moet ik wel zeggen dat die verrassend goed klinkt uit mijn E10. Stukken beter dan de he-500. Bij deze koptelefoon merkte je ook niet veel verschil tussen de e10 en de burson amp. De lcd-2 heb ik nog niet gehoord maar daar luister ik wel naar als ik weer een terug ga.
:o Man man, die prijs... En inderdaad, dan geld:
Ik merk wel in deze prijsklasse dat de verschillen steeds kleiner worden. Zo is mijn AKG K550 bijvoorbeeld kwalitatief beter dan de he-400 en he-300. Om het verschil met die andere te horen heb ik denk ik meer tijd nodig. Dan moet je eigenlijk met elke koptelefoon een heel album luisteren in totale rust en concentratie.
Dit is gewoon heel erg waar. Zeker voor als je geen perfect gehoor hebt. Voor mij is het daarom al snel de honderden euro's extra uitgeven niet meer waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Deze koptelefoon heb ik ook al gezien, maar ik heb een beetje een probleem met het feit dat hij zo fel op beats lijkt, de beats hebben bovendien geen goede reputatie qua geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tewakers,

Na 2 weken geleden een post gemaakt te hebben over de AIAIAI Tma-1 ben ik overgegaan tot de aankoop afgelopen donderdag. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over minimal, techno, house en dubstep. Op het moment dat ik metal ging beluisteren vielen mijn dromen in duigen. Na wat spelen met de EQ klonk ook metal best aardig. Best tevreden dus.

Dit was tevens ook mijn eerste on ear headset. Moet zeggen dat na een half uur mijn oren pijn begonnen te doen doordat mijn oren tussen de headset en mijn bril "klem" zaten.

Nou zag ik gister dat de kabel al stuk begon te gaan, de rubberen huls van de jack had de huls van de kabel los gelaten. Wat een drama..

Vandaag terug geweest naar de winkel en mijn geld terug gehad. Nu ben ik weer iets wijzer maar verder weer terug bij af met het vinden van een headphone.

Kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Budget is 200-250 euro.
Kabel hoeft niet perse los te kunnen maar wel korter dan 3 meter zoals bij de beyers.
Qua muziek; minimal, dubstep en metal zijn wel de belangrijkste
Ben opzoek naar een goed "crisp" geluid in de highs met nog wel een degelijke bass.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 22:36:
Beste tewakers,

Na 2 weken geleden een post gemaakt te hebben over de AIAIAI Tma-1 ben ik overgegaan tot de aankoop afgelopen donderdag. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden was over minimal, techno, house en dubstep. Op het moment dat ik metal ging beluisteren vielen mijn dromen in duigen. Na wat spelen met de EQ klonk ook metal best aardig. Best tevreden dus.

Dit was tevens ook mijn eerste on ear headset. Moet zeggen dat na een half uur mijn oren pijn begonnen te doen doordat mijn oren tussen de headset en mijn bril "klem" zaten.

Nou zag ik gister dat de kabel al stuk begon te gaan, de rubberen huls van de jack had de huls van de kabel los gelaten. Wat een drama..

Vandaag terug geweest naar de winkel en mijn geld terug gehad. Nu ben ik weer iets wijzer maar verder weer terug bij af met het vinden van een headphone.

Kunnen jullie mij misschien verder helpen?

Budget is 200-250 euro.
Kabel hoeft niet perse los te kunnen maar wel korter dan 3 meter zoals bij de beyers.
Qua muziek; minimal, dubstep en metal zijn wel de belangrijkste
Ben opzoek naar een goed "crisp" geluid in de highs met nog wel een degelijke bass.

Alvast bedankt!
Moet de koptelefoon nog portable zijn oid,?

Je zou misschien naar de Ultrasone HFI-780 kunnen kijken, die klinkt voor de genres die je noemt erg goed en heeft sprankelende highs met een goeie bass, dus precies wat je zoekt eigenlijk.
Ben er zelf erg tevreden mee en ik luister voornamelijk Metal maar ook electronische muziek op zijn tijd, wat echt geweldig klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

Je zou misschien naar de Ultrasone HFI-780 kunnen kijken, die klinkt voor de genres die je noemt erg goed en heeft sprankelende highs met een goeie bass, dus precies wat je zoekt eigenlijk.
Ben er zelf erg tevreden mee en ik luister voornamelijk Metal maar ook electronische muziek op zijn tijd, wat echt geweldig klinkt.
Bedankt voor je reactie!

Zien er goed uit. Is de headphone wel stevig? Ziet er op foto's vrij fragiel uit bij het draaipunt van de "schelpen"

Ja het liefst wel. Wil mijn headphones nog wel eens meenemen naar de sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
of even de reviews van de nieuwe AKG 618 afwachten :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:29:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Zien er goed uit. Is de headphone wel stevig? Ziet er op foto's vrij fragiel uit bij het draaipunt van de "schelpen"

Ja het liefst wel. Wil mijn headphones nog wel eens meenemen naar de sportschool.
Ze voelen gewoon stevig aan, ik heb die van mij nu bijna een jaar en ze zien er ook nog zo goed als nieuw uit dus dat is tenminste al positief :)
Je krijgt een stoffen zakje bij de koptelefoon waarmee je hem kan vervoeren, hij heeft in dat zakje meerdere keren in mijn rugzak gezeten maar ik zie niks van gebruikssporen.

De kabel is overigens erg handig aangezien hij standaard vrij kort is, ik schat zo'n 1m of 1,2m ongeveer met een flinke verlengkabel erbij, als je hem portable wilt gebruiken heb je dus geen last van een te lange kabel.
Hij is verder ook vrij makkelijk aan te sturen, mijn Xperia S heeft er in ieder geval geen problemen mee.
Chiron schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:54:
of even de reviews van de nieuwe AKG 618 afwachten :)
Lijkt er op dat die alleen wel on-ear zal zijn en in een andere prijscategorie dan de Ultrasone hoort, ik vind prijzen van 80 pond / 100 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Redblader op 21-08-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:15:
[...]

Ze voelen gewoon stevig aan, ik heb die van mij nu bijna een jaar en ze zien er ook nog zo goed als nieuw uit dus dat is tenminste al positief :)
Je krijgt een stoffen zakje bij de koptelefoon waarmee je hem kan vervoeren, hij heeft in dat zakje meerdere keren in mijn rugzak gezeten maar ik zie niks van gebruikssporen.

De kabel is overigens erg handig aangezien hij standaard vrij kort is, ik schat zo'n 1m of 1,2m ongeveer met een flinke verlengkabel erbij, als je hem portable wilt gebruiken heb je dus geen last van een te lange kabel.
Hij is verder ook vrij makkelijk aan te sturen, mijn Xperia S heeft er in ieder geval geen problemen mee.

[...]

Lijkt er op dat die alleen wel on-ear zal zijn en in een andere prijscategorie dan de Ultrasone hoort, ik vind prijzen van 80 pond / 100 euro.
De ultrasone klinkt dan zeker als een goede kanshebber!

Het kiezen van een goede headphone die bij je past is echt onwijs lastig maar jouw suggesties helpen mij aardig opweg! Bedankt!

EDIT:

Is de kabel trouwens met schroefdraad aan beide kanten zoals bij de 900 pro?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Sorry het is al laat, ben bang dat dit het verkeerde topic is :(

[ Voor 96% gewijzigd door Strunkie op 21-08-2012 01:34 ]

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laats de beats by dre solo hd uitgeprobeert.
ik vond de bass echt goed, maar ik zie/hoor overal dat je veel beter geluid kan krijgen (voor minder geld)

ik zoek een headphone met een harde bass net als die solos of beter.
en natuurlijk goed geluid.
ik luister meestal naar hiphop enz.

weten jullie wat voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Iemand ervaring met de pioneer hdj 500?
Deze ziet er qua alle aspecten wel goed uit,

Iemand die wat meer over het geluid kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 01:50:
ik heb laats de beats by dre solo hd uitgeprobeert.
ik vond de bass echt goed, maar ik zie/hoor overal dat je veel beter geluid kan krijgen (voor minder geld)

ik zoek een headphone met een harde bass net als die solos of beter.
en natuurlijk goed geluid.
ik luister meestal naar hiphop enz.

weten jullie wat voor me? :)
Ik heb die solo's ook wel eens gehoord. De Bass wat mooi ja maar dat is dan ook echt het enige wat hij goed doet. Midden en hoog zijn gewoon ruk. Ik kan je geen advies geven voor een goed alternatief wat ook veel bass heeft. Zelf zoek ik daar niet naar. Ik houd niet van Bass die alles overstemt ik houd van een koptelefoon die mooi in balans is. Maar er zullen hier vast mensen zijn die je wel een goed advies kunnen geven :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:40:
[...]

De ultrasone klinkt dan zeker als een goede kanshebber!

Het kiezen van een goede headphone die bij je past is echt onwijs lastig maar jouw suggesties helpen mij aardig opweg! Bedankt!

EDIT:

Is de kabel trouwens met schroefdraad aan beide kanten zoals bij de 900 pro?
Als je bedoelt of de kabel vervangbaar is, nee dat is jammer genoeg niet zo hoewel ik bij mijn kabel dus nog geen slijtage heb opgemerkt.
Ik snap alleen niet precies wat je bedoelt met schroefdraad aan beide kanten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
@Mr Dub. Is de Audio Technica ath-m50 niks voor jou? Ik heb er hier op tweakers een te koop staan die zo goed als nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 23:45

StrongArmLance

Endless flow

[YouTube: http://youtu.be/MB_q-TC_pws]

Hoe komt die gozer nu al aan die rottige dingen :)

De site is inmiddels online, maar d ie gozer had ze vorige maand

http://www.boomphones.com/product/matte-black

[ Voor 37% gewijzigd door StrongArmLance op 21-08-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 12:15
Vandaag Lightning Deals op Amazon UK... 5pm (18u voor ons) de AKG K550
http://www.amazon.co.uk/d...=321010367&pf_rd_i=468294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bertalizer schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:06:
Mmmh. Ik ken die Lightning deals opzich niet. Wat voor een prijs denken jullie dat mogelijk is?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

Nilsepils schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 13:52:
[...]

Met of zonder dat blokje? zonder dat blokje kan ik me voorstellen dat het een een Orca is :) of een chacharicas :)
zonder dat blokje idd

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn die boomphones goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Ze zijn nog niet echt uit, maar die gozer had een review en vond ze geweldig... maar ja, ze zien er natuurlijk gewoon gaaf uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Redblader schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 23:07:
[...]

HD25-1 II, zoals ik al aanraadde voordat je de TMA-1 ging kopen. Hadden we dit hele drama mee kunnen voorkomen. ;) HD25-1 is degelijk gebouwd, modulair opgezet, veel helderder dan de TMA-1 en heeft de mogelijkheid tot velours pads als de gewone pads niet comfortabel genoeg zijn.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
bertalizer schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 11:06:
Ben benieuwd wat het word. Zal wel niet goedkoper zijn dan wat ik er voor heb betaald. Wat ik me wel afvraag is of je het wel kan bestellen. Altijd als ik op amazon iets zie staan shippen ze nooit naar nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:55:
[...]

Ben benieuwd wat het word. Zal wel niet goedkoper zijn dan wat ik er voor heb betaald. Wat ik me wel afvraag is of je het wel kan bestellen. Altijd als ik op amazon iets zie staan shippen ze nooit naar nl.
Amazon UK en DE volgens mij wel. Als ik het me niet verkeerd herinner heb ik daar in het verleden wel eens wat besteld volgens mij was het startrek online.

Edit: Omgerekend kost hij nu 227,6 euro. De kans dat hij veel goedkoper wordt dan de PW is dus klein. want daar is hij nu al 189.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 21-08-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
pricewatch: AKG K 550 (Zwart)

Dat is de prijs van amazon DE. In Nederland is die gewoon 275 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:23:
pricewatch: AKG K 550 (Zwart)

Dat is de prijs van amazon DE. In Nederland is die gewoon 275 euro.
Ah crappy had niet door geklikt. Maar goed die sturen ook gewoon naar NL. Waarom is het prijs verschil zo groot? En is dit dan zo'n goede headset? had niet verwacht dat die tegen de 300 zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Ik heb mijn K550 bij Redcoon.nl vandaan, kostte toen €179,- ex verzenden.. maar die hebben hem op het moment niet.

Wel voor dezelfde prijs gewoon in Duitsland.. 179,- + 12,90 verzenden.. http://geizhals.eu/644159

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Maar met zo'n prijs zit dit dus een hele classe hoger dan de Sennheizer HD558 of HD598 of mag je dat niet zo zien? Ik vind het niet erg om wat meer geld uit te geven als je er dan ook wat voor terug krijgt. (heb namelijk ook de kans een na genoeg nieuwe HD558 voor 75 euro over te nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Geen idee.. ik heb de HD558 & HD598 nog nooit gehoord.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
rabor schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:11:
Geen idee.. ik heb de HD558 & HD598 nog nooit gehoord.
Als ik hier kijk zie ik dat hij wel een extra dipje heeft in het hogere tonen berijk:

http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

Waar heb jij die AKG dan wel mee vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ik denk dat als je eventueel voor een beats headphone zou willen gaan, je zéker deze moet nemen,
ik heb al meerdere revieuws gelezen, ook van het vorig model, en ze zijn gewoon stukke beter dan de beats (en ook mooier)
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anton.net schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:23:
[...]

ik denk dat als je eventueel voor een beats headphone zou willen gaan, je zéker deze moet nemen,
ik heb al meerdere revieuws gelezen, ook van het vorig model, en ze zijn gewoon stukke beter dan de beats (en ook mooier)
:P
Mja nieuw is niet altijd beter ;) tegenwoordig wordt het ook wel een slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:25:
[...]

Mja nieuw is niet altijd beter ;) tegenwoordig wordt het ook wel een slechter.
ik zeg ook niet dat ze beter zijn dan de beats omdat ze nieuwer zijn, maar omdat ze gewoon beter zijn,

praktisch gezien zijn bijna alle headphones beter dan beats, oversized bass, met voor de rest totaal geen helder geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Anton.net schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:29:
[...]

ik zeg ook niet dat ze beter zijn dan de beats omdat ze nieuwer zijn, maar omdat ze gewoon beter zijn,

praktisch gezien zijn bijna alle headphones beter dan beats, oversized bass, met voor de rest totaal geen helder geluid...
Daar had ik he took niet over. Maar over oud en nieuw opvolger van een bestaand model.
Beats zijn imo ook Crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:36:
[...]

Daar had ik he took niet over. Maar over oud en nieuw opvolger van een bestaand model.
Beats zijn imo ook Crap.
Ik heb al enkele revieuws gelezen van het nieuwe model, phantom, daar wordt overal vertelt dat zowel de interne als externe speakers veel beter zijn dan het 1ste model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

na jaren zoeken naar de perfecte headset had ik de strijd opgegeven en een gewone Headphone gekocht, omdat ik niets vond wat goed genoeg was.

nu nadat ik een Beyerdynamic DT250 gekocht heb, kom ik een halfjaar later uit op deze koptelefoon.. nergens wordt deze headset aangehaald als gaming headset. raar, want ik zou als gamer wel zo een headset willen...

ik denk dat de kabel wel gemod moet worden om op de PC te gebruiken.. maar dat is niet zo een grote karwij lijkt me..

http://europe.beyerdynamic.com/shop/dt-297-pv.html

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 14:20:
[...]

Als ik hier kijk zie ik dat hij wel een extra dipje heeft in het hogere tonen berijk:

http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

Waar heb jij die AKG dan wel mee vergeleken?
Ik plaats hem in het rijtje ATH-AD900 - ATH-AD2000.. Beiden open koptelefoons.., maar qua stage & image past 'ie daar vrij goed tussen.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 12:34

MikeVM

- Baloo -

MikeVM schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:18:
na jaren zoeken naar de perfecte headset had ik de strijd opgegeven en een gewone Headphone gekocht, omdat ik niets vond wat goed genoeg was.

nu nadat ik een Beyerdynamic DT250 gekocht heb, kom ik een halfjaar later uit op deze koptelefoon.. nergens wordt deze headset aangehaald als gaming headset. raar, want ik zou als gamer wel zo een headset willen...

ik denk dat de kabel wel gemod moet worden om op de PC te gebruiken.. maar dat is niet zo een grote karwij lijkt me..

http://europe.beyerdynamic.com/shop/dt-297-pv.html
ik zie net dat het gaat om een condensor microfoon, dat is natuurlijk wel een ander verhaal, wat zou het kosten om dit signaal te versterken om te kunnen gebruiken voor Teamspeak,skype,....

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
de AKG is een zeer goede hoofdtelefoon met erg goede kwaliteit. Stukken beter dan mijn Ath m-50. Het geluid zelf is wel vrij dunnetjes met wat weinig bass. Maar het is zeker wel een aanrader. Ik heb wel het gevoel dat hij nog niet helemaal in gebrand is want hij gaat steeds beter klinken! Met Adele of Anouk klinkt die echt heeerlijk. Super realistisch. Maar bijvoorbeeld in Pink Floyd heb ik ook wat meer nuances gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hij zit qua bass volgens die frequentie vergelijking sites wat hoger dan bv de sennheizers. Maar als ik dit zo hoor moet je daar dus ook niet te veel naar kijken?

Ik kijk zo wel even wat ze er voor vragen. Als het net zo is als met de stofzuiger is het de moeite niet. Ik verwacht dat het zo iets is en dat hij op DE prijzen uit komt. Bij 50% korting is het een ander verhaal. Maar waarom zouden ze dat doen? dus ik verwacht dat niet. Hij moet toch een stuk onder de 150 pond komen. (150 pond is momenteel 189 euro).

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 21-08-2012 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
165 euro..... tja het is iets goedkoper.... gratis shipping. Maar nog steeds aardig wat geld. Geen idee of hij terug kan mocht hij niet bevallen.

Edit: Met de Huidige Prijzen in NL het toch maar gedaan. Nu maar hopen dat hij bevalt..... Mijn duurste koptelefoon/headset ooit.

[ Voor 31% gewijzigd door Astennu op 21-08-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:01:
165 euro..... tja het is iets goedkoper.... gratis shipping. Maar nog steeds aardig wat geld. Geen idee of hij terug kan mocht hij niet bevallen.

Edit: Met de Huidige Prijzen in NL het toch maar gedaan. Nu maar hopen dat hij bevalt..... Mijn duurste koptelefoon/headset ooit.
Had je nou ook nog de Siberia V2 besteld of niet? :P

Ik denk dat de AKG K550 je positief zal verbazen als je alleen maar PC headsets gewend bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Redblader schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:34:
[...]

Had je nou ook nog de Siberia V2 besteld of niet? :P

Ik denk dat de AKG K550 je positief zal verbazen als je alleen maar PC headsets gewend bent. :)
Ja maar die heb ik vanwege de prijs van deze zojuist geannuleerd. Bestelling was nog niet verzonden. Ik vergelijk em wel gewoon met de 7H en de PC160. Hij komt tussen de 28e en de 1e binnen dus moet nog even geduld hebben :)

ik snap alleen niet waarom ze in nederland 250 euro kosten. Erg groot prijs verschil.

[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 21-08-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zelf voor 280 euro zouden ze goede koptelefoons zijn. Dus 165 euro is echt een super koopje!

Wel hebben ze een aardig lange burn in nodig. Waar ga je hem eigenlijk op aansluiten? Met een koptelefoon van dit kaliber is het misschien verstandig om te investeren in een externe DAC, bijvoorbeeld de FiiO E10: http://www.mp4nation.net/...e10-usb-dac-amp-96k-24bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:40:
[...]

Ja maar die heb ik vanwege de prijs van deze zojuist geannuleerd. Bestelling was nog niet verzonden. Ik vergelijk em wel gewoon met de 7H en de PC160. Hij komt tussen de 28e en de 1e binnen dus moet nog even geduld hebben :)

ik snap alleen niet waarom ze in nederland 250 euro kosten. Erg groot prijs verschil.
Meestal vallen de prijsverschillen tussen Nederland en omringende landen wel mee maar dit scheelt wel veel inderdaad.

Het is dat ik zelf pas een Philips Uptown heb gekocht anders was deze deal nog wel interessant geweest maar heb er nu het geld niet meer voor, toch jammer. :P

Toen ik mijn eerste echte koptelefoon kocht, ook een AKG, (K172 HD) kon ik gewoon niet stoppen met luisteren omdat het geluid zoveel beter was dan alle headsets die ik ooit had gehad, de K550 is van een totaal andere klasse dus het zou me echt verbazen als je er niet tevreden mee bent. :)
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:16:
Zelf voor 280 euro zouden ze goede koptelefoons zijn. Dus 165 euro is echt een super koopje!

Wel hebben ze een aardig lange burn in nodig. Waar ga je hem eigenlijk op aansluiten? Met een koptelefoon van dit kaliber is het misschien verstandig om te investeren in een externe DAC, bijvoorbeeld de FiiO E10: http://www.mp4nation.net/...e10-usb-dac-amp-96k-24bit
Ook zonder externe DAC zal het al een stuk beter klinken dan een headset, een extra ~80 euro voor weer een beetje betere geluidskwaliteit is toch weer best veel geld, ongeveer de helft van de koptelefoon zelf.

Ik denk altijd: zoiets kan later altijd nog als je denkt meer uit je koptelefoon te kunnen halen, als je zonder ook al tevreden bent kan je het geld gewoon in je zak houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus.. weet iemand al een hoofdtelefoon met een goede harde bass en mooi geluid? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:16:

Ik denk direct op mijn Auzentech Prelude of op mijn Z5500. Maar ik denk dat die eerste beter is aangezien die connectors ook gold plated zijn.

Ik wil ze gebruiken voor Muziek, Film en Gaming. Ik mis met me PC160 gewoon het detail dat de Z5500 wel heeft en dat is niet eens een super goede set.
Redblader schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:01:
[...]

Meestal vallen de prijsverschillen tussen Nederland en omringende landen wel mee maar dit scheelt wel veel inderdaad.

Het is dat ik zelf pas een Philips Uptown heb gekocht anders was deze deal nog wel interessant geweest maar heb er nu het geld niet meer voor, toch jammer. :P

Toen ik mijn eerste echte koptelefoon kocht, ook een AKG, (K172 HD) kon ik gewoon niet stoppen met luisteren omdat het geluid zoveel beter was dan alle headsets die ik ooit had gehad, de K550 is van een totaal andere klasse dus het zou me echt verbazen als je er niet tevreden mee bent. :)
Dus de K550 beviel nog veel beter dan de K172?
Ook zonder externe DAC zal het al een stuk beter klinken dan een headset, een extra ~80 euro voor weer een beetje betere geluidskwaliteit is toch weer best veel geld, ongeveer de helft van de koptelefoon zelf.

Ik denk altijd: zoiets kan later altijd nog als je denkt meer uit je koptelefoon te kunnen halen, als je zonder ook al tevreden bent kan je het geld gewoon in je zak houden. :)
Ja inderdaad ik weet niet of ik dat er voor over heb. Maar een Auzentech prelude is opzich een erg goede kaart als het goed is moet je dan toch ook wel goed geluid kunnen krijgen?
Ja inderdaad dat kan dan altijd nog. Maar ik ken mezelf het moet wel relatief simpel blijven om te switchen van Z5500 naar de K550. Ik denk dat ik toch me Z5500 veel wil gebruiken. Dan heb je niets op je hooft zitten. Of die K550's moeten zo geweldig zijn dat ik ze niet meer af wil doen :D
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:30:
dus.. weet iemand al een hoofdtelefoon met een goede harde bass en mooi geluid? :P
Ik weet niet of de bass hard is (volgens mij in verhouding met andere wel omdat het een DJ headset is) maar de Pioneer HDJ 2000 is volgens mij wel een erg goede. Daar was ik hiervoor naar aan het kijken. Maar ik ben toch ook erg van de midden en hogen tonen. En dat doet die net wat minder (zeker niet slecht maar het is gewoon een DJ headset dus meer gericht op bass)

Helaas heb ik zelf geen ervaring maar dit heb ik uit reviews. Heb volgens mij wel eens de HDJ100 geprobeerd en die was echt super qua bass.

[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 21-08-2012 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Astennu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:50:
Ja inderdaad ik weet niet of ik dat er voor over heb. Maar een Auzentech prelude is opzich een erg goede kaart als het goed is moet je dan toch ook wel goed geluid kunnen krijgen?
Ja inderdaad dat kan dan altijd nog. Maar ik ken mezelf het moet wel relatief simpel blijven om te switchen van Z5500 naar de K550. Ik denk dat ik toch me Z5500 veel wil gebruiken. Dan heb je niets op je hooft zitten. Of die K550's moeten zo geweldig zijn dat ik ze niet meer af wil doen :D
Die auzentech prelude zal aan het prijskaartje te zien wel een goede geluidskaart moeten zijn ;) Dus daar zit je wel snor. Ik merk zelf bij mijn laptop bijvoorbeeld een gigantisch verschil tussen de E10 en de standaard geluidskaart van de laptop. Veel meer ruis en modderig geluid enzo. en bij de e10 heeft een line out, dus je kan de z5500 tegelijk met je koptelefoon gebruiken maar daar heb je niks aan want je hebt al een goede geluidskaart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:15:
[...]

Die auzentech prelude zal aan het prijskaartje te zien wel een goede geluidskaart moeten zijn ;) Dus daar zit je wel snor. Ik merk zelf bij mijn laptop bijvoorbeeld een gigantisch verschil tussen de E10 en de standaard geluidskaart van de laptop. Veel meer ruis en modderig geluid enzo. en bij de e10 heeft een line out, dus je kan de z5500 tegelijk met je koptelefoon gebruiken maar daar heb je niks aan want je hebt al een goede geluidskaart :+
Ja was toen 200 euro :P Er zitten goede opamps op. Kun je ook nog upgraden :)
Ik heb deze kaart gekocht omdat ik wilde kijken hoeveel het scheelde. Eerst had ik een normale Creative X-Fi dat was ondanks digitaal aangesloten al veel beter dan onboard sound. En toen ik naar de Prelude ging kwam er nog meer detail in het geluid. Ik wist niet dat dat verschil zo groot kon zijn als je digitaal aangesloten was. Analoog is het verschil met de andere kaarten nog veel groter.

Nu kan ik de kaart gelukkig nog gebruiken omdat dit bord nog PCI heeft ik weet niet of de volgende Generatie intel borden dit nog heeft anders maar eens kijken naar een PCI-E alternatief want ik wil nu niet meer terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 12:16:
[...]

HD25-1 II, zoals ik al aanraadde voordat je de TMA-1 ging kopen. Hadden we dit hele drama mee kunnen voorkomen. ;) HD25-1 is degelijk gebouwd, modulair opgezet, veel helderder dan de TMA-1 en heeft de mogelijkheid tot velours pads als de gewone pads niet comfortabel genoeg zijn.
De HD25-1 was inderdaad ook echt een headphone die mij erg aantrok, helaas kon ik ze niet vinden hier in de winkels in spanje vandaar dat het de TMA was geworden. Ben er nu wel achter dat on ears niets voor mij zijn (oren beginnen te irriteren door mijn bril en de on ear pads).
Heilige Kaas schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 09:20:
@Mr Dub. Is de Audio Technica ath-m50 niks voor jou? Ik heb er hier op tweakers een te koop staan die zo goed als nieuw is.
De Audio Technica ath-m50 is zeker ook een goede optie! Bedankt Kaas :). Enig idee wat het grootste verschil is tussen deze en de Ultrasone HFI-780? De looks maken mij totaal niet uit overigens.

Bedankt voor jullie reacties!

EDIT:

Heb wat reviews gezien op youtube en nog wat gelezen. De Audio-Technica is zeker aan het winnen. Ga voor het weekend nog over op de aankoop.

Kom alleen even niet uit de kabels;

http://www.redcoon.nl/B21...io?refId=bestlist#databox

1.2 tot 3 meter? Ik dacht dat je een keuze had tussen een coiled van 1.2 en een 3 meter straight.

Verder voor mensen die deze headphones bezitten; is de coiled cable erg zwaar/onhandig onderweg?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
bij iBood hebben ze weer een koptelefoon.
http://www.ibood.com/nl/n...oon_met_stijl_en_comfort/

Zit er best wel interessant uit, reviews wel positief echter vooral vanuit de DJ kan. Ik zou hem willen gebruiken voor thuis gebruik en eventueel onderweg.

Iemand ervaring met deze headphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik kijk ook al naar die iBood deal. Ze braggen alleen wel behoorlijk over de noise cancellation, welke voor mij juist nadelig is. ik zit best wel eens te gamen bij een vriend thuis, dan wil je liever niet dat hij over de microfoon moet zeuren omdat je hem anders niet kan horen terwijl je naast hem zit. Of met het raam open achter mijn bureau terwijl het elk moment kan regenen (en ik dus wil horen of het regent of niet). Verder ken ik dat hele merk niet, geen idee of ik niet beter een AKG of Sennheiser kan kopen van 80-100 euro. Dat is ongeveer mijn budget, en ik wil gewoon rijk geluid met niet overdreven veel bass (wel wat bass, maar ik houd van wat evenwicht, ik ben geen hiphopper, house-persoon of dubstep luisteraar die alleen maar om de bass geeft), en acceptabele bouwkwaliteit. Ik zal het vooral voor games en films gebruiken, en als ik het voor muziek gebruik wil het genre ook bijzonder uiteenlopen. Er kan Bach overheen gaan, maar het kan ook Queen of Coldplay zijn. Nog enigszins bewust zijn van de omgeving is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Amanoo schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 04:47:
Ik kijk ook al naar die iBood deal. Ze braggen alleen wel behoorlijk over de noise cancellation, welke voor mij juist nadelig is. ik zit best wel eens te gamen bij een vriend thuis, dan wil je liever niet dat hij over de microfoon moet zeuren omdat je hem anders niet kan horen terwijl je naast hem zit. Of met het raam open achter mijn bureau terwijl het elk moment kan regenen (en ik dus wil horen of het regent of niet). Verder ken ik dat hele merk niet, geen idee of ik niet beter een AKG of Sennheiser kan kopen van 80-100 euro. Dat is ongeveer mijn budget, en ik wil gewoon rijk geluid met niet overdreven veel bass (wel wat bass, maar ik houd van wat evenwicht, ik ben geen hiphopper, house-persoon of dubstep luisteraar die alleen maar om de bass geeft), en acceptabele bouwkwaliteit. Ik zal het vooral voor games en films gebruiken, en als ik het voor muziek gebruik wil het genre ook bijzonder uiteenlopen. Er kan Bach overheen gaan, maar het kan ook Queen of Coldplay zijn. Nog enigszins bewust zijn van de omgeving is ook handig.
Ik zat in hetzelfde schuitje en was aan het kijken naar de gamer headset van AKG, maar na hier veel informatie te hebben gekregen dacht ik dat ik beter een goede losse headphone kan kopen en een losse microfoon. Als je films kijkt heb je die microfoon niet nodig en ook niet bij het luisteren van muziek op de iphone of dergelijke mp3-spelers. Dan heb je dus niet dat hinderlijke extra draadje. Dus heb ik in eerste gekozen voor een Grado SR60i, waar ik al erg blij mee ben. En nu ligt op m'n werk de Sennheiser HD25-1 klaar (tweedehands voor 85 euro via ebay), maar nu heb ik vakantie, dus volgende week haal ik die pas op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

Over de Boomphones, ze nu bestellen geeft je een verzendbedrag van 75 dollar, volgens boomphones zelf 35, maar ja. Wachten tot een nederlandse webwinkel ze verkoopt of in 1 keer een hele zooi naar binnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik de boomphones kopen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Heb je de post boven je niet gelezen?

:/ Je kan ze alleen bestellen op de officiele site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Verbaast me toch, die boomphones. Dat er uberhaubt markt voor is en zo. Ik bedoel, je hebt personal audio, maar daar ga je dan andere mensen naar laten luisteren. Misschien zit ik er naast, maar dan zie ik toch weer allemaal "beats-volk" voor me in m'n hoofd. :X

• Astennu
Me AKG K550's zouden vandaag verzonden gaan worden :) ik ben heel erg benieuwd! Zullen er wel ergens volgende week zijn. Ik vermoed het einde aangezien de levertijd 3-7 dagen is en dat ik de 21e savonds besteld heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 23-08-2012 08:37 ]

• Joe Presto
  • Niet online
Voor de tweakers onder ons zijn er gelukkig ook mogelijkheden om je hoofdtelefoon te tweaken! Dit kan bijvoorbeeld een nieuwe kabel zijn, of zelfs hele onderdelen vervangen om geluid of comfort te verbeteren. Zo zijn er zelfs een aantal bedrijven hierop gericht.

Ik ben een beetje Grado fanboy sinds ik ooit een SR60 heb gekocht, deze is vanwege het simpele design ook makkelijk te modden. Hieronder 2 voorbeelden van mijn gepruts, stelt niet veel voor, maar het is een begin!

Over de jaren heb ik wat losse onderdelen vergaard en hiermee heb ik deze 2 cans gemaakt. Voor de SR60 had ik alleen geen kabel en gezien ik deze wilde gebruiken als portable icm een iphone, dacht ik dat de inline remote wel handig zou zijn, mijn versie van de iGrado ;)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2mfx9xv.jpg

Dit is mijn 225i, de drivers had ik, een kabel, hoofdband, maar geen 'cup'. Via Headphone Lounge een Vibro Classic cup gekregen en deze laatst in elkaar gezet. Kan helaas niets zeggen over een verschil in geluid tussen de normale plastic cup en deze omdat ik de driver hiervoor nog nooit beluisterd heb. Wel klinkt hij geweldig en ziet die er ook nog eens mooi uit :9~

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/xeocgo.jpg

• Astennu
Ziet er wel nice uit. Is dat zacht spul? lijkt me niet dat het echt hout is? of is dat de kant die niet tegen je oren komt te zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door Astennu op 23-08-2012 12:01 ]

• Joe Presto
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:01:
Ziet er wel nice uit. Is dat zacht spul? lijkt me niet dat het echt hout is? of is dat de kant die niet tegen je oren komt te zitten.
Dat is hout, maar dat is niet de kant dat op je oren zit, daar zitten de reguliere Grado L-pads op. Zie hier voor meer info: Click!

• PatrickG
Joe Presto schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:56:
Voor de tweakers onder ons zijn er gelukkig ook mogelijkheden om je hoofdtelefoon te tweaken! Dit kan bijvoorbeeld een nieuwe kabel zijn, of zelfs hele onderdelen vervangen om geluid of comfort te verbeteren. Zo zijn er zelfs een aantal bedrijven hierop gericht.

Ik ben een beetje Grado fanboy sinds ik ooit een SR60 heb gekocht, deze is vanwege het simpele design ook makkelijk te modden. Hieronder 2 voorbeelden van mijn gepruts, stelt niet veel voor, maar het is een begin!

Over de jaren heb ik wat losse onderdelen vergaard en hiermee heb ik deze 2 cans gemaakt. Voor de SR60 had ik alleen geen kabel en gezien ik deze wilde gebruiken als portable icm een iphone, dacht ik dat de inline remote wel handig zou zijn, mijn versie van de iGrado ;)

[afbeelding]

Dit is mijn 225i, de drivers had ik, een kabel, hoofdband, maar geen 'cup'. Via Headphone Lounge een Vibro Classic cup gekregen en deze laatst in elkaar gezet. Kan helaas niets zeggen over een verschil in geluid tussen de normale plastic cup en deze omdat ik de driver hiervoor nog nooit beluisterd heb. Wel klinkt hij geweldig en ziet die er ook nog eens mooi uit :9~

[afbeelding]
Leuk! Wel duur, dat hout. Zelf zou ik dat er niet voor over hebben, maar eerder een upgrade van hoofdtelefoon kopen denk.
Nogmaals, leuke mod's :)

• Joe Presto
  • Niet online
PatrickG schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:39:
[...]

Leuk! Wel duur, dat hout. Zelf zou ik dat er niet voor over hebben, maar eerder een upgrade van hoofdtelefoon kopen denk.
Nogmaals, leuke mod's :)
Tja, ik had mazzel, ik had de cups gewonnen, moest alleen invoerrechten betalen :( al moet ik toegeven dat ik ze anders had aangeschaft, zonde om 225i drivers niet te gebruiken! Ben ook nog niet klaar, er zijn nog veel andere mods; nieuwe kabel, driver mods, zelfs andere (niet-grado) drivers, en dan denk ik alleen aan mijn Grado's!

• Astennu
Joe Presto schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:08:
[...]

Tja, ik had mazzel, ik had de cups gewonnen, moest alleen invoerrechten betalen :( al moet ik toegeven dat ik ze anders had aangeschaft, zonde om 225i drivers niet te gebruiken! Ben ook nog niet klaar, er zijn nog veel andere mods; nieuwe kabel, driver mods, zelfs andere (niet-grado) drivers, en dan denk ik alleen aan mijn Grado's!
Raar voor een gift hoef je geen invoerrechten te betallen. Als je kunt bewijzen dat je ze gewonnen had had je het niet gehoeven. Echter kunnen veel mensen dat niet bewijzen en gebruiken ze die smoes juist om er onderuit te komen. (laten ze expres geen bon mee sturen) Dus ik snap wel dat ze dit standaard zullen belasten indien je het tegendeel kan bewijzen.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Astennu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:10:
... Raar voor een gift hoef je geen invoerrechten te betallen....
Is dat zo?

• Joe Presto
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 15:10:
[...]

Raar voor een gift hoef je geen invoerrechten te betallen. Als je kunt bewijzen dat je ze gewonnen had had je het niet gehoeven. Echter kunnen veel mensen dat niet bewijzen en gebruiken ze die smoes juist om er onderuit te komen. (laten ze expres geen bon mee sturen) Dus ik snap wel dat ze dit standaard zullen belasten indien je het tegendeel kan bewijzen.
beetje offtopic, maar goed.. Deze waren gemarkeerd als 'merchandise' gelukkig voor een waarde van €55 ipv $95, maar natuurlijk ook nog €12,50 administratiekosten van Post NL :( Kan niet klagen, ben er reuze blij mee en heeft het mij maar 1/5 gekost.

Had laatst een bestelling gedaan welke gemarkeerd stond als 'gift' en ook bij deze had ik een heffing te voldoen, toen ik hierover met de koerier belde (weet niet meer welke) werd mij verteld dat er altijd een heffing plaatsvindt bij een waarde van €42/€45 of hoger (inclusief verzendkosten), ongeacht of het een gift is.

• Negakinu
Joe Presto schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:56:

[afbeelding]
Super mooi! Grappig dat iemand dacht dat het hout op je oren gaat. :) Ik heb zelf op het moment geen Grado's meer in mijn bezit maar wel verschillende modellen in mijn collectie gehad. Nu ik die woodcups zie ga ik toch weer twijfelen... ;)

too old, too cold

• bertalizer
Voor wie er naar zocht... Op dit moment in de Belgische iBood hunt de Boomphones. De Nederlandse Hunt in de gaten houden dus. Oh ja... en ze raken niet verkocht :P

EDIT:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAije.png

[ Voor 10% gewijzigd door bertalizer op 23-08-2012 20:05 . Reden: screenshot met prijs ]

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

bertalizer schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 19:42:
Voor wie er naar zocht... Op dit moment in de Belgische iBood hunt de Boomphones. De Nederlandse Hunt in de gaten houden dus. Oh ja... en ze raken niet verkocht :P

EDIT:
[afbeelding]
Dat is het oude model he :)

• bertalizer
Wat!? Is er dan toch een markt voor zo'n spul dat er een nieuw model van werd gemaakt?
Ik gebruik dagelijks het openbaar vervoer en ben er hier gelukkig nog niemand mee tegengekomen...

• Anton.net
op de foto staat het nieuwe model, de oude blink, de nieuwe is mat
bertalizer schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 21:22:
[...]

Wat!? Is er dan toch een markt voor zo'n spul dat er een nieuw model van werd gemaakt?
Ik gebruik dagelijks het openbaar vervoer en ben er hier gelukkig nog niemand mee tegengekomen...
Ik weet niet vanwaar jij je frustratie haalt voor deze headphones,
Maar natuurlijk is er voor dit 'spul' een markt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

xxxneoxxx schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:34:
Verbaast me toch, die boomphones. Dat er uberhaubt markt voor is en zo. Ik bedoel, je hebt personal audio, maar daar ga je dan andere mensen naar laten luisteren. Misschien zit ik er naast, maar dan zie ik toch weer allemaal "beats-volk" voor me in m'n hoofd. :X
Het is en een koptelefoon en een speaker, dat spreekt mij gewoon aan :)
en veel anderen, maar de prijs is dan ook vrij acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
kristan schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 18:01:
[...]

Het is en een koptelefoon en een speaker, dat spreekt mij gewoon aan :)
en veel anderen, maar de prijs is dan ook vrij acceptabel.
Yeah, but... But.. Je zet een koptelefoon op om zelf naar de muziek te luisteren op een manier dat anderen er geen last van hebben. Zodat je jezelf een beetje af kan sluiten van de wereld. Zodat je zelf naar de muziek van jouw smaak kan luisteren, ontleden etc etc. Vervolgens besluit iemand dat het nodig is om van die persoonlijk bedoelde beleving een groepsbeleving te maken. Jammer is alleen dat:
1. Smaken verschillen, dus niet iedereen zit er op te wachten maar wordt er wel ongevraagd mee geconfronteerd;
2. Zulke combinatieproducten blinken vaak uit in 1 ding: op geen van beide vlakken waarvoor ze inzetbaar zijn, zullen ze echt goed zijn. Dus waarom zou je het willen? Waarom niet gewoon een 30 euro bluetooth speakertje o.i.d., met een gewoon goede (budget) koptelefoon erbij i.p.v een gimmick van waarsch. discutabele kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik snap het niet hoor, waarom is dit Boom-dingest precies speciaal? Al m'n hoofdtelefoons worden een speakersetje als ik ze maar hard genoeg aan zet. M'n V700 heb ik er op reis zelfs regelmatig voor gebruikt, maar ook een Sennheiser HD250 is een prima "laptop speaker" met de juiste usb amp. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
De Sennheiser HD25-1 ii hoofdtelefoon die ik tweedehands heb gekocht heeft een gescheurde lederen earpad. Iemand tips voor vervangende exemplaren en webshops? Of gewoon de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:19:
De Sennheiser HD25-1 ii hoofdtelefoon die ik tweedehands heb gekocht heeft een gescheurde lederen earpad. Iemand tips voor vervangende exemplaren en webshops? Of gewoon de originele?
http://www.ebay.nl/itm/2-...3a7852853a#ht_2256wt_1271

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
ik ben bezig mijn Sennheiser HD 205-II een beetje uit te rekken, ik klem hem dan ook elke avond (voordat ik ga slapen) om m'n radio + een poot van m'n bureau vast die uitsteekt naast de radio, alleen elke keer wanneer ik hem een uurtje niet heb gebruikt en niet op de rek heb gezet begint hij weer naar binnen te kruipen waardoor hij weer begint te knellen.

heeft iemand tips om zo'n koptelefoon permanent een flink stuk uit te rekken, want ik word gek van dat geknel maar ik vind het zonde om een andere koptelefoon aan te schaffen, aangezien Sennheiser persoonlijk het beste merk vind qua audio afspeel/opname apparatuur (als ik een andere koptelefoon op heb dan wil ik 'm zo gauw mogelijk weer van m'n hoofd af hebben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 09:45:
[...]

Thanks! Ik dacht eerst dat de originele echt leder waren... :+
Nope. Pleather of velours. Velours is comfortabeler, pleather heeft iets meer bass impact.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik moet wel wennen aan de sound van de sennheisers... Met de grado's lijkt de muziek wat meer energie te hebben, vooral met gitaarsolo's krijg ik met de Grado op echt een 'wow' gevoel.
Snel wat meer luisteren om een goed oordeel te kunnen vormen. In eerste instantie had ik een wat voller geluid verwacht, maar dat had ik ook met de Grado's die inmiddels erg goed bevallen. En qua looks wint Grado op alle vlakken, maar daar gaat het nu niet om.

Edit:
Wel vervelend van tweedehands kopen: een rooklucht :-(
Verder blijft het leuk om ze te kunnen vergelijken.

[ Voor 30% gewijzigd door PatrickG op 26-08-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb de AKG K550's nu 2 dagen. En het geluid is echt heel goed maar er zit een heel groot nadeel aan. Je hoor heel snel gekraak. Volgens mij ligt dat aan de source of bv een EQ die je aan hebt staan. Maar bv muziek op youtube valt eigenlijk al door de mand.

Ik weet niet of jullie dit ook ervaren? Andere headsets en mijn Logitech Z-5500 moffelen die kraakjes en zo gewoon weg. Hier is het duidelijk hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik hoor geen kraakjes hoor. Te zei het in de muziek zit. Dat gebeurt ook nog best vaak :P maar jij had toch een hele dure geluidskaart? Geen zin om terug te lezen :P
Maar daar zou het niet aan moeten liggen. Je kan dan wel nog kijken of t aan de muziek geluids kwaliteit ligt of aan een of andere eq. Stuur anders eens een aantal nummers waarbij je dat heb. En welk stukje. Dan kan ik vergelijken. Maar als je bijvoorbeeld naar de Dire Straits luister dan zou daar als het goed is geen gekraak in moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:42:
Ik hoor geen kraakjes hoor. Te zei het in de muziek zit. Dat gebeurt ook nog best vaak :P maar jij had toch een hele dure geluidskaart? Geen zin om terug te lezen :P
Maar daar zou het niet aan moeten liggen. Je kan dan wel nog kijken of t aan de muziek geluids kwaliteit ligt of aan een of andere eq. Stuur anders eens een aantal nummers waarbij je dat heb. En welk stukje. Dan kan ik vergelijken. Maar als je bijvoorbeeld naar de Dire Straits luister dan zou daar als het goed is geen gekraak in moeten zitten.
Ja een Auzentech Prelude. Heb alle EQ's en zo al uit gezet.
Nu moet ik ook zeggen dat ik vooral muziek via youtube geluisterd heb en dat is nou niet bepaalt 320kbps or gewoon Raw audio :)

Ik ga gewoon nog eens wat meer luisteren maar ik denk dat het aan de audio sources ligt.

Edit: mooi voorbeeld. Je houd er vast niet van :P Maar hier is het in de eerste 10 sec best duidelijk:
YouTube: PSY - GANGNAM STYLE (강남스타일) M/V

Het is vooral bij bass dat ik dat hoor. Met Crystalizer aan wordt het nog veel duidelijker. En EQ heb ik ook al uit gezet nu hoor je het op 1080p bijna niet meer. Maar het is nog wel hoorbaar. Als de muziek drukker wordt hoor je het ook niet meer. Wel als ik de EQ weer aan zet. En het grappig is dat ik daar voorheen nooit last van had. Dan kon je die dingen aan zetten en klonk het ook echt beter. Nu begint het gewoon sneller te kraken als je dat soort dingen aan zet.

[ Voor 28% gewijzigd door Astennu op 26-08-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:46
Die kraakjes hoor ik zelfs door m'n onversterkte Sennheiser HD215, zit dus gewoon in de muziek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nilsepils schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:53:
Die kraakjes hoor ik zelfs door m'n onversterkte Sennheiser HD215, zit dus gewoon in de muziek ;)
Ja dacht ik al :) en een EQ gaat dat natuurlijk alleen nog maar erger maken.
Iets meer bass zou ik op zich wel lekker vinden. Daarom had ik die aan gezet. maar dat kan ik dus beter niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
Of gewoon niet naar Youtube luisteren... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nilsepils schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 19:56:
Of gewoon niet naar Youtube luisteren... :|
Haha true :P maar Hardwith style staat altijd als podcast op youtube :P ik weet niet of daar een HQ download van is zal eens gaan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
http://itunes.apple.com/n...rd-with-style/id440718499 moeilijk! :P wordt ie nog automatisch voor je gedownload ook... maarre back to topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nilsepils schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 20:06:
http://itunes.apple.com/n...rd-with-style/id440718499 moeilijk! :P wordt ie nog automatisch voor je gedownload ook... maarre back to topic? :)
Had ze ook al op de soundcloud gevonden. Gebruik liever geen iTunes :P Ga maar eens een blue ray van statrek 2009 kijken. Ter vergelijking :)

Maar de K550 heeft in ieder geval een heel mooi helder geluid. Dat kan ik altijd erg waarderen.

Die PC160's blijven wel veel meer bass hebben. Maar misschien heb ik dan altijd naar een te nadrukkelijke bass geluisterd. Ik kan me best voorstellen dat dat de rede is dat de hoge en midden tonen zo dof zijn.
Het eerste stukje van The Island (film) is daar ook een mooi voorbeeld van.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 26-08-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Hallo,

Na jaren van standaard iPod oortjes te hebben gebruikt, ben ik nu op zoek naar een betere headphone. Ik heb al wat ingelezen en heb al kleine selectie gemaakt (via Pricewatch en via de guides uit de topic start). Echter heb ik geen idee welke van deze het beste is (voor mij).

Mijn budget is €100 tot €150, maar als er voor een tientje meer een veel betere (bang-for-buck) headphone te krijgen is, kan ik dit budget wel oprekken.
Ik zit te denken aan een gesloten over-ear headphone voor binnenshuis gebruik.
Ik ga 'm gebruiken in combinatie met mijn iphone en met mijn laptop, ik zal er veel muziek mee luisteren, in mindere mate films en games.
Qua muziek luister ik dubstep, hardstyle, trance, rock/indie en af en toe hiphop. Ook houd ik van een goede geluidsweergave, dus geen overpowered bass of juist veel hoog.
De looks maken mij niet zoveel uit, maar ik hoef geen hip ding in leuke kleurtjes, eigenlijk is zwart goed genoeg :+.

De voorlopige selectie:
Beyerdynamic DT 770 Pro
Audio-Technica ATH-M50
AKG K 272 HD

Ik hoop dat jullie mij zouden kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dus je gaat hem niet onderweg gebruiken, getuige je keuzes voor de wat grotere modellen?

Misschien is dit wat voor je als je je budget wat oprekt: http://www.amazon.de/gp/p...=463375173&pf_rd_i=301128
Daar hebben ze het hier nu veel over, maar zelf heb ik hem niet beluisterd.

Verder noem je volgens mij allemaal goede hoofdtelefoons. De Beyer gebruiken ze in studio's veel, zie je op filmpjes van 538 en 3fm bijvoorbeeld veel. De Audio Technica heeft iemand hier tweedehands in de aanbieding geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik ga hem inderdaad niet onderweg gebruiken en ik heb net even de V&A doorgespit maar ik kon geen Audio Technica vinden.

Die AKG ziet er erg goed uit. Helaas valt deze voorlopig buiten budget, maar hopelijk kan t budget na volgend weekend omhoog, nu hopen dat die aanbieding dan nog geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik overweeg nu een van onderstaande te kopen:

pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 555 (Grijs)
pricewatch: Sennheiser HD 598
pricewatch: Beyerdynamic DT 860 Premium (Zwart)
http://eu.audio-technica....tID=5&subID=37&prodID=188 (is volgens de audio technica webshop 120 euro, maar geen idee hoe ik hem kan krijgen in Nederland)

Eigenlijk zou ik de Beyerdynamic ergens willen uittesten. Kwa geluid schijnt het volgens reviews wel snor te zitten, maar hij schijnt de neiging hebben groot uit te vallen en ook makkelijk langs je oren te gaan schuren. No idea waar ik in Enschede zo'n ding zou kunnen vinden en testen.
Duur spul overigens. Duurder dan dit ga ik absoluut niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Amanoo op 27-08-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
@ Astennu

Die kraakjes hoor ik ook gewoon. Zit inderdaad in het nummer ingebakken. Zie het als een nuancering die je eerder niet kon horen. Mij stoort het niet. Hoop dat dat bij jou ook mee valt :P

Verder moet ik wel zeggen dat die later nog wat warmer en een wat vollere bass krijgt. Ik had hem tweedehand en die was nog niet helemaal ingebrand. (kan best maar 10 uurtjes hebben 'gedraaid') Verder wen je heel erg aan het wat dunnere geluid. Ik begin het nu ook meer te waarderen.

En qua equalizer heb ik zelf wel de bassboost van mijn FiiO E10 aan staan. Ik denk dat dit een hardware bassboost is want je hoort niet de negatieve gevolgen van een software eq zoals vervorming en een digitaal geluid. Het is ook maar een lichte boost wat hem net wat warmer maakt.
Je kan even zoeken naar goede programma's die die eq wel goed doen. Ik weet niet of ze uberhaupt bestaan hoor maar het zou best kunnen. En het is ook aan te raden om in plaats van de bass op te schroeven de trebble naar beneden te doen. Zo word niks versterkt maar de rest verzwakt.

Oh en weet niet of je een brildrager ben. Ik wel soms maar dan sluit die wat minder goed af wat resulteert in een minder vol geluid.
PatrickG schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 22:25:
Dus je gaat hem niet onderweg gebruiken, getuige je keuzes voor de wat grotere modellen?

De Audio Technica heeft iemand hier tweedehands in de aanbieding geloof ik.
Grote koptelefoons zijn prima onderweg te gebruiken hoor. Ik gebruikte eerst de ath m-50 voor onderweg en die voldeed prima. Kan compact worden opgeborgen en hij zag er aardig onverwoestbaar uit. Een nadeel is wel dat de 'speakers' alle kanten op draaien dus als je een tijd met dat ding around the neck rondloopt ziet het er niet uit :+
Die akg k550 is ook echt gigantisch maar vind ik prima voor onderweg. Hij dempt stukken beter dan de m-50 en heeft wel een goede soundstage. Hier is het nadeel dat de kabel 3 meter is. Wel is deze lekker soepel en niet al te dik. Oh en met bril mist die wat bass omdat die dan geluid lekt.

En voor degene die de tweedehands ath-m50 zoekt, helaas ;) Verkocht!

[ Voor 34% gewijzigd door Heilige Kaas op 27-08-2012 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Amanoo schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 00:55:
Ik overweeg nu een van onderstaande te kopen:

pricewatch: Sennheiser HD 558 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 555 (Grijs)
pricewatch: Sennheiser HD 598
pricewatch: Beyerdynamic DT 860 Premium (Zwart)
http://eu.audio-technica....tID=5&subID=37&prodID=188 (is volgens de audio technica webshop 120 euro, maar geen idee hoe ik hem kan krijgen in Nederland)

Eigenlijk zou ik de Beyerdynamic ergens willen uittesten. Kwa geluid schijnt het volgens reviews wel snor te zitten, maar hij schijnt de neiging hebben groot uit te vallen en ook makkelijk langs je oren te gaan schuren. No idea waar ik in Enschede zo'n ding zou kunnen vinden en testen.
Duur spul overigens. Duurder dan dit ga ik absoluut niet.
Bij hemmers kun je in Enschede naar de Beyerdynamics luisteren: http://hemmers.nu/personalaudio_bekijken.php?produkt_id=24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 08:15:
@ Astennu

Die kraakjes hoor ik ook gewoon. Zit inderdaad in het nummer ingebakken. Zie het als een nuancering die je eerder niet kon horen. Mij stoort het niet. Hoop dat dat bij jou ook mee valt :P

Verder moet ik wel zeggen dat die later nog wat warmer en een wat vollere bass krijgt. Ik had hem tweedehand en die was nog niet helemaal ingebrand. (kan best maar 10 uurtjes hebben 'gedraaid') Verder wen je heel erg aan het wat dunnere geluid. Ik begin het nu ook meer te waarderen.

En qua equalizer heb ik zelf wel de bassboost van mijn FiiO E10 aan staan. Ik denk dat dit een hardware bassboost is want je hoort niet de negatieve gevolgen van een software eq zoals vervorming en een digitaal geluid. Het is ook maar een lichte boost wat hem net wat warmer maakt.
Je kan even zoeken naar goede programma's die die eq wel goed doen. Ik weet niet of ze uberhaupt bestaan hoor maar het zou best kunnen. En het is ook aan te raden om in plaats van de bass op te schroeven de trebble naar beneden te doen. Zo word niks versterkt maar de rest verzwakt.

Oh en weet niet of je een brildrager ben. Ik wel soms maar dan sluit die wat minder goed af wat resulteert in een minder vol geluid.
We gaan het zien :) ik zie het ook wel als extra detail. Maar ik ben wel iemand die zich daar aan kan ergeren. Aan de andere kant vind ik het echt geweldig hoeveel extra je hoort in bv films. Daar heb je echt goed geluid en dan klinkt het ook geweldig!
Ja dat geloof ik ook. Ik heb em nog niet zo heel lang gebruikt. Misschien 10 uur of zo. Dus het heeft ook nog wat tijd nodig.
Ik heb ook een bass boost aan gezet met + 6db bij 20 hz. Dan wordt hij net wat dieper zonder dat de hogere en midden tonen er onder leiden. Dit was ook een andere optie dan de EQ. En dit verslechterd het geluid niet :) Dus ik ga em voorlopig op deze manier proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draadje
  • Laatst online: 15-05 22:36
heb op ander forum vraag geplaatst. dit forum is misschien beter.

als volgt. wij willen 2 draadloze koptelefoons aansluiten op tv.

uitgangen zijn scart/hdmi/rca/s-video/ en koptelefoon.

hoe te handelen en ook nog zonder ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
draadje schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 14:47:
heb op ander forum vraag geplaatst. dit forum is misschien beter.

als volgt. wij willen 2 draadloze koptelefoons aansluiten op tv.

uitgangen zijn scart/hdmi/rca/s-video/ en koptelefoon.

hoe te handelen en ook nog zonder ruis.
RCA naar female jack + een jack naar dubbel female jack?

Kepi_nl

Pagina: 1 ... 22 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.