Zo. Na even heerlijk te hebben genoten van het weer toch maar even mijn ervaringen met mijn afspraak met Sound Consult delen.
Ik heb hier het een en ander beluisterd. Van de he-300 tot lcd-3.
Laat ik eens beginnen met de twee Grado's die ik heb gehoord.
Als eerste had ik de PS-500 beluisterd. Een goede headphone. Het was een tikkeltje voller dan de rs2i die ik eens had geleend. Ook wat meer punch. Dat was iets wat ik wel fijn vond. Een ding wat ik wel erg jammer vond was dat de soundstage een heel stuk minder was. Dat is echt iets wat de rs2i in mijn ogen toch superieur maakt. Volgens de verkoper klopte dat van die soundstage ook maar zou die wel een gedetailleerder geluid moeten geven, dat kon ik natuurlijk zo snel niet horen.
Ik had ook de GS-1000 beluisterd. Hij is echt gigantisch groot maar het geluid viel tegen. Ik heb er niet heel erg kritisch naar geluisterd maar het viel me op dat deze koptelefoon een boost had bij de sis klanken. Deze klonken erg schel. Dit had mijn akg 550 ook een beetje maar dat is nu weg, het zou dus kunnen zijn dat hij niet goed ingebrand was.
Verder had ik ook de HiFiMAN he-400 beluisterd. Dit is de koptelefoon waar ik erg geïnteresseerd in was. Maar ik moet zeggen dat dat toch een flinke tegenvaller was. Ik had er zo veel meer van verwacht. Het geluid was wel warm maar ik had gewoon echt een gevoel van meh. Kan je beter wat geld besparen (of uitgeven aan een dac/amp) en de hd650 halen.
De he-300 vond ik daarentegen wel een leuke koptelefoon. Dit was een leuke koptelefoon om naar te luisteren met erg goed geluid. Voor het geld heel leuk spul. Hij heeft ook wat warmer geluid net als de hd-650 alleen dan 100 euro goedkoper.
En dan: De he-500. Super geluid, gewoon lekker neutraal met genoeg body voor de negerstemmen muziek. Hij heeft alleen zeker een amp nodig om goed (of eigenlijk beter) te klinken. Het geluid was een stuk meer muddy via mijn e10 dan via een of andere burson amp die er stond.
De koptelefoon had geen wow effect maar ik denk dat dat alleen maar goed is. Betekend alleen maar dat die neutraal is zonder boost op de trebble ofzo.
De lcd-3 had ik ook beluisterd. Ook gewoon een super koptelefoon maar echt die prijs. Koptelefoon + die kabel zou dan bijna 3000 euro zijn. Dan heb je nog niet eens een DAC of versterker erbij. Al moet ik wel zeggen dat die verrassend goed klinkt uit mijn E10. Stukken beter dan de he-500. Bij deze koptelefoon merkte je ook niet veel verschil tussen de e10 en de burson amp. De lcd-2 heb ik nog niet gehoord maar daar luister ik wel naar als ik weer een terug ga.
Ik merk wel in deze prijsklasse dat de verschillen steeds kleiner worden. Zo is mijn AKG K550 bijvoorbeeld kwalitatief beter dan de he-400 en he-300. Om het verschil met die andere te horen heb ik denk ik meer tijd nodig. Dan moet je eigenlijk met elke koptelefoon een heel album luisteren in totale rust en concentratie.
Misschien wel leuk:
http://www.mp4nation.net/...one-stands-earphone-cases
Ik heb zelf twee van die metalen besteld. Nou maar hopen dat ze het gewicht aan kunnen

Anders krijgen ze een mooi plekje bij vrienden van me of anders bij een van jullie
[
Voor 4% gewijzigd door
Heilige Kaas op 20-08-2012 19:46
]