Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 468548

Beste tweakers,

Na een lange weg van winkels bezoeken en koptelefoons luisteren ben ik uitgekomen op de AIAIAI tma 1, echt een mooie EN "onverwoestbare" koptelefoon.

Het enige waar ik niet uit kan komen is het volgende. In het grote headset topic heb ik gelezen dat je via feedbackmusic.com 2 kabels krijgt, dat kan ik overigens nergens op de site terug vinden.

De krulkabel is door velen al de grond in gestampt dus dat sla ik even over :P.

De vraag is als volgt, ben ik genootzaakt om de 200 euro verzie te kopen als ik geen krulkabel wil (bij de 200 euro verzie zit een kabel met mic, niet perse nodig als het maar geen krul is).

Verder wil ik de Tma-1 combineren met een portable amp;

http://hdphns.com/nl/fiio-e5.html

Suggesties over de amp zijn welkom!

Tma-1 staat vast, amp kan ik veranderen (voor de amp wil ik maximaal 100 euro kwijt).

Als laatste, ik weet dat dit soort topics niet heel interessant zijn om te lezen. Mijn excuses daarvoor.

Groeten,

Adonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Anoniem: 304087 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:50:
Ik heb best veel verstand van audio, maar heb mij nooit echt verdiept in in ears omdat dat meestal rommel is
Je kunt wel wat roepen kAAS maar ik test zelf verschillende headphones want heb er ook goed het oor voor en doe aan audio processing..
In-ears zijn meestal rommel en je doet aan "audio processing"?
Heilige Kaas schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:12:
Haha geweldig. Ik vond die akg 550 wel interessant maar dacht dat ik die nooit zou kunnen beluisteren omdat die in geen enkele winkel in de buurt word verkocht. Heeft de pa van een vriend van me ze gekocht. Dus binnenkort maar eens een keertje luisteren.
Een vriend van mij heeft ook een AKG K550 gekregen en hij is er heel enthousiast over. Hij is ook erg efficiënt, dus je kunt hem goed aansturen zonder versterker. Ik vraag me wel af of jij, met je voorkeur voor warm geluid, hem goed gaat vinden. Ik ben benieuwd naar je bevindingen! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Negakinu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:49:
[...]

In-ears zijn meestal rommel en je doet aan "audio processing"?
Jeps, in ears klinken mij wat te plat van wat ik heb beluisterd
Ik doe ook aan studio werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 08:03
Anoniem: 468548 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:52:
Beste tweakers,

Na een lange weg van winkels bezoeken en koptelefoons luisteren ben ik uitgekomen op de AIAIAI tma 1, echt een mooie EN "onverwoestbare" koptelefoon.

Het enige waar ik niet uit kan komen is het volgende. In het grote headset topic heb ik gelezen dat je via feedbackmusic.com 2 kabels krijgt, dat kan ik overigens nergens op de site terug vinden.

De vraag is als volgt, ben ik genootzaakt om de 200 euro verzie te kopen als ik geen krulkabel wil (bij de 200 euro verzie zit een kabel met mic, niet perse nodig als het maar geen krul is).

Tma-1 staat vast, amp kan ik veranderen (voor de amp wil ik maximaal 100 euro kwijt).

Als laatste, ik weet dat dit soort topics niet heel interessant zijn om te lezen. Mijn excuses daarvoor.

Groeten,

Adonis
http://www.aiaiai.dk/store/accessories/tma-1-straight-cable

Qua amp; wat is je bron, of wat zijn je bronnen? Is het alleen voor portable gebruik? Is een amp alleen voldoende? & is de Aiaiai de enige koptelefoon die je gaat gebruiken?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rabor schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Qua amp; wat is je bron, of wat zijn je bronnen? Is het alleen voor portable gebruik? Is een amp alleen voldoende? & is de Aiaiai de enige koptelefoon die je gaat gebruiken?
Bedankt voor je reactie & link! Ik heb voornamelijk 320 kbps bestanden die ik ga beluisteren, Het is inderdaad alleen voor portable gebruik. Ja de AIAIAI is de enige die ik ga gebruiken. Als ik weer voldoende geld heb na deze aankoop ga ik nog een keer een headphone aanschaffen voor mijn metal collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 468548 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 00:52:
Beste tweakers,

Groeten,

Adonis
De Fiio E5 voegt niets toe aan de TMA-1. De TMA-1 heeft geen versterker nodig vanuit de meeste bronnen. Met welke bron ga je hem gebruiken?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Negakinu schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:10:
[...]

De Fiio E5 voegt niets toe aan de TMA-1. De TMA-1 heeft geen versterker nodig vanuit de meeste bronnen. Met welke bron ga je hem gebruiken?
Iphone 4gs, wilde het via de dock aansluiting doen zodat ik de amp van de iphone kan bypassen.

Fiio E6 met http://hdphns.com/nl/fiio-l3-hifi-line-out-cable.html

----- EDIT -----

Erg bedankt voor jullie behulpzaamheid!

Edit 2: Voor metal heb ik ook zitten kijken naar de Audio-Technica ATH-M50, kan ik niet een headphone voor dubstep en metal combineren? Of hebben deze 2 genres echt 2 verschillende gears nodig?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 468548 op 05-08-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 468548 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 14:13:
[...]

Iphone 4gs, wilde het via de dock aansluiting doen zodat ik de amp van de iphone kan bypassen.

Fiio E6 met http://hdphns.com/nl/fiio-l3-hifi-line-out-cable.html

----- EDIT -----

Erg bedankt voor jullie behulpzaamheid!

Edit 2: Voor metal heb ik ook zitten kijken naar de Audio-Technica ATH-M50, kan ik niet een headphone voor dubstep en metal combineren? Of hebben deze 2 genres echt 2 verschillende gears nodig?
Ik luister zelf voornamelijk metal maar wil ook wel eens een plaatje van Noisia, Kryptic Minds, Vex'd of Hecq opzetten en dit kan prima op mijn HD25-1 II. Je zou eventueel een versterker met goede bassboost kunnen kopen om de HD25-1 II net even wat meer kick te geven voor je dubstep platen. Ik zou zelf de Fiio E11 kopen als goede budget versterker. Ik heb trouwens een Headstage Arrow.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Wat zijn jou ervaringen met comfort negakinu? Ik vind die sennheiser hd25-II erg vervelend zitten. Ze drukken best hard op de rand van je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:00

Chiron

Moderator Discord
rabor schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 13:01:
[...]

Die straight kabel is nog van het oude model, de nieuwste TMA-1 heeft een kabel met een lock functie, waardoor niet alle kabels er even goed in passen.
Op de site van AIAIAI is de betreffende kabel ook uitverkocht, dus hopelijk komen ze snel met een geupdate versie. Ik begin die krulkabel van die van mij ook inmiddels al redelijk zat te raken :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat is er zo vervelend aan een krulkabel? Ik vind het niet erg vervelend op mijn Ath m-50. Ik kon kiezen tussen 3meter straight of krul. Nou met drie meter straight heb ik wel slechte ervaringen maar kan me ook wel voorstellen dat 1,2 meter straight het beste is.
Die krul kan je gewoon in je broekzak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 08:03
Chiron schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:29:
[...]

Die straight kabel is nog van het oude model, de nieuwste TMA-1 heeft een kabel met een lock functie, waardoor niet alle kabels er even goed in passen.
Op de site van AIAIAI is de betreffende kabel ook uitverkocht, dus hopelijk komen ze snel met een geupdate versie. Ik begin die krulkabel van die van mij ook inmiddels al redelijk zat te raken :P
Deze heeft een lock-functie.. & ze zijn idd nergens te krijgen, dus als je er 1 wil hebben is de kans het grootst dat AIAIAI hem het eerste heeft niet?

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit er bij deze niet al een lock kabel bij?

http://www.i4-muzique.nl/aiaiai-tma-1-4896.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 17:27:
Wat zijn jou ervaringen met comfort negakinu? Ik vind die sennheiser hd25-II erg vervelend zitten. Ze drukken best hard op de rand van je oren.
Ik had de eerste twee/drie maanden ook een beetje last van de pads. Ze worden echter vanzelf zachter door gebruik en nu kan ik hem rustig uren ophouden zonder ongemak. Mocht je dat te lang duren, er bestaan ook velour pads en die zijn heel erg comfortabel. Je kunt die pads los kopen (meerdere kleuren) maar ze zitten vaak ook bij een nieuwe HD25-1 II in de verpakking (grijs).

Afbeeldingslocatie: http://www.tonecontrol.nl/images/products/370x320/HD25_earpads-earpads.png

Ik heb de TMA-1 zelf ook gehad, en het draagcomfort is echt niet veel beter dan de HD25-1. Ze zijn wel wat comfortabeler in het begin, maar het is geen wereld van verschil.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Heilige Kaas schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 18:59:
Wat is er zo vervelend aan een krulkabel? Ik vind het niet erg vervelend op mijn Ath m-50. Ik kon kiezen tussen 3meter straight of krul. Nou met drie meter straight heb ik wel slechte ervaringen maar kan me ook wel voorstellen dat 1,2 meter straight het beste is.
Die krul kan je gewoon in je broekzak doen.
Niet zozeer de krullen, maar het is een hele lange en zware kabel. 1.7m is voor onderweg toch echt iets teveel van het goede. Ik heb op mijn vorige TMA-1 een dagje met een dunne en lichte straight gelopen en dat was toch echt wel een verademing.

Die mic kabel versie van de TMA-1 is de oude, zonder lock. Daar kan je wel makkelijk alle kabels op prikken die je maar wil, alleen met het risico dat je hem makkelijker los trekt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Weet iemand waar de TMA-1 te beluisteren is in de regio Zwolle? Ik heb de HD25-1 II beluisterd en vind hem goed klinken en zitten maar de looks en de prijs van de TMA-1 vind ik beter, maar wil hem toch eerst eens op hebben voor ik hem bestel.

[ Voor 5% gewijzigd door trabuca op 06-08-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-06 11:08

djunicron

*click-swoosh-thud*

TMA-1, tja... Mooi weet ik niet, maar ze deden mij in alles aan de Sennheisser 25SP denken, minus het irritante kabeltjes aan 2 schelpen gedoe.

Ook kwa geluid was niet heel veel mis mee, behalve dat ze een vooral laag en mid-laag wat steviger klonken en in het hoog duidelijk tekort kwamen. Wat dat aangaat klinken ze als de oude Stanton 1000's. Waarschijnlijk omdat ze kleine drivers wat meer bas wilde laten weergeven hebben ze concessies moeten doen op wat haalbaar was in het hoog. Een goede pre-amp is wel belangrijk voor deze hoofdtelefoon trouwens. Op m'n SGS2 klonk het niet heel denderend, maar toen ik ze in een Pioneer DJM 2000 stak klonk het heel wat beter. Wat mij een beetje tegen stond is hoe hard je ze moest zetten voor echt goed geluid. Op lagere (gezondere) volumes was het geluid (vooral hoog, hi-hats etc) niet echt "schoon" of "crisp". Ook hogere stemmen in zang kwam niet super over, tot je het volume open gooide naar "DJ" volumes ipv studio of onderweg-volumes.

Kwa draagcomfort en looks zijn ze mij om het even met HD25's, welke versie dan ook. Echter is voor Senn spare parts nooit een probleem en de HD25's klinken ook bij ieder volume beter. Saai of niet, ik zou voor HD25's gaan, hoewel voor onderweg waarschijnlijk niet voor de SP versie en laat die nou net hetzelfde kosten...

Voor DJ toepassingen? Ja, lekker. Maar goed, ik heb nog zat liggen daarvoor, 1 op 1 met m'n RP 1210DJ's heb ik nog niet gedaan, benieuwd wat zou winnen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trabuca schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:53:
Weet iemand waar de TMA-1 te beluisteren is in de regio Zwolle? Ik heb de HD25-1 II beluisterd en vind hem goed klinken en zitten maar de looks en de prijs van de TMA-1 vind ik beter, maar wil hem toch eerst eens op hebben voor ik hem bestel.
Bij de apple store A'dam, niet echt in de buurt maarja. Ik weet dat ze bij alle Apple stores verkocht worden maar je kan ze niet overal beluisteren. Bel anders een apple store in de buurt op en vraag of ze een demo hebben staan.

Verder zou ik geen andere winkel weten.

---- EDIT ----

Dafuq just happend? http://www.i4-muzique.nl/aiaiai-tma-1-4896.html is even 20 euro duurder geworden sinds gister avond. Zou kunnen zijn dat ze nie wel de nieuwste versie verkopen.

Ach voor die 5 euro kan ik niet zo goed hier in Barcelona even naar de apple store gaan. Dat is dus nog een bijkomend probleem, zit hier nog een maand en mijn oude headset is kapot. Was van plan om de TMA te kopen eenmaal terug in Nederland maar nu is er toch wel wat meer spoed.

DJ Unicron, bedankt voor je uitgebreide reactie!

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 468548 op 06-08-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb op mijn werk mijn koptelefoon op, een Sennheiser HD 25-1 II. Deze gebruik ik met mijn telefoon, een Samsung Note.

Meestal luister ik op het allerlaagste volume en soms als ik hele zachte stukken luister valt het geluid compleet weg. Dit kan met een fade out wezen, maar ook gewoon midden in een stuk. Best wel irritant. Het probleem is er niet als ik met een iets hoger volume luister, maar dat wil ik niet, ik vind het zachtst wat de Note kan al behoorlijk aan de harde kant.

Wat is het probleem, en kan ik er iets aan doen?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Moby schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:40:
Ik heb op mijn werk mijn koptelefoon op, een Sennheiser HD 25-1 II. Deze gebruik ik met mijn telefoon, een Samsung Note.

Meestal luister ik op het allerlaagste volume en soms als ik hele zachte stukken luister valt het geluid compleet weg. Dit kan met een fade out wezen, maar ook gewoon midden in een stuk. Best wel irritant. Het probleem is er niet als ik met een iets hoger volume luister, maar dat wil ik niet, ik vind het zachtst wat de Note kan al behoorlijk aan de harde kant.

Kijkeens of je een andere media player kan installeren. Op deze manier kan je uitsluiten dat het een media probleem is. Mijn telefoon heeft soms ruis en soms geen ruis afhankelijk van de apps die ik aan of uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik gebruik op dit moment google play music omdat ik het een erg prettig systeem vind. Ik zal eens naar een ander kijken, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Moby schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:40:

Ik zou ook de HD25-1 eens in een andere bron steken om uit te sluiten dat het aan de hoofdtelefoon ligt. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je probleem daar ligt. Ik vermoed eerder een bug in OF de rom van je telefoon OF in de player, zoals Kaas al eerder zei.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Het is echt alleen als het volume op zijn laagst is, en dan alleen bij de allerzachtste stukken in de muziek. Het lijkt wel alsof er te weinig signaal is om de koptelefoon te laten werken. Beetje vreemde uitleg wellicht.

Het komt dus helemaal niet vaak voor, maar het is wel opvallend. Het is ook alleen een probleem op mijn werk, want dat is de enige plek waar ik op het laagste volume luister. (op dit moment Corinne Bailey Rae, en daar komt het vaak voor, maar net met de Deftones :p had ik het helemaal niet. Alle CD's zijn geript met Itunes overigens, quality settings weet ik niet uit mijn hoofd, daarvoor moet ik thuis even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
djunicron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:16:
TMA-1, tja... Mooi weet ik niet, maar ze deden mij in alles aan de Sennheisser 25SP denken, minus het irritante kabeltjes aan 2 schelpen gedoe.

Ook kwa geluid was niet heel veel mis mee, behalve dat ze een vooral laag en mid-laag wat steviger klonken en in het hoog duidelijk tekort kwamen. Wat dat aangaat klinken ze als de oude Stanton 1000's. Waarschijnlijk omdat ze kleine drivers wat meer bas wilde laten weergeven hebben ze concessies moeten doen op wat haalbaar was in het hoog. Een goede pre-amp is wel belangrijk voor deze hoofdtelefoon trouwens. Op m'n SGS2 klonk het niet heel denderend, maar toen ik ze in een Pioneer DJM 2000 stak klonk het heel wat beter. Wat mij een beetje tegen stond is hoe hard je ze moest zetten voor echt goed geluid. Op lagere (gezondere) volumes was het geluid (vooral hoog, hi-hats etc) niet echt "schoon" of "crisp". Ook hogere stemmen in zang kwam niet super over, tot je het volume open gooide naar "DJ" volumes ipv studio of onderweg-volumes.
De TMA-1 is juist bewust zo 'donker' gekleurd, het is geen concessie geweest. Voor electronische dansmuziek is ie perfect, en daar is ie ook op ontworpen.
Een van de beste koptelefoons voor dit doel durf ik wel te stellen. 'wat meer bas' is ook niet aan de orde, de bassen zijn wel nadrukkelijk aanwezig, maar ongelofelijk strak. De hogere toonsoorten worden hierdoor niet beinvloed, zoals bij veel andere 'bassige' (dj) koptelefoons wel het geval is. De ruimtelijkheid en scheiding is ook erg goed vergeleken met soortgelijk geprijsde koptelefoons.

Wat live/rock muziek betreft met zangstemmen kun je beter de HD25 nemen, want dat is precies het zwakke punt van de TMA-1. De HD25 is meer allround en klinkt out of the box 'crisper'.
Als je met een eq wat hoog opschroeft kan de TMA-1 net zo helder klinken trouwens, maar dat moet je maar net willen/kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Chiron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:52:
[...]
Wat live/rock muziek betreft met zangstemmen kun je beter de HD25 nemen, want dat is precies het zwakke punt van de TMA-1. De HD25 is meer allround en klinkt out of the box 'crisper'.
Als je met een eq wat hoog opschroeft kan de TMA-1 net zo helder klinken trouwens, maar dat moet je maar net willen/kunnen.
Mja, dat was precies wat ik bevond. Een paar nummer RHCP klonken gewoon niet super, terwijl ik me er met The Black Keys niet aan ergerde. Wat werk van Hateboss erop gegooid, ( YouTube: HATE BOSS - GET OUT) en dat klonk dus NIET echt super, tot het volume omhoog ging. Ditto met SebastiAn, ( YouTube: Kindercut || SebastiAn) waar dus ook hoge tonen redelijk prominent zijn. Zwaarder werk zoals m'n collectie Maehtrashers (b.v. deze top-plaat: http://www.beatport.com/track/takedown-original-mix/1729992) klonk wél top.

Beetje EQ-en ben ik niet vies van, eerlijk gezegd speel ik m'n hoofdtelefoons die een beetje "lacking" zijn hier ook vaak over m'n mixer... Maar dat is iets wat veel A&H, Rane, Rodec en Urei eigenaren graag doen volgens mij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
RHCP is inderdaad precies wat je niet moet luisteren op een TMA-1. De gemiddelde Rammstein plaat klonk ook als een emmer modder, totdat ik ging eq'en.

Die beatport link vind ik ook nog vrij 'druk' klinken wat het mid betreft, de muziek waar de TMA-1 pas echt subliem mee is is bijvoorbeeld
, echt de wat minimalere kant op. Maar dan moet het je wel liggen qua muziekstijl uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Chiron schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:56:
RHCP is inderdaad precies wat je niet moet luisteren op een TMA-1. De gemiddelde Rammstein plaat klonk ook als een emmer modder, totdat ik ging eq'en.

Die beatport link vind ik ook nog vrij 'druk' klinken wat het mid betreft, de muziek waar de TMA-1 pas echt subliem mee is is bijvoorbeeld [video], echt de wat minimalere kant op. Maar dan moet het je wel liggen qua muziekstijl uiteraard.
Mmm, aha. Nou moet ik zeggen dat die plaat op de KNS-8400 niet zo mooi klinkt, en op een RP1210DJ en V700 een heel stuk beter, omdat sommige dingen gewoon wat meer ingekleurd raken.

Dat maakt de AiAiAi toch wel een beetje een nicheproduct...

@Moby:
De N7000 heeft wel een beetje issues met volume gehad, maar ik dacht dat die allemaal al achter de rug waren. Wat meer behoeftige headphones kunnen inderdaad stil vallen bij te hoge weerstanden, dat is waarschijnlijk wat er gebeurt. Onafhankelijk van de headphone, zijn samsungs telefoons wat grof wat het volume betreft. Volgens mij ging het met redelijke grote stappen, waarbij de stockroms van Samsung helemaal erg zijn t.o.v. Cyanogen en wat er standaard in ASOP zit voor hun toestellen. Daarnaast gaat de Note tot 150mW, wat dus het hoge volume wel verklaard. Mijn SGS2 met CM9 gaat trouwens tot 120mW en dat in 14 stappen, eigenlijk ook een belachelijk grote stapsgrote oplevert in responsieve hoofdtelefoons. Er zijn wel wat hacks voor die je zouden kunnen helpen, maar je volume gaat hoe dan ook iets omhoog. Alleen als je nu stand "1" gebruikt, zou daarmee een stap "0.66 en 1.33" kunnen krijgen, waarbij je geluid wellicht bij 1.33 niet meer uit valt in stille gedeeltjes, omdat ze simpelweg minder stil worden en je hoofdtelefoon daarmee nog net wel binnen z'n bereik blijft. De playback applicatie heeft volgens mij amper invloed hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Bij bax shop is de Beyerdynamic DT-770 Pro 250 in de aanbieding.
€129,00 en door de acties geen verzendkosten, 2 jaar extra garantie en kans om van alles te winnen.

Is zo te zien niet veel goedkoper dan andere winkels maar met het gratis verzenden en de extra garantie misschien toch interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog 1 vraag over voordat ik eindelijk de AIAIAI ga kopen.

De vraag is als volgt; op de AIAIAI website zie ik dat de tma-1 nu ook een lock functie kabel heeft (zoals werd gezegd op het forum), hoe weet ik nu of de versie die hier in de Apple store in barcelona ligt dat ook heeft? Op de doos staat niets aangegeven (bij de tma-1 studio is dit wel het geval). Heb het personeel al gevraagd maar die hebben geen idee, en dat voor een "genius". Verder is er geen test model aanwezig en de doos mag ik niet openmaken tenzij ik eerst betaal.

viva espana heeeuy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 453466

Heilige Kaas schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:30:
Bij bax shop is de Beyerdynamic DT-770 Pro 250 in de aanbieding.
€129,00 en door de acties geen verzendkosten, 2 jaar extra garantie en kans om van alles te winnen.

Is zo te zien niet veel goedkoper dan andere winkels maar met het gratis verzenden en de extra garantie misschien toch interessant ;)
Mooie prijs, al zou ik eerder voor de 80ohm versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:26
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede nieuwe headset.

Ik heb momenteel een Sennheiser PC150.
Ik heb wel eens een RS180 geprobeerd maar die vond ik voor mijn gevoel wat te bass heavy.
Ik heb ook een Steelseries H7 geprobeerd die was qua hoge tonen erg mooi en helder maar had weer te weinig bas.

Een Mic is wel handig maar geen noodzaak. Ik wil liever niet te veel uitgeven tenzij het iets heel goeds is. Heb even de Pioneer HDJ2000 overwogen maar vind em toch wat te duur. En de geluidsweergave schijnt ook niet perfect te zijn.

Ik heb hier ook nog zitten kijken: http://www.headphone.com/...ection=Compare+Headphones

Daar komen de RS180 en RS220 nog wel aardig uit helaas staat die steelseries H7 er niet in (zal wel komen omdat dit een gaming headset is en geen DJ / Studio) Maar had graag willen zien hoe die het in die grafiek doet.

Hebben jullie nog headsets/koptelefoons rondom de 100 euro waar ik naar zou kunnen kijken?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237382

Ik zat net op Conrad.nl te kijken voor o.a een aantal soldeer spullen en ik zag dat de Renkforce CD-340 nu te koop is voor 15,- euro (eerst was deze 25,99 euro met 8,- verwijderingsbijdrage). Deze headphone is al een aantal keer voorbij gekomen omdat het blijkbaar een goedkope rebranded FA-006 is (Edit: zie net dat de review van onze eigen tweaker Negakinu is dus ze zijn vast al eerder langs gekomen in deze topic).

Om de review te citeren:
Every EU Head-Fi'er should get one of these now. No excuses. This is an excellent headphone and, for $12,50, is now THE bang for your buck contender.
Met deze prijzen is het natuurlijk wel super aantrekkelijk, als je de CD-340 besteld met de MC-Crypt DJ-50 heb je voor 30,- euro twee erg goede headphones voor een super strakke prijs!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 237382 op 07-08-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 237382 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 15:23:
Ik zat net op Conrad.nl te kijken voor o.a een aantal soldeer spullen en ik zag dat de Renkforce CD-340 nu te koop is voor 15,- euro (eerst was deze 25,99 euro met 8,- verwijderingsbijdrage). Deze headphone is al een aantal keer voorbij gekomen omdat het blijkbaar een goedkope rebranded FA-006 is (Edit: zie net dat de review van onze eigen tweaker Negakinu is dus ze zijn vast al eerder langs gekomen in deze topic).

Om de review te citeren:

[...]

Met deze prijzen is het natuurlijk wel super aantrekkelijk, als je de CD-340 besteld met de MC-Crypt DJ-50 heb je voor 30,- euro twee erg goede headphones voor een super strakke prijs!
Yup, volgens mij zijn er al een paar Tweakers die ze beiden hebben aangeschaft. Fok Forum kreeg ook lucht van mijn review en daar hebben er ook een paar de beiden hoofdtelefoons in huis gehaald. De MC-Crypt valt over het algemeen meer in de smaak. Waarschijnlijk omdat voor veel mensen "meer bass = beter geluid" is. :) Ik zelf vind de Renkforce aangenamer. Neutraler en ideaal voor games en lichte muziek. Ik heb hem wel moeten modden want hij klemde niet goed genoeg op mijn hoofd. Hierdoor klonk hij in eerste instantie wel heel bass light. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321685

Ik heb de Renkforce CD-340 ook.
Negakinu hoe je hem gemod dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 321685 schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 17:08:
Ik heb de Renkforce CD-340 ook.
Negakinu hoe je hem gemod dan?
Het is losjes hier op gebaseerd: http://www.head-fi.org/t/...ad700-fit-and-comfort-mod

De bedoeling was hem meer te laten klemmen zodat de bassrespons groter wordt omdat er minder lucht tussen de pads uit ontsnapt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:56
Negakinu, wat moet ik van de Renkforce CD-340 verwachten als ik de Sennheiser HD590 gewoon ben?
Ik vraag het aan jou omdat ik zag dat je er ook een hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
bertalizer schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:01:
Negakinu, wat moet ik van de Renkforce CD-340 verwachten als ik de Sennheiser HD590 gewoon ben?
Ik vraag het aan jou omdat ik zag dat je er ook een hebt.
Een grote downgrade. :) Minder bass, minder verfijnd hoog, veel minder comfort. Ze hebben echter beiden een dip in de middentonen. Je zou de CD-340 neutraler dan de HD590 kunnen noemen maar in dit geval zegt het woord "neutraal" niets over de daadwerkelijk kwaliteit van het geluid. De frequentiecurve van de CD-340 is lineairder dan de HD590 maar dat zegt m.i. niets over de manier waarop je die frequenties hoort. Hier valt over te twisten trouwens. ;)

In mijn optiek: als je geen verzamelaar bent heeft de CD-340 geen toegevoegde waarde over een HD590, tenzij je de bass van de HD590 te veel vindt. Ik zou dan echter de HD590 EQ'en tot je wel tevreden bent ipv een CD-340 aanschaffen.

EDIT: Ik realiseer me net dat er vast sommige mensen zijn die vinden dat een Stax SR-009 geen toegevoegde waarde over een Beats By Dre heeft omdat de Stax geen PHAT BASS heeft. Geluid is zo'n kwestie van smaak dat het best kan dat jij de CD-340 WEL een upgrade van je HD590 vindt. Only one way to find out! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Negakinu op 08-08-2012 08:53 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Zoo vanavond even de AKG K550 ophalen en een dagje proberen. Misschien dat ik ze dan kan kopen voor een prijs waar je eigenlijk geen nee tegen kan zeggen.
van het weekend komt mijn vriendin eindelijk terug van vakantie.
En volgende week kan ik luisteren naar de gehele hifiman serie, en de audeze lcd-2!! Wat wil een man nog meer? :P ben erg benieuwd en zal mijn bevindingen natuurlijk met jullie delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb zojuist die CD-340 en de DJ50 besteld. Maar eens kijken hoe dat bevalt in vergelijking met de Steelseries 7H :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:02:

En volgende week kan ik luisteren naar de gehele hifiman serie, en de audeze lcd-2!! Wat wil een man nog meer? :P ben erg benieuwd en zal mijn bevindingen natuurlijk met jullie delen ;)
Oh leuk! Waar ga je ze beluisteren?

En wat wil een man nog meer? Stax. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:56
Negakinu schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 08:45:
[...]
[...]

In mijn optiek: als je geen verzamelaar bent heeft de CD-340 geen toegevoegde waarde over een HD590, tenzij je de bass van de HD590 te veel vindt. Ik zou dan echter de HD590 EQ'en tot je wel tevreden bent ipv een CD-340 aanschaffen.
[...]
Bedankt!
Ik kan me niet echt een verzamelaar noemen. Had gedacht de CD-340 er bij te halen om op het werk te gebruiken. Daar luister ik nu naar een Koss Porta Pro en verschillende in-ears, de HD590 blijft thuis. Met de in-ears hoor ik de telefoon niet goed en ik heb wat problemen met het comfort van de Porta Pro. Ik moet constant met de "comfort zone" zitten prielen bij het weer opzetten en na enige tijd luisteren staat de hoofdband duidelijk in m'n schedel gedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 11:34:
[...]

Oh leuk! Waar ga je ze beluisteren?

En wat wil een man nog meer? Stax. ;)
Die koptelefoon bij de pa van een vriend van mij en t leuke spul bij audio consult. Tijd geleden gebeld en vandaag kreeg ik te horen dat de he-400 binnen was.
ze spelen er eentje in en volgende week kan ik een keer langskomen. Daar word ik nog over gebeld. Echt super service. Daar ga ik ze zeker bestellen mocht ik het wat vinden :P

En stax? Hmmh die dingen zijn écht oerlelijk joh! misschien pas als ik ze eens heb gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:12:
[...]

En stax? Hmmh die dingen zijn écht oerlelijk joh! misschien pas als ik ze eens heb gehoord :P
Lelijk? De Omega en SR-serie zijn in mijn ogen echt prachtig! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.wooaudio.com/images/fullsize/stax009-prod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ultrahighendreview.com/wp-content/uploads/2012/03/wooaudio_amplifier.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fuelyourproductdesign.com/files/stax_iso_600.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Negakinu op 08-08-2012 13:22 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die bovenste gaat nog wel maar die onderste. Ziet er uit als een stuk plastic. Echt zo'n koptelefoon die je 20 jaar geleden voor een tientje haalde :P Hoor echt van heel veel mensen dat ze hem mooi vinden.

Dit zijn dan weer wel echt prachtige koptelefoons!

Afbeeldingslocatie: http://audioklassiks.de/db/img/pioneer/se-L40/pioneer_SE-L40_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/8/80/80f5a964_ultrasone-ed10-headphone.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-hAmjbg-g13w/TadIfsFzCBI/AAAAAAAABcA/lxSxA_BaXXA/s1600/justbeats_f0c494ad7573fe002ebb9916c84fb02c.jpg

De AKG K550 die ik nu op mijn hoofd heb vind ik ook heel mooi :) Goed strak design wat mooi is voor onderweg. Hij is ook gesloten en sluit heel goed af. De bouwkwaliteit lijkt ook erg goed. Hij heeft een 3,5mm plug wat ook zeker iets positiefs is voor onderweg. De kabel is wel erg lang maar niet zo stug en vervelend als die van mijn sennheiser. Iets waar ik maar mee moet leven.

Qua geluid: Hij doet het echt verbazend goed op mijn cowon J3! Hij is makkelijk aan te sturen en hoef mijn cowon lang niet op het hardst te zetten. Iets wat me flink mee valt na het lezen van alle verhalen over AKG koptelefoons.
Het geluid is wel nog steeds aan de dunne kant en heeft zeker niet veel bass maar het is al zeker een verbetering tegenover mijn ath-m50. De eq van de cowon kan het geluid al wel tunen. (iest wat bij de athm-50 niet lukte) Hier heb ik al het een en ander uitgeprobeerd en op de 'Jazz' stand klinkt hij het best voor male voice muziek. Zoals o.a. Hugh Lauri of Johnny Cash. Ik kan zelf handmatig ook precies instellen hoe ik het zelf zou willen maar dit komt later wel. Voor muziek als Pink Floyd of Jack White (rock) Heb je de eq niet nodig en kan die netjes uit. Hier doet hij het wel erg goed!
Je merkt wel goed dat de eq toch niet de beste oplossing is om het geluid te tunen. Het word er kwalitatief niet beter op. Toch voldoet het voor on-the-go wel gewoon om het geluid wat levendiger te maken. Voor serieuze luister sessies heb ik thuis gewoon mijn FiiO E10. Deze ga ik later testen.

Ik las veel over de 'zwarte achtergrond' die deze koptelefoon zou moeten hebben. Hier merk ik niks van eigenlijk :P Ik hoor toch wel een ruis op de achtergrond bij een wat hoger volume als ik goed luister. Dit kan misschien komen door mijn mp3 speler. Dat is in ieder geval wel te hopen en verwacht ik wel. Je merkt het alleen als je goed luisterd dus dat scheelt.

De soundstage is aardig goed voor een gesloten koptelefoon maar toch is het niet zoals een open koptelefoon. Daar mis je toch echt wat moet ik eerlijk toegeven. het geluid klinkt een beetje geforceerd. Ik heb ook het idee dat het niet helemaal natuurlijk klinkt. Er klopt gewoon iets niet :P Ik heb denk ik te weinig ervaring om te zeggen waar dat dan door komt. Dat onnatuurlijke is trouwens wel al een stuk minder dan bij mijn m-50.

Over de detail weergave heb ik niks te klagen ;) Er komt gewoon erg goed geluid uit :P

Als er iets onduidelijk is in mijn reviewtje dan hoor ik het graag! Heb het net tijdens het luisteren getypt dus het kan zo nu en dan niet helemaal kloppen :+ Vragen en tips zijn ook welkom :)

Ik ga nu over op mijn FiiO E10 en verwacht toch wel een flinke verbetering.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6050/7028950853_7aec18bc0e_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarokuna
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09-2019
Voor de geïnteresseerde:
Een Sennheiser HD 558
De Headset kan als nieuw beschouwd worden. Hij is 1x opgedaan en toen besloot ik dat ik toch niet van koptelefoons hou.
Toen ingepakt en gister weer uit de kast gehaald voor de verkoop
Hij is van 13 jan 2012 en het factuur zit erbij!

Klik op mijn naam en ga naar mijn Homepage. Daar komt u de advertentie tegen.

Prijs: Ongeveer 75,-

[ Voor 11% gewijzigd door Zarokuna op 08-08-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-06 20:47
Na nwavguy's artikel over impedance gelezen te hebben, leek het me toch wel nodig om een amp te halen omdat de impedantie van m'n geluidskaart 12 Ohm is, en dus veel te hoog.
Afbeeldingslocatie: http://img571.imageshack.us/img571/765/20120808222257.jpg
Het is een cmoy met componenten van Dick Best, inclusief verzendkosten nog onder de €10. De 7806 zorgt voor de gnd-rail, dus geen gedoe met virtual grounds.
Jammer is wel dat lichtdimmers die in de buurt zijn een ontzettende brom geven, dus de versterker afschermen van EMI is geen overbodige luxe :) Zijn er nog meer cmoy's hier? Dat moet toch haast wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
[b]Pruimenvlaai schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 11:07:
Zijn er nog meer cmoy's hier? Dat moet toch haast wel?
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/3/3f/1000x500px-LL-3f1cb873_IMG_2219.jpeg

Geen CMOY maar wel een gemodde Bravo V2. Niet mijn foto maar ik heb die build gevolgd.

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-I4vZ1di_Urc/T1OppVtJs6I/AAAAAAAAALg/GzsOxljDXz8/s1600/P1040704.JPG

[ Voor 39% gewijzigd door Negakinu op 09-08-2012 12:08 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-06 22:26
Anoniem: 468548 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 23:48:
Ik heb nog 1 vraag over voordat ik eindelijk de AIAIAI ga kopen.

De vraag is als volgt; op de AIAIAI website zie ik dat de tma-1 nu ook een lock functie kabel heeft (zoals werd gezegd op het forum), hoe weet ik nu of de versie die hier in de Apple store in barcelona ligt dat ook heeft? Op de doos staat niets aangegeven (bij de tma-1 studio is dit wel het geval). Heb het personeel al gevraagd maar die hebben geen idee, en dat voor een "genius". Verder is er geen test model aanwezig en de doos mag ik niet openmaken tenzij ik eerst betaal.

viva espana heeeuy!
Ik heb zo'n 2 weken geleden ook de TMA-1 ontvangen, echter heb ik deze niet via de Apple store gekocht maar via feedback. Toen ik bestelde stond er inderdaad op de website dat hier 2 kabels bij zouden zitten, echter na ontvangst bleek dat dit niet zo was. Ik heb dus 1 (gekrulde) kabel van 1,5M en die is wel voorzien van een lock functie. Nadat ik hierover had gemaild hebben ze het online veranderd.

Ik heb de koptelefoon nu een aantal keer gebruikt (reizen, vliegen, strand, liggend op bed, etc.) en hij bevalt me prima. Voor het luisteren naar muziek als Parov Stelar, Pretty Lights, Ratatat, Deadmau5, maar zo nu en dan ook compleet andere muziek, bevalt hij me prima. Ik heb niet superveel verstand van koptelefoons, maar het geluid klinkt heel zuiver en je hoort zoveel meer dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik snap de obsessie met "mooie" hoofdtelefoons eigenlijk nooit zo. Natuurlijk is een kwaliteitsafwerking prettig, en voor als je op een podium staat of als je er meer rondreist is het prettig als het stevig en niet gruwelijk lelijk is... (zoals die paarse beats, ugh)

Je hebt het ding toch vooral op je hoofd... ik ga er niet echt tegen aan zitten kijken... AKG vind ik zelden mooi eruit zien, maar als het lekker op je hoofd zit (check) en goed klinkt (check) zit het toch goed?

De beste hoofdtelefoon is er één waarmee je niets hoort dan wat je wilt horen, zonder dat je door hebt dat je em op hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
djunicron schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:36:
Ik snap de obsessie met "mooie" hoofdtelefoons eigenlijk nooit zo.
Afbeeldingslocatie: http://www.itusozluk.com/image/jecklin-float_313845.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nee dit is lekker dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.monsterheadphoneshop.com/upimage/blogs-pictures/monster-beats-by-dre-studio-20120801032632451.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.ytimg.com/vi/nq_J4mrCLLU/0.jpg

Maar goed allemaal een kwestie van smaak... Wat niet wegneemt dat ik "mode-merken" zoals beats, skullcandy en SMS 50 cents gewoon ook belachelijk er uit vind zien.

Niet dat die magneto (letterlijk) helm hoofdtelefoon hierboven nou zo goed eruit ziet, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik kwam deze cmoy tegen op internet ziet er wel erg cool uit :), weer eens wat anders dan de bekende rechthoekige doosjes.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MBxQZ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/2/24/1000x500px-LL-248cdd57_c495657a_phpVOEIfYAM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/5/53/1000x500px-LL-5302d234_0f963376_phpVfOQQsAM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/1/1f/1000x500px-LL-1f219854_5d1cbe71_phpkgvKLKAM.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/f/f6/f63389e7_phpAxnnqqAM.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Extreme case modding Headphone amp edition! go go go! :D

Zonder gekheid, als je toch zelf mooie amps aan het bouwen bent, kan je inderdaad net zo goed voor iets mooiers dan de standaard materialen gaan wat de behuizing betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djunicron schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:10:
Extreme case modding Headphone amp edition! go go go! :D

Zonder gekheid, als je toch zelf mooie amps aan het bouwen bent, kan je inderdaad net zo goed voor iets mooiers dan de standaard materialen gaan wat de behuizing betreft.
Met die Altoids was het volgens mij puur een financieel aspect. Je koopt een doosje pepermuntjes kost bijna niets en je zet daar je amp in :). Bijkomend voordeel het ziet er ook nog eens lekker hip uit en is makkelijk in je zak te stoppen. Op Head-fi zag ik iemand die een amp had geplaatst in een deo roller :').

Afbeeldingslocatie: http://www.muahahahahaha.com/amp_capped.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.muahahahahaha.com/amp_exposed.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 09-08-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Nog eentje, mijn favoriet. :)

http://runawaybrainz.blog...y-freeform-headphone.html

Afbeeldingslocatie: http://makezineblog.files.wordpress.com/2012/04/crystal-cmoy-dark.jpg?w=580&h=435

Afbeeldingslocatie: http://makezineblog.files.wordpress.com/2012/04/img_1984-large.jpg?w=580&h=435

[ Voor 15% gewijzigd door Negakinu op 09-08-2012 16:20 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Igor92 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:17:
[...]

Ik heb de koptelefoon nu een aantal keer gebruikt (reizen, vliegen, strand, liggend op bed, etc.) en hij bevalt me prima. Voor het luisteren naar muziek als Parov Stelar, Pretty Lights, Ratatat, Deadmau5, maar zo nu en dan ook compleet andere muziek, bevalt hij me prima. Ik heb niet superveel verstand van koptelefoons, maar het geluid klinkt heel zuiver en je hoort zoveel meer dan anders.
Exact de reden dat ik zo blij ben met mijn Grado SR60i :)\
Hopelijk komt snel de Sennheiser HD25-1 II binnen, daar ben ik erg benieuwd naar.
Dat is zeker gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Die Crystal cMoy is zeker gaaf, maar..... (en nu ga ik me ff heel erg n00b voelen) wat is het doel ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik denk dat ik die AKG toch maar overneem. Als ik mijn Ath verkoop hoef ik maar 50 euro bij te leggen. Voor dat geld is het wel een flinke upgrade! Betere soundstage, iets warmer. Maar ook veel betere kwaliteit. De minpunten zijn wel: onnatuurlijk geluid, dit komt denk ik omdat er in de treble ergens een boost zit. Sommige gitaar noten klinken een stuk harder. S klanken kunnen onaangenaam zijn. En sommige drum stukken zijn erg duidelijk.

Het klinkt misschien allemaal negatief maar voor het geld is het zeker wel een goede koptelefoon. De weergave is wel echt super goed. En dan heb ik het over details enzo in de muziek. Ook kan die drukke stukken goed aan. Bij sommige nummers komt bijvoorbeeld uit stilte in een keer een drum, snare en gitaar strum tegelijk. Mijn Ath m50 kraakte daar een beetje en deze geeft dat een stuk beter weer.

Kwalitatief gezien een zeer goede koptelefoon. Persoonlijk niet warm genoeg maar voor de prijs die ik ervoor hoef te betalen is het de beste grote upgrade zeker waard!

En hij is mooi, super comfy en sluit goed af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is dat die ATH 50 in Nederland zo duur is maar anders had ik die allang gekocht :P op basis van alle positieve reviews daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:05:
Het is dat die ATH 50 in Nederland zo duur is maar anders had ik die allang gekocht :P op basis van alle positieve reviews daarover.
Hoeveel heb je ervoor over? :+ Hij gaat namelijk de verkoop in. Slechts 4 maanden in gebruik geweest. 100% compleet en niks mis mee ;)

DM me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Kaas, hoe vond je de AKG in combinatie met de bassboost van de E10? Die zou toch een beetje warmte moeten toevoegen.

[ Voor 49% gewijzigd door Negakinu op 09-08-2012 21:15 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Klopt idd! Maar ben niet helemaal te spreken van EQ als ik serieus luister. Heb het geluid dan liever wat minder warm maar wel zuiver. Die bassboost maakt het meteen wat modderig.

Luister nu The Wall remastered op cd. Wouw geweldig! Kraak helder geluid! Klinkt echt zo lekker. Voor Pink Floyd en Dire straits (mijn favoriete artiesten) Is die zeker geweldig! Het warme wil ik vooral voor muziek als Johnny Cash of muziek met negers erin. Bijvoorbeeld het geweldige album van Solomon Burke en De Dijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moreasy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05-2024

moreasy

Mbt de Renkforce, niet iedereen is er kapot van :
http://www.hifi-forum.de/viewthread-211-483.html

"Kurzum:
Leuten, die man nicht mag, schenkt man diesen Hörer. (Oder Leuten, die ein Downgrade von ihrem L1 in ähnlicher Richtung wünschen... )
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heilige Kaas schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Hoeveel heb je ervoor over? :+ Hij gaat namelijk de verkoop in. Slechts 4 maanden in gebruik geweest. 100% compleet en niks mis mee ;)

DM me maar ;)
Thanks voor je aanbod maar het idee van een tweedehands koptelefoons spreekt me niet aan, sorry. Ik heb gewoon zoiets van iets wat ik zo vaak op mijn hoofd heb wil ik kakelvers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
moreasy schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 01:28:
Mbt de Renkforce, niet iedereen is er kapot van :
http://www.hifi-forum.de/viewthread-211-483.html

"Kurzum:
Leuten, die man nicht mag, schenkt man diesen Hörer. (Oder Leuten, die ein Downgrade von ihrem L1 in ähnlicher Richtung wünschen... )
"
Die reviewer vergelijkt een hoofdtelefoon van 10 euro met een van 199 euro... Geen wonder dat je dan teleurgesteld bent.

Audio is natuurlijk ook heel subjectief en sommige mensen kunnen dat niet goed scheiden in hun reviews. Je hebt ook mensen die bijvoorbeeld een Sennheiser HD650 enorm slecht recenseren, puur omdat de signature hen niet aanstaat. Dit heeft dan objectief niets te maken met de kwaliteit van de hoofdtelefoon.

De reviewer heeft gelijk als hij zegt dat een Superlux HD668b een beter alternatief is. Deze kost echter ook 3x zo veel. Ik ben juist zo enthousiast over de CD-340 omdat ik het enorm veel waar voor je geld vind. M.i. is het in dat prijssegment een van de best klinkende hoofdtelefoons op de markt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een aantal jaar met veel plezier gebruik gemaakt van Creative ep 830 (in-ear). Stond echt versteld van de geluidskwaliteit destijds, maar inmiddels is het wel duidelijk dat het echte budget doppen zijn.

Helaas is de set kapot gegaan en zit ik nu zonder. Nu is er dus de optie om eventueel over te stappen naar een gesloten koptelefoon zoals de AKG K450 of in-ear Shure 215. Hoewel ik weet dat ik eerst zelf eens moet gaan luisteren naar de koptelefoon. Maar ik ben wel benieuwd of er nog meer 'overstappers' zijn na het gebruik van in-ear en wat hun ervaring is.

offtopic:
De demping van omgevingsgeluid is namelijk wel een echte pre voor mij, al is het getik op de kabel soms wel storend.

[ Voor 3% gewijzigd door Ronwiel op 11-08-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Een gesloten koptelefoon dempt veel minder dan een setje in ears. Dat getik van de kabel kan je oplossen door de kabel omhoog te dragen. Kijk bijvoorbeeld naar de Meelec m6. Goede doppen als je geen rock luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Lees inderdaad veel goede dingen over de M6, ben alleen niet een groot fan van over-ear modellen. Moet zeggen dat ik altijd veel zelf probeer uit te zoeken, maar zeker met het vinden van Head Fi raak je snel de weg kwijt.

Blijft lastig om in-ears te vinden die de lage tonen (laag als in neo-soul laag) goed weergegeven, maar niet overheersend worden en binnen het budget van 40 euro blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Ronwiel op 12-08-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die m6 hebben wel een behoorlijk overheersende bass idd. Maar waarom geen over ear? Heb je totaal geen last meer van cable noise. Misschien kan je ook beter in het onbekende en exotische oortjes topic verder gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Inderdaad, lijkt mij een betere plek ;). Maar wat betreft over-ear, ben bang dat er last van krijg i.v.m. bril. Puur een aanname, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
ronwiel schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:22:
Inderdaad, lijkt mij een betere plek ;). Maar wat betreft over-ear, ben bang dat er last van krijg i.v.m. bril. Puur een aanname, dat wel.
Ik zal het voor je testen ;) ben ook bril drager.

edit: Je merkt er helemaal niks van. Kan me wel voorstellen dat het vervelend is met zo'n over ear ding van de sennheiser IE 8

Heb ook die AKG maar gekocht. Mijn zoektoch naar een nieuwe portable is dus voorbij ;) ben er ook heel tevreden mee. Ondanks dat het niet mijn sound signature heeft is het wel een super koptelefoon én een verbetering van mijn m50. Voor de prijs die ik hoefde te betalen echt een super koopje.

Ook mijn excuses voor het hoge kaas gehalte hier de laatste tijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Heilige Kaas op 12-08-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Heilige Kaas schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 17:47:
[...]

Ik zal het voor je testen ;) ben ook bril drager.

edit: Je merkt er helemaal niks van. Kan me wel voorstellen dat het vervelend is met zo'n over ear ding van de sennheiser IE 8

Heb ook die AKG maar gekocht. Mijn zoektoch naar een nieuwe portable is dus voorbij ;) ben er ook heel tevreden mee. Ondanks dat het niet mijn sound signature heeft is het wel een super koptelefoon én een verbetering van mijn m50. Voor de prijs die ik hoefde te betalen echt een super koopje.

Ook mijn excuses voor het hoge kaas gehalte hier de laatste tijd.
Ik heb de IE7, totaal geen probleem met een bril :) Die IE lijn van Sennheiser heeft echt een van de beste kabels die ik ooit gezien heb. Ze zijn uiterst soepel en hebben memory wire bij je oor zodat het netjes achter je oor blijft zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesselV
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-11-2021
Hey, ik hoop dat ik hier goed zit voor advies over gaming headsets.

Ik wil namelijk een gaming headset kopen omdat ik nu gewoon een losse headphone heb zonder microfoon en een microfoon in de laptop heb zitten (die heel slecht is, lijkt net alsof ik onderwater zit).
Ik heb een budged van maximaal 150 euro en wil een headset waarmee ik ook goed muziek kan luisteren maar vooral goed kan gamen. De microfoon moet dus ook van goede kwaliteit zijn. Ik ben iemand die graag een beetje rondzoekt om de beste kwaliteit voor zn geld te krijgen en iemand verwees mij naar dit forum voor meer informatie dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Nu heb ik al een beetje rond gekeken en heb wel een paar headsets gezien die me goed leken maar aangezien ik er niet heel veel verstand van heb zou het ook kunnen dat ik het helemaal mis heb. De Logitech G930 leek me een goede headset en zo ook de Sennheiser PC 360, deze kwamen bij mij als besten naar boven (de Sennheiser was mij aangeraden). Het probleem met de logitech headset is dat het alleen aan de pc aan te sluiten is, en je natuurlijk extra betaalt omdat het wireless is, en het probleem met de Sennheiser headset is dat ik een paar reviews tegen ben gekomen over dat de microfoon niet geweldig is en dat deze headset een Stereo is waarvan ik denk dat het niet zo fijn is met gamen als bijvoorbeeld 7.1 surround.

Mijn vraag is dus eigenlijk of jullie me kunnen helpen om een goede gaming headset (of alternatief) binnen mijn budget uit te kiezen omdat ik er eigenlijk te weinig van af weet, alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door HesselV op 13-08-2012 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

HesselV schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 22:00:

Mijn vraag is dus eigenlijk of jullie me kunnen helpen om een goede gaming headset (of alternatief) binnen mijn budget uit te kiezen omdat ik er eigenlijk te weinig van af weet, alvast bedankt!
Game je achter een bureau? Dan zou ik namelijk willen aanraden om daar gewoon een mic op te zetten. Goede kwaliteit helpt toch niet, tenzij je externe apps gebruikt van degelijke kwaliteit, anders ga je het verschil niet horen. Ik heb hier een budget podium mic (merkloos ding) en dat klinkt gewoon veel beter en is gevoeliger, terwijl het geen omgevingsgeluid opvangt. Niet dat ik je dat aanraad, maar mijn ervaring is dat de mics in game-headsets overeen komen met die €5 bureau microfoontjes van budget OEMs. Of daar nou platonics, razer, logitech of wat dan ook op geplakt zit...

Het nadeel van mic-headsets op goede headsets, is dat ze een hoop niet werkende zooi aan de mic toevoegen. Een foampje, isolatie, buigbaar materiaal, chunky plastics etc. En dan heb je opeens een ongebalanseerde hoofdtelefoon die ook nog zwaarder is. En je moet er dubbel geld aan uitgeven.

Als het even kan, dus gewoon een losse goedkope mic erbij kopen en klaar ben je. Wat ik trouwens ook een tijd heb gedaan voor sommige games, was m'n goede headset op voor de ruimtelijkheid, en een cheap-logitech headset om m'n nek, zo dat ik de mic wel kon gebruiken. Als ik die logitech namelijk langer dan 1 uur draag, heb ik zere oren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu

ATH-AD700 met mic mod. Als mic kun je een goedkope Zalman gebruiken. Dit is eigenlijk gewoon de standaard in gaming headsets voor mensen met een budget. Hier worden wedstrijden mee gewonnen en hij is ook nog eens geschikt voor muziek. :) Als je meer wilt uitgeven: Beyerdynamic MMX300.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2011/01/ath_ad700-e1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page2/beyerd_mmx300-01-lg.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesselV
Negakinu schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 08:58:
[...]

ATH-AD700 met mic mod. Als mic kun je een goedkope Zalman gebruiken. Dit is eigenlijk gewoon de standaard in gaming headsets voor mensen met een budget. Hier worden wedstrijden mee gewonnen en hij is ook nog eens geschikt voor muziek. :) Als je meer wilt uitgeven: Beyerdynamic MMX300.
Goed advies, bedankt, ik zal nog eens kijken wat ik uiteindelijk doe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb de CD-340 en de DJ50 getest maar ik vind het niets. De CD-340 is wel aardig. Maar je hooft wordt heel snel warm. Geluid is vergelijkbaar met mijn oude Sennheiser PC160. Maar de Steelseries 7H heeft een veel helderder geluid. Nu staat die headset niet bekend als de beste maar wel als een die het geluid van de buitenwereld goed afsluit. Je hoort in ieder geval veel meer detail in muziek maar ook met het spelen van games.

Die DJ50 klink wel heel erg dof nog erger dan de Sennheiser en dat vind ik persoonlijk helemaal niets. Ook het snoer is heel erg vervelend.

Hoe denken jullie dat een Sennheiser HD558 het zal doen in vergelijking met de bovenstaande? (kan die voor een leuke prijs krijgen) anders zit ik er over te denken een Steelseries Siberia V2 te halen. Is even duur en zou een iets beter geluid hebben dan de 7H die ik super vind klinken. (bass is wat aan de zachte kant maar verder klinkt hij erg mooi)

Ik zit er over te denken om die CD340 en de DJ50 terug te sturen. Krijg ik er toch weer 30 euro van terug. Maar de CD340 is wel aan te raden voor iemand met een klein budget. Geluid is gewoon erg goed voor een headset van 15 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 15-08-2012 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Ik wil namelijk een gaming headset kopen omdat ik nu gewoon een losse headphone heb zonder microfoon en een microfoon in de laptop heb zitten (die heel slecht is, lijkt net alsof ik onderwater zit).
Ik heb een budged van maximaal 150 euro en wil een headset waarmee ik ook goed muziek kan luisteren maar vooral goed kan gamen. De microfoon moet dus ook van goede kwaliteit zijn. Ik ben iemand die graag een beetje rondzoekt om de beste kwaliteit voor zn geld te krijgen en iemand verwees mij naar dit forum voor meer informatie dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Nu heb ik al een beetje rond gekeken en heb wel een paar headsets gezien die me goed leken maar aangezien ik er niet heel veel verstand van heb zou het ook kunnen dat ik het helemaal mis heb. De Logitech G930 leek me een goede headset en zo ook de Sennheiser PC 360, deze kwamen bij mij als besten naar boven (de Sennheiser was mij aangeraden). Het probleem met de logitech headset is dat het alleen aan de pc aan te sluiten is, en je natuurlijk extra betaalt omdat het wireless is, en het probleem met de Sennheiser headset is dat ik een paar reviews tegen ben gekomen over dat de microfoon niet geweldig is en dat deze headset een Stereo is waarvan ik denk dat het niet zo fijn is met gamen als bijvoorbeeld 7.1 surround.

Ik heb ook gehoord dat die PC360 erg goed zou zijn. Over de Mic kan ik niets zeggen. Ik heb wel ervaring met de Steelseries 7H en die vind ik persoonlijk erg goed klinken. Wat weinig bass maar o zo helder en dat heeft met gamen een duidelijk voordeel. Je hoort dingen zoals voetstappen veel beter. De Mic is verder gewoon goed maar niet uitzonderlijk of zo. Wel mooi compact je kunt em er netjes in schuiven.

Ze zeggen dat de Siberia V2 nog een iets beter geluid heeft. Mic is daar hetzelfde. En ze zijn een stuk goedkoper dan jou max prijs.

7.1 of 5.1 heatsets zijn leuk maar ik vraag me af of dat echt goed werkt. Er zullen qua geluid wel weer hele andere nadelen aan zitten bv fequentie berijk. En dit is denk ik ook niet handig voor muziek. Maar hier heb ik verder geen ervaring mee. Ooit een keer naar een Zalman 5.1 geluisterd maar vond het niet echt bizonder.

• Astennu
Ik heb alvast een Siberia V2 besteld. Wil die toch eens vergelijken met de 7H. Mocht die niet bevallen laat ik de HD558 komen. Al lees ik daar ook dingen over die niet al te best zijn. Bas zou tegenvallen. En veel mensen modden hem om em meer als de 598 te laten klinken. Maar ook bij die hoor je mensen over het geluid dat ze dingen missen.

Nu zul je dat misschien wel altijd hebben aangezien het om persoonlijke meningen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-06 10:16
Astennu schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 11:22:
Ik heb alvast een Siberia V2 besteld. Wil die toch eens vergelijken met de 7H. Mocht die niet bevallen laat ik de HD558 komen. Al lees ik daar ook dingen over die niet al te best zijn. Bas zou tegenvallen. En veel mensen modden hem om em meer als de 598 te laten klinken. Maar ook bij die hoor je mensen over het geluid dat ze dingen missen.

Nu zul je dat misschien wel altijd hebben aangezien het om persoonlijke meningen gaat.
Ik heb zelf al vrij lang een Siberia V2 en ik weet niet wat je gewend bent maar ik vind hem zelf echt bagger klinken voor muziek, games gaat wel. ik ken koptelefoons van 30 euro die al gewoon veel beter klinken ik gebruik die van mij alleen nog maar voor skype en games waar ik een mic wil gebruiken aangezien de mic wel goed is en de headset erg comfortabel is.

Mijn advies? Koop een echte koptelefoon met een microfoon erbij als je het beste geluid wilt, alle game headsets die ik tot nu toe heb beluisterd klinken nergens naar vergeleken met koptelefoons van de dezelfde en zelfs lagere prijsklasses, hoewel ik het geluid van de Siberia V2 wel goed vond toen ik niet beter wist :P

Die Sennheisers die je noemt zijn sowieso vele malen beter, het is gewoon zo dat er veel kritischer naar koptelefoons wordt gekeken dan naar game headsets want ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met enige ervaring met goede koptelefoons de Siberia V2 echt goed kan vinden klinken.

[ Voor 10% gewijzigd door Redblader op 17-08-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Redblader schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:26:
[...]

Ik heb zelf al vrij lang een Siberia V2 en ik weet niet wat je gewend bent maar ik vind hem zelf echt bagger klinken voor muziek, games gaat wel. ik ken koptelefoons van 30 euro die al gewoon veel beter klinken ik gebruik die van mij alleen nog maar voor skype en games waar ik een mic wil gebruiken aangezien de mic wel goed is en de headset erg comfortabel is.

Mijn advies? Koop een echte koptelefoon met een microfoon erbij als je het beste geluid wilt, alle game headsets die ik tot nu toe heb beluisterd klinken nergens naar vergeleken met koptelefoons van de dezelfde en zelfs lagere prijsklasses, hoewel ik het geluid van de Siberia V2 wel goed vond toen ik niet beter wist :P

Die Sennheisers die je noemt zijn sowieso vele malen beter, het is gewoon zo dat er veel kritischer naar koptelefoons wordt gekeken dan naar game headsets want ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met enige ervaring met goede koptelefoons de Siberia V2 echt goed kan vinden klinken.
Ik ben een PC160 van Sennheiser gewend en heb wel eens een RS180 geprobeerd en dan de Steelseries 7H. Die laatste mist bas maar verder is het geluid heel mooi helder en je hoort veel meer dan met de RS180.

Ik heb die CD340 en DJ50 die hierboven genoemd worden geprobeerd maar dat was niets beter dan de PC160. DJ50 zelfs stukken slechter.

Ik heb ook nog een optie op een HD558 maar daar hoor je ook gemengde meningen over. Dus ik weet het gewoon echt niet meer. Ik heb geen zin om 300 euro uit te gaan geven en dan maar iets beter geluid te krijgen. Want tot nu toe is alles in vergelijking met mijn Z-5500 bagger en dat is al geen super geluids set maar zeker niet slecht! Ooit eens een KEF set van 3K gehoor dan springen de tranen je in de ogen zo mooi is het geluid.

Maar goed ik zal het gaan proberen. Ik kan de PC160, RS180 en de 7H vergelijken met de V2. Als ik het niets vind gaat de V2 gewoon terug. Dan laat ik de HD558 nog even komen om die met de 7H te vergelijken. Maar tot nu toe spreekt de 7H me het meeste aan qua Detail in het geluid. Echter zeggen veel mensen dat de V2 veel beter is. Het zal mij benieuwen. Misschien vinden ze de mogelijk wat zwaardere bas mooier?

Mensen vinden die Beats dingen ook zo geweldig. Ik heb er eens naar geluisterd en het is niets speciaals heel veel bas maar weinig detail in het hoog en midden gebied. Eigenlijk is het gewoon flut spul waar je extreem veel voor betaald.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 17-08-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Die HD 558 is echt wel een aanrader hoor. Hij kost lang geen 300 euro ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
Let ook op dat je niet in de war raakt met de HD 555.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:03:
Die HD 558 is echt wel een aanrader hoor. Hij kost lang geen 300 euro ik weet niet waar je dat vandaan haalt?
Let ook op dat je niet in de war raakt met de HD 555.
Ik weet dat de HD558 niet zo duur is. Maar ik doelde meer op de "nog betere" headsets die gaan wel snel die prijs classe in. Zoals de HD650 en zo.
Nee dit zou echt een HD558 zijn kan em voor een leuke prijs krijgen (light gebruikt). Nadeel is dat als hij tegenvalt hij niet meer terug kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Astennu schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:14:
[...]

Ik weet dat de HD558 niet zo duur is. Maar ik doelde meer op de "nog betere" headsets die gaan wel snel die prijs classe in. Zoals de HD650 en zo.
Nee dit zou echt een HD558 zijn kan em voor een leuke prijs krijgen (light gebruikt). Nadeel is dat als hij tegenvalt hij niet meer terug kan.
In dat geval kan je hem altijd voor die mooie prijs weer hier op tweakers kwijt ;)

Vanmiddag even naar Arnhem. Ik heb daar een afspraak gemaakt met sound consult. Ben echt benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 09:38:
[...]

In dat geval kan je hem altijd voor die mooie prijs weer hier op tweakers kwijt ;)

Vanmiddag even naar Arnhem. Ik heb daar een afspraak gemaakt met sound consult. Ben echt benieuwd!!
Cool! zijn er trouwens shops in die regio waar je gewoon kan gaan luistren? ik woon zelf namelijk in nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
In dat geval kan jr ff de bus pakken en naar Arnhem gaan. Daar hebben ze bij de mediamarkt een HD 558 hangen. Daar ben ik laatst nog geweest. Je moet dan wel even een 6,3mm plug adapter mee nemen zodat je hem in je eigen mp3 speler kan proberen. Gewoon even aan het personeel vragen dat je hem graag wil beluisteren dan mag het wel. Ik ben nu zelf ook onderweg naar Arnhem. Van alles luisteren. :) Audeze lcd2 hifiman he-400 en 500 en de rest misschien ook. Daarna ff langs hobo hifi en daar het een en ander luisteren.

Misschien dat ze bij hobo hifi in Nijmegen m ook wel hebben. Maar daarvoor moet je gewoon even bellen. Het is een kleine winkel dus ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Heilige Kaas schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 10:46:
In dat geval kan jr ff de bus pakken en naar Arnhem gaan. Daar hebben ze bij de mediamarkt een HD 558 hangen. Daar ben ik laatst nog geweest. Je moet dan wel even een 6,3mm plug adapter mee nemen zodat je hem in je eigen mp3 speler kan proberen. Gewoon even aan het personeel vragen dat je hem graag wil beluisteren dan mag het wel. Ik ben nu zelf ook onderweg naar Arnhem. Van alles luisteren. :) Audeze lcd2 hifiman he-400 en 500 en de rest misschien ook. Daarna ff langs hobo hifi en daar het een en ander luisteren.

Misschien dat ze bij hobo hifi in Nijmegen m ook wel hebben. Maar daarvoor moet je gewoon even bellen. Het is een kleine winkel dus ik weet het niet zeker.
Thanks! 3mm heb ik wel dus die kan ik sowieso even mee nemen. misschien pak ik de motor morgen even om die kant op te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Astennu schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 08:39:
[...]

Ik ben een PC160 van Sennheiser gewend en heb wel eens een RS180 geprobeerd en dan de Steelseries 7H. Die laatste mist bas maar verder is het geluid heel mooi helder en je hoort veel meer dan met de RS180.

Ik heb die CD340 en DJ50 die hierboven genoemd worden geprobeerd maar dat was niets beter dan de PC160. DJ50 zelfs stukken slechter.

Ik heb ook nog een optie op een HD558 maar daar hoor je ook gemengde meningen over. Dus ik weet het gewoon echt niet meer. Ik heb geen zin om 300 euro uit te gaan geven en dan maar iets beter geluid te krijgen. Want tot nu toe is alles in vergelijking met mijn Z-5500 bagger en dat is al geen super geluids set maar zeker niet slecht! Ooit eens een KEF set van 3K gehoor dan springen de tranen je in de ogen zo mooi is het geluid.

Maar goed ik zal het gaan proberen. Ik kan de PC160, RS180 en de 7H vergelijken met de V2. Als ik het niets vind gaat de V2 gewoon terug. Dan laat ik de HD558 nog even komen om die met de 7H te vergelijken. Maar tot nu toe spreekt de 7H me het meeste aan qua Detail in het geluid. Echter zeggen veel mensen dat de V2 veel beter is. Het zal mij benieuwen. Misschien vinden ze de mogelijk wat zwaardere bas mooier?

Mensen vinden die Beats dingen ook zo geweldig. Ik heb er eens naar geluisterd en het is niets speciaals heel veel bas maar weinig detail in het hoog en midden gebied. Eigenlijk is het gewoon flut spul waar je extreem veel voor betaald.
Meer Bass zal je denk ik niet vinden in de Siberia V2, ik ken de lovende reviews ook en kocht hem ook daarom maar sinds ik mijn AKG K172 en Ultrasone HFI-780 heb gehoord snap ik echt niet dat mensen de Siberia zo geweldig kunnen vinden, twijfel soms of die van mij niet gewoon stuk is ofzo :P

Beats zijn ook rotzooi, alleen maar veel en lelijke bass, in een directe vergelijking klonk mijn ultrasone gewoon veel beter dan de veel duurdere beats studio, zelfs de eigenaar van de Beats moest dat toegeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hoe ben je bij die twee headsets gekomen? en niet bv een Sennheizer 598 of HD650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Astennu schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:20:
Hoe ben je bij die twee headsets gekomen? en niet bv een Sennheizer 598 of HD650?
de AKG K172 kon ik heel goedkoop 2de hands krijgen en ik vond hem mooi, was verder vrij weinig over te vinden maar het pakte gelukkig allemaal wel goed uit en ben er best lang erg tevreden mee geweest, heb hem uiteindelijk nog verkocht met maar 5 euro verlies toen ik mijn Ultrasone had gekocht.

Ik vond de AKG erg goed klinken maar hij was on-ear en er kwam maar weinig bass uit, ik wilde graag wat meer bass hebben en een over-ear koptelefoon en toen ben ik na lang zoeken en erg veel head-fi lezen uitgekomen op de Ultrasone HFI-780.

Wat ik het mooie vind aan de Ultrasone is dat de bass minstens zo hard kan knallen als zo'n lelijke Beats by dre maar ondertussen veel gecontroleerder is en bij muziek waar je het niet wilt hebben niet zo aanwezig is, verder vind ik de hoge tonen van Ultrasone ook erg mooi ''sprankelend'' en over de mid-range ben ik ook tevreden, all in all is het in ieder geval de beste koptelefoon die ik ooit beluisterd heb alleen het comfort valt me een beetje tegen, de kussens zijn vrij hard en dat zou wel beter kunnen.

Ik heb ook de Philips Uptown sinds kort en die kan ik je ook wel aanraden, is helemaal niet zo duur en je krijgt er verschrikkelijk veel geluidskwaliteit en een perfect comfort voor terug, hij klinkt ook een heel stuk beter dan de Siberia V2 en doet niet eens zo heel veel onder voor mijn Ultrasone. :)

Sennheiser ligt me persoonlijk niet zoveel, vind het een beetje een saai merk en ik wil meestal graag iets anders dan de meeste mensen dus ik heb liever iets exotischer dan Sennheiser, verder is daar niet echt een goede reden voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesselV
Naar wat zoeken en hulp van jullie heb ik toch maar de PC 360 G4me headset van sennheiser gekocht, maar nu heb ik een probleem, de mic wordt niet herkent door mijn laptop. ik heb hem goed ingeplugt, alle drivers geupdate, gekeken bij configuratiescherm->hardware en geluiden->geluid->opnemen, maar daar staat alleen de interne mic van mijn laptop en bij de "lijningang" staat dat er niks is aangesloten. uiteraard heb ik de optie "uitgeschakelde apparaten weergeven" ingeschakeld. Verder staan er geen fouten bij apparaatbeheer en is de mic niet gemute ofzo. Ik heb dus echt geen idee wat er mis kan zijn, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 09:07
Als ik er op google, vind ik dat de headset gewoon plugjes (3,5mm) heeft. Da's allemaal leuk, maar doet dus niets met hardware en je apparaatbeheer binnen windows, aangezien je gewoon een niet-intelligent apparaat op een bestaande plug aansluit die alleen geluid uitvoert of invoert. Windows zal dit dus niet als aparte hardware zien. Waarsch. staat binnen windows je geluidsinput op een andere (ingebouwde laptop) microfoon binnen configuratiescherm -> geluid. Even bij default devices kijken bij invoer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Je kunt ook nog even naar de Steelseries Siberia V2 en de 7H kijken. 7H als je wilt gamen op lanparty's waar veel herrie is. Voor al het andere schijnt de meer open Siberia V2 mooier geluid te geven. Ik kan het deze week zelf gaan testen. (mijn broer heeft de 7H). PC360 hoor je ook vaker.
Mic van de Steelseries headsets zijn gewoon prima.

Ik vraag me af of dat surround wel echt meerwaarde bied. Maar ik heb zelf nooit langere tijd met een surround headset gespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Redblader schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:55:
[...]

de AKG K172 kon ik heel goedkoop 2de hands krijgen en ik vond hem mooi, was verder vrij weinig over te vinden maar het pakte gelukkig allemaal wel goed uit en ben er best lang erg tevreden mee geweest, heb hem uiteindelijk nog verkocht met maar 5 euro verlies toen ik mijn Ultrasone had gekocht.

Ik vond de AKG erg goed klinken maar hij was on-ear en er kwam maar weinig bass uit, ik wilde graag wat meer bass hebben en een over-ear koptelefoon en toen ben ik na lang zoeken en erg veel head-fi lezen uitgekomen op de Ultrasone HFI-780.

Wat ik het mooie vind aan de Ultrasone is dat de bass minstens zo hard kan knallen als zo'n lelijke Beats by dre maar ondertussen veel gecontroleerder is en bij muziek waar je het niet wilt hebben niet zo aanwezig is, verder vind ik de hoge tonen van Ultrasone ook erg mooi ''sprankelend'' en over de mid-range ben ik ook tevreden, all in all is het in ieder geval de beste koptelefoon die ik ooit beluisterd heb alleen het comfort valt me een beetje tegen, de kussens zijn vrij hard en dat zou wel beter kunnen.

Ik heb ook de Philips Uptown sinds kort en die kan ik je ook wel aanraden, is helemaal niet zo duur en je krijgt er verschrikkelijk veel geluidskwaliteit en een perfect comfort voor terug, hij klinkt ook een heel stuk beter dan de Siberia V2 en doet niet eens zo heel veel onder voor mijn Ultrasone. :)

Sennheiser ligt me persoonlijk niet zoveel, vind het een beetje een saai merk en ik wil meestal graag iets anders dan de meeste mensen dus ik heb liever iets exotischer dan Sennheiser, verder is daar niet echt een goede reden voor. :P
Ah oke duidelijk :) Ik heb nog even lopen twisten en heb besloten dat ik die Siberia V2 toch wil testen. Ik wil toch even horen waar iedereen het nu overheeft en mijn eigen mening vormen. Misschien is het ook een kwestie van smaak.

En dan zal ik de HD558 ook nog even proberen. Ben benieuwd wat de conclussie zal worden. Voordeel van de Siberia vind ik dat je ook een MIC heb. Ik gebruik dat niet vaak maar heb het soms wel nodig. En heb verder geen losse mic. Gebruik momenteel de mic van mijn PC160.
xxxneoxxx schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 17:13:
Als ik er op google, vind ik dat de headset gewoon plugjes (3,5mm) heeft. Da's allemaal leuk, maar doet dus niets met hardware en je apparaatbeheer binnen windows, aangezien je gewoon een niet-intelligent apparaat op een bestaande plug aansluit die alleen geluid uitvoert of invoert. Windows zal dit dus niet als aparte hardware zien. Waarsch. staat binnen windows je geluidsinput op een andere (ingebouwde laptop) microfoon binnen configuratiescherm -> geluid. Even bij default devices kijken bij invoer o.i.d.
Ik zou de MIC maar even bij iemand testen die de MIC werkend heeft. Of werkt je oude MIC wel zonder problemen? dan heb je misschien een DOA gevalletje te pakken.

[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 20-08-2012 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Astennu schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 07:48:
[...]

Ah oke duidelijk :) Ik heb nog even lopen twisten en heb besloten dat ik die Siberia V2 toch wil testen. Ik wil toch even horen waar iedereen het nu overheeft en mijn eigen mening vormen. Misschien is het ook een kwestie van smaak.

En dan zal ik de HD558 ook nog even proberen. Ben benieuwd wat de conclussie zal worden. Voordeel van de Siberia vind ik dat je ook een MIC heb. Ik gebruik dat niet vaak maar heb het soms wel nodig. En heb verder geen losse mic. Gebruik momenteel de mic van mijn PC160.
[...]

Ik zou de MIC maar even bij iemand testen die de MIC werkend heeft. Of werkt je oude MIC wel zonder problemen? dan heb je misschien een DOA gevalletje te pakken.
Een losse mic is gelukkig niet zo heel duur dus mocht je uiteindelijk voor een koptelefoon gaan, zoiets werkt gewoon goed: pricewatch: Zalman ZM-MIC 1

Ik heb toevallig gisteren mijn Siberia V2 nog even beluisterd en vergeleken met de Philips Uptown, de Philips klinkt in vergelijking veel voller, de Siberia klinkt nogal leeg en gewoon lager qua kwaliteit hoewel het wel gewoon luisterbaar was natuurlijk :P.
Het comfort vind ik nog steeds erg goed, je voelt bij de Siberia amper iets van druk op je hoofd dus je kan er gewoon uren lang mee rondlopen, hoewel dat rondlopen niet zo'n goed idee is aangezien de headset erg makkelijk kraakt als je beweegt.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat jij er van vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Niet online
Tijdens het roeien stoor ik mij aan de herrie van mijn ventilator en roeitrainer, en ondervindt mijn omgeving last van mijn geluidsboxen die ik vrij hard moet aanzetten om boven de herrie uit te komen. Een koptelefoon verhelpt deze problemen. Nu wilde ik aanvankelijk een draadloze, maar dat schijnt de kwaliteit niet ten goede te komen? Met een bedrade koptelefoon kan ik wel roeien, maar dan moet het draad wel >2 meter lang zijn voor de omleiding. Ik luister naar klassieke muziek, volksmuziek en tv-series. Het liefst kost de koptelefoon ongeveer 65 euro, maar als het de prijs echt waard is kan ik 165 euro missen.

Tips zijn zeer welkom. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 20:09

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

na heel wat headsets te hebben versleten (sloop ze meestal binnen een jaar) heb ik een headset gekocht van razor (met draadje), en dat is echt de beste die ik tot nu toe heb gebruikt. het geluid is goed hij is echt degelijk gebouwd (doet het nu al 2 jaar) het draadje is niet van stevig plastic wat irriteerd maar van stof dat heel soepel is en dus niet aan je headset trekt . het ding koste geloof ik 120 euro dus echt goedkoop is hij niet maar zeker wel een aanrader dus om eens te kijken naar razor headsets. ze zitten ook ongelovelijk lekker , ook als je gamesessies doet van 8 uur :)

mijne ziet er exact zo uit als deze maar dan niet met 7.1

[ Voor 11% gewijzigd door Freakiebeakie op 20-08-2012 13:02 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Capsaicin schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:52:
Tijdens het roeien stoor ik mij aan de herrie van mijn ventilator en roeitrainer, en ondervindt mijn omgeving last van mijn geluidsboxen die ik vrij hard moet aanzetten om boven de herrie uit te komen. Een koptelefoon verhelpt deze problemen. Nu wilde ik aanvankelijk een draadloze, maar dat schijnt de kwaliteit niet ten goede te komen? Met een bedrade koptelefoon kan ik wel roeien, maar dan moet het draad wel >2 meter lang zijn voor de omleiding. Ik luister naar klassieke muziek, volksmuziek en tv-series. Het liefst kost de koptelefoon ongeveer 65 euro, maar als het de prijs echt waard is kan ik 165 euro missen.

Tips zijn zeer welkom. O-)
Dan moet je een gesloten koptelefoon nemen want anders kan de omgeving nog van jou muziek mee genieten. Ik heb in dat opzicht alleen ervaring met de Steelseries 7H en als er dan iemand naast je staat en zachtjes praat hoor je helemaal niets. Dat ding schermt het geluid fantastisch af. Andere horen ook niets van jou geluid. Enige nadeel daar van vind ik dat hij wat bass mist.
Redblader schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:36:
[...]

Een losse mic is gelukkig niet zo heel duur dus mocht je uiteindelijk voor een koptelefoon gaan, zoiets werkt gewoon goed: pricewatch: Zalman ZM-MIC 1

Ik heb toevallig gisteren mijn Siberia V2 nog even beluisterd en vergeleken met de Philips Uptown, de Philips klinkt in vergelijking veel voller, de Siberia klinkt nogal leeg en gewoon lager qua kwaliteit hoewel het wel gewoon luisterbaar was natuurlijk :P.
Het comfort vind ik nog steeds erg goed, je voelt bij de Siberia amper iets van druk op je hoofd dus je kan er gewoon uren lang mee rondlopen, hoewel dat rondlopen niet zo'n goed idee is aangezien de headset erg makkelijk kraakt als je beweegt.

Ik ben in ieder geval benieuwd wat jij er van vindt. :)
Ja ik ben ook erg benieuwd. Draag comfort is ook wel belangrijk bij lange game sessies. Maar ik zal het gaan zien en horen :) Ben vooral benieuwd naar het verschil met de 7H.

[ Voor 32% gewijzigd door Astennu op 20-08-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-06 22:46
Freakiebeakie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 12:59:

mijne ziet er exact zo uit als deze maar dan niet met 7.1
Met of zonder dat blokje? zonder dat blokje kan ik me voorstellen dat het een een Orca is :) of een chacharicas :)
Pagina: 1 ... 21 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.