Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
PatrickG schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:15:
Weet iemand overigens waar je de betere kussentjes voor de Grado SR60i kunt bestellen voor weinig? De kussens van de duurdere modellen dus...

Deze dus: http://www.hi-stands.eu/s...20000110&aid=2249&lang=NL
Die bowl pads wil je niet. Je wilt deze: http://www.ebay.nl/itm/HD...m5ad3f0009a#ht_656wt_1139

:)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Wat een kleur! Zou het zonde vinden van de looks :O Maar zijn die veel comfortabeler dan standaard pads? Ze zijn wel heel goedkoop.

Edit: Die pads word niks helaas. Hij weet nog niet of die zelf nieuwe er op zet aangezien hij ook customs heeft besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-07-2012 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:02:
[...]

Relatief warm (zeker voor KRK), volledig en absoluut niet aangedikt. Gewoon wat erin zit, meer niet. Hij laat de bass lekker smooth, wat bij langzamere platen als YouTube: XXYYXX - About You [directed by VASH] HD wel zo prettig is. Ook dingen als de bassist van b.v. de Peppers of Black Keys komt gewoon erg goed over, het verdrinkt nergens. Jazzliefhebbers zouden beter af zijn met de 8400 of in het algemeen bij AKG, maar ik zie dat niet zo in.
Als je van zwaardere dans bassen houd, YouTube: Dubsidia ft. Goldfish & Blink - Kill Putih Putih (Jacob van Hage MASHUP), die diepe klappers van de intro kan ie prima aan.

ECHTER: Vergelijk het niet met een Sony V700, want dan lijkt het inderdaad alsof er helemaal geen bas in zit. Maar goed, die zijn zo modderig als het maar kan... Ditto met m'n RP-1210DJ van Technics, ondanks de kleinere driver klinkt bas gewoon veel agressiever, ondanks de kleinere drivers. Maar dat is dan ook helemaal het punt dan die hoofdtelefoon. Eigenlijk zit in mijn beleving alleen iets als een Sehnheisser HD25 daar tussenin.

Maar het comfort van alle hoofdtelefoons die ik zojuist noem doet gewoon onder voor de KNS 6400 en 8400. Na even om pluggen net tussen de V700, 1210 en de 8400 hier achter m'n bureau weet ik altijd meteen weer waarom ik de 8400 als daily bureau driver gebruik. Mixen met de 8400 is daarin tegen waardeloos...

Waarschuwing: Als je goed luistert hoor je met zowel de 6400 als 8400 duidelijk mp3-artefacten en matige opnames. Iets van stockvis recordings luisteren en daarna een kleine productie, kan nogal verontrustend werken. Ik heb overigens niet de gelinkte youtube clips gebruikt voor de geluidsvergelijking, maar de originele werken (beatport 320kb/s en bandcamp 320 vbr (eigenlijk 362kb/s)).

Als je ergens gaat luisteren, neem vooral eigen goed bekende favoriete werken mee, luister naar de details in de muziek, het totaalplaatje van de kleuring en of het gewenste dynamisch bereik gehaald wordt.

Wat ik b.v. gebruik is:

YouTube: Captain Phoenix - Pistols and Hearts (The Bloody Beetroots Remix) - Wordt het dynamisch bereik gehaald? Er zijn weinig drukkere platen waarvan ik de details zo goed ken.
De voorgaande 2 nummers vind ik ook altijd waardevol eens te horen.
Chilli Peppers: Stadium Arcadia: Goed opgenomen, kleuring is naar mijn mening goed te horen, wellicht omdat ik die CD grijs heb gedraaid... Wet Sand is voor mij altijd een beetje en benchmark.https://www.youtube.com/watch?v=CWNDW5KtiKk
(deze klinkt WALGELIJK gezien de kwaliteit van de youtube clip)
Ditto met Smoove & Turrell, ik weet gewoon hoe de stemmen moeten klinken, ondanks dat de album opname niet echt geweldig is. (voorbeeldje: YouTube: Smoove & Turrell - Slow Down [OFFICIAL VIDEO HD])
Thanks voor deze uitgebreide uiteenzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:20:
[...]

Wat een kleur! Zou het zonde vinden van de looks :O Maar zijn die veel comfortabeler dan standaard pads? Ze zijn wel heel goedkoop.

Edit: Die pads word niks helaas. Hij weet nog niet of die zelf nieuwe er op zet aangezien hij ook customs heeft besteld.
Echt veel comfortabeler. En ze maken het geluid iets minder fel. Die bowl pads zijn zo open dat die schelle drivers zo in je oor lopen te tetteren. :) Je kunt deze gele HD414 pads zelf nog modden door een muntje van 20ct erop te leggen en daaromheen te snijden met een stanley. Quarter mod heet het in Amerika. Iets meer detail vergeleken bij stock.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Negakinu schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:35:
[...]

Echt veel comfortabeler. En ze maken het geluid iets minder fel. Die bowl pads zijn zo open dat die schelle drivers zo in je oor lopen te tetteren. :) Je kunt deze gele HD414 pads zelf nog modden door een muntje van 20ct erop te leggen en daaromheen te snijden met een stanley. Quarter mod heet het in Amerika. Iets meer detail vergeleken bij stock.
Oké, die zijn nog goedkoper ook :)
Ze modden die Grado wel tot op het bot, wat je allemaal niet tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, standaard zijn ze blijkbaar nogal kut en oncomfortabel :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hahaha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Is dat zo moeilijk dan dat ze warmer zijn dan de KNS 8400?

Ik vraag me overigens af waar de Uptowns te beluisteren zijn. Bij winkels als een Dixons kun je niet luisteren, idem voor computerwinkels en winkels als Saturn en Mediamarkt staat naar mijn ervaring het geluid altijd te hard en is de muziek ook niet al te prettig.
Nee, dat is totaal niet moeilijk... De KNS 8400 is bedoeld om "steriel" te klinken. Gewoon eerlijk, daarom is het een studio hoofdtelefoon. Ze hebben ingezet op neutraal geluid, goed dynamisch bereik, draag comfort en enigsinds op duurzaamheid. En daarbij op twee specifieke prijsgrenzen.

Iedere specifiek op een muziekstroming gerichte hoofdtelefoon die niet op "studio mixen" is ontwikkeld zal waarschijnlijk meer 'punch' hebben en 'warmer' of 'bassiger' klinken.

Pak een setje A&H (Denon's productie volgens mij) DJ hoofdtelefoons en je krijgt een warm, vol, luid geluid terug met dikke bas. Maar het onderscheid in het mid lever je in daarvoor, dus een detail in een rifje met een baslijntje erachter zal je minder snel opvallen.

Als je dik geluid wilt dat de meeste mensen goed in de oren valt met super-comfort een giga volume en toch een aardige percisie kom je volgens mij toch bij de Pioneer 2000's terecht. Die kussentjes met het lage gewicht voelen echt heel lekker en het geluid is dik in orde, hoewel je toch een beetje het "pioneer" geluid erin terugvind. Als ze niet zo duur waren en ik niet al zoveel hoofdtelefoons had met dezelfde taakomschrijving had ik ze wel erbij willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens gehoord dat sommige open/ sem-open koptelefoons ook geen/haast geen geluid lekken. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alleen als ze niet aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Persoonlijk vind ik het geluid lekken wel meevallen met mijn SR80i, het is vooral het inkomende geluid wat ervoor zorgt dat de bas bijna helemaal wegvalt.

Maar het is altijd een kip/ei verhaal met open koptelefoons, er is veel omgevingsgeluid dus je moet hem harder zetten want het is een open koptelefoon, en daardoor heeft de omgeving er meer last van.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, want wat ik altijd heb begrepen is dat je voor hetzelfde geld een betere open/ semi-open koptelefoon kunt kopen dan een gesloten omdat het daarmee moeilijker is om een goed geluidsbeeld te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Tsja, een deel daarvan is ook persoonlijke voorkeur, en je moet de praktische overwegingen ook niet vergeten natuurlijk. .mijn SR80i kostte me 140 euro en klinkt dan ook erg goed, maar in de trein wordt de basweergave waarschijnlijk ingehaald door een goedkope in-ear skullcandy :+

Aan de andere kant heeft het ding niet zo veel windruis als ik op de fiets zit, en kan ik nog wel wat van de omgeving horen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:08
Ik ben op vakantie in Thailand, en daar barst het van de neppe beats, een paar standjes hebben ook Skullcandy, Bose en Sennheiser (die laatste alleen in-ear), kost echt geen drol :P ik vind het eigenlijk wel lachen om een setje mee te nemen en ze te vergelijken met de echte :) Moet ik toevallig voor iemand anders nog wat meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hoe duur zijn de sennheiser IE8 daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
die heb ik niet gezien, ik ben er pas een dag, alleen een aantal uit de cx series (cx300,400 en 500 G4me), maar als ik ze tegen kom zal ik het even vragen ;) de beats solo's kosten bijvoorbeeld een tientje, daar krijg kreeg je ze op DX ook niet voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zondag 29 juli 2012 @ 17:39:
Hoe duur zijn de sennheiser IE8 daar dan?
Je bedoelt de nep IE8 die niets te maken heeft met de IE8 waarschijnlijk omdat er andere componenten zijn gebruikt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
exact, voor het geluid hoef je het niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Pfff, irritant. Had een mooie deal gesloten via marktplaats met iemand die een grado 125i verkocht. Wilde het verschil wel horen met de SR60i, maar het gaat op het laatste moment niet door (zucht). Maakt verder ook niet uit, maar had bijna een hele leuke koptelefoon gehad uit een hoog segment.

Los daarvan even twee vragen.

1). Heeft iemand ervaring met zo'n kleine koptelefoon-versterker? Deze ziet er erg leuk uit: http://www.head-fi.org/products/jds-labs-cmoybb

2). Wie heeft er een geluidskaart in hun pc gemonteerd en weet of dit veel verschil maakt. Dan heb ik het over de goedkopere kaarten. Creative en Asus hebben wat voor 20 euro en 35 euro. Zo'n kaart van 100 euro zal wel veel verschil maken, maar dat wordt me iets te gortig.

Ontopic omdat het met de kwaliteit van de muziek uit de koptelefoon te maken heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Een goede geluidskaart kan veel verschil maken. Maar een interne kan ook goed zijn. Mijn oude sabertooth 990fx had nog aardig geluid. Het geluid van mijn nieuwe laptop is echt bagger. Daar heb ik een fiio e10 voor dus dat maakt niks uit. welk moederbord heb je dan?

Als je zo'n versterkertje voor thuis wil raad ik je een DAC aan (geluidskaart) de fiio e10. denk ik een betere upgrade dan een versterker die een crappy signaal versterkt. rond de 65 euro uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb een Asus P5Q moederbord. Dus in principe wel kwaliteit.
Realtek ALC1200, 8-channel High Definition Audio CODEC
- Support Jack-Detection, Multi-streaming, and Front Panel Jack-Retasking
- Coaxial S/PDIF_out ports at back I/O
- ASUS Noise-Filtering
Zo'n Fiio ziet er wel goed uit. Waar staat DAC eigenlijk voor, digital amplifier nogwat? Ik heb ook een macbook en iphone waar ik de koptelefoon wel eens op aansluit, misschien moet ik daar maar eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Kwaliteit, en dan realtek opnoemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
PatrickG schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:37:
Ik heb een Asus P5Q moederbord. Dus in principe wel kwaliteit.

[...]

Zo'n Fiio ziet er wel goed uit. Waar staat DAC eigenlijk voor, digital amplifier nogwat? Ik heb ook een macbook en iphone waar ik de koptelefoon wel eens op aansluit, misschien moet ik daar maar eens naar kijken :)
Die DAC kan je niet gebruiken voor je iphone. Wel voor je laptop. DAC staat voor Digital to Analog Converter toch? In principe is dit dus hetzelfde als een gewone geluidskaart maar in dit geval zonder nutteloze 7.1 functies enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
CyBeR schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:45:
Kwaliteit, en dan realtek opnoemen :P
Dat sloeg op het merk Asus :)
Maar ik kan er dus wel uit opmaken dat zelfs een budget geluidskaart van creative of asus goed verschil zal maken :)
Heilige Kaas schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:49:
[...]
Die DAC kan je niet gebruiken voor je iphone. Wel voor je laptop. DAC staat voor Digital to Analog Converter toch? In principe is dit dus hetzelfde als een gewone geluidskaart maar in dit geval zonder nutteloze 7.1 functies enzo.
Ja, surround zal ik toch niet gaan gebruiken op m'n computer / laptop. Zoveel speakers vind ik lelijk.

[ Voor 62% gewijzigd door PatrickG op 29-07-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
PatrickG schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:55:
[...]
Maar ik kan er dus wel uit opmaken dat zelfs een budget geluidskaart van creative of asus goed verschil zal maken :)
Ik zal niet zomaar een random geluidskaart aanschaffen. Eerst een reviews lezen/advies krijgen en ik heb ook geen idee of dat die geluidskaart die je nu heb goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom een geluidskaart? Zo'n FIIO E10 kan via USB aangesloten worden. Heeft als bijkomend voordeel dat Windows (en volgens mij ook Linux en OS X) daar out-of-the-box al drivers voor heeft omdat USB-geluidskaarten nu eenmaal onderdeel van de USB-standaard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
Externe DAC is bovendien beter :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Boefmans schreef op maandag 30 juli 2012 @ 06:29:
En portable/op meer apparaten aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Boefmans schreef op maandag 30 juli 2012 @ 06:29:
Niet per sé natuurlijk. Een goede interne, pci-e geluidskaart als een Xonar STX, RME of zelfs een X-Fi Elite klinken beter dan sommige <$200 DACs.

De "externe DACs zijn altijd beter!" kreet is natuurlijk pure audiofiele marketing. In essentie KAN een DAC beter klinken, omdat hij buiten alle inferentie-veroorzakende hardware staat, maar je hebt ook goed geshielde interne geluidskaarten en inferentie in een ruime ATX kast is kleiner dan je zou denken. In laptops is het wel een probleem en als je puur laptop gebruiker bent kun je beter een externe DAC aanschaffen.

Een DAC is natuurlijk wel sexiër. Extra lampjes in je stack. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Dan moet je wel kiezen voor zo'n gave DAC met Lampjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.platenspeler.com/hifi/headphones/ld2%2B%2B_2006_1.jpg

Al zijn die allemaal wel een heel stuk duurder dan de FiiO. Althans, diegenen die ik heb gevonden op internet.

Verder ben ik gelijk weer op de hoogte van mijn oor-probleem. Als er een hard schel geluid klinkt, krijg ik last van m'n linkeroor. In de praktijk gebeurt dat niet vaak waardoor ik er verder ook niet meer aan denk. Met de Grado SR60i, die - naar verluid en eigen ervaring - soms wel wat schel kan zijn, speelt dat probleem in sommige nummers helaas wel weer op. De Grado is sowieso geen eindstation, dus als ik t.z.t een andere koptelefoon erbij koopt, hoop ik dat dit wel anders is.

Verder klinkt de Grado leuk, maar ik haal er nog niet alles uit voor m'n gevoel. Of dat nou te maken heeft met wat ik erop beluisterd heb of de koptelefoon zelf weet ik niet. Waarschijnlijk merk ik het pas als de stap terug maak. Ik denk dat het met zo'n DAC wel beter zal zijn. Wel hoor je lekker veel details in de muziek, zelfs klassieke muziek is weer leuk. Dat heb ik echt een tijd niet geluisterd.

Ik heb gister nog een oude (5jr) geluidskaart gehad van een vriend, een creative audigy SE. Daar merk ik niet heel veel verschil mee. Het geluid klinkt daardoor wat voller, niet helderder.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 30-07-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op maandag 30 juli 2012 @ 09:49:
Dan moet je wel kiezen voor zo'n gave DAC met Lampjes :)

[afbeelding]
Dit is geen DAC. Dit is een versterker. :) Een DAC is niets anders dan een geluidskaart. Hij zet dus het digitale signaal uit je mediasoftware om in analoog geluid. Digital to Analog Converter. Eentjes en nulletjes in door ons waarneembaar geluid. Dit analoge signaal kan vervolgens versterkt worden zodat het hoorbaar is via je speakers of hoofdtelefoon. Dit doe je dus met een (hoofdtelefoon-)versterker/amplifier. Sommige DACs hebben al een ingebouwde versterker, zoals de hier bekende Fiio E10. Soms kun je deze omzeilen (als je dat nodig vindt) door het line-out signaal te pakken ipv het hoofdtelefoon-uit signaal. In dat laatste pad treedt versterking op, het line-out signaal heeft normalitair geen interne versterking en is dus geschikt voor externe versterking. Ik pak bijvoorbeeld het line-out signaal aan de achterkant van mijn Fiio E10 en verbind dit met mijn Objective2 versterker. De hoofdtelefoon gaat dus in de Objective2.

Toen ik zelf de Grado SR60 kocht, jaren geleden, was ik enorm onder de indruk. Ik gebruikte hem in combinatie met mijn Iaudio X5L mp3 speler en had nog nooit zo'n geluid gehoord.

Wat is nu je bron? Je hebt het vast al vermeld maar ik ben te lui om terug te lezen. :) De SR60 kan echt geweldig klinken, vooral met die gele HD414 pads die ik linkte, 320kbps- of FLAC files en een goede bron. Mocht je interesse hebben, ik heb nog een M-Audio Transit DAC liggen die ik niet meer gebruik. Dit is een high-res (24/96) USB DAC.

[ Voor 3% gewijzigd door Negakinu op 30-07-2012 10:29 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ai, iets te snel gelezen. Ik gebruik mijn pc met nu dus een audigy geluidskaart en FLAC of spotify. Spotify streamt 160kpps met mijn abonnement. Ook gebruik ik de iphone met mp3's en m'n macbook. Al heb ik die laatste nog niet getest.
En sowieso heb ik nog niet eerder zulk geluid ervaren, maar volgens mij is er meer uit te halen. Ik hoor van alles in nummers terwijl ik er eerder niet van bewust was. Dat is echt gaaf.

Ik zal die pads bestellen :-)
Pm over die m-audio

[ Voor 24% gewijzigd door PatrickG op 30-07-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

PatrickG schreef op zondag 29 juli 2012 @ 19:55:
[...]

Dat sloeg op het merk Asus :)
Zelfde laken een pak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:05
Tikkeltje offtopic, maar Asus maakt echt niet alleen maar beroerde audio componenten. *klik*

Driver support en microfooningang is wel om te huilen, maar als je daarmee kunt leven is dit een erg goede kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Geluid via m'n Realtek (Asus P6T - dat 2009 X58 ding) wil me een gat in de muur doen slaan in vergelijking met m'n (budget) ESI U46 uit 2007. Dat is ook geen audiofielen ding, maar met 24bit 96khz ASIO 2 wel een heel groot stuk beter dan onboard.

In ALLE internet geluidskaarten op die van Auzentech na hoor ik trouwens dingen op de achtergrond gebeuren: realteks suisen vaak als je systeem druk bezig is en op PCI hoor je ook op sommige hardware wat artefactjes van andere componenten.

Volgens mij is daarom voor high end hoofdtelefoons PCI-E (naar horen zeggen), USB en firewire the way to go!

Persoonlijk heb ik toch nog nooit een kwaliteitsgeluidskaart of überhaupt een goed audioproduct van Asus gezien... Dat hele Xonar upsampling verhaal geloof ik daarnaast gewoon niet, maar goed wellicht dat ze het met de Essence One wel voor elkaar hebben.

Ik weet wel van de ESI Dr. DAC prime dat het een wel aardig apparaat is. Er is ook een klein broertje van, misschien dat dat wat is?

http://www.bax-shop.nl/us...s&utm_source=TradeTracker

{edit} Oh de Prime kost >€300... Maar de U46 XL is tegenwoordig voor maar €110-150 niet verkeerd... Zeker gezien ik nooit echt grote problemen heb gehad met de software van ESI. Dito met FocusRite & M-Audio overigens, hoewel die laatste toch wat matiger is in de budget regionen.

http://www.bax-shop.nl/us...details.html#!prettyPhoto

[ Voor 14% gewijzigd door djunicron op 30-07-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
djunicron schreef op maandag 30 juli 2012 @ 13:47:

Ik weet wel van de ESI Dr. DAC prime dat het een wel aardig apparaat is. Er is ook een klein broertje van, misschien dat dat wat is?

http://www.bax-shop.nl/us...s&utm_source=TradeTracker

{edit} Oh de Prime kost >€300... Maar de U46 XL is tegenwoordig voor maar €110-150 niet verkeerd... Zeker gezien ik nooit echt grote problemen heb gehad met de software van ESI. Dito met FocusRite & M-Audio overigens, hoewel die laatste toch wat matiger is in de budget regionen.

http://www.bax-shop.nl/us...details.html#!prettyPhoto
Ik heb zelf geen ervaring met Focusrite en ESI maar ben wel een believer in studio/pro merken boven boutique merken. In dit segment heb ik zelf jarenlang een Tascam US-122L gebruikt. Eerst als audio interface om muziek op te nemen en daarna, toen ik muzikant-zijn even moe was, als DAC om muziek te luisteren. Klonk super. Breder en schoner dan mijn Creative X-Fi pci kaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.floridamusicco.com/images/product%20pics/smallwide/tnl_tascam122l.jpg

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die ESI Dr. DAC niet puur een DAC? Ik lees hier dat er geen AMP inzit. http://www.headfonia.com/esi-dr-dac-nano-entry-level-2496/3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 14:57:
Is die ESI Dr. DAC niet puur een DAC? Ik lees hier dat er geen AMP inzit. http://www.headfonia.com/esi-dr-dac-nano-entry-level-2496/3/
Ja dat is alleen een DAC, waarom?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Negakinu schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:10:
[...]

Ja dat is alleen een DAC, waarom?
Is het niet beter dan om bijvoorbeeld een Fiio E10 te nemen waar een DAC en een AMP inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2012 @ 15:58:
[...]

Is het niet beter dan om bijvoorbeeld een Fiio E10 te nemen waar een DAC en een AMP inzit?
Niet als de DAC en versterker in de Fiio minder goed zijn dan de DAC in een stand-alone DAC in combinatie met een externe versterker. :)

EDIT: 3x het woord "DAC" in 1 zin. Zelfs mijn zinsopbouw is audiofiel. BAM!

[ Voor 10% gewijzigd door Negakinu op 30-07-2012 16:15 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:14:
[...]

Niet als de DAC en versterker in de Fiio minder goed zijn dan de DAC in een stand-alone DAC in combinatie met een externe versterker. :)

EDIT: 3x het woord "DAC" in 1 zin. Zelfs mijn zinsopbouw is audiofiel. BAM!
En als de die losse dac en amp bij elkaar nou een stuk duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op maandag 30 juli 2012 @ 16:43:
[...]

En als de die losse dac en amp bij elkaar nou een stuk duurder is?
Dan moet je de afweging maken of de upgrade je het geld waard is of niet. Je kunt ook een PCI Realtek kaartje kopen van 5 euro. Die is weer goedkoper dan de E10. ;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al een AMP hebt lijkt dit me een interessante DAC:
http://nwavguy.blogspot.nl/2012/04/odac-released.html
http://www.head-fi.org/t/611778/brief-odac-impressions

Ook interessant een review van de spotgoedkope Behringer uca202. Waarvan ik meerdere malen heb gelezen dat het pure rommel zou zijn. Enige nadeel is dat je een koptelefoon moet hebben met een hogere ohm waarde.

http://nwavguy.blogspot.n...ringer-uca202-review.html
MEASUREMENT SUMMARY: As stated in the Bottom Line section earlier, the Behringer UCA202 line outputs measure very well even for a more expensive DAC. So if you need line outputs, or want to use them to drive a headphone amp, the UCA202 might be a great deal.

The headphone output, on the other hand, works best with fairly efficient high impedance professional or studio-type headphones (with an impedance in the 80 – 600 ohm range). For typical 16 – 32 ohm headphones you probably won’t be that happy unless they’re really efficient or you like to listen at low levels. There may also be some significant frequency response variations due to the impedance—especially with balanced armature IEMs. Still, the UCA202 is so cheap, it doesn’t cost much to find out if it will meet your needs?
Vreemd hij heeft nog een review en daar raadt hij het gebruik van de headphone output van deze DAC af... http://nwavguy.blogspot.nl/2011/10/uca202-dac-take-2.html

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Wat is zo'n ODAC dan? Een neutrale (objectieve) DAC? En als je er dus een een versterker op aansluit kun je zelf bepalen hoe je versterkt?
Zo krijg je de muziek precies uit je computer zoals bedoeld is en kun je het volledig zelf tunen?

Dan begrijp ik het, of juist niet :)
Alleen de ODAC aansluiten zorgt voor een heel helder neutraal geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heh, jah Behringer... Ze maken zo nu en dan eens iets degelijks... Meestal speakers, microfoons en zo nu en dan aardige studio en theater mixers.

DJ mixers, hang en sta materiaal en audio / midi interfaces hebben ze nooit echt geweldig voor elkaar gekregen.
Nu hebben ze tegenwoordig hun audio software redelijk voor elkaar, maar ik vraag me af of je iets beters koopt dan een "usb-realtek".

Voor >30 euro leuk om te proberen, maar ik denk dat het zonde van je geld gaat zijn. Zeker als er wél goede (/aardige) alternatieven voor maar 2 maal zoveel zijn, die je wel jaren wilt / kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:04:
Wat is zo'n ODAC dan? Een neutrale (objectieve) DAC? En als je er dus een een versterker op aansluit kun je zelf bepalen hoe je versterkt?
Zo krijg je de muziek precies uit je computer zoals bedoeld is en kun je het volledig zelf tunen?

Dan begrijp ik het, of juist niet :)
Alleen de ODAC aansluiten zorgt voor een heel helder neutraal geluid.
Bijna. Alleen de ODAC aansluiten zorgt voor een line-out signaal. Dit is een onversterkt signaal. Je moet hier dus nog iets mee doen aangezien het volume niet te regelen is.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
Ik ben op zoek naar nieuwe headphone & wilde graag weten of iemand ervaring heeft met de AKG K 490 NC.

Mijn wensen:
- goede audio kwaliteit
- goede noise canceling
- strak/nice design
Ik luister nu naar Sennheiser PX 200 (oudje, andere prijsklasse, maar zeker niet slecht, echter te veel omgevingsgeluid)

Tot dusver heb ik eea gevonden op het web, en heb ik de headphone (& zn grote broer de K495) in de doos mogen aanschouwen bij Foka (maar daar mocht ik niet luisteren......)

Hier een goede review & AKG site:
http://www.soundandvision...oise-canceling-headphones
http://nl.akg.com/noise-canceling-detail-11199/k-490-nc.html

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B322245.jpg

Heeft iemand ervaring met de 490 NC? Weet iemand waar hij te beluisteren is (A'dam of R'dam?)
Hij is te koop bij Redcoon voor €230,- inc verzendkosten.

Goede alternatieven zijn ook welkom, maar ben er nog geen één tegengekomen die ik niet te lelijk en/of te duur vind (bv de welbekende Bose / Dr Dre Beats)
Daarnaast zijn er ook headphones die passief al goed sluiten (bv Sennheiser HD 25), iemand daar ervaring mee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
In-ears niets voor jou? Ik heb zelf een HD25-1 II en, alhoewel hij het beste isoleert van al mijn hoofdtelefoons, is het niet te vergelijken met noise cancelling. Het voordeel van een in-ear is dat hij ontzettend goed kan klinken (zeker als je budget 200 euro is), comfortabeler kan zijn dan een on-ear hoofdtelefoon en heel goed kan isoleren.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 16:33
In ears heb ik (gehad) (creative 30,- dingen), maar deze gaan bij mij na een tijdje irriteren, plus ik vind ze vrij onhygienisch. Je hebt wel een punt dat je daar ws meer geluid voor je geld krijgt (dan zou ik ws mijn budget wat naar beneden bijstellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Mijulio schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 14:33:
[...]

In ears heb ik (gehad) (creative 30,- dingen), maar deze gaan bij mij na een tijdje irriteren, plus ik vind ze vrij onhygienisch. Je hebt wel een punt dat je daar ws meer geluid voor je geld krijgt (dan zou ik ws mijn budget wat naar beneden bijstellen).
Je kunt de tips gewoon onder de kraan wassen. :) Ik gebruik ze al jaren en heb nog nooit ergens last van gehad. Als ze je irriteren heb je waarschijnlijk OF de verkeerde tips gebruikt OF nog nooit een comfortabel paar in-ears gehoord. Maar goed, geen optie dus. Ik heb verder geen ervaring met noise cancelling hoofdtelefoons...

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Wat betreft NC: Bose en Sony zijn de enige twee merken waarvan ik het echt goed vind werken. Mensen die de Bose hebben hebben en ik erover sprak, geven allemaal aan dat ze er diverse hebben geprobeerd en het de meest efficiënte was, zonder dat ze last kregen bij langdurig gebruik.

Persoonlijk wordt ik nooit echt blij van noise cancelling, om twee simpele redenen: het klinkt / voelt gewoon niet natuurlijk, dan heb ik liever het geluidsbeeld van een gesloten hoofdtelefoon zoals b.v. een HD25 of een Denon met goede isolatie en daarnaast schrik ik mij de @#%$ van mensen die m'n aandacht willen hebben gezien hoe stil het uiteindelijk is met zo'n ding op.

Wat in-ear betreft, heb ik in de US eens fel-rode fatboy in-ears geluisterd, modelletje fat-drums ofzo. Die dingen moet je eigenlijk op maat laten maken, maar ondanks dat, hoorde ik werkelijk niets meer met het juiste pre-fitted model. Pas bij flinke stemverheffing hoorde ik de verkoper weer. Andere heerlijke inears mét NC indien gewenst zijn die van Shure. Voorheen had je de E5 met NC, prijs rond de €275 welke ik geweldig vond, maar ook té duur. Er was ook nog een versie van met een mic aan de buitenkant die alles helemaal automatisch regelde kwa geluidsdruk en niveau voor rond de €500, maar die zijn er ook niet meer inmiddels.

Het lijkt erop dat Shure een beetje gestopt is met de NC uitvoeringen, omdat ze de meeste verkochten aan live-artiesten die wel het geluids van Shure wilde maar de NC toch niet gebruikte, ook omdat de isolatie al goed genoeg was zonder.

Misschien zijn de Se315's de moeite waard om naar te kijken? Dan houd je ook nog eens 50-75 euro in je zak heb je toch prettige compacte "as good as it gets" in-ears. Tenzij je 2 of 3 weg varianten wilt, want dan kom je bij de Se425 of Se535 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Als alles goed gaat - en dat gaat bij eBay over het algemeen wel - krijg ik eerdaags een Sennheiser HD 25-1 binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om mijn PC te upgraden, en ben op zoek naar nieuwe Headphones in combinatie met een geluidskaart (& een standalone mic maar dat moet geen probleem zijn). Ik heb nog nooit een dedicated geluidsplankje gebruikt en wil de potentiële geluidskwaliteit wel eens proeven.

Op dit moment gebruik ik de Sennheiser PC350 (Headset) in combinatie met on-board geluid van een ASUS P6T SE moederbord en ik ben er zeer tevreden mee. Ik hoor echter steeds vaker dat een geluidskaart een wereld van verschil maakt. Wat ik wel direct bij mijn wensen voeg is een stukje minder noise cancellation. Ik vind hem nog steeds heerlijk om te dragen en het was al een heel verschil met de goedkope(re) rotzooi die ik eerst gebruikte, maar de noise cancellation van de PC350 is ietwat aan de hoge kant.

Ik gebruik hem in gelijke mate voor muziek, films & games en vind ze alle drie even belangrijk. Hij moet zeer stevig, stabiel, comfortabel (over mijn oren, brede hoofdband), en dus duurzaam zijn voor langdurig en veel gebruik (denk aan veel af-en opzetten).

Bestaan er headphones waarvan de kabel die in de oorschelp gaat, in een of andere duurzame draai constructie zit? Ik heb namelijk een schijt gewoonte dat ik hem linksom afzet, en vervolgens weer linksom opzet waardoor de kabel na verloop van tijd verdraait. Niet goed voor de levensduur!

Het kan me geen ruk schelen hoe hij eruit ziet. De padding maakt mij ook niet zoveel uit, ik heb wat dat betreft een universeel hoofd (alhoewel, toch wel wat groter dan gemiddeld). Ik las wel dat de buitenkant van de oorschelpen veel uitmaken voor het ruimtelijke gevoel dat je krijgt? Heeft dat ook te maken met noise cancellation?

Ik was erg geneigd om voor de Sennheiser PC360 te gaan maar die heeft een mic. Ik wil een standalone mic omdat ik hem dan in bed kan dragen. Ik kijk graag films etc vanuit bed, en eet ook vaker aan m'n pc. Dan is een mic wel vervelend. Daarnaast verwacht ik bij dit model evenveel noise cancellation dus ik zie er op voorhand al van af.

Mijn budget is ongeveer 200 euro in totaal, dat mag best wel wat uitwijken. Ik heb al het een en ander bekeken en kom eigenlijk uit op het volgende model:

- De Beyer Dynamic DT 770 Pro
Heeft iemand ervaring met dit model? Heeft zeer goede reviews. 250 ohms Impedance wat na mijn zoektoch gemiddeld lijkt te zijn (ik lees in TS dat dit omschrijft hoe hard mijn apparatuur zou moeten werken. Belangrijk om naar te kijken als hij alleen op een PC wordt gebruikt)? Verder ziet hij er comfortabel uit en ik zie in de reviews dat hij dat op een matig niveau geluid dempt van de omgeving, wat voor mij prima klinkt.

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om een paar te vinden die aan mijn eisen voldoet, en binnen mijn budget zit van ~150 euro. Heeft iemand nog goeie tips?

Van geluidskaarten heb ik totaal geen verstand. Ik zie goede reviews van de Xonar serie, maar wat is nou belangrijk om naar te kijken? Een maat van me (een echte geluidsfreak) zegt dat ik het beste voor een externe geluidskaart ga voor minder SNR(?). Heb 'n nogal zware en rumoerige PC, trilt ook best wel wat. Hij geeft echter veel meer geld uit aan dit soort dingen dan mij, en ik vraag me er daarin veel verschil zit. Is het daarnaast de moeite waard om headphones te combineren met een geluidskaart van rond de 60-80 euro of is over het algemeen voor die prijsklasse niet veel kwaliteitsverschil te verwachten, vergeleken met on-board geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Noise cancellation =/= isolatie.

De DT 770 heeft in ieder geval geen NC. Persoonlijk vind ik de pads te hard en ze passen niet lekker op / om m'n oren omdat ze rond zijn en te klein voor de lengte van mijn toch niet heel grote oren. Ik heb ze rechtstreeks vergeleken met m'n KNS 8400's toen de tijd, voor mij 10 punten extra voor de KRK's wat comfort betreft, en eigenlijk evenveel wat betreft muziek weergave.

Mag ik nog eens benadrukken dat zoeken naar Headphones op internet redelijk futiel is? Een aantal opties selecteren op specs / prijs / uiterlijk is natuurlijk prima, wat meningen lezen is ook prima. Maar over het algemeen ga je alleen positieve berichten vinden. Zo heb ik op diverse sites mensen de Behringer 1000 de hemel in zien prijzen, terwijl het ding nog slechter klinkt dan Skullcandy. En ja, Skullcandy en Monster (Beats) is in mijn mening rotzooi vergeleken met andere producten in dezelfde prijsklasse. Echter zijn er mensen die zweren bij dat afwijkende klankbeeld en het mooi vinden. (kwa geluid en uiterlijk dus). Power to them, maar goed, daar kom je alleen achter door te gaan proberen.

Als je de Realtek van de P6T goed vind, (ik heb hetzelfde bord) met je huidige speakers / hoofdtelefoon, dan is die simpelweg niet erg goed. Luister maar eens een stil stuk muziek en ga iets redelijk intensiefs doen, b.v. iets unrarren. Je hoort het meteen in de ruis. Externe kaarten hebben een voeding die ze niet delen en de USB bus / firewire is hoge prioriteit te geven. PCI kaarten zijn toch wat gevoeliger voor afwijkingen daarin, wat inderdaad de SNR niet ten goede komt.

Een hoofdtelefoon van €150 is prima te doen, en wat een geluidskaartje betreft denk ik dat je wel een externe moet kunnen vinden die naar je zin is onder de €90. Er zijn er net wat besproken hier, kijk maar wat je aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik raad je de fiio e10 aan. Ben er zeer tevreden mee. Ik heb hem zelf voor 62 euro uit China kunnen krijgen ;)Past nog aardig binnen je budget en is simpel.

En qua headphone kan ik je die Krk 8400 ook aanraden. Maar zoals ook al is gezegd weet je pas wat je zoekt als je hebt geluisterd. Dus ga de stad in en zoek naar bijvoorbeeld een hobo hifi. En er zijn ook wel meer winkels. De Krk heb ik bijvoorbeeld in een gitaar winkel beluisterd.

Die Krk 8400 heeft ook veel voordeel van de fiio e10.
Deze combi komt wel net boven budget uit te tenzij je ze ergens voor een leuk prijsje kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
iemand enig idee hoe ik in nederland aan Elega koptelefoons kan komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:07:
Ik ben bezig om mijn PC te upgraden, en ben op zoek naar nieuwe Headphones in combinatie met een geluidskaart (& een standalone mic maar dat moet geen probleem zijn). Ik heb nog nooit een dedicated geluidsplankje gebruikt en wil de potentiële geluidskwaliteit wel eens proeven.

Op dit moment gebruik ik de Sennheiser PC350 (Headset) in combinatie met on-board geluid van een ASUS P6T SE moederbord en ik ben er zeer tevreden mee. Ik hoor echter steeds vaker dat een geluidskaart een wereld van verschil maakt. Wat ik wel direct bij mijn wensen voeg is een stukje minder noise cancellation. Ik vind hem nog steeds heerlijk om te dragen en het was al een heel verschil met de goedkope(re) rotzooi die ik eerst gebruikte, maar de noise cancellation van de PC350 is ietwat aan de hoge kant.

Ik gebruik hem in gelijke mate voor muziek, films & games en vind ze alle drie even belangrijk. Hij moet zeer stevig, stabiel, comfortabel (over mijn oren, brede hoofdband), en dus duurzaam zijn voor langdurig en veel gebruik (denk aan veel af-en opzetten).

Bestaan er headphones waarvan de kabel die in de oorschelp gaat, in een of andere duurzame draai constructie zit? Ik heb namelijk een schijt gewoonte dat ik hem linksom afzet, en vervolgens weer linksom opzet waardoor de kabel na verloop van tijd verdraait. Niet goed voor de levensduur!

Het kan me geen ruk schelen hoe hij eruit ziet. De padding maakt mij ook niet zoveel uit, ik heb wat dat betreft een universeel hoofd (alhoewel, toch wel wat groter dan gemiddeld). Ik las wel dat de buitenkant van de oorschelpen veel uitmaken voor het ruimtelijke gevoel dat je krijgt? Heeft dat ook te maken met noise cancellation?

Ik was erg geneigd om voor de Sennheiser PC360 te gaan maar die heeft een mic. Ik wil een standalone mic omdat ik hem dan in bed kan dragen. Ik kijk graag films etc vanuit bed, en eet ook vaker aan m'n pc. Dan is een mic wel vervelend. Daarnaast verwacht ik bij dit model evenveel noise cancellation dus ik zie er op voorhand al van af.

Mijn budget is ongeveer 200 euro in totaal, dat mag best wel wat uitwijken. Ik heb al het een en ander bekeken en kom eigenlijk uit op het volgende model:

- De Beyer Dynamic DT 770 Pro
Heeft iemand ervaring met dit model? Heeft zeer goede reviews. 250 ohms Impedance wat na mijn zoektoch gemiddeld lijkt te zijn (ik lees in TS dat dit omschrijft hoe hard mijn apparatuur zou moeten werken. Belangrijk om naar te kijken als hij alleen op een PC wordt gebruikt)? Verder ziet hij er comfortabel uit en ik zie in de reviews dat hij dat op een matig niveau geluid dempt van de omgeving, wat voor mij prima klinkt.

Ik moet zeggen dat ik het lastig vind om een paar te vinden die aan mijn eisen voldoet, en binnen mijn budget zit van ~150 euro. Heeft iemand nog goeie tips?
Als je veel gamed en films kijkt achter je pc zou ik zelf een open hoofdtelefoon nemen. Ik zelf vind een gesloten hooftelefoon altijd erg weinig soundstage hebben. Bij muziek vind ik dit zelf iets minder erg dan bij games of films. Ik vind het juist mooi om geluiden in een breed stereobeeld te horen en vooral bij games en films zit er veel variatie, ruimtelijkheid en dynamiek in de stereo mix. Hier krijg je toch minder van mee met een gesloten model. De DT770 zou bij mij dus afvallen.

Ik zelf luister veel naar een DT880 als ik game, aangesloten op een X-Fi Xtreme Gamer met CMSS-3D en daarna versterkt met een Objective2. Dit vind ik zelf een heerlijke surround emulatie en het voegt echt iets toe aan mijn games. Als ik muziek luister plug ik om naar mijn DAC en versterker en trek ik een andere hoofdtelefoon uit de kast.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Wat is het grote voordeel van die geluidskaart ten opzichte van je dac dan? De dac zou game geluiden toch ook beter weer moeten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:10:
Wat is het grote voordeel van die geluidskaart ten opzichte van je dac dan? De dac zou game geluiden toch ook beter weer moeten geven?
Nope. Een DAC heeft geen hardware surround emulatie zoals Dolby of CMSS-3D. Technisch gezien KAN een DAC je gamegeluid "beter" weergeven maar je mist dan alle toeters en bellen van je, op gaming-gerichte, geluidskaart.

Het zou in principe mogelijk moeten zijn om optisch het signaal uit je geluidskaart, dus inclusief hardware effecten, aan je DAC te voeren en zo the best of both worlds te hebben maar ik heb geen DAC met een optische ingang en heb me hier verder ook nooit in verdiept. Ik switch gewoon in apparaatbeheer. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:23

vhal

ಠ_ಠ

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik de Sennheiser HD 25-1 II bestellen via de ING rentepuntenwinkel. 95 euro vind ik een net bedrag voor een koptelefoon waarvan de recensies lovend zijn. Wellicht een tip voor anderen.

Het enige waar ik nog over twijfel is het vermogen van mijn iPod Nano (V6) die wel/niet de koptelefoon goed aan kan sturen. Eventueel heb ik nog een Creative Zen liggen als backup.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

vhal schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:17:
Naar alle waarschijnlijkheid ga ik de Sennheiser HD 25-1 II bestellen via de ING rentepuntenwinkel. 95 euro vind ik een net bedrag voor een koptelefoon waarvan de recensies lovend zijn. Wellicht een tip voor anderen.

Het enige waar ik nog over twijfel is het vermogen van mijn iPod Nano (V6) die wel/niet de koptelefoon goed aan kan sturen. Eventueel heb ik nog een Creative Zen liggen als backup.
Mwah, ik heb nog nooit gemerkt dat een mp3 spelertje het niet aan kon. Het maximale volume zal wellicht wat tegenvallen.

Een groter probleem in mijn ervaring is de grote en het gewicht van de plug, ik heb al menig mp3 spelertje gedood doordat er teveel kracht in de jack werd uitgeoefend.

i-apparaten komen er bij mij niet in, maar een HD25-13 icm Creative Zen speler heb ik hier wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
De Nano V6 zou het prima aan moeten kunnen. Je kunt altijd nog een goedkope Fiio E6 erbij nemen voor net dat extra beetje volume en bassboost.

http://www.head-fi.org/t/...for-hd25-and-ipod-nano-6g

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 13:15:
[...]

Nope. Een DAC heeft geen hardware surround emulatie zoals Dolby of CMSS-3D. Technisch gezien KAN een DAC je gamegeluid "beter" weergeven maar je mist dan alle toeters en bellen van je, op gaming-gerichte, geluidskaart.

Het zou in principe mogelijk moeten zijn om optisch het signaal uit je geluidskaart, dus inclusief hardware effecten, aan je DAC te voeren en zo the best of both worlds te hebben maar ik heb geen DAC met een optische ingang en heb me hier verder ook nooit in verdiept. Ik switch gewoon in apparaatbeheer. :)
Aah op die fiets. Ik denk trouwens dat er een makkelijkere manier is dan via apparaat beheer ;) als je rechtsonder op dat speakertje klikt kan je daar ergens het standaard apparaat instellen. Lijkt me iig makkelijker dan via apparaat beheer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Ik zit met ASIO4ALL drivers. In apparaatbeheer schakel in de hardware uit die ik niet gebruik zodat ASIO niet in de war raakt. Ik heb veel problemen gehad in Foobar met die drivers.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 01:07:

[knip]

Van geluidskaarten heb ik totaal geen verstand. Ik zie goede reviews van de Xonar serie, maar wat is nou belangrijk om naar te kijken? Een maat van me (een echte geluidsfreak) zegt dat ik het beste voor een externe geluidskaart ga voor minder SNR(?). Heb 'n nogal zware en rumoerige PC, trilt ook best wel wat. Hij geeft echter veel meer geld uit aan dit soort dingen dan mij, en ik vraag me er daarin veel verschil zit. Is het daarnaast de moeite waard om headphones te combineren met een geluidskaart van rond de 60-80 euro of is over het algemeen voor die prijsklasse niet veel kwaliteitsverschil te verwachten, vergeleken met on-board geluid?
In veel gevallen kan een onboard geluidskaart niet het vermogen leveren om de hoofdtelefoon drivers aan te kunnen sturen (bijv lichte bass weergave). Ik weet niet in hoeverre dat tegenwoordig nog speelt met onboard geluidskaart tenopzichte van een los exemplaar. Het is natuurlijk ook geheel afhankelijk van de gekozen hoofdtelefoon, maar impedantie gaat mogelijk dan wel een rol spelen.

Helaas wel boven je budget voor een geluidskaart, maar een HT Omega kan ik je elk geval aanraden. In het verleden heb ik werkelijk alle merken ongeveer gehad. Helaas door verschillende driver problemen en/of klankbeeld viel het uiteindelijk gewoon tegen. Tot slot ben ik uitgekomen bij een HT Omega eCLARO vanwege de positieve berichten op Newegg. Enige nadeel, alleen te verkrijgen door direct met de fabrikant te schakelen.

De basis is een C-Media Oxygen HD CMI8788, die ook in aangepaste vorm op de Asus (AV200) geluidskaarten terug zijn te vinden (correct me if I'm wrong). Voordeel van bijv de HT Omega, de OPAmp is swappable. Ik heb de standaard 4580 vervangen door een Burr Brown OPA1612. Heerlijk warm klankbeeld :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

Hoe blij ik was met mijn nieuwe DT-990 PRO zo verdrietig ben ik nu.

In de lagere frequentie's hoor ik zeer duidelijk een resonerend geluid. Bij bassen lijkt er iets mee te trillen, dit heb ik met mijn HD-595 ook gehad, deze is daarop ook retour gegaan (al zeer snel, na een paar weken).

Nu een jaar na aanschaf heeft mijn DT-990 Pro er ook last van. Wat is dit toch? Ik luister niet op een abnormaal hoog volume (doch wel met headamp, maar dit lijkt me niet meer dan normaal).

Enige wat ik me kan voorstellen is haartjes op de driver maar hier heb ik al op gecontroleerd. Alle haartjes uit het filter geplukt en alsnog enorme resonanties.

Ik heb Beyer maar een mailtje gestuurd en mijn leverancier. Ik weet niet wat voor service zij bieden. Ik hoop dat ik snel een werkende over mijn oren heb hangen maar ik vrees het ergste. Zes weken met een verstofde HD485 op mijn kop :/

Iemand ervaring met Beyers service? Sennheiser heeft een perfecte service qua in-ears namelijk. Daar ruilen ze ter plekke de doppen om voor nieuwe. Maar als Beyer ze wilt inspecteren voor ze omgeruild worden etc. dan kan dit lang gaan duren gok ik zo...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is bijna altijd een geval van haartjes in de driver. Soms zijn ze uitermate lastig te spotten, dus kijk vooral nog een keer. En niet alleen in het filter, maar ook in dat zwarte stuk wat direct over de driver ligt. (Daar zit nog een stuk metaal tussen dus je maakt niks kapot.)

[ Voor 36% gewijzigd door CyBeR op 02-08-2012 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
CyBeR schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 02:36:
Dat is bijna altijd een geval van haartjes in de driver. Soms zijn ze uitermate lastig te spotten, dus kijk vooral nog een keer. En niet alleen in het filter, maar ook in dat zwarte stuk wat direct over de driver ligt. (Daar zit nog een stuk metaal tussen dus je maakt niks kapot.)
Busje perslucht doet soms wonderen, vooral bij Grado's.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:08
even een vraagje voor de Bluetooth headphone gebruikers:

ik wil een nieuwe bluetooth headphone kopen, maar ik vroeg me af of met de nieuwste generatie headphones er nog steeds een beetje vertraging is met de doorgifte van het signaal ?

met muziek maakt het niet uit, maar ik kijk graag in de trein naar filmpjes op mijn iPad, en ik heb al de ervaring van een paar jaar geleden, dat een bleutooth koptelefoon het gesproken geluid niet synchroon laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat veel kritiek op Dr Dre headfones helemaal niet op zijn plaats in veel gevallen.
Zeker niet omdat velen die er kritiek op hebben de headfone helemaal niet zelf hebben
beluisterd. Ik was op zoek naar een headfone om mee te nemen en heb verschillende headfones mogen
testen. Echter kwam ik zelf tot de conclussie dat de Dr Dre srudio helemaal niet onder doet qua geluid
vergeleken met headphones uit ze zelfde prijs klasse die vaak wel als veel beter worden
beschouwd. Natuurlijk is geluid subjectief echter ben ik headfones tegen gekomen die bijna het zelfde
geluid weer geven qua midden en hoge tonen. Alleen zit in de studio van dre een tikje meer bas in maar
niet overdreven veel bas zo dat de rest weg valt qua goed geluid. Ik ben zelf over de studio goed te spreken
bij het horen van verschillende soorten muziek. Rock, pop, blues, hardstyle, sool, rap/r&b,
Ik heb hem ook even door een echte muziek expert laten beluisteren en die vond hem ook gewoon
goed klinken, dit was een artiest die drummer is in een blues/rock bandje. Die zegt zelf al dat geluid amper
merkbaar veel beter kan zijn. Verder zegt hij (mijn pa) er wel bij dat dit puur persoonlijk is want mensen
vinden de ene headfone goed klinken die veel goedkoper is en anderen weer een headphone die veel duurder is, echter gaat dat meer om wat diegenze zelf mooi vind klinken qua weergave.
Maar eignelijk zeg ik nu wel precies het zelfde wat je overal leest, voor de een klinkt het super, voor de
ander minder super, en dat heb je nu eenmaal met alle headphones, maar omdat het een
dre style headpone is is er op die redenen juist meer negative kritiek op, dor de tevele marketing en niet om de kwaliteit.

Edit.

Ik wou er nog even wat aan toevoegen, ik heb ookgoede in ears maar helaas zit het niet fijn en
gaat het pijn doen in mijn oren. Hier baal ik wel van want de kwaliteit is zeer goed voor een eindje
sporten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:16:
Ik vind dat veel kritiek op Dr Dre headfones helemaal niet op zijn plaats in veel gevallen.
Zeker niet omdat velen die er kritiek op hebben de headfone helemaal niet zelf hebben
beluisterd. Ik was op zoek naar een headfone om mee te nemen en heb verschillende headfones mogen
testen. Echter kwam ik zelf tot de conclussie dat de Dr Dre srudio helemaal niet onder doet qua geluid
vergeleken met headphones uit ze zelfde prijs klasse die vaak wel als veel beter worden
beschouwd. Natuurlijk is geluid subjectief echter ben ik headfones tegen gekomen die bijna het zelfde
geluid weer geven qua midden en hoge tonen. Alleen zit in de studio van dre een tikje meer bas in maar
niet overdreven veel bas zo dat de rest weg valt qua goed geluid. Ik ben zelf over de studio goed te spreken
bij het horen van verschillende soorten muziek. Rock, pop, blues, hardstyle, sool, rap/r&b,
Ik heb hem ook even door een echte muziek expert laten beluisteren en die vond hem ook gewoon
goed klinken, dit was een artiest die drummer is in een blues/rock bandje. Die zegt zelf al dat geluid amper
merkbaar veel beter kan zijn. Verder zegt hij (mijn pa) er wel bij dat dit puur persoonlijk is want mensen
vinden de ene headfone goed klinken die veel goedkoper is en anderen weer een headphone die veel duurder is, echter gaat dat meer om wat diegenze zelf mooi vind klinken qua weergave.
Maar eignelijk zeg ik nu wel precies het zelfde wat je overal leest, voor de een klinkt het super, voor de
ander minder super, en dat heb je nu eenmaal met alle headphones, maar omdat het een
dre style headpone is is er op die redenen juist meer negative kritiek op, dor de tevele marketing en niet om de kwaliteit.

Edit.

Ik wou er nog even wat aan toevoegen, ik heb ookgoede in ears maar helaas zit het niet fijn en
gaat het pijn doen in mijn oren. Hier baal ik wel van want de kwaliteit is zeer goed voor een eindje
sporten.
Tsjah, wat ik ervan in de winkel beluisterd heb, vind ik ze vooral erg veel overstuurd bas hebben. Er zijn natuurlijk meer headphones vnml geënt op vnml bas, maar daar hangt dan en ander prijskaartje aan.

Wat denk ik veel mensen in het verkeerde keelgat schiet, zijn de looks. Ze zijn nu niet echt subtiel vormgegeven zeg maar. ;) Kijk maar eens op marktplaats, je wordt overspoeld met (slechte, vnml goedkope Chinese) imitaties van deze phones. Deze klinken natuurlijk nergens naar, maar je hebt iig net echte Beats! :')

Daarmee lijkt het wel of de looks boven functionaliteit gaan bij het merk, ook vanwege de hype er rondheen bij vnml jongeren met het prijskaartje erbij wat ze enigzins.. Extra -niet geliefd maakt denk ik. Vreemd ook overigens dat een setje phones getarget wordt op jongeren en tegelijkertijd zo geprijsd zijn. Dus alles bij elkaar, weinig value for money in segment, voornamelijk een fashion statement i.p.v. een plekje veroverend bij audiofielen maakt dat deze ze links laten liggen. En ik moet zeggen, als ik dan toch een headphone voor het design zou nemen, ik sowieso eerder voor een vmoda crossfade zou gaan dan voor een headphone met zo'n groot logo erop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

absrnd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:12:
even een vraagje voor de Bluetooth headphone gebruikers:

ik wil een nieuwe bluetooth headphone kopen, maar ik vroeg me af of met de nieuwste generatie headphones er nog steeds een beetje vertraging is met de doorgifte van het signaal ?

met muziek maakt het niet uit, maar ik kijk graag in de trein naar filmpjes op mijn iPad, en ik heb al de ervaring van een paar jaar geleden, dat een bleutooth koptelefoon het gesproken geluid niet synchroon laat lopen.
Dat probleem ga je in min of meerdere mate altijd hebben bij digitale draadloze audio. Daar zit altijd een buffertje tussen voor 't encoden en decoden van de audio en dat vertraagt.

De enige draadloze optie voor geen (of eigenlijk, nauwelijks) vertraging is analoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:08
CyBeR schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:21:
[...]
Dat probleem ga je in min of meerdere mate altijd hebben bij digitale draadloze audio. Daar zit altijd een buffertje tussen voor 't encoden en decoden van de audio en dat vertraagt.

De enige draadloze optie voor geen (of eigenlijk, nauwelijks) vertraging is analoog.
Dat is wel jammer, ik had gehoopt, dat het met de laatste Bluetooth protocollen verbeterd zou zijn, en tenminste verwaarloosbaar zou zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

absrnd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:43:
[...]
Dat is wel jammer, ik had gehoopt, dat het met de laatste Bluetooth protocollen verbeterd zou zijn, en tenminste verwaarloosbaar zou zijn :'(
Echt goede actuele bleutooth protocol headphones zijn prima om om straat te gebruiken. Maar reken niet op goede kwaliteit, er zit simpelweg compressie op en je geluid loopt altijd wat milisec achter. (107ms was volgens mij het minimum gezien het protocol)

Mijn bevinding met een aantal dure platonics modellen was dat je eigenlijk voor het geluid beter af bent met €25 philips/sony/akg in-ear dopjes dan met 89-200 euro BT headsets.
Daarnaast krijg ik na ~40 minuten gewoon hoofdpijn van BT. Of dat nu met een bureau desk speaker dock is voor Skype of een dergelijke hoofdtelefoon maakt niet zoveel uit. Voor telefonie prettig, maar als je na één album hoofdpijn krijgt is dat toch wel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

xxxneoxxx schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 14:18:
[...]
Tsjah, wat ik ervan in de winkel beluisterd heb, vind ik ze vooral erg veel overstuurd bas hebben. Er zijn natuurlijk meer headphones vnml geënt op vnml bas, maar daar hangt dan en ander prijskaartje aan.
Tja, ik heb ze ook geluisterd... Het comfort is in orde, de isolatie is ook wel ok. De looks, meh, kan er niet warm van worden, vind ze ook niet echt mooi, maar ook niet lelijk.

Wat ik weet van de "beats-tech" uit smartphones is dat ze een soft-dsp gebruiken om het geluid voller te maken. Zeg maar een soort "levels-adjustment" uit photoshop, het vergroot het contrast.
Ik houd erg van volle muziek, heftige indierock, electro-punk-rock, frenchtek, hardstyle, electro-house, bloody beats, etc. Daarvoor klinkt het wel ok, hoewel het mij bij hoog-volume erg gaat tegenstaan.

Mijn grote probleem met dit neppe contrast, is dat het niet "objectief" is. Luister er eens een rustig stuk op zoals het werk van James Blake. Bij het 3e nummer werd ik al niet goed, gewoon omdat de delicate balans van hard/zacht kapot wordt gemaakt. Zelfs met "normaal" aangedikte headphones als die van Sony / Stanton klinkt het dan nog beter. Een nummer als "I Never learned to Share" van James Blake heeft b.v. een synthloopje dat compleet overstemd en weg valt tijdens het meerstemmige stuk. De bas slaat gewoon te hard door en het klinkt gewoon niet meer zoals het bedoeld was. Hetzelfde overigens met het werk van Goldfish, wat toch behoorlijk wat pop-achtiger is. Sakhile's stem wordt op vreemde plekken aangedikt en dit drukt gewoon de dynamiek in de platen met piano / saxofoon en stevigere bass. (digitale chello). Je hoort simpelweg niet meer of het nu een synth is of een "echt" instrument.

Kortom, prima om je Ministry of Sound en pop-rock platen mee te luisteren en ook wat kaler aandoende gangster rap zal er prima op klinken. Als je meer van de kale mannen muziek bent, is het wellicht dé hoofdtelefoon die je 180+ bps nóg harder laat aankomen. Maar vergeleken met andere hoofdtelefoons in het €300-400 segment zijn deze Monster-producten gewoon ontzettend slecht wat objectiviteit betreft. En dat is een mening, specifiek mijn mening, maar ik sta er niet alleen in.

Haten heeft geen zin, ik heb er daarnaast helemaal geen last van. Ik wordt alleen een beetje verdrietig van mensen die ze aanprijzen voor wat ze niet zijn, namelijk studio hoofdtelefoons. Dat veel mensen er negatief over zijn is omdat het merk (zowel dre-beats als monster die ze maakt) een beetje love-it-or-hate it is op het moment. Beetje overdreven, er is veel slechter spul op de markt (skullcandy lol), maar met de mode prijzen van het product kan ik ze niemand aanraden eigenlijk, tenzij zeer vol geluid je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Over Beats gesproken, bij de Olympische spelen lopen ze allemaal met die idiote dingen rond.... vooral bij het zwemmen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
BARACUS schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 17:01:
Over Beats gesproken, bij de Olympische spelen lopen ze allemaal met die idiote dingen rond.... vooral bij het zwemmen 8)7
Seriously? Daar zal dan wel weer een sponsordeal aan hangen schat ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dre studio is ook zeker geen headfone om audioprocessing mee bij te regelen. Daar klinkt deze
headfone ook te warm voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Weet je wat het ook is met die beats. Ja ze klinken slecht (voor het geld), ja de bass overstemt een hoop details en andere dingen in de muziek.

Maarrr. De grootste doelgroep luistert naar hele simpele muziek. Denk dan aan radio 538 muziek en House. Hierbij geloof ik heel graag dat die dikke bass wel lekker klinkt. Je mist dan ook echt niks want er zitten geen nuances en kleine details in die muziek. Veel mensen die ik ook ken geven helemaal niks om kwaliteit maar willen gewoon kwantiteit. Op het werk bijvoorbeeld: ze zetten daar de radio op het hardst. Dit heeft als gevolg dat er 5% meer volume bij komt en 50% meer distortion. Toch hebben ze dat liever dan een tikkeltje zachter maar wel goed geluid. Beats dragers willen gewoon een dikke bass en geven niet om de rest.

En voor de rest is er denk ik ook geen koptelefoon die dezelfde kwantiteit bass heeft als de beats. Heb zelf de studio gehoord en de Sony xb 700 ofzo. De Sony is een bass gerichte headphone en nog hebben de beats meer bass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine details hoor je ook gewoon zuiver en duidelijk. Ik heb net nog even amy winehouse beluisterd.
Zo wel met een andere hi fi headfone al deze, als met stereo speakers, de dr heeft enkel meer bas maar laat de rest ook nog duidelijk en helder doorkomen, weet zo niet welk nr maar met die hoge tingeltjes klinkt beter dan mijn losse boxen. Ik heb de nr's gelijktijdig afgespeeld en dan telkens van headfone wisselen. Hier trouwens wel een echte Monster beats studio.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Afgewisseld met welke headphone en welk nummer?
Met nuances bedoel ik ook meer zoals in muziek als dire straits en vooral pink Floyd. Dat je niet alleen de toon hoort van de gitaar maar ook hoe hard die m aanslaat. Tjah moeilijk uit te leggen. Er zit iig gewoon meer diepgang in dan denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser PXC 310 en AKG K 701 en gewoon jamo boekplank boxen.
De AKG is trouwens wel iets beter maar dat gaat om een muggenscheet tussen de kerkbellen door.
Hij is verder ook weer wat duurder dan de dre studio die 219 euro kost.
Nee het is zeker niet de beste van deze 3 headfones maar staat wel op nr 2. De AKG is hier
wel de beste.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 19:43:
Sennheiser PXC 310 en AKG K 701 en gewoon jamo boekplank boxen.
De AKG is trouwens wel iets beter maar dat gaat om een muggenscheet tussen de kerkbellen door.
Hij is verder ook weer wat duurder dan de dre studio die 219 euro kost.
Nee het is zeker niet de beste van deze 3 headfones maar staat wel op nr 2. De AKG is hier
wel de beste.
Eh? De studio voor maar 219? De Feedback die mij het ding in handen gaf, vroeg €399... En dat hoorde ik er echt niet aan af. Voor de prijs die jij noemt is dat al een heel ander verhaal. Sterker nog, voor dat geld zou het voor DJ toepassingen best een prettig ding kunnen zijn.

Het zit em ook niet zo in dat Beats headphones geen detail kunnen weergeven, het is een beetje alsof ze een express verstuurd EQ beeld willen. Maar goed, dat zal wel ook het hele idee zijn. Er is niets mis met een tikkeltje warm, zeker voor de gemiddelde luisteraar. Het zijn de kleine, nauwkeurige details die je ergens in kunt horen met een goede hoofdtelefoon die je kwijt raakt.

Nou moet ik zeggen, als ik mijn Sony V700's mocht ruilen voor een Dre-studio (van 219 óf 399) zou ik daar geen nee op zeggen. Die hebben ook een compleet verstuurd beeld, hoewel ze voor DJ toepassingen m'n (vaak brekende) werkpaardjes zijn geweest. Het hele verschil zit het erin dat de Beats wél goede zachte earpads hebben.

Die beats op de olympische spelen kan nog een hele rel worden, Dr. Dre heeft ze zelf als cadeau opgestuurd, ZONDER sponsoringsdeal. Echter pakt hij wel (ala de Bavaria jurk) de promotie mee, wat ze zijn dus in beeld... Het Olym. commitee zou wellicht maatregelen hiertegen overwegen. Stelletje :+ , maar aan de andere kant, andere bedrijven betalen €€€ $$$ en £££ voor een advertentie of wat product placement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij Megapool weg, en was trouwens 225 ipv 219, vergissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Mag ik vragen waar je hem op aansluit dan? De akg zou toch echt een stuk beter moeten zijn. wat ik zelf heb gehoord van die studio's viel flink tegen. Mijn Ath m50 toch wel wat beter. Als ik dan m'n cowon op mach3bass zet heb ik zelfs nog meer bass die wél goed klinkt.

En voor 230 euro kan t best een leuke koptelefoon zijn. :+Schrap dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Beats bijna even goed als een K701?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ga maar even doen alsof we dat laatste niet gehoord hebben hé :). Iets over leren luisteren, aansturing, volume en dergelijke..

Side note. De laatste paar studio's die ik gehoord heb ben ik gewoon beginnen luidop lachen, en niet bepaald voor de juiste redenen.

[ Voor 35% gewijzigd door foetus_ op 03-08-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ben ik net in de mediamarkt geweest voor die Philips uptowns. Hebben ze wel het geluid wat ik zoek en vind ik ze ook nog eens ongelofelijk goed geprijst. Passen ze niet op m'n hoofd :+ Ik krijg gewoon goed geluid als ik ze op mijn oren druk maar zodra ik ze los laat sluiten ze niet goed meer. Hierdoor krijg je een heel hol geluid. Erg jammer! het zijn wel ijzeren stangetjes maar ik durf niet zomaar grof geweld op die koptelefoon los te laten als die nog in het bezit is van de mediamarkt :+

Het een en ander gaan luisteren en ik vond de sennheiser hd428?? Ook wel goed klinken, maar wel een klasse te laag.

Toen kwam ik bij de b&w p5. Ziet er goed uit, sluit erg goed af en zit nog aardig comfortabel in tegen stelling tot de sennheiser HD 25-II, geluid is ook wat ik ongeveer zoek, klinkt zelfs iets beter dan de uptowns.
Maar dan... 300 euro!! Nou dat ga ik er niet voor neerleggen. Zonde! Als uptowns van 75 euro niet eens zo veel slechter klinken dan die p5 dan heb ik het er niet voor over.

Wat heb ik nu wel geleerd daar? Dat ik voor thuis mijn oude sennheiser hd518 maar weer pak. Die HD 558 klonk ook super! Volgens mij gaat er niks boven een open hoofd telefoon. die ruimtelijkheid mis ik toch echt.

Wat ik nu nog kan doen voor on the go:
-Met de eq van mijn cowon j3 het beste er maar van maken. (Ath m-50)
-Zonder dempende koptelefoon gaan lopen (met als bijkomend nadeel een kabel van 3 meter)
-Warme customs of gewone iems halen voor ~250 euro
-En misschien via een vriend fax free die uptowns halen en ze proberen te buigen.

Blijf het wel leuk vinden zo al die koptelefoons luisteren.
Ohjah en twee side notes. Van al die dichte koptelefoons die ik heb beluisterd heeft de ath-m50 toch de beste kwaliteit. Ook beter dan de p5. Alleen moet die nondeju wat warmer zijn :9
Ik heb ook een of ander top model van skullcandy geluisterd omdat er 50% korting op zat. Ik dacht van wie weet... Belachelijk geluid, zelfs voor 150 is het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Afbeeldingslocatie: http://tech.mikeshouts.com/wp-content/uploads/2011/11/Philips-Fidelio-L1-Headphones-1-900x720px.jpg

Philips L1 flagship ook gezien bij MM?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Nope, hadden ze niet. Ziet er ook mooi uit! Ben alleen bang dat ik die niet in de buurt kan beluisteren. Hobo HiFi heeft volgens mij geen philips. Zoekt even in zijn mail

Wij hebben hier de Sennheiser HD 650/HD700/HD800, Denon AHD 2000/AHD5000/AHD7000. Bayer Dynamic T70 en T1. We verwachten binnenkort ook nog nieuwe modellen van Denon binnen te krijgen.

Die denon ahd 2000 kan ik eventueel voor onderweg halen. Alleen die prijs gaat me eigenlijk net iets te ver. Ben ook benieuwd naar die nieuwe denon modellen alleen die zijn zo lelijk daar ga ik niet meer over straat.

Tsjah ik denk dat IEM's voor onderweg de beste oplossing is. Scheelt een hele hoop ongemak waardoor je weer meer keuze heb. Geen vervelende kabels, niet open, past altijd in je oren.
Alleen hebben iem's weer zijn eigen nadeel. Je kan ze niet/moeilijk uittesten en sommige in ears kan je onmogelijk mee lopen. Ik denk dat het een persoonlijk probleem is maar ik heb de HiFiMAN re-0 gehad. Klonk echt heerlijk maar elke stap die ik nam klonk als een gigantische dreun in mijn oren. Gelukkig heb ik dat niet met mijn Meelec M6 but they don't satisfy my needs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik heb een tijd geleden een Logitech G930 gekocht als gaming headset die ik ook zo af en toe voor muziek gebruik. Als ik zo snel even kijk zie ik niet veel over de G930 in dit topic, vooral de wat duurdere headphones, maar misschien weten jullie toch mijn vraag te beantwoorden...

Ik heb namelijk soms last van heel erg slecht geluid vooral in de bas. Bij lagere tonen begint alles te kraken en gaat het gewoon bijna pijn doen zo slecht. En dan een dag later is er weer niks aan de hand en klinkt alles prima :/ Ik heb verschillende theorien waar het aan zou kunnen liggen maar heb ze allemaal zo goed als ontkracht...

(1) Slechte geluidskwaliteit (youtube filmpjes etc) -- Dit is niet de oorzaak, de ene keer klinken youtube filmpjes afgrijselijk, de andere keer weer super (relatief gesproken). Zelfde met muziek in flac formaat, de ene keer super, de andere keer vreselijk.

(2) Accu bijna op -- Leek me voor de hand liggend, echter blijft het probleem als ik het oplaad kabeltje erin stop en heb ik het ook een keer gehad met een bijna volle accu.

(3) Driver / windows / software settings -- Denk het niet, tenzij er iets gereset wordt bij rebooten van de PC (wat meestal niet in een keer helpt, maar vaak is het probleem "de volgende dag" weg en komt het zomaar "de volgende dag" weer opzetten).

Ik weet niet waar ik nog moet zoeken. Zou er een los contactje zijn ofzo die af en toe nog contact maakt en soms niet? Iets dat met het wireless signaal interfereert?

Heeft iemand dit probleem al eens gehad en een oplossing gevonden? Thanks :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
NickThissen schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 00:39:
Ik heb een tijd geleden een Logitech G930 gekocht als gaming headset die ik ook zo af en toe voor muziek gebruik. Als ik zo snel even kijk zie ik niet veel over de G930 in dit topic, vooral de wat duurdere headphones, maar misschien weten jullie toch mijn vraag te beantwoorden...
Zou het signaal misschien verstoord kunnen worden door je telefoon oid?

De AKG K550 ziet er ook wel interessant uit. Alleen zal die wel niet echt lekker klinken uit mijn cowon?

[ Voor 10% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-08-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 20:37:
Mag ik vragen waar je hem op aansluit dan? De akg zou toch echt een stuk beter moeten zijn. wat ik zelf heb gehoord van die studio's viel flink tegen. Mijn Ath m50 toch wel wat beter. Als ik dan m'n cowon op mach3bass zet heb ik zelfs nog meer bass die wél goed klinkt.

En voor 230 euro kan t best een leuke koptelefoon zijn. :+Schrap dit
Maar heb je dat zelf ook mogen horen, want wat een ander roept hoeft nog niet perce je maakt te zijn? Ik had ze trouwens op een hifi versterker en een geluidskaart gestest.
De beats komt redelijk mee met de AKG alleen wil je echt alles horen dan is de AKG beter zo als voor audio processing, om zeg maar de muggenscheten tussen de kerk klokken door te horen. Maar deze AKG is dan ook weer een stuk duurder. Verder is het eigenlijk ook appels met peren vergelijken want de Dres zijn ontwikkkelt voor ipads en androids.De AKG valt op dit gebied helemaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Heilige Kaas schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 22:58:
Tsjah ik denk dat IEM's voor onderweg de beste oplossing is. Scheelt een hele hoop ongemak waardoor je weer meer keuze heb. Geen vervelende kabels, niet open, past altijd in je oren.
Jep, ik snap niet waarom mensen perse een (half) full size headphone willen voor onderweg, tenzij het gewoon om op te vallen is of ze problemen hebben met het principe van in-ears. Dat laatste meestal door geen ervaring ermee te hebben.
Niet te luisteren in Benelux afaik tenzij iemand hier hem je zou willen uitlenen, maar mijn tip is : vsonic gr07.
Ik had 7 in-ears tot ik hierbij kwam (van 20 tot 350€), all gone. Ik ben redelijk gevoelig voor een zwakke mid range, en dit is mijn ideale sound. De meeste reviews beschouwen hem als neutraal.
Huidige versies zouden een iets betere bouwkwaliteit moeten hebben dacht ik ook. Sony hybrid kloon dopjes kopen van eBay erbij en klaar.
Ding gaat niet diep in je oorkanaal, meer het soort dat de uitgang blokkeert. Dus zelfs al ben je gevoelig aan diepe in-ears zou dit moeten lukken. Microphonics & cable noise heb ik hier nog nooit opgemerkt. (Ik fiets meestal met deze dopjes in).

Gezien de populariteit van die dingen zou je hem altijd 2de hands kwijt moeten geraken indien het je niets is. OF vind je hem wel tweedehands ergens.

Waarom zou die K550 niet lekker klinken uit je J3? 32Ohm, 114dB. M'n J3 speelt perfect samen met zwaardere modellen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Omdat een koptelefoon ook een bepaald gebuiks gemak heeft en iems die nadelen hebben. ik ben er zelf veel gevoeliger voor (Cable noise/bone conduction) en als dat in grote mate aanwezig is dan zijn de iems voor mij nutteloos.

Het is inderdaad ook weer zo dat ik ze kan door verkopen. En heb nog Sony hybrid fakes liggen. Al lijkt tri flange me beter. Die heb ik er nu ook op zitten.

De Krk kns 8400 heeft 32 ohm en mijn Ath m-50 heeft 50 ohm. Toch klinkt die Krk uit mijn cowon lang niet zo goed als via mijn fiio e10. Met mijn m50 zit er niet zo'n groot verschil in.
die ohms zeggen dus niks :P

Met welke headphones kan je die gr07 vergelijken? Ben erg geïnteresseerd :) Ik heb de shure 425 een keer mogen beluisteren en dat is niks. Rare 'treble distortion'

Ik heb ook een keer iets gelezen over remolden. Dan maken ze customs van je universals. Dat is misschien ook een oplossing om eventuele cable noise en bone conduction te elimineren.

[ Voor 22% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-08-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foetus_ schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 10:59:
[...]

Jep, ik snap niet waarom mensen perse een (half) full size headphone willen voor onderweg, tenzij het gewoon om op te vallen is of ze problemen hebben met het principe van in-ears. Dat laatste meestal door geen ervaring ermee te hebben.
Niet te luisteren in Benelux afaik tenzij iemand hier hem je zou willen uitlenen, maar mijn tip is : vsonic gr07.
Ik had 7 in-ears tot ik hierbij kwam (van 20 tot 350€), all gone. Ik ben redelijk gevoelig voor een zwakke mid range, en dit is mijn ideale sound. De meeste reviews beschouwen hem als neutraal.
Huidige versies zouden een iets betere bouwkwaliteit moeten hebben dacht ik ook. Sony hybrid kloon dopjes kopen van eBay erbij en klaar.
Ding gaat niet diep in je oorkanaal, meer het soort dat de uitgang blokkeert. Dus zelfs al ben je gevoelig aan diepe in-ears zou dit moeten lukken. Microphonics & cable noise heb ik hier nog nooit opgemerkt. (Ik fiets meestal met deze dopjes in).
Omdat in ears niet zo vol klinken misschien, ales word wat platter? Nog een nadeel van in ears is dat als je zelf geluid maakt of moet slikken dat dat dan door je oren heen knalt, bijna net zo hard als de muziek zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 11:31:
[...]
Omdat in ears niet zo vol klinken misschien, ales word wat platter? Nog een nadeel van in ears is dat als je zelf geluid maakt of moet slikken dat dat dan door je oren heen knalt, bijna net zo hard als de muziek zelf.
Volgens mij heb je er echt niet zo veel verstand van. Ik heb nog nooit een koptelefoon gehoord die zo vol is als mijn Meelec M6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb best veel verstand van audio, maar heb mij nooit echt verdiept in in ears omdat dat meestal rommel is
Je kunt wel wat roepen kAAS maar ik test zelf verschillende headphones want heb er ook goed het oor voor en doe aan audio processing..
Vertel eens welke headphones je met die in ears allemaal hebt vergeleken Zullen we verdr niet gaan oordelen over dingen die we niet ween van elaar daar heb ik namelijk een grote hekel aan ook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Haha geweldig. Ik vond die akg 550 wel interessant maar dacht dat ik die nooit zou kunnen beluisteren omdat die in geen enkele winkel in de buurt word verkocht. Heeft de pa van een vriend van me ze gekocht. Dus binnenkort maar eens een keertje luisteren.
Pagina: 1 ... 20 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.