Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-08 19:25
In-ear koptelefoon lijkt mij nogal.. Pijnlijk? Ik bedoel, waar laat je de headband en zo.. ;)

Als je de aiaiai in gedachte hebt, en je wil deze echt meenemen, houdt er rekening mee dat je sowieso voor portable gebruik echt een andere kabel bij moet bestellen, die schijnbaar moeilijk leverbaar is. De standaard kabel is nml echt wel heel ergruk. :p Verder, voor gebruik onderweg hebben ze geen last van leakage, maar echt goed afsluiten tegen bijvoorbeeld rijwind doen ze ook niet. Ik gooi dan meestal het geluid een stuk harder aan om het te overstemmen. Staat tegenover dat ze ook niet erg clampen wat wel weer fijn is, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

* xxxneoxxx is 2 maanden en waiting @ i4musique voor een lullig recht kabeltje.. :')

[ Voor 78% gewijzigd door xxxneoxxx op 21-07-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
In die prijsklasse, met wat ik zo gelezen heb, sennheiser 25-ii. Beste is om zelf te gaan luisteren natuurlijk. :-)
En qua ohm- dinges: sommige hesdphones hebben veel vermogen nodig, wat de iPod gewoon niet trekt.

Mijn ultrasones hebben 40 ohm imperpedantie, dat trekt een iPod op zich wel. Maar dan nog klinken ze veel beter met een portable amp.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
xxxneoxxx schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:54:
In-ear koptelefoon lijkt mij nogal.. Pijnlijk? Ik bedoel, waar laat je de headband en zo.. ;)

Als je de aiaiai in gedachte hebt, en je wil deze echt meenemen, houdt er rekening mee dat je sowieso voor portable gebruik echt een andere kabel bij moet bestellen, die schijnbaar moeilijk leverbaar is. De standaard kabel is nml echt wel heel ergruk. Verder, voor gebruik onderweg hebben ze geen last van leakage, maar echt goed afsluiten tegen bijvoorbeeld rijwind doen ze ook niet. Ik gooi dan meestal het geluid een stuk harder aan om het te overstemmen. Staat tegenover dat ze ook niet erg clampen wat wel weer fijn is, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

* xxxneoxxx is 2 maanden en waiting @ i4musique voor een lullig recht kabeltje..
Een in ear koptelefoon (=hoofdtelefoon?) = zijn toch gewoon oordopjes? O-)
Heb er niet heel veel verstand van. 8)7

Recht kabeltje? Bij feedback zitten er 2 kabeltjes bij, een 1,2m (met iPhone mic/aansturing) en een 1,7m. Volgens mij is de 1e een rechte toch?

http://www.feedbackmusic....00006922&itemno=FBR103024
Boefmans schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:58:
In die prijsklasse, met wat ik zo gelezen heb, sennheiser 25-ii. Beste is om zelf te gaan luisteren natuurlijk. :-)
En qua ohm- dinges: sommige hesdphones hebben veel vermogen nodig, wat de iPod gewoon niet trekt.

Mijn ultrasones hebben 40 ohm imperpedantie, dat trekt een iPod op zich wel. Maar dan nog klinken ze veel beter met een portable amp.
Ik zal eens kijken of ik ze ergens kan beluisteren. Over de Sennheiser 25-ii lees ik inderdaad ook goede dingen (#5 op head-fi), vind hem echter wat minder mooi, en evengoed niet echt compact om mee te nemen. (Al is de Aiaiai TMA-1 dat ook niet.) Prijs is gelijk, beiden +/- 150 euro.

Tot hoeveel ohm kan ik zitten met het gebruik van een iPhone? Ben niet van plan gebruik te gaan maken van een amp.

[ Voor 27% gewijzigd door Igor92 op 21-07-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Igor92 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:11:
[...]

Een in ear koptelefoon (=hoofdtelefoon?) = zijn toch gewoon oordopjes? O-)
Heb er niet heel veel verstand van. 8)7
[...]
Jep. ;) maar dat is iets wezenlijk anders, zo wezenlijk anders dat er zelfs een apart topic voor is.

Verder heeft Boefmans wel gelijk hoor, gewoon gaan luisteren. Is de beste tip die je kan krijgen. ;)

Weet uit eigen ervaring dat de aiaiai tma-1 zonder aansturing met een ampje al wel goed klinkt, maar dat een ampje op zich he geluid nog beter weet te brengen. Hd25-2 krijgt goeie reviews dus zou beide zeker gaan luisteren, als het even kan op de source die je wilt gebruiken. Kan je direct horen of het unamped een beetje klinkt naar je gevoel en of de phones ok zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door xxxneoxxx op 21-07-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:08
Igor92 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 23:11:

*knip*

Ik zal eens kijken of ik ze ergens kan beluisteren. Over de Sennheiser 25-ii lees ik inderdaad ook goede dingen (#5 op head-fi), vind hem echter wat minder mooi, en evengoed niet echt compact om mee te nemen. (Al is de Aiaiai TMA-1 dat ook niet.) Prijs is gelijk, beiden +/- 150 euro.

Tot hoeveel ohm kan ik zitten met het gebruik van een iPhone? Ben niet van plan gebruik te gaan maken van een amp.
Veel meer portable dan zo'n AIAIAI of 25I-II ga je niet krijgen met een koptelefoon, dan moet je toch echt gaan denken aan 'oordopjes' ;) De Sennheiser Adidas versie was laatst te krijgen voor 140, dus het is wel jammer dat je die hebt gemist (mits je die mooi vindt natuurlijk :P). Ik kan daar wel over zeggen dat hij erg goed klinkt, maar je haalt zeker het volle potentieel er niet uit met een iPhone en dat is jammer! een iPhone kan ongeveer 35Ohm uitstoten, de Sennheisers hebben ongeveer 70Ohms nodig volgens de specs ;) ik weet even niet hoe dat met de TMA-1 zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
32 ohm schijnbaar. http://anythingbutipod.com/2010/12/aiaiai-tma-1-review/

Nieuwe uitgave van de tma-1 heeft 2 sets kussens maar nog maar 1 stugge gekrulde en vooral lange onhandige kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Igor92 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 22:54:
[...]

Sorry dat ik dit niet heb vermeld in mijn post.

Budget 100 - 150 euro
Phone met lage ohm-dings..? -> Ja ik wil het op mijn iPod/iPone aan kunnen sluiten
On ear of over ear graag. (Liefst geen in ear).

Ik heb nog even wat verder zitten zoeken. Ik overweeg misschien wel de Aiaiai TMA-1, alleen jammer dat hij niet echt portable is.

Muzieksmaak = Electro, lounge, indie.
Ath m-50 is opvouwbaar en met carrying pouch. Maar misschien niet warm genoeg voor electro? Klinkt prima op portable spul.

die sennheisers zijn wel heel oncomfortabel. Ze drukken hard op je oren (on-ear). Heb zelf altijd over ear gehad en zoekend naar een eventuele andere portable koptelefoon viel die alleen al af door het comfort. Verder vond ik mijn Ath m50 (een klein beetje) beter klinken dan die sennheiser. Al was de sennheisrr wel warmer.

Je moet er ook op letter dat je de curled cable versie neemt. Anders krijg je een dikke drie meter lange kabel en dat is wel wat teveel om lekker in je broekzak te stoppen

[ Voor 28% gewijzigd door Heilige Kaas op 21-07-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
En is er al iemand bekend met de aiaiai capital? Dat is een kleinere (opvouwbare) koptelefoon.
http://www.gadgetmac.com/...al-headphones-review.html

De TMA-1 is enorm flexibel etc en schijnt heel degelijk, stevig in elkaar te zitten. En kan dus volgens mij wel tegen een stootje als ie in je tas zit bijvoorbeeld.

@Neo, als er op de website staat dat er 2 kabels bij worden geleverd neem ik aan dat die er ook bij zitten.

Ik ga er nog een nachtje over slapen, en even kijken of ik deze koptelefoons ergens kan beluisteren. Mijn voorkeur gaat nu een beetje uit naar de aiaiai,

[ Voor 6% gewijzigd door Igor92 op 22-07-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
EDIT:

Ik heb nog wat verder gezocht en ben een beetje uitgekomen - vooral na bezoek aan de Bax-website - op de volgenden:

- Pioneer SE-D10M Steez
- Pioneer HDK 500
- Pioneer SE-MJ751 ( deze wordt het denk niet )

Heb een mail gestuurd naar Bax en ik heb het gevoel dat de keuze daarna snel gemaakt is. Kan niet wachten op pro-audio kwaliteit thuis :)

Kan er geen best buy guide komen voor headphones of zo :) Nee, met al die persoonlijke voorkeuren is dat ook weer onzin....
Ik zit nu alleen te zoeken naar een goede koop, kwam met de AKG 450, Q 460 of iets dergelijks en voor je het weet zit je alweer 15 verschillende headphones te vergelijken.
Hier is er al wat over geschreven, de een vind de K 450 verschrikkelijk en de andere weer geweldig. De Q460 zou een gepimpte K450 zijn met nagenoeg dezelfde specificaties. Om nou 40 euro meer uit te geven is dan ook weer zo'n onzin, al zien ze er geweldig uit.

Alvorens ik hem bestel, nog leuke alternatieven en adviezen voor dezelfde prijsklasse, 60-80 euro?

O ja, gebruik hoort er ook bij. Om series te bekijken op de computer, zo nu en dan wat gamen, muziek op de macbook en de iphone.

[ Voor 42% gewijzigd door PatrickG op 23-07-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ik ga vanmiddag even in de stad kijken en proberen. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de aiaiai, en waarschijnlijk de TMA-1, omdat ik bij de capital het gevoel heb dat ik spijt kan gaan krijgen dat ik niet voor de TMA-1 ben gegaan.

In elk geval, vanmiddag even proberen, als ik dan echt verkocht ben (bijvoorbeeld sennheiser 25I-II) ga ik voor die, en anders bestel ik de aiaiai TMA-1, met de gok dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Igor92 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 12:07:
Ik ga vanmiddag even in de stad kijken en proberen. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de aiaiai, en waarschijnlijk de TMA-1, omdat ik bij de capital het gevoel heb dat ik spijt kan gaan krijgen dat ik niet voor de TMA-1 ben gegaan.

In elk geval, vanmiddag even proberen, als ik dan echt verkocht ben (bijvoorbeeld sennheiser 25I-II) ga ik voor die, en anders bestel ik de aiaiai TMA-1, met de gok dat het wel goed zit.
Ik zou eerder de gok nemen bij de HD25-1. De AiAiAi moet je eigenlijk toch eerst even beluisteren. Veel donkerder geluid dan de HD25 met meer nadruk op het laag. Ik vond ze zelf erg wollig klinken en ben voor de HD25 gegaan. Het is natuurlijk wel afhankelijk van welk genre je luistert. De TMA-1 is prima voor electronische of popmuziek.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Het is bij mij de HDJ 500 geworden van pioneer. Morgen binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ik heb vandaag (na bedroevend weinig koptelefoons te hebben gezien/geprobeerd) de TMA-1 besteld. Ook morgen binnen. Heb er voor gekozen omdat hij volgens de reviews goed aansluit op mijn muzieksmaak, en er gewoon erg goed uitzien.

Ben benieuwd, het is een gok, maar ik heb er vertrouwen in en ik heb geen heel erg getraind oor. Als ik er maar goed van kan genieten. Zal mijn bevindingen hier plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Igor92 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:51:
Ik heb vandaag (na bedroevend weinig koptelefoons te hebben gezien/geprobeerd) de TMA-1 besteld. Ook morgen binnen. Heb er voor gekozen omdat hij volgens de reviews goed aansluit op mijn muzieksmaak, en er gewoon erg goed uitzien.

Ben benieuwd, het is een gok, maar ik heb er vertrouwen in en ik heb geen heel erg getraind oor. Als ik er maar goed van kan genieten. Zal mijn bevindingen hier plaatsen!
Als je van een koptelefoon van 20 euro af komt gaat er zowiezo al een hele wereld voor je open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Heilige Kaas schreef op maandag 23 juli 2012 @ 19:57:
[...]

Als je van een koptelefoon van 20 euro af komt gaat er zowiezo al een hele wereld voor je open ;)
Nog erger, ik kom van een paar apple oortjes af. Heb wel eens een philips koptelefoontje gehad van 20 euro, maar die was in no-time kapot. Ik hoop dat ik er van kan gaan genieten, en vooral dat ze lang mee mogen gaan. (Ook een reden van de aankoop, schijnt een stevige headphone te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Igor92 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 20:04:
[...]

Nog erger, ik kom van een paar apple oortjes af. Heb wel eens een philips koptelefoontje gehad van 20 euro, maar die was in no-time kapot. Ik hoop dat ik er van kan gaan genieten, en vooral dat ze lang mee mogen gaan. (Ook een reden van de aankoop, schijnt een stevige headphone te zijn).
Mijn eerset echte koptelefoon was een HD518 en ben meteen helemaal verliefd geworden op muziek. (was ook een flinke upgrade) De voornaamste reden was eigenlijk dat mijn ouders geen last hebben van de muziek/gamen en ik zou meteen een goede halen zodat ik nooit meer een nieuwe nodig zou hebbeb :+ Nu heb ik al 200 euro uitgegeven en er gaat zeker meer komen. Mooiste hobby ooit :9

Edit: hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat jij ook meteen meer wilt. Kan zijn dat je deze helemaal prima vind ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Heilige Kaas op 23-07-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Mooi dat je zo kunt genieten van muziek! Ik zie muziek nog niet echt als hobby, maar meer als behoefte. Als deze koptelefoon lang meegaat hoef ik voorlopig geen nieuwe denk ik.

Vanmorgen had ik trouwens nog geen verzend email gehad van feedbackmusic, dus even een berichtje gestuurd met de vraag of mijn hoofdtelefoon wel was verzonden. Krijg ik een mail terug dat ze er niet meer aan gekomen waren. Terwijl ik toch echt bijna 2 uur voor 20:00 had besteld. Is niet de eerste keer met slechte ervaring bij feedback, dus heb weer een mail terug gestuurd dat ze er dan niet zo mee moeten adverteren. Nu maar hopen dat hij heel snel komt (morgen pas... :( ) want ik kan niet wachten om hem uit te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik ben ook heel erg benieuwd naar je ervaringen. Is misschien wel een kandidaat voor mijn nieuwe portable phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Igor92 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:03:
Mooi dat je zo kunt genieten van muziek! Ik zie muziek nog niet echt als hobby, maar meer als behoefte. Als deze koptelefoon lang meegaat hoef ik voorlopig geen nieuwe denk ik.

Vanmorgen had ik trouwens nog geen verzend email gehad van feedbackmusic, dus even een berichtje gestuurd met de vraag of mijn hoofdtelefoon wel was verzonden. Krijg ik een mail terug dat ze er niet meer aan gekomen waren. Terwijl ik toch echt bijna 2 uur voor 20:00 had besteld. Is niet de eerste keer met slechte ervaring bij feedback, dus heb weer een mail terug gestuurd dat ze er dan niet zo mee moeten adverteren. Nu maar hopen dat hij heel snel komt (morgen pas... :( ) want ik kan niet wachten om hem uit te proberen!
Feedback is soms een beetje chaotisch met communicatie en levertijden. Ik heb een keer een hoofdtelefoon besteld maar nooit gekregen. Na een telefoontje kreeg ik een duurder model, zonder bijbetaling, thuis gestuurd. Erg goede klantenservice en altijd heel vriendelijk.

Bij Feedback blijf ik soms trouwens ook gewoon hangen omdat een verkoper een praatje aanknoopt. Vooral in Rotterdam werken gezellige lui. Ze zijn ook gezellig als ik niets koop. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Negakinu op 24-07-2012 12:33 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Igor92 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:03:

Ja en met goedeluidsprekers of hesdphones wordt dat sterker :) ik ben best blij met spotify (makkelijk nieuwe dingen te zoeken) en met de 1000cd lossles klassieke collectie van mijn pa. Dat laatste ben ik meer aan herstellen met de nieuwe hesdphones, wat een verschil:-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Hmmm.. Ik heb de HDJ 500 binnen en in principe erg enthousiast. Ziet er goed uit, zit lekker en de muziek is goed te noemen. Alleen het klinkt niet waanzinnig. Getest met spotify en dan bijvoorbeeld I follow river van Trigger Finger opgezet, maar het lijkt wel of hij het gefluit niet trekt. En zo hard staat hij nou ook weer niet.

Zou ik dan toch meer moeten uitgeven, of doe ik iets verkeerd... Had ik voor onder andere popmuziek een ander moeten nemen? Naast films, games en ander thuisgebruik.
320kbit Michael Jackson op de iphone klonk weer heerlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickG op 24-07-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Waar sluit je hem op aan, en hoe?
Dat kan nogal verschil maken... :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Michael Jackson is waardeloze muziek om iets mee te testen. Door de uitstekende opnamekwaliteit en volgens mij bewust gekozen "makkelijke muziek" klinkt het goed op elk apparaat. Sterk staaltje popmuziek, voor de massa gemaakt incl. de massa brakke apparatuur ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door BARACUS op 24-07-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Op de iPhone
Op pc, direct op de uitgang van het motherboard (asus, dus niet iets braks)
Op de pc, via de aangesloten speakers.
Op de MacBook

Nog even wat beluisterd, triggerfinger lijkt een moeilijke, misschien omdat headphone nogal dynamisch is? Michael Jackson (Billy-Jean) is op alle aansluit mogelijkheden goed.

Morgen maar een proberen via de harman kardon versterker, al zal ik hem zo vrij weinig gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
BARACUS schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:17:
Michael Jackson is waardeloze muziek om iets mee te testen. Door de uitstekende opnamekwaliteit en volgens mij bewust gekozen "makkelijke muziek" klinkt het goed op elk apparaat. Sterk staaltje popmuziek, voor de massa gemaakt incl. de massa brakke apparatuur ;) .
Haha, zit ik er de hele tijd over te lullen. Vertel, hoe zou het wel moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik test de boel meestal met Tool (hele dynamische rock/metal/psych) en Phaeleh (ambient dubstep).

Bij tool vallen geluidssystemen heel snel door de mand omdat er zoveel gaande is in de muziek, wat voor de verandering eens WEL goed is opgenomen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EDlC7oG_2W4]

En waarom in vredesnaam dubstep hoor ik jullie denken? Omdat in conventionele muziek de bas meestal niet zo laag gaat, maar in de muziek van Phaeleh fantastische stukjes varierend tussen de 50 en 100 Hz zitten, en je heel mooi de separatie tussen laag (baslijn) midden (vocals) en hoog (step ritme) krijgt.

Het helpt natuurlijk ook als je beide artiesten op vinyl hebt, dan sluit je weer een factor uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 24-07-2012 22:36 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik zal er morgen eens naar kijken, bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Graag gedaan, al moet ik wel zeggen dat het lastig wordt als je de muziek nog niet kent (je weet immers niet hoe het "hoort" te klinken). En uiteraard niet de youtube versie gebruiken om te testen heh! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Tool moet je wel mee uitkijken. Niet alles is even goed. Vooral 10.000 days is in verhouding tot de eerder albums erg meh qua klank. Nummers zijn wel botergeil maar de rest is meh. Weinig speciaals.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik vind 10.000 days anders prima klinken hoor, die donderslag in het voorgenoemde nummer, prachtig! Maar het album Lateralus is denk ik wel het toppunt van audiokwaliteit wat ze tot nu toe gemaakt hebben denk ik.

Maarreh...terug naar koptelefoons? Mijn Grado SR80i gaat mee resoneren bij lage tonen (60-70Hz), is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

citruspers schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:17:
Ik vind 10.000 days anders prima klinken hoor, die donderslag in het voorgenoemde nummer, prachtig! Maar het album Lateralus is denk ik wel het toppunt van audiokwaliteit wat ze tot nu toe gemaakt hebben denk ik.

Maarreh...terug naar koptelefoons? Mijn Grado SR80i gaat mee resoneren bij lage tonen (60-70Hz), is dit normaal?
Bij wat voor muziek? Of gewoon echt een tonegenerator met zoveel hertz aan?

Hier draait mijn SR60i nu met 40-50 Hz en ik hoor niets behalve een snoeiharde brom :+ Geen resonantie of wat dan ook.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
PatrickG schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:23:
[...]

Haha, zit ik er de hele tijd over te lullen. Vertel, hoe zou het wel moeten?
Je zult in ieder geval muziek moeten gebruiken die je graag hoort, anders heeft het ook geen nut. Je zult ook niet weten hoe goed het KAN klinken totdat je een betere hoofdtelefoon gebruikt :P

Muziek met veel kleine details in de achtergrond, om te kijken of het niet verdwijnt in de massa. Subtiele drums in de achtergrond kunnen dof klinken of mooi vol. Ik kan dit nooit zo goed onderscheiden met een pompende bas en muziek met 1 laag.

Ik vind Sultans of swing een nummer waarmee ik direct kan horen of het enigszins goed klinkt. Combinatie van gitaren gejengel, drums en de hi-hat, zitten veel lagen in. Het album Off the wall opent wel met een goed nummer, combinatie van de flesjes, koebel en drums op het eind.

Ik kan hier echt kippenvel van krijgen en zet dan graag even het volume te hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BARACUS schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:26:
[...]

Je zult in ieder geval muziek moeten gebruiken die je graag hoort, anders heeft het ook geen nut. Je zult ook niet weten hoe goed het KAN klinken totdat je een betere hoofdtelefoon gebruikt :P

Muziek met veel kleine details in de achtergrond, om te kijken of het niet verdwijnt in de massa. Subtiele drums in de achtergrond kunnen dof klinken of mooi vol. Ik kan dit nooit zo goed onderscheiden met een pompende bas en muziek met 1 laag.

Ik vind Sultans of swing een nummer waarmee ik direct kan horen of het enigszins goed klinkt. Combinatie van gitaren gejengel, drums en de hi-hat, zitten veel lagen in. Het album Off the wall opent wel met een goed nummer, combinatie van de flesjes, koebel en drums op het eind.

Ik kan hier echt kippenvel van krijgen en zet dan graag even het volume te hoog ;)
RATM :9~ Op CD en dan het hele album Rage Against The Machine luisteren. Die is zo belachelijk goed gedaan. Gewoon echt bizar goed. Alles hoor je goed en duidelijk vooral met de juiste bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
En de eerste Metallica cd's hoe het niet moet, jammer want wel goede muziek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

BARACUS schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:33:
En de eerste Metallica cd's hoe het niet moet, jammer want wel goede muziek :9
Er zijn meer dan genoeg CD's die je nooit moet proberen voor de kwaliteit maar de muziek is wel vet :+

Venetian Snares bijvoorbeeld :+ Je bent gewaarschuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Touchdomex schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:24:
[...]

Bij wat voor muziek? Of gewoon echt een tonegenerator met zoveel hertz aan?

Hier draait mijn SR60i nu met 40-50 Hz en ik hoor niets behalve een snoeiharde brom :+ Geen resonantie of wat dan ook.
Dubstep basslijnen (dus toch wel een beetje toongenerator-achtig). Het is vrij subtiel en vooral rechts, maar het klinkt alsof er iets tegen het plastic aan tikt op die frequenties. Welke toongenerator gebruik je?

@Die Venetian Snares: Wat een vage muziek! Doet een beetje denken aan snelle drum en bass met af en toe een snerp erdoorheen die je nu vooral in dubstep hoort.

En als het toch over pleurisherrie met rare snerpjes gaat draag ik graag een steentje bij (ik heb het Corbastep gedoopt): [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=M5MjRSbIjOI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hier nog een aantal tips voor luistersessies (los van muzieksmaak) dynamiek, details, bas zit er allemaal wel in:

Dire Straits - Private Investigations
Madonna - Frozen
Dire Straits - You And Your Friend
10cc - Dreadlock Holiday
Verder nog iets van AC/DC Rammstein of wellicht zelfs the Offspring om te kijken hoe het zit als er wat meer tegelijk op je af komt. Bij die laatste hoor je duidelijk dat de eerdere albums een stuk slechte opgenomen zijn dan de nieuwe. Als je dat kan horen is je headphone ook goed ;).

Disclamer: niet te hard schoppen op mijn niet audiofiele keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

citruspers schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:06:
[...]

Dubstep basslijnen (dus toch wel een beetje toongenerator-achtig). Het is vrij subtiel en vooral rechts, maar het klinkt alsof er iets tegen het plastic aan tikt op die frequenties. Welke toongenerator gebruik je?
NCH tone generator. Doet hij vrij prima hier tot nu toe.
@Die Venetian Snares: Wat een vage muziek! Doet een beetje denken aan snelle drum en bass met af en toe een snerp erdoorheen die je nu vooral in dubstep hoort.

En als het toch over pleurisherrie met rare snerpjes gaat draag ik graag een steentje bij (ik heb het Corbastep gedoopt): [video]
Venetian Snares is vooral Breakcore met wat kleinere uitstapjes naar wat dubstep like maar eigenlijk is breakcore allesomvattend in dit geval omdat het zowel invloeden van D&B kan bevatten als andere uitvloeisels zoals jungle maar ook metal :+ Breakcore is :9~ Die nieuwe dubstep is :r. Oude dubstep zoals Vex'd is wel weer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Achja, dubstep is natuurlijk ook erg breed. Zaken als Cookie Monsta en Phaeleh (twee compleet verschillende soorten dubstep) kan ik toch wel erg van genieten, vooral op een echte PA (ik werk in een poppodium). Prachtig hoe de muziek dan heen en weer kan dansen tussen de floor subs en de rest van de speakers.

Het is 2012, veel muziek wordt compleet elektronisch gemaakt en dat levert hele nieuwe ervaringen op. Toonhoogte kan perfect ingesteld worden om leuke effecten te geven, je kan in plaats van een laag gerommel gewoon een lage constante toon maken en je publiek gekmaken en.....

Het nadeel is wel dat die keiharde muziek naar mijn mening toch vaak niet helemaal tot zijn recht komt op een koptelefoon. Je krijgt een mooier stereobeeld, maar voelt de bas wel veel en veel minder.

Is er al een koptelefoon met force feedback uitgebracht? :+

Wel typisch, het eerste nummer van Vex'd wat ik opzocht was samen met Anneka gedaan, die ook samen heeft gewerkt met Phaeleh en Ital Tek (waar ik dan wel weer naar luister) :)

[ Voor 10% gewijzigd door citruspers op 25-07-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

citruspers schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:16:
Achja, dubstep is natuurlijk ook erg breed. Zaken als Cookie Monsta en Phaeleh (twee compleet verschillende soorten dubstep) kan ik toch wel erg van genieten, vooral op een echte PA (ik werk in een poppodium). Prachtig hoe de muziek dan heen en weer kan dansen tussen de floor subs en de rest van de speakers.

Het is 2012, veel muziek wordt compleet elektronisch gemaakt en dat levert hele nieuwe ervaringen op. Toonhoogte kan perfect ingesteld worden om leuke effecten te geven, je kan in plaats van een laag gerommel gewoon een lage constante toon maken en je publiek gekmaken en.....

Het nadeel is wel dat die keiharde muziek naar mijn mening toch vaak niet helemaal tot zijn recht komt op een koptelefoon. Je krijgt een mooier stereobeeld, maar voelt de bas wel veel en veel minder.

Is er al een koptelefoon met force feedback uitgebracht? :+
Mijn loudness knop op mijn marantz + SR60i zorgt toch wel voor een vrij aardige Force Feedback :9~ Vooral als de muziek netjes gemixt is en weinig loudness van zichzelf bevat zelf toevoegen kun je het nog uitzetten namelijk!

Vooral die meuk uit duitsland rolt zo heerlijk door je speakers :D Modeselektor, Apparat, Moderat en dat soort dingen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Loudness is leuk en aardig, maar met dat aan op mijn SA-620, en de bas knop naar standje 9 mis ik nog steeds het effect van de PA waarmee ik een keyboardstand van het podium af had getrild :+

Met koptelefoons kan je wel helemaal opgaan in de bas (hij vormt zich als ware helemaal om je heen), maar fysiek merk je er zo weinig van helaas :/

Deze drum en bass track heeft bijvoorbeeld een hele constante baslijn, maar daar merk je op een koptelefoon gewoon veel minder van (terwijl dezelfde koptelefoon bij nummers die meer baspieken hebben wel erg goed reageert).

Constante bas

Baspieken
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=U5vltKWeUxc]

(beiden slaan ongeveer hetzelfde uit in Foobar2000, -9dB @ 50Hz)

[ Voor 3% gewijzigd door citruspers op 25-07-2012 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Touchdomex schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:09:
[...]

Oude dubstep zoals Vex'd is wel weer :9
Grappig dat jullie Vex'd kennen. Ben pas nog met Jamie Vex'd naar de bios geweest in Berlijn. :) Hij maakt nu trouwens muziek onder de naam Kuedo.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Touchdomex schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:28:
[...]

RATM :9~ Op CD en dan het hele album Rage Against The Machine luisteren. Die is zo belachelijk goed gedaan. Gewoon echt bizar goed. Alles hoor je goed en duidelijk vooral met de juiste bron.
Dat klinkt inderdaad echt geweldig. Had een hi-rez download i.c.m. Mijn fiio e10 en een grado rs2i. GEWELDIG! Hele goede opnames.
Nine inch nails is ook goede muziek om te testen. Net zoals pink Floyd met bijvoorbeeld gunners dream. Mooiste nummer ooit gemaakt en vind die overgang van zang naar saxofoon zo ongelofelijk vet. Heerlijk! Echt kunst! Wel wat anders dan die herrie die ze hier op t werk draaien (radio 538)

Binnenkort even in Arnhem wat meer hesdphones luisteren. En eindelijk de he-400 (en de rest van de serie) luisteren. :D de hd650 vond ik iig goed klinken. Maar wil het liefst ook nog akg's testen. Hopen dat ze die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 08:58:
[...]

Dat klinkt inderdaad echt geweldig. Had een hi-rez download i.c.m. Mijn fiio e10 en een grado rs2i. GEWELDIG! Hele goede opnames.
Nine inch nails is ook goede muziek om te testen. Net zoals pink Floyd
NIN heeft inderdaad altijd erg goede opnamekwaliteit. Ik test ook altijd met Porcupine Tree. Nummers als "Shesmovedon" hebben zoveel verstopte audio die je alleen op een goede hoofdtelefoon rig hoort. Fantastische opnames. Zelf test ik ook altijd met Gojira, vooral het nummer "The Heaviest Matter of The Universe". Dat is omdat ik zeker wil weten dat metal ook goed klinkt op mijn rig. :)

Voor de mensen die in electronische muziek geïnteresseerd zijn, check zeker ook eens HECQ. Homie uit Berlijn die nu waanzinnige dingen maakt. Super eclectisch, van post-dubstep, idm en techno tot super atmosferische soundscapes, ambient, clicks 'n cuts en breakcore.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Haha mooi dit, veel suggesties! Ben nu een album van Dire Straits in FLAC aan het downloaden, kijken hoe dat luistert. Bedankt voor het enthousiasme, altijd leuk om dat terug te lezen :)

Heeft hier verder nog iemand ervaring met een Pioneer HDJ 500 die dat nog niet gedeeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:26:
Haha mooi dit, veel suggesties! Ben nu een album van Dire Straits in FLAC aan het downloaden, kijken hoe dat luistert. Bedankt voor het enthousiasme, altijd leuk om dat terug te lezen :)

Heeft hier verder nog iemand ervaring met een Pioneer HDJ 500 die dat nog niet gedeeld heeft?
Ik heb nog nooit in mijn hele leven een Pioneer hoofdtelefoon gehoord. Ik associeer Pioneer ook niet met hoofdtelefoons eigenlijk. Meer met DJ gear en DJ gear staat bij mij haaks op geluidskwaliteit. ;)

Ik zag hier wel een stukje over de HDJ500: http://www.head-fi.org/t/...he-new-at-ws55-solid-bass

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Tsja.. Ik denk dat je gelijk hebt. In dat stukje heeft hij het ook voornamelijk over bass en clubmuziek. Daarin functioneert hij ook goed. Maar net met bv. Sultans of Swing in FLAC kwaliteit, klinkt hij vaak schel en kan daardoor niet echt hard gezet worden. Beleving met Sultans of Swing is niet zo....

Ik heb hem besteld bij Bax en kan hem zo retourneren... Iemand suggesties? Hij was 85 euro, vind het op zich niet erg om iets meer uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik ben zelf hoogst fan van beyerdynamic en kan je de DT770 (gesloten), DT880 (half-open) en DT990 (open) van harte aanraden. Iets duurder dan die pioneer, wel. Maar de PRO versies zijn over het algemeen rond de 150 euro-achtig. Omgekeerd van wat er normaal gebeurt zijn de consumentenversies duurder.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Je hebt inderdaad twee keuzes bij bijvoorbeeld de DT770, 250 ohm en 80 ohm. Zoals je zei is de eerste goedkoper. Maar is 80 ohm niet teveel voor een iphone en simpele computeraansluiting? Die Pioneer heeft 45 ohm. Ik heb er totaal geen verstand, begin bepaalde dingen pas net te begrijpen vandaar de interesse.
En een studio-hoofdtelefoon is dus niet te neutraal voor thuisgebruik?

Het gaat mij voornamelijk om waanzinnig audio geluid, alles horen en de emotie van muziek voelen. Daarnaast ook een geweldige film-beleving en het is mooi meegenomen als hij het goed doet tijdens occasioneel gamen. Wellicht kan dat allemaal niet makkelijk gecombineerd worden, dan zij het zo :)

Ik vind het niet erg om wat bij te leggen voor de DT770 (139,00), dat is beter dan niet eigenlijk wat teleurgesteld te zijn. Nu ben ik nog steeds de Dire Straits aan het luisteren en je hoort hem gewoon kraken.. Pioneer zet voornamelijk in op Bass inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:14:
Tsja.. Ik denk dat je gelijk hebt. In dat stukje heeft hij het ook voornamelijk over bass en clubmuziek. Daarin functioneert hij ook goed. Maar net met bv. Sultans of Swing in FLAC kwaliteit, klinkt hij vaak schel en kan daardoor niet echt hard gezet worden. Beleving met Sultans of Swing is niet zo....

Ik heb hem besteld bij Bax en kan hem zo retourneren... Iemand suggesties? Hij was 85 euro, vind het op zich niet erg om iets meer uit te geven.
Populaire suggesties:
Sennheiser HD25-1 II (140 euro), Audio Technica ATH-M50 (120 euro), Philips Uptown (100 euro), Philips Fidelio M1 (120 euro), AiAiAi TMA-1 (160 euro), V-Moda M80 (180 euro), Denon HP700 (99 euro), Sony MDR-V6 (60 euro), Superlux HD668b (30 euro)

Prijzen zijn indicatief.

Ik ben zelf ook echt heel erg gelukkig met mijn Brainwavz HM5. Zowel voor films, gaming als muziek.
Afbeeldingslocatie: http://headphonescout.com/wp-content/uploads/brainwavz_hm5/brainwavz_hm5_headphone_1_1_1.jpg

Check ook eens de Fischer Audio FA-011.

Afbeeldingslocatie: http://www.noisymotel.com/resources/FA-011-NW_large1.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Negakinu op 25-07-2012 10:40 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Sennheiser HD25-1 II (140 euro), Audio Technica ATH-M50 (120 euro), Philips Uptown (100 euro), Philips Fidelio M1 (120 euro), AiAiAi TMA-1 (160 euro), V-Moda M80 (180 euro), Denon HP700 (99 euro), Sony MDR-V6 (60 euro), Superlux HD668b (30 euro)

Prijzen zijn indicatief.
Bedankt voor de vele suggesties, ik zal ze eens bekijken. Ik had zelf al de Sennheiser 558 (139,-) en de Sennheiser 598 (179,-) gezien, maar dat was slechts met een vluchtige blik in de multimedia sectie van bax-shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:25
PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:29:
[...]

Bedankt voor de vele suggesties, ik zal ze eens bekijken. Ik had zelf al de Sennheiser 558 (139,-) en de Sennheiser 598 (179,-) gezien, maar dat was slechts met een vluchtige blik in de multimedia sectie van bax-shop.
Ik heb de Sennheiser 598 vluchtig geluisterd en was erg onder de indruk. Ik heb een HD 580 die, als ik het goed onthouden heb, een stapje boven de HD 598 zit. Ik heb maar kort kunnen luisteren, maar ik denk dat ik ze in een blinde test niet van elkaar zou kunnen onderscheiden. Ik vind het een erg goede headphone.

Bouwkwaliteit schijnt wel matig te zijn. Er kunnen scheurtjes in de overgang tussen hoofdband en schelpbevestiging ontstaan. Of je daar ook last van hebt, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Thanks SlaadjeBla.

@Negakinu, op je Head-Fi profiel is te zien dat je die FA-011 niet hebt, hoe kan dat nou als jij de ambassadeur daarvoor op dit forum bent :P Je kunt niet alles hebben, dat begrijp ik ook wel. Je hebt er genoeg zie ik. Ik vind de FA-003 mooier, maar ik blijf wel liever in de prijsklasse van de FA-011. "Geniet" de omgeving erg van je met zo'n open headphone?

Ondertussen ben ik lekker wat threads aan het lezen en benieuwd hoe het zich verhoudt tot de Aiaiai.
Sennheiser vind ik een mooi merk, maar stiekem vind ik het ook wel leuk om iets onbekenders te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 11:09:
Thanks SlaadjeBla.

@Negakinu, op je Head-Fi profiel is te zien dat je die FA-011 niet hebt, hoe kan dat nou als jij de ambassadeur daarvoor op dit forum bent :P Je kunt niet alles hebben, dat begrijp ik ook wel. Je hebt er genoeg zie ik. Ik vind de FA-003 mooier, maar ik blijf wel liever in de prijsklasse van de FA-011. "Geniet" de omgeving erg van je met zo'n open headphone?

Ondertussen ben ik lekker wat threads aan het lezen en benieuwd hoe het zich verhoudt tot de Aiaiai.
Sennheiser vind ik een mooi merk, maar stiekem vind ik het ook wel leuk om iets onbekenders te hebben.
Ik heb de FA-011 een tijdje in huis gehad als onderdeel van een FA package. Ik had een set thuis en kon ze vergelijken. Ik heb tevens onlangs een hele stapel hoofdtelefoons verkocht omdat ik aan het uitdunnen ben. Liever een paar flagships dan een stapel middenmoters. :) Ben nu aan het werken aan mijn ultieme set.

Trouwens, de Brainwavz HM5 is dezelfde hoofdtelefoon als de FA-003 dus zeker het overwegen waard. En ja, een open hoofdtelefoon betekent dat je omgeving je muziek hoort. Niet zo erg als met een Grado though. :) De HM5/FA-003 is gesloten dus daar hoort niemand je mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 25-07-2012 11:57 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik snap het helemaal.
Verder kom ik steeds meer tegen, bijvoorbeeld jouw posts hier en op head-fi over de "kopie" van de Fisher Audio FA-006 bij Conrad, de renkforce CD-340 ( http://www.conrad.nl/ce/nl/product/305878/ )
Gezien de reviews over de FA-006 is dit een belachelijk goede prijs dus? Waarom dan nog 140 euro uitgeven aan de Brainwavz ( wat een groot ding btw :) ) of een FA-011 ?

Verder bedankt voor je adviezen, ik zit hier nu lekker te twijfelen tussen:

Groot:
Fischer Audio FA-011 (+/- 128,- headsound.de)
Brainwavz TM5 (+/-148,- headsound.de)

Subtieler:
Aiaiai TMA-1 (149,- bij i4 muzique)
Sennheiser HD25-1 (160,- Salland.eu)

Toch ook:
Denon DN-HP700 (118,90 bij Tonecontrol Haarlem)

Het is er nog steeds niet makkelijker op geworden, wel duidelijker.

[ Voor 35% gewijzigd door PatrickG op 25-07-2012 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Vandaag de TMA-1 binnengekregen, en mijn eerste indruk is prima! Vind mijn muziek heel lekker klinken door deze koptelefoon! Vele malen beter dan door de koptelefoons die ik in de stad heb geprobeerd. (Waaronder de marshall waar ik eerst over dacht.) Blij met mijn keuze tot nu toe! Heb nog niet heel lang geluisterd dusja.

Wel valt het me (alweer) tegen van feedback dat ik nu (inderdaad...) een verpakking heb gekregen zonder iPhone kabel. En dat is toch iets wat ik ga missen. (Ik ga er zeker even achteraan!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Negakinu schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Populaire suggesties:

Prijzen zijn indicatief.

Ik ben zelf ook echt heel erg gelukkig met mijn Brainwavz HM5. Zowel voor films, gaming als muziek.
[afbeelding]

Check ook eens de Fischer Audio FA-011.

[afbeelding]
De Audio Technica M50 zijn overigens 150 euro, iets meer dan je indicatieve prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:06:
Ik snap het helemaal.
Verder kom ik steeds meer tegen, bijvoorbeeld jouw posts hier en op head-fi over de "kopie" van de Fisher Audio FA-006 bij Conrad, de renkforce CD-340 ( http://www.conrad.nl/ce/nl/product/305878/ )
Gezien de reviews over de FA-006 is dit een belachelijk goede prijs dus? Waarom dan nog 140 euro uitgeven aan de Brainwavz ( wat een groot ding btw :) ) of een FA-011 ?

Verder bedankt voor je adviezen, ik zit hier nu lekker te twijfelen tussen:

Groot:
Fischer Audio FA-011 (+/- 128,- headsound.de)
Brainwavz TM5 (+/-148,- headsound.de)

Subtieler:
Aiaiai TMA-1 (149,- bij i4 muzique)
Sennheiser HD25-1 (160,- Salland.eu)

Toch ook:
Denon DN-HP700 (118,90 bij Tonecontrol Haarlem)

Het is er nog steeds niet makkelijker op geworden, wel duidelijker.
De FA-011 is niet door Conrad ingekocht en daarom niet voor belachelijk weinig te krijgen. De HM5 is gewoon een topper en het geld dubbel en dwars waard. Niet te vergelijken met de CD-340/FA-006.

De HD25-1 II is trouwens goedkoper te krijgen dan 160,-. Check ook eens Thomann, Feedback of Ebay. Ik zelf heb hem voor 75,- van Marktplaats. ;)

Trouwens, als je bij Headsound mijn naam noemt en zegt dat je van Tweakers komt krijg je korting. Eigenaar is een aardige gast die Tweakers een mooie community vindt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:55:
[...]

De Audio Technica M50 zijn overigens 150 euro, iets meer dan je indicatieve prijs :)
Ze waren een paar maanden geleden 115,- bij Midtown in Rotterdam. Jammer dat ze in NL nu weer zo duur zijn. Ebay?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

PatrickG schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:25:
Je hebt inderdaad twee keuzes bij bijvoorbeeld de DT770, 250 ohm en 80 ohm. Zoals je zei is de eerste goedkoper. Maar is 80 ohm niet teveel voor een iphone en simpele computeraansluiting? Die Pioneer heeft 45 ohm. Ik heb er totaal geen verstand, begin bepaalde dingen pas net te begrijpen vandaar de interesse.
Dat is niet het onderscheid waar ik op doelde. Je hebt bij beyer's DT700 serie een onderverdeling in de PRO versie en een consumentenversie ('Edition 2005'). Die laatste is gewoonlijk duurder dan de eerste, terwijl de 1e imo juist ook beter is. (Niet qua geluid overigens-- da's identiek.)

De DT770 kun je krijgen in 250, 80 en tijdelijk ook in 32Ω. De 250Ω is idd teveel gevraagd voor een iPhone, maar de 32Ω is ervoor gemaakt.
En een studio-hoofdtelefoon is dus niet te neutraal voor thuisgebruik?
Nope.
Het gaat mij voornamelijk om waanzinnig audio geluid, alles horen en de emotie van muziek voelen. Daarnaast ook een geweldige film-beleving en het is mooi meegenomen als hij het goed doet tijdens occasioneel gamen. Wellicht kan dat allemaal niet makkelijk gecombineerd worden, dan zij het zo :)
Dan zit je met een 880 of 990 het best. De 770 is gesloten en daar zit (altijd, overigens) een iets ander geluid aan. Overigens nog steeds uitstekend. Ik heb zowel een 880pro als een 770pro :P
Ik vind het niet erg om wat bij te leggen voor de DT770 (139,00), dat is beter dan niet eigenlijk wat teleurgesteld te zijn. Nu ben ik nog steeds de Dire Straits aan het luisteren en je hoort hem gewoon kraken.. Pioneer zet voornamelijk in op Bass inderdaad.
De DT770 heeft ook een sterke bass, maar dan op een goede manier.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
CyBeR schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Dan zit je met een 880 of 990 het best. De 770 is gesloten en daar zit (altijd, overigens) een iets ander geluid aan. Overigens nog steeds uitstekend. Ik heb zowel een 880pro als een 770pro :P
Ik heb zelf een DT880 250ohm en zou die niet heel snel aanraden aan iemand die geen goede versterker heeft. Tevens gebruik ik hem zelf niet vaak vanwege de spike rond 9khz. Doet gewoon pijn aan mijn oren met matig gemasterde muziek. Met klassiek en soundtrack is hij wel erg goed trouwens maar daar luister ik niet de hele dag naar. :) De DT990 heb ik niet gehoord maar ik lees vaak dat mensen de treble ook erg schel vinden. Wat zijn jou ervaringen hiermee?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Touchdomex schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:28:
[...]

klopt. Voor nog meer variatie in instrumenten is ill communication van beasty boys ook een optie.

Muziek die het meeste vergt is natuurlijk klassieke muziek :-) messiaen/durufle (relatief moderne klassieke muziek, igg 20e eeuw, orgel), muziek van saint colombe (oom het laag te testen en de klank), vocaal met monteverdi en een willekeurige symphonie uit de romantiek voor de complexiteit :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 20:26
SlaadjeBla schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:51:
[...]

Ik heb de Sennheiser 598 vluchtig geluisterd en was erg onder de indruk. Ik heb een HD 580 die, als ik het goed onthouden heb, een stapje boven de HD 598 zit. Ik heb maar kort kunnen luisteren, maar ik denk dat ik ze in een blinde test niet van elkaar zou kunnen onderscheiden. Ik vind het een erg goede headphone.

Bouwkwaliteit schijnt wel matig te zijn. Er kunnen scheurtjes in de overgang tussen hoofdband en schelpbevestiging ontstaan. Of je daar ook last van hebt, weet ik niet.
Zelf heb ik de HD598 en de geluidskwaliteit is erg goed, de bouwkwaliteit is wat minder. Bij navraag over de haarscheurtjes heb ik de HD598 pas besteld, want de nieuwe lichting (alles na begin 2011 dacht ik) heeft een iets andere samenstelling van het plastic in de hoofdband/schelp wat de scheurtjes zou moeten voorkomen. Ik bezit dus zo'n HD598 van die nieuwe lichting en ik gebruik hem dagelijks (waaronder veelal portable, dus ook in een tas etc.) en hij is nog als nieuw, geen enkel scheurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
T voordeel van sennheiser is ook dat je elk deeltje los kan bestellen. Stel je headband is kapot dan kan je een vervanger krijgen. (kopen eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Omaatjehenk schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 19:43:
[...]

Zelf heb ik de HD598 en de geluidskwaliteit is erg goed, de bouwkwaliteit is wat minder
Ik heb de HD598 nog nooit gehoord! Schandelijk eigenlijk, gezien ik bijna alle Senn's in de 5xx serie heb of gehad heb. Iedereen zegt dat hij heel anders klinkt dan je gewend bent van Sennheiser. Veel Grado-achtiger. Misschien dat ik hem eens een keer 2e hands oppik, een weekje naar luister en dan aan mijn vriendin doneer. Die draagt dat kleurtje wel. Ik niet. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al enige tijd aan het rondneuzen naar een hoofdtelefoon. Een belangrijke beperkende factor is de prijs, echter wil ik voor het budget dat ik heb het beste eruit halen. De oorkussens van mijn huidige computer koptelefoon beginnen te schilferen wat niet erg prettig is. Ik ben op zoek naar een gesloten koptelefoon. Ik heb al research gedaan en heb nu een lijst met potentiële koptelefoons gemaakt, misschien kunnen jullie mij helpen met de keuze.

Muziek genres: ambient, trance, chillout, populaire muziek en klassiek (bijv Philip Glass). Verder moet ik er ook goed Youtube, films en series mee kunnen beluisteren.
Portable: Nee, enkel voor thuisgebruik bij laptop.
Type: Gesloten en over ear.
Soort geluid: Ik denk dat ik hou van een warm geluid. De koptelefoon moet goede diepe bass aankunnen maar het moet niet overheersend worden.
Comfort: Ik draag de koptelefoon dagelijks vele uren dus hoog comfort is essentieel.
Budget: Max 100 euro maar liever goedkoper.

Ik heb zelf al een soort van lijstje, maar ik sta zeker open voor andere koptelefoons. Zo heb ik bijvoorbeeld nog geen Sennheiser erbij staan en zijn er vast ook nog andere koptelefoons die een plaatsje in mijn lijst verdienen.

- Philips Uptown (70eu)
Opmerking: Kabel wat aan de dunne kant en ik dacht te hebben gehoord dat de inline volumeregelaar een zwak punt is. Dit aspect doet mij twijfelen. Bass schijnt wel goed te zijn.

- Creative Aurvana Live! (50eu)
Opmerking: Goedkoper dan de rest en schijnt een prima aankoop te zijn. Deze reviewer staat hoog aangeschreven op Head-fi.org: http://www.innerfidelity....lassic-reincarnate-page-2 Bass schijnt echter niet echt heel diep te zijn zoals je dat eigenlijk wel nodig hebt bij trance/ambient.

- Sony XB500 (40eu)
Opmerking: Toegevoegd. Voldoet (http://www.innerfidelity....tra-bass-headphonespage-2). Prijs, bass gericht maar wellicht too much. Wel comfortabel.

- Panasonic RP-HTF600 (+ Beyerdynamic oorkussens)

Mogelijke afvaller:
- KRK KNS-6400 (98eu)
Opmerking: Via Head-fi maar heb nog niet dat hele topic gelezen. Schijnt vrij goede bass te hebben, althans volgens de ene review wel en de andere noemt de 6400 juist shy on bass... (http://www.head-fi.org/t/...mpressive-99-giant-killer en http://www.head-fi.org/pr...o-headphones/reviews/5632). Daar het bedoeld is als studio monitor ben ik bang dat het geen warm geluid geeft. Hoger in prijs dan de rest. Schijnt comfortabel te zijn.

Afvallers:
- Shure SRH-440 (75eu)
Opmerking: Volgens mij is dit een middle of the road koptelefoon. Schijnt beter te presteren met oorkussens van de SRH-840. Weinig bass.

- Koss Pro DJ 100 (65eu)
Opmerking: Schijnt niet comfortabel te zijn voor langdurig gebruik. Verder schijnt deze een 'natural, clean sound' te leveren. Vandaar dat deze afvalt.

- Ultrasone Hfi 580
Opmerking: Niet langer te verkrijgen voor 99 euro. Helaas want schijnt een epic bass te hebben volgens Head-fi. Schijnt niet erg comfortabel te zijn.

Zoals je ziet is het nog niet makkelijk. Omdat ik eigenlijk een koptelefoon zoek die zowel klassiek goed kan weergeven en ook elektronische muziek met diepe bassen. Ik heb nu een Microsoft LifeChat LX-3000 en die kan ik zonder problemen de hele dag op hebben, een dergelijk comfort niveau zoek ik dus ook weer bij de nog aan te schaffen koptelefoon.

Edit:
Ik heb wel eens een Beyerdynamic koptelefoon op gehad maar het comfort vond ik beduidend lager dan de Sennheiser HD598. Dat is mijn mening in elk geval.

Edit2:
De eerder genoemde Denon HP700 klinkt ook aantrekkelijk helaas te duur :(. Verder nog de Audio Technica ATH-T500 en Sennheiser HD428 tegengekomen behoeft nog wat meer uitzoek werk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2012 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Ik zou voor de studio monitor met goede bass gaan.
Of hard doorsparen (net veel geld gespendeerd, en ti's echt geweldig)
Of goede in-ears (relatief goedkoper voor geluidskwaliteit, bv shure ie-3

Zelf luisteren blijft het beste... Maar dat is idd niet eenvoudig.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Hmm.. Onder de goedkope koptelefoons nog een pareltje die ook leuk is voor op het werk: de Sennheiser PX100 II. De bas daarin is behoorlijk prominent en naar mijn idee amper muddy. Het hoog is ietsje minder.

Het single-sided kabeltje is ook erg fijn, dat was met de 1e versie niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Des te meer ik lees des moeilijker wordt het om een keuze te maken :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:43:
HET blijft een moeilijke keus. Heb je geen hobo hifi in de buurt dan? Zelfs al zou je geen koptelefoon vinden of te dure luisteren dan heb je altijd vergelijkings materiaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
ChicaneBT, zie de aanbevelingen die ik heb gehad. Volgens mij zit je er niet ver naast qua eisen en gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Sennheiser HD580 op Marktplaats. Hoogste bod is nu 75. Die Dolby Surround voorversterker is leuk meegenomen, zeker als je films kijkt.

http://link.marktplaats.nl/569153323

Leuk linkje over die Dolby versterker:
http://rockgrotto.proboar...&action=print&thread=5580

Ik zou hem bijna zelf gaan kopen, alleen heb ik al een HD580. O+

Woo! En hier een DT770. Marktplaats blijft je vriend.
http://link.marktplaats.nl/575009386

Ok nog eentje en dan hou ik op, een HD598. Zelf nooit gehoord maar de recensies zijn overwegend positief:
http://link.marktplaats.nl/579464633

Onder 100 euro kun je met geen van deze een buil vallen denk ik. Herstel: weet ik. :P

[ Voor 42% gewijzigd door Negakinu op 26-07-2012 23:31 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 22:56:
[...]

HET blijft een moeilijke keus. Heb je geen hobo hifi in de buurt dan? Zelfs al zou je geen koptelefoon vinden of te dure luisteren dan heb je altijd vergelijkings materiaal ;)
Niet waar ik woon. In de buurt wel dus als ik in een van die steden kom dan kan ik er langs gaan :). Maar het is sowieso goed om eerst je goed in te lezen :).
PatrickG schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:04:
ChicaneBT, zie de aanbevelingen die ik heb gehad. Volgens mij zit je er niet ver naast qua eisen en gebruik :)
Meeste vallen buiten het budget. Heb jij al een keus gemaakt?

@Negakinu
Thanks voor de tip. Een tweedehands koptelefoon lijkt me echter niets dus dat gaat het voor mij niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:42:

@Negakinu
Thanks voor de tip. Een tweedehands koptelefoon lijkt me echter niets dus dat gaat het voor mij niet worden.
Als het om hygiëne redenen is, je kunt altijd nieuwe pads kopen. Ik zie verder eigenlijk geen bezwaar. Bijna mijn hele collectie is 2e hands gekocht en de meesten waren nauwelijks aangeraakt in de studio of het huishouden waar ze vandaag kwamen. Ik zou zelf niet snel een tweedehands pc ofzo kopen, maar een hoofdtelefoon is OF kapot OF hij doet het. Je kunt heel makkelijk herkennen of hij defect is of niet. Ieder z'n ding! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Stop er dan ook mee... Het helpt namelijk niet echt.

Uiteindelijk zal je toch moeten passen...

Uiteindelijk heb ik zo 30 hoofdtelefoons gepast, beetje wat op de interwebz gelezen, maar dat helpt ook maar zoveel...

Ik heb studio hoofdtelefoons van 80-400 euro vergeleken op wat ik dagelijks wilde gebruiken en mij beviel de pasvorm en het materiaal van KRK het meest. Ik heb met zoveel vergelijkingsmateriaal zat op te merken over deze hoofdtelefoons. (6400 en 8400). Ik heb mensen horen zeggen dat ze identiek klinken. Leuk, maar dat is in mijn twee exemplaren totaal niet het geval. De 6400 heeft warmere bas, de 8400 is wat klinischer en heeft scherper en zuiverder hoog, ondanks dat ze intern vrijwel gelijk zouden moeten zijn.

Kijk toch vooral uit naar studio hoofdtelefoons, DJ hoofdtelefoons zitten strakker, zodat ze op je hoofd blijven zitten (uitzonderingen daargelaten).

Maar goed, ik kan hier nog meer schrijven over mijn mening rondom een tiental goede hoofdtelefoons die ik heb versleten over de afgelopen paar jaar en al helemaal over de 100en die ik heb gebruikt en geprobeerd. Het blijft mijn mening en velen delen die niet. Ik houd nou eenmaal van KRK, Seasonic en Technics (Panasonic). Wat niet wegneemt dat Pioneer en Sony spul maken dat ik koop en met plezier gebuik.
Er zijn mensen die bij Sehnheisser zweren, of Bayer of AKG. Maar bij rechtstreekse vergelijkingen pak ik toch eerder een ander merk. Hoewel, Sehnheisser reference series zijn wellicht gewoon toch echt "het beste", maar goed, >€400 is voor mij te gek. En ik weet dat er genoeg merken zijn die daar beginnen... Ik begin daar niet aan persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djunicron schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 00:56:
[...]

Stop er dan ook mee... Het helpt namelijk niet echt.

Uiteindelijk zal je toch moeten passen...

Uiteindelijk heb ik zo 30 hoofdtelefoons gepast, beetje wat op de interwebz gelezen, maar dat helpt ook maar zoveel...

Ik heb studio hoofdtelefoons van 80-400 euro vergeleken op wat ik dagelijks wilde gebruiken en mij beviel de pasvorm en het materiaal van KRK het meest. Ik heb met zoveel vergelijkingsmateriaal zat op te merken over deze hoofdtelefoons. (6400 en 8400). Ik heb mensen horen zeggen dat ze identiek klinken. Leuk, maar dat is in mijn twee exemplaren totaal niet het geval. De 6400 heeft warmere bas, de 8400 is wat klinischer en heeft scherper en zuiverder hoog, ondanks dat ze intern vrijwel gelijk zouden moeten zijn.

Kijk toch vooral uit naar studio hoofdtelefoons, DJ hoofdtelefoons zitten strakker, zodat ze op je hoofd blijven zitten (uitzonderingen daargelaten).

Maar goed, ik kan hier nog meer schrijven over mijn mening rondom een tiental goede hoofdtelefoons die ik heb versleten over de afgelopen paar jaar en al helemaal over de 100en die ik heb gebruikt en geprobeerd. Het blijft mijn mening en velen delen die niet. Ik houd nou eenmaal van KRK, Seasonic en Technics (Panasonic). Wat niet wegneemt dat Pioneer en Sony spul maken dat ik koop en met plezier gebuik.
Er zijn mensen die bij Sehnheisser zweren, of Bayer of AKG. Maar bij rechtstreekse vergelijkingen pak ik toch eerder een ander merk. Hoewel, Sehnheisser reference series zijn wellicht gewoon toch echt "het beste", maar goed, >€400 is voor mij te gek. En ik weet dat er genoeg merken zijn die daar beginnen... Ik begin daar niet aan persoonlijk.
Hoe omschrijf jij de bass bij de 6400?

Ik had eigenlijk moeten stoppen met rondkijken inderdaad... maar je blijft lezen :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:20:
[...]

Ik had eigenlijk moeten stoppen met rondkijken inderdaad... maar je blijft lezen :X.
En dat rondkijken en lezen is best leuk, toch :)
Ik hoop een tweedehands sennheiser hd25-1 te kunnen scoren, al heb ik nog geen nette aanbieder gevonden. Het moet eigenlijk ook wel in de buurt zijn, dan kan ik hem zien en horen.
En zoals Negakinu al zegt, why not. Voor mij dan. Het scheelt zoveel geld.

Daarnaast zou ik denk de Fischer Audio FA-011 kopen via die duitse website die hier vaak wordt genoemd. Zeker als je er niet meer over straat hoeft ivm de grootte.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickG op 27-07-2012 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:58

Gotez

42

Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe Denon AH-D7100 Artisan koptelefoon. Heb zelf de 5000 en ben erg tevreden, maar deze ziet er wel interessant uit. De meeste koptelefoons in dit segment zijn open, maar gelukkig heeft Denon een paar hele mooie gesloten modellen. Iemand anders ervaring met mooie gesloten modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Gotez schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 08:59:
Ik ben heel benieuwd naar de nieuwe Denon AH-D7100 Artisan koptelefoon. Heb zelf de 5000 en ben erg tevreden, maar deze ziet er wel interessant uit. De meeste koptelefoons in dit segment zijn open, maar gelukkig heeft Denon een paar hele mooie gesloten modellen. Iemand anders ervaring met mooie gesloten modellen?
Ik heb alleen ervaring met de D2000. Erg goede bouwkwaliteit, mooie afwerking, flinke bass en een heel direct geluid. Beetje tussen Grado en Sennheiser in qua soud. Ik zelf ben echter toch voor een Senn gegaan.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 01:20:
[...]

Relatief warm (zeker voor KRK), volledig en absoluut niet aangedikt. Gewoon wat erin zit, meer niet. Hij laat de bass lekker smooth, wat bij langzamere platen als YouTube: XXYYXX - About You [directed by VASH] HD wel zo prettig is. Ook dingen als de bassist van b.v. de Peppers of Black Keys komt gewoon erg goed over, het verdrinkt nergens. Jazzliefhebbers zouden beter af zijn met de 8400 of in het algemeen bij AKG, maar ik zie dat niet zo in.
Als je van zwaardere dans bassen houd, YouTube: Dubsidia ft. Goldfish & Blink - Kill Putih Putih (Jacob van Hage MASHUP), die diepe klappers van de intro kan ie prima aan.

ECHTER: Vergelijk het niet met een Sony V700, want dan lijkt het inderdaad alsof er helemaal geen bas in zit. Maar goed, die zijn zo modderig als het maar kan... Ditto met m'n RP-1210DJ van Technics, ondanks de kleinere driver klinkt bas gewoon veel agressiever, ondanks de kleinere drivers. Maar dat is dan ook helemaal het punt dan die hoofdtelefoon. Eigenlijk zit in mijn beleving alleen iets als een Sehnheisser HD25 daar tussenin.

Maar het comfort van alle hoofdtelefoons die ik zojuist noem doet gewoon onder voor de KNS 6400 en 8400. Na even om pluggen net tussen de V700, 1210 en de 8400 hier achter m'n bureau weet ik altijd meteen weer waarom ik de 8400 als daily bureau driver gebruik. Mixen met de 8400 is daarin tegen waardeloos...

Waarschuwing: Als je goed luistert hoor je met zowel de 6400 als 8400 duidelijk mp3-artefacten en matige opnames. Iets van stockvis recordings luisteren en daarna een kleine productie, kan nogal verontrustend werken. Ik heb overigens niet de gelinkte youtube clips gebruikt voor de geluidsvergelijking, maar de originele werken (beatport 320kb/s en bandcamp 320 vbr (eigenlijk 362kb/s)).

Als je ergens gaat luisteren, neem vooral eigen goed bekende favoriete werken mee, luister naar de details in de muziek, het totaalplaatje van de kleuring en of het gewenste dynamisch bereik gehaald wordt.

Wat ik b.v. gebruik is:

YouTube: Captain Phoenix - Pistols and Hearts (The Bloody Beetroots Remix) - Wordt het dynamisch bereik gehaald? Er zijn weinig drukkere platen waarvan ik de details zo goed ken.
De voorgaande 2 nummers vind ik ook altijd waardevol eens te horen.
Chilli Peppers: Stadium Arcadia: Goed opgenomen, kleuring is naar mijn mening goed te horen, wellicht omdat ik die CD grijs heb gedraaid... Wet Sand is voor mij altijd een beetje en benchmark.https://www.youtube.com/watch?v=CWNDW5KtiKk
(deze klinkt WALGELIJK gezien de kwaliteit van de youtube clip)
Ditto met Smoove & Turrell, ik weet gewoon hoe de stemmen moeten klinken, ondanks dat de album opname niet echt geweldig is. (voorbeeldje: YouTube: Smoove & Turrell - Slow Down [OFFICIAL VIDEO HD])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik vond zelf de KRK 8400 ook geweldig klinken. Beter dan mijn ath-m50 (past beter bij mijn voorkeur) Had hem ook bijna gekocht tot ik hem op mijn cowon J3 probeerde. Gelukkig niet gedaan omdat ik hem later alleen voor portable wil gebruiken. o.a. op school en onderweg enzo icm mijn Cowon. Daar klonk die toch veeel minder goed dan op mijn e10. De ath m-50 heeft gewoon als groot nadeel dat de schelpen draaien. Daardoor kan ik hem niet om mijn nek houden.
Het geluid van de m-50 vond ik zelf wat aan de dunne kant. Muziek als johnny cash met zijn zware lage stem wou ik toch wat zwaarder hebben.

Maar is de kns 6400 misschien een goed alternatief voor portable? Is het de moeite waard om te luisteren of zit er echt een groot verschil in kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heilige Kaas schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:03:
Maar is de kns 6400 misschien een goed alternatief voor portable? Is het de moeite waard om te luisteren of zit er echt een groot verschil in kwaliteit?
Meh, nou nee, het zijn naar mijn idee beide niet echt "outdoor" modellen. Ik heb m'n 6400 nu niet hier liggen, maar buiten dat ie iets kleiner is, zijn ze naar mijn idee vrijwel gelijk, behalve in geluid en kabel.

Punt is, de kabel en de pasvorm zijn gewoon niet echt voor mobiel gebruik bedoeld. De schelpen van beide kantelen trouwens, hoewel maar één kant op... Als je de hoofdtelefoon naar voren laat glijden, b.v. op de fiets, dan valt ie van je hoofd af. Als je em strak op zet valt dat mee, maar dan ga je de twee pads aan de band op den duur (negatief) voelen. Daarnaast is de kabel stug en er is geen kortere soepele (mobiel duurzame) versie verkrijgbaar momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Heilige Kaas schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:03:
Ik vond zelf de KRK 8400 ook geweldig klinken. Beter dan mijn ath-m50 (past beter bij mijn voorkeur) Had hem ook bijna gekocht tot ik hem op mijn cowon J3 probeerde. Gelukkig niet gedaan omdat ik hem later alleen voor portable wil gebruiken. o.a. op school en onderweg enzo icm mijn Cowon. Daar klonk die toch veeel minder goed dan op mijn e10. De ath m-50 heeft gewoon als groot nadeel dat de schelpen draaien. Daardoor kan ik hem niet om mijn nek houden.
Het geluid van de m-50 vond ik zelf wat aan de dunne kant. Muziek als johnny cash met zijn zware lage stem wou ik toch wat zwaarder hebben.

Als ik jouw berichten de laatste tijd lees, en de manier waarop je je voorkeur omschrijft, begin ik te denken dat jij misschien iemand bent die die nieuwe Philips hoofdtelefoons goed zou vinden. Ik zou eens naar de Uptown, M1, Downtown en Fidelio gaan luisteren! :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevallig of de hoofdband van de sennheiser HD-25 SPII ook op de cans van de sennheiser HD-25 1 II's past?

Lijkt me best wel prettiger voor onderweg, als ik de hoofdtelefoon even om mijn nek moet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Negakinu schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:55:
[...]

Als ik jouw berichten de laatste tijd lees, en de manier waarop je je voorkeur omschrijft, begin ik te denken dat jij misschien iemand bent die die nieuwe Philips hoofdtelefoons goed zou vinden. Ik zou eens naar de Uptown, M1, Downtown en Fidelio gaan luisteren! :)
Die uptown is wel echt schitterend! Die fidelio m1 is misschien ook wel een optie. Ik ga ze zeker beluisteren! Als ik wat vind mag mijn m50 weer in de verkoop. Drie maanden oud en in perfecte staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Heilige Kaas schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:56:
[...]

Die uptown is wel echt schitterend! Die fidelio m1 is misschien ook wel een optie. Ik ga ze zeker beluisteren! Als ik wat vind mag mijn m50 weer in de verkoop. Drie maanden oud en in perfecte staat!
Ik heb zelf een Philips Uptown liggen hier en ik denk ook wel dat het voor jou een mooie koptelefoon kan zijn, voor het geld klinkt het sowieso erg goed en het comfort is gewoon echt geweldig. :)

Ik gebruik hem zelf ook portable en mijn Xperia S heeft totaal geen problemen met het aansturen dus dat moet met jouw Cowon wel goed komen.

De kabel wordt vaak als een nadeel genoemd en daar kan ik wel in komen, de kabel is vrij dun (maar is wel écht anti-tangle, je hoeft er alleen maar even aan te trekken en alles is weer recht) en de volume control is wel echt bagger maar daar merk je niks van als je hem gewoon op maximaal laat staan en alles via je bron regelt.

Op head-fi is er wel iemand die ze met de KRK-8400 vergelijkt en hij zegt er dit over:

I've had my Uptowns for about a week. Took three listening sessions at Best Buy to convince me that they were worth buying. I really like them. They make my KRK KNS-8400s sound thin and weak. They are perhaps lacking a bit in clarity, though, and I think the 8400s win in that department. Like others have said, they're a bit on the warm, bassy side, but still quite enjoyable; they're exceedingly comfortable and look nice; and the cable's a bit odd. It's difficult to find headphones which are slightly bass heavier than neutral, but still have decent clarity. I think they're keepers (until something else comes along:P).

Ik weet natuurlijk ook niet hoe betrouwbaar dit is maar het is misschien leuk om te weten wat anderen er van vinden. :P
Ik ben het eigenlijk wel eens met zijn omschrijving in ieder geval.

[ Voor 49% gewijzigd door Redblader op 28-07-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik was er in eerste instantie niet zo in geinteresseerd (persoonlijk gevoel, absoluut niet objectief), maar die Uptwon schijnt wel een goed ding te zijn en hij is maar 70,-.

http://www.head-fi.org/t/...-uptown-vs-hm5-ath-ad2000

Eindoordeel:
At the end of the day, my overall experience with the Philips Uptown has been fantastic. They are extremely comfortable and very enjoyable to listen to as a whole. They don't make me miss my AD2000s at all when not at home. I think they make good all-rounders, as I didn't come across any genre that I found particularly lacking with them. Although I will be selling them for financial reasons, they would have made a great portable headphone for use around campus.
Ook mooi:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.head-fi.org/b/b8/b80629b8_UptownAirial.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik dus het probleem met Head-fi. Hier zet iemand de Uptown af tegen de Sony ZX700 en vindt dat de Sony beter klinkt. http://www.head-fi.org/products/sony-mdr-zx-700/reviews/6997

Op zich zou dit voor mij ook een optie zijn alleen heb ik gelezen dat deze vervelend zitten als je een brildrager bent. En vervolgens schrijft weer iemand anders dat hij ze ook draagt met een bril en er na een uur dragen nog geen last van heeft gehad. Dus ja echt verhelderend werkt het ook weer niet.

Zelfde prijsklasse als de Uptown (70euro): pricewatch: Sony MDR-ZX700 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:39:
Dat vind ik dus het probleem met Head-fi. Hier zet iemand de Uptown af tegen de Sony ZX700 en vindt dat de Sony beter klinkt. http://www.head-fi.org/products/sony-mdr-zx-700/reviews/6997

Op zich zou dit voor mij ook een optie zijn alleen heb ik gelezen dat deze vervelend zitten als je een brildrager bent. En vervolgens schrijft weer iemand anders dat hij ze ook draagt met een bril en er na een uur dragen nog geen last van heeft gehad. Dus ja echt verhelderend werkt het ook weer niet.

Zelfde prijsklasse als de Uptown (70euro): pricewatch: Sony MDR-ZX700 (Zwart)
Het probleem is een beetje dat geluid natuurlijk erg subjectief is, deze review vindt het geluid van die ZX700 bijvoorbeeld te steriel terwijl die reviewer op Head-fi dat neutrale geluid juist mooi vindt.

Ik kan ook niet vergelijken aangezien ik alleen het geluid van de Uptown ken, ik kan alleen maar zeggen dat de Uptown zich niet hoeft te schamen naast mijn Ultrasone HFI-780 die 2x zo duur was :) (hoewel de Ultrasone nog altijd wel iets beter klinkt maar dat mag ook wel voor dat geld. :P)

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik met de Uptown voor het eerst MP3 artifacts heb gehoord, bij sommige liedjes die ik heb was het me nog nooit opgevallen en alles boven 192kbps stoorde me nooit maar nu merk ik het jammer genoeg wel, toch maar FLAC gaan downloaden. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 28-07-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb net de Grado SR60i binnen. Stond een advertentie op marktplaats van een nieuwe. Op het eerste gehoor lekker helder geluid en goede bass, maar ben nog aan het werk. Vanavond verder testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Begin toch wel heel nieuwsgierig te worden naar die uptowns! Er word gezegd dat ze nog warmer zijn dan de kns 8400, maar hoe warm zijn ze vergeleken met de senneheiser hd650?

En die fidelio m1 lijkt me ook wel wat als ze me echt aanspreken en het comfort goed is. Ik ben totaal geen fan van on ear en volgens mij heeft die ook nog draaiende schelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige Kaas schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:27:
Begin toch wel heel nieuwsgierig te worden naar die uptowns! Er word gezegd dat ze nog warmer zijn dan de kns 8400, maar hoe warm zijn ze vergeleken met de senneheiser hd650?

En die fidelio m1 lijkt me ook wel wat als ze me echt aanspreken en het comfort goed is. Ik ben totaal geen fan van on ear en volgens mij heeft die ook nog draaiende schelpen.
Is dat zo moeilijk dan dat ze warmer zijn dan de KNS 8400?

Ik vraag me overigens af waar de Uptowns te beluisteren zijn. Bij winkels als een Dixons kun je niet luisteren, idem voor computerwinkels en winkels als Saturn en Mediamarkt staat naar mijn ervaring het geluid altijd te hard en is de muziek ook niet al te prettig.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Ik vraag me overigens af waar de Uptowns te beluisteren zijn. Bij winkels als een Dixons kun je niet luisteren, idem voor computerwinkels en winkels als Saturn en Mediamarkt staat naar mijn ervaring het geluid altijd te hard en is de muziek ook niet al te prettig.
Gewoon bestellen bij een winkel met goeie service en terug sturen als ze niet bevallen? :)

Moet ik er wel bij zeggen dat als je dit bij de Uptowns probeert dat je een beetje zal moeten klooien om die verpakking niet stuk te maken, dat ding is verschrikkelijk om open te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Volgens mij kan je bij media markt gewoon op eigen source aansluiten als je het een beetje aardig vraagt.

Edit: Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik hem gewoon zal gaan halen. Hij is ook maar 70 euro op deze site.

[ Voor 23% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-07-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Heilige Kaas schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:53:
[...]

Volgens mij kan je bij media markt gewoon op eigen source aansluiten als je het een beetje aardig vraagt.

Edit: Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik hem gewoon zal gaan halen. Hij is ook maar 70 euro op deze site.
Op een andere site scheelt het nog een paar eurotjes ;-)
Andere winkels hebben wel iets meer service volgens mij.

pricewatch: Philips Uptown (Bruin, Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Heilige Kaas schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 17:53:
[...]

Wel levertijd onbekend op die site. ;)

Ik zou zeggen gewoon doen, ik heb er zelf nog 99 euro voor betaald bij Coolblue een tijdje terug en ook voor die prijs ben ik er erg tevreden mee. :)

Hier zijn ze zelfs iets goedkoper, het lijkt er op dat bijna elke site dezelfde levertijd heeft:

http://www.micro-mail.nl/...OpenFrameset&ARTNR=164851
http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=188836

Edit: ze staan dus kennelijk ook al in de pricewatch (sinds 27 Juli :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Redblader op 28-07-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Weet iemand overigens waar je de betere kussentjes voor de Grado SR60i kunt bestellen voor weinig? De kussens van de duurdere modellen dus...

Deze dus: http://www.hi-stands.eu/s...20000110&aid=2249&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
PatrickG schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:15:
Weet iemand overigens waar je de betere kussentjes voor de Grado SR60i kunt bestellen voor weinig? De kussens van de duurdere modellen dus...

Deze dus: http://www.hi-stands.eu/s...20000110&aid=2249&lang=NL
Misschien heb ik wel tweedehandse voor je. Iemand die ik ken heeft ze vervangen. (van de rs2i)

Edit:

Zal die uptown geen grote downgrade zijn van mn m-50? Hmm twijfels, het lijkt mij wel slim om hem te luisteren maar in principe kan ik hem terug sturen naar de winkel toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Heilige Kaas op 28-07-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ik heb een HDJ-500 van pioneer beluisterd en teruggestuurd. De verpakking heel netjes opengemaakt enzo. Je hebt in principe 14 dagen om hem terug te sturen ivm de wet koop op afstand. Het artikel moet wel verkoopbaar blijven. Bax-shop doet er totaal niet moeilijk over volgens mij, maar die verkopen geen Philips.

Als je uit het lijstje van mij een aanbieder met positieve review selecteert moet het wel goed gaan. Bax-shop geeft je zelfs een retourformulier met antwoordnummer, dus je hoeft de verzending niet eens te betalen.

En over die oorkussentjes: graag :)
Laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
PatrickG schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 18:32:
Ik heb een HDJ-500 van pioneer beluisterd en teruggestuurd. De verpakking heel netjes opengemaakt enzo. Je hebt in principe 14 dagen om hem terug te sturen ivm de wet koop op afstand. Het artikel moet wel verkoopbaar blijven. Bax-shop doet er totaal niet moeilijk over volgens mij, maar die verkopen geen Philips.

Als je uit het lijstje van mij een aanbieder met positieve review selecteert moet het wel goed gaan. Bax-shop geeft je zelfs een retourformulier met antwoordnummer, dus je hoeft de verzending niet eens te betalen.

En over die oorkussentjes: graag :)
Laat maar weten.
Bax-shop is echt een geweldige winkel, maar die hebben dan ook als 1 van de weinige webshops een 30 dagen "niet-goed-geld-terug" garantie wat gewoon erg fijn is als je koptelefoons wilt proberen. :)

Ik ken zo uit mijn hoofd niet snel een andere winkel die dezelfde service biedt en wel Philips in het assortiment heeft jammer genoeg.

ik hoor van Coolblue ook alleen maar goede verhalen vooral qua service maar daar kost de Philips wel 99 euro, dus toch een stuk duurder vergeleken met de goedkopere winkels. (toen ik hem kocht hadden nog maar erg weinig winkels hem dus toen was de keuze snel gemaakt :) )
Pagina: 1 ... 19 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is echt bedoeld voor headphones voor studio / thuisgebruik.

Geen "dopjes/oortjes"! Naar dit topic voor dopjes/oortjes.