Toon posts:

Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:10
Ah, ok, het maakt niet uit of er gewoon op een normale manier zonder enige problemen gediscussieerd wordt in het xbox topic, dan komt er wel een PlayStation fanboy hier klagen en wordt alsnog alles weg gehaald. Check.
Geen kritiek naar de mods overigens, ik begrijp het helemaal, alleen erg jammer dat het vanwege *kuch* bepaalde personen *kuch* weer nodig blijkt te zijn.

Gamertag: FinrazielNL

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Het gaat beide kanten op 'fout', daar hoeven wat mij betreft hier geen namen en rugnummers aan gehangen te worden. Vandaar dat er in principe de regels is geen Sony/Playstation in het Xbox topic, en vice versa. Dat is bij het Xbox topic afgelopen dagen misschien niet strikt genoeg gehanteerd, maar vandaar wel mijn voorstel om deze overname etc in een apart topic te bespreken, dan blijven de gewone topics daar schoon van.

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Éen aantal dingen zijn over het algemeen gewoon heel duidelijk. Het mening modden (de mond snoeren omdat het niet in jou straatje past) en schijnbaar kan de XSX topic pagina's lang doorgaan met een obsessie hebben op Sony/PlayStation en het een zielig clubje vinden die ze games heeft ontnomen...allemaal beetje zielige onderbuik gevoel wat zich daar afspeelt.

Maar zodra er ook maar 2 posts staan die over weet ik veel Gamepass of de aankoop staan in de PS5 topic...bam meteen zijn die weg (oke niet meteen, maar wel erg snel).

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:28
Finraziel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:01:
Ah, ok, het maakt niet uit of er gewoon op een normale manier zonder enige problemen gediscussieerd wordt in het xbox topic, dan komt er wel een PlayStation fanboy hier klagen en wordt alsnog alles weg gehaald. Check.
Geen kritiek naar de mods overigens, ik begrijp het helemaal, alleen erg jammer dat het vanwege *kuch* bepaalde personen *kuch* weer nodig blijkt te zijn.
En ik krijg weer fanboy om mn oren. Volwassen! Top! Tweede keer de week zonder enige aanleiding. Verwijder de hele bende of laat alles staan… Punt is alleen maar dat er geen eenduidige moderatie is. Niets meer, niets minder. Maar ondertussen de tweakers die prima een volwassen gesprek kunnen voeren als kleine kindjes de mond snoeren!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Houd het alsjeblieft netjes en ga niet op de man. Ik denk dat het punt gemaakt is en we gaan hier intern even over overleggen wat we hier mee willen doen.

• Kenny_026
BM schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:07:
Het gaat beide kanten op 'fout', daar hoeven wat mij betreft hier geen namen en rugnummers aan gehangen te worden. Vandaar dat er in principe de regels is geen Sony/Playstation in het Xbox topic, en vice versa. Dat is bij het Xbox topic afgelopen dagen misschien niet strikt genoeg gehanteerd, maar vandaar wel mijn voorstel om deze overname etc in een apart topic te bespreken, dan blijven de gewone topics daar schoon van.
Dat prima voorstel is hier al vaker door mij en ook anderen geopperd maar nooit iets mee gedaan.

• Kenny_026
Gropah schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:25:
Houd het alsjeblieft netjes en ga niet op de man. Ik denk dat het punt gemaakt is en we gaan hier intern even over overleggen wat we hier mee willen doen.
Net als toen, en de keer daarvoor en daar weer voor?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Kenny_026 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Net als toen, en de keer daarvoor en daar weer voor?
Ik denk dat de manier waarop het nu aangestipt is door verschillende gebruikers genoeg aanleiding geeft om dit eerst intern te willen bespreken. Ik zou dit liever ook met de community doen, maar het blijkt een gevoelig onderwerp te blijven. Daarom wil ik eerst intern polsen hoe we er over denken en wat wij als mogelijkheden zien. Niet alleen in wat zou kunnen werken, maar ook wat werkbaar is.

• Recon24
*knip*

Dit is niet handig en op de man

[Voor 92% gewijzigd door Gropah op 22-01-2022 12:34]

• Kenny_026
Gropah schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat de manier waarop het nu aangestipt is door verschillende gebruikers genoeg aanleiding geeft om dit eerst intern te willen bespreken. Ik zou dit liever ook met de community doen, maar het blijkt een gevoelig onderwerp te blijven. Daarom wil ik eerst intern polsen hoe we er over denken en wat wij als mogelijkheden zien. Niet alleen in wat zou kunnen werken, maar ook wat werkbaar is.
De overname van deze week zitten plussen en minnen aan. In het playstation topic was ik positief over Xbox, verwijderd. In het xbox topic belichtte ik was negatieve punten, fanboy. Aan alle kanten wordt de mond gesnoerd omdat sommige mensen blijkbaar aanstoot nemen aan alles wat maar hun geliefde platform raakt. Die mensen moeten aangepakt worden, niet het onderwerp. Het is een discussieplatform en geen plek waar we op eieren moeten lopen.

Maar dit onderwerp speelt nu al jaren en er veranderd gewoon niets. Een jaar geleden en het jaar ervoor zou er ook eerst een gesprek intern plaatsvinden. Is er geen besloten groep mogelijk waar dit met de betrokkenen besproken kan worden?

[Voor 11% gewijzigd door Kenny_026 op 22-01-2022 12:40]

• Recon24
@Gropah Nee dit is niet op de man, Dit is wat er algemeen gebeurt in de XSX topic. Voordat je een *knip* doet lees dan eerst eens goed wat er staat.

Ik zal het anders formuleren:
Er zijn in de XSX topic ook neutrale xbox fans die door xbox fansboys de mond gesnoerd wordt omdat ze niks kritisch mogen zijn. Er zijn een aantal van deze neutrale fans die zich zelfs irriteren aan de manier hoe het daar namelijk gaat. het lijkt bijna alsof men daar een ontgroening moet doorstaan voordat ze erbij mogen horen.
Maar het zal wel weer niet in bepaalde mensen hun straatje passen. Het feit dat dit het feedback moet bereiken is al slecht. Schijnbaar kijken genoeg mods in de PS5 topic, maar zit er geen enkele mod in de XSX topic? Mij maakt het verder niet echt uit wat er daar gebeurt, maar dan moet men ook niet gaan klagen in de PS5 topic...dan staan we gelijk.

[Voor 84% gewijzigd door Recon24 op 22-01-2022 12:51]

• Finraziel
Kenny_026 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:24:
[...]

En ik krijg weer fanboy om mn oren. Volwassen! Top! Tweede keer de week zonder enige aanleiding. Verwijder de hele bende of laat alles staan… Punt is alleen maar dat er geen eenduidige moderatie is. Niets meer, niets minder. Maar ondertussen de tweakers die prima een volwassen gesprek kunnen voeren als kleine kindjes de mond snoeren!
Ok, toegeven, mijn reactie was ook niet het handigste ooit.
Maar vanuit mijn oogpunt bezien, ik kom vrijwel nooit in het PlayStation topic maar veel in het xbox topic. Ik zie jou nooit, behalve als PlayStation verdedigd moet worden. Dat jij positief was over Xbox heb ik niet gezien, ik zit me alleen maar af te vragen waarom jij ineens in het Xbox topic verschijnt als er iets over PlayStation gezegd wordt. Vandaar mijn indruk.

Verder is het ook niet zo handig dat je als poster alleen maar een melding krijgt dat je post verwijderd is... Ik weet niet eens welke post want als je er op klikt zie je alleen maar de eerste pagina van het topic. Ik weet ook niet meer precies wat ik gezegd heb wat dan niet door de beugel kon, of dat het misschien alleen maar verwijderd is omdat de volledige discussie verwijderd is. Ik probeerde namelijk ook enigszins genuanceerd te blijven en heb ook geprobeerd eerlijk te blijven over Sony. Ik heb ze ook van zaken beschuldigd... Was het die post die weggehaald is? Geen idee, ik heb niet echt zin om de laatste tig pagina's door te lezen om misschien een idee te krijgen wat er mist.

Dus dan blijft alleen het gevoel van wat ik gezegd heb is gedelete en de aanleiding lijkt jouw post te zijn, daar kwam mijn reactie uit voort. Ik snap de noodzaak voor moderatie en ik heb ook niet direct een oplossing, maar dit voedt op een bepaalde manier dat wij tegen jullie gevoel alleen maar.

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Ok, toegeven, mijn reactie was ook niet het handigste ooit.
Maar vanuit mijn oogpunt bezien, ik kom vrijwel nooit in het PlayStation topic maar veel in het xbox topic. Ik zie jou nooit, behalve als PlayStation verdedigd moet worden. Dat jij positief was over Xbox heb ik niet gezien, ik zit me alleen maar af te vragen waarom jij ineens in het Xbox topic verschijnt als er iets over PlayStation gezegd wordt. Vandaar mijn indruk.

Verder is het ook niet zo handig dat je als poster alleen maar een melding krijgt dat je post verwijderd is... Ik weet niet eens welke post want als je er op klikt zie je alleen maar de eerste pagina van het topic. Ik weet ook niet meer precies wat ik gezegd heb wat dan niet door de beugel kon, of dat het misschien alleen maar verwijderd is omdat de volledige discussie verwijderd is. Ik probeerde namelijk ook enigszins genuanceerd te blijven en heb ook geprobeerd eerlijk te blijven over Sony. Ik heb ze ook van zaken beschuldigd... Was het die post die weggehaald is? Geen idee, ik heb niet echt zin om de laatste tig pagina's door te lezen om misschien een idee te krijgen wat er mist.

Dus dan blijft alleen het gevoel van wat ik gezegd heb is gedelete en de aanleiding lijkt jouw post te zijn, daar kwam mijn reactie uit voort. Ik snap de noodzaak voor moderatie en ik heb ook niet direct een oplossing, maar dit voedt op een bepaalde manier dat wij tegen jullie gevoel alleen maar.
Ik ben het met je eens dat het handig is om te zien wat je precies fout hebt gedaan, want dit betekent ook dat je er van kan leren. Soms wordt een forum opgeschoond en ik heb geen idee waarom.

Maar dat het idee heerst dat je geen slecht woord mag zeggen over het merk xbox of alles wat er aan geleerd wordt herken ik wel. Een voorbeeld is de Mass effect discussie een tijd geleden, iemand gaf zijn mening over de game. Hij gaf aan dat hij het onduidelijk vond wat je in de game moest doen, hij vond de gesprekken niet goed tussen de characters en dat je van hier naar daar wordt gesleurd.

De reacties die daaruit volgde vond ik echt bizar om te lezen. Een aantal reacties waren, dit ligt toch echt aan jou en niet aan de beste game ooit gemaakt, als je niet van rpg games houdt dan moet je de game niet spelen etc. Hij geeft zijn mening over een spel en wordt direct in een hoek gedrukt, het kan niet zijn dat je de game niet leuk vindt, want het is de beste game die er bestaat.

Dit gebeurt eigenlijk ook over andere games of over xbox zelf. Ohh wee als je iets negatiefs zegt dan word je door meerdere mensen direct afgestraft. Ik kan heel veel voorbeelden opnoemen maar ik denk dat iedereen wel snapt wat ik bedoel.

En ik vind de discussie over de overname prima en ook wat het betekent voor beide partijen. Op zich een prima oplossing van @BM om hier een apart topic voor aan te maken. Maar dan moet ook alles besproken kunnen worden, ook vanuit het standpunt van xbox en ook vanuit Sony.

• Recon24
Ghost babel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ik ben het met je eens dat het handig is om te zien wat je precies fout hebt gedaan, want dit betekent ook dat je er van kan leren. Soms wordt een forum opgeschoond en ik heb geen idee waarom.

Maar dat het idee heerst dat je geen slecht woord mag zeggen over het merk xbox of alles wat er aan geleerd wordt herken ik wel. Een voorbeeld is de Mass effect discussie een tijd geleden, iemand gaf zijn mening over de game. Hij gaf aan dat hij het onduidelijk vond wat je in de game moest doen, hij vond de gesprekken niet goed tussen de characters en dat je van hier naar daar wordt gesleurd.

De reacties die daaruit volgde vond ik echt bizar om te lezen. Een aantal reacties waren, dit ligt toch echt aan jou en niet aan de beste game ooit gemaakt, als je niet van rpg games houdt dan moet je de game niet spelen etc. Hij geeft zijn mening over een spel en wordt direct in een hoek gedrukt, het kan niet zijn dat je de game niet leuk vindt, want het is de beste game die er bestaat.

Dit gebeurt eigenlijk ook over andere games of over xbox zelf. Ohh wee als je iets negatiefs zegt dan word je door meerdere mensen direct afgestraft. Ik kan heel veel voorbeelden opnoemen maar ik denk dat iedereen wel snapt wat ik bedoel.

En ik vind de discussie over de overname prima en ook wat het betekent voor beide partijen. Op zich een prima oplossing van @BM om hier een apart topic voor aan te maken. Maar dan moet ook alles besproken kunnen worden, ook vanuit het standpunt van xbox en ook vanuit Sony.
Je kan het ook gewoon laten rusten? Ik bedoel wat moet er besproken worden..CoD games komen de komende jaren gewoon nog naar de PS console, eigenlijk het enige interessante game uit de stal van AB voor de casuals. Los daar van zijn er zoveel shooters op komst, dat er genoeg verfrissing is in dit genre.

Als je al begint met zo'n sneer word het inderdaad niks. Kappen met dat soort opmerkingen

[Voor 3% gewijzigd door BM op 22-01-2022 15:55]

• Finraziel
Ghost babel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 13:23:
[...]

Ja die discussie weet ik nog, maar jij verdraait de boel ook wel een beetje om beter uit te laten komen voor je punt (al dan niet bewust, je herinnert je het misschien ook gewoon zoals jij het toen ervaren hebt meer dan hoe het feitelijk was).
Het 'probleem' was meer dat die persoon helemaal niet kwam zeggen dat hij de game niet leuk vond, hij kwam zeggen hoe slecht de game wel niet was. Er was zelfs daarvoor al door ons ook gezegd dat mass effect zeker niet voor iedereen is.
Als iemand dan vraagt waarom volgde het argument dat het 2022 was... Ja dan vraag je er gewoon ook om als je het mij vraagt.
Die opmerking van 'beste game' was van mij (een van de zei ik). Mijn punt was dat hij de game als slecht weg aan het zetten was in plaats van dat het gewoon niet zijn ding was. Dat bedoelde ik met dat het aan hem lag. Goed, misschien was de 'tongue in cheek' natuur van die opmerking niet duidelijk, ik heb inderdaad wel eens de neiging te vergeten dat tekst anders over kan komen dan bedoeld, maar het was ook zeker niet zoals jij het nu af tekent.

• Ghost babel
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ja die discussie weet ik nog, maar jij verdraait de boel ook wel een beetje om beter uit te laten komen voor je punt (al dan niet bewust, je herinnert je het misschien ook gewoon zoals jij het toen ervaren hebt meer dan hoe het feitelijk was).
Het 'probleem' was meer dat die persoon helemaal niet kwam zeggen dat hij de game niet leuk vond, hij kwam zeggen hoe slecht de game wel niet was. Er was zelfs daarvoor al door ons ook gezegd dat mass effect zeker niet voor iedereen is.
Als iemand dan vraagt waarom volgde het argument dat het 2022 was... Ja dan vraag je er gewoon ook om als je het mij vraagt.
Die opmerking van 'beste game' was van mij (een van de zei ik). Mijn punt was dat hij de game als slecht weg aan het zetten was in plaats van dat het gewoon niet zijn ding was. Dat bedoelde ik met dat het aan hem lag. Goed, misschien was de 'tongue in cheek' natuur van die opmerking niet duidelijk, ik heb inderdaad wel eens de neiging te vergeten dat tekst anders over kan komen dan bedoeld, maar het was ook zeker niet zoals jij het nu af tekent.
Dit was volgens mij wat hij oorspronkelijk had gezegd:
Mass effect ziet er heel mooi uit, speelt lekker weg. Maar helaas is het een Mess Effect. Onduidelijk wat je moet doen, rare gesprekken, wordt van hier naar daar gesleurd. Jammer, had het simpel gehouden. Next..
Hij had de game net gespeeld en kwam met deze beoordeling/mening. Wellicht dat hij het woord mess er niet in moeten zetten. Maar het was gewoon een mening van hem. Die mag die volgens mij prima hebben. Je kan er ook niet op reageren als je het niet met die mening eens bent. Maar nu kreeg hij wel iedereen over zich heen. Dat vond ik niet helemaal netjes. Als ik dit hierboven lees zie ik het alleen als een mening meer niet. Hij wilde het even kwijt volgens mij prima.

Niet iedereen heeft direct kwade bedoelingen. Als we dat inzien dan begrijpen we elkaar misschien wat beter.

[Voor 5% gewijzigd door Ghost babel op 22-01-2022 15:50]

• Finraziel
Ghost babel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 15:46:
Niet iedereen heeft direct kwade bedoelingen. Als we dat inzien dan begrijpen we elkaar misschien wat beter.
Dit geldt wel voor hem maar niet voor de mensen die er op reageren? :?

Je hebt helemaal gelijk, maar dat geldt dan ook voor beide kanten. Ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk maar persoonlijk bedoelde ik het ook helemaal niet zo slecht.

(Ik vond wel bij nader inzien dat ik deze post wat minder confrontationeel (is dat een Nederlands woord?) kon maken, heb het origineel doorgestreept laten staan omdat ik het zelf vervelend vind als iemand ineens zijn hele post aanpast, vooral als die post eventueel weer een negatieve reactie kon triggeren)

[Voor 46% gewijzigd door Finraziel op 22-01-2022 17:50]

• Recon24
@BM Sorry, je bent nogal naïef als je serieus denkt dat het geen shitshow zou worden zo'n topic. In plaats van gewoon te reageren ga je hier het bericht weghalen. Wat voor sneer maak ik? Je weet dondersgoed dat die opmerking voor beide kanten geldt. Mensen gaan helemaal los kunnen namelijk.

Men is hier veel te gevoelig namelijk. En dan de berichten kapen en weghalen is precies het probleem hier waar o.a. @Finraziel het over heeft.

[Voor 31% gewijzigd door Recon24 op 22-01-2022 20:07]

• Ghost babel
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:44:
[...]

Dit geldt wel voor hem maar niet voor de mensen die er op reageren? :?

Je hebt helemaal gelijk, maar dat geldt dan ook voor beide kanten. Ik kan niet voor iedereen spreken natuurlijk maar persoonlijk bedoelde ik het ook helemaal niet zo slecht.

(Ik vond wel bij nader inzien dat ik deze post wat minder confrontationeel (is dat een Nederlands woord?) kon maken, heb het origineel doorgestreept laten staan omdat ik het zelf vervelend vind als iemand ineens zijn hele post aanpast, vooral als die post eventueel weer een negatieve reactie kon triggeren)
Voor beide kanten geldt dat uiteraard. Alleen nu was het natuurlijk wel met zijn allen op 1 iemand. En het was ook meer dat mensen zijn mening niet begrepen.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:46

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Recon24 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:02:
@BM Sorry, je bent nogal naïef als je serieus denkt dat het geen shitshow zou worden zo'n topic. In plaats van gewoon te reageren ga je hier het bericht weghalen. Wat voor sneer maak ik? Je weet dondersgoed dat die opmerking voor beide kanten geldt. Mensen gaan helemaal los kunnen namelijk.

Men is hier veel te gevoelig namelijk. En dan de berichten kapen en weghalen is precies het probleem hier waar o.a. @Finraziel het over heeft.
Het is niet aan jou om te oordelen of mensen te gevoelig zijn of niet. Zodra jij de indruk hebt dat je users tegenkomt die naar jouw mening te gevoelig zijn voor jouw reacties, dan laat je die reacties maar fijn achterwege. Waaronder hele groepen users wegzetten als mensen met tunnelvisie. Dat soort reacties willen we hier gewoon niet meer zien. En als je dat niet wilt of kunt begrijpen, dan is dat toch echt jouw probleem.

Cunning linguist.

• Recon24
Bart ® schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Het is niet aan jou om te oordelen of mensen te gevoelig zijn of niet. Zodra jij de indruk hebt dat je users tegenkomt die naar jouw mening te gevoelig zijn voor jouw reacties, dan laat je die reacties maar fijn achterwege. Waaronder hele groepen users wegzetten als mensen met tunnelvisie. Dat soort reacties willen we hier gewoon niet meer zien. En als je dat niet wilt of kunt begrijpen, dan is dat toch echt jouw probleem.
Het zal mij verder niks boeien, maar het feit dat modereren blijkbaar 1 kant op gaat hier en een andere topic pagina's lang door kan zegt toch al genoeg? Gaan jullie opeens zo'n topic wel goed in de gaten houden? Waarom zou je jezelf dat aandoen, wie zegt dat ik me er mee ga bemoeien? Ik geef zelf aan dat het geen enkel zin heeft zo'n topic want dan had je er net zo goed een PS vs Xbox topic van kunnen maken, want ook jij weet welke kan zoiets op gaat.

Maar goed prima ik ben benieuwd of dit werkelijkheid gaat worden. Maar denk goed na wat jullie als mods op jullie nek krijgen.

Edit: Voor velen is het wel duidelijk dat de Xbox topic iets van een bepaalde "bescherming" krijgt en daar een oogje dicht wordt gedaan. Het patroon is ook erg duidelijk dat men al snel een modbreak krijgt in de PS5 topic als er bepaalde woorden in hun tekst staan.

[Voor 10% gewijzigd door Recon24 op 22-01-2022 20:44]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Recon24 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Het zal mij verder niks boeien, maar het feit dat modereren blijkbaar 1 kant op gaat hier en een andere topic pagina's lang door kan zegt toch al genoeg? Gaan jullie opeens zo'n topic wel goed in de gaten houden? Waarom zou je jezelf dat aandoen, wie zegt dat ik me er mee ga bemoeien? Ik geef zelf aan dat het geen enkel zin heeft zo'n topic want dan had je er net zo goed een PS vs Xbox topic van kunnen maken, want ook jij weet welke kan zoiets op gaat.

Maar goed prima ik ben benieuwd of dit werkelijkheid gaat worden. Maar denk goed na wat jullie als mods op jullie nek krijgen.
Hullie-zullie-reacties over het al dan niet ontbreken van moderatie op andermans reacties, zijn we ook wel klaar mee. Je kunt een TR doen als je een reactie van iemand anders ongepast of ongewenst vindt, en dan pakken we dat op. Het kan heel goed zo zijn dat wij als moderators een andere mening hebben, en dus niets met een TR doen. Daar hebben we dan onze redenen voor, en die hoeven we ook niet tot in den treure te gaan verantwoorden. Als je vindt dat je eigen reacties niet goed gemodereerd worden door ons, dan kun je daar uiteraard uitleg over vragen. Maar ook daar gaan we vervolgens geen filosofische discussies over houden.
Recon24 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:37:
Edit: Voor velen is het wel duidelijk dat de Xbox topic iets van een bepaalde "bescherming" krijgt en daar een oogje dicht wordt gedaan. Het patroon is ook erg duidelijk dat men al snel een modbreak krijgt in de PS5 topic als er bepaalde woorden in hun tekst staan.
Zoals dit soort dingen dus. Aannames doen zonder de achtergrond te kennen, negatieve toon, beschuldigend vingertje, calimero-reacties, etc. Gewoon niet meer doen. Je bent gewaarschuwd.

[Voor 17% gewijzigd door Bart ® op 22-01-2022 20:47]

Cunning linguist.

• Recon24
Bart ® schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Hullie-zullie-reacties over het al dan niet ontbreken van moderatie op andermans reacties, zijn we ook wel klaar mee. Je kunt een TR doen als je een reactie van iemand anders ongepast of ongewenst vindt, en dan pakken we dat op. Het kan heel goed zo zijn dat wij als moderators een andere mening hebben, en dus niets met een TR doen. Daar hebben we dan onze redenen voor, en die hoeven we ook niet tot in den treure te gaan verantwoorden. Als je vindt dat je eigen reacties niet goed gemodereerd worden door ons, dan kun je daar uiteraard uitleg over vragen. Maar ook daar gaan we vervolgens geen filosofische discussies over houden.

[...]

Zoals dit soort dingen dus. Aannames doen zonder de achtergrond te kennen, negatieve toon, beschuldigend vingertje, calimero-reacties, etc. Gewoon niet meer doen. Je bent gewaarschuwd.
Fair enough, bedankt voor je reactie. Ik verwacht ook niet dat alles standaard in behandeling wordt genomen en dat is ook niet wat ik hier vraag. Ik denk alleen dat het ongeveer bijna 2 jaar wel hetzelfde patroon aanwezig is dat men moet opletten wat ze zeggen in de PS5 topic en in de XSX topic wat meer vrijheid heeft om hun "ongenoegen" (laat ik maar een net woord gebruiken) te uiten.
Dit is een reactie die @Kenny_026 ook heeft gegeven dat dit het gevoel is van velen in de PS5 topic, en dat is al bijna 2 jaar zo. Ik denk alleen dat voor sommigen het afgelopen dagen heel erg opviel namelijk.

Nee nee sorry bart maar nu negeer je gewoon waarom men dus hier in de feedback is gekomen. Ik zal me er verder niet mee bemoeien.

Succes met die topic mocht die komen.

[Voor 17% gewijzigd door Recon24 op 22-01-2022 21:01]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:41
Een "Gaming industrie ontwikkelingen & nieuws" topic zou in ieder geval voor de wat neutraler gamers een uitkomst zijn om nieuws rondom acquisities en voor en nadelen ervan te bespreken.

Dan zit je niet meer met het probleem dat nieuwkomers geen kritiek meer kunnen uiten omdat ze niet bij het bekende clubje uit de specifieke Xbox en PS topics komen en kunnen er ook wat basalere topics besproken worden zoals de invloed op gamepass, wat concurrenten daartegenover zetten hoe goed exclusives zijn voor de markt, business modellen van partijen in de markt etc.

Alleen onderbouwde reacties toestaan zodat het geen pamflet topic wordt voor elke scheet die MS of Sony doen. Dus alleen inhoudelijke reactie op stelling.

[Voor 4% gewijzigd door Palindrome op 22-01-2022 22:01]

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:19
Het probleem is gewoon dat er bepaalde users zijn die elkaar bewust gaan zitten stangen. Opmerkingen plaatsen waarvan men weet dat dit reacties uitlokt. Voorbeelden hiervan zijn volgens mij al wel benoemd.

Er loopt nu bijvoorbeeld een topic waar iemand advies vraagt over een Xbox vs PS5. Hier worden 3 pagina's zonder problemen de voor- en nadelen van beide systemen belicht. Het kán dus wel. ;)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Anoniem: 1674354

Palindrome schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 21:56:
Een "Gaming industrie ontwikkelingen & nieuws" topic zou in ieder geval voor de wat neutraler gamers een uitkomst zijn om nieuws rondom acquisities en voor en nadelen ervan te bespreken.

Dan zit je niet meer met het probleem dat nieuwkomers geen kritiek meer kunnen uiten omdat ze niet bij het bekende clubje uit de specifieke Xbox en PS topics komen en kunnen er ook wat basalere topics besproken worden zoals de invloed op gamepass, wat concurrenten daartegenover zetten hoe goed exclusives zijn voor de markt, business modellen van partijen in de markt etc.

Alleen onderbouwde reacties toestaan zodat het geen pamflet topic wordt voor elke scheet die MS of Sony doen. Dus alleen inhoudelijke reactie op stelling.
Misschien is dit topic hier voor geschikt?

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
We beginnen gewoon lekker met een vers topic, daarvoor kan een ieder nu terecht in Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Lees vooral even de do's en don't goed door :)

Xbox

• Kenny_026
BM schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:08:
We beginnen gewoon lekker met een vers topic, daarvoor kan een ieder nu terecht in Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Lees vooral even de do's en don't goed door :)
d:)b

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:42

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik kreeg meldingen dat een aantal van mijn posts waren aangepast omwille van feitelijk onjuistheden en het sneren. Het betreft: HollovVpo1nt in "Advies omtrent Xbox series x of Ps5" en HollovVpo1nt in "Advies omtrent Xbox series x of Ps5"

Nu kan ik niet bekijken wat er eerst stond, maar wat was er zou sneerderig en feitelijk onjuist aan deze posts?

*knip* voorkomen discussie. bovenstaande vraag blijft wel

[Voor 60% gewijzigd door HollovVpo1nt op 25-01-2022 15:08]

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:41
verkeerde topic

[Voor 96% gewijzigd door Palindrome op 25-01-2022 14:48]

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Palindrome schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:41:
[...]

Wat is de volledige feature set van RDNA2 ?
Die discussie gaan we hier niet voeren :)

@Geronimous kan de vraag van @HollovVpo1nt denk ik wel beantwoorden, maar we gaan hier niet de discussie voeren waar je nu op aanstuurt.

Xbox

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:50

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 13:53:
Ik kreeg meldingen dat een aantal van mijn posts waren aangepast omwille van feitelijk onjuistheden en het sneren. Het betreft: HollovVpo1nt in "Advies omtrent Xbox series x of Ps5" en HollovVpo1nt in "Advies omtrent Xbox series x of Ps5"

Nu kan ik niet bekijken wat er eerst stond, maar wat was er zou sneerderig en feitelijk onjuist aan deze posts?

*knip* voorkomen discussie. bovenstaande vraag blijft wel
Je posts waren net teveel doorspekt van kleine sneren richting Sony, het het hele stokpaardje over RDNA2 was ook misplaatst en beweer je ten onrechte dat je bij Sony altijd moet betalen voor next gen upgrades.

poor Leno ✝︎

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Geronimous schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:11:
[...]

Je posts waren net teveel doorspekt van kleine sneren richting Sony, het het hele stokpaardje over RDNA2 was ook misplaatst en beweer je ten onrechte dat je bij Sony altijd moet betalen voor next gen upgrades.
Kan je dan een voorbeeld geven van wat jij als een sneer ziet? RDNA2 laat ik voor wat het is.
Het is algemeen bekend dat Sony gestopt is met gratis upgrades aan te bieden van PS4 games voor de PS5 (voor zo ver ze überhaupt deden). Sony zegt het nota bene zelf: https://blog.playstation....deluxe-editions-detailed/
I also want to confirm today that moving forward, PlayStation first-party exclusive cross-gen titles (newly releasing on PS4 & PS5)–both digital and physical*–will offer a $10 USD digital upgrade option from PS4 to PS5. This will apply to the next God of War and Gran Turismo 7, and any other exclusive cross-gen PS4 & PS5 title published by Sony Interactive Entertainment.
Hier is een lijst met gratis PS4 -> PS5 upgrades: https://www.pushsquare.co...h-confirmed-free-upgrades

Hierin zie je 2 titles van Sony staan: Sackboy a Big Adventure, en Horizon: Forbidden West. Waarbij Horizon aanvankelijk niet gratis was maar na kritiek wel.

Edit 31/1, @ @Geronimous Reminder :)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
@HollovVpo1nt Ja, ik kom er nog op terug.... heb het wat druk momenteel

poor Leno ✝︎

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Als iemand een topic zou openen waarin de daadwerkelijke praktijk verschillen tussen PS5 en Series X vergeleken worden, door middel van objectieve metingen gedaan door onder andere digital foundry.

Zou zoiets überhaupt toegestaan zijn?

Ik ben namelijk erg benieuwd waarom bijvoorbeeld Xbox ondanks betere paper specs, regelmatig slechter scoort dan PlayStation 5. In de gevallen waarin Xbox beter scoort zijn de verschillen sowieso minder groot dan het door MS (en fans) geclaimde 40% prestatieverschil in het voordeel van Xbox je zou doen verwachten, maar dat een systeem dat 40% minder krachtig is, alsnog betere prestaties neerzet dat kan nooit door (potentieel) slechte tools van MS verklaard worden bijvoorbeeld.

Dus een objectieve discussie over hardware specificaties, verschillen tussen die theoretische specificaties en hoe deze verschillen zich al dan niet in de werkelijkheid manifesteren.

is zoiets toegestaan?

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 10:09:
Als iemand een topic zou openen waarin de daadwerkelijke praktijk verschillen tussen PS5 en Series X vergeleken worden, door middel van objectieve metingen gedaan door onder andere digital foundry.

Zou zoiets überhaupt toegestaan zijn?

Ik ben namelijk erg benieuwd waarom bijvoorbeeld Xbox ondanks betere paper specs, regelmatig slechter scoort dan PlayStation 5. In de gevallen waarin Xbox beter scoort zijn de verschillen sowieso minder groot dan het door MS (en fans) geclaimde 40% prestatieverschil in het voordeel van Xbox je zou doen verwachten, maar dat een systeem dat 40% minder krachtig is, alsnog betere prestaties neerzet dat kan nooit door (potentieel) slechte tools van MS verklaard worden bijvoorbeeld.

Dus een objectieve discussie over hardware specificaties, verschillen tussen die theoretische specificaties en hoe deze verschillen zich al dan niet in de werkelijkheid manifesteren.

is zoiets toegestaan?
In zo verre een opmerking vanuit een niet-mod voldoet aan de TS, als ik de tekst in de aanloop naar jouw vraag lees, dan zou ik zeggen alsjeblieft niet zeg.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat is per definitie onmogelijk 'objectief' te houden, buiten dat van de 100 mogelijke verklaringen simpelweg niets te zeggen valt: er is niets bekend, simpel. Dus het wordt al snel een 'zou kunnen dat, heb gelezen dat, mogelijk dat'.

Je zet het namelijk zelf al meteen 'partijdig' in, waarom presteert hij slechter dan, dat is al een gekleurde statement.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Faust
Ik denk dan dat de objectieve discussie niet het probleem is, maar de mensen die aan de discussie deelnemen.

Op de PC kan je een vergelijking maken tussen verschillende kaarten binnen dezelfde architectuur.
Een verschil in bandbreedte van geheugen kan invloed hebben op bepaalde aspecten. Aantal compute units ook, evenals de kloksnelheid en zo nog verschillende andere factoren.
Dit zijn objectieve feiten.

Als iemand een hypothetische Nvidia 300 vergelijkt met een Nvidia 350; waarbij de 350 een hogere kloksnelheid heeft en meer cores, en meer terraflop GPU power. Dan verwacht je een verschil evenredig met het verschil in specificaties. Dat is altijd zo geweest.

PS4 en Xbox One; dit theoretische verschil was even groot als het theoretische verschil tussen de PS5 en Series X, dit verschil manifesteerde zich vaker wel dan niet, in 900P versus 1080P. Dat is een objectief verschil dat tientallen procenten omvat in het voordeel van PS4. Evenredig met het verschil in theoretische kracht.
Ook dit is een objectief, meetbaar feit.

Wat is niet objectief of meetbaar? Als mensen zich in de discussie proberen te mengen met "maar je ziet het verschil toch niet dus wat maakt het uit???"

Een puur objectieve en op kwantitatieve waarneming gebaseerde technologische discussie. Waarom is dat niet mogelijk op tweakers.net?

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik ben er zelf niet direct happig op. Ik kan mij het werk en de problemen rondom (onder andere) Topicreeks: [PS4 / XBO] Volgende generatie consoles nog herinneren. Dat doe ik mijn moderators niet zo maar nog een keer aan.

En ja, tijden veranderen. Er zullen nu waarschijnlijk andere users meedoen aan deze discussie. Het is geen garantie dat het weer zo gaat, maar gezien een aantal voorvallen die er al zijn geweest rondom de PS5 en XSX zonder dat er zo'n topic was, denk ik dat het snel weer op dezelfde manier gaat.

• Faust
Het lijkt een ondankbare taak wellicht, maar ik zou die best op mij willen nemen.

Feiten en bronvermelding zouden het enige vereiste zijn, naast fatsoen en redelijkheid. Alles is toegestaan; GDC presentaties, Siggraph papers, dat zou zelfs aangemoedigd worden!
Misschien wat mensen uit de industrie die op t.net actief zijn ook wat input laten geven plus verduidelijking van bepaalde zaken?

Ik geloof dat de community daartoe in staat zou moeten zijn. Als dat namelijk niet zo is, wat is dan het nut? Het kunnen niet allemaal rotte appels zijn, dat weiger ik te geloven.

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:24
Als een objectieve conclusie al niet meer gemaakt mag worden, dan is het einde wel een beetje zoek. Dan is het geen forum meer natuurlijk, maar een platform met censuur.

Hoewel dat al over de vorige opschoonactie gezegd kan worden, snap ik dat een explosie van berichten vanuit gevoel niet wenselijk is en opgeruimd is.

Als een objectieve vergelijking niet zou mogen met de angst van een fallout van onzin, dan moet Tweakers of meer mods aannemen, het forum uitzetten of een beter van beleid erop nahouden van repeatoffenders.
Je straft op deze manier de mensen die het juiste doen op voorhand voor de rotte appels.
Dat zou echt een zeer onredelijke manier van zakendoen zijn en een middelvinger naar de community.

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:04
Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:04:
Ik geloof dat de community daartoe in staat zou moeten zijn. Als dat namelijk niet zo is, wat is dan het nut? Het kunnen niet allemaal rotte appels zijn, dat weiger ik te geloven.
Het is te prijzen dat je er zo over denkt, maar ik verwacht hetzelfde resultaat als een 'Ajax vs Feyenoord' of een 'Android vs iOS' topic eerlijk gezegd. Niet enkel neutrale Tweakers maar ook gekleurde Tweakers zullen deelnemen, wat in het verleden laten zien heeft vrij lastig te moderen is. Maar ik laat graag mijn ongelijk bevestigd zien worden hoor. :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Koldur schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 15:45:

Als een objectieve vergelijking niet zou mogen met de angst van een fallout van onzin, dan moet Tweakers of meer mods aannemen, het forum uitzetten of een beter van beleid erop nahouden van repeatoffenders.
Je straft op deze manier de mensen die het juiste doen op voorhand voor de rotte appels.
Dat zou echt een zeer onredelijke manier van zakendoen zijn en een middelvinger naar de community.
Ik zie het als 'goed neutraal' gebaar richting de community, sinds de PS3 en X360 is het al een discussie geweest tussen de 2 kampen, laat ze lekker hun ding zijn en hou ze vooral (met een groot hek) gescheiden. Dit is rijk vs arm, ajax vs feyenoord, Hamilton vs Verstappen, noem ze maar op, noem ze maar op. Elk 'feit' is te weerleggen met een andere 'feit', elke term en zin is op 10 verschillende manieren te interpreteren.

Een simpele stelling Game A doet op 1 X en op 2 Y, conclusie: 1>2 is compleet kortzichtig en eigen eigen straatje praten. Niet alleen is dit totaal niet te onderbouwen (niemand kent de code, niemand kent de ontwikkeling, de focus, de basis, of de precieze data van 1/2), maar is zoals op PC bekend is met benchmarks en vrijwel volledige inzage in GPU data en halfcomplete test waar per saldo bar weinig over te zeggen is (net zoals de stelling 40% een selectieve quote is en geen 'raw performance').

Consoles zijn geen 1000ghz tegen 1050ghz, het zijn 2 'lijkende op' maar compleet verschillende ontwerpen. Zolang je daar geen directe data uit kan halen (nee, games zijn geen directe, die zijn gevolg van) van elk afzonderlijk stukje hardware waarin ze verschillen, valt er bar weinig over te zeggen.

Hetzelfde verhaal kan je Stadia in meenemen, zij draaien ook een 'eigen ontwerp' apparaat met ~20% minder kracht, maar kan niveau consoles in diverse games evenaren (maar ook niet eens de helft halen).

En dan kom ik einde van de rit met de simpele vraag: Waarom? Welk doel zou je willen hebben om dat te willen doorgronden/discussieren, als de eindconclusie nog steeds nietszeggend is? Niet elke auto wordt afgerekend op z'n motor, niet elke videokaart op zijn fps (temp, geluid, etc), en console per saldo niet alleen op onderlinge performance.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Finraziel
Het is natuurlijk niet de bedoeling om hier in dit topic nou de bedoelde discussie te gaan voeren... Maar omdat het wel een punt illustreert, @Faust hoe kom je er bij dat de xsx 40% krachtiger zou zijn dan de PS5? Ik heb er zelfs op gegoogled maar kan er niks over vinden. En dan claims over games die slechter lopen... Je plaatst het hier in ieder geval allemaal zonder bronvermeldingen. Dus als jouw eigen eerste post er over al problematisch is, lijkt dit je dan echt een goed plan? Ik zou hier inderdaad gewoon ver van weg blijven...

• Koldur
@SinergyX
De sport vergelijking is bijna niet op feiten te staven, zeker niet over interpreteerbare regels.

Binnen de consoles is dat uiteraard wel te doen. Maar als de basis feiten niet te achterhalen zijn, zal het niet mogelijk zijn.

Als deze feiten wel te achterhalen zijn en hierop de cijfers gebaseerd worden, zijn die cijfers objectief gezien niet verkeerd te interpreteren.

Objectieve discussie moet gewoon altijd mogelijk zijn, als dat niet meer mogelijk is bestaat er geen discussie.

Mij persoonlijk interesseert de hele XSX/PS5/Whatever helemaal niets. Wat mij wel interesseert is het feit dat alleen het opperen van een objectieve discussie hier bij voorbaat wordt afgeschoten door een mod, Gropah in dit geval.
Dan kom ik weer terug op het volgende:

Dat is de basis van het probleem met de beredenering van Gropah. Dan worden de mensen die wel een objectieve discussie kunnen voeren de dupe van de rotte appels.

i7 12700K, Corsair H100i RlllGB Pro XT, Gigabyte Z690 UD DDR4, Gigabyte RTX 4090 Windforce 24G, Kingston FR 2x16GB 3600 C16 KF436C16RB1K2, 2TB WD SN850 NVMe SSD, 500GB WD SN750 NVMe SSD, 6TB WD Purple, Phanteks Eclipse P360A, Corsair RM1000x

• Faust
https://www.theverge.com/...rformance-game-comparison

Duidelijk zou zijn als er een tabel aan het begin van het hypothetische topic komt met alle uitslagen met links naar de betreffende digital foundry, nxgamer, of andere vergelijkingsvideo. Posters moeten die tabel dan bekijken alvorens deelname aan het topic aangezien je anders elke dag verontwaardigde reacties krijgt zoals van de poster hierboven ergens.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik. Snap niet zo goed waar je over wilt discussiëren? Je kunt de specificaties gaan vergelijken, op sommige punten scoort de PS5 beter en op andere de XBX. Je kunt de prestaties van de games vergelijken, sommige draaien beter op de XBX en anderen op de PS5. Waar kun je dan nog inhoudelijk over discussiëren?

De specificaties en prestaties hebben nog nooit zo dicht bij elkaar gelegen.

[Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 11-02-2022 18:12]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Faust
Misschien dat Chaoss alles al weet, maar mij lijkt het dus wel degelijk interessant. Er zijn op tweakers veel experts op verschillende vlakken, ook wat ontwikkeling van spellen betreft. Daarnaast zijn PC liefhebbers (waar er veel van rondlopen) over het algemeen ook wel bekwaam en inzichtelijk genoeg om bijvoorbeeld toe te lichten wat toename van CUs bijvoorbeeld doet met betrekking tot ray tracing. Zeker nu alle spellen zo goed als multiplatform zijn; het zou zelfs te testen zijn. Ik kan tevens Xbox of Sony mailen met bepaalde vragen.
Maar zulk inzicht is interessant zeker voor de toekomst; we kunnen daarmee al voorspellen welke kant de volgende consoles (pro refresh) heen gaat.

Wellicht hoort een soortgelijk topic helemaal niet in Spielerij thuis als het hier niet serieus genoeg is, in andere subforums is wellicht meer draagkracht?

• Koldur
Chaoss schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:11:
Ik. Snap niet zo goed waar je over wilt discussiëren? Je kunt de specificaties gaan vergelijken, op sommige punten scoort de PS5 beter en op andere de XBX. Je kunt de prestaties van de games vergelijken, sommige draaien beter op de XBX en anderen op de PS5. Waar kun je dan nog inhoudelijk over discussiëren?

De specificaties en prestaties hebben nog nooit zo dicht bij elkaar gelegen.
Sorry hoor, maar waar zijn de objectieve feiten die dit bewijzen?

Die zijn wel heel erg nodig om dergelijke statements te kunnen maken en dat is nu precies het punt.

Wat voor de mensen die het willen bediscussiëren een nuttig punt kan zijn, is of de een of het ander daadwerkelijk een bepaald voor- of nadeel heeft. Zo kan je met betere informatie een keuze maken, net zoals met een hoop andere hardware zoals hier besproken wordt. Maar op dit gebied moet dus een uitzondering gemaakt worden, want het loopt dan uit de hand?

Niet de manier hoe je omgaat met een probleem, dit is symptoombestrijding en niet de oorzaak aanpakken.

• Finraziel
Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 18:02:
https://www.theverge.com/...rformance-game-comparison

Duidelijk zou zijn als er een tabel aan het begin van het hypothetische topic komt met alle uitslagen met links naar de betreffende digital foundry, nxgamer, of andere vergelijkingsvideo. Posters moeten die tabel dan bekijken alvorens deelname aan het topic aangezien je anders elke dag verontwaardigde reacties krijgt zoals van de poster hierboven ergens.
Wellicht begrijp ik je verkeerd hoor, maar je komt op mij over alsof je mij/ons wegzet als mensen die eerst maar eens goed naar die tabel zouden moeten kijken (die je dan nog zou moeten maken). Je reageert niet op mij maar komt alleen maar met zo'n naar mijn idee lullige opmerking.

Aangezien je tot nu toe alleen een bijna 1,5 jaar oud artikel van bij de launch van de huidige generatie gelinkt hebt ben ik zelf eens gaan kijken naar recente DF video's. Ik heb vergelijkingen bekeken van dying light 2, rainbow six extraction, guardians of the galaxy en oddworld soulstorm. In sommige gevallen ging het om een test van een patch. Algemene conclusie is dat er bijna geen verschil zit tussen xsx en ps5 met alleen hier en daar een klein performance voordeel voor de xsx (zoals een hogere resolutie in resolutie mode van dying light 2). Ik blijf er dus bij dat je hele uitgangspositie volgens mij niet valide is en ik heb daarom dus sterk mijn twijfels bij of je wel zo objectief bent als je zelf lijkt te denken. En dan is die hele discussie van 'laat de mensen die objectief kunnen zijn lekker discussiëren' dus ook een farce.

• Faust
Finraziel schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 23:27:
[...]

Wellicht begrijp ik je verkeerd hoor, maar je komt op mij over alsof je mij/ons wegzet als mensen die eerst maar eens goed naar die tabel zouden moeten kijken (die je dan nog zou moeten maken). Je reageert niet op mij maar komt alleen maar met zo'n naar mijn idee lullige opmerking.

Aangezien je tot nu toe alleen een bijna 1,5 jaar oud artikel van bij de launch van de huidige generatie gelinkt hebt ben ik zelf eens gaan kijken naar recente DF video's. Ik heb vergelijkingen bekeken van dying light 2, rainbow six extraction, guardians of the galaxy en oddworld soulstorm. In sommige gevallen ging het om een test van een patch. Algemene conclusie is dat er bijna geen verschil zit tussen xsx en ps5 met alleen hier en daar een klein performance voordeel voor de xsx (zoals een hogere resolutie in resolutie mode van dying light 2). Ik blijf er dus bij dat je hele uitgangspositie volgens mij niet valide is en ik heb daarom dus sterk mijn twijfels bij of je wel zo objectief bent als je zelf lijkt te denken. En dan is die hele discussie van 'laat de mensen die objectief kunnen zijn lekker discussiëren' dus ook een farce.
Aanvankelijk begin je met:
En dan claims over games die slechter lopen... Je plaatst het hier in ieder geval allemaal zonder bronvermeldingen.
Daarmee probeer je een soort ongeloof aan te geven? Alsof de informatie dat een spel beter zou kunnen lopen op een playstation iets is wat je zonder bronvermelding nooit zou kunnen accepteren, wat ik begrijp hoor! Vandaar dat een tabel een goed idee zou zijn aangezien je dan in ieder geval weet waarover je praat, plus dat je 'bewijs' hebt, mocht je ongeloof of twijfels blijven hebben over iets waar mensen over in discussie gaan.
"Algemene conclusie is dat er bijna geen verschil zit tussen xsx en ps5 met alleen hier en daar een klein performance voordeel voor de xsx "
Dat klinkt als confirmation bias; je hebt dan de framedrops bij Series X in rainbow 6 voor het gemak gemist.

Interessanter is het om naar de Matrix demonstratie te kijken, aangezien hier notabene The Coalition aan heeft meegewerkt, specifiek voor Xbox optimalisaties. Echter loop ik hiermee vooruit op de zaken.

Je laat in ieder geval zien waarom een objectieve vergelijking inderdaad lastig kan zijn. Tevens benadruk je het belang van een tabel voor het overzicht. Immers kunnen op die manier zich mensen snel in het onderwerp inlezen zodat verontwaardigde posts zoals je eigen, een minderheid zijn. De rest zou een zinvolle discussie kunnen zijn over de daadwerkelijke materie.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:55
De technische discussie over waarom de PS5 toch veel beter dan ''verwacht'' presteert is hier al vaker voorbij gekomen. Ik heb ''verwacht'' bewust tussen aanhalingstekens gezet, omdat de verwachting voorafgaand aan de release anders lag gecreëerd door (Social) media en marketing afdelingen.

De korte samenvatting is dat het ontwerp van de PS5 toch behoorlijk anders in elkaar steekt dan die van de XSX. Ze gebruiken allebei Zen 2 en RDNA2, maar de manier waarop is anders. Uitgangspunt voor Sony was uniformiteit in ontwerp (1 volledig uniforme RAM pool bv), snelle data doorvoer, optimalisatie van processing units. Uitgangspunt bij MS was zoveel mogelijk parallel processing en compute. Vandaar ook meer CU's, maar wel tragere. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, hoeft meer cores t.o.v. minder, maar hoger geclockte cores niet altijd meer performance te betekenen.

Een topic openen waarin dit besproken wordt levert meestal problemen op, je ziet dat zelfs anno 2022 mensen nog steeds dingen roepen als 'PS5 is geen RDNA2'. Handhaving door mods lijkt dan een onbegonnen taak, en de mod moet zich ook weer gaan verdiepen in de materie om te kunnen bepalen of iets ontopic is, of misschien desinformatie betreft.
Dit soort technische discussies worden meestal gevoerd op fora zoals Anandtech, Beyond3D en Guru3d. Daar zitten ook veel mensen uit de game-, film- en animatieindustrie op.

[Voor 22% gewijzigd door Trishul op 12-02-2022 02:14]

• Finraziel
Faust schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:21:
[...]

[...]

Daarmee probeer je een soort ongeloof aan te geven? Alsof de informatie dat een spel beter zou kunnen lopen op een playstation iets is wat je zonder bronvermelding nooit zou kunnen accepteren, wat ik begrijp hoor! Vandaar dat een tabel een goed idee zou zijn aangezien je dan in ieder geval weet waarover je praat, plus dat je 'bewijs' hebt, mocht je ongeloof of twijfels blijven hebben over iets waar mensen over in discussie gaan.

[...]
Dat klinkt als confirmation bias; je hebt dan de framedrops bij Series X in rainbow 6 voor het gemak gemist.

Interessanter is het om naar de Matrix demonstratie te kijken, aangezien hier notabene The Coalition aan heeft meegewerkt, specifiek voor Xbox optimalisaties. Echter loop ik hiermee vooruit op de zaken.

Je laat in ieder geval zien waarom een objectieve vergelijking inderdaad lastig kan zijn. Tevens benadruk je het belang van een tabel voor het overzicht. Immers kunnen op die manier zich mensen snel in het onderwerp inlezen zodat verontwaardigde posts zoals je eigen, een minderheid zijn. De rest zou een zinvolle discussie kunnen zijn over de daadwerkelijke materie.
Wellicht dat ik je (wederom) verkeerd begrepen had hoor, maar je eerste post klonk alsof het bijna standaard was dat de PS5 beter presteerde.

Ik had de rainbow six video inderdaad een beetje doorheen geskipt omdat ik die game sowieso minder interessant vind zelf en er eerder in de video al gesteld werd dat de games op alle drie de consoles stabiel op 60 draaiden. Maar toen ik hem net nog eens aan klikte bleek dat precies waar ik gestopt was hij ging zeggen dat op de series consoles er af en toe een stutter van een paar frames was, over het algemeen 1 keer per match. Tja, kijk, dat is dus ook waarom ik dit een slecht idee vind. Een paar frames aan stutter aan het begin van een match klinkt al heel anders dan 'framedrops' zoals jij het dan wellicht in die tabel gezet had.

Maar goed, als je bedoeling was om meer over bepaalde games te bespreken waarom ze op het ene platform beter draaien dan op een ander dan heb ik daar minder problemen mee. Echter zoals jij het voorstelt klinkt het veel meer als een schandpaal om Xbox aan te nagelen. En zo bedoel je het misschien niet, en wellicht ziet de beoogde bezoeker van jouw topic het zo ook niet, maar het topic staat vervolgens wel publiek voor iedereen te zien en dat is waar mensen die het beste met het platform voor hebben een probleem mee zullen hebben en Xbox zullen willen komen verdedigen (en dan heb je dus de poppen aan het dansen).

Overigens denk ik dat het antwoord bijna altijd 'optimalisatie' gaat zijn. PlayStation is nog altijd dominant dus daar gaat meer aandacht naar toe. Nu blijkt dat de nieuwe generatie van Microsoft het zeker goed doet zal dat wat minder worden en verklaart waarom ik er weinig van terug zie in de meer recente video's die ik gekeken heb.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Faust schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 14:04:
Het lijkt een ondankbare taak wellicht, maar ik zou die best op mij willen nemen.

Feiten en bronvermelding zouden het enige vereiste zijn, naast fatsoen en redelijkheid. Alles is toegestaan; GDC presentaties, Siggraph papers, dat zou zelfs aangemoedigd worden!
Misschien wat mensen uit de industrie die op t.net actief zijn ook wat input laten geven plus verduidelijking van bepaalde zaken?

Ik zal toelichten waarom ik tegen een dergelijke topic ben, wat ook meteen mijn vorige reactie verklaart. Dit is de aanleiding voor jouw verzoek tot een dergelijke topic:
[1] Ik ben namelijk erg benieuwd waarom bijvoorbeeld Xbox ondanks betere paper specs, regelmatig slechter scoort dan PlayStation 5[/1]. [2]In de gevallen waarin Xbox beter scoort zijn de verschillen sowieso minder groot dan het door MS (en fans) geclaimde 40% prestatieverschil in het voordeel van Xbox je zou doen verwachten[/2], [3]maar dat een systeem dat 40% minder krachtig is, alsnog betere prestaties neerzet dat kan nooit door (potentieel) slechte tools van MS verklaard worden bijvoorbeeld[/3].
[1] Slechter scoort hoe?
[2] Doet het er toe wat MS fans claimen?
[3] Eerst beschrijf je de 40% als claim van MS fans, vervolgens wil je focussen op de wonder hoe het kan dat een 40% slechter systeem beter presteert, waarbij weer de verwijzen naar [1].

Ik hoef geen antwoorden op deze vragen, maar wil aantonen dat je aanleiding al zoveel discussie opwerpt.
Het is natuurlijk lastig om intentie te beoordelen op een online forum, maar als ik zie wat jouw 'uitleg' is waarom je een dergelijke topic wil, dan lijkt het gericht op fanboys hun ongelijk te geven dan een interesse in een inhoudelijke discussie. Ik denk dat het een goed idee is om een dedicated Digital Foundry topic te hebben. Ze leveren goed werk vind ik.
Faust schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 00:21:
[...]

[...]

[...]

Als je werkelijk geïnteresseerd bent in een technische discussie en Digital Foundry inhoudelijk ook volgt, dan moet je juist wegblijven van de tabellen. Er is een reden waarom DF af stapt van pixel counting bijvoorbeeld. IQ en presentie is vandaag de dag meer dan Resolutie en Framerate. Een onstabiele framerate met een hogere resolutie kan met VRR bijvoorbeeld een betere 'ervaring' geven dan een stabiele framerate met een lagere resolutie. Daarom dat ik juist zou pleiten voor een DF topic voor de inhoudelijke discussie over hun videos te plaatsen dan een 'objectieve Sereis X vs PS5' discussie. Nogmaals, jouw intentie komt bij mij over als 'Xbox fanboys claimen dat de Series X veel sterker is, maar das nie!'.

[Voor 34% gewijzigd door HollovVpo1nt op 12-02-2022 11:05]

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Goed, dit topic is niet het PS5 vs XSX topic, maar het feedback topic.

Ik ga dit punt afsluiten. Ik zou willen dat het mogelijk was. Het punt is alleen dat je er niet objectief naar kan kijken. Iedereen zoekt verschillende dingen in gaming en dus ook in de apparatuur waar ze mee gamen. Dat is niet alleen zo bij gamen, maar ook bij (telefoon-) operating systems of voetbalclubs. Van die onderwerpen vind je dan ook geen topics (afaik).

Doordat iedereen iets anders zoekt, worden daardoor snel subjectieve discussies waar men op allerlei manieren hun gelijk probeert te halen. Onze ervaring vanuit de modforce is dat dit, als zo'n topic daadwerkelijk zou komen, alleen maar tot erger leid. De posts hier laten daar al wat van zien. Een discussie die zo uit de hand loopt is voor niemand leuk. Voor ons is het onbegonnen werk, maar voor de deelnemers ook alleen maar frustrerend.

• Faust
Feit is dat er de vorige generatie een marktleider was welke ten opzichte van de directe concurrent ongeveer 3 keer meer verkocht. Vanaf 2017 kwam die directe concurrent met een apparaat dat krachtiger is. Direct is dit verschil vrijwel overal zichtbaar bij zelfs de meest simpele multiplatform game.
Dat zijn feiten; we hebben dus grofweg 3x het marktaandeel van een concurrent, en vanaf de eerste dag dat die concurrent een krachtiger apparaat op de markt zet, zijn de verschillen in de volgende releases van spellen zicht- en merkbaar.

Niemand kan dat ontkennen aangezien het feiten zijn. Het verschil is kwantitatief uit te drukken.

Als iemand vervolgens probeert te zeggen: “tegenwoordig is er geen verschil in de spellen want de voorsprong van de marktleider is minder groot” dan is die conclusie niet correct, noch gebaseerd op feiten. Immers had de underdog de vorige keer al laten zien dat er ondanks een veel kleiner marktaandeel, de spellen voor de underdog console er beter uitzagen of soepelere framerates genoten daar de underdog console betere hardware aan boord had. Zowel op papier als ook in de meetbare praktijk. Marktaandeel is dus geen indicatie voor het niet optimaliseren voor een niet-dominant platform.

Ik begrijp niet hoe iemand aanstoot zou kunnen geven aan het bovenstaande. Het is niet te ontkrachten, dus wellicht dat het frustreert? Dat zijn echter emoties, en die hebben geen plek in een technische discussie. Het maakt niet of of iemand het ermee eens is of iets wel of niet 4K is; of wat voor iemand persoonlijk het nut van 4K is. Zodra je de personen die hun emoties niet onder controle hebben kunt uitsluiten, moet er een technische discussie mogelijk zijn.

Het gaat immers om voornamelijk volwassen mensen.

• Faust
Gropah schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 11:41:
Goed, dit topic is niet het PS5 vs XSX topic, maar het feedback topic.

Ik ga dit punt afsluiten. Ik zou willen dat het mogelijk was. Het punt is alleen dat je er niet objectief naar kan kijken. Iedereen zoekt verschillende dingen in gaming en dus ook in de apparatuur waar ze mee gamen. Dat is niet alleen zo bij gamen, maar ook bij (telefoon-) operating systems of voetbalclubs. Van die onderwerpen vind je dan ook geen topics (afaik).

Doordat iedereen iets anders zoekt, worden daardoor snel subjectieve discussies waar men op allerlei manieren hun gelijk probeert te halen. Onze ervaring vanuit de modforce is dat dit, als zo'n topic daadwerkelijk zou komen, alleen maar tot erger leid. De posts hier laten daar al wat van zien. Een discussie die zo uit de hand loopt is voor niemand leuk. Voor ons is het onbegonnen werk, maar voor de deelnemers ook alleen maar frustrerend.
Ik heb dit met telefoons zien gebeuren ja

- Toestel x gaat 4 uur mee toestel y 6 uur. Fans van toestel x zeggen:
ja maar toestel x dat laadt 30% sneller en ik laad mijn telefoon toch de hele dag op dus dat y 6 uur kan dat is nutteloos!!! 4 uur is voor mij prima en alles daarboven dat is weggegooid
- toestel x heeft een zichtbaar betere kwaliteit in het filmen, toestel y heeft veel macroblocking en minder framerate opties. Fans van toestel y zeggen:
wie gaat er nu filmen met een telefoon?? daar pak ik wel mijn DSLR voor want die is beter dan toestel x!
- toestel y heeft betere privacy opties en ingebouwde functies om die te beschermen, toestel x heeft dat niet. Fans van toestel x zeggen
wat boeit privacy nu? ik heb toch niks te verbergen, en fabrikant y die weten echt wel alles van je hoor dat is niet bewezen of zo maar toch is het zo dus wat een nutteloze functie zeg: privacy!
Dit is vrijwel letterlijk hoe mensen 'fans' over telefoons discussiëren.

Of mensen 'fans' vinden een toestel van 900 euro achterlijk duur omdat ze immers zelf prima overweg kunnen met een toestel van 850 euro, en ga zo maar door.

Het probleem is die mensen, niet de discussie zelf. Liefhebbers van techniek zullen alles kunnen waarderen, ongeacht welk merk ermee komt. Ik hoop dat dit een plek is waar liefhebbers van techniek de overhand hebben, en fanboys zich beperken tot fan topics waar ze niet met concurrerende technieken geconfronteerd hoeven te worden. Al helemaal niet als ze er niet mee kunnen omgaan

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
@Faust zoals @Gropah al zei: het is klaar, we gaan het niet doen. Het heeft dus geen zin om er nog twee reacties over door te gaan. Sterker nog: dat is ongewenst. De discussie is voorbij.

Cunning linguist.

• Faust
Bart ® schreef op zondag 13 februari 2022 @ 17:15:
@Faust zoals @Gropah al zei: het is klaar, we gaan het niet doen. Het heeft dus geen zin om er nog twee reacties over door te gaan. Sterker nog: dat is ongewenst. De discussie is voorbij.
Ik had daar een beetje overheen gelezen! Voel je bij dezen vrij al mijn reacties en toelichtingen met betrekking tot dit onderwerp aan te passen en/of te verwijderen. Ik beloof er nooit meer een woord over te zeggen op dit forum :)

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Kan @Chaoss mij vertellen waarom dit soort sarcastische posts en berichten met troll-aantijgingen niet wordt aangepast, maar de mijne wel? Ben benieuwd.
Shifty47 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 16:52:
Gewoon allemaal paniek om niets joh. Gisteren liep @Farabi te trollen over dat het niet mooi genoeg zou zijn en vandaag paniekzaaien om een gele stip.

Allemaal lak aan hebben en lekker genieten van het feit dat jullie eerder kunnen gamen dan de rest. Vannacht de patch installeren en morgen vrij nemen zou ik zeggen ;)
Shifty47 schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 18:51:
Jongens hij is gewoon aan het trollen. Iedereen ziet dat er een flinke sprong vooruit wordt gemaakt. En daarnaast; hoe kan je nu al gespeeld hebben?
Flagg schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 18:49:
[...]

Geeft niks kan iedereen gebeuren, als je er voortaan maar op let.
Raem schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Oei, dan heb je een gecensureerde versie.
Smeldor schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 12:07:
[...]

Beter dan het gele stip topic van gisteren…

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Je hebt gelijk, ik ga ze (gedeeltelijk) weghalen. Ik had die van jou alvast weg gehaald omdat ik beng was dat de discussie verder zou ontsporen. De rest was door werk blijven liggen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Farabi
  • Niet online
Chaoss schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:04:
Je hebt gelijk, ik ga ze (gedeeltelijk) weghalen. Ik had die van jou alvast weg gehaald omdat ik beng was dat de discussie verder zou ontsporen. De rest was door werk blijven liggen.
Fair enough. Bedankt voor het antwoordt.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
@Farabi Je kunt zelf ook topicreports indienen he ;)

poor Leno ✝︎

• Farabi
  • Niet online
Geronimous schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 14:47:
@Farabi Je kunt zelf ook topicreports indienen he ;)
Heb ik al gedaan toen. 2 dagen geleden.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Feedback kan ook positief zijn, bedankt voor het oppakken van mij TR :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:25
Lekker zooitje ongeregeld hier op dit forum, zie mijn laatste verwijderde bericht waarom

Exercising the pen brings out the best of us!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Kalder schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:30:
Lekker zooitje ongeregeld hier op dit forum, zie mijn laatste verwijderde bericht waarom
Ik weet niet waarom je hier ook nog even je gal moet spugen als ik in de DM op je bericht reageer...

poor Leno ✝︎

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:25
Geronimous schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:40:
[...]

Ik weet niet waarom je hier ook nog even je gal moet spugen als ik in de DM op je bericht reageer...
Sorry, de notificaties zijn niet zo snel

Exercising the pen brings out the best of us!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henk717
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-01 04:13
Mods, ik wil het forum niet vervuilen met een los topic voor mijn vraag dus gezien dit een topic voor contact met moderators is lijkt dit me een goede plek.

Ik mis een topic over AI Text Generatoren, denk aan een soort Zork maar dan onbeperkt. Al kun je er ook verhalen en artiekelen mee schrijven. Dus het lijkt me leuk om dat wellicht hier te starten.

De vraag is, waar binnen Tweakers is dat het meest geschikt? Onbegrensde text avonturen kan Role Play zijn maar ook weer niet echt. En stel dat je het gebruikt voor het genereren van blog content niet altijd een game.

Is dit iets voor spielrij bij gebrek aan een AI forum? Zo ja, waar en zijn er guidelines voor topics?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
henk717 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 05:43:
Mods, ik wil het forum niet vervuilen met een los topic voor mijn vraag dus gezien dit een topic voor contact met moderators is lijkt dit me een goede plek.

Ik mis een topic over AI Text Generatoren, denk aan een soort Zork maar dan onbeperkt. Al kun je er ook verhalen en artiekelen mee schrijven. Dus het lijkt me leuk om dat wellicht hier te starten.

De vraag is, waar binnen Tweakers is dat het meest geschikt? Onbegrensde text avonturen kan Role Play zijn maar ook weer niet echt. En stel dat je het gebruikt voor het genereren van blog content niet altijd een game.

Is dit iets voor spielrij bij gebrek aan een AI forum? Zo ja, waar en zijn er guidelines voor topics?
Als de focus ligt op het spelen van een game, dan kan het topic prima in Hardware & Spielerij Algemeen. Ligt de nadruk meer op het programmeren en ontwikkelen van zo'n AI generator, dan kun je beter je topic openen in Softwareontwikkeling. Ligt de nadruk op verhalen en lezen, dan zou je in Algemene Zaken terecht kunnen. Het ligt dus echt aan je doel :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:20
BM schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:05:
[modbreak]Net weer een handje berichten weggehaald.

Zie je iets wat volgens jou niet door de beugel kan, maak alsjeblieft een Topic Report aan, en reageer er niet op.

Overigens zou het ook fijn zijn als men iets minder trigger-happy op elkaar reageert (once again, Topic Report als iets niet door de beugel kan!). De sfeer tussen beide 'kampen' (yuk) is hier om te snijden[/]
Waarom verdedig je een overduidelijke trol? Kan je dat uitleggen zonder op dreigingen over te gaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Krimglas schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:10:
[...]

Waarom verdedig je een overduidelijke trol? Kan je dat uitleggen zonder op dreigingen over te gaan?
Heb je post even verplaatst, maar volgens mij 'verdedig' ik niemand?

Er werd een lijstje gepost (opzich tikje offtopic, maar deze topics worden al zo streng gemod dat ik ook niet alles wil wegknippen), dat werd door meerdere mensen aangevuld, en daarna werd het vrij snel aardig persoonlijk beide kanten op. Dat heb ik weggeknipt. Veel ingewikkelder is het niet, maar kennelijk zie jij het anders, dus ik ben wel benieuwd hoe jij dit ziet :)

Xbox

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krimglas
Mij viel eenvoudigweg op dat 1 persoon steeds steevast aanwezig is iedere keer ik het topic check en dat hij steeds lijstjes met playstation games/feiten aan het opsommen is, wat vreemd is in een xbox topic. Er lijkt me niets mis met hierop te wijzen, vooral omdat ik er vrij zeker van ben dat die person dit niet ter goeder trouw doet.

Wat WEL vreemd is, is dat hij hiermee rustig verder zijn gang mag gaan, en dat deze posts blijven staan, terwijl mijn civiele post verwijderd wordt. Snap je ook wel dat ik niet geloof dat jij zelf in good faith handelt. Veel ingewikkelder is het niet.

[Voor 27% gewijzigd door Krimglas op 06-06-2022 14:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Krimglas schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:33:
Mij viel eenvoudigweg op dat 1 persoon steeds steevast aanwezig is iedere keer ik het topic check en dat hij steeds lijstjes met playstation games/feiten aan het opsommen is, wat vreemd is in een xbox topic. Er lijkt me niets mis met hierop te wijzen, vooral omdat ik er vrij zeker van ben dat die person dit niet ter goeder trouw doet.

Wat WEL vreemd is, is dat hij hiermee rustig verder zijn gang mag gaan, en dat deze posts blijven staan, terwijl mijn civiele post verwijderd wordt. Snap je ook wel dat ik niet geloof dat jij zelf in good faith handelt.
De post waar je op doelt was een reactie op een andere posts, waar de lijstje begonnen. Daarmee was dat nog soort-van ontopic. Jouw reactie was niet heel erg, maar wel op de man, en daarmee offtopic en ongewenst.

Xbox

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Krimglas
Dus je mag niemand persoonlijk aanspreken? Waar dient een forum dan in hemelsnaam voor? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Krimglas schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:36:
Dus je mag niemand persoonlijk aanspreken? Waar dient een forum dan in hemelsnaam voor? :?
Tuurlijk mag dat wel :)

Maar ik hoop dat je het toch met me eens bent dat dit
Ik post hier niet supervaak, maar voor mij lijkt het alsof jij godganse dagen niets anders doet dan het xbox topic refreshen voor het geval dat de eer van playstation moet verdedigd worden
nagenoeg 0% kans heeft om te eindigen in iets wat soort-van ontopic is. Als je geinteresseerd bent in iemand beweegredenen om te posten kun je dat beter via DM doen.

Xbox

• Ghost babel
  • Niet online
Krimglas schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:10:
[...]

Volgens mij vul ik alleen een lijst aan die al gepost was. De lijst was incompleet en dan ben ik ineens een trol?
Sorry maar waar slaat dit op? je maakt je volgens mij veel te druk hierover. Het is wel duidelijk dat mensen enorm lange tenen hebben in dat topic...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghost babel
  • Niet online
Krimglas schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:36:
Iets van zelfreflectie op je eigen posts mag ook wel. Op de frontpage doe je volgens mij precies hetzelfde. Je bent daar onder Playstation nieuwsberichten zelf ook vaak aan het trollen. Je bent blijkbaar heel erg bezig met mijn posts..

nieuws: PS3-games op PlayStation Plus Premium krijgen geen dlc

Krimglas in 'PlayStation Plus-abo met streaming en extra games kost 17 euro per maand'

[Voor 12% gewijzigd door Ghost babel op 09-06-2022 16:16]

• Ghost babel
  • Niet online
In dat topic wordt er heel vreemd op kritiek of een ander geluid gereageerd. Als iemand een beetje kritiek heeft op iets van Xbox of gamepass dan ben je direct aan het trollen. Zie ook hier:

Krimglas in "[XSX | XSS] Xbox Series X|S"

[Voor 6% gewijzigd door Ghost babel op 09-06-2022 16:30]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Voor de zoveelste keer, dit topic if voor feedback op moderatie, niet om elkaar publiekelijk 'tot de orde te roepen'.

poor Leno ✝︎

• Krimglas
Euh...
Ik ben vereerd dat je zoveel tijd aan mij besteed, maar hoe zeggen ze dat tegenwoordig in het Engels? "Go touch some grass" :z

• Ghost babel
  • Niet online
Krimglas schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:50:
Euh...
Ik ben vereerd dat je zoveel tijd aan mij besteed, maar hoe zeggen ze dat tegenwoordig in het Engels? "Go touch some grass" :z
Heel veel posts eraan wagen dat ik een troll ben en vervolgens deze reactie. De ironie...

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Krimglas schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:50:
Euh...
Ghost babel schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:06:
[...]

Heel veel posts eraan wagen dat ik een troll ben en vervolgens deze reactie. De ironie...
Volgens mij was @Geronimous vrij duidelijk. Deze discussie gaat vanaf nu gewoon via jullie DM. Dit is de laatste waarschuwing.

Cunning linguist.

• Krimglas
*knip* volgens mij was het duidelijk genoeg.

[Voor 80% gewijzigd door Bart ® op 11-06-2022 07:50]

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:38
Bart ® schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:04:
@Wolverine9000 we hebben hier niet voor niets een editknop. Volgende keer gebruik van maken a.u.b.
Hoe bedoel je?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Ik bedoel dat je deze knop gebruikt:

In plaats van 5 reacties achter elkaar plaatsen. Het is geen whatsapp hier :). Wil je nog iets toevoegen aan je reactie, dan hebben we dus een editknop.

Cunning linguist.

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:38
Bart ® schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:06:
[...]

Ik bedoel dat je deze knop gebruikt:
[Afbeelding]
In plaats van 5 reacties achter elkaar plaatsen. Het is geen whatsapp hier :). Wil je nog iets toevoegen aan je reactie, dan hebben we dus een editknop.
Ah ok
Sorry zal er op letten in het vervolg

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Wolverine9000 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 22:08:
[...]

Ah ok
Sorry zak er op letten in het vervolg
Dankjewel :).

Cunning linguist.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik heb hier de laatste posts verwijderd daar deze weer behoorlijk offtopic waren. Normaal zijn we daar terughoudend in, maar hier is al diverse keren op gewezen, en we hebben geen zin in wederom hier een onderlinge ruzie te faciliteren. Dit is het feedback op moderatie topic, niet om het postgedrag van een ander of elkaar te bekritiseren. Daarvoor zijn de TR's en als er iemand aangesproken moet worden, of een algemeen bericht voor alle gebruikers, dan is het aan de mods om een bericht of PM te sturen aan de individuen, of een modbreak als algemene mededeling in het topic zelf.

poor Leno ✝︎

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vraagje over het topic van Disney Dreamlight Valley, deze game past namelijk in Actie, adventure en platform games (staat hier nu in) en in Sport en simulatie games. Maar welke categorie is nou de juiste voor deze game? :D

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
G_Dragon schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:45:
Vraagje over het topic van Disney Dreamlight Valley, deze game past namelijk in Actie, adventure en platform games (staat hier nu in) en in Sport en simulatie games. Maar welke categorie is nou de juiste voor deze game? :D
Wat mij betreft staat ie prima zo. Maar ik ken die game ook niet supergoed om eerlijk te zijn, alleen die trailer geeft wat indrukken. Mocht het nou ook echt een plekje verdienen in S en S, dan kunnen we in een handomdraai een alias maken in dat subforum :).

[Voor 3% gewijzigd door Bart ® op 11-08-2022 18:51]

Cunning linguist.

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18:27
Geronimous schreef op zondag 22 januari 2023 @ 00:49:
[modbreak]Hele pagina met onderling gekibbel over Halo verwijderd.

Hou een eventuele discussie gewoon netjes. Je hoeft het niet eens te zijn of worden. Persoonlijk worden gaat tegen onze huisregels in. Bovendien: Wij willen een vriendelijker Tweakers [/modbreak]
Wat is dit nu voor ingreep? Heb je gelezen wat, er gebeurde? Of gewoon gereageerd op topic reports die je niet snapte?

De halo gekibbel is verwijderd. Nou tof. Ga je nu ook users aanspreken op gedrag of is het nu klaar? En gaan we over tot de orde van de dag alsof er niks is gebeurd.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Exactor it schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:20:
[...]

Wat is dit nu voor ingreep? Heb je gelezen wat, er gebeurde? Of gewoon gereageerd op topic reports die je niet snapte?

De halo gekibbel is verwijderd. Nou tof. Ga je nu ook users aanspreken op gedrag of is het nu klaar? En gaan we over tot de orde van de dag alsof er niks is gebeurd.
Ik heb prima door wat daar gebeurde, vandaar het slotje en het verwijderen van de posts. Hoe ik de betrokken personen hierop aanspreek en wat voor consequenties ik daaraan hang is aan mij/ons. Daar doen we nooit publieke uitspraken over.

De feedback mag overigens wel wat vriendelijker...

poor Leno ✝︎

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geronimous schreef op zondag 22 januari 2023 @ 01:28:
[...]

Ik heb prima door wat daar gebeurde, vandaar het slotje en het verwijderen van de posts. Hoe ik de betrokken personen hierop aanspreek en wat voor consequenties ik daaraan hang is aan mij? Daar doen we nooit publieke uitspraken over.

De feedback mag overigens wel wart vriendelijker...
Zou je dan nog een reactie willen geven op mijn reactie op jouw privé bericht? Er was één user die mensen woorden in de mond legt, woorden verdraaid, bericht van dubbele accounts te gebruiken en voorbeelden eist van uitspraken die nooit zijn gedaan. Dat je mij en die bepaalde user precies hetzelfde behandeld (en zelfs een zelfde bericht stuurt waarin je aangeeft dat ik een paar maanden geleden hetzelfde gedrag had in het forum is echt belachelijk.. je zet ons dus op één lijn zonder onderbouwing of voorbeelden..)

*knip* je hoeft deze foto niet te delen. Wij weten om welke reacties het gaat/gaan. Ik (Gropah) heb hem nu weg gehaald om verdere escalatie te voorkomen

[Voor 22% gewijzigd door Gropah op 23-01-2023 19:10]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
D-Ed schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Zou je dan nog een reactie willen geven op mijn reactie op jouw privé bericht? Er was één user die mensen woorden in de mond legt, woorden verdraaid, bericht van dubbele accounts te gebruiken en voorbeelden eist van uitspraken die nooit zijn gedaan. Dat je mij en die bepaalde user precies hetzelfde behandeld (en zelfs een zelfde bericht stuurt waarin je aangeeft dat ik een paar maanden geleden hetzelfde gedrag had in het forum is echt belachelijk.. je zet ons dus op één lijn zonder onderbouwing of voorbeelden..)

Voor de volledigheid zet ik hier ook ook maar het screenshot dat ik je stuurde aangezien er nu net wordt gedaan alsof er niets is gebeurd… Absurd..

*weggeknipt plaatje*
Ik spreek een ieder persoonlijk aan op zijn eigen aandeel. Jouw aandeel was dat je lekker met deze persoon meeging en dus samen het topic liet ontsporen. Je hoeft geen screenshots te posten, ik kan precies zien wie wat gepost heeft, ook nadat het verwijderd is. Ik heb ook inmiddels gereageerd op je privebericht. Gezien de moderatie in de vroege uren was gedaan, is wat geduld op een reactie de ochtend erna wel gepast, vind je niet?

[Voor 11% gewijzigd door Gropah op 23-01-2023 19:12]

poor Leno ✝︎

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Geronimous schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:19:
[...]

Ik spreek een ieder persoonlijk aan op zijn eigen aandeel. Jouw aandeel was dat je lekker met deze persoon meeging en dus samen het topic liet ontsporen. Je hoeft geen screenshots te posten, ik kan precies zien wie wat gepost heeft, ook nadat het verwijderd is. Ik heb ook inmiddels gereageerd op je privebericht. Gezien de moderatie in de vroege uren was gedaan, is wat geduld op een reactie de ochtend erna wel gepast, vind je niet?
En een reactie terug gekregen. Zoals ik al dacht kom je niet terug op mijn inhoudelijke vraag en zie je die trol hetzelfde als mij, spijtig.

En als je ervoor kiest om midden in de nacht in te grijpen en een privé bericht te sturen mag je ook verwachten dat er een reactie terugkomt. Zeker nadat ik zo persoonlijk ben aangevallen en voor weet ik veel wat ben uitgemaakt. Ik mag dan toch ook wel een persoonlijke behandeling verwachten ipv op één lijn met zo’n trol gezet te worden, of niet?

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Zie DM.

poor Leno ✝︎

• Krimglas
*knip*

Dit topic is niet bedoeld om de discussie/ruzie ergens anders voort te zetten. We hebben je opmerking gezien, maar deze discussie gaat hier niet verder

[Voor 124% gewijzigd door Gropah op 23-01-2023 09:24]

• Krimglas
*knip*

Ik (Gropah) ga hier vanavond even op reageren via DM

[Voor 94% gewijzigd door Gropah op 23-01-2023 09:45]

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
euroclix

@BM Topic lijkt me terecht gesloten, maar die referral link in de ts mag volgens mij nog wel weggeknipt worden.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee