Toon posts:

Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01:49

Bullet NL

Eigen Wijs

Kenny_026 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:20:
Een groot deel van de vaste kern is vertrokken. Een groep die door de moderators gezien werden als “probleemgevallen”. Als ik dan zelf mee lees en zie dat er al die tijd nog steeds op dezelfde manier ingegrepen moet worden, nog steeds het zelfde geouwehoer, is er dan niets wat oproept dat er wellicht iets mis is met de moderatie en de cultuur die ontstaan is?

Tweakers is een communitie en die moet het samen met moderators en communitie members doen maar de manier waarop gemodereerd wordt slaat vaak helemaal nergens op. Ik heb dit net als anderen al vaker aangegeven maar discussie of een gesprek hierover is niet mogelijk.

Een scheidsrechter die zich 100% beroept op de regels fluit ook een wedstrijd kapot. Regelmatig vergelijkbaar hier op Tweakers.
Moah, ik doe zelf ook iets voor deze website, het is echt niet zo als jij dat nu wil doen geloven.

Er is verschrikkelijk veel mogelijk op dit forum, waar mensen alleen de fout in gaan is fanatisme, zie nu ook weer de laatste regel in het bericht hier boven. Je kan er een ;) achter zetten of een :> zelfs een :+ , het is gewoon niet nodig en jaagt de discussie onnodig op zijn kant waardoor alle nuances zoek raken.

Het grootste probleem is, je kant iets met een bepaalde intentie weg typen, maar in woord is het heel erg lastig om bepaalde emoties duidelijk te maken. Het gaat daar door snel op de man.

Geef elkaar gewoon wat ruimte, blijf lekker weg uit topics van apparaten waar je toch niets mee heb, ook al heb je de drang op negatief nieuws te brengen, het voegt niets toe. Hou je daarom lekker positief bezig met het apparaat wat jezelf aanbid en laat een ander lekker voor zijn keuze staan.

Cogitationis poenam nemo patitur

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Kenny_026 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:20:
Een groot deel van de vaste kern is vertrokken. Een groep die door de moderators gezien werden als “probleemgevallen”. Als ik dan zelf mee lees en zie dat er al die tijd nog steeds op dezelfde manier ingegrepen moet worden, nog steeds het zelfde geouwehoer, is er dan niets wat oproept dat er wellicht iets mis is met de moderatie en de cultuur die ontstaan is?

Tweakers is een communitie en die moet het samen met moderators en communitie members doen maar de manier waarop gemodereerd wordt slaat vaak helemaal nergens op. Ik heb dit net als anderen al vaker aangegeven maar discussie of een gesprek hierover is niet mogelijk.

Een scheidsrechter die zich 100% beroept op de regels fluit ook een wedstrijd kapot. Regelmatig vergelijkbaar hier op Tweakers.
Ik ben het niet met je oneens, laat ik daar mee beginnen. Maar zoals al veel vaker gemeld, blijkt keer op keer dat het volkomen onmogelijk om een zinnige discussie te laten gaan tussen de 'twee kampen' (ben het niet helemaal eens met die term, maar you catch my drift).
Dan zijn er een aantal dingen die wij kunnen doen:
- Ogen dicht, en hopen dat het vanzelf over gaat :+
- De hele dag discussies volgen, en iedereen die over de schreef gaat op de vingers tikken, met discussies tot gevolg over wat wel mag, en wat niet mag. ('Pietje mocht dat wel posten, maar ik mag <iets totaal ongerelateerds> niet posten', waarom!)
- Het hele versus stuk in het geheel niet toestaan.

Het moge duidelijk zijn wat de richting is die we gekozen hebben. Hoe jammer het ook is dat het nodig is, is dat voor alle partijen beter. Voor de users is duidelijk wat wel en niet mag, en de mods hebben een relatief eenvoudige regel om op te modereren.

Dat er vervolgens aan beide kanten users zijn die de grenzen van die regels opzoeken of er overheen gaan is ook een feit. Waarmee imho alleen maar aangetoond word dat de richting die we nu hanteren de juiste is, want de discussies die dan ontstaan lopen 9 van de 10 keer gruwelijk uit de klauwen.
Recon24 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 22:37:
[...]

Volgens mij is het al maanden al dan niet bijna een half jaar zo dat er meer Xbox fans in de PS5 topic zijn te vinden, dan andersom.

Ook wel begrijpelijk natuurlijk :>
Zinnen als die laatste is 1 van de redenen dat het allemaal niet heel lekker loopt hier, dat snap je zelf hopelijk ook wel he?

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 03-12 15:39

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Tja zoals zovaak gezegd, we hebben te maken met 2 groepjes users die wat teveel op elkaar letten. Mijn tip is ook om voordat je reageert op iets dat je irriteert 2 seconden na te denken of je dat wel moet doen, of beter kunt negeren. OF dien een TR in om je frustratie kenbaar te maken. Echter bij dat laatste niet verwachten dat we overal iets mee doen; wij bekijken het veel neutraler.

Het is aan ieder om het gezellig te houden, je kunt hier zelf een enorm aandeel in hebben door toch niet dat steekje onder water te geven. De een is daar subtieler in dan de ander, maar dat is niet minder zuigend.

En wat @Bullet NL zegt, blijf wat meer weg uit de topics van hardware en games die je niet zo aanspreken.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:45

Superkiwi

Hoi doei

Het probleem (en dat valt me ook op in andere (feedback) topics) is volgens mij dat het zogenaamde sneeuwvlokjesgehalte toe lijkt te nemen. Mensen voelen zich vanwege de minste, vaak onschuldige opmerkingen of reacties al gekwetst of beledigd en hebben dan de neiging om op de report knop te drukken of in een feedback topic aan de bel te trekken. En dat gaat niet alleen op voor dit forum, dit zie je in terug in de gehele hedendaagse maatschappij.

Ik snap dat het daarom voor jullie als moderators in toenemende mate ontzettend lastig is om ergens te grens te moeten trekken en om te bepalen wat er wel en niet kan. Als ik zie hoe vaak de feedback topics bovenaan de actieve topics verschijnen, het is wel eens anders geweest. En als ik de discussies dan lees denk ik "echt? maken we hier tegenwoordig reports voor aan?". Nog even en we krijgen een situatie waarbij enige vorm van humor en/of tegenspraak verbannen wordt van Tweakers en dat is wel het laatste wat je moet willen op een forum. De aanbeveling om 'in je eigen kamp te blijven' vind ik daarom ook een hele nare, al snap ik heel goed de beweegreden voor zo'n rigoureuze oplossing.

Ik zie ook wel dat er soms getrolld wordt om het trollen en weet ook dat de grens tussen trollen en (vriendelijk bedoelde) plaagstootjes soms een vrij dunne is waarbij het in de praktijk voor sommige users (én mods) lastig is daar onderscheid tussen te maken. Ik denk dat iedereen zichzelf hier ook wel even een spiegel kan en mag voorhouden wat dat betreft.

Bovenstaande gezegd hebbende wil ik wel even een duimpje geven aan de moderators die de diverse topics in hun vrije tijd(!) in goede banen (proberen te) leiden, elke dag maar weer _/-\o_

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01:21

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Superkiwi schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 10:09:
Het probleem (en dat valt me ook op in andere (feedback) topics) is volgens mij dat het zogenaamde sneeuwvlokjesgehalte toe lijkt te nemen. Mensen voelen zich vanwege de minste, vaak onschuldige opmerkingen of reacties al gekwetst of beledigd en hebben dan de neiging om op de report knop te drukken of in een feedback topic aan de bel te trekken. En dat gaat niet alleen op voor dit forum, dit zie je in terug in de gehele hedendaagse maatschappij.

Ik snap dat het daarom voor jullie als moderators in toenemende mate ontzettend lastig is om ergens te grens te moeten trekken en om te bepalen wat er wel en niet kan. Als ik zie hoe vaak de feedback topics bovenaan de actieve topics verschijnen, het is wel eens anders geweest. En als ik de discussies dan lees denk ik "echt? maken we hier tegenwoordig reports voor aan?". Nog even en we krijgen een situatie waarbij enige vorm van humor en/of tegenspraak verbannen wordt van Tweakers en dat is wel het laatste wat je moet willen op een forum. De aanbeveling om 'in je eigen kamp te blijven' vind ik daarom ook een hele nare, al snap ik heel goed de beweegreden voor zo'n rigoureuze oplossing.

Ik zie ook wel dat er soms getrolld wordt om het trollen en weet ook dat de grens tussen trollen en (vriendelijk bedoelde) plaagstootjes soms een vrij dunne is waarbij het in de praktijk voor sommige users (én mods) lastig is daar onderscheid tussen te maken. Ik denk dat iedereen zichzelf hier ook wel even een spiegel kan en mag voorhouden wat dat betreft.

Bovenstaande gezegd hebbende wil ik wel even een duimpje geven aan de moderators die de diverse topics in hun vrije tijd(!) in goede banen (proberen te) leiden, elke dag maar weer _/-\o_
Hier sluit ik me bij aan, mooi gezegd! :)
Had het zelf niet zo kunnen omschrijven

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:43
Er worden door een aantal mensen continu dit soort dingen gezegd, zowel op de frontpage, als in het topic.. Daar wordt verder niets aan gedaan.

Als het 'blauwe kamp' dit soort dingen gaat roepen word je tot in den treure door mods gemodereerd of geMin1'd.
Er is ook veel vaker over geklaagd dat een 'paar' mods nogal met een 'groene' bril modereren en kennelijk blijft dat gewoon doorgaan.

En zoals het akkefietje hier ergens boven, dat iemand mensen zelf gaat lopen etteren in het Xtopic, maar zodra ie een opmerking terug krijgt hier gaat lopen huilen en klagen.
Idem met het voorbeeld van de week in het PS topic.. het continu 'eigen kamp' verdedigen in het andere topic, maar dan nog een heel sneu stiekem TR's gaan aanmaken en klagen :N
@Superkiwi's sneeuwvlokjes ten top..

Het zijn ook continu dezelfde zuigers, maar kunnen kennelijk gewoon hun gaan gaan.
Dit is een anoniem voorbeeldje, maar daar zijn er echt legio van, als je ze wil hebben.

:F

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Om te beginnen, ik ben blij dat er nu een gesprek is. Dank daarvoor!
BM schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 09:00:
[...]
Dan zijn er een aantal dingen die wij kunnen doen:
- Ogen dicht, en hopen dat het vanzelf over gaat :+
- De hele dag discussies volgen, en iedereen die over de schreef gaat op de vingers tikken, met discussies tot gevolg over wat wel mag, en wat niet mag. ('Pietje mocht dat wel posten, maar ik mag <iets totaal ongerelateerds> niet posten', waarom!)
- Het hele versus stuk in het geheel niet toestaan.
Bovenstaand lijkt heel erg op handelen naar de technische limiet binnen de Spielerij forums. Voor zover ik weet zijn andere onderdelen binnen het Tweakers forum een stukje verder ontwikkeld. Zo kunnen bijvoorbeeld in de maatschappelijke topics bans uitgedeeld worden voor bijvoorbeeld een week waarbij iemand gemute is voor een week. Het lijkt me juist dat dit binnen Spielerij een ideale oplossing is. Mute iemand een week, daarna nog eens, rinse and repeat, en ze leren het vanzelf. De rotte appels die alleen voor het rellen komen blijven vanzelf weg. Waarom zitten er aan de backend zulke verschillen binnen Tweakers?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Wat mij opvalt, ik zie hier mensen klagen en voorbeelden geven, terwijl ze zich zelf schuldig maken aan exact het zelfde gedrag. Waarom vraag ik me dan af.

Als een ander in de sloot springt, spring jij er automatisch achter aan?
Wanneer je een bericht van een ander leest die storend is, of waar je op een of andere manier persoonlijk last van hebt dan kun je een TR in dienen. Ik zal de koe maar even bij de hoorns pakken, @poor Leno bijvoorbeeld, ga ik geen enkel geval het zelfde gedrag tentoonspreiden waar je aangeeft zelf aanstoot aan hebben.... gekozen voorkeur is willekeur, had ook een ander als voorbeeld kunnen stellen.

Dit slaat echt helemaal nergens op.

Eerst zelf mee doen en dan gaan klagen, gevalletje boter op het hoofd noemen we dat.

En ik vertel niet nieuws natuurlijk, de mensen die ik bedoel weten het zelf wel, en hebben vrijwel allemaal wel eens ingrijpen in een bericht gehad.

Maar goed, om niet in een jij-bak discussie te komen, denk nou eens na wat je post, een discussie voeren is prima, maar ga nou niet direct zaken onderuit proberen te halen.

Wanneer ik in het Xbox topic een aankondig van een game lees, wat er op het oog prachtig uit ziet, moet er altijd wel iemand langs komen om het bericht te down-playen.

"Hij zal wel in 1080p op 120hz werken enz enz... Het woord je "maar" staat er dan nog net niet tussen. Puur en alleen maar om een beetje te willen rellen. Dit zal ik een PS topic ook vast anders om gebeuren. Dit is een aanname omdat ik bijna niet in deze topic's kom.

Maar nogmaals, laat dit gedrag gewoon achter wege. Bekijk dingen nou eens positief, Corona brengt al leed genoeg, laten we nu eens zaken zoveel mogelijk positief zien. Het andere kamp hoeft niet direct te weten wat ff iets minder is aan een game of de hardware. Dat is vaak ook al wel bekend bij de merk-adepten.

Ik weet zeker dat als we met z'n allen nu eens wat positiever in de zaak gaan staan, die mods die over de console topic's gaan een veel leukere tijd te gemoed gaan. Veel minder gezeur, TR's en dus gezeik.

De users zorgen voor de sfeer, niet de mod's....

• poor Leno
Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:05:
Ik zal de koe maar even bij de hoorns pakken, @poor Leno bijvoorbeeld, ga ik geen enkel geval het zelfde gedrag tentoonspreiden waar je aangeeft zelf aanstoot aan hebben.... gekozen voorkeur is willekeur, had ook een ander als voorbeeld kunnen stellen.
Joh je pakt maar zoveel koeien bij de hoorns als dat je wil, maar ik had in mijn opmerking gewoon het fatsoen om geen namen te noemen, niet bij de quotes en juist ook niet van de mods. Maar fijn dat je je nu even kenbaar maakt.

En mij als willekeurig voorbeeld nemen is prima hoor, maar je weet net zoals ik dat ik van alle usual suspects van beide kanten, me al heel lang niet meer bezig houd met dat soort dingen, niet in 'het andere topic' post en enkel als er weer overduidelijk wordt gemismodereerd en gecirclejerked op de frontpage enzo, dan wil ik nog wel eens plussen of minnen, maar voor de rest doe ik gewoon mn eigen ding.

Succes ermee verder :z

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:58

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Het is lastig, enerzijds wordt hier gemeld dat men liever heeft dat er minder (streng) gemodereerd wordt maar wanneer er een post is die kantje boord is qua trollen of VS discussie dan komen er wel gelijk TR's binnen, dit geldt voor zowel het PS5 als XSX topic. Deze grijze gebieden zijn erg lastig te modderen en het is daarbij onmogelijk om iedereen tevreden te houden. Wat hierbij opvalt is dat het vaak dezelfde mensen zijn die de grens opzoeken en die zijn vervolgens ook actief met het indienen van TR's.

Daarnaast weet ik zeker dat er veel minder streng gemod wordt dan rond de release periode, ik zie vaak genoeg posts staan die binnen dit grijze gebied vallen en die bewust niet gemod worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Ghost babel
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:05:
Wat mij opvalt, ik zie hier mensen klagen en voorbeelden geven, terwijl ze zich zelf schuldig maken aan exact het zelfde gedrag. Waarom vraag ik me dan af.

Als een ander in de sloot springt, spring jij er automatisch achter aan?
Wanneer je een bericht van een ander leest die storend is, of waar je op een of andere manier persoonlijk last van hebt dan kun je een TR in dienen. Ik zal de koe maar even bij de hoorns pakken, @poor Leno bijvoorbeeld, ga ik geen enkel geval het zelfde gedrag tentoonspreiden waar je aangeeft zelf aanstoot aan hebben.... gekozen voorkeur is willekeur, had ook een ander als voorbeeld kunnen stellen.

Dit slaat echt helemaal nergens op.

Eerst zelf mee doen en dan gaan klagen, gevalletje boter op het hoofd noemen we dat.

En ik vertel niet nieuws natuurlijk, de mensen die ik bedoel weten het zelf wel, en hebben vrijwel allemaal wel eens ingrijpen in een bericht gehad.

Maar goed, om niet in een jij-bak discussie te komen, denk nou eens na wat je post, een discussie voeren is prima, maar ga nou niet direct zaken onderuit proberen te halen.

Wanneer ik in het Xbox topic een aankondig van een game lees, wat er op het oog prachtig uit ziet, moet er altijd wel iemand langs komen om het bericht te down-playen.

"Hij zal wel in 1080p op 120hz werken enz enz... Het woord je "maar" staat er dan nog net niet tussen. Puur en alleen maar om een beetje te willen rellen. Dit zal ik een PS topic ook vast anders om gebeuren. Dit is een aanname omdat ik bijna niet in deze topic's kom.

Maar nogmaals, laat dit gedrag gewoon achter wege. Bekijk dingen nou eens positief, Corona brengt al leed genoeg, laten we nu eens zaken zoveel mogelijk positief zien. Het andere kamp hoeft niet direct te weten wat ff iets minder is aan een game of de hardware. Dat is vaak ook al wel bekend bij de merk-adepten.

Ik weet zeker dat als we met z'n allen nu eens wat positiever in de zaak gaan staan, die mods die over de console topic's gaan een veel leukere tijd te gemoed gaan. Veel minder gezeur, TR's en dus gezeik.

De users zorgen voor de sfeer, niet de mod's....
Ik was een beetje aan het mee lezen, maar ik vond dat ik nu wel even moest reageren. Eerder reageerde ik vaker op de frontpage en ging ik ook vaak de discussie aan. Ik doe dat nu een stuk minder en reageer voornamelijk in het ps5 forum. Nu zie ik daar veel mensen voorbij komen die pro xbox zijn en alleen maar in dat forum zitten om een discussie te voeren. Vaak doen ze het ook zo geniepig dat het niet opgemerkt wordt door de mods. Of starten ze zelf een discussie en doen ze er aan mee en voeren dan zelf de TR in. Ik zit nooit in het series x topic, maar als ik er even doorheen scan zie ik deze discussie niet in dat topic. Ik zie ook weinig mensen die pro Playstation zijn die zich bevinden in dat forum. En als ze er zijn dan doen ze gewoon mee met de xbox mensen en starten ze niet echt een discussie.

In het PS5 forum lijkt dit wel het geval te zijn en is dat storend, helemaal als dit de enige intentie is van die mensen om te verstoren. Gisteren was ik betrokken in een discussie over wat als Sony ook een gamepass zou hebben. Nu werd die discussie gestopt door het Xbox kamp met de reden dat er een speciaal gamepass forum is. Maar dit forum is een Xbox gamepass forum, als ik daar de discussie start dan krijg ik de mods over mij heen of wordt er een TR in het leven geroepen. Ik vind ook gewoon dat die discussie kan in het PS5 forum, want het had niks met xbox te maken. Maar meer over een mogelijk abonnement bij Sony. (En welke consequenties dit zal hebben)

Daarnaast stelde iemand in het PS5 forum de vraag of iemand ook de Xbox show aan het volgen is. Omdat dit impact kan hebben op games die mogelijk niet meer speelbaar zijn op de ps5. Ik reageerde daarop met "ja ik ben aan het kijken, maar ik vind het tot nu toe weinig soeps". Vervolgens wordt dat bericht alweer van mij verwijderd. Terwijl hier helemaal geen discussie uit komt.

En nu vind ik het wel vreemd dat je het nodig vindt om @poor Leno hierop aan te vallen. Hij maakt het hier bespreekbaar, volgens mij is dit het topic om hier als volwassen mensen over te hebben wat er geconstateerd wordt om dan met zijn allen tot een oplossing te komen. Om dan maar aan te geven Poor leno doet het ook, helpt nou niet echt mee om te zoeken naar een constructieve oplossing in dit geheel.

Ik constateer dat er veel mensen uit het xbox kamp aanwezig zijn in het ps5 forum die er alleen maar zitten om een discussie te voeren. Misschien is het een idee wat @Kenny_026 al aangaf om een tijdelijke ban voor een forum te geven als dit geconstateerd wordt. Zoals gisteren bij de gamepass discussie.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

snefkens schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Ik was een beetje aan het mee lezen, maar ik vond dat ik nu wel even moest reageren. Eerder reageerde ik vaker op de frontpage en ging ik ook vaak de discussie aan. Ik doe dat nu een stuk minder en reageer voornamelijk in het ps5 forum. Nu zie ik daar veel mensen voorbij komen die pro xbox zijn en alleen maar in dat forum zitten om een discussie te voeren. Vaak doen ze het ook zo geniepig dat het niet opgemerkt wordt door de mods. Of starten ze zelf een discussie en doen ze er aan mee en voeren dan zelf de TR in. Ik zit nooit in het series x topic, maar als ik er even doorheen scan zie ik deze discussie niet in dat topic. Ik zie ook weinig mensen die pro Playstation zijn die zich bevinden in dat forum. En als ze er zijn dan doen ze gewoon mee met de xbox mensen en starten ze niet echt een discussie.

In het PS5 forum lijkt dit wel het geval te zijn en is dat storend, helemaal als dit de enige intentie is van die mensen om te verstoren. Gisteren was ik betrokken in een discussie over wat als Sony ook een gamepass zou hebben. Nu werd die discussie gestopt door het Xbox kamp met de reden dat er een speciaal gamepass forum is. Maar dit forum is een Xbox gamepass forum, als ik daar de discussie start dan krijg ik de mods over mij heen of wordt er een TR in het leven geroepen. Ik vind ook gewoon dat die discussie kan in het PS5 forum, want het had niks met xbox te maken. Maar meer over een mogelijk abonnement bij Sony. (En welke consequenties dit zal hebben)

Daarnaast stelde iemand in het PS5 forum de vraag of iemand ook de Xbox show aan het volgen is. Omdat dit impact kan hebben op games die mogelijk niet meer speelbaar zijn op de ps5. Ik reageerde daarop met "ja ik ben aan het kijken, maar ik vind het tot nu toe weinig soeps". Vervolgens wordt dat bericht alweer van mij verwijderd. Terwijl hier helemaal geen discussie uit komt.

En nu vind ik het wel vreemd dat je het nodig vindt om @poor Leno hierop aan te vallen. Hij maakt het hier bespreekbaar, volgens mij is dit het topic om hier als volwassen mensen over te hebben wat er geconstateerd wordt om dan met zijn allen tot een oplossing te komen. Om dan maar aan te geven Poor leno doet het ook, helpt nou niet echt mee om te zoeken naar een constructieve oplossing in dit geheel.

Ik constateer dat er veel mensen uit het xbox kamp aanwezig zijn in het ps5 forum die er alleen maar zitten om een discussie te voeren. Misschien is het een idee wat @Kenny_026 al aangaf om een tijdelijke ban voor een forum te geven als dit geconstateerd wordt. Zoals gisteren bij de gamepass discussie.
Perceptie, dat jij dingen in het PS topic als storend ervaart hebben andere mensen dat zelfde gevoel binnen de XBox topcis. Daar doe je gewoon niets aan. Het gebeurd gewoon aan beide kanten, het ene "kamp" is daar niet beter in dan het andere "kamp".

Ik val overigens niemand aan, ik geeft een voorbeeld, niet om te veroordelen, maar om een zaak duidelijk te maken. Juist omdat hij klaagt over zaken in het PS topic terwijl in het verleden... afijn.... Het gaat me in dit geval niet om de man/vrouw. Het gaat mij om de boodschap dat mensen die klagen zelf net zo mee doen in het gedrag wat we eigenlijk niet zouden moeten willen.

Dat er nog geen topic is over een Playstation Gamepass-achtige dienst betekend natuurlijk niet dat deze niet aangemaakt kan/mag worden. Bedoel dat Sony de dienst (nog) niet heeft betekend niet dat er geen discussie waarde in zit. Maar inderdaad, het is denk ik wel verstandig om deze discussie niet in één van de bestaande topic's te voeren.

Betreffende een Ban, laat dat vooral bij de Mod's liggen, spielerij is niet een hoofdgroep waar ik in mod actief ben, maar neem maar van mij aan dat de mod's capabel genoeg zijn om met hun "knopjes" om te gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:59
snefkens schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:58:
[...]

Ik zat ook mee te lezen en werd nieuwsgierig dus ik ben eens in het PS5 topic gaan kijken... Maar dat was echt niet alleen maar een wat als Sony ook een gamepass zou hebben discussie. Mensen waren vooral hun (vooral negatieve) mening over (Xbox) gamepass aan het geven. Lijkt me volkomen terecht dat dat afgekapt is.

Discussieer dan over PlayStation now en de mogelijkheid voor Sony om daar meer nieuwere games in te stoppen tegen een hogere prijs of zo. Lijkt me niet echt nodig om van alles over gamepass te roepen. Ben blij dat ik mijn neus niet meer in de PlayStation topics laat zien want ik had het ook moeilijk gevonden om niet te gaan verdedigen zeg maar...

Gamertag: Finraziel42

• Ghost babel
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Ik zat ook mee te lezen en werd nieuwsgierig dus ik ben eens in het PS5 topic gaan kijken... Maar dat was echt niet alleen maar een wat als Sony ook een gamepass zou hebben discussie. Mensen waren vooral hun (vooral negatieve) mening over (Xbox) gamepass aan het geven. Lijkt me volkomen terecht dat dat afgekapt is.

Discussieer dan over PlayStation now en de mogelijkheid voor Sony om daar meer nieuwere games in te stoppen tegen een hogere prijs of zo. Lijkt me niet echt nodig om van alles over gamepass te roepen. Ben blij dat ik mijn neus niet meer in de PlayStation topics laat zien want ik had het ook moeilijk gevonden om niet te gaan verdedigen zeg maar...
Volgens mij is dat gewoon een gezonde discussie geweest over gamepass/een mogelijk abonnementsdienst tussen pro Playstation mensen. Daar werden de positieve en negatieve dingen besproken over een dergelijke dienst indien Playstation dit zou introduceren. Nu val je over het woord "gamepass" en blijkbaar voel jij jezelf heel erg aangesproken als de negatieve punten van een dergelijke dienst genoemd worden.

Dat is elke keer hetzelfde verhaal, als er een discussie gaat over de voor en tegens van een product dan zijn er blijkbaar mensen die zich heel snel aangesproken voelen zoals @Superkiwi al aangaf. En met alle respect jij reageert hier nu op over het PS5 topic en ik zie nu al dat mensen die pro xbox zijn dit alweer liken. Als jullie niks met Playstation hebben kijk dan niet in dit topic en blijf dan gewoon in het series X topic.

Je reactie kenmerkt exact wat hier het probleem is. Mensen voelen zich direct aangesproken als er een discussie is. Je geeft al aan dat je het moeilijk vindt om niet te reageren. Sorry heb je zelf nu door dat dit nou exact het probleem is? Reageer niet in dat topic en lees het dan ook niet!

• poor Leno
Finraziel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:19:
[...]

Ik zat ook mee te lezen en werd nieuwsgierig dus ik ben eens in het PS5 topic gaan kijken... Maar dat was echt niet alleen maar een wat als Sony ook een gamepass zou hebben discussie. Mensen waren vooral hun (vooral negatieve) mening over (Xbox) gamepass aan het geven.
Dan moet je toch wat verder terug lezen hoe het begon. Het ging eerst niet eens over dat Sony ook zoiets moest/zou hebben.. Je draait het nu om.

Ik zei enkel als opmerking op @giantgiantus (die zei dat je meer geld moest uitgeven voor PS games niet in de Gamepass) dat je wel die spellen moest spelen dan. (Wat ik dus ook niet doe)

Maar toen werd er plots door 'anderen' over elkaar heen gerold waarom de GP zo geweldigfantastisch is :X

En kwamen er uit allerlei hoekjes de oude bekenden en werd het weer één grote clusterfck.

Daarbij, zelfs áls er in het PS-topic 'negatief' wordt gedaan over de Gamepass, om voor wat voorn reden dan ook.. wat boeit dat? Mogen die mensen dat niet vinden? Waarom wordt dat zo persoonlijk aangetrokken? Wat heb je daar eigenlijk te zoeken dan :?
Het blijft nog steeds het PS-topic.

Je gaat toch ook niet (als voorbeeld) WIndows fan een heel 'pro-betoog en discussie' houden en daarna bij de mods klagen als ze in het Apple topic gemeen tegen Windows doen :?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dus de oplossing is, XBox Gamepass niet in een PS topic gaan bespreken, wil je het toch over het wel en wee, of de zin of onzin van een Playstation game abonnement hebben maak je een nieuw topic aan...
Zo simpel is het leven toch?

Feitelijk is een verwijzing van Gamepass in een PS topic gewoon een complete off-topic discussie.
Zo moeilijk is het allemaal niet, wanneer je Gamepass gaat bespreken c.q. vergelijken in een PS topic dan loop je de kans op discussie met de mensen die het afnemen. De aanzet van een discussie over dit onderwerp op deze plaats is daarmee al discutabel.

Het probleem is dan niet dat Xbox-ers in een PS topic zich in een gamepass discussie gaan bemoeien, de discussie wordt gewoon op de verkeerde plaats gevoerd.

• poor Leno
Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:52:

Het probleem is dan niet dat Xbox-ers in een PS topic zich in een gamepass discussie gaan bemoeien,
En dát is dus juist wel het probleem, en dat zou jij als Mod ook moeten zien waarom dat een probleem is. En dan gezien het 'snel oplaaiende vuur' bij dit soort onderwerpen.
Er is geen enkele reden om zich dan maar bij de buren te gaan met handen en voeten te gaan verdedigen.
Zeg dan simpelweg 'Er is een gp topic'.

Zoals gezegd het is het PS topic. En dat geldt ook voor alle PS gerelateerde berichten op de frontpage, waarbij gelijk het andere kamp erbij komt om te verkondigen hoe kaauutee Sony wel niet is en hoe fantastisch zij zijn.
Wat nu overigens ook steeds meer gebeurt bij Nintendo berichten e.d.
de discussie wordt gewoon op de verkeerde plaats gevoerd.
Daarmee eens.

• Xgar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 00:27
poor Leno schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:06:
[...]

Zoals gezegd het is het PS topic. En dat geldt ook voor alle PS gerelateerde berichten op de frontpage, waarbij gelijk het andere kamp erbij komt om te verkondigen hoe kaauutee Sony wel niet is en hoe fantastisch zij zijn.
Wat nu overigens ook steeds meer gebeurt bij Nintendo berichten e.d.
Zoals dat ook constant bij ms of Xbox berichten op de frontpage gebeurd. Alsof elk positief Xbox nieuws meteen gecounterd moet worden, elke keer weer door dezelfde personen uit kamp blauw.

• Finraziel
snefkens schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:14:
En met alle respect jij reageert hier nu op over het PS5 topic en ik zie nu al dat mensen die pro xbox zijn dit alweer liken.
Ik heb op dit moment twee likes, een van een inderdaad duidelijke Xbox fan, maar die andere heeft een PS5 als main platform en een Xbox voor er bij voor zover ik weet.

Die persoon die blijkbaar het gamepass verhaal aangewakkerd heeft begrijp ik uit het verhaal hier dat die ook als xboxert gezien wordt... Weet je wat grappig is, die krijgt in het Xbox topic vaker het verwijt te negatief te zijn en mensen dachten vaker juist dat die uit het 'blauwe kamp' kwam.

Ik wil daarmee niet iemand specifiek namen en shamen, juist niet... Ik wil er mee illustreren dat de perceptie soms heel anders kan zijn. Jullie zien iets en concluderen gelijk a terwijl iemand anders misschien b ziet, en de werkelijkheid is misschien c. Ik ben daar zelf overigens ook vaker schuldig aan hoor, wil niet zeggen dat ik heilig ben. Maar het is wel iets om in gedachten te houden... Als je merkt dat je gelijk van iemand denkt dat die alleen maar komt stoken, probeer even een stap terug te doen en te bedenken of je het misschien fout zou kunnen zien. Probeer ik tegenwoordig ook te doen en vaak laat ik het dan gewoon maar zitten of reageer ik iets genuanceerder waarbij ik probeer te vragen wat precies de insteek was van de ander.

• poor Leno
Finraziel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Die persoon die blijkbaar het gamepass verhaal aangewakkerd heeft begrijp ik uit het verhaal hier dat die ook als xboxert gezien wordt... Weet je wat grappig is, die krijgt in het Xbox topic vaker het verwijt te negatief te zijn en mensen dachten vaker juist dat die uit het 'blauwe kamp' kwam.
@giantgiantus had het niet aangewakkerd, dat was een gewone opmerking, die gewoon moet kunnen. Zo ook die van mij. Daarna ging het pas los.

• Ghost babel
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:31:
[...]

Ik heb op dit moment twee likes, een van een inderdaad duidelijke Xbox fan, maar die andere heeft een PS5 als main platform en een Xbox voor er bij voor zover ik weet.

Ik wil daarmee niet iemand specifiek namen en shamen, juist niet... Ik wil er mee illustreren dat de perceptie soms heel anders kan zijn. Jullie zien iets en concluderen gelijk a terwijl iemand anders misschien b ziet, en de werkelijkheid is misschien c. Ik ben daar zelf overigens ook vaker schuldig aan hoor, wil niet zeggen dat ik heilig ben. Maar het is wel iets om in gedachten te houden... Als je merkt dat je gelijk van iemand denkt dat die alleen maar komt stoken, probeer even een stap terug te doen en te bedenken of je het misschien fout zou kunnen zien. Probeer ik tegenwoordig ook te doen en vaak laat ik het dan gewoon maar zitten of reageer ik iets genuanceerder waarbij ik probeer te vragen wat precies de insteek was van de ander.
Het gaat er in dit geval om dat diegene die de topic report heeft aangevraagd omdat het over de gamepass ging zelf schuldig was in de discussie en zelfs na een modbreak door ging in de discussie. Dat lijkt mij toch wel een beetje schijnheilig of niet? Volgens mij is diegene ook daar op aangesproken door een mod en diegene weet ook heel goed dat hij daar schuldig aan is.

Dit is gewoon volledig bewust stoken in het topic. Hier hoef je geen stap terug te doen om te begrijpen wat hier aan de hand is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ghost babel
  • Niet online
Xgar schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:14:
[...]

Zoals dat ook constant bij ms of Xbox berichten op de frontpage gebeurd. Alsof elk positief Xbox nieuws meteen gecounterd moet worden, elke keer weer door dezelfde personen uit kamp blauw.
Laten we dat gewoon niet doen? Als we dat hier kunnen afspreken. Omdat dit dus nu ook al op de frontpage gedaan wordt bij Nintendo berichten.

Paar voorbeelden:

Het lijkt mij ook totaal irrelevant. Dit ging over een game die Nintendo had aangekondigd en vervolgens is het blijkbaar weer nodig om de discussie aan te gaan van de graphics die Nintendo niet heeft en Xbox wel.

Als we dit gewoon met zijn allen niet meer doen dan zullen er ook niet meer discussies ontstaan. Want als er iemand begint dan is het gewoon actie vraagt om reactie.

• UitgelogdeUser
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 22-06 00:22
snefkens schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 15:52:
[...]

Laten we dat gewoon niet doen? Als we dat hier kunnen afspreken. Omdat dit dus nu ook al op de frontpage gedaan wordt bij Nintendo berichten.

Paar voorbeelden:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het lijkt mij ook totaal irrelevant. Dit ging over een game die Nintendo had aangekondigd en vervolgens is het blijkbaar weer nodig om de discussie aan te gaan van de graphics die Nintendo niet heeft en Xbox wel.

Als we dit gewoon met zijn allen niet meer doen dan zullen er ook niet meer discussies ontstaan. Want als er iemand begint dan is het gewoon actie vraagt om reactie.
Maar lekker belangrijk toch? Wat maakt jou dat nou uit dat iemand er zo in staat, lees je er toch gewoon overheen?

• Ghost babel
  • Niet online
UitgelogdeUser schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:03:
[...]

Maar lekker belangrijk toch? Wat maakt jou dat nou uit dat iemand er zo in staat, lees je er toch gewoon overheen?
Heb je de discussie hierboven gelezen waar wij het over hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UitgelogdeUser
snefkens schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:04:
[...]

Heb je de discussie hierboven gelezen waar wij het over hebben?
Jazeker maar ik begrijp niet zo goed waarom je dan hiermee een punt denkt te maken.

Laat het lekker los joh en dat geld ook voor de meeste hierboven.

Dat modder gooien naar de andere terwijl jullie zelf niet beter zijn siert echt niet.

• Ghost babel
  • Niet online
UitgelogdeUser schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:06:
[...]

Jazeker maar ik begrijp niet zo goed waarom je dan hiermee een punt denkt te maken.

Laat het lekker los joh en dat geld ook voor de meeste hierboven.

Dat modder gooien naar de andere terwijl jullie zelf niet beter zijn siert echt niet.
Volgens mij probeert iedereen hierboven nou juist het probleem aan te kaarten en aan te geven of wij dit misschien niet meer kunnen doen. Dus dat is toch precies waar wij hier mee bezig zijn? Daar gaat de discussie ook over.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:44
Deze hele discussie klinkt heel erg "We willen alleen positieve berichten in dit topic! Iets van nuance/kritiek is niet toegestaan!"

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• UitgelogdeUser
snefkens schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:14:
[...]

Volgens mij probeert iedereen hierboven nou juist het probleem aan te kaarten en aan te geven of wij dit misschien niet meer kunnen doen. Dus dat is toch precies waar wij hier mee bezig zijn? Daar gaat de discussie ook over.
Nah het leest voor iemand die dit vanaf de zijlijn volgt vooral als “wat zij doen is fout en wat wij doen niet, kijk maar naar dit voorbeeld”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
Bullet NL schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:52:
Dus de oplossing is, XBox Gamepass niet in een PS topic gaan bespreken, wil je het toch over het wel en wee, of de zin of onzin van een Playstation game abonnement hebben maak je een nieuw topic aan...
Zo simpel is het leven toch?

Feitelijk is een verwijzing van Gamepass in een PS topic gewoon een complete off-topic discussie.
Zo moeilijk is het allemaal niet, wanneer je Gamepass gaat bespreken c.q. vergelijken in een PS topic dan loop je de kans op discussie met de mensen die het afnemen. De aanzet van een discussie over dit onderwerp op deze plaats is daarmee al discutabel.

Het probleem is dan niet dat Xbox-ers in een PS topic zich in een gamepass discussie gaan bemoeien, de discussie wordt gewoon op de verkeerde plaats gevoerd.
Volgens mij was ik onbedoeld een van de aanstichters van deze discussie. Ik heb je reactie hierboven met interesse gelezen, maar ik snap het niet helemaal en wel hierom:
- ik heb een PlayStation 5 omdat ik fan ben van de Sony big budget exclusives;
- ik heb een Xbox omdat ik fan van Ori (reden genoeg om voor mij een xbox te kopen) en een aantal andere exclusives;
- ik heb gamepass omdat het een bizar goede deal is en ik net zo goed een abo kan nemen om Ori, Forza en halo te spelen dan de games los te kopen;
- ik kan me goed voorstellen dat deze abo diensten een verandering teweeg gaat brengen in de gamewereld (die ik al sinds de NES intensief volg) omdat incentive structuren voor ontwikkelaars anders kan worden;
- als bovenstaande bullet waar wordt ben ik benieuwd wat dit betekent voor de Sony big budget exclusives, des te meer omdat ik denk dat de gamewereld gamepass achterna gaat (kijk naar de wereld van films en series).

Om bovenstaande redenatie vond ik het heel goed passen in het PS5 topic. Wat gaat er gebeuren met het aanbod van spelletjes als Sony (al dan niet genoodzaakt is) om een vergelijkbare dienst aan te bieden. Een discussie hierover past toch juist heel goed in het Sony PS5 forum? En nogal logisch dat er dan vergelijkingen gemaakt worden met de streaming video wereld en gamepass. Dat zijn namelijk relevante voorbeelden.

Lang verhaal dus om aan te geven dat ik de redenatie van het gebrek aan relevantie van dit onderwerp in het PS5 forum niet echt begrijp.

• poor Leno
giantgiantus schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:22:
[...]

Volgens mij was ik onbedoeld een van de aanstichters van deze discussie.
Maar dat was je dus niet.. ik reageerde op jouw opemerking (die gewoon klopte) met dat plaatje met die 'taps head' .. en vervolgens ging het langzaam maar zeker los.

Je hoeft je hier niet te 'verontschuldigen'.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Modbreak:Goed, hier gaan we deze discussie op deze manier stoppen.

Ik zie de discussie die hier ontstaat, ook de rol van moderatie daar in, en ga die met de spielerij moderators bespreken.

Maar zoals het nu gaat is dit niet constructief meer en lijkt alleen maar meer en meer op de persoon te gaan. En dat is absoluut niet de bedoeling. Alle berichten hierna hierover ga ik dan ook naar de TC schuiven. Mocht je nog wat toe te voegen hebben, dan staat mijn DM open.

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Post mag weg, verkeerde plek.

[Voor 90% gewijzigd door Majesty op 17-06-2021 19:58]

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02-12 17:07

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Vraagje, ik zat toevallig de TW van Geef hier je gamevouchers weg! - Deel 2 te lezen. Nu zie ik dat daarin wel PC Budget Gaming topic genoemd wordt, maar niet Console Budget Gaming topic

Kan deze daaraan toegevoegd worden? Thanks!

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:19

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Bas170 schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 09:40:
Vraagje, ik zat toevallig de TW van Geef hier je gamevouchers weg! - Deel 2 te lezen. Nu zie ik dat daarin wel PC Budget Gaming topic genoemd wordt, maar niet Console Budget Gaming topic

Kan deze daaraan toegevoegd worden? Thanks!
Thanks, done :).

We salute the rank, not the man.

• Kenny_026
  • Nu online
Ik krijg op geen enkele manier het Elder Scrolls Online topic in het “mijn topics” overzicht. Doe ik zelf iets fout of is dat een bug?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Kenny_026 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:52:
Ik krijg op geen enkele manier het Elder Scrolls Online topic in het “mijn topics” overzicht. Doe ik zelf iets fout of is dat een bug?
Zit die niet bij je verborgen topics?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kenny_026
  • Nu online
Bart ® schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:44:
[...]

Zit die niet bij je verborgen topics?

[Afbeelding]
_/-\o_

Ik was die helemaal vergeten. Thanks Bart!

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
42erik schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 20:54:
[mbr]Lees het grote rode vlak onderaan nog eens goed door; dan weet je dat deze reactie hier niet thuishoort.[/]
Gelezen... Maar als ik eerlijk ben heb ik oprecht geen idee waar ik zou moeten lezen dat die vraag (waar zinvolle antwoorden op kwamen die nu niet meer te lezen zijn) niet de bedoeling is

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:43:
[...]

Gelezen... Maar als ik eerlijk ben heb ik oprecht geen idee waar ik zou moeten lezen dat die vraag (waar zinvolle antwoorden op kwamen die nu niet meer te lezen zijn) niet de bedoeling is
Ik heb je reactie even verplaatst naar het juiste topic. In het rode vlak is te lezen:
Post dus voornamelijk alleen de aanbiedingen en eventuele zaken rondom deze aanbiedingen.
Daarnaast is in de TS te lezen:
Wat wel
Aanbiedingen!

Wat niet
Niet-aanbiedingen.
Je reactie was duidelijk geen aanbieding, en hoort dus niet in het aanbiedingentopic thuis :). Mensen zien dat er een reactie geplaatst is in het topic, en verwachten dan een aanbieding. Vervolgens zien ze jouw vraag, dat is dan een beetje een teleurstelling ;).

Sterker nog: je vraagt iets over een grijze keysite. In het rode vlak staat precies vermeld waar je dan moet zijn: Online Gamekeys kopen - Deel II :). Al met al lijkt het me dus duidelijk genoeg dat je vraag niet op de plek hoorde waar jij hem stelde ;).

• 42erik
  • Nu online
Bart ® schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:23:
[...]

Ik heb je reactie even verplaatst naar het juiste topic. In het rode vlak is te lezen:

[...]

Daarnaast is in de TS te lezen:

[...]

Je reactie was duidelijk geen aanbieding, en hoort dus niet in het aanbiedingentopic thuis :). Mensen zien dat er een reactie geplaatst is in het topic, en verwachten dan een aanbieding. Vervolgens zien ze jouw vraag, dat is dan een beetje een teleurstelling ;).

Sterker nog: je vraagt iets over een grijze keysite. In het rode vlak staat precies vermeld waar je dan moet zijn: Online Gamekeys kopen - Deel II :). Al met al lijkt het me dus duidelijk genoeg dat je vraag niet op de plek hoorde waar jij hem stelde ;).
Ok, die zin in de topicstart had ik gemist. Maar als je een tikje beter leest, zie je dat ik juist niet op zoek ben naar grijze keys, ik ben juist op zoek naar een overzichtssite van legale keys, van juist de lijst die in de TS staat...

Hoe dan ook, als iets niet goed staat, verplaats het dan ipv zinvolle informtie in de prullenbak te dumpen

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
42erik schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:36:
[...]

Ok, die zin in de topicstart had ik gemist. Maar als je een tikje beter leest, zie je dat ik juist niet op zoek ben naar grijze keys, ik ben juist op zoek naar een overzichtssite van legale keys, van juist de lijst die in de TS staat...

Hoe dan ook, als iets niet goed staat, verplaats het dan ipv zinvolle informtie in de prullenbak te dumpen
In het andere topic past het waarschijnlijk minder goed, omdat daar genoeg ervaringen staan (en vragen naar ervaringen vaak eigenlijk niet de bedoeling is).

Maar je hebt gelijk dat https://isthereanydeal.com/ best in de TW van het budget gaming topic mag (hoewel hij ookal in de TS staat)

[Voor 7% gewijzigd door Gropah op 23-07-2021 14:49]

• 42erik
  • Nu online
Gropah schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:41:
[...]

In het andere topic past het waarschijnlijk minder goed, omdat daar genoeg ervaringen staan (en vragen naar ervaringen vaak eigenlijk niet de bedoeling is).

Maar je hebt gelijk dat https://isthereanydeal.com/ best in de TW van het budget gaming topic mag (hoewel hij ookal in de TS staat)
nou ja, vooral een toevoeging dat die site alleen legit codes geeft, ipv het grijze gebied (waar je weer met vpn aan de slag mag, hopen dat steam niet boos op je wordt enzovoort)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
In het Xbox topic werd een lading posts over Flight Simulator verplaatst, nu snap ik dat er een balans moet worden gezocht maar het is toch best acceptabel als op de dag van een grote launch er in het hoofdtopic ook over word gepraat? En het dan een dag later daar af te ronden en naar een vast topic te verplaatsen?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• drakiesoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 04-12 20:38
Ben ik wel met je eens. Console en games gaan nu eenmaal samen en het mooiste is de hype naar de launch toe in het bijzonder met toppers zoals mfs . Daarna zwakt het meestal wel af en wordt er al snel schakelt naar andere onderwerpen of nieuwe a.s. games. Msf topic is niet handig, is voornamelijk pc en dan moet je weer filteren op juiste posts. Vermoedelijk zitten de pc gamers ook niet te wachten op de console mensen 🤣

Tja en dan op de dag van launch zon actie...typerend

[Voor 6% gewijzigd door drakiesoft op 28-07-2021 11:01]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Finraziel
Speelt ook nog mee dat volgens mij in het msfs topic het nog veel harder ging met posts omdat als ik het goed zag een update bij hun heel veel problemen veroorzaakt had. De discussie en het vieren van de release van de Xbox versie had denk ik niet in die vorm bestaan in het 'juiste' topic.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:55

Catch22

Oval chainring fetisjist

Waarom zou je die discussie in het hoofdtopic moeten doen? Helemaal met een eigen topic is dat wat onzinnig imo. Plus je krijgt waarschijnlijk dezelfde discussie in 2 topics. En iedereen die het niets boeit moet er ook doorheen

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik hoop niet dat men nu denkt dat er helemaal niks over FS in het Xbox topic mag verschijnen, dat is in het geheel niet het geval.

Het was nu puur het feit dat nagenoeg alle posts over dit onderwerp gingen, en andere onderwerpen daardoor ondergesneeuwd raken. Wellicht dat het voor de vaste 'hardcore' bezoekers niet zo'n probleem is, maar we hebben ook een groep gebruikers die af en toe komt kijken voor nieuwtjes. Dan is zo'n 'wall of text' over FS ineens best een afknapper.

En als dan blijkt dat er 'toevallig' (;)) al een jaar een dedicated topic voor dat speficieke spel is, dan is de keuze simpel.

Dus nogmaals, er mag best wat over FS gemeld word, maar de meer inhoudelijke discussie hoort gewoon thuis in het dedicated topic. Dus wil je melden dat het helemaal te gek vind, of juist helemaal niks -> Dat mag gewoon in het Xbox topic. Heb je vragen over hoe je X/Y/Z voor elkaar krijgt, of waarom A/B/C niet werkt --> Flight Sim topic :)

Althans, dat is hoe ik er tegenaan kijk, mochten mijn collega-mods daar een hele andere mening over hebben dan hoor ik dat ook graag :)

Xbox | iRacing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Xgar
BM schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:19:
Ik hoop niet dat men nu denkt dat er helemaal niks over FS in het Xbox topic mag verschijnen, dat is in het geheel niet het geval.

Het was nu puur het feit dat nagenoeg alle posts over dit onderwerp gingen, en andere onderwerpen daardoor ondergesneeuwd raken. Wellicht dat het voor de vaste 'hardcore' bezoekers niet zo'n probleem is, maar we hebben ook een groep gebruikers die af en toe komt kijken voor nieuwtjes. Dan is zo'n 'wall of text' over FS ineens best een afknapper.

En als dan blijkt dat er 'toevallig' (;)) al een jaar een dedicated topic voor dat speficieke spel is, dan is de keuze simpel.

Dus nogmaals, er mag best wat over FS gemeld word, maar de meer inhoudelijke discussie hoort gewoon thuis in het dedicated topic. Dus wil je melden dat het helemaal te gek vind, of juist helemaal niks -> Dat mag gewoon in het Xbox topic. Heb je vragen over hoe je X/Y/Z voor elkaar krijgt, of waarom A/B/C niet werkt --> Flight Sim topic :)

Althans, dat is hoe ik er tegenaan kijk, mochten mijn collega-mods daar een hele andere mening over hebben dan hoor ik dat ook graag :)
Beetje jammer om dit op de launch dag te doen, als het nu dagenlang door zou gaan zou het logisch zijn.
Maar het is een grote game die gelaunched wordt, logisch dat er in het XSX topic over gepraat word.

Ik heb net het ps5 topic eens doorgezocht, maar ik zie daar nergens een modbreak en verplaatsing van Ratchet & Clank posts, terwijl die ook een eigen topic heeft. Niet om vs op te rakelen, maar die titel viel me in omdat die nog niet zo lang geleden gereleased is en er ook behoorlijk veel posts over waren in het ps 5 topic.

[Voor 8% gewijzigd door Xgar op 28-07-2021 12:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:58
Heel flauw om dat meteen te doen op release dag, iedereen kijkt ernaar uit en wil(de) Xbox ervaringen delen.

Het Flight Simulator topic gaat vaak alleen over pc instellingen, FPS, andere problemen waar je als Xbox speler niets mee hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Tja, je kunt het voor niemand goed doen, blijkt maar weer. Er waren TR's binnen gekomen en een vriendelijk verzoek van @BM werd straal genegeerd. bij die posts zat veel meer dan alleen 'oh dit spel is gaaf, ik ben ervan aan het genieten', maar veelal inhoudelijke posts over hardware en instellingen. Vandaar is dat verplaatst naar het algemene topic over het spel.

Dus heel flauw inderdaad. Dus wat BM zegt.

• Xgar
Geronimous schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:25:
Tja, je kunt het voor niemand goed doen, blijkt maar weer. Er waren TR's binnen gekomen en een vriendelijk verzoek van @BM werd straal genegeerd. bij die posts zat veel meer dan alleen 'oh dit spel is gaaf, ik ben ervan aan het genieten', maar veelal inhoudelijke posts over hardware en instellingen. Vandaar is dat verplaatst naar het algemene topic over het spel.

Waarom zijn jullie hier dan niet consequent in, want bij het voorbeeld wat ik aanhaalde in mijn vorige post werd dit niet gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Segafreak83
Geronimous schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:25:

Overal komen tegenwoordig TR's voor binnen (waarschijnlijk zelfs ook nog voor de "ik vind het leuk berichten") dat is namelijk lekker makkelijk "klagen".

Uiteraard snap ik dat men dat graag uiteindelijk in het eigen topic wil hebben, als het nu weken door zou gaan in het Series S/X topic, prima, maar op launch dag..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ah, daar is de weegschaal weer.

Ik zal eens kijken of het inderdaad net zo overstemmend was in het PS5 topic met Ratchet en Clank, als je dat zo graag wilt. Het zal waarschijnlijk op het randje hebben gezeten. En wat BM ook al eerder zei: er mag zeker over een game gepraat worden op launch day, maar het is wat anders als het het topic pagina's lang overstemt en het veel meer de inhoudelijke kant op gaat, de diepte in. Dan is het echt tijd om het er in het eigen topic over te hebben.

Het blijft grijs gebied, dus flauw om dan te doen alsof het heel zwart-wit is. Ik snap het probleem ook niet zozeer. Is het het feit dat een moderator stuurt dat men daar op in moet gaan? Is dat een stukje moeite met die sturing? Wat is nu echt het probleem? Toch zeker niet om inhoudelijk in het Flight Sim topic verder te gaan? Er zit je niks in de weg om daar lekker te posten en het samen te hebben over deze fantastische game. Het is eigenlijk een compliment dat we de posts moeten verplaatsen, zoveel mensen zijn er lyrisch over en willen het erover hebben.

Dus mijn conclusie is dat sommige mensen weer lekker kunnen zeiken over een heel klein stukje moderatie. Niet zo moeilijk doen. Dat we hier weer energie in moeten steken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xgar
Geronimous schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:39:
Ah, daar is de weegschaal weer.

Ik zal eens kijken of het inderdaad net zo overstemmend was in het PS5 topic met Ratchet en Clank, als je dat zo graag wilt. Het zal waarschijnlijk op het randje hebben gezeten. En wat BM ook al eerder zei: er mag zeker over een game gepraat worden op launch day, maar het is wat anders als het het topic pagina's lang overstemt en het veel meer de inhoudelijke kant op gaat, de diepte in. Dan is het echt tijd om het er in het eigen topic over te hebben.

Het blijft grijs gebied, dus flauw op dan te doen alsof het heel zwart-wit is. Ik snep het probleem ook niet zozeer. Is het het feit dat een moderator stuurt dat men daar op in moet gaan? Is dat een stukje moeite met die sturing? Wat is nu echt het probleem? Toch zeker niet om inhoudelijk in het Flight Sim topic verder te gaan? Er zit je niks in de weg om daar lekker te posten en het samen te hebben over deze fantastische game. Het is eigenlijk een compliment dat we de posts moeten verplaatsen, zoveel mensen zijn er lyrisch over en willen het erover hebben.

Dus mijn conclusie is dat sommige mensen weer lekker kunnen zeiken over een heel klein stukje moderatie. Niet zo moeilijk doen. Dat we hier weer energie in moeten steken.
Het gaat me er niet om dat de game waarmee ik vergelijk een ps5 game is, was Halo Infinite net uitgekomen, had ik die als voorbeeld gebruikt.
Mijn bedoeling was meer, wanneer mag iets wel en niet. Blijkbaar is het een grijs gebied, prima.

Beetje jammer dat jij er nu maakt van maakt dat het weer over zeiken over moderatie gaat, terwijl ik volgens mij zelden iets post over moderatie, sterker nog over het algemeen ben ik zelfs behoorlijk tevreden over hoe er gemodereerd wordt.

En niet zo moeilijk doen, tsja dat vind ik dan weer over de posts over een grote release op launchdag.
Maar ja, als mensen al zeiken, als er 3 posts over achievements geplaatst worden, terwijl er een topic voor is, zal nu wel weer flink gerapporteerd zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Segafreak83
Geronimous schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:39:

Komt echt over alsof je blij bent dat je moderator bent, en er energie in moet steken. Het is je werk, niet klagen maar doen.

Jullie maken er zelf vaak ook een probleem van, omdat een topic veel TR's krijgt. Misschien kijken welke mensen die TR's zetten en daar eens gaan kijken (wat daar zo "dwars" zit) zodat er minder TR's binnen komen, maar wel genoeg zodat je er iets mee kan.

Ergens ingrijpen kan gebeuren, maar het gaat vooral ook op de manier waarop het gebeurd, soms zelfs nog met blije plaatjes aan toe. Dat is gewoon totaal niet serieus meer te nemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Segafreak83 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:11:
[...]

Komt echt over alsof je blij bent dat je moderator bent, en er energie in moet steken. Het is je werk, niet klagen maar doen.
[...]
Ho. Het is inderdaad werk wat wij doen, maar wel vrijwilligerswerk. Dat is ver van vrijblijvend, maar dat doen we graag om het hier voor iedereen zo prettig mogelijk te maken. Maar zelfs iemand die houd van zijn werk en betaald krijg jaag je het harnas in met zo'n opmerking.
Jullie maken er zelf vaak ook een probleem van, omdat een topic veel TR's krijgt. Misschien kijken welke mensen die TR's zetten en daar eens gaan kijken (wat daar zo "dwars" zit) zodat er minder TR's binnen komen, maar wel genoeg zodat je er iets mee kan.

Ergens ingrijpen kan gebeuren, maar het gaat vooral ook op de manier waarop het gebeurd, soms zelfs nog met blije plaatjes aan toe. Dat is gewoon totaal niet serieus meer te nemen.
TR's worden over het algemeen goed afgewogen voordat er iets mee gebeurd, als er iets mee gebeurd. Bij 1 persoon die klaagt is dan hoeft er niet meteen wat aan de hand te zijn, maar als er meerdere TRs over hetzelfde gaan, dan gaat er bijna altijd wel iets mis. Dat kan zijn dat er een verkeerde verwachting is, waardoor mensen dingen offtopic vinden, maar ook dat er hard op de man word gegaan. Dat word echt wel allemaal meegewogen in de moderatie die word gedaan.

Om dan op dit specifiek voorval in te gaan; naar wat ik begrijp gaat het er dus om, dat er in het XSX topic werd gesproken over Flight Simulator 2020. Dusdanig veel dat er TRs op zijn gekomen en als ik zo terug lees snap ik waarom. Daarop is gezegd door BM en Geronimous; liever in het FS topic.

Nu begrijp ik dat er console gamers zijn die niet al het PC geneuzel ("wat voor instelling gebruik je voor X?") willen mee krijgen. Dat snap ik. Maar in het Xbox topic lijkt mij ook niet handig. Gedeelte tips en ervaring zijn moeilijker terug te vinden en gezien de hoeveelheid posts snap ik dat mensen die niets met FS hebben (ja, die zijn er) het raar vinden in het XSX topic.

Ik zal even met de andere mods overleggen, maar het lijkt mij eerder handig om een los XSX topic te maken, of een los PC specifiek topic en het "algemene" topic meer voor de logboeken, sfeerimpressies, etc. Maar goed, zoals ik zeg, dit moeten we even overleggen, want ik zit zelf niet zo in de FS.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
Dit was denk ik eigenlijk gewoon ook een vrij unieke situatie... Het ging om een game die al veel eerder een pc versie had, met een topic waar naar het uitziet behoorlijke diehard flightsim fans in zitten, die ook nog die dag een update gehad hadden die voor veel van hun juist van alles vernaggeld had en waardoor daar ook op sneltreinvaart gepost werd. Dat was niet echt een uitnodigende omgeving voor (waarschijnlijk wat meer casual) Xbox gamers om in te komen vieren dat zij (wij) nu ook mogen vliegen.

Ik denk niet dat er echt een apart topic nodig is want die eerste rush hebben we nu wel gehad terwijl het flightsim topic zelf ook iets tot rust komt. Bij andere games zal het meestal ook niet aan de orde zijn omdat je sowieso niet zo die mix krijgt van hardcore met casual en meestal de releases gelijktijdig zijn op pc en Xbox.

Dus... Jammer dat dit gebeurd is, maar heeft weinig zin om er nog heel hard over door te zeuren denk ik :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Bemoei me normaal gesproken nergens mee maar persoonlijk zou ik een apart xbox topic voor Flightsim wel toejuichen, in het gezamenlijk topic net ff gelezen en iemand stelt een xbox vraag waarna er bijna een pagina lang pc settings etc wordt gedeeld, is niet erg natuurlijk maar ik denk dat nu de game net voor de xbox uit is er een hoop nieuwe vragen/ervaringen gepost gaan worden, wellicht zitten de die hard pc simmers daar ook niet op te wachten.

2 cents

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Modbreak:Ik heb wat berichten opgeruimd en als het zo op de man doorgaat, moeten we deze discussie helaas stoppen.

Goed, klaar nu met deze discussie op deze manier

[Voor 30% gewijzigd door Gropah op 28-07-2021 18:22]

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Rigs, cockpits en wheelstands

Mag deze sticky? Zo is hij - net als het topic “servo’s sturen en pedalen” altijd gemakkelijk vindbaar. :)

offtopic:
Ik had al een modje een dm gestuurd maar zo vragen is wellicht beter. :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
dawg schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:27:
Rigs, cockpits en wheelstands

Mag deze sticky? Zo is hij - net als het topic “servo’s sturen en pedalen” altijd gemakkelijk vindbaar. :)

offtopic:
Ik had al een modje een dm gestuurd maar zo vragen is wellicht beter. :)
Ik had je DM gezien, maar nog niet beantwoord. We hadden het onderling als mods nog even in overweging. We zien de potentie in je topic, maar we zijn terughoudend in topics sticky maken. Daar willen we er niet te veel van hebben. Als het topic goed loopt, blijft het sowieso uit zichzelf al redelijk bovenin hangen in de topiclijst. Voorlopig maken we het dus nog niet sticky, maar we willen het ook niet gelijk uitsluiten voor de toekomst :).

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
Oki bedankt. :)

offtopic:
Scheelt wel een potentiele wildgroei aan rig-topics of (semi-)offtopic posts in andere topics, als hij sticky wordt gemaakt. :P

[Voor 82% gewijzigd door dawg op 04-08-2021 20:13]

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:07
Bart ® schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Ik had je DM gezien, maar nog niet beantwoord. We hadden het onderling als mods nog even in overweging. We zien de potentie in je topic, maar we zijn terughoudend in topics sticky maken. Daar willen we er niet te veel van hebben. Als het topic goed loopt, blijft het sowieso uit zichzelf al redelijk bovenin hangen in de topiclijst. Voorlopig maken we het dus nog niet sticky, maar we willen het ook niet gelijk uitsluiten voor de toekomst :).
Misschien een idee om simracing een een eigen subforum te geven onder spielerij?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
AtlAntA schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:23:
[...]

Misschien een idee om simracing een een eigen subforum te geven onder spielerij?
Er is toch al een Racing subforum? Daarnaast nog een sim-racing subforum lijkt me niet heel veel toevoegen? :)

Xbox | iRacing

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Lijkt me ook niet genoeg actieve topics hebben om een subforum waard te zijn :).

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 01:07
BM schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Er is toch al een Racing subforum? Daarnaast nog een sim-racing subforum lijkt me niet heel veel toevoegen? :)
Bart ® schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:06:
Lijkt me ook niet genoeg actieve topics hebben om een subforum waard te zijn :).
Kunnen wel zo goed als alle topics sticky worden gemaakt. ;)

Maar jullie hebben wel gelijk.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19:54
*knip*, Probeer je bewoordingen wat neutraler te houden, verder is het niet de bedoeling om te verwijzen naar niet Playstation consoles, zie topic warning.
@Sagat Dan hier nogmaals, waar staat in de topic warning dat het niet de bedoeling is om te verwijzen naar een niet Playstation console? Er staat alleen geen PS vs Xbox discussie. En dat deed ik ook niet, goed ik was een beetje brutaal tegenover de brutale A.E. en dat je daar mijn post voor bewerkt snap ik, maar zeg dan alleen dat ofzo en niet onwaarheden, of pas de topic warning aan en edit alle posts waar het woord nintendo, xbox, switch, etc in voor komt ook gelijk, omdat ze verwijzen naar een andere console...

The pen is mightier than the sword, except in games.

• Sagat
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 05-12 11:25

Sagat

Moderator Spielerij

Is pappa x2!

Topicstarter
Het staat inderdaad niet expliciet benoemd, echter juist het verwijzen word vergelijken en van daar uit weer off topic. Wellicht kunnen we dit idd wat scherper zetten in de tw.

10 second ninja DONE

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Ik heb wat berichten verwijderd. Ga een beetje respectvol met elkaar om, zoek de grenzen niet op...

• Daniel.
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 02:56
Ik weet dat het hier niet 100% past, maar ben toch wel benieuwd, maar dit bericht kan verwijderd of aangepast worden. Hoe zit het toch met dit topic als dit niet mag. Mijn browser spel
Oké er is gewaarschuwd maar dit topic is toch precies hetzelfde dan dat topic.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Daniel. schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 19:46:
Ik weet dat het hier niet 100% past, maar ben toch wel benieuwd, maar dit bericht kan verwijderd of aangepast worden. Hoe zit het toch met dit topic als dit niet mag. Mijn browser spel
Oké er is gewaarschuwd maar dit topic is toch precies hetzelfde dan dat topic.
Even verplaatst naar het juiste topic. Het topic dat jij linkt is van een compleet nieuwe user, die even zijn site komt dumpen. Die site is ook nog eens onveilig volgens browsermeldingen. Dan gaan bij ons de alarmbellen rinkelen. Dus nee, dat topic is bij lange na niet precies hetzelfde :).

• Kenny_026
  • Nu online
@BM soms kun je hem ook gewoon terug verwachten he… Ik geef er gewoon een grappige draai aan en wat je nu doet is echt kinderachtig.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Kenny_026 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:08:
@BM soms kun je hem ook gewoon terug verwachten he… Ik geef er gewoon een grappige draai aan en wat je nu doet is echt kinderachtig.
Je mag het noemen zoals je wilt, feit blijft dat dat soort reacties niet in het topic horen, maar in een TR.

En terug verwachten? Geen idee waarom ik iets terug zou moeten krijgen. Mijn reactie was, en is, werkelijk niet meer dan 'ik verwacht niet dat de verschillen zo groot zijn'. Daar kun je dan inhoudelijk op reageren (zoals anderen wel gedaan hebben), of op de manier die jij nu doet.

Xbox | iRacing

• Kenny_026
  • Nu online
BM schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:12:
[...]

Je mag het noemen zoals je wilt, feit blijft dat dat soort reacties niet in het topic horen, maar in een TR.

En terug verwachten? Geen idee waarom ik iets terug zou moeten krijgen. Mijn reactie was, en is, werkelijk niet meer dan 'ik verwacht niet dat de verschillen zo groot zijn'. Daar kun je dan inhoudelijk op reageren (zoals anderen wel gedaan hebben), of op de manier die jij nu doet.
Is mijn reactie nu beter? Of is het nu weer teveel een VS discussie?

Het kan natuurlijk zijn dat ik je helemaal verkeerd begrepen heb en dat je het over je Atari 2600 had?

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Kenny_026 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:32:
[...]

Is mijn reactie nu beter? Of is het nu weer teveel een VS discussie?

Het kan natuurlijk zijn dat ik je helemaal verkeerd begrepen heb en dat je het over je Atari 2600 had?
Je reactie daar is prima. Dit daarentegen is gewoon flauw en kinderachtig.

Xbox | iRacing

• Kenny_026
  • Nu online
BM schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:34:
[...]

Je reactie daar is prima. Dit daarentegen is gewoon flauw en kinderachtig.
Nee ik haakte in op iets waarbij je van tevoren duidelijk kunt zien dat het een vs discussie gaat opleveren. En nu moet je het zelf een halt toe roepen in het topic.

Je kunt tweakers niet als een stel kleine kinderen in de hoek zetten omdat ze ondanks de prima discussie een paar verboden woorden gebruiken. En dan ook nog eens een discussie waar je zelf een zwengel aan geeft.

Maar volgens mij gaan we hier nooit uitkomen…

• Zethiel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-12 23:24
Goedemorgen, ik heb een vraag over een bericht in het [iOS/Android] Pokémon GO - Deel 6, hierin had ik een bericht geplaatst over het mogelijke spoof gedrag van de TS met het advies om er eerlijk over te zijn of het vanaf nu gewoon lekker te negeren, aangezien dit een terugkerende discussie is die aardig wat vervuiling en irritatie oplevert, de TS had mijn bericht ook geliked en volgens mij stonden er ook geen rare dingen in, echter is het bericht helemaal weggehaald, waarom is dit? En waarom zijn andere berichten in die chain enkel leeggehaald?

@Geronimous

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
@Zethiel Een discussie afkappen kun je het beste aan mods overlaten, dus liever rapporteren dan er zelf in gaan staan (dat kan op zich weer irritatie opleveren). Het viel me al op dat er helemaal niets werd gerapporteerd. Ik heb enkele berichten geknipt die ik te ver vond gaan en heb overige berichten, die meer ruis opleverden, verwijderd. Dit om te voorkomen dat er daar weer op werd ingegaan (en een hele pagina geknipte berichten leest ook niet fijn).

• Zethiel
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 03-12 23:24
Helemaal waar, bedankt voor de toelichting!

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Krimglas schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:56:
[...]

Ach ja, laten we hier nu uitgebreid over Playstation praten. Ik weet dat we al een witgoed Playstation topic hebben, maar als mensen nu graag een paar pagina's over Playstation willen praten, laat ze dan gewoon doen, azijnzijkers!

Leuk he, avondje threads ontsporen en er nog trots op zijn ook :r. Valt wel op dat er ook rode nicknames mee doen, dan vliegen ALLE regels de deur uit natuurlijk.
Ik zal even in het juiste topic reageren op je post.

Wat mij betreft trek je het nu enorm over-the-top. Zoals reeds gemeld is dit voortgekomen uit de memes rondom de XSX aankondiging, waar MS handig op inspeelt. Daarmee is het wat mij betreft ontopic genoeg om het voor nu hier te laten. Morgen gaan we weer over naar de orde van de dag, en mocht blijken dat we toch nog dagen/weken/maanden bezig zijn om allemaal een vet-hippe Xbox koelkast te bemachtigen, dan kunnen we daar alsnog een topic voor aanmaken.

En over het feit dat er rode nicknames meeposten: ik zie 1 moderator die actief meepost rondom de koelkast-preorders, en die heeft hier binnen Spielerij precies dezelfde status als elke andere user. (Sorry @TheVMaster ;)), dus nee, daarvoor gaan absoluut niet alle regels de deur uit.

Xbox | iRacing

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
BM schreef op Tuesday 19 October 2021 @ 19:47:
[...]

En over het feit dat er rode nicknames meeposten: ik zie 1 moderator die actief meepost rondom de koelkast-preorders, en die heeft hier binnen Spielerij precies dezelfde status als elke andere user. (Sorry @TheVMaster ;)), dus nee, daarvoor gaan absoluut niet alle regels de deur uit.
Lijkt me ook niet meer dan normaal, als ik te enthousiast mee doe dan mag je me ook daar ook op aanspreken. Kleurtje maakt dan inderdaad niet uit.

• Krimglas
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 05-12 17:59
BM schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:47:
[...]

Ik zal even in het juiste topic reageren op je post.
Juist, want een 100-tal opeenvolgende koelkast posts in het Xbox topic (ik overdrijf niet eens) staan dat perfect op hun plaats, maar 1 post met commentaar op de mods? Oei oei, weg ermee!

Ik denk dat je met deze actie mooi demonstreert hoe enorm hypocriet/inconsistent het moderatorbeleid is. Al vermoed ik dat de jonge leeftijd van de moderators een rol speelt aangezien je onironisch probeert aan te kaarten dat het moet kunnen omdat het een "meme" is

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Krimglas schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

Juist, want een 100-tal opeenvolgende koelkast posts in het Xbox topic (ik overdrijf niet eens) staan dat perfect op hun plaats, maar 1 post met commentaar op de mods? Oei oei, weg ermee!

Ik denk dat je met deze actie mooi demonstreert hoe enorm hypocriet/inconsistent het moderatorbeleid is. Al vermoed ik dat de jonge leeftijd van de moderators een rol speelt aangezien je onironisch probeert aan te kaarten dat het moet kunnen omdat het een "meme" is
Altijd constructief en volwassen, passief agressief zijn naar de mods ipv de discussie... die bal is dus makkelijk terug te kaatsen. De 'hypocrisie'kaart trekken als men het niet eens is met het moderatiebeleid hebben we ook vaker gezien. Je reacties zijn ook naar mijn mening enorm overtrokken. De moderatie vindt het koelkastje niet offtopic. Leg je daar gewoon bij neer en maak van een mug geen olifant.

• Finraziel
[...]

Als je de enige bent die ergens een groot probleem van maakt dan moet je misschien ook eens bij jezelf te rade gaan...

Het gaat er verder helemaal niet om dat het een meme was, het gaat er om dat het iets is dat alleen Xbox fans aanspreekt, dat is waarom het niet in het witgoed forum past. Er is geen bestaand topic waar dit in past en om nou voor die ene dag dat mensen aan het proberen zijn zo'n ding te bestellen een apart topic te maken... Je wil ook niet voor alles een apart topic maken, dan wordt het maar saai in het Xbox topic (dan mag je het ook al snel niet over games hebben want vaak hebben die ook topics, of die kunnen anders gemaakt worden). Dit was inderdaad even een beetje irritant als je zelf niet op zoek was naar zo'n ding, maar scroll er gewoon langs en ga door met je leven. Er werd de laatste tijd ook erg veel gesproken over online multiplayer shooters waar ik niks mee heb, ga ik toch ook niet over zeuren.

En gooi het alsjeblieft niet op leeftijd zeg... We zijn met zat 40ers in het Xbox topic. De rest van ons 'old farts in training' hadden er geen probleem mee.

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
[...]

Once again, je overdrijft enorm. Zoals ik al zei vond ik (en kennelijk de rest van de mods ook, anders hadden die echt wel ingegrepen) het koelkast verhaal niet offtopic, of in ieder geval niet offtopic genoeg om een los topic te rechtvaardigen. Ik heb jouw post ook niet weggehaald of verplaatst, enkel de reactie hier gezet.
Ik vat het maar op als een compliment dat we allemaal nog jong overkomen :)

Xbox | iRacing

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Nu online
@BM vraagje. Volgens mij heb je een post van mij verwijderd waar ik vroeg waardoor het kwam dat games op xsx telkens groter worden en op ps5 telkens kleiner. Iemand gaf als antwoord dat het door kraken compressie komt. Lijkt me eigenlijk wel nuttige info zeker op site als tweakers. Waarom dan toch verwijderen?

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
giantgiantus schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:13:
@BM vraagje. Volgens mij heb je een post van mij verwijderd waar ik vroeg waardoor het kwam dat games op xsx telkens groter worden en op ps5 telkens kleiner. Iemand gaf als antwoord dat het door kraken compressie komt. Lijkt me eigenlijk wel nuttige info zeker op site als tweakers. Waarom dan toch verwijderen?
Jup, dat was ik. Nu ik terugkijk had ie wellicht wel kunnen blijven staan, maar ik vond de 2 reacties die erop kwamen alweer iets teveel richting 'versus' gaan, dat ik besloten heb om alledrie de berichten maar weg te halen. Was achteraf misschien niet helemaal nodig geweest :)

Xbox | iRacing

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee