DukeBox schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:13:
[...]
Bedoel je dat je met de 'rang' berekeningen een sterkere pokemon hebt t.o.v. je tegenstander?
Als ik het dan goed begrijp zou pokemen moet een 50% attack, 100% defence, 100% stamina met 1000CP net zo sterk zijn als een 100% alles op 1500CP
Dat is in het extreme, maar inderdaad. Nu moet ik hier wel bij zeggen dat de rang in dit geval betekend dat je de meeste stats in een Pokémon kan proppen met een bepaalde IV spread. Mensen willen nog wel eens verwarren dat wanneer ze zeggen dat ze een rang 1 Medicham hebben gevangen, dat dat de rang op PvPoke bedoeld wordt.
In de landelijke Discord server waar ik in zit, is de volgende analyse gedeeld:
In de CP formule van Niantic weegt de atkIV tweemaal zo zwaar als de defIV en staIV.
Stel je even voor dat CP een pot met knikkers is: in deze knikker analyse zijn de atkIV, defIV en staIV 3 verschillende soorten knikkers waarbij de atkIV knikker twee maal zo groot is als de defIV en staIV knikker.
Om de meeste knikkers in die pot van 1500 te krijgen kan je het beste zo min als mogelijk atkIV knikkers in die pot stoppen en zoveel als mogelijk defIV en staIV.
Concreet voorbeeld: stel je hebt een 15 15 15 Flygon. Dan maxt die op lvl 19,5 wil je 'm onder 1500 houden. Zijn stats zijn dan: atk 129.7, defense 107.9, stamina 120.
De beste rank flygon is 0 15 9 met de volgende stats: atk 126.9, defense 113.3, stamina 123 op lvl 21,5. Dus door minder atk kan je je Pokémon naar een hogere lvl krijgen zonder dat die boven de 1500 komt.
[
Voor 12% gewijzigd door
MusicMaikel op 25-09-2023 11:23
]