Acties:
  • +2 Henk 'm!
Statiegeld schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:21:
Het lijkt er op dat het sinds de laatste update niet meer mogelijk is om per ongeluk een route af te ronden zonder dat je eerst de kans krijgt Zygarde cells op te rapen: zojuist een route gelopen en het route icoontje begon rechtsonder te knipperen, kon de route voltooien maar moest eerst een waarschuwing wegklikken dat alle mogelijk gespawnde Zygarde cells dan zouden verdwijnen.

Werd tijd :)
Inmiddels 10 routes kunnen lopen en 0,0 cells. Alle tips van stoppen, wachten uitloggen etc al gedaan.
Kreeg net ook de melding dat ze zouden verdwijnen maar dan moeten ze er wel zijn.

:( :( :( :(

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hier word ik blij van, heb ze alledrie nog niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBkwUYFdoFVN0lLaEC910qhmAXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/m27tTeI7T75BWlVcnphO0BS3.png?f=fotoalbum_large
Bron: Leekduck
Statiegeld schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:24:
Hier word ik blij van, heb ze alledrie nog niet:

[Afbeelding]
Bron: Leekduck
Hier alleen Entei (2x) in het shinny rest alleen normale uitvoering

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
We zijn er bijna *O*

Alleen nog deze challenges doen en dan is dat lvl 50 jassie binnen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9b1pm1tSTO5ORtm5RNbHcvMmG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08w3oyMhwYWKfzLiYXPfPbKn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarkCantPark
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2023

MarkCantPark

Stay awhile and listen...

Statiegeld schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:19:
We zijn er bijna *O*

[Afbeelding]
Wauw oké, voor mijn nog mijlen ver weg! Echter wel cool om te zien hoe complex en gelaagd het spel werkelijk is.

Onder het motto kleine overwinningen moet je vieren, na 10x mislukt eindelijk gevangen. Wellicht niet voor ' zwaargewichten' hier maar ik ben er erg content mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpAmMkcD8DOIMmsbU5A8zV2a6nQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LjEc14FF85FlmvFOzsvRfutm.png?f=fotoalbum_large

MarkdeBruin.net | "Bigger Lens, Better Picture"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:55
Statiegeld schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:19:
We zijn er bijna *O*

[Afbeelding]
Die tweede opdracht lijkt veranderd te zijn? Dat was eerst "Catch a Legendary Pokémon in your next 5 Legendary Pokémon encounters". Waarbij je dus 5 legendaries encounters achter elkaar moest vangen, miste je er 1 dan werd je counter gereset. Gebeurde bij mij namelijk, omdat ik op 3/5 een Galarean vogel tegen kwam. :P Hup, counter weer op 0.

Maar lijkt er nu dus op dat je 1 op de 5 moet vangen?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:03
Kan je voor die opdracht niet gewoon een Mystery Box (Meltan) inzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
MarkCantPark schreef op zondag 17 september 2023 @ 12:30:
[...]

Wauw oké, voor mijn nog mijlen ver weg! Echter wel cool om te zien hoe complex en gelaagd het spel werkelijk is.

Onder het motto kleine overwinningen moet je vieren, na 10x mislukt eindelijk gevangen. Wellicht niet voor ' zwaargewichten' hier maar ik ben er erg content mee.

[Afbeelding]
Nou als 'zwaargewicht' vind ik (Mega) Salamence een hele fijne Pokémon om te hebben, dus als de IV's van deze een beetje goed zijn zou ik 'm zeker houden en upgraden.
Raem schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:50:
[...]

Die tweede opdracht lijkt veranderd te zijn? Dat was eerst "Catch a Legendary Pokémon in your next 5 Legendary Pokémon encounters". Waarbij je dus 5 legendaries encounters achter elkaar moest vangen, miste je er 1 dan werd je counter gereset. Gebeurde bij mij namelijk, omdat ik op 3/5 een Galarean vogel tegen kwam. :P Hup, counter weer op 0.

Maar lijkt er nu dus op dat je 1 op de 5 moet vangen?
Nu je het zegt, dat dacht ik ook gelezen te hebben, dat maakt het een stuk makkelijker zo.
mhoogendam schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:03:
Kan je voor die opdracht niet gewoon een Mystery Box (Meltan) inzetten?
Interessant, want volgens mij is het een Mythical Pokémon, en geen Legendary. Maar online lees ik dat je Meltan wel kunt gebruiken voor de lvl 41 task waar je een Legendary Pokémon 20x moet poweruppen.

Ga dit zo meteen even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog geen Oddish gezien en loop al 20 min rond... zijn ze vergeten een knopje om te zetten???

Ook niet uit research taken

[ Voor 13% gewijzigd door skassie op 17-09-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 14:10
@Statiegeld is dat echt dedication van elke dag Pokemon go?

Tevens ben ik benieuwd wat Niantic doet mbt updates.

Zijn misschien aan het krabben achter de oren mbt "unity" aanpassing verdienmodel ,ben zelf oude ingress speler. Kan me voorstellen dat ingress iets minder data verwerkt.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhoogendam
Statiegeld schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:18:
[...]

Interessant, want volgens mij is het een Mythical Pokémon, en geen Legendary. Maar online lees ik dat je Meltan wel kunt gebruiken voor de lvl 41 task waar je een Legendary Pokémon 20x moet poweruppen.

Ga dit zo meteen even proberen.
De tekst zegt tenslotte Mythical of Legendary 😀

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
skassie schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:20:
Hier nog geen Oddish gezien en loop al 20 min rond... zijn ze vergeten een knopje om te zetten???

Ook niet uit research taken
Idem, beetje vage Research Day op deze manier...
Oddish krijg je alleen maar uit Research Tasks, alle stops/gyms geven een task waar een Oddish de beloning is. Ze spawnen dus niet in het wild vanmiddag.
Offens1490 schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:21:
De laatste paar weken zeker, vanwege die 8x XP en Stardust bonus. Dit viel grotendeels in m'n vakantie dus heb elke dag best wel wat uren kunnen spelen, en dan gaat het hard ;)

Maar ik ga binnenkort weer even een pauze in lassen van een paar weken als ik het doel van level 50 heb behaald. Dat beviel me een half jaar geleden ook best goed na de Hoenn Tour :+
Kan ik dan rustig nadenken over wat ik mezelf als volgende doel ga stellen.
mhoogendam schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:23:
[...]

De tekst zegt tenslotte Mythical of Legendary 😀
Het werkte! Ging lekker vlot zo :P
Had me een tijdje terug ingelezen in de level vereisten, maar kon me niet herinneren dat Mythical ook genoemd werd dus heb dat niet eens zien staan bij de vereisten. Had me al voorbereid om lekker te gaan raiden, zeker met de 3 Legendaries die binnenkort terug komen, maar dat hoeft dus niet meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Statiegeld op 17-09-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Research geeft bij mij alleen 500 Stardust en geen event Oddish. Zwaar irritant

Gooi ze steeds weg en draai andere stops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Offens1490 schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:21:

Tevens ben ik benieuwd wat Niantic doet mbt updates.

Zijn misschien aan het krabben achter de oren mbt "unity" aanpassing verdienmodel ,ben zelf oude ingress speler. Kan me voorstellen dat ingress iets minder data verwerkt.
Geldt een update ook als install dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
1 shiny Oddish kunnen pakken vanmiddag, maar ben vooral blij met deze 12km egg hatch:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ezaxsDMpfp0obOrXzdoW6fMEcBw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNT66owTKLr2FI8htVfYoU2U.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Raem schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:51:
[...]

Geldt een update ook als install dan?
Zou gaan per installatie op apparaat.(jan 24')
Speculatie gaat met name ook over herinstallatie (bijv terugkerende speler en/of nieuwe mobiel)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:17
Wat is t makkelijkst om een aerodactyl te vangen? Go rocket Leaders?

[ Voor 7% gewijzigd door Frantic op 18-09-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
Frantic schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:30:
Wat is t makkelijkst om een aerodactyl te vangen? Go rocket Leaders?
Die zit in de "win 5 raids" field research.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arazogia
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-11-2024
mhoogendam schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:33:
[...]

Makkelijkst is toch wel rocket leader Cliff, die "win 5 raids" kun je tegenwoordig ook Alolan Marowak en Alolan Exeggutor uit krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
mhoogendam schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:33:
[...]

Deze heb ik werkelijk nog nooit als field research gehad..
Arazogia schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:06:
[...]

Makkelijkst is toch wel rocket leader Cliff, die "win 5 raids" kun je tegenwoordig ook Alolan Marowak en Alolan Exeggutor uit krijgen.
Dan ga ik op cliff jacht! tnx

[ Voor 28% gewijzigd door Frantic op 18-09-2023 15:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18
Inderdaad op Cliff jagen. Dan krijg je gegarandeerd een Aerodactyl op het moment.

Gisteren kreeg ik ook een onverwachte verassing uit een 5km ei:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stjmY0_sQDsQzKbff-q_x3NSxDQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/41cHnt981KTCPbvwjTHJgdIu.png?f=fotoalbum_large

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Vandaag 1e route gelopen. Was wel ff wennen mbt aanzetten etc. Uiteindelijk 1 zygarde cel gevonden :9 ,al is mijn vermoeden dat je die gegarandeerd kreeg bij 1e route.

Wordt nogal wat om daar genoeg van te verzamelen want er zijn weinig routes in mijn omgeving en die wat ik net heb gedaan was op route naar het werk.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
Offens1490 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 15:30:
Vandaag 1e route gelopen. Was wel ff wennen mbt aanzetten etc. Uiteindelijk 1 zygarde cel gevonden :9 ,al is mijn vermoeden dat je die gegarandeerd kreeg bij 1e route.

Wordt nogal wat om daar genoeg van te verzamelen want er zijn weinig routes in mijn omgeving en die wat ik net heb gedaan was op route naar het werk.
nope }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 16:14
Can confirm :( . Een route gelopen en niets gevonden... Dacht zelfs dat ik het gemist had o.i.d. maar Niantec zei iets in de trant van een middelvinger :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
low_n_slow schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:46:
[...]

Can confirm :( . Een route gelopen en niets gevonden... Dacht zelfs dat ik het gemist had o.i.d. maar Niantec zei iets in de trant van een middelvinger :+
game herstarten vlak voor einde van de route heeft mij nu wel 4 van mijn 8 zygarde cells opgeleverd :X

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgs5DBdO86s18mog8J3yHn0yozo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gv0byKb2TGebwAiJpGRlWTGP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGhcJq0cfstSjMIloMpO4Aj7d8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YcV5xH8WivRwTFjoOtxAIK2d.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 20-09-2023 07:25 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-06 06:28
benieuwd wat de increased catch xp is voor curfballs. Hoop weer 4 keer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:28
Normaal krijg je 10xp voor een curveball. Waarschijnlijk wordt dat hoger, niet alle catch xp.

• Statiegeld
  • Niet online
Ruudox schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:24:
Denk dat we daar voorlopig naar kunnen fluiten; dit is in 7 jaar PoGo tot begin deze maand nog nooit voorgekomen, ik gok 2x XP (4x met een eitje) :+

Alle mega's van dit event heb ik inmiddels met voldoende Mega Energy, dus mijn focus ligt op de Metang. Een goede 98IV Metagross heb ik al, maar een 100IV Metagross vinden zou leuk zijn en Field Research Tasks verhogen die kans aanzienlijk.
Ruudox schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:24:
mocht die gebeuren dan hebben we misschien ook meer kans op de galarian bird. maar zoals Statiegeld al zegt denk ik niet dat het gaat gebeuren.

• Statiegeld
  • Niet online
mat.hi.as schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:29:
Normaal krijg je 10xp voor een curveball. Waarschijnlijk wordt dat hoger, niet alle catch xp.
Exact:

"The XP amount for a Curveball is increased from 20 XP to 250 XP for a successful capture"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
skassie schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb jou ook het geluk gegeven dat @Statiegeld normaal heeft, Rest van NL en BE hebben nu pech :P :P
Vanuit mijn kant kan ik dat bevestigen idd. :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 10:44
Statiegeld schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:33:
[...]
Alle mega's van dit event heb ik inmiddels met voldoende Mega Energy, dus mijn focus ligt op de Metang. Een goede 98IV Metagross heb ik al, maar een 100IV Metagross vinden zou leuk zijn en Field Research Tasks verhogen die kans aanzienlijk.
Ik zag deze comment voorbij komen en nu moet ik toch even wat delen:

Ik was zelf ook al maanden, zo niet jaren op zoek naar een goede Metagross. Alle events waar Beldum spawnde volle bak gespeeld, field researches afgegaan maar nooit een hundo kunnen krijgen. Uiteraard wel alle Beldum die ik had bewaard en geruild voor de XL candy.

Nu ben ik zondag teruggekomen van vakantie en was er toevallig iemand in mijn vriendenlijst die op vakantie was bij het vakantiepark bij mij in de buurt. We waren al lange tijd lucky friends en we kwamen maar niet tot een afspraak, tot afgelopen maandag (de dag van zijn vertrek).

Van te voren al afgesproken: ik krijg een shiny Metagross, hij een shiny Abra. Prima trade, niks mis mee. En toen gebeurde het onmogelijke...:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRPvih2Yjtpx_HYNqu3wOr0qO3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtIvM5z5SvLF6GUabTng0BiC.jpg?f=fotoalbum_large

Het was een level 2 :+ Maarja, al zo lang op zoek, direct naar level 50 gebracht, tweede move gegeven en kwam direct binnen als mijn nummer 2 hoogste CP Pokémon. Wat in het vat zit, verzuurd niet zullen we maar zeggen :D

[ Voor 6% gewijzigd door MusicMaikel op 20-09-2023 11:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@MusicMaikel hier kan maar 1 comment op WAUW

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 10:07
Mars18 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:11:
Was mijn Pokemon Plus Plus kwijt, na 3 weken toch gevonden, nu heb ik er 2, die aanstaan :)

Vandaag shiny Hoppip en Fletching gevangen
Vanaf zaterdag nog leuke shiny's gepakt.

- Growlithe
- Dwebble
- Nidorano
- Banette
- Bonsly vandaag uit een ei (setje compleet nu)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Frantic
Hoe geef je een Pokemon een nieuwe move eigenlijk, is dat die 'learn new attack' knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Die knop is er om een Pokemon een tweede charge move te leren. Wil je ze aanpassen heb je een TM nodig. fast voor de Fast move (bovenste), charge voor de 1 (of 2 na de knop) er onder. Verder heb je dan ook nog een Elite TM variant van beide waarmee je ook legacy moves aan de pokemon kan leren die ze met een gewone TM niet (meer) kunnen krijgen.

• Frantic
Bedoelde tweede, in mn hoofd klonk mn vraag beter 😅 tnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
MusicMaikel schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:21:
[...]

Ik zag deze comment voorbij komen en nu moet ik toch even wat delen:

Ik was zelf ook al maanden, zo niet jaren op zoek naar een goede Metagross. Alle events waar Beldum spawnde volle bak gespeeld, field researches afgegaan maar nooit een hundo kunnen krijgen. Uiteraard wel alle Beldum die ik had bewaard en geruild voor de XL candy.

Nu ben ik zondag teruggekomen van vakantie en was er toevallig iemand in mijn vriendenlijst die op vakantie was bij het vakantiepark bij mij in de buurt. We waren al lange tijd lucky friends en we kwamen maar niet tot een afspraak, tot afgelopen maandag (de dag van zijn vertrek).

Van te voren al afgesproken: ik krijg een shiny Metagross, hij een shiny Abra. Prima trade, niks mis mee. En toen gebeurde het onmogelijke...:

[Afbeelding]

Het was een level 2 :+ Maarja, al zo lang op zoek, direct naar level 50 gebracht, tweede move gegeven en kwam direct binnen als mijn nummer 2 hoogste CP Pokémon. Wat in het vat zit, verzuurd niet zullen we maar zeggen :D
_O_ _O_ _O_

Hoe gaaf, een Shlundo ( :') ) Metagross, prachtig!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Frantic schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:28:
Bedoelde tweede, in mn hoofd klonk mn vraag beter 😅 tnx!
Houdt er wel rekening mee dat het bij sommige Pokémon beter is om deze 2e charge move te leren als deze nog in de 1e form is zoals de baby-Pokémon die uit eieren komen (o.a. Happiny en Munchlax), want dan kost het maar 10k Stardust, maar zodra je deze hebt geëvolueerd kost het ineens 50k of 75k ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Moet zeggen dat ik de laatste 14 dagen redelijk geluk heb met de hundo. Totaal 11 erbij . Helaas geen shundo maar hopelijk komt die snel.

Helaas mist van de laatste Quaksly nog 😞

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPsWVm4euul2cC7646AKywC6hdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sohP7XtTy3TZKaHWY63X2UB.jpg?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6w_8-eaJaFWJGivx7PwYVAP5724=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tXvPfo7CHuPlACKsNsY3PBzV.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-06 10:11
skassie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:24:
Moet zeggen dat ik de laatste 14 dagen redelijk geluk heb met de hundo. Totaal 11 erbij . Helaas geen shundo maar hopelijk komt die snel.

[Afbeelding]
Wow 11 op twee weken :-) Dat is wat ik op ongeveer twee jaar heb ^^

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Net uit een ei gekregen, blij mee want hij heeft niet dezelfde IV's als de hundo die ik al had :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4985jEyuwKOzw5fIPM0koRIlRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HS3U2doBZSseXD050Xk2CQrk.jpg?f=fotoalbum_large

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 16:14
skassie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:24:

[Afbeelding]
Gast hoe dan :D

On a serious note: hoeveel vang jij er gemiddeld op een dag? Gebruik je dat pokemon plus apparaat? Wellicht dat we het een soort van kunnen nabootsen en het geluk een handje kunnen helpen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zat net even door de IV's van m'n gisteren gevangen Pokemon te kijken, zat er gewoon de rank 1 Great League Medicham tussen!! \0/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
low_n_slow schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:32:
[...]

Gast hoe dan :D

On a serious note: hoeveel vang jij er gemiddeld op een dag? Gebruik je dat pokemon plus apparaat? Wellicht dat we het een soort van kunnen nabootsen en het geluk een handje kunnen helpen ;)
Ik vang er rond de 300 a 400 per dag. Gebruik zowel de plus als normale catches.

Loop rond de 10 a 15 km na mijn werk in de avond. Begonnen door een "verplichting" door mijn hernia en bevalt goed.
Hoop dat je het na kan bootsen want gun iedereen hundo etc *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lointje
Lointje's vriendin terwijl ze pogo opent: ah ik heb gisterenavond nog een huge spoink gevonden, dus ik heb weer rank 1 van onze pokestop showdown.
Ik: weeral, dat is al de 4e keer op rij, gij hebt echt zo'n chance in pogo hé
vriendin: maar neen *klikt op de eerste abra die ze ziet -> shiny* 8)7
Ik zal eens vragen of ze familie is van statiegeld...

We zijn ondertussen een kwart in de masterball research tijd en ik zit op:
550/1000 pokemon vangen
13/60 raids
16/30 eieren
62/150 research tasks
193/300 pokestops spinnen

met community day van morgen zal daar wel een grote hoop bijkomen. Vooral die raids blijven het moeilijkste, vanmorgen wel weer twee driesterren raids gaan soloen... De rest zal wel lukken, de eitjes en research wat in het oog houden.

Oktober ziet er alvast fijn uit van events en pokemon!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 10:07
Mars18 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:31:
[...]

Vanaf zaterdag nog leuke shiny's gepakt.

- Growlithe
- Dwebble
- Nidorano
- Banette
- Bonsly vandaag uit een ei (setje compleet nu)
En nog een shiny Genesect en Solosis, Exeggcute :)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09-06 11:10
Lointje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:23:

550/1000 pokemon vangen
13/60 raids
16/30 eieren
62/150 research tasks

met community day van morgen zal daar wel een grote hoop bijkomen. Vooral die raids blijven het moeilijkste, vanmorgen wel weer twee driesterren raids gaan soloen... De rest zal wel lukken, de eitjes en research wat in het oog houden.
Die research tasks zijn een eitje op community day. Vorige keer was het catch 3 charmander. Die had je al gevangen voor je bij de volgende stop een nieuwe task kon draaien. Ik heb er toen een stuk of 35 in een dag gedaan.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Die masterball Research ligt hier ook op schema. Nog wat field researches en raids en dan is masterball 2 binnen :+. De rest is al gedaan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indicatie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:51
Nog 28 raids en dan is masterball 2 hier ook binnen.
Doe nu echt zo'n beetje elke 1* of 3* raid voor mijn deur. Ook wel eens grappig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Indicatie schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:56:
Nog 28 raids en dan is masterball 2 hier ook binnen.
Doe nu echt zo'n beetje elke 1* of 3* raid voor mijn deur. Ook wel eens grappig.
Hier alleen de research nog te doen. 22 en dan klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
Hier gaat het waarschijnlijk niet lukken, toch de raids. De eieren wordt mogelijk ook krap, maar denk dat dat wel goed komt. Stomme adventure sync werkt goed tegen daar af en toe...

Ik heb geen gym in bereik thuis of op het werk en altijd als ik naar school/werk ga zijn er geen raids actief in de gyms waar ik langs kom. Als ik 's ochtends om 7 uur even kijk thuis zie ik wel 5 actieve raids... Blijkbaar zijn er dus een aantal heel actieve spelers die vroeg gaan lopen bij ons in de buurt. Ik hou het dus maar bij in het weekend even op pad te gaan met de kinderen en dan af en toe een raid doen.

Ach ja, ik kan ook wel leven zonder masterball :) Toch aardig wat exp en geeft ook soort van een doel, al die opdrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Lointje's vriendin terwijl ze pogo opent: ah ik heb gisterenavond nog een huge spoink gevonden, dus ik heb weer rank 1 van onze pokestop showdown.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Hier nog 29 raids en dan is de Masterball in de pocket.

Natuurlijk is het afhankelijk van de aanwezigheid van gyms waar je woont, maar ik heb er voor deze research geen moeite mee om elke dag een 1* of 3* raid te doen met de gratis raid pass die je elke dag krijgt. Genoeg marge om een keer een dag over te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
Statiegeld schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:29:
Hier nog 29 raids en dan is de Masterball in de pocket.

Natuurlijk is het afhankelijk van de aanwezigheid van gyms waar je woont, maar ik heb er voor deze research geen moeite mee om elke dag een 1* of 3* raid te doen met de gratis raid pass die je elke dag krijgt. Genoeg marge om een keer een dag over te slaan.
Je kan zelfs om de dag doen. Als je de raid pass van “gisteren” gebruikt krijg je een nieuwe als je gym spint. Zolang je elke dag en gym bezoekt kan je om de dag 2 raids tegelijk doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490

550/1000 pokemon vangen
13/60 raids
16/30 eieren
62/150 research tasks

Oktober ziet er alvast fijn uit van events en pokemon!
Idd raid blijft lastig ,maar moet zeggen dat je nu ook wel moeite moet doen en toch bepaalde voldoening krijgt.

Probeer meestal 1* normal en shadow en 3* als ik juiste typing heb en vooral geen shadow in solo.
Blijf me wel verbazen tot nu toe 3 ster iv.

Dacht dat ik langzaam was :+
24/60 raids
102/150 research tasks
Pokemon go plus + heeft wel geholpen met auto catch/spin.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
Het is een beetje zoals inttostr zegt, als ik van werk terugkom zijn er meestal geen raids bezig op de gyms onderweg. In de weekends zijn het meer 5* en hier is geen raid community. 's ochtends op thuiswerk dagen ga ik er soms om 7u eentje doen, dat is op wandelafstand.
En eens thuis ben ik bezig met andere zaken, koken, hobbies.
Als je niet in een stad woont, en niet vanuit je huis er aan kan, is het toch wel wat gedoe om enkel tijdens raids naar buiten te gaan en heel de tijd pogo open te checken. Af en toe kijk ik eens op campfire, maar wil ook niet mijn leven omgooien voor wat raids :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indicatie
Lointje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:09:
Het is een beetje zoals inttostr zegt, als ik van werk terugkom zijn er meestal geen raids bezig op de gyms onderweg. In de weekends zijn het meer 5* en hier is geen raid community. 's ochtends op thuiswerk dagen ga ik er soms om 7u eentje doen, dat is op wandelafstand.
En eens thuis ben ik bezig met andere zaken, koken, hobbies.
Als je niet in een stad woont, en niet vanuit je huis er aan kan, is het toch wel wat gedoe om enkel tijdens raids naar buiten te gaan en heel de tijd pogo open te checken. Af en toe kijk ik eens op campfire, maar wil ook niet mijn leven omgooien voor wat raids :-)
Herkenbaar. Ik heb gewoon geluk dat ik vanuit huis 2 gyms kan bereiken. Anders had ik het niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:12

hneel

denkt er het zijne van

Dat van die raids is me ook al eens opgevallen. 's ochtends heel vroeg zijn er een hoop, maar vanaf eind van de middag nauwelijks meer.
Behalve op woensdag. Dan is er op onze gym bijna altijd rond 18:00 een 1* of een 3* ei of raid. Soms komt die 5* dan later alsnog, soms niet.
Succes vanmiddag met de hundo, shundo jacht. Hoop op mooie vangsten voor jullie

• Statiegeld
  • Niet online
skassie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:01:
Succes vanmiddag met de hundo, shundo jacht. Hoop op mooie vangsten voor jullie
En 6x Catch XP m.b.v. een Lucky Egg, alsof die 8x van twee weken geleden niet genoeg was :+

• Statiegeld
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONqMcC6KppPgyUJ7Eeo5PrDcwe4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jQlGK2YSLYluitT1wsJpic6d.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFzMD8_HSCnJ0ekybqLebJ_qqBg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tmVLc6jTC8QLDWwzBX1r2Hmr.png?f=fotoalbum_large

• G_Dragon
Succes iedereen!

Raikou, Entei, and Suicune return to 5-star Raid Battles from Saturday, September 23, at 10 am to Friday, October 6, at 10 am local time.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7D1eKdyzJ9b-iw05fR5RTtHMoOY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5LLQt4BRn1cySioauDNakV6v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-Rw084YH3kXdBC5jkgJZb2OQnA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ugm4uHsTILV1tPu8ogI6IAHm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WM8XBY-8ifRDQ8phdGGjzYmtEGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkxFJcdE8Wx5nNuaN4zjt3QC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:19
Oekiejoekie schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:04:
[...]

We hebben 82 dagen de tijd gekregen. In die 82 dagen kun je 4100 muntjes in de gym verdienen. Daar kun je 41 extra raidpassen van kopen, of 20 remote raidpassen. En verder kun je raidpassen beperkt opsparen. Als ik hem vandaag niet gebruik kan ik er morgen 2 gratis doen.

Het enige waarmee ik momenteel achterloop, is met die 30 eieren uitlopen. Eigen schuld, ik heb een paar 10 km eieren in de incubator gestopt... :D
48 pasjes als je ze per 3 hebt gekocht gezien ze 250 per 3 zijn.
Ik als gratis speler heb er wel moeite mee doordat 1 ster weinig spawned en daar constant de app in de gaten moet houden.

60 raids in 82 dagen is best wel pittig, alle andere opdrachten heb ik allang voltooid.
Het vervelende is dat je maar max 2 gratis pasjes mag hebben ipv voor de hele week op stacken bijvoorbeeld, we hebben ook nog regen dagen in Nederland waarbij de motivatie nogal daalt...

Ik loop wel op schema (37 gedaan) maar dat komt doordat ik nog coins gespaard had waarbij ik niet meer wist waar aan uit te geven(op gegeven moment is items/pokemon storage wel voldoende).

[ Voor 30% gewijzigd door mr_evil08 op 23-09-2023 12:09 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• Offens1490
mr_evil08 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:02:
[...]

48 pasjes als je ze per 3 hebt gekocht gezien ze 250 per 3 zijn.
Ik als gratis speler heb er wel moeite mee doordat 1 ster weinig spawned en daar constant de app in de gaten moet houden.

60 raids in 82 dagen is best wel pittig, alle andere opdrachten heb ik allang voltooid.
Het vervelende is dat je maar max 2 gratis pasjes mag hebben ipv voor de hele week op stacken bijvoorbeeld, we hebben ook nog regen dagen in Nederland waarbij de motivatie nogal daalt...

Ik loop wel op schema (37 gedaan) maar dat komt doordat ik nog coins gespaard had waarbij ik niet meer wist waar aan uit te geven(op gegeven moment is items/pokemon storage wel voldoende).
je kunt ook standaard 1* normal/shadowraids doen bijv unown of 3* normaal scheelt weer in remote passen.

Ik heb juist probleem dat ze of te vroeg of allemaal tegelijk op 1 dag worden gekickt.

Trouwens wist niet dat unown een evolutie had. Dus dat wordt allemaal verzamelen+raid Quest win-win.

Trouwens als je 1 raid per dag doet of van dag 61 moet het lukken. Als dag niet lukt probeer ik paar extra.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:19
Offens1490 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:26:
[...]

je kunt ook standaard 1* normal/shadowraids doen bijv unown of 3* normaal scheelt weer in remote passen.

Ik heb juist probleem dat ze of te vroeg of allemaal tegelijk op 1 dag worden gekickt.

Trouwens wist niet dat unown een evolutie had. Dus dat wordt allemaal verzamelen+raid Quest win-win.

Trouwens als je 1 raid per dag doet of van dag 61 moet het lukken. Als dag niet lukt probeer ik paar extra.
Remote passen zijn veel te duur om hier aan te verspillen.
Dat met de gym,s ken ik en daarom zet ik ze nooit in naastgelegen gym,s maar echt verspreid.

Dat te vroeg/alles tegelijk gekicked is vrijwel altijd 1 dezelfde speler die dat doet.
Maakt overgens ook niet uit wat je erin zet, ik gooi er altijd "afval" in maar wel redelijk CP zodat de motivatie nog redelijk snel omlaag gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door mr_evil08 op 23-09-2023 12:36 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mat.hi.as
Offens1490 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:26:
[...]

Unown heeft geen evolutie?

• MarkCantPark

MarkCantPark

Shiny Grubbin kunnen vangen want er waren er bizar veel, wellicht zijn er nog meer te vangen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sb15NiieyybU-Dx43ZSHFbfyoQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAcLzXvIvsWk1xfOSmn785W5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Heel veel shiny Grubbins inderdaad. Ben na de 5e gestopt met vangen en ben me gaan focussen op XXL Grubbins voor de Showcase. En wederom 3x eerste geworden 8)

Vooral heel erg blij met de shiny Suicune bij de 2e raid. Zo meteen nog meedoen aan een paar 5* raids en dan hopen op een shiny Entei en/of Raikou.

• Offens1490
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7rqeFa6lgJWXtZ5iB-I8gd8pS4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jAPf30R2D5HflHxyc38DuFlT.png?f=fotoalbum_large
Wat is dat onderin dan in mijn Pokedex?

[ Voor 4% gewijzigd door Offens1490 op 23-09-2023 17:32 ]

AnimeAdicted

• Offens1490
mr_evil08 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 12:34:
[...]

Remote passen zijn veel te duur om hier aan te verspillen.
Dat met de gym,s ken ik en daarom zet ik ze nooit in naastgelegen gym,s maar echt verspreid.

Dat te vroeg/alles tegelijk gekicked is vrijwel altijd 1 dezelfde speler die dat doet.
Maakt overgens ook niet uit wat je erin zet, ik gooi er altijd "afval" in maar wel redelijk CP zodat de motivatie nog redelijk snel omlaag gaat.
Mijn fout gebruik geen remote passen maar oranje en groene althans dat zie ik als ik begin.

AnimeAdicted

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
Offens1490 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:31:
[...]

[Afbeelding]
Wat is dat onderin dan in mijn Pokedex?
Dat zie je standaard bij iedere Pokémon. Als er evoluties mogelijk zijn zie je die ernaast staan.

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkzJ3HQmRG9tYR4cJ1ISS2-naZo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NoNV4BSQyB5ZMfkTbSs8GcuG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
Helaas geen toppers binnengehaald. Ik had een voetbaltoernooi dus uiteindelijk alles in een half uurtje moeten doen. 2x shiny (waardeloze stats) en 1x 98%.

Eigenlijk 3 shinies maar de laatste shiny was een beetje een verassing tussen de Grubbins:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti26CooiKJvGW42sLmJJ79sz0YM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FSAt8at2BP24VFdXhDdjkvvH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkCantPark

MarkCantPark

Rene schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:24:
Helaas geen toppers binnengehaald. Ik had een voetbaltoernooi dus uiteindelijk alles in een half uurtje moeten doen. 2x shiny (waardeloze stats) en 1x 98%.

Eigenlijk 3 shinies maar de laatste shiny was een beetje een verassing tussen de Grubbins:

[Afbeelding]
Oké cool. Bewaren jullie alle shiny Pokemons?

Nog een random vraag, hoeveel Pokemon en item storage is goed om te hebben? Ik zit nu op 350 Pokemon die ik maximaal kan hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
MarkCantPark schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:10:
[...]

Ik bewaarde tot voorkort alle shinies die ik ving, maar op community days zoals gisteren vang je meer shinies dan je ruilen kunt, dus ik gooi de meeste weg. Legendary shinies bewaar ik allemaal en houd ik apart voor Lucky Trades, en de meeste event shinies bewaar ik ook, ligt er een beetje aan wat voor soort. De laatste event Pikachu met dat kroontje vond ik 3x niks, dus daar heb ik er maar 1 van bewaard en de rest weggegeven/weggegooid.
[...]

Nog een random vraag, hoeveel Pokemon en item storage is goed om te hebben? Ik zit nu op 350 Pokemon die ik maximaal kan hebben.
350 storage red ik het niet meer mee :+ Ik zit op 2200 voor Pokémon, daarvan heb ik er nu 1757 in gebruik voor:
- 139 met 100IV
- 41 Mega lvl3
- 19 op weg naar Mega lvl3
- 412 shinies die ik dubbel heb en gebruik voor (Lucky) trades
- 39 gym Pokémon (die veel HP hebben, zoals Chansey/Blissey/Snorlax/etc)
- 163 event Pokémon, shiny en normaal (veel Squirtle met zonnebril zie ik, moet ik ook maar even wat van weggooien)

Verder nog een lading van Favorite Pokémon zoals Legendaries, 98IV's, etc.

Heb zo veel onnozele shinies dat ik ze vandaag waar ik kan evolueer voor de Dex entry, en daarna opstuur naar de professor :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indicatie
[...]

Ik zit nu op 6700 pokémon storage. En bewaar veel te veel....

178x 100%
606x legendary
1532x shiny
11x 0%

En in principe van elke pokémon de hoogste IV naast een 100% (dus veel 98% en 96%)

Shinies die ik over heb gaan naar Home, om daar door te ruilen of over te brengen naar MSGs. Maar aangezien daar een timer op zit, gaat dat niet hard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruudox
Zo gelukkig wel mijn shiny shodow zapdos binnen (nu alleen shadow moltres nog)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGElX5kER1-VHOuYFOK-MVyG5j4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/I7E6Mo3dO432Er5rOOarTRpv.png?f=fotoalbum_large

en nog leuk lvl 47 aangetikt :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rlZZZKUMoJPtU1vSabmHde7t3lg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N1ICkwrgPjuYlfQxXfKZJN67.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
Gefeliciteerd! Nog 55 miljoen XP en een hele lading aan challenges te gaan en dan krijg je ook dat felbegeerde level 50 jassie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Statiegeld schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:26:
[...]

Gefeliciteerd! Nog 55 miljoen XP en een hele lading aan challenges te gaan en dan krijg je ook dat felbegeerde level 50 jassie :')
Heb jij hem al binnen inmiddels???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
Statiegeld schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:26:
[...]

ja hopen op wat meer events met XP dan, want normaal mag ik blij zijn met 100k per dag.

misschien even wat efficienter xp verdienen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:52

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heeft dat ergens niet voor?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
skassie schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:11:
[...]

Heb jij hem al binnen inmiddels???
Ik ben goed op weg: nog ruim 400 Excellent Throws en 1 keer een Rocket Leader verslaan met Pokémon van max 1500CP, ik denk dat ik over een maand de mijlpaal van level 50 zal bereiken *O*
Ruudox schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:13:
[...]

ja hopen op wat meer events met XP dan, want normaal mag ik blij zijn met 100k per dag.

misschien even wat efficienter xp verdienen,
Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dat voorlopig wel even klaar is: eerder deze maand 4x XP/Stardust bonus en gisteren 3x Catch XP bonus. Wellicht dat in de maand oktober een Spotlight hour een 2x Catch XP bonus heeft, maar dat is dan slechts een uurtje en misschien ook pas tegen het einde van de maand.

Ik heb maximaal geprofiteerd van die 4x XP bonus een paar weken terug, echt een gigantische hoeveelheid binnen weten te harken m.b.v. quick catchen. Ik leek wel een levende Go Plus+ of Go-Tcha autocatcher :P Was echt miljoenen XP per dag.
Zo intensief gespeeld de afgelopen tijd dat ik wel weer even een Pokémon Go pauze ga inlassen zodra ik level 50 bereikt heb ;)
DukeBox schreef op zondag 24 september 2023 @ 21:29:
[...]

Heeft dat ergens niet voor?
Een zogenaamde 'Nundo' is veel zeldzamer dan een Hundo a.k.a. 100IV, dat maakt ze 'bijzonder' en ook wel weer grappig om te verzamelen.
Zijn ze verder van toegevoegde waarde? Absoluut niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Statiegeld schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:03:
Een zogenaamde 'Nundo' is veel zeldzamer dan een Hundo a.k.a. 100IV, dat maakt ze 'bijzonder' en ook wel weer grappig om te verzamelen.
Ah, ok dacht dat ik weer eens wat gemist had ;)
Zag er ook niet een eigen categorie voor dus denk dat ik ze maar gewoon laat schieten, hoe dan ook teveel werk om uit te zoeken (sorteer nu gewoon op recent en 0*,1*,2*) en dat mik ik weg.

Zit ook vaak met dubbele shinies, afgelopen weekend wel 15+ grubbin gevangen maar vind het toch wel moeilijk om die gewoon weg te knikkeren al ontkom ik er niet aan om af een toe wat op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:26:
[...]

Ah, ok dacht dat ik weer eens wat gemist had ;)
Zag er ook niet een eigen categorie voor dus denk dat ik ze maar gewoon laat schieten, hoe dan ook teveel werk om uit te zoeken (sorteer nu gewoon op recent en 0*,1*,2*) en dat mik ik weg.

Zit ook vaak met dubbele shinies, afgelopen weekend wel 15+ grubbin gevangen maar vind het toch wel moeilijk om die gewoon weg te knikkeren al ontkom ik er niet aan om af een toe wat op te schonen.
Let wel op dat je sommige Pokémon bewaard, met een lage ATTACK en hoge DEFENSE en STAMINA waarde. Die kun je namelijk goed gebruiken voor PvP (Great en Ultra League), mocht je het leuk vinden om te PvP'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Statiegeld schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:48:
Let wel op dat je sommige Pokémon bewaard, met een lage ATTACK en hoge DEFENSE en STAMINA waarde.
Wat maakt die dan beter dan een met alles hoog? Ik gebruik daar altijd mijn perfects voor en win vrijwel alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
DukeBox schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:54:
[...]

Wat maakt die dan beter dan een met alles hoog? Ik gebruik daar altijd mijn perfects voor en win vrijwel alles.
Omdat je bij dezelfde CP, meer stats kan halen. Attack wordt dubbel meegeteld ten opzichte van defense/stanima voor het berekenen van de CP. Het is echter een 2e orde effect. De opstelling an sich, met de juiste moves, is veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

mat.hi.as schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:08:
Omdat je bij dezelfde CP, meer stats kan halen.
Bedoel je dat je met de 'rang' berekeningen een sterkere pokemon hebt t.o.v. je tegenstander?

Als ik het dan goed begrijp zou pokemen moet een 50% attack, 100% defence, 100% stamina met 1000CP net zo sterk zijn als een 100% alles op 1500CP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frantic
Nice, vang net een perfect Eevee.

Denk dat ik 'm maar naar Umbreon ga evolueren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
DukeBox schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:13:
[...]

Bedoel je dat je met de 'rang' berekeningen een sterkere pokemon hebt t.o.v. je tegenstander?

Als ik het dan goed begrijp zou pokemen moet een 50% attack, 100% defence, 100% stamina met 1000CP net zo sterk zijn als een 100% alles op 1500CP
Dat is in het extreme, maar inderdaad. Nu moet ik hier wel bij zeggen dat de rang in dit geval betekend dat je de meeste stats in een Pokémon kan proppen met een bepaalde IV spread. Mensen willen nog wel eens verwarren dat wanneer ze zeggen dat ze een rang 1 Medicham hebben gevangen, dat dat de rang op PvPoke bedoeld wordt.

In de landelijke Discord server waar ik in zit, is de volgende analyse gedeeld:
In de CP formule van Niantic weegt de atkIV tweemaal zo zwaar als de defIV en staIV.
Stel je even voor dat CP een pot met knikkers is: in deze knikker analyse zijn de atkIV, defIV en staIV 3 verschillende soorten knikkers waarbij de atkIV knikker twee maal zo groot is als de defIV en staIV knikker.
Om de meeste knikkers in die pot van 1500 te krijgen kan je het beste zo min als mogelijk atkIV knikkers in die pot stoppen en zoveel als mogelijk defIV en staIV.

Concreet voorbeeld: stel je hebt een 15 15 15 Flygon. Dan maxt die op lvl 19,5 wil je 'm onder 1500 houden. Zijn stats zijn dan: atk 129.7, defense 107.9, stamina 120.
De beste rank flygon is 0 15 9 met de volgende stats: atk 126.9, defense 113.3, stamina 123 op lvl 21,5. Dus door minder atk kan je je Pokémon naar een hogere lvl krijgen zonder dat die boven de 1500 komt.

[ Voor 12% gewijzigd door MusicMaikel op 25-09-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

@MusicMaikel
Tnx voor de uitleg. Zat gelukkig wel op de goede weg. Ik speel voornamelijk 'no limit' pvp, dan win ik vrijwel alles. Uiteraard is dat er niet altijd en dan speel ik gewoon met willekeurige pokemen, voornamelijk om te leren wat welke attack en counter doet. Ik win daar 1 op de 4 potjes vaak wel mee en als ik mijn best doe met meer zelf uitzoeken welke pokemon meer dan de helft.

Pvp vind ik vaak even leuk, een paar dagen en dan heb ik het wel weer gehad. Ik speel het voornamelijk voor de opdrachten/uitdagingen zodat ik een reden heb om een rondje te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicMaikel
DukeBox schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:34:
@MusicMaikel
Tnx voor de uitleg. Zat gelukkig wel op de goede weg. Ik speel voornamelijk 'no limit' pvp, dan win ik vrijwel alles. Uiteraard is dat er niet altijd en dan speel ik gewoon met willekeurige pokomen, voornamelijk om te leren wat welke attack en counter doet. Ik win daar 1 op de 1 potjes vaak wel mee en als ik mijn best doe met meer zelf uitzoeken welke pokemon meer dan de helft.

Pvp vind ik vaak even leuk, een paar dagen en dan heb ik het wel weer gehad. Ik speel het voornamelijk voor de opdrachten/uitdagingen zodat ik een reden heb om een rondje te lopen.
Ah juist, ja voor Master League wil je uiteraard wel 100% Pokémon om het hoogste te halen qua CP.

Dat doen de meeste mensen inderdaad :) Maar goed dat je er in ieder geval iets van tijd in steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online
DukeBox schreef op maandag 25 september 2023 @ 11:13:
[...]

Omdat de ATT stat zwaar mee telt in de CP berekening en in de Great en Ultra League er een CP-plafond is wil je die ATT stat zo laag mogelijk houden, dus idealiter 0/15/15, 1/15/14 of iets vergelijkbaars. Lage ATT, hoge DEF en STA.

De OP is inmiddels een beetje gedateerd, mocht er ooit een PoGo Deel 7 komen dan voeg ik meer info over de 'beste' stats graag toe, want deze vraag (en de bijbehorende verwarring) komt vaker langs hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@G_Dragon misschien een mooi moment om een nieuwe te starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
skassie schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:45:
@G_Dragon misschien een mooi moment om een nieuwe te starten? :)
Nieuw deel bedoel je? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yes 👍🙌👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Komt er zo aan!
Even wat dingen aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
LET OP: We gaan verder in deel 7 !

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 25-09-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 07:29

BM

Moderator Spielerij
U vraagt, wij draaien :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 95 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Friendship codes uitwisselen? dat kan hier!