Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:51
k1978 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:27:

Om meteen gewoon wat goeds te kopen lijkt me verstandig. ook voor de toekomst. Keuze is gevallen op de Sim Lab PX1 Pro. Aangezien ik op me oude TV game een LG oled 65 inch bestel ik er ook een Freestanding monitor standaard bij.
Heb ook naar TREQ gekeken maar vind de simlab net iets mooier...
De Sim Lab rig is mooi, maar je zit met de angled uprights. Soms zitten die vrij ambetant, als je wilt uitbreiden heb je mogelijks zo een angled hoek nodig etc. Bij Treq heb je daar geen last van.

Qua seat ga je best eens ergens 'passen'. Een lengte/gewicht zegt niets, buiten het feit dat je mss in een gewone bucket seat niet past.
Ik ben bvb niet zo groot, maar ik heb de binnenbeenlengte van iemand die gemiddeld 15cm groter is. Dusja, passen is het enige correcte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:24
Ook maar is een keer wat posten hiero..

Ben ook begonnen met sim racing. Heb heel veel gelezen en uitgezocht. Maar omdat er zoveel keuze is, zie je snel door de bomen het bos niet meer :)

Aangezien ik graag wou beginnen op de Console (PS5 Pro) was de keuze al wat beperkte. Heb uiteindelijk gekozen voor de Logitech Pro wheelbase met stuur en Pro pedalen en als stand de Logitech Trophy..

Logitech is zowel PC al Console.

Wil in de toekomst ook overstappen naar PC maar dan moet ik ook mijn PC upgraden en wil eerst zien of ik het echt leuk vind.

Nu heb ik het een tijd gedaan en vind het echt heel mooi. Dus de eerste upgrade gaat al gebeuren. Ik ben minder tevreden over de stoel van de Logitech Thropy. Krijg gewoon last van me rug. Dus deze moet vervangen worden.

Om meteen gewoon wat goeds te kopen lijkt me verstandig. ook voor de toekomst. Keuze is gevallen op de Sim Lab PX1 Pro. Aangezien ik op me oude TV game een LG oled 65 inch bestel ik er ook een Freestanding monitor standaard bij.

Het enige waar ik niet uitkom is keuze van de stoel. Hopelijk hebben jullie wat advies. Ben zelf 1,93 lang en weeg 95 kilo. Wat zou nu een goede stoel zijn:

De Sparco opties zijn:

Sparco GRID Q
Sparco REV QRT
Sparco Circuit II QRT
Sparco Pro ADV QRT

En er zijn nog de stoelen van SIm Lab zelf:

Speed 1 en de Speed 3.

Benieuwd naar jullie mening en of jullie nog andere tips of betere opties hebben. Kan maar 1 keer me geld uitgeven en kost al genoeg.
Qua lengte en gewicht zijn we vrijwel gelijk. Ik heb zelf de TREQ STX. Grote kans dat je met een Sparco met dezelfde afmetingen wel goed zit, maar zoals hierboven genoemd en destijds ook tegen mij is gezegd blijft een stoel erg persoonlijk.

Ik ben toen uiteindelijk toch wel het hele land door naar TREQ gereden om proef te zitten. Achteraf een goede keuze geweest, want op basis van puur afmetingen had ik de verkeerde stoel op het oog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-04 12:04
Ook maar is een keer wat posten hiero..

Ben ook begonnen met sim racing. Heb heel veel gelezen en uitgezocht. Maar omdat er zoveel keuze is, zie je snel door de bomen het bos niet meer :)

Aangezien ik graag wou beginnen op de Console (PS5 Pro) was de keuze al wat beperkte. Heb uiteindelijk gekozen voor de Logitech Pro wheelbase met stuur en Pro pedalen en als stand de Logitech Trophy..

Logitech is zowel PC al Console.

Wil in de toekomst ook overstappen naar PC maar dan moet ik ook mijn PC upgraden en wil eerst zien of ik het echt leuk vind.

Nu heb ik het een tijd gedaan en vind het echt heel mooi. Dus de eerste upgrade gaat al gebeuren. Ik ben minder tevreden over de stoel van de Logitech Thropy. Krijg gewoon last van me rug. Dus deze moet vervangen worden.

Het enige waar ik niet uitkom is keuze van de stoel. Hopelijk hebben jullie wat advies. Ben zelf 1,93 lang en weeg 95 kilo. Wat zou nu een goede stoel zijn:

De Sparco opties zijn:

Sparco GRID Q
Sparco REV QRT
Sparco Circuit II QRT
Sparco Pro ADV QRT

En er zijn nog de stoelen van SIm Lab zelf:

Speed 1 en de Speed 3.

Benieuwd naar jullie mening en of jullie nog andere tips of betere opties hebben. Kan maar 1 keer me geld uitgeven en kost al genoeg.
Ik ben zelf naar een auto recycle center (sloop / 2e hands onderdelen) gegaan die redelijk wat sportieve zetels van diverse merken had staan. Voor €100 een sportieve stoel gekocht, zit perfect voor mij (goede rugsteun).
Maat van mij heeft hetzelfde gedaan, voor €150 had hij een heel mooie BMW stoel uit een sportieve serie. Superdegelijk en zit lekker.

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:36
Oke mooi al deze reacties. Bedankt daarvoor. Weet iemand waar je de meeste stoelen zou kunnen proberen? Liefst beetje midden of oosten nederland.
Engineer Stewie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:18:
[...]

De Sim Lab rig is mooi, maar je zit met de angled uprights. Soms zitten die vrij ambetant, als je wilt uitbreiden heb je mogelijks zo een angled hoek nodig etc. Bij Treq heb je daar geen last van.

Qua seat ga je best eens ergens 'passen'. Een lengte/gewicht zegt niets, buiten het feit dat je mss in een gewone bucket seat niet past.
Ik ben bvb niet zo groot, maar ik heb de binnenbeenlengte van iemand die gemiddeld 15cm groter is. Dusja, passen is het enige correcte.
Wat bedoel je precies met je reactie over de sim lab rig? angeld uprights? Welke uitbreidingen zouden dan niet mogelijk zijn. Denk vooral de upgrade uiteindelijk zou bestaan ander stuur en andere pedalen en misschien triple screens. Dan zit ik toch gewoon goed met PX1 pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarrelFanatic6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:01
k1978 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:22:
Oke mooi al deze reacties. Bedankt daarvoor. Weet iemand waar je de meeste stoelen zou kunnen proberen? Liefst beetje midden of oosten nederland.
Ik ben zelf naar Biesheuvel geweest, wellicht iets uit de richting maar ze hebben wel alle gangbare stoelen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00

kronolith

[EDIT]

[...]

Wat bedoel je precies met je reactie over de sim lab rig? angeld uprights? Welke uitbreidingen zouden dan niet mogelijk zijn. Denk vooral de upgrade uiteindelijk zou bestaan ander stuur en andere pedalen en misschien triple screens. Dan zit ik toch gewoon goed met PX1 pro?
Keyboardtray, mousetray, streamdeck/button box, shifter, handbrake, flag lights.... Er zijn nog genoeg uitbreidingen te verzinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Zouden jullie dan Treq boven sim lab kiezen?
Nederlands bedrijf is natuurlijk altijd mooi…

Treq ace ook nog maar is goed bekijken dan.Zal is kijken naar Biesheuvel ivm met de stoelen 👍

[ Voor 10% gewijzigd door k1978 op 29-01-2025 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
k1978 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:23:
Zouden jullie dan Treq boven sim lab kiezen?
Nederlands bedrijf is natuurlijk altijd mooi…

Treq ace ook nog maar is goed bekijken dan.Zal is kijken naar Biesheuvel ivm met de stoelen 👍
Sim lab is ook gewoon uit NL....

https://sim-lab.eu/pages/sim-racing-company-simlab-about-us

[ Voor 8% gewijzigd door TiezZ_BE op 29-01-2025 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ooh oke wist ik niet.. Nederlandse bedrijven steunen altijd beste 👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

De mensen van TREQ zijn fervente Tweakers... Nog beter ;)

Maar welke je ook kiest, het is allebei absoluut topspul. Een miskoop is het sowieso niet!

[ Voor 50% gewijzigd door kronolith op 29-01-2025 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 07:35
kronolith schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:58:
De mensen van TREQ zijn fervente Tweakers... Nog beter ;)

Maar welke je ook kiest, het is allebei absoluut topspul. Een miskoop is het sowieso niet!
En iRacing fanaten :) zo zijn ze volgens mij ook begonnen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Laatst online: 14:51

Zoals Barrel aanhaalt zijn er veel uitvreidingen mogelijk, iets waar je nu mss geen belang aan hecht, maar later wel eens zuur kan opbreken. Ook het afstellen zou moeilijker zijn bij d SIMlab door de angled uprights, de hoogte van het stuur dan. Maar dat heb ik maar van horen zeggen, ik heb zelfs geen ALU rig :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Engineer Stewie schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 15:54:
[...]

Zoals Barrel aanhaalt zijn er veel uitvreidingen mogelijk, iets waar je nu mss geen belang aan hecht, maar later wel eens zuur kan opbreken. Ook het afstellen zou moeilijker zijn bij d SIMlab door de angled uprights, de hoogte van het stuur dan. Maar dat heb ik maar van horen zeggen, ik heb zelfs geen ALU rig :P.
Valt mee heb de GT1-pro.

Wheeldeck kan naar voren en achteren worden geschoven. Probleem is wel dat veel accessoires uit gaan van rechte staanders. Oplossingen zijn er wel. Zelf wat brackets gemaakt voor iFlag. En zo kan je nog meer dingen doen dan je verwacht maar soms met wat meer moeite.

Ja als ik opnieuw een keuze zou maken dan had ik ook de rechte variant gekozen afgezien dat de schuine net wat meer ogen.

En zou voor traq gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Ben er nog niet helemaal uit maar neig toch iets mee naar sim lab. Vind het er gewoon net iets mooier eruit zien in combinatie met hun Free standing monitor mount.

Begrijp nu wel wat jullie bedoelen met angeld uprights :) en de voor en nadelen...
Moet zeggen dat het contact met TREQ wel dikke prima is. Snelle reacties en in het nederlands. Dus ik ga nu volgende week eerst een stoel uitzoeken bij Biesheuvel en daarna de knoop doorhakken en alles bestellen.

Moet de game kamer ook nog verbouwen en inrichten. Mocht alles klaar zijn zal ik hier zeker een foto plaatsen. Leuk dat er zoveel mensen reageren. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 12:00
To_Tall schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:55:
[...]

Valt mee heb de GT1-pro.

Wheeldeck kan naar voren en achteren worden geschoven. Probleem is wel dat veel accessoires uit gaan van rechte staanders. Oplossingen zijn er wel. Zelf wat brackets gemaakt voor iFlag. En zo kan je nog meer dingen doen dan je verwacht maar soms met wat meer moeite.

Ja als ik opnieuw een keuze zou maken dan had ik ook de rechte variant gekozen afgezien dat de schuine net wat meer ogen.

En zou voor traq gaan.
Da's dan ook precies waarom ik de GT1 EVO heb gekozen. Dat schuine is leuk en oogt fraai, maar is toch altijd weer lastig als je niet met 90 graden hoeken werkt...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
k1978 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 11:29:

Moet zeggen dat het contact met TREQ wel dikke prima is. Snelle reacties en in het nederlands. Dus ik ga nu volgende week eerst een stoel uitzoeken bij Biesheuvel en daarna de knoop doorhakken en alles bestellen.
Sim-Lab is ook Nederlands hoor en ook die reageren snel.

Qua stoelen kan ik je ook Lynx motorsport aanraden, deze hebben hele mooie betaalbare LCD stoelen. Zijn vrij populair hier op Tweakers. Check ons blog artikel maar, zie handtekening.
kroegtijger schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 15:40:
[...]

Da's dan ook precies waarom ik de GT1 EVO heb gekozen. Dat schuine is leuk en oogt fraai, maar is toch altijd weer lastig als je niet met 90 graden hoeken werkt...
Ik heb een Sim-Lab P1X Pro met schuine profielen en ondervind daar geen hinder van. Heb ook gewoon een keyboard tray, cup holder etc. gemonteerd. Daarbij is je instap ook nog eens groter dan met rechte profielen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jr5UPxr8uu4qG-FKN1062Jq4p3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/St9ceOPp6E0Bzmt5qdbU8bzE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Madhouse1979 op 01-02-2025 11:59 ]

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Madhouse1979 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:54:
[...]

Qua stoelen kan ik je ook Lynx motorsport aanraden, deze hebben hele mooie betaalbare LCD stoelen. Zijn vrij populair hier op Tweakers. Check ons blog artikel maar, zie handtekening.

[...]

Ik heb een Sim-Lab P1X Pro met schuine profielen en ondervind daar geen hinder van. Heb ook gewoon een keyboard tray, cup holder etc. gemonteerd. Daarbij is je instap ook nog eens groter dan met rechte profielen.

[Afbeelding]
Jips sim-lab in Nederlands.

Enige wat me heel erg tegen stond. Was dat ik ze niet kon bereiken anders dan per mail vorig jaar. En als je dan mail stuurde kreeg je een Engelse mail terug.

Afijn na veel zoeken ook in de KVK en linkendin. Directeur te pakken kunnen krijgen en alles is goed netjes en fijn opgelost.

Maar, dat vind ik wel een nadeel.

Daarnaast, volgens wetgeving moeten webshops een telefoon nummer beschikbaar stellen om contact op te kunnen nemen. Dit is nog steeds niet beschikbaar na ruim een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
To_Tall schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:11:
[...]

Jips sim-lab in Nederlands.

Enige wat me heel erg tegen stond. Was dat ik ze niet kon bereiken anders dan per mail vorig jaar. En als je dan mail stuurde kreeg je een Engelse mail terug.

Afijn na veel zoeken ook in de KVK en linkendin. Directeur te pakken kunnen krijgen en alles is goed netjes en fijn opgelost.

Maar, dat vind ik wel een nadeel.

Daarnaast, volgens wetgeving moeten webshops een telefoon nummer beschikbaar stellen om contact op te kunnen nemen. Dit is nog steeds niet beschikbaar na ruim een jaar.
Is nog steeds inderdaad. Alleen mail en in het Engels vandaar dat ik dacht dat geen Nederlands bedrijf is. Vind contact met Treq fijner maar vind sim lab mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Madhouse1979 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:54:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Ziet er super uit.. en goed te horen dat je tevreden bent er over 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-04 19:07
To_Tall schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:11:
[...]
Ik ken Richard vrij goed en heb ook een directe lijn met hem en zijn medewerkers. Maar als dat zo is, en niet is geregeld zal ik dat zeker nog even tegen hem aanhouden.

Mijn persoonlijke, en veel van onze community, ervaringen zijn alleen maar goed met Sim-Lab. Maar dat zijn ze net zo goed met TREQ. En daar zijn Jim en Niels ook gewoon toffe gasten.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
k1978 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:28:
[...]

Is nog steeds inderdaad. Alleen mail en in het Engels vandaar dat ik dacht dat geen Nederlands bedrijf is. Vind contact met Treq fijner maar vind sim lab mooier.
Voordeel van treq is dat ze ook lid zijn van tweakers. Toen ik m’n rig zocht zocht ik ook naar Nederlandse bedrijven. Sim-lab kwam toen wat positiever over dacht ik ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Topicstarter
To_Tall schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 14:38:
[...]

Voordeel van treq is dat ze ook lid zijn van tweakers. Toen ik m’n rig zocht zocht ik ook naar Nederlandse bedrijven. Sim-lab kwam toen wat positiever over dacht ik ;-).
Volgens mij zit (zat?) Sim-Lab ook op T.net. Toen ik destijds mijn rig wilde bestellen, Treq bestond nog niet, mailde ik Sim-Lab met wat vragen. Kreeg geen antwoord en toen ik na een paar weken daarover een reactie schreef hier op het forum, kreeg ik een kwartier later mail van ze dat ze mijn reactie hadden gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
dawg schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 16:37:
[...]

Volgens mij zit (zat?) Sim-Lab ook op T.net. Toen ik destijds mijn rig wilde bestellen, Treq bestond nog niet, mailde ik Sim-Lab met wat vragen. Kreeg geen antwoord en toen ik na een paar weken daarover een reactie schreef hier op het forum, kreeg ik een kwartier later mail van ze dat ze mijn reactie hadden gelezen.
Dat weet ik niet. Vorig jaar december heb ik m’n rug besteld. Halverwege januari nog niets binnen. Ben toen gaan mailen alles in het Engels.

Daarna KVK en wat waybackmachine gebruikt om gegevens te achterhalen. Ze zouden beterschap beloven op het moment dat ik meldde dat ze moeilijk tot niet te bereiken zijn.

Support desk zit ergens in Kroatië.

In princiepe zou je AFM hiervoor mogen inschakelen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Madhouse1979 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:29:
[...]

Ik ken Richard vrij goed en heb ook een directe lijn met hem en zijn medewerkers. Maar als dat zo is, en niet is geregeld zal ik dat zeker nog even tegen hem aanhouden.

Mijn persoonlijke, en veel van onze community, ervaringen zijn alleen maar goed met Sim-Lab. Maar dat zijn ze net zo goed met TREQ. En daar zijn Jim en Niels ook gewoon toffe gasten.
Nadat ik met Richard en Jeroen in contact kwam is het allemaal goed geregeld. Heb m’n rig persoonlijk kunnen ophalen. Ze hadden toen vrij veel orders uit de is gehad waardoor andere orders vertraging opliepen.

Heb nog rondleiding gehad en prototype stuurtje van Max in m’n handen gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:45

Arfman

Drome!

To_Tall schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 20:29:
Support desk zit ergens in Kroatië.
Ik dacht dat de vrouw van Richard Kroatisch is en op die manier allerlei mensen voor zich aan het werk heeft? Weet het niet 100% zeker. Maakt mij ook weinig uit, mijn Engels is prima en mijn ervaring met Sim-Lab is alleen maar positief. TREQ heb ik zelf geen ervaring mee maar hoor er alleen maar positieve verhalen over dus bij beide bedrijven zou ik blind durven bestellen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18-02 01:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QT7FaZYdNxRmDvjKkbWMwNr2Sbo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ousofz0gi6YvvLXJOPm9O1jI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gUK73xSqB-lFCLy_MU6GW6q_gg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zzhVP4OinJDkWkspEL9PWv1s.png?f=fotoalbum_large

Ik zit te twijfelen over deze 2 Wheel stands.
Welke kan ik het beste kopen?

Ik zit te twijfelen over deze 2 Wheelstands omdat de ene een stang in de midden heeft.
De andere heeft geen stang in het midden.

Ik bedoel dan de stang tussen je gas en rem pedaal
Het is dan maar net hoeveel je je gaat ergeren over deze stang in het midden.

Een echte auto heeft ook geen stang tussen rem en gas.

[ Voor 9% gewijzigd door Water_824 op 09-02-2025 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Water_824 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:38:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit te twijfelen over deze 2 Wheelstands omdat de ene een stang in de midden heeft.

Het is dan maar net hoeveel je je gaat ergeren over deze stang in het midden..
Die eerste is echt rommel. Heb ik ooit eens gezien bij iemand, ook niet superstabiel. Trak racer heeft ook een wheelstand (nog niet zolang dacht ik). Maar die van next level is vermoedelijk toch de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
TiezZ_BE schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Die eerste is echt rommel. Heb ik ooit eens gezien bij iemand, ook niet superstabiel. Trak racer heeft ook een wheelstand (nog niet zolang dacht ik). Maar die van next level is vermoedelijk toch de beste optie.
Een echte auto heeft toch ook geen stang tussen Gas en Rem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Water_824
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GE8VQDcEZa74wohtvEgYD_tcpRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vzs4OuZRit4XPNZvXYasHEOB.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik heb bewindvoering over mijn geld.
Deze Wheel Stand heeft me maar €5 Euro gekost voor blokjes hout.

Als dit me bevalt koop ik die Wheel Stand hier boven.
Ik wou dit graag eerst testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Eerste stap wat je zou kunnen doen is laptop een stuk dichterbij halen.

Stap 2 wat geld apart houden voor de best level raming stand. Mocht je willen upgraden naar een wat beter stuurtje dan wil je ook een stand hebben die wat steveriger is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
To_Tall schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:47:
Eerste stap wat je zou kunnen doen is laptop een stuk dichterbij halen.

Stap 2 wat geld apart houden voor de best level raming stand. Mocht je willen upgraden naar een wat beter stuurtje dan wil je ook een stand hebben die wat steveriger is.
Maar deze zelfgemaakte Wheel Stand is toch hetzelfde principe als een echte Wheel Stand?

Het enige verschil is dat mijn G29 Race Stuur niet is Gemount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ben heel tevreden over de Wheelstand 2.0
Hij is wel vrij zwaar, dus hij is niet zo mobiel als gedacht. Wel zo degelijk.
Die prijs uit de screenshot is overigens wel echt te hoog.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
bartvl schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:59:
[...]

Ik ben heel tevreden over de Wheelstand 2.0
Hij is wel vrij zwaar, dus hij is niet zo mobiel als gedacht. Wel zo degelijk.
Die prijs uit de screenshot is overigens wel echt te hoog.
Maar ik heb mijn bewindvoerster een email gestuurd voor die €118 Euro voor die Logitech Wheel Stand Pro V2.

Als het goed is heb ik maandag die €118 Euro binnen.
Als die stang me in de weg zit dan vraag ik gewoon mijn geld terug bij de mediamarkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Water_824 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:02:
[...]

Een echte auto heeft toch ook geen stang tussen Gas en Rem?
Respect. Dit is een next level ghetto rig. Zo heb ik ze nog niet vaak gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Water_824 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Maar ik heb mijn bewindvoerster een email gestuurd voor die €118 Euro voor die Logitech Wheel Stand Pro V2.

Als die stang me in de weg zit dan vraag ik gewoon mijn geld terug bij de mediamarkt.
Ah zo. Ik had even niet gezien dat die vraag van de wheelstand en de foto van de tafeltjes bij elkaar hoorden 😄. In die situatie zou ik ook zeker geen 200+ uitgeven aan een dergelijke wheelstand. Dan zou ik voor een stevig IKEA bureau kiezen.

Edit: hij wordt geleverd via een externe partner van mediamarkt. Dus retourneren zal denk ik bij die partner zijn? Niet bij Mediamarkt zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door bartvl op 09-02-2025 15:07 ]

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Water_824 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:38:
[Afbeelding]

Maar ik heb bewindvoering over mijn geld.
Deze Wheel Stand heeft me maar €5 Euro gekost voor blokjes hout.

Als dit me bevalt koop ik die Wheel Stand hier boven.
Ik wou dit graag eerst testen.
Een upgrade die niet veel hoeft te kosten is om je laptop boven je base te mounten. Misschien met wat plankjes zelf te timmeren. Probeer het dan zo uit te lijnen dat je laptopmonitor vlak achter het stuur zelf zit.

En inderdaad, respect. Je staat onder bewindvoering maar weet toch net iets te fabriceren om te kunnen racen, dan ben je echt diehard :Y

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:34
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb nu de next level 2.0 een maand in bezit en kan zeggen dat deze wel stabiel is icm een 5Nm base, ik vermoed ook wel tot 12Nm. Als je de ruimte niet hebt voor een complete rig en je op de buro stoel zit kan ik deze wel van harte aanbevelen!

Edit: Je zit onder bewindvoering lees ik nu.
Dan zou ik de tijd uitwachten tot je eruit bent. Heb hetzelfde meegemaakt dus ik weet hoe het is. Even doorbijten en daarna verder met uitbreiden.

[ Voor 7% gewijzigd door Gummiebeer op 09-02-2025 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Water_824 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 14:33:
[...]

Als het mogelijk is zou ik die 118 lekker bewaren en zorgen dat je die next level racing stand kan kopen.

De Logitech is leuk voor kort termijn. Maar wil je langer plezier hebben koop dan de best level racing stand.

En kijk even op marktplaats die next level racing stand staan al voor 125 euro. Even bij je pa, broer/zus, vriend kijken of je hem kan ophalen. En hoppa je hebt meer waar voor je geld dan die Logitech.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

@Water_824 Ik weet niet waar je woont, maar ik heb die wheelstandpro hier staan waar ik niks meer mee doe. Mag je zo hebben, hoef er niks voor te krijgen.

118 euro zou ik er echt niet voor betalen trouwens, dat is het écht niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Water_824
kronolith schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:12:
@Water_824 Ik weet niet waar je woont, maar ik heb die wheelstandpro hier staan waar ik niks meer mee doe. Mag je zo hebben, hoef er niks voor te krijgen.

Ok bedankt! :)

Ik woon in Dokkum in Friesland.

Edit: Maar die foto van die zelfgemaakte Wheel Stand zijn gewoon houten stoelen waar ik de rug-leuning er van af heb gezaagd.
Je zult denken van dit zijn 2 kleine houten tafeltjes,
Maar dit is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
kronolith schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:12:

Dat is een mooi gebaar. Ik weet even niet hoe veel het kost om hem op te sturen. Versturen gaat per kg.

Misschien als een aantal tweakers een tientje kunnen inleggen. Dat we dan de wheelstand kunnen opsturen? Dokkum is best wel een stukje rijden voor de meeste :+

Ik weet alleen niet hoe we dit binnen tweakers kunnen organiseren.

DHL?? Zou 10 euro kosten?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:05
Hier ook eventueel nog een playseat challenge die tegen verzendkosten weg mag. Moet dan enkel even een geschikte doos zoeken.

Laat maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:52
Mooi gebaar allen!

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Ik heb net bericht van mijn bewindvoerster gekregen.

Ik heb dinsdag die €118 Euro binnen voor die Logitech V10 Pro Wheelstand.

Ik ga hem dus dinsdag bestellen.

Voordeel is: Bevalt hij niet dan stuur ik hem gewoon retour Mediamarkt Webshop.
En vraag mijn geld terug.
Dan koop ik die andere Wheelstand Next Level 2.0

[ Voor 32% gewijzigd door Water_824 op 10-02-2025 13:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maar waarom ga je niet in op het aanbod hier in dit topic? Er zijn mensen die je gratis datzelfde ding willen geven, dan ga je toch geen 118 euro uitgeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:13:
Maar waarom ga je niet in op het aanbod hier in dit topic? Er zijn mensen die je gratis datzelfde ding willen geven, dan ga je toch geen 118 euro uitgeven?
Je haalt de woorden uit mijn mond :D Daarnaast zijn er meerderen die zeggen dat het geld niet waard is... Koop dan een next level racing wheelstand van marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
Arfman schreef op maandag 10 februari 2025 @ 14:13:
Ik zit te twijfelen over die stang tussen die gas en rem
Met die Logitech Wheelstand Pro V2 .

Idd die Next Level 2.0 heeft die stang niet tussen die gas en rem pedaal.

Idd bevalt die Logitech Wheelstand Pro V2 niet dan stuur ik hem gewoon retour mediamarkt webshop en vraag mijn geld terug.
En ga dan voor die Next Level 2.0
Hier gaat de mediamarkt webshop hier verder niet moeilijk over doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

KhaZ

Alfa Romeo

Heel bijzonder dit :D :+ :'(

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik kan iets onaardigs zeggen maar doe dat maar niet. Ik wil je alleen aanraden om er nog eens goed over na te denken @Water_824 , dit is geld/moeite/tijd weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:56

Fanta

FordPerformance™️

Water_824 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:20:
[...]

Ik zit te twijfelen over die stang tussen die gas en rem
Met die Logitech Wheelstand Pro V2 .

Idd die Next Level 2.0 heeft die stang niet tussen die gas en rem pedaal.

Idd bevalt die Logitech Wheelstand Pro V2 niet dan stuur ik hem gewoon retour mediamarkt webshop en vraag mijn geld terug.
En ga dan voor die Next Level 2.0
Hier gaat de mediamarkt webshop hier verder niet moeilijk over doen.
Lees even terug en bekijk de aanbiedingen die jou gedaan worden. Er niet op ingaan lijkt bijna een beetje ondankbaar...

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:34
Ik vind het sowieso bijzonder dat een bewindvoerder hierin mee gaat. Maar offtopic geneuzel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Gummiebeer schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:46:
Ik vind het sowieso bijzonder dat een bewindvoerder hierin mee gaat. Maar offtopic geneuzel verder.
Oh dat zou best kunnen hoor ze willen je ook niet de depressie in helpen. Als dit helpt bij ontspanning dan staan ze dat wel toe.

Wat ik wel jammer vind is dat hij niet in gaat op de aangeboden “gratis” variant die ook nog eens stuk beter is dan de Logitech krap. Volgende week is het aanbod voorbij en zit hij weer op de blaren. Dat vind ik wel jammer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
@Water_824 Ik zou het aanbod nog eens serieus overwegen. Die 118 euro kun je altijd nog uitgeven als de gratis wheelstand of playseat niet geschikt voor je is. En anders heb je een jaar iRacing bespaard!

@Water_824, je hebt wel eens laten vallen waarom je een bewindvoerder hebt (anders dan wat sommigen hier lijken te veronderstellen). Dat je daarom bij je eigen plan blijft. Toch denk ik dat je eerst de gratis playseat of wheelstand moet proberen.

Overigens wil ik dat tientje verzendkosten wel bijleggen. Als het twee of drie tientjes wordt ook wel. Ik ben ook wel eens dik gematst door een Tweaker met sim spullen. Hoewel ik echt respect heb voor zijn ghetto-rig, gun ik hem ook wel wat beters en ik vind het mooi om te zien hoe Tweakers elkaar helpen.

Dus @Water_824 , stuur een DM naar @kronolith of @R0y. en mij en dan moet het te regelen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 10-02-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
@Water_824, je hebt wel eens laten vallen waarom je een bewindvoerder hebt (anders dan wat sommigen hier lijken te veronderstellen). Dat je daarom bij je eigen plan blijft. Toch denk ik dat je eerst de gratis playseat of wheelstand

Idd ik zit GGZ en heb bewindvoering.
Het word weer tijd voor een andere Tweakers ID. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Water_824 op 10-02-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Water_824 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 22:01:
@Water_824, je hebt wel eens laten vallen waarom je een bewindvoerder hebt (anders dan wat sommigen hier lijken te veronderstellen). Dat je daarom bij je eigen plan blijft. Toch denk ik dat je eerst de gratis playseat of wheelstand

Idd ik zit GGZ en heb bewindvoering.
Het word weer tijd voor een andere Tweakers ID. :)
Dit is het show je sim rig topic. Maar we zijn er wel voor elkaar.

Denk dat je beter deze Nick name aan kan houden. Zijn genoeg tweakers met mentale problemen die dit forum ook zien als een uitlaat klep jouw uitlaat klep lijkt mij ook het sim racen.

Je kan een mooie wheelstand krijgen. Stop asjeblieft niet je kop in het zand. En bespreek dit ook met je zorg verlener.

Als je contact gegevens niet wil delen is dat heel begrijpelijk. Dan proberen we het via het tweakers team zelf te regelen die hebben dat in verkenden wel vaker gedaan. Dan kan je een mooie start voor een echte sim rig krijgen.

Ik wil je wel allerbeste wensen en denk de andere die reageren ook. Denk er daarom ook goed overna. Een andere tweakers id ga je niet helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
SlaadjeBla schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:36:
@Water_824 Ik zou het aanbod nog eens serieus overwegen. Die 118 euro kun je altijd nog uitgeven als de gratis wheelstand of playseat niet geschikt voor je is. En anders heb je een jaar iRacing bespaard!

@Water_824, je hebt wel eens laten vallen waarom je een bewindvoerder hebt (anders dan wat sommigen hier lijken te veronderstellen). Dat je daarom bij je eigen plan blijft. Toch denk ik dat je eerst de gratis playseat of wheelstand moet proberen.

Overigens wil ik dat tientje verzendkosten wel bijleggen. Als het twee of drie tientjes wordt ook wel. Ik ben ook wel eens dik gematst door een Tweaker met sim spullen. Hoewel ik echt respect heb voor zijn ghetto-rig, gun ik hem ook wel wat beters en ik vind het mooi om te zien hoe Tweakers elkaar helpen.

Dus @Water_824 , stuur een DM naar @kronolith of @R0y. en mij en dan moet het te regelen zijn.
Mooi dit soort dingen... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
Gister bij Biesheuvel geweest om stoelen te passen. Gelukkig heb ik dat gedaan want de meeste waren te klein geweest of zat ik te opgesloten. Vooral aan de bovenkant de vleugels zorgde ervoor dat ik met me onderrug van de stoel af ging zitten. Met alle gevolgen van dien.. Zeer goed geholpen daar 👍

De Sparco evo xl qrt ga ik bestellen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 09:30
Ik ben op zoek naar een kuipstoel voor mijn simrig waarin ik, met mijn afwijkende formaat, goed pas. Momenteel gebruik ik een Sparco EVO XL, waarin ik prima kan zitten. Echter, de gordelgaten zitten niet op de optimale hoogte.

Ik overweeg om een QS-BT1 gordel tensioner aan te schaffen, maar met mijn huidige Sparco-stoel is het de vraag of dit goed zal werken. De gordel zou dan onder een flinke hoek eerst omhoog moeten en vervolgens over mijn schouders lopen. Daarnaast bestaat de kans dat de gordel langs de bovenkant van het gordelgat schuurt.

Bij mijn zoektocht naar mijn huidige stoel heb ik veel modellen geprobeerd. Mijn uitdaging is niet alleen dat ik 2m05 lang ben, maar ook dat ik niet heel smal ben. Hierdoor pas ik qua breedte niet in veel stoelen. De zitting van de Sparco EVO XL is echter prima.

Weten jullie een merk of type stoel die minstens dezelfde ruimte biedt in het zitgedeelte, maar met een hogere rugleuning of hoger geplaatste gordelgaten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjrNGjuLVMaVHVPSOVwm3tOp238=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/K3dW5k6yw0LBZc0P8bfIdY8E.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIY0wTJvQFJaNvYIndRWdutQjM4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zg6vizYD87JJ9XK6SXRddRkS.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:45
Vandaag m’n rig weer aangepast. Triple 27” vervangen door triple 32”. :)

De 3 x 27” monitoren zijn per direct beschikbaar. ;)

Moet de vierde monitor (top) nog terugplaatsen, maar dat is voor morgen.

Even snelle foto gemaakt tijdens het klussen. Zal dit weekend nog wat betere maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjwR1j_XgloMv1indzOANRPabEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5e6GwBpJq3aIRCOqXPv22WFb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Rivanov op 14-02-2025 22:36 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:39
Rivanov schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 22:35:
Vandaag m’n rig weer aangepast. Triple 27” vervangen door triple 32”. :)
Benieuwd hoe je het verschil gaat ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
Card Nox schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 23:54:
[...]

Benieuwd hoe je het verschil gaat ervaren.
Gisteravond even een rondje langs m’n sims gemaakt.

- iRacing
- LMU
- AMS 2
- ETS 2 / ATS

Daar is het verschil echt zoals ik gehoopt had. Veel meer “immersive”. Je hebt nog meer het gevoel in de auto te zitten. Doordat je meer vertical space hebt met 32” t.o.v. 27” kun je je nog beter positioneren in de auto.

Daarnaast staan de monitoren nu ook wat verder van mij af, wat ook rustiger voor de ogen is en een stuk comfortabeler in het algemeen.

Met de 27” monitoren had ik de center monitor tussen wheelbase en stuur zitten op 54cm afstand. Zo had ik namelijk een FOV van 178.

Om diezelfde FOV te realiseren met 32” heb ik de center monitor nu op 63cm staan, precies boven m’n wheelbase. 9cm extra geeft meer rust en comfort en zorgt er tevens voor dat ik ook weer normaal van de zijkant in m’n rig kan stappen i.p.v. achterlangs erin klimmen. :+

Heb de monitoren ook op z’n kop gehangen zodat je weer 1,5cm wint doordat het scherm wat lager kan door de kin.

Maar ben ook naar 32” overgestapt voor m’n flightsims. Groter scherm dan is toch wat mooier en more immersive. :)

Heb m’n schermen ook nog nooit zo perfect gekregen als nu. :+
Wordt er nog eens handig in hoe vaker je het doet haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 15-02-2025 06:40 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

KhaZ

Alfa Romeo

Ziet er goed uit! Kun je zeggen welke monitoren je gekozen hebt en welke ophanging/beugel? Ga je ook nog die transparante strips voor de randen installeren?

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
KhaZ schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 09:46:
Ziet er goed uit! Kun je zeggen welke monitoren je gekozen hebt en welke ophanging/beugel? Ga je ook nog die transparante strips voor de randen installeren?
Monitoren zijn uitvoering: LG UltraGear 32GR75Q-B Zwart
Gebruik al jaren de Vario VESA Mounts van Sim-Lab. Maakt het uitlijnen van de schermen een appeltje/eitje.

En ik hoef de Bezel Free Kit niet. Heb ik ooit eens geprobeerd, maar vond het meer storend dan de dunne bezel.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 15-02-2025 10:46 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rivanov
De setup is weer compleet nu incl. top monitor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Wdm6TxHNWDeAFOuIlYhtar7QKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zkUUpH9XHEADObOp6FTlPIg.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kn3ujAkS9uzmyDbxYOUaqn6ceQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vXGYCrpwpWYwljkiE67RWqcY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipFCrQJyrqAr79J4Dy5y8AjD_Sk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZxkDBlETMUf8NZh2tNaJdZU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oi6YJsxI9lloItwIv5Ue_NYoigo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WXXmVDHsUZnrUg4lEVZKVP5m.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5BEX9SMRG4WqzXg2gaS8Z4-cFrQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M4Da9nLMQofLolwNm0Whxe70.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 14% gewijzigd door Rivanov op 15-02-2025 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:00
Ik ga niet liegen, op zo’n setup ben ik waanzinnig jaloers :bow:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Hele mooie setup @Rivanov

Leuk om fotos te zien. hopelijk binnenkort ook die van mij hier.

[ Voor 55% gewijzigd door k1978 op 15-02-2025 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Hier nog een POV.

Let niet op het geluid. Dat is wasmachine en droger aan de andere kant van de zolder. Vergeten de deur van m’n simroom dicht te doen. :+

[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 15-02-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:47:
Vergeten de deur van m’n simroom dicht te doen. :+
Geen zwarte vlag omdat je met de deur open aan het racen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vogels60
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:16
N.v.m.

[ Voor 99% gewijzigd door Vogels60 op 17-02-2025 13:28 ]

7800X3D | B650E-F | DDR5-6000C30 64GB | RTX4070Ti | 990PRO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri.77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-03 20:53
promoten van advertenties is niet toegestaan, hoe goed de bedoelingen ook zijn

[ Voor 88% gewijzigd door BM op 18-02-2025 20:19 ]

PSN ID: Henry77 Xbox Gamertag: Corporal Bishop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-04 14:01

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Dit is waarschijnlijk de beste plek om het te vragen:
Wat is de simpelste triple monitor stand, die zo min mogelijk speling en rotatie per scherm toelaat? Liefst één die op een bureau geklemd/verwerkt kan worden, maar géén arm.

Ik ben recent geüpgrade: van 2x24cm op een oude (goedkope :P ) arm die alleen maar links-rechts op-neer kon. Niet erg aanpasbaar maar alles zat wel áltijd op het zelfde niveau. Nu naar 3x27 curved (overgenomen van een andere tweaker) met driedubble arm.
Ik blijf de monitoren maar herlijnen en krijg het maar niet naar mijn zin. Per scherm kan je op meerdere assen.

Is er zoiets? Een stand (zelfs arm, als dat de enigste optie is voor een bureau) die zo min verstelbaar is, gewoon recht naar voren en liefst synchroon? Niet per-monitor op drie dimensies aanpasbaar en vrij?

[ Voor 3% gewijzigd door Aerkhanite op 23-02-2025 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Aerkhanite schreef op zondag 23 februari 2025 @ 21:41:
Dit is waarschijnlijk de beste plek om het te vragen:
Wat is de simpelste triple monitor stand, die zo min mogelijk speling en rotatie per scherm toelaat? Liefst één die op een bureau geklemd/verwerkt kan worden, maar géén arm.

Ik ben recent geüpgrade: van 2x24cm op een oude (goedkope :P ) arm die alleen maar links-rechts op-neer kon. Niet erg aanpasbaar maar alles zat wel áltijd op het zelfde niveau. Nu naar 3x27 curved (overgenomen van een andere tweaker) met driedubble arm.
Ik blijf de monitoren maar herlijnen en krijg het maar niet naar mijn zin. Per scherm kan je op meerdere assen.

Is er zoiets? Een stand (zelfs arm, als dat de enigste optie is voor een bureau) die zo min verstelbaar is, gewoon recht naar voren en liefst synchroon? Niet per-monitor op drie dimensies aanpasbaar en vrij?
Denk dan dat je beter kan vragen in het grote bureau topic :+

De armen die hier worden besproken zijn voornamelijk bedoeld voor specifiek racen.

Alle burea armen zijn meestal vrij instelbare armen. Je zou met wat handigheid best met aluminium zoals ook voor race rigs gebruikt worden een eigen arm maken voor op je bureau. Wel zal je deze denk ik dan ergens op moeten fixeren denk dat het veiligste dan de muur is. Of 10/15 cm je bureau op. Maar dat is best wel een heftige constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-04 14:01

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

To_Tall schreef op zondag 23 februari 2025 @ 22:52:
[...]

Denk dan dat je beter kan vragen in het grote bureau topic :+

De armen die hier worden besproken zijn voornamelijk bedoeld voor specifiek racen.

Alle burea armen zijn meestal vrij instelbare armen. Je zou met wat handigheid best met aluminium zoals ook voor race rigs gebruikt worden een eigen arm maken voor op je bureau. Wel zal je deze denk ik dan ergens op moeten fixeren denk dat het veiligste dan de muur is. Of 10/15 cm je bureau op. Maar dat is best wel een heftige constructie.
Ik poste hier omdat de simrig-armen/standaarden het meest aan mijn eisen leken te voldoen, vandaar :P . Wat meer ingeklapt en stijver/stabieler dan 'naast elkaar hangend'. Voor de plannen met trucksim en flight sims ook wat leuker.

Ik was al bang dat ik wat zelf moest gaan knutselen, maar dat is niet mijn forte, dus ik hoopte op een commercieel product..

Ik ben er nu wel redelijk achter (na wat meer geklooi) wat de kern van het probleem is (bij mij): Ik heb gewoon niet de ruimte om in de breedte drie 27' schermen te hebben hangen, daarvoor moeten ze echt wat meer 'ingeklapt' zijn (zoals bij sim-racing/flight). Doordat de arm never-nooit volledig ingeklapt ging worden kan ik ze dus ook niet fatsoenlijk uitlijnen.
Nu opgelost door één maar horizontaal te hangen. Ik overleeft het wel :'( .

[ Voor 4% gewijzigd door Aerkhanite op 24-02-2025 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-04 09:44
Weet iemand een goede monitor arm steun voor een 49" Samsung Odyssey G9 monitor? Scherm staat nu gewoon op mijn bureau maar voor racen wil ik het scherm makkelijker dichterbij halen. Ik vind de ergotron wel flink duur maar wil ook geen kans dat ie zakt of valt door te weinig support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kill-m-willem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:14
Ik heb deze: uitvoering: Neomounts NM-D775BLACKPLUS. werkt perfect. Wat je dan nog wel nodig hebt, als je de monitor helemaal tot op je bureau te laten zakken, is een vesa 200x100 adapter om de monitor wat lager te laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
kill-m-willem schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:55:
Ik heb deze: uitvoering: Neomounts NM-D775BLACKPLUS. werkt perfect. Wat je dan nog wel nodig hebt, als je de monitor helemaal tot op je bureau te laten zakken, is een vesa 200x100 adapter om de monitor wat lager te laten hangen.
Die kan nog minder gewicht dan de Ergotron LX aan (op papier), en kost momenteel ongeveer hetzelfde. Dan zou ik gewoon voor de ergotron gaan.
uitvoering: Ergotron LX Desk Monitor Arm Zwart

Ergotron heeft ook nog zwaardere modellen, maar dan gaat de prijs snel omhoog...

Ben zelf zeer tevreden over mijn 'wall mounted' arm van Ergotron (icm 38 inch UW)

[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 25-02-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kill-m-willem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:14
Nee die ik stuur kan 18KG dragen, die jij stuurt 11KG. juist beduidend meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
kill-m-willem schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:26:
Nee die ik stuur kan 18KG dragen, die jij stuurt 11KG. juist beduidend meer!
klopt, ik had via prijslijst doorgeklikt op het BOL artikel (die zie ik nu zelfs niet meer). En daar werd 8kg vermeld als draaggewicht (zie spec's).
https://www.bol.com/be/nl...9-zwart/9200000126099335/

vandaar de 'verwarring' (Die van bol klopt dus vermoedelijk niet...)

• Mistacal
Mooi verhaal van trakracer:

Eergisteren een front mount besteld maar zag ineens dat er extra Taxes werden gerekend dus ik de klantservice gevraagd op de site (chatbox) en die gaven aan dat je die terug kan krijgen gezien de productpagina zegt incl. taxes en het vanuit Nederland/Spanje worden verstuurd.

Dikke prima, ik besteld en 23 euro aan belastingen betaald, probeer ik via support een refund te krijgen voor de belasing krijg ik doodleuk te horen dat het de BTW is die betaald moet worden....? Nu 7 mails verder en er zit 0,0 beweging in. Nu via sales ook maar eens geprobeerd.

Om dit te checken heb ik een tweede bestelling gedaan en zowaar geen aanvullende belastingen, deze order geanulleerd (hopelijk), want terugsturen kost je dus 14 euro aan verzendkosten.

Tot zover even gerant.

Product pagina
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aCad8tMu49SkqDXHegZR2ZmR2Rw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Hoxiw2q24bWGWlmJgxNapKFn.png?f=user_large

Order 1 met extra taxes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JZjs5gbFIXqVcCaYAn9FuWOb9c=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/RNdcgnuSd8LuG20MT21OpUsq.png?f=user_large

Order 2 met included taxes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TzdxRHDaoa1J4u80yRGKbYdhrjI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nxdrqcrixnjh5HCzKgc0ju9P.png?f=user_large

__/`\__/`\__

• UnderAVoidSky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:00
Hoe kan zoiets? Van de verkeerde site besteld ofzo? (US vs EU)
Is toch zo onlogisch als het groot is.

• Mistacal
UnderAVoidSky schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 20:51:
Hoe kan zoiets? Van de verkeerde site besteld ofzo? (US vs EU)
Is toch zo onlogisch als het groot is.
Echt geen idee, heb 2 dagen de extra taxes in beeld gehad en toen dus gevraagd.

Nu wordt het nog mooier, op order 1 krijg ik dus niet mijn extra belasting terug. Order 2 heb ik na een minuut of 5 weer geprobeerd te cancelen, je raadt het al, kon niet meer geanulleerd worden want ze reageerden 6u later en toen was het pakket al weg.

Er komt er dus nog 1 mijn kant op maar dan zonder die extra taxes. Nu staat er in de mail die je krijgt na het bestellen dat het dit dus langs elkaar heen kan gaan en je dan een retourlabel krijgt. Dus ik vraag daarom en ook of ik mijn verzendkosten (van de bestelling) ook terug krijg maar dat blijkt dus ook niet zo te zijn (tegen EU richtlijnen volgens mij).

Ik zit dus straks met 1 te duur betaalde front mount en 1 die ik helemaal niet wil. (De 2e order had ik aangemaakt om als bewijs te gebruiken voor naar de support op order 1).

Al met al echt heel erg vaag en super moeilijk. Ook zeggen ze dus dat als je retour stuurt je geen verzendkosten terug krijgt van zowel de retour als de initiele verzending niet wat volgens mij helemaal niet mag.

Dit was de laatste keer dat ik ooit daar wat besteld heb.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Je kan ze bellen hebben een kantoor in Nieuwegein.

Werkt dat niet heb je altijd nog rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Race momenteel alleen op de PS5Pro en wil hier nu een tv voor kopen om mijn 65inch oled te vervangen. Deze Oled is nog van de eerste generatie dus geen game mode en hoge FPS..

De nieuwe tv ga ik plaatsen op een Freestanding Vario monitor mount in combinatie met een alu simlab rig.

Ik denk dat ik niet voor een 65 inch ga maar voor 55 inch. Vooral omdat ik er erg dicht op zit. Aangzien ik het alleen gebruik om te gamen dacht ik aan het volgende scherm:

Hisense 55E7NQ PRO - 55 inch - 4K QLED - 144Hz - 2024

https://www.bol.com/nl/nl...a99d51a1390e491285b56611f

Denk dat dit voor een mooi bedrag 579 euro een mooi scherm is. LG oled G4 is natuurlijk ook mooi maar dan ben je 3a4 keer zoveel kwijt. Twijfel alleen nog wel een beetje over 55 of 65 inch. Denk zelf dat 55inch voldoende is..

Jullie nog ideen wat TV of schermen betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
Voor racing is grote van scherm minder belangrijk. Je field of view is belangrijker. Deze heeft meer te maken met de afstand tussen je ogen en het scherm.

Niet voor niets dat de meeste racing rigs een 32 of zelfs 27” schermen gebruiken.
Meestal dan tripels om om je heen te kunnen kijken.

Afhankelijk van wat je nog meer zou willen doen met het scherm. En globaal de afstand tot het scherm zou ik voor gaming niet zo’n groot scherm kiezen.

[ Voor 33% gewijzigd door To_Tall op 01-03-2025 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
To_Tall schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:37:
Je kan ze bellen hebben een kantoor in Nieuwegein.

Werkt dat niet heb je altijd nog rechtsbijstand.
Met een niet bestaand telefoonnummer op de website, maar goed. Er lijkt een soort van beweging in te zitten alleen nu moet ik dus een pakket gaan weigeren. Of dat lukt weet ik niet gezien ik er niet altijd ben en de buren het kunnen aannemen.

Wat betreft de extra taxes ligt er intern bij hun nu de vraag wat er mee moet gebeuren, we wwachten af.

Dan ook iets vreemds, als je kijkt bij hun return policy dan staat er dat je zelf de retourkosten moet betalen maar ook dat je het geld wat je terug krijgt minus de betaalde verzendkosten is. Volgens mij is dit niet volgens de europese richtlijnen van koop op afstand

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-04 08:56
@Mistacal als de standaard aangeboden verzending iets heeft gekost dan dienen ze dat terug te betalen. Als je zelf voor bijv. express verzending hebt gekozen dan niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar triple monitoren voor mijn sim race/flight rig. Afgelopen week de Treq One + "de rest" bij TREQ opgehaald (o.a. triple monitor stand). Een zeer fijn ontvangst en ruim de tijd om mij wat rigs te laten testen (tegelijk ook ervaren van sim hardware die ze zelf niet verkopen, zoals stuurwielen, pedalen enz).

De rig zelf zit nu in elkaar.. straks de monitor stand erbij, en dan wil ik natuurlijk de stoel/stuur/monitors er op gaan zetten. Nu heb ik alleen nog geen monitors voor mijn triple setup. Ik had 32" 1440p in gedachte omdat ik daar wel de ruimte voor heb. Flat, 1500R of 1000R ben ik nog niet zo over uit. Ik heb wel sterk voorkeur voor een IPS paneel ipv VA. Ik lees veel horror verhalen over budget VA panelen die black smearing hebben.

Maar 32" IPS lijkt heel erg een premium monitor maat. De prijs gaat 2x omhoog tov de mid-range 27" IPS panelen (LG 32GS60QC-B = ~370 euro). En niet heel ver er boven beginnen de 4K schermen (500 euro give-or-take) al. Maar 4K gaat mijn RTX3080 op triples sowieso niet trekken.

Persoonlijk vind ik 1110 euro voor een setje monitors erg pittig. Ik geef zulk geld liever uit aan een >=12Nm direct-drive setje. Ik zou ook een stapje kunnen terugdoen naar 27" IPS en dan de rig iets dichter op elkaar zetten. Of toch 32" VA panelen voor kleine 200 euro per stuk. Maar ik denk dat ik spijt ga krijgen en over een jaar toch opnieuw ga zoeken voor een upgrade. Immers: "De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort terwijl de vreugde over de lage prijs reeds lang vergeten is."..

Iemand die mijn gedachtenspinsels beetje uit de knoop kan halen? Al is het maar met wat anecdotische ervaringen of voor-na ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Bij een triple opstelling zijn alle schermen naar je toe gericht. In hoeverre is de betere kijkhoek van IPS tov VA dan een meerwaarde? Zijn er andere voordelen aan IPS, behalve de kijkhoek en kleurechtheid?

Ik heb geen triple opstelling, maar VR, dus ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:24
Ik heb zelf 3 keer de LG UltraGear 32GR75Q-B en ben zeer tevreden.

Heb geen vergelijkingsmateriaal omdat ik altijd voor zowel normaal gamen achter een bureau als de rig platte LG UltraGear IPS schermen heb gebruikt, maar ben er altijd tevreden over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 30-04 09:30
Ik heb een triple opstelling met drie van deze monitoren.
https://tweakers.net/pric...ming-vg32aqa1a-zwart.html

Prima beeld, altijd erg blij mee geweest. Tot ik bij een Simrace vriend een OLED opstelling heb gezien. Dat is echt wel even next level mbt helderheid etc. Helaas ook een ander prijskaartje.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiboa321
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:02
Verkeerd model

[ Voor 96% gewijzigd door tiboa321 op 10-03-2025 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiboa321
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01:02
Ik heb zelf deze 3x.

uitvoering: Gigabyte GS32Q Zwart

Zie nu ook in prijs verlaagd, 2 maanden geleden gekocht voor 289 per stuk bij alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Laatst online: 19:26
tiboa321 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 22:02:
Ik heb zelf deze 3x.

uitvoering: Gigabyte GS32Q Zwart

Zie nu ook in prijs verlaagd, 2 maanden geleden gekocht voor 289 per stuk bij alternate.
als je heel goed zoekt binnen vraag & aanbod zie je dat deze ook in prima staat worden aangeboden :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bedankt voor alle berichten en suggesties iedereen :) Afgelopen week beetje druk, maar nu even laten rusten ben ik er wel over uit wat ik wil.

Als ik wat schermen in pricewatch vergelijk met Tweakers testdata, dan lijkt alles erg op elkaar: https://tweakers.net/pric...;2090650;2090652;1698524/

Ik bedoel dan op de input lag, 100-0 of 80-20 responstijden en helderheid. VA iets meer contrast door lagere zwartwaarden. IPS iets betere kijkhoeken. Duurdere monitors iets betere HDR.

Toch ga ik voor IPS (GS32Q zoals @tiboa321 linkt) ondanks dat het voordeel van betere kijkhoeken niet zo belangrijk is in een goed afgestelde sim setup. De reden hiervoor is dit: https://www.rtings.com/mo...32q/14613/26016#test_1427

Hoewel dit niet de exacte monitors zijn die ik van plan ben te kopen, neem ik deze vergelijk toch even aan als VA vs IPS. De G32QC (VA paneel) heeft vreselijke black smearing. Ik weet niet of elk VA paneel zo reageert, maar aangezien ik op een budget shop ga ik waarschijnlijk niet opeens een paneel treffen die dat fixed. Vooral in responstijden rond 20% pixelwaarde tikt dat VA paneel naar de 40-50ms (25Hz).
De IPS ziet er redelijk strak uit op max refresh rate, en bijna perfect met backlight strobing.
Ik vind dit wel belangrijk omdat ik ook van plan ben om te flightsimmen in het donker. Dan is het fijn als ik niet nog meer motion blur heb dan noodzakelijk.

En @refused81 , ja ik had je advertentie gezien, onze postcodes liggen nog geen 5km uit elkaar. Maar ik wist nog niet wat ik wil. Zie nu dat je hele rig (met monitors en al?) weg is. Hopelijk heeft een mede tweaker er veel plezier van. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 14-03-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Laatst online: 19:26
Hans1990 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:47:
Bedankt voor alle berichten en suggesties iedereen :) Afgelopen week beetje druk, maar nu even laten rusten ben ik er wel over uit wat ik wil.

Als ik wat schermen in pricewatch vergelijk met Tweakers testdata, dan lijkt alles erg op elkaar: https://tweakers.net/pric...;2090650;2090652;1698524/

Ik bedoel dan op de input lag, 100-0 of 80-20 responstijden en helderheid. VA iets meer contrast door lagere zwartwaarden. IPS iets betere kijkhoeken. Duurdere monitors iets betere HDR.

Toch ga ik voor IPS (GS32Q zoals @tiboa321 linkt) ondanks dat het voordeel van betere kijkhoeken niet zo belangrijk is in een goed afgestelde sim setup. De reden hiervoor is dit: https://www.rtings.com/mo...32q/14613/26016#test_1427

Hoewel dit niet de exacte monitors zijn die ik van plan ben te kopen, neem ik deze vergelijk toch even aan als VA vs IPS. De G32QC (VA paneel) heeft vreselijke black smearing. Ik weet niet of elk VA paneel zo reageert, maar aangezien ik op een budget shop ga ik waarschijnlijk niet opeens een paneel treffen die dat fixed. Vooral in responstijden rond 20% pixelwaarde tikt dat VA paneel naar de 40-50ms (25Hz).
De IPS ziet er redelijk strak uit op max refresh rate, en bijna perfect met backlight strobing.
Ik vind dit wel belangrijk omdat ik ook van plan ben om te flightsimmen in het donker. Dan is het fijn als ik niet nog meer motion blur heb dan noodzakelijk.

En @refused81 , ja ik had je advertentie gezien, onze postcodes liggen nog geen 5km uit elkaar. Maar ik wist nog niet wat ik wil. Zie nu dat je hele rig (met monitors en al?) weg is. Hopelijk heeft een mede tweaker er veel plezier van. :)
Haha… ze zijn deze week inderdaad door andere tweaker opgehaald 😇

Prima schermpjes van gigabyte, zeker voor de zeer lage prijzen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
Alle onderdelen zijn eindelijk binnen. Rustig beginnen met bouwen. De free standing monitor mount zit in elkaar. De onderdelen van sim lab zien er heel goed uit, ook goed verpakt.

Zodra het af is zal ik foto plaatsten kan niet wachten. Had ik maar wat meer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vraag, is er hier iemand die ervaringen heeft met een Treq Rookie en die wil delen? Ik zit te twijfelen tussen dit model en de One, het is de bedoeling dat er een CSL DD Pro en een CSL LC pedalenset op gemonteerd wordt.

Wat aanvullende vragen:

- Past hier de stoel van de Playseat Evolution Pro op met de Playseat seat slider?

- Is het ontbreken van een pedal deck een groot gemis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:18
Ik zit met zelfde dilemma.
Heb ook nu de playseat evolution.
Ik denk gezien de brackets van Treq en alle andere alu leveranciers, dat het niet gaat, die zijn allemaal op zijmontage berekend lijkt het en de Playseat heeft een onderbevestiging van de stoel.
Als je wil kan je natuurlijk alles passend maken, wellicht kan ie wel strak op het onderframe zonder stoel brackets?
Als iemand weet of dat wel gaat hou ik me ook aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Laatst online: 15:40
Die sliders krijg je er wel op gemonteerd, maar dan zou ik wel de One nemen dan ligt je slider op een balk ipv dat ie alleen voor en achter ondersteund wordt dan is die slider binnen no-time krom.
Nadeel van deze oplossing is dat je zithoek niet verstelbaar is.
Dan is je dilemma voor de verstelbare pedalplate ook gelijk opgelost :)
Uiteindelijk krijg je op de aluminium profielen alles wel gemonteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiezZ_BE
oef! schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:09:
Vraag, is er hier iemand die ervaringen heeft met een Treq Rookie en die wil delen? Ik zit te twijfelen tussen dit model en de One, het is de bedoeling dat er een CSL DD Pro en een CSL LC pedalenset op gemonteerd wordt.

Wat aanvullende vragen:

- Past hier de stoel van de Playseat Evolution Pro op met de Playseat seat slider?

- Is het ontbreken van een pedal deck een groot gemis?
@Andries155

Als je, zoals bij de Treq One, 2 profielen hebt om de seatslider op te monteren mag dat geen probleem zijn.(die 2 die in de lengte van rig onder de stoel zitten)
Die profielen kan je vaak ook los (op lengte) bestellen, samen met bevestigings 'driehoeken' (moest je voor het rookie model gaan). En natuurlijk een viertal T-nuts om de stoel te bevestigen.

Persoonlijk vind ik het onbreken van de pedal tray/deck wel een groot gemis (grote beperking ivm afstelling zit positie).

Ik heb mijn VW stoel makkelijk op gelijkaardige wijze kunnen monteren op 2 profielen. Voorwaarde is dat de bevestigingsgaten op de seat slider in 1 lijn zitten (wat bij auto stoelen helaas niet altijd het geval is).

[ Voor 6% gewijzigd door TiezZ_BE op 25-03-2025 21:43 . Reden: opmaak ]

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste