Rigs, cockpits en wheelstands

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bedankt voor alle berichten en suggesties iedereen :) Afgelopen week beetje druk, maar nu even laten rusten ben ik er wel over uit wat ik wil.

Als ik wat schermen in pricewatch vergelijk met Tweakers testdata, dan lijkt alles erg op elkaar: https://tweakers.net/pric...;2090650;2090652;1698524/

Ik bedoel dan op de input lag, 100-0 of 80-20 responstijden en helderheid. VA iets meer contrast door lagere zwartwaarden. IPS iets betere kijkhoeken. Duurdere monitors iets betere HDR.

Toch ga ik voor IPS (GS32Q zoals @tiboa321 linkt) ondanks dat het voordeel van betere kijkhoeken niet zo belangrijk is in een goed afgestelde sim setup. De reden hiervoor is dit: https://www.rtings.com/mo...32q/14613/26016#test_1427

Hoewel dit niet de exacte monitors zijn die ik van plan ben te kopen, neem ik deze vergelijk toch even aan als VA vs IPS. De G32QC (VA paneel) heeft vreselijke black smearing. Ik weet niet of elk VA paneel zo reageert, maar aangezien ik op een budget shop ga ik waarschijnlijk niet opeens een paneel treffen die dat fixed. Vooral in responstijden rond 20% pixelwaarde tikt dat VA paneel naar de 40-50ms (25Hz).
De IPS ziet er redelijk strak uit op max refresh rate, en bijna perfect met backlight strobing.
Ik vind dit wel belangrijk omdat ik ook van plan ben om te flightsimmen in het donker. Dan is het fijn als ik niet nog meer motion blur heb dan noodzakelijk.

En @refused81 , ja ik had je advertentie gezien, onze postcodes liggen nog geen 5km uit elkaar. Maar ik wist nog niet wat ik wil. Zie nu dat je hele rig (met monitors en al?) weg is. Hopelijk heeft een mede tweaker er veel plezier van. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hans1990 op 14-03-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:52
Hans1990 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:47:
Bedankt voor alle berichten en suggesties iedereen :) Afgelopen week beetje druk, maar nu even laten rusten ben ik er wel over uit wat ik wil.

Als ik wat schermen in pricewatch vergelijk met Tweakers testdata, dan lijkt alles erg op elkaar: https://tweakers.net/pric...;2090650;2090652;1698524/

Ik bedoel dan op de input lag, 100-0 of 80-20 responstijden en helderheid. VA iets meer contrast door lagere zwartwaarden. IPS iets betere kijkhoeken. Duurdere monitors iets betere HDR.

Toch ga ik voor IPS (GS32Q zoals @tiboa321 linkt) ondanks dat het voordeel van betere kijkhoeken niet zo belangrijk is in een goed afgestelde sim setup. De reden hiervoor is dit: https://www.rtings.com/mo...32q/14613/26016#test_1427

Hoewel dit niet de exacte monitors zijn die ik van plan ben te kopen, neem ik deze vergelijk toch even aan als VA vs IPS. De G32QC (VA paneel) heeft vreselijke black smearing. Ik weet niet of elk VA paneel zo reageert, maar aangezien ik op een budget shop ga ik waarschijnlijk niet opeens een paneel treffen die dat fixed. Vooral in responstijden rond 20% pixelwaarde tikt dat VA paneel naar de 40-50ms (25Hz).
De IPS ziet er redelijk strak uit op max refresh rate, en bijna perfect met backlight strobing.
Ik vind dit wel belangrijk omdat ik ook van plan ben om te flightsimmen in het donker. Dan is het fijn als ik niet nog meer motion blur heb dan noodzakelijk.

En @refused81 , ja ik had je advertentie gezien, onze postcodes liggen nog geen 5km uit elkaar. Maar ik wist nog niet wat ik wil. Zie nu dat je hele rig (met monitors en al?) weg is. Hopelijk heeft een mede tweaker er veel plezier van. :)
Haha… ze zijn deze week inderdaad door andere tweaker opgehaald 😇

Prima schermpjes van gigabyte, zeker voor de zeer lage prijzen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 12:39
Alle onderdelen zijn eindelijk binnen. Rustig beginnen met bouwen. De free standing monitor mount zit in elkaar. De onderdelen van sim lab zien er heel goed uit, ook goed verpakt.

Zodra het af is zal ik foto plaatsten kan niet wachten. Had ik maar wat meer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vraag, is er hier iemand die ervaringen heeft met een Treq Rookie en die wil delen? Ik zit te twijfelen tussen dit model en de One, het is de bedoeling dat er een CSL DD Pro en een CSL LC pedalenset op gemonteerd wordt.

Wat aanvullende vragen:

- Past hier de stoel van de Playseat Evolution Pro op met de Playseat seat slider?

- Is het ontbreken van een pedal deck een groot gemis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:31
Ik zit met zelfde dilemma.
Heb ook nu de playseat evolution.
Ik denk gezien de brackets van Treq en alle andere alu leveranciers, dat het niet gaat, die zijn allemaal op zijmontage berekend lijkt het en de Playseat heeft een onderbevestiging van de stoel.
Als je wil kan je natuurlijk alles passend maken, wellicht kan ie wel strak op het onderframe zonder stoel brackets?
Als iemand weet of dat wel gaat hou ik me ook aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 15:48
Die sliders krijg je er wel op gemonteerd, maar dan zou ik wel de One nemen dan ligt je slider op een balk ipv dat ie alleen voor en achter ondersteund wordt dan is die slider binnen no-time krom.
Nadeel van deze oplossing is dat je zithoek niet verstelbaar is.
Dan is je dilemma voor de verstelbare pedalplate ook gelijk opgelost :)
Uiteindelijk krijg je op de aluminium profielen alles wel gemonteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 19:32
oef! schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 14:09:
Vraag, is er hier iemand die ervaringen heeft met een Treq Rookie en die wil delen? Ik zit te twijfelen tussen dit model en de One, het is de bedoeling dat er een CSL DD Pro en een CSL LC pedalenset op gemonteerd wordt.

Wat aanvullende vragen:

- Past hier de stoel van de Playseat Evolution Pro op met de Playseat seat slider?

- Is het ontbreken van een pedal deck een groot gemis?
@Andries155

Als je, zoals bij de Treq One, 2 profielen hebt om de seatslider op te monteren mag dat geen probleem zijn.(die 2 die in de lengte van rig onder de stoel zitten)
Die profielen kan je vaak ook los (op lengte) bestellen, samen met bevestigings 'driehoeken' (moest je voor het rookie model gaan). En natuurlijk een viertal T-nuts om de stoel te bevestigen.

Persoonlijk vind ik het onbreken van de pedal tray/deck wel een groot gemis (grote beperking ivm afstelling zit positie).

Ik heb mijn VW stoel makkelijk op gelijkaardige wijze kunnen monteren op 2 profielen. Voorwaarde is dat de bevestigingsgaten op de seat slider in 1 lijn zitten (wat bij auto stoelen helaas niet altijd het geval is).

[ Voor 6% gewijzigd door TiezZ_BE op 25-03-2025 21:43 . Reden: opmaak ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Net in de mail. SimXPro stopt er vooralsnog mee en staat open voor overname.
SimXPro is entering a new phase – temporarily closing this Friday 23:00

Dear SimXPro customer,

Thank you for your trust in our brand and products. Since the launch of SimXPro, we’ve proudly designed, built, and delivered high-quality simrigs and accessories to sim racing fans Worldwide

Due to the growth of other business activities, we’ve decided to temporarily pause order intake in our webshop starting this Friday. Orders placed before Friday 23:00 will still be processed and shipped – just as reliably as always. So feel free to place your order while we’re still open.

This pause gives us the space to reflect on SimXPro’s future. One of the possibilities is a new ownership or a new structure – maybe with a local distributor per country or someone who is passionate about sim racing and eager to take a bigger role within our brand.

👉 Are you – or someone you know – interested in taking over part or all of SimXPro? We are open to conversations and ideas.

Thank you once again for your support – and perhaps we’ll build the future of SimXPro together.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:06
Ik heb me rot gezocht naar een oplossing op internet, maar bestaan er stekkerblokken die je op je 8040 of 4040 profiel kan bevestigen? Ik heb nu met klittenband-strips van Ali zitten stoeien, maar ik heb alles netjes aan m'n rig gemaakt en dit stoort me dan toch.

Liefst met opties voor USB-C en stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:25
Brennenstuhl heeft stekkerblokken met bevestigingclips. Wellicht zijn die op een t-nut te schroeven.

Heb zelf ook van die nano-tape geprobeerd maar voor de zekerheid ook een klittenbandje erom.
Wat wel zou werken is van die 3M paddestoel klittenband. Daarmee heb ik een stekkerblok aan de zijkant van een kast geplakt. Zit al jaren, de nano-tape daar liet tijdens de zomer los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Rogar schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:00:
Ik heb me rot gezocht naar een oplossing op internet, maar bestaan er stekkerblokken die je op je 8040 of 4040 profiel kan bevestigen? Ik heb nu met klittenband-strips van Ali zitten stoeien, maar ik heb alles netjes aan m'n rig gemaakt en dit stoort me dan toch.

De uitvoering: Intellinet 10" 1U Rackmount 4-Output Power Distribution Unit heb ik zonder problemen op een 4080 profiel gemonteerd met T-slot moer. Theoretisch zou ieder rack geschikt blok wel moeten werken lijkt mij maar deze is wel makkelijk omdat hij in het midden kan worden bevestigd.

[ Voor 9% gewijzigd door henkdejong op 10-06-2025 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:50
Rogar schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:00:

Gewoon met tyraps aan de achterzijde van m’n monitorstand bevestigd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
@maniac2003 @henkdejong @Rivanov thanks!!

Ik ga eens verder googlen naar die rackmounts! Klittenband en tyraps werken uiteraard, maar met de t-nuts is wel mooier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:27
@Rogar Wat @henkdejong inderdaad ook al zei. Rackmounts.
Ik gebruik zelf deze: https://www.amazon.nl/Bre...-Lichtgrijs/dp/B000KHRH7C

Aan 4 plugjes had ik niet genoeg en ik wilde ook een powerbutton :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Rogar schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:40:
@maniac2003 @henkdejong @Rivanov thanks!!

Ik ga eens verder googlen naar die rackmounts! Klittenband en tyraps werken uiteraard, maar met de t-nuts is wel mooier.
Let wel op of de beugels los zijn zodat je die om kunt draaien indien nodig. Neem aan dat dit ook mogelijk is bij die @CrashOverDrive noemde. Bij die van mij in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Yes, is bij die ik linkte ook mogelijk (zitten standaard "verkeerd om" voor wat wij als simmers nodig hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
CrashOverDrive schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 12:50:
@Rogar Wat @henkdejong inderdaad ook al zei. Rackmounts.
Ik gebruik zelf deze: https://www.amazon.nl/Bre...-Lichtgrijs/dp/B000KHRH7C

Aan 4 plugjes had ik niet genoeg en ik wilde ook een powerbutton :P
Hahaha, ja die button maakt het wel af. Nu nog 1 vinden waar ook usb-c op zit, anders moet ik weer een los kastje nemen of outlet opofferen en er een dubbele usb-c lader in prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:29
Rogar schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Na lang nadenken toch maar budget verhoogd. Ik ga in november langs in Boekel en proefzitten in de Treq Formula SRP. Die zou wel echt flexvrij moeten zijn en ziet er ook gewoon wel steviger uit dan de PlaySeat.
Heb je deze set inmiddels gekocht?

Ik zoek ook een goede set voor mijn iemand. (niet op tweakers) zo'n 12 jaar oud, en dacht aan de playseat instinct (want wil f1 positie)

Snel kijken op tweakers, en werkt prima, maar egreep dat veelal alu frames worden aanbevolen omdat die steviger zouden zijn.

Ben je dan met Treq Formula SRP 'klaar' ? En die set kost dan bijna net zoveel als een f1 playseat formula black bijv.

Kun je de stoel positie ook verplaatsen naar een GT positie? Want ik 'denk' dat na enkele maanden f1, diegene wellicht wil GT racen etc. En dan zit je ineens in je 'f1' positie.

Dus concreet:

Is de TREQ formula SRP eigenlijk hetzelfde als de playseat formula 1 black, maar dan 'beter' of mis je iets tov de set en dus minder kant en klaar?

Kun je de stoel(hoek) aanpassen van f1 stand naar GT?

Hebben jullie evt suggesties voor een kind van 12. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
meermarco schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 23:06:
[...]

Heb je deze set inmiddels gekocht?

Ik zoek ook een goede set voor mijn iemand. (niet op tweakers) zo'n 12 jaar oud, en dacht aan de playseat instinct (want wil f1 positie)

Snel kijken op tweakers, en werkt prima, maar egreep dat veelal alu frames worden aanbevolen omdat die steviger zouden zijn.

Ben je dan met Treq Formula SRP 'klaar' ? En die set kost dan bijna net zoveel als een f1 playseat formula black bijv.

Kun je de stoel positie ook verplaatsen naar een GT positie? Want ik 'denk' dat na enkele maanden f1, diegene wellicht wil GT racen etc. En dan zit je ineens in je 'f1' positie.

Dus concreet:

Is de TREQ formula SRP eigenlijk hetzelfde als de playseat formula 1 black, maar dan 'beter' of mis je iets tov de set en dus minder kant en klaar?

Kun je de stoel(hoek) aanpassen van f1 stand naar GT?

Hebben jullie evt suggesties voor een kind van 12. _/-\o_
Jazeker! Ik weet niet welke beter is, maar een rig kan je uitbreiden, aanpassen, enz. en dat is beperkt bij Playseat.

Met alleen de rig ben je er nog niet. Dan moet je nog een scherm, bron (PC, PS5, Xbox), base, stuur en pedalen. Op de rig heb ik nog veel extra's zitten. Seatslider, bekerhouder, controllerhouder, headsethouder, enz. Maar dit moet je bij de Playseat's ook.

De stoel in GT-positie gaat niet, maar je kan prima GT's rijden in F1-positie. Het ligt heerlijk kan ik je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Rogar schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:17:
[...]

Jazeker! Ik weet niet welke beter is, maar een rig kan je uitbreiden, aanpassen, enz. en dat is beperkt bij Playseat.

Met alleen de rig ben je er nog niet. Dan moet je nog een scherm, bron (PC, PS5, Xbox), base, stuur en pedalen. Op de rig heb ik nog veel extra's zitten. Seatslider, bekerhouder, controllerhouder, headsethouder, enz. Maar dit moet je bij de Playseat's ook.

De stoel in GT-positie gaat niet, maar je kan prima GT's rijden in F1-positie. Het ligt heerlijk kan ik je zeggen.
Dat is waar. Zag ook de playeat Trophy +Thrustmaster T300 RS GT en Thrustmaster F1 add on tweedehands. Ik denk wel dat ik zou zeggen, koop een PC. Dan ben je wat flexibeler qua games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
meermarco schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:08:
[...]

Dat is waar. Zag ook de playeat Trophy +Thrustmaster T300 RS GT en Thrustmaster F1 add on tweedehands. Ik denk wel dat ik zou zeggen, koop een PC. Dan ben je wat flexibeler qua games?
Ik zou een budget bedenken/bepalen en dan kijken wat het meest haalbaar is qua aanschaf (nieuw of tweedehands).

Ben zelf begonnen met een PlaySeat en later geupgrade naar Treq. Met de kennis van nu, had ik dat meteen moeten doen. Uiteindelijk heeft het me geen "extra" geld gekost, maar dat was meer omdat ik al dingen tweedehands had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 22:46
meermarco schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:08:
[...]

Ik had na 4-5 maand mijn playseat alweer weg gedaan, dat was met de aanschaf van een andere set pedalen dan die plastic bende. Dan is een playseat veel te flexibel. Dus een Simlab GT Evo gekocht en na een jaar nu voor volledige zelfbouw gegaan op basis van Trakracer 160 / Simlab Pro X. Het kan dus hard gaan en het heeft mij wel wat geld gekost.

Ga voor minimaal een 8040 rig en je kan alle kanten op. Je kant zon rig prima maken voor f1 in het begin door een andere stoel te nemen en later ombouwen naar GT met een stoel daarvoor. De basis blijft gewoon hetzelfde. Een GT stoel in f1 positie zetten moet ook wel lukken maar of dat comfortabel ik weet ik niet.

Absoluut gaan simmen met een PC, zeker AC is een mooi game waarin je veel soorten disciplines kan rijden. Ook heb je dan de mogelijkheid om bijvoorbeeld meer naar rally te kijken zoals RBR.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Rogar schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 10:45:
[...]

Ik zou een budget bedenken/bepalen en dan kijken wat het meest haalbaar is qua aanschaf (nieuw of tweedehands).

Ben zelf begonnen met een PlaySeat en later geupgrade naar Treq. Met de kennis van nu, had ik dat meteen moeten doen. Uiteindelijk heeft het me geen "extra" geld gekost, maar dat was meer omdat ik al dingen tweedehands had gekocht.
Snap ik. Maar aangezien die persoon zijn zoon 11-12 is? Dacht dat Trophy goed te verzetten is, en die TREQ meer voor 160cm+ Maar goed punt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Zit nu te kijken naar de https://xxlracing.nl/prod...cing-thrustmaster-bundel1

begreep dat deze stoel ook in F1 stand kan. De Trophy wordt toch afgeraden voor kinderen. En deze schijnt ook goed en makkelijk te verstellen zijn.

Iemand ervaring mee? Beste manier is langsgaan voor diegene, dat begrijp ik :)

Denk dan aan deze met de Thustmaster 300 set, wen wellicht voor komende 2 jaar toch een PS5. PC is toch best duur, en ook qua mods enzo, wellicht handig te wachten?

Is deze eeen beetje vergelijkbaar met een treq?

en stel je gaat voor de Ps5, kun je dan beter een TV nemen of monitor? Dacht aan curved, omdat 'meer echt' voelt. Maar dat is vaak ultrawide-->dan dat werkt niet op een PS5

[ Voor 15% gewijzigd door meermarco op 13-06-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Waarom wordt de trophy afgeraden voor kinderen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
meermarco schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:35:
Zit nu te kijken naar de https://xxlracing.nl/prod...ockpit-racing-simulator-1

begreep dat deze stoel ook in F1 stand kan. De Trophy wordt toch afgeraden voor kinderen. En deze schijnt ook goed en makkelijk te verstellen zijn.

Iemand ervaring mee? Beste manier is langsgaan voor diegene, dat begrijp ik :)

Denk dan aan deze met de Thustmaster 300 set, wen wellicht voor komende 2 jaar toch een PS5. PC is toch best duur, en ook qua mods enzo, wellicht handig te wachten?

Is deze eeen beetje vergelijkbaar met een treq?

en stel je gaat voor de Ps5, kun je dan beter een TV nemen of monitor? Dacht aan curved, omdat 'meer echt' voelt. Maar dat is vaak ultrawide-->dan dat werkt niet op een PS5
Ik heb aan hem mijn PlaySeat verkocht en ben doorgereden naar Treq. Hij vroeg waarom ik hem weg deed en of ik interesse had in zijn rigs, maar hij vroeg niet verder door toen ik aangaf naar Treq te rijden.

Je kan bij hem ook hele sets halen (staan er veel in de showroom uitgestald. Je kan overal in gaan zitten en kiezen welke tweedehands wheelbases je erbij wilt. Is wel een aanrader denk ik om eens te doen. Heb je een leuk dagje en kan je eventueel erna naar de mannen van Treq om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Duidelijk. Wat wat jouw impressie van deze XXL racing set?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
k1978 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 14:13:
Waarom wordt de trophy afgeraden voor kinderen dan?
uiteindelijk moeten we het zelf proberen natuurlijk. Maar niet makkelijk de stoel te verschuiven qua lengte, en weinig steun biedt bij de onderrug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k1978
meermarco schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:35:
[...]

uiteindelijk moeten we het zelf proberen natuurlijk. Maar niet makkelijk de stoel te verschuiven qua lengte, en weinig steun biedt bij de onderrug
Dit klopt wel hoor. Heb hem even gehad en precies daarom teruggestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Ook weer een buizen rig.

Die zijn niet heel erg afstelbaar en doorgroeimogelijkheden zijn ook nihil.

Stel je wilt over een paar jaar toch eea aanpassen. Dan gaat dat met zo’n buizen systeem een stuk lastiger.

Een alu extrusie profielen zijn veelal een standaard. Wil je wat aanpassen heeft leverancier waar je het rig gekocht heeft niet dan kan je naar lerancier 2 gaan. Of je kan zelf via webshops een aantal profielen kopen om eea aan te passen of uit te breiden.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DickvanMaurik
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:15
Okay, ik ben aan het kijken naar een alu rig (upgrade van mijn playseat alcantara).
Nu zit ik te twijfelen tussen de SIMLAB GT1 EVO of de GT Omega Prime Lite.
Wat is hierin de betere keuze?

Bij beide wordt geen stoel meegeleverd (bij GT Omega kan je ervoor kiezen, maar dat doe ik niet). Waar kan ik goede en niet al te dure (kuip)stoelen vinden om op de rig te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

DickvanMaurik schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:56:
Okay, ik ben aan het kijken naar een alu rig (upgrade van mijn playseat alcantara).
Nu zit ik te twijfelen tussen de SIMLAB GT1 EVO of de GT Omega Prime Lite.
Wat is hierin de betere keuze?

Bij beide wordt geen stoel meegeleverd (bij GT Omega kan je ervoor kiezen, maar dat doe ik niet). Waar kan ik goede en niet al te dure (kuip)stoelen vinden om op de rig te plaatsen?
Biesheuvel autosport

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Inderdaad Biesheuvel kan je mooi passen. Ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb, anders had ik een verkeerde keuze gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
meermarco schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 16:02:
Duidelijk. Wat wat jouw impressie van deze XXL racing set?
Ik kan er geen zinnig woord over zeggen eerlijk gezegd. Zal stevig zijn, maar buizen, dus beperkt qua mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Rogar schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:06:
[...]

Ik kan er geen zinnig woord over zeggen eerlijk gezegd. Zal stevig zijn, maar buizen, dus beperkt qua mogelijkheden.
Dank.
Dan beter
https://www.treq-sim.com/...4?category=1#attr=279,300
Zoiets. Of idd buizen goedkoper en na 2 jaar evt upgraden naar een andere set. Toch ook hoop mensen die na proberen toch stoppen. Dan een minder duur probeersel geweest. Keuzes keuzes.

En zou je de voorkeur geven aan GT racen in een f1 positie. Of f1 racen in een GT positie? Er vanuitgaande dat je dus beide wilt kunnen op je sim. Bij xxl kon je de stoel wel makkelijk aanpassen in de hoek begreep ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CrashOverDrive
f1 is voor de meeste mensen helemaal geen fijne positie. Leuk om je inner Max te channelen, maar niet helemaal praktisch. Je bent beter af om gewoon voor een normale / gt positie te gaan, dat werkt ook prima in een virtuele f1 auto :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 19:32
CrashOverDrive schreef op maandag 16 juni 2025 @ 13:43:
f1 is voor de meeste mensen helemaal geen fijne positie. Leuk om je inner Max te channelen, maar niet helemaal praktisch. Je bent beter af om gewoon voor een normale / gt positie te gaan, dat werkt ook prima in een virtuele f1 auto :+
Ik heb een sportieve auto stoel. Wanneer ik in open wheelers race gaat de rugleuning een stukje naar achter zodat ik iets 'platter' lig. Niet zo plat als in een echte formule auto, maar het verschil helpt wel in belevenis.

https://www.techpowerup.com/review/

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste