Ten eerste zit ik al jaren op dit forum (niet altijd even actief). Ik kon niet inloggen op mijn eigen account dus heb ik een nieuw account gemaakt. Toen WoW Classic uitkwam was mijn eerste gedachte om op het oude vertrouwde Tweakers forum te kijken of er mensen samen wouden spelen, dat was toentertijd helaas ook al lastig omdat dat dat niet werd gefaciliteerd. Ik denk dat velen dit jammer vinden, maar goed, dat is jullie afweging.Gropah schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:26:
[...]
Wat ik de DM (naast hetgeen ik hier postte) zei was dat er meer mensen wouden die willen werven en dat die mensen vaak niet uit de community komen. Daar willen we inderdaad geen platform voor bieden. Dat staat ook in Het algemeen beleid #verbodenspam die ik ook heb gelinkt bij het sluiten van je topic.
@ Mods , waarom ruimen jullie de rommel op die een xbox fanboy in het PS5 topic veroorzaakt maar de rommel van die xbox fanboy zelf laten jullie wel staan?Amaze86 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:05:
[mbr] onnodig[/mbr]

Ik heb maar een soortgelijke reactie in het xbox topic gezet, want schijnbaar mag dat.
[Voor 13% gewijzigd door Kalder op 29-11-2020 18:02]
Yes, I actually AM a NPC, but only to you, not to myself.
Jezelf verlagen tot hetzelfde niveau gaat echt niet helpen.Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:01:
[...]
@ Mods , waarom ruimen jullie de rommel op die een xbox fanboy in het PS5 topic veroorzaakt maar de rommel van die xbox fanboy zelf laten jullie wel staan?
Ik heb maar een soortgelijke reactie in het xbox topic gezet, want schijnbaar mag dat.
In de post die je aanhaalt staat alleen maar 'ik heb ook een xbox gekocht' en nergens een vs discussie. Daarom heb ik die post laten staan.Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:01:
[...]
@ Mods , waarom ruimen jullie de rommel op die een xbox fanboy in het PS5 topic veroorzaakt maar de rommel van die xbox fanboy zelf laten jullie wel staan?
De hele :discussie' die daar op volgt omdat jij de post uit verband trekt ging nergens over en heb ik dus verwijderd
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Dit is het bericht wat ik bedoel:Chaoss schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:50:
[...]
In de post die je aanhaalt staat alleen maar 'ik heb ook een xbox gekocht' en nergens een vs discussie. Daarom heb ik die post laten staan.
De hele :discussie' die daar op volgt omdat jij de post uit verband trekt ging nergens over en heb ik dus verwijderd
Hij zegt "dus als ik ruimte tekort kom op mijn ps5, dan koop ik het spel op de xbox" m.a.w. de PS5 vs XSX heeft te weinig ruimte en die 200GB extra op de XSX maken het verschil hoor!Hamazaki schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:43:
Ik heb een ideale oplossing gevonden voor de opslag. Voor iets meer geld heb ik een xbox gehaald, dus als ik ruimte tekort kom op mijn ps5, dan koop ik het spel op de xbox😂
Ik word hier ook al getagd. Ik lees nu pas via het bericht van @Kalder dat de xbox meer opslag heeft. Ik heb voor het eerst in mijn leven een xbox in huis gehaald, ik heb altijd een PS gehad. Hoezo ben ik een fanboy? Ik adviseer kalder om mijn activeit te bekijken in het ps4 ervaringen topic.
Ik wens niet uitgemaakt te worden voor "troll" bij een onenigheid. Graag inhoudelijk reageren. Ik had deze discussie eigenlijk al gestopt, maar dit gaat ook nog hier door zie ik.
Ik wens niet uitgemaakt te worden voor "troll" bij een onenigheid. Graag inhoudelijk reageren. Ik had deze discussie eigenlijk al gestopt, maar dit gaat ook nog hier door zie ik.
Eh... Je leest daar wel erg veel in hoor... Je zou er bijna net zo goed in kunnen lezen dat er op de Xbox altijd nog ruimte is want daar heeft ie minder games die hij geïnstalleerd wil hebben staan. Beiden zegt hij niet, het is maar net wat je er op wil projecteren.Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:15:
[...]
Dit is het bericht wat ik bedoel:
[...]
Hij zegt "dus als ik ruimte tekort kom op mijn ps5, dan koop ik het spel op de xbox" m.a.w. de PS5 vs XSX heeft te weinig ruimte en die 200GB extra op de XSX maken het verschil hoor!
Gamertag: FinrazielNL
Ik zal het hier ook wel bij laten, maar het is wat mij betreft nog steeds trollen en ik geloof niet dat je niet wist dat de PS5 minder ruimte heeft, dat is een makkelijk excuus.Hamazaki schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:22:
Ik word hier ook al getagd. Ik lees nu pas via het bericht van @Kalder dat de xbox meer opslag heeft. Ik heb voor het eerst in mijn leven een xbox in huis gehaald, ik heb altijd een PS gehad. Hoezo ben ik een fanboy? Ik adviseer kalder om mijn activeit te bekijken in het ps4 ervaringen topic.
Hoe staan de mods tegenover de vele berichten omtrent het kopen van games in het buitenland via VPN? Is dat iets eigen topic waardig, of past dat prima binnen de grote topics? Merk dat ik veel posts tegenkom in bijv. het XSX topic omtrent dergelijke zaken.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Deze discussie is een paar geleden al redelijk uitgebreid gevoerd in Ircghost in "Online keys en Kinguin/G2A"
Conclusie daar was (voornamelijk uit mijn hoofd) sleutels uit andere landen kopen is geen probleem maar liever wel in een los topic omdat het toch wat grijs gebied is, maar actief beveiliging omzeilen door VPNs of proxies is niet toegestaan.
Voor zo ver ik weet zijn er sindsdien geen rechtzaken, wetswijzigingen of andere belangrijke dingen in deze richting gebeurd, dus mijn idee zou zijn om het zo te houden.
Conclusie daar was (voornamelijk uit mijn hoofd) sleutels uit andere landen kopen is geen probleem maar liever wel in een los topic omdat het toch wat grijs gebied is, maar actief beveiliging omzeilen door VPNs of proxies is niet toegestaan.
Voor zo ver ik weet zijn er sindsdien geen rechtzaken, wetswijzigingen of andere belangrijke dingen in deze richting gebeurd, dus mijn idee zou zijn om het zo te houden.
Kan [PC] Cyberpunk 2077 - Tech help topic niet beter in Spielerij - Problemen & Vragen . Lijkt me dat dat subforum daarvoor is?
Maar dit keer oprecht vergeten, al is de directe feedback hier wel prettig dat mis ik dan weer aan een TR
Na ruim 20 jaar weet ik dat natuurlijkGropah schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:03:
Overigens kan je dit soort dingen ook melden via een topic report.

Maar dit keer oprecht vergeten, al is de directe feedback hier wel prettig dat mis ik dan weer aan een TR

[Voor 49% gewijzigd door Gunner op 11-12-2020 09:21]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Daar is ie zeker beter op zijn plek, dus verplaatst. Thanks 

Geen idee of het hier thuishoort, maar kan het CyberPunk 2077 topic gesplits worden in Consoles en PC?
De ervaring van beide ligt hier wel erg uit elkaar en dat blijkt voor geen van beide partijen echt aangenaam.
De ervaring van beide ligt hier wel erg uit elkaar en dat blijkt voor geen van beide partijen echt aangenaam.
Waarom? Op de PS5 en de XSX/S en Stadia zijn de ervaringen goed (beter dan op PS4/Xbox). Evenals op de PC. Dus moeten die dan ook een apart topic krijgen? Krijgen we inmiddels 4 topics voor één game. Best veel van 't goede. Ik zie dat bovenstaande mening in 't algemene Cyberpunk topic best veel duimpjes omhoog krijgt, maar ik denk dat dat geen oplossing is.
[Voor 3% gewijzigd door JanW op 15-12-2020 13:34]
Ik zou opteren voor 1 discussietopic voor alle platforms en 1 topic voor garantie afhandeling van refunds/klachtentopic oid. Splits je de klachten van inhoudelijke posts. (ongeacht op welk platform je speelt) Want die sneeuwen nu onder.
Is het een idee om een apart Call of Duty Warzone topic te maken? Het is niet meer een apart onderdeel van Modern Warfare maar is nu echt naast Modern Warfare en Black Ops geplaatst als aparte game. Dat zou de Warzone discussie wat meer centraliseren en niet over twee topics verspreiden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Wat suf, geef alleen aan wat voor gratis games er aankomen. Zodat mensen donderdag de games kunnen claimen. Maar als het zo moet, ik post wel een nieuw bericht donderdag dat deze games te claimen zijn.Floks schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:18:
[mbr]Zie topic warning: Plaats deals alleen als ze op dit moment geldig zijn.[/]
En waarschijnlijk is iemand me voor

ps: daarom zet ik er ook geen link bij!!!!!
Trouwens, in de opening post zie ik niks over aankomende aanbiedingen/kortingen.
gemod om niks....
[Voor 14% gewijzigd door Floks op 14-02-2021 02:57]
Floksor
Even een paar reacties hierop. Ten eerste hoort je feedback op onze moderatie niet in een aanbiedingentopic. Ik heb daarom je reactie naar het juiste topic verplaatst.Floks schreef op zondag 14 februari 2021 @ 02:48:
[...]
Wat suf, geef alleen aan wat voor gratis games er aankomen. Zodat mensen donderdag de games kunnen claimen. Maar als het zo moet, ik post wel een nieuw bericht donderdag dat deze games te claimen zijn.
En waarschijnlijk is iemand me voor
ps: daarom zet ik er ook geen link bij!!!!!
Trouwens, in de opening post zie ik niks over aankomende aanbiedingen/kortingen.
gemod om niks....
Ten tweede staat er in het grote rode vlak onderaan het topic overduidelijk "Plaats deals alleen als ze op dit moment geldig zijn.".
De reden daarvoor is simpel. Mensen zien activiteit in het topic als jij daar reageert. Aangezien er alleen maar aanbiedingen geplaatst worden, valt het dan een beetje tegen als er geen aanbieding is. Niemand, maar dan ook helemaal niemand, kan die game al claimen. Daarom pas deals plaatsen als ze geldig zijn. Nu maak je mensen blij met een dode mus. Dat wordt niet echt gewaardeerd.
'Gemod om niets' is dus ook een beetje onzin hè

Tot slot zie ik graag donderdag je reactie verschijnen met de link naar de aanbieding zodra die geldig is! Een toffe game in de bonus, het wordt altijd gewaardeerd als mensen elkaar daarop wijzen!

Cunning linguist.
Donderdag zal ik een nieuwe post maken!Bart ® schreef op zondag 14 februari 2021 @ 08:11:
[...]
Even een paar reacties hierop. Ten eerste hoort je feedback op onze moderatie niet in een aanbiedingentopic. Ik heb daarom je reactie naar het juiste topic verplaatst.
Ten tweede staat er in het grote rode vlak onderaan het topic overduidelijk "Plaats deals alleen als ze op dit moment geldig zijn.".
De reden daarvoor is simpel. Mensen zien activiteit in het topic als jij daar reageert. Aangezien er alleen maar aanbiedingen geplaatst worden, valt het dan een beetje tegen als er geen aanbieding is. Niemand, maar dan ook helemaal niemand, kan die game al claimen. Daarom pas deals plaatsen als ze geldig zijn. Nu maak je mensen blij met een dode mus. Dat wordt niet echt gewaardeerd.
'Gemod om niets' is dus ook een beetje onzin hè. Je houdt je niet aan de regels, en voorziet mensen van een teleurstelling. Lijkt mij meer dan genoeg reden om te modereren.
Tot slot zie ik graag donderdag je reactie verschijnen met de link naar de aanbieding zodra die geldig is! Een toffe game in de bonus, het wordt altijd gewaardeerd als mensen elkaar daarop wijzen!
Floksor
edit. niet meer nodig.
[Voor 85% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 16:16]
Goeedemorgen,
Ik ontdekte vorige week (pas) het topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1834443. Het topic bevind zich op snijvlak van gaming en web development, onwijs cool en interessant dus :-)
Het topic heeft mij geïnspireerd om ook een web game te gaan bouwen. Wel met een iets andere insteek, maar dat is nu niet relevant.
Mijn vraag is: mag ik daar ook een topic over openen? Ik check het eerst even omdat het natuurlijk ook als promotie gezien kan worden. Mijn bedoeling is om er een soort 'building in public' topic van te maken. Ik kan dan delen wat mijn vorderingen zijn, welke technieken ik gebruik en als klankbord voor geïnteresseerden.
Mag dat hier?
Ik ontdekte vorige week (pas) het topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1834443. Het topic bevind zich op snijvlak van gaming en web development, onwijs cool en interessant dus :-)
Het topic heeft mij geïnspireerd om ook een web game te gaan bouwen. Wel met een iets andere insteek, maar dat is nu niet relevant.
Mijn vraag is: mag ik daar ook een topic over openen? Ik check het eerst even omdat het natuurlijk ook als promotie gezien kan worden. Mijn bedoeling is om er een soort 'building in public' topic van te maken. Ik kan dan delen wat mijn vorderingen zijn, welke technieken ik gebruik en als klankbord voor geïnteresseerden.
Mag dat hier?
@Stephan11117 we gaan het even overleggen. Eerste vraag die in mij opkomt is of het een hobbyproject is, of ben je ook van plan er geld mee te gaan verdienen? Indien het laatste, hoe zie je dat voor je richting de community?
Cunning linguist.
Het is voorlopig een hobby project. Als het concept aanslaat sluit ik niet uit dat ik t.z.t. betaalde features toe ga voegen. Dat zal niet op de korte termijn zijn, eerst maar eens iets bouwen wat werkt en ook leuk is :-) Daarna zie ik wel verder. Wellicht kan ik kortings-codes uitdelen in het topic voor wie er bijgedragen heeft o.i.d. Maar dat is allemaal nog toekomstmuziek. Ik heb nu nog namelijk niets, behalve een globaal idee dat ik uit wil werken en technisch wil gaan bouwen.Bart ® schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:18:
@Stephan11117 we gaan het even overleggen. Eerste vraag die in mij opkomt is of het een hobbyproject is, of ben je ook van plan er geld mee te gaan verdienen? Indien het laatste, hoe zie je dat voor je richting de community?
Ik hoop er vooral een project van te maken dat tweeledig leerzaam is: wat komt er kijken bij het bouwen van een web-game. Hoe maak je het leuk, en daarnaast hoe maak je het technisch.
Hierbij toestemming om een topic te openenStephan11117 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:05:
[...]
Het is voorlopig een hobby project. Als het concept aanslaat sluit ik niet uit dat ik t.z.t. betaalde features toe ga voegen. Dat zal niet op de korte termijn zijn, eerst maar eens iets bouwen wat werkt en ook leuk is :-) Daarna zie ik wel verder. Wellicht kan ik kortings-codes uitdelen in het topic voor wie er bijgedragen heeft o.i.d. Maar dat is allemaal nog toekomstmuziek. Ik heb nu nog namelijk niets, behalve een globaal idee dat ik uit wil werken en technisch wil gaan bouwen.
Ik hoop er vooral een project van te maken dat tweeledig leerzaam is: wat komt er kijken bij het bouwen van een web-game. Hoe maak je het leuk, en daarnaast hoe maak je het technisch.

Cunning linguist.
Ik kreeg de melding dat een moderator een post van mij heeft verwijderd in het [Multi] FIFA 21 topic. Ik weet alleen niet welke en waarom?
Ben wel benieuwd wat voor schokkende dingen ik getyped heb.

Ik heb even gekeken, ik heb wat reacties op een slechte post verwijderd, dat staat immers erg vreemd als de geknipte gequote post blijft staan...Prosac schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:53:
Ik kreeg de melding dat een moderator een post van mij heeft verwijderd in het [Multi] FIFA 21 topic. Ik weet alleen niet welke en waarom?
Oh, kan ook. NP.Geronimous schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:34:
[...]
Ik heb even gekeken, ik heb wat reacties op een slechte post verwijderd, dat staat immers erg vreemd als de geknipte gequote post blijft staan...
*snip*
Als je problemen hebt met iemands post, maak dan een TR aan. Bekvechten is niet de bedoeling, niet in de dit topic en al helemaal niet via ons
Als je problemen hebt met iemands post, maak dan een TR aan. Bekvechten is niet de bedoeling, niet in de dit topic en al helemaal niet via ons
[Voor 83% gewijzigd door Gropah op 26-04-2021 23:31]
Waarom kan ik geen duimpjes omhoog geven aan berichten? Dit is mij niet duidelijk.
@Geronimous, bedankt voor het antwoord. Ik ben een dergelijk moderatiebericht niet tegengekomen in het Xbox Series topic maar het is inderdaad wel vaker voorgekomen dat duimpjes tijdelijk zijn uitgeschakeld en daar heb ik geen moment aan gedacht.
@Geronimous, bedankt voor het antwoord. Ik ben een dergelijk moderatiebericht niet tegengekomen in het Xbox Series topic maar het is inderdaad wel vaker voorgekomen dat duimpjes tijdelijk zijn uitgeschakeld en daar heb ik geen moment aan gedacht.

[Voor 60% gewijzigd door ariekanari op 01-05-2021 21:29]
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
Welke berichten? In sommige topics hebben we dit inderdaad uitgeschakeld (dan kan niemand duimpjes geven)ariekanari schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:51:
Waarom kan ik geen duimpjes omhoog geven aan berichten? Dit is mij niet duidelijk.
Omdat de mods van mening zijn dat in sommige topics het duimpjes systeem misbruikt wordt.ariekanari schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:51:

De policy voor het 'rechtmatig' gebruik van duimpjes is mij echter volstrekt niet duidelijk.
Ik weet niet precies wat je met deze reactie wil bereiken. Een andere intonatie zou kunnen helpen.Retrospect schreef op zondag 2 mei 2021 @ 14:33:
[...]
Omdat de mods van mening zijn dat in sommige topics het duimpjes systeem misbruikt wordt.![]()
De policy voor het 'rechtmatig' gebruik van duimpjes is mij echter volstrekt niet duidelijk.
Cunning linguist.
De vragensteller van een antwoord voorzien. En tegelijk mijn zienswijze over het uitzetten van de duimpjes functie delen. Ik vond deze intonatie zeer passend.Bart ® schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Ik weet niet precies wat je met deze reactie wil bereiken. Een andere intonatie zou kunnen helpen.
De onvrede over het missen van de duimpjes kan je ook op een andere manier melden. Op deze manier is de discussie (voor zo ver je het al zo kan noemen) niet constructief, dus laten we hem hier ook vooral stoppen.
Ik ben benieuwd naar het constructieve discussie voorstel van de crew over het uitzetten van het duimpjes systeem in enkele topics. Trap maar af dus.Gropah schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:05:
De onvrede over het missen van de duimpjes kan je ook op een andere manier melden. Op deze manier is de discussie (voor zo ver je het al zo kan noemen) niet constructief, dus laten we hem hier ook vooral stoppen.
Wist niet dat moderators uberhaupt wakker lagen van hoe duimpjes gebruikt worden, maar waarom heb je ze dan uberhaupt nog op het forum als het zo nauw aan het hart ligt? Denk dat het forum wel grotere problemen heeft dan "dit bericht waar ik niet mee akkoord ben heeft een duimpje gekregen"
[Voor 27% gewijzigd door Krimglas op 03-05-2021 10:00]
Wij zijn als moderators verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van dit forum. Als we zien dat bepaalde topics (mede) ontsporen door het gebruik van duimpjes, dan lijkt het mij prima tot onze taak behoren om voor die topics de duimpjes uit te schakelen. Dat er andere problemen zijn, al dan niet in jouw ogen, is natuurlijk geen enkele reden om de duimpjes dan maar aan te laten en die topics verder te laten lopen in een onwenselijke richting.Krimglas schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:59:
Wist niet dat moderators uberhaupt wakker lagen van hoe duimpjes gebruikt worden, maar waarom heb je ze dan uberhaupt nog op het forum als het zo nauw aan het hart ligt? Denk dat het forum wel grotere problemen heeft dan "dit bericht waar ik niet mee akkoord ben heeft een duimpje gekregen"
Cunning linguist.
Hoe kan een topic ontsporen door het geven van duimpjes?Bart ® schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:10:
[...]
Wij zijn als moderators verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van dit forum. Als we zien dat bepaalde topics (mede) ontsporen door het gebruik van duimpjes, dan lijkt het mij prima tot onze taak behoren om voor die topics de duimpjes uit te schakelen.
Waar kan ik de policy lezen omtrent het geven van een duimpje?
Er zijn bepaalde topics waar de meningen nogal gepolariseerd en sterk zijn. Denk aan de PS- en Xbox-topics. Als in zo'n topic een krachtige stelling geplaatst wordt door iemand, en er vervolgens 20 man een like aan geven, dan versterkt dat de lading van die post enorm. Dat lokt vervolgens nog weer sterkere anti-reacties op bij de tegenstanders van de betreffende stelling. In die topics zijn de emoties vaak al flink aanwezig, waardoor op een gegeven een discussie op een normaal en acceptabel niveau niet meer mogelijk is. Door de likes in die topics uit te schakelen, zien we dat de scherpe kantjes er enigszins vanaf geschaafd worden. Het voorkomt zeker niet alle ontspoorde discussies, maar het wordt absoluut verminderd.Retrospect schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:28:
[...]
Hoe kan een topic ontsporen door het geven van duimpjes?
Ik zou niet weten of daar überhaupt een policy voor is...Waar kan ik de policy lezen omtrent het geven van een duimpje?
Cunning linguist.
De duimpjes zijn bedoeld om zonder reactie aan te geven dat je je kan vinden in de reactie.Bart ® schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:34:
[...]
Er zijn bepaalde topics waar de meningen nogal gepolariseerd en sterk zijn. Denk aan de PS- en Xbox-topics. Als in zo'n topic een krachtige stelling geplaatst wordt door iemand, en er vervolgens 20 man een like aan geven, dan versterkt dat de lading van die post enorm.
De krachtige stelling is schijnbaar jullie probleem. Dat veel mensen zich er vervolgens in kunnen vinden en dat aangeven met een duimpje het gevolg. Dat iemand daar aanstoot aan neemt en van mening is dat het de lading versterkt is geheel aan degene die dat negatief wenst te interpreteren.
Dat is dus het daadwerkelijke probleem. Mensen die zich laten gaan in een reactie op een stellige reactie. De stellige reactie was immers geen reden tot ingrijpen. Het ontspoort pas bij de tegenreactie.Dat lokt vervolgens nog weer sterkere anti-reacties op bij de tegenstanders van de betreffende stelling.
Het is symptoombestrijding. Meer niet. Er veranderd namelijk helemaal niets aan de steun die een reactie geniet onder de users. Het is enkel niet meer zichtbaar.In die topics zijn de emoties vaak al flink aanwezig, waardoor op een gegeven een discussie op een normaal en acceptabel niveau niet meer mogelijk is. Door de likes in die topics uit te schakelen, zien we dat de scherpe kantjes er enigszins vanaf geschaafd worden. Het voorkomt zeker niet alle ontspoorde discussies, maar het wordt absoluut verminderd.
En wat is er mis aan scherpe kantjes in een gesprek? Grensoverschrijdend gedrag kan gewoon weggehaald worden door een mod en eventueel bestraft.
Dan kan er dus ook geen misbruik plaatsvinden van het systeem.[...]
Ik zou niet weten of daar überhaupt een policy voor is...
De 20 likes zijn geen symptoom. Het is een van de medeoorzaken waardoor dingen ontsporen. Er is ook op zich niets mis met scherpe kantjes. Grensoverschrijdend gedrag wordt ook verwijderd. Maar voorkomen is beter dan genezen. En dat kan, en gebeurt dus ook door middel van het uitschakelen van likes.Retrospect schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:46:
[...]
De duimpjes zijn bedoeld om zonder reactie aan te geven dat je je kan vinden in de reactie.
De krachtige stelling is schijnbaar jullie probleem. Dat veel mensen zich er vervolgens in kunnen vinden en dat aangeven met een duimpje het gevolg. Dat iemand daar aanstoot aan neemt en van mening is dat het de lading versterkt is geheel aan degene die dat negatief wenst te interpreteren.
[...]
Dat is dus het daadwerkelijke probleem. Mensen die zich laten gaan in een reactie op een stellige reactie. De stellige reactie was immers geen reden tot ingrijpen. Het ontspoort pas bij de tegenreactie.
[...]
Het is symptoombestrijding. Meer niet. Er veranderd namelijk helemaal niets aan de steun die een reactie geniet onder de users. Het is enkel niet meer zichtbaar.
En wat is er mis aan scherpe kantjes in een gesprek? Grensoverschrijdend gedrag kan gewoon weggehaald worden door een mod en eventueel bestraft.
Gelukkig wordt dat ook nergens gezegd. Neemt niet weg dat moderators naar eigen oordeel likes kunnen in- en uitschakelen.[...]
Dan kan er dus ook geen misbruik plaatsvinden van het systeem.
Cunning linguist.
Weinig constructief zo. Afdronk: de crew heeft het zo bepaald en zo blijft het.
Even korte reactie op dit. Niet eens. Denk dat 90% van 'dat soort' reacties daadwerkelijk gewoon zijn om te zieken, en die zijn dus WEL het probleem. De duimpjes strooien dan nog extra zout in de wonden, en dan komen de tegenreacties. *insert drama*Retrospect schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:46:
Dat is dus het daadwerkelijke probleem. Mensen die zich laten gaan in een reactie op een stellige reactie. De stellige reactie was immers geen reden tot ingrijpen. Het ontspoort pas bij de tegenreactie.
In een ideale wereld zouden wij als mods die oorspronkelijke reacties gelijk kunnen aanpassen, maar helaas hebben wij ook maar beperkt tijd en mankracht. Hierom is deze symptoom bestrijding wel iets wat de sfeer ten goede komt.
En...
Mag ik het omdraaien? Hoe erg is het ontbreken van de duimpjes functie?
10 second ninja DONE
Die mening mag je hebben. Vooralsnog zijn we als moderators verantwoordelijk voor de goede loop van dit forum, en zijn wij ook degenen die telkens de puinzooi kunnen opruimen. Het lijkt mij dan ook niet meer dan fair om onze eigen mening en ervaringen hierin zwaarder te laten wegen dan jouw gemis om duimpjes te kunnen geven in een paar topics.Retrospect schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:56:
Weinig constructief zo. Afdronk: de crew heeft het zo bepaald en zo blijft het.
Cunning linguist.
Dikke prima. Maar ga dan ook niet als crew de suggestie wekken dat er ruimte is voor een constructieve discussie. Die is er namelijk gewoon niet zoals we wederom hebben kunnen constateren.Bart ® schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Die mening mag je hebben. Vooralsnog zijn we als moderators verantwoordelijk voor de goede loop van dit forum, en zijn wij ook degenen die telkens de puinzooi kunnen opruimen. Het lijkt mij dan ook niet meer dan fair om onze eigen mening en ervaringen hierin zwaarder te laten wegen dan jouw gemis om duimpjes te kunnen geven in een paar topics.
Welk deel van 'jij geeft je mening, ik geef een reactie daarop, en jij reageert daar weer op' is volgens jou dan geen constructieve discussie? Of is het enkel een constructieve discussie voor je als jij je zin krijgt?Retrospect schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Dikke prima. Maar ga dan ook niet als crew de suggestie wekken dat er ruimte is voor een constructieve discussie. Die is er namelijk gewoon niet zoals we wederom hebben kunnen constateren.
Cunning linguist.
Er is zeker wel de ruimte om met ons het gesprek aan te gaan en een goede discussie te voeren. Vaak genoeg dat we aan de hand van zo'n discussie heroverwegen.Retrospect schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:08:
[...]
Dikke prima. Maar ga dan ook niet als crew de suggestie wekken dat er ruimte is voor een constructieve discussie. Die is er namelijk gewoon niet zoals we wederom hebben kunnen constateren.
Jij vraagt naar policy, maar lang niet alles is vastgelegd in iets van policy. Ten eerste omdat dat een boekwerk van heb ik jouw daar is wat ongelooflijk snel verouderd en dus een enorme werklast oplegt. En ik weet niet of je wel eens naar de FAQs hebt gekeken, maar die zijn soms nogal verouderd. Ik wil niet zeggen dat we spaarzaam zijn in documentatie, maar we schrijven liever niet meer dan nodig.
Daarnaast zorgt alles hard opschrijven er ook voor de de flexibiliteit er uit is. Het doel is om een goed lopend forum te hebben waar iedereen zijn ei kwijt kan. Als er mensen over de schreef gaan dan spreken we ze daar op aan. Als er systematisch dingen fout gaan, dan gaan wij kijken waar wij denken waar het vandaan komt en proberen we dat aan te pakken.
Duimpjes/henken/+1 zijn een mooi middel om de +1 posts te voorkomen of om makkelijk iets van waardering voor de inhoud of de kwaliteit aan te duiden. Er zijn echter ook momenten dat het voor rare situaties zorgt. Bij een condoleance topic zou ik het denk ik wel uit zetten. Ook zien we wel eens in verhitte discussies in MF, LA of GR wel dat bij een hoog aantal duimpjes er ineens rechten aan worden ontleend wat in principe niet het geval is. Maar zoals mijn moderators al hebben geprobeerd uit te leggen zijn er dus ook situaties waarin ze door sommige mensen worden gebruikt om een beetje te stoken, door trolls of offtopic berichten een duimpje te geven. Dat is dan ook de reden dat ze zijn uitgezet en daar sta ik achter, zeker omdat ik weet hoe licht ontvlambaar de console topics waren/zijn.
Maar in plaats van de discussie aan te gaan door te stellen dat het ondertussen wel wat rustiger is in de console topics, of te stellen dat we het prima eens opnieuw zouden kunnen proberen met duimpjes, ga je er zelf al met gestrekt been in en dat zet niet aan tot een constructieve discussie.
Nee. Een constructieve discussie is er een waarvan de uitkomst niet vooraf vaststaat. Dat was hier duidelijk wel het geval. Wat mij betreft is het hierbij ook gewoon afgerond. Een verspilling van tijd en energie.Bart ® schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:37:
[...]
Welk deel van 'jij geeft je mening, ik geef een reactie daarop, en jij reageert daar weer op' is volgens jou dan geen constructieve discussie? Of is het enkel een constructieve discussie voor je als jij je zin krijgt?
Ik sta oprecht open voor de discussie, zoals ik al eerder zei. Het lijkt er op dat je zelf niet wilt, en dat is prima. Even goede vrienden.Retrospect schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Nee. Een constructieve discussie is er een waarvan de uitkomst niet vooraf vaststaat. Dat was hier duidelijk wel het geval. Wat mij betreft is het hierbij ook gewoon afgerond. Een verspilling van tijd en energie.
Zo te zien staan jullie daar als mods niet hetzelfde in. En vervolgens afschuiven op de klant, de user...Gropah schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:24:
[...]
Ik sta oprecht open voor de discussie, zoals ik al eerder zei. Het lijkt er op dat je zelf niet wilt, en dat is prima. Even goede vrienden.
Laat idd maar lekker zitten. Even goede vrienden.
Wat betreft wanneer je wel of niet een duimpje moet geven... Ik ben geen mod en heb het dus niet voor het zeggen, maar in principe lijkt het mij dat je je gewoon aan de geldende regels van het forum moet houden. In de console topics staat bijvoorbeeld heel duidelijk 'geen versus discussie'. Ik zou zeggen, post dat dus niet, maar ga het ook niet liken als iemand anders het wel doet.
Ik heb het in ieder geval ook vaak genoeg mis zien gaan waarbij er inderdaad beschuldigingen rond vliegen dat zus en zo even al hun vriendjes uit 'het andere kamp' zijn gaan halen om duimpjes te geven of zo en dan lopen de gemoederen inderdaad hoog op. En ik ben zelf ook zeker niet heilig, ik weet dat je in zo'n situatie gewoon moet reporten en negeren, maar dat kan knap lastig zijn vooral als de mods nog geen tijd gehad hebben om in te grijpen en de discussie raast wel door. Wat dat betreft dus ook respect voor de mods om zo rustig te blijven en respectvol te antwoorden
ik zou het niet kunnen (was in deze discussie allang uit mijn slof geschoten denk ik)
Ik heb het in ieder geval ook vaak genoeg mis zien gaan waarbij er inderdaad beschuldigingen rond vliegen dat zus en zo even al hun vriendjes uit 'het andere kamp' zijn gaan halen om duimpjes te geven of zo en dan lopen de gemoederen inderdaad hoog op. En ik ben zelf ook zeker niet heilig, ik weet dat je in zo'n situatie gewoon moet reporten en negeren, maar dat kan knap lastig zijn vooral als de mods nog geen tijd gehad hebben om in te grijpen en de discussie raast wel door. Wat dat betreft dus ook respect voor de mods om zo rustig te blijven en respectvol te antwoorden

Gamertag: FinrazielNL
Is het al tijd voor een 'prijzen van games'-topic voor de ps5? Bij iedere game die discussie begint een beetje suf te worden.
We hebben het er wel over gehad als mods, maar we kwamen niet echt tot een consensus, vandaar een gebrek aan reactie naar jou418O2 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:03:
cc @Bart ®
of is dat weer te specifiek voor een eigen topic?

Maar waar het in feite op neerkomt, is dat een aantal van ons niet echt meerwaarde in zo'n topic ziet. Ik ben zelf bang dat het alleen in cirkels redeneren wordt dat de games te duur zijn, waarop gereageerd wordt door een ander dat de games het waard zijn. Want heel veel meer valt er ook weer niet over te zeggen. Dat wordt of heel vermoeiend, of het bloedt dood.
Aan de andere kant hebben we waarschijnlijk ook geen last van zo'n topic, dus waarom zouden we het verbieden?
Sowieso staat het je vrij om zo'n topic te openen, we zien wel hoe het loopt

Cunning linguist.
Nou het boeit mij vrij weinig, dus ik ga dat topic niet zelf openen, maar daarom stoor ik me er ook aan. Je ziet nu al dat er volgens mij al meerdere paginas aan gezeur staat, alleen al over ratchet and clank.
"Ik vind het geen 70 waard! Ik koop hem wel 2e hands!"
"vroeger was het 55! Dat zou ik er nog wel voor betalen!"
"Ik kocht in 1990 nes games voor 180 gulden!"
en ik denk dat je dit met elke game gaat krijgen, het was met Returnal ook al zo. Terwijl het ook nog eens allang bekend was dat de prijs omhoog ging
"Ik vind het geen 70 waard! Ik koop hem wel 2e hands!"
"vroeger was het 55! Dat zou ik er nog wel voor betalen!"
"Ik kocht in 1990 nes games voor 180 gulden!"
en ik denk dat je dit met elke game gaat krijgen, het was met Returnal ook al zo. Terwijl het ook nog eens allang bekend was dat de prijs omhoog ging
[Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2021 10:15]
Tja, dat is toch eigenlijk wel iets van alle tijden? Het is wat mij betreft net als met al het andere geklaag: iedereen mag wel een keer ventileren, helemaal prima en ook niet irritant. Blijft het gezeur doorgaan, dan wordt het wel irritant. En dan is het ook gewoon een topicreport waard. Dan kijken wij ernaar of het inderdaad de spuigaten uitloopt, en ondernemen we actie indien nodig. Om dan al die reacties naar een apart topic te verplaatsen, zie ik persoonlijk niet heel erg zitten, maar daar moet onze eindbaas @Gropah dan maar wat van vinden
.

Cunning linguist.
Ik denk dat Bart ® in "Feedback op moderatie binnen Spielerij" wel redelijk ons gevoel weergeeft.
Ik (en met mij anderen) vraag mij af wat voor discussie er uit voort komt en of dat wel echt een discussie zal zijn. We zullen zo'n topic dan ook niet zelf aanmaken, maar als iemand hier wel een discussie over wil voeren, dan kan die persoon zo'n topic alsnog starten.
Voor nu zullen we er op blijven letten en waar nodig ook in de topic warning melding vermelden dat dit soort discussies niet de bedoeling zijn als het regelmatig naar boven komt.
Ik (en met mij anderen) vraag mij af wat voor discussie er uit voort komt en of dat wel echt een discussie zal zijn. We zullen zo'n topic dan ook niet zelf aanmaken, maar als iemand hier wel een discussie over wil voeren, dan kan die persoon zo'n topic alsnog starten.
Voor nu zullen we er op blijven letten en waar nodig ook in de topic warning melding vermelden dat dit soort discussies niet de bedoeling zijn als het regelmatig naar boven komt.
ff een vraagje naar aanleiding van de post van @Timothy3000 hier.
Is hier "algemeen" beleid voor? Voor beide kanten is wat te zeggen maar zo'n discussie is vooral afleidend in dat topic zelf. Bij de films/series topics is doorgaans "als het oud is dan hoeven spoiler tags niet", dus als die lijn doorgetrokken zou worden is de vraag dan hoe nieuw ME nu is na uitkomen van de Legendary Edition
Is hier "algemeen" beleid voor? Voor beide kanten is wat te zeggen maar zo'n discussie is vooral afleidend in dat topic zelf. Bij de films/series topics is doorgaans "als het oud is dan hoeven spoiler tags niet", dus als die lijn doorgetrokken zou worden is de vraag dan hoe nieuw ME nu is na uitkomen van de Legendary Edition

Er is geen zwart-wit beleid voor, dat niet. Echter, we hebben het hier over een nieuw topic over een nieuw uitgebrachte editie van de gebundelde games. Iedereen snapt dat er een boel nieuwe spelers gaan zijn en willen bespreken. Spoilertags om spoilers in de verhaallijnen en plotwendingen lijkt me dan ook een kleine moeite...Bundin schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:40:
ff een vraagje naar aanleiding van de post van @Timothy3000 hier.
Om de discussie in het topic te voorkomen heb ik er een topicwaarschuwing in gezet.
[Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 26-05-2021 00:02]
En daar begint t gezeik al.
Moet ik nu serieus steeds switchen tussen beide topics? Wat een gedoe man. Gaat toch om exact het zelfde spel…
Ik heb de vraag gekregen Console en PC te splitsen zoals het in het verleden ook ging dus dat heb ik gedaan, sorry dat u dit vervelend vind. Je kan ook het topic volgen waarop je de game zelf haalt?Furrr schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:35:
[...]
En daar begint t gezeik al.
Moet ik nu serieus steeds switchen tussen beide topics? Wat een gedoe man. Gaat toch om exact het zelfde spel…

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Maar toen je vroeg naar een mening kreeg je volgens mij nog meer vragen om het zo te laten en niet te splitten... En U? 😅🤙🏽G_Dragon schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:17:
[...]
Ik heb de vraag gekregen Console en PC te splitsen zoals het in het verleden ook ging dus dat heb ik gedaan, sorry dat u dit vervelend vind. Je kan ook het topic volgen waarop je de game zelf haalt?
De laatste zin kan ik niets uit op maken bro.
Bij bijvoorbeeld Rust heb je een specifieke console versie en is hier en daar anders dan de PC versie. Daar is bij BF6 geen sprake van.
Maar goed, ben geen mod, maar als iets de boel vervuilt zijn het nutteloze split topics wel.
Verder zijn verreweg de meeste game topics gecombineerd, met een reden..
[Voor 11% gewijzigd door Furrr op 10-06-2021 13:27]
Ik snap wat je bedoeld over opslitsen, ik ben zelf ook geen modje want maak alleen de Topics als hobby. Ik zal beide topic's zo goed mogelijk proberen te onderhouden en te voorzien van informatie over beide platformenFurrr schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:23:
[...]
Maar toen je vroeg naar een mening nog meer vragen om het zo te laten volgens mij.. En U? 😅🤙🏽 De laatste zin kan ik niets uit op maken bro.
Bij bijvoorbeeld Rust heb je een specifieke console versie. Daar is hier geen sprake van.
Maar goed, ben geen mod, maar als iets de boel vervuilt zijn het nutteloze split topics wel.

Terugkomend op die laatste zin: Ik bedoel ermee dat als je de game voor Xbox haalt dat je dat Topic bijvoorbeeld volgt, waardoor je niet hoeft te switchen.
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”
Zinloze discussie dit. Topics worden al sinds jaar en dag gesplitst omdat een BF multi topic niet werkte.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hoevaak zie jij multi voor een topic staan?Help!!!! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:44:
Zinloze discussie dit. Topics worden al sinds jaar en dag gesplitst omdat een BF multi topic niet werkte.
Hoezo werkt dat dan niet? In Call of duty is er ook een multi topic en werkt imo perfect?Help!!!! schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:44:
Maak dan een pc specifiek topic met hard/software problemen waar console spelers niks aan hebben.
Maar qua gameplay is dit toch een identiek spel

Om hierbij deze discussie af te kappen: het is gebruikelijk bij Battlefield games er wel gesplitst wordt. Er zijn in de afgelopen jaren al een soort mini-communities en spelersgroepen ontstaan in de PC en Console topics en er zijn voldoende verschillen die besproken worden in beide topics.Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:51:
[...]
Hoezo werkt dat dan niet? In Call of duty is er ook een multi topic en werkt imo perfect?
Maak dan een pc specifiek topic met hard/software problemen waar console spelers niks aan hebben.
Maar qua gameplay is dit toch een identiek spel
Discussie af te kappen? Het wordt hoog tijd dat Tweakers wat meer naar de leden gaat luisteren!Geronimous schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 16:29:
[...]
Om hierbij deze discussie af te kappen: het is gebruikelijk bij Battlefield games er wel gesplitst wordt. Er zijn in de afgelopen jaren al een soort mini-communities en spelersgroepen ontstaan in de PC en Console topics en er zijn voldoende verschillen die besproken worden in beide topics.
[Voor 16% gewijzigd door Furrr op 10-06-2021 17:22]
Goed, aangezien je er wat meer in de diepte over wilt hebben heb ik de hele discussie naar het feedback topic verplaatst. Deze discussie is daar offtopic.Furrr schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:14:
[...]
Discussie af te kappen? Het wordt hoog tijd dat Tweakers wat meer naar de leden gaat luisteren!
Ik heb de reden voor de splitsing al uitgelegd. Als ik ergens duidelijker kan zijn hoor ik dat graag. Ik zie verder het probleem niet zo: je kiest voor het topic van je platform naar keuze en bespreekt daar alles wat je wilt over Battlefield. In het verleden zijn er veel irritaties geweest tussen PC en console spelers, en dat was eenvoudig opgelost.
Dus met "naar de leden luisteren" bedoel je enkel jouw straatje? En als we niet precies doen wat jij wilt, dan luisteren we niet? Dat vind ik wel erg kort door de bocht. Discussie is hier prima mogelijk.
[Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 10-06-2021 17:29]
Er is gewoon geen discussie zoals je zelf zegt kap je het meteen af en nu verplaats je alles. Beetje jammer aangezien er meerdere zijn die net een multi topic willen.
Niets aan toe te voegen. Je(@mod) richt je nu met name op mij, maar als je wat beter je mod taken zou uitvoeren had je een objectiever beeld gehad.Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:47:
Er is gewoon geen discussie zoals je zelf zegt kap je het meteen af en nu verplaats je alles. Beetje jammer aangezien er meerdere zijn die net een multi topic willen.
Tja, als je het alleen maar gaat gooien op "doe je werk beter" en "man man man wat sneu" houdt het voor mij snel op.Furrr schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:48:
[...]
Niets aan toe te voegen. Je(@mod) richt je nu met name op mij, maar als je wat beter je mod taken zou uitvoeren had je een objectiever beeld gehad.
Dat er sommigen een multi-topic willen was duidelijk, maar ik heb nog altijd geen argumenten gezien waarom dat beter is. Zoals gezegd, JUIST om erover te discussieren heb ik de berichten verplaatst. Het is niet wenselijk om daar uitgebreid op in te gaan in het topic zelf, laat het daar lekker over Battlefield gaan.Chelseamarre123 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:47:
Verder: ja, de splitsing is wat sneller dan gebruikelijk (normaal splitsen we rond de launch van de game), maar ik kan me geen bezwarende argumenten verzinnen waarom nu al splitsen een enorm probleem is.
En ten tweede, ja, soms drukken we als mods iets door omdat we net iets beter de ervaring hebben in wat wel en wat niet werkt in zulke topics. Een splitsing was er hoe dan ook gekomen. Ervaring in het verleden heeft ons allang geleerd dat er een groter deel gebruikers is die een topicsplitsing willen dan die dan niet willen, en als dat een betere sfeer oplevert in de topics, dan wegen wat ons betreft de voordelen op tegen de nadelen.
Daar begon het zeker niet mee. Wederom, jij begint met stelligheid te verkondigen dat het allemaal maar van mij moet, ik stel op basis van je conclusie dat je dan beter je taak moet verrichten zodat er een meer objectief beeld ontstaat.
Volgens mij waren er meer voor een multi topic dan tegen. Volgens mij is dat met name de toon ook.
Volgens mij waren er meer voor een multi topic dan tegen. Volgens mij is dat met name de toon ook.
Kan er eens een mod serieus naar het Series X|S topic kijken ?
Wordt weer flink vervuild met allerlei denigrerende, nutteloze en uitlokkende gifjes die de sfeer echt niet bevorderen.
Heb meermaals melding gemaakt en aan de groene handjes te zien wordt er wel degelijk naar gekeken, maar de gifjes blijven gewoon staan.
Dank.
Wordt weer flink vervuild met allerlei denigrerende, nutteloze en uitlokkende gifjes die de sfeer echt niet bevorderen.
Heb meermaals melding gemaakt en aan de groene handjes te zien wordt er wel degelijk naar gekeken, maar de gifjes blijven gewoon staan.
Dank.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ja, dat betekent dus dat ik die gifjes niet trollerig vindt. Dat je een TR indient wilt niet zeggen dat wij vinden dat er ook op ingegrepen moet worden...justifire schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:55:
Dank.
Lama
[Voor 98% gewijzigd door v8power67 op 14-06-2021 23:09]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dus je probeert iemand een hak te zetten met een bijdehante post en dan ga je nu hier over de reactie lopen klagen?justifire schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:55:
Dank.
Aah de club is weer compleet 
Nou goed, ik heb het maar even aangegeven.
Fijn dat er naar gekeken is.
Dank.

Dank.
[Voor 3% gewijzigd door justifire op 15-06-2021 06:58]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Kenny_026 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Dus je probeert iemand een hak te zetten met een bijdehante post en dan ga je nu hier over de reactie lopen klagen?
Wat geeft jullie het idee dat dit soort reacties in dit topic horen? Of überhaupt iets toevoegen? Op welke manier maakt dit de sfeer op het forum beter? Retorische vragen overigens. Maar het topic heet niet voor niets 'feedback op moderatie', en niet 'feedback op users'.
[Voor 13% gewijzigd door Bart ® op 15-06-2021 07:45]
Cunning linguist.
Fijn dat je je reactie aangepast hebt, dankjewel.
Cunning linguist.
Ook voor jou: dat eerste zinnetje wordt het niet beter van. Verder prima dat je hier een melding hebt gemaakt, daar zijn we voorjustifire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 06:57:
Aah de club is weer compleet
Dank.

Cunning linguist.
Bart ® schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:50:
[...]
Ook voor jou: dat eerste zinnetje wordt het niet beter van. Verder prima dat je hier een melding hebt gemaakt, daar zijn we voor. Dus geen dank!

Vraag me ook af of (offtopic) gifjes niet beter verboden kunnen worden op het forum.
Wat hebben reacties als deze nou voor nut, behalve dan om iemand te kakken te zetten.
Antwoord dan gewoon met woorden ipv zo'n kinderachtig plaatje.
My2Cents.
Er zijn ook genoeg plaatjes/gifjes die wel wat toevoegen of grappig zijn. Om voor de negatieve kant gelijk maar alles te verbieden, gaat wel erg ver. Laten we ook proberen elkaar niet te veel regeltjes op te leggen, daar hebben we er in het echte leven al genoeg vanjustifire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:38:
[...]
![]()
Vraag me ook af of (offtopic) gifjes niet beter verboden kunnen worden op het forum.
Wat hebben reacties als deze nou voor nut, behalve dan om iemand te kakken te zetten.
My2Cents.

Sowieso is het lastig, want het blijft een grijs gebied. Wat de een grappig vindt, vindt een ander vervelend. Ik zie dan ook geen betere optie dan een TR maken als je je ergens aan stoort. Dan kijken we er objectief naar, en nemen we actie indien nodig. Het is misschien wat meer werk dan alle gifjes zomaar verbieden, maar het houdt het forum wel veelzijdiger en spontaner, imo.
Cunning linguist.
Je kunt dit voorbeeld zien als iemand te kakken zetten, je kunt het ook zien als wow, good catch.justifire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:38:
[...]
![]()
My2Cents.
Het is ook maar net hoe je er zelf invulling in wilt geven, soms is het leuk soms wat minder maar de keus om je er aan te storen is aan jezelf.
The only way to get smarter, is by playing a smarter opponent || Twitch
Serieus iemand te kakken te zetten ?justifire schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:38:
[...]
![]()
My2Cents.
Zo is het absoluut niet bedoeld. Als je goed kijkt is het gifje bedoeld van weer wat geleerd, of je hebt gelijk, soort eye opener. Als jij dit ziet als iemand te kakken zetten dan tja dat is dan toch echt jouw probleem. Beetje humor kan geen kwaad toch ?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Laten we het erop houden dat het op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden. Als het dan verkeerd geïnterpreteerd wordt, ligt dat echt niet alleen aan de ontvanger; de zender had ook duidelijker kunnen zijn. Niet altijd een drama he. Maar wel gewoon de realiteit, zeker op internet waar we non-verbale communicatie moeten missen. Dus houd gewoon rekening met elkaar
.

[Voor 5% gewijzigd door Bart ® op 15-06-2021 12:49]
Cunning linguist.
Laat maar 

[Voor 97% gewijzigd door poor Leno op 15-06-2021 13:35]
Doe dat ff lekker niet
[Voor 91% gewijzigd door BM op 15-06-2021 13:56]
Ik reageerde op Poor Leno, als iedereen blijft posten en meteen zijn bericht verwijderd...* knip *
Post dan gewoon niet.
Post dan gewoon niet.
[Voor 15% gewijzigd door Geronimous op 15-06-2021 22:19]
Ik denk dat we het hier voor nu bij moeten laten.
We hebben de vraag om moderatie op basis van TRs in de console topics meegekregen. Verdere discussie op deze manier gaat niet leuk worden, voor niemand niet.
We hebben de vraag om moderatie op basis van TRs in de console topics meegekregen. Verdere discussie op deze manier gaat niet leuk worden, voor niemand niet.
Omdat er op een hele schijnheilige manier opgeroepen wordt tot moderatie en daar mag best tegengas tegen gegeven worden.Bart ® schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 07:45:
[...]
[...]
Wat geeft jullie het idee dat dit soort reacties in dit topic horen? Of überhaupt iets toevoegen? Op welke manier maakt dit de sfeer op het forum beter? Retorische vragen overigens. Maar het topic heet niet voor niets 'feedback op moderatie', en niet 'feedback op users'.
Maar het zwalkt ook weer alle kanten op. In het PS5 topic was er een prima volwassen discussie over game streaming diensten waarbij ook gamepass ter sprake kwam. Dat wordt de nek omgedraaid omdat er melding gedaan wordt en iedereen wordt de mond gesnoerd en verwezen naar het Gamepass topic. Maar o wee als we daar het woordje Sony in de mond nemen.
De laatste keer dat ik het checkte, waren het niet de users die over moderatie gaan, maar de moderators. Dus laat dat tegengas geven ook maar aan ons over, daar hebben we jouw hulp niet bij nodig.Kenny_026 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:40:
[...]
Omdat er op een hele schijnheilige manier opgeroepen wordt tot moderatie en daar mag best tegengas tegen gegeven worden.
Cunning linguist.
En zo kun je het altijd wel plat slaan..Bart ® schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:46:
[...]
De laatste keer dat ik het checkte, waren het niet de users die over moderatie gaan, maar de moderators. Dus laat dat tegengas geven ook maar aan ons over, daar hebben we jouw hulp niet bij nodig.
Het is allemaal niet zo moeilijk, een aantal hier vinden het gewoon leuk om te rellen in de topic's van het ander kamp, ik ben bewust wat afstand gaan nemen, maar zie keer op keer mensen over de grens lopen of er zelfs over heen te gaan.
Weer een kerel, en zoek door je berichten niet steeds de confrontatie op, Ligt je hart in het blauwe kamp, ga dan lekker en constructief mee posten in de topics die over dit ecosysteem gaan. Toch meer een groen hart? blijf dan lekker binnen dit ecosysteem.
Je kan schijnheilig blijven doen, maar we weten echt allemaal wel wie zich hier voor aangesproken dient te voelen. Wees een kerel en doe gewoon op een gezellig manier mee i.p.v. keer op keer de mod's aan het werk te zetten.
Normaal doen, zo bijzonder is dat niet
Weer een kerel, en zoek door je berichten niet steeds de confrontatie op, Ligt je hart in het blauwe kamp, ga dan lekker en constructief mee posten in de topics die over dit ecosysteem gaan. Toch meer een groen hart? blijf dan lekker binnen dit ecosysteem.
Je kan schijnheilig blijven doen, maar we weten echt allemaal wel wie zich hier voor aangesproken dient te voelen. Wees een kerel en doe gewoon op een gezellig manier mee i.p.v. keer op keer de mod's aan het werk te zetten.
Cogitationis poenam nemo patitur
Een groot deel van de vaste kern is vertrokken. Een groep die door de moderators gezien werden als “probleemgevallen”. Als ik dan zelf mee lees en zie dat er al die tijd nog steeds op dezelfde manier ingegrepen moet worden, nog steeds het zelfde geouwehoer, is er dan niets wat oproept dat er wellicht iets mis is met de moderatie en de cultuur die ontstaan is?
Tweakers is een communitie en die moet het samen met moderators en communitie members doen maar de manier waarop gemodereerd wordt slaat vaak helemaal nergens op. Ik heb dit net als anderen al vaker aangegeven maar discussie of een gesprek hierover is niet mogelijk.
Een scheidsrechter die zich 100% beroept op de regels fluit ook een wedstrijd kapot. Regelmatig vergelijkbaar hier op Tweakers.
Tweakers is een communitie en die moet het samen met moderators en communitie members doen maar de manier waarop gemodereerd wordt slaat vaak helemaal nergens op. Ik heb dit net als anderen al vaker aangegeven maar discussie of een gesprek hierover is niet mogelijk.
Een scheidsrechter die zich 100% beroept op de regels fluit ook een wedstrijd kapot. Regelmatig vergelijkbaar hier op Tweakers.
Volgens mij is het al maanden al dan niet bijna een half jaar zo dat er meer Xbox fans in de PS5 topic zijn te vinden, dan andersom.Bullet NL schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:10:
Het is allemaal niet zo moeilijk, een aantal hier vinden het gewoon leuk om te rellen in de topic's van het ander kamp, ik ben bewust wat afstand gaan nemen, maar zie keer op keer mensen over de grens lopen of er zelfs over heen te gaan.
Ook wel begrijpelijk natuurlijk