Toon posts:

Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-03 14:11
Na 2 weblog posts en ruim 200 reacties heb ik besloten er toch maar een topic voor aan te maken :)

De hele korte samenvatting:
Ik had wat tijd over en wilde mezelf testen door te kijken of ik met wat simpel HTML en JavaScript een spelletje kon schrijven. Niets geen fancy graphics, maar een simpele clickergame. Ik heb op mijn werk eigenlijk niets te maken met HTML of JavaScript, dus het ligt een klein beetje buiten mijn kennisgebied zullen we maar zeggen.. Maar goed, de aanhouder wint en uiteindelijk had ik iets wat soort van toonbaar was.. of nouja, toonbaar niet echt, maar werkbaar wel :P.

Dat ging ongeveer zo:
Ik doe in mijn dagelijkse werk zo goed als niets (meer) met programmeren of scripting. Toen ik daar alsnog weer mee in aanraking kwam leek het me leuk om eens te kijken hoe ver ik zou komen als ik een clicker spelletje zou willen schrijven..

Met eigenlijk 0 javascript kennis en een klein beetje oude html ervaring ben ik aan de slag gegaan en heb ik wat uurtjes gespendeerd om mijn weg te vinden in javascript en om iets in elkaar te zetten wat ook nog een klein beetje begrijpelijk is..
Het resultaat is een browser spelletje dat uit niet veel meer bestaat dan wat knoppen, tekstblokken en wat tellers ;).

Voor iemand uit dit vakgebied zal het ongetwijfeld rommel zijn (zeker voor de grafisch ontwerpers en interface experts ;)), maar ik ben toch nog best wel trots op hoe ver ik gekomen ben zonder al te veel voorkennis :)

Als je het wil proberen vind je het spelletje hier:

https://clickfarm.nl

Het doel: Zo veel mogelijk automatiseren en geld verdienen

Opmerkingen:
  • Het spel gaat niet verder dan de pastafabriek
  • Het is niet geschikt voor gebruik op een telefoon (het werkt wel, maar erg onoverzichtelijk)
  • Er zitten ongetwijfeld een aantal foutjes in..
  • Zoals: als de olie op is stoppen je energiecentrales, pomp dan even met de hand wat olie op om ze weer te starten
Ik heb geen idee of ik er nog veel tijd in ga steken, maar feedback is altijd welkom :)
120 reacties verder kwamen we aan bij de volgende versie:
Allereerst mijn excuses voor alle verloren vrije tijd ;)

Ik ben enorm verrast door alle positieve reacties die jullie hebben achter gelaten, ik had niet verwacht dat er 125 reacties zouden komen op een klein spelletje dat ik in mijn vrije tijd eigenlijk om de uitdaging van het scripten geschreven heb :).

Veel van de feedback heb ik zo goed als direct in het spel kunnen verwerken, zeker alle hulp rondom het probleem met de windmolencontrollers was erg behulpzaam. Bovendien hebben jullie mij er van overtuigd om nog even wat meer tijd in het spel te steken en wat uitbereidingen te maken. Ik heb inmiddels ook nog wel wat ideeën opgedaan voor wat vervolglevels.

Naar de interface wordt nog gekeken, en gezien die ook zeker wel wat verduidelijking behoeft zal dat niet in een paar dagen veranderd zijn. Wel heb ik een aantal zaken in de vorige update aangepast (zoals ook al aangegeven in de comments op de vorige post):
  • Definitief windmolencontrollers gerepareerd
  • Bedragen worden nu overal als bedragen weergegeven
  • Andere aantallen zijn van punten en komma's voorzien
  • Windmolencontrollers kunnen nu verkocht worden
  • Pasta kan nu verkocht worden!
  • Pasta is wel een level doorgeschoven naar lvl 7
  • Als je windmolencontrollers gebruikt kan je de niet geautomatiseerde windmolens nu ook goed gebruiken
  • De opbrengst van de windmolens wordt per seconde opgeboekt en niet meer volledig aan het einde
  • Energiecentrales zijn goedkoper
  • Een aantal opmaak dingen en meldingen als je iets wil doen wat niet kan
  • En vast wat dingen die ik vergeten ben
Dat was dus de update van vorige week donderdag.

Daarna heb ik nog wat tijd gestoken in de update die ik later vanavond online zal zetten. Je bestaande progress blijft bestaan, maar door wat level wijzigingen kan het zijn dat je eerst een level verder moet komen voordat je alles weer ziet. Verder heb ik de vorige keer al de energiecentrale prijs aangepast, echter, als je er daar al een hoop van hebt zal de volgende nog steeds erg duur zijn, de curve is alleen wat minder stijl nu.. Dat merk je vooral als je opnieuw begint.

De wijzigingen in de update van vanavond:
  • Windmolen controllers pakken niet alle stroom in 1x, maar in 1 tikken van 10%
  • Bloem uit de geautomatiseerde windmolens wordt in 10 tikken van 10% geleverd en dus niet meer in 1x
  • Graan is onveranderd gebleven en wordt in 1 bulk geleverd wanneer de oogst klaar is.
  • Het recept voor pasta is veranderd, voor 1 doos heb je nu 100kg bloem en 1000 eieren nodig.
  • Gezien die eieren ergens vandaan moeten komen kan je een kippenboerderij bouwen
  • Een kippenboerderij kan 1000 kippen huisvesten en 100.000 eieren bewaren
  • Je kan extra eieropslag bouwen
  • Kippen hebben graan nodig.. Zonder graan gaan ze dood.. baaad gamer..
  • Een boerderij kan een veilige voorraad van 1000kg voer opslaan (graan)
  • Als graan van het veld gehaald wordt zal eerst de voorraad bij de kippenboerderijen aangevuld worden
  • Mocht je boerderij toch te weinig graan hebben voor het voeden van de kippen kijken we eerst even of er nog wat in de graansilo te halen is..
  • De pastafabriek is een level doorgeschoven (lvl 7)
  • De kippenboerderij krijg je op lvl 6
Het gat tussen level 6 en 7 is misschien net te groot waardoor de overbrugging even duurt.. Verder ben ik de balans van de kippenboerderij nog wel wat aan het afstellen op de testomgeving, dus mogelijk veranderd daar nog wel wat de komende dagen.

Ik heb ook vast nog wel wat vergeten te vermelden, maar in hoofdlijnen zijn dit de wijzigingen :).

Verder ben ik nog op zoek naar een naam voor het spel, als je suggesties hebt kan je met het beste even een dm sturen. :) Zodra ik een naam heb zal ik een forumpost aanmaken!

En tot slot, nogmaals bedankt voor alle reacties, en ik zie de bug reports en vragen hier onder wel weer verschijnen :)

Owja, mocht je geen idee hebben waar dit over gaat.. https://clickfarm.nl
Dat was ongeveer een week geleden.. We zijn weer 100 reacties verder en ik heb weer wat vrije tijd gespendeerd aan het schrijven van een update.

In hoofdlijnen zijn het vooral bugfixes aan de hand van alle reacties, er zullen ongetwijfeld nog meer fouten in zitten, maar die hoor ik dan graag verschijnen :). De grote wijzigingen staan hier onder puntsgewijs.
  • Om te voorkomen dat je eigenlijk alleen maar graan hoeft te maken voor het "winnen" van het spel is graan na lvl 3 aanzienlijk minder waard
  • Bloem is daarintegen aardig wat meer waard vanaf level 3
  • Je kan vanaf level 7 een salescomputer kopen om automatisch olie en bloem te verkopen
  • Kippen en pasta hebben nog steeds geen goed doel, maar daar wordt aan gewerkt
  • Vanaf level 8 kan je beginnen aan de onderzoeken voor mijnbouw
  • Vanaf de volgende grote update komt mijnbouw daadwerkelijk beschikbaar
  • Ik heb een naam voor het spel gevonden!
Dat laatste punt brengt me bij een verandering voor de mensen die het spel eerder al volgden via mijn tweakblog. Je kan het spel nog steeds benaderen via game.hotellan.nl maar eigenlijk is het spel nu verplaatst naar https://clickfarm.nl. Echter, je voortgang wordt niet meegenomen, dus als je op de oude site gestart bent kan je daar beter doorspelen.

Een naam die niet direct de beste beelden op zal roepen, maar hij was nog beschikbaar en net zoals het spel zou ik de naam niet al te serieus nemen :).

Ik ben benieuwd wat iedereen er van vind en ik zie de bugs wel verschijnen :P

UPDATES (enkel de gebundelde updates):

08-02:
  • Pasta fabrieken uit de piek energie verbruik weergave gehaald
  • Probleem met farmrobots en het niet automatisch weghalen van de handmatige "bewerk velden" knop als je ieder 10e veld koopt is opgelost.
  • Graan onderzoek levert nu met iedere ronde minder rendement op
  • Graan onderzoek heeft levels gekregen, die zijn nu ook zichtbaar (klopt alleen voor nieuwe spelers of na een reset)
  • Je kan nu veilig refreshen tijdens de research van veredeling van graan (voortgang wordt bewaard)
  • Olieprijs kan nu daadwerkelijk 20 euro worden
  • De sales computers verkopen nu nog maar 1x per 5 seconden, vlak voor de prijs veranderd, dit verkleint de kans op problemen met olie (nog niet volledig uitgesloten helaas)
  • Dat de salescomputer de bloem voor 1000* teveel verkoopt zou niet meer voor moeten kunnen komen
13-02:
  • Exporteren voortgang via menu mogelijk gemaakt
  • Olieproductie en energie productie netter gemaakt (er wordt geen olie gepompt als de voorraad al vol is, energieverbruik is nauwkeuriger)
  • Weergave van graan onderzoek is iets verduidelijkt
  • Kans op stilvallen oliepompen door gebrek aan olie voor het maken van de benodigde energie is kleiner
  • Negatieve olievoorraad is nu echt niet meer mogelijk
  • Diverse kleine code aanpassingen
  • Volgorde laden graan en kippen aangepast om het incidenteel vermoorden van kippen te voorkomen
15-02:
  • Betere verwerking graan voor kippenboerderijen
  • Meer graanvooraad op kippenboerderijen
  • Voorraadbalk eieren toegevoegd in kippenboerderij blok
  • Mining research robuster gemaakt (heeft wel nog issue's)
  • Paypal donatie mogelijkheid toegevoegd (naast bunq, ideal enz.)
  • Savegame export ook mobile ready en duidelijker gemaakt
  • Savegame import toegevoegd aan het menu (nu ook gemakkelijk cross-device)
  • Wat overbodige code opgeruimd
  • Kleine fix voor de windmolencontrollers
  • Nog meer mining research fixes
27-02:
  • Berekening maken pasta aangepast
  • Het spel kan nu gepauzeerd worden (via game opties)
  • Graan en bloem silo's zijn nu goedkoper
  • Olietanks worden steeds duurder
  • Verhouding tussen de verschillende levels (drempels voor volgend level) is aangepast
  • Onderzoek mijnbouw gefixt
  • Prospecting beschikbaar gesteld
  • Steenkoolmijnen mogelijk gemaakt
  • Steenkool energiecentrale mogelijk gemaakt
  • Om te voorkomen dat je vast komt te zitten kan je steenkool ook kopen
  • Ijzer, Koper, Uranium, Goud en Diamant zijn nog niet beschikbaar :)
  • Indeling van interface is iets aangepast
  • Eieren worden nu in een balk bj de kippenboerderij weergegeven
  • Als je niet genoeg energie hebt voor het maken van pasta krijg je nu de juiste melding
  • Zaken die per 5 ticks en zaken die per 1 tick gaan werken nu in 1 loop, dit voorkomt wat kleine foutjes / rariteiten
  • Voor nu is de steenkool prijs nog fixed op 5k per ton
  • Steenkool kan nog wel wat beter verwerkt worden in de interface maar dat pak ik nog op
  • En talloze kleine fixes :)
Hoe werkt mining?

Als je de drie onderzoeken gedaan hebt kan je gaan prospecten, dit kost aardig wat geld, maar duurt niet al te lang. Als je een type mijn vind dat al beschikbaar is (alleen steenkool op dit moment) kan je de mijn ook daadwerkelijk bouwen.

Mijnen kosten aardig wat energie, maar in het geval van steenkool (en later uranium) kan je de gedelfde resources ook weer gebruiken voor het maken van nog meer energie :). In het geval van steenkool kan je klem komen te zitten als je niet genoeg steenkool meer hebt voor het opwekken van energie kan je bij een te grote afhankelijkheid van steenkool zonder stroom komen te zitten. Om die reden kan je tegen een hoge prijs alsnog handmatig steenkool bijkopen, maar wel maar een beperkte hoeveelheid (max 5% van je steenkoolopslagcapaciteit). Dit zou je alleen doen als je verder echt klem zit.

07-03:
  • Kleine stapjes gezet naar het online opslaan van je voortgang
  • IJzermijnen actief gemaakt
  • IJzererts als resource beschikbaar en verkoopbaar gemaakt
  • Staalproductie (hoogovens) gemaakt
  • Staal als resource beschikbaar en verkoopbaar gemaakt
  • Werking steenkool verbeterd
  • Steenkool aanzienlijk goedkoper gemaakt (50 euro per ton)
  • Onder game-opties vind je nu een mogelijkheid om een verkoopmenu te openen om snel alle prijzen van je resources te zien en ze gemakkelijk te kunnen verkopen
  • Alle alerts zijn vervangen door overlay popups
  • Deze overlays komen niet naar voren bij automatische productie
  • Steenkool en IJzererts worden niet meer automatisch verkocht bij overproductie.. De productie wordt simpelweg verlaagd.
  • Je kan mensen in dienst nemen die pasta voor je maken :) deze mensen hoeven hier alleen maar pasta voor terug (en eenmalig een miljoen)
  • De laatste 5 verkopen zijn nu zichtbaar in het stats overzicht
  • Talloze kleine aanpassingen in de code om het een en ander te optimaliseren
  • Verder overgestapt op een centrale timer / loop (nog niet helemaal af)
  • Eerste stappen gezet om resource prijzen helemaal centraal (op de server) te bepalen, als dat lukt kan ik kijken of het verkopen van resources impact kan hebben op de prijzen bij andere spelers
  • Prijzen ijzer en steenkoolmijnen zijn aangepast
16-03 Toevoeging backend voor savegames
Voor nu doet de backend niet veel meer dan het centraal bijhouden van de voortgang van alle spelers (daar kan ik dan later weer stats van maken). Voor iedere speler wordt automatisch onderwater een online ID aangemaakt. Iedere minuut wordt je voortgang naar de backend gestuurd. In het menu heb je dan nu 3 opties:

Exporteer game ID
Gebruik deze code als je van systeem wil wisselen. Nadat je deze optie gebruikt hebt wordt je huidige sessie gereset, dus zorg dat je die code kopieert!

Exporteer save ID
Deze optie maakt een save voor specifiek dit moment. Je kan deze ID ook met andere uitwisselen, wanneer je een import van deze code doet wordt er een nieuw online ID aangemaakt waar je op verder gaat. Als je dan een fout maakt kan je altijd nog terug naar dit save ID :).

Importeer game / save ID
Spreekt voor zich :)

Nu dit achter de rug is (het schijven van een php connector en een node.js backend) kan ik weer verder met nieuwe content :). Een reload van de pagina zou de nieuwe functionaliteit moeten activeren.

24-03 Gewijzigde backend, kunststof en salescomputer pasta
Ik heb eerder deze week de backend weer omgegooid, deze is nu een stuk betrouwbaarder voor het opnieuw ophalen van savegames. Ik heb nu ook een beter beeld van hoeveel mensen de game tegelijk aan het spelen zijn :).

Verder in deze update:
  • Je kan nu een salescomputer gebruiken voor het automatisch verkopen van pasta
  • Er is een resource bij gekomen, kunststof
  • Je kan kunststof maken van olie
  • Kunststoffabrieken zijn te automatiseren met medewerkers die pasta eten
  • Wat kleine fixes
09-05 Kernenergie!
Deze update heeft even op zich laten wachten door een bijzonder drukke tijd op het werk en het mooie weer ;). De focus ligt op kernenergie en alles wat daarbij komt kijken.
  • optimalisatie savegames
  • level 10 en 11
  • Grotere olietanks mogelijk gemaakt
  • V2 oliepompen toegevoegd
  • Bestaande oliepompen upgraden
  • Automatisch verkopen pasta
  • Uranium mijnen geactiveerd
  • splijtstofstavenproductie toegevoegd
  • Kerncentrale toegevoegd
  • Kernreactoren toegevoegd
  • Kernafval toegevoegd
  • Verkopen mijnen mogelijk gemaakt (daar waar dat niet al was)
  • Meer zaken verkoopbaar gemaakt
  • Voorbereiding centrale registratie verkopen resources

[Voor 62% gewijzigd door Neo_TGP op 09-05-2018 21:36. Reden: updates]

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-03 13:51
Lekker bezig!

Blijft game.hotellan.nl voorlopig up? Want daar heb ik nu mijn progressie, zit alweer op lvl8.

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-03 20:55

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Net voor het eerst geprobeerd, maar is wel leuk om te doen.

Koffie werkt echt!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:37
leuke game, vorige week even gespeeld, maar ik kon vooral al het geld verdienen met bloem. De rest kostte meer dan het opleverde of ging te traag.

Dus de balans mist nog wat. Maar er zit zeker potentie in! ben erg benieuwd naar de voortgang!

• Neo_TGP
Jape schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:56:
Lekker bezig!

Blijft game.hotellan.nl voorlopig up? Want daar heb ik nu mijn progressie, zit alweer op lvl8.
Het kost mij geen moeite om die ook te laten draaien. Als ik een keer echt tijd over heb kan ik wel wat maken voor het migreren van de voortgang, maar dat heeft niet echt hoge prio wat mij betreft.

• traibergen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-12-2022
Leuk spel en goed bezig!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-03 13:51
Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:32:
[...]

Het kost mij geen moeite om die ook te laten draaien. Als ik een keer echt tijd over heb kan ik wel wat maken voor het migreren van de voortgang, maar dat heeft niet echt hoge prio wat mij betreft.
Heel graag dan! Ik snap dat je daar geen prio aan geeft, verbeteren van het spel is denk ik ook veel leuker!

Ik speel nu ook weer de paperclips game (van decisionproblem), die is wel heel tof (en ook wel een stuk verder doorontwikkeld). Jouw spel maakt ook echt mooie stappen, ga zo door :)

• Marc2984
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03 21:32
Volgens mij zit er een foutje in de computerverkoop van bloem, de opbrengst hiervan lijkt een factor 1000 hoger dan de bedoeling.

• Neo_TGP
Marc2984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:12:
Volgens mij zit er een foutje in de computerverkoop van bloem, de opbrengst hiervan lijkt een factor 1000 hoger dan de bedoeling.
oeps...

En opgelost :)

• Euripides
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-03 21:12
En weer een update, gaat vlot zo!! :)

Meteen al maar wat melden zeker (geen idee of het uitmaakt maar ik speel via game.hotellan.nl; zit op level 9):
- Indien ik op implementeer extra CPU klik voor automatisch verkopen resources gebeurt er niets
- Onderzoek mijnbouw kan ik niet starten of ik nu een graanonderzoek heb lopen of niet
-

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Is het bewust gedaan dat je zelf de farmrobots moet terugrekenen van het piekverbruik naar verbruik per tick om het te kunnen vergelijken met de energie opbrengst?

Inmiddels al meer dan anderhalf uur aan gespendeerd, heerlijk dat soggen...

• Neo_TGP
Euripides schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:29:
En weer een update, gaat vlot zo!! :)

Meteen al maar wat melden zeker (geen idee of het uitmaakt maar ik speel via game.hotellan.nl; zit op level 9):
- Indien ik op implementeer extra CPU klik voor automatisch verkopen resources gebeurt er niets
- Onderzoek mijnbouw kan ik niet starten of ik nu een graanonderzoek heb lopen of niet
-
Als je een CPU hebt toegevoegd zou het 1e vinkje (olie) moeten werken en moet je de slider kunnen gebruiken.

Het mijnbouw onderzoek, gebeurt er niets als je op de knop drukt of kan je ook niet op de knop drukken (lichtblauw / inactief?)

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-03 11:00
Top idee die CPU verkopers, Ik had hete ook al eens aangegeven.

Alleen heb ik wel het idee dat er bij verkoop met door de CPU de prijs vooral in het voordeel van mij is. Ik heb het idee dat er in de bloem verkopen een rekenfout zit als het door de CPU wordt verkocht. Verdiende net 40 miljoen met bloem verkopen. Terwijl ik maar een een silo heb met max 400k. Ik kreeg daar bij een top prijs nooit meer dan een paar ton voor.
Niet dat ik klaag hoor. Ik ga ineens hard met levels omhoog zo ;

Met andere woorden. Ik heb eigenlijk niets gezegd, maar op dit moment verdien ik nog bakken met geld met de CPU bloem verkoper :)
PS. Tijd van reactie is ook het moment dat ik nog steeds veel verdien met bloem verkopen.

94 miljoen voor 400k bloem verkopen. Ben wel benieuwd tegen welke prijs dan.

Heb 2 CPUs draaien, misschien dat ze het allebei verkopen

Ik vlieg zo in no-time door level 10 heen. Toen straks nog halverwege de weg naar level 10. Nu met deze feature(bug?) binnen 20 minuten bijna alweer level 11 _/-\o_

[Voor 8% gewijzigd door Xeodopel op 06-02-2018 21:41]

• Neo_TGP
Xeodopel schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:38:
Top idee die CPU verkopers, Ik had hete ook al eens aangegeven.

Alleen heb ik wel het idee dat er bij verkoop met door de CPU de prijs vooral in het voordeel van mij is. Ik heb het idee dat er in de bloem verkopen een rekenfout zit als het door de CPU wordt verkocht. Verdiende net 40 miljoen met bloem verkopen. Terwijl ik maar een een silo heb met max 400k. Ik kreeg daar bij een top prijs nooit meer dan een paar ton voor.
Niet dat ik klaag hoor. Ik ga ineens hard met levels omhoog zo ;

Met andere woorden. Ik heb eigenlijk niets gezegd, maar op dit moment verdien ik nog bakken met geld met de CPU bloem verkoper :)
PS. Tijd van reactie is ook het moment dat ik nog steeds veel verdien met bloem verkopen.

94 miljoen voor 400k bloem verkopen. Ben wel benieuwd tegen welke prijs dan.

Heb 2 CPUs draaien, misschien dat ze het allebei verkopen
Als je de pagina even een refresh geeft is dat opgelost :) iemand was je al voor met melden :P.

• Euripides
Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:34:
[...]

Als je een CPU hebt toegevoegd zou het 1e vinkje (olie) moeten werken en moet je de slider kunnen gebruiken.

Het mijnbouw onderzoek, gebeurt er niets als je op de knop drukt of kan je ook niet op de knop drukken (lichtblauw / inactief?)
Ik kan wel op het mijnbouw onderzoek drukken maar er gebeurt vervolgens niets dus het lijkt dat dit niet gestart wordt.

Hetzelfde gaat op voor de CPU (selecteerbaar maar gebeurt niets)
Onder de knoppen "koop" en "verkoop" staan twee sliders en een vinkje (deze staan er sinds de refresh nadat ik dit topic zag). Hier staat voor de rest geen vermelding van resource bij en als ik dit op actief zet lijkt dit ook niets te doen.

• Xeodopel
Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Als je de pagina even een refresh geeft is dat opgelost :) iemand was je al voor met melden :P.
ok, dan wacht ik even tot ik bij level 11 ben en doen dan de refresh kijken of het dan wel goed gaat. :P

• Marc2984
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03 21:32
Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:40:
[...]

Met een refresh is het nog niet opgelost bij mij.

• Neo_TGP
Ik moet de merge ook wel nog goedkeuren voor hij naar productie gaat natuurlijk.. nu dus wel opgelost..

• Euripides
Nog even iets anders:

Als je een refresh uitvoert terwijl er een onderzoek loopt (graan in dit geval) dan verlies je je voortgang (en niet gecheckt maar waarschijnlijk ook je inleg denk ik).

• Xeodopel
Als ik een onderzoek heb lopen en ik refresh mijn pagina. Gaat dat dan nog door of moet ik dat ook opnieuw doen?

Euripides was me net een paar honderdste van een seconde voor met dezelfde vraag. :P :9

[Voor 29% gewijzigd door Xeodopel op 06-02-2018 21:48]

• Neo_TGP
Het graan onderzoek stopt dan nog (en je bent je inleg kwijt)... Mijnbouw loopt dan wel gewoon door.. Voor graan moet ik dat dus nog even herstellen.

• Xeodopel
Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:48:
Het graan onderzoek stopt dan nog (en je bent je inleg kwijt)... Mijnbouw loopt dan wel gewoon door.. Voor graan moet ik dat dus nog even herstellen.
Dan wacht ik dus zeker met de refresh tot dat klaar is.
Mijn graan onderzoek duurt nu 2749 seconden en moet nu nog 1300 seconden voor het klaar is.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben ook veels te vatbaar voor dit soort spelletjes :P

anyways, volgens mij gaat er ook wat mis met de landbouw icm robot. De robots produceren zoveel als dat ze velden kunnen behandelen, maar als ik dan nog handmatig doe, lever dat maar 10*aantal velden op (volgens mij), terwijl ik 450kg per 209 veld (met 21 robots) zou moeten krijgen. Of disable handmatig als dat niet de bedoeling is, of laat het vol uitbetalen, zou ik zeggen

Daar ook aan gerelateerd; als je een robot koopt verdwijnt de landbouwknop, maar die komt weer terug wanneer je grond koopt. Maar grond heb je ook nodig wanneer je op robots overgaat.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gropah schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:06:
Ik ben ook veels te vatbaar voor dit soort spelletjes :P

anyways, volgens mij gaat er ook wat mis met de landbouw icm robot. De robots produceren zoveel als dat ze velden kunnen behandelen, maar als ik dan nog handmatig doe, lever dat maar 10*aantal velden op (volgens mij), terwijl ik 450kg per 209 veld (met 21 robots) zou moeten krijgen. Of disable handmatig als dat niet de bedoeling is, of laat het vol uitbetalen, zou ik zeggen

Daar ook aan gerelateerd; als je een robot koopt verdwijnt de landbouwknop, maar die komt weer terug wanneer je grond koopt. Maar grond heb je ook nodig wanneer je op robots overgaat.
Dat idee had ik inderdaad ook al, maar kon het niet helemaal plaatsen.

• Neo_TGP
Ik zal eens naar die robots kijken, ik heb daar zelf nog niets aan opgemerkt eigenlijk, maar ik moet ook wel zeggen dat ik daar al een tijdje niet echt meer naar gekeken heb.

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-03 08:08
Grappig spel!

Ik ben zojuist door "omstandigheden" in de - gekomen met olie (-6) en daardoor lijken alle processen vast te lopen. Blijft op -6 hangen en alles staat nu stil. Heb wat dingen "verkocht" er zeker van te zijn dat de olie in de + staat maar dat mag niet baten helaas!

Wellicht een bug?

• Euripides
Tribunus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:45:
Grappig spel!

Ik ben zojuist door "omstandigheden" in de - gekomen met olie (-6) en daardoor lijken alle processen vast te lopen. Blijft op -6 hangen en alles staat nu stil. Heb wat dingen "verkocht" er zeker van te zijn dat de olie in de + staat maar dat mag niet baten helaas!

Wellicht een bug?
Gewoon even handmatig olie oppompen en dit komt weer helemaal in orde ;-)

• Tribunus
  • Laatst online: 23-03 08:08
Euripides schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:
[...]

Gewoon even handmatig olie oppompen en dit komt weer helemaal in orde ;-)
Uiteraard, maar toch een bug, weet niet of dat al is gemeld ;-)

• Euripides
Tribunus schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:47:
[...]

Uiteraard, maar toch een bug, weet niet of dat al is gemeld ;-)
Op die manier :+
Is in de reacties op de blogposts ook al wel aangehaald geweest.
Ik heb het zelf al een hele tijd niet meer meegemaakt om eerlijk te zijn

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-03 21:54

Egocentrix

Parttime zeurkous

Aah, fijn verslavend spelletje. Een ding wat ik niet snap: Ik heb meer robots dan ik velden heb, maar meer velden aanleggen lijkt niet meer productie op te leveren. Zijn robots niet afhankelijk van je velden? Bij de windmolens lijkt dat wel het geval te zijn.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 16:50
Het automatisch verkopen van olie kan er ook regelmatig voor zorgen dat het hele proces stil komt te staan.
Dan moet je weer 1 keer handmatig pompen, en dan loopt het weer even.

• Neo_TGP
De automatische verkoop van olie werkt nu alleen als er nog meer dan 100 eenheden olie zijn en zal ook nooit de tank helemaal leeg moeten maken.. Dat zou moeten voorkomen dat de energieproductie stilvalt.

5183

Jammer dat het automatisch verkopen van bloem geen miljoenen meer oplevert ;)

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-03 14:40

matroosoft

Lone Christian

Ook nog even hier mijn suggestie (beetje laat, zie dat je al een domeinnaam hebt, maar misschien het overwegen waard)

Ideetje voor de naam: Twicker (Tweakers + clicker game). Beetje simpel maar klinkt aardig. Ook leuk in combi hiermee: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Twicker

:D

• Koenzie
  • Laatst online: 27-01 13:59

Koenzie

Never leave, just go

Bij mij word er nog steeds olie verkocht tot 0 of zelf onder de nul... Dit legt inderdaad alles stil helaas. Refresh heeft niet geholpen :)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• yamahabest
Koenzie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:35:
Bij mij word er nog steeds olie verkocht tot 0 of zelf onder de nul... Dit legt inderdaad alles stil helaas. Refresh heeft niet geholpen :)
Klopt inderdaad, bij mij komt het ook nog steeds stil te staan.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn 1.000.000+ kippen zijn voor de derde keer allemaal foetsie. Tot nu toe braaf teruggeklikt, maar zelfs met de +1000 knop gaat dit nu wel heel lang duren. Kunnen ze uitzichzeld terugkomen en anders kan er een een +100.000 knop bij? ;)

Ook lijkt de molencontroller wel erg veel energie te verbruiken. Met 85 energie centrales red ik net 150 oliepompen, 30 landbouwrobots en bv 70 molencontrollers, maar dan duurt het wel heel lang met vervullen bloem.

Verder heel cool spel, al vele uurtjes gespeeld!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:41
Snikker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:16:
Ook lijkt de molencontroller wel erg veel energie te verbruiken. Met 85 energie centrales red ik net 150 oliepompen, 30 landbouwrobots en bv 70 molencontrollers, maar dan duurt het wel heel lang met vervullen bloem.
Ben ik mee eens.
139 energiecentrales
145 oliepompen
134 windmolen controllers
28 landbouwrobots

Als ik nu wat wil dan kost een energiecentrale maar liefst 56,7M en een oliepomp 10M.
Dat is toch wel fors hoor....

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

etienne001 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Als ik nu wat wil dan kost een energiecentrale maar liefst 56,7M en een oliepomp 10M.
Dat is toch wel fors hoor....
dat valt nog mee :) mijne kosten 311.075.172,65 euro :D en ik heb er pas 70

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-03 14:53

masauri

aka qwybyte

Koenzie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 12:49:
[...]
dat valt nog mee :) mijne kosten 311.075.172,65 euro :D en ik heb er pas 70
Kosten eenvoudige energiecentrale: € 463.706.251,73
Maar ben nu eigenlijk aan het doorsparen voor het volgende level.
Anders zat ik hoger vermoed ik.
Maar het is idd veel in verhouding :X
Neo_TGP schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:44:
De automatische verkoop van olie werkt nu alleen als er nog meer dan 100 eenheden olie zijn en zal ook nooit de tank helemaal leeg moeten maken.. Dat zou moeten voorkomen dat de energieproductie stilvalt.
Helaas valt wel nog alles stil nadat olie verkocht is.

[Voor 32% gewijzigd door masauri op 07-02-2018 13:30]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• Laurensius88
  • Laatst online: 16-03 15:37
Neo_TGP schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 08:44:
Ik denk dat het probleem is dat elke tick de olie verkocht wordt, dat had ik met het script wat ik zelf gebruikte namelijk ook :+

Een suggestie daarvoor is om de loop voor het verkopen ipv elke 1 seconde, elke 5 seconde te triggeren net als het wisselen van de prijs.

Hiermee weet je zeker dat alles 1x verkocht wordt wanneer er aan de minimum prijs wordt voldaan.

En wat me een mooie feature lijkt is om te zien of je olie en energie in verhouding zijn met het verbruik.
Ik heb nu of overkill, of te weinig 8)7

• Snikker
  • Niet online
Oh en ik mis de hoeveelheid eieren in het hamburger menu ;)

Ik wil helemaal niet zeuren hoor, vind het een cool spel en probeer alleen feedback te geven in de hoop dat het nog meer awesome word!

• etienne001
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:41
krijg nou nix.....

Geld uitgegeven voor de mijnbouw, alle 3 de fases doorlopen, bij de volgende update kon ik verder gaan.

Net de pagina een refresh gegeven, kan ik weer bij fase 1 beginnen van de mijnbouw....

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-02 13:57
Leuk (verslavend) spelletje. Simpele manier om de economie en landbouw te simuleren.

Komt er ook een functie om je voortgang op te slaan?

• Laurensius88
etienne001 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:08:
krijg nou nix.....

Geld uitgegeven voor de mijnbouw, alle 3 de fases doorlopen, bij de volgende update kon ik verder gaan.

Net de pagina een refresh gegeven, kan ik weer bij fase 1 beginnen van de mijnbouw....
Natuurlijk moest ik gelijk F5-en en checken of ik hetzelfde had! Maar gelukkig niet :9~

Ik heb wel dat ik op de knop "Start onderzoek" kan klikken en dat de tijd tot het onderzoek klaar is nog -1 seconden duurt.

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 16:56

Comgenie

Soms heb je dat

Snikker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:16:
Mijn 1.000.000+ kippen zijn voor de derde keer allemaal foetsie. Tot nu toe braaf teruggeklikt, maar zelfs met de +1000 knop gaat dit nu wel heel lang duren. Kunnen ze uitzichzeld terugkomen en anders kan er een een +100.000 knop bij? ;)
Knop 1 keer aanklikken en dan de enter toets ingedrukt houden. Dat scheelt een hoop klikwerk :)

No animals were harmed in the making of this comment.

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:34
Waarom maakt juist de eenvoud dit spelletje zo leuk! Feedback volgt snel:)

• Snikker
  • Niet online
Comgenie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:30:
[...]

Knop 1 keer aanklikken en dan de enter toets ingedrukt houden. Dat scheelt een hoop klikwerk :)
Helaas op mobiel, en kan voortgang niet meenemen naar desktop ;)
etienne001 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 15:08:
krijg nou nix.....

Dit had ik ook!

[Voor 38% gewijzigd door Snikker op 07-02-2018 16:25]

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Mijn mijnbouw onderzoek is nu helemaal weg en kan het ook niet opnieuw onderzoeken, teller blijf top -1 seconde staan, zonder tekst er bij :)

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Ik weet niet wat er net gebeurde, maar ik sprong opeens van level 4 (dacht ik) naar level 9...
Had ook opeens >800 miljoen oid op de bank ipv van 9,75 die ik nodig had.

Leek te zijn gebeurt nadat ik de 2 CPU's had gekocht.

Iemand anders ook zoiets gehad?

Edit:

Komt denk ik door de bug in de CPU verkoop van bloem... Op zich wel lekker hoor, in een keer zo'n bak geld, maar heb het idee dat ik een deel overgeslagen heb :+

[Voor 25% gewijzigd door weebl op 07-02-2018 19:23]

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:09
Erg leuk spel om te spelen. Merk wel dat vanaf level 8 de voorruitgang erg stagneert en er weinig nieuws meer is, maar hier wordt wellicht aan gewerkt :).
En wat hierboven ook al gemeld is; het mijnbouw onderzoek is niet meer mogelijk, teller blijft op -1 seconde staan. Kon eerst de mijnbouw wel onderzoeken maar na refreshen niet meer. Daarnaast ondervond ik ook het probleem dat er opeens niks meer gebeurde en dat ik eerst handmatig olie moest pompen.

Edit: Waarschijnlijk heb ik iets verkeerd gedaan, want al mijn upgrades zijn weg. Het spel is soort van reset, maar heb wel al alles vrijgespeeld en levelnummer klopt niet:
Clickfarm bug

[Voor 27% gewijzigd door Maarten2212 op 08-02-2018 00:16]

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-03 22:18
Leuk spelletje maar ik zit even af te vragen of ik ik moet refreshen.
Draai nog op de oude verzie (sinds maandag) met vooral graan. Als de graan minder op brengt wil ik minimaal 1 oost op kunnen slaan on te kunnen vermalen en verkopen met de CPU.

Om te kijken of dit "nuttig" is heb ik de volgende som gemaakt:
Ik heb nu 390 velden
Elk levert 33495.9 kg per oost
Dit betekend dat ik 2613 silo's moet hebben
Het lijkt er op dat elke silo 5% duurder is als de vorige.

Dit betekend dat de silo nr. 2613 ongeveer 4.4*10^58 euro 8)7 gaat kosten.

Ik blijf nog wel even op de graan door draaien, dan heeft het nog nut om regelmatig graan onderzoek te doen.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-03 23:28
Ik vind dit soort spellen ook altijd vermakelijk. De snelheid van ontwikkeling wordt inderdaad razendsnel lastiger en dit kun je niet met slimmigheidjes oplossen, maar dat is op zich overkomelijk.

De prijs van een doos pasta vind ik wel wat laag, deze varieert tussen de 1 en 120 euro geloof ik. Voor 1 doos pasta heb je 100KG bloem nodig (á 800 euro bij een goed bod) en 1,000 eieren (á 0,1 euro). Alleen aan eieren is de pasta al 100 euro per doos waard en daar zou dan nog 80 euro bloem bij komen en de "afschrijving" van je fabriek. Ik denk dat er teveel eieren in het pasta-recept gaan, 100 eieren per 100gk bloem lijkt mij een betere richtlijn.

Keep the updates coming!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• NijN of Spades
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:59
Gisteren aan het spelletje begonnen en ik vermaak mijzelf kostelijk.

Ik kijk uit naar meer!

• Laurensius88
storeman schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 07:57:
Ik vind dit soort spellen ook altijd vermakelijk. De snelheid van ontwikkeling wordt inderdaad razendsnel lastiger en dit kun je niet met slimmigheidjes oplossen, maar dat is op zich overkomelijk.

De prijs van een doos pasta vind ik wel wat laag, deze varieert tussen de 1 en 120 euro geloof ik. Voor 1 doos pasta heb je 100KG bloem nodig (á 800 euro bij een goed bod) en 1,000 eieren (á 0,1 euro). Alleen aan eieren is de pasta al 100 euro per doos waard en daar zou dan nog 80 euro bloem bij komen en de "afschrijving" van je fabriek. Ik denk dat er teveel eieren in het pasta-recept gaan, 100 eieren per 100gk bloem lijkt mij een betere richtlijn.

Keep the updates coming!
Over het recept waren al eerder opmerkingen en had Neo in zijn blog gereageerd dat dit wel klopt:
Neo_TGP schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:09:
[...]

Nope, het normale recept is 800 gram (bloem soorten) en 8 eieren. Dus:

100 gram bloem + 1 ei
1 kg bloem + 10 eieren
10 kg bloem + 100 eieren
100 kg bloem + 1.000 eieren

Moet wel zeggen dat ik het zelf eerst ook veel vond :P

• Neo_TGP
Ik zal proberen zaterdag een update de maken voor de meeste feedback die jullie gegeven hebben :). Ik was eigenlijk van plan om eerst het mijnbouw stuk af te maken, maar zo te zien heb ik eerst nog even wat bugs te fixen :)

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03 16:33
objOilTank.fill(1000000000000000000000000000000000000)=instant bankaccount fill

• yamahabest
Eiland schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:17:
objOilTank.fill(1000000000000000000000000000000000000)=instant bankaccount fill
Spelletjes zijn niet zo aan jou besteed, of wel? ;)

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-03 16:33
yamahabest schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:18:
[...]

Spelletjes zijn niet zo aan jou besteed, of wel?
Jawel maar mijn vinger begon pijn te doen van het klikken melde het meer zodat hij het kon aanpassen dat je niet zelf belachelijke aantallen kan invullen

• Balance
  • Laatst online: 21-03 17:19
Dit doet me heel erg denken aan Paperclips :)

Edit: Wel weer 40 minuten mee vermaakt. Vanaf Level 6 wordt het een beetje traag. Portrait is een aanrader!

[Voor 55% gewijzigd door Balance op 08-02-2018 11:12]

• traibergen
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-12-2022
Ik ben ook maar aan het spelletje begonnen en ik wacht met smart op nieuwe updates!

• Rockabilly_1991
Ik heb een vraag over de energie.
Mijn huidige productie = 1.200
De huidige piekvraag = 1.438
Dit is dus een tekort van: - 238

Toch gaat de voorraad energie niet naar beneden. Ik heb 13.000 units opslag en het schommelt rond de 12.000 ongeveer.
Hoe is dit mogelijk?

• Laurensius88
Rockabilly_1991 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:22:

Toch gaat de voorraad energie niet naar beneden. Ik heb 13.000 units opslag en het schommelt rond de 12.000 ongeveer.
Hoe is dit mogelijk?
Dat komt omdat de productie per tick is, terwijl de piek elke 5 ofzo is..

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:15

Pierre

Van nature lui!

Leuk spelletje voor in de lunch pauze

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Rockabilly_1991
Laurensius88 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Dat komt omdat de productie per tick is, terwijl de piek elke 5 ofzo is..
Hoe zou ik dan mijn vraag per tick kunnen bepalen? En zo net iets meer produceren dan verbruiken.
Pierre schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:35:
Leuk spelletje voor in de lunch pauze
Jouw pauze is 5 werkdagen? :+ ik ben al sinds gisteren bezig 8)7

• Laurensius88
Ja dat is me ook nog niet helemaal gelukt. Had paar posts terug ook al aangegeven dat ik dat een mooie feature zou vinden :)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:15

Pierre

Van nature lui!

Grapjurk, zag dit topic vanmiddag pas :+

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-02-2022
Dit spelletje is zeer vermakelijk, zit nu op lvl 8 en heb 234m euro nodig voor lvl 9.

Kom maar door met die updates !

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Drempel voor volgend level: € 5.859.375.000,00 :D Het gaat lekker hier (maar wel traag ;) )

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:34
Kan de olie opraken ofzoiets? :P

Al mijn automatisering gaat niet door omdat er geen olie opgepompt wordt!~

Edit: ah natuurlijk, als je geen energie en olie meer hebt gaat er iets mis :P

[Voor 36% gewijzigd door Richh op 08-02-2018 14:20]

• duckyvite
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-03 16:37
Hoe zou ik dan mijn vraag per tick kunnen bepalen? En zo net iets meer produceren dan verbruiken.
Aantal farmrobots * 15 energie / 10 seconden per run = energie per tick
Aantal windmolencontrollers * 100 energie / 11 seconden per run = energie per tick
Aantal oliepompen * 1 = energie per tick

Als voorbeeld mijn situatie:
13 farmrobots, 195 energie per run, 19,5 energie per tick
172 windmolencontrollers, 17200 energie per run, 1563,63 energie per tick
190 oliepompen, 190 olie per tick

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-02-2022
zou het een idee kunnen zijn om de energie voor de windmolencontrollers iets naar beneden bij te stellen ?

100 energie per controller naar 60-80 per controller?

momenteel loopt het niet echt in verhouding met de farmrobots. ( als het zo bedoeld is heb ik niks gezegd )

Btw, als ik 249 velden heb, en 25 robots, kan ik alle velden met een robot bewerken.

koop ik veld 250 dan neemt hij die niet mee in het automatisch farmen.

dan moet ik de robot verkopen en kopen, en neemt hij hem weer mee :+

[Voor 30% gewijzigd door Mrscruff op 08-02-2018 15:02]

• Alan z
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-03 19:56
Rockabilly_1991 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:22:

Hoe is dit mogelijk?
Als ik een pastafabriek erbij bouw gaat de energiepiek met 50 omhoog. Echter dat is dus niet energie per tick, maar de hoeveelheid die nodig is om alles tegelijkertijd te laten draaien.

Inzicht in resources per tick zou wel fijn zijn moet ik zeggen.
Ook een iets uitgebreider financiele log zou ik wel kunnen waarderen. Ik moet zeggen dat ik op dit moment weinig inzicht heb waar ik mn geld mee verdien.

Verder best verslavend spelletje tot level 8/9

5183

Wat ik mij afvraag is, waarom verkoop ik automatisch olie op 20 euro terwijl de hoogste prijs van olie 19 euro is?

• masauri

masauri

aka qwybyte

5183 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:10:
Wat ik mij afvraag is, waarom verkoop ik automatisch olie op 20 euro terwijl de hoogste prijs van olie 19 euro is?
niet? :p
:+

• Rockabilly_1991
Wel dus, als ik een voorraad heb die oploopt, kijk ik een half uur later weer en kan het voorkomen dat de voorraad leeg is en weer opnieuw wordt aangevuld.

• masauri

masauri

aka qwybyte

Rockabilly_1991 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:23:
[...]

Wel dus, als ik een voorraad heb die oploopt, kijk ik een half uur later weer en kan het voorkomen dat de voorraad leeg is en weer opnieuw wordt aangevuld.
Mijn fout, verkeerd begrepen.
Ik heb m op 20 euro staan maar er word niets verkocht zo te zien.

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:20
Vanaf level 6 begin het inderdaad saai te worden. Met name omdat het aankopen "apparatuur" in verhouding te duur is ten opzichte van de opbrengst.

5183

Dat is een ding wat zeker is :D

• yamahabest
5183 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:10:
Hoe weet je wat de hoogste prijs is geweest in dat half uur?

5183

yamahabest schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Hoe weet je wat de hoogste prijs is geweest in dat half uur?
Speel het spelletje al sinds dag 1 en heb het goed bekeken, het is nooit boven de 19 euro geweest.

• Neo_TGP
Ik heb de volgende zaken in een update klaar staan:
  • Pasta fabrieken uit de piek energie verbruik weergave gehaald
  • Probleem met farmrobots en het niet automatisch weghalen van de handmatige "bewerk velden" knop als je ieder 10e veld koopt is opgelost.
  • Graan onderzoek levert nu met iedere ronde minder rendement op
  • Graan onderzoek heeft levels gekregen, die zijn nu ook zichtbaar (klopt alleen voor nieuwe spelers of na een reset)
  • Je kan nu veilig refreshen tijdens de research van veredeling van graan (voortgang wordt bewaard)
  • Olieprijs kan nu daadwerkelijk 20 euro worden
  • De sales computers verkopen nu nog maar 1x per 5 seconden, vlak voor de prijs veranderd, dit verkleint de kans op problemen met olie (nog niet volledig uitgesloten helaas)
  • Dat de salescomputer de bloem voor 1000* teveel verkoopt zou niet meer voor moeten kunnen komen
De update staat er over een paar minuten op. Aan de balans tussen de levels en van de verschillende resources zal ik nog wel even verder moeten sleutelen, maar dat is nog best lastig eigenlijk. Ik heb nu de groei op het rendement van de graanvelden iets verlaagd en ik zal in een volgende update de waarde van bloem en pasta verder vehogen.

Dat farmrobots de stroom in een piek pakken aan het begin van hun run is "by design", hou het er maar op dat ze eerst opladen voor ze aan het werk gaan ;).

Het onderzoek naar mijnbouw bevat ook nog wel wat foutjes merk ik, die heb ik nu nog niet opgelost, maar daar zal ik zeker ook nog even naar kijken.

Bedankt voor alle input weer, ik probeer zo veel mogelijk te verwerken, maar ik kan niet alles tegelijk oppakken :)

update:
Om graan nog flink wat minder waard te maken krijg je nu nog maar 20% van de marktwaarde bij automatische verkoop van overschot.

Verder heb ik nog wat andere kleine fixes gedaan.

[Voor 5% gewijzigd door Neo_TGP op 08-02-2018 22:12. Reden: extra update]

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-03 23:57
Ben ook al even bezig met klikken, zon 2uur en nu lvl6 en wil nog verder :)

kan ik ook ergens saven?

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• yamahabest
diehard889 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 23:54:
Ben ook al even bezig met klikken, zon 2uur en nu lvl6 en wil nog verder :)

kan ik ook ergens saven?
Het wordt automagisch gesaved.

• yamahabest
Neo_TGP schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 21:19:
sales computers verkopen nu nog maar 1x per 5 seconden, vlak voor de prijs veranderd, dit verkleint de kans op problemen met olie (nog niet volledig uitgesloten helaas)
Ik kan helaas inderdaad bevestigen dat deze situatie nog niet volledig uitgesloten is.

5183

Het veredelen van het graan loopt niet goed, ik zou al op level weet ik hoeveel moeten zitten , maar ik krijg:
Veredeling graan:
Het onderzoek zal: 3326 seconden duren en kost: € 273.830,00
Opbrengstverbetering: 10%
Je bent nu op research level: 1
Zit sowieso in level 11, en kom niet veel verder meer nu. In een dag tijd zo weinig opbrengst, kan niet veel meer omzet draaien want kan geen energiecentrales meer kopen voorlopig met een vermogen van 400 miljoen:
Op dit moment zijn er 174 energiecentrales.
Kosten eenvoudige energiecentrale: € 2.121.005.683,74
En even wat oliepompen wordt ook lastig:
Kosten van een pomp: € 2.297.478.631,86
Aantal pompen: 202

[Voor 51% gewijzigd door 5183 op 09-02-2018 08:33]

• Laurensius88
Tipje mijnerzijds.. niet je hele browser cache weg plempen |:(

[Voor 8% gewijzigd door Laurensius88 op 09-02-2018 09:07]

• Xeodopel
Koenzie schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 14:03:
Drempel voor volgend level: € 5.859.375.000,00 :D Het gaat lekker hier (maar wel traag ;) )
Wacht maar af. :*) Wordt nog veel leuker.

Level:
Huidig level is: 11
Drempel voor volgend level:
€ 29.296.875.000,00

• masauri

masauri

aka qwybyte

Xeodopel schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:09:
[...]

Wacht maar af. :*) Wordt nog veel leuker.

Level:
Huidig level is: 11
Drempel voor volgend level:
€ 29.296.875.000,00
Huidig level is: 12
Drempel voor volgend level: € 146.484.375.000,00

En als nu de olie verkocht word voor 20euro per vat ligt de boel stil bij mij.
Die cpu dus maar ff uit...

• Xeodopel
masauri schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 09:23:
[...]

Huidig level is: 12
Drempel voor volgend level: € 146.484.375.000,00

En als nu de olie verkocht word voor 20euro per vat ligt de boel stil bij mij.
Die cpu dus maar ff uit...
Goed bezig.
Misschien dat Mijnbouw straks wat meer geld in het laatje gaat brengen, want nu gaat het best langzaam op de hogere levels

• ByteMe72
  • Laatst online: 16-02-2018
Bij verkopen van olie zou niet alles verkocht mogen worden. Want dan valt idd alles stil

I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!

• Xeodopel
ByteMe72 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:16:
Bij verkopen van olie zou niet alles verkocht mogen worden. Want dan valt idd alles stil
Ikzelf heb nog geen last van dit probleem gehad. Bij mij gaat het goed. Ik let niet echt op of er wat overblijft. Maar het valt ook niet stil bij mij

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:06
Het valt niet stil omdat je een reserve aan energie hebt om de oliepompen aan de praat te houden. Als je geen energie-buffer hebt zal je dus handmatig even op "pomp olie" moeten klikken als alle olie verkocht wordt. Of je zet je CPU uit totdat je voldoende energie-productie hebt.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• masauri

masauri

aka qwybyte

dragonhaertt schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:50:
Het valt niet stil omdat je een reserve aan energie hebt om de oliepompen aan de praat te houden. Als je geen energie-buffer hebt zal je dus handmatig even op "pomp olie" moeten klikken als alle olie verkocht wordt. Of je zet je CPU uit totdat je voldoende energie-productie hebt.
Juist dat dus, energie kan ik niet genoeg opwekken door de hoge prijs, dus zal altijd handmatig ff moeten pompen na iedere verkoop.
Ik zet de cpu nu ff uit, en weer aan als ik het ff in de gaten kan houden.

• Xeodopel
dragonhaertt schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:50:
Tuurlijk, das logisch. :*) |:(
Nu weet ik weer waarom ik ook zoveel energie buffer heb. Ik zorg er voor dat ik meer dan genoeg energie voorraad heb

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:06
masauri schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:51:
[...]

Juist dat dus, energie kan ik niet genoeg opwekken door de hoge prijs, dus zal altijd handmatig ff moeten pompen na iedere verkoop.
Ik zet de cpu nu ff uit, en weer aan als ik het ff in de gaten kan houden.
Ik heb zelf een groot deel van mijn windmolencontrollers verkocht. Minder energie-verbruik en nog steeds voldoende om de kippetjes in leven te houden. Extra graan handmatig malen is makkelijker dan extra olie pompen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Xeodopel
Je wordt bedankt. Weer z'n irritant click spelletje wat ontzettend verslavend werkt. _/-\o_

Ik denk dat ik maar eens voor een intake gesprek naar de Jellinek kliniek ga. :P

• masauri

masauri

aka qwybyte

dragonhaertt schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 10:55:
[...]

Ik heb zelf een groot deel van mijn windmolencontrollers verkocht. Minder energie-verbruik en nog steeds voldoende om de kippetjes in leven te houden. Extra graan handmatig malen is makkelijker dan extra olie pompen.
Ik had het in evenwicht tot 2 updates terug.
Ik moet zeggen dat ik moeite met de berekening heb om te zien waar het nu in zit.

Energie:
De huidige energieproductie: 850
De huidige piekenergievraag: 3.107
Hoeveelheid windmolens: 800
Er zijn op dit moment 250 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 2.500 units per tick
Ik kan 50.000 energie opslaan maar deze komt nu niet meer boven de 10.000 uit.
Op dit moment zijn er 85 energiecentrales.
Aantal oliepompen: 112

• Xeodopel
Ik heb de olie verkoper ook uit gezet nu, net wat uitgebreid met pompen en energie centrales. Nu loopt mijn olie voorraad maar hee langzaam op.
Aangezien de extra opslag tanks voor olie niet prijzig zijn, heb ik dat maar uitgebreid tot 300k max. olie voorraad. Dus als we daar ergens in de buurt zijn zet ik de verkoper wel even aan voor een top prijsje

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:40
Leuk spelletje, vooral de eerste levels. Uitdaging is wel om de tijd vs complexiteit balans goed te krijgen. Ik zit nu in level 7 en dat begint wel wat traag te gaan. Ook de eieren lijken relatief kostbaar tov opbrengsten.
Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee