Mnee ook bij nieuwe saves werkt het niet; connector.php response is altijd "Invalid user ID". Is een backend probleem.Neo_TGP schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:12:
Ik denk dat ik bij de herstart een schone database gebruikt heb, dus dat zal de reden zijn dat de restores niet werken denk ik
Zijn er nog meer mensen die evolve spelen? Ik zit inmiddels in jaar 700+ met 200 mensen die hard werken en weinig neuqen. Er zijn behoorlijk wat knoppen waar je aan kunt draaien om je resources te managen Het is wel behoorlijk arbeidsintensief op z'n tijd maar omdat er steeds nieuwe mogelijkheden bij komen wel leuk om in een tab aan te hebben en af en toe wat rond te klikken.evilution schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:19:
[...]
Deze is ook vrij irritant ja. Vanochtend eens geprobeerd en na wat meteoriet inslagen en wat klikkerdeklik lopen er nu opeens 5 mensen rond waar ik voor moet zorgen
[...]
Yeuh
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik ben helaas hier ook aan begonnen.evilution schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:18:
[...]
Zijn er nog meer mensen die evolve spelen? Ik zit inmiddels in jaar 700+ met 200 mensen die hard werken en weinig neuqen. Er zijn behoorlijk wat knoppen waar je aan kunt draaien om je resources te managen Het is wel behoorlijk arbeidsintensief op z'n tijd maar omdat er steeds nieuwe mogelijkheden bij komen wel leuk om in een tab aan te hebben en af en toe wat rond te klikken.
Zo in de dode minuutjes op werk af en toe wat klikken, onderhand ben ik op mijn 10e run denk ik.
Het spel gaat heel diep, je kan resetten en daarmee 'prestige' punten verdienen die je kan uitgeven om volgende runs makkelijker te maken en daardoor verder te komen.
Er zit dus nog veel meer in dan die ene eerste keer spelen.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Ah, ik had de wiki nog niet echt gelezen..dragonhaertt schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 21:06:
[...]
Ik ben helaas hier ook aan begonnen.
Zo in de dode minuutjes op werk af en toe wat klikken, onderhand ben ik op mijn 10e run denk ik.
Het spel gaat heel diep, je kan resetten en daarmee 'prestige' punten verdienen die je kan uitgeven om volgende runs makkelijker te maken en daardoor verder te komen.
Er zit dus nog veel meer in dan die ene eerste keer spelen.
Maar begrijp ik nu goed dat je je eerste beschaving zo snel mogelijk om zeep moet helpen?
The goal of your first playthrough should be to reach Mutual Assured Destruction.This is a Reset option that appears on the Civics -> Military tab once unlocked.If you go into Space then you have overshot the first reset point.You can continue to play deeper into the game, but it is recommended you reset as soon as possible as the prestige gain is significant.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Een beetje wel ja, proberen "mutually assured destruction" te halen.evilution schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:38:
[...]
Ah, ik had de wiki nog niet echt gelezen..
Maar begrijp ik nu goed dat je je eerste beschaving zo snel mogelijk om zeep moet helpen?
[...]
Anders wordt je voortgang echt heel langzaam.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
De voortgang gaat inderdaad wel langzaam nu. En MAD is inmiddels beschikbaar. Maar het gaat toch een beetje aan m'n hart vooral omdat ik pas laat een leger heb gemaakt, democratie als regeringsvorm en probeer m'n bevolking een goed leven te geven. Ik probeer nog maar even even te maximaliseren voor ik de boel opblaas. Misschien wat experimenteren met saved games om te kijken wat een en ander doet, zoals een revolutie en high risk militaire operaties e.d.dragonhaertt schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 17:58:
[...]
Een beetje wel ja, proberen "mutually assured destruction" te halen.
Anders wordt je voortgang echt heel langzaam.
Het lijkt helaas wel realistisch dat een eerste technologisch ontwikkelde beschaving zichzelf middels die technologie vernietigt.
Volgens mij moet je zoveel mogelijk plasmids zien te krijgen en is CRISPR unlocken ook handig om je een betere uitgangspositie bij je nieuwe beschaving te hebben?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Voor de eerste runs is het enige wat meegaat naar volgende runs plasmids.evilution schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:37:
[...]
De voortgang gaat inderdaad wel langzaam nu. En MAD is inmiddels beschikbaar. Maar het gaat toch een beetje aan m'n hart vooral omdat ik pas laat een leger heb gemaakt, democratie als regeringsvorm en probeer m'n bevolking een goed leven te geven. Ik probeer nog maar even even te maximaliseren voor ik de boel opblaas. Misschien wat experimenteren met saved games om te kijken wat een en ander doet, zoals een revolutie en high risk militaire operaties e.d.
Het lijkt helaas wel realistisch dat een eerste technologisch ontwikkelde beschaving zichzelf middels die technologie vernietigt.
Volgens mij moet je zoveel mogelijk plasmids zien te krijgen en is CRISPR unlocken ook handig om je een betere uitgangspositie bij je nieuwe beschaving te hebben?
Als je 'efficient' wil spelen, zo veel mogelijk populatie (en leger) en dan zo snel mogelijk MAD
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
.
[ Voor 116% gewijzigd door evilution op 31-08-2025 10:26 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
.
[ Voor 101% gewijzigd door evilution op 31-08-2025 10:26 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Ik ben ook weer begonnen met spelen, helaas kan ik geen save code gebruiken. Bij het invoeren van de code wordt de game niet 'geladen' Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Mja zoals vorig jaar al geschreven (scroll omhoog); is een probleem op de server die hij schijnbaar nog steeds niet gefixed heeft.OogvanHorus schreef op zondag 10 mei 2026 @ 00:59:
Ik ben ook weer begonnen met spelen, helaas kan ik geen save code gebruiken. Bij het invoeren van de code wordt de game niet 'geladen' Wat kan hier de oorzaak van zijn?
https://clickfarm.marcade.net/ .. (wat een kopie is met refactor van de save code), zou het wel gewoon moeten werken.
Dat geeft de burger moed! Ziet er mooi uitNeo_TGP schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:40:
[Afbeelding]
bijna klaar, alleen nog wat bugs te fixen..
Ik heb de meeste bugs er uit, ook centrale leaderboards werken nu. Waar ik nog niet helemaal tevreden over ben is het exporteren en importeren van saves, dus dat ben ik nu nog aan het testen.
ergens komende week verwacht ik wel een testversie online te zetten.
ergens komende week verwacht ik wel een testversie online te zetten.
Voor zij die alvast willen testen heb ik een beta versie even online staan. Ik ben nog met best wat dingen bezig, dus er zal het een en ander nog niet werken. Maar alle feedback is welkom. Het werkt op mobile, maar het is bedoeld voor destop. De uitwisseling van save-games is ook flink veranderd.
https://beta.clickfarm.nl
Ik kijk nog even hoe lang ik deze versie online houd.
https://beta.clickfarm.nl
Ik kijk nog even hoe lang ik deze versie online houd.
Bedoel je de Beta versie of überhaupt de nieuwe versie?Neo_TGP schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:52:
Ik kijk nog even hoe lang ik deze versie online houd.
1e reactie, gezien het mooie weer de komende dagen niet heel veel tijd om te testen.....
Ik vind het lettertype "matig", Niet heel goed leesbaar en op mijn desktop klein. Vooral de header zou wat groter uitgevoerd mogen zijn.
Andere opmerking: niet gesloten berichten blijven over de keuzes van het optie menu staan.
Opmerking 3: Bij de gewone oliepompen mis ik het energieverbruik per pomp en totaal behorende bij het aantal pompen. Op dit moment denk ik (maar misschien wordt dat verder in het spel anders) dat de grafische weergave voldoende is.
Opmerking 4: In het landbouwblok zijn de bezittingen en de verkoopprijs daarvan vet weergegeven, niet consistent in het "molen" blok en ook niet consistent in het energie/olie blok. Ook in automatisering is alles in "normaal" font. Wat is je criterium voor vet of normaal - wees consistent...
Opmerking 5: Bij de verkoop van olie zie ik in het log Liter staan ipv vaten. Daarnaast komt het aantal verkochte vaten en dus ook de opbrengst niet overeen met het aantal dat op voorraad is (lijkt een factor 10 verschil in te zitten). Correctie: aantal klopt wel maar ook op de voortgangsbar wordt over liter gesproken terwijl daar onder vaten staat. Ook zo ik op de voortgansgrafiek de "L" of weglaten of 1 positie van het aantal scheiden. Het aantal zelf geef je > 1.000 weer als "1 000" terwijl je in al je beschrijvingen punctuering toepast. Geef het dan ook als 1.000 weer
Opmerking 6: Ik zie nu dat de getalopmaak ook bij graan, bloem (en dus vast overal) zonder opmaak is (met opnieuw geen scheiding tussen getal en eenheid).
Ik vind het lettertype "matig", Niet heel goed leesbaar en op mijn desktop klein. Vooral de header zou wat groter uitgevoerd mogen zijn.
Andere opmerking: niet gesloten berichten blijven over de keuzes van het optie menu staan.
Opmerking 3: Bij de gewone oliepompen mis ik het energieverbruik per pomp en totaal behorende bij het aantal pompen. Op dit moment denk ik (maar misschien wordt dat verder in het spel anders) dat de grafische weergave voldoende is.
Opmerking 4: In het landbouwblok zijn de bezittingen en de verkoopprijs daarvan vet weergegeven, niet consistent in het "molen" blok en ook niet consistent in het energie/olie blok. Ook in automatisering is alles in "normaal" font. Wat is je criterium voor vet of normaal - wees consistent...
Opmerking 5: Bij de verkoop van olie zie ik in het log Liter staan ipv vaten. Daarnaast komt het aantal verkochte vaten en dus ook de opbrengst niet overeen met het aantal dat op voorraad is (lijkt een factor 10 verschil in te zitten). Correctie: aantal klopt wel maar ook op de voortgangsbar wordt over liter gesproken terwijl daar onder vaten staat. Ook zo ik op de voortgansgrafiek de "L" of weglaten of 1 positie van het aantal scheiden. Het aantal zelf geef je > 1.000 weer als "1 000" terwijl je in al je beschrijvingen punctuering toepast. Geef het dan ook als 1.000 weer
Opmerking 6: Ik zie nu dat de getalopmaak ook bij graan, bloem (en dus vast overal) zonder opmaak is (met opnieuw geen scheiding tussen getal en eenheid).
[ Voor 92% gewijzigd door DjoeC op 22-05-2026 14:03 ]
Zit er best strak uit, toch een eeste kleine opmerking.
In het stramien van consistent:
In eerste instantie vermaal je graan tot bloem, maar op de markt tab wordt gesproken over meel.
In het stramien van consistent:
In eerste instantie vermaal je graan tot bloem, maar op de markt tab wordt gesproken over meel.
Er zijn helaas was misbruik pogingen, dus voor nu staat het weer even dicht
En we kunnen weer verder
En we kunnen weer verder
[ Voor 21% gewijzigd door Neo_TGP op 22-05-2026 18:57 ]
De hoeveelheid geproduceerd graan is niet velden x opbrengst maar altijd velden x 100. onderzoek hoogt wel de veldhoeveelheid op.
O ja, ik mis ook nog een privacy policy, zeker nu je ook mailadressen verzamelt (....). Wat, waarom, hoelang, etc.
O ja, ik mis ook nog een privacy policy, zeker nu je ook mailadressen verzamelt (....). Wat, waarom, hoelang, etc.
[ Voor 32% gewijzigd door DjoeC op 23-05-2026 11:10 ]
De privacy policy en responsible disclosure staan klaar. Ergens in de middag zijn die zichtbaar, voor de testfase stonden die niet bovenaan de to-do lijst.
graan zal ik ook even naar kijken, blijft dat probleem bestaan als je de pagina ververst?
graan zal ik ook even naar kijken, blijft dat probleem bestaan als je de pagina ververst?
Ja, graan gaat fout, zowel op Chrome/Android als Firefox/Windows, beiden incognito vensters. Overigens, de layout/werking op mijn S7 plus tablet in Chrome is knap w.a.a.r.d.e.l.o.o.s. Als ik begin koop ik graag velden, maar ondertussen verwerkt ie. Als ik niet volledog recht op de "veld" button druk vergroot ie het beeld (dat zal wel een Android/chrome ding zijn) en klik je er buiten. Met het begin saldo kan ik 50 velden kopen en dus schiet dat, vast vanwege mijn dikke vingers, alle kanten op: groot, klein, raak, groot, klein, groot, raak, ....Neo_TGP schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 11:52:
De privacy policy en responsible disclosure staan klaar. Ergens in de middag zijn die zichtbaar, voor de testfase stonden die niet bovenaan de to-do lijst.
graan zal ik ook even naar kijken, blijft dat probleem bestaan als je de pagina ververst?
Ik moet minimaal in desktop mode draaien om er iets van te kunnen maken, maar dan vallen sommige velden buiten beeld (hij schaalt niet).
Ziet er goed uit. paar kleine puntjes:
- De buttons geven geen visuele feedback als je ze indrukt, een kleine verandering in kleur of grootte op :active zou al helpen
- Met prefers-color-scheme CSS media feature zou je de voorkeur voor light/darkmode automatisch kunnen laten gaan
- Je zou de belangrijke getallen (zoals achter "Hoeveelheid landbouwgrond:") bold kunnen maken zodat je oog er naartoe getrokken wordt
- Bonus kudo's als je detecteert dat websockets niet werken en er een alert op geeft
- <script src="./inc/base.js?v=3"></script> blockt html rendering voor 277kB. Te fixen met defer attribuut
- <div id="page-dashboard" id="gameContent" class="page active"> bevat 2x een id
- De buttons geven geen visuele feedback als je ze indrukt, een kleine verandering in kleur of grootte op :active zou al helpen
- Met prefers-color-scheme CSS media feature zou je de voorkeur voor light/darkmode automatisch kunnen laten gaan
- Je zou de belangrijke getallen (zoals achter "Hoeveelheid landbouwgrond:") bold kunnen maken zodat je oog er naartoe getrokken wordt
- Bonus kudo's als je detecteert dat websockets niet werken en er een alert op geeft
- <script src="./inc/base.js?v=3"></script> blockt html rendering voor 277kB. Te fixen met defer attribuut
- <div id="page-dashboard" id="gameContent" class="page active"> bevat 2x een id
[ Voor 22% gewijzigd door Juup op 23-05-2026 14:26 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
@DjoeC Privacy Policy en responsible disclosure staan online. Daar staat ook wat ik met de mailadressen doe (niets anders dan functionele mails, en verwijderen na 180 dagen inactiviteit).
Voor tablet / telefoon heb ik nog wel andere plannen, maar dat is voor later. Misschien dat ik wel nog wat doe met een responsive design tussendoor, maar ik kijk wel even hoe ik in de tijd uit kom.
@Juup thanks voor de input, ik neem het mee in een van de updates vandaag of morgen.
Voor de rest heb ik een deel van de genoemde punten opgelost, de rest staat in issues klaar om verder opgepakt te worden, maar ik heb ook nog meer te doen met dit weer
Voor tablet / telefoon heb ik nog wel andere plannen, maar dat is voor later. Misschien dat ik wel nog wat doe met een responsive design tussendoor, maar ik kijk wel even hoe ik in de tijd uit kom.
@Juup thanks voor de input, ik neem het mee in een van de updates vandaag of morgen.
Voor de rest heb ik een deel van de genoemde punten opgelost, de rest staat in issues klaar om verder opgepakt te worden, maar ik heb ook nog meer te doen met dit weer
Olie en energie werken bij mij momenteel ook niet. Ik heb nu 2 centrales en 2 pompen. Olie neemt niet toe en energie ook niet:
De huidige energieproductie: 20
De huidige piekenergievraag: 2
Olieverbruik: 2
Statistieken geven dit niet weer
De huidige energieproductie: 20
De huidige piekenergievraag: 2
Olieverbruik: 2
Statistieken geven dit niet weer
Ik ben na een lange tijd weer eens begonnen, maar zie dat in level 4 de olieprijs op 3.00 blijft staan en de bloemprijs op 163.00
Home Assistant HP T630, ☀️ PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, 🔋 Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)
Ik zie nog steeds inconsistentie in het gebruik van , en .
Misschien dat het aan de taal instellingen van m'n Android toestel ligt, maar dat betwijfel ik.
Misschien dat het aan de taal instellingen van m'n Android toestel ligt, maar dat betwijfel ik.
Ik ben wat aanpassingen aan het doorvoeren, dus het zal vannacht nog wel een paar keer haperen
- Ik heb het idee dat een overschot aan graan niet uitbetaald wordt wanneer de vele oogst meer oplevert dan de silo's kunnen bewaren.
- Wanneer bloem silo's vol zijn is het niet mogelijk om meer te vermalen, kan op zich, maar dan is de vermelding dat overschot verkocht wordt tegen gereduceerde prijs overbodig.
- het is iets anders, de vermaling start wel, als in de teller gaat lopen, maar er wordt geen graan verminderd en ook geen doekoe toegevoegd voor onder marktwaarde verkoop van het bloem overschot.
- ook het overschot aan gepompte olie lijkt niet goed te worden verkocht.
- Wanneer bloem silo's vol zijn is het niet mogelijk om meer te vermalen, kan op zich, maar dan is de vermelding dat overschot verkocht wordt tegen gereduceerde prijs overbodig.
- het is iets anders, de vermaling start wel, als in de teller gaat lopen, maar er wordt geen graan verminderd en ook geen doekoe toegevoegd voor onder marktwaarde verkoop van het bloem overschot.
- ook het overschot aan gepompte olie lijkt niet goed te worden verkocht.
[ Voor 74% gewijzigd door babbelbox op 24-05-2026 08:56 ]
Klopt, dat heb ik gisteren per ongeluk kapot gemaakt toen ik koper en electronica toegevoegd heb gisteren, maar ik heb dat al eens eerder kapot gemaakt, dus als het goed is moet ik het ook weer snel kunnen fixen.
Ik merk net dat bij het graan vermalen naar bloem de vulling van de silo niet gelijkmatig oploopt met het aftellen van de molen. In de eerste 5nseconden lijkt elke halve seconde 10% te worden toegevoegd en de laatste 5 seconden gebeurt er niets telt alleen de teller af.
Hmmm, nu doet ie wel weer gewoon...
Hmmm, nu doet ie wel weer gewoon...
[ Voor 7% gewijzigd door babbelbox op 24-05-2026 12:25 ]
Ik heb weer een rijtje issues opgelost, voornamelijk rondom steenkool en energie. De overige punten kijk ik vanavond even naar.
electronica werkt nu ook (koper + kunststof). Advanced electronics en het verhandelen daarvan op een markt komt denk ik morgen beschikbaar evenals een rework van nuclear
electronica werkt nu ook (koper + kunststof). Advanced electronics en het verhandelen daarvan op een markt komt denk ik morgen beschikbaar evenals een rework van nuclear
ik speel met de ' oude' versie en het aantal kg vermalen graan komt bij niet overeen met wat de robots aankunnen. (112.000kg per run en ik krijg maar 34.000 kg)Neo_TGP schreef op zondag 24 mei 2026 @ 09:08:
Klopt, dat heb ik gisteren per ongeluk kapot gemaakt toen ik koper en electronica toegevoegd heb gisteren, maar ik heb dat al eens eerder kapot gemaakt, dus als het goed is moet ik het ook weer snel kunnen fixen.
Ik ben er even klaar mee. Na onderzoek neemt de opbrengst van graan toe. Dat zie ik ook in local storage terug maar de som blijft altijd velden x 100.
Ook op andere plekken lijken soms "bijzondere" dingen te gebeuren, maar daar krijg ik de vingers niet omheen..... Misschien iets waardoor client-server niet helemaal soepel loopt en/of losse taken/parallelverwerking die elkaar dwars zitten. Maar dit is van mijn kant uit speculatie.
Ook op andere plekken lijken soms "bijzondere" dingen te gebeuren, maar daar krijg ik de vingers niet omheen..... Misschien iets waardoor client-server niet helemaal soepel loopt en/of losse taken/parallelverwerking die elkaar dwars zitten. Maar dit is van mijn kant uit speculatie.
Omdat ik vrij veel nieuwe releases achter elkaar doe kan ik niet uitsluiten dat er soms wat mis gaat met cache of eventueel zelfs corruptie van lopende games.DjoeC schreef op zondag 24 mei 2026 @ 19:02:
Ik ben er even klaar mee. Na onderzoek neemt de opbrengst van graan toe. Dat zie ik ook in local storage terug maar de som blijft altijd velden x 100.
Ook op andere plekken lijken soms "bijzondere" dingen te gebeuren, maar daar krijg ik de vingers niet omheen..... Misschien iets waardoor client-server niet helemaal soepel loopt en/of losse taken/parallelverwerking die elkaar dwars zitten. Maar dit is van mijn kant uit speculatie.
als je me in-game een berichtje stuurt heb ik je game id en kan ik even kijken.
Ik ben gisteren begonnen en ben nu verslaafd
. Ik heb een save game id op mijn mobiel en wil eigenlijk op de desktop verdergaan, maar die lijkt hem niet te pikken. Geen foutmelding maar ook wordt de save game niet geladen.
@Neo_TGP Ik heb je een paar bevindingen gestuurd via de in-game berichten. Jammer genoeg wordt elke keer dat ik het spel start gevraagd om het mailadres te valideren en valideren opent dan een nieuw spel. Daarin zijn de berichten (en ik vermoed de antwoorden) niet te vinden.
Misschien is het een optie om berichten niet aan een "farm" te koppelen maar aan het mail adres? En de berichten te voorzien van de farm-id waarop het bericht/antwoord betrekking heeft? Ik krijg namelijk heel snel heel veel farms in een (voor mij) onbepaalde volgorde. Ik heb daardoor zonder zelf een boekhouding bij te houden geen overzicht meer....
Misschien is het een optie om berichten niet aan een "farm" te koppelen maar aan het mail adres? En de berichten te voorzien van de farm-id waarop het bericht/antwoord betrekking heeft? Ik krijg namelijk heel snel heel veel farms in een (voor mij) onbepaalde volgorde. Ik heb daardoor zonder zelf een boekhouding bij te houden geen overzicht meer....
@Neo_TGP Het lijkt erop dat de automatische verkoop van overschotten niet werkt. Heb je ingame ook bericht gestuurd. Voor de rest geen issues gevonden.
Ik merk dat vaak de indicatie hoeveel ruimte voor kippen ik nog heb niet klopt. Ik heb 1 kippenboerderij, helemaal vol met 1000 kippen, maar meer dan eens staat er dat ik nog ruimte heb voor 1000 kippen. Als ik dan vervolgens probeer te kopen komt wel de melding dat ik er geen ruimte voor heb.
Wat ik me ook afvraag. Heb je er bewust voor gekozen om in de bovenste balk alleen graan/bloem/olie/energie weer te geven en niet bijv de eieren en pasta?
Nog een ervaringspuntje wat ik regelmatig merk. Wanneer de prijs van bijvoorbeeld bloem of olie mij aanstaat, en ik klik op verkoopt, wordt de verkoop pas iets later gedaan, meestal (lees: bijna altijd) voor een nieuwe lagere prijs.
Wat ik me ook afvraag. Heb je er bewust voor gekozen om in de bovenste balk alleen graan/bloem/olie/energie weer te geven en niet bijv de eieren en pasta?
Nog een ervaringspuntje wat ik regelmatig merk. Wanneer de prijs van bijvoorbeeld bloem of olie mij aanstaat, en ik klik op verkoopt, wordt de verkoop pas iets later gedaan, meestal (lees: bijna altijd) voor een nieuwe lagere prijs.
[ Voor 20% gewijzigd door babbelbox op 27-05-2026 11:20 ]
-Offtopic-
[ Voor 90% gewijzigd door Bart ® op 27-05-2026 19:21 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
-reactie op offtopic-
[ Voor 91% gewijzigd door Bart ® op 27-05-2026 19:22 ]
bug in het spel? ik heb 3.7 mil en wil mijn eerste kunstof opslag kopen. echter heb ik niet genoeg doekoe geeft het spel aan.Edit: later na herstarten chrome (windows) lijkt ik plots wel te kunnen kopen.
[ Voor 25% gewijzigd door Zaratrass op 28-05-2026 14:44 ]
Ik heb inmiddels nu wel een kunststoffabriek, met 1 medewerker, maar die lijkt geen pasta te eten (prima, meer voor mij om te verkopen
) en ook komt er niet altijd kunstof voorraad bij na de 15 ticks.
Bedankt voor het doorgeven van de bugs, morgen maak ik weer een update dan dan neem ik ze mee.
Ik merk net ook dat wanneer ik olie verkoop, er bijna altijd 492 vaten achter blijven.
Ik denk trouwens dat het aan mijn olie voorraad ligt. Ik heb net de kunststoffabriek medewerker ontslagen, ik denk ga zelf ff klikken, en zag de melding: Niet genoeg olie. Dan is het wel logisch dat er geen pasta af gaat en kunststof bij komt.Neo_TGP schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 06:39:
Bedankt voor het doorgeven van de bugs, morgen maak ik weer een update dan dan neem ik ze mee.
Dat kan, het basisverbruik wat je per x ticks zou gebruiken blijft als het goed is achterbabbelbox schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 06:42:
Ik merk net ook dat wanneer ik olie verkoop, er bijna altijd 492 vaten achter blijven.
Kan je misschien ook uitleggen hoe ik die prijs grafiekjes moet interpreteren?
Ik zie bijvoorbeeld
Ik zie bijvoorbeeld
code:
en1
2
| Bloem laag min 126 gem 407 max 869 |
code:
Maar ik kan mezelf niet uitleggen hoe het kan dat de 'Bloem laag' getallen hoger zijn dan bij 'Bloem hoog'
1
2
| Bloem hoog min 120 gem 279 max 446 |
Grappig spel! Vooral de beta UI ziet er gaaf uit. Klein 'probleem': Ik zie heel veel mogelijkheden tot het manipuleren van de data via de websocket.
Natuurlijk, als je dit spel gewoon speelt is daar niets mis mee, maar valsspelers zoals ik, (sorry, ik was aan het testen) vliegen binnen no-time naar de top van de charts.
Je kunt me DM'men mocht je meer info willen, maar verder zou ik zeggen: Ga zo door! :-)
Natuurlijk, als je dit spel gewoon speelt is daar niets mis mee, maar valsspelers zoals ik, (sorry, ik was aan het testen) vliegen binnen no-time naar de top van de charts.
Je kunt me DM'men mocht je meer info willen, maar verder zou ik zeggen: Ga zo door! :-)
Oei olie en energie doen het niet meer. Was deze week begonnen met het spel na het forumtopic gezien te hebben. En is een leuk tijdverdrijf 
EDIT: blijkbaar een bug waar je in de - gaat met olie. Als ik op verkoop olie druk begint hij weer op te tellen (energie en olie gaven 0 aan)
EDIT: blijkbaar een bug waar je in de - gaat met olie. Als ik op verkoop olie druk begint hij weer op te tellen (energie en olie gaven 0 aan)
[ Voor 33% gewijzigd door Loolladin op 28-05-2026 16:15 ]
Werken de saves bij anderen wel oke? Als ik een savegame inlaad zijn alle silos een dergelijke weg
Wat ik merk is nu ik CPU verkoop gebruik dat de verkoop trigger 'te laat' komt waardoor de prijs waarvoor verkocht wordt al weer lager is dan de ingestelde minimale opbrengst, en er dus minder geld verdiend wordt dan beoogd.
Dat gebeurt ook als je handmatig klikt vlak voor een nieuwe prijs verschijnt is mij opgevallen.babbelbox schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:04:
Wat ik merk is nu ik CPU verkoop gebruik dat de verkoop trigger 'te laat' komt waardoor de prijs waarvoor verkocht wordt al weer lager is dan de ingestelde minimale opbrengst, en er dus minder geld verdiend wordt dan beoogd.
Dat is niet de bedoeling natuurlijk, maar ik heb wel een vermoeden hoe dat kan, dus ik probeer dat dit weekend nog wel even op te lossen.babbelbox schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:04:
Wat ik merk is nu ik CPU verkoop gebruik dat de verkoop trigger 'te laat' komt waardoor de prijs waarvoor verkocht wordt al weer lager is dan de ingestelde minimale opbrengst, en er dus minder geld verdiend wordt dan beoogd.
verder heb ik de interface wat bijgewerkt waardoor het een en ander nu weer beter leesbaar moet zijn. Ik heb daarnaast wat dingen als voorraad status duidelijker, compacter en meer eenduidig gemaakt.
Verder zijn electronica en advanced elektronica nu beschikbaar en daarmee hebben koper en goud ook een doel gekregen.
Veel uitleg is nu ook collapsible gemaakt zodat het wat minder ruimte in beslag neemt en ik heb ook wat blokken opnieuw ingedeeld.
hierna ga ik nog eens goed naar de save-games kijken want daar gaat ook nog het een en ander niet goed.
klopt het dat niet alle mijnen te unlocken zijn?
Dat klopt inderdaad, ik heb nog geen goede toepassing voor Diamant bedachtZaratrass schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:24:
klopt het dat niet alle mijnen te unlocken zijn?
Is het mogelijk om het "percentage gereed grafiek-rondje" zichtbaar maar uitgegrijst te laten als het grafiekje even niet actief is?
Nu springen de regels regelmatig heen en weer op m'n scherm, omdat er af en toe wel en dan weer geen percentage-rondje aanwezig is. (Edge, fullscreen)
Nu springen de regels regelmatig heen en weer op m'n scherm, omdat er af en toe wel en dan weer geen percentage-rondje aanwezig is. (Edge, fullscreen)
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Goed punt, dat zal ik nog even aanpassen.APClll schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:40:
Is het mogelijk om het "percentage gereed grafiek-rondje" zichtbaar maar uitgegrijst te laten als het grafiekje even niet actief is?
Nu springen de regels regelmatig heen en weer op m'n scherm, omdat er af en toe wel en dan weer geen percentage-rondje aanwezig is. (Edge, fullscreen)
Ik heb nu net een nieuwe build af die het probleem oplost waarbij je na de verkoop een nieuwe prijs te zien krijgt, maar dat de verkoop dan alsnog met de nieuwe prijs uitgevoerd wordt. (zowel handmatig als met de cpu).
Verkopen werken nu inderdaad tegen de juiste prijs.
Extra graan na onderzoek werkt bij mij nog steeds niet.
Het lijkt er ook op alsof het streaming log de clicks die gedaan worden niet kan bijbenen. En dat leidt dan tot een "bijna" hangend spel dat eerst weer moet bijtrekken...
De uitbetaling van overschotten voor graan (en bloem?) zoals als eerder gemeld ook door anderen werkt nog steeds niet.
Stukje verder in het spel: Ondanks 10K+ Olie, 12kW energie krijg ik bij het maken van kunststof de melding "FOUT, niet genoeg olie".
Extra graan na onderzoek werkt bij mij nog steeds niet.
Het lijkt er ook op alsof het streaming log de clicks die gedaan worden niet kan bijbenen. En dat leidt dan tot een "bijna" hangend spel dat eerst weer moet bijtrekken...
De uitbetaling van overschotten voor graan (en bloem?) zoals als eerder gemeld ook door anderen werkt nog steeds niet.
Stukje verder in het spel: Ondanks 10K+ Olie, 12kW energie krijg ik bij het maken van kunststof de melding "FOUT, niet genoeg olie".
[ Voor 30% gewijzigd door DjoeC op 31-05-2026 17:44 ]
Ik ben terug begonnen op de beta, jippie ! Eindelijk mijn favoriet spel terug. Nu merk ik dat er regelmatig offline komt en dat de voortgang niet bewaard wordt of dat ik soms ineens terug level 1 ben. Ok het uplevellen werkt soms niet en ik blijf inkomsten maken zonder dat ik omhoog ga.
Nog mensen die dit issue hebben ?
Nog mensen die dit issue hebben ?
Tof dat deze weer terug is @Neo_TGP . Ziet er strak uit en fijn die dark modus.
Ik merk alleen dat het overschot, graag/bloem/olie/etc. niet verkocht wordt? Was voor mij juist een lekker passief inkomen als ik hem op het werk heb draaien.
Eens kijken wat je verder nog allemaal toegevoegd hebt.
Ik merk alleen dat het overschot, graag/bloem/olie/etc. niet verkocht wordt? Was voor mij juist een lekker passief inkomen als ik hem op het werk heb draaien.
Eens kijken wat je verder nog allemaal toegevoegd hebt.
XSX: legianb
Ik merk dat de steenkool niet lekker werkt.
Ik heb inmiddels 4 mijnen (van de 4 gevonden) maar ik krijg niet altijd steenkool toegevoegd aan m'n silo's.
Als ik dan refresh (F5) krijg ik wel weer vulling in de silo's, maar wordt er aangegeven dan ik 0 van de 4 beschikbare plekken heb gebruikt. Als ik dan vervolgens probeer te kopen (voor 125Mln, wat ook niet zou kloppen bij een 5e mijn) wordt er terecht aangegeven dat ik geen ruimte meer heb.
Weer een keer F5, dan ik de weergave van de hoeveelheid mijnen weer goed, maar blijven de silo's leeg......
En dit lijkt zich afwisselend voor te doen bij elke refresh.
[adding]
Ik lijk ook random de arbeider van m'n kunststoffabriek te verliezen
[/adding]
Ik heb inmiddels 4 mijnen (van de 4 gevonden) maar ik krijg niet altijd steenkool toegevoegd aan m'n silo's.
Als ik dan refresh (F5) krijg ik wel weer vulling in de silo's, maar wordt er aangegeven dan ik 0 van de 4 beschikbare plekken heb gebruikt. Als ik dan vervolgens probeer te kopen (voor 125Mln, wat ook niet zou kloppen bij een 5e mijn) wordt er terecht aangegeven dat ik geen ruimte meer heb.
Weer een keer F5, dan ik de weergave van de hoeveelheid mijnen weer goed, maar blijven de silo's leeg......
En dit lijkt zich afwisselend voor te doen bij elke refresh.
[adding]
Ik lijk ook random de arbeider van m'n kunststoffabriek te verliezen
[/adding]
[ Voor 22% gewijzigd door babbelbox op 02-06-2026 11:36 ]
Welke browser gebruik je? (En zou je me even via het spel zelf een berichtje willen sturen, dan heb ik ook meteen het ID van je spel)FightingFalcon schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 09:00:
Ik ben terug begonnen op de beta, jippie ! Eindelijk mijn favoriet spel terug. Nu merk ik dat er regelmatig offline komt en dat de voortgang niet bewaard wordt of dat ik soms ineens terug level 1 ben. Ok het uplevellen werkt soms niet en ik blijf inkomsten maken zonder dat ik omhoog ga.
Nog mensen die dit issue hebben ?
@Legian117 ik heb hier al een fix voor in voorbereiding, dus dat zal deze week nog wel opgelost zijn.
@babbelbox ik had al een issue staan om dit eens verder uit te zoeken, maar vooralsnog is het een beetje een ongrijpbaar probleem.
[ Voor 17% gewijzigd door Neo_TGP op 02-06-2026 13:44 ]
Nog 1 in het kader van consistentie: De knop "Maak kunststof" ook groen, net als alle andere actie knoppen (vermalen/koper/electronica enz.)
Ik ervaar nu hetzelfde als @FightingFalcon helaas.... Zat op level 8 ofzo, maar ben nu terug naar level 1 helaas. Er was wel net een update van Google Chrome uitgevoerd, wellicht dat het daarmee verband houdt?Neo_TGP schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 13:40:
[...]
Welke browser gebruik je? (En zou je me even via het spel zelf een berichtje willen sturen, dan heb ik ook meteen het ID van je spel)
PS
Een bericht versturen via de game gaat niet; het scherm blijft op 'Laden...' staan.
Alles functioneert weer
[ Voor 4% gewijzigd door Leut op 03-06-2026 08:49 ]
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Ik heb het nog steeds en merk dat de servers offline aangeven als ik dan refresh, en het is telkens als van L3 naar L4 ga. Heb nu nieuw spel gestart in FireFox en heb het in het nieuwe ook voor
Ik vermoed dat de servers effectief offline zijn nuFightingFalcon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:01:
Ik heb het nog steeds en merk dat de servers offline aangeven als ik dan refresh, en het is telkens als van L3 naar L4 ga. Heb nu nieuw spel gestart in FireFox en heb het in het nieuwe ook voor
Verbazend hoeveel tweakers dit spelen
Voor mij lijkt dat de server regelmatig unresponsive zijn en dat dat de reden is. Bij een refresh krijg ik bijna elke keer offline modus.
Ik heb eerder deze week even naar de HTTP communicatie met de server zitten kijken. Het spel genereert echt erg veel verkeer. Zodra er "veel" spelers gaan komen zou dat best een rol kunnen gaan spelen.FightingFalcon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 10:31:
Voor mij lijkt dat de server regelmatig unresponsive zijn en dat dat de reden is. Bij een refresh krijg ik bijna elke keer offline modus.
Als ik het specifieke verkeer bekijk dan vermoed ik dat er ook berichten niet verzonden/ontvangen worden (of worden gedropt?) - maar dat is speculatie omdat ik natuurlijk niet weet wat er wel of niet verzonden en/of ontvangen zou moeten worden. En ik ben al helemaal geen netwerk/java/.... persoon.
Nog iemand een probleem met de ijzerertsmijn. Ik heb net men eerste mijn gekocht voor 100 miljoen, maar ze produceert niets.
Mijn probleem leek gerelateerd aan de autoclicker die ik gebruik, ik gebruik deze niet meer en nu blijft het stabiel voorlopig
Een autoclicker genereert meer mutaties dan het programma aan kan. Zo genereert elk individueel vat olie dat boven de opslag uitgaat en verkocht wordt een transactie. Daarmee kan het spek vastlopen en gebeuren er "gekke" dingen zoals onverwachte resets van het aantal olietanks.FightingFalcon schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:01:
Mijn probleem leek gerelateerd aan de autoclicker die ik gebruik, ik gebruik deze niet meer en nu blijft het stabiel voorlopig
Maar goed, in mijn geval speel ik het niet echt meer (ook niet zonder clicker) omdat het graanonderzoek niet leidt tot meer kilo's opbrengst, wel op het scherm maar niet in productie want daar blijft het 100kg/veld. En zonder die die extra kilo's kan ik niet serieus gaan groeien (kippen, pasta, opbrengst).
[ Voor 22% gewijzigd door DjoeC op 03-06-2026 12:42 ]
Raar, ik ervaar hier geen problemen mee.DjoeC schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 12:40:
[...]
Maar goed, in mijn geval speel ik het niet echt meer (ook niet zonder clicker) omdat het graanonderzoek niet leidt tot meer kilo's opbrengst, wel op het scherm maar niet in productie want daar blijft het 100kg/veld. En zonder die die extra kilo's kan ik niet serieus gaan groeien (kippen, pasta, opbrengst).
Ik heb 200 velden en produceer via de robots (20 robots die 200 velden bewerken voor 1.173.828 (zie ook echt de 1m graag komen) kg per run, heb research 49). Ik weet niet wat ik met alle graan moet want produceer veel te veel.
Enige bugs die ik tegen ben gekomen zijn:
Staal opslag in het scherm komt niet boven de 1,00M ton, terwijl er wel 5,0M ton in voorraad zit.
Bij de goudsmelter, als je die hebt kan je wel op Smelt drukken, en hij neemt recourses. Maar aangezien er geen opslag is 'verdwijnt' het direct. Dus eerst opslag maken en dan pas smelten (had dit ook met een andere van 07 - Elektronica, weet even niet welke).
Kan ook al 4 diamand mijnen openen, maar geen idee wanneer je die kan plaatsen.
Ik doe onderzoek en rond dat af voordat de robots in beeld komen (nog geen energie).Hortz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:
[...]
Raar, ik ervaar hier geen problemen mee.
Ik heb 200 velden en produceer via de robots (20 robots die 200 velden bewerken voor 1.173.828 (zie ook echt de 1m graag komen) kg per run, heb research 49). Ik weet niet wat ik met alle graan moet want produceer veel te veel.
Enige bugs die ik tegen ben gekomen zijn:
Staal opslag in het scherm komt niet boven de 1,00M ton, terwijl er wel 5,0M ton in voorraad zit.
Bij de goudsmelter, als je die hebt kan je wel op Smelt drukken, en hij neemt recourses. Maar aangezien er geen opslag is 'verdwijnt' het direct. Dus eerst opslag maken en dan pas smelten (had dit ook met een andere van 07 - Elektronica, weet even niet welke).
Kan ook al 4 diamand mijnen openen, maar geen idee wanneer je die kan plaatsen.
En wat betreft graan: Dat komt wel op DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" zodra je voldoende energie moet produceren (uraniummijnen aan de gang moet houden) om je opbrengst te verhogen.
Diamant zit verder nog niet in het spel. Als het spel goed werkt helpt het om een soort van spreadsheet te maken waarin je de "kosten" van elk onderdeel kunt zien en de bijbehorende opbrengst. Omdat het spel bij mij dus niet correct werkt (onvoldoende graan levert) heeft het nog geen zin om dat te gaan maken maar als voorbeeld: Er komt een moment dat de terugverdientijd van een aankoop (bijvoorbeeld een mijn) niet meer opweegt tegen de opbrengst. Die rekensom kun je voor alle onderdelen maken. Zo was het in de oude versie op een bepaald moment beter om de enrgie in te zetten voor oliepompen om kunststof te maken dan om nog meer staal te gaan maken.
Terugverdientijd: Hoeveel van je kapitaal investeer je en hoelang duurt het voordat je dat geld met de opbrengst van diezelfde investering hebt terug verdiend. En dat kan al vrij snel oplopen tot 100 dagen of meer....
Maar goed, hier werkt de nieuwe versie dus onvoldoende om zelfs maar een serieuze poging te doen.
Qua verbindingen zou het eigenlijk wel mee vallen, het is ook niet zo dat ieder vat olie een losse transactie is. Het meeste verkeer is websocket en blijft helemaal in memory aan de serverkant voor de communicatie met de speler zelf. De load is daar ook niet schokkend hoog.
ik ga vanavond in ieder geval weer even verder puzzelen.
Overigens kan het lokaal gebruik van autoclickers zeker tot problemen leiden omdat de server je spel gaat corrigeren als je lokaal teveel uit de pas loopt.
ik krijg het probleem met de graanoogsten en het onderzoek vooralsnog ook nog niet gereproduceerd, dus daar ga ik ook nog even goed naar kijken.
Dit alles overigens over beta.clickfarm.nl de andere versie doe ik op het moment niets mee
ik ga vanavond in ieder geval weer even verder puzzelen.
Overigens kan het lokaal gebruik van autoclickers zeker tot problemen leiden omdat de server je spel gaat corrigeren als je lokaal teveel uit de pas loopt.
ik krijg het probleem met de graanoogsten en het onderzoek vooralsnog ook nog niet gereproduceerd, dus daar ga ik ook nog even goed naar kijken.
Dit alles overigens over beta.clickfarm.nl de andere versie doe ik op het moment niets mee
[ Voor 6% gewijzigd door Neo_TGP op 03-06-2026 16:55 ]
Ik heb vanmiddag wat getest. Het graanonderzoek wordt bij mij lokaal verwerkt maar geeft de nieuwe waarde niet door aan de server. Idem viel me op dat een aantal aankopen van nieuwe velden niet zijn doorgegeven.
NB: dit zonder autoclicker. Wat wel opviel was het continue verkeer over onderdelen die bij mij niet actief zijn zoals elektronica. Bij deze testen ga ik niet verder dan graan, bloem, olie, onderzoek.
Als je clicker wilt ontmoedigen, geef dat dan ergens duidelijk aan
In dit geval vind ik een clicker een vrij normaal hulpmiddel. Het manipuleren van local storage zoals dat in de niet-beta effect heeft is dan weer een stap te ver. 1.000 vaten olie in een seconde bij elkaar clicken moet weer wel kunnen en wordt trouwens ook gewoon naar het saldo en de stansen/status doorverwerkt. "rechttrekken" vanuit de server zal dus geen zuiver resultaat leveren, Er komt een moment dat ik 1.000 kippenfarms of regelmatig 400 oliepompen wil kopen of verkopen, zo zijn er nog wel wat plekken waar je aansluitend veel wilt/moet clicken.
Overigens snel clicken kun je ook handmatig, 10x/seconde lijkt me niet excessief..... Voor mij gaat het om de strategie: wat doe je als volgende stap.
Zie deze opmerkingen als positief, ik snap denk ik hoeveel tijd je hier aan besteed!
NB: dit zonder autoclicker. Wat wel opviel was het continue verkeer over onderdelen die bij mij niet actief zijn zoals elektronica. Bij deze testen ga ik niet verder dan graan, bloem, olie, onderzoek.
Als je clicker wilt ontmoedigen, geef dat dan ergens duidelijk aan
Overigens snel clicken kun je ook handmatig, 10x/seconde lijkt me niet excessief..... Voor mij gaat het om de strategie: wat doe je als volgende stap.
Zie deze opmerkingen als positief, ik snap denk ik hoeveel tijd je hier aan besteed!
Klein dingetje wat me op viel, bij een smaller gemaakt browser-scherm vallen zaken rechtsboven in de balk 'buiten beeld'. Daarbij is 't jammer dat de ontwerpkeuze is gevallen om in die gevallen het vakje met doekoe te laten wegvallen, ipv het grafiekje 'percentage van volgende level behaald'.
Ofwel, mag het vermogen-vakje van plaats wisselen met het level-vakje?
(of eventueel vermogen een balk omlaag halen, bij de graan/olie/energie etc)
Ofwel, mag het vermogen-vakje van plaats wisselen met het level-vakje?
(of eventueel vermogen een balk omlaag halen, bij de graan/olie/energie etc)
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Klopt het wel dat windmolencontroller 16 energie verbruikt per tick? Dus 1,6 energiecentrales?
Er zijn op dit moment 65 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 1.040 units per tick
Kan het kloppen dat de prijzen nooit veranderen? Ben nu bij level 7, en zie daar de mogelijkheid voor een CPU. Leuk, maar de olieprijs is altijd al 3,00 en de bloem 163 en is nooit anders geweest.
Dit impliceert een veranderende prijs (die CPU)
Ik gebruik Firefox
Dit impliceert een veranderende prijs (die CPU)
Ik gebruik Firefox
Dit ervaar ik ook. Bij mij wordt elke ton boven de 1M direct verkocht.Hortz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:
[...]
.......
Enige bugs die ik tegen ben gekomen zijn:
Staal opslag in het scherm komt niet boven de 1,00M ton, terwijl er wel 5,0M ton in voorraad zit.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Dat direct verkopen werkt bij dan weer niet, maar met een totale opslag van 1M ben ik juist in staat om door te produceren en als ik verkoop wordt er ook >1M verkochtLeut schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:10:
[...]
Dit ervaar ik ook. Bij mij wordt elke ton boven de 1M direct verkocht.
Nieuw spel (beta) gestart. Uitsluitend (handmatig) velden gekocht, maar klikken gaat lekker vlot. Nomaliter is na 49 velden het geld op (nog 23,- over), deze keer 50 velden gekocht (23,- over) maar bij bewerken komt er toch maar 4.900kg graan.
Omdat ik gister zag dat elke aankoop een bericht naar de server opleverde kan het niet anders dan dat er 1 bericht niet verzonden is. Dat sluit ook aan bij eerdere, andere bevindingen dat het dataverkeer wel eens de oorzaak kan zijn van veel "vreemd gedrag" in het spel.
Omdat ik gister zag dat elke aankoop een bericht naar de server opleverde kan het niet anders dan dat er 1 bericht niet verzonden is. Dat sluit ook aan bij eerdere, andere bevindingen dat het dataverkeer wel eens de oorzaak kan zijn van veel "vreemd gedrag" in het spel.
Zoals ik al eerder heb gemeld in dit topique, worden sommige waarden simpelweg door de server geaccepteerd als waarheid. Vandaar dat progressie relatief simpel te manipuleren is. Andere waarden worden door de server bijgehouden.DjoeC schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:04:
Nieuw spel (beta) gestart. Uitsluitend (handmatig) velden gekocht, maar klikken gaat lekker vlot. Nomaliter is na 49 velden het geld op (nog 23,- over), deze keer 50 velden gekocht (23,- over) maar bij bewerken komt er toch maar 4.900kg graan.
Omdat ik gister zag dat elke aankoop een bericht naar de server opleverde kan het niet anders dan dat er 1 bericht niet verzonden is. Dat sluit ook aan bij eerdere, andere bevindingen dat het dataverkeer wel eens de oorzaak kan zijn van veel "vreemd gedrag" in het spel.
Dat betekent feitelijk dat -naast het feit dat sommige onderdelen lokaal te manipuleren zijn- de server niet áltijd de absolute bron van alle waarheid is.
De staat van het spel is dus verspreid over de client én de server. Ik denk dat dat best wel eens een rol kan spelen in sommige bugs :-)
Correct. Het "kunnen manipuleren" is niet nieuw, dat kon in de oude versie al tot in extremis. Ik vermoed dat Herman dat een beetje binnen de grenzen wil houden, vooral omdat er nu ook ranglijsten worden opgemaakt.eRixxje schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:13:
[...]
Zoals ik al eerder heb gemeld in dit topique, worden sommige waarden simpelweg door de server geaccepteerd als waarheid. Vandaar dat progressie relatief simpel te manipuleren is. Andere waarden worden door de server bijgehouden.
Dat betekent feitelijk dat -naast het feit dat sommige onderdelen lokaal te manipuleren zijn- de server niet áltijd de absolute bron van alle waarheid is.
De staat van het spel is dus verspreid over de client én de server. Ik denk dat dat best wel eens een rol kan spelen in sommige bugs :-)
Alleen weet ik (zie ik in het http verkeer) dat de aankoop van een veld per click wordt doorgestuurd naar de server:
code:
ergens is 1 van mijn clicks dus wel geteld in het aantal velden, maar heeft niet geleid tot een push naar e server. Soortgelijk gedrag (niet doorsturen) zie ik elders (ik klik en doe iets) maar de server heeft er geen weet van en gaat uit van zijn eigen waarheid in verdere berekeningen.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| {
"payload" : {
"farmland" : 2,
"farmland_cost" : 11,
"money" : 1989
},
"type" : "delta"
}
{
"payload" : {
"farmland" : 3,
"farmland_cost" : 12,
"money" : 1978
},
"type" : "delta"
} |
De keus zou moeten zijn: Ofwel lokaal is "de waarheid", ofwel het is de server. Herman zal daar wel een keuze in gemaakt hebben, maar in beide gevallen zou ik verwachten dat de data op mijn scherm overeen komt met "de waarheid". Als de server dus de waarheid bevat zou ik verwachten dat mijn scherm pas wordt aangepast nadat de server een bevestiging retour stuurt. Yep, nog veel meer http verkeer.....
Een lokale waarheid zou het eenvoudigst zijn omdat je dan zonder server ook kunt spelen maar goed - dan vergroot je de kans op "modding" - het nadeel van ranglijsten
Ik heb het zelfde in Chrome. Nog geen dynamische prijs gezien...Tribunus schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:26:
Kan het kloppen dat de prijzen nooit veranderen? Ben nu bij level 7, en zie daar de mogelijkheid voor een CPU. Leuk, maar de olieprijs is altijd al 3,00 en de bloem 163 en is nooit anders geweest.
Dit impliceert een veranderende prijs (die CPU)
Ik gebruik Firefox
Als de prijs bevriest is dat meestal omdat de server geen nieuwe prijzen afgeeft vanwege server down of prijscomponent uit de lucht/defect. En omdat de maker ook gewoon een job heeft kan dat even duren....Ojjorz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:16:
[...]
Ik heb het zelfde in Chrome. Nog geen dynamische prijs gezien...
Graan geeft wel dynamische prijzen. Of gebruik je de standaard versie (clickfarm.nl) ipv beta.clickfarm.nl? Bij de standaard komen inderdaad geen dynamische prijzen binnen.
[ Voor 27% gewijzigd door DjoeC op 04-06-2026 16:24 ]
Ah, ik gebruik de standaard. Kan je dan nog overstappen?DjoeC schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:20:
[...]
Als de prijs bevriest is dat meestal omdat de server geen nieuwe prijzen afgeeft vanwege server down of prijscomponent uit de lucht/defect. En omdat de maker ook gewoon een job heeft kan dat even duren....
Graan geeft wel dynamische prijzen. Of gebruik je de standaard versie (clickfarm.nl) ipv beta.clickfarm.nl? Bij de standaard komen inderdaad geen dynamische prijzen binnen.
Vzv ik weet niet met dezelfde waarden. De beta versie is compleet anders. Overigens, als die server uit de lucht is kun je ook niet saven.Ojjorz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:37:
[...]
Ah, ik gebruik de standaard. Kan je dan nog overstappen?
[ Voor 11% gewijzigd door DjoeC op 04-06-2026 16:39 ]
Oke, er zijn weer wat zaken opgelost:
- Windmolen controllers gebruiken nu 2 energie per tick
- Research voortgang wordt nu goed opgeslagen en bijgehouden
- De weergave van geld bij het scalen van het scherm is aangepast
- Het snel kopen van velden zou nu niet meer tot verschil tussen de server en client moeten leiden.
Bij mij zijn na deze update de steenkoolmijnen, ijzerertsmijnen, uraniummijnen en splijtstoffabrieken verdwenen. Moet ik ze opnieuw bouwen of is er een mogelijkheid om ze te herstellen?Neo_TGP schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:23:
Oke, er zijn weer wat zaken opgelost:Voor meer en meer dingen is de server nu leidend voor de aantallen, maar om lag te voorkomen kan het dus zijn dat je in de interface sneller kan klikken dan de server verwerkt. In de meeste gevallen zal de server je dan wel weer bijhalen, maar in extremere gevallen kan het dus zijn dat de server uiteindelijk een correctie naar de client stuurt.
- Windmolen controllers gebruiken nu 2 energie per tick
- Research voortgang wordt nu goed opgeslagen en bijgehouden
- De weergave van geld bij het scalen van het scherm is aangepast
- Het snel kopen van velden zou nu niet meer tot verschil tussen de server en client moeten leiden.
Ik denk niet zo zeer dat dat aan deze update ligt, maar ik ga even kijken wat dit veroorzaakt heeft. Ik kan nog niet inschatten of ze weg-weg zijn of alleen niet meer zichtbaar.
Mochten ze weg blijven moet je me zo in-game even een berichtje sturen hoeveel je er ongeveer had, dan voeg ik het geld even toe aan je account.
Mochten ze weg blijven moet je me zo in-game even een berichtje sturen hoeveel je er ongeveer had, dan voeg ik het geld even toe aan je account.
Leuk om weer te proberen. Helaas werkte mijn save id uit 2018 niet op de normale versie.
In de beta versie:
Ik ben vrij zeker dat de uraniumstaven niet echt verkocht kunnen worden. Als ik de afvalstaven verkoop dan springt de "Afvalstaven: " counter onder "Kerncentrale toelichting" op 0, maar daarna springt hij weer omhoog met 1 hoger dan eerst. E.g. als ik 100 heb en verkoop, springt hij op 0 en daarna op 101. De kosten lopen daardoor relatief hard op, ik kan me herinneren dat dat in de 'oude' versie niet zo werkte.
Wat betreft de mijnen: die waren bij mij ook verdwenen dus ik heb ze allemaal opnieuw gekocht. Koper en goudmijnen zijn niet verdwenen, maar de splijtstoffabrieken waren wel behouden. Dit is een keer eerder gebeurt, gelukkig had ik deze keer een goede voorraad uranium en zag ik het op tijd.
Koper/goudmijnen zijn overigens niet verkoopbaar bij mij. Als ik ze probeer te verkopen krijg ik een "Onbekend gebouw: copper_mine" of gold_mine bericht.
In de beta versie:
Ik ben vrij zeker dat de uraniumstaven niet echt verkocht kunnen worden. Als ik de afvalstaven verkoop dan springt de "Afvalstaven: " counter onder "Kerncentrale toelichting" op 0, maar daarna springt hij weer omhoog met 1 hoger dan eerst. E.g. als ik 100 heb en verkoop, springt hij op 0 en daarna op 101. De kosten lopen daardoor relatief hard op, ik kan me herinneren dat dat in de 'oude' versie niet zo werkte.
Wat betreft de mijnen: die waren bij mij ook verdwenen dus ik heb ze allemaal opnieuw gekocht. Koper en goudmijnen zijn niet verdwenen, maar de splijtstoffabrieken waren wel behouden. Dit is een keer eerder gebeurt, gelukkig had ik deze keer een goede voorraad uranium en zag ik het op tijd.
Koper/goudmijnen zijn overigens niet verkoopbaar bij mij. Als ik ze probeer te verkopen krijg ik een "Onbekend gebouw: copper_mine" of gold_mine bericht.
Het probleem met de mijnen is opgelost, de update rolt nu uit op de server, maar ik heb geen manier om dit automatisch te herstellen voor wie hier last van gehad heeft (Beta denk ik dan maar helaas).
@VVVJeroen ik kijk hier nog even snel naar en dan stop ik er mee. (En ze zijn inmiddels opgelost)
De kans dat ik dan nog voor 14 juni nieuwe updates uitbrengt is erg klein. Mochten jullie nog bugs tegen komen kan je ze gewoon hier roepen, dan neem ik ze na komende week weer mee in de updates.
@VVVJeroen ik kijk hier nog even snel naar en dan stop ik er mee. (En ze zijn inmiddels opgelost)
De kans dat ik dan nog voor 14 juni nieuwe updates uitbrengt is erg klein. Mochten jullie nog bugs tegen komen kan je ze gewoon hier roepen, dan neem ik ze na komende week weer mee in de updates.
[ Voor 3% gewijzigd door Neo_TGP op 04-06-2026 21:45 ]
Ben de beta maar even gestart en die werkt een stuk lekkerder. Hulde daarvoor. Ben nu lvl8 geworden en dan komt Mijnbouw vrij, alleen daar lijken geen activiteiten onder te hangen (ik zie alleen een titel 'prospecting & sites'. Moet ik daar nog een andere actie voor uitvoeren?
edit:
Laat maar. Ik moet verder kijken dan mijn neus lang is en gewoon mijn onderzoek starten ;)
Laat maar. Ik moet verder kijken dan mijn neus lang is en gewoon mijn onderzoek starten ;)
[ Voor 19% gewijzigd door Ojjorz op 05-06-2026 13:57 ]
.
[ Voor 99% gewijzigd door DjoeC op 05-06-2026 14:47 ]
Een paar kleinigheidjes in de tekst/opmaak:
(hierdoor is plastic productie nogal een uitdaging geworden
)
Ook het buiten beeld vallen van de hoeveelheid geld is bij mij nog niet opgelost. Is dat een cache-issue aan mijn kant, of staat die wijziging nog niet live?
- Staal
Afhankelijk van de schermbreedte, staat de knop 'Bouw hoogoven'; op een nieuwe regel (dan is er geen probleem) of strak tegen het woord 'energie'. - Uraniummijnen - toelichting
Achter de capaciteitsberekening ontbreekt een spatie: "Uranium voorraad / capaciteit: 0/100.000 tonJe kan (...) - Splijstofstavenfabriek - toelichting
Achter de 'resterende tijd weergave' ontbreekt een spatie: "tijd: 100 ticksDeze fabrieken(...)"
Achter de 'aantal staven per keer' ontbreekt een spatie: "produceert 1 staaf per keerJe hebt(...)" - Afvalopslag - toelichting
Achter de 'kosten per 60 ticks' ontbreekt een spatie: "opslag kost € 100.000,00 per staaf per 60 ticksAantal waste(...) - Elektronica
Zo ongeveer overal achter alle 'getallen/eenheden' ontbreken spaties
(hierdoor is plastic productie nogal een uitdaging geworden
Ook het buiten beeld vallen van de hoeveelheid geld is bij mij nog niet opgelost. Is dat een cache-issue aan mijn kant, of staat die wijziging nog niet live?
[ Voor 6% gewijzigd door APClll op 05-06-2026 20:15 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
/f/image/ko0yvtwi46YNJXCbnYQvrS30.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5h0JgzHFYnfzXEgfKR5sITP0.png?f=fotoalbum_large)