Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Pagina: 1 2 3
Acties:

Onderwerpen

• Neo_TGP
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 20-11 08:37
Na 2 weblog posts en ruim 200 reacties heb ik besloten er toch maar een topic voor aan te maken :)

De hele korte samenvatting:
Ik had wat tijd over en wilde mezelf testen door te kijken of ik met wat simpel HTML en JavaScript een spelletje kon schrijven. Niets geen fancy graphics, maar een simpele clickergame. Ik heb op mijn werk eigenlijk niets te maken met HTML of JavaScript, dus het ligt een klein beetje buiten mijn kennisgebied zullen we maar zeggen.. Maar goed, de aanhouder wint en uiteindelijk had ik iets wat soort van toonbaar was.. of nouja, toonbaar niet echt, maar werkbaar wel :P.

Dat ging ongeveer zo:
quote:
Ik doe in mijn dagelijkse werk zo goed als niets (meer) met programmeren of scripting. Toen ik daar alsnog weer mee in aanraking kwam leek het me leuk om eens te kijken hoe ver ik zou komen als ik een clicker spelletje zou willen schrijven..

Met eigenlijk 0 javascript kennis en een klein beetje oude html ervaring ben ik aan de slag gegaan en heb ik wat uurtjes gespendeerd om mijn weg te vinden in javascript en om iets in elkaar te zetten wat ook nog een klein beetje begrijpelijk is..
Het resultaat is een browser spelletje dat uit niet veel meer bestaat dan wat knoppen, tekstblokken en wat tellers ;).

Voor iemand uit dit vakgebied zal het ongetwijfeld rommel zijn (zeker voor de grafisch ontwerpers en interface experts ;)), maar ik ben toch nog best wel trots op hoe ver ik gekomen ben zonder al te veel voorkennis :)

Als je het wil proberen vind je het spelletje hier:

https://clickfarm.nl

Het doel: Zo veel mogelijk automatiseren en geld verdienen

Opmerkingen:
  • Het spel gaat niet verder dan de pastafabriek
  • Het is niet geschikt voor gebruik op een telefoon (het werkt wel, maar erg onoverzichtelijk)
  • Er zitten ongetwijfeld een aantal foutjes in..
  • Zoals: als de olie op is stoppen je energiecentrales, pomp dan even met de hand wat olie op om ze weer te starten
Ik heb geen idee of ik er nog veel tijd in ga steken, maar feedback is altijd welkom :)
120 reacties verder kwamen we aan bij de volgende versie:
quote:
Allereerst mijn excuses voor alle verloren vrije tijd ;)

Ik ben enorm verrast door alle positieve reacties die jullie hebben achter gelaten, ik had niet verwacht dat er 125 reacties zouden komen op een klein spelletje dat ik in mijn vrije tijd eigenlijk om de uitdaging van het scripten geschreven heb :).

Veel van de feedback heb ik zo goed als direct in het spel kunnen verwerken, zeker alle hulp rondom het probleem met de windmolencontrollers was erg behulpzaam. Bovendien hebben jullie mij er van overtuigd om nog even wat meer tijd in het spel te steken en wat uitbereidingen te maken. Ik heb inmiddels ook nog wel wat ideeën opgedaan voor wat vervolglevels.

Naar de interface wordt nog gekeken, en gezien die ook zeker wel wat verduidelijking behoeft zal dat niet in een paar dagen veranderd zijn. Wel heb ik een aantal zaken in de vorige update aangepast (zoals ook al aangegeven in de comments op de vorige post):
  • Definitief windmolencontrollers gerepareerd
  • Bedragen worden nu overal als bedragen weergegeven
  • Andere aantallen zijn van punten en komma's voorzien
  • Windmolencontrollers kunnen nu verkocht worden
  • Pasta kan nu verkocht worden!
  • Pasta is wel een level doorgeschoven naar lvl 7
  • Als je windmolencontrollers gebruikt kan je de niet geautomatiseerde windmolens nu ook goed gebruiken
  • De opbrengst van de windmolens wordt per seconde opgeboekt en niet meer volledig aan het einde
  • Energiecentrales zijn goedkoper
  • Een aantal opmaak dingen en meldingen als je iets wil doen wat niet kan
  • En vast wat dingen die ik vergeten ben
Dat was dus de update van vorige week donderdag.

Daarna heb ik nog wat tijd gestoken in de update die ik later vanavond online zal zetten. Je bestaande progress blijft bestaan, maar door wat level wijzigingen kan het zijn dat je eerst een level verder moet komen voordat je alles weer ziet. Verder heb ik de vorige keer al de energiecentrale prijs aangepast, echter, als je er daar al een hoop van hebt zal de volgende nog steeds erg duur zijn, de curve is alleen wat minder stijl nu.. Dat merk je vooral als je opnieuw begint.

De wijzigingen in de update van vanavond:
  • Windmolen controllers pakken niet alle stroom in 1x, maar in 1 tikken van 10%
  • Bloem uit de geautomatiseerde windmolens wordt in 10 tikken van 10% geleverd en dus niet meer in 1x
  • Graan is onveranderd gebleven en wordt in 1 bulk geleverd wanneer de oogst klaar is.
  • Het recept voor pasta is veranderd, voor 1 doos heb je nu 100kg bloem en 1000 eieren nodig.
  • Gezien die eieren ergens vandaan moeten komen kan je een kippenboerderij bouwen
  • Een kippenboerderij kan 1000 kippen huisvesten en 100.000 eieren bewaren
  • Je kan extra eieropslag bouwen
  • Kippen hebben graan nodig.. Zonder graan gaan ze dood.. baaad gamer..
  • Een boerderij kan een veilige voorraad van 1000kg voer opslaan (graan)
  • Als graan van het veld gehaald wordt zal eerst de voorraad bij de kippenboerderijen aangevuld worden
  • Mocht je boerderij toch te weinig graan hebben voor het voeden van de kippen kijken we eerst even of er nog wat in de graansilo te halen is..
  • De pastafabriek is een level doorgeschoven (lvl 7)
  • De kippenboerderij krijg je op lvl 6
Het gat tussen level 6 en 7 is misschien net te groot waardoor de overbrugging even duurt.. Verder ben ik de balans van de kippenboerderij nog wel wat aan het afstellen op de testomgeving, dus mogelijk veranderd daar nog wel wat de komende dagen.

Ik heb ook vast nog wel wat vergeten te vermelden, maar in hoofdlijnen zijn dit de wijzigingen :).

Verder ben ik nog op zoek naar een naam voor het spel, als je suggesties hebt kan je met het beste even een dm sturen. :) Zodra ik een naam heb zal ik een forumpost aanmaken!

En tot slot, nogmaals bedankt voor alle reacties, en ik zie de bug reports en vragen hier onder wel weer verschijnen :)

Owja, mocht je geen idee hebben waar dit over gaat.. https://clickfarm.nl
Dat was ongeveer een week geleden.. We zijn weer 100 reacties verder en ik heb weer wat vrije tijd gespendeerd aan het schrijven van een update.

In hoofdlijnen zijn het vooral bugfixes aan de hand van alle reacties, er zullen ongetwijfeld nog meer fouten in zitten, maar die hoor ik dan graag verschijnen :). De grote wijzigingen staan hier onder puntsgewijs.
  • Om te voorkomen dat je eigenlijk alleen maar graan hoeft te maken voor het "winnen" van het spel is graan na lvl 3 aanzienlijk minder waard
  • Bloem is daarintegen aardig wat meer waard vanaf level 3
  • Je kan vanaf level 7 een salescomputer kopen om automatisch olie en bloem te verkopen
  • Kippen en pasta hebben nog steeds geen goed doel, maar daar wordt aan gewerkt
  • Vanaf level 8 kan je beginnen aan de onderzoeken voor mijnbouw
  • Vanaf de volgende grote update komt mijnbouw daadwerkelijk beschikbaar
  • Ik heb een naam voor het spel gevonden!
Dat laatste punt brengt me bij een verandering voor de mensen die het spel eerder al volgden via mijn tweakblog. Je kan het spel nog steeds benaderen via game.hotellan.nl maar eigenlijk is het spel nu verplaatst naar https://clickfarm.nl. Echter, je voortgang wordt niet meegenomen, dus als je op de oude site gestart bent kan je daar beter doorspelen.

Een naam die niet direct de beste beelden op zal roepen, maar hij was nog beschikbaar en net zoals het spel zou ik de naam niet al te serieus nemen :).

Ik ben benieuwd wat iedereen er van vind en ik zie de bugs wel verschijnen :P

UPDATES (enkel de gebundelde updates):

08-02:
  • Pasta fabrieken uit de piek energie verbruik weergave gehaald
  • Probleem met farmrobots en het niet automatisch weghalen van de handmatige "bewerk velden" knop als je ieder 10e veld koopt is opgelost.
  • Graan onderzoek levert nu met iedere ronde minder rendement op
  • Graan onderzoek heeft levels gekregen, die zijn nu ook zichtbaar (klopt alleen voor nieuwe spelers of na een reset)
  • Je kan nu veilig refreshen tijdens de research van veredeling van graan (voortgang wordt bewaard)
  • Olieprijs kan nu daadwerkelijk 20 euro worden
  • De sales computers verkopen nu nog maar 1x per 5 seconden, vlak voor de prijs veranderd, dit verkleint de kans op problemen met olie (nog niet volledig uitgesloten helaas)
  • Dat de salescomputer de bloem voor 1000* teveel verkoopt zou niet meer voor moeten kunnen komen
13-02:
  • Exporteren voortgang via menu mogelijk gemaakt
  • Olieproductie en energie productie netter gemaakt (er wordt geen olie gepompt als de voorraad al vol is, energieverbruik is nauwkeuriger)
  • Weergave van graan onderzoek is iets verduidelijkt
  • Kans op stilvallen oliepompen door gebrek aan olie voor het maken van de benodigde energie is kleiner
  • Negatieve olievoorraad is nu echt niet meer mogelijk
  • Diverse kleine code aanpassingen
  • Volgorde laden graan en kippen aangepast om het incidenteel vermoorden van kippen te voorkomen
15-02:
  • Betere verwerking graan voor kippenboerderijen
  • Meer graanvooraad op kippenboerderijen
  • Voorraadbalk eieren toegevoegd in kippenboerderij blok
  • Mining research robuster gemaakt (heeft wel nog issue's)
  • Paypal donatie mogelijkheid toegevoegd (naast bunq, ideal enz.)
  • Savegame export ook mobile ready en duidelijker gemaakt
  • Savegame import toegevoegd aan het menu (nu ook gemakkelijk cross-device)
  • Wat overbodige code opgeruimd
  • Kleine fix voor de windmolencontrollers
  • Nog meer mining research fixes
27-02:
  • Berekening maken pasta aangepast
  • Het spel kan nu gepauzeerd worden (via game opties)
  • Graan en bloem silo's zijn nu goedkoper
  • Olietanks worden steeds duurder
  • Verhouding tussen de verschillende levels (drempels voor volgend level) is aangepast
  • Onderzoek mijnbouw gefixt
  • Prospecting beschikbaar gesteld
  • Steenkoolmijnen mogelijk gemaakt
  • Steenkool energiecentrale mogelijk gemaakt
  • Om te voorkomen dat je vast komt te zitten kan je steenkool ook kopen
  • Ijzer, Koper, Uranium, Goud en Diamant zijn nog niet beschikbaar :)
  • Indeling van interface is iets aangepast
  • Eieren worden nu in een balk bj de kippenboerderij weergegeven
  • Als je niet genoeg energie hebt voor het maken van pasta krijg je nu de juiste melding
  • Zaken die per 5 ticks en zaken die per 1 tick gaan werken nu in 1 loop, dit voorkomt wat kleine foutjes / rariteiten
  • Voor nu is de steenkool prijs nog fixed op 5k per ton
  • Steenkool kan nog wel wat beter verwerkt worden in de interface maar dat pak ik nog op
  • En talloze kleine fixes :)
Hoe werkt mining?

Als je de drie onderzoeken gedaan hebt kan je gaan prospecten, dit kost aardig wat geld, maar duurt niet al te lang. Als je een type mijn vind dat al beschikbaar is (alleen steenkool op dit moment) kan je de mijn ook daadwerkelijk bouwen.

Mijnen kosten aardig wat energie, maar in het geval van steenkool (en later uranium) kan je de gedelfde resources ook weer gebruiken voor het maken van nog meer energie :). In het geval van steenkool kan je klem komen te zitten als je niet genoeg steenkool meer hebt voor het opwekken van energie kan je bij een te grote afhankelijkheid van steenkool zonder stroom komen te zitten. Om die reden kan je tegen een hoge prijs alsnog handmatig steenkool bijkopen, maar wel maar een beperkte hoeveelheid (max 5% van je steenkoolopslagcapaciteit). Dit zou je alleen doen als je verder echt klem zit.

07-03:
  • Kleine stapjes gezet naar het online opslaan van je voortgang
  • IJzermijnen actief gemaakt
  • IJzererts als resource beschikbaar en verkoopbaar gemaakt
  • Staalproductie (hoogovens) gemaakt
  • Staal als resource beschikbaar en verkoopbaar gemaakt
  • Werking steenkool verbeterd
  • Steenkool aanzienlijk goedkoper gemaakt (50 euro per ton)
  • Onder game-opties vind je nu een mogelijkheid om een verkoopmenu te openen om snel alle prijzen van je resources te zien en ze gemakkelijk te kunnen verkopen
  • Alle alerts zijn vervangen door overlay popups
  • Deze overlays komen niet naar voren bij automatische productie
  • Steenkool en IJzererts worden niet meer automatisch verkocht bij overproductie.. De productie wordt simpelweg verlaagd.
  • Je kan mensen in dienst nemen die pasta voor je maken :) deze mensen hoeven hier alleen maar pasta voor terug (en eenmalig een miljoen)
  • De laatste 5 verkopen zijn nu zichtbaar in het stats overzicht
  • Talloze kleine aanpassingen in de code om het een en ander te optimaliseren
  • Verder overgestapt op een centrale timer / loop (nog niet helemaal af)
  • Eerste stappen gezet om resource prijzen helemaal centraal (op de server) te bepalen, als dat lukt kan ik kijken of het verkopen van resources impact kan hebben op de prijzen bij andere spelers
  • Prijzen ijzer en steenkoolmijnen zijn aangepast
16-03 Toevoeging backend voor savegames
Voor nu doet de backend niet veel meer dan het centraal bijhouden van de voortgang van alle spelers (daar kan ik dan later weer stats van maken). Voor iedere speler wordt automatisch onderwater een online ID aangemaakt. Iedere minuut wordt je voortgang naar de backend gestuurd. In het menu heb je dan nu 3 opties:

Exporteer game ID
Gebruik deze code als je van systeem wil wisselen. Nadat je deze optie gebruikt hebt wordt je huidige sessie gereset, dus zorg dat je die code kopieert!

Exporteer save ID
Deze optie maakt een save voor specifiek dit moment. Je kan deze ID ook met andere uitwisselen, wanneer je een import van deze code doet wordt er een nieuw online ID aangemaakt waar je op verder gaat. Als je dan een fout maakt kan je altijd nog terug naar dit save ID :).

Importeer game / save ID
Spreekt voor zich :)

Nu dit achter de rug is (het schijven van een php connector en een node.js backend) kan ik weer verder met nieuwe content :). Een reload van de pagina zou de nieuwe functionaliteit moeten activeren.

24-03 Gewijzigde backend, kunststof en salescomputer pasta
Ik heb eerder deze week de backend weer omgegooid, deze is nu een stuk betrouwbaarder voor het opnieuw ophalen van savegames. Ik heb nu ook een beter beeld van hoeveel mensen de game tegelijk aan het spelen zijn :).

Verder in deze update:
  • Je kan nu een salescomputer gebruiken voor het automatisch verkopen van pasta
  • Er is een resource bij gekomen, kunststof
  • Je kan kunststof maken van olie
  • Kunststoffabrieken zijn te automatiseren met medewerkers die pasta eten
  • Wat kleine fixes
09-05 Kernenergie!
Deze update heeft even op zich laten wachten door een bijzonder drukke tijd op het werk en het mooie weer ;). De focus ligt op kernenergie en alles wat daarbij komt kijken.
  • optimalisatie savegames
  • level 10 en 11
  • Grotere olietanks mogelijk gemaakt
  • V2 oliepompen toegevoegd
  • Bestaande oliepompen upgraden
  • Automatisch verkopen pasta
  • Uranium mijnen geactiveerd
  • splijtstofstavenproductie toegevoegd
  • Kerncentrale toegevoegd
  • Kernreactoren toegevoegd
  • Kernafval toegevoegd
  • Verkopen mijnen mogelijk gemaakt (daar waar dat niet al was)
  • Meer zaken verkoopbaar gemaakt
  • Voorbereiding centrale registratie verkopen resources

Neo_TGP wijzigde deze reactie 09-05-2018 21:36 (62%)
Reden: updates

• Jape
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 19-11 16:34
quote:
Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 20:32:
[...]

Het kost mij geen moeite om die ook te laten draaien. Als ik een keer echt tijd over heb kan ik wel wat maken voor het migreren van de voortgang, maar dat heeft niet echt hoge prio wat mij betreft.
Heel graag dan! Ik snap dat je daar geen prio aan geeft, verbeteren van het spel is denk ik ook veel leuker!

Ik speel nu ook weer de paperclips game (van decisionproblem), die is wel heel tof (en ook wel een stuk verder doorontwikkeld). Jouw spel maakt ook echt mooie stappen, ga zo door :)

• Marc2984
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Volgens mij zit er een foutje in de computerverkoop van bloem, de opbrengst hiervan lijkt een factor 1000 hoger dan de bedoeling.

• Neo_TGP
quote:
Marc2984 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 21:12:
Volgens mij zit er een foutje in de computerverkoop van bloem, de opbrengst hiervan lijkt een factor 1000 hoger dan de bedoeling.
oeps...

En opgelost :)

• matroosoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:20

matroosoft

Lone Christian

Ook nog even hier mijn suggestie (beetje laat, zie dat je al een domeinnaam hebt, maar misschien het overwegen waard)

Ideetje voor de naam: Twicker (Tweakers + clicker game). Beetje simpel maar klinkt aardig. Ook leuk in combi hiermee: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Twicker

:D

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:26
quote:
Snikker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:16:
Ook lijkt de molencontroller wel erg veel energie te verbruiken. Met 85 energie centrales red ik net 150 oliepompen, 30 landbouwrobots en bv 70 molencontrollers, maar dan duurt het wel heel lang met vervullen bloem.
Ben ik mee eens.
139 energiecentrales
145 oliepompen
134 windmolen controllers
28 landbouwrobots

Als ik nu wat wil dan kost een energiecentrale maar liefst 56,7M en een oliepomp 10M.
Dat is toch wel fors hoor....

• Comgenie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:31

Comgenie

Soms heb je dat

quote:
Snikker schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:16:
Mijn 1.000.000+ kippen zijn voor de derde keer allemaal foetsie. Tot nu toe braaf teruggeklikt, maar zelfs met de +1000 knop gaat dit nu wel heel lang duren. Kunnen ze uitzichzeld terugkomen en anders kan er een een +100.000 knop bij? ;)
Knop 1 keer aanklikken en dan de enter toets ingedrukt houden. Dat scheelt een hoop klikwerk :)

No animals were harmed in the making of this comment.

• Neo_TGP
Ik zal proberen zaterdag een update de maken voor de meeste feedback die jullie gegeven hebben :). Ik was eigenlijk van plan om eerst het mijnbouw stuk af te maken, maar zo te zien heb ik eerst nog even wat bugs te fixen :)

• yamahabest
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:29
quote:
Eiland schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:17:
objOilTank.fill(1000000000000000000000000000000000000)=instant bankaccount fill
Spelletjes zijn niet zo aan jou besteed, of wel? ;)

• duckyvite
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07:14
quote:
Hoe zou ik dan mijn vraag per tick kunnen bepalen? En zo net iets meer produceren dan verbruiken.
Aantal farmrobots * 15 energie / 10 seconden per run = energie per tick
Aantal windmolencontrollers * 100 energie / 11 seconden per run = energie per tick
Aantal oliepompen * 1 = energie per tick

Als voorbeeld mijn situatie:
13 farmrobots, 195 energie per run, 19,5 energie per tick
172 windmolencontrollers, 17200 energie per run, 1563,63 energie per tick
190 oliepompen, 190 olie per tick

• Alan z
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-11 21:08
quote:
Rockabilly_1991 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 12:22:
Ik heb een vraag over de energie.
Mijn huidige productie = 1.200
De huidige piekvraag = 1.438
Dit is dus een tekort van: - 238

Toch gaat de voorraad energie niet naar beneden. Ik heb 13.000 units opslag en het schommelt rond de 12.000 ongeveer.
Hoe is dit mogelijk?
Als ik een pastafabriek erbij bouw gaat de energiepiek met 50 omhoog. Echter dat is dus niet energie per tick, maar de hoeveelheid die nodig is om alles tegelijkertijd te laten draaien.

Inzicht in resources per tick zou wel fijn zijn moet ik zeggen.
Ook een iets uitgebreider financiele log zou ik wel kunnen waarderen. Ik moet zeggen dat ik op dit moment weinig inzicht heb waar ik mn geld mee verdien.

Verder best verslavend spelletje tot level 8/9

5183

Wat ik mij afvraag is, waarom verkoop ik automatisch olie op 20 euro terwijl de hoogste prijs van olie 19 euro is?

5183

quote:
yamahabest schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Hoe weet je wat de hoogste prijs is geweest in dat half uur?
Speel het spelletje al sinds dag 1 en heb het goed bekeken, het is nooit boven de 19 euro geweest.

• Neo_TGP
Ik heb de volgende zaken in een update klaar staan:
  • Pasta fabrieken uit de piek energie verbruik weergave gehaald
  • Probleem met farmrobots en het niet automatisch weghalen van de handmatige "bewerk velden" knop als je ieder 10e veld koopt is opgelost.
  • Graan onderzoek levert nu met iedere ronde minder rendement op
  • Graan onderzoek heeft levels gekregen, die zijn nu ook zichtbaar (klopt alleen voor nieuwe spelers of na een reset)
  • Je kan nu veilig refreshen tijdens de research van veredeling van graan (voortgang wordt bewaard)
  • Olieprijs kan nu daadwerkelijk 20 euro worden
  • De sales computers verkopen nu nog maar 1x per 5 seconden, vlak voor de prijs veranderd, dit verkleint de kans op problemen met olie (nog niet volledig uitgesloten helaas)
  • Dat de salescomputer de bloem voor 1000* teveel verkoopt zou niet meer voor moeten kunnen komen
De update staat er over een paar minuten op. Aan de balans tussen de levels en van de verschillende resources zal ik nog wel even verder moeten sleutelen, maar dat is nog best lastig eigenlijk. Ik heb nu de groei op het rendement van de graanvelden iets verlaagd en ik zal in een volgende update de waarde van bloem en pasta verder vehogen.

Dat farmrobots de stroom in een piek pakken aan het begin van hun run is "by design", hou het er maar op dat ze eerst opladen voor ze aan het werk gaan ;).

Het onderzoek naar mijnbouw bevat ook nog wel wat foutjes merk ik, die heb ik nu nog niet opgelost, maar daar zal ik zeker ook nog even naar kijken.

Bedankt voor alle input weer, ik probeer zo veel mogelijk te verwerken, maar ik kan niet alles tegelijk oppakken :)

update:
Om graan nog flink wat minder waard te maken krijg je nu nog maar 20% van de marktwaarde bij automatische verkoop van overschot.

Verder heb ik nog wat andere kleine fixes gedaan.

Neo_TGP wijzigde deze reactie 08-02-2018 22:12 (5%)
Reden: extra update

• Xeodopel
  • Registratie: januari 2013
quote:
Je wordt bedankt. Weer z'n irritant click spelletje wat ontzettend verslavend werkt. _/-\o_

Ik denk dat ik maar eens voor een intake gesprek naar de Jellinek kliniek ga. :P

• Neo_TGP
Ik heb ondertussen pasta aanzienlijk aantrekkelijker gemaakt (qua opbrengsten, wel nog handmatig werk). Het automatisch verkopen van het overschot aan graan levert nu nog maar 20% van de waarde op in plaats van 80%.

Het automatisch verkopen van olie zou er nu niet meer voor moeten zorgen dat de energie op raakt, er wordt een veilige marge aan olie in de tank gehouden bij de automatische verkoop van olie (5* het aantal energiecentrales). Te fanatiek handmatig olie verkopen kan wel nog voor problemen zorgen :).

Windmolencontrollers gebruiken nu nog maar 8 energie per tick (ipv 10)

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:15

masauri

aka qwybyte

quote:
Neo_TGP schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:44:
Ik heb ondertussen pasta aanzienlijk aantrekkelijker gemaakt (qua opbrengsten, wel nog handmatig werk). Het automatisch verkopen van het overschot aan graan levert nu nog maar 20% van de waarde op in plaats van 80%.

Het automatisch verkopen van olie zou er nu niet meer voor moeten zorgen dat de energie op raakt, er wordt een veilige marge aan olie in de tank gehouden bij de automatische verkoop van olie (5* het aantal energiecentrales). Te fanatiek handmatig olie verkopen kan wel nog voor problemen zorgen :).

Windmolencontrollers gebruiken nu nog maar 8 energie per tick (ipv 10)
Is de update al gepushed want ik zie nog steeds:
Er zijn op dit moment 40 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 400 units per tick

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 11 (Spinoff)

• Neo_TGP
Dat de olie in de min komt is blijkbaar een gevolg van de vorige fix die ik gedaan heb om te voorkomen dat de pompen stil vallen als olie automatisch verkocht wordt.. Ik probeer dat vanavond even te fixen (Dit weekend niet zo veel gedaan gezien iedereen thuis ziek is).

Ik heb de verhoudingen rond pasta aangepast, dus ik moet nog even kijken of ik misschien ergens in de tekst wat vergeten ben aan te passen.

De prijs van olie en graan worden gelijktijdig bepaald maar zijn onafhankelijk van elkaar, de prijs van bloem en pasta zijn dan weer wel gebaseerd op de prijs van graan. Overigens wil ik wel nog een wat realistischer prijsverloop maken, maar dat staat niet helemaal boven aan de to-do lijst.

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 10:11
quote:
masauri schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:26:
[...]

Er zijn 204 silo's beschikbaar met nog 40.000KG aan restcapaciteit. Eventueel overschot wordt direct verkocht voor 80% onder de huidige marktprijs.
? O-)
80% onder de huidige marktprijs = 20% van de huidige marktprijs ;)

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• Neo_TGP
Ik heb even een paar minuten pauze gebruikt om een fix te maken voor het olieprobleem. Voor de mensen die al in de min zitten kan ik nu even niets doen, maar het zou nu niet meer moeten kunnen gebeuren. Daarnaast blijft er nu ook altijd voldoende olie in de tank voor het laten draaien van de energiecentrales (voor minimaal 5 ticks).

• Homeland
  • Niet online
quote:
Aapie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:18:
Ja dat klopt alleen dat kost ook weer veel energie, het is de hele tijd afwegen waar je in gaat investeren. Die controllers zijn nou niet echt energie zuinig >:)
Waarom niet veel meer opslag voor eieren? Er gaan er nu veel "verloren" omdat ze voor een lage prijs worden verkocht. Ik heb nu 100 stallen en opslag voor 35miljoen, die opslag is na iets meer dan een uur al gevuld.

• Ekitch
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-11 22:07
quote:
remycuber schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:44:
Mijn kippen verdwijnen af en toe en als je 400 boerderijen hebt, duurt de knop +1000 wel erg lang.
Wellicht een idee om ook +100.000 toe te voegen?
ik heb 3000 kippenboerderijen...

- Squeeek !!!

• Neo_TGP
quote:
Jaded schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:12:
Misschien was het al bekend, maar je krijgt 2 alerts als je Pasta wilt maken maar er is niet genoeg bloem.
Leuk spelletje verder!
Opgelost

• radial
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 20:01

radial

Watch out

Echt verslavend zit heel de middag al te spelen :-) dit zijn de heerlijke spelletjes om te spelen, klasse....

20xSF170s - ozo

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Nu online

Richh

HODL

Sinds de update kan ik het maar beter opgeven :P
- 134 energiecentrales,
- 170 oliepompen
- 20 robots
- 50 windmolencontrollers.

Van die windmolencontrollers heb ik er nu 90 zitten verkopen. Daar tegenover staat dat ik meer dan een miljard in oliepompen heb gestoken. Energieproductie is 1340, piekaanvraag slechts 594.

Echter, olie valt niet snel genoeg op te pompen. Is niet boven de 5 te krijgen. Eeuwig blijven klikken op pomp olie zorgt voor olie, maar dit gaat gelijk op aan de robots of de windmolencontrollers lijkt het. De oliepompen, ondanks dat ik er 170 heb, doen helemaal niks, want de energie die gegenereerd wordt uit de olie is direct verdwenen.

Edit: heb al mijn robots en controllers verkocht. Toch heb ik nog een piekaanvraag van 170 (?). En zelfs met die bijzonder lage piekaanvraag kan ik niet genoeg olie pompen om mijn energieopslag nog vol te krijgen.

Richh wijzigde deze reactie 12-02-2018 18:08 (13%)

• badboyqxy
  • Laatst online: 20-11 11:35
ik moest refreshen daardoor waren mijn resource op 0, nu produceerde ik niks meer. omdat mijn piekspanning hoger is dan mijn productie. door te kickstarten handmatig olieproductie enter + klik begint alles weer te lopen.

• Rudolph
  • Registratie: juni 2003
  • Nu online
quote:
masauri schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:04:
[...]

Zeker van dat je dat wil? O-)
Op dit moment zijn er: 34 Robots die 340 velden bewerken (voor 15.020.822,6kg graan per run). Dit kost 510 Energie per run
Was er iemand die om een ranglijst vroeg?

Op dit moment zijn er: 43 Robots die 430 velden bewerken (voor 37.358.172.1kg graan per run). Dit kost 645 Energie per run

Helaas kost een veltje ondertussen 12.312.443.882,06 en duurt veredeling 52771 seconde.

• Neo_TGP
Ik ga maar eens werk maken van het mogelijk maken om je voortgang te exporteren en importeren denk ik zo, dat maakt het ook makkelijker om even mee te kijken met iemand die tegen een probleem aanloopt :).

Ik had overigens al eens nagedacht om een centrale ranglijst te maken, maar daarvoor is cheaten eigenlijk echt te gemakkelijk en ik heb er nu net ook voor gekozen om alles zo veel mogelijk client-side te houden, maar wie weet komt het er nog eens van ;)

• Richh
  • Nu online

Richh

HODL

"Kickstarten" dmv enter+klik heeft mijn olie omhoog gewerkt waardoor energie ook weer is gaan lopen. Top!

• Neo_TGP
quote:
badboyqxy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:53:
hoe komt dat je kippen dan niet dood gaan ?
maal je niet in 1x je inventorie weg ?
Dat zou ook geen probleem moeten zijn omdat als het goed is je farms genoeg voorraad zouden moeten hebben. Toch lijkt het bij sommige inderdaad wel eens fout te gaan. Ik heb deze avond maar eens gespendeerd aan het maken van een export en import functie voor de voortgang zodat ik ook even mee kan kijken met de mensen die ergens tegenaan lopen. Die update heb ik nog niet helemaal af, maar hopelijk kan ik die morgen avond pushen en dan kan ik wat beter gaan kijken waarom het bij de een fout gaat en bij de ander niet.

• Yor
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-11 21:42

Yor

Yor1313#2571

quote:
Neo_TGP schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:55:
[...]

Dat zou ook geen probleem moeten zijn omdat als het goed is je farms genoeg voorraad zouden moeten hebben. Toch lijkt het bij sommige inderdaad wel eens fout te gaan. Ik heb deze avond maar eens gespendeerd aan het maken van een export en import functie voor de voortgang zodat ik ook even mee kan kijken met de mensen die ergens tegenaan lopen. Die update heb ik nog niet helemaal af, maar hopelijk kan ik die morgen avond pushen en dan kan ik wat beter gaan kijken waarom het bij de een fout gaat en bij de ander niet.
het enige wat er fout gaat, is dat dit zo simpel maar ooooh zoooo verslavend is..........
:+ :+

http://yor.minitroopers.com

• Neo_TGP
quote:
badboyqxy schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:25:
wanneer kunnen we de mijn update verwachten ?
Ik had gehoopt dit weekend, maar gezien thuis iedereen ziek was schoot dat niet zo op.. Ik heb dus maar wat kleine fixes gemaakt. Nu wil ik eerst even de mogelijkheid om je voortgang op te slaan en te kunnen importeren realiseren (zo goed als klaar) zodat ik beter mee kan kijken bij problemen.

Dus hopelijk dit weekend de eerste stukken rondom mijnbouw online zetten.

• miicker
  • Niet online
Oh ja, nog een verbetering zou zijn om de opslag van eieren net zoals graan en bloem bovenaan in beeld weer te geven. Ook zou het geautomatiseerd maken en verkopen van pasta welkom zijn

miicker wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:33 (22%)

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:25

Bart ®

I make the fucking Wooshnoise!

quote:
MoiZie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:35:
Ik snap nu waarom ik een chronisch energietekort heb. Mijn olie is altijd op! Maar ik snap niet waarom, het enige wat olie verbruikt is de energiecentrale. Ik heb 136 oliepompen en 126 energiecentrales. Dat zou per tick toch 10 overtollige olie moeten genereren? De verkoop-CPU staat uit...
Denk dat je te weinig stroom produceert...

I have the cape.

• badboyqxy
hoog dan de automatische windmolens maar is op, heb je snel zat enegerie problemen

• badboyqxy
chrome
ctrl + shift + j, opent def mode waar je evt. variables zou kunnen aapassen
type localstorage en je zal de variables krijgen

• Cyw00d
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 09:34
quote:
miicker schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:58:
[...]

Thanks, maar als ik een variabele aanpas gebeurt er niets, ook niet bij een F5, enig idee hoe ik het wel kan aanpassen?
ctrl + shift + i oftewel de Application tab in Chrome, vervolgens Local storage links
https://tweakers.net/ext/f/kH50yMuNZStTzcTlFy87Of6o/thumb.png

Cyw00d wijzigde deze reactie 13-02-2018 12:16 (10%)

[ Tesla Model 3 AWD Base Performance | 19" | Pearl White | White Interior | Trekhaak ]

• Laurensius88
  • Laatst online: 20-11 16:45
quote:
Hengbers_92 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:20:
Top spel en autclicker doet 's nachts mooi zijn werk met pasta maken >:)
Dit werkt ook goed :9
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
setInterval(function(){
if(objFlourSilo.contents > 1000 && objEgg.amount > 100 && parseInt(objEnergy.available) > 5000 ) {
    objPastaFactory.produce();
}

if(objPasta.price() > 400 && objStorehouse.pasta > 0){
    objPasta.sell();
}
}, 5000);

• Neo_TGP
Ik verwacht vanavond een update te kunnen doen om het probleem rondom olie / energie op te lossen.

• Gekkenhuis
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Are you ready?

quote:
Xeodopel schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:15:
Maar het zou fijn zijn als er voor de pasta ook een CPU beschikbaar komt.
Zowel voor het maken als het verkopen van pasta :)

Gekkenhuis wijzigde deze reactie 13-02-2018 15:22 (15%)

rMBP 13" 2015  iPhone 11 (Red)  Watch S3 42mm Stainless Steel  TV 4

• Mschamp
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:55
quote:
Laurensius88 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Dit werkt ook goed :9
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
setInterval(function(){
if(objFlourSilo.contents > 1000 && objEgg.amount > 100 && parseInt(objEnergy.available) > 5000 ) {
}

objPasta.sell();
}
}, 5000);

Kan ook nog wat variabeler, zodat het ook blijft werken met meer/minder pastafabrieken
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
if(objFlourSilo.contents > objPastaFactory.amount*2000 && objEgg.amount > objPastaFactory.amount*20000 && parseInt(objEnergy.available) > (objPastaFactory.amount*50+1000) ) {
        }

objPasta.sell();
        }

• badboyqxy
Bloem: NaN/1.450.000

mijn bloem geeft een nan melding, hoe kan ik de waarde overschrijven ?

• Dannyo90
  • Laatst online: 16-11 06:56
quote:
Ik doe 100.000kg per run en krijg er 10.000 dozen voor terug.

10kg bloem x 10.000 = 100.000kg bloem.
100 eieren x 10.000 = 1.000.000 eieren.
10 dozen x 10.000 = 100.000 dozen.

Alleen krijg ik er maar 10.000 dozen voor terug, dus volgens mij klopt de verhouding niet (of de tekst).

Dannyo90 wijzigde deze reactie 13-02-2018 16:04 (37%)

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:02

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Paul schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:53:
Als je dat nu toch niet wil O-) en je hebt een OTG-adapter (USB-kabel met aan de ene kant de aansluiting die je telefoon heeft, en aan de andere kant een female USB A), of een bluetooth toetsenbord, dan kun je een toetsenbord aansluiten, de "Pomp olie!"-knop aantikken en dan de enter ingedrukt houden :)
Nou het lot heeft bepaald dat uit het niets ineens ik weer vaten olie op voorraad heb. :D

Maar wel weer de piekaanvraag die ineens weer 1442 is met een productie van 800, en toch loopt het als een speer.

Leoon. wijzigde deze reactie 13-02-2018 16:56 (10%)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Ekitch
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-11 22:07
quote:
miicker schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:15:
Ik ben nu level 276 en ik moet zeggen dat het vrij onoverzichtelijk wordt bij een vermogen van €4.624.464.585.218.110.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000,00

:+
Toch denk ik dat je het zo uitgegeven hebt als je op enter energie centrales drukt :)

- Squeeek !!!

• Paul
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Developer tools (F12), console (of ctl-shift-J, iig in Chrome) en dan plakken :)

Ik heb nog geen manier gevonden om dat ook weer te stoppen (anders dan de code aanpassen en op een variable checken) anders dan F5, en volgens mij loopt de local storage niet altijd helemaal synchroon; geen idee wanneer die wordt bijgewerkt.

In Mschamp in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" staat overigens een betere versie (die neemt het aantal pastafabrieken mee ipv uit te gaan van 5)

Paul wijzigde deze reactie 13-02-2018 17:50 (21%)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Neo_TGP
Ok, ik heb een aantal fixes en aanpassingen die ik in de afgelopen dagen gemaakt heb samengevoegd in een update die ik over een paar minuten online zal zetten.

De volgende punten zitten er in:
  • Exporteren voortgang via menu mogelijk gemaakt
  • Olieproductie en energie productie netter gemaakt (er wordt geen olie gepompt als de voorraad al vol is, energieverbruik is nauwkeuriger)
  • Weergave van graan onderzoek is iets verduidelijkt
  • Kans op stilvallen oliepompen door gebrek aan olie voor het maken van de benodigde energie is kleiner
  • Negatieve olievoorraad is nu echt niet meer mogelijk
  • Diverse kleine code aanpassingen
  • Volgorde laden graan en kippen aangepast om het incidenteel vermoorden van kippen te voorkomen
In het game options menu zit nu dus een export knop, als je die aanklikt worden alle relavante variabelen omgezet naar een string die ik vervolgens weer kan inlezen, deze string wordt naar je clipboard gezet en kan je daarna dus ergens anders plakken (geen idee of dit mobiel werkt), later maak ik wel even een nette weergave. Het importeren heb ik nu nog niet van een interface voorzien, dat komt ook later nog.

Alle andere verzoeken zijn genoteerd, maar ik ga nu wel proberen even wat aan mijnbouw te doen, in die hoek moet ook een oplossing voor het energieprobleem te vinden zijn :P

• Paul
  • Nu online
Aangepaste versie om minder vaak handmatig op "maak pasta" te hoeven klikken:
spoiler:
var pastaLoopProduce = 1;
var pastaLoopSell = 1;
var pastaLoopSellPrice = 400;
setInterval(function()
{
if(pastaLoopProduce == 1 && objFlourSilo.contents > objPastaFactory.amount*2000 && objEgg.amount > objPastaFactory.amount*20000 && parseInt(objEnergy.available) > (objPastaFactory.amount*50+1000) ) {
}

if(pastaLoopSell == 1 && objPasta.price() > pastaLoopSellPrice && objStorehouse.pasta > 0){
objPasta.sell();
}
}, 2500);

Pas de "2500" aan als je sneller of langzamer wil, het zijn milliseconden. In dit voorbeeld staat het onder de 5 seconde (de tijd die de kippenboerderijen nodig hebben) voor als je minder pastafabrieken hebt, dit kan omhoog als je er meer hebt. In verband met het verkopen zou ik het niet hoger zetten dan (iets minder dan) 5 seconde, omdat je dan mogelijk een goede prijs misloopt.

Type "pastaLoopProduce = 0;" (of een ander getal dat geen 1 is) om de productie te pauzeren
Type "pastaLoopSell = 0;" (of een ander getal dat geen 1 is) om de verkoop te pauzeren
Type "pastaLoopSellPrice = 350;" (of een ander bedrag) om de minimale verkoopprijs aan te passen

Je zou het cheaten kunnen noemen omdat je nu zo'n beetje alles kunt automatiseren, aan de andere kant worden de bedragen om naar een volgend level te gaan op gegeven moment wel erg hoog; ik moet nu naar 5 miljard en de enige manier die een beetje opschiet is pasta maken en verkopen, maar ik heb geen zin dat de komende 10 uur te babysitten :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20-11 17:18

Kecin

Je keek.

Het slaat echt nergens op hoe verslavend dit is :D. Ik ben blij dat ik een 4k scherm heb :p

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-11 15:48

jeka

Support your local club.

Tof spel!!!

FCG

• Hengbers_92
  • Registratie: mei 2017
  • Niet online
@Neo_TGP Trouwens ik wil best financieel bijdragen zie dat het alleen via iDeal en Bunq kan is er een mogelijkheid dat paypal er ook bij komt? Doe dit soort dingen liever via Paypal mocht dat echt geen optie zijn dan maar via iDeal.

• Neo_TGP
quote:
Hengbers_92 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:18:
@Neo_TGP Trouwens ik wil best financieel bijdragen zie dat het alleen via iDeal en Bunq kan is er een mogelijkheid dat paypal er ook bij komt? Doe dit soort dingen liever via Paypal mocht dat echt geen optie zijn dan maar via iDeal.
Ik zal een dezer dagen een PayPal optie toevoegen, kleine moeite.

• ImdaMned
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:46
En dan druk je op Verkoop Pasta!

voor € 41,50 per doos

5.000.000 dozen

8)7 |:( :X ;w

• Aapie
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
Een miljoen kippies: 2.5 Miljoen kippies

https://tweakers.net/ext/f/ykzpFZEBdelgKkYWdNJiiQQz/thumb.png

Edit: Euh het is al laat :X een miljoen eieren per 5 ticks.

Edit 2: Heb ik het goed dat als er een overschot aan graan is deze eerst kijkt of de kippenboerderijen voldoende op voorraad hebben en daarna pas verkoopt?

Aapie wijzigde deze reactie 13-02-2018 23:55 (42%)

• bertjuuhh
  • Laatst online: 20-11 10:36
quote:
Aapie schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:46:
Edit 2: Heb ik het goed dat als er een overschot aan graan is deze eerst kijkt of de kippenboerderijen voldoende op voorraad hebben en daarna pas verkoopt?
In de openingspost staat in een van de notes dit over het graan:
quote:
Als graan van het veld gehaald wordt zal eerst de voorraad bij de kippenboerderijen aangevuld worden

5183

Nog een bugje, als je geen energie hebt en pasta wil maken dan krijg je de melding dat je te weinig bloem hebt.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
en toen verkocht je 3 miljoen pasta voor 7 de stuck....

Without magic smoke, it ain't broken!

• badboyqxy
R&D van graan te goedkoop
kosten level 50 is 533.617,00
mijn bankrekening staat nooit onder de 350M

• ByteMe72
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-02-2018
Ik ga nu kippenfarms als graan storage gebruiken. Die graanstorage kost mij nu 75mil per 5000 kg terwijl een farm 1mil/1000kg kost
En niet alle farms vol met kippen proppen. Misschien dat m'n food buffer dan groot genoeg is/blijft

I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!

• masauri
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:15

masauri

aka qwybyte

Ik begrijp niet waarom iemand het erg zou vinden als die kippen is sterven.
Wie houd er nu is niet van een lekkere drumstick? :Y) :Y

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 11 (Spinoff)

• Maarten2212
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 19-11 22:21
Als bij mij de kippen doodgaan, terwijl ik vrij zeker weet dat ik voldoende graanproductie heb, helpt het om de pagina te refreshen want dan leven de kippen weer.

• Paul
  • Nu online
quote:
bertjuuhh schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:17:
Waarom zou je de pasta opsparen en niet verkopen als er een goede prijs langskomt?
Omdat je hersenloos de knop "maak pasta" kunt spammen, maar voor "verkoop pasta" op moet letten.

Op gegeven moment loopt het zo gesmeerd maar moet je gewoon een hoop geld hebben voor het volgende level. Dan heeft tussentijds verkopen niet zo veel zin omdat je dat geld niet direct nodig hebt; dan is het een stuk eenvoudiger om te sparen en dan één keer opletten of er een mooie prijs langs komt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• s0ulmaster
  • Nu online
quote:
bertjuuhh schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Waarom zou je de pasta opsparen en niet verkopen als er een goede prijs langskomt?
omdat ik niet weet wat ik met mn geld moet doen.... Ik wil het ook wel omwisselen voor geld, maar dan schiet ik er nog niks mee op.
De enige manier om passief verder te kunnen groeien is door meer bloem opslag te kopen. Hierdoor hoef ik niet meer elke 2 minuten pasta te maken. Het grote probleem hiermee is dat de prijs voor bloemopslag verhogen bij mij de miljard al is gepasseerd voor maar 10.000kg extra...... Ik kan dus alleen groeien door nog actiever te gaan spelen, waar ik momenteel even voor pas.

edit even voor het beeld. Ik heb nu bijna 25 miljoen dozen pasta met een waarden van ongeveer 10 miljard. Hiermee kan ik mijn bloemopslag met wel 8 (schatting) hele levels omhoog brengen waardoor ik dus 80k meer opslag heb. een stijging van 3,2% van m'n opslag wat me minimaal 4 uur kost van actief elke 2/3 minuten pasta maken.

s0ulmaster wijzigde deze reactie 15-02-2018 11:41 (18%)

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:42

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Energiecentrales worden op een gegeven moment echt wel duur, te duur imho dat het het spel zo hard stremt dat het niet meer leuk is:
quote:
Level:
Huidig level is: 9
Drempel voor volgend level: € 1.171.875.000,00

Energie:
Op dit moment zijn er 154 energiecentrales.

Kosten eenvoudige energiecentrale: € 236.870.007,42
8)7
quote:
Automatiseer:
Een oliepomp verbruikt 1 energie per tick

Bouw!
Kosten van een pomp: € 41.952.582,89
8)7
quote:
Aantal pompen: 160

Energie:
De huidige energieproductie: 1.540

De huidige piekenergievraag: 1.985

Olieverbruik: 154
Dat is echt te hoog, ik zit nu vaak in de problemen met de energiehap die de automatische bloemmolens innemen en dat kan alleen omhoog door energiecentrales te bouwen. Sneller wat cash halen via olie is ook geen optie want die heb je ook bizar duur gemaakt.

Hoe schaal jij die prijzen? Logaritmisch?

HyperBart wijzigde deze reactie 15-02-2018 11:55 (19%)

Vandaag even niets

• SemwiseTheBrave
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 29-10 04:30
op het moment dat er een import functie is kan je overdag op je werk spelen en snachts op je thuis pc:P

• bertjuuhh
quote:
s0ulmaster schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 11:58:
[...]

waar heb je zoveel energie voor nodig dan?

Ik heb het wel ietsjes hoger en bij mij kost een contrale ook iets van 700miljoen, maar ik heb ruim energie over en niks om het effectief aan uit te geven.

@prekz
mijn export functie geeft dit:

Hier stond ooit crap

wat kan ik daar nu weer mee?? Ik dacht dat de data in plain txt werd geexporteerd.
Het wordt in base64 geexporteerd, als je de string op een site als https://www.base64decode.org/ plakt kan je het decoderen en de tekst lezen.

• Xeodopel
quote:
Leoon. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:22:
[...]

Maar waarom willen die beesten niet eten dan? :+

Is het graan niet van het goeie merk?
Heb je gewoon huismerk, of wat duurders :P
hongerstaking, niet fijne leef omstandigheden, maandag ochtend kip modelletje?

Kan van alles zijn, misschien toch iets met de energie behoefte waardoor niet alles altijd optimaal presteert.

Ik produceer per run, 4.553.740,1kg graan. terwijl mijn opslag maar 800k is. Van wat ik begrijp wordt dan eerst de farm gevuld en dan de silos. Mijn farms hebben 1.000.000kg opslag.

Xeodopel wijzigde deze reactie 15-02-2018 12:26 (20%)

• Neo_TGP
Ik was inderdaad even druk:

met de vloer uit mijn huis halen.. Maar goed, dat is klaar.

De prijs van een graansilo en een bloemsilo gaat met iedere stap 5% omhoog, gezien beiden een ander start bedrag hebben zal dat uiteindelijk steeds verder uit elkaar komen te liggen inderdaad.

Ik zal eieren ook even een voorraad balk geven en de waarde duidelijker in het kippenboerderij blok weergeven.

Er is wel een export, maar geen import functionaliteit (die staat wel klaar, ik had alleen simpelweg geen tijd meer om die netjes te implementeren. Dat zal ik zo ook even doen. Het is inderdaad base64, maar dat is meer omdat ik dan gemakkelijker 1x een string kan inlezen.

Dat er bij een aantal van jullie kippen dood blijven gaan snap ik niet helemaal, dat zal ik verder onderzoeken, wel zal ik ook de hoeveelheid voorraad per farm iets verhogen, dat zou de kans dat ze dood gaan aanzienlijk moeten verkleinen.

Mijnbouw onderzoek moet ik ook even naar kijken, daar wist ik al wel van dat het soms wat spotty kon werken, maar daar zijn meer problemen mee dan ik verwacht had.

Dat bij het laden van het spel olie en energie weer op 0 staan zou eigenlijk met de vorige patch opgelost moeten zijn. Heeft iemand dat probleem nog?

• Paul
  • Nu online
quote:
Leoon. schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:22:
Edit: Kan het zijn dat ik teveel windmolen heb? 750 en mijn graan silo's gaan maar tot 610.000 zie ik. Kan geen windmolens verkopen ;(
Windmolens doen niets totdat jij zelf op het knopje drukt. Windmolencontrollers wel, maar dat is zo duur dat je die toch maar een stuk of 150 hebt en die malen nu ook weer niet zo snel.

Hoeveel graan produceer je per beurt? En hoeveel eten je kippen per beurt? Mijn kippen eten nu 2m kilo per 5 tikken, en ik produceer 4.7m per 10 tikken. Er gaan alleen kippen dood als ik het venster langere tijd niet open (/actief) heb staan.

Ik moet wel zeggen dat ik een stukje JavaScript heb draaien dat regelmatig graan maalt, maar als het venster open staat en focus heeft gaat dat uren goed. Heeft het venster geen focus dan moet ik na 3 kwartier al een miljard kippen kopen.

@Neo_TGP Wel zie ik denk ik in de code een klein foutje waardoor meer kippen dood gaan dan nodig in objChicken.Eat(): Als niet alle voer in de boerderij aanwezig is dan krijg je alle voer uit de boerderij, en vervolgens vraag je het hele benodigde hoeveelheid bij de silo, die stop je in de boerderij, en dan haal je de hele bende nogmaals uit de boerderij. Dit gaat op 2 plekken mis: Als de een deel van het gevraagde heeft dan kun je dat gebruiken, maar dat gebeurt niet, en als er (bijvoorbeeld) maar één graan te weinig was in de boerderij dan gebruik je die ronde (bijna) 2x zo veel graan.
quote:
Steps to reproduce (silo heeft te weinig, samen wel genoeg):
asked = 1.000
Boerderij = 500
Silo = 900

Verwachte uitkomst:
gotten = 500
Uit boerderij gehaald = 500
gotten <> asked, dus 900 van silo naar boerderij, haal nog (asked - gotten) uit boerderij
uit boerderij gehaald = 1.000
gotten = 1.000
silo = 0
boerderij = 400
graan verbruikt = 1.000
dode kippen = 0

Werkelijke uitkomst:
gotten = 500
gotten <> asked, silo heeft geen (asked)
gotten = 500
silo = 900
boerderij = 0
graan verbruikt = 500
dode kippen = 50%

Steps to reproduce (silo heeft te weinig, samen nog te weinig):
asked = 1.000
Boerderij = 500
Silo = 400

Verwachte uitkomst:
gotten = 500
gotten <> asked, dus 400 van silo naar boerderij, haal nog (asked - gotten) uit boerderij
uit boerderij gehaald = 900
gotten = 900
silo = 0
boerderij = 0
graan verbruikt = 900
dode kippen = 10%

Werkelijke uitkomst:
gotten = 500
gotten <> asked, silo heeft geen (asked)
gotten = 500
silo = 400
boerderij = 0
graan verbruikt = 500
dode kippen = 50%

Steps to reproduce (silo heeft genoeg):
asked = 1.000
Boerderij = 500
Silo = 1.900

Verwachte uitkomst:
gotten = 500
gotten <> asked, dus 1.000 van silo naar boerderij, haal nog (asked - gotten) uit boerderij
Uit boerderij gehaald = 1.000
gotten = 1.000
silo = 900
boerderij = 500
graan verbruikt = 1.000
dode kippen = 0

Uitkomst:
gotten = 500
gotten <> asked, silo heeft genoeg dus 1.000 van silo naar boerderij, haal (asked) uit boerderij
Uit boerderij gehaald = 1.500
gotten = 1.000
silo = 900
boerderij = 0
graan verbruikt = 1.500
dode kippen = 0%
Fix:
Ik heb hier ook de dubbele call naar objChickenFarm.grain uit gehaald, in de oude versie stond die na uitvoering op "asked", in de nieuwe versie op 0, maar dat stond deze al na de eerste call (buiten de if).
Er zit namelijk ook een bug in objChickenFarm.grain, bij "in" wordt op objChicken en objChickenFarm wel show() aangeroepen, maar bij "out" niet; na een return-statement stopt JavaScript met uitvoeren van die functie
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
eat: function () {
    var asked = (+objChicken.amount * +objChicken.foodIntake);
    var gotten = objChickenFarm.grain(+asked, "Out");
    if (+asked != +gotten) {
        // How much more is needed
        var fromSilo = +asked - +gotten;
        // How much of that can we take from the silo?
        var fromSilo = Math.min(fromSilo, +objGrainSilo.contents);
        // Can we take any from the silo?
        if (+fromSilo != 0) {
            // Take it from the silo
            objGrainSilo.use(+fromSilo);
            // Feed it to the chicken
            gotten = +gotten + +fromSilo
        }
        objChicken.amount = Math.round((+gotten / +objChicken.foodIntake));
    };
    objChickenFarm.show();
},

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Neo_TGP
quote:
Paul schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:00:
Fix:
Ik heb hier ook de dubbele call naar objChickenFarm.grain uit gehaald, in de oude versie stond die na uitvoering op "asked", in de nieuwe versie op 0, maar dat stond deze al na de eerste call (buiten de if).
Er zit namelijk ook een bug in objChickenFarm.grain, bij "in" wordt op objChicken en objChickenFarm wel show() aangeroepen, maar bij "out" niet; na een return-statement stopt JavaScript met uitvoeren van die functie
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
eat: function () {
    var asked = (+objChicken.amount * +objChicken.foodIntake);
    var gotten = objChickenFarm.grain(+asked, "Out");
    if (+asked != +gotten) {
        // How much more is needed
        var fromSilo = +asked - +gotten;
        // How much of that can we take from the silo?
        var fromSilo = Math.min(fromSilo, +objGrainSilo.contents);
        // Can we take any from the silo?
        if (+fromSilo != 0) {
            // Take it from the silo
            objGrainSilo.use(+fromSilo);
            // Feed it to the chicken
            gotten = +gotten + +fromSilo
        }
        objChicken.amount = Math.round((+gotten / +objChicken.foodIntake));
    };
    objChickenFarm.show();
},

Ik had het in mijn testomgeving ook al opgelost inderdaad, wel een net iets andere aanpak gehanteerd, maar met hetzelfde resultaat :) Ergens in de loop van de middag update ik de game en dan is dit inderdaad ook aangepast.

• Neo_TGP
Goed, ik heb weer een update gedaan met een rijtje fixes:
  • Betere verwerking graan voor kippenboerderijen
  • Meer graanvooraad op kippenboerderijen
  • Voorraadbalk eieren toegevoegd in kippenboerderij blok
  • Mining research robuster gemaakt (heeft wel nog issue's)
  • Paypal donatie mogelijkheid toegevoegd (naast bunq, ideal enz.)
  • Savegame export ook mobile ready en duidelijker gemaakt
  • Savegame import toegevoegd aan het menu (nu ook gemakkelijk cross-device)
  • Wat overbodige code opgeruimd
  • Kleine fix voor de windmolencontrollers
  • Nog meer mining research fixes
De update moet met een paar minuten online staan. Ik zal zo de startpost ook even aanvullen met alle updates die gedaan zijn ondertussen.

Vanaf heden zal ik vooral aan de mining uitbreiding werken en dus geen kleine nieuwe features toevoegen aan de rest.

• Neo_TGP
quote:
Kecin schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:04:
[...]

Awesome,

Ik zat overigens te denken (voor de toekomst), het is natuurlijk mogelijk om de Base64 string op te slaan in een database en dit te koppelen aan een inlog, dan ben je helemaal klaar met import/export :).

Verder een kleine donatie voor je harde werk: U heeft 10,00 EUR overgemaakt
Thanks! _/-\o_

Voor nu wil ik alles nog even client-side houden, maar ik heb wel al eens gedacht om centraal voortgang op te gaan slaan. Op zich heb ik wel voldoende database kennis om dat netjes te doen, alleen het login gedeelte zou even wat uitzoekwerk zijn. Maar wie weet :)

• hollandnick
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:24
quote:
Hengbers_92 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 23:44:
[...]

Heb al genoeg gevonden nu en ben druk bezig met trail en error :+
spoiler:
nou vooruit dan :9 objOilPump.price = objOilPump.price / 1000

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

• Neo_TGP
quote:
badboyqxy schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:59:
[...]

Import werkt ook alleen je moeten weten hoe het werkt ;) hebben het keer bij mij gedaan omdat ik een nan error kreeg die niet weg te krijgen was zonder de settings opnieuw te importeren
Inmiddels werkt de import ook via het menu en is de melding bij het exporteren ook duidelijk, beiden werken nu ook op mobile devices.

Ik ben nu grofweg halverwege het schrijven van het mijnbouw stuk :). Er komen 6 typen mijnen met ieder een resource en bijbehorende verwerking. Het verwerken ben ik nu nog aan het maken, alles wat daarvoor komt is af en werkt :)

• prekz
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 08:09
allemaal cheaters in dit spel O-) |:(

• Homeland
  • Niet online
quote:
Kecin schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 10:32:
Ah mên. Ben niet thuis maar wil wel spelen. Wtf is dit voor demonisch spel.

Wat een verslaving haha.
Chrome Remote Desktop is daar perfect voor en werkt sinds kort via een website, remotedesktop.google.com

• Paul
  • Nu online
quote:
CappieL schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 11:16:
spoiler:
var pastaLoopTimer = 20;
setInterval(function()
{
}, pastaLoopTimer);
Je kunt een setInterval timer niet aanpassen :) In Paul in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" staat trouwens een versie die ook verkoopt.
quote:
Ik bedoel qua graanveredeling :) Iedere iteratie levert 1 procent minder verbetering op maar als je straks 300 velden hebt dan kosten 15 velden extra een godsvermogen en levert 5% op, terwijl graanveredeling level 69 ook nog altijd 5% oplevert :) Die kost "maar" 3 miljoen, net zo veel als je 261e veld; van 300 naar 315 kost je een half miljard.

Paul wijzigde deze reactie 16-02-2018 11:28 (38%)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• bertjuuhh
Geen idee wat ik anders doe, maar ik ben echt nog nooit een kip verloren..

• Paul
  • Nu online
quote:
Xeodopel schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 14:43:
Ik denk dan toch echt dat ze ergens een tekort aan hebben waardoor de productie een fractie van een seconde stil valt.
Ik produceer iedere 10 seconde 1.5 miljoen kilo graan meer dan dat de kippen eten (6 vs 4.5 miljoen kilo). Er is 2 miljoen energie op voorraad.

Het gaat bij mij alleen mis als ik het spel in een tab heb zitten die niet actief is, waarschijnlijk omdat setInterval bij een inactieve tab minder prio krijgt en dus minder vaak aftrapt.

Het is behoorlijk wat werk, maar de oplossing is de 8 afzonderlijke (of in ieder geval de twee die graanproductie en etende kippen verwerken) setIntervals die nu in de code zitten samenvoegen naar één setInterval die alle werk doet. Dan zijn er geen synchronisatieperikelen meer als de browser de intervals gaat manipuleren.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Neo_TGP
@Paul bedankt voor de fixes, ik neem ze mee in de komende update. Ik verwacht wel dat ik daar nog wat werk aan heb, dus als het een beetje mee zit is deze zondag af en anders maandag wel gok ik. Als ik hem maandag nog niet af heb duurt het tot het weekend er na gezien ik een paar erg drukke dagen heb op het werk. Maar ik doe mijn best om het zondag af te hebben :)

• Paul
  • Nu online
We zijn al lang blij dat je wat er nu is gemaakt hebt en ons gratis laat spelen (zelfs geen advertenties, alleen een donatie-knop), al het andere is bonus O+

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Neo_TGP
Het openen van de mines voor de 6 resources werkt nu en voor de eerste resource is de verwerking in hoofdlijnen klaar :). Vooralsnog wel alleen in de testomgeving, als ik dit weekend tijd tekort kom overweeg ik om zondag toch een update te doen met de werkende onderdelen, maar dat hangt er even vanaf of ik een beetje tevreden ben met de balans in de hogere levels :).

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Nu online
https://gyazo.com/eec05ad3bd68bfd2b9cb6115753b63f5.png

Het is ietwat onleesbaar hierzo :+

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Leoon.
  • Laatst online: 08:02

Leoon.

waka waka hey hey

Kan we alsjeblieft een knop voor 10.000 en 100.000 lippen er bij gemaakt worden? Ik speel op mijn mobiel en heb 1250 boerderijen. Speel het spel nu al dagen niet meer omdat ik oneindig keer moet klikken heel irritant :(

Beste zou zijn een knop 'max' die naargelang je geld 't maximale koopt. Pleasiepleaaaase:)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• WoBoW
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 09:35
quote:
Leoon. schreef op zondag 18 februari 2018 @ 10:01:
Kan we alsjeblieft een knop voor 10.000 en 100.000 lippen er bij gemaakt worden? Ik speel op mijn mobiel en heb 1250 boerderijen. Speel het spel nu al dagen niet meer omdat ik oneindig keer moet klikken heel irritant :(

Beste zou zijn een knop 'max' die naargelang je geld 't maximale koopt. Pleasiepleaaaase:)
Kan je voorstellen hoeveel klikken dit is 8)

• Neo_TGP
Ik heb even wat knoppen bij gemaakt voor de kippen:https://hermanronk.nl/wp-content/uploads/2018/02/kippen.png

• s0ulmaster
  • Nu online
quote:
bertjuuhh schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:41:
[...]

Kosten van een pomp: € 175.246.350,09

Aantal pompen: 175
:+
nu ik :P

Kosten van een pomp: € 732.047.495,14

Aantal pompen: 190

of nog erger

Hoeveelheid landbouwgrond: 416

Opbrengst per veld: 8740.77kg

Uitbreiden:
Kosten landbouwgrond: € 6.218.620.827,89

• Neo_TGP
kleine teaser:

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-10 20:39
Ik kom dit topic (en het hele spelletje) nu pas tegen!
Brengt me een beetje terug naar de ouderwetse (zinloze) spelletjes op spele.nl, maar die toch verdacht vermakeliljk zijn.

Grappig gedaan!

• badboyqxy
kunnen we een optie krijgen om kippen te slachten, mocht je nu te veel kippen nemen, moet je ze allemaal laten dood gaan

• Neo_TGP
quote:
badboyqxy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:05:
kunnen we een optie krijgen om kippen te slachten, mocht je nu te veel kippen nemen, moet je ze allemaal laten dood gaan
Ik kan wel eens kijken of ik een slagerij kan maken ;)

Maar eerst even het laatste stukje mijnbouw rondom steenkool afmaken!

• badboyqxy
kunnen we dadelijk gewoon onze eigen KFC bouwen!

• Neo_TGP
quote:
yannickie111 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:10:
[...]

Sinds wanneer zijn legkippen ook vleeskippen? :9
ik denk dat dat voor kipragout helemaal niets uit maakt :)

• yannickie111
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 31-10 20:39
Volgens mij zijn de koersen wel gebaseerd op bitcoin, zo volatiel :9

• Deef_K
quote:
yannickie111 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 13:44:
Ik kom dit topic (en het hele spelletje) nu pas tegen!
Brengt me een beetje terug naar de ouderwetse (zinloze) spelletjes op spele.nl, maar die toch verdacht vermakeliljk zijn.

Grappig gedaan!
Niet aan beginnen. Een werkdag is geen werkdag meer :+ :+ :+

• ikbenwouter
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 01:29
quote:
badboyqxy schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:09:
[...]

voor nu met objChicken.add(-100000) even opgelost
Ik heb nu teveel oliepompen en dacht even te testen met objOilPump.add(-1). Dat voegt eentje toe _/-\o_ :'(

........................................................................................................................................................

• Neo_TGP
quote:
ikbenwouter schreef op maandag 19 februari 2018 @ 21:16:
[...]

Console geeft wel eentje minder aan maar op de website zelf blijft, ook na een refresh, de oorspronkelijke hoeveelheid staan.
Dit zou moeten werken:
objOilPump.amount--; localStorage.setItem('Factory', objOilPump.amount); location.reload();

Ik had gehoopt vanavond de steenkool mijnen te kunnen publiceren, maar de balans is nog niet helemaal goed, dus morgen maar even verder finetunen en dan hopelijk vrijgeven :)
quote:
HenkEisjedies schreef op maandag 19 februari 2018 @ 19:24:
@Neo_TGP : Ik haat je.

Het spel werkt fantastisch en verslavend. Ik snap dat het een beta is, en dit misschien altijd blijft, toch een paar feature requests/bugs:
- minder whitespace, ik zou graag zoveel mogelijk op 1 pagina zonder scrollen willen zien. Denk dat als je de helptexts etc verstopt achter een (?) die zichtbaar wordt on-mouseover je al een heel eind kunt komen.
- alle popups zou ik weg willen, ik heb liever dat een veld onklikbaar wordt. Desnoods weer met een mouseover die aangeeft waarom je niet op de knop kunt klikken
- topmenu verspringt de hele tijd (in Chrome) afhankelijk van de waarden van de variabelen. Als je dit fixed width of fixed position kan maken zodat dit niet verspringt zou dit top zijn
- ik zou graag een log zien van alle activiteiten. Dus welke verkopen zijn gedaan, welke uitgaven, wat is geconverteerd naar wat. Nu snap ik dat je vrij ver kunt gaan met loggen, misschien een slider voor detailniveau?

Net een kleine donatie gemaakt voor je tijd: bc7prv1q . Kun je toch wel een kwartiertje voor devven hoop ik. Zo niet dan heb je in elk geval iets lekkers te drinken voor bij het devven. :p
Bedankt voor de donatie :) _/-\o_

Eigenlijk alle punten die je noemt heb ik al op de to-do lijst staan, maar wel pas na het afronden van de mijn update. De gehele interface kan wel wat optimalisatie gebruiken en daar heb ik ook wel wat hulp bij, dus dat gaat sowieso goedkomen :)

Neo_TGP wijzigde deze reactie 19-02-2018 21:39 (58%)

• badboyqxy

I made them evil WHAHAHA

• Deef_K
quote:
bertjuuhh schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 12:30:
[...]

Waarom heb je 70 robots voor maar 270 velden? Met 70 robots kan je 700 velden bewerken, een beetje zonde van de energie lijkt me.
Geen idee.. Gelijk maar verkopen dat scheelt weer in energie. Dan is dat probleem al getackeld.

Deef_K wijzigde deze reactie 20-02-2018 12:33 (14%)

• basdej
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11-11 16:51

basdej

Student Business IT & Mgmt

Ik denk dat het zo zit met de energie:

Per tick levert 1 energiecentrale 10 energie.
1 farm robot verbruikt 15 energie per 10 ticks (piekaanvraag in de 1e tick van 15, daarna 9 ticks zonder verbruik)
1 windmolencontroller gebruikt 8 energie per tick.
1 oliepomp gebruikt 1 energie per tick,

Om dus te berekenen of je energie aanbod voldoende is moet je het aantal energie per run van je farm robots delen door 10, plus (het aantal windmolens *8), plus het aantal oliepompen

Daarnaast heb je overschot nodig voor als je pasta maakt.

Hoi.

Pagina: 1 2 3

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True