Als dat gebeurt ligt de server eruit. Kun je testen door te kijken of je onder opties je ID kunt exporteren, geen popup -> geen server. Dynamische prijzen komen uit de server. Op dit moment werkt t trouwens wel.asaki schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 07:52:
Klopt het dat graan altijd voor 0,00 verkocht moet worden? De prijs blijft daar maar op staan
Stopt het spel na een tijdje het tabblad niet actief op de voorgrond te hebben? Zoja, een manier om dit dan te voorkomen? Ik ben gewoon bezig met andere zaken en heb dan dit spel op de "achtergrond" meedraaien maar ik krijg het idee dat het dan na een aantal minuten stopt.
En met prospecting moet je ook wel gelukt hebben zeg. Heb nu 1 steenkoolmijn en 9 andere mijnen waar ik nog niets mee kan
En met prospecting moet je ook wel gelukt hebben zeg. Heb nu 1 steenkoolmijn en 9 andere mijnen waar ik nog niets mee kan
[ Voor 18% gewijzigd door Tribunus op 12-07-2023 08:02 ]
Ja, in Firefox moet bij mij ook het scherm min-of-meer actief zijn. Mijn oplossing is om 1 window voor het spel te hebben en alle andere tabbladen in een 2e instantie van FF te openen. Dat gaat goed. Alternatief: Laten draaien in een browser op een Raspi 3 oid. Scheelt waarschijnlijk ook op je energieverbruik.Tribunus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:56:
Stopt het spel na een tijdje het tabblad niet actief op de voorgrond te hebben? Zoja, een manier om dit dan te voorkomen? Ik ben gewoon bezig met andere zaken en heb dan dit spel op de "achtergrond" meedraaien maar ik krijg het idee dat het dan na een aantal minuten stopt.
@Neo_TGP Klopt het dat op dit moment geen verschil is tussen level 15 en 16? Er is niets bijgekomen of weggegaan qua features.
Heb wel een heleboel goud, koper en diamantmijnen die ik zou kunnen aanleggen wanneer ze te koop zijn.
Heb wel een heleboel goud, koper en diamantmijnen die ik zou kunnen aanleggen wanneer ze te koop zijn.
Nadat eieren, staal en afvalstaven te koop komen is er geen upgradelevel meer (level 11 of 12), alleen nog nieuwe doelen. Vanaf level 17 worden die moeilijk te bereiken vanwege de doorlooptijd.sypie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:47:
@Neo_TGP Klopt het dat op dit moment geen verschil is tussen level 15 en 16? Er is niets bijgekomen of weggegaan qua features.
Dan vraag ik me alleen af waarom ik wel diamenten, koper en goud kan prospecten. Daar heb ik dan toch niets aan, behalve dat het flink geld kost?
Herman z'n idee was om het spel nog uit te breiden maar daar is tot heden nog niet veel van gekomen, hij zal ook werk en familie hebben ;-). Recent is ie bezig geweest met aanpassingen van het framework, misschien dat er komende zomer beweging in gaat komen. Afwachten en tot die tijd gewoon af en toe spelen en steeds maar weer proberen zo snel en zo makkelijk mogelijk op level 17 of hoger te komen....
Level 17 lukt mij nu in een goeie 2 dagen. Ik ben ooit tot level 21 gekomen maar dat heeft > 100 dagen draaitijd gevergd (Raspberry PI 4 die altijd aanstond. Chromium met Clicker plugin). Van 21 naar 22 zou 200 dagen vergen. Het probleem wordt op een bepaald moment dat mijnen openen zo duur wordt dat je een volgend level "sneller" bereikt met minder mijnen dan met meer.
Zie mijn post hier: DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" of hier DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl"
Level 17 lukt mij nu in een goeie 2 dagen. Ik ben ooit tot level 21 gekomen maar dat heeft > 100 dagen draaitijd gevergd (Raspberry PI 4 die altijd aanstond. Chromium met Clicker plugin). Van 21 naar 22 zou 200 dagen vergen. Het probleem wordt op een bepaald moment dat mijnen openen zo duur wordt dat je een volgend level "sneller" bereikt met minder mijnen dan met meer.
Zie mijn post hier: DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" of hier DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl"
Ben erg benieuwd inderdaad naar de volgende levels. Zit nu op 14, weet ik veel hoeveel koper / goud / diamant mijnen gevonden, dus zodra die komen zal het weer snel gaan!
Zucht...
Van de week dit spel ook weer eens uit de kast getrokken. Leuk om te zien dat ik zeker niet de enige ben !
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Ik heb een versie waarbij bootstrap verwijderd is en de interface wat beter werkt min of meer klaar, ik moet nog een enkel dingetje aanpassen om te zorgen dat het ook op een mobiel goed werkt. Ik hoop dat dat deze week helemaal af en getest is en dan kan ik vrij vlot daarna weer verder met de content. Ga er maar vanuit dat koper als eerste aan de beurt gaat zijn
Leuk dat hier nog steeds aan ontwikkeld wordt!
Ik heb dit spel een paar maanden geleden weer opgestart maar merk dat het automatisch verkopen van pasta niet werkt. Ik heb al terug gezet van 450 naar 400 euro maar er wordt niks verkocht.
Ik heb dit spel een paar maanden geleden weer opgestart maar merk dat het automatisch verkopen van pasta niet werkt. Ik heb al terug gezet van 450 naar 400 euro maar er wordt niks verkocht.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
De pasta prijs komt maar zelden tussen 225 en 250, heb m nog nooit daarboven gezien. Automatisch verkopen op 225 werkt maar kan lang duren, ik zie wel regelmatig 216.50.evilution schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:07:
Leuk dat hier nog steeds aan ontwikkeld wordt!
Hetzelfde voor bloem, na level (ik meen 3) komt de prijs nooit meer boven de 475 en maar zeeeeeer zelden boven 450. Automatisch verkopen dus op 425 zetten.
Olie en kunststof doen t wel goed en voor alle automatische verkopen geldt: De prijzen passen zich alleen aan als je verbinding hebt met de moederserver.
Dat verklaart een hoop. Kunststof wordt inderdaad wel verkocht. Olie heb ik uit staan, daar maak ik kunststof van. Bloem wordt inderdaad ook niet verkocht maar moet nog even in een excel zetten welke aantallen ik nodig heb om te optimaliseren. Ik doe het nu allemaal een beetje uit de losse pols.DjoeC schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:34:
[...]
De pasta prijs komt maar zelden tussen 225 en 250, heb m nog nooit daarboven gezien. Automatisch verkopen op 225 werkt maar kan lang duren, ik zie wel regelmatig 216.50.
Hetzelfde voor bloem, na level (ik meen 3) komt de prijs nooit meer boven de 475 en maar zeeeeeer zelden boven 450. Automatisch verkopen dus op 425 zetten.
Olie en kunststof doen t wel goed en voor alle automatische verkopen geldt: De prijzen passen zich alleen aan als je verbinding hebt met de moederserver.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Oh oh ik moet echt stoppen met dit topic volgen, anders begin ik weer...
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Ik ben vandaag voor het eerst begonnen met dit spelletje, erg geinig!
Ik ben inmiddels level 8 en aan het sparen voor de 50 miljoen om te kunnen prospecten. Dat is een behoorlijk bedrag. Is dat vooral ook een kwestie van tijd? Of moet ik efficiënter bouwen? Voor mijn gevoel is olie omzetten in kunststof voor nu het meest lucratief, maar als ik meer oliepompen wil bouwen kost dat inmiddels €5,5 miljoen (ik heb er nu 139). Kost best even tijd om dat te halen elke keer.
Ik ben inmiddels level 8 en aan het sparen voor de 50 miljoen om te kunnen prospecten. Dat is een behoorlijk bedrag. Is dat vooral ook een kwestie van tijd? Of moet ik efficiënter bouwen? Voor mijn gevoel is olie omzetten in kunststof voor nu het meest lucratief, maar als ik meer oliepompen wil bouwen kost dat inmiddels €5,5 miljoen (ik heb er nu 139). Kost best even tijd om dat te halen elke keer.
Ik ben vanochtend een spel begonnen. Eerst naar 100 velden, zsm graan verbeteren, bloem maken. Zodra de olie komt max 100 pompen en zsm kunststof maken. Pasta sla ik over tot ik een uranium mijn kan openen dus ook geen boerderijen tot later, zijn in het begin te duur en leveren minder op dan kunststof. Niet te veel oliecentrales maar zsm een steenkolenmijn met steenkoolcentrale openen (kost 125 + 50 miljoen. Op dat punt ook een 100.000 energieopslag - energie die je kwijtraakt komt nooit meer terug en die heb je nodig. Graanvelden uitbreiden tot 200 en niet vergeten: graan veredelen. Je hebt 25 boerderijen nodig om voldoende pasta te kunnen maken voor 1 uranium mijn. En zo nog een paar dingen. In 12 uurtjes zit ik nu bijna op level 16 (heb 6.000.000.000.000 in kas, graan 2400kg/veld en 370 velden. Nog te weinig om flink door te pushen maar alles wordt al weer een "beetje duur".
Vannacht door laten lopen en morgen een drukke dag. Spel zal wel vastlopen.
Vannacht door laten lopen en morgen een drukke dag. Spel zal wel vastlopen.
[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 04-08-2023 22:23 ]
Zorg er voor dat je veel energie opwerkt... Nu heb je dat misschien nog niet nodig maar dat komt nog wel...
Inmiddels:
Level 16
€1.388.145.109.398
Landbouw: 350, 2021kg per veld
Graansilo's: 750
Bloemsilo's: 1450
Farmrobots: 35
Windmolens: 650, met net zoveel controllers
Olietanks: 150 grote
Oliepompen V2: 500
Energiecentrales (olie): 230
Energieopslag: 900.000.000
Energiecentrales (steenkool): 199
Kippenboerderijen: 600 (met 600.000 kippen)
Pastafabrieken: 500 (met 500 pastahelpers)
Veredeling research level: 40
Onderzoek mijnbouw: Voltooid
Automatische verkoop: 4 CPU's aan staan
Kunststof fabrieken: 105 (met 105 medewerkers)
Kunststof opslag: 25.000.000
Aantal ijzererts locaties/mijnen: 634/634
Aantal steenkool locaties/mijnen: 1.123/736
Aantal uranium locaties/mijnen: 474/460
Aantal koper locaties/mijnen: 685/0
Aantal goud locaties/mijnen: 171/0
Aantal diamant locaties/mijnen: 172/0
Steenkoolsilo's: 1500
Ijzererts-silo: 1100
Hoogovens: 55
Staalloodsen: 400
Uranium-silo's: 10
Splijtstofstavenfabrieken: 40
Kerncentrales & reactoren: 6 centrales met 30 reactoren
Dat is op zich een mooi lijstje maar de energieproductie loopt achter waardoor niet alles doorloopt. Dat is dus écht de volgende prioriteit om de centen binnen te harken om verder te kunnen.
@Neo_TGP Je bent er van op de hoogte dat de "verkoop" knoppen in de verkoop-tab niet werken?
Inmiddels:
Level 16
€1.388.145.109.398
Landbouw: 350, 2021kg per veld
Graansilo's: 750
Bloemsilo's: 1450
Farmrobots: 35
Windmolens: 650, met net zoveel controllers
Olietanks: 150 grote
Oliepompen V2: 500
Energiecentrales (olie): 230
Energieopslag: 900.000.000
Energiecentrales (steenkool): 199
Kippenboerderijen: 600 (met 600.000 kippen)
Pastafabrieken: 500 (met 500 pastahelpers)
Veredeling research level: 40
Automatische verkoop: 4 CPU's aan staan
Kunststof fabrieken: 105 (met 105 medewerkers)
Kunststof opslag: 25.000.000
Aantal ijzererts locaties/mijnen: 634/634
Aantal steenkool locaties/mijnen: 1.123/736
Aantal uranium locaties/mijnen: 474/460
Aantal koper locaties/mijnen: 685/0
Aantal goud locaties/mijnen: 171/0
Aantal diamant locaties/mijnen: 172/0
Steenkoolsilo's: 1500
Ijzererts-silo: 1100
Hoogovens: 55
Staalloodsen: 400
Uranium-silo's: 10
Splijtstofstavenfabrieken: 40
Kerncentrales & reactoren: 6 centrales met 30 reactoren
Dat is op zich een mooi lijstje maar de energieproductie loopt achter waardoor niet alles doorloopt. Dat is dus écht de volgende prioriteit om de centen binnen te harken om verder te kunnen.
@Neo_TGP Je bent er van op de hoogte dat de "verkoop" knoppen in de verkoop-tab niet werken?
[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 04-08-2023 22:48 ]
@sypie Je hebt te weinig kippen om pasta te kunnen maken (of je moet eieren kopen).voor al je reactoren. Je hebt 1 werkende uraniummijn nodig per reactor en 1 stavenfabriek per 10 reactoren. NB: Iets meer mijnen en iets meer fabrieken zorgen dat je wat reserve hebt en niet zo snel vast loopt.
Als eerder gezegd, je hebt 25 werkende boerderijen per uraniummijn nodig (als je zelf pasta maakt, in jouw geval iets meer omdat de pasta en kunststof werkers (M/V) een deel wegeten. Je kunt het allemaal uitrekenen, dan is het slim om zo'n beetjes alles terug te rekenen naar eenheden per 1 tik of alles naar eenheden per 5 of 10 tikken.
Als alles een beetje loopt heb je voorlopig veel minder graan en bloem silo's nodig, in het begin zijn "veel" silo's relatief duur, later komen niet meer vol - tenminste niet bij mijn huidige level 17, 400 velden en 3000kg/veld. Reden: een groot deel graan gaat naar de kippen voordat het in de silo's land. Ik heb 200 graan en 300 bloem silo's. Pas als je meer graan nodig hebt voor bloem en de bloem tussen pastakliks 15 seconden moet vasthouden heb je voor bloem anderhalf keer zoveel opslag nodig als voor graan (ik klik 1x per 10 seconden en dus kunnen graan en bloem gelijk zijn. Reden dat dat bij mij niet zo is zit m in het begin van het spel: Bleom zo goed mogelijk kunnen verkopen ipv silo's over laten lopen.
@Neo_TGP Er zitten ook nog wat oudere bugjes in maar die komen wel nadat je de (een) nieuwe versie online zet.
Als eerder gezegd, je hebt 25 werkende boerderijen per uraniummijn nodig (als je zelf pasta maakt, in jouw geval iets meer omdat de pasta en kunststof werkers (M/V) een deel wegeten. Je kunt het allemaal uitrekenen, dan is het slim om zo'n beetjes alles terug te rekenen naar eenheden per 1 tik of alles naar eenheden per 5 of 10 tikken.
Als alles een beetje loopt heb je voorlopig veel minder graan en bloem silo's nodig, in het begin zijn "veel" silo's relatief duur, later komen niet meer vol - tenminste niet bij mijn huidige level 17, 400 velden en 3000kg/veld. Reden: een groot deel graan gaat naar de kippen voordat het in de silo's land. Ik heb 200 graan en 300 bloem silo's. Pas als je meer graan nodig hebt voor bloem en de bloem tussen pastakliks 15 seconden moet vasthouden heb je voor bloem anderhalf keer zoveel opslag nodig als voor graan (ik klik 1x per 10 seconden en dus kunnen graan en bloem gelijk zijn. Reden dat dat bij mij niet zo is zit m in het begin van het spel: Bleom zo goed mogelijk kunnen verkopen ipv silo's over laten lopen.
@Neo_TGP Er zitten ook nog wat oudere bugjes in maar die komen wel nadat je de (een) nieuwe versie online zet.
Ik heb inmiddels het volgende gespaard:
Level 18
€ 657.507.229.449.910,40
huidige energieproductie: 835.000
huidige piekenergievraag: 905.425
energieopslag: 20.340.000.000
Landbouw: 550, opbrengst: 14175 kg per veld
Graansilo's: 2000
Bloemsilo's: 1000
Farmrobots: 55
Windmolens: 5025, controlers: 1650
Olietanks: 250 grote
Oliepompen V2: 4000
Energiecentrales (olie): 0
Energiecentrales (steenkool): 100
Kippenboerderijen: 18006, kippen: 18.000.000
Pastafabrieken: 1225, helpers: 1225, voorraad: 31.465.885.170
Veredeling research level: 83
Automatische verkoop: 4 CPU's, Olie: uit, Bloem: 800, Pasta: 400, Kunststof: 260
Kunststof fabrieken: 6000, medewerkers: 6000
Kunststof opslag: 100.000.500.000
Aantal ijzererts locaties/mijnen: 342/342
Aantal steenkool locaties/mijnen: 615/150
Aantal uranium locaties/mijnen: 290/160
Aantal koper locaties/mijnen: 336/0
Aantal goud locaties/mijnen: 90/0
Aantal diamant locaties/mijnen: 91/0
Steenkoolsilo's: 1200
IJzerertssilo: 5635
Hoogovens: 500
Staalloodsen: 5555
Uranium-silo's: 100
Splijtstofstavenfabrieken: 16
Kerncentrales: 32, reactoren: 152
Ik las dacht ik eerder in het topic dat clickfarm in een apart browservenster op de achtergrond door blijft draaien meer in een tab van je actieve venster niet? Klopt dat?
Level 18
€ 657.507.229.449.910,40
huidige energieproductie: 835.000
huidige piekenergievraag: 905.425
energieopslag: 20.340.000.000
Landbouw: 550, opbrengst: 14175 kg per veld
Graansilo's: 2000
Bloemsilo's: 1000
Farmrobots: 55
Windmolens: 5025, controlers: 1650
Olietanks: 250 grote
Oliepompen V2: 4000
Energiecentrales (olie): 0
Energiecentrales (steenkool): 100
Kippenboerderijen: 18006, kippen: 18.000.000
Pastafabrieken: 1225, helpers: 1225, voorraad: 31.465.885.170
Veredeling research level: 83
Automatische verkoop: 4 CPU's, Olie: uit, Bloem: 800, Pasta: 400, Kunststof: 260
Kunststof fabrieken: 6000, medewerkers: 6000
Kunststof opslag: 100.000.500.000
Aantal ijzererts locaties/mijnen: 342/342
Aantal steenkool locaties/mijnen: 615/150
Aantal uranium locaties/mijnen: 290/160
Aantal koper locaties/mijnen: 336/0
Aantal goud locaties/mijnen: 90/0
Aantal diamant locaties/mijnen: 91/0
Steenkoolsilo's: 1200
IJzerertssilo: 5635
Hoogovens: 500
Staalloodsen: 5555
Uranium-silo's: 100
Splijtstofstavenfabrieken: 16
Kerncentrales: 32, reactoren: 152
Ik las dacht ik eerder in het topic dat clickfarm in een apart browservenster op de achtergrond door blijft draaien meer in een tab van je actieve venster niet? Klopt dat?
Mooie presatie! Je draait vast al even....
Correct, tenminste bij mij in Firefox.evilution schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:01:
Ja, sinds begin dit jaar een de id van een oude laptop gevist. Maar de laatste 2 maanden mijn vermogen meer dan vertienvoudigd. Ik ben er per dag denk ik een uurtje of zo mee bezig in totaal denk ik. Ik heb alleen een autoclicker gebruikt om dingen aan te kopen anders hang je eeuwig op je enterknop als je wat wil investeren. Maar had hem in een tab staan. Ik heb hem nu verhuist naar een apart venster.DjoeC schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:03:
Mooie presatie! Je draait vast al even....
[...]
Correct, tenminste bij mij in Firefox.
@evilution Ik heb m een paar jaar geleen gedraaid tot level 21. Kostte me toen ik meen 200 dagen draaitijd (Raspberry). Misschien ga ik deze ID daar ook weer eens draaien, morgen eens een Pi klaarmaken. Vooral graan verbeteren gaat errug veel tijd kosten.
Ik draai hem gewoon op m'n laptop en het is allemaal handwerk hierDjoeC schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:46:
@evilution Ik heb m een paar jaar geleen gedraaid tot level 21. Kostte me toen ik meen 200 dagen draaitijd (Raspberry). Misschien ga ik deze ID daar ook weer eens draaien, morgen eens een Pi klaarmaken. Vooral graan verbeteren gaat errug veel tijd kosten.
Ik heb nu al dat graan verbeteren steeds minder zoden aan de dijk zet. Het is dat het geen drol kost maar ik zit nu op 0,89%. Je kunt dan beter landbouwgrond bijkopen. Dat wordt wel snel duur maar af en toe moet je gewoon even een flink deel van je vermogen investeren om je inkomsten te verhogen.
Ik heb hem nu op 225 gezet. Eens kijken of ik zo van mijn voorraad af kom.DjoeC schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:34:
[...]
De pasta prijs komt maar zelden tussen 225 en 250, heb m nog nooit daarboven gezien. Automatisch verkopen op 225 werkt maar kan lang duren, ik zie wel regelmatig 216.50.
Maar even uit gezet. Ik verbruik meer pasta dan ik produceer lijkt het

[ Voor 5% gewijzigd door evilution op 05-08-2023 19:22 ]
Als je cijfers hierboven kloppen is dat meer dan gek of je moet meer eieren produceren dan dat bij je bloem past. Mijn regel is: vanaf dat ik een uraniummijn heb nooit meer pasta verkopen. Ook nooit meer bloem verkopen en eieren en bloem in balans brengen, da's redelijk simpel uit te rekenen: 10kg bloem + dat wat 125 kippen eten per 10 tikken. 125 kippen leggen in 10 tikken nl de 100 eieren die je nodig hebt voor 1 doos pasta.evilution schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 19:19:
[...]
Ik heb hem nu op 225 gezet. Eens kijken of ik zo van mijn voorraad af kom.
Maar even uit gezet. Ik verbruik meer pasta dan ik produceer lijkt het
Deel de opbrengst van je velden door die kg, dan krijg je een getal, vermeningvuldig dat met 125 en je hebt het aantal kippen dat bij je veldopbrenst hoort. Zorg dat je alle resterend graan vermaalt en dat voldoende bloemsilo's hebt om dat op te slaan (15 tikken ofwel restant graan * 1.5).
Het resultaat zou moeten zijn dat het totaal in balans is. Nooit meer kippen dan nodig nemen want je kunt niks met teveel eieren. Houd je graan over: zorg voor een buffer van 1-2 miljard eier opslag en vul die voor de helft door eieren bij te kopen. Als de vrije ruimte oploopt kun je er wat kippen bij nemen, als de vrije ruimte afneemt heb je meer bloem nodig.
Ik kom voor jou (als mijn formule klopt) op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Aantal velden 550.00 Opbrengst 14,175.00 Totaal 7,796,250.00 Waarvan bloem 1,641,315.79 Waarvan kippenvoer 6,154,934.21 Graansilos nodig 329.00 Bloemsilos nodig 247.00 Dozen pasta 164,131.58 Maximum aantal kippen 20,516,447.37 |
[ Voor 13% gewijzigd door DjoeC op 06-08-2023 11:19 . Reden: <berekening toegevoegd> ]
Ik moet dus 2.516.447 kippen erbij kopen.DjoeC schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:36:
[...]
Als je cijfers hierboven kloppen is dat meer dan gek of je moet meer eieren produceren dan dat bij je bloem past. Mijn regel is: vanaf dat ik een uraniummijn heb nooit meer pasta verkopen. Ook nooit meer bloem verkopen en eieren en bloem in balans brengen, da's redelijk simpel uit te rekenen: 10kg bloem + dat wat 125 kippen eten per 10 tikken. 125 kippen leggen in 10 tikken nl de 100 eieren die je nodig hebt voor 1 doos pasta.
Deel de opbrengst van je velden door die kg, dan krijg je een getal, vermeningvuldig dat met 125 en je hebt het aantal kippen dat bij je veldopbrenst hoort. Zorg dat je alle resterend graan vermaalt en dat voldoende bloemsilo's hebt om dat op te slaan (15 tikken ofwel restant graan * 1.5).
Het resultaat zou moeten zijn dat het totaal in balans is. Nooit meer kippen dan nodig nemen want je kunt niks met teveel eieren. Houd je graan over: zorg voor een buffer van 1-2 miljard eier opslag en vul die voor de helft door eieren bij te kopen. Als de vrije ruimte oploopt kun je er wat kippen bij nemen, als de vrije ruimte afneemt heb je meer bloem nodig.
Ik kom voor jou (als mijn formule klopt) op:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Aantal velden 550.00 Opbrengst 14,175.00 Totaal 7,796,250.00 Waarvan bloem 1,641,315.79 Waarvan kippenvoer 6,154,934.21 Graansilos nodig 329.00 Bloemsilos nodig 247.00 Dozen pasta 164,131.58 Maximum aantal kippen 20,516,447.37

Ik heb "te weinig kippen" maar koop extra eieren. Dan maak ik meer pasta dan wanneer in balans. Momenteel zo'n 6 miljard eieren op voorraad en 400.000 kippen minder dan nodig. Je moet wel goed opletten dat je energie een beetje in balans blijft.
Er zal enige downtime zijn deze ochtend wegens het migreren naar een andere server. Als het goed is moet de stabiliteit ook aanzienlijk verbeterd zijn hierna..
S**t, kan m'n game niet meer saven, hopelijk pikt de nieuwe server de lopende sessie weer op anders scheelt dat zo'n 200.000.000.000.000.....
<update 08.58Z> Saven werkt weer, prijzen wijzigen ook weer. Hopelijk is de migratie goed verlopen.
<update 08.58Z> Saven werkt weer, prijzen wijzigen ook weer. Hopelijk is de migratie goed verlopen.
[ Voor 26% gewijzigd door DjoeC op 10-08-2023 10:59 ]
Ik speel ookal weer een weekje, toch hard gegroeid en moet het nu echt van het staal hebben.
Financiën:
Erg verslavend. Heb het op een Windows VM op de achtergrond draaien
.
Edit: ik lees nu dat dit inderdaad de max is. Heb al wel veel prospecting kunnen doen mocht er een update komen. Ook grappig, not, ik kwam er pas 3 levels terug achter dat ik bij veel (niet alle) knoppen ENTER kan inhouden, ik was letterlijk alles bij elkaar aan het klikken
Financiën:
- Beschikbaar vermogen: € 36.881.746.242.218,50
- Huidig level is: 17
- Drempel voor volgend level: € 175.781.250.000.000,00
- Aantal ijzererts locaties/mijnen: 221/221
- Je bent nu op research level: 73
- Je hebt op dit moment 21000 kippenboerderijen met nog plek voor 0 kippen.
- De huidige energieproductie: 922.000
- De huidige piekenergievraag: 858.680
- Olieverbruik: 2.000
- Hoeveelheid landbouwgrond: 566 - Opbrengst per veld: 14216.14kg
- Er zijn 1.340 silo's beschikbaar met nog 11.708.787,126KG aan restcapaciteit.
- Er zijn op dit moment 15.100 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 120.800 units per tick
- Olie Aantal pompen: 3.251
- Olie Productie (per tick): 325.100
- Olie Energieverbruik (per tick):243.825
- Hoeveelheid bloem op voorraad: 1.691.212,874kg
- Aantal steenkool locaties/mijnen: 410/85
- Aantal uranium locaties/mijnen: 150/149
- Aantal koper locaties/mijnen: 213/0
- Aantal goud locaties/mijnen: 65/0
- Aantal diamant locaties/mijnen: 60/0
- [list]
- Je hebt momenteel 22 fabrieken waar splijtstofstaven kunnen produceren.
- Je hebt op dit moment:
- Kerncentrales: 32
- Kernreactoren (actief/totaal): 160/160
- Splijtstofstaven (aanwezig/max): 480/480
- Energieproductie: 800.000
- [/list]
Erg verslavend. Heb het op een Windows VM op de achtergrond draaien
Edit: ik lees nu dat dit inderdaad de max is. Heb al wel veel prospecting kunnen doen mocht er een update komen. Ook grappig, not, ik kwam er pas 3 levels terug achter dat ik bij veel (niet alle) knoppen ENTER kan inhouden, ik was letterlijk alles bij elkaar aan het klikken

[ Voor 74% gewijzigd door Kecin op 14-08-2023 20:45 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
@Kecin Mijn huidige spel draait nu 9 dagen, momenteel op level 18 en ja, je kunt niet zonder kern energie wil je nog "iets" extra's verdienen of kunnen kopen..
Het enige dat ik momenteel verkoop zijn staal en kunststof, totale waarde per dag ~275.000.000.000.000. Daar gaan nog wel de kosten van het staal staal voor splijtstaven vanaf. Graan, bloem, olie, pasta verkoop ik niet, die zijn in de kern nodig om staal en energie via kerncentrales te maken. Ik verwacht binnenkort een keer pasta te verkopen omdat ik meer ga produceren dan ik nodig heb omdat de aankopen (nieuwe mijnen) nooit terugverdiend gaan worden: Een ijzerertsmijn kost nu € 14.445.091.477.067,17 ofwel moet 74 dagen ijzererts voor staal produceren voor ie wat oplevert. En dat is zonder rekening te houden met de kosten van de energie die ook steeds hoger worden omdat uraniummijnen steeds duurder worden.
Heb nu bijna 0 vermogen vanwege de meest recente aankopen ;-) Paar cijfers:
Net de 1200e ijzermijn geopend. Gezien de kosten was dat ook meteen de laatste. Nu onderweg naar 1000 uraniummijnen om uiteindelijk (bijna) 1000 reactoren te laten draaien. Dat wacht nog even op meer kippen. Researchlevel 72 is afgerond, dat leverde 1.000.000 meer kippen op en evenredig meer pasta -> nodig voor de uranium mijnen. Toekomstige opbrengststijging zal beperkt zijn omdat ik voorlopig alleen nog maar oliepompen ga kopen, met kosten van 1.000.000 + 22.500.000 staal zijn die nog terug te verdienen - energie niet meegerekend.
Het enige dat ik momenteel verkoop zijn staal en kunststof, totale waarde per dag ~275.000.000.000.000. Daar gaan nog wel de kosten van het staal staal voor splijtstaven vanaf. Graan, bloem, olie, pasta verkoop ik niet, die zijn in de kern nodig om staal en energie via kerncentrales te maken. Ik verwacht binnenkort een keer pasta te verkopen omdat ik meer ga produceren dan ik nodig heb omdat de aankopen (nieuwe mijnen) nooit terugverdiend gaan worden: Een ijzerertsmijn kost nu € 14.445.091.477.067,17 ofwel moet 74 dagen ijzererts voor staal produceren voor ie wat oplevert. En dat is zonder rekening te houden met de kosten van de energie die ook steeds hoger worden omdat uraniummijnen steeds duurder worden.
Heb nu bijna 0 vermogen vanwege de meest recente aankopen ;-) Paar cijfers:
- velden: 540
- opbrengst: 13628kg/veld
- voldoende silo's (heb nog niet zoveel nodig)
- windmolens: 5000
- olietanks (groot): 275
- oliepompen V2: 20.250 (opbrengst 2..052.000 vaten/tik)
- oliecentrales: 0
- steenkoolcentrales: 220
- boerderijen: 25.000
- kippen: 19.200.000
- eieropslag: 10.000.000.000 eieren, vrijwel vol
- pastafabrieken: 5.000
- pastavoorraad: 624.000.000
- onderzoek level: 72
- automatisch verkopen: alleen kunststof op 260
- kunststoffabrieken 2.500
- kunststofopslag: 6.000.000.000
- prospecting: mee gestopt, mijnen kopen wordt te duur ;-)
- ijzerertsmijnen: 2.195 / 1.194
- steenkool: 3.784 / 820
- uranium: 1.638 / 900
- steenkoolopslag: 10.000.000.000 (zit meestal vol)
- ijzervoorraad maximaal: 100.000.000.000 (meestal niet meer dan 10.000.000.000 vol)
- hoogovens: 10.000
- staalopslag: 1.000.000.000, voorraad: momenteel meestal < 100.000.000, wordt verkocht voor nieuw staal wordt gemaakt.
- uraniumopslag: 20.000.000
- splijtstofstaven fabrieken: 700
- afvalstaven: worden elke 1 seconde verkocht maar kosten wel geld
- kerncentrales: 160
- reactoren actief: 790
- energieproduktie: 4.115.000
- piek energievraag: 4.532.110
Net de 1200e ijzermijn geopend. Gezien de kosten was dat ook meteen de laatste. Nu onderweg naar 1000 uraniummijnen om uiteindelijk (bijna) 1000 reactoren te laten draaien. Dat wacht nog even op meer kippen. Researchlevel 72 is afgerond, dat leverde 1.000.000 meer kippen op en evenredig meer pasta -> nodig voor de uranium mijnen. Toekomstige opbrengststijging zal beperkt zijn omdat ik voorlopig alleen nog maar oliepompen ga kopen, met kosten van 1.000.000 + 22.500.000 staal zijn die nog terug te verdienen - energie niet meegerekend.
[ Voor 10% gewijzigd door DjoeC op 15-08-2023 09:39 . Reden: Aanvulling ]
@Neo_TGP Ha Herman, ligt de server eruit? Prijzen zijn bevroren.
Ik was gisteren voor het eerst begonnen, maar merkte dit vanmiddag ook bij het starten vanuit een import ID, alleen gebeurde er niets en ook bij mij zijn de prijzen bevroren. Alles levert 0,00 op. Ik dacht het aan mij lag.DjoeC schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:23:
@Neo_TGP Ha Herman, ligt de server eruit? Prijzen zijn bevroren.
Hier ookal de hele dag, de webpagina kan ik wel refreshen maar een savegame exporten of sommige prijzen krijg ik niet.
@Neo_TGP Goede avond Herman,
Het viel mij op dat als je steenkool inkoopt en verkoopt na elkaar (1-1-1-1-1-1) dat je dan winst maakt, ik denk dat de verkoop prijs op 100% staat en de inkoop prijs op 75%.
tevens staat zoals reeds vermeld de gehele dag de Olie; Pasta, graan en bloem prijs op 0.
tevens staat de gehele dag de Kunststof al op 100.
Met vriendelijke groet,
Frank.
Het viel mij op dat als je steenkool inkoopt en verkoopt na elkaar (1-1-1-1-1-1) dat je dan winst maakt, ik denk dat de verkoop prijs op 100% staat en de inkoop prijs op 75%.
tevens staat zoals reeds vermeld de gehele dag de Olie; Pasta, graan en bloem prijs op 0.
tevens staat de gehele dag de Kunststof al op 100.
Met vriendelijke groet,
Frank.
As Finishing Touch, God Created The Dutch.
@WyeSoSerious Ha, kunststof staat bij mij al een dag op 188, scheelt me 154 miljoen per tik aan inkomsten tov normaal 260.
En even gekeken: bloem op 234, olie op 11, pasta op 117.
Steenkool inkopen heb ik nog nooit gedaan, zou t willen testen maar dan moet ik weer 10 miljard ton bij produceren en raakt t spel uit balans....
Maar, alle prijzen zijn nog steeds bevroren en saven is nog steeds niet mogelijk. Gelukkig loopt staal maken en verkopen nog wel gewoon door, daar zitten mijn grootste inkomsten.
En even gekeken: bloem op 234, olie op 11, pasta op 117.
Steenkool inkopen heb ik nog nooit gedaan, zou t willen testen maar dan moet ik weer 10 miljard ton bij produceren en raakt t spel uit balans....
Maar, alle prijzen zijn nog steeds bevroren en saven is nog steeds niet mogelijk. Gelukkig loopt staal maken en verkopen nog wel gewoon door, daar zitten mijn grootste inkomsten.
Wilde ook eens beginnen maar de graanprijs staat altijd op 0 dus is het onmogelijk om te spelen/winst te maken?
Heb ik ook net gemerktHomeland schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:16:
Wilde ook eens beginnen maar de graanprijs staat altijd op 0 dus is het onmogelijk om te spelen/winst te maken?
Als de prijs op 0 blijft kun je effe niks totdat de server weer in de lucht is. Dynamische prijzen komen van de server. De prijzen voor graan, bloem, pasta, olie zijn dynamisch.....
Draait het spel al en heb je ijzer, steenkool, dan kun je wel verder omdat die prijzen stabiel zijn en blijven.
Het lijkt trouwens alsof @Neo_TGP met vakantie is, meestal werkt t na een paar uurtjes of max een dag wel weer.
Draait het spel al en heb je ijzer, steenkool, dan kun je wel verder omdat die prijzen stabiel zijn en blijven.
Het lijkt trouwens alsof @Neo_TGP met vakantie is, meestal werkt t na een paar uurtjes of max een dag wel weer.
[ Voor 16% gewijzigd door DjoeC op 16-08-2023 11:42 ]
Hmm, ik begin me nu wel zorgen te maken. Na flink doorkopen en managen zou ik best graag het spel willen saven maar ja, dat kan nu niet.
Ik verkoop de kunststof nu maar voor de vaste prijs van 188,-, met nu 27000 V2 oliepompen telt dat nog lekker door maar het scheelt wel minimaal 16.796.160.000.000 per dag. En natuurlijk de reasearch die per keer nu ~ een dag vergt. Zou jammer zijn als ik daarmee weer opnieuw zou moeten beginnen.
Voorlopige stand (nu) level 19 met (na nog wat bijkopen) 802.000.000.000.000.
Morgen weer een research level klaar en dus extra pasta en dus extra reactoren mogelijk. Wel is de voeding van de reactoren, uranium, inmiddels erg duur: "Een uraniummijn kost nu € 5.114.830.590.013,52". Maar ja de ijzermijnen zijn nog erger: "Een ijzerertsmijn kost nu € 15.333.755.680.181,56".
Hopelijk komt de server snel weer in de lucht.
---
<aanvulling>
Heb ik dit net goed en wel geschreven, bevriest mijn Firefox. Jammer.
Ik verkoop de kunststof nu maar voor de vaste prijs van 188,-, met nu 27000 V2 oliepompen telt dat nog lekker door maar het scheelt wel minimaal 16.796.160.000.000 per dag. En natuurlijk de reasearch die per keer nu ~ een dag vergt. Zou jammer zijn als ik daarmee weer opnieuw zou moeten beginnen.
Morgen weer een research level klaar en dus extra pasta en dus extra reactoren mogelijk. Wel is de voeding van de reactoren, uranium, inmiddels erg duur: "Een uraniummijn kost nu € 5.114.830.590.013,52". Maar ja de ijzermijnen zijn nog erger: "Een ijzerertsmijn kost nu € 15.333.755.680.181,56".
---
<aanvulling>
[ Voor 5% gewijzigd door DjoeC op 19-08-2023 14:11 ]
Hier ben ik er ook bang voor, Firefox op mn dedicated machine begint steeds trager te lopenDjoeC schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:39:
Hmm, ik begin me nu wel zorgen te maken. Na flink doorkopen en managen zou ik best graag het spel willen saven maar ja, dat kan nu niet.
---
<aanvulling>
Yep, dat was voor mij ook reden om te willen saven: traag, gevolgd door compleet hangen. Dat lag vast niet (volledig) aan het spel maar ik heb soms nog zo'n 50 extra tabbladen/windows openstaan, sommigen ook met actieve componenten/autorefresh dus na een bepaalde periode kan dat wel mislopen. Het is jammer maar het is uiteindelijk "maar een spelletje".Kecin schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:38:
[...]
Hier ben ik er ook bang voor, Firefox op mn dedicated machine begint steeds trager te lopen. Ben bang voor een crash ook en saven zit er niet in.
Ik hoop dat @Neo_TGP snel terug is, ik ben ineens bijzonder productief op werk
Nu productief? Dan zat je vast nog niet op een hoog (hoger) level want dan draait t "bijna vanzelf"kolonist2 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:11:
Ik hoop dat @Neo_TGP snel terug is, ik ben ineens bijzonder productief op werk
Ik heb geen macro's aanstaan, dus ik doe het prospecten, staal maken en staal verkopen nog ouderwets handmatig. Maar je hebt gelijk 95% gaat automatischDjoeC schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 15:50:
[...]
Nu productief? Dan zat je vast nog niet op een hoog (hoger) level want dan draait t "bijna vanzelf"![]()
je zou toch iets van een minimumwaarde verwachten (bijvoorbeeld de gemiddelde markwaarde), €0 is geen realistische waarde voor een verse oogst graan en maakt spelen voor de beginner onmogelijk.DjoeC schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:41:
Als de prijs op 0 blijft kun je effe niks totdat de server weer in de lucht is. Dynamische prijzen komen van de server. De prijzen voor graan, bloem, pasta, olie zijn dynamisch.....
:twk
Ik was inderdaad op vakantie, het is opgelost, maar het is wel een vreemd probleem dus ik moet even kijken hoe dit automatisch afgevangen kan worden in de toekomst
Kan het zijn dat alles nog op 0 staat ? Heb al andere browsers en een refresh geprobeerd maar zie nog steeds een graanprijs van 0 :-)Neo_TGP schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
Ik was inderdaad op vakantie, het is opgelost, maar het is wel een vreemd probleem dus ik moet even kijken hoe dit automatisch afgevangen kan worden in de toekomst
Hij blijft hier op 0 staan.Neo_TGP schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
mogelijk is het lokaal bij @Neo_TGP opgelost maar zijn de wijzigingen nog niet gepusht danwel gedeployd?
Hopelijk werkt het snel terug want zit te popelen om terug te starten :-)
Hier een korte tijd online geweest maar ligt er hier alweer sinds je post uitNeo_TGP schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
Ik speel het met vele plezier moet ik zeggen, toch grappig hoelang de game interessant blijft
het lijkt nog niet opgelost voor (de meeste) gebruikers/spelers.Neo_TGP schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 09:03:
of moeten we zelf iets doen/resetten/opruimen?
Nee, dit is serverside. Laatst bij level 15 iirc, en moest vanwege iets anders cookies verwijderen.JJ Le Funk schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:07:
[...]
het lijkt nog niet opgelost voor (de meeste) gebruikers/spelers.
of moeten we zelf iets doen/resetten/opruimen?
Niet stilgestaan dat die van clickfarm ook weggaan, maar er zijn ergere dingen in het leven.
Spelvoortgang is nu weg, maar aan de andere kant, weer lekker overnieuw beginnen als de updates
er zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Ome Ernst op 09-09-2023 10:47 ]
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Valt het niet te opensourcen? Vast meer mensen die willen helpen oplossen / bijdragen.
Dat heeft Herman / @Neo_TGP al gedaanStephan11117 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:39:
Valt het niet te opensourcen? Vast meer mensen die willen helpen oplossen / bijdragen.
https://github.com/HermanRonk/Clickfarm
Nice! Bedankt. Binnenkort eens in duiken :-)Kecin schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:50:
[...]
Dat heeft Herman / @Neo_TGP al gedaan. Zie:
Dat kan nooit de recentste/complete versie zijn want hij heeft t net herbouwd naar node.jsKecin schreef op zondag 10 september 2023 @ 08:50:
[...]
Dat heeft Herman / @Neo_TGP al gedaan. Zie:
Toevallig niemand die een publieke instance heeft draaien ? Ben zelf geen developer, anders had ik al direct eentje live gebracht ...
Dit is toch node?DjoeC schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:29:
[...]
Dat kan nooit de recentste/complete versie zijn want hij heeft t net herbouwd naar node.js
Zo zie je maar: ik zie de verschillen niet, alleen de tijdlijn (github 3 maanden oud) leek niet te kloppen maar de omzetting was 11 juni klaar - kan dus kloppen. Daarna zijn er blijkbaar nog wel andere aanpassingen geweest volgens de posts in dit topic.
Zouden we nog hoop mogen koesteren dat het spel nog terugkomt ? Hoop van wel ...
Tja, misschien kan Herman @Neo_TGP een update geven?
Dacht het weer eens op te starten met een nieuwe game op een nieuwe pc, jammer genoeg blijft de graanprijs op 0 staan....
Kom het pas net tegen. Helaas dus onspeelbaar als nieuwe speler.
Kan ook altijd veel te veel tijd besteden aan dit soort spellen
Kan ook altijd veel te veel tijd besteden aan dit soort spellen
[ Voor 3% gewijzigd door LikeABawzs op 22-09-2023 15:45 ]
7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3
@Neo_TGP is er nog een kans dat nieuwe spelers ook kunnen starten? Graanprijs staat al tijdje op €0,00,-
Ik heb de huidige Github versie draaien op https://clickfarm.kdiender.nl/ voor de mensen die het willen spelen. Verwacht niet te veel van de performance. Dit draait op een Synology NAS.
Helaas heb je ook het zelfde probleem met de graanprijs op 0€ ...Komadi schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:11:
Ik heb de huidige Github versie draaien op https://clickfarm.kdiender.nl/ voor de mensen die het willen spelen. Verwacht niet te veel van de performance. Dit draait op een Synology NAS.
Edit : te snel, na een tijdje springt hij wel op een bedrag.
[ Voor 8% gewijzigd door FightingFalcon op 10-10-2023 12:26 ]
Ik wil inderdaad weer eens starten, maar zonder graanprijs schiet dat niet op.
Check 2 antwoorden terug!HenkEisDS schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:39:
Ik wil inderdaad weer eens starten, maar zonder graanprijs schiet dat niet op.
Haha ja, hier idemLejavh schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:16:
Intussen weer op level 9, veeel te verslavend.![]()
Thanks! @Komadi
Ik ga ondertussen nogsteeds hard, level 20 
Research 94
Research 94
Ik vond het leuk om te spelen (dank @Komadi voor het hosten), maar merk dat zodra je de beschikking hebt over staal, er weinig meer aan is. Het beetje pasta dat je nodig hebt is verwaarloosbaar, waardoor de 'mijnen' eigenlijk een geheel nieuwe eigen clicker zijn.
Mijn inziens zou juist meer complexiteit toegevoegd moeten worden. Bijvoorbeeld:
graan -> bloem
graan -> koe -> melk
bloem + melk + energie -> brood
graan -> varken
varken + energie -> ham
melk + 800 ticks -> kaas
brood + kaas + ham -> tosti
Mijn inziens zou juist meer complexiteit toegevoegd moeten worden. Bijvoorbeeld:
graan -> bloem
graan -> koe -> melk
graan -> varken
varken + energie -> ham
melk + 800 ticks -> kaas
Mwah, stabiek uitbreiden is ook een kunst. Ja, na staal komt er niks meer bij maar 1200 staalfabrieken draaiend houden is ook een klus.Skyaero schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:48:
Ik vond het leuk om te spelen (dank @Komadi voor het hosten), maar merk dat zodra je de beschikking hebt over staal, er weinig meer aan is. Het beetje pasta dat je nodig hebt is verwaarloosbaar, waardoor de 'mijnen' eigenlijk een geheel nieuwe eigen clicker zijn.
graan -> bloem
graan -> koe -> melk
graan -> varken
varken + energie -> ham
melk + 800 ticks -> kaas
Ik zie dat de versie van @Neo_TGP ook weer in de lucht is. Chapeau! Helaas nog niet een bijgewerkte versie, heeft het zin om hoop te houden op uitbreidingen?
clickfarm reageert niet op mijn save id, iemand nog met dit probleem?
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Gebruik je https://clickfarm.nl/ of https://clickfarm.kdiender.nl/ ?The-dragon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 10:47:
clickfarm reageert niet op mijn save id, iemand nog met dit probleem?
ik gebruik https://clickfarm.nl
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Van die ligt de back-end er nog wel eens uit. Als je de save id hebt aangemaakt op een moment dat de back-end het niet deed is jouw save id niet opgeslagen.
de save id dateert ergens van in mei.. geen idee of toen de back-end er uit lag of niet.
dan maar opnieuw beginnen.
De backend komt en gaat. Het leek begin dit jaar weer de goeie kant op te gaan @Neo_TGP had weer plannen om uit te breiden via (ik meen) koper maar dat blijft uit.The-dragon schreef op woensdag 20 december 2023 @ 11:04:
de save id dateert ergens van in mei.. geen idee of toen de back-end er uit lag of niet.
Om een keer een dagje mee te rommelen blijft het leuk maar na 2-3 dagen intensief bezig zijn zit je zo'n beetje op het maximaal realistisch haalbare.... Het jammere als de backend eruit ligt is dat de dynamische prijzen voor (vooral) kunststof weg zijn, dat kan veel opbrengst schelen maar goed, als gezegd na 3 dagen kun je op zo'n 1.200 ijzermijnen en zo'n 1.000 kerkcentrales, duizenden oliepompen etc zitten. Alles wat er daarna nog bijkomt heeft veel te hoge terugverdientijden (honderden draaidagen).
Zag dit topic gisteren voorbij komen en ik had wat tijd op mijn handen, plus dat ik alweer een tijdje niet met PHP/JS gespeeld heb.
Heb de laatste versie van GIT afgetrokken en er een kopie van gemaakt en aan de slag gegaan dat .ie op m'n VPS (Virtual Private Server) die ik huur, kan draaien:
https://clickfarm.marcade.net/
de VPS is 99.99% up; de server word gemanaged door LeaseWeb; dus in principe altijd beschikbaar.
GIT is hier beschikbaar voor de geinteresseerden: https://github.com/Marcade80/ClickfarmPHP
Misschien in de toekomst, dat ik er *nog* een kopie van trek en dan wat meer mee ga experimenteren en zelf dingen zal veranderen/toevoegen aan het spel zelf. Maar dat zal dan op een tweede subdomein gebeuren. Deze versie blijft zoveel mogelijk identiek aan Herman's versie. Mocht Herman zelf nieuwe functies toevoegen aan zijn Node.JS versie, kijk ik terzijnertijd wel of ik tijd heb om die door te trekken in deze versies.
Heb de laatste versie van GIT afgetrokken en er een kopie van gemaakt en aan de slag gegaan dat .ie op m'n VPS (Virtual Private Server) die ik huur, kan draaien:
- backend teruggeport naar PHP; (Ben niet gecharmeerd van Node.JS, en de VPS draait sowieso geen Node.JS)
- Backend Sales tabel + logica weggegooid;
- Backend Save/Restore logica zwaar versimpeld;
- Bootstrap/JQuery files op dezelfde server gezet;
- Autosave 'feature' geintroduceerd; stuurt elke 10 seconden je savedata naar de backend (Houd je Save ID dus bij de hand)
- Communicatie met backend gestroomlijnd zodat het niet meer een miljoen calls naar de backend doet als er overschotten zijn; hopelijk komt dat de performance ten goede;
https://clickfarm.marcade.net/
de VPS is 99.99% up; de server word gemanaged door LeaseWeb; dus in principe altijd beschikbaar.
GIT is hier beschikbaar voor de geinteresseerden: https://github.com/Marcade80/ClickfarmPHP
Misschien in de toekomst, dat ik er *nog* een kopie van trek en dan wat meer mee ga experimenteren en zelf dingen zal veranderen/toevoegen aan het spel zelf. Maar dat zal dan op een tweede subdomein gebeuren. Deze versie blijft zoveel mogelijk identiek aan Herman's versie. Mocht Herman zelf nieuwe functies toevoegen aan zijn Node.JS versie, kijk ik terzijnertijd wel of ik tijd heb om die door te trekken in deze versies.
[ Voor 5% gewijzigd door Marcade op 29-12-2023 15:46 ]
Afgelopen weekend nieuwe sessie gestart, maar de lol is er snel vanaf zonder echte progressie. ZIjn er goede alternatieven voor dit spel?
Ja, het waren wederom een paar leuke dagen.
.: There are 10 kinds of people in the world: those that understand binary, and those that do not :.
Iets meer dan 6 jaar na de start komt er voor mij een einde aan dit verhaal. Ik heb er met plezier aan gewerkt, maar ik kan simpelweg niet meer de tijd vrijmaken om hieraan verder te werken of het spel verder te onderhouden. Ik heb de server vandaag afgesloten en het domein doorverwezen naar mijn persoonlijke site.
Mocht iemand interesse hebben in de domeinnaam, dan kun je me een DM sturen.
Verder wil ik iedereen die heeft bijgedragen aan het spel, of überhaupt de moeite heeft genomen om hier te reageren, bedanken voor jullie tijd. Jullie bijdragen aan dit topic en aan het spel als geheel hebben voor mij de honderden vrije uren die ik erin gestoken heb meer dan waard gemaakt!
Mocht iemand interesse hebben in de domeinnaam, dan kun je me een DM sturen.
Verder wil ik iedereen die heeft bijgedragen aan het spel, of überhaupt de moeite heeft genomen om hier te reageren, bedanken voor jullie tijd. Jullie bijdragen aan dit topic en aan het spel als geheel hebben voor mij de honderden vrije uren die ik erin gestoken heb meer dan waard gemaakt!
@Neo_TGP bedankt voor het ontwikkelen, uitbreiden en supporten!!! Je bent een echte tweaker!
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
@Neo_TGP Dank voor al je inspanningen. Naast het bezorgen van plezier aan ons hoop ik dat je er zelf ook voldoening en kennis uitgehaald hebt.
@Neo_TGP Ik ben niet (echt) actief geweest in dit topic, maar heb toch genoten van het spel. Op een gegeven moment heeft het mijn interesse verloren vanwege gebrek aan progressie. Maar als ik het zo lees heb je in latere versies nog het een en ander toegevoegd. Desalniettemin dank voor alle tijd en energie die je in het spel gestopt hebt!
Stack Sats
@Neo_TGP Hartelijk dank, echt super. Zoveel plezier gehad van zo'n simpele interface, dm'tje is onderweg
.

Is https://clickfarm.kdiender.nl/ verhuisd dat iemand zo weet?
Ik krijg een melding van cloudflare dat de owner mijn IP gebanned heeft ....JJ Le Funk schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 09:09:
Is https://clickfarm.kdiender.nl/ verhuisd dat iemand zo weet?
Voor wie even iets anders wil klikken:
https://pmotschmann.github.io/Evolve/
(Niet door mij ontwikkeld maar kwam het tegen)
https://pmotschmann.github.io/Evolve/
(Niet door mij ontwikkeld maar kwam het tegen)
Het viel mij op dat https://clickfarm.nl/ weer terug is