Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Hortz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:
[...]


Raar, ik ervaar hier geen problemen mee.
Ik heb 200 velden en produceer via de robots (20 robots die 200 velden bewerken voor 1.173.828 (zie ook echt de 1m graag komen) kg per run, heb research 49). Ik weet niet wat ik met alle graan moet want produceer veel te veel.

Enige bugs die ik tegen ben gekomen zijn:
Staal opslag in het scherm komt niet boven de 1,00M ton, terwijl er wel 5,0M ton in voorraad zit.
Bij de goudsmelter, als je die hebt kan je wel op Smelt drukken, en hij neemt recourses. Maar aangezien er geen opslag is 'verdwijnt' het direct. Dus eerst opslag maken en dan pas smelten (had dit ook met een andere van 07 - Elektronica, weet even niet welke).

Kan ook al 4 diamand mijnen openen, maar geen idee wanneer je die kan plaatsen.
Ik doe onderzoek en rond dat af voordat de robots in beeld komen (nog geen energie).

En wat betreft graan: Dat komt wel op DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" zodra je voldoende energie moet produceren (uraniummijnen aan de gang moet houden) om je opbrengst te verhogen.

Diamant zit verder nog niet in het spel. Als het spel goed werkt helpt het om een soort van spreadsheet te maken waarin je de "kosten" van elk onderdeel kunt zien en de bijbehorende opbrengst. Omdat het spel bij mij dus niet correct werkt (onvoldoende graan levert) heeft het nog geen zin om dat te gaan maken maar als voorbeeld: Er komt een moment dat de terugverdientijd van een aankoop (bijvoorbeeld een mijn) niet meer opweegt tegen de opbrengst. Die rekensom kun je voor alle onderdelen maken. Zo was het in de oude versie op een bepaald moment beter om de enrgie in te zetten voor oliepompen om kunststof te maken dan om nog meer staal te gaan maken.

Terugverdientijd: Hoeveel van je kapitaal investeer je en hoelang duurt het voordat je dat geld met de opbrengst van diezelfde investering hebt terug verdiend. En dat kan al vrij snel oplopen tot 100 dagen of meer....

Maar goed, hier werkt de nieuwe versie dus onvoldoende om zelfs maar een serieuze poging te doen.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Qua verbindingen zou het eigenlijk wel mee vallen, het is ook niet zo dat ieder vat olie een losse transactie is. Het meeste verkeer is websocket en blijft helemaal in memory aan de serverkant voor de communicatie met de speler zelf. De load is daar ook niet schokkend hoog.

ik ga vanavond in ieder geval weer even verder puzzelen.

Overigens kan het lokaal gebruik van autoclickers zeker tot problemen leiden omdat de server je spel gaat corrigeren als je lokaal teveel uit de pas loopt.

ik krijg het probleem met de graanoogsten en het onderzoek vooralsnog ook nog niet gereproduceerd, dus daar ga ik ook nog even goed naar kijken.


Dit alles overigens over beta.clickfarm.nl de andere versie doe ik op het moment niets mee

[ Voor 6% gewijzigd door Neo_TGP op 03-06-2026 16:55 ]


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Ik heb vanmiddag wat getest. Het graanonderzoek wordt bij mij lokaal verwerkt maar geeft de nieuwe waarde niet door aan de server. Idem viel me op dat een aantal aankopen van nieuwe velden niet zijn doorgegeven.

NB: dit zonder autoclicker. Wat wel opviel was het continue verkeer over onderdelen die bij mij niet actief zijn zoals elektronica. Bij deze testen ga ik niet verder dan graan, bloem, olie, onderzoek.

Als je clicker wilt ontmoedigen, geef dat dan ergens duidelijk aan ;) In dit geval vind ik een clicker een vrij normaal hulpmiddel. Het manipuleren van local storage zoals dat in de niet-beta effect heeft is dan weer een stap te ver. 1.000 vaten olie in een seconde bij elkaar clicken moet weer wel kunnen en wordt trouwens ook gewoon naar het saldo en de stansen/status doorverwerkt. "rechttrekken" vanuit de server zal dus geen zuiver resultaat leveren, Er komt een moment dat ik 1.000 kippenfarms of regelmatig 400 oliepompen wil kopen of verkopen, zo zijn er nog wel wat plekken waar je aansluitend veel wilt/moet clicken.

Overigens snel clicken kun je ook handmatig, 10x/seconde lijkt me niet excessief..... Voor mij gaat het om de strategie: wat doe je als volgende stap.

Zie deze opmerkingen als positief, ik snap denk ik hoeveel tijd je hier aan besteed!

  • APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Klein dingetje wat me op viel, bij een smaller gemaakt browser-scherm vallen zaken rechtsboven in de balk 'buiten beeld'. Daarbij is 't jammer dat de ontwerpkeuze is gevallen om in die gevallen het vakje met doekoe te laten wegvallen, ipv het grafiekje 'percentage van volgende level behaald'. O-)

Ofwel, mag het vermogen-vakje van plaats wisselen met het level-vakje?
(of eventueel vermogen een balk omlaag halen, bij de graan/olie/energie etc)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......


  • Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Klopt het wel dat windmolencontroller 16 energie verbruikt per tick? Dus 1,6 energiecentrales?
Er zijn op dit moment 65 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 1.040 units per tick

  • Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17
Kan het kloppen dat de prijzen nooit veranderen? Ben nu bij level 7, en zie daar de mogelijkheid voor een CPU. Leuk, maar de olieprijs is altijd al 3,00 en de bloem 163 en is nooit anders geweest.

Dit impliceert een veranderende prijs (die CPU)

Ik gebruik Firefox

  • Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07
Hortz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:
[...]


.......

Enige bugs die ik tegen ben gekomen zijn:
Staal opslag in het scherm komt niet boven de 1,00M ton, terwijl er wel 5,0M ton in voorraad zit.
Dit ervaar ik ook. Bij mij wordt elke ton boven de 1M direct verkocht.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0


  • babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:20
Leut schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:10:
[...]

Dit ervaar ik ook. Bij mij wordt elke ton boven de 1M direct verkocht.
Dat direct verkopen werkt bij dan weer niet, maar met een totale opslag van 1M ben ik juist in staat om door te produceren en als ik verkoop wordt er ook >1M verkocht

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Nieuw spel (beta) gestart. Uitsluitend (handmatig) velden gekocht, maar klikken gaat lekker vlot. Nomaliter is na 49 velden het geld op (nog 23,- over), deze keer 50 velden gekocht (23,- over) maar bij bewerken komt er toch maar 4.900kg graan.

Omdat ik gister zag dat elke aankoop een bericht naar de server opleverde kan het niet anders dan dat er 1 bericht niet verzonden is. Dat sluit ook aan bij eerdere, andere bevindingen dat het dataverkeer wel eens de oorzaak kan zijn van veel "vreemd gedrag" in het spel.

  • eRixxje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-06 14:26
DjoeC schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:04:
Nieuw spel (beta) gestart. Uitsluitend (handmatig) velden gekocht, maar klikken gaat lekker vlot. Nomaliter is na 49 velden het geld op (nog 23,- over), deze keer 50 velden gekocht (23,- over) maar bij bewerken komt er toch maar 4.900kg graan.

Omdat ik gister zag dat elke aankoop een bericht naar de server opleverde kan het niet anders dan dat er 1 bericht niet verzonden is. Dat sluit ook aan bij eerdere, andere bevindingen dat het dataverkeer wel eens de oorzaak kan zijn van veel "vreemd gedrag" in het spel.
Zoals ik al eerder heb gemeld in dit topique, worden sommige waarden simpelweg door de server geaccepteerd als waarheid. Vandaar dat progressie relatief simpel te manipuleren is. Andere waarden worden door de server bijgehouden.

Dat betekent feitelijk dat -naast het feit dat sommige onderdelen lokaal te manipuleren zijn- de server niet áltijd de absolute bron van alle waarheid is.

De staat van het spel is dus verspreid over de client én de server. Ik denk dat dat best wel eens een rol kan spelen in sommige bugs :-)

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
eRixxje schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 15:13:
[...]

Zoals ik al eerder heb gemeld in dit topique, worden sommige waarden simpelweg door de server geaccepteerd als waarheid. Vandaar dat progressie relatief simpel te manipuleren is. Andere waarden worden door de server bijgehouden.

Dat betekent feitelijk dat -naast het feit dat sommige onderdelen lokaal te manipuleren zijn- de server niet áltijd de absolute bron van alle waarheid is.

De staat van het spel is dus verspreid over de client én de server. Ik denk dat dat best wel eens een rol kan spelen in sommige bugs :-)
Correct. Het "kunnen manipuleren" is niet nieuw, dat kon in de oude versie al tot in extremis. Ik vermoed dat Herman dat een beetje binnen de grenzen wil houden, vooral omdat er nu ook ranglijsten worden opgemaakt.

Alleen weet ik (zie ik in het http verkeer) dat de aankoop van een veld per click wordt doorgestuurd naar de server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
{
   "payload" : {
      "farmland" : 2,
      "farmland_cost" : 11,
      "money" : 1989
   },
   "type" : "delta"
}
{
   "payload" : {
      "farmland" : 3,
      "farmland_cost" : 12,
      "money" : 1978
   },
   "type" : "delta"
}
ergens is 1 van mijn clicks dus wel geteld in het aantal velden, maar heeft niet geleid tot een push naar e server. Soortgelijk gedrag (niet doorsturen) zie ik elders (ik klik en doe iets) maar de server heeft er geen weet van en gaat uit van zijn eigen waarheid in verdere berekeningen.

De keus zou moeten zijn: Ofwel lokaal is "de waarheid", ofwel het is de server. Herman zal daar wel een keuze in gemaakt hebben, maar in beide gevallen zou ik verwachten dat de data op mijn scherm overeen komt met "de waarheid". Als de server dus de waarheid bevat zou ik verwachten dat mijn scherm pas wordt aangepast nadat de server een bevestiging retour stuurt. Yep, nog veel meer http verkeer.....

Een lokale waarheid zou het eenvoudigst zijn omdat je dan zonder server ook kunt spelen maar goed - dan vergroot je de kans op "modding" - het nadeel van ranglijsten ;)

  • Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Tribunus schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 10:26:
Kan het kloppen dat de prijzen nooit veranderen? Ben nu bij level 7, en zie daar de mogelijkheid voor een CPU. Leuk, maar de olieprijs is altijd al 3,00 en de bloem 163 en is nooit anders geweest.

Dit impliceert een veranderende prijs (die CPU)

Ik gebruik Firefox
Ik heb het zelfde in Chrome. Nog geen dynamische prijs gezien...

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Ojjorz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:16:
[...]

Ik heb het zelfde in Chrome. Nog geen dynamische prijs gezien...
Als de prijs bevriest is dat meestal omdat de server geen nieuwe prijzen afgeeft vanwege server down of prijscomponent uit de lucht/defect. En omdat de maker ook gewoon een job heeft kan dat even duren....

Graan geeft wel dynamische prijzen. Of gebruik je de standaard versie (clickfarm.nl) ipv beta.clickfarm.nl? Bij de standaard komen inderdaad geen dynamische prijzen binnen.

[ Voor 27% gewijzigd door DjoeC op 04-06-2026 16:24 ]


  • Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

DjoeC schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:20:
[...]

Als de prijs bevriest is dat meestal omdat de server geen nieuwe prijzen afgeeft vanwege server down of prijscomponent uit de lucht/defect. En omdat de maker ook gewoon een job heeft kan dat even duren....

Graan geeft wel dynamische prijzen. Of gebruik je de standaard versie (clickfarm.nl) ipv beta.clickfarm.nl? Bij de standaard komen inderdaad geen dynamische prijzen binnen.
Ah, ik gebruik de standaard. Kan je dan nog overstappen?

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Ojjorz schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:37:
[...]

Ah, ik gebruik de standaard. Kan je dan nog overstappen?
Vzv ik weet niet met dezelfde waarden. De beta versie is compleet anders. Overigens, als die server uit de lucht is kun je ook niet saven.

[ Voor 11% gewijzigd door DjoeC op 04-06-2026 16:39 ]


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Oke, er zijn weer wat zaken opgelost:
  • Windmolen controllers gebruiken nu 2 energie per tick
  • Research voortgang wordt nu goed opgeslagen en bijgehouden
  • De weergave van geld bij het scalen van het scherm is aangepast
  • Het snel kopen van velden zou nu niet meer tot verschil tussen de server en client moeten leiden.
Voor meer en meer dingen is de server nu leidend voor de aantallen, maar om lag te voorkomen kan het dus zijn dat je in de interface sneller kan klikken dan de server verwerkt. In de meeste gevallen zal de server je dan wel weer bijhalen, maar in extremere gevallen kan het dus zijn dat de server uiteindelijk een correctie naar de client stuurt.

  • Bennie Benieuwd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:18
Neo_TGP schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 20:23:
Oke, er zijn weer wat zaken opgelost:
  • Windmolen controllers gebruiken nu 2 energie per tick
  • Research voortgang wordt nu goed opgeslagen en bijgehouden
  • De weergave van geld bij het scalen van het scherm is aangepast
  • Het snel kopen van velden zou nu niet meer tot verschil tussen de server en client moeten leiden.
Voor meer en meer dingen is de server nu leidend voor de aantallen, maar om lag te voorkomen kan het dus zijn dat je in de interface sneller kan klikken dan de server verwerkt. In de meeste gevallen zal de server je dan wel weer bijhalen, maar in extremere gevallen kan het dus zijn dat de server uiteindelijk een correctie naar de client stuurt.
Bij mij zijn na deze update de steenkoolmijnen, ijzerertsmijnen, uraniummijnen en splijtstoffabrieken verdwenen. Moet ik ze opnieuw bouwen of is er een mogelijkheid om ze te herstellen?

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Ik denk niet zo zeer dat dat aan deze update ligt, maar ik ga even kijken wat dit veroorzaakt heeft. Ik kan nog niet inschatten of ze weg-weg zijn of alleen niet meer zichtbaar.

Mochten ze weg blijven moet je me zo in-game even een berichtje sturen hoeveel je er ongeveer had, dan voeg ik het geld even toe aan je account.

  • VVVJeroen
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Leuk om weer te proberen. Helaas werkte mijn save id uit 2018 niet op de normale versie.

In de beta versie:

Ik ben vrij zeker dat de uraniumstaven niet echt verkocht kunnen worden. Als ik de afvalstaven verkoop dan springt de "Afvalstaven: " counter onder "Kerncentrale toelichting" op 0, maar daarna springt hij weer omhoog met 1 hoger dan eerst. E.g. als ik 100 heb en verkoop, springt hij op 0 en daarna op 101. De kosten lopen daardoor relatief hard op, ik kan me herinneren dat dat in de 'oude' versie niet zo werkte.

Wat betreft de mijnen: die waren bij mij ook verdwenen dus ik heb ze allemaal opnieuw gekocht. Koper en goudmijnen zijn niet verdwenen, maar de splijtstoffabrieken waren wel behouden. Dit is een keer eerder gebeurt, gelukkig had ik deze keer een goede voorraad uranium en zag ik het op tijd.

Koper/goudmijnen zijn overigens niet verkoopbaar bij mij. Als ik ze probeer te verkopen krijg ik een "Onbekend gebouw: copper_mine" of gold_mine bericht.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Het probleem met de mijnen is opgelost, de update rolt nu uit op de server, maar ik heb geen manier om dit automatisch te herstellen voor wie hier last van gehad heeft (Beta denk ik dan maar helaas).

@VVVJeroen ik kijk hier nog even snel naar en dan stop ik er mee. (En ze zijn inmiddels opgelost)

De kans dat ik dan nog voor 14 juni nieuwe updates uitbrengt is erg klein. Mochten jullie nog bugs tegen komen kan je ze gewoon hier roepen, dan neem ik ze na komende week weer mee in de updates.

[ Voor 3% gewijzigd door Neo_TGP op 04-06-2026 21:45 ]


  • Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ben de beta maar even gestart en die werkt een stuk lekkerder. Hulde daarvoor. Ben nu lvl8 geworden en dan komt Mijnbouw vrij, alleen daar lijken geen activiteiten onder te hangen (ik zie alleen een titel 'prospecting & sites'. Moet ik daar nog een andere actie voor uitvoeren?
edit:
Laat maar. Ik moet verder kijken dan mijn neus lang is en gewoon mijn onderzoek starten ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Ojjorz op 05-06-2026 13:57 ]


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
.

[ Voor 99% gewijzigd door DjoeC op 05-06-2026 14:47 ]


  • APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Een paar kleinigheidjes in de tekst/opmaak:
  • Staal
    Afhankelijk van de schermbreedte, staat de knop 'Bouw hoogoven'; op een nieuwe regel (dan is er geen probleem) of strak tegen het woord 'energie'.
  • Uraniummijnen - toelichting
    Achter de capaciteitsberekening ontbreekt een spatie: "Uranium voorraad / capaciteit: 0/100.000 tonJe kan (...)
  • Splijstofstavenfabriek - toelichting
    Achter de 'resterende tijd weergave' ontbreekt een spatie: "tijd: 100 ticksDeze fabrieken(...)"
    Achter de 'aantal staven per keer' ontbreekt een spatie: "produceert 1 staaf per keerJe hebt(...)"
  • Afvalopslag - toelichting
    Achter de 'kosten per 60 ticks' ontbreekt een spatie: "opslag kost € 100.000,00 per staaf per 60 ticksAantal waste(...)
  • Elektronica
    Zo ongeveer overal achter alle 'getallen/eenheden' ontbreken spaties
Is de oliepomp V2 nu pas veel later in het spel beschikbaar? Of loopt ik tegen een bugje aan? Ik ben nu inmiddels op level 11, en heb wél de grote olietank unlockt, maar niet de oliepomp V2. :?
(hierdoor is plastic productie nogal een uitdaging geworden :P )

Ook het buiten beeld vallen van de hoeveelheid geld is bij mij nog niet opgelost. Is dat een cache-issue aan mijn kant, of staat die wijziging nog niet live?

[ Voor 6% gewijzigd door APClll op 05-06-2026 20:15 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......


  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

pietje63

RTFM

OK, ik heb ook (kansloos) doorgespeeld tot level 12. Paar punten die me opvallen

- ik kan voor ~100 miljard een kerncentrale gaan bouwen, maar met steenkool en energiecentrale v2 vooralsnog meer dan genoeg energie. Waarom zou ik?

- staal levert in verhouding erg veel op (electronica lijkt minder te renderen). Ik zou alleen wel ene arbeider willen om op 'maak staal' te klikken (zoals bij de pasta's)

- de verkoop cpu's lijken nog wat bugs te hebben (pasta verkoopt regelmatig te goedkoop..)

- klopt het dat de marktprijzen gedurende het spel steeds lager worden (dus niet alleen fluctueren) ?

- staalvoorraad gaat niet >1000 (ook niet met extra opslag)

- ik heb per ongeluk iets te vaak op 'koop goudsmelterij' geklikt, kost niet alleen belachelijk veel geld, maar je kunt ook niet terug.. Dat maakt het smelten van goud lastiger (want je moet goed goud hebben voor al je smelterijen)

- email validatie werkt niet (om game te kunnen saven), krijg een foutmelding bij de link

[ Voor 4% gewijzigd door pietje63 op 06-06-2026 00:09 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Wat betreft de verdwijnende mijnen, hier lijken ze alleen "weergave-matig" op nul te staan nadat m'n apparaat terug uit slaapstand kwam. De productie loopt namelijk wel gewoon door. (ijzer, steenkool)

[ Voor 12% gewijzigd door APClll op 06-06-2026 00:22 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......


  • babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:20
Klopt het dat de server offline is?

  • Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
babbelbox schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 09:04:
Klopt het dat de server offline is?
Op dit moment gewoon online. Also, https://downforeveryoneorjustme.com/clickfarm.nl?proto=https.

Koop al mijn ads!


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
babbelbox schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 09:04:
Klopt het dat de server offline is?
& @Room42 Cprrect. De site is online, de server is offline. Server offline is herkenbaar aan het niet wijzigen van prijzen, en in dit geval ook dat graan produceren niet wert.

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Gisteravond liep mijn spel compleet vast op het aankopen van 500 windmolens. En dat ging niet eens zo snel, ongeveer 10/seconde.... Het begint dan met het trager worden, de tellingen lopen achter, het spel trekt niet meer bij........

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
pietje63 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 00:07:
OK, ik heb ook (kansloos) doorgespeeld tot level 12. Paar punten die me opvallen

- ik kan voor ~100 miljard een kerncentrale gaan bouwen, maar met steenkool en energiecentrale v2 vooralsnog meer dan genoeg energie. Waarom zou ik?
Rekenen..... En die som is feitelijk in geld (kosten per eenheid energie). Ik kan je verzekeren dat de energie uit een steenkoolcentrale op een bepaald moment duurder is dan kernenergie.
- staal levert in verhouding erg veel op (electronica lijkt minder te renderen). Ik zou alleen wel ene arbeider willen om op 'maak staal' te klikken (zoals bij de pasta's)
2 oplossingen:
1) Heel veel energie, kolen en ijzer opslag maken. Heel veel hoogovens bouwen en dan "regelmatig" klikken om staal te maken. Laat je staalopslag niet overlopen, zonde van het geld ;)
2) Autoklikker die regelmatig staal maakt en verkoopt (als verkoop relevant is).
[....]
- klopt het dat de marktprijzen gedurende het spel steeds lager worden (dus niet alleen fluctueren) ?
Correct. Voorbeeld: Bij begin van het spel gaat bloem tot 900,- maar vanaf een hoger spellevel is ~425-450 het hoogst haalbare. Bij pasta geldt iets soortgelijks (400+ heb ik nog nooit gezien).
[quote]
- staalvoorraad gaat niet >1000 (ook niet met extra opslag)
- ik heb per ongeluk iets te vaak op 'koop goudsmelterij' geklikt, kost niet alleen belachelijk veel geld, maar je kunt ook niet terug.. Dat maakt het smelten van goud lastiger (want je moet goed goud hebben voor al je smelterijen)
- email validatie werkt niet (om game te kunnen saven), krijg een foutmelding bij de link
In deze versie heb ik nog niet tot dat niveau gespeeld want bij problemen begin ik opnieuw om te achterhalen waarop het fout loopt. Ook ik heb moeite met saven en weer terug halen van een spel. Omdat ik in anonieme mode speel worden cookies geschoond en moet ik elke keer email valideren. Waardeloze methode ook omdat de validatiemail nogal eens op zich laat wachten.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Ik heb de bèta nu even uit gezet, ik heb wel een vermoeden van waarom de server nu offline lijkt (de limiet van het aantal connecties naar de database moet nog omhoog), maar ik zit nog wel een paar uur in de auto voor ik dat kan echt kan oplossen.

  • OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:49
Ik speel de normale versie maar de prijzen veranderen bij mij niet voor automatische verkoop. Doe ik iets fout of is dit een bug?

  • franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

franssie

Save the albatross

OogvanHorus schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 19:11:
Ik speel de normale versie maar de prijzen veranderen bij mij niet voor automatische verkoop. Doe ik iets fout of is dit een bug?
Prijzen lijken bij mij nu ook vast te staan na een paar rondes.
Toe ik het spelletje een aantal maanden geleden speelde schoot het alle kanten op (wat ook niet realistisch was)

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar


  • rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04

rally

Deyterra Consultancy

Wat een ontzettend verslavende game!

Ik kan niet wachten tot de koper- diamant en overige mijnen online komen.
Zo verslavend en ik ben al een aantal keer opnieuw begonnen zodat ik mijn strategie kon aanpassen op basis van de verworven informatie.

Soms is het wel even grinden, maar mij stoort dat alleminst!

Keep up the good work!

http://www.deyterra.com


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
De beta is weer beschikbaar, ik heb nog niet alles opgelost, maar de connection limit problemen (en de offline server) zouden verholpen moeten zijn.

De grootste wijzigingen:

Verbeteringen & bugfixes

- Verkoop gebouwen (elektronica & silo's): Je kunt nu alle gebouwen in de elektronicatab verkopen, inclusief kopersmelters, goudsmelters, fabrieken en opslagen. Ook de silo's voor graan, bloem, steenkool, ijzererts en uranium zijn nu verkoopbaar. Verkoopprijs is 75% van de aanschafwaarde. Elke koopknop heeft een bijbehorende "−"-knop gekregen.

- Bugfix: V2 oliepomp kopen zonder V1-pompen: Het was onterecht niet mogelijk om een geavanceerde oliepomp (V2) te kopen als je geen V1-pompen had. De foutieve eis en de bijbehorende aftrek zijn verwijderd; de V2-pomp kost nu alleen geld + staal, zoals bedoeld.

- Schaalbaarheid: ~100 simultane spelers: Grote prestatieslag aan de serverkant. De player-state wordt nu in geheugen bijgehouden in plaats van bij elke actie naar de database geschreven. Prijzen worden ook gecached. Dit spaart honderden database-queries per seconde uit en schaalt van ~15 naar ~100 gelijktijdige spelers

[ Voor 77% gewijzigd door Neo_TGP op 14-06-2026 15:21 ]


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Hij doet t inderdaad weer. Wel merk ik een regressie in het graanonderzoek: De "nieuwe" opbrengst na onderzoek wordt (bij mij) weer niet meegenomen in de berekening van velden * opbrengst.

Over de rest kan ik niet veel zeggen.... Als je elke keer opnieuw begint om een bevinding te valideren gaat t niet zo hard ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DjoeC op 14-06-2026 15:53 ]


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
DjoeC schreef op zondag 14 juni 2026 @ 15:52:
Hij doet t inderdaad weer. Wel merk ik een regressie in het graanonderzoek: De "nieuwe" opbrengst na onderzoek wordt (bij mij) weer niet meegenomen in de berekening van velden * opbrengst.

Over de rest kan ik niet veel zeggen.... Als je elke keer opnieuw begint om een bevinding te valideren gaat t niet zo hard ;)
Dit blijft vreemd, want ik heb dit probleem niet en krijg het ook echt niet gereproduceerd, maar ik zal verder zoeken.

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Neo_TGP schreef op zondag 14 juni 2026 @ 15:55:
[...]

Dit blijft vreemd, want ik heb dit probleem niet en krijg het ook echt niet gereproduceerd, maar ik zal verder zoeken.
Tja, voor de downtijd was het na (vermoed ik) 1 van je releases werkend. Nu weer niet. Ook niet na complete herstart van Firefox omdat er anders data in storage blijft hangen tussen FF anonieme sessies en na het verwijderen van cookies.

Ik neem aan dat het onderzoek een signaal naar de server zou moeten sturen? Dan wil ik wel even testen of dat ook feitelijk gebeurt na afronden onderzoek.

  • wlang
  • Registratie: Januari 2015
  • Niet online
Heerlijk spelletje.

Vroeger wel eens gespeeld nu de bèta één het spelen op m’n iPad voor de tent. Heerlijk tijdverdrijf.

Ik kom hier en daar nog wel wat verbeterpunten tegen:
  • Bij het te ver naar boven sollen herlaad safari de pagina opnieuw, hierdoor zijn de instellingen als boerderijnaam, CPU-verkoop instellingen verdwenen.
  • Wanneer je een je een windmolen controller verkoopt of een onderzoek start is dit niet in de SYS log te zien.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Ik heb het restore mechanisme aangepakt (wel alleen de mail versie op dit moment), maar die zou nu een stuk betrouwbaarder meoten werken en ook een duidelijkerere recovery mail moeten geven.

  • OogvanHorus
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 23:49
Ben je alleen nog met de betaversie bezig? Of krijgt de reguliere versie ook nog updates? Kan ik mijn save ook 'meenemen' naar de nieuwe versie?

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
OogvanHorus schreef op zondag 14 juni 2026 @ 23:29:
Ben je alleen nog met de betaversie bezig? Of krijgt de reguliere versie ook nog updates? Kan ik mijn save ook 'meenemen' naar de nieuwe versie?
Op dit moment alleen de betaal, misschien dat ik nog een local only versie van het origineel maak, maar daar ben ik nog niet over uit.

het meenemen van saves wil ik wel nog mogelijk maken

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Ik heb even een http trace gedaan. Ik dat dit verzonden wordt naar de server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
{
   "kind" : "sync_buildings",
   "payload" : {
      "farm_harvest_kg" : 110,
      "grain_research_level" : 2
   },
   "type" : "action"
}
En toch wordt er verderop niet mee gerekend.... ZOnder dat de graan produktie toeneemt valt het spel niet serieus te spelen omdat opbrengsten achterblijven, kippen en pasta achterblijven waardoor uranium niet fatsoenlijk gedolven kan worden waardoor energie achterblijft.

Of heeft het iets te maken met dat ik niet ingelogd ben? Ik vind t maar vreemd.. Het heeft heel lang niet gewerkt, toen kwam er een release die veel dingen fixte waar dit "bij in zat" (bewust of onbewust), nu is t weer kaput.

O ja, misschien kun je de (alle) "+/koop" knoppen een helder groene outline geven? Ik zag net dat ik spontaan verkoop knoppen had ingedrukt omdat op mijn zwarte achtergrond de "+silo" knop nogal ondergeschikt geworden is. Ook +veld, +molen en +tank moet ik elke keer weer naar zoeken.....

[ Voor 16% gewijzigd door DjoeC op 15-06-2026 10:34 ]


  • babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:20
Wat ik tot nu toe tegenkom:
- Mijn kunststof voorraad kan ik verhogen tot 500k, ongeacht de beschikbare opslag capaciteit. Bij de eeste 100k kon ik gewoon door klikken, wel bij 100k al 100% vol indicatie, maar teller loopt door tot 500k. Bij aankoop van meerdere opslag units, met totale capaciteit meer dan 500k kan ik nog steeds maar 500k opslaan en wordt overschot verkocht.
- Voor staal geldt bijna hetzelfde, ik kan meer maken/bewaren dan de capaciteit van de opslag. Heb daar alleen nog geen plafond gevonden

  • Bennie Benieuwd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:18
Neo_TGP schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:14:
De beta is weer beschikbaar, ik heb nog niet alles opgelost, maar de connection limit problemen (en de offline server) zouden verholpen moeten zijn.

De grootste wijzigingen:

Verbeteringen & bugfixes

- Verkoop gebouwen (elektronica & silo's): Je kunt nu alle gebouwen in de elektronicatab verkopen, inclusief kopersmelters, goudsmelters, fabrieken en opslagen. Ook de silo's voor graan, bloem, steenkool, ijzererts en uranium zijn nu verkoopbaar. Verkoopprijs is 75% van de aanschafwaarde. Elke koopknop heeft een bijbehorende "−"-knop gekregen.

- Bugfix: V2 oliepomp kopen zonder V1-pompen: Het was onterecht niet mogelijk om een geavanceerde oliepomp (V2) te kopen als je geen V1-pompen had. De foutieve eis en de bijbehorende aftrek zijn verwijderd; de V2-pomp kost nu alleen geld + staal, zoals bedoeld.

- Schaalbaarheid: ~100 simultane spelers: Grote prestatieslag aan de serverkant. De player-state wordt nu in geheugen bijgehouden in plaats van bij elke actie naar de database geschreven. Prijzen worden ook gecached. Dit spaart honderden database-queries per seconde uit en schaalt van ~15 naar ~100 gelijktijdige spelers
Bij mij zijn, sinds de server weer online is, de mijnen voor de derde keer verdwenen. Ook zijn dit keer de kunstoffabriekmedewerkers weg. De voorraden lopen af, het is dus niet alleen een probleem met de weergave.

Het probleem met de staalopslag herken ik ook: het aantal loodsen valt steeds terug naar 1, terwijl ik tot 16Mton kan vullen. Ook na het aanschaffen van 20 loodsen.

  • Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:07
Bennie Benieuwd schreef op maandag 15 juni 2026 @ 11:13:
[...]

Bij mij zijn, sinds de server weer online is, de mijnen voor de derde keer verdwenen. Ook zijn dit keer de kunstoffabriekmedewerkers weg. De voorraden lopen af, het is dus niet alleen een probleem met de weergave.

Het probleem met de staalopslag herken ik ook: het aantal loodsen valt steeds terug naar 1, terwijl ik tot 16Mton kan vullen. Ook na het aanschaffen van 20 loodsen.
Hier helaas net zo..... Beetje jammer ;)

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0


  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

pietje63

RTFM

tav mijnen:

- gisteren (na een week ofzo) weer een keer gestart: geen steenkool / erts mijnen (wel koper en goud)
- alles gekocht, en ook na refresh bleef het goed
- vandaag, computer aan, zelfde (geen steenkool/erts, wel koper en goud)

toch weer een paar miljard lichte :D

staal overflow herken ik hier niet, als ik meer dan 1mio ton heb wordt het automatisch verkocht

Ook lijkt de CPU voor kunststof niet goed te werken\\
Kunststof wordt op dit moment automatisch verkocht als de prijs € 220,00 of hoger is! De huidige prijs is op dit moment: € 132,00

Kunststof verkocht: 15,000 kg voor € 1.980.000,00
-> verkocht voor 132 ondanks ingestelde 220

-

bij staal staat
Staal dat niet in de opslag past wordt voor 20% van de marktwaarde verkocht!
maar obv hetgeen gebeurd is het "20% onder de marktwaarde"

[ Voor 43% gewijzigd door pietje63 op 16-06-2026 10:11 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:20
Wat ik me ook afvraag, wanneer komen goud en diamant mijnen beschikbaar.
Ik heb al een aantal diamantmijnen 'gevonden' maar nog geen mogelijkheid ze te kopen.
Voor goud dan andersom, die zou ik kunnen kopen, maar vind ze maar niet.

Toevoeging:
Het aankopen van CPU's loopt ook een beetje op losse schroenven.
Ik had er 5 (alles behalve geavanceerde elektronica) en bij het kopen leek deze veel meer te kosten dan de aangegeven 400k. Dus verkocht ik er een stuk of 2/3 om te zien wat dat met de prijs zou doen. Na een aantal keer kopen en verkopen (nog steeds de indruk dat de kosten niet 300k/400k waren) had ik het maximale aantal van 10(!) CPU's 8)7.
Ik kan dan verkopen, maar tot aan minder dan 5 wordt aangegeven dat ik de maximale hoeveelheid bezit. Pas bij 5 kan ik weer bijkopen. Het moosite is, bij een refresh heb ik er weer 10

[ Voor 59% gewijzigd door babbelbox op 16-06-2026 12:34 ]


  • Bennie Benieuwd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:18
Nog wat kleine puntjes:
  • De beschikbare ruimte voor kippen blijft soms achter: als ik een boerderij bij bouw komt er ruimte voor 1000 kippen. Als ik deze 1000 aanschaf blijft deze teller op 1000 ruimte staan totdat de pagina refreshed of ik nog een boerderij bouw.
  • De knop om medewerkers voor kunstoffabrieken aan te nemen staat onder de voortgangsring. Bij elke klik verspringt de knop omdat de ring even wegspringt.
  • Ik heb 120 V2 oliepompen en 250 kunsstoffabrieken met medewerkers. Ik produceer dus 12.000 olie per tick, en gebruik 250.000/15 = 16.667 per tick. Toch loopt de olievoorraad vol.
  • Ik kan meer medewerkers aannemen dan dan ik kunstoffabrieken heb. Als ik dat doe word er echter niks meer geproduceerd.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Ik moet nog wat laatste checks doen, maar zodadelijk push ik de update die deze zaken aanpakt:


Melding van wlang (post #85484428 (https://tweakers.net/forum/readmsg/85484428/))

#216: Safari iOS pull-to-refresh wist instellingen

overscroll-behavior-y: none toegevoegd aan styles/theme.css. De browser triggert nu geen page-reload meer bij te ver naar boven scrollen.

#217: SYS log miste entries voor twee acties

cfLog()-aanroepen toegevoegd voor "windmolencontroller verkopen" en "onderzoek starten". Beide acties stuurden wel een WS-bericht maar produceerden nooit een log-regel.

---

Melding van DjoeC (post #85489908 (https://tweakers.net/forum/readmsg/85489908/))

#219: Graanproductie neemt niet toe ondanks sync_buildings

Zelfde root cause als #210 (zie hieronder). De fix dekt ook dit geval.

---

Meldingen van babbelbox (post #85489924 (https://tweakers.net/forum/readmsg/85489924/))

#211: Staal-loodsen resetten naar 1 na herstart

addStorage() was puur client-side: het verhoogde de teller in localStorage maar stuurde geen WS-bericht. Na een herstart kon de server de waarde dus nooit weten. Nu gaat de aankoop via een buy steel_storage WS-action; de server houdt de teller bij en stuurt hem terug als delta.

#212: Kunststof opslag leek gefixeerd op 500 k

Zelfde probleem: addStorage() voor kunststof was ook puur client-side. Nu via buy plastic_storage WS-action opgelost.

---

Meldingen van Bennie Benieuwd (post #85490232 (https://tweakers.net/forum/readmsg/85490232/))

#210: Steenkool/ijzererts mijntellingen verdwijnen na reconnect

identUser() (die wsConnect() aanroept) stond bovenaan window.onload, vóór alle obj*.init()-aanroepen. Daardoor stuurde sync_buildings mines-tellingen van 0. Opgelost door identUser() naar het allerlaatste in window.onload te verplaatsen, zodat alle init-aanroepen eerst localStorage laden.

---

Meldingen van pietje63 (post #85496902 (https://tweakers.net/forum/readmsg/85496902/))

#213: AutoSell kunststof verkocht bij prijs onder ingestelde drempel

autoSell() werd aangeroepen vóór objPlastic.showPrice() in hetzelfde tick%5-blok: de beslissing werd dus op een prijs van één cyclus oud gemaakt. Prijzen worden nu bijgewerkt vóór de autoSell-aanroep.

#215: Staal overflow-tekst zei "20% van de marktwaarde" (fout)

De server berekent altijd 80% (20% korting). De UI-tekst was gewoon verkeerd. Gecorrigeerd naar "80% van de marktwaarde (20% korting)".

---

Meldingen van babbelbox (post #85498658 (https://tweakers.net/forum/readmsg/85498658/))

#214: CPU-teller liep op boven maximum en resetde na refresh

remove() was puur client-side: het verlaagde CPUUsed in localStorage maar stuurde geen WS-bericht. Bij reconnect won de server-waarde (via max-semantics) en kwamen "verkochte" CPUs terug. Nu gaat de verkoop via sell_building sales_cpu. Tegelijk een server-side maximumcheck (≥ 6 CPUs) toegevoegd aan de buy-handler.

#218: Prospecting vindt goud/diamant maar koop-UI ontbreekt

Dit issue is bewust nog niet aangepakt in deze patch en staat nog open.

  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

pietje63

RTFM

Mooie lijst bugfixes! Ongeveer op het moment van je post ben ik ruim 50 mijnen kwijt (ijzer, steen, uranium). Hopelijk de laatste keer, kan ik je een Tikkie van € 8 miljard sturen :D

[ Voor 14% gewijzigd door pietje63 op 16-06-2026 15:25 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

pietje63

RTFM

babbelbox schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:25:
Wat ik me ook afvraag, wanneer komen goud en diamant mijnen beschikbaar.
Ik heb al een aantal diamantmijnen 'gevonden' maar nog geen mogelijkheid ze te kopen.
Voor goud dan andersom, die zou ik kunnen kopen, maar vind ze maar niet.

Toevoeging:
Het aankopen van CPU's loopt ook een beetje op losse schroenven.
Ik had er 5 (alles behalve geavanceerde elektronica) en bij het kopen leek deze veel meer te kosten dan de aangegeven 400k. Dus verkocht ik er een stuk of 2/3 om te zien wat dat met de prijs zou doen. Na een aantal keer kopen en verkopen (nog steeds de indruk dat de kosten niet 300k/400k waren) had ik het maximale aantal van 10(!) CPU's 8)7.
Ik kan dan verkopen, maar tot aan minder dan 5 wordt aangegeven dat ik de maximale hoeveelheid bezit. Pas bij 5 kan ik weer bijkopen. Het moosite is, bij een refresh heb ik er weer 10
goud heb ik wel gevonden, maar effectief levert het niet zoveel op (mogelijkheid om goud staven te maken, en daarmee geavanceerde elektronica, maar als ik goed heb gerekend levert dat niet of nauwelijks meer op dan elektroncia; de overflow van koper levert mij meer op).

diamant mijnen ben ik ook wel benieuwd naar (iig niet in level 14)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Er is een bug waarbij je als je voor het eerst oliepompen kan bouwen er een te grote energievraag is waardoor ze nooit gaan werken. Ik probeer dit ergens in het komende uur op te lossen.


opgelost..

[ Voor 5% gewijzigd door Neo_TGP op 16-06-2026 22:14 ]


  • babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:20
@Neo_TGP
Niet al je aangegeven fixes lijken te werken helaas.
De CPU counter is nu goed, ik had er 10, kon verkopen en bij <6 kon ik weer kopen, en nu is 6 ook de max en bij een refresh blijft de waarde gelijk.
De voorraad staal en kunstof werkt helaas nog niet. Voor kunststof kan ik nog steeds niet meer dan 500k produceren, ongeacht beschikbare opslag (ik heb 1M).
Voor staal kan ik blijven maken, ondanks de maximale loods capaciteit van 1M (heb inmiddels 35,74M aan staal)
Ook waren bij m'n begin van vandaag alle mijnen met uitzondering van koper verdwenen, maar als dat eenmalig is na een update, kan ik me dat voorstellen.

[ Voor 13% gewijzigd door babbelbox op 17-06-2026 08:04 ]


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
babbelbox schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 08:03:
@Neo_TGP
Niet al je aangegeven fixes lijken te werken helaas.
De CPU counter is nu goed, ik had er 10, kon verkopen en bij <6 kon ik weer kopen, en nu is 6 ook de max en bij een refresh blijft de waarde gelijk.
De voorraad staal en kunstof werkt helaas nog niet. Voor kunststof kan ik nog steeds niet meer dan 500k produceren, ongeacht beschikbare opslag (ik heb 1M).
Voor staal kan ik blijven maken, ondanks de maximale loods capaciteit van 1M (heb inmiddels 35,74M aan staal)
Ook waren bij m'n begin van vandaag alle mijnen met uitzondering van koper verdwenen, maar als dat eenmalig is na een update, kan ik me dat voorstellen.
Ik ga er inderdaad vanuit dat het eenmalig is dat de mijnen weg waren nu. De andere punten kijk ik later deze week even naar (vrijdag gok ik)

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Het verwerken van graan onderzoek (je issue #219/210) gaat nog steeds niet goed. De berekening blijft op 100kg/veld staan.

[ Voor 8% gewijzigd door DjoeC op 17-06-2026 09:36 ]


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
DjoeC schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:16:
Het verwerken van graan onderzoek (je issue #219/210) gaat nog steeds niet goed. De berekening blijft op 100kg/veld staan.
Kan iemand anders dit ook eens testen? Want bij mij is dit niet het geval en ook de automatische tests hebben dit probleem niet..

Afbeeldingslocatie: https://hermanronk.nl/wp-content/uploads/2026/06/IMG_5221.jpeg

[ Voor 10% gewijzigd door Neo_TGP op 17-06-2026 09:56 ]


  • Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 09:18
Neo_TGP schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Kan iemand anders dit ook eens testen? Want bij mij is dit niet het geval en ook de automatische tests hebben dit probleem niet..

[Afbeelding]
Alleen in het begin al; als je het spel reset; zie je de "kosten landbouwgrond" van 10 euro naar 11 euro springen. Koop je een veld, springt die naar 11.55 en dan weer terug naar 11.00. (veld kost 11) .. heel verwarrend.

Weet niet hoe ik het deed; op gegeven moment had ik ook silo ruimte voor 10k/kg .. maar consistent werd die maar gevuld voor 9900 ipv. 10000. Ergens een afrondingsvoutje. Na een restart van het spel, kwam dat niet meer voor though.

Kwa onderzoek merkte ik dat nadat onderzoek compleet was, de opbrengst per veld idd. 100kg was.

https://ibb.co/RkhddMHw
https://ibb.co/Myb6jdMG

Dus ik heb het gevoel dat er nog heel wat mankementjes in zitten vanwege dat je probeert de spel logica beide op de client EN op de server te doen en dat sync'en loopt niet goed.

Had waarschijnlijk een stuk stabieler geweest als je de logica gewoon 100% op de client OF 100% op de server laat. Niet allebei en dan maar op hoop van goede zege beetje heen en weer gaat sync'en.

[ Voor 16% gewijzigd door Marcade op 17-06-2026 10:59 ]


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Neo_TGP schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 09:48:
[...]

Kan iemand anders dit ook eens testen? Want bij mij is dit niet het geval en ook de automatische tests hebben dit probleem niet..

[Afbeelding]
Ik heb nog een test gedaan maar nu als ingelogd gebruiker. Firefox, anonieme mode, W10. Op de achtergrond Pihole, geen geblokkeerde sites & youblock Origin - alle sites hebben + of +++, ook daar lijkt niets geblokkeerd te worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph9Mu-z7RvzriUHGsU6hylo6zMY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3u2CUByLoG6auNyXOF4mg4ZE.jpg?f=user_large

Ik kan er met geen mogelijkheid iets anders van maken, ik had toch echt 12.1K verwacht. Chrome anoniem op Android 13, Samsung Galaxy 7+ (tablet) idem dito.

Als extra 1-malig op de PC in niet-anomiem mode geprobeerd: Geen verschil.

  • Bennie Benieuwd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:18
Ik heb dezelfde test gedaan (Android incognito window): 20 velden, opbrengst per veld: 120,89 > naar silo: 2.000kg.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Ik zal eens kijken of het inprivate/incognito gebeuren wat onbedoeld effect heeft.

  • Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
@Neo_TGP staat de code ergens op github of is het prive? Anders kunnen we met zijn allen even kijken.

  • Bennie Benieuwd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:18
Neo_TGP schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:18:


Meldingen van Bennie Benieuwd (post #85490232 (https://tweakers.net/forum/readmsg/85490232/))

#210: Steenkool/ijzererts mijntellingen verdwijnen na reconnect

identUser() (die wsConnect() aanroept) stond bovenaan window.onload, vóór alle obj*.init()-aanroepen. Daardoor stuurde sync_buildings mines-tellingen van 0. Opgelost door identUser() naar het allerlaatste in window.onload te verplaatsen, zodat alle init-aanroepen eerst localStorage laden.
Helaas: opnieuw zijn de mijnen verdwenen bij een refresh. De 2e keer na dit bericht.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Dat kan kloppen, ik ben wat dingen aan het aanpassen die mogelijk impact hebben op het opslaan van aantallen. Dat zal de rest van de avond nog wel een paar keer meer gebeuren helaas.

  • Bennie Benieuwd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23:18
Dat is goed om te weten, dan wacht ik nog even met herbouwen.

  • babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:20
@Neo_TGP de kunstofvoorraad bug lijkt opgelost, voor staal nog niet.
Nog een ander voorraad bugje gevonden.
Vanuit te markt kan ik boven capaciteit elektronica kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door babbelbox op 17-06-2026 20:21 ]


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Ik heb nog wel een paar bugs meer gevonden, maar ik wil morgen avond even alle levels handmatig doorlopen om even goed te kijken naar ook de kleine opmaak foutjes.

Wat ik vandaag wel al gedaan heb:


Release Notes 17 juni 2026
Bugfixes
  • Overproductie graan/bloem/olie wordt nu correct automatisch verkocht
    Als een silo of tank vol zit bij productie, werd het overschot stil weggegooid. De server verkoopt het overschot nu zelf voor 80% van de actuele marktprijs. Het geld verschijnt direct in je
    saldo en een melding in het log vertelt je hoeveel er is opgehaald. (Eerder leek de functie te werken maar werd de tijdelijke geldtoevoeging bij de volgende servertick ongedaan gemaakt.)
  • Graanveredeling toonde na voltooiing de verkeerde oogstopbrengst
    Na afronding van een graanveredeling-run werd het veld "Opbrengst per veld" niet bijgewerkt. Daarnaast werd het nieuwe veredelingsniveau door een veldnaam-mismatch nooit doorgestuurd. Beide
    problemen zijn opgelost, het juiste niveau en de bijgewerkte opbrengst zijn nu direct zichtbaar na de melding.
  • Olie-inhoud en energiecentrales raakten kwijt na reload
    De sync_buildings-handler schreef gebouwtelling direct naar de database terwijl de server uitsluitend via de statecache werkt. De cache-flusher (elke 30 seconden) overschreef daarna de
    handmatige DB-writes, waardoor olie-inhoud verdween en energiecentrales stil gingen na een page reload. De handler gebruikt nu het correcte statecache-patroon.
  • Landprijs liep na aankoop tijdelijk uit de pas
    Doordat de client parseInt() gebruikte voor de landprijs (wat decimalen afkapt, bijv. 10,50 → 10) en vervolgens zelf de prijs herberekende, zag je even een andere prijs dan de server
    stuurde. De client-side herberekening is verwijderd; de prijs wordt uitsluitend via de server-delta bijgewerkt.

Verbeteringen
  • Graanveredeling volledig server-side
    De timer voor graanveredeling draait nu op de server (was client-side). Dit betekent dat de veredeling ook doorgaat als je offline bent, en dat je bij het sluiten van de tab geen voortgang
    verliest. De server stuurt een grain_research_done event wanneer de run voltooid is.
  • Pasta- en kunststofproductie volledig server-side
    De auto-productiecyclus van pasta en kunststof (elke 15 ticks) is verplaatst van de client-side timerCounter naar de server. Dode client-side loop-code is verwijderd.
  • Offline-banner
    Wanneer de verbinding met de server wegvalt, verschijnt er nu een rode balk bovenin de pagina. De balk verdwijnt automatisch zodra de verbinding hersteld is.


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Neo_TGP schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:48:
Ik zal eens kijken of het inprivate/incognito gebeuren wat onbedoeld effect heeft.
Ik heb dezelfde test ook in niet-incognito gedraaid: zelfde probleem.

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
DjoeC schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:34:
[...]

Ik heb dezelfde test ook in niet-incognito gedraaid: zelfde probleem.
Zou je het nu nog eens willen testen met een nieuwe game? Want als het goed is moet het nu verholpen zijn. Ik heb het alleen niet getest met een bestaande game die het probleem heeft (er zijn saves met en zonder het probleem)

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Neo_TGP schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:01:
[...]

Zou je het nu nog eens willen testen met een nieuwe game? Want als het goed is moet het nu verholpen zijn. Ik heb het alleen niet getest met een bestaande game die het probleem heeft (er zijn saves met en zonder het probleem)
Snelle test op Android/chrome: het werkt. Zal morgen even Windows testen, als dat ook werkt kan ik eens kijken of we verder gaan komen ;) Thanks!

  • Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 09:18
Landbouwgrond kopen is nog steeds whack. Herstart spel; koop het 20 keer. Herstart spel. Koop het 20 keer. Beide hebben verschillende bedragen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AIE22YU1WZhgIW_TmKUccHEHm7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mVvP8ogsg8zgqX5sbuzTNygY.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt erop dat het event om de prijs te verhogen, losgekoppeld is met het event van het kopen van land. Denk dat dit een negatief side-effect is van het gebruik van een websocket; geen request->response structuur; alles is losgekoppeld van elkaar; dus bij een ietwat minder stabiele netwerk verbinding, gaat het de mist in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZisQ1CuZXeUHX7XECT2n-bNhu0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bSoDF0jPx1DOuI6VvDqRuVyt.jpg?f=user_large

De logica van de prijsverhoging (1 euro?) is me ook even onduidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L1SSMTQL74vuBLOXZ07GwBzMKus=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u49XojvnuMhC7mawMUpEx7vv.jpg?f=user_large

Daarnaast; geen idee waarom; de log word ineens verwijderd en verplaatst met talloze 'farmland' entries.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KN58C3EbID2mfv5VRz8icCWeRE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/6ph7GH3nxDNLgFXJxvJdaLrh.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Marcade op 18-06-2026 02:23 ]


  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Marcade schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 02:06:
Landbouwgrond kopen is nog steeds whack. Herstart spel; koop het 20 keer. Herstart spel. Koop het 20 keer. Beide hebben verschillende bedragen.

[Afbeelding]

Lijkt erop dat het event om de prijs te verhogen, losgekoppeld is met het event van het kopen van land. Denk dat dit een negatief side-effect is van het gebruik van een websocket; geen request->response structuur; alles is losgekoppeld van elkaar; dus bij een ietwat minder stabiele netwerk verbinding, gaat het de mist in.

[Afbeelding]

De logica van de prijsverhoging (1 euro?) is me ook even onduidelijk.

[Afbeelding]

Daarnaast; geen idee waarom; de log word ineens verwijderd en verplaatst met talloze 'farmland' entries.

[Afbeelding]
Dat is eigenlijk een gevolg van een eerdere discussie over het gebruik van bijvoorbeeld autoclickers, die gaan sneller dan dan dat de verbinding gaat, dus door de wens om dat wel te ondersteunen zijn er een aantal plaatsen waar logica deels lokaal en deels remote uit te voeren, met dus een zeker risico.

in dit geval loopt dat inderdaad grandioos de mist in (op zich wist ik ook wel dat dat zou gebeuren).

de oplossing is in dit geval niet zo complex, dus ik zal dit vanavond wel even corrigeren.

  • Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17
Net even een nieuw spel gestart maar er is niet zo veel wat goed werkt op dit moment:

Bloem en graan verkopen bij mij niet automatisch
Olie pomp doet helaas ook niets meer.

Was een nieuw spel gestart omdat ik constant de mijnen "verloor". Andere mensen dezelfde problematiek?

Met chrome trouwens dit probleem niet zie ik.. toch wel, haha

[ Voor 10% gewijzigd door Tribunus op 18-06-2026 08:43 ]


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Graan onderzoek op Windows werkt nu ook (Dank, dank!).

Nog wel een klein punt van userinterface: Bij het Bloem blokje staan de molens tussen de bloem en de silo's. Het lijkt mij logischer om de silo's, net als bij het graan, meteen onder de verkoop knop te zetten, daarna een blanko regel gevolgd door het windmolen deel.

Het alternatief is om windmolens in een apart blokje voor bloem te zetten (zonder molens geen bloem), vermalen knop voordat het als bloem getoond wordt. Het loopt in mijn beleving wat ongelukkig in elkaar over.....

O ja, en ook nog een keer: Maak aljeblieft de "koop" (+) knoppen wat duidelijker door een uitgesprokener omkadering...

  • Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik heb denk ik nog een kleine bug ontdekt. Ik wilde mijn kunststoffabriek stil leggen vanwege het olieverbruik. Je kan de fabriek niet verkopen dus ik verkocht mijn arbeiders. Toch blijft de fabriek nu automatisch door produceren, terwijl dit zonder arbeiders normaal handmatig zou moeten via de knop 'maak kunststof'.

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Neo_TGP schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 05:20:
[...]

Dat is eigenlijk een gevolg van een eerdere discussie over het gebruik van bijvoorbeeld autoclickers, die gaan sneller dan dan dat de verbinding gaat, dus door de wens om dat wel te ondersteunen zijn er een aantal plaatsen waar logica deels lokaal en deels remote uit te voeren, met dus een zeker risico.

in dit geval loopt dat inderdaad grandioos de mist in (op zich wist ik ook wel dat dat zou gebeuren).

de oplossing is in dit geval niet zo complex, dus ik zal dit vanavond wel even corrigeren.
Snel bij elkaar geklikte olie wordt niet gebruikt bij het maken van kunststof en soms overschreven door de automatisch gepompte olie. Dat geld niet uitsluitend voor clicker olie maar OOK voor met de hand bijeengeklikte olie - beetje zonde....

Als ik als NIET ingelogde gebruiker de statistieken bekijk zie ik mijn eigen aan en verkoopbedragen niet in het daarvoor bestemde blokje staan terwijl die echt wel "ergens" bekend zullen zijn.

Mijnbouw: Als je mag beginnen met prospecten staan de kosten van een prospect klik (50.000.000?) niet op het scherm....

Kunststof: De kosten (en inhoud) van een extra opslag ruimte staan niet op het scherm.

Eieropslag: Mist een "gevuld voor x%" grafiekje. Olie en Kunststof idem (groen/oranje/rood).

<toevoeging>
Windmolens: Ik zat handmatig 300 windmolens bij te kopen om van 200 naar 500 te gaan. Helaas, hoewel het log aangeeft dat er windmolens gekocht worden (-500 per stuk) blijft de teller bij 478 stuks hangen. Ook de rest van het spel blijft "hangen" (graan op 20%, bewerken blijft greyed out), vermalen kan ik nog aanklikken en tikt de tijd weg MAAR er komt geen bloem bij (en er gaat geen graan af), ook lopen de bloemsilo's niet over. Ook olie, energieproduktie en onderzoek hangen. Beetje "vaag". Ahh, ik zie nu dat de game "offline" is.

<nog een toevoeging>
Ingelogd. Beginscherm met 2.000,-. Daarna Laad Save ID (die ik geexporteerd heb). Laden gaat goed, onderdelen kloppen MAAR Opbrengst per veld klopt niet. Silo's zijn weg. Energiecentrales zijn er nog. Oliepompen zijn weg. Kippenboerderijen en kippen zijn weg. Pastafabrieken zijn weg. Kunststoffabrieken zijn weg. Het hele mijnenstuk, inclusief prospecting is weg. Het LIJKT erop alsof eerst weer door de 3 niveaus onderzoek moet.

Ook bijzonder: Steenkoolcentrale blok wordt NU getoond maar was bij het saven nog niet zichtbaar - ondanks dat er al een steenkoolcentrale actief was. Waarom wordt het steenkolencentraleblok niet automatisch zichtbaar gemaakt? Dit gedrag herken ik oud de oude versie van het spel en was de reden voor een save en restore ;)

SaveID: 127f700c-7450-815a-83f0-405b7eb98335-LIgwCvdc

<en ik blijf aanvullen>
Graan onderzoek geherstart na resore met stand 100kg, 60 seconden duur, level 1. Daarna gaat het ENORM snel met de toename van produktie. Het onderzoek begint opnieuw maar met de gesavede standen.

Er gebeuren meer gekke dingen. Fout "bloemsilo is vol"????? Waarom wordt overschot niet verkocht?

Restore van een SAVE-ID lijkt een tikkie chaotische resultaten op te leveren....

[ Voor 68% gewijzigd door DjoeC op 18-06-2026 15:07 ]


  • Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 09:18
Wat doet "Pauzeer spel" eigenlijk?

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Marcade schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:54:
Wat doet "Pauzeer spel" eigenlijk?
Dat hoort de automatische verwerkingen te pauzeren (zoals oliepompen, energiecentrales, mijnen, robots, helpers).

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
De saves zullen na de update va gisteren inderdaad niet volledig meer werken, morgen kijk ik daar even naar.

Ik zal dan ook de punten uit de andere berichten oppakken.

dan zet ik hem weer even offline zodat ik even wat tijd kan pakken om wat zaken netjes op te ruimen zonder steeds nieuwe fixes toe te passen, want dat wordt een beetje een rommel inmiddels :)

[ Voor 36% gewijzigd door Neo_TGP op 18-06-2026 19:25 ]


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Neo_TGP schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 19:23:
dan zet ik hem weer even offline zodat ik even wat tijd kan pakken om wat zaken netjes op te ruimen zonder steeds nieuwe fixes toe te passen, want dat wordt een beetje een rommel inmiddels :)
Goed zo!

  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
Ik kan mijn emailadres niet koppelen. Krijg de melding Verificatielink is ongeldig of verlopen. Voer je e-mailadres opnieuw in om een nieuwe link aan te vragen.

En ik krijg niet de mogelijkheid om emailadres opnieuw in te stellen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58

pietje63

RTFM

Qua e-mailadres heb ik hetzelfde probleem
Klopt het ook dat er na level 12/13 niets nieuws meer komt?

Paar suggesties
- diamant mijnen )maar daar heb je vast speciale tools voor nodig)
- automatiseren staal productie en verkoop (al komt het geld dan wel heel hard binnen.. mijn vertragende factor is nu 30 ijzermijnen)
= automatiseren elektroniva (ik doe hier nu weinig mee omdat staal meer oplevert. Ik heb het niet negarekend, maar volgens mij levert zelfs overproductie van koper meer op)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!


  • rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:04

rally

Deyterra Consultancy

Daniel. schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:03:
Ik kan mijn emailadres niet koppelen. Krijg de melding Verificatielink is ongeldig of verlopen. Voer je e-mailadres opnieuw in om een nieuwe link aan te vragen.

En ik krijg niet de mogelijkheid om emailadres opnieuw in te stellen.
Waar kan je een email adres koppelen?

http://www.deyterra.com


  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
rally schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:48:
[...]

Waar kan je een email adres koppelen?
Mijn farm

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:51
waar is mijn farm? dat heb ik niet.

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
pc_freak1 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 14:15:
[...]

waar is mijn farm? dat heb ik niet.
beta.clickfarm.nl -> menu (bovenaan) -> 'MIJN FARM"

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
@Neo_TGP Bevinding: De "Pauzeer Spel" functie werkt niet (goed). Olie, energieventrales, boerderijen (en waarschijnlijk alle geautomatiseerde functies) werken gewoon door.

  • pc_freak1
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:51
ah, in beta, ja daar ben ik niet :)

Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.


  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
pc_freak1 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:25:
ah, in beta, ja daar ben ik niet :)
Vzv ik weet is de "gewone" clickfarm momenteel niet echt actief. Ik zie de prijzen iig niet veranderen. Beter dus om met de beta aan de gang te gaan - ook al heeft die nog wat hikkups.

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Vraag: Wat moet ik me voorstellen bij de optie "Verkoop Boven X% " op het "Markt" scherm?

Ik snap ook nog niet helemaal het doel van de "Energiemarkt" met prijs op dat scherm....

Eigenlijk snap ik dat hele scherm niet ;)

  • Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06 09:18
DjoeC schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 15:23:
@Neo_TGP Bevinding: De "Pauzeer Spel" functie werkt niet (goed). Olie, energieventrales, boerderijen (en waarschijnlijk alle geautomatiseerde functies) werken gewoon door.
:+ zoals ik al eerder vroeg .. wat doet "Pauzeer spel" eigenlijk?

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Marcade schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:09:
[...]

:+ zoals ik al eerder vroeg .. wat doet "Pauzeer spel" eigenlijk?
Daarom heb ik m maar eens getest. In de niet-beta versie werkte ie namelijk wel.

@Neo_TGP Bugje? Ik zie niet hoeveel voorraad er in mijn uranium opslag zit en/of hoeveel opslag er feitelijk is. Ook zie ik niks over de pastawerkers terwijl ik wel een mijn heb kunnen openen.

Ahh, ik zie nu het vinkje toelichting... Bijzonder, is dat de enige mijn op die manier?

[ Voor 35% gewijzigd door DjoeC op 19-06-2026 17:47 ]


  • Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:05
Ik weet nu het issue waarom de save optie via email niet werkt. Ik test de Samsung Browser en is gewoon een chromium variant maar daarin doet de save functie het niet. Niet in alle browsers doet het het dus goed. In Edge gaat het wel goed, maar Samsung browser niet.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC


  • Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
In het klassieke spel (dus niet de beta) ben ik nu level 14. Ik kan nog geen koper, goud of diamant mijnen bouwen. Het enige 'grote' werk is kerncentrales, maar ik heb die energie niet nodig, ik doe alles met kool. Het enige is dus handmatig staal maken. - best vervelend hoeveel je moet doen om naar level 15 te komen.

Zit er op dit niveau nog wat uitdaging, of is dit een beetje de end-game?

Beta ben ik net mee gestart. Heb mijn email proberen te registreren, maar gaf aan dat verificatiecode was verlopen. Nu kan ik echter het niet opnieuw proberen, want hij blijft wachten op verificatie.

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Het valt op dat in de beta versie de automatische verkoop niet gelijk is aan de automatische verkoop in de oude versie. Zo wordt bloem verkocht als de prijs bereikt wordt maar nieuw bijgemalen bloem tijdens die prijs wordt niet verkocht. Bij de oude versie werd de totale hoeveelheid verkocht die voor de prijswijziging aanwezig was. Bij hoge hoeveelheden maakt dat best verschil EN de silo's gaan minder snel overlopen (=verkoop tegen - 20%)....

Ook ben ik er nog niet achter hoe je in de statistiekenlijst terecht komt. Ik ben al een paar keer opnieuw begonnen en had toen (ingelogd) 3+ en 6+ biljoen, dat zou momenteel rond plek 5 moeten zijn maar ik zie niks. Of heeft dat met het saven/herladen van een gesavede game - wat nog steeds niet een complete restore oplevert - te maken?

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
Ik heb de Beta voor nu weer even uitgezet. Ik ga er vanuit dat ik 2-3 weken nodig heb om de feedback te verwerken en even wat dingen netjes te maken.

  • DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:29
Neo_TGP schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:21:
Ik heb de Beta voor nu weer even uitgezet. Ik ga er vanuit dat ik 2-3 weken nodig heb om de feedback te verwerken en even wat dingen netjes te maken.
Goed plan! Kijk dan ook even naar de weergave van prijzen/kosten/aantallen, de fontgrootte daarvan laat voor de leesbaarheid/vindbaarheid nogal te wensen over. Ook nu: Beter een goed produkt dan een half produkt ;) Neem de tijd (ook voor je familie)!

  • Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:13
DjoeC schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:50:
[...]

Goed plan! Kijk dan ook even naar de weergave van prijzen/kosten/aantallen, de fontgrootte daarvan laat voor de leesbaarheid/vindbaarheid nogal te wensen over. Ook nu: Beter een goed produkt dan een half produkt ;) Neem de tijd (ook voor je familie)!
De beta was ook bedoeld om snel een hoop fouten en wensen op tafel te krijgen en dat is prima gelukt :)

  • DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32
Heb in de laatste week dit spel ontdekt en zowel de klassieke als de beta gespeeld. Beta zag er goed uit, met wat finetuning vast erg fijn om te spelen. Ben benieuwd!

Wens van mijn kant: inklapbare schermen zodat bijvoorbeeld graan en bloem niet continu zichtbaar zijn (kan zijn dat ik dat gemist heb hoor).

In elk geval veel succes met de verdere ontwikkeling :)

  • babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-06 12:20
Nog een tip van mijn kant qua looks.
Gelijke kleuren voor gelijke acties.
Over het algemeen was dat wel al kopen = geel, verkopen = rood, actie = groen maar niet over consistent doorgevoerd in
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste