Ik doe onderzoek en rond dat af voordat de robots in beeld komen (nog geen energie).Hortz schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:08:
[...]
Raar, ik ervaar hier geen problemen mee.
Ik heb 200 velden en produceer via de robots (20 robots die 200 velden bewerken voor 1.173.828 (zie ook echt de 1m graag komen) kg per run, heb research 49). Ik weet niet wat ik met alle graan moet want produceer veel te veel.
Enige bugs die ik tegen ben gekomen zijn:
Staal opslag in het scherm komt niet boven de 1,00M ton, terwijl er wel 5,0M ton in voorraad zit.
Bij de goudsmelter, als je die hebt kan je wel op Smelt drukken, en hij neemt recourses. Maar aangezien er geen opslag is 'verdwijnt' het direct. Dus eerst opslag maken en dan pas smelten (had dit ook met een andere van 07 - Elektronica, weet even niet welke).
Kan ook al 4 diamand mijnen openen, maar geen idee wanneer je die kan plaatsen.
En wat betreft graan: Dat komt wel op DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" zodra je voldoende energie moet produceren (uraniummijnen aan de gang moet houden) om je opbrengst te verhogen.
Diamant zit verder nog niet in het spel. Als het spel goed werkt helpt het om een soort van spreadsheet te maken waarin je de "kosten" van elk onderdeel kunt zien en de bijbehorende opbrengst. Omdat het spel bij mij dus niet correct werkt (onvoldoende graan levert) heeft het nog geen zin om dat te gaan maken maar als voorbeeld: Er komt een moment dat de terugverdientijd van een aankoop (bijvoorbeeld een mijn) niet meer opweegt tegen de opbrengst. Die rekensom kun je voor alle onderdelen maken. Zo was het in de oude versie op een bepaald moment beter om de enrgie in te zetten voor oliepompen om kunststof te maken dan om nog meer staal te gaan maken.
Terugverdientijd: Hoeveel van je kapitaal investeer je en hoelang duurt het voordat je dat geld met de opbrengst van diezelfde investering hebt terug verdiend. En dat kan al vrij snel oplopen tot 100 dagen of meer....
Maar goed, hier werkt de nieuwe versie dus onvoldoende om zelfs maar een serieuze poging te doen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/3u2CUByLoG6auNyXOF4mg4ZE.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/mVvP8ogsg8zgqX5sbuzTNygY.jpg?f=fotoalbum_large)