Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:28
Grappig spelletje, vind het superleuk.

Nog even een opmerking in de eieren sectie:
Je hebt op dit moment nog plek voor: xxx eieren. Eventueel overschot wordt direct verkocht voor de helft van de huidge <-huidige-> prijs. De huidige prijs is: € 0,10

Tevens is de balans voor de pasta een beetje zoek,1000 eieren brengen sowieso al 100€. komt ook nog nog 1/10 ton meel bij laten we dat voor 1/4 max prijs 25€ waarderen, brengt een doos pasta qua kostprijs al op 125€, komt ook nog de energie erbij 50 eenheden per fabriek is 5 olie, ook waarderen op een 1/4 is 25€. Dus totaal kost een doos pasta eigenlijk 150€. De marge is dus negatief.
Eigenlijk zou de output iets hoger moeten zijn: "100kg bloem gemixt met 1.000 eieren levert 1 dozen pasta op" iets van 100 dozen zou het meer rechtbreien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Inderdaad een heel leuk spel, enigszins onoverzichtelijk maar wat mij betreft voldoende potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Universal Paperclips uitgespeeld :P Weer terug naar de Clickfarm :D

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Leuk en simpel
Houden we van.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ik heb ondertussen pasta aanzienlijk aantrekkelijker gemaakt (qua opbrengsten, wel nog handmatig werk). Het automatisch verkopen van het overschot aan graan levert nu nog maar 20% van de waarde op in plaats van 80%.

Het automatisch verkopen van olie zou er nu niet meer voor moeten zorgen dat de energie op raakt, er wordt een veilige marge aan olie in de tank gehouden bij de automatische verkoop van olie (5* het aantal energiecentrales). Te fanatiek handmatig olie verkopen kan wel nog voor problemen zorgen :).

Windmolencontrollers gebruiken nu nog maar 8 energie per tick (ipv 10)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:02

masauri

aka qwybyte

Neo_TGP schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:44:
Ik heb ondertussen pasta aanzienlijk aantrekkelijker gemaakt (qua opbrengsten, wel nog handmatig werk). Het automatisch verkopen van het overschot aan graan levert nu nog maar 20% van de waarde op in plaats van 80%.

Het automatisch verkopen van olie zou er nu niet meer voor moeten zorgen dat de energie op raakt, er wordt een veilige marge aan olie in de tank gehouden bij de automatische verkoop van olie (5* het aantal energiecentrales). Te fanatiek handmatig olie verkopen kan wel nog voor problemen zorgen :).

Is de update al gepushed want ik zie nog steeds:
Er zijn op dit moment 40 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 400 units per tick

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
masauri schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:53:
[...]

Is de update al gepushed want ik zie nog steeds:
Er zijn op dit moment 40 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 400 units per tick
Nu wel, de update was inderdaad blijven hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Neo_TGP schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:05:
[...]

Nu wel, de update was inderdaad blijven hangen
Ik merkte het ja, alles was weg behalve olie en er kwam geen energie binnen, waardoor de timers wel liepen maar er ook geen graan binnen kwam :p
Waardoor de rest ook stagneerde.

Ik vraag me wel af of de levels nu niet te hoog gegrepen zijn met de vermindering van de overige graaninkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ja ik was al aan het kijken of het zin had om de stappen iets te verkleinen. Anderzijds is bloem meer waard geworden, dus zodra je dat geautomatiseerd hebt zou je eerder sneller moeten gaan dan langzamer. Het was in ieder geval nooit de bedoeling dat graan op zichzelf de meest lucratieve inkomstenbron zou zijn, dus dat is nu in ieder geval opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Het automatisch verkopen van het overschot aan graan levert nu nog maar 20% van de waarde op in plaats van 80%.
Er zijn 204 silo's beschikbaar met nog 40.000KG aan restcapaciteit. Eventueel overschot wordt direct verkocht voor 80% onder de huidige marktprijs.
? O-)
Neo_TGP schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:15:
Ja ik was al aan het kijken of het zin had om de stappen iets te verkleinen. Anderzijds is bloem meer waard geworden, dus zodra je dat geautomatiseerd hebt zou je eerder sneller moeten gaan dan langzamer. Het was in ieder geval nooit de bedoeling dat graan op zichzelf de meest lucratieve inkomstenbron zou zijn, dus dat is nu in ieder geval opgelost :)
Mja, kzou dat wel aanpassen, ik heb t gevoel dat ik aan het watertrappelen ben en niet vooruit geraak.
Ook al leveren mijn bloeminkomsten boven de 800 me telkens 1 600 000 000 op.

[ Voor 56% gewijzigd door masauri op 11-02-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Erg vermakelijk spel! Klopt het dat updates alleen dus soms actief worden als je een nieuw spel start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Homeland schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:21:
Erg vermakelijk spel! Klopt het dat updates alleen dus soms actief worden als je een nieuw spel start?
Een refresh is al voldoende, (ctrl+f5 doe ik altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 16:15
Leuk simpel spel. Erg vermakelijk!
+ Simpel
+ Blijft leuk
+ Steeds nieuwe manieren om geld te verdienen

- Grafisch wat bugs
- Soms wat bugs

8.5/10 -iCore-

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-09 16:15
Onderzoek naar mijnbouw doet niks?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:18
iCore schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:54:
Onderzoek naar mijnbouw doet niks?
Klopt inderdaad, komt in de volgende (grote) update:
Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:45:
  • Vanaf level 8 kan je beginnen aan de onderzoeken voor mijnbouw
  • Vanaf de volgende grote update komt mijnbouw daadwerkelijk beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Neo_TGP schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:15:
De pasta "10kg bloem gemixt met 100 eieren levert 10 dozen pasta op." zit ergens een factor 10 verschil in met de uitkomst. Met 4000 capaciteit (2 fabrieken), dan is het resultaat 400 dozen. verbruik 4000 kg bloem, 40.000 eieren.

En misschien nog een tip of verzoekje. Aan het energieoverzicht bovenin, een statistiek toevoegen van de huidige vraag. Neem aan dat de piek inclusief de handmatige actie is van bv het pasta maken. Zou wat helpen om het aantal windmolencontrollers af te stemmen op de energiecentrales.

Stiekem toch een vermakelijke game trouwens!

[ Voor 19% gewijzigd door DutX op 11-02-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 11:17
Zeer leuk spel!

Geen idee of het al gemeld is echter op het moment dat je meer energie verbruikt als je opgeslagen hebt. Dan verbruik je olie, echter op het moment dat je olie op is gaat deze de min in.
Mij lijkt het beter dat je automatisering stopt op het moment dat je geen energie meer hebt.

Tevens valt mij op dat alle prijzen tegelijk stijgen en dalen ( in elk geval graan, bloem en olie)
Wellicht goed om deze allemaal los van elkaar te koppelen door meerdere randoms te gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Tieske op 11-02-2018 21:39 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
mlormans schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:30:
Zeer leuk spel!

Geen idee of het al gemeld is echter op het moment dat je meer energie verbruikt als je opgeslagen hebt. Dan verbruik je olie, echter op het moment dat je olie op is gaat deze de min in.
Mij lijkt het beter dat je automatisering stopt op het moment dat je geen energie meer hebt.

Tevens valt mij op dat alle prijzen tegelijk stijgen en dalen ( in elk geval graan, bloem en olie)
Wellicht goed om deze allemaal los van elkaar te koppelen door meerdere randoms te gebruiken?
Ook ik heb last dat mijn olie in de min gaat en steeds verder op bouwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
manii schreef op zondag 11 februari 2018 @ 22:15:
[...]

Ook ik heb last dat mijn olie in de min gaat en steeds verder op bouwt
Dat is wel klote om daar uit te komen. Ik was er op een gegeven moment klaar mee en ben opnieuw begonnen. Want een oliepomp kost namelijk stroom, maar een energiecentrale kost olie. Op een gegeven moment was alles zo duur dat ik geautomatiseerd dingen moet verkopen. En toen kakte mijn productie in. Bijkopen was zo ontzettend duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Olie en energie is inderdaad een beetje uitzoeken om daarin de balans te vinden. Ik sta nu ongeveer 500.000 in de min qua olie, met nog 3 pompen erbij sta ik positief (qua verbruik, een 4e pomp zal er dan voor zorgen dat het langzaam weer positief gaat worden).

Met 1 energiecentrale verbruik je 1 olie en krijg je 10 energie. Met 1 oliepomp verbruik je slechts 1 energie dus dat is te balanceren.

Edit: Door op verkoop olie te klikken ben ik van alle - olie af, en moest ik ervoor betalen (ging dus van het geld af).

[ Voor 26% gewijzigd door Homeland op 12-02-2018 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neo_TGP
Dat de olie in de min komt is blijkbaar een gevolg van de vorige fix die ik gedaan heb om te voorkomen dat de pompen stil vallen als olie automatisch verkocht wordt.. Ik probeer dat vanavond even te fixen (Dit weekend niet zo veel gedaan gezien iedereen thuis ziek is).

Ik heb de verhoudingen rond pasta aangepast, dus ik moet nog even kijken of ik misschien ergens in de tekst wat vergeten ben aan te passen.

De prijs van olie en graan worden gelijktijdig bepaald maar zijn onafhankelijk van elkaar, de prijs van bloem en pasta zijn dan weer wel gebaseerd op de prijs van graan. Overigens wil ik wel nog een wat realistischer prijsverloop maken, maar dat staat niet helemaal boven aan de to-do lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieske
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09 11:17
Super ook de terugkoppeling in het topic.
Het is een heerlijk simpel spel, zorgt echt voor een stukje ontspanning.

Dan nog een kleine layout vraag vanuit mij (a)
Ik ben gisteren begonnen met spelen op mijn ipad, echter doordat het beeld niet breder is zie ik (in landscape modus) boven in de balk enkel mijn vermogen, hoeveelheid graan en bloem.

Als ik in portrait modus draai dan zie ik enkel een knop om het menu te openen.
Als ik deze open dan kan ik wel alle prijzen onder elkaar staan (voordeel is dat dit menu uitgeklapt is word onthouden)

Zou het mogelijk zijn om op de mobiele versie de statusbalk onder het menu te zetten? (in elk geval als deze te breed is)

Verder zou het natuurlijk fantastische zijn, als er uiteindelijk een inlog mogelijkheid komt zodat je, je progressie kunt opslaan en op een andere pc kunt verder spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 14:28

dragonhaertt

@_'.'

masauri schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:26:
[...]

Er zijn 204 silo's beschikbaar met nog 40.000KG aan restcapaciteit. Eventueel overschot wordt direct verkocht voor 80% onder de huidige marktprijs.
? O-)
80% onder de huidige marktprijs = 20% van de huidige marktprijs ;)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Klopt het dat kippen na bepaalde tijd dood gaan of verdwijenen? Heb al paar keer gehad dat ineens alle kippen weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Eieren brengen toch weinig op? Waarom zou je daar aan beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

CappieL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:06:
Door die kippen blijf ik telkens nét onder mijn maximale graanopslag iedere keer dat er bij komt.
Waardoor ik alles kan omzetten naar bloem dat beter verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-08 14:41
Voor nu nog niet echt interessant inderdaad, maar je kunt ze gebruiken voor de pasta.
Maar omdat die nog niet automatische te verkopen is, laat ik dat ook nog achterwege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ik heb het niet berekend maar volgens mij levert het aardig wat op als je ze verkoopt voor 300 per box? Of is het dan alsnog minder dan bloem (wat ik nu standaard op 700 of meer verkoop).

Edit: bedoel met doos inderdaad de pasta.

[ Voor 5% gewijzigd door Homeland op 12-02-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Laatst online: 09:57
Pasta is aanzienlijk winstgevender dan graan of bloem verkoop. Dus eieren zijn in die zin wel handig

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:32
idd
1000kg bloem = 800 euro
10000 eieren = 1000 euro
Samen =1800 euro

=100 dozen pasta a 350= 35000 Euro

Dus ja dat loont wel de moeite. Wel meer handelingen voor nodig maar zeker de moeite waard.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ekitch schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:49:
Dus ja dat loont wel de moeite. Wel meer handelingen voor nodig maar zeker de moeite waard.
Ik ben nog niet zo ver dat ik pasta kan maken...
geduld is blijkbaar een schone zaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ekitch schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:49:
idd
1000kg bloem = 800 euro
10000 eieren = 1000 euro
Samen =1800 euro

=100 dozen pasta a 350= 35000 Euro

Het is zelfs nog beter, 1kg bloem = 1 doos. Je hebt dus maar heel weinig bloem nodig en vooral veel eieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Homeland schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:59:
[...]

Het is zelfs nog beter, 1kg bloem = 1 doos. Je hebt dus maar heel weinig bloem nodig en vooral veel eieren.
Ik verbruik toch echt 20.000 kg bloem voor 2000 dozen.

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ekitch schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:21:
[...]

Ik verbruik toch echt 20.000 kg bloem voor 2000 dozen.
Er lijkt iets verkeerd te staan dan in de tekst? Daar staat 10kg bloem en 100 eieren voor 10 dozen.

Dus dat zou 1kg en 10eieren per doos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ergens heb ik het voor elkaar gekregen dat mijn olie de min in blijft lopen. Alleen echt geen idee hoe :?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Gekkenhuis schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:25:
Ergens heb ik het voor elkaar gekregen dat mijn olie de min in blijft lopen. Alleen echt geen idee hoe :?
Had ik ook... Met handmatig pompen kreeg ik hem niet zo makkelijk meer in de plus.
Na een refresh deed ie het weer.

Oja, en nooit je graan verkopen als je kippen heb :'(

[ Voor 13% gewijzigd door CappieL op 12-02-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

CappieL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:26:
[...]

Had ik ook... Met handmatig pompen kreeg ik hem niet zo makkelijk meer in de plus
Mijn verbruik is minder dan dat ik ophaal, dus daar zou het niet in moeten zitten lijkt mij.
Ook als ik pompen bij blijf kopen blijft het oplopen de min in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Gekkenhuis schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Mijn verbruik is minder dan dat ik ophaal, dus daar zou het niet in moeten zitten lijkt mij.
Dan heb je niet genoeg energie. Je energiecentrales verstoken altijd olie, terwijl je oliepompen uit staan.
Wanneer je dan weer energie hebt, gaan je oliepompen weer werken en schiet je oliepeil weer omhoog (als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:27:
[...]

Dan is je piek energieverbruik te hoog, zodra je energie onder de 0 komt gebruikt hij namelijk olie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ah kijk, dat lijkt het inderdaad te zijn geweest, Even een tijdelijke aanpassing gedaan in de productie zodat mij verbruik lager ligt zodat ik energie bij kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesperber
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 15:09

jesperber

(y)

Ik vermaak me helemaal met het "makkelijke" spelletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Erg grappig spelletje idd.... Ik zit nu op level 9 Bijna 10, en merk dat het vooral moeilijk is om genoeg energie te maken (voor het maken van veel pasta) en bloem automatische te laten malen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oiOt9OvgTjGT4XFsL6WC6dIz/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door Aapie op 12-02-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Aapie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:11:
Erg grappig spelletje idd.... Ik zit nu op level 9 Bijna 10, en merk dat het vooral moeilijk is om genoeg energie te maken (voor het maken van veel pasta) en bloem automatische te laten malen.

[afbeelding]
Ik heb het vermoeden dat jij je windmolens verder moet automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Ja dat klopt alleen dat kost ook weer veel energie, het is de hele tijd afwegen waar je in gaat investeren. Die controllers zijn nou niet echt energie zuinig >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Aapie op 12-02-2018 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik heb even een paar minuten pauze gebruikt om een fix te maken voor het olieprobleem. Voor de mensen die al in de min zitten kan ik nu even niets doen, maar het zou nu niet meer moeten kunnen gebeuren. Daarnaast blijft er nu ook altijd voldoende olie in de tank voor het laten draaien van de energiecentrales (voor minimaal 5 ticks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Aapie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:18:
Ja dat klopt alleen dat kost ook weer veel energie, het is de hele tijd afwegen waar je in gaat investeren. Die controllers zijn nou niet echt energie zuinig >:)
Waarom niet veel meer opslag voor eieren? Er gaan er nu veel "verloren" omdat ze voor een lage prijs worden verkocht. Ik heb nu 100 stallen en opslag voor 35miljoen, die opslag is na iets meer dan een uur al gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Misschien is het een leuk idee dat je olie kan olie raffineren zodat je benzine, diesel, gas enz krijgt. Voor de rest alle respect naar @Neo_TGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remycuber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-01 13:17
Mijn kippen verdwijnen af en toe en als je 400 boerderijen hebt, duurt de knop +1000 wel erg lang.
Wellicht een idee om ook +100.000 toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
remycuber schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:44:
Mijn kippen verdwijnen af en toe en als je 400 boerderijen hebt, duurt de knop +1000 wel erg lang.
Ze verdwijnen als je geen graan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekitch
ik heb 3000 kippenboerderijen...

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Dan ben je er als de kippen bij ;)
Wat is een beetje goede prijs voor pasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Alles boven de 400 verkoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 14-09 23:01
Grappig, er lijkt geen nadeel te zijn van olie in het negatief laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ekitch schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:59:
[...]

ik heb 3000 kippenboerderijen...
Wow dat is veel! Hoeveel opslag heb je daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

MoiZie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:01:
Grappig, er lijkt geen nadeel te zijn van olie in het negatief laten lopen.
ctrl + F5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 14-09 23:01
Meh :+
In dat geval is mijn probleem een chronisch tekort aan olie

[ Voor 17% gewijzigd door MoiZie op 12-02-2018 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

MoiZie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:03:
[...]

Meh :+
In dat geval is mijn probleem een chronisch tekort aan olie
Daar is namelijk een uur geleden een fix voor gemaakt. Zou dan niet meer moeten kunnen. Moet je alleen wel een nieuw spel starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Homeland schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:02:
[...]

Wow dat is veel! Hoeveel opslag heb je daarbij?
10.000.000 valt wel mee maar als het vol is dan kan ik precies me 500 pasta fabrieken aan het werk zetten:)
voor 100000 dozen pasta :)

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Misschien was het al bekend, maar je krijgt 2 alerts als je Pasta wilt maken maar er is niet genoeg bloem.
Leuk spelletje verder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
Jaded schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:12:
Misschien was het al bekend, maar je krijgt 2 alerts als je Pasta wilt maken maar er is niet genoeg bloem.
Leuk spelletje verder!
Opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remycuber
Mn kippen blijven maar doodgaan, ik word er echt gek van. Ik heb genoeg energie, er komt meer graan bij dan ik automatisch bloem kan vermalen per run (900K vs. 300K) en toch gaat mijn graan op (en mn kippen dood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remycuber
Wellicht toch de +100.000 knop toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Ik zag de post. Direct doorgeklikt en net lees ik dat ik op de site zit waar mijn voortgang niet opgeslagen word. is dat even jammer. Wel grappig hoe verslavend dit werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Deef_K schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:06:
Ik zag de post. Direct doorgeklikt en net lees ik dat ik op de site zit waar mijn voortgang niet opgeslagen word. is dat even jammer. Wel grappig hoe verslavend dit werk.
Alle 3 de adressen blijven gewoon werken, dus het maakt niet zo veel uit welke je gebruikt :)
remycuber schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:02:
Mn kippen blijven maar doodgaan, ik word er echt gek van. Ik heb genoeg energie, er komt meer graan bij dan ik automatisch bloem kan vermalen per run (900K vs. 300K) en toch gaat mijn graan op (en mn kippen dood).
Ik krijg het zelf niet voor elkaar om dit probleem ook te hebben, maar ik zal vanavond of morgen avond nog eens door de logica heenlopen om te zien waar dit door kan komen.

[ Voor 40% gewijzigd door Neo_TGP op 12-02-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Grappig hoe zo'n simpel spelletje best verslavend kan zijn, net als zo'n heel onzinnig spelletje op Android waarbij het letterlijk gewoon oplopende getallen waren die kwadratisch groter werden en je steeds maar verder bleef spelen. Netjes gedaan, maar ik stop er mee, for my own sake ;)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:35

radial

Watch out

Echt verslavend zit heel de middag al te spelen :-) dit zijn de heerlijke spelletjes om te spelen, klasse....

20xSF170s - ozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Heb ik het goed dat de run van een windmolen en van een farm even lang zouden moeten zijn? Bij het handmatig klikken wel in ieder geval.

Ik heb nu 20 farmrobots die samen voor 89,734kg aan graan per run produceren; met 90 windmolens hou ik dat bij. Ik heb nu echter 100 windmolencontrollers (en 120 molens, en genoeg energie en olie) en ze houden het nog steeds niet bij? Doen de windmolencontrollers behalve 8 energie per tick ook nog maar 800 kilo (ipv 1000) per tick?

Oh, en waarom zou ik kippen willen? Bij een aanschaf van 1.010.000, en iedere 5 seconde 40 verdienen doe je dus 35 uur over het terugverdienen? En dan hou ik nog geen rekening met het graan :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Paul schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:47:
[...]
Heb ik het goed dat de run van een windmolen en van een farm even lang zouden moeten zijn? Bij het handmatig klikken wel in ieder geval.

Ik heb nu 20 farmrobots die samen voor 89,734kg aan graan per run produceren; met 90 windmolens hou ik dat bij. Ik heb nu echter 100 windmolencontrollers (en 120 molens, en genoeg energie en olie) en ze houden het nog steeds niet bij? Doen de windmolencontrollers behalve 8 energie per tick ook nog maar 800 kilo (ipv 1000) per tick?

Oh, en waarom zou ik kippen willen? Bij een aanschaf van 1.010.000, en iedere 5 seconde 40 verdienen doe je dus 35 uur over het terugverdienen? En dan hou ik nog geen rekening met het graan :P
Ik vroeg me dat ook af, maar bij het volgende level kun je pasta maken. Daar heb je eieren voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

[...]
Kippen worden pas interessant vanaf level 7, dan kan je er pasta mee gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]

Doe je wel graan onderzoek? Ik haal namelijk met 12 farmbots 252K graan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Homeland schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:51:
Doe je wel graan onderzoek? Ik haal namelijk met 12 farmbots 252K graan binnen.
Iedere keer dat ik er aan denk :+ Ben nu level 20 graanonderzoek.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Farm robots verbruiken 15 energie en kunnen 10 velden bewerken.

Op dit moment zijn er: 28 Robots die 280 velden bewerken (voor 1.347.676,4kg graan per run). Dit kost 420 Energie per run

:+)

Nog 1 dingetje, misschien dat dit zo bedoeld is. als je pasta maakt gebruik je altijd de maximaal gevraagde energie zelfs als je niet maximaal produceert. Ik let er nu goed op dat ik altijd minimaal 90% gebruik zodat de energie niet verloren gaat op 10.000kg bloem hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekitch
Op dit moment zijn er: 32 Robots die 320 velden bewerken (voor 8,834,246.4kg graan per run). Dit kost 480 Energie per run

:) Misschien idee dat er wat standen kunnen komen? Geen idee hoe dat mogelijk is maar het competative is ook altijd verslavend :P

- Squeeek !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Ekitch schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:51:
Op dit moment zijn er: 32 Robots die 320 velden bewerken (voor 8,834,246.4kg graan per run). Dit kost 480 Energie per run

:) Misschien idee dat er wat standen kunnen komen? Geen idee hoe dat mogelijk is maar het competative is ook altijd verslavend :P
Zeker van dat je dat wil? O-)
Op dit moment zijn er: 34 Robots die 340 velden bewerken (voor 15.020.822,6kg graan per run). Dit kost 510 Energie per run

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:05
Sinds de update kan ik het maar beter opgeven :P
- 134 energiecentrales,
- 170 oliepompen
- 20 robots
- 50 windmolencontrollers.

Van die windmolencontrollers heb ik er nu 90 zitten verkopen. Daar tegenover staat dat ik meer dan een miljard in oliepompen heb gestoken. Energieproductie is 1340, piekaanvraag slechts 594.

Echter, olie valt niet snel genoeg op te pompen. Is niet boven de 5 te krijgen. Eeuwig blijven klikken op pomp olie zorgt voor olie, maar dit gaat gelijk op aan de robots of de windmolencontrollers lijkt het. De oliepompen, ondanks dat ik er 170 heb, doen helemaal niks, want de energie die gegenereerd wordt uit de olie is direct verdwenen.

Edit: heb al mijn robots en controllers verkocht. Toch heb ik nog een piekaanvraag van 170 (?). En zelfs met die bijzonder lage piekaanvraag kan ik niet genoeg olie pompen om mijn energieopslag nog vol te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 12-02-2018 18:08 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
Richh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:05:
Sinds de update kan ik het maar beter opgeven :P
- 134 energiecentrales,
- 170 oliepompen
- 20 robots
- 50 windmolencontrollers.

Van die windmolencontrollers heb ik er nu 90 zitten verkopen. Daar tegenover staat dat ik meer dan een miljard in oliepompen heb gestoken. Energieproductie is 1340, piekaanvraag slechts 594.

Echter, olie valt niet snel genoeg op te pompen. Is niet boven de 5 te krijgen. Eeuwig blijven klikken op pomp olie zorgt voor olie, maar dit gaat gelijk op aan de robots of de windmolencontrollers lijkt het. De oliepompen, ondanks dat ik er 170 heb, doen helemaal niks, want de energie die gegenereerd wordt uit de olie is direct verdwenen.

Edit: heb al mijn robots en controllers verkocht. Toch heb ik nog een piekaanvraag van 170 (?). En zelfs met die bijzonder lage piekaanvraag kan ik niet genoeg olie pompen om mijn energieopslag nog vol te krijgen.
Je robots/controllers zijn de gene die energie gebruiken, je olie pompen verbruiken energie.

Het geen wat je olie verbruikt zijn de energie centrales !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Mrscruff schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:11:
[...]

Je robots/controllers zijn de gene die energie gebruiken, je olie pompen verbruiken energie.

Het geen wat je olie verbruikt zijn de energie centrales !
Ik heb nu helemaal geen energieverbruikers meer, op de oliepompen na. Alles is verkocht.

Iedere olie die er nu is, kan enkel gebruikt worden door de energiecentrales.
Desalniettemin kan ik klikken op 'pomp olie' wat ik wil, energie stijgt tot 50-60 en dropt direct naar 0. Olie is ook niet voorbij de 5 te pompen.
Alle energie die er is, kan enkel opgaan naar de oliepompen. Maar die pompen dus geen olie, dat blijft op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
hoeveel centrales heb je staan ? als je 100 centrales heb staan heb je dus 100 olie per tick nodig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Mrscruff schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:17:
hoeveel centrales heb je staan ? als je 100 centrales heb staan heb je dus 100 olie per tick nodig !
134 dus. En heb dus heel veel olie per tick nodig :P echter dat kan ik nu dus nooit meer krijgen.

Je kan met 1 olie toch 1 centrale aanslingeren voor 10 energie wat op zijn punt voor 10 olie zorgt, 100 energie, 100 olie.. ?
In plaats daarvan blijf ik op 0 steken.

Ik heb geen trek om al mijn energiecentrales te verlopen voor 75%. Dat kost me voor de laatste centrales meer dan 10 miljoen per stuk en loopt opnieuw naar de miljard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Enter indrukken en vasthouden, en dan met je muiscursor op het knopje wat je wilt indrukken, Dan schiet hij omhoog.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Richh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:40:
Je kan met 1 olie toch 1 centrale aanslingeren voor 10 energie wat op zijn punt voor 10 olie zorgt, 100 energie, 100 olie.. ?
In plaats daarvan blijf ik op 0 steken.
Nee, je kunt met 1 olie 1 centrale aansteken, wat voor 10 energie zorgt, wat 10 pompen van energie kan voorzien, wat 10 olie oplevert.

Moet je wel 10 pompen hebben...

Maar, ik zie dat je 170 oliepompen hebt, dus dat deel zit goed. Als je verder echt nul apparaten meer hebt die stroom gebruiken dan zou je 36 olie per tick in de plus moeten komen, en 1340-170=1170 energie.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Paul schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:48:
[...]
Nee, je kunt met 1 olie 1 centrale aansteken, wat voor 10 energie zorgt, wat 10 pompen van energie kan voorzien, wat 10 olie oplevert.

Moet je wel 10 pompen hebben...

Maar, ik zie dat je 170 oliepompen hebt, dus dat deel zit goed. Als je verder echt nul apparaten meer hebt die stroom gebruiken dan zou je 36 olie per tick in de plus moeten komen, en 1340 energie.
Precies! En dat is dus niet wat er gebeurd, ik zit stabiel op 0/0 energie/olie, er is geen beweging in te krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:38
Richh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:49:
[...]

Precies! En dat is dus niet wat er gebeurd, ik zit stabiel op 0/0 energie/olie, er is geen beweging in te krijgen :+
Misschien heb je niet voldoende energie/olie opslag waardoor het niet lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Tvermeulen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:14:
[...]

Misschien heb je niet voldoende energie/olie opslag waardoor het niet lukt?
Ruimte voor 22.000 liter en 25.000 energie, maar olie komt niet boven de 5 en energie niet boven de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Laatst online: 02-08 09:26
mijn hele productie is ineens stil gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Laatst online: 19:03
Cool spel! Wilde ff kijken, nu al ongemerkt een uur aan 't spelen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvermeulen
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:38
Richh schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:15:
[...]

Ruimte voor 22.000 liter en 25.000 energie, maar olie komt niet boven de 5 en energie niet boven de 100.
Laatste mogelijkheid: Verkoop je per ongeluk automatisch je olie voor €0,- ?
badboyqxy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:16:
mijn hele productie is ineens stil gevallen
Voldoende olie/energie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Tvermeulen schreef op maandag 12 februari 2018 @ 19:19:
[...]

Laatste mogelijkheid: Verkoop je per ongeluk automatisch je olie voor €0,- ?
Nope!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badboyqxy
ik moest refreshen daardoor waren mijn resource op 0, nu produceerde ik niks meer. omdat mijn piekspanning hoger is dan mijn productie. door te kickstarten handmatig olieproductie enter + klik begint alles weer te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff
hoe maken jullie zo'n screenshot van de gehele pagina? ik moet scrollen voor een prtscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
even uitzoomen crtl scroll

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 19:18
masauri schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:04:
[...]

Zeker van dat je dat wil? O-)
Op dit moment zijn er: 34 Robots die 340 velden bewerken (voor 15.020.822,6kg graan per run). Dit kost 510 Energie per run
Was er iemand die om een ranglijst vroeg?

Op dit moment zijn er: 43 Robots die 430 velden bewerken (voor 37.358.172.1kg graan per run). Dit kost 645 Energie per run

Helaas kost een veltje ondertussen 12.312.443.882,06 en duurt veredeling 52771 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrscruff

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik ga maar eens werk maken van het mogelijk maken om je voortgang te exporteren en importeren denk ik zo, dat maakt het ook makkelijker om even mee te kijken met iemand die tegen een probleem aanloopt :).

Ik had overigens al eens nagedacht om een centrale ranglijst te maken, maar daarvoor is cheaten eigenlijk echt te gemakkelijk en ik heb er nu net ook voor gekozen om alles zo veel mogelijk client-side te houden, maar wie weet komt het er nog eens van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik zou nog wel grafiekjes willen zien van bijvoorbeeld mijn graan-, bloem-, energie- en olie-peil, dan kun je veel makkelijker zien hoe je "fabriek" uitgebalanseerd is. Dalende of juist stijgende trend..

(en als we dan toch bezig zijn met grafieken, een grafiekje met prijzen van bloem, olie en pasta is ook handig (maar minder noodzakelijk))

[ Voor 34% gewijzigd door CappieL op 12-02-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
alles staat in een cookie opgeslagen of is het een brouwser sessie ? kan je dus je brouwser wel of niet sluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
badboyqxy schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:57:
alles staat in een cookie opgeslagen of is het een brouwser sessie ? kan je dus je brouwser wel of niet sluiten ?
Je kan de browser sluiten, alles staat in localstorage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
"Kickstarten" dmv enter+klik heeft mijn olie omhoog gewerkt waardoor energie ook weer is gaan lopen. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

[...]

Als je handmatig klikt duren landbouw en molens inderdaad even lang (10 ticks). Farmrobots duren ook 10, maar om de een of andere reden doen molenrobots er 11 ticks over. Of ze staan 10 ticks aan en 1 stil of zoiets. Het energieverbruik schaalt wel mee, dus eigenlijk gebruiken ze maar 7,3 energie per tick.

Kippen zijn inderdaad godsgruwelijk duur in vergelijking met wat ze opleveren :X

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Egocentrix schreef op maandag 12 februari 2018 @ 21:33:
[...]

Kippen zijn inderdaad godsgruwelijk duur in vergelijking met wat ze opleveren :X
Totdat je lvl 7 bereikt en pasta gaat maken... Ik heb nu zo'n 200 kippenboerderijen en nog gaat het me te langzaam. Duurt nog wel even voordat ik er 1000 heb, zoals sommige anderen hier.
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste