Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:17
Krijg je ook een aantekening als je iemand een like geeft, op een reactie die naderhand is verwijderd?

Ben je dan ook soort van “medeplichtig”?

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:39
Dit soort "grappen" zijn hier niet handig

[Voor 88% gewijzigd door Gropah op 04-11-2020 10:09]

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:01

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Recon24 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:07:
Krijg je ook een aantekening als je iemand een like geeft, op een reactie die naderhand is verwijderd?

Ben je dan ook soort van “medeplichtig”?
Nee. Notes worden vaak niet automatisch geplaatst en als we al dit soort actie's zouden bijhouden dan zou het een onoverzichtelijke zooi worden.

Mochten er meer vragen zijn over notes dan kun je mij direct DM'en, maar voor hier is het redelijk offtopic.

Anoniem: 617899

.

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 19:19]

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:19

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:58:
@BM
Je bent wat mij betreft een beetje te fanatiek aan het modden in het PlayStation topic. Ik ben er een beetje klaar mee.
Dat mag je vinden. Ik haal trolls en sneren weg als ik ze zie. Tis niet veel ingewikkelder dan dat.

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 19:19]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:04:
[...]

Als je mijn en meerdere reacties aanpast, dan moet er toch ergens wel een belletje rinkelen waardoor we zo reageren? Maar vervolgens laat je die reactie wel staan? :?
Misschien als ik jouw en meerdere reacties aanpas, dan moet er toch ergens een belletje gaan rinkelen dat je misschien beter een topic report had kunnen indienen?

Ik/we kunnen niet alles volgen, zeker als het topic zo hard gaat, maar we doen ons best. Als er zaken plaatsvinden die niet door de beugel kunnen zijn wij ontzettend geholpen met een topic report, niet met foute/trollerige reacties daarop in het topic.

Xbox | iRacing

.

[Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 19:18]

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-04 14:49
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:13:
[...]

Nou je zit er sinds gisteren anders behoorlijk bovenop, ik zie reacties binnen minuten gemod worden. Ik ben verder niet tegen modereren, maar het moet wel both ways gaan en krijg bij jou het gevoel dat het one way is.

Dit wilde ik gewoon even kwijt.
Hij was net net zo hard aan het modden in het Xbox topic waar we ook aan het vergelijken waren hoor. En dat is gewoon terechte moderatie. Niet alles is een kwestie van partijdigheid hoor.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:13:
[...]

Nou je zit er sinds gisteren anders behoorlijk bovenop, ik zie reacties binnen minuten gemod worden. Ik ben verder niet tegen modereren, maar het moet wel both ways gaan en krijg bij jou het gevoel dat het one way is.

Dit wilde ik gewoon even kwijt.
Ik heb op dit moment vakantie, en ik had toevallig afgelopen half uur ofzo inderdaad het PS5 topic open staan. Dan kan het hard gaan, maar no worries, ik ben zo weer weg. Zoals reeds gemeld, het XSX topic ging daarnet net zo snel

Xbox | iRacing

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:54
Ik ga dit weekend maar eens lekker heel het PS5 topic rondstruinen opzoek naar 'te rapporteren vs posts' want het is inderdaad droevig gesteld met de mod acties..

.

• Alwayshappyz
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:21:
[...]

Ga dan alsjeblieft lekker van je vakantie genieten in plaats van mijn zure reactie te lezen, dat is zonde.

@Alwayshappyz dat topic volg ik niet zoveel. Bij mij was het gewoon een opeenstapeling van gemodde reacties waardoor ik dit even kwijt moest.

Dit is overigens de betreffende (uitlokkende) reactie: RRCreations in "[PS5] Het aanloop naar release topic"
Als je dat topic niet echt volgt, is het dan heel eerlijk om BM neer te zetten als een partijdige mod? Om te zeggen dat het maar één kant op gebeurd? Ik zie dat hij in het Xbox topic heel wat meer in heeft gegrepen hoor (en imo terecht, deed er zelf ook aan mee), dus misschien in het vervolg dat eerst even checken voordat je hier zegt dat z'n modwerk maar één kant op gebeurd ;)

• Retrospect
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 21:01
Kan het Xbox Series X/S topic weer open? Kunnen we over the Falconeer praten. Reviews zijn verschenen.

• D-Ed
Alwayshappyz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:28:
[...]

Als je dat topic niet echt volgt, is het dan heel eerlijk om BM neer te zetten als een partijdige mod? Om te zeggen dat het maar één kant op gebeurd? Ik zie dat hij in het Xbox topic heel wat meer in heeft gegrepen hoor (en imo terecht, deed er zelf ook aan mee), dus misschien in het vervolg dat eerst even checken voordat je hier zegt dat z'n modwerk maar één kant op gebeurd ;)
Partijdig hoeft het niet te zijn, willekeurig vaak wel (tenminste, zo komt het vaak over. Niet specifiek BM overigens, niets ten nadelen van hem).

.

[Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 617899 op 08-05-2021 19:18]

• Alwayshappyz
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:37:
[...]

Ik volg het minder actief dan het PS5 topic, als de topics rustig verlopen lees ik beide. En ja ik sta verder nog steeds achter mijn gevoel over het one way ook al is dat in jouw ogen oneerlijk. Gisteren en vandaag is niet voor het eerst.

Voor mijn gevoel worden de echte rotte appels niet aangepakt, maar de mensen die daar (ik ben ook maar een mens) op reageren wel.
Ik zie niet in wat er mis is met de post waar jij op reageerde. Die is blijven staan. Het is een PS5 topic en diegene plaatst iets wat relevant is voor de PS5; helemaal omdat er maandenlang is benoemd dat de SSD beter zou zijn dan die van de series X. Dat we dat ook in het Xbox topic aan het bespreken waren met gelach e.d. gaat een stap te ver (dus terecht gemod), maar met jouw redenatie mag je in het PS5 topic wel benoemen hoeveel sneller die PS5 SSD wel niet is (want dat gebeurde de afgelopen maanden enorm vaak), maar één bericht die benoemd dat dat dus eigenlijk nog wel mee valt is meteen reden genoeg om een console war op te starten.

We zijn allemaal users, dus ik zou ons sowieso niet beschrijven als appels; of ze nou vers of rot zijn, maar als er al iets aangepakt moet worden vind ik het vrij logisch dat ze posts opruimen die ook echt console wars (gebrek aan een betere bewoording) aan het voeren zijn. Een post die gaat over de PS5...in het PS5 topic (zonder gelach of extreme emotie o.i.d. vind ik nou niet bepaald aanleiding om zo'n post te modden. Maar ik ben gelukkig geen mod. :D
D-Ed schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:34:
[...]

Partijdig hoeft het niet te zijn, willekeurig vaak wel (tenminste, zo komt het vaak over. Niet specifiek BM overigens, niets ten nadelen van hem).
Mods kunnen het sowieso nooit goed doen helaas. In de ogen van velen althans.

[Voor 11% gewijzigd door Alwayshappyz op 06-11-2020 16:51]

.

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:03
Heeft @Chaoss per ongeluk het release-aanloop topic gesloten ? Laatste post is van Chaoss maar geen woord over het locken. Kan me alleen inbeelden dat het een cool-down lock was omdat het topic wat ontplofte n.a.v. de verschillende reviews die overal verschijnen. Maar dan is het wel ironisch dat zijn post uitgerekend een link naar een review is :P.

• Alwayshappyz
Anoniem: 617899 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:52:
[...]

Die user heeft genoeg reports ontvangen en als je zijn postgeschiedenis bekijkt weet je genoeg om te beoordelen hoe hij zijn post bedoeld. Ik weet uit het PlayStation topic ook zat users die zich hier schuld aan maken, maar die zal ik niet verdedigen in tegenstelling tot wat jij hier doet. Ik ga een biertje pakken en laat het hierbij.
Dat is het gevaarlijke. Als je een wat bekendere Xbox of PS poster bent denken sommigen meteen te weten hoe je iets bedoeld. Ook als er verder geen bijbedoelingen zijn. Ik probeer zelf elke post gewoon los te zien van een betreffende user. Geen idee wat de posthistorie is van elke user die mee post, dat is ook gewoon niet relevant. Ik wil voorkomen dat ik voorbarige conclusies trek over bepaalde posts/users. Prima als jij dat anders ziet O+ Ik ga ook even wat anders doen. Fijn weekend!

• nioz
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16-05 12:45
Alwayshappyz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:47:
[...]

Ik zie niet in wat er mis is met de post waar jij op reageerde. Die is blijven staan.
Vergelijkingen zijn vergelijkingen. Ik heb daarom die post zelf ook direct gerapporteerd ipv te reageren. Helaas zonder resultaat.
Dat soort linkjes droppen met een one-liner over vergelijkingen is nou eenmaal geen basis voor een goede discussie.

Sowieso interessant om te zien dat de usual suspects ineens komen posten zodra er iets te melden valt dat minder positief is. Zal ongetwijfeld aan beide kanten zo zijn (denk dat iedereen weet over wie we het hebben ;)), maar ik kom minder in het Xbox topic sinds ik besloten heb dat ik die sowieso nog een jaartje laat wachten, dus daar heb ik minder ervaring mee.

• Palindrome
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 24-06 13:48
Volgens mij gaat het er hier meer om wie het posts.

(Vermeende) Xbox liefhebber komt in PS5 topic met wat negatief nieuws waarbij er aan de inhoud in principe niks mankeert maar omdat een xbox liefhebber er mee komt wordt het gezien als "inwrijven" wat ik opzich goed begrijp.

Dezelfde soort ontsporing krijg je ook als een PS5 fan het nieuws komt vertellen in het series X topic dat HALO is uitgesteld.

Xbox fans plussen vervolgens die negative ps5 berichten en andersom plussen ps5 fans negative xbox berichten.

Wat zijn we allemaal kinderachtig.

Heb ik het zo goed omschreven ?

• Alwayshappyz
Palindrome schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:01:
Volgens mij gaat het er hier meer om wie het posts.

(Vermeende) Xbox liefhebber komt in PS5 topic met wat negatief nieuws waarbij er aan de inhoud in principe niks mankeert maar omdat een xbox liefhebber er mee komt wordt het gezien als "inwrijven" wat ik opzich goed begrijp.

Dezelfde soort ontsporing krijg je ook als een PS5 fan het nieuws komt vertellen in het series X topic dat HALO is uitgesteld.

Xbox fans plussen vervolgens die negative ps5 berichten en andersom plussen ps5 fans negative xbox berichten.

Wat zijn we allemaal kinderachtig.

Heb ik het zo goed omschreven ?
Goede omschrijving ja.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Twixie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:56:
Heeft @Chaoss per ongeluk het release-aanloop topic gesloten ? Laatste post is van Chaoss maar geen woord over het locken. Kan me alleen inbeelden dat het een cool-down lock was omdat het topic wat ontplofte n.a.v. de verschillende reviews die overal verschijnen. Maar dan is het wel ironisch dat zijn post uitgerekend een link naar een review is :P.
Excuus was een foutje, is weer open.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• D-Ed
nioz schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:58:
[...]

Vergelijkingen zijn vergelijkingen. Ik heb daarom die post zelf ook direct gerapporteerd ipv te reageren. Helaas zonder resultaat.
Dat soort linkjes droppen met een one-liner over vergelijkingen is nou eenmaal geen basis voor een goede discussie.

Sowieso interessant om te zien dat de usual suspects ineens komen posten zodra er iets te melden valt dat minder positief is. Zal ongetwijfeld aan beide kanten zo zijn (denk dat iedereen weet over wie we het hebben ;)), maar ik kom minder in het Xbox topic sinds ik besloten heb dat ik die sowieso nog aan jaartje laat wachten, dus daar heb ik minder ervaring mee.
De usual suspects zijn al lang bekend en horen vaak bij het mod team.. Dat is één van de reden dat ik me er zo aan irriteer..
nouhja Df laat een mooie test zien, Spiderman MM laden na een boot duurt 4s de savegame ongeveer 1s. Quick resume lijkt dan overbodig? :P
Net een half uur geleden een uitlokkende reactie van een 'mod' notabene..

[Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 06-11-2020 17:12]

• Geronimous
  • Laatst online: 24-06 13:42

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Twixie schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:56:
Nee was geen foutje, ik had beide consoletopics even gesloten om wat mensen te laten afkoelen...

• D-Ed
Geronimous schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:12:
[...]

Nee was geen foutje, ik had beide consoletopics even gesloten om wat mensen te laten afkoelen...
Is het niet gewoon handiger om juist wel een 'VS' topic te maken en zo alle meningsverschillen bij elkaar te krijgen.. Heb je meteen een plek waar je al die vergelijkingsvideo's en tabellen kunt plaatsen en waar de feitelijke verschillen verzameld worden zodat iedereen daar terecht kan..

Laat het een soort vrijplaats worden waar .gifjes en de Craig memes hun verdiende plek krijgen _/-\o_

Edit: Een beetje naar het voorbeeld van onze crypto vrinden :+

[Voor 5% gewijzigd door D-Ed op 06-11-2020 17:34]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik zie daar geen heil in: het probleem zit hem namelijk in het gedrag van een selecte groep users die zo obsessief met 'de ander' bezig zijn dat het ongezonde vormen begint aan te nemen.

Dat groepje zou zo'n topic direct kapen en het als persoonlijke battleground gebruiken. Normale discussie is niet mogelijk...

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-06 12:11

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Hoi, klopt het dat de duimpjes in het PS5 topic uitgezet zijn?

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• Bart ®
  • Registratie: augustus 2004

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Dat staat inderdaad uit.

We salute the rank, not the man.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 24-06 16:45
En waarom precies? Volgens mij gaat het er prima aan toe daar. PS mensen kunnen daar terecht en de xbox mensen in een andere thread.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Twixie
Ik snap ook niet waarom de duimpjes weg zijn. Er zijn daar nauwelijks ingrepen moeten gebeuren door mods. En de mods spelen sowieso al heel kort op de bal, heb ik de indruk. Dus het gaat er prima aan toe. In het XSX topic waren effen wat meer ingrepen (heb niet gezien wat het origineel was), maar ook daar vind ik de sfeer best prima.
Ik vind dit overdreven nervositeit, en volgens mij zorgt dit voor meer ergernis, dan wat er oorspronkelijk was.

• Retrospect
Geronimous schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:46:
Ik zie daar geen heil in: het probleem zit hem namelijk in het gedrag van een selecte groep users die zo obsessief met 'de ander' bezig zijn dat het ongezonde vormen begint aan te nemen.

Dat groepje zou zo'n topic direct kapen en het als persoonlijke battleground gebruiken. Normale discussie is niet mogelijk...
En wat is daar mis mee? Laat ze dan lekker in hun eigen hoekje het uitvechten met elkaar. Ook een prima manier om alle andere topics 'schoon' te houden.
Vanwaar die over moderatie?

• Aenea
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-02 23:24
Gisteren postte ik een zielig garfield plaatje als reactie op een mod bericht dat we te veel memes posten. Dat was ten eerste geen meme en ten 2e gewoon een plagerijtje. Als dat al niet mag...

• Aenea
BM schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:00:
[...]

Dat mag je vinden. Ik haal trolls en sneren weg als ik ze zie. Tis niet veel ingewikkelder dan dat.
Probleem een beetje is dat jullie overgevoelig zijn geworden, net als de fanatieke fans eigenlijk en soms dingen zien die er niet zijn. Wat is er trollend aan het posten van een zielig kijkende Garfield als reactie op een mod post die vind dat er te veel memes geplaatst worden? Waarom zou het plaatsen van memes überhaupt een probleem zijn als het niet over de andere console gaat?
Plus heb al meerdere malen iets weggehaald zien worden omdat het een sneer zou zijn terwijl het naar mijn mening dat helemaal niet was.

Hoop in ieder geval wel dat dit hele fanatieke dan gedoe een stuk minder word zodra de consoles een paar maanden uit is. Het is vermoeiend...

• Aenea
D-Ed schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:19:
Ik ga dit weekend maar eens lekker heel het PS5 topic rondstruinen opzoek naar 'te rapporteren vs posts' want het is inderdaad droevig gesteld met de mod acties..
Waar je je weekend aan wilt besteden zeg!
Ga je dan ook gelijk even het XSX topic afstruinen want daar gebeurd het net zo goed.

---------

Dit soort dingen dus, hekel aan.

• Superkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:21

Superkiwi

Hoi doei

@Aenea het verleden wijst uit dat het laten vieren van de teugels gewoon niet mogelijk is omdat het dan al vrij snel uit de hand loopt.
Ja, het is soms jammer dat er streng gemodereerd wordt maar onbegrijpelijk is het ook weer niet ;)

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Twixie
Aenea schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:45:
[...]
als reactie op een mod post
Je beantwoordt zelf al je eigen vraag :).

Ik vind vooral het weghalen van de +1's een brug te ver. Als je al zo strikt modereert dat mogelijke trol-posts snel weg zijn, is er totaal geen reden meer om de +1's weg te halen. Die +1's gebruik ik best vaak om aan te geven dat ik iemands post apprecieer, of het eens ben met wat de persoon post. Ik zie totaal niet in waarom dat een risico is op het ontsporen van een topic.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Aenea schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:45:
[...]
Waarom zou het plaatsen van memes überhaupt een probleem zijn als het niet over de andere console gaat?
Zo af en toe heb ik daar geen problemen mee, verre van. Punt wat ik daar wilde maken is dat het wel heel extreem werd in het PS5 topic. Die opmerking maakte ik niet als moderator, maar als user die af en toe het topic opent voor wat informatie. Als je met die insteek het topic opende was er bij vlagen niet doorheen te komen, zo voelde het voor mij in ieder geval.
Hoop in ieder geval wel dat dit hele fanatieke dan gedoe een stuk minder word zodra de consoles een paar maanden uit is. Het is vermoeiend...
Dan zijn we het daar alvast over eens. Geloof me dat ik ook liever had dat er op een normale manier gesproken kon worden over beide consoles, en de verschillen / overeenkomsten tussen beiden.

Maar over de jaren heen zijn beide kampen zo ontzettend gevoelig geworden voor opmerkingen/suggesties vanuit 'de andere kant', dat de kleinste opmerking de boel al laat ontploffen. De enige 'werkende' oplossing die we daarvoor gevonden hebben is een redelijke zero-tolerance beleid. Gewoon geen versus. Ja, dat zorgt ervoor dat er redelijk wat geknipt en ge-edit word, maar het is helaas niet anders.

En ja, ik/we hopen ook dat het na de release van de console wat rustiger word als iedereen lekker aan het gamen is. Gaat ook nergens over, er komen 2 (of 4, hoe je er naar kijkt) geweldige consoles aan, en het enige wat men hier lijkt te willen is elkaar de hersens inslaan 8)7

Xbox | iRacing

• D-Ed
Aenea schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:48:
[...]

Waar je je weekend aan wilt besteden zeg!
Ga je dan ook gelijk even het XSX topic afstruinen want daar gebeurd het net zo goed.

---------

Dit soort dingen dus, hekel aan.
Als je een klein beetje het verleden weet dan begrijp je het wat beter :(:)

Moedwillig een post van iemand aanpassen zodat het wat minder bot overkomt terwijl van andere users complete posts weggehaald worden (wat de mod ook heeft toegegeven). VS discussie en uitlokkende posts van een bepaalde user wél laten staan terwijl bij het minste of geringste vermoeden van andere users direct de botte bij erin gaat..

Tja, dan krijg je dus scheve gezichten en deze vreemde situaties... Ik heb notabene een voorbeeld van een mod geplaatst hier gisteren die aan het uitdagen is... Maar nee, het ligt aan de mensen die er helemaal klaar mee zijn... :N |:(

• Twixie
Een moeilijkheid daarbij is wel dat reviewers (begrijpelijkerwijs) wél gaan vergelijken. Dan mag je dus ineens zoiets niet meer in een topic gooien of erover praten.
Ik begrijp dat het geen gemakkelijke oefening is, maar op dit moment is het alsof in beide topics het bestaan van de andere console ontkend wordt. Sowieso zie ik eigenlijk maar weinig blauwe (*) mod-interventies, en van de enkele waarvan ik weet wat er voorheen stond, vond ik alleszins dat er nogal streng opgetreden werd.
Maar ja, ik las al reacties dat destijds bij de PS4 release een dedicated 'versus' topic eigenlijk al heel snel ontaardde. Je hebt natuurlijk altijd trollen of omgekeerd mensen met lange tenen, dus ja, kan me wel inbeelden dat in zo'n topic modereren al snel onbegonnen werk wordt...
BM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:53:
[...]
Punt wat ik daar wilde maken is dat het wel heel extreem werd in het PS5 topic.
...en het enige wat men hier lijkt te willen is elkaar de hersens inslaan 8)7
Ik moet precies toch een en ander gemist hebben dan, want ik vind het in beide topics eigenlijk wel best beschaafd aan toe gaan, buiten enkele borderline reacties, waar er ook wel snel een mod in actie schoot.

PS (*) : ik heb het dus over de blauwe tekstjes van de mods, en dus geen referentie naar kamp blauw :).

[Voor 24% gewijzigd door Twixie op 07-11-2020 12:08]

• Alwayshappyz
In die versus discussies is vooral de context heel belangrijk imo. Er word bijvoorbeeld regelmatig aangegeven door random users dat ze enorm twijfelen tussen de twee consoles. Ze vragen naar de verschillen. Die posts kan ik rapporteren, maar ze blijven over het algemeen wel staan. Om er goed op te kunnen reageren moeten beide consoles eigenlijk wel genoemd worden; want de vraag gaat immers over de verschillen en twijfelpunten van die betreffende user. Maar geef je antwoord dan gebeurd het regelmatig dat er iemand anders bovenop duikt, omdat de andere console genoemd word.

Gisteren gaf iemand aan in het PS5 topic dat hij had gelezen dat de SSD van de series X bepaalde games sneller wist te laden. En dat de console wat sneller was met opstarten. Hij wou weten of dat waar was. Heb m'n best gedaan om zo neutraal mogelijk te reageren met bronnen (dat wat hij had gelezen inderdaad klopte voor bepaalde games en het opstarten), maar dat was flink lastig, omdat je niemand voor het hoofd wil stoten. Nu is die post toevallig blijven staan, maar ik probeer slechts aan te geven dat het soms wel erg moeilijk is om in te schatten of iets gewoon een normaal antwoord op een vraag is (een vraag die een versus discussie wel wat makkelijk maakt), of dat er iets gepost word om het andere kamp te bashen zeg maar. Ik durfde bijna niet aan te geven dat die user het goed had gelezen, omdat dat ook weer gezien kan worden als een VS discussie.

[Voor 4% gewijzigd door Alwayshappyz op 07-11-2020 12:13]

• D-Ed
BM schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:53:
[...]

Zo af en toe heb ik daar geen problemen mee, verre van. Punt wat ik daar wilde maken is dat het wel heel extreem werd in het PS5 topic. Die opmerking maakte ik niet als moderator, maar als user die af en toe het topic opent voor wat informatie. Als je met die insteek het topic opende was er bij vlagen niet doorheen te komen, zo voelde het voor mij in ieder geval.

[...]

Dan zijn we het daar alvast over eens. Geloof me dat ik ook liever had dat er op een normale manier gesproken kon worden over beide consoles, en de verschillen / overeenkomsten tussen beiden.

Maar over de jaren heen zijn beide kampen zo ontzettend gevoelig geworden voor opmerkingen/suggesties vanuit 'de andere kant', dat de kleinste opmerking de boel al laat ontploffen. De enige 'werkende' oplossing die we daarvoor gevonden hebben is een redelijke zero-tolerance beleid. Gewoon geen versus. Ja, dat zorgt ervoor dat er redelijk wat geknipt en ge-edit word, maar het is helaas niet anders.

En ja, ik/we hopen ook dat het na de release van de console wat rustiger word als iedereen lekker aan het gamen is. Gaat ook nergens over, er komen 2 (of 4, hoe je er naar kijkt) geweldige consoles aan, en het enige wat men hier lijkt te willen is elkaar de hersens inslaan 8)7
De grote olifant in de kamer blijft maar onbesproken.. De grootste PS fanboy is tevens mod.. Opzich natuurlijk helemaal niets mis mee maar wél als die betreffende persoon toch wat te vaak zijn ‘macht’ laat gelden en zelf verantwoordelijk is voor ‘VS’ discussies/uitlokkingen...

• Retrospect
dvdkiwi schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:50:
@Aenea het verleden wijst uit dat het laten vieren van de teugels gewoon niet mogelijk is omdat het dan al vrij snel uit de hand loopt.
Ja, het is soms jammer dat er streng gemodereerd wordt maar onbegrijpelijk is het ook weer niet ;)
Je kan toch wel 1 topic hebben met een VS thema waarin nauwelijks gemod wordt? Zet dat gewoon duidelijk met een disclaimer boven het reactieveld. Vanwaar de angst het gaat maar over spelletjes en spelcomputers.

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Retrospect schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:23:
[...]

Je kan toch wel 1 topic hebben met een VS thema waarin nauwelijks gemod wordt? Zet dat gewoon duidelijk met een disclaimer boven het reactieveld. Vanwaar de angst het gaat maar over spelletjes en spelcomputers.
Omdat dat volledig gaat escaleren. En dat gaat veel verder dan een paar gifjes en memes. En GoT is daar niet de plek voor toch? :)

[Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2020 12:35]

Gamertag: VAS taijyn

• Retrospect
uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:34:
[...]

Omdat dat volledig gaat escaleren. En dat gaat veel verder dan een paar gifjes en memes. En GoT is daar niet de plek voor toch? :)
GoT is daarin echt niet beter als Fok of andere plekken. De behoefte is er om vergelijkingen te maken en het wordt nu krampachtig de kop ingedrukt. Vervolgens ook nog sneue maatregelen als het uitzetten van de duimpjes als collectieve straf.

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Retrospect schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:25:
[...]

GoT is daarin echt niet beter als Fok of andere plekken. De behoefte is er om vergelijkingen te maken en het wordt nu krampachtig de kop ingedrukt. Vervolgens ook nog sneue maatregelen als het uitzetten van de duimpjes als collectieve straf.
Zo'n topic word niet gemaakt (en zeker niet ongemodeerd) omdat het echt snel fout gaat. Men gaat op de man spelen, elkaar beledigen en aanvallen, dat soort dingen. En dat zijn allemaal dingen die we hier op tweakers niet willen.

En je kunt het sneu vinden dat duimpjes worden uitgezet, maar aan de andere kant zien wij hoe het gebruikt word om mee te trollen dus dan zien wij voor nu even geen andere mogelijkheid.

• Alwayshappyz
Gropah schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:03:
[...]

Zo'n topic word niet gemaakt (en zeker niet ongemodeerd) omdat het echt snel fout gaat. Men gaat op de man spelen, elkaar beledigen en aanvallen, dat soort dingen. En dat zijn allemaal dingen die we hier op tweakers niet willen.

En je kunt het sneu vinden dat duimpjes worden uitgezet, maar aan de andere kant zien wij hoe het gebruikt word om mee te trollen dus dan zien wij voor nu even geen andere mogelijkheid.
Het is wel een beetje jammer dat dat ''ten koste'' (enigszins overdreven woordkeuze, want het is maar een duimsysteem, maar bij gebrek aan een betere bewoording momenteel) gaat van de users die dat duimsysteem gewoon gebruiken om aan te geven dat ze bepaalde posts waarderen, zonder dat je ze moet quoten, om enkel een +1, _/-\o_ , O+ , of eens te posten. Ik betwijfel hoeveel mensen ook echt bij elke post de duimpjes gaan checken, om te kijken wie die betreffende post geliked heeft. Maar het is voor mensen dan wel weer fijn om te zien dat mensen iets hebben gehad aan je post.

• Retrospect
Gropah schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:03:
[...]

Duidelijk.
Aangezien de duimpjes schijnbaar verkeerd worden gebruikt en dus uitgezet wordt, kan ik er dan vanuit gaan dat het moderatie systeem op de frontpage binnenkort ook uitgezet wordt?

En is er eigenlijk een policy over wanneer je een duimpje mag geven aan een forumbijdrage? Ik zou beslist geen ongeoorloofde/illegale duimpjes willen geven.

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 23:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Retrospect schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:09:
[...]

Duidelijk.
Aangezien de duimpjes schijnbaar verkeerd worden gebruikt en dus uitgezet wordt, kan ik er dan vanuit gaan dat het moderatie systeem op de frontpage binnenkort ook uitgezet wordt?

En is er eigenlijk een policy over wanneer je een duimpje mag geven aan een forumbijdrage? Ik zou beslist geen ongeoorloofde/illegale duimpjes willen geven.
Overdrijven is ook een kunst. Het zijn nu eenmaal de maatregelen die nu van kracht zijn. Vergelijk het met de corona maatregelen. Zolang iedereen zich gedraagt worden de teugels vanzelf wat losser gevierd.

Gamertag: VAS taijyn

• Retrospect
uchiha tijntje schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:30:
[...]

Overdrijven is ook een kunst. Het zijn nu eenmaal de maatregelen die nu van kracht zijn.
Ik vraag gewoon of er een policy is omtrent het gebruik van het duimpje. Schijnbaar zijn de regels overtreden door misbruik te maken van het duimpje. Dan moet er toch iets van beschreven staan zodat mensen weten wanneer ze wel en niet op het duimpje mogen drukken.

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02:04
Nee, een bepaald topic met de gehele frontpage gaan vergelijken gaat niet op. Daarnaast werkt de moderatie op de frontpage anders dan een duimpje. En wordt er misbruik gemaakt van de moderatie op de frontpage dan wordt deze gebruiker individueel aangepakt door moderatie rechten te ontnemen.

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
[...]

Duidelijk.

Je trekt nu alles uit verband. Forum en frontpage zijn aparte dingen, en zelfs tussen verschillende subfora en topics kan er wisselend beleid zijn.

En nee, er is geen expliciet beleid over duimpjes gebruik. Maar op het moment dat versus-post of persoonlijke aanval veel duimpjes krijgt en daadwerkelijkk inhoudelijke posts niet, dan is het duidelijk niet een goede feature om te hebben voor dat topic.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Retrospect schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:35:
[...]

Ik vraag gewoon of er een policy is omtrent het gebruik van het duimpje. Schijnbaar zijn de regels overtreden door misbruik te maken van het duimpje. Dan moet er toch iets van beschreven staan zodat mensen weten wanneer ze wel en niet op het duimpje mogen drukken.
Ik vind ook dat je tamelijk overdrijft en het allemaal wel heel erg op de spits probeert te drijven.

We kunnen duimpjes uitzetten in topics waar wij dat nodig achtten. In deze console topics achtten wij dat nodig. Wat we zien is dat de plusjes worden gebruikt om olie op het vuur te gooien. Trollposts, of posts die een sneer bevatten 'naar kamp y' worden geplust door overige users van 'kamp x', om de sneer te bekrachtigen, om een soort van "yeah! suck on dat, kamp x !!!11!" vibe aan mee te geven.

En dat werkt, want we zien dan TR's - of in het slechte geval ook reacties in de topics - met opmerkingen als "en kijk wie dat weer allemaal een plusje geven" of "het discordgroepje is weer opgetrommeld" of "en zijn vriendjes", en nog meer van dat soort kinderachtige meuk.

Wat ik eerder zei, een groep users die zo geobsedeerd op elkaar aan het letten zijn, ook op wie duimpjes geeft.

En helaas, we kunnen de duimpjes-rechten niet per user uitzetten zoals op de frontpage.

Verder dan dat is er geen regelboek dat je hoeft te bestuderen voor de duimpjes op het forum, dus wees gerust. Wij zetten ze in topics uit en aan naar ons eigen inzicht. Daar mag je op vertrouwen. Voor jezelf: gewoon lekker duimpjes geven voor posts die je leuk vind.

• Finraziel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:39
Het probleem met de duimpjes is natuurlijk ook dat het een soort beloning is voor de poster. Het voelt goed om duimpjes te krijgen. En sommige mensen doen daar snobistisch over, maar het is heel menselijk, we zijn kuddedieren en we zijn gewired om het fijn te vinden als we waardering van andere mensen krijgen want dan passen we beter in de groep.
Ik maakte mezelf ook schuldig aan het meedoen met de versus discussie over laadtijden en ik wist eigenlijk ook wel dat ik dat niet moest doen... Maar dan krijg je wel lekker de notificaties van mensen die je een duimpje geven, een systeem die dat gedrag dus juist weer bekrachtigd.
Dus ja, los van dat sommige mensen blijkbaar toch echt gaan zitten kijken wie welke post liket, vind ik het ook om deze reden niet gek om het beloningssysteem even uit te schakelen als er veel ongewenst gedrag vertoond wordt.

Gamertag: Finraziel42

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Het probleem met de duimpjes was blijkbaar dat ze actief door bepaalde mensen worden gebruikt om negatieve posts 'te plussen', waar dan vervolgens weer TR's over binnenkomen. De duimpjes hebben overigens al eens eerder een tijdje uit gestaan om deze reden. Het is de kleine groep die het verpest voor de rest.

Het plussen van een post die je goed/leuk/informatief vind is natuurlijk niets mis mee.

Eigenlijk hebben we de afgelopen maanden, maar ook bij eerdere releases van alles geporbeerd. Een speciaal VS topic, streng modereren, soepel modereren etc. En niets lijkt te werken, problemen blijven en vooral het commentaar blijft. De mods doen weinig goed, maar intussen wordt er door bepaalde users met argus ogen naar het andere topic gekeken of daar ook nog wat te rapporteren valt.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Anoniem: 443119

Twixie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:15:
Ik snap ook niet waarom de duimpjes weg zijn
Likes werkt gewoon niet, op welk site dan ook en resulteer al snel in aanmoediging van fanboys wat voor een bepaalde illusie zorgt. Vervolgens, niet iedereen kan en/of hoort een moderator te zijn, neutraal blijven is vaak ver gezocht en heerst vriendjespolitiek als je goed oplet (gebeurt ook in de Apple sectie).

Ik heb ongeveer 2 weken +- gevraagd om de embed tag te-enabelen voor de editor, geen gehoor gegeven noch een reactie dat terwijl wij dagelijks Twitter links posten. Ik heb mijn eigen forums gehad dus bepaalde zaken vallen me sneller op.

• G_Dragon
  • Laatst online: 22:24

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoi,

Ik heb een nieuw topic gemaakt ([Xbox] XSX / XXS Topic) nu de Xbox Series S en X uit zijn, is het misschien een idee om:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic

Te sluiten?

Edit:

Willen jullie de titel nog aanpassen? Zie net dat er een typfout in zit: [Xbox] XSX / XXS Topic moet zijn [Xbox] XSX / XSS Topic

[Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 10-11-2020 16:30]

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Vind je het goed als hij "[XSX/XSS] Xbox Series X/S" gaat heten? Dat ligt meer in de lijn met de topic titels van de topics van de vorige generatie consoles.

• G_Dragon
  • Laatst online: 22:24

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Gropah schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:39:
Vind je het goed als hij "[XSX/XSS] Xbox Series X/S" gaat heten? Dat ligt meer in de lijn met de topic titels van de topics van de vorige generatie consoles.
Helemala goed :) dat laat ik aan u

" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• MRE-Inc
  • Laatst online: 24-06 15:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

X/S

of zoals Microsoft zelf hanteert op hun websites:

X|S
:)

[Voor 6% gewijzigd door MRE-Inc op 10-11-2020 16:58]

XBL: MRE Inc

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:45

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat het niet handig is om het aanloop naar release topic te sluiten. Beter kun je het hernoemen naar (zoals met andere hardware) "prijzen en leveringen" oid. Gezien de consoles nog niet goed te verkrijgen zijn, is er toch wel vraag naar locaties om te kopen en te praten over de levering, wat imo niet thuis hoort in het normale topic.

Edit: oh wacht, het andere topic is dicht en er is een nieuw topic. Got it :P

[Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 10-11-2020 19:07]

Martinspire - PC, PS4, X1

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Martinspire schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:06:
Ik denk dat het niet handig is om het aanloop naar release topic te sluiten. Beter kun je het hernoemen naar (zoals met andere hardware) "prijzen en leveringen" oid. Gezien de consoles nog niet goed te verkrijgen zijn, is er toch wel vraag naar locaties om te kopen en te praten over de levering, wat imo niet thuis hoort in het normale topic.

Edit: oh wacht, het andere topic is dicht en er is een nieuw topic. Got it :P
En voor precies hetgeen wat je noemde is er volgens mij [XSX / XSS] Pre-order, bestellingen en levertijden

• Jaguar645
  • Laatst online: 03:19
kan de X/S niet gerenamed worden naar X|S? Dat is de notering die MS zelf ook gebruikt en dit ziet er nu gewoon lelijk uit :P

• Finraziel
Zouden de duimpjes misschien weer aan mogen in het Xbox series x/s topic? Volgens mij is er geen of zo goed als geen probleem meer geweest met versus gedoe en zo sinds de console uit is, iedereen is gewoon lekker de Xbox aan het bespreken.
Er wordt met enige regelmaat verbaasd gevraagd waarom ze uit staan in het topic dus ik denk dat ik hier nog eens een balletje opgooien... O-)

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:32
Finraziel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:30:
Zouden de duimpjes misschien weer aan mogen in het Xbox series x/s topic? Volgens mij is er geen of zo goed als geen probleem meer geweest met versus gedoe en zo sinds de console uit is, iedereen is gewoon lekker de Xbox aan het bespreken.
Er wordt met enige regelmaat verbaasd gevraagd waarom ze uit staan in het topic dus ik denk dat ik hier nog eens een balletje opgooien... O-)
Precies en met name omdat er ook veel tips mbt de nieuw console worden gedeeld. Die mede-Tweakers zou ik graag een duimpje willen geven :)

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22:45

Martinspire

Awesomeness

Finraziel schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:30:
Eens. Ik kan posts wel pinnen die zinvol zijn, maar niet alles is daarvoor nodig.

Mensen laten nu zien hoe hun console in de huiskamer staat, reviews van wat ze ervan vinden, games die ze erop gedaan hebben, tips voor de console of aanschaf van games, etc. Die verdienen wel duimpjes en het is inderdaad lang niet meer zo ernstig als voorheen. Ik denk dat ook het PS5 topic nu wel prima is. Het gaat nu vooral toch om de ervaringen en dan is het wel prima. Wie weet over een maand of het weer terug moet, maar op zich had ik er sowieso weinig last van. Ik vond het al een matige regel waarbij het al beter was als bepaalde gebruikers (die te ver gingen) gewoon een dag een ban kregen oid.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
We krijgen nog steeds dagelijks meerdere topic reports binnen voor zowel Xbox- als PS-topics. Ik zou dus niet willen stellen dat het allemaal prima is. Maar het gaat inderdaad wel beter nu. Laten we het nog even aankijken of dat zo blijft.

[Voor 22% gewijzigd door Bart ® op 12-11-2020 22:10]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Jaguar645 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:34:
kan de X/S niet gerenamed worden naar X|S? Dat is de notering die MS zelf ook gebruikt en dit ziet er nu gewoon lelijk uit :P
Lijkt me een beetje overdreven...

• Retrospect
Bart ® schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:11:
[...]

Lijkt me een beetje overdreven...
Lijkt mij een paar tellen werk en dan heb je de notatie zoals het hoort. Waarom zou je het niet doen?

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Retrospect schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 08:46:
[...]

Lijkt mij een paar tellen werk en dan heb je de notatie zoals het hoort. Waarom zou je het niet doen?
Ik ga geen notatie aanpassen omdat jij het lelijk vindt. Volgende week komt er iemand die | lelijk vindt. En dan?

Het argument 'zoals het hoort' is ook discutabel. Wij gebruiken in Nederland een slash om een keuzemogelijkheid aan te geven. Dat is in deze context een valide betekenis, waardoor de slash prima op z'n plek is.

• Retrospect
Bart ® schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:03:
[...]

Ik ga geen notatie aanpassen omdat jij het lelijk vindt. Volgende week komt er iemand die | lelijk vindt. En dan?

Het argument 'zoals het hoort' is ook discutabel. Wij gebruiken in Nederland een slash om een keuzemogelijkheid aan te geven. Dat is in deze context een valide betekenis, waardoor de slash prima op z'n plek is.
Het is de schrijfwijze zoals Microsoft het zelf toepast. Maar duik gerust. Je antwoord koste al meer tijd dan het foutje verbeteren...

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Retrospect schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:19:
[...]

Het is de schrijfwijze zoals Microsoft het zelf toepast. Maar duik gerust. Je antwoord koste al meer tijd dan het foutje verbeteren...
Op tweakers word wel vaker niet de schrijfwijze aangehouden die fabrikanten zelf aanhouden, soms zelfs de namen van de fabrikanten. En om eerlijk te zijn kan ik mij goed in bart zijn argumenten vinden.

• Retrospect
Ongetwijfeld kan de admin zich vinden in de mening van de mod. Maar laat maar. Typisch Tweakers.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Retrospect schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:24:
Ongetwijfeld kan de admin zich vinden in de mening van de mod. Maar laat maar. Typisch Tweakers.
Idd, aan de ene kant mag je niet meer reageren op bepaalde posts en moet je een TR in dienen. Maar als je dan op een normale manier op de moderatie reageert met een vraag, dan wordt er niet geantwoord.

Doe je een kleine suggestie zoals | ipv / , dan wordt daar in eerste instantie ook niet eens op gereageerd (zie mijn eerdere post), maar vervolgens wel 3 posts als mod/admin eraan spenderen.

Het is net alsof je hier tegen de stoelpoten aan het praten bent. Ik doe al geen eens moeite meer. Klaarblijkelijk is dat wat ze willen...

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:43:
[...]

Idd, aan de ene kant mag je niet meer reageren op bepaalde posts en moet je een TR in dienen. Maar als je dan op een normale manier op de moderatie reageert met een vraag, dan wordt er niet geantwoord.
Ik zie geen causaal verband tussen die twee zaken, eigenlijk ook niet eens een correlatie. Uiteraard is het de bedoeling dat vragen die je hier stelt beantwoord worden. Ik heb even teruggekeken, je stelt je vraag specifiek aan @Geronimous. Ik heb er verder dan ook niet naar gekeken. Mogelijk heeft Geronimous je vraag over het hoofd gezien, of had hij op het moment van lezen even geen tijd om te antwoorden, en is hij het daarna vergeten. Het schijnt dat hij ook gewoon een mens is ;). Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat als je hem even per DM had herinnerd aan je vraag, hij je een antwoord had gegeven.
Doe je een kleine suggestie zoals | ipv / , dan wordt daar in eerste instantie ook niet eens op gereageerd (zie mijn eerdere post),
Jouw reactie over / of | las ik niet als een post waar je een reactie op verwachtte.
maar vervolgens wel 3 posts als mod/admin eraan spenderen.
Nemen we de tijd om te reageren, is het ook niet goed :?.
Het is net alsof je hier tegen de stoelpoten aan het praten bent. Ik doe al geen eens moeite meer. Klaarblijkelijk is dat wat ze willen...
Wij willen altijd feedback, ideeën, tips, kritiek. Moderators zijn ook niet perfect. Wat je echter niet moet verwachten, is dat wij dat altijd allemaal opvolgen. Anders had dit forum geen moderators nodig, dan had je zelf wel de mogelijkheid gehad om van de / een | te maken. Hoe denk je dat een forum zich dan ontwikkelt? Moderators zijn er om keuzes te maken. En die zijn dus niet altijd in lijn met jouw wensen. Dat neemt niet weg dat de feedback gewaardeerd wordt! Mits het normaal gebracht wordt uiteraard.

• drakiesoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:43
Ben ook wel voor X|S

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Retrospect schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:24:
Je vat het volgens mij persoonlijk op en dat is absoluut niet de bedoeling. Ik heb er geen sterke mening over en kan het wel snappen als het een / blijft ipv |. Dat is alles wat ik bedoel.
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:43:
[...]

Doe je een kleine suggestie zoals | ipv / , dan wordt daar in eerste instantie ook niet eens op gereageerd (zie mijn eerdere post), maar vervolgens wel 3 posts als mod/admin eraan spenderen.

Ik kan mij eerlijk gezegd niet goed vinden in wat je hier zegt.

Ik probeer er op te letten dat er op alles iets van een reactie komt. Dat gaat af en toe moeilijk omdat het soms nogal stormen van berichten zijn en soms gaat men door op hetzelfde terwijl er al een reactie op is gegeven waardoor het mijn inziens niet nodig is, maar niet antwoorden gebeurd volgens mij niet heel vaak.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:48

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik vind het raar dat alle multi platform games met / zijn aangegeven als separator tussen platform en het Xbox series x/s topic met | 8)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
YakuzA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:43:
[...]

Ik vind het raar dat alle multi platform games met / zijn aangegeven als separator tussen platform en het Xbox series x/s topic met | 8)
Ik zat al te wachten op de eerste troll. Bij dezen verwijs ik je door naar onze admin @Gropah 8).

• Palindrome
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 24-06 13:48
Ik vind eigenlijk S|X ook beter, van links naar recht in oplopende orde van prijs en performance is veel logischer.

• YakuzA
  • Laatst online: 23:48

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Palindrome schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:36:
Ik vind eigenlijk S|X ook beter, van links naar recht in oplopende orde van prijs en performance is veel logischer.
Eigenlijk is [XBS] logischer, voor de Xbox One S/X/XS/non-x/s was de tag ook [XBO] en waren niet alle varianten in de tag opgenomen.

(maargoed zoveel mensen, zoveel smaken)

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2020 14:42]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• drakiesoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:43
Volgorde is X|S volgens Microsoft zelf.

https://tweakers.net/i/LZKJiwD-92IFMPCbQYIVBSEqMLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lxQStB8wsI7G2NCaT79mr9yl.png?f=user_large

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Laten het verder maar weer over feedback op moderatie hebben :).

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Bart ® Dank voor je reactie.

Er is ook geen verband tussen mijn vraag aan Geronimous en mijn verzoek | vs /, anders dan dat er op beide niet gereageerd werd.

Ik heb @Geronimous daar 2x, met gepaste tijd ertussen en volgens mij op een correcte manier aan herinnerd. De reden dat ik geen DM heb gestuurd, is omdat ik dat niet gepast vind/|netjes vind in een open discussie. Daar is dit topic volgens mij voor om feedback te geven en te krijgen en niet als je geen antwoord krijgt, de mod gaat DM-en. Dan had ik ook direct via DM om een antwoord kunnen vragen maar ik dacht het zo op de correcte manier te doen door rustig af te wachten. Ik ben er gemakshalve vanuit gegaan dat mods hier wel regelmatig kijken of een melding krijgen als er hier iets gepost wordt. Maar wellicht is het hem ontschoten, voordeel van de twijfel.
Jouw reactie over / of | las ik niet als een post waar je een reactie op verwachtte.
Wel dus :), maar als ik het nu terug lees, had ik het inderdaad beter als vraag kunnen formuleren.
Nemen we de tijd om te reageren, is het ook niet goed
Ja het is ook wel goed, maar het gaat hier om een miniscule wijziging van 1 teken, vervolgens worden er 700 tekens aan gewijd om aan te geven waarom het niet gedaan wordt.
Wij willen altijd feedback, ideeën, tips, kritiek. Moderators zijn ook niet perfect. Wat je echter niet moet verwachten, is dat wij dat altijd allemaal opvolgen. Anders had dit forum geen moderators nodig, dan had je zelf wel de mogelijkheid gehad om van de / een | te maken. Hoe denk je dat een forum zich dan ontwikkelt? Moderators zijn er om keuzes te maken. En die zijn dus niet altijd in lijn met jouw wensen. Dat neemt niet weg dat de feedback gewaardeerd wordt! Mits het normaal gebracht wordt uiteraard.
Ik verwacht ook niet dat alle suggesties opgevolgd worden, maar het is volgens mij nou niet zo dat in dit gedeelte van het forum de ene na de andere wijzing wordt aangevraagd en dat jullie hier dagelijks 3 uur mee bezig zijn. Als dit topic vol zou staan met verzoeken tot wijzigingen, dan zou ik je gelijk geven en moet je soms keuzes maken. Maar de afgelopen weken zijn er pak hem beet (pin me er niet op vast) via dit topic (dus niet via DM) 2 aanvragen geweest, namelijk de / vs | en het verzoek om het XSX topic van naam aan te passen.

EDIT: het is intussen aangepast :)

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Keuzes zijn niet afhankelijk van de tijd die het kost om ze uit te voeren hoor :). Kan best zijn dat er 1 vraag per maand komt waar het antwoord nee op is, of 30 vragen per dag waar het antwoord ja op is...

• Finraziel

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
@MRE-Inc Het is me desondanks ontschoten, deels omdat elke keer als ik Tweakers bezoek er wel nieuwe TR's klaarstaan. De werkdruk met de hele consolewars saga van dit jaar is mijn inziens abnormaal hoog. Dan gaan zulke oude verzoeken dus het eerste op de 'daar kijk ik later naar' stapel, geef ik eerlijk toe.

Ik heb er naar gekeken, en ik had al netjes aangegeven waarom ik je post had geknipt. Jij komt vervolgens met een epistel over je post van 1 zin welk punt je ermee wilde maken en het verzoek de post terug te zetten. Onder het mom "Gelijke monniken, gelijke kappen".

Dat ga ik dus niet meer doen omdat;
a) ik de originele post nog steeds offtopic vindt. Je had een hele alinea nodig om alsnog uit te leggen welk punt je wilde maken; had dat dan -ten eerste- meteen gedaan. Zelfs dan nog vind ik het een 'versus' verhaal omdat je jouw verwachtingen van Sony en het uitblijven van reviewunits van de PS5 gebruikt om aan te kunnen geven dat je het daarom sterk vind van Microsoft dat ze dat wel al hebben gedaan. Leuk, maar daar waren geheid reacties op gemomen, en dat wilde ik voor zijn.
a) omdat het geen zin meer heeft gezien de post van 2 oktober was in een inmiddels gesloten topic.

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Geronimous je weet het leuk te brengen in je eerste alinea. Als ik het vandaag niet nog een keer had aangekaart en Bart er niet op in gegaan was, had mijn post nog steeds op de stapel gelegen bij jou en had ik nooit antwoord gekregen. Ook het feit dat je er niet eens een "Excuses voor de late reactie" uit kunt krijgen, zegt mij al genoeg hoe de verhoudingen staan.

Dan je 2e alinea, waarin je beweert dat ik wil dat de post terug wordt gezet. Heb je überhaupt gelezen wat ik op 5 oktober heb geschreven?
Dan over het compleet weghalen van mijn post. Gezien het feit dat jij niet ziet dat er een punt gemaakt wordt, wil niet zeggen dat die er niet is. Dat heb ik hier boven al aangegeven, want die is er wel degelijk, namelijk het vertrouwen welke Microsoft uitstraalt. Dan vind ik het dus vreemd dat je mijn post in zijn geheel weghaalt en de andere post die ik bespreek, alleen maar edit. Als het laatste stukje van mijn tekst jou dan de indruk geeft dat het een zgn "versus" opmerking is, waarom haal je dan niet alleen het laatste stukje weg ? Gelijke monniken, gelijke kappen toch ?

Bij deze dus het verzoek om mijn post in originele staat terug te zetten, minus het stukje over de PS5 aangezien dat dan wellicht als "versus" beschouwd kan worden. Geven en nemen en een mooie oplossing voor beide partijen lijkt me.
Ik vraag dus of je het ge-edit terug wil zetten ipv in zijn geheel. Heel wat anders dan wat jij beweert, en geheel in lijn met wat je met de post van Bram, (die een maand ban heeft (de ironie)), hebt gedaan.

Met betrekking tot je laatste alinea: je vind mijn post van 2 oktober 2020 off-topic. Dus een bericht in het Xbox Series X topic dat Microsoft een review unit stuurt naar een één van de grootste tech magazines van Japan en daarmee aangeeft hoeveel vertrouwen ze in hun product hebben, vind jij dus serieus off-topic? Met deze opmerking heb je in één keer je hele geloofwaardigheid als mod om zeep geholpen. Dat er een verwijzing naar de PS5 in stond aan het einde van de zin, prima dat je dat eventueel als versus hebt beschouwd, maar had dan alleen dat stuk weggehaald. Maar nee, jij vind het off-topic, dus haal je het gewoon in z’n geheel weg. Dat terwijl je niet eens actief bent/bijdraagt in de Xbox topics, dus elke vorm van context waarin iets geschreven is niet snapt. Dat geef je zelf al aan met je zin:
Wat jij met jouw post voor punt wilde maken weet ik niet
Het is ook niet zo dat mijn bericht uit 20k woorden bestond waardoor je je moest heen worstelen toch? Leuk ook dat je vind dat ik mijn initiële bericht verder had moeten toelichten. Dat is nogmaals die context die iedereen die wel actief bijdraagt in het Xbox topic wel snapt, maar jij dus off-topic vindt |:( Mag je mij uitleggen wat er dan niet off-topic is.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
@MRE-IncJammer dat je je er niet in kunt vinden, maar mijn oordeel blijft staan. Je post kon makkelijk worden opgevat als een -versus- post richting PS5, dus is het geknipt. Zo simpel is het.
Dus een bericht in het Xbox Series X topic dat Microsoft een review unit stuurt naar een één van de grootste tech magazines van Japan en daarmee aangeeft hoeveel vertrouwen ze in hun product hebben, vind jij dus serieus off-topic?
Maar dat stond er dus niet, ook niet als je alleen "ipv de PS5" eraf haalt, want de hele zin die je wel schreef benadrukte dat MS juist wel een Xbox gestuurd heeft, voordat Sony ze een PS5 heeft gestuurd. Dat is toch echt niet recht te breien, ook niet door te beweren dat ik zogenaamd de hele context dus niet snap. Leuk geprobeerd, maar die vlieger gaat niet op. Edit blijft staan, basta.

Het is mij inmiddels wel duidelijk dat het voor jou een principekwestie is geworden en je van een mug een olifant blijft maken om je gram te halen, getuige de persoonlijke sneertjes die je er 'leuk' in verpakt. Het gaat je er alleen maar om omdat jouw hele zin was geknipt, en van bram alleen een smiley. Alles moet en zal weer op de weegschaal gelegd worden, en ik weiger daar in mee te gaan.

Ik trek er ook nu een streep onder, waar hebben we het immers over. Accepteer zulke kleine moderaties voortaan, en als je je punt alsnog kunt verhelderen zonder daarbij te steken, maak je voortaan gewoon een nieuwe post.

• Superkiwi
  • Laatst online: 23:21

Superkiwi

Hoi doei

Wat gaat er fout bij het PS5 aanloop naar release topic?
De topic titel is veranderd naar "[PS5] wanneer is de eerste aanbieding" en er is een slotje op gegaan.

*edit
Alweer rechtgezet zie ik ;)
En de duimpjes zijn weer terug.

[Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 15-11-2020 12:02]

PSN ID = zuperkiwi // Fanatec Formula V2 // Fanatec Clubsport V3 // Sim-Lab GT1-Evo // GT Omega RS9

• Kalder
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik kom even mijn waardering uitspreken voor de mods hier, hoe lang is het geleden dat er een topic binnen een dag 100+ pagina's bij had? Succes met het doorspitten van het PS5 pre-order topic! Al lijkt het er nog aardig gezellig te zijn :)
Mad respect voor de beheerders!
Bedankt voor het schoon en gezellig houden van het forum!

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-06 12:11

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Is het mogelijk om in [PS5] Aanloop naar release topic strenger te modereren op posts over preorder verzendingen/ preorder vragen, etc.?

Die horen in [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden en het wordt irritant om in het reguliere topic constant over preorders te lezen

Thanks! d:)b

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• Fstolo
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 17:36
Bas170 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:38:
Is het mogelijk om in [PS5] Aanloop naar release topic strenger te modereren op posts over preorder verzendingen/ preorder vragen, etc.?

Die horen in [PS5] Pre-order, bestellingen en levertijden en het wordt irritant om in het reguliere topic constant over preorders te lezen

Helemaal met je eens hoor! Ook al sluit het Aanloop naar release topic morgen zijn deuren( ;w ), het mag best een paar tandjes minder. Het zijn er de laatste uren teveel om allemaal te rapporteren

Another settlement needs your help

• Erapaz
  • Laatst online: 19:25
Bas170 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:38:

Mag het Ps5 Preorder topic wel weer open? Nu missen we de dag voor release de hype, beetje onhandig om dat nu dicht te gooien, want het loopt nu over in het Aanloop naar release topic omdat mensen hun ei niet kwijt kunnen.

• Linadillar
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 20-01 22:42
Ik heb een oproep gedaan om samen in een guild te spelen op WoW Classic, ik kreeg een bericht dat dit onder spam viel.

Mag er een sectie geopend worden voor Guild Recruitment? Dan kunnen forum leden ook met elkaar spelen in het spel.

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Linadillar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:50:
Ik heb een oproep gedaan om samen in een guild te spelen op WoW Classic, ik kreeg een bericht dat dit onder spam viel.

Mag er een sectie geopend worden voor Guild Recruitment? Dan kunnen forum leden ook met elkaar spelen in het spel.
Zoals ik ook net op je DM heb beantwoord:

Tweakers is een community en als er vanuit de community iets ontstaat of word opgezet dan vinden we dat alleen maar mooi en moedigen we dat ook aan. Zo was er een tijd een guild voor WoW, Guild Wars 2 en zijn er ook clans of guilds bij vele andere games die zijn opgezet vanuit tweakers.

Dat is hier echter niet het geval en daarom heb ik je bericht weggehaald en het topic op slot gegooid. En nee, ik zie er zelf ook geen nut in om een los subsectie of topic hiervoor te openen.

• Linadillar
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 20-01 22:42
Gropah schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:29:
[...]

Zoals ik ook net op je DM heb beantwoord:

Tweakers is een community en als er vanuit de community iets ontstaat of word opgezet dan vinden we dat alleen maar mooi en moedigen we dat ook aan. Zo was er een tijd een guild voor WoW, Guild Wars 2 en zijn er ook clans of guilds bij vele andere games die zijn opgezet vanuit tweakers.

Dat is hier echter niet het geval en daarom heb ik je bericht weggehaald en het topic op slot gegooid. En nee, ik zie er zelf ook geen nut in om een los subsectie of topic hiervoor te openen.
Ik zie regelmatig de vraag voor recruitment voor samen spelen in games opkomen, daarbij gaf je ook aan in je DM dat meer mensen behoefte hebben aan recruitment, dus daarbij lijkt het nut er wel degelijk te zijn.

Het lijkt er meer op dat je dit platform daar niet voor wilt lenen, en dat is je goed recht, maar zeg dat dan.

• Gropah

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Linadillar schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:07:
[...]

Ik zie regelmatig de vraag voor recruitment voor samen spelen in games opkomen, daarbij gaf je ook aan in je DM dat meer mensen behoefte hebben aan recruitment, dus daarbij lijkt het nut er wel degelijk te zijn.

Het lijkt er meer op dat je dit platform daar niet voor wilt lenen, en dat is je goed recht, maar zeg dat dan.
Wat ik de DM (naast hetgeen ik hier postte) zei was dat er meer mensen wouden die willen werven en dat die mensen vaak niet uit de community komen. Daar willen we inderdaad geen platform voor bieden. Dat staat ook in Het algemeen beleid #verbodenspam die ik ook heb gelinkt bij het sluiten van je topic.
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True