@
D-Ed Je tagged me nu pas en heb dit topic even niet gevolgd. Ik zal me weer eens even inlezen, maar moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat ook jij weer moderaties op een weegschaal gaat leggen.
Ook jammer dat je het zo zwaar opneemt en vrijwilligers als ik maar aanraad een communicatiecursus te gaan volgen. Die bal kan ik keihard weerkaatsen richting de vele users die de sfeer in de consoletopics de afgelopen maanden echt verzieken met dat onderlinge getroll. Het is niet leuk meer. Ik kom blijkbaar alleen nog maar op Tweakers om te modereren, bij ieder bezoek staan er wel weer topicreports klaar.
En om alvast in het algemeen te reageren: ik ga echt niet voordat ik posts aanpas eerst met jullie in gesprek. Dat station is al lang gepasseerd en gezien het aantal TR's en shitposts in de consoletopics daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen tijd voor (en zin in). Discussies ontsporen zo vaak zo snel dat ik eerder gebrand ben op het voorkomen van weer een kinderlijke vete dan achteraf veel werk te hebben in het doorlezen en opruimen/knippen van de vele posts die volgde. Dus ja, ik knip in de consoletopic met de botte bijl en dat zal niet snel veranderen, gezien het feit dat een groepje users die onderling erg fel op elkaar blijven reageren.
Dat groepje users is zo allergisch voor elkaar geworden dat alles onder een vergrootglas ligt, en bij het minste geringste dat wordt gepost volgt een stortvloed aan TR's of er wordt op gereageerd in de topics. Dat maakt vergelijkingsdiscussies onmogelijk omdat overal een sneer in wordt gezien. Soms is dat overduidelijk, maar veel vaker ontzettend lastig voor mods want dan zit het hem in de ondertoon. Daar komen niet minder TR's van, met dreigementen als "zijn bedoeling is duidelijk! Als de mods niet direct knippen dan ga ik er op reageren hoor!" of "als dit mag blijven staan, dan ga ik ook reageren hoor!".
En als de mods dan wel knijpen is het vaak direct weer met het vingertje wijzen want "hunnie, hunnie hunnie!!!1!1!1". Elke beweging van de persoon waar men allergisch voor is wordt bijgehouden, op de weegschaal geflikkerd zodat het als argument kan worden gesmeten in het gezicht van de mods zodra zij zelf ergens op worden aangesproken.
Bovendien is modden niet zo zwart-wit. Ik probeer het altijd in context te plaatsen, maar soms is dat niet te doen. Bijvoorbeeld dat ik een slechte post wil knippen of trashen, maar dat er al zoveel door andere users op is ingegaan dat ik dan een keuze moet maken: laat ik de slechte post staan, incl discussie, maar alleen de sneertjes probeer weg te knippen, of flikker ik de hele discussie weg?
Mensen snappen nog altijd niet dat als je ingaat op een slechte reactie, zeker door deze te quoten, de mods in een lastig parket brengt en met een boel werk opzadelt. Als ik de originele post aanpas, betekend dat dat ik alle quotes ook moet knippen. Vandaar het tot in den treure herhalen dat je niet reageert op een troll, maar rapporteert en negeert.
Daarom ben ik er zelf wel op gebrand om snel te knippen en dat soort zaken te voorkomen... en ik ga echt niet eerst alles op een weegschaal leggen, want ik heb al lang geleden geleerd dat dat in deze onmogelijk is omdat de users er zelf niet neutraal instaan. Je zou voor de grap eens moeten zien waarover TR's worden ingediend, alleen omdat het om hun allergie-user gaat. Op zich helemaal prima natuurlijk, we zien veel liever TR's dan dat men daadwerkelijk reageert in de topics, dat voorop gesteld natuurlijk. Het aantal TR's schetst wel een beeld.
Statistiekjes:
- PS4 geruchtentopic:
22 TRs
(6.372 posts)
- PS4 discussietopic deel 2:
61 TRs
- XBO geruchtentopic:
95 TRs
(8.199 posts)
- XBO discussietopic deel 2:
70 TRs
(12.085 posts)
Er was een 'Nextgen PS4 - XBO' topic om de verschillen te bespreken, deze ontving
64 TR's
(2.939 posts)
PS5 geruchtentopic:
69 TRs
(4.870 posts)
PS5 aanlooptopic:
624 TRs
(20.835 posts)
XBX geruchtentopic:
3 TRs
(1.222 posts)
XBX aanlooptopic:
428 TRs
(9.886 posts)
Let wel: voor de PS5/XSX topics is dit allemaal nog voor de release, itt de genoemde discussietopics van de PS4/XBO...