Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:

• Anoniem: 298195
  • Registratie: april 2009
  • Niet online
corset schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:45:
[...]

Wat je dus nu zegt. Alleen enthousiasme toegestaan.

Daar is zo'n topic niet voor. Allebei de kanten moeten de ruimte krijgen. Helaas is dat bij bepaalde Sony en xbox fanboys niet te krijgen.
Als je de sfeer van een topic verpest krijg je een topic ban. Kritisch zijn =sfeer verpesten...

Dus iedereen mag alleen maar in zijn eigen hokje jubelen en niet eens over het ijzeren gordijn wijzen.

Dat is hoe de mods het willen, maar waar ze zelf klaarblijkelijk dus ook moeite mee hebben. Het zijn net mensen.

• Segafreak83
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:39
Kenny_026 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Persoonlijk zal ik nooit moeite hebben met onderbouwde kritiek. En dat is waar het altijd mis gaat. Ja het ziet er nu wel goed uit maar vroeger zagen de trailers er ook altijd beter uit is niet onderbouwd. Wat ook niet onderbouwd is is als je nu al gaat roeptoeteren dat RT maar half af is of dat de PS5 niet eens bepaalde dingen op 60fps kan draaien. Die zaken zijn volledig uit de lucht gegrepen en wekken bij mij in elk geval irritatie op.
Bijna alles wekt bij jou irritatie op, is niet veel voor nodig :+.

Jullie denken dat er een verborgen agenda achter zit, maar die is er echt niet.

De huidige screenshots die gepost zijn, zien er mijns inziens niet uit, en dat mag je dus niet zeggen.. Want dan heb je het meteen gedaan.

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-04 14:49
Kenny_026 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Persoonlijk zal ik nooit moeite hebben met onderbouwde kritiek. En dat is waar het altijd mis gaat. Ja het ziet er nu wel goed uit maar vroeger zagen de trailers er ook altijd beter uit is niet onderbouwd. Wat ook niet onderbouwd is is als je nu al gaat roeptoeteren dat RT maar half af is of dat de PS5 niet eens bepaalde dingen op 60fps kan draaien. Die zaken zijn volledig uit de lucht gegrepen en wekken bij mij in elk geval irritatie op.
Maar bij zo'n mening die in jouw ogen niet onderbouwd genoeg is kan je (wederom ''je'' in het algemeen) er toch ook voor kiezen om gewoon rustig met argumenten te reageren? En het anders te negeren? Zo'n persoon maar meteen in een hokje duwen (of persoonlijke aanvallen) vind ik niet een volwassen manier van reageren eigenlijk. Beide kanten op uiteraard. Hij/zij uit een mening, dat zou gewoon moeten kunnen zonder meteen in een kamp geduwd te worden. Ik vind beide consoles tof, maar heb bij elke console ook gewoon oprechte kritiek punten. Die mag ik dus niet uiten, want dan ben ik meteen een fanboy. Enkel omdat er iemand is die mijn vraag wellicht niet onderbouwd genoeg vind. Want wanneer is iets onderbouwd genoeg? Dat zal voor iedereen anders zijn.

• Kenny_026
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20:31
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:54:
[...]

Bijna alles wekt bij jou irritatie op, is niet veel voor nodig :+.

Jullie denken dat er een verborgen agenda achter zit, maar die is er echt niet.

De huidige screenshots die gepost zijn, zien er mijns inziens niet uit, en dat mag je dus niet zeggen.. Want dan heb je het meteen gedaan.
Gek genoeg alleen jij. In het echt ben je mischien een hele geschikte knul maar hier op Tweakers snap ik echt geen reet van de dingen die je roept.

• Kenny_026
Alwayshappyz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Maar bij zo'n mening die in jouw ogen niet onderbouwd genoeg is kan je (wederom ''je'' in het algemeen) er toch ook voor kiezen om gewoon rustig met argumenten te reageren? En het anders te negeren? Zo'n persoon maar meteen in een hokje duwen (of persoonlijke aanvallen) vind ik niet een volwassen manier van reageren eigenlijk. Beide kanten op uiteraard. Hij/zij uit een mening, dat zou gewoon moeten kunnen zonder meteen in een kamp geduwd te worden. Ik vind beide consoles tof, maar heb bij elke console ook gewoon oprechte kritiek punten. Die mag ik dus niet uiten, want dan ben ik meteen een fanboy. Enkel omdat er iemand is die mijn vraag wellicht niet onderbouwd genoeg vind.
Dat heeft een beste geschiedenis al 😊

Maar ik druk niemand in een hoekje hoor. Ik ben zelf heel erg neutraal als het om de consoles gaat. Alleen de chemie met de gemiddelde persoon uit topic groen is er niet echt.

• Segafreak83
Nee. Nee. Nee. Dit is op de man

[Voor 92% gewijzigd door Gropah op 01-10-2020 14:08]

• Trishul
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-06 15:35
Jeetje, dat jullie je zo druk kunnen maken over screenshots van een remaster... Het is geen remake zoals DS of een nieuwe game zoals MM.
Dat je dan getriggerd wordt door een user die ok, misschien wat overdreven positief is, is toch wel bizar te noemen.

• Kenny_026
Dit is een reactie op een reactie die op de man is. Doe dat niet, maak een TR

[Voor 108% gewijzigd door Gropah op 01-10-2020 14:08]

• Segafreak83
Misschien maar 2 topics maken dan, een waar je heerlijk positief moet zijn en een ander waar geen moeite is met feedback:

#PS5 knuffel topic
#PS5 met kritische noot

Iedereen blij, zit je elkaar niet in de weg, prima oplossing.

• Alwayshappyz
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:03:
Jeetje, dat jullie je zo druk kunnen maken over screenshots van een remaster... Het is geen remake zoals DS of een nieuwe game zoals MM.
Dat je dan getriggerd wordt door een user die ok, misschien wat overdreven positief is, is toch wel bizar te noemen.
Ik zie niet in wat er bizar aan is om een vraag te stellen/opmerking te plaatsen over een screenshot. Vind het bizarder dat die mod vervolgens word afgebrand en dat anderen die de mening ondersteunen maar meteen worden weggezet in een bepaald kamp; met wat beledigingen erbij. Maar dat zal wel aan mij liggen.

• Trishul
Alwayshappyz schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:11:
[...]

Ik zie niet in wat er bizar aan is om een vraag te stellen/opmerking te plaatsen over een screenshot. Vind het bizarder dat die mod vervolgens word afgebrand en dat anderen die de mening ondersteunen maar meteen worden weggezet in een bepaald kamp; met wat beledigingen erbij. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Overzie de situatie. De mod was in principe niet direct verkeerd bezig. Maar het probleem is dat de usual trolls hierop inhaakten, alsof ze een topic alarm hebben zodat ze direct kunnen reageren. En die trolls zijn niet bepaald netjes/zuiver in hun reacties, of het moet aan mij liggen.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18:50
Kenny_026 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:49:
[...]

Nee je mist de context. Het is voornamelijk wat ik hierboven ook zeg.

Maar ga je niet aangevallen voelen als je kritiek uit wat niet onderbouwd is. Iets met hoge bomen, wie zn billen brand etc.
En aan de andere kant moeten mensen nuance leren.. ik ga geen namen noemen, maar het wordt een beetje vermoeiend dat steeds dezelfde personen wat zij goed vinden bijna heilig verklaren en je gelijk tot aan je enkels afzagen als je kritiek durft te uiten op dat product.
En dan gelijk erna wel vooraan staan te huilen dat andere mensen een verkeerde mening hebben.

Als je zo in een topic staat, ga dan even bij jezelf nadenken zeg ik dan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Segafreak83
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Overzie de situatie. De mod was in principe niet direct verkeerd bezig. Maar het probleem is dat de usual trolls hierop inhaakten, alsof ze een topic alarm hebben zodat ze direct kunnen reageren. En die trolls zijn niet bepaald netjes/zuiver in hun reacties, of het moet aan mij liggen.
Dus mensen die een andere mening hebben worden meteen weggezet als "usual trolls" ?

Lekker duidelijke taal ja, netjes en zuiver ook.

• Recon24
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:17
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:07:
Misschien maar 2 topics maken dan, een waar je heerlijk positief moet zijn en een ander waar geen moeite is met feedback:

#PS5 knuffel topic
#PS5 met kritische noot

Iedereen blij, zit je elkaar niet in de weg, prima oplossing.
Ik ben benieuwd waar jij de huidige XSX topic nu in plaatst eigenlijk?

Anders verander de huidige XSX topic meteen in de:

#XSX "Most powerfull console evvah!!! Xbox gonna give it to ya, 12tflops 4k 120fps!! Gratis games! Nooit meer games kopen jonguuh!......#OMGILOVEYOUPHILSPENCER

[Voor 20% gewijzigd door Recon24 op 01-10-2020 14:31]

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23:15
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:15:
[...]

Als men weet dat het trolls zijn, zijn zij net zo fout bezig door bewust op trolls in te gaan.

• Trishul
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:19:
[...]

Dus mensen die een andere mening hebben worden meteen weggezet als "usual trolls" ?

Lekker duidelijke taal ja, netjes en zuiver ook.
Voel je je soms aangesproken? Ik heb het in ieder geval niet over jou. Andere mening, zoals al 100x eerder gezegd, is prima, zolang je dat ook een beetje kan toelichten. Anders komt het gewoon over als een troll reactie. En ja, bepaalde users hebben daar een handje van ja.

Kritisch zijn is prima, zolang je ook iets kan onderbouwen als daar om gevraagd wordt. Zo gaf ik bv in het topic aan dat Sony niet aan downgrades doet, en iemand anders kaartte de milde UC4 downgrade aan. Prima, leren we ook nog eens van elkaar.

• Segafreak83
Trishul schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Voel je je soms aangesproken? Ik heb het in ieder geval niet over jou. Andere mening, zoals al 100x eerder gezegd, is prima, zolang je dat ook een beetje kan toelichten. Anders komt het gewoon over als een troll reactie. En ja, bepaalde users hebben daar een handje van ja.

Kritisch zijn is prima, zolang je ook iets kan onderbouwen als daar om gevraagd wordt. Zo gaf ik bv in het topic aan dat Sony niet aan downgrades doet, en iemand anders kaartte de milde UC4 downgrade aan. Prima, leren we ook nog eens van elkaar.
Nee, ik voel mij niet aangesproken. Het is alleen zwaar spijtig dat je maar één kant mag belichten in een topic, en bij de rest maken ze je meteen af.

Is weinig tot geen ruimte voor iets anders.

• Trishul
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:28:
[...]

Nee, ik voel mij niet aangesproken. Het is alleen zwaar spijtig dat je maar één kant mag belichten in een topic, en bij de rest maken ze je meteen af.

Is weinig tot geen ruimte voor iets anders.
Tsja, zo werkt het nu eenmaal op GoT. De volgende onderwerpen liggen gevoelig:
-MS-Google
-MS-Sony-Nintendo
-MS-Sony
-Sony-Nintendo
-Apple-Google
-Apple-MS
-Intel-AMD
-AMD-Nvidia
-enz.

• corset
Recon24 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Volgens mij gaat het hier over het PS5 topic.. niet over het Xbox topic

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Recon24 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Dat lijkt me het schoolvoorbeeld van een knuffeltopic. Daar mag je niks negatiefs zeggen en alle sneren en het overdreven ophemelen en rondsmijten met tenenkrommende krachttermen, dat vindt iedereen prima.
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Het is een totaal ander topic, en wat boeit jou dat? Je voelt je weer eens op je pik getrapt.

In het PS5 topic gebeuren ook dit soort dingen.

Buiten dat is het gewoon een feit dat MS je niet dubbel laat betalen, is geen speld tussen te krijgen.
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat je gewoon niet leest of simpelweg het vermogen mist om begrijpend te lezen en dat is waarschijnlijk ook waarom je niet snapt wat ik bedoel. Dat "totaal andere topic" boeit me echt geen ene flikker. Ik zal het niet eens doorhebben als die ineens weg is, want ik kom er nooit meer. Wat mij wel boeit en vooral intrigeert is dat er een mod, die duidelijk kamp groen aanhangt (nogmaals: vooral doen, ieder z'n voorkeur) de meest pietluttige dingen in het PS5 topic modereert terwijl hij alle soortgelijke posts en overduidelijke sneren (altijd door dezelfde lui) in het groene topic gewoon laat staan. Dat is dus meten met twee maten.

Ik zeik ook wel eens en als je je daaraan irriteert omdat ik in herhaling val, zeg het me vooral, prima. Ik heb bijvoorbeeld stevige kritiek gehad op AC Valhalla, maar als ik 2x per maand in dat topic kijk, dan is het veel. Jij, in tegenstelling, komt iedere dag in een topic van een console waar je duidelijk een teringhekel aan- en ernstige bedenkingen bij hebt, hebt om tot in den treuren je gal te spuwen, concern te trollen en mensen van je eigen negativiteit te proberen te overtuigen. Toch niet gek dat mensen dat op een gegeven moment zat zijn. Niemand zal Tweakers bezoeken omdat ze op zoek zijn naar constant dezelfde negatieve posts over een product dat nog niet uit is. Ik niet althans. Je vindt het niet leuk, dat mag. Zoek iets wat je wel leuk vindt. Zo simpel is het. O+

• Segafreak83
Hoe kom je erbij dat ik een hekel aan de PS5 heb? Staat in pre-order en ik kan niet wachten tot ik mijn PS4 games erop kan spelen.

Dat je vervolgens weer op de persoon gaat spelen laat ik maar even gaan.

• uchiha tijntje
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:35:
Dat "totaal andere topic" boeit me echt geen ene flikker. Ik zal het niet eens doorhebben als die ineens weg is, want ik kom er nooit meer.
Doe nou niet zo. Want we weten allemaal dat het niet zo is. Want hoe komen dan toch die duimpjes van jou in dat topic terecht? Is je account wellicht gehackt? Ik zou dan maar snel je wachtwoord wijzigen als ik jou was? Just to be safe!

Gamertag: VAS taijyn

• corset
beetje jammer dat bepaalde mensen net zoals in het PS5, PS4 en game topic gelijk weer op de man gaan spelen in plaats van te bespreken wat het probleem is...

In een topic (maakt niet uit of het Apple, Android, Xbox, Playstation, BMW, whatever is) moet je zowel positieve als kritische geluiden hebben. Kan je daar niet tegen? Begin gerust een subreddit met de naam "<insert brand here> Hugbox"

Als iemand wat kritisch is over je favoriete product? Accepteer gewoon dat mensen andere meningen hebben en ga er mee om. Vind je de mening niet leuk? Jammer, maar daar is weinig aan te doen.
Gaan huilen tegen moderators dat mensen een andere mening dan jou hebben? Is dat serieus nodig?

• bram1984
uchiha tijntje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Doe nou niet zo. Want we weten allemaal dat het niet zo is. Want hoe komen dan toch die duimpjes van jou in dat topic terecht? Is je account wellicht gehackt? Ik zou dan maar snel je wachtwoord wijzigen als ik jou was? Just to be safe!
Goh, wanneer was de laatste? Tijdje terug alweer omdat ik er waarschijnlijk door iemand anders op werd gewezen. Vrijwillig erop klikken gebeurt nog zelden. Echt zonde van mijn energie. Net toevallig alleen om even wat random sneertjes te quoten om aan te tonen dat er met twee maten gemeten wordt, maar verder. Het was eerst nog wel vermakelijk om al dat overdreven opgehemel te lezen, maar het begint allemaal wat herhalend te worden, vandaar.
Segafreak83 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:38:
Hoe kom je erbij dat ik een hekel aan de PS5 heb? Staat in pre-order en ik kan niet wachten tot ik mijn PS4 games erop kan spelen.

Dat je vervolgens weer op de persoon gaat spelen laat ik maar even gaan.
Kan je nagaan hoe je dus overkomt. Maar je weet nog helemaal niet hoe BC werkt toch? Maar wel zin hebben om je PS4 games erop te spelen dus? Nu weet ik het even niet meer hoor.

• Kenny_026
Ja we kunnen hier nu wel door blijven zagen maar mij punt blijft gewoon in de basis één van de hoofdregels uit de topicwarning....

Discussieer op argumenten

• poor Leno
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22:39
corset schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:55:
beetje jammer dat bepaalde mensen net zoals in het PS5, PS4 en game topic gelijk weer op de man gaan spelen in plaats van te bespreken wat het probleem is...

In een topic (maakt niet uit of het Apple, Android, Xbox, Playstation, BMW, whatever is) moet je zowel positieve als kritische geluiden hebben. Kan je daar niet tegen? Begin gerust een subreddit met de naam "<insert brand here> Hugbox"

Als iemand wat kritisch is over je favoriete product? Accepteer gewoon dat mensen andere meningen hebben en ga er mee om. Vind je de mening niet leuk? Jammer, maar daar is weinig aan te doen.
Gaan huilen tegen moderators dat mensen een andere mening dan jou hebben? Is dat serieus nodig?
Nogmaals; het gaat niet om de kritiek.

Het gaat erom wie het zegt, en vooral waarom het gezegd wordt.

Het is niet allemaal onschuldig oprechte kritiek, dat zo schijnheilig achteraf geroepen wordt.
Want we weten allemaal dondersgoed waarom en wie het om draait :/

En als je al lang genoeg meeloopt in de topics, en de boel gevolgd hebt, weet jij dat ook.

• corset
poor Leno schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Nogmaals; het gaat niet om de kritiek.

Het gaat erom wie het zegt, en vooral waarom het gezegd wordt.

Het is niet allemaal onschuldig oprechte kritiek, dat zo schijnheilig achteraf geroepen wordt.
Want we weten allemaal dondersgoed waarom en wie het om draait :/

En als je al lang genoeg meeloopt in de topics, en de boel gevolgd hebt, weet jij dat ook.
Wat een kul argument, dat kan je net zo goed omdraaien.. maar dat zie ik je ook niet doen. Zie hier deze gehele discussie. Constante "Ja maar xbox topic!!!!" niveau reacties.

Maar goed, veel succes hiermee.. ik stap eruit. 2 kanten weigeren elkaars standpunten te zien, verklaren zichzelf zowat heilig. Dan gaat er niks veranderen.
Wil je iets veranderen? Allebei de kanten, doe eens aan een potje zelf reflectie.

[Voor 15% gewijzigd door corset op 01-10-2020 15:06]

• bram1984
corset schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:04:
[...]

Wat een kul argument, dat kan je net zo goed omdraaien.. maar dat zie ik je ook niet doen. Zie hier deze gehele discussie. Constante "Ja maar xbox topic!!!!" niveau reacties.
Maar dit is toch net toegelicht? Kan je me anders uitleggen waarom bepaalde reacties in het PS5 topic wel gemodereerd worden en vergelijkbare of ergere reacties in het andere topic niet? Terwijl dezelfde mods er actief zijn. Beetje gek, toch?

Jij loopt volgens mij ook lang genoeg mee om te weten welke reacties oprecht zijn en welke gewoon puur bedoeld zijn om te zuigen en te trollen. Je hebt oprechte opbouwende kritiek en schijnheilige posts.

• Alwayshappyz
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

Maar dit is toch net toegelicht? Kan je me anders uitleggen waarom bepaalde reacties in het PS5 topic wel gemodereerd worden en vergelijkbare of ergere reacties in het andere topic niet? Terwijl dezelfde mods er actief zijn. Beetje gek, toch?

Jij loopt volgens mij ook lang genoeg mee om te weten welke reacties oprecht zijn en welke gewoon puur bedoeld zijn om te zuigen en te trollen. Je hebt oprechte opbouwende kritiek en schijnheilige posts.
Zelfs als het oprecht troll reacties zijn (bashen om het bashen, etc) is het toch beter om gewoon niet te reageren? Desnoods een TR (ook in het Xbox topic als het daar zo vaak fout gaat). Er op ingaan met persoonlijke aanvallen; mensen in een hoekje duwen omdat de mening je niet aanstaat, lijkt me niet een volwassen manier van discussiëren. En dat geldt voor alle topics.

Wie ben jij om te beoordelen of een reactie trollerig is, of oprecht? Om te beoordelen of een post genoeg onderbouwing heeft? Wel erg makkelijk om te roepen dat commentaar waar je het niet mee eens bent meteen trollerig bedoeld is. Of om die persoon weg te zetten in een bepaald kamp.

Het is allemaal niet zo moeilijk; accepteren dat iedereen een andere mening heeft en dat zou gewoon geuit moeten mogen worden op een forum. Niet alleen de posts die jij onderbouwd genoeg vind.

De mods zijn er om te beoordelen of een reactie mag of niet, dat hoeven wij als users toch niet te doen? Lees er dan gewoon overheen of zet een TR of zo.

• bram1984
@AlwayasAnForeve Oh een TR doe ik ook zeker wel eens. Ging er in dit specifieke geval alleen om dat de post van @Anoniem: 298195 wel wordt aangepast en andere vergelijkbare posts niet. Pas dan alles aan of niets. Zo simpel is het.

• Niet online
corset schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 14:55:

Ik ben het in principe helemaal met je eens maar helaas zijn de mods de trend ingegaan van "kritiek posten=sfeer" verpesten of rumoer maken.

Dus elke fanboy heeft nu z'n eigen zandbakje waar die in mag spelen. Dat is de situatie die ze gecreëerd hebben.

Anoniem: 192266

Kom nou mensen. Het gaat over spelcomputers en ik neem aan dat de users hier grotendeels 25+ zijn. Als iemand iets post wat je niet aanstaat, echt... laat het gaan.

Ik denk dat er een grote (stille) middengroep is die regelmatig hoofdschuddend het PS5 en XSX topic doorleest omdat het weer eens uit de klauwen loopt. Een groep die gewoon gamen als hobby heeft en die zich niet zo intens associeert met een brand. Hoe vaak ik de topics wel niet heb gevolgd en weer heb uitgevinkt omdat ik er weer klaar mee was.

Ik heb wel zin in de nieuw gameconsoles en vind het nu leuk om wat info te lezen en wat te discussiëren. Dat zou hier op Tweakers moeten kunnen.

Stop gewoon met provoceren en er überhaupt een wedstrijd in te zien waar je zelf een enorm belang bij hebt. Want uiteindelijk is het gewoon een grote commerciële business.

Het lijken hier wel voetbalsupporters.

• Fstolo
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-06 17:36
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Ik ben het in principe helemaal met je eens maar helaas zijn de mods de trend ingegaan van "kritiek posten=sfeer" verpesten of rumoer maken.

Dus elke fanboy heeft nu z'n eigen zandbakje waar die in mag spelen. Dat is de situatie die ze gecreëerd hebben.
Deels met je eens. Maar je ziet vandaag wel dat het in de console topics gewoon lastig discussiëren is. En dat ligt aan twee kanten. Kritiek wordt vaak gegeven door dezelfde users, wat een beetje voor een 'rode lap en stier' effect zorgt. Enigszins veroorzaakt door die users zelf, anderzijds ligt dit ook aan users die hier te fel op reageren. Dat zorgt weer voor op de man reacties en off topic geneuzel.

Op goed onderbouwde kritiek wordt overigens meestal wel keurig gereageerd. Dus het kan wel. Er is alleen weinig nodig om het vuurtje aan te wakkeren. Het is jammer dat het zo gaat.

Another settlement needs your help

• Niet online
@Geronimous mod je dan deze ook even?

MRE-Inc in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"

Onder het mom gelijke monniken gelijke kappen.

Jullie willen natuurlijk niet de indruk dat constatering en verwijzingen in het 1 topic wel mag en in het andere niet en ik weet vrij zekere dat jullie beide reacties gezien hebben.

Prettig dag verder :)

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-06 13:42

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:28:
@Geronimous mod je dan deze ook even?

MRE-Inc in "[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic"

Onder het mom gelijke monniken gelijke kappen.

Jullie willen natuurlijk niet de indruk dat constatering en verwijzingen in het 1 topic wie mag en in het andere niet en ik weet vrij zekere dat jullie beide reacties gezien hebben.

Prettig dag verder :)
Ah, daar hebben we dat wijzende vingertje weer...
Ik beloof je dat we nu echt passende maatregelen gaan treffen....

• Niet online
Geronimous schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:30:
[...]

Ah, daar hebben we dat wijzende vingertje weer...
Ik beloof je dat we nu echt passende maatregelen gaan treffen....
Tja zo constateer ik gewoon dat zoiets mag en wordt toegelaten.

Maar daar blijkbaar wel en in ps5 topic niet ?

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Ja, klopt. Is je goed opgevallen. Wij als mod zijn allemaal groengekleurd, dus das gewoon pech hebben denk ik.

• Devilish
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 23-06 18:59
Lekker volwassen wat hier allemaal gebeurt... :+

[Voor 94% gewijzigd door Devilish op 01-10-2020 19:40]

• Niet online
Geronimous schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Ja, klopt. Is je goed opgevallen. Wij als mod zijn allemaal groengekleurd, dus das gewoon pech hebben denk ik.
Of je kan gewoon duidelijkheid scheppen en niet willekeurig te werk gaan. Het is gewoon nogal verwarrend zo.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 01-10-2020 19:47]

• Trishul
Geronimous schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Nou, nu je het zegt... Je avatar is idd een groene figuur _O-

(Srry kon het niet laten)

• Kenny_026
Waarom is mijn post over de controllers nu weer weg?

Het zal me een rotzorg wezen maar het is even niet meer te volgen...

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:46:
[...]

Of je kan gewoon duidelijkheid scheppen en niet willekeurig te werk gaan. Het is gewoon nogal verwarrend zo.
Ja, of sommige mensen moeten eens stoppen met het vingertje wijzen, letterlijk elke letter op een weegschaal gaan leggen en leren om bepaalde zaken te negeren. TR aanmaken en verder met je leven.

Wel grappig ook dat bijvoorbeld ik een half jaar geleden nog volop bekritiseerd werd om mijn 'blauwe kleurtje'. Vandaag ben ik weer groen dus. En zo gaat het continue; als we mensen aanspreken op het getroll, gesneer, onderhuids geprik en cringy fanboy posts, wordt er standaard met het vingertje gewezen.

Steek je hand eens in eigen boezem. Als iedereen bovenstaande zou doen, en dus slechte posts zou rapporteren en negeren, dan is het probleem voor 90% opgelost.

Een concept dat er bijzonder lastig ingaat merk ik.

• Niet online
Geronimous schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:59:
[...]

Ja, of sommige mensen moeten eens stoppen met het vingertje wijzen, letterlijk elke letter op een weegschaal gaan leggen en leren om bepaalde zaken te negeren. TR aanmaken en verder met je leven.

Wel grappig ook dat bijvoorbeld ik een half jaar geleden nog volop bekritiseerd werd om mijn 'blauwe kleurtje'. Vandaag ben ik weer groen dus. En zo gaat het continue; als we mensen aanspreken op het getroll, gesneer, onderhuids geprik en cringy fanboy posts, wordt er standaard met het vingertje gewezen.

Steek je hand eens in eigen boezem. Als iedereen bovenstaande zou doen, en dus slechte posts zou rapporteren en negeren, dan is het probleem voor 90% opgelost.

Een concept dat er bijzonder lastig ingaat merk ik.

De 1 wordt binnen no time weg gemod de ander staat er al een poosje....

Welke conclusie wil je nou dat ik trek dan over wat wel en niet mag ?

Of het mag beiden wel of beiden niet lijkt mij.

[Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 298195 op 01-10-2020 20:12]

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Uiteraard gelden in beide topics dezelfde regels. Maar wij als mods kunnen niet alle topics en elke post lezen m.a.w. we zien niet alles zeker niet bij topics over de PS5 en XSX die lopen erg hard... Een TR helpt ons wel degelijk. Dit betekend niet dat elke TR terecht is en wat mee gedaan wordt.

Edit: die post is inmiddels gemod.

[Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 01-10-2020 20:26]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Niet online
Chaoss schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:25:
[...]

Uiteraard gelden in beide topics dezelfde regels. Maar wij als mods kunnen niet alle topics en elke post lezen m.a.w. we zien niet alles zeker niet bij topics over de PS5 en XSX die lopen er hard... Een TR helpt ons wel degelijk. Dit betekend niet dat elke TR terecht is en wat mee gedaan wordt.
In dit geval is er niks mee gedaan dus constateer ik dat zoiets mag en binnen de grenzen is. Maar nu wordt er in een vergelijkbare comment wel in gegrepen. Dat schept onduidelijkheid.

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Dat snap ik opzich.. Maar er gelden wel degelijk dezelfse regels. Wanneer je zoiets leest doe dan een TR, dan wordt het beoordeeld.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Anoniem: 298195 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

In dit geval is er niks mee gedaan dus constateer ik dat zoiets mag en binnen de grenzen is. Maar nu wordt er in een vergelijkbare comment wel in gegrepen. Dat schept onduidelijkheid.
Je negeert dus mijn hele betoog over zaken op een weegschaal leggen en hand in eigen boezem steken, en je post dat soort dingen willens en wetens met opzet, omdat het in het andere kant ook gebeurd, om een punt te maken?
Dat zo op elkaar reageren, en fanboys posts maken om elkaar uit te lokken, dat moet stoppen.

again, maak een TR, NEGEER HET, ga verder met je leven, maar ga in hemelsnaam dan niet ook zelf zo kinderachtig en cringy posten omdat 'de andere kant' het ook doet.

[Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 01-10-2020 21:05]

• Niet online
Geronimous schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Je negeert dus mijn hele betoog over zaken op een weegschaal leggen en hand in eigen boezem steken, en je post dat soort dingen willens en wetens met opzet, omdat het in het andere kant ook gebeurd, om een punt te maken?
Dat zo op elkaar reageren, en fanboys posts maken om elkaar uit te lokken, dat moet stoppen.

again, maak een TR, NEGEER HET, ga verder met je leven, maar ga in hemelsnaam dan niet ook zelf zo kinderachtig en cringy posten omdat 'de andere kant' het ook doet.
Je mist het punt jammer genoeg, van mijn part doen jullie niks aan die soortgelijke comment in het xbox topic maar dan moet je niet het 1 niet modereren en het ander wel, daar gaat het om.

Ik zie genoeg verwijzingen naar de concurrent waar jullie blijkbaar geen moeite mee hebben zowel in ps5 als xsx topic en dit ook laten staan en dat is helemaal prima maar ga dan niet zo met de botte bijl modereren op iets wat jullie klaarblijkelijk vaak genoeg door de vingers zien of lijken te accepteren.

• MRE-Inc
  • Laatst online: 24-06 15:14

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Zou één van de mods het onderstaande aub kunnen toelichten ?

Mijn onderstaande tekst in het XSS / XSS Het aanloop naar release topic:
Klein detail is dat de Series X dus in Japan eerder in handen is van Famitsu dan een PS5
wordt afgedaan met "*knip* geen relevantie voor dit topic"

Vervolgens blijft dit gewoon staan, wel gemod door de clown smiley weg te halen:

Nota bene door dezelfde moderator net 3 minuten na elkaar. Wat heeft een eventuele overname van Bungie door Microsoft dan voor relevantie voor het "PS5 Het aanloop naar release topic" zonder enige vorm van context ?

Als deze 2 berichten nou 5 weken na elkaar gepost waren hier, dan zou ik er nog in kunnen komen dat het over het hoofd gezien wordt en er eventueel niet 1 lijn wordt getrokken, maar 3 minuten later ?

Bedankt.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Wat zijn nu precies de bedoeling met tweets? Embedden we deze nou of plaatsen we (grote) screenshots?

In het PlayStation 5 topic is mij dat nu wat onduidelijk omdat er juist (veel grote) screenshots gepost worden i.p.v te Embedden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
MRE-Inc schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:58:
Zou één van de mods het onderstaande aub kunnen toelichten ?

Mijn onderstaande tekst in het XSS / XSS Het aanloop naar release topic:

[...]

wordt afgedaan met "*knip* geen relevantie voor dit topic"

[Afbeelding]

Vervolgens blijft dit gewoon staan, wel gemod door de clown smiley weg te halen:

[Afbeelding]

Nota bene door dezelfde moderator net 3 minuten na elkaar. Wat heeft een eventuele overname van Bungie door Microsoft dan voor relevantie voor het "PS5 Het aanloop naar release topic" zonder enige vorm van context ?

Als deze 2 berichten nou 5 weken na elkaar gepost waren hier, dan zou ik er nog in kunnen komen dat het over het hoofd gezien wordt en er eventueel niet 1 lijn wordt getrokken, maar 3 minuten later ?

Bedankt.
Ik vond nieuws van een Multiplat-developer die niet wordt overgenomen nog enige relevantie hebben. Uiteraard zonder dat trollerige sneertje, waarvoor is ingegrepen.

Wat jij met jouw post voor punt wilde maken weet ik niet, maar het kwam nogal 'versus' over. Ik had er in de kniptekst wellicht beter 'geen versus' van kunnen maken.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Donstil schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 23:39:
Wat zijn nu precies de bedoeling met tweets? Embedden we deze nou of plaatsen we (grote) screenshots?

In het PlayStation 5 topic is mij dat nu wat onduidelijk omdat er juist (veel grote) screenshots gepost worden i.p.v te Embedden.
We proberen het te stimuleren, maar er is geen absoluut verbod op natuurlijk...

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Geronimous schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 00:06:
[...]

We proberen het te stimuleren, maar er is geen absoluut verbod op natuurlijk...
Oké duidelijk, thanks :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MRE-Inc

MRE-Inc

Geronimous schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 00:06:
[...]

Ik vond nieuws van een Multiplat-developer die niet wordt overgenomen nog enige relevantie hebben. Uiteraard zonder dat trollerige sneertje, waarvoor is ingegrepen.
Ok, fair....
Wat jij met jouw post voor punt wilde maken weet ik niet, maar het kwam nogal 'versus' over. Ik had er in de kniptekst wellicht beter 'geen versus' van kunnen maken.
Wat ik met mijn post duidelijk wilde maken: namelijk dat Microsoft een review unit stuurt naar Famitsu een toonaangevend Japans game magazine. Dat ze dit doen, geeft aan hoeveel vertrouwen ze in hun produkt hebben als je een website/magazine welke op voorhand al pro-Sony/Nintento is, een review unit geeft. Als er ergens met een zeer kritisch oog gekeken wordt naar Microsoft/Xbox, dan is het daar wel.

Over de woordkeuze: Ik had ipv "Klein detail" ook, "Smakelijk detail" of "Fantastisch detail" kunnen maken zodat het juist wèl "versus"overkwam. Heb ik bewust niet gedaan, maar aan het benoemen van de PS5 ontkom je eigenlijk niet aan. Feit is dat we een paar weken voor de release zitten en je nu toch wel een klein beetje mag verwachten dat beide bedrijven her en der wat review units ter beschikking stellen. Dat Sony dat nog niet gedaan heeft, verbaasd me enigszins, al was het alleen maar in hun eigen thuis land.

Als ik deze opmerking had gemaakt in maart 2020, dan was het een ander verhaal geweest. Dan was er nog tijd genoeg geweest voor beide partijen om review units te versturen en had je het als stemmingmakerij kunnen betitelen. Nu zitten we zo goed als een kleine 5 weken voor de release, dus het mag nu wel eens tijd worden.

Dan over het compleet weghalen van mijn post. Gezien het feit dat jij niet ziet dat er een punt gemaakt wordt, wil niet zeggen dat die er niet is. Dat heb ik hier boven al aangegeven, want die is er wel degelijk, namelijk het vertrouwen welke Microsoft uitstraalt. Dan vind ik het dus vreemd dat je mijn post in zijn geheel weghaalt en de andere post die ik bespreek, alleen maar edit. Als het laatste stukje van mijn tekst jou dan de indruk geeft dat het een zgn "versus" opmerking is, waarom haal je dan niet alleen het laatste stukje weg ? Gelijke monniken, gelijke kappen toch ?

Bij deze dus het verzoek om mijn post in originele staat terug te zetten, minus het stukje over de PS5 aangezien dat dan wellicht als "versus" beschouwd kan worden. Geven en nemen en een mooie oplossing voor beide partijen lijkt me.

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02:04
Wat een kritiek hier op de moderatie. Waarom lukt het men niet om kritisch naar zichzelf te kijken? De regels zijn dat er geen Xbox versus Playstation discussies plaats vinden, waarom die regels blijven overtreden? Omdat de andere “partij” dat ook doet? Dat is geen excuus om de regels te mogen overtreden. Gewoon rapporteren en klaar.

Er zijn een boel normale tweakers die gewoon een leuke discussie willen hebben en informatie willen inwinnen voor hun volgende console. Ik had “Klein detail is dat de Series X dus in Japan eerder in handen is van Famitsu dan een PS5” gerapporteerd omdat ik het totaal niet relevant vond en dat is toch letterlijk Xbox versus Playstation?

• Kenny_026
L23 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:34:
Wat een kritiek hier op de moderatie. Waarom lukt het men niet om kritisch naar zichzelf te kijken? De regels zijn dat er geen Xbox versus Playstation discussies plaats vinden, waarom die regels blijven overtreden? Omdat de andere “partij” dat ook doet? Dat is geen excuus om de regels te mogen overtreden. Gewoon rapporteren en klaar.

Er zijn een boel normale tweakers die gewoon een leuke discussie willen hebben en informatie willen inwinnen voor hun volgende console. Ik had “Klein detail is dat de Series X dus in Japan eerder in handen is van Famitsu dan een PS5” gerapporteerd omdat ik het totaal niet relevant vond en dat is toch letterlijk Xbox versus Playstation?
De mods doen een prima (ondankbare) taak. Echter is het heel moeilijk om daar één lijn in te trekken.

Moet je iemands post verwijderen die serieus komt vragen of hij voor de PS5 of XSX moet gaan? Dit gaat nagenoeg altijd naar een vs discussie zonder dat daar heel veel aan gedaan kan worden door de initiële poster.

Een ander probleem is dat je nu eenmaal met defensieve karakters te maken hebt die snel iets zien als aanval op hun favoriete console. Begint bijna altijd beleefd maar eindigd altijd in ellende.

Dan zijn er nog mensen die gevoel presenteren als feiten wat anderen weer aanroept tot verdedigen wat uiteindelijk weer uitloopt tot een online ruzie.

Ik gok dat er zo’n 100 TR’s binnen komen per dag die individueel beoordeeld moeten worden en waar ook nog eens actie op ondernomen wordt. Ik zou er in mn vrije tijd geen zin in hebben, dus ik ben blij dat anderen het voor me doen.

Dus om samen te vatten.... Doen ze niets dan ontstaat er een online oorlog met mensen die kwaad worden omdat ze zich gekwetst/boos/geirriteerd voelen en mods niet ingrijpen. Grijpen de mods in en verwijderen ze posts dan krijgen ze met een soortgelijke groep met soorgelijke gevoelens te maken omdat ze vinden dat hun uitstekend geformuleerde post verwijderd is. En als ze proberen met posts in het topic zelf de boel te sussen dan horen ze ineens bij kamp groen of blauw.

Ga dr maar aan 😊

Ik denk dat de mods het onder aan de streep prima doen 👍🏼

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Kenny_026 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:59:
[...]

Moet je iemands post verwijderen die serieus komt vragen of hij voor de PS5 of XSX moet gaan? Dit gaat nagenoeg altijd naar een vs discussie zonder dat daar heel veel aan gedaan kan worden door de initiële poster.
Dat mag dan in een apart topic en niet in de "aanloop naar release" topics.

It takes two fools to argue.

• L23
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 02:04
Ik zie niet wat er zo moeilijk is. Het valt me inderdaad op dat we nogal met defensieve karakters te maken hebben. Maar bevalt iets niet dan rapporteer je het. En iedereen moet zich gewoon aan de regels van het topic houden. In de “aanloop naar release” topics doe je net alsof de concurrent niet bestaat.
Keer op keer de regels overtreden, geen zelf reflectie maar wel kritiek op de moderatie, vingertjes wijzen en moderatie lastig vallen met het terug plaatsen van berichten die regels overtreden lijkt me niet de bedoeling.

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-06 12:11

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Uhm, waarom is het ps5 topic weer op slot? Liep volgens mij wel prima vandaag.

En plaats dan iig even een post die toelicht waarom het topic op slot is.

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:19

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Bas170 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:37:
Uhm, waarom is het ps5 topic weer op slot? Liep volgens mij wel prima vandaag.

En plaats dan iig even een post die toelicht waarom het topic op slot is.
Ik vermoed dat 1 van mijn collega mods op een verkeerde knop heeft gedrukt, zie zo geen reden namelijk waarom dat ie dicht zou moeten (en anders word ik vast gecorrigeerd).

Bij deze weer open :)

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Bas170
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-06 12:11

Bas170

Sir Miss-a-Lot

BM schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:43:
[...]

Ik vermoed dat 1 van mijn collega mods op een verkeerde knop heeft gedrukt, zie zo geen reden namelijk waarom dat ie dicht zou moeten (en anders word ik vast gecorrigeerd).

Bij deze weer open :)
Die mag een rondje geven :P

PSN: Bas170 | Hier had wat nuttigs kunnen staan

• D-Ed
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:54
Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat de je wel een ‘fanboy’ moet worden van de mods..

Je moet partij kiezen en in één van je gekozen ‘kampen’ blijven zitten en je verder niet bemoeien met de ander zo lijkt het..

Ik reageer op een bericht van iemand en zet juist de PS5 én Series X op één lijn vwb de keuzes die Sony en MS hebben gemaakt maar zelfs die complimenteuze post wordt gewoon compleet weggemod...

Blijkbaar moet je voortaan je complete post historie opslaan om nog een beetje inzicht te krijgen in de mod acties.. As jullie het allemaal zo zwaar vinden dan raad ik aan eens een communicatiecursus te volgen en een gesprek aan te gaan met iemand ipv op deze manier je macht te doen gelden..

Edit: En eigenlijk zo klaar mee dat ik mijn Hero abonnement maar gelijk aan de wilgen heb gehangen ;w

[Voor 6% gewijzigd door D-Ed op 08-10-2020 13:19]

• D-Ed
bram1984 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:08:
[...]

En niet snappen dat mensen compleet klaar zijn met jou... Dat @BM jouw zuigende bericht over de pre-orders nog laat staan en je reactie erop met liefde wat aanpast en je daar op een zeer zachtzinnige manier op wijst is toch te gek voor woorden..?

Hier, ik help je even:
bram1984 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:08:
Niet zo happen jongens (sorry voor de vergeten smiley), ik heb het artikel inderdaad gelezen aangezien 72% mij ietwat onwaarschijnlijk leek (en voor zover ik weet zijn er door zowel Sony als MS nog helemaal geen aantallen naar buiten gebracht). Maar mooi dat jullie er allemaal bovenop zitten.

[mbr]Dan volgende keer graag zelf al wat nuance aanbrengen ipv een link te droppen waarvan je wéét dat die reacties gaat uitlokken[/]
Je brengt geen nuance, jij bént die zuiger waar je zelf zo'n hekel aan hebt en de meeste van jou posts blijven staan óf worden lichtelijk aangepast zodat ze kunnen blijven staan, mijn reactie op iemand (onderbouwd met een mooi compliment naar Sony) wordt gewoon 100% gedelete, makkelijk om mensen zo een mening over mij te laten krijgen zo lijkt het terwijl dit zo'n delicaat onderwerp is volgens de mods.. Maar mijn naam krijgt op deze manier een lading waar jij zo op af kunt geven... :r

Ik kwam gisteren echt oprecht (wederom) geïnteresseerd in het PS5 topic omdat ik het juist tof vind om te zien hoe de verschillende visies van Sony en MS tot de ontwerpen leiden. Maar wat een bak ellende weet jij uit je vingers te krijgen joh..

• D-Ed
@Geronimous Waarom komt er geen reactie op mijn bericht? Waarom worden complete posts weggehaald terwijl daarin juist te zien is dat ik complimenten uitdeel en juist balans aanbreng..?

Van users die bewezen liegen, bedriegen en op de man spelen worden berichten lichtelijk aangepast terwijl mijn naam (en die van anderen users) door deze mod acties ter grabbel wordt gegooid.. Ik geef duidelijk aan interesse te hebben in Xbox en PlayStation nieuws terwijl diezelfde user meerdere keren aangeeft nooit in het Xbox topic wenst te komen (bewezen onjuist, keer op keer) en het vreemd vind (en dat ook uit) dat ik in het PlayStation topic kom.. :r

Zoals aangegeven heb ik door dit soort acties mijn Hero abonnement stopgezet. Jullie begrijpen hopelijk dat ik de komende tijd zijn acties in de gaten blijf houden en jullie willekeurige acties blijf benoemen?

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:02

Winkiller

De Mopperpot

@D-Ed
Met het stopzetten van je abonnement heb je Tweakers.net niet de vrijwilligers die moderator zijn.

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• D-Ed
Winkiller schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:02:
@D-Ed
Met het stopzetten van je abonnement heb je Tweakers.net niet de vrijwilligers die moderator zijn.
Ach dat zal zo’n vaart niet lopen.. De grootste herrieschoppers hier zie ik ook niet met een ‘Hero account’. Al jaren betaal ik voor Tweakers en af en toe heb ik nog wat principes waar ik naar handel..

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
@D-Ed Je tagged me nu pas en heb dit topic even niet gevolgd. Ik zal me weer eens even inlezen, maar moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat ook jij weer moderaties op een weegschaal gaat leggen.

Ook jammer dat je het zo zwaar opneemt en vrijwilligers als ik maar aanraad een communicatiecursus te gaan volgen. Die bal kan ik keihard weerkaatsen richting de vele users die de sfeer in de consoletopics de afgelopen maanden echt verzieken met dat onderlinge getroll. Het is niet leuk meer. Ik kom blijkbaar alleen nog maar op Tweakers om te modereren, bij ieder bezoek staan er wel weer topicreports klaar.

En om alvast in het algemeen te reageren: ik ga echt niet voordat ik posts aanpas eerst met jullie in gesprek. Dat station is al lang gepasseerd en gezien het aantal TR's en shitposts in de consoletopics daar heb ik eerlijk gezegd helemaal geen tijd voor (en zin in). Discussies ontsporen zo vaak zo snel dat ik eerder gebrand ben op het voorkomen van weer een kinderlijke vete dan achteraf veel werk te hebben in het doorlezen en opruimen/knippen van de vele posts die volgde. Dus ja, ik knip in de consoletopic met de botte bijl en dat zal niet snel veranderen, gezien het feit dat een groepje users die onderling erg fel op elkaar blijven reageren.

Dat groepje users is zo allergisch voor elkaar geworden dat alles onder een vergrootglas ligt, en bij het minste geringste dat wordt gepost volgt een stortvloed aan TR's of er wordt op gereageerd in de topics. Dat maakt vergelijkingsdiscussies onmogelijk omdat overal een sneer in wordt gezien. Soms is dat overduidelijk, maar veel vaker ontzettend lastig voor mods want dan zit het hem in de ondertoon. Daar komen niet minder TR's van, met dreigementen als "zijn bedoeling is duidelijk! Als de mods niet direct knippen dan ga ik er op reageren hoor!" of "als dit mag blijven staan, dan ga ik ook reageren hoor!".

En als de mods dan wel knijpen is het vaak direct weer met het vingertje wijzen want "hunnie, hunnie hunnie!!!1!1!1". Elke beweging van de persoon waar men allergisch voor is wordt bijgehouden, op de weegschaal geflikkerd zodat het als argument kan worden gesmeten in het gezicht van de mods zodra zij zelf ergens op worden aangesproken.

Bovendien is modden niet zo zwart-wit. Ik probeer het altijd in context te plaatsen, maar soms is dat niet te doen. Bijvoorbeeld dat ik een slechte post wil knippen of trashen, maar dat er al zoveel door andere users op is ingegaan dat ik dan een keuze moet maken: laat ik de slechte post staan, incl discussie, maar alleen de sneertjes probeer weg te knippen, of flikker ik de hele discussie weg?
Mensen snappen nog altijd niet dat als je ingaat op een slechte reactie, zeker door deze te quoten, de mods in een lastig parket brengt en met een boel werk opzadelt. Als ik de originele post aanpas, betekend dat dat ik alle quotes ook moet knippen. Vandaar het tot in den treure herhalen dat je niet reageert op een troll, maar rapporteert en negeert.

Daarom ben ik er zelf wel op gebrand om snel te knippen en dat soort zaken te voorkomen... en ik ga echt niet eerst alles op een weegschaal leggen, want ik heb al lang geleden geleerd dat dat in deze onmogelijk is omdat de users er zelf niet neutraal instaan. Je zou voor de grap eens moeten zien waarover TR's worden ingediend, alleen omdat het om hun allergie-user gaat. Op zich helemaal prima natuurlijk, we zien veel liever TR's dan dat men daadwerkelijk reageert in de topics, dat voorop gesteld natuurlijk. Het aantal TR's schetst wel een beeld.

Statistiekjes:
- PS4 geruchtentopic: 22 TRs (6.372 posts)
- PS4 discussietopic deel 2: 61 TRs

- XBO geruchtentopic: 95 TRs (8.199 posts)
- XBO discussietopic deel 2: 70 TRs (12.085 posts)

Er was een 'Nextgen PS4 - XBO' topic om de verschillen te bespreken, deze ontving 64 TR's (2.939 posts)

PS5 geruchtentopic: 69 TRs (4.870 posts)
PS5 aanlooptopic: 624 TRs (20.835 posts)

XBX geruchtentopic: 3 TRs (1.222 posts)
XBX aanlooptopic: 428 TRs (9.886 posts)

Let wel: voor de PS5/XSX topics is dit allemaal nog voor de release, itt de genoemde discussietopics van de PS4/XBO...

• D-Ed
Dank voor de uitgebreide reactie maar.... Sorry dat ik het zeg..

Een aantal van mijn onderbouwde en complimenteuze Posts zijn gewoon 100% weggegooid terwijl Posts van Bram waarin hij zegt bewust een gekleurd artikel te plaatsen ‘als grapje’.. Dat blijft gewoon staan met een liefkozende opmerking van een mod terwijl mijn reactie op iemand compleet gedelete is... Dit soort acties (waarin mijn berichten dus 0,0 context bevatten tov andere ) zorgen ervoor dat ik hier zo vurig insta. En ik ben niet de enige blijkbaar..

Bram vind het zelfs vreemd dat ik in het Sony topic zit terwijl ik al MEERDERE keren heb aangegeven oprechte interesse te hebben en dit laat zien met onderbouwde Posts... Maar ja, als die worden weggehaald dan is het makkelijk een oordeel te vellen over iemand die ‘gekleurd zou zijn’... :r

• Kenny_026
D-Ed schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:15:

Een aantal van mijn onderbouwde en complimenteuze Posts zijn gewoon 100% weggegooid terwijl Posts van Bram waarin hij zegt bewust een gekleurd artikel te plaatsen ‘als grapje’.. Dat blijft gewoon staan met een liefkozende opmerking van een mod terwijl mijn reactie op iemand compleet gedelete is... Dit soort acties (waarin mijn berichten dus 0,0 context bevatten tov andere ) zorgen ervoor dat ik hier zo vurig insta. En ik ben niet de enige blijkbaar..

Bram vind het zelfs vreemd dat ik in het Sony topic zit terwijl ik al MEERDERE keren heb aangegeven oprechte interesse te hebben en dit laat zien met onderbouwde Posts... Maar ja, als die worden weggehaald dan is het makkelijk een oordeel te vellen over iemand die ‘gekleurd zou zijn’... :r
Ik heb dat in het xbox topic. Daar kan ik niets zeggen. De enige manier waar je dat mee oplost is een name change... Tweakers is toxic als het gaat om de console topics.

• D-Ed
Kenny_026 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Ik heb dat in het xbox topic. Daar kan ik niets zeggen. De enige manier waar je dat mee oplost is een name change... Tweakers is toxic als het gaat om de console topics.
Waarom zou ik dat doen.. Ik ben geen fanboy en verspreid geen FUD... Volgens mij houd ik het juist bij de feiten en probeer op een positieve manier op inhoud te discussiëren. Een grapje houden we allemaal van maar doelbewust FUD creëren, het een grapje noemen en ermee wegkomen is gewoon kwalijk.

• Segafreak83
D-Ed schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

Waarom zou ik dat doen.. Ik ben geen fanboy en verspreid geen FUD... Volgens mij houd ik het juist bij de feiten en probeer op een positieve manier op inhoud te discussiëren. Een grapje houden we allemaal van maar doelbewust FUD creëren, het een grapje noemen en ermee wegkomen is gewoon kwalijk.
Sommige mensen wordt gewoon de hand boven het hoofd gehouden, maar dat mag je niet benoemen, want dan moet je maar je heil elders gaan zoeken.

• Aenea
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 02-02 23:24
Hmm, dacht toch echt dat mijn post netjes was en FUD verspreidende fans van beide kampen hetzelfde behandelde. Apart dat dat dan blijkbaar door iemand als niet ok werd gezien.

Nog vreemder is het stukje wat ik zei over overheating nonsense, ook weg, terwijl al de andere posts die soort van hetzelfde gezegd hebben er nog gewoon staan 🤨

Net als D-Ed en Kenny krijg ik het idee dat ik niet mag posten in bepaalde topics omdat men er vanuit gaat dat het negatief zal zijn zodra ze mijn naam zien

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
D-Ed schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:15:

Ik heb me nog niet verdiept in de posts waar je het over hebt, ga ik nog doen. Meen me wel te herinneren dat ik ergens over twijfelde en of het niet te ver ging om te knippen maar kan me de context even niet voor de geest halen. Kom er op trerug

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Het is overigens echt niet zo dat we sommige users de hand boven het hoofd houden, of we van sommigen van jullie eerder posts trashen of knippen....

• D-Ed
Geronimous schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:28:
Het is overigens echt niet zo dat we sommige users de hand boven het hoofd houden, of we van sommigen van jullie eerder posts trashen of knippen....
Ik kan me ook echt wel voorstellen dat jij/jullie dat ook niet Express/bewust doen.. Maar dat geld dus ook voor mij/‘ons’...

Ik ga er hier namelijk nog steeds vanuit dat we ‘met z’n allen/Tweakers’ het beste voor hebben met elkaar..

• MRE-Inc

MRE-Inc

Nou kom dan ook nog maar even terug op mijn bericht @Geronimous .

MRE-Inc in "Feedback op moderatie binnen Spielerij"

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:27

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is niet mijn deel van het forum, maar iets proberen af te dwingen werkt minder goed dan gewoon vragen.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!

• Aenea
Zou fijn zijn als ik een reactie kreeg op mijn eerdere berichtje!

• Aenea
Okay, serieus heh, waarom is er een aparte thread om moderatie te bespreken als men je gewoon negeert?

Op die manier krijg ik de neiging om zelf te gaan modereren en overal op te gaan reageren.

Overigens keek ik net even in Xbox topic en dacht dat ik in het PS5 topic was beland...

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 01:01

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Aenea schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:24:
Okay, serieus heh, waarom is er een aparte thread om moderatie te bespreken als men je gewoon negeert?

Op die manier krijg ik de neiging om zelf te gaan modereren en overal op te gaan reageren.

Overigens keek ik net even in Xbox topic en dacht dat ik in het PS5 topic was beland...
Het was mij ontschoten om nog te reageren, dus bij deze:
Aenea schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:43:
Zou fijn zijn als ik een reactie kreeg op mijn eerdere berichtje!
Dan heb je het over Aenea in "Feedback op moderatie binnen Spielerij"?

Ik had niet per se het idee dat hier een reactie op nodig was, maar jij schijnbaar wel, dus hierbij:

Er zijn op een gegeven moment topic bans uitgedeeld aan mensen voor bepaalde console topics omdat hun reacties vaak/altijd een gigantische overvloed aan getroll of versus reactie's uitliep.

In principe zou dat niet afhankelijk moeten hoeven van je voorkeur, maar vaak zagen we toch wel dat het mensen waren die waarschijnlijk de andere console gaan kopen. Daarbij zijn op een gegeven moment topic bans uitgedeeld aan mensen die consistent voor rotzooi zorgde met hun manier van posten. Dat is het verste dat wij zijn gegaan in waar je wel of niet mag posten, maar we hebben (volgens mij) nooit actief mensen proberen te scheiden op basis van console voorkeur.

Het is alleen soms wel erg aan de posts te zien welke voorkeur een poster heeft, daar reageren mensen dan vaak weer op, waardoor er weer een shitstorm oplaait en dan halen we die en de oorzaak er van weg. Ja, dat kan het gevoel geven dat je niet in het "andere" topic mag posten, maar dat is niet zo. Het is alleen waarschijnlijk wel een aanwijzing dat je op een andere manier moet gaan posten. Er zit nogal een verschil in (bijvoorbeeld) "Ik blijf het toch apart vinden dat alles van {CONSOLE} op een PC lijkt te draaien" of "Heeft iemand een idee waarom ze het niet op een preproductie {CONSOLE} draaien?".

En over het PS5 gehalte in een XSX topic, ik heb net even gekeken en ja er staan een paar verwijzingen wat ik liever niet zou zien, maar daar staan een TRs open en die worden voor zo ver ik zie as we speak opgepakt.

[Voor 4% gewijzigd door Gropah op 19-10-2020 23:43]

• Aenea
Gropah schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:41:
[...]

Het was mij ontschoten om nog te reageren, dus bij deze:

[...]

Dan heb je het over Aenea in "Feedback op moderatie binnen Spielerij"?

Ik had niet per se het idee dat hier een reactie op nodig was, maar jij schijnbaar wel, dus hierbij:

Er zijn op een gegeven moment topic bans uitgedeeld aan mensen voor bepaalde console topics omdat hun reacties vaak/altijd een gigantische overvloed aan getroll of versus reactie's uitliep.

In principe zou dat niet afhankelijk moeten hoeven van je voorkeur, maar vaak zagen we toch wel dat het mensen waren die waarschijnlijk de andere console gaan kopen. Daarbij zijn op een gegeven moment topic bans uitgedeeld aan mensen die consistent voor rotzooi zorgde met hun manier van posten. Dat is het verste dat wij zijn gegaan in waar je wel of niet mag posten, maar we hebben (volgens mij) nooit actief mensen proberen te scheiden op basis van console voorkeur.

Het is alleen soms wel erg aan de posts te zien welke voorkeur een poster heeft, daar reageren mensen dan vaak weer op, waardoor er weer een shitstorm oplaait en dan halen we die en de oorzaak er van weg. Ja, dat kan het gevoel geven dat je niet in het "andere" topic mag posten, maar dat is niet zo. Het is alleen waarschijnlijk wel een aanwijzing dat je op een andere manier moet gaan posten. Er zit nogal een verschil in (bijvoorbeeld) "Ik blijf het toch apart vinden dat alles van {CONSOLE} op een PC lijkt te draaien" of "Heeft iemand een idee waarom ze het niet op een preproductie {CONSOLE} draaien?".

En over het PS5 gehalte in een XSX topic, ik heb net even gekeken en ja er staan een paar verwijzingen wat ik liever niet zou zien, maar daar staan een TRs open en die worden voor zo ver ik zie as we speak opgepakt.
Maar ik heb nooit een topic ban gehad! Neem aan dat je daar dan wel over geïnformeerd zou worden ;)

Dus nogmaals, ik snap niet dat een post waarin ik zeg dat extreme fans van beide kampen even erg zijn EN waarin ik zeg dat de overheating van de XSX onzin is zo nodig verwijderd moet worden zonder ook maar te zeggen waarom...

En check mijn post geschiedenis maar in het XSX topic, wat jij zegt is niet iets wat ik doe.

Persoonlijk vind ik het console war geneuzel erg vervelend en al die sneren en onderhandse negatieve dingetjes zijn gewoon irritant, aan beide kanten.

Neemt niet weg dat het lijkt of ik niet mocht posten van enkele mensen van het Xbox kamp. Zullen wel een TR aangemaakt hebben met het idee dat ik iets deed wat niet zo was. Erg kinderachtig gedoe vind ik dat. En zou heel goed snappen dat sommige mensen dan juist dat soort dingen gaan doen. Praat het niet goed, maar snap de reactie zeg maar. Denk dat er dus al eerder ingegrepen moet worden.

Naja, denk echter ook niet dat er iets zal veranderen, jullie hebben daar geen tijd voor, kinderen zullen kinderen blijven. Hoop dat het over gaat of in ieder geval stuk minder wordt als de consoles eindelijk eens uit zijn!

• drakiesoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:43
Geronimous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 15:38:
[...]

[mbr]Het is een offtopic discussie, maar haak hier toch even op in.

1: Dubbelposten is op zich normaal op een forum, zeker bij interessant nieuws. Tenzij het extreem veel wordt gedubbelpost zullen we daar niet snel op ingrijpen.

2: we zien inderdaad liever een twitterlink ge-embed worden, ipv een fullscreen smartphone screenshot van 1140 x 2560 van de Twitter app zonder bijsnijden. Dat laatste is irritant. Er staat echter nergens dat je een plaatje of video uit een twitter bericht zelf direct niet mag plaatsen :)

PS: uitspreken wat wel en niet mag laat je aan de mods over. Maak gewoon een TR aan als je vind dat iemand de regels overtreed.[/mbr]
Ok laten we even focussen op wat hier mis gaat. Er worden regelmatig door dezelfde personen exact dezelfde informatie gepost wat al eerder gepost is. Of het nou een twitterbericht is of YouTube is hier niet de discussie. Er worden gewoon letterlijk dezelfde berichten gepost. Mensen lezen gewoon de historie niet. De laatste tijd speelt dit vaker. Dit is niet normaal, want als je de boel niet leest en zelfs niet eens twee of drie posts eerder, wat doe je er dan eigenlijk.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
drakiesoft schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:32:
[...]

Ok laten we even focussen op wat hier mis gaat. Er worden regelmatig door dezelfde personen exact dezelfde informatie gepost wat al eerder gepost is. Of het nou een twitterbericht is of YouTube is hier niet de discussie. Er worden gewoon letterlijk dezelfde berichten gepost. Mensen lezen gewoon de historie niet. De laatste tijd speelt dit vaker. Dit is niet normaal, want als je de boel niet leest en zelfs niet eens twee of drie posts eerder, wat doe je er dan eigenlijk.
uitleg is al gegeven...
Mensen posten uit enthousiasme info wel vaker dubbel, daar ga ik niet zwaar op modden (of het moet de spuigaten uitlopen). Het is op een forum onvermijdelijk. Ook vind ik het niet erg als iemand een YT video of twitter plaatje direct post.

[Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 24-10-2020 16:38]

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Geronimous schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:23:
[...]

Ik heb me nog niet verdiept in de posts waar je het over hebt, ga ik nog doen. Meen me wel te herinneren dat ik ergens over twijfelde en of het niet te ver ging om te knippen maar kan me de context even niet voor de geest halen. Kom er op trerug
@D-Ed Het is wat laat, maar heb de posts doorgenomen en had inderdaad wat minder fel kunnen modden. Ik neem het mee, maar pas nu niks meer aan: dat heeft gezien het tijdsverloop geen zin meer.

• drakiesoft
Geronimous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

uitleg is al gegeven...
Mensen posten uit enthousiasme info wel vaker dubbel, daar ga ik niet zwaar op modden (of het moet de spuigaten uitlopen). Het is op een forum onvermijdelijk. Ook vind ik het niet erg als iemand een YT video of twitter plaatje direct post.
Ok een twitterplaatje direct posten vind je ineens niet erg? Dan had je me in het verleden daar ook geen waarschuwing over hoeven te geven dan...
Maar ik vind het wel behoorlijk storend, enthousiast of niet. Want mensen lezen gewoon niet wat er gezegd wordt, letterlijk 1 of 2 post terug. Maar vervolgens lees ik en anderen zaken 2 of zelfs 3x terug. Leuke taak voor jou om daar wat aan te doen ook al heb je er geen zin in zo lijkt het.

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
drakiesoft schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:56:
[...]

Ok een twitterplaatje direct posten vind je ineens niet erg? Dan had je me in het verleden daar ook geen waarschuwing over hoeven te geven dan...
Maar ik vind het wel behoorlijk storend, enthousiast of niet. Want mensen lezen gewoon niet wat er gezegd wordt, letterlijk 1 of 2 post terug. Maar vervolgens lees ik en anderen zaken 2 of zelfs 3x terug. Leuke taak voor jou om daar wat aan te doen ook al heb je er geen zin in zo lijkt het.
Jammer dat jij het irritant vind. Ik zie de TR's dan wel komen, zodat wij een afweging kunnen maken.

Verder, again, er is een verschil tussen een los plaatje of video, dat gewoon netjes ge-embed in een post past, en een megascreenshot van de twitter-app op 1440p of 4k. Het is ook niet 100% verboden, maar ik probeer bezoekers wel er bewust van te maken dat het neerplempen van een screenshot erg lui is, zeker als je niet eens de simpele moeite neemt om de UI van je smartphone eraf te knippen. Het embedden van een tweet is altijd beter (zeker als je met name de tekst van de tweet wilt posten).

Het is geen probleem als men (ook) de YouTube video direct embed post op het forum als die video werd geretweet.

En nogmaals, veel dubbelposten is inderdaad irritant. Dat er echter helemaal niet gedubbelpost mag worden is ook wat overdreven, dat hou je toch niet helemaal tegen. het is echt niet te doen als we elke post/dubbelpost moeten gaan opsporen of knippen, zo'n enorme irritatie levert dat nou ook weer niet op.

Dat je wellicht van mening daarover verschilt kan best, maar daarmee kun je mij/ons nog niet vertellen hoe wij ons (vrijwilligers)werk moeten doen. Dat je insinueert dat ik er simpelweg geen zin in heb stel ik ook niet bepaalt op prijs.

• drakiesoft
Geronimous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Jammer dat jij het irritant vind. Ik zie de TR's dan wel komen, zodat wij een afweging kunnen maken.

Verder, again, er is een verschil tussen een los plaatje of video, dat gewoon netjes ge-embed in een post past, en een megascreenshot van de twitter-app op 1440p of 4k. Het is ook niet 100% verboden, maar ik probeer bezoekers wel er bewust van te maken dat het neerplempen van een screenshot erg lui is, zeker als je niet eens de simpele moeite neemt om de UI van je smartphone eraf te knippen. Het embedden van een tweet is altijd beter (zeker als je met name de tekst van de tweet wilt posten).

Het is geen probleem als men (ook) de YouTube video direct embed post op het forum als die video werd geretweet.

En nogmaals, veel dubbelposten is inderdaad irritant. Dat er echter helemaal niet gedubbelpost mag worden is ook wat overdreven, dat hou je toch niet helemaal tegen. het is echt niet te doen als we elke post/dubbelpost moeten gaan opsporen of knippen, zo'n enorme irritatie levert dat nou ook weer niet op.

Dat je wellicht van mening daarover verschilt kan best, maar daarmee kun je mij/ons nog niet vertellen hoe wij ons (vrijwilligers)werk moeten doen. Dat je insinueert dat ik er simpelweg geen zin in heb stel ik ook niet bepaalt op prijs.
Nogmaals het Twitter of YouTube plaatjes discussie doet er niet toe. Ben ik niet begonnen, interesseert me totaal niet. Snap ook niet waarom je dat er steeds bij haalt. Voor mij gaat het enkel en alleen om dubbelposts. Je ziet m'n TR's tegemoet. Dank alvast voor het verwijderen ervan!

• D-Ed
Geronimous schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

@D-Ed Het is wat laat, maar heb de posts doorgenomen en had inderdaad wat minder fel kunnen modden. Ik neem het mee, maar pas nu niks meer aan: dat heeft gezien het tijdsverloop geen zin meer.
Dank voor je (ook al is het een late) reactie d:)b

Maar jammer genoeg heb ik nog geen reactie op mijn andere punt waar ik en velen anderen zich aan irriteren..

Even oude koeien met een quote van één van mijn reacties maar vind toch dat we daar niet aan voorbij kunnen gaan. Overigens begrijp ik ook dat je dat niet allemaal meer uit kunt/wilt zoeken maar ik hoop dat je mijn onderstaande punten herkend en er in de toekomst scherper op let (en daar bedoel ik dus ook zéker de andere mods mee die ik nu niet zal taggen)..
Van users die bewezen liegen, bedriegen en op de man spelen worden berichten lichtelijk aangepast terwijl mijn naam (en die van anderen users) door deze mod acties ter grabbel wordt gegooid.. Ik geef duidelijk aan interesse te hebben in Xbox en PlayStation nieuws terwijl diezelfde user meerdere keren aangeeft nooit in het Xbox topic wenst te komen (bewezen onjuist, keer op keer) en het vreemd vind (en dat ook uit) dat ik in het PlayStation topic kom.. :r
*Om het af te sluiten hoef ik hier verder dus ook geen reactie meer op, hopelijk genieten we over een aantal weken allemaal van next gen consoles, van de huidige gen óf old school spul (y)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
D-Ed schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 21:41:
[...]

Dank voor je (ook al is het een late) reactie d:)b

Maar jammer genoeg heb ik nog geen reactie op mijn andere punt waar ik en velen anderen zich aan irriteren..

Even oude koeien met een quote van één van mijn reacties maar vind toch dat we daar niet aan voorbij kunnen gaan. Overigens begrijp ik ook dat je dat niet allemaal meer uit kunt/wilt zoeken maar ik hoop dat je mijn onderstaande punten herkend en er in de toekomst scherper op let (en daar bedoel ik dus ook zéker de andere mods mee die ik nu niet zal taggen)..

[...]

*Om het af te sluiten hoef ik hier verder dus ook geen reactie meer op, hopelijk genieten we over een aantal weken allemaal van next gen consoles, van de huidige gen óf old school spul (y)
Ik begrijp dat modacties zo kunnen overkomen, maar er gebeurd 'achter de schermen' meer dan jullie kunnen zien natuurlijk. We houden zeer zeker niemand de hand boven het hoofd. Over moderaties naar andere users doen we nooit uitspraken. Dat iemand is aangesproken per PM of mail, een (tijdelijke) ban heeft of heeft gehad is voor jullie niet zichtbaar, dus ik snap dat er een scheef beeld kan ontstaan.

Mijn tip is altijd de hand in eigen boezem te steken; let gewoon op je eigen gedrag op het forum, maak TR's aan als je je over een bepaalde post, en laat het daarna los. Laat je ook niet zo uit de tent lokken.

Verder zal ik er ook wat meer op letten uiteraard.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wellicht kunt je op mijn post ook nog even terug komen @Geronimous zoals je dat bij @D-Ed ook gedaan hebt?

MRE-Inc in "Feedback op moderatie binnen Spielerij"

• Recon24
@BM Ik zie dat je een beetje selectief post verwijderd, terwijl een deel van de discussie er nog gewoon staat namelijk?

Dan waarom die van mij weghalen als iemand nog quote van "zoals hierboven ook al iemand zei bla bla bla", was naar mij gericht.

Of je verwijderd gewoon lekker alles, of je laat die posts staan. Want ik zie nog steeds bij verschillende mensen de woorden PS, PlayStation of PS5 voorkomen. De discussie liep uiteindelijk nog maar tussen een paar mensen op een normale manier.

en ook hier hoef je niet op de man te posten

[Voor 38% gewijzigd door BM op 28-10-2020 21:32]

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:19

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik heb een poging gedaan om de posts die niet de vergelijking met Sony/PS5 maakten te laten staan, en zover ik nu zie is dat redelijk gelukt.

Het feit dat ik vraag om nog na te denken of je een post moet plaatsen wil niet zeggen dat er een algeheel verbod op die woorden bestaat.

Maar mocht je van mening zijn dat ik daadwerkelijk posts onterecht heb laten staan dan hoor ik dat via een Topic Report graag.

Xbox | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Recon24
Redelijk dus niet helemaal.

Want nogal typisch dat je wel alles van mij verwijderd terwijl de discussie verder ging dan alleen Playstations eigen api's namelijk.
en ook hier hoef je niet op de man te posten
Waar deed ik dat nog meer dan?

• Palindrome
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 24-06 13:48
Recon24 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:18:
@BM Ik zie dat je een beetje selectief post verwijderd, terwijl een deel van de discussie er nog gewoon staat namelijk?

Dan waarom die van mij weghalen als iemand nog quote van "zoals hierboven ook al iemand zei bla bla bla", was naar mij gericht.

Of je verwijderd gewoon lekker alles, of je laat die posts staan. Want ik zie nog steeds bij verschillende mensen de woorden PS, PlayStation of PS5 voorkomen. De discussie liep uiteindelijk nog maar tussen een paar mensen op een normale manier.

[mbr]en ook hier hoef je niet op de man te posten[/]
Mijn 2 cent:

Het was op zich een goeie discussie maar ik denk dat jij er toch wat teveel op doorhamerde ondanks dat ik je punt begrijp.

Uiteindelijk loopt het toch alleen maar op schreeuwpartijen uit want diegene die deze aankondiging over de featureset van xsx nu aangrijpt als munitie om de ps5 onderuit te halen ga je toch niet overtuigen in een discussie ondanks dat je punt welke je wat met gestrekt been inbracht en neerkomt op "voor de ps5 is die gelijke featureset met pc hardware ook minder relevant." Een terecht punt is.

Volgens mij hebben ik en cyaan dat zo ook ongeveer verwoord waarbij het ook neerkomt dat een directe vergelijking vrij zinloos zonder alle nuances te weten. Die posts staan er nog daar kan je ook blij mee zijn ;)

• Recon24
Palindrome schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 23:22:
[...]

Mijn 2 cent:

Het was op zich een goeie discussie maar ik denk dat jij er toch wat teveel op doorhamerde ondanks dat ik je punt begrijp.

Uiteindelijk loopt het toch alleen maar op schreeuwpartijen uit want diegene die deze aankondiging over de featureset van xsx nu aangrijpt als munitie om de ps5 onderuit te halen ga je toch niet overtuigen in een discussie ondanks dat je punt welke je wat met gestrekt been inbracht en neerkomt op "voor de ps5 is die gelijke featureset met pc hardware ook minder relevant." Een terecht punt is.

Volgens mij hebben ik en cyaan dat zo ook ongeveer verwoord waarbij het ook neerkomt dat een directe vergelijking vrij zinloos zonder alle nuances te weten. Die posts staan er nog daar kan je ook blij mee zijn ;)
Met die quote van Redgaming was "die" persoon ook meteen compleet stil en begon op de man reageren, waar BM mij nu soort van verdenkt dat ik dat deed.

Als we het over diezelfde persoon hebben. Kwakt vaker wat, maar daarover in discussie gaan is voor diezelfde persoon teveel. Ik heb me puur gefocust op jullie met de discussie en niet op bepaalde andere namen, die alleen kwamen schreeuwen dat een paar van ons maar weer gauw de topic uit moesten.

Was dit doordrammen? Diezelfde discussie liep namelijk zelfs nog parallel van mij tussen anderen namelijk.

Daarom vind ik het nogal lekker selectief dat alles van mij gelijk is weggehaald en ook het argument waarom slap.

• D-Ed
Geronimous schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:54:
[mbr]Heb die hele kdinerachtige fanboy discussie verwijderd. De nodige mensen hebben er weer wat notes bij.

Daarbij overigens ook een offtopic discussie over een bepaalde TV lijn...[/mbr]
Wat houd dat in? ‘De nodige mensen hebben er weer wat notes bij.‘

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
D-Ed schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:58:
[...]

Wat houd dat in? ‘De nodige mensen hebben er weer wat notes bij.‘
... dat diegene die over de schreef gingen een aantekening erbij krijgen, net als bij moderaties.

• D-Ed
Geronimous schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:07:
[...]

... dat diegene die over de schreef gingen een aantekening erbij krijgen, net als bij moderaties.
Kunnen we daar een soort van scorelijst van zien? Ben toch wel benieuwd hoeveel notes er nodig zijn om iemand eens goed te weren (sorry voor off-topic dus haal gerust weg indien nodig. Maar antwoord = fijn 👍)

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
D-Ed schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:16:
[...]

Kunnen we daar een soort van scorelijst van zien? Ben toch wel benieuwd hoeveel notes er nodig zijn om iemand eens goed te weren (sorry voor off-topic dus haal gerust weg indien nodig. Maar antwoord = fijn 👍)
Er is geen vaste 'scorelijst', moderatie is niet zo zwart-wit. En we gaan natuurlijk geen cijfers publiceren hoeveel notes iedereen heeft. Het aantal notes an sich zegt namelijk niets. Notes kunnen ook positief zijn, of puur administratief (geen moderatie). Het aantal kan ook relatief zijn aan hoe lang een user hier meegaat en hoe actief iemand is.

• D-Ed
Geronimous schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:31:
[...]

Er is geen vaste 'scorelijst', moderatie is niet zo zwart-wit. En we gaan natuurlijk geen cijfers publiceren hoeveel notes iedereen heeft. Het aantal notes an sich zegt namelijk niets. Notes kunnen ook positief zijn, of puur administratief (geen moderatie). Het aantal kan ook relatief zijn aan hoe lang een user hier meegaat en hoe actief iemand is.
Helder, dank!

(Sinds ik me wat meer meng in het gaming gebeuren leer ik snel meer bij qua moderatie ;) )
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True