Feedback op moderatie binnen Spielerij

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:50

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
milo526 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:39:
euroclix

@BM Topic lijkt me terecht gesloten, maar die referral link in de ts mag volgens mij nog wel weggeknipt worden.
Je was net te snel :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Mag ik even ter sprake brengen dat de mod @Geronimous nogal lui overkomt? i.p.v. een misplaatste conversatie te verplaatsen naar het desbetreffende topic verwijderd meneer deze 9 van de 10 keer gewoon en dan ook zonder uitleg te geven waarom de berichten verwijderd zijn behalve een simpel -off topic- meldingetje.

[ Voor 7% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 06:38 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-05 06:42
Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 06:36:
Mag ik even ter sprake brengen dat de mod @Geronimous nogal lui overkomt? i.p.v. een misplaatste conversatie te verplaatsen naar het desbetreffende topic verwijderd meneer deze 9 van de 10 keer gewoon en dan ook zonder uitleg te geven waarom de berichten verwijderd zijn behalve een simpel -off topic- meldingetje.
Ik wil je best uitleggen wat er offtopic was; Het bespreken of je beter een disk of diskloze versie kan kopen hoort in het PS5 topic thuis.

Oh, en verplaatsen is voor mij een stuk minder werk, maar ik acht het beter om in dit topic wat stricter te handhaven, vandaar dat ik dit keer voor knippen heb gekozen. Meestal verplaats ik gewoon, maar dat valt niemand op (geen edits), dus ik durf hardop te stellen dat je beeld over mijn moderatie-activiteit vooral heel erg misplaatst is.

[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 06-02-2023 13:00 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Geronimous schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:58:
[...]

Ik wil je best uitleggen wat er offtopic was; Het bespreken of je beter een disk of diskloze versie kan kopen hoort in het PS5 topic thuis.

Oh, en verplaatsen is voor mij een stuk minder werk, maar ik acht het beter om in dit topic wat stricter te handhaven, vandaar dat ik dit keer voor knippen heb gekozen.
Dat vind ik raar, de vraag of je beter de disk of diskloze versie kan kopen heeft betrekking met het aanschaffen/bestellen van een PS5, dat lijkt me toch ook waar "beschikbaarheid en levertijden" ook mee te maken hebben.

Gelukkig zullen we het topic niet heel lang meer nodig hebben verwacht ik aangezien de PS5 steeds beter en beter verkrijgbaar wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 06-02-2023 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Kalder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:00:
[...]

Dat vind ik raar, de vraag of je beter de disk of diskloze versie kan kopen heeft betrekking met het aanschaffen/bestellen van een PS5, dat lijkt me toch ook waar "beschikbaarheid en levertijden" ook mee te maken heeft
Nee, het topic is erg specifiek voor de beschikbaarheid, en komt men daar vooral voor waar, wanneer en hoeveel beschikbaarheid er is, en eventueel het bestelproces. Daar is weinig ruimte voor discussie, slow-chat, etc.

Dus discussie over welke versie je beter kunt kopen zorgt voor teveel ruis in het topic, dat stoelt op ervaringen en meningen en hoort dus in het PS5 topic.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Geronimous schreef op maandag 6 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Nee, het topic is erg specifiek voor de beschikbaarheid, en komt men daar vooral voor waar, wanneer en hoeveel beschikbaarheid er is, en eventueel het bestelproces. Daar is weinig ruimte voor discussie, slow-chat, etc.

Dus discussie over welke versie je beter kunt kopen zorgt voor teveel ruis in het topic, dat stoelt op ervaringen en meningen en hoort dus in het PS5 topic.
Ok, dat verheldert het wel wat, ik dacht al die tijd dat alle vragen omtrent de aanschaf van een PS5 in het andere topic hoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ht87
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-05 18:52
Zou ik mogen vragen waarom het Hogwarts Legacy topic is gesloten? Ik zie zo snel geen reden aangegeven door een mod.
Het is juist wel leuk met de release om op inhoud verder te posten (alhoewel de discussie misschien teveel over wokeisme ging?)

Zie dat het weer open staat, fijn! Per ongeluk? Of moeten we ergens op letten?

[ Voor 15% gewijzigd door Ht87 op 06-02-2023 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:08

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Huh wie heeft het Hogwarts Legacy topic zo dichtbij release gesloten zonder verklaring of bericht?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Heb het topic weer opengezet, denk dat het een foutje was. Wel wat van de laatste posts opgeruimd want die waren offtopic en op de man.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Chaoss schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 00:04:
Heb het topic weer opengezet, denk dat het een foutje was. Wel wat van de laatste posts opgeruimd want die waren offtopic en op de man.
Kan gebeuren, vond het ook al erg appart dat het zonder mededeling gebeurde :9. Maar over die posts ben ik het met je eens, mag best minder op de man!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geronimous schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:19:
[modbreak]Ik weet dat iedereen enthousiast is over de levering, maar maak er geen dagboek van. Houd het bij "hier besteld op datum x, vandaag geleverd".

Als je levering langer duurt dan je wilt, oefen wat geduld of neem contact op met de webwinkel. [/modbreak]
Ik kan het altijd wel waarderen als mensen uitgebreid hen ervaring neerzetten het gaat tenslotten uiteindelijk om de levertijden en de randzaken eromheen wat iedereen kan overkomen.

Jammer dat er op deze manier op gemod wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Trank00l schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:23:
[...]

Ik kan het altijd wel waarderen als mensen uitgebreid hen ervaring neerzetten het gaat tenslotten uiteindelijk om de levertijden en de randzaken eromheen wat iedereen kan overkomen.

Jammer dat er op deze manier op gemod wordt.
Ik heb je post verplaatst naar waar het thuishoort.

Om in te gaan op je opmerking: de modbreak is bedoeld voor de mensen die iedere update in hun proces in het topic zetten; dat gaat de meeste andere bezoekers irriteren. Als er wat mis gaat en je wilt advies ben je van harte welkom, maar vaak is het ook gewoon een kwestie van contact opnemen met de verkoper. Als goede info voor andere bezoekers die een afweging maken waar te bestellen (daar is het topic voor) voldoet het prima om een berichtje te maken "besteld op datum x bij partij x en ontvangen op datum x".

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
[Multi] FIFA 23 Ultimate Team

In dit topic is eigenlijk helemaal niets aan de hand geweest, maar wordt nu in feite door de moderatie de kat op het spek gebonden. Één lid is zelf continu klagende berichten over het spel aan het posten met bizarre aluhoedje theorieën (eg: ik verlies altijd van Duitsers, want zij worden geholpen door het spel), neemt tips niet aan en gedraagt zich ronduit irritant. Als oplossing mag niemand hier op in gaan/iets over zeggen, wordt iedereen in het gareel gehouden, worden berichten verwijderd en discussies afgekapt. Hiermee jaag je actieve leden in dit topic weg, veel van deze users zijn zelfs voornamelijk in dit topic actief op tweakers.

Modereren is los van het strikt hanteren van de regels en users beschermen, ook het aanvoelen van hoe de regels moeten worden toegepast en op een juiste manier toe te passen zijn. Of althans, dat zou modereren moeten zijn.

Met hoe nu wordt opgetreden in dit topic wordt echt een modderfiguur geslagen wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05:56
Mesque schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:10:
[Multi] FIFA 23 Ultimate Team
Met hoe nu wordt opgetreden in dit topic wordt echt een modderfiguur geslagen wat mij betreft.
Het is overigens opvallend als ik het moderatie topic lees dat er opeens vanaf eind januari meerdere feedback items worden gepost mbt deze mod?

Het lijkt alsof er een trend aan het ontstaan is en daar zou ik als de betreffende mod toch eens over nadenken maar ook als mod team.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 306567

Omdat er niet op een dm wordt gereageerd door @Geronimous dan maar hier. Waarom is dit weggehaald:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hs53rUKw5jz2qngTlfbRBIyj5II=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUKuSBBtY8QpivJzphiATTSs.jpg?f=fotoalbum_large

De reactie die er stond:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wtf4GbqR8wuFRWNu_fk1lMcgtak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbW9bx48g8tTbk2JDnWpwrYb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind dit echt een enorm kinderachtige manier van modereren. Wat is hier precies een sneer aan? Als mensen al niet meer tegen de waarheid kunnen, waar gaat de wereld dan heen.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:13

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:10:
Omdat er niet op een dm wordt gereageerd door @Geronimous dan maar hier. Waarom is dit weggehaald:

[Afbeelding]

De reactie die er stond:

[Afbeelding]

Ik vind dit echt een enorm kinderachtige manier van modereren. Wat is hier precies een sneer aan? Als mensen al niet meer tegen de waarheid kunnen, waar gaat de wereld dan heen.....
Melden dat de Xbox-versie niet de volledige game op disc heeft staan, was voldoende geweest. Het is verder totaal offtopic om in dat topic te gaan vermelden dat PS dat veel beter voor elkaar heeft dan Xbox, zeker met smart delivery nog even op sarcastische wijze tussen aanhalingstekens zetten.

Verder is het algemeen bekend dat een aantal users het heel slecht trekt als 'hun' console dit soort opmerkingen toebedeeld krijgt. Ongeacht of het richting PS of richting Xbox gaat. Dat mag je zien als 'niet meer tegen de waarheid kunnen'. Ons gaat het er echter om dat we totaal niet zitten te wachten op wederom een ontspoord topic door dit soort subtiele sneertjes onder de gordel richting de andere kant van het consolespectrum. Dus nee, gewoon achterwege laten.

Dat iets misschien de waarheid is, is verder totaal geen vrijbrief om het maar te verkondigen. Dat mag je thuis doen, of in je stamkroeg, maar niet hier. Dank voor de medewerking.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart ® schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:06:
[...]

Melden dat de Xbox-versie niet de volledige game op disc heeft staan, was gewoon voldoende geweest. Het is verder totaal offtopic om in dat topic te gaan vermelden dat PS dat veel beter voor elkaar heeft dan Xbox. Verder is het algemeen bekend dat een aantal users het heel slecht trekt als 'hun' console dit soort opmerkingen toebedeeld krijgt. Ongeacht of het richting PS of richting Xbox gaat.

Dat mag je zien als 'niet meer tegen de waarheid kunnen'. Ons gaat het er echter om dat we totaal niet zitten te wachten op wederom een ontspoord topic door dit soort subtiele sneertjes onder de gordel richting de andere kant van het consolespectrum. Dus nee, gewoon achterwege laten.

Dat iets misschien de waarheid is, is verder totaal geen vrijbrief om het maar te verkondigen. Dat mag je thuis doen, of in je stamkroeg, maar niet hier. Dank voor de medewerking.
Je trekt het echt volledig uit verband. Want waar zeg ik dat PlayStation dit veel beter voor elkaar heeft? Ik zeg alleen dat er maar 12GB op de disc staat bij de Xbox versie en dat de ps5 versie wel de volledige game op de disc heeft staan. Heeft er helemaal niks mee te maken dat ik zeg dat de ene het beter voor elkaar heeft dan de ander. Ik geef alleen aan waar het verschil zit.

Dat dit al wordt gezien als sneer... Kom op zeg. Dat is toch echt enorm kinderachtig of vind je van niet? Waar zeg ik hier precies iets verkeerds? Iemand stelt een vraag en ik geef daar antwoord op. Als je als user mijn opmerking slecht trekt dan zegt dit meer iets over de user dan de opmerking. Sorry maar je bent toch geen 3 jaar meer? Als je hier al niet tegen kunt....

Waarom is het overigens offtopic? Aangezien het forum is van hogwarts legacy, ongeacht op welk device je het speelt. Is het dan vreemd om te bespreken dat er bij de ene disc data ontbreekt en bij de andere niet?
Kom op man, lekker een communistische insteek hier op tweakers zeg. Je mag niet eens meer de waarheid vertellen omdat mensen het vervelend vinden dat hun plastic box dan in een slecht daglicht staat. Echt absurd.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 19-02-2023 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:16:
[...]

Je trekt het echt volledig uit verband. Want waar zeg ik dat PlayStation dit veel beter voor elkaar heeft? Ik zeg alleen dat er maar 12GB op de disc staat bij de Xbox versie en dat de ps5 versie wel de volledige game op de disc heeft staan. Heeft er helemaal niks mee te maken dat ik zeg dat de ene het beter voor elkaar heeft dan de ander. Ik geef alleen aan waar het verschil zit.

Dat dit al wordt gezien als sneer... Kom op zeg. Dat is toch echt enorm kinderachtig of vind je van niet? Waar zeg ik hier precies iets verkeerds? Iemand stelt een vraag en ik geef daar antwoord op. Als je als user mijn opmerking slecht trekt dan zegt dit meer iets over de user dan de opmerking. Sorry maar je bent toch geen 3 jaar meer? Als je hier al niet tegen kunt....
Ik vind het geen kinderachtige manier van modereren. Ik vind het persoonlijk vooral kinderachtig dat wij als mods hier überhaupt op moeten modereren, omdat mensen kinderachtige sneren menen te moeten plaatsen uit een of ander misplaatst superioriteitsgevoel over hun eigen consolemerk.
Waarom is het overigens offtopic? Aangezien het forum is van hogwarts legacy, ongeacht op welk device je het speelt. Is het dan vreemd om te bespreken dat er bij de ene disc data ontbreekt en bij de andere niet?
Als je sec de technische kant zuiver voor deze ene game ervan zou bespreken, dan zou het theoretisch nog kunnen in dat topic. Maar die kans heb je jezelf ontnomen door smart delivery tussen aanhalingstekens te zetten. Dat zet gelijk de verkeerde toon. Als je dat daadwerkelijk niet doorhad, dan weet je dat nu alsnog, en kun je vanaf nu je ongewenste gedrag voorkomen.
Anoniem: 306567 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:16:
[..]
Kom op man, lekker een communistische insteek hier op tweakers zeg. Je mag niet eens meer de waarheid vertellen omdat mensen het vervelend vinden dat hun plastic box dan in een slecht daglicht staat. Echt absurd.
En weer een sneer. Bijzonder kinderachtig. Je bent bij dezen gewaarschuwd.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart ® op 19-02-2023 17:25 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart ® schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:23:
[...]
Ik vind het geen kinderachtige manier van modereren. Ik vind het persoonlijk vooral kinderachtig dat wij als mods hier überhaupt op moeten modereren, omdat mensen kinderachtige sneren menen te moeten plaatsen uit een of ander misplaatst superioriteitsgevoel over hun eigen consolemerk.

[...]

Als je sec de technische kant zuiver voor deze ene game ervan zou bespreken, dan zou het theoretisch nog kunnen in dat topic. Maar die kans heb je jezelf ontnomen door smart delivery tussen aanhalingstekens te zetten. Dat zet gelijk de verkeerde toon. Als je dat daadwerkelijk niet doorhad, dan weet je dat nu alsnog, en kun je vanaf nu je ongewenste gedrag voorkomen.

[...]

En weer een sneer. Bijzonder kinderachtig.
Misplaatst superioriteitsgevoel? Gast waar heb je het in godsnaam over. Je doet allemaal aannames over hoe ik iets heb bedoeld. Ik probeer hier iemand te helpen aan een antwoord en dan kom je hier mee? Je maakt het echt veel groter dan het is.

Hoe is het een sneer dat ik iets in perspectief zet? Want het gaat over een plastic doos.

En dat je nu zegt dat ik gewaarschuwd ben, heb ik meer het idee dat jij zelf graag een superioriteitsgevoel wil hebben. Want een normale discussie aangaan wil je niet. En je ziet ook totaal niet in waarom dit een kansloze manier van modereren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Misplaatst superioriteitsgevoel? Gast waar heb je het in godsnaam over. Je doet allemaal aannames over hoe ik iets heb bedoeld. Ik probeer hier iemand te helpen aan een antwoord en dan kom je hier mee? Je maakt het echt veel groter dan het is.

Hoe is het een sneer dat ik iets in perspectief zet? Want het gaat over een plastic doos.

En dat je nu zegt dat ik gewaarschuwd ben, heb ik meer het idee dat jij zelf graag een superioriteitsgevoel wil hebben. Want een normale discussie aangaan wil je niet. En je ziet ook totaal niet in waarom dit een kansloze manier van modereren is.
Die mening mag je hebben. Deze website is echter geen democratie. Wij mods zorgen ervoor dat deze site voor zo veel mogelijk mensen leuk is en blijft. Dat jij per se je 'waarheden' wil verkondigen, draagt daar niet aan bij. Dan kiezen we ervoor om dat niet te laten gebeuren. Dat jij daar moeite mee hebt, is vervelend voor je. Dat heeft echter geen invloed op ons handelen. Het is aan jou de keuze om mee te bewegen met de manier waarop wij deze site voor onze gebruikers prettig houden, of om andere sites te vinden die je gedrag wel accepteren.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart ® schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:33:
[...]

Die mening mag je hebben. Deze website is echter geen democratie. Wij mods zorgen ervoor dat deze site voor zo veel mogelijk mensen leuk is en blijft. Dat jij per se je 'waarheden' wil verkondigen, draagt daar niet aan bij. Dan kiezen we ervoor om dat niet te laten gebeuren. Dat jij daar moeite mee hebt, is vervelend voor je. Dat heeft echter geen invloed op ons handelen. Het is aan jou de keuze om mee te bewegen met de manier waarop wij deze site voor onze gebruikers prettig houden, of om andere sites te vinden die je gedrag wel accepteren.
Met deze reactie geef je al aan dat er geen dialoog mogelijk is. Je gaat er ook direct met een gestrekt been in. Duidelijk verhaal, maar je maakt je niet echt populair bij gebruikers op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:02:
[...]

Met deze reactie geef je al aan dat er geen dialoog mogelijk is. Je gaat er ook direct met een gestrekt been in. Duidelijk verhaal, maar je maakt je niet echt populair bij gebruikers op deze manier.
Oke. Dank voor je feedback.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
@Anoniem: 306567 Ik was echt in de veronderstelling dat ik had gereageerd op je DM, dus ik was wat verbaasd. Maar ik zie inderdaad geen reply, waarvoor excuus. Om mij dan maar publiekelijk ter verantwoording te roepen vind ik zelf een wat overtrokken reactie, bij een vervolgberichtje had je gewoon netjes een bericht met uitleg terug gehad.

Maar Bart heeft het prima voor me verwoord. Als iemand het groter maakt dan het is, ben je het zelf.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geronimous schreef op maandag 20 februari 2023 @ 04:01:
@Anoniem: 306567 Ik was echt in de veronderstelling dat ik had gereageerd op je DM, dus ik was wat verbaasd. Maar ik zie inderdaad geen reply, waarvoor excuus. Om mij dan maar publiekelijk ter verantwoording te roepen vind ik zelf een wat overtrokken reactie, bij een vervolgberichtje had je gewoon netjes een bericht met uitleg terug gehad.

Maar Bart heeft het prima voor me verwoord. Als iemand het groter maakt dan het is, ben je het zelf.
Het was zeker niet de bedoeling om jou publiekelijk ter verantwoording te roepen. Ik had geen antwoord op mijn bericht vandaar dat ik het hier neer had gezet. Volgens mij is dit een prima plek om feedback te geven op de moderatie. Aangezien dit forum daarvoor bedoeld is.

Dat Bart het prima heeft verwoord daar ben ik het niet met je eens, ik vind vooral dat we voorbij het punt gaan waarbij er een aantal "sneeuwvlokjes" enorm snel op de report knop drukken. Blijkbaar wil Bart graag deze personen beschermen van de boze grote wereld, de waarheid en mensen met een misplaatst superioriteitsgevoel. Robin Hood is er niks bij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Modbreak:We gaan hier niet de discussie doen, die werd geprobeerd te voorkomen met de moderatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart ® schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:06:
[...]

Melden dat de Xbox-versie niet de volledige game op disc heeft staan, was voldoende geweest. Het is verder totaal offtopic om in dat topic te gaan vermelden dat PS dat veel beter voor elkaar heeft dan Xbox, zeker met smart delivery nog even op sarcastische wijze tussen aanhalingstekens zetten.

Verder is het algemeen bekend dat een aantal users het heel slecht trekt als 'hun' console dit soort opmerkingen toebedeeld krijgt. Ongeacht of het richting PS of richting Xbox gaat. Dat mag je zien als 'niet meer tegen de waarheid kunnen'. Ons gaat het er echter om dat we totaal niet zitten te wachten op wederom een ontspoord topic door dit soort subtiele sneertjes onder de gordel richting de andere kant van het consolespectrum. Dus nee, gewoon achterwege laten.

Ik wil hier eigenlijk nog wel even op in gaan. Aangezien ik vind dat je echt buiten proportioneel reageert en allemaal aannames doet die gewoon allemaal niet kloppen. Sowieso is het stukje "smart delivery" niet als sarcastisch tussen haakjes gezet. Ik bedoelde hier alleen maar te zeggen dat de werkwijze smart delivery heet. Dat staat ook op de website van Microsoft aangegeven:

Op een Xbox Series X|S-console wordt de Xbox Series X|S-versie automatisch gedownload en geïnstalleerd als die beschikbaar is. Anders wordt de achterwaarts compatibele Xbox One-versie geïnstalleerd (als het om een ondersteunde achterwaarts compatibele titel gaat).

Als je al een Xbox One-game op een Xbox Series X|S-console hebt geïnstalleerd, wordt je gevraagd de Xbox Series X|S-versie te downloaden en installeren zodra die beschikbaar is. Deze zal de achterwaarts compatibele versie vervangen.

Als je speelt vanaf een disc op een Xbox Series X|S moet je de disc blijven gebruiken om die game te spelen.

https://support.xbox.com/...d-play/smart-delivery-faq

Omdat een disc bij xbox backwards compatible moet zijn (Dus een disc van max 50GB) past niet de gehele series x en xbox one game op de disc.

Sony heeft er in dit geval voor gekozen om een dedicated PS5 disc te maken die max 100Gb is. Waardoor de meeste games wel op de disc passen. Daarnaast hoeven ze geen rekening te houden met de vorige generatie.

Microsoft noemt die werkwijze Smart delivery, ik geef dit dan ook aan in mijn bericht en wordt hier weggezet als iemand die een misplaatst superioriteitsgevoel heeft. Ik vind dit echt buiten proportioneel en echt niet kunnen vanaf een Mod. Hopelijk begrijp je dit zelf ook.

Ik heb zelf het idee dat je acteert op misinformatie en dat je zelf niet duidelijk hebt wat de term "smart delivery" precies inhoudt en dit op mij reflecteert alsof ik hier de boeman ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
@Anoniem: 306567 Óf je had kunnen zeggen "In het licht van mijn grote Sony bril van waaruit ik veel reageer snap ik dat het opgevat zou kunnen worden als een sneertje."

Want als je doorgaans refereert naar een term zet je het tussen haakjes (Smart delivery).

Dus het kan dat je het niet zo bedoelde, maar ik vatte het ook op als een sneertje en heb gemodereerd om verdere reacties daarop te voorkomen.

We hebben het over een kleine moderatie hier, uberhaupt. Het lijkt wel alsof van elke moderatie tegenwoordig een halszaak gemaakt moet worden alsof we jullie een groot onrecht aandoen. Dat bedoelen we met verharding. Als je post op een forum kun je gemodereerd worden, dat moet eens wat minder groot gemaakt worden. Moderaties worden altijd vanuit een community-breed oogpunt gedaan, maak het niet zo persoonlijk steeds.

PS: het is klaar ook nu.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +3 Henk 'm!

@Geronimous
"In het licht van mijn grote Sony bril van waaruit ik veel reageer snap ik dat het opgevat zou kunnen worden als een sneertje."
Beetje jammer dat je op deze manier moet reageren.... Ik heb alle consoles van alle merken en ben ook op alle merken kritisch. Alleen als ik kritisch ben op xbox dan gaan er altijd een hoop alarm bellen af bij bepaalde personen.

De enige plek waar je nog op een normale manier kan reageren zonder dat er ingegrepen wordt op dit soort zaken is het retro game topic. Hier kan je gewoon op een normale manier discussiëren zonder dat er elke keer op de report knop gedrukt wordt. Dit heeft vooral te maken met de personen die daar zitten en niet op de manier hoe discussies gevoerd worden. Elke keer als iemand weer op die report knop drukt in een forum dan wordt er altijd ingegrepen, het is vooral heel zwart/wit, er is geen enkele nuance mogelijk. Behalve in het retro game topic. En ik ben echt niet de enige die het hier aangeeft, alleen het lijkt maar niet te landen bij de mods.
We hebben het over een kleine moderatie hier, uberhaupt. Het lijkt wel alsof van elke moderatie tegenwoordig een halszaak gemaakt moet worden alsof we jullie een groot onrecht aandoen. Dat bedoelen we met verharding. Als je post op een forum kun je gemodereerd worden, dat moet eens wat minder groot gemaakt worden. Moderaties worden altijd vanuit een community-breed oogpunt gemaakt, maak het niet zo persoonlijk steeds.
Het gaat niet alleen om deze moderatie, het gaat om de moderaties in het algemeen. Er wordt zo snel ingegrepen dat er weinig mogelijkheid tot discussie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
*knip* Het gaat hier niet om de inhoud van de discussie, maar de manier waarop die word gevoerd. Daarom heb ik dit bericht leeggehaald

[ Voor 70% gewijzigd door Gropah op 20-02-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het probleem is dat we te veel ervaring hebben met discussies in de console hoek die compleet uit de hand lopen over de kleinste dingen. We hebben topics vol aanvallen op elkaar gezien over welke SSD nou sneller is, welke controller beter, en zo zou dat ook prima kunnen gaan over welke disc voller zit. Je lacht er misschien om, maar het is echt zo. Dat soort geruzie zorgt alleen maar voor veel frustratie aan beide kanten, en extra veel werk bij mijn moderatie team. En zo heb ik ook wel eens een doodsbedreiging in mijn mail gehad, omdat ik iemand geband had die dat soort ruzies opzocht. De nuance is onmogelijk te vinden.

Zoals je hopelijk kan zien, zien wij dat de discussie nogal is verhard. Ik zou het graag anders zien, maar het is voor ons praktisch onwerkbaar om veel vrijheid te geven rondom dit soort discussies. En daarom willen we niet dergelijke berichten zien. Ongeacht of het 'de waarheid is' of niet: als het niet al offtopic is, is het een soort reageren dat resulteert in verder offtopic gaan. Geen sneren naar de console die niet jouw favoriet is. Als jij dat ziet als beschermen van de sneeuwvlokjes, vind ik dat jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gropah schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:01:
Het probleem is dat we te veel ervaring hebben met discussies in de console hoek die compleet uit de hand lopen over de kleinste dingen. We hebben topics vol aanvallen op elkaar gezien over welke SSD nou sneller is, welke controller beter, en zo zou dat ook prima kunnen gaan over welke disc voller zit. Je lacht er misschien om, maar het is echt zo. Dat soort geruzie zorgt alleen maar voor veel frustratie aan beide kanten, en extra veel werk bij mijn moderatie team. En zo heb ik ook wel eens een doodsbedreiging in mijn mail gehad, omdat ik iemand geband had die dat soort ruzies opzocht. De nuance is onmogelijk te vinden.

Zoals je hopelijk kan zien, zien wij dat de discussie nogal is verhard. Ik zou het graag anders zien, maar het is voor ons praktisch onwerkbaar om veel vrijheid te geven rondom dit soort discussies. En daarom willen we niet dergelijke berichten zien. Ongeacht of het 'de waarheid is' of niet: als het niet al offtopic is, is het een soort reageren dat resulteert in verder offtopic gaan. Geen sneren naar de console die niet jouw favoriet is. Als jij dat ziet als beschermen van de sneeuwvlokjes, vind ik dat jammer.
Echter is er hier dus geen sprake van een sneer. Dat wordt door de mods zo opgevat, terwijl dit totaal niet aan de hand is. Ik help iemand met een vraag en mijn bericht wordt verwijderd. Dat is hier aan de hand, er is nergens een sneer in mijn bericht aanwezig.

Ik word hier weggezet door Bart als iemand met een superioriteitsgevoel. Ik vind dit echt misplaatst.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 20-02-2023 17:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:06:
[...]

Echter is er hier dus geen sprake van een sneer. Dat wordt door de mods zo opgevat, terwijl dit totaal niet aan de hand is. Ik help iemand met een vraag en mijn bericht wordt verwijderd. Dat is hier aan de hand, er is nergens een sneer in mijn bericht aanwezig.

Ik word hier weggezet door Bart als iemand met een superioriteitsgevoel. Ik vind dit echt misplaatst.
Door jou gehanteerde termen als sneeuwvlokjes, plastic box, communistische insteek, en Robin Hood dragen ook aardig bij aan het beeld van sneren en superioriteitsgevoel. Of waren die dingen per ongeluk ook anders bedoeld? Zo ja, dan nogmaals: misschien moet je wat doen aan je manier van communiceren, in plaats van alles bij anderen neerleggen en zelf de vermoorde onschuld uithangen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bart ® schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:49:
[...]

Door jou gehanteerde termen als sneeuwvlokjes, plastic box, communistische insteek, en Robin Hood dragen ook aardig bij aan het beeld van sneren en superioriteitsgevoel. Of waren die dingen per ongeluk ook anders bedoeld? Zo ja, dan nogmaals: misschien moet je wat doen aan je manier van communiceren, in plaats van alles bij anderen neerleggen en zelf de vermoorde onschuld uithangen.
Het zijn vooral reacties op de manier hoe jij het gesprek aan gaat. Je bent echt compleet je eigen superioriteitsgevoel aan het projecteren op mij. Want je vindt het maar fantastisch dat je de macht hebt om mensen te modereren. Dat is al duidelijk toen je deze discussie aan ging. Want wie is hier als eerste begonnen met het gesprek op deze manier aanvliegen? Juist ja. Jijzelf! Wellicht goed om even bij jezelf te raden te gaan. Want je gaat er direct met een gestrekt been in en komt zelf met dit soort termen.

De manier van communiceren zorgt er echt voor dat je het bloed onder iemands nagels vandaan kan halen. En ik ben echt niet de enige die hier op deze manier over denkt. Dus je kan het wel mooi terugkaatsen. Maar wellicht moet je ook eens naar jezelf kijken.

Het enige wat je nu doet is weer olie op het vuur gooien. Je zorgt er alleen maar voor dat de discussie weer uit de hand gaat lopen.

En dat je de plastic box als sneer aanhaalt is helemaal belachelijk. Je haalt zelf nu bepaalde woorden uit context om hier maar een punt te maken. Want het stukje plastic box was bedoeld om iets in perspectief te brengen. Dat we het hebben over een stuk plastic, maar blijkbaar voel jij je ook enorm aangesproken hierdoor waardoor je toch weer wilt terugvallen op die specifieke tekst.

Daarnaast laat het ook alleen maar zien aan de reactie van @Geronimous dat er op de man gemodereerd wordt en niet op de inhoud. Ohh diegene schrijft het dus dan zal het wel weer een sneer zijn. Zonder dat er echt naar de inhoud gekeken wordt. Want als iemand anders exact hetzelfde had geschreven was de tekst niet verwijderd.

En je ziet het nu ook weer gebeuren ineens gaat iedereen zich ermee bemoeien in deze discussie. Worden de berichten van de mods geliked door mensen waar precies het probleem ligt. De inhoud boeit ze echt totaal niet, het gaat er vooral om met wie ze in discussie zijn. Omdat er nu iemand hun reports aan het verdedigen is. En ja dat is inderdaad hun "Robin Hood" genaamd Bart.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 20-02-2023 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Gropah schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:01:

Dat jij een doodsbedreiging hebt gehad laat wel zien wat voor idioten dit zijn. En daarom gebruik ik ook de term "plastic box", want daar hebben we het over. Een plastic box die mensen heel graag willen verdedigen en zo erg dat er blijkbaar doodsbedreigingen uit komen. En als ik dit in perspectief wil zetten door de term plastic box te gebruiken dan ziet Bart dit als sneer. En waarom? Omdat ik dingen in perspectief zet. Want waar hebben we het serieus over? Een stukje hardware dat mensen willen verdedigen. Omdat mensen het dus vervelend vinden dat er "slecht" over hun plastic box gepraat wordt moet mijn reacties daardoor verwijderd worden. Het is toch van de zotte. En dan word ik neergezet als iemand met een superioriteitsgevoel......

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 20-02-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:15:
[...]

Het zijn vooral reacties op de manier hoe jij het gesprek aan gaat. Je bent echt compleet je eigen superioriteitsgevoel aan het projecteren op mij. Want je vindt het maar fantastisch dat je de macht hebt om mensen te modereren. Dat is al duidelijk toen je deze discussie aan ging. Want wie is hier als eerste begonnen met het gesprek op deze manier aanvliegen? Juist ja. Jijzelf! Wellicht goed om even bij jezelf te raden te gaan. Want je gaat er direct met een gestrekt been in en komt zelf met dit soort termen.

De manier van communiceren zorgt er echt voor dat je het bloed onder iemands nagels vandaan kan halen. En ik ben echt niet de enige die hier op deze manier over denkt. Dus je kan het wel mooi terugkaatsen. Maar wellicht moet je ook eens naar jezelf kijken.

Het enige wat je nu doet is weer olie op het vuur gooien. Je zorgt er alleen maar voor dat de discussie weer uit de hand gaat lopen.

En dat je de plastic box als sneer aanhaalt is helemaal belachelijk. Je haalt zelf nu bepaalde woorden uit context om hier maar een punt te maken. Want het stukje plastic box was bedoeld om iets in perspectief te brengen. Dat we het hebben over een stuk plastic, maar blijkbaar voel jij je ook enorm aangesproken hierdoor waardoor je toch weer wilt terugvallen op die specifieke tekst.

Daarnaast laat het ook alleen maar zien aan de reactie van @Geronimous dat er op de man gemodereerd wordt en niet op de inhoud. Ohh diegene schrijft het dus dan zal het wel weer een sneer zijn. Zonder dat er echt naar de inhoud gekeken wordt. Want als iemand anders exact hetzelfde had geschreven was de tekst niet verwijderd.

En je ziet het nu ook weer gebeuren ineens gaat iedereen zich ermee bemoeien in deze discussie. Worden de berichten van de mods geliked door mensen waar precies het probleem ligt. De inhoud boeit ze echt totaal niet, het gaat er vooral om met wie ze in discussie zijn. Omdat er nu iemand hun reports aan het verdedigen is. En ja dat is inderdaad hun "Robin Hood" genaamd Bart.
Ik weet eigenlijk niet wat je nu probeert te bereiken met je reactie vol met foute aannames, drogredenaties, en ad hominems. Totdat je daar wat duidelijker in wordt, laat ik het er even bij.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bart ® schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:24:
[...]

Ik weet eigenlijk niet wat je nu probeert te bereiken met je reactie vol met foute aannames, drogredenaties, en ad hominems. Totdat je daar wat duidelijker in wordt, laat ik het er even bij.
Volgens mij heb ik toch een redelijk uitgebreid stuk geschreven. Dat jij niet begrijpt wat ik probeer te bereiken heeft vooral met jezelf te maken.

Jij probeert mij in diskrediet te brengen door woorden totaal uit context te trekken en deze tegen mij te gebruiken.... Vervolgens ga je dit nu weer projecteren op mij. Maar dit laat wel duidelijk zien wat voor persoon je bent.... Want jij hebt het allang niet meer over de inhoud en wilt mij graag kleineren door je opmerkingen. Niet echt een "mod" waardig...

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 20-02-2023 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:30:
[...]

Volgens mij heb ik toch een redelijk uitgebreid stuk geschreven. Dat jij niet begrijpt wat ik probeer te bereiken heeft vooral met jezelf te maken.

Jij probeert mij in diskrediet te brengen door woorden totaal uit context te trekken en deze tegen mij te gebruiken.... Vervolgens ga je dit nu weer projecteren op mij. Maar dit laat wel duidelijk zien wat voor persoon je bent.... Want jij hebt het allang niet meer over de inhoud en wilt mij graag kleineren door je opmerkingen. Niet echt een "mod" waardig...
Je mag denken wat je wil, dat heb ik al meermaals tegen je gezegd. Ik lig er echt niet wakker van als jij denkt dat ik je in diskrediet wil brengen. Ik kan je sowieso garanderen dat ik wel iets beters met mijn tijd te doen heb dan een willekeurige user op Tweakers.net in diskrediet brengen, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zal nog één keer heel duidelijk zeggen wat ik hier wél doe, samen met mijn medemoderators.

Wij willen hier een leuk en gezellig forum creëren en onderhouden, waar zo veel mogelijk mensen zich prettig en thuis voelen. Dat heeft tot gevolg dat mensen die een negatieve invloed hebben door hun manier van reageren, daarop aangesproken worden.

In dit geval wordt jij aangesproken. Dit heeft als doel om je ongewenste gedrag te corrigeren. Mocht je daar geen zin in hebben, dan weet je de uitlogknop ongetwijfeld te vinden. Wat in ieder geval zinloos is, is jijbakken en hullie-zullie-discussies starten. Jij vertoont ongewenst gedrag, en jij bent dan degene die aan de lat staat om dat aan te passen. Ongeacht of anderen ook ongewenst gedrag vertonen, en of jij je gedrag wel mee vindt vallen, en of jij vindt dat anderen zich aanstellen. Die mening van jou over anderen is daarin niet relevant.

Uiteraard kun je argumenten aandragen waarom wij als moderators onjuist gehandeld hebben, daar is dit topic voor bedoeld. Maar dat doe je dan op de inhoud, en met enige mate van zelfreflectie. Je doet dat niet door het op de man te gaan spelen, wat je nu al de hele middag aan het doen bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Bart ® op 20-02-2023 19:46 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bart ® schreef op maandag 20 februari 2023 @ 19:46:
[...]

Je mag denken wat je wil, dat heb ik al meermaals tegen je gezegd. Ik lig er echt niet wakker van als jij denkt dat ik je in diskrediet wil brengen. Ik kan je sowieso garanderen dat ik wel iets beters met mijn tijd te doen heb dan een willekeurige user op Tweakers.net in diskrediet brengen, maak je daar maar geen zorgen over. Ik zal nog één keer heel duidelijk zeggen wat ik hier wél doe, samen met mijn medemoderators.

Wij willen hier een leuk en gezellig forum creëren en onderhouden, waar zo veel mogelijk mensen zich prettig en thuis voelen. Dat heeft tot gevolg dat mensen die een negatieve invloed hebben door hun manier van reageren, daarop aangesproken worden.

In dit geval wordt jij aangesproken. Dit heeft als doel om je ongewenste gedrag te corrigeren. Mocht je daar geen zin in hebben, dan weet je de uitlogknop ongetwijfeld te vinden. Wat in ieder geval zinloos is, is jijbakken en hullie-zullie-discussies starten. Jij vertoont ongewenst gedrag, en jij bent dan degene die aan de lat staat om dat aan te passen. Ongeacht of anderen ook ongewenst gedrag vertonen, en of jij je gedrag wel mee vindt vallen, en of jij vindt dat anderen zich aanstellen. Die mening van jou over anderen is daarin niet relevant.

Uiteraard kun je argumenten aandragen waarom wij als moderators onjuist gehandeld hebben, daar is dit topic voor bedoeld. Maar dat doe je dan op de inhoud, en met enige mate van zelfreflectie. Je doet dat niet door het op de man te gaan spelen, wat je nu al de hele middag aan het doen bent.
Dat je begint over "jij bent diegene die ongewenst gedrag vertoond" geeft al aan dat je totaal niet wilt praten over de inhoud. Andermans mening interesseert je echt helemaal niks. Jouw mening is de waarheid, dat is het enige wat voor jou telt. Dat laat je in je bericht wel heel duidelijk merken. Er is geen nuance, grijs gebied. Nee, ik zit fout en ik moet mijn gedrag maar aanpassen. Dat is ook de gehele kern van het probleem hier, leuk dat er een forum is waar je als gebruiker je zegje kan doen. Maar als je als mod je zo opstelt dan zal er ook nooit verandering komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Topicstarter
Anoniem: 306567 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:00:
[...]

Dat je begint over "jij bent diegene die ongewenst gedrag vertoond" geeft al aan dat je totaal niet wilt praten over de inhoud. Andermans mening interesseert je echt helemaal niks. Jouw mening is de waarheid, dat is het enige wat voor jou telt. Dat laat je in je bericht wel heel duidelijk merken. Er is geen nuance, grijs gebied. Nee, ik zit fout en ik moet mijn gedrag maar aanpassen. Dat is ook de gehele kern van het probleem hier, leuk dat er een forum is waar je als gebruiker je zegje kan doen. Maar als je als mod je zo opstelt dan zal er ook nooit verandering komen.
Ik herhaal nogmaals mezelf:
Wederom doe je dit niet. Ik ga er dus ook niet inhoudelijk op reageren. Prettige avond verder.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bart ® schreef op maandag 20 februari 2023 @ 20:03:
[...]

Ik herhaal nogmaals mezelf:

[...]
Wederom doe je dit niet. Ik ga er dus ook niet inhoudelijk op reageren. Prettige avond verder.
Ik laat precies de kern van het probleem zien.....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Goed, het lijkt mij handig om het hier voor nu even bij te laten. Dit is niet constructief.

Ik ga het even goed doornemen en bestuderen, kijken wat er fout is gegaan en wat er aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 13:08
Bossie schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:29:
[...]

Het is overigens opvallend als ik het moderatie topic lees dat er opeens vanaf eind januari meerdere feedback items worden gepost mbt deze mod?

Het lijkt alsof er een trend aan het ontstaan is en daar zou ik als de betreffende mod toch eens over nadenken maar ook als mod team.
Dezelfde trend ook dat deze mod in dit topic niet op feedback reageert of aangeeft het druk te zijn en er later op terug te komen. Maak dan in je modbreak ook geen verwijzing naar dit topic voor feedback, als je er vervolgens niets mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Vanuit het PSVR2 topic:
Chaoss schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:36:
[modbreak]Aantal salty en op de man reacties weggehaald. Ik snap dat het frustrerend is als je pakketje vertraging oploopt maar blijf netjes aub.[/modbreak]
Kunnen we dan die irritante zeurende posts (die misschien nog wel net binnen de regels van het forum passen maar de sfeer alleen maar verzieken) meteen rapporteren en dat die dan weggehaald worden?
Want het zijn gewoon sfeer verziekers waar echt niemand op zit te wachten, hoewel ze misschien gelijk hebben op zekere hoogte, maar zo erover gaan overdrijven nodigd uit om er tegenin te gaan natuurlijk.

Mij hebben ze iig niet zien zeuren, tenzij je hevig verlangen naar een nieuw speeltje ook zeuren noemt misschien. (en heb zelf maar een heel klein aantal mensen een ontevreden reactie zien plaatsten die overdreven en/of niet terecht was, dus ik ben oprecht benieuwd waar diegene zich dan zo aan storen in het topic...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[@Kalder ] Ik heb de laatste 5 bladzijden van het topic doorgenomen en daar alle reacties die mijn inziens niet door de beugel konden verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

Chaoss schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:58:
[@Kalder ] Ik heb de laatste 5 bladzijden van het topic doorgenomen en daar alle reacties die mijn inziens niet door de beugel konden verwijderd.
Dat was niet mijn vraag, en vind het prima dat je dat doet natuurlijk, alleen weet ik niet wat er in alle 3 de verwijderde posts stond waardoor ik niet weet wat ik er exact in gezegd hebt wat niet door de beugel zou kunnen, dus kan er dan ook niets van leren.
Dat van die post over die party pooper begrijp ik helemaal hoor, maar als ik had geweten dat de post waarop ik reageerde ook niet door de beugel kon, had ik er misschien niet zo fel op gereageerd en het in plaats daarvan gewoon gerapporteerd.

M.a.w. het is niet echt duidelijk wat er wel of niet door jullie beugel kan. Niet op de man, is ook zo'n breed gezegde, als je iemand quote, reageer je ook op de man/vrouw die het postte

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 22-02-2023 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-05 11:58
Ik had binnen het Atomic Hearts topic een reactie geplaatst op een discussie over het wel of niet kopen van deze game met het oog op het Oekraine conflict. Dit bericht was verwijderd door moderator BM. Mijn reactie op iemand anders' bericht had als essentie dat je als koper hierbij gewetenswroeging kunt hebben, omdat het aannemelijk is dat opbrengsten uit koop bij de Russische staat terecht zullen komen. En deze opbrengsten kunnen gebruikt worden om de oorlog te financieren.

Ik vond het belangrijk mijn standpunt te delen zodat eventuele andere kopers die dit forum raadplegen (zoals ikzelf) dit mee kunnen mee wegen in hun besluit. Evenals welk ander standpunt een consument kan hebben om een bepaald product wel of niet te kopen.

Liever had ik gezien dat dit gewoon kon blijven staan, er was niks aanstoodgevends aan. Nee, geen politieke discussies, maar wel informatie kunnen verschaffen over het hoe en wat van een game.

[ Voor 9% gewijzigd door Croqy op 22-02-2023 23:03 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kalder schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:09:
[...]

M.a.w. het is niet echt duidelijk wat er wel of niet door jullie beugel kan. Niet op de man, is ook zo'n breed gezegde, als je iemand quote, reageer je ook op de man/vrouw die het postte
Ik heb de posts verwijderd die enkel een reactie op endere forummers waren en die dus niet meer over de PSVR gingen. Comments over hoe iemand reageert of een waarde oordeel over een andere poster beschouw ik als op de man.

Voor complimentjes maak ik een uitzondering die mogen altijd op de man ;)

• Kalder

Kalder

Chaoss schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:31:
[...]

Ik heb de posts verwijderd die enkel een reactie op endere forummers waren en die dus niet meer over de PSVR gingen. Comments over hoe iemand reageert of een waarde oordeel over een andere poster beschouw ik als op de man.

Voor complimentjes maak ik een uitzondering die mogen altijd op de man ;)
Bij deze net een bericht gerapporteerd dat ook weer niet echt de gezelligheid tegemoet komt, ipv er zelf op te reageren :p zorgt ook weer voor een aantal tegenreacties.
Doe ik het nu goed? :+

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Croqy schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:01:
Ik had binnen het Atomic Hearts topic een reactie geplaatst op een discussie over het wel of niet kopen van deze game met het oog op het Oekraine conflict. Dit bericht was verwijderd door moderator BM. Mijn reactie op iemand anders' bericht had als essentie dat je als koper hierbij gewetenswroeging kunt hebben, omdat het aannemelijk is dat opbrengsten uit koop bij de Russische staat terecht zullen komen. En deze opbrengsten kunnen gebruikt worden om de oorlog te financieren.

Ik vond het belangrijk mijn standpunt te delen zodat eventuele andere kopers die dit forum raadplegen (zoals ikzelf) dit mee kunnen mee wegen in hun besluit. Evenals welk ander standpunt een consument kan hebben om een bepaald product wel of niet te kopen.

Liever had ik gezien dat dit gewoon kon blijven staan, er was niks aanstoodgevends aan. Nee, geen politieke discussies, maar wel informatie kunnen verschaffen over het hoe en wat van een game.
Ik vond die post (en de reactie daarop) net ff teveel richting 'Oorlog in Oekraine' gaan, dan dat het over de game ging, vandaar dat ik ze weggehaald heb. Geen halszaak, maar ook enigszins weggehaald om verdere reacties daarop te voorkomen.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VySio
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 13:32
Ik zou graag een apart VR subforum bij games zien. Er zijn best veel VR games maar er wordt eigenlijk heel weinig over gesproken. Ik denk dat een apart subforum een goede plek is om te strunen naar interessante games die nu ondergesneeuwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
VySio schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:17:
Ik zou graag een apart VR subforum bij games zien. Er zijn best veel VR games maar er wordt eigenlijk heel weinig over gesproken. Ik denk dat een apart subforum een goede plek is om te strunen naar interessante games die nu ondergesneeuwd worden.
Ik heb je topic even naar dit topic gemerged, gezien dit volgens mij de beter plek is.

Ik snap waar je vraag vandaan komt. We hebben het er intern even over gehad, maar we denken niet dat dit de juiste oplossing is. We zouden wellicht de discussie meer kunnen stimuleren, maar we denken dat het nog te niche is om een heel subforum voor op te zetten.

Daarbij kan het ook voor verwarring zorgen. We hebben het forum op dit moment ingedeeld op genre, dus FPS, Racing, Sim, etc, etc. Stel je hebt een game die VR en niet-VR heeft, wat een shooter is. Waar plaats je die dan? Nu kunnen wij daar helpen door aliassen aan te maken, maar dat is handwerk en niet houdbaar.

In de huidige indeling past een topic over een VR game prima in de huidige subfora. Maar als er weinig discussie over is zal deze, net zoals andere games waar weinig discussie over is, vanzelf naar beneden zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 15:36
Gropah schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Daarbij kan het ook voor verwarring zorgen. We hebben het forum op dit moment ingedeeld op genre, dus FPS, Racing, Sim, etc, etc. Stel je hebt een game die VR en niet-VR heeft, wat een shooter is. Waar plaats je die dan? Nu kunnen wij daar helpen door aliassen aan te maken, maar dat is handwerk en niet houdbaar.
VR komt natuurlijk steeds dichterbij, en ik snap dat het nu nog iet wat niche is. maar bovenstaand argument snap ik niet helemaal. Een spel wat VR en niet VR gespeeld kan worden blijven naar mijn mening gewoon 2 verschillende spellen.zie ook niet echt in waarom dat voor verwarring gaat zorgen als je er duidelijk bij zet dat het om een VR variant gaat. Bovendien zul je dat eigenlijk nooit zien althans die spellen zijn er haast niet omdat de interface zo verschillend is. Het enige genre waar je die crossplay kan vinden is eigenlijk racesims, dus dat als argument aandragen vind ik dan wat ver gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
WeeDzi schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:39:
[...]

VR komt natuurlijk steeds dichterbij, en ik snap dat het nu nog iet wat niche is. maar bovenstaand argument snap ik niet helemaal. Een spel wat VR en niet VR gespeeld kan worden blijven naar mijn mening gewoon 2 verschillende spellen.zie ook niet echt in waarom dat voor verwarring gaat zorgen als je er duidelijk bij zet dat het om een VR variant gaat. Bovendien zul je dat eigenlijk nooit zien althans die spellen zijn er haast niet omdat de interface zo verschillend is. Het enige genre waar je die crossplay kan vinden is eigenlijk racesims, dus dat als argument aandragen vind ik dan wat ver gezocht.
Je hebt gelijk dat race sims zich makkelijk lenen voor VR. En er zullen ook echt genoeg games zijn (en komen) die VR-only zijn. Maar ik verwacht juist dat het aantal games wat zowel VR als niet VR ondersteund zal toenemen, en niet per se het aantal VR-only. Dit omdat VR voornamelijk een andere manier van kijken is, en het waarschijnlijk makkelijker is om een manier van kijken aan te passen, dan een hele game.

Maar om de proef op de som te nemen, ben ik even wezen rondkijken. Ik ben zelf geen VR gamer, dus ik weet niet wat een gangbare store is voor VR games. Ik ben zelf bekend met steam, en die kent een VR label. Als ik daar kijk, zie ik direct al No Man's Sky, Phasmophobia, Hitman, TableTop Simulator, Subnautica en flight sim (hoewel dat waarschijnlijk makkelijk in de simhoek gezet kan worden). Dat zijn de games die ik ken, die ook zonder VR-headset gespeeld kunnen worden. Er zullen op die frontpage waarschijnlijk wel meer van die games te vinden zijn.

En als ik de cijfers er bij pak, dan gaat het om 7085 games die VR supporten (dus zowel met als zonder VR gespeeld kunnen worden), tov 5852 games die VR only zijn. Hierbij worden die games die alleen VR zijn, niet meegenomen in VR only, en andersom ook niet. Er zijn op steam, zoals het er na wat makkelijk zoekwerk uit ziet, meer games die zowel VR als niet-VR supporten, dan games die alleen VR supporten.

Ik verwacht dat deze trend zich doorzet, en denk daarom ook dat we juist meer overlap gaan zien. Hierdoor denk ik niet dat een specifiek VR subforum op de lange termijn handig is, omdat je dan meer verwarring gaat zien, of iets in VR moet, of in bijvoorbeeld RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 15:36
Gropah schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:07:
[...]

Je hebt gelijk dat race sims zich makkelijk lenen voor VR. En er zullen ook echt genoeg games zijn (en komen) die VR-only zijn. Maar ik verwacht juist dat het aantal games wat zowel VR als niet VR ondersteund zal toenemen, en niet per se het aantal VR-only. Dit omdat VR voornamelijk een andere manier van kijken is, en het waarschijnlijk makkelijker is om een manier van kijken aan te passen, dan een hele game.

Maar om de proef op de som te nemen, ben ik even wezen rondkijken. Ik ben zelf geen VR gamer, dus ik weet niet wat een gangbare store is voor VR games. Ik ben zelf bekend met steam, en die kent een VR label. Als ik daar kijk, zie ik direct al No Man's Sky, Phasmophobia, Hitman, TableTop Simulator, Subnautica en flight sim (hoewel dat waarschijnlijk makkelijk in de simhoek gezet kan worden). Dat zijn de games die ik ken, die ook zonder VR-headset gespeeld kunnen worden. Er zullen op die frontpage waarschijnlijk wel meer van die games te vinden zijn.

En als ik de cijfers er bij pak, dan gaat het om 7085 games die VR supporten (dus zowel met als zonder VR gespeeld kunnen worden), tov 5852 games die VR only zijn. Hierbij worden die games die alleen VR zijn, niet meegenomen in VR only, en andersom ook niet. Er zijn op steam, zoals het er na wat makkelijk zoekwerk uit ziet, meer games die zowel VR als niet-VR supporten, dan games die alleen VR supporten.

Ik verwacht dat deze trend zich doorzet, en denk daarom ook dat we juist meer overlap gaan zien. Hierdoor denk ik niet dat een specifiek VR subforum op de lange termijn handig is, omdat je dan meer verwarring gaat zien, of iets in VR moet, of in bijvoorbeeld RPG.
ik bedoelde juist te zeggen dat de game wel hetzelfde kan zijn maar er een enorm verschil is in het spel zelf, en dat er juist veel meer verwarring gaat ontstaan binnen fora als je VR en niet VR niet gaat splitsen.

Anyway dat is ook maar mijn mening en op zich nog lang niet zo ver om dat nu al door te voeren, dat zou later ook prima kunnen als blijkt dat er juist daardoor verwarring ontstaat. tijd zal het leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 17:59
@BM
Kaasje123 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:44:
[mbr]je post was weggehaald omdat de post waar je op reageerde weggehaald was. En je loopt lang genoeg mee om te weten dat versus idd niet de bedoeling is.

Verder mag commentaar op moderatie in het feedback topic[/]
Prima maar ik zette er ook Nintendo bij. Juist om niet in een Sony vs Microsoft discussie te verzanden maar om oprecht aan te tonen hoe slecht het momenteel gesteld is met Microsoft en hun first party titels. Als we dan op geen enkele manier mogen vergelijken hoeveel beter games ook kunnen zijn van first party titels op andere platformen dan verliezen we een heel groot deel van de context. Of bestaat er een topic waar dat wel mag?

Overigens staat er in de topic start expliciet alleen iets over playstation genoemd over "versus" maar niks over Nintendo. Strikt genomen heb ik dan ook niks fout gedaan.

Tevens zou ik het persoonlijk prettiger vinden als je voortaan mijn tekst laat staan in plaats van weghalen/vervangen. Dat geeft een indruk op anderen alsof ik iets heel ergs geschreven zou kunnen hebben en dat had ik niet. Je was het niet met me eens dat kan. Haal het dan liever gewoon weg en stuur me een dm of iets dergelijks.

Dat zijn mijn 2 centen. Verder geen kwaad bloed en wens ik je een prettige avond verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 19:16

HollovVpo1nt

I like gadgets

@Geronimous Ik waardeer de inzet van het moderatie team. Je hebt behoorlijk wat op moeten schonen zie ik. Tegelijkertijd vind ik het jammer dat heel de "ontwikkelingen in de gameswereld" topic op slot moet vanwege een aantal trolls die on-onderbouwd meningen als feiten overbrengt. Daarnaast vind ik dat je een aantal posts als off-topic heb aangemerkt die ik daar zelf niet onder zou scharen. Er worden nu ook behoorlijk wat posts verwijderd waar ik veel tijd en energie in heb gestopt voor de onderbouwing. Je kunt er mee oneens zijn, maar snap niet waarom het verwijderd wordt...

Anyways, wilde ik even kwijt.

[ Voor 24% gewijzigd door HollovVpo1nt op 06-05-2023 19:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Het topic is op slot omdat we willen kijken wat we met de situatie willen doen, zonder dat het verder kan/gaat escaleren. Dat gaat, zoals je hopelijk begrijpt, wat tijd kosten om te overleggen en bepalen. We doen ons best om het zsm weer te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gropah schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:57:
Het topic is op slot omdat we willen kijken wat we met de situatie willen doen, zonder dat het verder kan/gaat escaleren. Dat gaat, zoals je hopelijk begrijpt, wat tijd kosten om te overleggen en bepalen. We doen ons best om het zsm weer te openen.
Zeker alle begrip voor, dank voor de genomen moeite. Misschien is het voor een eventuele heropening nuttig om de scope van de topic iets scherper te hebben. Zo is bijvoorbeeld een hoop posts als off-topic bestempeld en verwijderd, waar als ik voor mijzelf spreek ik er geen erg in had dat het off-topic zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
@Geronimous Moderatie slaat de laatste tijd een beetje door.
Of het nou een vorm van machtsvertoon is of de mods willen graag zelf de grootste trollen zijn, het gaat iig nergens over.
Je bent bang om iets te typen, want alles wordt geknipt.

Misschien is een carrière als thuiskapper iets voor jullie?

^dit is trollen. Ergens aangeven dat mogelijk een console niet genoeg power heeft voor de nieuwste generatie games is geen troll

[ Voor 17% gewijzigd door M!chel op 21-05-2023 11:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
M!chel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:14:
@Geronimous Moderatie slaat de laatste tijd een beetje door.
Of het nou een vorm van machtsvertoon is of de mods willen graag zelf de grootste trollen zijn, het gaat iig nergens over.
Je bent bang om iets te typen, want alles wordt geknipt.

Misschien is een carrière als thuiskapper iets voor jullie?
lekker constructief weer d:)b
Als je je gewoon aan onze huisregels houd hoef je nergens 'bang voor te zijn'. Ik doe mijn taak op het forum. Als jij dat als machtsvertoon ziet heb je echt zelf een probleem.

Je post een typische console-bash en verwacht niet dat men daar op gaat reageren? Dan kun je wel een knip verwachten ja. Als je het niet doorhebt ligt het probleem, wederom, bij jou.

Stellen dat de huidige generatie consoles niet krachtige genoeg zijn voor games is een dikke troll (en de grootste onzin).

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 21-05-2023 11:19 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Geronimous schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:17:
[...]

lekker constructief weer d:)b
Als je je gewoon aan onze huisregels houd hoef je nergens 'bang voor te zijn'. Ik doe mijn taak op het forum. Als jij dat als machtsvertoon ziet heb je echt zelf een probleem.

Je post een typische console-bash en verwacht niet dat men daar op gaat reageren? Dan kun je wel een knip verwachten ja.
Kijk ook verder dan die ene post, er kwam gewoon een normaal gesprek uit voort. Dus helemaal geen getroll of slechte bedoeling.
Daarom, precies om de kortzichtigheid, gaat het de laatste tijd zo kut hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
M!chel schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:19:
[...]

Kijk ook verder dan die ene post, er kwam gewoon een normaal gesprek uit voort. Dus helemaal geen getroll of slechte bedoeling.
Daarom, precies om de kortzichtigheid, gaat het de laatste tijd zo kut hier.
Kortzichtigheid? Of is het gewoon jarenlange ervaring in modereren dat we goed kunnen aanvoelen wat wel en wat niet voor escalatie gaat zorgen. Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik houd het op het laatste. Jammer dat je dat zo 'kortzichtig' vind. (y)

Ik weet niet of je verder veel op internetcommunities komt, maar door ergens in een thread posten dat de PS5 nieuwe games niet kan draaien omdat ie niet krachtig genoeg is, ga je overal een beerput opentrekken. Tenzij er mods zitten met ervaring, die tijdig inrgijpen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Niet online
Geronimous schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Kortzichtigheid? Of is het gewoon jarenlange ervaring in modereren dat we goed kunnen aanvoelen wat wel en wat niet voor escalatie gaat zorgen. Ik ben misschien een beetje bevooroordeeld, maar ik houd het op het laatste. Jammer dat je dat zo 'kortzichtig' vind. (y)

Ik weet niet of je verder veel op internetcommunities komt, maar door ergens in een thread posten dat de PS5 nieuwe games niet kan draaien omdat ie niet krachtig genoeg is, ga je overal een beerput opentrekken. Tenzij er mods zitten met ervaring, die tijdig inrgijpen.
Ik blijf erbij, je had ook even verder kunnen kijken naar dat er een normaal gesprek uit voort kwam.
Bij een eventuele beerput ben ik danwel mondig genoeg om mijn standpunt te verdedigen, of wijs genoeg om er niet te ver op in te gaan. Dat is mijn jarenlange ervaring :P

Door zo vlug in normale gesprekken te knippen maak je niet echt vrienden. Geeft mensen al snel het gevoel dat hun mening of bijdrage niet telt.
Als ik nou echt een troll was geweest dan had je waarschijnlijk al veel meer en veel eerder posts van mij geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:En nu is het klaar met het op de man spelen. Dit topic is er om het over de moderatie te hebben, daar gaat het al ff niet over. Mocht je berichten missen weet je waarom

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

BM schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:31:
[modbreak] En nu is het klaar met het op de man spelen. Dit topic is er om het over de moderatie te hebben, daar gaat het al ff niet over. Mocht je berichten missen weet je waarom[/modbreak]
Sorry hoor maar ik had niet door dat ik op een man aan het spelen was... Ik heb toch niets gezegd wat niet waar is en wat als beledigend of wat dan ook zou kunnen worden opgevat?

Beetje kinderachtig hier weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
In dat geval mag je je de tweede zin van mijn modbreak aantrekken, en was je post (net als andere die nu weg zijn) offtopic, en daarmee dus niet op zijn plek hier.

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Kalder schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:41:
[...]

Sorry hoor maar ik had niet door dat ik op een man aan het spelen was... Ik heb toch niets gezegd wat niet waar is en wat als beledigend of wat dan ook zou kunnen worden opgevat?

Beetje kinderachtig hier weer...
Vreemd inderdaad, ik reageerde ook inhoudelijk op het moderatie topic.

Mods het zou jullie goedstaan zo iemand als Michel gewoon een tijdelijke ban te geven inplaats van mensen die inhoudelijk reageren hard op de vingers te tikken.

[ Voor 17% gewijzigd door NightShadow22 op 21-05-2023 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder

Kalder

NightShadow22 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:44:
[...]

Vreemd inderdaad, ik reageerde ook inhoudelijk op het moderatie topic.
Ik ging zelfs mee in de post van Geronimous, wilde alleen duidelijk maken dat de grafische standaard voor de huidige generatie games meestal juist door consoles wordt bepaald en er dus geen reden is om te denken dat de huidige consoles niet krachtig genoeg zouden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Kalder schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:50:
[...]

Ik ging zelfs mee in de post van Geronimous, wilde alleen duidelijk maken dat de grafische standaard voor de huidige generatie games meestal juist door consoles wordt bepaald en er dus geen reden is om te denken dat de huidige consoles niet krachtig genoeg zouden zijn.
Ik ook , ik kwam ten allereerst op voor hem plus ben het eens met hem omdat ik zelf al enige tijd last ervaar van het desbetreffende heerschap in een topic.

En meneer stopt niet met trollen, Kijk hierboven maar eens hoe hij los gaat tegen de mods maar dat is blijkbaar allemaal ok.

(Thuiskappers Anybody?! ) .....Cmon now. Superieure machines, kleine pikkies etc....kan allemaal.... Gewoon een ban op zn minst tijdelijk.

Erg kinderachtig dit.

[ Voor 9% gewijzigd door NightShadow22 op 21-05-2023 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
NightShadow22 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:51:
[...]

Ik ook , ik kwam ten allereerst op voor hem plus ben het eens met hem omdat ik zelf al enige tijd last ervaar van het desbetreffende heerschap in een topic.

En meneer stopt niet met trollen, Kijk hierboven maar eens hoe hij los gaat tegen de mods maar dat is blijkbaar allemaal ok.

Erg kinderachtig dit.
En aantal posts was qua vorm niet zo gek veel mis mee, maar aangezien dit het 'Feedback op moderatie binnen Spielerij' topic is, waren ze wat mij betreft allebei offtopic, en dus geen in ze weggehaald. Zeker omdat ze onderdeel waren van een discussie waarbij wel op de man gespeeld werd (en die berichten zijn dus ook weggehaald, die waren offtopic en op de man)

Xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

-knip- offtopic en ongepast

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 22-05-2023 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

@BM Pm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@Geronimous ik ben heel benieuwd waar de modbreak is in het ps5 topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Anoniem: 306567 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:49:
@Geronimous ik ben heel benieuwd waar de modbreak is in het ps5 topic....
Bas170 in "[PS5] PlayStation 5"

Tada! :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Gropah schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 21:57:
Vraagje, zijn jullie wellicht een stap verder in de beoordeling van de heropening van de topic? De laatste paar weken waren een rollercoster, in het bijzonder in MS/ABK land. Als alternatief zou ik voor willen stellen om een dedicated topic aan te maken voor de overname. Je merkt dat veel discussie nu in de comment sectie van artikelen op de homepage van Tweakers plaats vindt, met veel FUD. Zou goed zijn om die discussie elders te mogen voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-02 22:54
Hi mods!

Via Humble Bundle heb ik over de laatste maanden een lijstje aan games opgebouwd die ik al had, en dus niet kan redeemen. Ik wil ze niet verkopen, maar gewoon ruilen tegen andere games die ik nog niet heb. Waarde maakt me niet echt uit, maar gewoon een leuke ruil met andere Tweakers

Ik zou graag in het Steam Deck willen vragen of er iemand interesse heeft om ze te ruilen voor andere games.

Mag dit, of is dit niet toegelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

HollovVpo1nt schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Vraagje, zijn jullie wellicht een stap verder in de beoordeling van de heropening van de topic? De laatste paar weken waren een rollercoster, in het bijzonder in MS/ABK land. Als alternatief zou ik voor willen stellen om een dedicated topic aan te maken voor de overname. Je merkt dat veel discussie nu in de comment sectie van artikelen op de homepage van Tweakers plaats vindt, met veel FUD. Zou goed zijn om die discussie elders te mogen voeren...
@Gropah @Geronimous @BM

Beste mods, we zijn inmiddels 2 maanden verder. Ik heb alle begrip voor de tijd die jullie gevraagd hebben voor de beoordeling. Kunnen jullie een indicatie geven waar we staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:03:
[...]

@Gropah @Geronimous @BM

Beste mods, we zijn inmiddels 2 maanden verder. Ik heb alle begrip voor de tijd die jullie gevraagd hebben voor de beoordeling. Kunnen jullie een indicatie geven waar we staan?
Excuus, hier had ik wat eerder op terug willen komen.

We hebben het intern nog eens besproken, en besloten het topic weer te openen. Daarnaast is er een apart topic gemaakt waarin alles rondom de MS - ABK overname besproken kan worden.

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Beste @Chaoss

Waarom heb je mijn posts weggehaald waarin de term 'teabaggen' wordt gebruikt? En geef je aan dat 'we het netjes moeten houden..?' Ga je mij nu wijs maken dat deze term niet meer kan op Tweakers?

En de term "Sexual inappropriate" staat gewoon op de gelinkte pagina over het nieuws dat we bespraken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
De posts gingen nergens meer over, kroegpraat doe je maar in de kroeg. Als je lekker 1 op 1 met iemand wil 'ouwehoeren' dan zijn daar legio andere middelen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:26:
De posts gingen nergens meer over, kroegpraat doe je maar in de kroeg. Als je lekker 1 op 1 met iemand wil 'ouwehoeren' dan zijn daar legio andere middelen voor.
Vind dit erg onterecht, Ging dusdanig wel ergens over.

Bedankt voor je pm maar dat je het ergens niet mee eens bent, of iets niet helemaal in je straatje past is geen reden om zo agressief te modereren. het neigt erg naar een voorrangs positie voor de desbetreffende tweaker die in de pms is genoemd waar jullie dus niks aan doen al heb ik die al 2 x gerapporteerd deze week.

Het is wel duidelijk weer, Want de cult leader was beledigd om een totaal onpersoonlijke Quote vervolgens hebben @D-Ed en ik een lolletje totaal ontopic maar omdat het beschermde diersoort eerder op zn pikkie was getrapt vonden jullie het nodig om nog verder te gaan, totaal onterecht ook.

[ Voor 16% gewijzigd door NightShadow22 op 15-08-2023 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:26:
Lol, ik kwam letterlijk net het topic binnen en zag dat bericht en ik maak er een onschuldig grapje over.. Check your facts aub!

Sneu dat je met de botte bijl hakt omdat er (blijkbaar) al iets anders speelde waar ik niets van weet.. Door je opmerking doe je net alsof ik niet netjes bezig was en betrek je mij bij iets waar ik verder geen onderdeel van was. Juist dat is niet zo netjes imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

D-Ed schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:34:
[...]

Lol, ik kwam letterlijk net het topic binnen en zag dat bericht en ik maak er een onschuldig grapje over.. Check your facts aub!

Sneu dat je met de botte bijl hakt omdat er (blijkbaar) al iets anders speelde waar ik niets van weet.. Door je opmerking doe je net alsof ik niet netjes bezig was en betrek je mij bij iets waar ik verder geen onderdeel van was. Juist dat is niet zo netjes imho...
Dusdit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@D-Ed het ging helemaal niet om die ene opmerking er is een hele rits posts verwijderd. Waarbij jullie 1:1 met elkaar aan het 'chatten' waren. Daarnaast was het ook nog eens offtopic. Voor wie is dat een toegevoegde waarde behalve voor jullie 2?

Ga dan lekker met elkaar dm'en daar heeft niemand last van en dan kun je helemaal los gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:51:
@D-Ed het ging helemaal niet om die ene opmerking er is een hele rits posts verwijderd. Waarbij jullie 1:1 met elkaar aan het 'chatten' waren. Daarnaast was het ook nog eens offtopic. Voor wie is dat een toegevoegde waarde behalve voor jullie 2?

Ga dan lekker met elkaar dm'en daar heeft niemand last van en dan kun je helemaal los gaan.
Zoals @D-Ed al eerder zei is dit gewoon on topic ivm de post over Xbox en hun nieuwe regels.

Dus totaal irrelevant deze opmerking.

Neem het maar even door en lees het gewoon... prima on topic dus, dat sommige reacties niet in het woke gedachtegoed vallen betekend niet dat niemand hier iets over mag zeggen ieder zo zn mening.

[ Voor 13% gewijzigd door NightShadow22 op 15-08-2023 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online

Twee Posts….

Edit: Nogmaals, check your facts…

Edit 2: Aangezien je de facts niet eens checkt geeft het wel weer aan dat mods over het algemeen niet terugkomen op hun 'fouten' of verkeerde inzichten.. Laat aub die rits posts zien waarbij ik 1:1 aan het chatten ben.. Slechts twee grappige opmerkingen over de aangescherpte regeles joh.. Je bent nu zelf hier meer aan het chatten met mij dan dat ik met iemand anders in het Xbox topic aan het 'chatten was' :F

"karmakeizer van 4 onderwerpen en karmakoning van 9 onderwerpen" met allemaal "Playstation' als onderwerp.. "Chatten" d:)b

[ Voor 37% gewijzigd door D-Ed op 15-08-2023 22:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 17:34

Ik was mee aan het lezen in het topic... En nou weet ik niet meer heel precies wat er stond, maar ik had helemaal niet dit idee? Het topic ontspoort wel eens maar dan gaat het gelijk pagina's lang ergens over en heb ik geen zin om het allemaal terug te lezen maar dat was hier nu volgens mij helemaal niet aan de orde (tenzij het vooral posts van de laatste paar uur geweest zijn sinds de vorige keer dat ik got checkte).
Voelt inderdaad een beetje raar dit.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

D-Ed schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:07:
[...]

Twee Posts….

Edit: Nogmaals, check your facts…

Edit 2: Aangezien je de facts niet eens checkt geeft het wel weer aan dat mods over het algemeen niet terugkomen op hun 'fouten' of verkeerde inzichten.. Laat aub die rits posts zien waarbij ik 1:1 aan het chatten ben.. Slechts twee grappige opmerkingen over de aangescherpte regeles joh.. Je bent nu zelf hier meer aan het chatten met mij dan dat ik met iemand anders in het Xbox topic aan het 'chatten was' :F

"karmakeizer van 4 onderwerpen en karmakoning van 9 onderwerpen" met allemaal "Playstation' als onderwerp.. "Chatten" d:)b
Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap die schepte in al het ge-mod niet, dit komt natuurlijk door het het geklaag van andere users. Maar goed, grijp als mod alleen in bij echte excessen, soms heb ik het idee dat er lurkers zijn die al op een report knop klikken omdat een naam al een rode lap voor ogen doet opkomen.

We schermen in ons landje altijd met vrijheden, maar een "dom" forum wat zonder users niets is moet door de crew, althans zo voelt het, steeds strakker/korter te worden gehouden omdat het anders ontspoort.....

Daarbij, tis gewoon link, ook als MOD heb je vaak een voorkeur, we zien regelmatig hoofdgroep MOD's net als users mee doen in een discussie, wanneer je een blauw hart heb en je gaat daarom in groene topic's aan de gang.... Das link..... Volgens mij zou je als MOD zo min mogelijk affiniteit met het topic moeten hebben zodat je pas echt objectief kan zijn ;)

Het mooiste is dat ik regelmatig van MOD's berichten lees dat het allemaal zo moeilijk, zwaar of lastig is, de druk is hoog om het goed te doen, dat begrijp ik..... Soms is niets doen ook erg goede oplossing.

Geef elkaar gewoon een beetje ruimte en erger je niet zo aan elkaar..... Je hoeft het tenslotte niet met elkaar eens te zijn!!!!111

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 15-08-2023 22:47 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]
Je bent nu zelf hier meer aan het chatten met mij dan dat ik met iemand anders in het Xbox topic aan het 'chatten was' :F
Jij vraagt om een verklaring, ik reageer netjes, je bent het er niet mee eens en nu ga je het tegen mij gebruiken?

Irrelevant, je kunt het persoonlijk proberen te maken omdat je op je teentjes bent getrapt maar is dit nodig?

Ik zal morgen een scherm afdrukje voor je maken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-05 18:35
Bullet NL schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:43:
[...]
we zien regelmatig hoofdgroep MOD's net als users mee doen in een discussie, wanneer je een blauw hart heb en je gaat daarom in groene topic's aan de gang.... Das link..... Volgens mij zou je als MOD zo min mogelijk affiniteit met het topic moeten hebben zodat je pas echt objectief kan zijn ;)
Mods hier doen niet mee aan dat maffe consolewar gedoe. Een mod met een Playstation moet net zo goed kunnen moderaten in een Xbox topic als andersom zonder dat mensen er meteen wat achterzoeken. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
In dit geval mij beschuldigen van 'een blauwe bril' terwijl ik het xbox topic netjes wil houden grenst wat mij betreft wel aan het absurde ;)

Recent nog een DM gehad dat ik pro xbox aan het modden was, het is wat :P

[ Voor 21% gewijzigd door Chaoss op 15-08-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Jij vraagd om een verklaring, ik reageer netjes, je bent het er niet mee eens en nu ga je het tegen mij gebruiken?
"hele rits posts " heb je het over terwijl ik slechts een grapje maakte.. Dat stuit mij tegen de borst en je komt niet op mijn vraag terug..
Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:48:
[...]

Irrelevant, je kunt het persoonlijk proberen te maken omdat je op je teentjes bent getrapt maar is dit nodig?

Ik zal morgen een scherm afdrukje voor je maken.
Is het nodig om een user die slechts een (goed bedoelt) grapje maakt direct z'n posts te verwijderen? Daar wilde ik een toelichting op.

En om even bij de feiten te blijven, dit was mijn vraag:
Beste @Chaoss

Waarom heb je mijn posts weggehaald waarin de term 'teabaggen' wordt gebruikt? En geef je aan dat 'we het netjes moeten houden..?' Ga je mij nu wijs maken dat deze term niet meer kan op Tweakers?

En de term "Sexual inappropriate" staat gewoon op de gelinkte pagina over het nieuws dat we bespraken.
Dit was je antwoord:
Ik wacht op je screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:57:
In dit geval mij beschuldigen van 'een blauwe bril' terwijl ik het xbox topic netjes wil houden grenst wat mij betreft wel aan het absurde ;)

Recent nog een DM gehad dat ik pro xbox aan het modden was, het is wat :P
Iemand betichten 'niet netjes' te zijn zonder toelichting wat er niet netjes is vind ik nog wat absurder! Je valt mij hier direct mee aan zonder toelichting.. Lekker inclusief man...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
D-Ed schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:58:
[...]

Is het nodig om een user die slechts een (goed bedoelt) grapje maakt direct z'n posts te verwijderen? Daar wilde ik een toelichting op.
En nogmaals: het ging niet om dat ene grapje, er zijn 7 posts verwijderd die offtopic waren en imho niet boven het niveau 'kroegpraat' uitkwamen.

En ja ervaringen uit het verleden hebben daar ook mee te maken. Bepaalde topics ontsporen nu eenmaal vaker dan andere en mods sturen dat bij. Ik weet zeker dat elke andere spielerij mod hetzelfde had gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:08:
[...]

En nogmaals: het ging niet om dat ene grapje, er zijn 7 posts verwijderd die offtopic waren en imho niet boven het niveau 'kroegpraat' uitkwamen.

En ja ervaringen uit het verleden hebben daar ook mee te maken. Bepaalde topics ontsporen nu eenmaal vaker dan andere en mods sturen dat bij. Ik weet zeker dat elke andere spielerij mod hetzelfde had gedaan.
En nogmaals.. Ik heb werkelijk niets gezien van andere posts over dat onderwerp of wat dan ook.. Je bent met de botte bijl gaan hakken (geen probleem maar geef dat gewoon toe, is echt niet zo moeilijk..). Lees gewoon even terug waar ik op inhaakte en hoe mijn twee posts niets te gek waren.. Wellicht omdat je al eerder met wat andere zaken bezig was gooide je mijn berichten achteloos weg.. Zal vast maar erken dat dan gewoon en thats it, zand erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Waarom weer zo'n opmerking of steek onder water, wat probeer je hier mee te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:13:
[...]

Waarom weer zo'n opmerking of steek onder water, wat probeer je hier mee te bereiken?
Omdat ik me weggezet voel en ik mij niet kan verdedigen, jij hebt 'de macht' om zomaar posts te verwijderen met een opmerking erbij 'dat ik het netjes moet houden'. Maar goed, ik heb zojuist een andere bericht geschreven, is niet de bedoeling om het op de spits te drijven maar ik voel me er wel lullig bij dus tja.. Lees mijn berichten en je snapt het (als het goed is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P6sog8yB6-px2RjEpXMkm69q1Jk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rtUljyo4nRTMUKZjPqpJ0mxa.png?f=fotoalbum_large

-Zoals je ziet zijn er niet maar 2 reacties verwijderd.
-Op de man opmerkingen van gebruikers die het regelmatig met alkeaar aan de stok hebben.
-Opmerkingen of iets wel/niet 'woke' is is offtopic in een Xbox topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 16-08-2023 22:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Kom op, MS trekt de teugels behoorlijk aan en specificeert wat ze wel of niet willen hebben op hun netwerk. Dan mag je daar toch wel op een luchtige manier mee omgaan?

Ik vind de vraag over Teabaggen op zich nog wel zinvol.... Je kan al een ban krijgen voor voicechat, waarom dan niet voor gedrag als Teabaggen?

Op deze manier ben je veel te strak met het weg modden van dit soort berichten, je gaat helemaal voorbij aan het feit dat het een vrij normaal proces is dat het aanscherpen van regels door MS leid tot wat "luchtige" communicatie in een topic.

Waarbij je de vraag van @D-Ed ook nog wel als semi-serieus en gerechtvaardigd kan opvatten....

Het gaat ook helemaal niet om het feit als iets wel of niet woke is, dat is Off-topic, maar binnen een XBox topic kan je toch wel gewoon discussie voeren over het feit als een bedrijf als MS zich niet schuilhoud achter de nieuwe regels met woke als argument....

[ Voor 16% gewijzigd door Bullet NL op 16-08-2023 22:34 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Chaoss schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:23:
[...]

[Afbeelding]

-Zoals je ziet zijn er niet maar 2 reacties verwijderd.
-Op de man opmerkingen van gebruikers die het regelmatig met alkeaar aan de stok hebben.
-Opmerkingen of iets wel/niet 'woke' is is offtopic in een Xbox topic.
Zie ik nu het overzicht zoals het in de thread stond of zoals het in je mod omgeving staat? Die opmerkingen tussen de twee andere users was ik mij niet eens bewust van aangezien ik gewoon reageerde op de link van @uchiha tijntje en daarna nog een reactie (inhoudelijk zelfs precies de content van de betreffende pagina van Xbox gehaald). Daarop krijg ik een opmerking over dat ik het netjes moet houden..

Je bevestigd gewoon precies mijn punt, dank.

1. Je hebt het over twee andere users ipv over mij
2. Ik heb het niet over woke of wat dan ook, maak gewoon een grapje over dat teabaggen de volgende stap is..
3. Ik heb exact twee reacties geplaatst, precies zoals ik ook al schreef in mijn eerste reactie waar je NIET op terug bent gekomen..
4. Je doet net alsof ik aan het chatten was.
5. Je bent gewoon met de botte bijl aan de slag gegaan ten koste van een user (mij...).
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste