Was wel fijn geweest om mij er even over te berichten @
Anoniem: 1979346 , als je dit een dusdanige nare reactie vind had ik graag met je hierover (in positieve zin) van gedachten gewisseld en had ik het dan gerust aangepast als dit je raakt.
Ik vind trouwens persoonlijk dat OCD meevalt, ik vind ook hoe de melding hierboven staat wel heel scherp geformuleerd. Met de zinsnede" Ik vraag mij gewoon af waarom dit is toegestaan want OCD staat voor Obsessieve-compulsieve stoornis en dat in een tijd dat we maar met alles en iedereen rekening moeten houden en de rest niet zo moet zeuren."
En ik wil graag even kwijt, gezien dit publiekelijk wordt gemeld, waarom ik ervoor heb gekozen dit zo te formuleren. Dat komt omdat het allereerst een user was die klaagde over geluid waar ik het afgelopen jaar de meeste uiteenlopende reacties van heb gezien dat richting trollen gaat. Deze persoon claimt (niet Fotogerard trouwens) constant allerlei klachten te ervaren. Onder meer met geluid van consoles, knopjes van controllers etc, dan begint diegene zelf ,bij een filmpje over het nieuwe PS5 model, over het geluid daarvan, zonder dat de discussie daarover ging. Dat vind ik dan neigen naar OCD, je hebt ergens last van, waar weinigen last van hebben, je verkondigt constant hoeveel last je ervan hebt, en dan ga je zelf zulke dingen opzoeken. Op basis daarvan zei ik, mede omdat sommige users zeggen dat je er wel last van moet hebben gezien het lawaai, dat de meeste mensen er geen last van hebben behalve OCD'ers. En dat baseerde ik op de gedraging die ik hierboven beschrijf. Gezien iemand er compulsief mee bezig is gebaseerd op de vele posts. Wellicht had ik moeten schrijven, ik vind dergelijk gedrag naar OCD neigen. Want men is constant bezig met een zelf-ervaren overlast van geluid.
Als er op dusdanige wijze gemodereerd wordt, en goed een dergelijke aanpak kan ik begrijpen als je OCD kwetsend vind, dan mag er ook wat beter gemodereerd worden op, of eventueel participatie door mods, op klachten die richting getroll gaan. Meermaals wordt een gezellige sfeer bederft door de gekste klachten over consoles of accessoires, en dat gaat maar door. Dan vind ik het in dat licht best wel te billijken om daar scherp op te reageren. Dus als jullie dusdanig modereren zoals op mijn reactie, dan mag er ook echt scherper toezicht komen hoe die discussies plaatsvinden en hoe bepaalde klachten over consoles (horen die overigens niet in een apart topic thuis?) worden geformuleerd op een polariserende wijze. Dit gelet op de klacht van Fotogerard die ik dan graag herhaal: "dat in een tijd dat we maar met alles en iedereen rekening moeten houden en de rest niet zo moet zeuren."
Ik herhaal die klacht even omdat ik de aanpak die ik hierboven beschrijf op beide manieren te ver vind doorslaan. Maar als dergelijk herhalend "gezeur" over producten (ongeacht het merk btw) van bepaalde users wordt toegestaan, dan vind ik dat daar ook eens een keer scherp op gereageerd mag worden.