Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.881 views

Verwijderd

Ik zit nog steeds op de oude propositie en hoopte dit tot volgend jaar voorjaar te kunnen behouden. Dan wordt mijn nieuwe appartement opgeleverd die ik van de juiste bekabeling het laten voorzien. Nu zit ik nog deels met de coax voor mijn stereo en tv boven. Zal, als ik ook 1 september moeten worden omgezet naar de nieuwe propositie, eens bij Conrad kijken voor een DAB ontvanger die ik op de stereo kan aansluiten.

Overigens blijkt VF in mijn ogen nog steeds een kruideniersmentaliteit vertonen om voor klanten telefoonkosnten in rekening te brengen voor klantenservice en helpdesk.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51
Doofus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:03:
Net te horen gekregen van de klantenservice via de mail, dat ik zeer binnenkort telefonisch wordt benaderd voor een verlengaanbod. Mijn korting loopt op 8 juli af, ben benieuwd!
Heb je het nieuwe pakket?
Mijn nieuwe pakket loopt 10 juli af, ik heb nog niets van Vodafone gehoord.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 20:08

lordsnow

I know nothing

Is VF al bezig met het benaderen van bestaande VFT glasvezel klanten, waarvan het eerste jaar abonnement nu is verlopen, met een verlengingsvoorstel?

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 02:54
1e jaar was 13 juni om, niks gehoord van VF.
Betaal nu 45/md ipv 37.50 (VF telefoon eraf laten halen).

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
HoppyF schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 21:31:
[...]

Heb je het nieuwe pakket?
Mijn nieuwe pakket loopt 10 juli af, ik heb nog niets van Vodafone gehoord.
Ja, nieuwe pakket inderdaad.

• HoppyF
Doofus schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:06:
[...]

Ik ben benieuwd met welk voorstel Vodafone komt.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze niet meteen een voorstel per email versturen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:39:
[...]

Ik ben benieuwd met welk voorstel Vodafone komt.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom ze niet meteen een voorstel per email versturen.
Dan staan de onmogelijke aanbiedingen op papier :P en dat kan natuurlijk niet :+ . Is wel weer een stap vooruit op zich (actief benaderen bij nieuwe stijl abo ipv aflopende oude stijl), bij het oude abo werd dit toch al nooit gedaan (iirc)?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 15:31

996

Ik ga per 16 juli van het oude pakket over naar het nieuwe pakket. Vodafone belde en een jaar lang 10 euro korting (de standaard) is best welkom.
Zal toch een keer moeten gebeuren, die overstap. Voor de tv boven dus coax vervangen door UTP, dat zal wel lukken.
Ben benieuwd of de beeldkwaliteit veel verschil maakt en hoe de Draytek bevalt qua wireless bereik.
De Amino (met HD recording) bevalt prima de Entone zal wel even wennen zijn.
Volgens mij wijzigt er ook wat in het zenderpakket bij de overstap van oud naar nieuw. Zelf kijk ik regelmatig Journaal24 en volgens mij ontbreekt die in het nieuwe pakket. Kinderzenders blijven volgens mij wel hetzelfde, ach dat zijn toch de belangrijkste zenders ;-)

• HoppyF
996 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:10:
Ik ga per 16 juli van het oude pakket over naar het nieuwe pakket. Vodafone belde en een jaar lang 10 euro korting (de standaard) is best welkom.
Zal toch een keer moeten gebeuren, die overstap. Voor de tv boven dus coax vervangen door UTP, dat zal wel lukken.
Ben benieuwd of de beeldkwaliteit veel verschil maakt en hoe de Draytek bevalt qua wireless bereik.
De Amino (met HD recording) bevalt prima de Entone zal wel even wennen zijn.
Volgens mij wijzigt er ook wat in het zenderpakket bij de overstap van oud naar nieuw. Zelf kijk ik regelmatig Journaal24 en volgens mij ontbreekt die in het nieuwe pakket. Kinderzenders blijven volgens mij wel hetzelfde, ach dat zijn toch de belangrijkste zenders ;-)
De beeldkwaliteit is prima en zeker niet minder dan bij het oude pakket.
Ik heb het nieuwe pakket nu bijna 1 jaar.
De Draytek werkt redelijk goed, het WiFi bereik in huis is voldoende, buitenshuis onvoldoende.
De Entone werkt ook goed tov de Amino.
HD recording heb ik nooit gehad of gebruikt.
Nadeel van de Draytek is toch wel dat je geen volledige controle over de instelling hebt.
Vodafone is tot nu toe nog steeds niet in staat gebleken dit op te lossen.
Gemiste kans vind ik wel.
Alleen om die reden al probeer ik alternatieven te bedenken maar helaas zijn niet nog niet ruim voorhanden. Bij KPN is het namelijk niet veel anders.

• Imperium
  • Niet online
Ik heb gisteren een verhoging van 100 naar 500 aangevraagd. Nu staat het al wel bij mijn abonnement met "aanvraag in behandeling" erachter. Enig idee hoe lang dat kan duren? Vorige keer toen ik van 50 naar 100 ging was het met 2 uur geregeld.

Nu kom ik meteen op mijn volgende vraag:
Sinds ik de verhoging heb aangevraagd en na een uurtje het modem even gereset heb valt het me op dat bij de speedtest (hoe toevallig) nu begint met ongeveer 490mbit en dan gauw zakt om na ongeveer 8 seconden op 102 Mbit te blijven hangen en daar stabiel op doorgaat.

Ook viel het op dat bij sabnzbd de eerste 2 seconden hij downloadde met 38mbyte/s om zich te stabiliseren op 11mbyte/s.

Hierop dacht ik dat het misschien al verhoogd was en dat de bekabeling of de switch het niet trok (beide gigabit) en ben ik voor de meterkast met een laptop en 1m cat 5e kabeltje wezen testen maar ook daar exact hetzelfde resultaat.. (Rond 500 Mbit beginnen en gauw zakken naar 100 Mbit..)

Hoe kan dit zo ineens want klaarblijkelijk ben ik nog niet verhoogd maar wel heel apart dat het sinds gisteren plotseling wel steeds allemaal bij de 480-500mbit begint en gauw inzakt.. Dit geldt overigens ook voor de upload speedtest. Exact hetzelfde symptoom.

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 20-06-2015 20:09 ]

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
Waarom niet iéts meer geduld? Je gaat al allerlei testen uitvoeren en aannames doen terwijl je vrijdag een aanvraag hebt ingediend voor de verhoging. Kost allemaal tijd en energie terwijl als je gewoon even afwacht het waarschijnlijk allemaal gewoon zal werken.

• Imperium
  • Niet online
Wellicht ben ik inderdaad iets te ongeduldig, het komt uiteraard vanzelf wel.

Ware het niet dat ik het interessant vind dat sinds de aanvraag de snelheid piekt naar 500 mbit en dan inzakt terwijl dat voorheen niet zo was.

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 21-06-2015 17:48 ]

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-12 14:14
DJKoster schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:52:
[...]

Dan loopt mijn korting ook af. Ben benieuwd welk aanbod jij krijgt.

Ik ga ze deze week nog bellen/mailen. Heel veel alternatieven zijn er momenteel niet op glasvezelgebied (50 Mbit, telefoon boeit mij niet, wel uitzending gemist)
Hier loopt ook mijn abonnement ten einde. Vodafone medewerker gaf aan rond 30 juni terug te bellen. Mogelijk dat er een nieuwe aanbieding komt voor verlenging met korting. Inhoudelijk exact was nog niet duidelijk.

Happeringen beeld
Een ander iets. Sinds 2 weken ervaringen we haperingen in het beeld en geluid. Om de 30 minuten hapert het beeld een aantal seconden. Zou de Entone aan het eind van zijn latijn zijn...

Zijn er andere Vodafone glasvezel gebruikers die dit ook ervaren? Contact met de helpdesk met updates heeft nog geen oplossing kunnen bieden...

[ Voor 23% gewijzigd door Frankisback op 22-06-2015 09:30 . Reden: spelcheck ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00
Zijn er geen met mensen met de oude propositie die een deal proberen te maken door te vragen dat ze in ruil voor de coax een tweede ontvanger gratis krijgen? Ik bedoel die tweede ontvanger ben je nodig anders heb je geen beeld in je slaapkamer. Zij rommelen met de diensten en ik moet een tweede ontvanger er voor 5 euro per maand meer bijnemen.

Dat is mijn tegenvoorstel geweest op de korting van 10 euro per maand. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Afgelopen vrijdag mijn abo om laten zetten naar 500/500, vandaag heb ik mijn router herstart, maar nog altijd geen 500/500 verbinding, speedtests komen niet verder dan 100/100. Ik wacht al 2 maanden en het zou beschikbaar zijn......

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4451196696.png

Dit is in Amersfoort Vathorst btw, blijkbaar maakt het dus wel uit waar je in Amersfoort zit. ;)
Misschien dan toch maar overstappen naar KPN en dan maar iets meer per maand gaan betalen...
De server Apeldoorn is eentje van Solcon.

Wellicht doet Glasoperator er dus verstandig aan, om die problemen op te lossen, ipv al twee maanden te laten liggen. Maar even een mail gestuurd naar Glasoperator (wat overigens onderdeel is van Vodafone).

EDIT:
Zojuist even in Mijn Vodafone Thuis gekeken, ook mijn aanvraag staat nog in behandeling? Dat is vreemd, ik ben afgelopen vrijdag overgetzet (als het goed is)

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 22-06-2015 18:50 ]

• LordSpud
CptChaos schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:57:
Afgelopen vrijdag mijn abo om laten zetten naar 500/500, (...)
Afgelopen vrijdag om laten zetten, bedoel je dat je afgelopen vrijdag de aanvraag hebt ingediend? En als het dan de maandag daarna niet is doorgevoerd overweeg je al om over te stappen naar KPN? Of lees ik het nou verkeerd? Wat bedoel je met "ik wacht al twee maanden"?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LordSpud schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 08:00:
[...]

Afgelopen vrijdag om laten zetten, bedoel je dat je afgelopen vrijdag de aanvraag hebt ingediend? En als het dan de maandag daarna niet is doorgevoerd overweeg je al om over te stappen naar KPN? Of lees ik het nou verkeerd? Wat bedoel je met "ik wacht al twee maanden"?
Ik ben al twee maanden bezig om 500/500 te krijgen, het zou beschikbaar zijn, maar in de praktijk niet echt. Vodafone zegt elke keer dat ze me het laten weten als het beschikbaar is, maar vervolgens hoor ik niks meer. Vrijdag dus maar weer zelf contact opgenomen, zij hebben me toen weer omgezet... Maar blijkt nu nog in behandeling te zijn...

• Imperium
  • Niet online
Bij mij is het sinds gisteren actief, afgelopen vrijdag aangevraagd.

Ik was te ongeduldig, maar bij jou duurt het wel erg lang hoor.

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-12 20:38
Net gebeld met een aanbieding voor het nieuwe pakket, zit nu nog op oude pakket.
Krijg voor eerste jaar 15 euro korting.
Dus 50 Mbit (32.50 €),
tv plus (25 €),
extra iptv box (5 €),
bellen (2.50€),
gratis monteur en activatie.

Op zich mooie aanbieding, monteur krijgt max 1,5 uur de tijd om alles aan te sluiten, dus die mag mijn coax vervangen voor UTP.

• Binnetie
Klinkt op zicht best goed.
Ik heb al UTP liggen op de slaapkamer, wilde hier een mediaspeler op aansluiten maar eigenlijk kijken we alleen beneden via de mediaspeler. Die kan dus gebruikt worden voor TV. Scheelt de monteur weer werk.
De 5 euro extra korting ten opzichte van nieuwe klanten is mooi, meegenomen. Eigenlijk heb je dan het eerste jaar de extra iptv box gratis.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-12 02:54
EdVe schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:00:
Net gebeld met een aanbieding voor het nieuwe pakket, zit nu nog op oude pakket.
Krijg voor eerste jaar 15 euro korting.
Dus 50 Mbit (32.50 €),
tv plus (25 €),
extra iptv box (5 €),
bellen (2.50€),
gratis monteur en activatie.

Op zich mooie aanbieding, monteur krijgt max 1,5 uur de tijd om alles aan te sluiten, dus die mag mijn coax vervangen voor UTP.
Voor zover ik weet, legden de monteurs hooguit UTP langs de plint, kabeltrekken was er niet bij.
Is dat nu wel mogelijk bij jullie, oud-naar-nieuw abonnees?

• apis29
  • Niet online
Die aanbieding krijgt iedereen idd, gister ook iemand anders gebeld door VF met precies hetzelfde aanbod. 'Gratis' extra kastje is iig iets ja, ruil het liever in voor bijv. gratis opname pakket. Extra kastje heb ik al (ervan uitgaande dat de Amino het blijft doen)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-12 22:50
Afgleopen week ook benaderd om over te stappen.
Op dit moment nog een Internet-Bellen-Televisie 100 abonnement, destijds afgesloten toen die Grand Prix hier was. In combinatie met 2 Amino decoders op het moment (de overige 3 televisies in ons huishouden zijn nog steeds analoog aangesloten).

Het volgende aanbod is aan ons gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wHQCvHKm.png

Toch zie ik persoonlijk liever dat mijn vader de knoop doorhakt om naar KPN te gaan (nu met de alles-in-1 aanbieding van KPN t/m 1 juli). Waarom?

- Maximaal 6 decoders i.p.v. 4 decoders (i.v.m. 5 televisies hier in huis)
Al zal ik er maar 4 bestellen omdat ik geen behoefte meer heb aan een tv-abbo op mijn slaapkamer
- 1 Spotify Premium abonnement extra (voor mijn zus)
- Online TV kijken ook via webbrowser i.p.v. enkel via app
- Opnames staan in cloud en dus overal te bekijken, ook via app.
- Service van KPN schijnt toch wat beter te zijn, tevens 24/7 beschikbaar

Bovendien is het op basis van het 1e jaar maar €10,- duurder dan het huidige aanbod wat Vodafone ons gedaan heeft. Voeg er dan aan toe dat mijn zus / ik goedkoper uit zouden zijn als we sim-only naar KPN gaan (op dit moment bij Simyo) (met hetzelfde aantal data + wat minuten / smsjes meer) d.m.v. KPN Compleet, en dan krijgen we ook nog gratis HBO of Pluspakket erbij.

Ik ben benieuwd. Zijn er hier al mensen overgestapt of aan het overwegen over te stappen naar een andere provider sinds dat ze benaderd zijn door Vodafone? Zo ja, wat zijn de redenen? (Aantal zenders, service, mogelijkheden tv, prijs etc.)

Update: Mijn vader heeft zojuist jaar extra bijgetekend bij Vodafone

[ Voor 3% gewijzigd door robcoenen op 24-06-2015 18:16 ]

• Binnetie
Voor mij wordt KPN interessant:

Alles in 1 100/100 met 2 ontvangers is 1e 6 maand €35,- daarna €66,50 = €609,- eerste jaar
Vodafone thuis (even nieuwe klanten korting) 100/100 met 2 ontvangers en bellen, €52,50 per maand eerste jaar: €630,- + €30,- eenmalige korting = €660,- eu voor eerste jaar.

Bij Vodafone kan ik nog naar 50/50, dan wordt het: €540,- eerste jaar
KPN wordt dan met 50/5: €564,- eerste jaar.

Ben de snelheid niet direct nodig (heb nu 50/50). Maar als je omrekent naar jaarprijzen dan zit er toch wel verschil in.

• apis29
  • Niet online
50/5 glasvezel?? Dacht dat dat allang was rechtgetrokken bij KPN maar blijkbaar niet ...
Dat was de reden om in het begin al niet bij KPN te gaan zitten. 100/100 is er wel zie ik en bij de goedkoopste 3-in-1 uitvoering nog wel redelijk interessant, alleen geen Eurosport 2 beschikbaar en de goede kwaliteit stream ergens ver weg gepropt bij de kanalen in de 600. En minder HD zenders standaard ...

Telfort had nog wel een interessant aanbod gedaan aan iemand: 50/50 incl. 2 ontvangers + HBO voor €46 of ipv HBO permanent €5 korting (dus permanent €41 p/m) maar die is inmiddels al op het standaard VF aanbod (zoals boven) ingegaan. Aanbieding was vanwege al mobiel abo bij Telfort ...

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 25-06-2015 11:36 ]

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:47

prein2

Monument verduurzamen is leuk

Yess inmiddels aangesloten op 500mbit glasvezel! Monteur was met 20 minuten klaar.

Maar wat een draak is die draytek zeg! Het ontbreken van 5ghz wifi kan toch echt niet anno nu met deze snelheden van abonnement! Schandalig dat je niet voor een eigen router kan kiezen. Meteen dus maar zo'n tp-link switch besteld waarachter mijn asus router gaat komen. Totdat die binnen is zet ik er een cisco 3602 access point bij..

• HoppyF
Doofus schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 00:06:
[...]

Heb je nog iets gehoord van Vodafone wat het aanbod wordt bij verlenging als je al een nieuw pakket hebt?

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12 12:48
Op facebook op de reactie gereageerd van iemand van Vodafone op mijn eerste vraag waarom geen korting op glasvezelpakket als ik sim only erbij neem, wat kpn wel gewoon doet. Is toch wat onlogisch?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
prein2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:02:
Yess inmiddels aangesloten op 500mbit glasvezel! Monteur was met 20 minuten klaar.

Maar wat een draak is die draytek zeg! Het ontbreken van 5ghz wifi kan toch echt niet anno nu met deze snelheden van abonnement! Schandalig dat je niet voor een eigen router kan kiezen. Meteen dus maar zo'n tp-link switch besteld waarachter mijn asus router gaat komen. Totdat die binnen is zet ik er een cisco 3602 access point bij..
Levert Vodafone dan wel een 802.11 ac bij deze snelheden? Ik mag hopen van wel, anders heb je geen klap aan 500Mbit zonder allemaal kabels in je huis.

🌞🍃

• prein2

prein2

802.11n op 2.4Ghz... dus inderdaad, daar heb je geen klap aan.

mijn TP link switch is onderweg uit spanje (amazon.es voor 95 incl verzenden), daarna ga ik mijn asus RT-N66U gebruiken. ook geen AC, maar ik heb op dit moment geen AC apparatuur.

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Hebben mensen met de Amino M540 die nog werkend gekregen op het nieuwe platform?

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Andre1971 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:21:
Hebben mensen met de Amino M540 die nog werkend gekregen op het nieuwe platform?
Vodafone geeft aan dat het niet gaat werken, dus denk het niet.

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Waar geeft Vodafone dat dan aan.

Via de mensen van Vodafone die je bellen voor de overstap gaat dat dus gewoon werken.

Maar ik vertrouw het dus ook niet totdat ik het zeker weet en iemand het geprobeerd heeft.

• EdVe
ultrapreventive schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Voor zover ik weet, legden de monteurs hooguit UTP langs de plint, kabeltrekken was er niet bij.
Is dat nu wel mogelijk bij jullie, oud-naar-nieuw abonnees?
Ben net gebeld voor een afspraak. Ik krijg de uitgebreide installatie gratis. Dus dan mogen ze ook kabels trekken.

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:57
Meneer van de Vodafone winkel: "Ze zijn er mee bezig, we bellen zodra we meer informatie hebben".

Over een eventueel verlengingsaanbod bij het aflopen van mijn huidig abonnement. (Nieuwe pakket).

• EdVe
MikeT80 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 09:29:
[...]

Vodafone geeft aan dat het niet gaat werken, dus denk het niet.
Mij werd verteld dat mijn huidige Amino (a140) wordt bijgewerkt naar nieuwere versie om werkend te maken voor 't 'Nieuwe' Vodafone pakket.

• apis29
  • Niet online
EdVe schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Mij werd verteld dat mijn huidige Amino (a140) wordt bijgewerkt naar nieuwere versie om werkend te maken voor 't 'Nieuwe' Vodafone pakket.
Hetzelfde hier aan de lijn: "die blijven gewoon werken idd"; de A140 dan iig ...
De "gratis" tweede Entone kon niet (/niet door diegene) ingewisseld worden voor wat anders zoals opname pakket of extra zenders pakket. Ben ook maar alvast op het aanbod ingegaan, gebruikte de coax toch allang niet meer (al was het wel een mooie backup nog voor als er een keer storing op de iptv was). Wilde er eerst mee opnemen op de PC maar SD is echt zo achterhaald O-)

Verwijderd

prein2 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 21:08:
802.11n op 2.4Ghz... dus inderdaad, daar heb je geen klap aan.

mijn TP link switch is onderweg uit spanje (amazon.es voor 95 incl verzenden), daarna ga ik mijn asus RT-N66U gebruiken. ook geen AC, maar ik heb op dit moment geen AC apparatuur.
Even kijken of ik het begrijp.Je maakt alleen gebruik van draadloos internet in je huis en al je apparatuur ondersteunt alleen N. Vervolgens waardeer je je internetabonnement op naar 500 en verwacht dan een AC-router toegestuurd te krijgen.Ik neem aan dat je vooraf hebt geïnformeerd of dat daadwerkelijk zo is.
Vervolgens ga je roepen dat de Draytek een draak van een router is omdat deze geen AC ondersteunt. De router ondersteunt overigens gemakkelijk 500Mb, echter alleen bedraad.
Vervolgens ga je een switch kopen om daar een N-router achter te hangen terwijl die router ook direct in de Draytek gestoken kan worden. Misschien was het beter geweest die 95 euro te besteden aan een goedkope AC-router ofschoon ook dat weggegooid geld zou zijn omdat de rest van je apparatuur slecht N aankan.

• prein2

prein2

mijn hele huis is bedraad, het enige dat ik verwacht is een 5Ghz router. begrijp je het zo?
ik verwacht 'iets' meer dan 2mbit over wifi. Is dat zo vreemd?

en je hebt gelijk, ik kan mijn asus router ook direct aansluiten, maar hou niet zo van Nat achter Nat, noem het beroepsdeformatie...

En het betreft een nieuw abonnement. dus de eerste keer dat ik met de router in aanmerking kom. Heb wel wat ervaring met routers van providers, maar de ubee van Ziggo komt beter over dan deze draytek..

[ Voor 37% gewijzigd door prein2 op 26-06-2015 16:45 ]

• MikeT80
Ben benieuwd of ze ook een mogelijkheid hebben om de glasvezel te verlengen.
Anders wens ik de monteur die dinsdag komt heel veel plezier maar weet ik niet hoe hij het fatsoenlijk gaat opleveren...

Iemand hier ervaring mee?
MikeT80 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:56:
Ben benieuwd of ze ook een mogelijkheid hebben om de glasvezel te verlengen.
Anders wens ik de monteur die dinsdag komt heel veel plezier maar weet ik niet hoe hij het fatsoenlijk gaat opleveren...

Iemand hier ervaring mee?
Glasvezel wordt niet verlengd. Modem naast je aansluiting en dan een kabel naar je TV krijgen. En in jouw basisinstallatie zit max 15 meter UTP langs de plint. Staat allemaal in de mail van Guidion die je moet hebben gekregen na het maken van de afspraak.
Als het niet in binnen die basisinstallatie past zal je wss moeten bijbetalen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• MikeT80
Barre73 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:54:
[...]
Glasvezel wordt niet verlengd. Modem naast je aansluiting en dan een kabel naar je TV krijgen. En in jouw basisinstallatie zit max 15 meter UTP langs de plint. Staat allemaal in de mail van Guidion die je moet hebben gekregen na het maken van de afspraak.
Als het niet in binnen die basisinstallatie past zal je wss moeten bijbetalen.
Klopt...
Oude Genexis zit nu in de meterkast, in het deel waar weinig ruimte zit (mijn meterkast bestaat uit 2 delen)
Knappe monteur die daar de nieuwe Daytek kan monteren/vastzetten.
Er is daar gewoon geen ruimte, in het 2de gedeelte van de meterkast wel.
Nieuwbouw appartementen, oplevering 2011

Wilde het alleen voor hem makkelijker maken, vandaar mijn vraag.
Er draait al sinds begin glasvezel, eerst Lijbrandt nu Telfort. Dus UTP is het probleem niet.
Alleen de Daytek fatsoenlijk monteren

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Hier ook sinds 4 maanden weer terug bij Vodafone maar dit keer op het nieuwe spul.

Snelheid is prima in Dordt >:) :
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4461916519.png
van het weekend met de TP-Link switch pielen en kijken of ik de draytek EOL kan helpen

Telefoon werkt op het tijdelijk nummer (boeie).

En TV ziet er +/- vergelijkbaar uit met UPC/Ziggo, alleen lijkt Vodafone iets meer met het beeld te smeren als dat UPC dat deed. Nadeel van die Entone opnemen Box is dat het display veel te helder blauw is, super irritant.

Had overigens verwacht dat er issues zouden zijn met VoIP over port 5060, gebruik een sip softphone voor werk, maar dit doet het perfect (icm met de Draytek 2132F)

Guidion monteur liep weer te miepen dat ik het zelf had aangesloten, hij heeft alleen de printplaat en coax module uit de bestaande FTU gesloopt zodat dit nu het afdekkapje is geworden en het glas kabeltje steekt er ergens doorheen :)

Tijdje terug een kassie gemaakt en nu opgehangen omdat alles bij mij in de woonkamer zit (AOP,FTU ect.) en het zag er niet uit. Nog een keertje verven en klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2w3qgbm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/33eir2g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/jslh1c.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Axelfoley007 op 26-06-2015 20:37 ]

• 996

996

Netjes afgewerkt met dat kastje!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Heb je maar 1 IPTV ontvanger aangesloten?

• Axelfoley007
Ja de Amulet 515b

• LordSpud
Nou dat ziet er prima uit! Ik zie nog een zwart kastje daarboven, is dat nog van een vorige provider?

Een sip softphone hoeft niet persé over poort 5060 te gaan, toch?

• Axelfoley007
Basisstation (gigaset N300) voor de dect handset. Vroeger gebruikte ik geen softphone maar een sip account in het basisstation. Tevens heeft dat ding een pstn ingang zodat je eigen privé nummer er ook op werd afgeleverd, je hebt dan één handset voor prive en zakelijk.

• Axelfoley007
Met de config van Lordspud (een paar aanpassingen omdat ik andere poortjes op de switch gebruikt) werkt internet en IPTV als een zonnetje. Ik ben zelf niet helemaal bekent met vlans ect. dus nog even lekker mee spelen.

Snelheid met WAN IP direct op de Surface >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4463666933.png

Mede mogelijk gemaakt door Lordspud :P waarvoor dank.

[ Voor 6% gewijzigd door Axelfoley007 op 27-06-2015 15:14 ]

• HoppyF
Axelfoley007 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 13:24:
Basisstation (gigaset N300) voor de dect handset. Vroeger gebruikte ik geen softphone maar een sip account in het basisstation. Tevens heeft dat ding een pstn ingang zodat je eigen privé nummer er ook op werd afgeleverd, je hebt dan één handset voor prive en zakelijk.
En die Gigaset N300 werkt bij jou goed met VoIP?
Bij mij ging het niet bijna een jaar geleden dus ben ik daar maar mee gestopt, vooral ook omdat er aan de Draytek niets in te stellen valt op VoIP.

Binnenkomende gesprekken via Pstn ging wel goed uitgaand via VoIP niet.

• MikeT80
Axelfoley007 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

Guidion monteur liep weer te miepen dat ik het zelf had aangesloten, hij heeft alleen de printplaat en coax module uit de bestaande FTU gesloopt zodat dit nu het afdekkapje is geworden en het glas kabeltje steekt er ergens doorheen
Heeft de monteur deze glasvezel kabel bij zich of heb je hier zelf voor gezorgd?
(van Genexis naar Draytek)

[ Voor 25% gewijzigd door MikeT80 op 27-06-2015 19:32 ]

MikeT80 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:29:
[...]

Heeft de monteur deze glasvezel kabel bij zich of heb je hier zelf voor gezorgd?
Dat is verantwoordelijkheid Vodafone. Of de monteur, of het zit in je installatiepakket.

• Axelfoley007
HoppyF schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:14:
[...]

En die Gigaset N300 werkt bij jou goed met VoIP?
Bij mij ging het niet bijna een jaar geleden dus ben ik daar maar mee gestopt, vooral ook omdat er aan de Draytek niets in te stellen valt op VoIP.

Binnenkomende gesprekken via Pstn ging wel goed uitgaand via VoIP niet.
Ik heb zojuist een sip account gezet in de Gigaset N300IP en die krijgt over 5060 geen registratie. Ik weet zeker dat alle gegevens goed staan en geldig zijn, dus dat is het probleem niet. De softphone die ik gebruik werkt wel zowel inkomend en uitgaand naar behoren (Xelion/Asterisk onderliggend). Zal binnenkort nog eens proberen of het over een andere port wel lukt of bijvoorbeeld met hulp van een stun server
MikeT80 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:29:
[...]

In het installatie pakket van Vodafone zit een redelijk stug glaskabeltje met een plastic beschermhoesje eromheen. Tevens zit er een plastic koppelstukje bij die je op de bestaande blauwe fiber kunt klikken en daarop kun je weer de nieuwe glaskabel klikken. Als laatst zit er ook een gbic/sfp module in welke je in de Draytek (of een ander apparaat) kunt stoppen en daar doe je de andere kant van de nieuwe glaskabel in.

Hieronder nog het eindresultaat na het omzetten op de TL-SG3210 (past allemaal net).

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/33ur76d.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/28vr2hg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zyvm93.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/zml0lv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2z4n01t.jpg
Troep is weg :> net als de draytek :w

• HoppyF
@Axelfoley007
Bedankt voor de test, het werkt dus nog niet.
Ik heb vorig jaar al eens getest en dat ging niet goed.
Ook niet door een andere poort te gebruiken.
De SIP gegevens waren goed.
Dan is het toch iets met die Gigaset. Ik gebruik zelf een Cisco SPA112 ATA en daarmee werkte poort 5060 ook niet. Maar de alternatieve poort die mijn VOIP provider gaf gaat prima.
Moest 'em wel op drie verschillende plekken instellen binnen die ATA maar goed...

• MikeT80
Barre73 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 19:53:
[...]

Dat is verantwoordelijkheid Vodafone. Of de monteur, of het zit in je installatiepakket.
Barre73

Welke versie kabel is dit met welke connectoren?
Axelfoley007 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:59:
[...]

In het installatie pakket van Vodafone zit een redelijk stug glaskabeltje met een plastic beschermhoesje eromheen. Tevens zit er een plastic koppelstukje bij die je op de bestaande blauwe fiber kunt klikken en daarop kun je weer de nieuwe glaskabel klikken. Als laatst zit er ook een gbic/sfp module in welke je in de Draytek (of een ander apparaat) kunt stoppen en daar doe je de andere kant van de nieuwe glaskabel in.
Bij mij geen kabel :(

[ Voor 51% gewijzigd door MikeT80 op 28-06-2015 12:47 ]

• Axelfoley007
Zeker weten ? Hij zat bij mij in de doos bij de Draytek (glasvezel modem doos).

Het is dit kabeltje:
SC/PC-SC/PC 9/125UM 2M

[ Voor 24% gewijzigd door Axelfoley007 op 28-06-2015 13:38 ]

MikeT80 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:41:
[...]

Barre73

Welke versie kabel is dit met welke connectoren?
Standaard SC-SC. 9-125 denk ik.
Maar als ie niet in het pakket zat dan heeft de monteur em echt wel hoor.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:54
@Axelfoley007: nette oplossing. Ik zie dat je de Draytek op het deurtje hebt zitten. Betekent dat dat de glasvezelkabel moet bewegen als je de deur open doet? Dan had ik liever de Draytak in het kastje gemonteerd. Of zie ik een probleem dat er niet is?
Rallye schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:43:
@Axelfoley007: nette oplossing. Ik zie dat je de Draytek op het deurtje hebt zitten. Betekent dat dat de glasvezelkabel moet bewegen als je de deur open doet? Dan had ik liever de Draytak in het kastje gemonteerd. Of zie ik een probleem dat er niet is?
Dat kan dat kabeltje prima aan hoor. Daar is geen probleem. Deze kabeltjes zijn bovendien extra beschermd met een huls.

• Axelfoley007
Rallye schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:43:
Dit was wel zo inderdaad. De draytek is nu weg en glaskabel zit nu in de TP-Link.

• LordSpud
Mooie plant :-p

Ja via poort 5060 gaat het helaas niet werken inderdaad.

Verwijderd

Ziet er goed uit. Maar wordt het niet te warm binnen in met alle aparatuur?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56
Dat vroeg ik me idd ook al af :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Axelfoley007
Kan niet echt een verschil merken in temp als je je hand erin steekt (het paneel zit ook niet potdicht maar er loopt ook een kier rondom).

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
HoppyF schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:54:
[...]
Nadeel van de Draytek is toch wel dat je geen volledige controle over de instelling hebt.
Welke instellingen zijn nu niet in te stellen? Mijn ouders hebben gisteren getekend voor nieuw contract. De oude propositie verloopt namelijk en bij het niet verlengen zou het abonnement vanuit Vodafone in Augustus worden beeindigd. Ik heb er bij hun nu momenteel echter een Asus RT-N66U router achter hangen die goed bevalt. Ik hoop dat ik op die Draytek DHCP en Wifi uit kan zetten, zodat ik dat via die Asus kan laten lopen. Is dat mogelijk?
captain007 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:10:
[...]

Welke instellingen zijn nu niet in te stellen? Mijn ouders hebben gisteren getekend voor nieuw contract. De oude propositie verloopt namelijk en bij het niet verlengen zou het abonnement vanuit Vodafone in Augustus worden beeindigd. Ik heb er bij hun nu momenteel echter een Asus RT-N66U router achter hangen die goed bevalt. Ik hoop dat ik op die Draytek DHCP en Wifi uit kan zetten, zodat ik dat via die Asus kan laten lopen. Is dat mogelijk?
Ja en ja op mijn Draytek 2130. De huidige 2132 kan ik niet over oordelen.
Wifi kan altijd uit en op die manier door een tweede router worden afgehandeld. DHCP weet ik niet voor de 2132.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 30-06-2015 14:49 ]

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
HoppyF schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:31:
[...]

Heb je nog iets gehoord van Vodafone wat het aanbod wordt bij verlenging als je al een nieuw pakket hebt?
Nee, was een misverstand.

Medewerker vodafone #1 dacht dat het ging om een verlenging van oud naar nieuw. :F
En die zei dus dat ik een aanbod ging krijgen.

Toen ik vroeg wat dan zeer binnenkort is, kreeg ik van medewerker vodafone #2 te horen dat er nog niets bekend is over verlengen van nieuw > nieuw.

• Binnetie
Ik zie nu pas dat ze een aanbieding voor mij hebben klaar staan. Deze kwam binnen op mijn @vodafonethuis.nl e-mailadres die ik normaal nooit gebruik. Want alles gaat via mijn eigen prive mailadres. Ik moet ze voor 10 juli terugbellen voor een persoonlijk aanbod. Als het telkens weer hetzelfde is schieten we nog niks op.

Wat ik me nog wel even afvraag: KPN zegt bij mij nu 500/500 te kunnen leveren. Voorheen was het altijd zo dat we max 100/100 konden krijgen. Stonden er 2 tv's aan bij de buren dan zakte die snelheid in naar 80 mbit omdat je 100 mbit krijgt waarvan de tv-stream nog vanaf gaat.

Is het nu ook zo dat wanneer ik 100/100 bij Vodafone neem afneem dat de tv-streams er nog vanaf gaan? Of wordt met het vervangen van de FTU door de Draytek dit probleem getackeld en haal ik ook mijn maximale snelheid tijdens tv kijken?

[ Voor 44% gewijzigd door Binnetie op 01-07-2015 11:37 ]

• LordSpud
Binnetie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:51:

(...)

Is het nu ook zo dat wanneer ik 100/100 bij Vodafone neem afneem dat de tv-streams er nog vanaf gaan? Of wordt met het vervangen van de FTU door de Draytek dit probleem getackeld en haal ik ook mijn maximale snelheid tijdens tv kijken?
Yep. In principe is het ook geen "probleem", meer een manier van inrichten van de infrastructuur. Die tvstreams gaan dus inderdaad altijd van de totale snelheid af, tenzij hier iemand anders een glasvezel provider kent waarbij de tv streams geïsoleerd worden van de rest van het verkeer (buiten het gebruik van VLANs).

• Binnetie
Oke. Ik bedoel meer omdat de maximale toevoer tussen wijkcentrale en mijn huis 100Mbit is. Heb nu een 50Mbit abonnement en daar merk je dus niks van als je download en tv kijkt. Laat een stream 12Mbit zijn en je bent aan het downloaden dan krijg je dus 62Mbit op dat moment geleverd. 50 voor het internet wat gelijk de max is van je abonnement. Je downloadsnelheid wordt niet minder. Dat wordt het wel als je 100Mbit internet hebt en je maximale toevoer is ook 100Mbit (tussen wijkcentrale en huis). Dan gaat de stream van je verbinding af (100Mbit - 12Mbit).

Ik weet niet of Vodafone meer dan 100Mbit afgeeft op de verbinding tussen de wijkcentrale en de eventueel toekomstige Draytek. Met andere woorden als ik kies voor 100Mbit dan zou ik wel 100Mbit willen halen tijdens het tv kijken.
Het is helaas niet te zeggen. KPN WHolesale heeft de wijkcentrale geschikt gemaakt voor Gbit. Maar ga er maar vanuit dat niet alle kaarten zijn vervangen. Dus als Vodafone jou nu via KPN Wholesale gaat leveren (aangenomen dat ze dus nog geen eigen apparatuur hebben geplaatst) dan is er een kans dat jij met je 100 mbit abonnement op een oude 100 mbit kaart wordt gezet. En ja, dan gaat je TV bandbreedte van die 100 mbit af.
Het kan ook zo zijn dat alle abonnementen van 100 Mbit en meer voor elke provider (die bij KPN Wholesale inkoopt) standaard op de Gbit kaarten worden gezet en alleen de 50 Mbit abonnementen op een 100Mbit kaart.
Dat kan alleen KPN Wholesale zeker weten en zelfs Vodafone niet.

• Binnetie
Duidelijk verhaal. Jammer dat het een gok blijft want ik vind 10% inleveren toch wel fors. Misschien moet ik dan maar weer eerst gewoon de optie open houden om 50Mbit te houden. Dat bevalt me ook prima en dan heb ik er geen last van.
Wat die e-mail betreft: Je weet dat je een forward kan instellen in je Vodafone Thuis omgeving? Dus alles standaard doorsturen naar je eigen mailadres?

• Binnetie
Ja heb ik vanochtend direct gedaan, maar lijkt nog niet te werken. Sterker nog als ik vanaf mijn prive adres naar mijn @vodafonethuis.nl adres mail dan komt de mail niet aan. Moet ik nog even onderzoeken.
Binnetie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:43:
Ja heb ik vanochtend direct gedaan, maar lijkt nog niet te werken. Sterker nog als ik vanaf mijn prive adres naar mijn @vodafonethuis.nl adres mail dan komt de mail niet aan. Moet ik nog even onderzoeken.
Doe je het wel in de Vodafone Thuis omgeving onder E-mail instellingen?

• Binnetie
Nee, ik zit via mail.vodafonethuis.nl daar kan je een filter instellen. Is mijn optie niet goed dan?
Via My Vodafone instellingen mijn mail laten forwarden. Klik ik op bevestigen krijg ik een Vodafone pagina met 404 niet gevonden.

Wel grappig overigens dat je nu ook ziet dat mijn contract 1 augustus eindigt. Terwijl er boven staat dat het 4 februari 2015 was.

Edit: Nu krijg ik ineens 3 mailtjes met de bevestiging dat mijn forward is ingesteld.

[ Voor 66% gewijzigd door Binnetie op 01-07-2015 14:13 ]

• HoppyF
Doofus schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:24:
[...]

Nee, was een misverstand.

Medewerker vodafone #1 dacht dat het ging om een verlenging van oud naar nieuw. :F
En die zei dus dat ik een aanbod ging krijgen.

Toen ik vroeg wat dan zeer binnenkort is, kreeg ik van medewerker vodafone #2 te horen dat er nog niets bekend is over verlengen van nieuw > nieuw.
Tjonge jonge...
Schiet lekker op bij Vodafone.
Is het nu zo moeilijk een nieuw-nieuw verlengaanbod te doen?

Ben benieuwd of iemand al da niet per ongeluk, wel een aanbod van Vodafond heeft gekregen.
Er moeten zo langzamerhand toch wel wat abonnement afgelopen zijn.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Opbellen en zeggen dat je opzegt? Dan zullen ze vast wel een aanbieding willen doen neem ik aan?

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
HoppyF schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:45:
[...]
Ben benieuwd of iemand al da niet per ongeluk, wel een aanbod van Vodafond heeft gekregen.
Er moeten zo langzamerhand toch wel wat abonnement afgelopen zijn.
Mijn jaarrabonnement is al maanden afgelopen (ik zat in de pilot), maar er is simpelweg geen verlengingsaanbod. Vind je dat echt vreemd? Als je nieuwe-klant-korting wilt hebben moet je ergens een nieuwe klant worden >:)
qwert schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:17:
[...]

Mijn jaarrabonnement is al maanden afgelopen (ik zat in de pilot), maar er is simpelweg geen verlengingsaanbod. Vind je dat echt vreemd? Als je nieuwe-klant-korting wilt hebben moet je ergens een nieuwe klant worden >:)
Elke provider doet aan klantbehoud als iemand wil opzeggen.
Maar als jij nu belt en wil opzeggen kunnen ze je bij Vodafone gewoon geen aanbod doen. Het is alsof ze de binnengehaalde klanten niet willen behouden of zo...
Ik betaal nu sinds half april weer het volle pond en ga nu serieus kijken naar iets anders. Helaas maar mijn portemonnee is ook belangrijk en 120 tot 180 euro per jaar minder betalen is niet vervelend zal ik maar zeggen.

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Barre73 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:18:
[...]
Elke provider doet aan klantbehoud als iemand wil opzeggen.
Maar als jij nu belt en wil opzeggen kunnen ze je bij Vodafone gewoon geen aanbod doen. Het is alsof ze de binnengehaalde klanten niet willen behouden of zo...
Ik betaal nu sinds half april weer het volle pond en ga nu serieus kijken naar iets anders. Helaas maar mijn portemonnee is ook belangrijk en 120 tot 180 euro per jaar minder betalen is niet vervelend zal ik maar zeggen.
Ik ben het 100% met je eens. Het is ook niet zo dat ik probeer Vodafone te verdedigen, integendeel zelfs.

Persoonlijk blijf ik het bizar vinden dat bedrijven veel moeite doen om nieuwe klanten te werven, maar vervolgens geen enkele incentive hebben om klanten te behouden. In het geval van Vodafone roept het feit dat mobiel en vast geen enkele synergy hebben nog additionele vraagtekens bij mij op.

Ik kan drie verklaringen verzinnen waarom Vodafone dit niet doet:
  1. Het werven van nieuwe klanten is dermate kostbaar dat het meerdere jaren kost om deze investering terug te verdienen (waarbij ze het voor lief nemen dat een aantal klanten na een jaar weer vertrekt). Sales mensen krijgen een bonus voor de mensen die ze aandragen en geen boete voor de mensen die vertrekken.
  2. Ze apen simpelweg de concurrentie na die ook geen of weinig vernieuwingsvoordeel bieden.
  3. Ze hebben er niet (lang) over nagedacht bij de afdeling marketing bij Vodafone.
Ik heb voor mezelf geconcludeerd dat als ik een goedkoper aanbod wil hebben, ik zal moeten overstappen. Ik kan Vodafone niet dwingen mij een nieuw aanbod te doen. Alleen heb ik op dit moment even weinig zin om over te stappen naar KPN, zelfs al zou dat goedkoper zijn (maar ook alleen in het eerste jaar).

• Binnetie
Ben ik het ook mee eens.
Helaas is KPN niet echt goedkoper meer omdat de aanbieding van 6 maand voor €35,- tot 30 juni was. Nu is het 3 maand voor €35,- en dat maakt KPN duurder het eerste jaar (correct me if i'm wrong).

Ik weet niet hoe lang het gaat duren voor Vodafone de stekker eruit gaat trekken (ik lees alleen eind van het jaar, 1 september en 1 augustus). Ik moet voor 11 juli terugbellen om op hun aanbod in te gaan, meer weet ik niet. Dus ik weet niet of het handig is om te wachten op de volgende 'Super Zomer Glasvezel Weken - aanbieding van KPN.

Wat misschien ook speelt is dat mensen niet graag overstappen. Ik stap elk jaar over van energieboer. Dat loont gewoon. Bij internet, tv etc is dat anders. Je krijgt vaak andere apparatuur die de vrouw des huizes weer eigen moet gaan maken. Zenders misschien in andere volgorde. Dat is de reden dat veel mensen maar blijven plakken.

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-12 09:56
Heeft iemand al positieve resultaten met de A140 op het nieuwe ODF vodafone netwerk?

Deze box wordt voorzien van nieuwe firmware. Kun je deze dan vervolgens (op ten duur) nog wel gebruiken bij een andere provider of komt hier een zgn lock op?

[ Voor 48% gewijzigd door jongerenchaos op 02-07-2015 15:13 ]

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Binnetie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 11:55:
Ik weet niet hoe lang het gaat duren voor Vodafone de stekker eruit gaat trekken (ik lees alleen eind van het jaar, 1 september en 1 augustus).
1 september/augustus lijkt me wat vroeg, wat ik heb nog helemaal niks gehoord of gezien, tenzij Vodafone mij vergeten is. :D

• Binnetie
Die datums staan in dit forum. Vandaar dat ik ze benoemde.

Hoe groot is de Draytek eigenlijk? Het is de 2132Fvn die geleverd wordt?
Ik kan de afmetingen ervan niet vinden.

Dit is mijn meterkast (moet hem nog opruimen, had er van alles ingepropt toen we aan verbouwen waren :X)

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150703_080828_zpsslhvpdhe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20150703_080850_zpsm39qvoxq.jpg

Ik vraag me af of het gaat passen. De zijwandjes zijn 35 cm breed, misschien dat hij daar zou passen mocht ik overstappen naar de nieuwe propositie.
Binnetie schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:22:
Die datums staan in dit forum. Vandaar dat ik ze benoemde.

Hoe groot is de Draytek eigenlijk? Het is de 2132Fvn die geleverd wordt?
Ik kan de afmetingen ervan niet vinden.

Dit is mijn meterkast (moet hem nog opruimen, had er van alles ingepropt toen we aan verbouwen waren :X)

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vraag me af of het gaat passen. De zijwandjes zijn 35 cm breed, misschien dat hij daar zou passen mocht ik overstappen naar de nieuwe propositie.
Staat op hun website maar je moet op de hoofdpagina van Vodafone Thuis wel behoorlijk naar beneden scrollen om dan de volgende link te klikken:

https://www.vodafone.nl/s...huis/internet/wifi-modem/

Dus ja, past prima op jouw zijwand. Bij voorkeur de linkerwand, want aan die kant zit je FTU ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 03-07-2015 10:57 ]

• HoppyF
Zo te zien gaat de Draytek ook wel passen onder het blok van vier stopcontacten.
Of in plaats van de FTU die eronder zit...

[ Voor 21% gewijzigd door HoppyF op 03-07-2015 11:21 ]

• Binnetie
Bedankt voor dat linkje, Barre73.
Qua afmetingen kan hij dan inderdaad op de linkerwand of onder het stekkerblok. Het stekkerblok is 30cm hoog de antennes moet ik dan iets scheef zetten.
HoppyF schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:18:
Zo te zien gaat de Draytek ook wel passen onder het blok van vier stopcontacten.
Of in plaats van de FTU die eronder zit...
In plaats van de FTU? Is dat een typefout? Waarom zou je de FTU die van Reggefiber is, ergens anders ophangen?

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:08:
[...]

In plaats van de FTU? Is dat een typefout? Waarom zou je de FTU die van Reggefiber is, ergens anders ophangen?
Je hebt gelijk.
Ik bedoel de nieuwe FTU ipv degene die er nu zit en daarboven bij de stopcontacten dan de Draytek.
Dat past wel.

• Binnetie
Vandaag een brief ontvangen van Vodafone. Ik moet ze voor 10 juli terugbellen voor een voorstel.
Als ik niks laat horen zijn ze genoodzaakt om 27 augustus 2015 de dienstverlening te stoppen. Dus ze hebben wel enige haast met oude abonnee's.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Apart. Zoals gezegd, heb ik nog niks gehoord. (klant sinds 2012)
Zou er per regio verschil in zitten? Al klinkt dat niet echt logisch.

• 996

996

Wat zijn de mogelijkheden als ik, bij nieuwe propositie, radio wil luisteren zonder tv aan te hoeven zetten?
In de handleiding van VodafoneThuis krijg ik geen duidelijke uitleg...
Op 16 juli komt de monteur en wil me niet met een kluitje in het riet laten sturen, een beetje kennis is dan wel handig.
996 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:11:
Wat zijn de mogelijkheden als ik, bij nieuwe propositie, radio wil luisteren zonder tv aan te hoeven zetten?
In de handleiding van VodafoneThuis krijg ik geen duidelijke uitleg...
Op 16 juli komt de monteur en wil me niet met een kluitje in het riet laten sturen, een beetje kennis is dan wel handig.
Uiteraard is een versterker de eerste eis. Dan zijn de opties:
Optic kabeltje direct naar de versterker als je versterker dat heeft.

Splitter voor HDMI. Hier steek je de HDMI kabel vanuit je decoder in. En een tweede HDMI vanuit de splitter naar je TV en een RCA kabeltje naar je versterker. Enkele pagina's terug vind je voorbeelden.

Als je de opnamebox hebt zitten daar ook nog direct 2 RCA uitgangen op. Rood en witte tulpstekkers, direct naar je versterker. Geen Surroundsound maar wel stereo en prima geluid naar mijn mening.

Je zal altijd even de TV aan moeten zetten om je radiokanaal te selecteren maar daarna kan ie weer uit.

• 996

996

Thans, splitter optie had ik nog niet gevonden. Optic kabel moet ik eerst maar eens nakijken op mijn tuner/versterker.

Is het niet raar dat je altijd je tv aan moet zetten ivm kanaalkeuze? Dat daar geen andere oplossingen voor zijn bedacht door de glasvezelbedrijven.

• 996

996

Volgens medewerker die belde om over te stappen naar nieuwe propositie is daarbij ook het onderling bellen gratis. Net zoals dat ook bij de oude propositie is.Volgens mij niet en dat was één van de bezwaren waarom ik erg twijfelde om over te gaan.
Uit dit lijstje kan ik het ook niet halen?
https://www.vodafone.nl/_...n/actueel/beltarieven.pdf en ook hier niets erover te vinden dat het gratis is...
https://www.vodafone.nl/_...ustus_tot%20heden2014.pdf

Ben ik verkeerd voorgelicht (of niet goed geluisterd) of lees ik er overheen en is het nog gratis bellen tussen Vodafone thuis klanten?

[ Voor 15% gewijzigd door 996 op 03-07-2015 22:30 ]

• HoppyF
996 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:19:
Thans, splitter optie had ik nog niet gevonden. Optic kabel moet ik eerst maar eens nakijken op mijn tuner/versterker.

Is het niet raar dat je altijd je tv aan moet zetten ivm kanaalkeuze? Dat daar geen andere oplossingen voor zijn bedacht door de glasvezelbedrijven.
Behoorlijk ingewikkeld verhaal als je alleen maar even radio wilt luisteren!
Ik kan dat niet gebruikersvriendelijk noemen.
Met het verdwijnen van FM radio wordt digitale radio wel steeds belangrijker. Tijd voor de providers om hier eens goed actie op te nemen.
HoppyF schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:48:
[...]

Behoorlijk ingewikkeld verhaal als je alleen maar even radio wilt luisteren!
Ik kan dat niet gebruikersvriendelijk noemen.
Met het verdwijnen van FM radio wordt digitale radio wel steeds belangrijker. Tijd voor de providers om hier eens goed actie op te nemen.
Helemaal niet ingewikkeld. Bij de meeste providers pak je een standaard RCA kabel. En bij sommige zit dat niet op de decoder en moet je soms een andere decoder nemen. Met harde schijf meestal.
Voor Hoppy: sluit een internetradio aan op je versterker en je bent ook snel klaar.

996 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:19:

Simpele oplossing: geef de kanaalnummers weer op het display van de decoder. KPN./XS4all en Telfort hebben dat momenteel al. Vodafone moet dat makkelijk kunnen aanpassen in de firmware. Trouwens alleen op de Amulet 515 decoder. Die heeft een display. De standaard Kamei (zonder opname) heeft geren display.

Pagina: 1 ... 82 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.