Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.883 views

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Omzeilen? Opzeggen en andere provider nemen? :P

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CptChaos schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:16:
Even nog een vraagje tussendoor, hebben jullie ook dat down- en uploaden van en naar FTP-servers geknepen wordt? Ik kom nooit boven de 1, hooguit 2 MB/sec en de laatste tijd zit ik zelfs vaak rond de 600KB/sec te uploaden...
Ik haal ook niet de upload bandbreedte die ik verwacht. Bij meerdere threads gaat de upload wel met volle snelheid.

Ik zie duplicate/out of order acks en retransmits bij uploads, onafhankelijk van de routes. Daardoor blijft het TCP 'window' klein bij uploads en kan ik alleen snel uploaden bij een (erg) lage ping.

Hier heb ik een ticket voor open staan bij de Glasoperator helpdesk, maar helaas de laatste twee weken geen reactie of melding dat het gesloten is.

Er zijn meer providers die soortgelijke problemen hebben/hadden, zie het glasvezel upload problemen topic.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:35
Ligt het aan mij of werkt de EPG van NPO1 bij jullie ook niet?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35
HoppyF schreef op zondag 07 juni 2015 @ 20:43:
Ligt het aan mij of werkt de EPG van NPO1 bij jullie ook niet?
Ligt niet aan jou. Bij mij ook niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 21:04:
[...]

Ligt niet aan jou. Bij mij ook niet.
Ok, dan hoef ik dus niets te doen.
Wel vreemd dat het niet werkt, normaal gesproken werkt het altijd.
Kan ook zijn dat het niet aan Vodafone ligt maar aan de bron.

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12 14:28
Lord_Dain schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:53:
Dat is een mening, maar goed, dat is ook mss offtopic omdat het meer een algemeen topic over alle providers heen is en dit niet de goede plaats om het weer op te rakelen.

Ik probeer hier helder te krijgen waarom VF beter zou kunnen zijn dan KPN, Telfort of mijn huidige glasboer XS4all. Ziet er naar uit dat VF qua prijs niet heel gunstig ligt, zeker het 1e jaar qua korting niet. Wat ook mist wat er bij KPN / XS4all bij zit, is Spotify, wat wij al jaren actief gebruiken en dus een voordeeltje is wat we bij die providers meepakken.

Blijft dus de vraag, waarin onderscheid VF zich van de andere boeren. Waarom VF kiezen? Kijk niet op 1 tientje trouwens maar vraag me gewoon af hoe een VF verkoper het product aan de man brengt.
Op dit moment zit ik bij VF en neig er sterk naar om naar xs4all te gaan om de vele voordelen zoals KPN hotspots door het land, 500/500 beschikbaar, webcare via twitter, enorm veel vrijheid (op hun site staan de gegevens die je nodig hebt om de modem te vervangen als je wilt, voor maar een tientje meer. Voor iemand die eigenlijk alleen internet afneemt heeft VF vrij weinig te bieden. (Geen fatsoenlijke webcare, forum is een lachertje met mods die constant naar de KS doorverwijzen bij de meeste probleem topics, na 9 maanden nog steeds geen 500/500 beschikbaar terwijl ze daar wel mee bezig waren.)

• Lord_Dain
Mja, XS4all, hoop gedoe en issues mee gehad toch mijn eerste jaar, zowel leek het administratief een rommel als qua reacties vanuit de helpdesk op wat technische issues. Het wordt inmiddels een lange lijst. Vaak is een internet provider waar je nooit een storing hebt het fijnst, heb je ook geen webcare of KS nodig.

• WyriHaximus
Lord_Dain schreef op maandag 08 juni 2015 @ 18:19:
Mja, XS4all, hoop gedoe en issues mee gehad toch mijn eerste jaar, zowel leek het administratief een rommel als qua reacties vanuit de helpdesk op wat technische issues. Het wordt inmiddels een lange lijst. Vaak is een internet provider waar je nooit een storing hebt het fijnst, heb je ook geen webcare of KS nodig.
VF is het wat dat betreft net niet, DLNA word direct op de switch in de router geblokkeerd om iets willekeurigs te noemen en vooral dat het net niet helemaal lekker werkt. Zolang verkeer intern blijft werkt alles op en top maar zodra het de modem in moet gaat het van stabiel naar flaky. Zelf nooit deze wazig problemen gehad met de zelfde apparatuur bij UPC al daar beviel het internet best goed. (Ben verhuist naar buiten het UPC gebied dus moest wel switchen, anders was ik daar gebleven.)

• Mir64za
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:32
Na 9 Jaar kpn en 3 jaar glasvezel uit eindelijk overgestapt naar Vodafone ik heb voor de 100/100 verbinding gekozen om dat ik die ook nu heb scheelt me 20 Euro permaand 240 euro op jaar basis en als ik wil kan ik zelfs 500/500 nemen bij Vodafone wat bij kpn niet eens kon :)

• Barre73
Mir64za schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:27:
Na 9 Jaar kpn en 3 jaar glasvezel uit eindelijk overgestapt naar Vodafone ik heb voor de 100/100 verbinding gekozen om dat ik die ook nu heb scheelt me 20 Euro permaand 240 euro op jaar basis en als ik wil kan ik zelfs 500/500 nemen bij Vodafone wat bij kpn niet eens kon :)
Dat laatste klinkt wel erg vreemd. Vodafone rolt langzaam haar eigen apparatuur uit waardoor je 500/500 kan krijgen bij hen. Maar KPN rolt die Gbit apparatuur al langer uit. Dan zouden er dus ergens nog een paar Pops zijn waar KPN nog niet de noodzaak zag om Gbit te installeren maar Vodafone al wel?
Dat is wel een hele kleine kans..

• Mir64za
Barre73 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:33:
[...]

Dat laatste klinkt wel erg vreemd. Vodafone rolt langzaam haar eigen apparatuur uit waardoor je 500/500 kan krijgen bij hen. Maar KPN rolt die Gbit apparatuur al langer uit. Dan zouden er dus ergens nog een paar Pops zijn waar KPN nog niet de noodzaak zag om Gbit te installeren maar Vodafone al wel?
Dat is wel een hele kleine kans..
Dat zei ik ook over de telefoon bij KPN voordat ik opstapte maar die Medewerkers van de klantenservice snappen er niks van op het technische gebied

Toen naar Vodafone gebeld had en die konden het mij garanderen ook als ik mijn postcode invoer en huisnummer krijg ik bij KPN 100 maar bij Vodafone 500/500

• HoppyF
Mir64za schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:42:
[...]

Dat zei ik ook over de telefoon bij KPN voordat ik opstapte maar die Medewerkers van de klantenservice snappen er niks van op het technische gebied

Toen naar Vodafone gebeld had en die konden het mij garanderen ook als ik mijn postcode invoer en huisnummer krijg ik bij KPN 100 maar bij Vodafone 500/500
Reken je niet rijk.
Het zou ook heel goed andersom kunnen zijn, Vodafone maximaal 100/100 en KPN 500/500.
De uitspraken die de klantenservice doet zou ik met een flinke korrel zout nemen.
Laat ze anders de afspraken even per email bevestigen, wel zo veilig.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12 14:41

Dazzler2120

FP ProMod
HoppyF schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:23:
[...]

Reken je niet rijk.
Het zou ook heel goed andersom kunnen zijn, Vodafone maximaal 100/100 en KPN 500/500.
De uitspraken die de klantenservice doet zou ik met een flinke korrel zout nemen.
Laat ze anders de afspraken even per email bevestigen, wel zo veilig.
Als ik het goed begrijp heeft hij het bevestigd gekregen vanuit de website. Bestelling wordt ook meteen per mail/post bevestigd (ook 500mbps als dat besteld is).
Neem aan dat waar het mogelijk is, het dan ook geleverd wordt

PS4 PSN: Dazzler2120

• Mir64za
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GKSYm8B.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sR1ZwC1.png

Maximaal haalbare downloadsnelheid voor standaard internet op dit adres: 34 Mbps.

Maximaal haalbare downloadsnelheid voor glasvezel op dit adres: 500 Mbps.

• Lord_Dain
Hmm inderdaad, bij mij staat er bij de KPN opties glas upgrade beschikbaar 100 of 500Mbps...

• Barre73
Ik zei ook niet dat ik het niet geloofde. Ik ken alleen de uitrol van Vodafone min of meer. En ik had tot nu toe nog geen plekken gezien waar zij wel hebben uitgerold in de PoP maar waar KPN Wholesale nog wel met oude apparatuur werkt.
Blijkbaar dus wel 😄
@Mir64za: mag ik vragen welke plaats dit betreft?

• Mir64za
Barre73 schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:49:
Ik zei ook niet dat ik het niet geloofde. Ik ken alleen de uitrol van Vodafone min of meer. En ik had tot nu toe nog geen plekken gezien waar zij wel hebben uitgerold in de PoP maar waar KPN Wholesale nog wel met oude apparatuur werkt.
Blijkbaar dus wel 😄
@Mir64za: mag ik vragen welke plaats dit betreft?
Best Noord Brabant.

• Barre73
Ik zie het ook ja. Glasoperator (Vodafone) in de PoP, KPN volgens de Netco postcode check nog op 100 Mbit.
Dank voor dat inkijkje. Altijd interessant.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

HellStorm666 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:51:
Is er onderhand al wat meer bekend over IPv6 op Vodafone glasvezel?
default beschikbaar of als test.
Alweer een tijdje geleden...
Al iets meer bekend?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Flyingdodo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 11:11
Vandaag is de Guidion monteur geweest om het modem aan te sluiten en de verbinding te testen. Helaas was er bij het testen geen verbinding naar buiten. De monteur zei dat de glasvezel kabel waarschijnlijk nog niet aangesloten zit bij vodafone. Iemand hier ervaring mee en enig idee hoe lang het zal duren voordat de kabel wordt aangesloten door vodafone? De monteur had het er over dat het tot 5 dagen kon duren, wat ik persoonlijk erg lang vind voor het aansluiten van 1 kabel.

• Barre73
Flyingdodo schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:22:
Vandaag is de Guidion monteur geweest om het modem aan te sluiten en de verbinding te testen. Helaas was er bij het testen geen verbinding naar buiten. De monteur zei dat de glasvezel kabel waarschijnlijk nog niet aangesloten zit bij vodafone. Iemand hier ervaring mee en enig idee hoe lang het zal duren voordat de kabel wordt aangesloten door vodafone? De monteur had het er over dat het tot 5 dagen kon duren, wat ik persoonlijk erg lang vind voor het aansluiten van 1 kabel.
Altijd fijn zo'n Guidion monteur die niet weet wat hij zegt.
Wat hij dus eigenlijk bedoelde was dat de patch waarschijnlijk nog niet gezet was in de wijkcentrale door Reggefiber, of wellicht niet goed gezet is. Dat moet worden aangemeld bij Reggefiber zodat zij dat snel kunnen oplossen. Normaliter echt geen 5 dagen.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

Bij mij was iets soortgelijks aan de hand (niet goed gepatcht in de wijkcentrale). Dit had volgens hun spoed en is heel snel opgelost (zelfde dag 1e monteur). Het was jammer dat er ook een kabelbreuk was waardoor het bij mij alsnog 3 dagen duurde, maar dat kwam meer omdat er een weekend tussen zat.

• Flyingdodo
Net een mail gekregen van Vodafone dat het Thuis abbonement geactiveerd is en alles zou moeten werken. Ik ben helaas nu zelf niet thuis om dit te testen. Vind het alleen niet zo slim om de monteur om 8 uur te laten komen en zelf het abbonement pas om 10 uur te activeren :s

• WyriHaximus
HellStorm666 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:11:
[...]

Alweer een tijdje geleden...
Al iets meer bekend?
Laatste wat ik er over gehoord heb, wat weken terug, is dat het niet op te planning staat voorlopig.

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 20:41
Contact met vodafone back office gehad. In Noordwijk is reggefiber bijna klaar met uitrol van glasvezel. Wij zijn inmiddels aangesloten op de locale PoP kast. Op mijn adres is 100 mbit max via vodafone beschikbaar terwijl een kilometer verder bij mijn zwager is 500 mbit via een andere PoP wel beschikbaar. Mij is via de back office verteld dat ik via de site van vodafone 100 mbit kan bestellen en nadat dit bevestigd is de klantenservice bellen en deze om laten zetten naar 500 mbit met benoeming van contactpersoon bij de back office. Ook ben ik geinformeerd dat 500 mbit bij mij dus gerealiseerd gaat worden via de KPN modem in de PoP ruimte. Zijn er andere mensen die hier ervaring mee hebben ?

• Lord_Dain
Volgens mij is dit al eerder beloofd (ook in dit draadje) en bleek puntje bij paaltje het niet te kunnen wanneer VF zelf niet apparatuur in de PoP heeft staan, hierdoor is 500Mbit leveren veel te duur voor VF. Lijkt me dus een broodje aap. Heb je het op papier?

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-12 11:33
doublehelix schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:21:
Contact met vodafone back office gehad. In Noordwijk is reggefiber bijna klaar met uitrol van glasvezel. Wij zijn inmiddels aangesloten op de locale PoP kast. Op mijn adres is 100 mbit max via vodafone beschikbaar terwijl een kilometer verder bij mijn zwager is 500 mbit via een andere PoP wel beschikbaar. Mij is via de back office verteld dat ik via de site van vodafone 100 mbit kan bestellen en nadat dit bevestigd is de klantenservice bellen en deze om laten zetten naar 500 mbit met benoeming van contactpersoon bij de back office. Ook ben ik geinformeerd dat 500 mbit bij mij dus gerealiseerd gaat worden via de KPN modem in de PoP ruimte. Zijn er andere mensen die hier ervaring mee hebben ?
Pas op hoor wat ze je beloven. Bij mij was het ook geen enkel probleem om dit aan te passen naar 500/500 na 2 dagen nog steeds geen aanpassing. Klantenservice zei dat ze de technische dienst gesproken hadden en dat het gewoon mogelijk was en dat het de zelfde dag nog geregeld werd. Uiteraard was het nog niet geregeld dus weer gebeld en toen zei die mevrouw waar ik al bang voor was. Helaas meneer maar dit hadden ze u helemaal niet mogen aanbieden aangezien wij het nog helemaal niet bieden bij u in de buurt. En dan zit je net 2 weken bij vodafone thuis en heb je spijt van je keuze maar goed tot op heden ben ik tevreden bij Vodafone en heb ik het voorval voor lief genomen. Alles werkt tot op heden goed en nog geen storing gehad. Mag ook wel een keer gezegd worden vind ik.

• doublehelix
Bedankt voor je antwoord. Bij mij in het dorp word 500 mbit wel aangeboden maar op een ander adres en wel via een andere PoP ruimte waar eigen modems van Vodafone staan.. Ik weet wel van een reggefiber manger dat vodafone een eigen glasvezel backbone heeft naar Noordwijk. Mijn idee was om inderdaad 100 mbit te bestellen en direct bij de bevestiging hiervan te bellen zoals afgesproken. Indien de 500 mbit aanvraag niet schriftelijk word bevestigd dan ga ik alles annuleren binnen de twee weken bedenktijd. Wat ik wel vreemd vind is dat je via de reggefiber website wel 500 mbit kan bestellen op mijn adres maar niet via de site van Vodafone. Reggefiber heeft mij laten weten dat de providers zelf verantwoordelijk zijn voor het plaatsen van informatie op de site van reggefiber.
gabbel schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 14:35:
[...]

Pas op hoor wat ze je beloven. Bij mij was het ook geen enkel probleem om dit aan te passen naar 500/500 na 2 dagen nog steeds geen aanpassing. Klantenservice zei dat ze de technische dienst gesproken hadden en dat het gewoon mogelijk was en dat het de zelfde dag nog geregeld werd. Uiteraard was het nog niet geregeld dus weer gebeld en toen zei die mevrouw waar ik al bang voor was. Helaas meneer maar dit hadden ze u helemaal niet mogen aanbieden aangezien wij het nog helemaal niet bieden bij u in de buurt. En dan zit je net 2 weken bij vodafone thuis en heb je spijt van je keuze maar goed tot op heden ben ik tevreden bij Vodafone en heb ik het voorval voor lief genomen. Alles werkt tot op heden goed en nog geen storing gehad. Mag ook wel een keer gezegd worden vind ik.

[ Voor 9% gewijzigd door doublehelix op 10-06-2015 15:18 ]

• Barre73
Ik kan hier wel bevestigen dat Vodafone in Noordwijk eigen apparatuur en eigen backbone heeft. Die oplossing van 500 mbit via KPN netwerk klinkt als een noodoplossing omdat er in dit geval iets niet goed werkt in de PoP op de eigen VF apparatuur...

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Ik heb mijn Amino M540 binnen. Ik was heel hoopvol toen deze het eea ging installeren en ik een VF logo zag. Alleen na dit VF logo blijf het scherm zwart. Iemand misschien een tip/truc?
@Barre73: Is het jou nog gelukt met de Amino op het Vodafone netwerk?

[ Voor 16% gewijzigd door CodeIT op 11-06-2015 09:45 ]

• doublehelix
Bedankt voor je reactie. Klopt, vodafone heeft inderdaad een eigen backbone in Noordwijk. Ik heb een postcode check gedaan in Noordwijk en volgens mij is 500 mbit alleen via een enkele PoP kast in Noordwijk binnen te krijgen. De overige, inklusief Noordwijk aan Zee is 500 mbit niet aanwezig. Via een manager van reggefiber begrijp ik dat eigen modems van vodafone tot nu toe niet overal geplaatst zijn bij ons. Dus om mij tegemoet te komen hebben ze een alternatieve oplossing aangeboden. Toch vreemd dat het wel te bestellen is via de reggefiber site en niet direct via de site van vodafone terwijl zoals eerder gezegd word de informatie op de reggefiber site door de providers zelf geplaatst.
Barre73 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:19:
Ik kan hier wel bevestigen dat Vodafone in Noordwijk eigen apparatuur en eigen backbone heeft. Die oplossing van 500 mbit via KPN netwerk klinkt als een noodoplossing omdat er in dit geval iets niet goed werkt in de PoP op de eigen VF apparatuur...

[ Voor 18% gewijzigd door doublehelix op 11-06-2015 10:08 ]

• Freakster86
  • Niet online
Ik lees net dat het modem van Vodafone niet in bridged modus kan... zucht...

Modem komt in de kelder, terwijl de woning op de tweede verdieping is. Draadloos bereik zal daarom niet echt denderend zijn over die verdieping en sommige apparatuur bij de tv moet eigenlijk bekabeld. De enige optie is dan denk ik een router als access point configureren.

Maakt het dan veel verschil of je een 2,4Ghz router of een 5Ghz router haalt? Behoud de router die mogelijkheid als hij als access point is geconfigureerd? En how about de optie van het creëren van een gastennetwerk?

Ik neig nu naar een D-Link 868L ivm goede dekking en gast netwerk optie, maar ben dus bang dat ik aan die extra opties niks ga hebben... van de handleiding word ik niet veel wijzer.

• Barre73
Freakster86 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:04:
Ik lees net dat het modem van Vodafone niet in bridged modus kan... zucht...

Modem komt in de kelder, terwijl de woning op de tweede verdieping is. Draadloos bereik zal daarom niet echt denderend zijn over die verdieping en sommige apparatuur bij de tv moet eigenlijk bekabeld. De enige optie is dan denk ik een router als access point configureren.

Maakt het dan veel verschil of je een 2,4Ghz router of een 5Ghz router haalt? Behoud de router die mogelijkheid als hij als access point is geconfigureerd? En how about de optie van het creëren van een gastennetwerk?

Ik neig nu naar een D-Link 868L ivm goede dekking en gast netwerk optie, maar ben dus bang dat ik aan die extra opties niks ga hebben... van de handleiding word ik niet veel wijzer.
Mijn eerste vraag zou eerder zijn: waarom zit de FTU van Reggefiber in de kelder? Dat zou helemaal niet mogen volgens bestek namelijk. Kan je beter een verplaatsing naar de woning aanvragen. Scheelt een boel moeite.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19

tomic

Smexylittlebabe!

Ja maar. Hoeveel modems die providers leveren kunnen nou in bridge modus worden gezet?

Toch maar een weblog?

• Freakster86
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:15:
[...]

Mijn eerste vraag zou eerder zijn: waarom zit de FTU van Reggefiber in de kelder? Dat zou helemaal niet mogen volgens bestek namelijk. Kan je beter een verplaatsing naar de woning aanvragen. Scheelt een boel moeite.
Punt is hier dat op dit adres 2 bedrijven en 1 woning zit. Totaal 1 postadres en de meterkast/aansluitingen komen allemaal binnen in de kelder (herenhuis met verhoogde begane grond). Vandaar dat dit niet anders kan. Geen ideale situatie, maar gezien de verhuurder en de wensen van de bewoner (ben ik namelijk niet) heb ik het ermee te doen...

Vandaar mijn vraag over het aansluiten van een access point.

• Barre73
Blijft het punt dat het eigenlijk niet zo aangelegd had mogen worden maar goed. Simpelste zou 2 UTP kabels zijn vanuit modem naar woning. Op de ene kabel sluit je in de woning een willekeurige router aan voor WiFi en bedraad internet. Waarbij het modem van Vodafone wel de NAT blijft uitvoeren. Jij kan op die eigen router gewoon een wifinetwerk instellen. En een gasten netwerk. Dualbandrouter is altijd aan te raden. 5 GHz voor de apparaten die dat aan kunnen. En 2.4 GHz voor de rest. WiFi op het Vodafone modem even uitschakelen aangezien die toch in de kelder staat te zenden. Heeft geen nut.

De andere UTP kabel naar boven voor TV. Bij meer TVs kan daar gewoon een switch in de woning tussen gezet worden.
1 kabel naar boven en daar TV en internet op aansluiten gaat niet werken.

• Freakster86
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:42:
Blijft het punt dat het eigenlijk niet zo aangelegd had mogen worden maar goed.
Ik snap wat je bedoelt. Ik ben er ook niet over te spreken, maar die huurbaas is niet de makkelijkste. Ik conformeer me enkel aan het verzoek van de bewoner om daar geen punt van te maken en probeer het nu dus zo goed mogelijk te regelen.
Barre73 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 16:42:
Simpelste zou 2 UTP kabels zijn vanuit modem naar woning. Op de ene kabel sluit je in de woning een willekeurige router aan voor WiFi en bedraad internet. Waarbij het modem van Vodafone wel de NAT blijft uitvoeren. Jij kan op die eigen router gewoon een wifinetwerk instellen. En een gasten netwerk. Dualbandrouter is altijd aan te raden. 5 GHz voor de apparaten die dat aan kunnen. En 2.4 GHz voor de rest. WiFi op het Vodafone modem even uitschakelen aangezien die toch in de kelder staat te zenden. Heeft geen nut.

De andere UTP kabel naar boven voor TV. Bij meer TVs kan daar gewoon een switch in de woning tussen gezet worden.
1 kabel naar boven en daar TV en internet op aansluiten gaat niet werken.
Perfect. Precies wat ik van plan was :) Bedankt voor de bevestiging! Even twee kabels trekken en een router (D-Link 868L) kopen.

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Hai. VF Thuis is een feit hier.
Ik had op internet gelezen dat de oude settopboxen vanuit de app te bedienen zijn.
Graag had ik deze optie ook gezien in de nieuwe versie. Had er namelijk een beetje op gerekend.
Iemand die weet of deze functie terugkomt?

Groet!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
The Milkman schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 20:06:
Hai. VF Thuis is een feit hier.
Ik had op internet gelezen dat de oude settopboxen vanuit de app te bedienen zijn.
Graag had ik deze optie ook gezien in de nieuwe versie. Had er namelijk een beetje op gerekend.
Iemand die weet of deze functie terugkomt?

Groet!
De app moet gekoppeld worden aan een settopbox om een stream te krijgen maar de stb bedienen met de app kan helemaal niet (cmiiw). Neem aan dat de Amino bedoeld wordt ...

• Flyingdodo
Update van het verhaal:
Donderdag ochtend stonden er twee monteurs van Reggefiber voor de deur om de kabel van de pop kast naar de woning door te meten. Het resultaat hiervan was dat de kabel goed bevonden is en dat er probleem bij het modem van vodafone lag. Direct om 9:00 contact opgenomen met vodafone maar mij werd verteld dat er pas om 10 uur een monteur langs zou komen en dat er nog geen melding in het systeem stond. Uur later nog een keer gebeld en dit keer stond de melding er wel in. Er zou een monteur van Guidion langs komen om het modem te vervangen, hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt. Vanmorgen werd door de monteur het nieuwe modem aangesloten maar had nog steeds het zelfde probleem. Wel fiber maar gaan wan. De conclusie van de monteur was dat er in de pop kast waarschijnlijk een cross-link is gemaakt tussen de blauwe en de groene kabel, wat betekende dat hij er niks meer aan kon doen en er nogmaals met mij contact zou worden opgenomen voor een volgende afspraak.
Huidige status: 3 afspraken verder en beide partijen geven elkaar nogmaals de schuld van het probleem :'(

• Barre73
apis29 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:05:
[...]

De app moet gekoppeld worden aan een settopbox om een stream te krijgen maar de stb bedienen met de app kan helemaal niet (cmiiw). Neem aan dat de Amino bedoeld wordt ...
Bij de oude app kon dat niet en bij de nieuwe app ook niet. MAAR voor de Amino was er een andere niet officiële app waarmee je de stb kon bedienen.

Maar antwoord dus: nee het kan niet.

• Barre73
Flyingdodo schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:33:
[...]

Update van het verhaal:
Donderdag ochtend stonden er twee monteurs van Reggefiber voor de deur om de kabel van de pop kast naar de woning door te meten. Het resultaat hiervan was dat de kabel goed bevonden is en dat er probleem bij het modem van vodafone lag. Direct om 9:00 contact opgenomen met vodafone maar mij werd verteld dat er pas om 10 uur een monteur langs zou komen en dat er nog geen melding in het systeem stond. Uur later nog een keer gebeld en dit keer stond de melding er wel in. Er zou een monteur van Guidion langs komen om het modem te vervangen, hiervoor een nieuwe afspraak gemaakt. Vanmorgen werd door de monteur het nieuwe modem aangesloten maar had nog steeds het zelfde probleem. Wel fiber maar gaan wan. De conclusie van de monteur was dat er in de pop kast waarschijnlijk een cross-link is gemaakt tussen de blauwe en de groene kabel, wat betekende dat hij er niks meer aan kon doen en er nogmaals met mij contact zou worden opgenomen voor een volgende afspraak.
Huidige status: 3 afspraken verder en beide partijen geven elkaar nogmaals de schuld van het probleem :'(
Als er echt een kruising zit tussen jouw groene en blauwe vezel had dat bij de doormeting door Reggefiber gezien moeten zijn. Daarnaast kan je dat zelf checken door de gele patchkabel van Vodafone uit de blauwe connector van de FTU te halen en in de groene te klikken. Werkt net zo goed als er inderdaad een kruising in zit. Wel even het stofkapje van die groene connector afhalen eerst.

• Flyingdodo
Barre73 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 12:32:
[...]

Als er echt een kruising zit tussen jouw groene en blauwe vezel had dat bij de doormeting door Reggefiber gezien moeten zijn. Daarnaast kan je dat zelf checken door de gele patchkabel van Vodafone uit de blauwe connector van de FTU te halen en in de groene te klikken. Werkt net zo goed als er inderdaad een kruising in zit. Wel even het stofkapje van die groene connector afhalen eerst.
Ik vroeg zelf ook nog aan de monteur of het inderdaad mogelijk was om de kabel in de groene connector te stoppen waarop het antwoord van de monteur nee was, dit is niet mogelijk. Als ik thuis ben ga ik het toch even proberen. Bedankt voor de tip!

• Lord_Dain
Tuurlijk kan dat wel, het is hetzelfde type connector.

Maar ik vermoed dat het niets uitmaakt. Lijkt erop dat VF in de PoP het niet op orde heeft.

• Barre73
Met dat laatste ben ik het eens. Ik zou eerder denken dat er iets niet goed zit in de switch of in de breakoutbekabeling van switch naar jouw huisaansluiting in de PoP.

Maar probeer die groene connector toch maar even. Die Guidon monteur heeft waarschijnlijk opdracht gekregen om nooit een blauwe connector in een groene pigtail te drukken. Type connector is weliswaar hetzelfde, maar de hellingsgraad van het einde van de vezel wijkt iets af bij een groene. Bij blauw is dat recht afgesneden. Bij groen zit er een hoek van 9 graden in. Dat is nodig als je er CATV signaal (analoge en DVB-C) doorheen laat gaan. De groene kun je dan ook beter niet in een blauwe stoppen want dat kan verstoring van je CATV signaal opleveren.
Maar een blauwe in een groene werkt prima hoor.

• JWPrutser
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 14:30
Ik ben gisteren bij m'n zus geweest.
Die heeft ook Vodafone glasvezel en gaf aan dat ze erg slecht WiFi signaal heeft. De ontvangst is slecht maar vooral ook erg instabiel. Op plekken waar hij het de ene keer prima doet kan het signaal een paar minuten later zomaar helemaal weg zijn.
Nu wilde ik (met mijn beperkte kennis) wel even kijken of ik er iets aan kon doen.
Om te beginnen door eens in te loggen op de Draytek en het kanaal aan te passen.
Dit was echter al direct een probleem.
De webinterface van dat apparaat reageerde nauwelijks. Ik heb ongeveer 15 pogingen moeten doen om in te loggen (met user, user) voordat ik wat zag.
Continu kwam de melding 'pagina kan niet worden weergegeven' soms op de hele pagina, soms alleen op delen van de pagina. Vervolgens bij iedere klik die je doet in de interface kreeg ik dat opnieuw. Telkens een keer of 20 refreshen voordat ik een stapje verder kwam in het menu. En was ik eindelijk waar ik wilde zijn, klik op OK en vervolgens weer 'pagina kan niet worden weergeven' en kon ik weer overnieuw beginnen.
Eerst deed ik dit draadloos (vanaf mobiel) maar daarna m'n laptop met een kabel aangesloten en dit maakte geen enkel verschil.

Het is me uiteindelijk wel gelukt om het kanaal te wijzigen maar ik had graag nog wel meer instellingen willen bekijken. Dit is helaas niet te doen op deze manier.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Zou die hele Draytek gewoon niet in orde zijn?

Daarnaast heb ik het idee dat het WiFi signaal van die Draytek zwaar belabberd is. Het signaal van de buren ontving ik nog beter volgens de WiFi Analyzer app.
Helaas kan je de Draytek niet vervangen omdat hier rechtstreeks de glasverbinding op aangesloten is en ook de TV en telefoon via de Draytek lopen.
Zou ik wel gewoon een andere WiFi router op die Draytek aan kunnen sluiten? Dan zet ik WiFi op die Draytek gewoon uit.
Ik weet niet of dat makkelijk kan? Behalve dat het nu sowieso moeilijk zal worden omdat ik nauwelijks iets kan wijzigden op de Draytek ivm die time outs..

Ik begrijp overigens niet waarom Vodafone er voor gekozen heeft om de glasverbinding rechtstreeks op de router aan te sluiten ipv gewoon een Genexis apparaat waar je zelf een router op kunt aansluiten. Het wordt wel onnodig moeilijk op deze manier. Je bent haast gedwongen om je WiFi router in de meterkast te plaatsen vanwege de (korte) glas aansluiting en je kunt ook niet even rommelen op dit apparaat omdat je dan ook gelijk de aansluiting van de TV raakt.

• Barre73
JWPrutser schreef op zondag 14 juni 2015 @ 12:51:
Ik ben gisteren bij m'n zus geweest.
Die heeft ook Vodafone glasvezel en gaf aan dat ze erg slecht WiFi signaal heeft. De ontvangst is slecht maar vooral ook erg instabiel. Op plekken waar hij het de ene keer prima doet kan het signaal een paar minuten later zomaar helemaal weg zijn.
Nu wilde ik (met mijn beperkte kennis) wel even kijken of ik er iets aan kon doen.
Om te beginnen door eens in te loggen op de Draytek en het kanaal aan te passen.
Dit was echter al direct een probleem.
De webinterface van dat apparaat reageerde nauwelijks. Ik heb ongeveer 15 pogingen moeten doen om in te loggen (met user, user) voordat ik wat zag.
Continu kwam de melding 'pagina kan niet worden weergegeven' soms op de hele pagina, soms alleen op delen van de pagina. Vervolgens bij iedere klik die je doet in de interface kreeg ik dat opnieuw. Telkens een keer of 20 refreshen voordat ik een stapje verder kwam in het menu. En was ik eindelijk waar ik wilde zijn, klik op OK en vervolgens weer 'pagina kan niet worden weergeven' en kon ik weer overnieuw beginnen.
Eerst deed ik dit draadloos (vanaf mobiel) maar daarna m'n laptop met een kabel aangesloten en dit maakte geen enkel verschil.

Het is me uiteindelijk wel gelukt om het kanaal te wijzigen maar ik had graag nog wel meer instellingen willen bekijken. Dit is helaas niet te doen op deze manier.

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn? Zou die hele Draytek gewoon niet in orde zijn?

Daarnaast heb ik het idee dat het WiFi signaal van die Draytek zwaar belabberd is. Het signaal van de buren ontving ik nog beter volgens de WiFi Analyzer app.
Helaas kan je de Draytek niet vervangen omdat hier rechtstreeks de glasverbinding op aangesloten is en ook de TV en telefoon via de Draytek lopen.
Zou ik wel gewoon een andere WiFi router op die Draytek aan kunnen sluiten? Dan zet ik WiFi op die Draytek gewoon uit.
Ik weet niet of dat makkelijk kan? Behalve dat het nu sowieso moeilijk zal worden omdat ik nauwelijks iets kan wijzigden op de Draytek ivm die time outs..

Ik begrijp overigens niet waarom Vodafone er voor gekozen heeft om de glasverbinding rechtstreeks op de router aan te sluiten ipv gewoon een Genexis apparaat waar je zelf een router op kunt aansluiten. Het wordt wel onnodig moeilijk op deze manier. Je bent haast gedwongen om je WiFi router in de meterkast te plaatsen vanwege de (korte) glas aansluiting en je kunt ook niet even rommelen op dit apparaat omdat je dan ook gelijk de aansluiting van de TV raakt.
Klinkt wel alsof de Draytek niet helemaal lekker is. Dat inloggen hoort gewoon normaal te werken. Ook geprobeerd met een andere webbrowser?
Andere wifirouter erachter hangen is heel simpel. Gewoon aansluiten op een internetpoort en op de extra wifirouter de AP modus inschakelen (hebben ze tegenwoordig bijna allemaal wel). Wifi Draytek uitzetten via de interface (sorry...) en klaar.

Reden dat Vodafone hiervoor koos was logistiek. Reggefiber heeft drie soorten FTU's hangen in Nederland. Daar heb je 2 verschillende soorten NT's voor nodig en je moet dus logistiek bijhouden wie welke NT moet ontvangen aan de hand van de Reggefiber database. Daarnaast heb je dan twee stopcontacten nodig in de meterkast. Eentje voor de NT en eentje voor de router (zoals KPN of Telfort doen bijvoorbeeld)
Wat Vodafone nu levert is eigenlijk gelijk aan wat Glasoperator voorheen leverde (via Wisper). Alleen die deden dat met een Draytek Vigor. Maar ook daar ging de glasvezel direct in.
Er is dus gewoon voor gekozen om hetzelfde voort te zetten.Zij het met een ander TV platform.

Je kan trouwens behoorlijk wat rommelen op de Draytek. De TV dienst zal je niet snel raken aangezien dat afgeschermd is, net als VOIP.

• JWPrutser
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-11 14:30
Dank voor de reactie en uitleg. Ik denk dat ik dan toch eerst maar eens een Factory reset doe van de Draytek en dan werkt hopelijk de webinterface weer normaal zodat ik er vervolgens een eigen WiFi Router achter kan hangen.
Als de webinterface dan nog niet normaal werkt zit er denk ik niets anders op dan Vodafone te bellen..

Ik heb zelf Telfort en dan heb je inderdaad een extra stopcontact nodig maar verder vind ik het veel makkelijker. Die Genexis is alleen een doorgeefluik en vervolgens kan je zelf weten wat je er op aansluit, en waar je hem neer zet.

Met Vodafone ontkom je er volgens mij niet aan om de WiFi router in de meterkast te zetten? In een goed geïsoleerd nieuwbouw huis ontkom je er dan haast niet aan om extra Acces Points te gaan plaatsen wil je in het hele huis ontvangst hebben.

• Barre73
Dat laatste klopt. Ik bedoelde trouwens het nieuwe Telfort pakket. Met een simpele NT op de FTU en een Experiabox ernaast.
Maar dat geeft tenminste nog de mogelijkheid om die EB met een lange CAT kabel in de woonkamer te plaatsen.
Zo te horen heb jij Telfort oud waar de NT alles regelt. Behalve WiFi dan :)

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
Deze week kwam er een Vodafone verkoper aan de deur die naar het schijnt een soort klantenbinding gesprekje aan ging. Deed het voordoen alsof hij in opdracht van Vodafone wilde weten hoe het beviel en of er nog opmerkingen waren. Werd een informeel gesprekje waarbij de beste man helemaal niets noteerde en allerlei toezeggingen deed die naar mijn idee helemaal niet kloppen. Zo zei hij dat twee maanden voordat mijn eerste jaar erop zou zitten qua contract er contact met mij zou worden opgenomen om "een nieuw aanbod" te doen omtrent het contract. Ik lees hier in dit topic echter dat er ook mensen zijn die de toezegging krijgen een tweede jaar korting te krijgen maar dat dit dan achteraf toch niet blijkt te kloppen.

Ben wel benieuwd of er meer mensen zijn hier die ook een klantenbindinggesprekje hebben gehad. Vond het uiteindelijk een beetje vreemd maar we zullen zien of daad bij het woord gaat worden gevoegd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hmmm, lijkt meer op een inbraakscout...

• LordSpud
KillerAce_NL schreef op maandag 15 juni 2015 @ 06:13:
Hmmm, lijkt meer op een inbraakscout...
Daar dacht ik ook aan inderdaad maar hij had wel gewoon een Vodafone badge om. Bij de buurman heeft ie schijnbaar ook een abonnement verkocht. Weird.

• Freakster86
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:39:
[...]

Ik heb meerdere malen vernomen dat dat kan en dat je daarna een mail ter bevestiging moet sturen. Dat zou de KS je moeten kunnen vertellen.
Nou, vandaag was het zover; 10 dagen eerder dan oorspronkelijk gepland! Bedankt nog voor de tip!

Modem is in de kelder geplaatst en op de 2e verdieping nog net 2 streepjes WIFI met een magere 5 Mb snelheid. Er kan in ieder geval weer worden geïnternet. Installatie ging vrij snel en de monteur was erg aardig. Wat ik wel jammer vond is dat de afspraak om half 2 stond en de monteur pas om kwart voor 3 er was... Dat het wat later wordt, prima, maar bel dan zelf even om dat door te geven.

• Lord_Dain
Had hier een discussie over met iemand die zelf een bedrijf heeft en mensen moet inplannen. Het is gewoon niet realistisch en mogelijk om precieze tijden aan te houden, daarom worden meestal tijdvakken van 2 uur aangehouden waarin een monteur aan de deur zal zijn.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Het lijkt erop dat Vodafone begonnen is om de klanten met het oude Vodafone pakket (met coax) proberen te paaien om te gaan verlengen voor het nieuw pakket. Ik werd 2 maand terug voor het eerst gebeld en nu al 2x per week, ze hebben dan een verlengingsvoorstel die hetzelfde is als je 'nieuwe' klant wordt bij Vodafone (wat je via de site kunt uitrekenen.

Heb elke keer aangegeven dat ik die prijs zelf kan berekenen en dat ze met een beter voorstel moeten komen :)

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
CodeIT schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:03:
[...]

Ik kon de spanning niet meer aan. Net een m540 op marktplaats gekocht. Als het goed is weet ik maandag of deze hier werkt (Veenendaal).
Is dit gelukt?

Mij is namelijk de garantie gegeven dat ik mijn 2xM540 (Lijbrandt -> Telfort) gewoon kon blijven gebruiken

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Nope. Het leek goed te gaan, er werd een update geïnstalleerd en hierna zag ik een Vodafone logo. Hierna bleef het scherm zwart.
Barre73 ging het ook proberen. Misschien had hij meer geluk.

• Barre73
MikeT80 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:21:
[...]

Is dit gelukt?

Mij is namelijk de garantie gegeven dat ik mijn 2xM540 (Lijbrandt -> Telfort) gewoon kon blijven gebruiken
Vodafone heeft jou verteld dat je de Amino M540 kan blijven gebruiken bij het nieuwe Vodafone pakket? Dat kan ik heel moeilijk geloven eigenlijk. Bij het nieuwe pakket krijg je een Entone decoder en daar zullen ze support op geven.En voor meer TV's meer Entone decoders.

Voor het oude Vodafone pakket kan ik me wel voorstellen dat ze aangeven dat de Amino bruikbaar blijft want dat was gewoon hetzelfde platform als Lijbrandt en Telfort. Maar dat oude pakket wordt al tijden niet meer geleverd of geactiveerd.

• Barre73
CodeIT schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:24:
Nope. Het leek goed te gaan, er werd een update geïnstalleerd en hierna zag ik een Vodafone logo. Hierna bleef het scherm zwart.
Nog niet aan toegekomen... sorry.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
De verkoper aan de deur heeft de garantie gegeven, na overleg met zijn supervisor.
Hoor nu via support dat dit niet gaat werken.

Ben benieuwd wat nu...

• Barre73
Je blijft lachen met die verkopers... Daar kan Vodafone zelf toch ook niet blij mee zijn? Ze zijn bakken met tijd kwijt om alles te herstellen wat sommige verkopers hebben beweerd.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Barre73 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Vodafone heeft jou verteld dat je de Amino M540 kan blijven gebruiken bij het nieuwe Vodafone pakket? Dat kan ik heel moeilijk geloven eigenlijk. Bij het nieuwe pakket krijg je een Entone decoder en daar zullen ze support op geven.En voor meer TV's meer Entone decoders.

Voor het oude Vodafone pakket kan ik me wel voorstellen dat ze aangeven dat de Amino bruikbaar blijft want dat was gewoon hetzelfde platform als Lijbrandt en Telfort. Maar dat oude pakket wordt al tijden niet meer geleverd of geactiveerd.
Moet je de Amino M540 dan inleveren als je het nieuwe ontvangt? Al die Bommetje afleveringen voor de kids ;)
Ben benieuwd wat die Entone kastjes voorstellen.

Heb overigens gisteren een A140 gekocht van iemand op Marktplaats, effe kijken of die met huidige (COAX) pakket en met de nieuwe samenwerkt.
Ik laat het hier weten.
Binnetie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 09:04:
Het lijkt erop dat Vodafone begonnen is om de klanten met het oude Vodafone pakket (met coax) proberen te paaien om te gaan verlengen voor het nieuw pakket. Ik werd 2 maand terug voor het eerst gebeld en nu al 2x per week, ze hebben dan een verlengingsvoorstel die hetzelfde is als je 'nieuwe' klant wordt bij Vodafone (wat je via de site kunt uitrekenen.

Heb elke keer aangegeven dat ik die prijs zelf kan berekenen en dat ze met een beter voorstel moeten komen :)
Ik wordt ook ca. 4x per dag gebeld, maar met een megadruk programma nog geen tijd gehad om te beantwoorden.

Ik wil met ze afspreken dat ze pas over een maand of 2 leveren en installeren, dan kan ik plannen wanneer ik de coax vervang door UTP.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• apis29
  • Niet online
CodeIT schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:24:
Heb je wel een opname pakket dan? Las eerder vanavond op het vodafone forum dat dat iig nodig was ("zodat de juiste firmware geladen werd") maar ook dat Vodafone de A540 gebruikt, zoals Barre al eerder vermelde.
Aan de andere kant werkte de van mp aangekocht (vodafone branded) A540 niet bij iemand die al een A540 had (op oude netwerk) en dus het opname pakket/abo. Conclusie was dat de box waarschijnlijk stuk was bij gebrek aan een betere uitleg.
Aangezien VF zo'n beetje de enige is met A540's zullen we die niet zo snel op mp tegenkomen. Zat zelf ook al naar een M540 te kijken toen bekend werd dat de Amino's mogelijk werkten op het nieuwe netwerk, maar sowieso nog niet gebeld over overstappen ...

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 17-06-2015 11:01 ]

• Binnetie
Ik ben wel benieuwd naar andere mensen die gebeld worden door een overstap aanbieding van de oude naar de nieuwe propositie. Gisteren aan het eind van de middag ben ik nog een keer gebeld en de medewerker had weer een aanbieding voor me, maar dat was wederom een zelfde aanbieding als die nieuwe klanten komen.
Zij willen me graag over hebben, maar dan moeten ze echt wel met wat beters komen.

Ik zag overigens in een vergelijking dat je geen servers mag draaien? Ik neem aan dat een nas geen problemen geeft. En blijft ip 'vast' zolang je niet gaat rommelen met routers? Met andere woorden, de oude propositie staat een eigen router toe, maar zodra je deze veranderd en het mac-adres niet cloont krijg je een ander IP-adres. Als de Draytek gewoon standaard blijft dan blijft het IP-adres ook onveranderd?

• LordSpud
Binnetie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:56:
(...)

Ik zag overigens in een vergelijking dat je geen servers mag draaien? Ik neem aan dat een nas geen problemen geeft. En blijft ip 'vast' zolang je niet gaat rommelen met routers? Met andere woorden, de oude propositie staat een eigen router toe, maar zodra je deze veranderd en het mac-adres niet cloont krijg je een ander IP-adres. Als de Draytek gewoon standaard blijft dan blijft het IP-adres ook onveranderd?
Waar heb je dat gezien, dat je geen servers mag draaien? Ben ik wel benieuwd naar, eigenlijk.

• HoppyF
Ik heb een vreemd probleem. Ik kan de website van GLS niet bereiken vanaf mijn thuis netwerk.
Via mijn mobiel met KPN 3G werkt het wel.
Wil iemand eens kijken of de site werkt?
http://gls-info.nl

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:43:
Ik heb een vreemd probleem. Ik kan de website van GLS niet bereiken vanaf mijn thuis netwerk.
Dat is bij Vodafone niet heel vreemd (buitenlandse IP adressen probleem) . Kan jij thuis deze website ook niet bereiken?:
http://netco.fpi-info.fourstack.nl

Daarvan weet ik namelijk dat het nog steeds niet werkt via Vodafone Thuis maar wel via andere providers (inclusief mijn KPN 4G verbinding)

NB:Hier op mijn werk geen enkel probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 17-06-2015 09:50 ]

• Binnetie
LordSpud schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:18:
[...]

Waar heb je dat gezien, dat je geen servers mag draaien? Ben ik wel benieuwd naar, eigenlijk.
http://www.breedbandwinke...ef=alles-in-een-pakketten hier staat het. In kwam het tegen omdat ik Fiber aan het vergelijken was met Vodafone. Bij Fiber stond er een groen vinkje. Ik weet niet of deze info klopt.
Wat ik wel erg jammer vind van de nieuwe propositie is dat ze bepaalde poorten blokkeren, dat is op de oude niet zo.

Verwijderd

Bij mij geen probleem. VF oud

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:50:
[...]

Dat is bij Vodafone niet heel vreemd (buitenlandse IP adressen probleem) . Kan jij thuis deze website ook niet bereiken?:
http://netco.fpi-info.fourstack.nl

Daarvan weet ik namelijk dat het nog steeds niet werkt via Vodafone Thuis maar wel via andere providers (inclusief mijn KPN 4G verbinding)

NB:Hier op mijn werk geen enkel probleem
De bovenstaande site werkt wel.
KPN postcode info ik zie dat ik 500 Mbits kan krijgen daar.

Gls-info.nl doet het niet, ik heb wel het Vodafone nieuw pakket.

• ByteDelight

ByteDelight

Binnetie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:56:
Ik ben wel benieuwd naar andere mensen die gebeld worden door een overstap aanbieding van de oude naar de nieuwe propositie. Gisteren aan het eind van de middag ben ik nog een keer gebeld en de medewerker had weer een aanbieding voor me, maar dat was wederom een zelfde aanbieding als die nieuwe klanten komen.
Zij willen me graag over hebben, maar dan moeten ze echt wel met wat beters komen.
Tegen mij zeggen ze concreet dat je over MOET, en dat COAX ondersteuning er hoe dan ook uit gaat (misschien kunnen ze dat disablen op het oude pakket?).

Ik slik zo'n uitspraak uiteraard ook niet als zoete koek, maar gezien de moeite die ze doen om klanten met het oude pakket over te halen, lijkt het erop dat ik er niet aan ontkom.
Of ben ik niet verplicht naar het nieuwe pakket over te gaan??

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vanochtend werkt ons internet via vodafone ineens niet meer. Modem resetten heeft geen zin. Heeft iemand hier ook last van?

🌞🍃

• Binnetie
@bverstee, voor zover ik weet niet. Ik heb destijds getekend voor een dienst met coax. Als zij het gaan veranderen omdat ze het niet meer ondersteunen dan heeft de klant recht om het contract te ontbinden. Je betaald immers voor een dienst die ze niet meer leveren.
Ik wil best overstappen (er ligt UTP naar boven voor een extra ontvanger), maar ik ga me toch beperkter voelen. Bepaalde poorten geblokkeerd, niet je eigen router zonder klooien, extra ontvanger voor boven etc.

Als ze dan een deal willen maken dan zeggen ze bovenop de korting die je als nieuwe klant krijgt dat ook de 2e ontvanger (ik hoef geen opnemen erbij) gratis is. Volgens mij trek je dan veel meer mensen over de streep.

• LordSpud
Binnetie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:27:
[...]

http://www.breedbandwinke...ef=alles-in-een-pakketten hier staat het. In kwam het tegen omdat ik Fiber aan het vergelijken was met Vodafone. Bij Fiber stond er een groen vinkje. Ik weet niet of deze info klopt.
Wat ik wel erg jammer vind van de nieuwe propositie is dat ze bepaalde poorten blokkeren, dat is op de oude niet zo.
Je doelt met bepaalde poorten op poort 139 en 445? Op zich geen slecht idee dat die dicht staan, toch? Voor de rest zijn er geen poorten die geblokkeerd worden, wel claimen ze de poorten voor VOIP op het internet VLAN (ik weet niet uit het hoofd welke). Ik draai overigens al enige tijd een webserver en mailserver via een DynDNS account en ondervind geen problemen. Een eigen router is ook gewoon mogelijk met een bepaalde DMZ instelling op hun Draytek (of door het koppelen van managed switch aan SFP module en daarachter eigen hardware).

Meer vrijheid is uiteraard altijd welkom maar ik denk niet dat Vodafone er in negatieve zin echt uit springt als het gaat om beperkingen die worden opgelegd. Toegegeven: ikzelf heb ook liever alleen het signaal, de rest regel ik zelf wel, maar in de praktijk zijn er echt maar weinig glasvezel providers die je die vrijheid geven die ik zou willen (xs4all is een positieve uitzondering in deze maar daar betaal je ook meer).

• Barre73
bverstee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:24:
[...]

Tegen mij zeggen ze concreet dat je over MOET, en dat COAX ondersteuning er hoe dan ook uit gaat (misschien kunnen ze dat disablen op het oude pakket?).

Ik slik zo'n uitspraak uiteraard ook niet als zoete koek, maar gezien de moeite die ze doen om klanten met het oude pakket over te halen, lijkt het erop dat ik er niet aan ontkom.
Of ben ik niet verplicht naar het nieuwe pakket over te gaan??
Vodafone heeft er in januari 2014 voor gekozen om te stoppen met het toenmalige pakket wat ze "whitelabel" via KPN ITNS afnamen. Bestaande klanten op dat moment bleven voorzien worden van dit pakket.
Het is nu medio 2015 en Vodafone heeft (blijkbaar) besloten dat zij voor het einde van dit jaar het contract met KPN ITNS volledig willen ontbinden. Dat is hun goed recht uiteraard.
Net als het voor de klant goed recht is om dan een nieuwe aanbieder te zoeken.
Vodafone kan je niet je huidige pakket aanbieden maar dan zonder de CATV (coax). Dat is technisch gezien daar niet mogelijk. Dus ja, Coax gaat er zeker uit. En ja, je moet over naar het nieuwe pakket, of naar een andere aanbieder.

Dus ze beginnen nu met je een overstap naar het nieuwe pakket aan te bieden. Ga je daar niet op in dan zal je gegarandeerd voor het einde van dit jaar een schrijven krijgen dat ze stoppen met dit pakket en dat je geen diensten meer zal krijgen per datum XX-XX-XXXX.

Zeg ik er meteen bij dat Vodafone iets soortgelijks had met Wisper klanten nadat ze die overnamen. Daar deden ze het iets anders door de klant te blijven pushen dat deze moest opzeggen. Hopelijk hebben ze daarvan geleerd.... Zij dienen bij jou op te zeggen en jou de kans te geven een andere keuze te maken.

• Binnetie
Helder verhaal Barre73!

@LordSpud, is je ip al eens veranderd?
Ik heb nu mijn vaste ipadres gekoppeld aan mijn domeinnaam. www.mijndomein.nl/nas en die spreekt dan mijn externe ip adres aan om de nas te benaderen. Dit werkt ook goed, maar als ik een ip-wissel krijg moet ik dit niet telkens moeten aanpassen. Dan is een DynDNS account ook prettig om te hebben, maar ik zie dat ze tegenwoordig niet meer gratis zijn?

• Barre73
Voor de duidelijkheid: dat Vodafonr eind dit jaar zou willen stoppen met het ITNS pakket is een logische aanname, geen inside info of zoiets.

• LordSpud
Binnetie schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:15:
Helder verhaal Barre73!

@LordSpud, is je ip al eens veranderd?
Ik heb nu mijn vaste ipadres gekoppeld aan mijn domeinnaam. www.mijndomein.nl/nas en die spreekt dan mijn externe ip adres aan om de nas te benaderen. Dit werkt ook goed, maar als ik een ip-wissel krijg moet ik dit niet telkens moeten aanpassen. Dan is een DynDNS account ook prettig om te hebben, maar ik zie dat ze tegenwoordig niet meer gratis zijn?
Ja, ik heb een paar keer een ander ip adres gekregen maar dat kwam inderdaad doordat ik een andere router had ingezet. Voor zover ik weet is het sindsdien niet meer veranderd (half jaartje ofzo?) maar ik moet ook eerlijk bekennen dat ik daar verder niet op let.

Wellicht zijn er nog gratis alternatieven voor DynDNS maar ik vind die paar dollar per jaar ook eigenlijk niet zo'n probleem. Aan de andere kant kun je je ook afvragen hoe erg het is om af en toe even handmatig het ip adres van je domein aan te passen bij mijndomein. Er zullen bij ons thuis geen cruciale diensten draaien :-)

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Geen probleem hier, word netjes getoond binnen Chrome.

• ByteDelight

ByteDelight

A140 werkt met oude Vodafone pakket (Genexis + A540 + COAX).
Echter geen pauze functies.
Op foto A140 bovenop A540.

Volgende test is met nieuwe pakket als het rond is.

A140

[ Voor 46% gewijzigd door ByteDelight op 17-06-2015 20:31 ]

• apis29
  • Niet online
bverstee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:12:
A140 werkt met oude Vodafone pakket (Genexis + M540 + COAX).
Echter geen pauze functies.
Op foto A140 bovenop M540.

Volgende test is met nieuwe pakket als het rond is.

[afbeelding]
Dat is toch een A540?

• ByteDelight

ByteDelight

Oeps, ja; in de war. Aangepast.

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Net te horen gekregen van de klantenservice via de mail, dat ik zeer binnenkort telefonisch wordt benaderd voor een verlengaanbod. Mijn korting loopt op 8 juli af, ben benieuwd!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nevermind

[ Voor 90% gewijzigd door kamerplant op 17-06-2015 21:09 ]

🌞🍃

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Hallo!

Sinds kort draai ik een eigen managed switch zoals ook enkele andere Tweakers dit doen.
Ik trek dus zelf de VLAN's uit elkaar, en ben daardoor weer een blije tweaker.

Echter had ik verwacht, dat nu de originele VF router weg is, poort 5060 weer vrij zou moeten zijn. Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Ik kan via mijn SIP provider (BP) geen verbinding maken via 5060. Nu heb ik dat wel opgelost door te registreren via 5061, maar toch vind ik het vreemd. Kan het zo zijn dat VF poort 5060 op afstand filtert/blockt?

Ben benieuwd of hier ervaringen / meningen over zijn. (Wellicht @LordSpud?)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Ook ik ben vorige week gebeld door VF met het verhaal dat het oude pakket verdwijnt en dat er dan niets verandert voor mij behalve dat ik 20 euro minder ging betalen in de maand.
Nu heb ik 2x een amino540 staan voor tv en de opnames, die kunnen dan dus hoogstwaarschijnlijk niet meer gebruikt worden. Het standaard IP tv pakket wat ik nu heb wordt op het nieuwe platform sterk uitgekleed zodat ik dus een plus pakket van tv erbij moet nemen om hetzelfde te krijgen.

Kortom het nieuwe pakket kost mij waarschijnlijk meer dan het oude.

Ik denk er sterk aan om te verhuizen.

• LordSpud
The Milkman schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:48:
Hallo!

Sinds kort draai ik een eigen managed switch zoals ook enkele andere Tweakers dit doen.
Ik trek dus zelf de VLAN's uit elkaar, en ben daardoor weer een blije tweaker.

Echter had ik verwacht, dat nu de originele VF router weg is, poort 5060 weer vrij zou moeten zijn. Helaas blijkt dit niet zo te zijn. Ik kan via mijn SIP provider (BP) geen verbinding maken via 5060. Nu heb ik dat wel opgelost door te registreren via 5061, maar toch vind ik het vreemd. Kan het zo zijn dat VF poort 5060 op afstand filtert/blockt?

Ben benieuwd of hier ervaringen / meningen over zijn. (Wellicht @LordSpud?)
Ja die poort kun je inderdaad helaas niet gebruiken. Kennelijk worden in de internet VLAN bepaalde poorten geblokkeerd door Vodafone zelf en/of gereserveerd voor diensten van Vodafone. Ik heb me sinds mijn endeavour niet meer verdiept in de telefonie materie dus de precieze details ken ik verder niet. Eigenlijk moeten ze telefonie in een aparte VLAN aanbieden zodat de internet VLAN verschoond blijft van eventuele conflicterende diensten.

• Binnetie
Andre1971 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:33:
Ook ik ben vorige week gebeld door VF met het verhaal dat het oude pakket verdwijnt en dat er dan niets verandert voor mij behalve dat ik 20 euro minder ging betalen in de maand.
Nu heb ik 2x een amino540 staan voor tv en de opnames, die kunnen dan dus hoogstwaarschijnlijk niet meer gebruikt worden. Het standaard IP tv pakket wat ik nu heb wordt op het nieuwe platform sterk uitgekleed zodat ik dus een plus pakket van tv erbij moet nemen om hetzelfde te krijgen.

Kortom het nieuwe pakket kost mij waarschijnlijk meer dan het oude.

Ik denk er sterk aan om te verhuizen.
TV pakket heb ik nog niet eens bekeken, maar ik nu ik toch even kijk zie ik inderdaad dat het nogal uitgekleed is. Als ik tv kijk dan is denk ik 90% in de standaard zenders te vinden. Mijn vriendin denk ik ook. Maar wist niet dat het zo tegenviel in tegenstelling tot de oude propositie.
Echt een alternatief is er niet echt zie ik. KPN is heel mooi allemaal, maar gelijk een stuk duurder omdat ik niet persee 100/100 hoef te hebben. Heb nu 50/50 en dat vind ik prima.

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:43
Doofus schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:03:
Net te horen gekregen van de klantenservice via de mail, dat ik zeer binnenkort telefonisch wordt benaderd voor een verlengaanbod. Mijn korting loopt op 8 juli af, ben benieuwd!
Dan loopt mijn korting ook af. Ben benieuwd welk aanbod jij krijgt.

Ik ga ze deze week nog bellen/mailen. Heel veel alternatieven zijn er momenteel niet op glasvezelgebied (50 Mbit, telefoon boeit mij niet, wel uitzending gemist)

[ Voor 13% gewijzigd door DJKoster op 18-06-2015 12:54 ]

• 10Water
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-08-2024
Iemand anders last van geblokkeerde SSL poorten voor nieuwsgroepen sinds een paar dagen bij Vodafone thuis? 563 en 443 werken niet, maar 119 zonder SSL werkt wel, vorige week werkte alles nog.

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Vorige week heb ik ook maar eens contact opgenomen met de KS voor het verhogen van mijn internetabonnement van 100/100 naar 500/500.

Volgens de Vodafone website is het maximale haalbaar 100/100. Echter via KPN (en dochters) zelfs al 500/500. Medewerker van de KS gaf aan dat dit geen enkel probleem was, en dat 500/500 ook via Vodafone mogelijk was voor mij.. Ik gaf dus direct aan dat zij dit zsm mochten gaan omzetten voor mij..

Ook volg ik natuurlijk dit forum en zijn deze beloftes vaker gedaan, dus in mijn achterhoofd had ik iets van; eerst zien dan geloven..

KS beloofde mij dat dit met 2 uur omgezet moest worden, en uiteraard na 2 uur nog steeds geen snelheidsverhoging. Echter in de MyVodafone portal stond al wel het abonnement van 500/500 met daarachter; in behandeling.

2 Uur later nogmaals contact opgenomen met KS, zij weer ruggespraak met de technische dienst en hiervoor moest een ticket worden aangemaakt wat 5 werkdagen ging duren. Goed ik netjes tot gisteren deze 5 werkdagen afgewacht en uiteraard nog geen 500/500.

Gisteren dus nogmaals netjes contact gehad met KS, en zij weer ruggespraak met de TD. Nu blijkt dat zij in de PoP in aanpassing moeten doen zodat ik 500/500 krijg. Dit gaat volgende week vrijdag dan gebeuren werd mij aangegeven, en dat zou dus automatisch moeten betekenen dat ik vanaf volgende week vrijdag 500/500 krijg.. Ik ben heel erg benieuwd..

Namelijk op dit forum is nog niemand naar voren gekomen waarin de KS/TD de belofte deed dat zij een aanpassing gaan doen in de PoP om zodoende de gebruiker 500/500 te kunnen leveren.. Ik ben heeel erg benieuwd!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:55
ramos99 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:55:
Gisteren dus nogmaals netjes contact gehad met KS, en zij weer ruggespraak met de TD. Nu blijkt dat zij in de PoP in aanpassing moeten doen zodat ik 500/500 krijg. Dit gaat volgende week vrijdag dan gebeuren werd mij aangegeven, en dat zou dus automatisch moeten betekenen dat ik vanaf volgende week vrijdag 500/500 krijg.. Ik ben heel erg benieuwd..
Dit kan heel goed kloppen wanneer je momenteel op EoF apparatuur in de PoP zit aangesloten. Die doen maximaal 100 mbit/sec. Wanneer je dan hoger wil zal een Reggefiber monteur jou fysiek in de PoP om moeten patchen naar gigabit (GoF) apparatuur.

• LordSpud
10Water schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 13:04:
Iemand anders last van geblokkeerde SSL poorten voor nieuwsgroepen sinds een paar dagen bij Vodafone thuis? 563 en 443 werken niet, maar 119 zonder SSL werkt wel, vorige week werkte alles nog.
Is dat uitgaand of inkomend? Bij mij draait er een web applicatie op die poort (SSL) en daar ondervind ik geen problemen mee...

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:07

servies

Veni Vidi Servici

LordSpud schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 07:50:
[...]

Is dat uitgaand of inkomend? Bij mij draait er een web applicatie op die poort (SSL) en daar ondervind ik geen problemen mee...
Dat is inkomend... Hij heeft het over uitgaand verkeer...

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik ben inderdaad ook gebeld met een nieuw voorstel. En de garantie dat de installateur zijn uiterste best gaat doen om een UTP-kabel naar de slaapkamer te trekken :')

Momenteel heb ik daar nog DVB-C via Coax omdat het onmogelijk blijkt om door de bestaande buizen een UTP bij te trekken. De vorige installateur (toen ik van UPC naar Vodafone ging) durfde destijds de bestaande coax niet te verwijderen, omdat deze zo achterlijk strak vastzat, dat hij bang was de kabels te doen breken en bovendien niet kon garanderen dat hij de UTP er doorheen zou krijgen.

Maar goed, er zit niet veel anders op. Laten we hopen dat het goed komt, anders dan moeten we straks nog door het plafond boren.

Edit: is die Draytek trouwens een beetje een fatsoenlijk router, qua bereik op wireless en qua kracht als er een NAS aan hangt?

[ Voor 8% gewijzigd door Hoppa! op 19-06-2015 11:31 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57

OmeJoyo

This is me

Ondanks dat wat je hierboven vraag al meerdere malen is besproken in dit topic, de wireless is niet zo best, die NAS heeft ie geen last van, waarom zou dat ook anders zijn dan grote hoeveelheden andere data?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Hoppa!
OmeJoyo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:10:
Ondanks dat wat je hierboven vraag al meerdere malen is besproken in dit topic, de wireless is niet zo best, die NAS heeft ie geen last van, waarom zou dat ook anders zijn dan grote hoeveelheden andere data?
Sorry, je hebt gelijk, ik had die vraag niet moeten stellen maar even wat langer moeten zoeken. Punt is dat ik de Sitecom 300 die ik nu heb van Vodafone wel zo'n beetje het absolute minimum vind qua WiFi performance.

Tevens heb ik het gevoel dat de Sitecom bij intensief gebruik (lees: HD-video streamen vanaf de NAS terwijl ik aan het downloaden ben naar mijn laptop) vrij vaak in de problemen komt. Verbindingen die uitvallen, streams die gaan stotteren. Dat zou ik begrijpen als ik naar mijn NAS aan het downloaden was, maar niet bij ander netwerkverkeer.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57

OmeJoyo

This is me

Ik heb geen ervaring met de Sitecom maar daar zijn vast anderen die wel ervaring hebben met beide. Ik heb beide type Draytek's van Vodafone gehad en moet zeggen dat ik met beide niet tevreden was. De snelheid dicht bij de router was ik al niet echt over te spreken want de volle 100 haalde je er al niet uit draadloos, laat staan de 500. Heb zelf nu een Asus AC router staan, dat is echt een wereld van verschil, zonder problemen 350mbit op de benedenverdieping en nog steeds 250mbit op zolder :)

Ik heb zelf geen enkel probleem ondervonden met de doorvoersnelheden van deze routers, ook niet onder stress, downloaden, HD-film streamen, tussentijd een kopieeractie naar mijn NAS, allemaal geen enkel probleem.
Hoppa! schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Sorry, je hebt gelijk, ik had die vraag niet moeten stellen maar even wat langer moeten zoeken. Punt is dat ik de Sitecom 300 die ik nu heb van Vodafone wel zo'n beetje het absolute minimum vind qua WiFi performance.

Tevens heb ik het gevoel dat de Sitecom bij intensief gebruik (lees: HD-video streamen vanaf de NAS terwijl ik aan het downloaden ben naar mijn laptop) vrij vaak in de problemen komt. Verbindingen die uitvallen, streams die gaan stotteren. Dat zou ik begrijpen als ik naar mijn NAS aan het downloaden was, maar niet bij ander netwerkverkeer.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Hoppa!
OmeJoyo schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:38:
Ik heb geen ervaring met de Sitecom maar daar zijn vast anderen die wel ervaring hebben met beide. Ik heb beide type Draytek's van Vodafone gehad en moet zeggen dat ik met beide niet tevreden was. De snelheid dicht bij de router was ik al niet echt over te spreken want de volle 100 haalde je er al niet uit draadloos, laat staan de 500. Heb zelf nu een Asus AC router staan, dat is echt een wereld van verschil, zonder problemen 350mbit op de benedenverdieping en nog steeds 250mbit op zolder :)

Ik heb zelf geen enkel probleem ondervonden met de doorvoersnelheden van deze routers, ook niet onder stress, downloaden, HD-film streamen, tussentijd een kopieeractie naar mijn NAS, allemaal geen enkel probleem.

[...]
Okey, bedankt. Ik verwacht dat ik toch een dualband router achter de Draytek ga zetten. Ik begreep dat de Draytek alleen 2,4 ghz is. Dat is natuurlijk echt niet meer van deze tijd.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:05
Mijn ouders werden vandaag ook gebeld en gemaild dat er wordt gestopt met DVB-C en dat ze moeten overstappen naar de nieuwe propositie. Nog geen definitieve einddatum meegekregen maar er wordt gemeld dat de einddatum voor 1 september wordt aangekondigd.

Dat wordt dus vermoedelijk weer terug naar Ziggo.
Onderwerp : Bevestiging annulering Vodafone Thuis

Beste....,

We vinden het jammer dat je ervoor kiest geen gebruik te maken van de vernieuwde dienstverlening van Vodafone Thuis. De vernieuwde Vodafone Thuis dienstverlening biedt je Internet, HD-TV en Bellen op een flexibele manier. Internet staat vast, maar TV en Bellen kun je maandelijks aanpassen of zelfs aan- en uitzetten. Afhankelijk van jouw behoeften. Je betaalt dus alleen voor wat je ook echt gebruikt. Ideaal!

Wat betekent dit voor jou?
Bij Vodafone Thuis vinden wij het belangrijk dat je kunt genieten vande beste kwaliteit en service. Daarom hebben wij de dienstverlening vernieuwd en verbeterd. Hierdoor kunnen we helaas de oude diensten niet blijven ondersteunen en zullen deze stoppen. Uiterlijk 1 september 2015 krijg je van ons bericht over de definitieve einddatum. We zorgen ervoor dat je ruim de tijd krijgt om je te oriënteren en over te stappen.

Heb je nog vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact op met de Vodafone Thuis Klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.30 via telefoonnummer 0900-7171000 (€ 0,45 per gesprek). Of stuur een e-mail naar customerservice@vodafonethuis.nl.

We hopen je in de toekomst alsnog te mogen verwelkomen als klant van Vodafone Thuis.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis Klantenservice
Pagina: 1 ... 81 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.