Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 107 Laatste
Acties:
  • 775.269 views

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:49
Barre73 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:06:
[...]

In ieder geval de prijs per maand voor het eerste jaar, dat lijkt me duidelijk.
...
En maar vergelijken zou ik zeggen.
Zolang kpn de actie eerste 6 maanden voor euro 35 heeft, is de prijs van KPN standaard inclusief glasvezel Upgrade naar100/100 vrijwel gelijk aan Vodafone, als je ook wilt opnemen. Daarnaast kan je dan zelfs de eerste 6 maanden premium nemen met nog meer voordeel.

Voor het overige eens, goed vergelijken en bepalen wat voor jou meerwaarde heeft. Kpn zegt bezig te zijn met HD zenders op 1, 2, 3, maar dat zeggen ze ook al vrij lang.

[ Voor 24% gewijzigd door jurjen_g op 27-05-2015 20:52 . Reden: Abo naam fout ]

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-11-2025
Ook over van 100/100 naar 500/500 hier. Haal gemiddeld zo'n 475/475 in speedtest en downloaden van Steam gaat met 50MB/s Heb een Draytek 2132f gekregen. Zijn er nog settings te wijzigen om het nog strakker te krijgen ? Las iets over jumbo frames, etc ?

Oh en het zwarte TV kastje is slechter dan de oude witte. Qua opties tenminste Max 1080i niet eens 720P serieus ? Het beeld is ook niet echt beter ofzo.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-01 18:50
Max 1080i is ook zoals het wordt aangeleverd, waarom zou je dan een gehuurd apparaat willen laten downscalen/deïnterlacen naar 720p?

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-11-2025
Rallye schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 22:36:
Max 1080i is ook zoals het wordt aangeleverd, waarom zou je dan een gehuurd apparaat willen laten downscalen/deïnterlacen naar 720p?
Ik zal wel gek zijn maar op 1080i vind ik het beeld wat knipperen zoals vroeger een crt knipperde op lage verversing. Op 720P viel het me minder op. Nou het maakt ook niet zoveel uit want het gaat toch terug. Heb alleen tv erbij omdat het geld scheelt.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik liever 720p hebben dan 1080i. Bij 1080i mag de resolutie wel wat hoger zijn maar interlacing is niet fijn om naar te kijken. Wikipedia heeft een mooi voorbeeld: http://en.wikipedia.org/w...d_vs_interlaced_image.gif

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:52
@lordspud (en anderen die interesse hebben::

Trommelrem in "Glasvezel provider waar modem in bridge-modus kan"

Misschien eens de koppen bij elkaar steken om de laatste missende gegevens te vinden om je eigen config te completeren?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Rallye
Jeroenske schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 23:15:
[...]

Ik zal wel gek zijn maar op 1080i vind ik het beeld wat knipperen zoals vroeger een crt knipperde op lage verversing. Op 720P viel het me minder op. Nou het maakt ook niet zoveel uit want het gaat toch terug. Heb alleen tv erbij omdat het geld scheelt.
Nee hoor, je bent zeker niet gek. Ik merk ook dat ik het TV-beeld op mijn Amino (in 1080i) prima vind, maar meer rust ervaar als ik via mijn Apple TV Netflix kijk (1080p). Ik vraag me alleen af of je, door het downscalen en de-interlacen van 1080i naar 720p over te laten aan een relatief eenvoudig apparaat als de Entone, niet extra problemen veroorzaakt. Misschien kan een homecinemareceiver dat beter?

Bij mijn Amino ziet het er bijvoorbeeld niet uit als ik de-interlace van 1080i naar 1080p. Daarom staat hij nu op automatisch. Kan de Entone overigens ook niet de-interlacen naar 1080p?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je er gevoelig voor bent dan is I idd onrustiger.
In 1080i each frame of video is sent or displayed in alternative fields. The fields in 1080i are composed of 540 rows of pixels or lines of pixels running from the top to the bottom of the screen, with the odd fields displayed first and the even fields displayed second. Together, both fields create a full frame, made up of all 1,080 pixel rows or lines, every 30th of a second.

In 1080p, each frame of video is sent or displayed progressively. This means that both the odd and even fields (all 1,080 pixel rows or pixel lines) that make up the full frame are displayed together. This results in a smoother looking image, with less motion artifacts and jagged edges.

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
nou since paar uur bezit van vodafone en ik ben nu alweer zeer ontevreden,

monteur ging ervandoor zonder het stofkapje trug te plaatsen, toen gebeld met vodafone en ze zijden dat de monteur hem niet meer op kreeg omdat dit niet paste en dit dus zo hoort.. nu zitten we hier met en lelijk open doosje,

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/xArkhOGe

de 2e punt het tv box heeft een vel blauw display wat dus zeer afleid op het oog (mss een aanwen punt)
de 3e punt het tv box menu gids is zwart achtergrond en HELE KLEINE LETTERS wat dus totaal onleesbaar is op ons crt tv, en we zijn niet van plan om een uhd tv tekopen.

en de 4e punt ik moet nu 2 extra switch gaan kopen omdat de internet niet werk via de tv poort . dit werkte prima bij kpn glasvezel.

situatie van kpn was als volgd:
lan poort 1 -> slaapkamer 1 -> pc
lan poort 2 -> slaapkamer 2 -> router -> pc's,
lan poort 3 -> switch -> 3 tv's, naar de hobby schuur -> switch -> pc's,

en bij vodafone moet ik dus tv en internet gaan scheiden :( ik vind het belachelijk, ok dit doen ze mss om de snelheid aan te houden maar mij gaat het niet om de snelheid. zo iets moet plug en play zijn in 2015 en niet dat je je hele huis weer los moet trekken om nieuwe kabels te leggen.

kan dit niet ingesteld worden in het admin menu van de modem ?

• Barre73
1) Dat had zeker wel gepast maar dan had het gele kabeltje er wel naast gehangen. Kan je dat zelf niet alsnog proberen? Niet netjes van de monteur, dat staat wel vast.

2) Bekend punt dat je ook gewoon had kunnen weten als je wat had ingelezen van te voren. je hebt dit topic nu ook gevonden tenslotte.Is wel in onderzoek om aan te laten passen trouwens.

3)Ligt toch echt aan je TV. Niet dat de letters zo klein zijn want dat vind ik ook maar het is voor mij wel redelijk goed leesbaar, Daarnaast: je hebt het over een CRT TV maar dat is wel heel oud. Je kan gewoon een normale HD LCD TV kopen hoor. Hoeft niet meteen een UHD te zijn.

4) Dat had je zeker kunnen weten van te voren. KPN/XS4All is de enige die dat zo kan en geen enkele andere provider levert een router waarbij dat kan. Je krijgt twee TV poorten en twee internetpoorten. TV en ineternet over 1 kabel is niet mogelijk nee.

Dus samengevat: beter moeten inlezen vooraf en niet meteen gaan lopen roeptoeteren hier.

• Technoturk
1 Dat kan ik niet zelf proberen want dat kapje heeft hij meegenomen,

2 ik wou de bestelling ook gaan anuleren maar volgens de telefoonist was ik net 2 uur over mijn bedenk tijd heen ,en kreeg een voorbeeld van "als u de vliegtuig mist bent u ook telaat meneer" leuk hoor en bedankt. en het opzeggen zou mij dus 390 euro gaan kosten dus daarom moest het maar doorgaan.

3 crt het is oud dat klopt maar ze kunnen tog wel vanuit gaan dat niet iedereen met de tijd mee loopt,dan moeten ze ook de scart aansluiting afschafen van de tv box.

4 nee dat wist ik niet daarom had ik dat ook niet speciaal opgezocht.

• Barre73
1) Guidion bellen en de stofkap terug vragen. Die is van Reggefiber en moet in de woning blijven.
Tenzij daar een stekker aan en poorten in zaten. Dan had ie gelijk want dat was het oude modem.
Dan kan je Reggefiber bellen en vragen om een echte stofkap. Een lege versie.

• Technoturk
Oke bedankt, nu weet ik tenminste waar ik moet zijn :)

Ik ga even de tel nr van Guidion opzoeken ben benieuwt.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18
Technoturk schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:20:
1 Dat kan ik niet zelf proberen want dat kapje heeft hij meegenomen,

2 ik wou de bestelling ook gaan anuleren maar volgens de telefoonist was ik net 2 uur over mijn bedenk tijd heen ,en kreeg een voorbeeld van "als u de vliegtuig mist bent u ook telaat meneer" leuk hoor en bedankt. en het opzeggen zou mij dus 390 euro gaan kosten dus daarom moest het maar doorgaan.

3 crt het is oud dat klopt maar ze kunnen tog wel vanuit gaan dat niet iedereen met de tijd mee loopt,dan moeten ze ook de scart aansluiting afschafen van de tv box.

4 nee dat wist ik niet daarom had ik dat ook niet speciaal opgezocht.
Zeker slordig van dat kapje, dit kan echt niet zeker niet als het in het zicht staat dus niet in de meterkast verstopt zit.

Ik vind de menu's en EPG ook niet erg duidelijk te lezen, zwarte achtergrond met lichte letters leest niet prettig. Nu heb ik wel een 42 inch plasma TV dus niet een klein scherm maar de leesbaarheid kan zeker beter.

De klantvriendelijkheid van Vodafone? Tjsa, twijfelachtig.
Erg medelevend zijn je in jouw geval dus niet.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Barre73 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:27:
1) Guidion bellen en de stofkap terug vragen. Die is van Reggefiber en moet in de woning blijven.
Tenzij daar een stekker aan en poorten in zaten. Dan had ie gelijk want dat was het oude modem.
Wacht al 11 maanden op mijn stofkap.
Kan dus wel even duren voordat je die krijgt.
Overigens moet volgens Reggefiber Vodafone voor die stofkap zorgen.

• Barre73
Kan een afspraak zijn tussen Reggefiber en Vodafone. Bij hen is dat als enige nodig omdat zij deze oplossing kiezen. En bij veel mensen zijn die kapjes in de loop der tijd verdwenen of meegenomen door eerdere monteurs.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Rallye schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 12:38:
[...]

Nee hoor, je bent zeker niet gek. Ik merk ook dat ik het TV-beeld op mijn Amino (in 1080i) prima vind, maar meer rust ervaar als ik via mijn Apple TV Netflix kijk (1080p). Ik vraag me alleen af of je, door het downscalen en de-interlacen van 1080i naar 720p over te laten aan een relatief eenvoudig apparaat als de Entone, niet extra problemen veroorzaakt. Misschien kan een homecinemareceiver dat beter?

Bij mijn Amino ziet het er bijvoorbeeld niet uit als ik de-interlace van 1080i naar 1080p. Daarom staat hij nu op automatisch. Kan de Entone overigens ook niet de-interlacen naar 1080p?
En wat "ziet er niet uit" dan? Staat hier ook op 1080p en ziet er perfect normaal uit ... (al springt ie ook geregeld terug op auto)

• Barre73
Het antwoord maakt voor de vraagsteller niets uit. De Entone is niet instelbaar.

• apis29
  • Niet online
Hoe kreeg ie 720p dan voor elkaar? Maar hoogstens zal dat iets minder scherp lijken dan 1080p (ligt ook aan formaat van de tv natuurlijk hoezeer het opvalt). Volgens meerdere reviews op hdtvtest hebben Sony tv's om een of andere reden iets meer moeite met deinterlacen, wat bij mij duidelijk bij de ondertitels te merken is vandaar op 1080p staan. Nu ik het weer vergelijk valt het eigenlijk niet meer op bij de ondertitels, misschien nog bij scrolling tickers en aftiteling (zie ook dat m'n tv eigenlijk wel goed scoort qua deinterlacen voor een Sony)

Wel een interessant verhaal overigens dat de Amino's het ook op het nieuwe netwerk zouden doen. Een tweede bevestiging daarvan zou wel welkom zijn :*)

[ Voor 35% gewijzigd door apis29 op 30-05-2015 00:34 ]

• Technoturk
en mijn usb hardeschijf werkt ook niet meer op deze modem :(

had bij kpn modem mijn usb hardeschijf als netwerk hardeschijf via dhcp netwerk ingesteld...

[EDIT]
Na 9 uur prutsen kom ik er nog niet uit, ook ziet hij mijn usb sticks niet van 1gb en 8gb het hdd is 2TB ntfs,

Toen had ik een idee om de switch te vervangen met mijn kpn modem om op het oude manier gebruik te maken van het dhcp server,

Als ik het dhcp server uit schakel op het vodafone modem dan werkt dit verders wel maar ik krijg nog geen internet, blijkbaar moet ik (denk ik) nog handmatig de gateway ip instellen op het vodafone modem, da's dan weer een klus voor morgen/vandaag :O eerst maar eens gaan pitten hoor de vogels al fluiten :z

[ Voor 70% gewijzigd door Technoturk op 30-05-2015 05:35 ]

• Rallye
@apis29: het is een poosje geleden dus precies kan ik het niet meer zeggen, maar volgens mij zag het er overscherp uit.
De oorspronkelijke vragensteller zou graag 720p hebben, maar dat was niet mogelijk. Daar klaagde hij over. Bij de Entone kun je dus helemaal niets instellen.

• Technoturk
wie kan mij dit uitleggen ?
ik betaal toch voor 50/50 en geen adsl
laptop is rechstreeks op de modem aangesloten zonder andere poorten

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/9drzoKfD

[EDIT]

na een modem reset klopt dit wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/7lCIrbpm

verder over dat hardeschijf aan de netwerk moet ik maar een raspberri pi gebruiken zit niets anders op, volgens de monteur moest dit gaan werken op het usb poort maar voortaan geloof ik ze niet meer, ze belofen je tegenwoordig van alles.

[ Voor 71% gewijzigd door Technoturk op 30-05-2015 20:26 ]

• DJKoster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:33
Barre73 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:05:
1) Dat had zeker wel gepast maar dan had het gele kabeltje er wel naast gehangen. Kan je dat zelf niet alsnog proberen? Niet netjes van de monteur, dat staat wel vast.
Hij kan er ook op met het gele kabeltje in het kastje. Niet heel gemakkelijk en misschien moet het kabeltje even los.
Hier was het ook opgeleverd zoals op die foto, ik heb het zelf maar even gefikst.
(Ik zal een foto plaatsen als ik weer thuis ben)

Zelf, na bijna één jaar, geen klachten of problemen met Vodafone.
(Behalve dat blauwe ledje dan, meestal frommel ik het kastje achter een lampje zodat ik er geen last van heb. :P)

[ Voor 12% gewijzigd door DJKoster op 31-05-2015 17:35 ]

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 07:29
Afbeeldingslocatie: http://tech.piepers.me/3.jpg

Zo zag het er bij mij uit als ik de kap eraf haalde (nu netjes opgerold en met klittenband voorzichtig vast gezet zodat de klep er ook nog op kon). Het kan dus wel.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 07:08
LordSpud schreef op zondag 31 mei 2015 @ 20:46:
[afbeelding]

Zo zag het er bij mij uit als ik de kap eraf haalde (nu netjes opgerold en met klittenband voorzichtig vast gezet zodat de klep er ook nog op kon). Het kan dus wel.
Bij mij was de modem op een rare lage plek opgehangen in zicht, omdat het glasvezel draad zogenaamd te kort was.
Zelf daarna maar dat ding opengemaakt, tie wraps die om die glasvezel zaten losgeknipt en modem verder weg gehangen. De monteur had al wel wat van die koelopeningen gemold om ruimte te hebben, vage lui...

• FLASH1977
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
Barre73 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 18:27:
Dit zijn de regels m.b.t. de stofkap:
- Heeft de klant een stofkap (dus een kap zonder modem): bekabeling wegwerken achter de stofkap.
- Heeft de klant geen stofkap (wel een modem; migratieklant): modem dient ten aller tijde meegenomen te worden. Helaas blijft de klant op dit moment met een lelijk afgewerkt geheel zitten; oplossing is om bij Vodafone een stofkap te regelen; Vodafone regelt dit verder met Reggefiber). Overigens is het wel zo dat binnenkort FXP stofkappen geplaatst worden daar waar het een migratie betreft.

Er heerst op dit moment veel discussie over deze stofkap maar de monteur heeft in deze correct gehandeld.

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01 07:29
Barre73 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 10:25:
@lordspud (en anderen die interesse hebben::

Trommelrem in "Glasvezel provider waar modem in bridge-modus kan"

Misschien eens de koppen bij elkaar steken om de laatste missende gegevens te vinden om je eigen config te completeren?
Er is op dit moment bij mij geen behoefte om verdere gegevens te reverse-engineeren maar toch bedankt voor de link. Misschien kan ik daar toch een bijdrage leveren. Het telefonie stuk hoeft van mij niet te werken aangezien het toch geld kost om te bellen en ik op mijn vaste nummer eigenlijk alleen gebeld wordt door mensen die abonnementen willen verkopen (of mensen die verkeerd "verbonden" zijn :-))

• datadevil
FLASH1977 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:55:
[...]

Dit zijn de regels m.b.t. de stofkap:
- Heeft de klant een stofkap (dus een kap zonder modem): bekabeling wegwerken achter de stofkap.
- Heeft de klant geen stofkap (wel een modem; migratieklant): modem dient ten aller tijde meegenomen te worden. Helaas blijft de klant op dit moment met een lelijk afgewerkt geheel zitten; oplossing is om bij Vodafone een stofkap te regelen; Vodafone regelt dit verder met Reggefiber). Overigens is het wel zo dat binnenkort FXP stofkappen geplaatst worden daar waar het een migratie betreft.

Er heerst op dit moment veel discussie over deze stofkap maar de monteur heeft in deze correct gehandeld.
Ik heb het modem gewoon thuis liggen, heeft hij dus niet meegenomen...

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik ben de afgelopen week door Vodafone Thuis benaderd over een aanpassing van mijn pakket.

Het pakket dat nu heb (30Mpbs) gaat er blijkbaar uit.
Bij het nieuwe pakket zal ik een nieuwe modem krijgen - ZONDER analoge tv.
Kosten blijven ongeveer gelijk, internetverbinding wordt iets sneller.

Weigeren heeft geen zin: het pakket verdwijnt (zetten ze me waarschijnlijk gewoon over), en analoge TV verdwijnt eind 2015 ook bij Vodafone Thuis.

Nu is mijn dilemma dat we in huis ook 3 tv's hebben die ik analoog aangesloten heb.
Omdat Vodafone IPTV gebruikt, is het niet mogelijk om de ingebouwde (CI+) decoders van de tv's te gebruiken (toch?)
Extra decoders plaatsen betekent dan:
- COAX kabels vervangen door UTP (hoop werk)
- Switch toevoegen
- Extra kastje installeren + extra afstandbedieningen in gebruik nemen

Vind dat niet heel wenselijk, en misschien heb ik nog nog niet alle nadelen geïnventariseerd.
Ik ben er over aan het nadenken om bij teveel nadelen, terug te stappen naar Ziggo.
Maar ik heb geen idee of analoge TV daar mogelijk ook gaat verdwijnen.

Zie ik mogelijkheden over het hoofd?
Overdrijf ik over de hoeveelheid werk voor het overstappen naar UTP kabels en plaatsen van decoders?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44
Interessante ontwikkeling. Dan zit je net als ik nog op het 'oude' pakket van Vodafone. Ik ben nog niet benaderd om over te stappen.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 19:25
Bij Ziggo zal analoge TV ook vast wel een keer verdwijnen. Maar bij hen heb je altijd nog een basispakket met ongecodeerde DVB-C. Dus als je TV's ook digitale tuners hebben is dat een optie. Sowieso gaat Ziggo (hebben ze aangegeven, meen ik ergens te hebben gelezen) analoog nog niet binnen afzienbare termijn uitschakelen.

Afhankelijk van je leidingen (lees: ligt coax door goed te gebruiken leidingen heen?) is coax door UTP vervangen trouwens niet ontzettend veel werk. Bovendien heb je, afhankelijk van je electranetwerk, ook nog de optie om powerline te gebruiken. Of je gebruikt je bestaande coax netwerk met "MoCA" setjes (IP over coax).

In the end zou ik het dus vooral van de basisvraag laten afhangen, of je set top boxen bij je TV's acceptabel vindt.

Op glas zijn er voor CATV (waaronder analoog) niet meer zo veel opties. Solcon en Fiber en Stipte bieden het nog, maar wel via KPN ITNS. De vraag is wat die laatste op termijn hiermee gaan doen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 10:39
Vanwege de laatste prijsverhoging van Ziggo en de aanstaande op 1 juli, denken we er hier aan om dan in vredesnaam maar een stb naast de tv te leggen, maar ik lees dingen als zeer klein lettertype voor de epg en een flikkerend beeld op 1080i. Kun je een maand proberen en als het niet bevalt de stb weer terugsturen?

Mbt flikkerend beeld en lettertype: We hebben een 40-inch Samsung tv en we zitten er een meter of 3,5 vanaf met de giegel.

• Rallye
Dat "flikkerende beeld" is relatief, 1080p of 720p zou afhankelijk van je gevoeligheid daarvoor, rustiger kunnen ogen. Maar alle providers leveren 1080i (zo komt het uit Hilversum), en als je er nooit last van gehad hebt op je huidige TV, heb je het bij Vodafone ook niet.

Het kleine lettertype was volgens mij bij een CRT-TV, een ouderwetse beeldbuis dus. Zou voor jou op 40" geen probleem moeten zijn.

• Barre73
bverstee schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:08:
Ik ben de afgelopen week door Vodafone Thuis benaderd over een aanpassing van mijn pakket.

Weigeren heeft geen zin: het pakket verdwijnt (zetten ze me waarschijnlijk gewoon over), en analoge TV verdwijnt eind 2015 ook bij Vodafone Thuis.

Nu is mijn dilemma dat we in huis ook 3 tv's hebben die ik analoog aangesloten heb.
Omdat Vodafone IPTV gebruikt, is het niet mogelijk om de ingebouwde (CI+) decoders van de tv's te gebruiken (toch?)
- Switch toevoegen

Vind dat niet heel wenselijk, en misschien heb ik nog nog niet alle nadelen geïnventariseerd.
Ik ben er over aan het nadenken om bij teveel nadelen, terug te stappen naar Ziggo.

Overdrijf ik over de hoeveelheid werk voor het overstappen naar UTP kabels en plaatsen van decoders?
Coax vervangen door UTP is een keer werk maar kan op den duur best handig blijken. Wel doen met stugge CAT5E kabel en CAT5E wandcontactdoosjes (of CAT 6 maar dat is wat overdreven misschien). Kan je vanaf zo'n wandcontactdoosje weer een standaard kant en klare CAT kabel naar de decoder leggen. Qua gereedschap heb je dan alleen een "dogger" nodig waarmee je de 8 draadjes van d e CAT kabel op de goede plek in de wandcontactdoos drukt. Is een stukje gereedschap van een tientje en veel makkelijker te doen dan een UTP stekker op een kabel knijpen.

Met drie extra TV's heb je dus 3 decoders à 5 euro huur per maand nodig. De 15 euro extra kosten daarvoor zou je dan moeten onderhandelen met Vodafone. De switch krijg je er wel gratis bij weet ik toevallig.

• ByteDelight

ByteDelight

Barre73 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 18:42:
[...]

Coax vervangen door UTP is een keer werk maar kan op den duur best handig blijken. Wel doen met stugge CAT5E kabel en CAT5E wandcontactdoosjes (of CAT 6 maar dat is wat overdreven misschien). Kan je vanaf zo'n wandcontactdoosje weer een standaard kant en klare CAT kabel naar de decoder leggen. Qua gereedschap heb je dan alleen een "dogger" nodig waarmee je de 8 draadjes van d e CAT kabel op de goede plek in de wandcontactdoos drukt. Is een stukje gereedschap van een tientje en veel makkelijker te doen dan een UTP stekker op een kabel knijpen.

Met drie extra TV's heb je dus 3 decoders à 5 euro huur per maand nodig. De 15 euro extra kosten daarvoor zou je dan moeten onderhandelen met Vodafone. De switch krijg je er wel gratis bij weet ik toevallig.
Heb UTP kabel en krimptang en stekkers in huis, no problem.
Maar ik twijfel of het verstandig is alle COAX eruit te mieteren.
Ik voel meer voor COAX op de CI+ interface.

Is IPTV toekomstvast?
Gebruiken meerdere providers het?

Ik zal die MoCA adapters eens onderzoeken.
Is het daarmee mogelijk om al m'n COAX van digitale TV te voorzien?
Voel daar al wat meer voor.

O ja: ik denk ook aan die tienduizenden andere huishoudens die hiermee opgescheept worden.
Lang niet iedereen is in staat om z'n COAX te vervangen door UTP. Daar heb ik dan wel mee te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door ByteDelight op 01-06-2015 19:19 ]

• Barre73
Ik ben gestopt met stekkers knijpen onder andere omdat ik de WCD oplossing mooier vond en bovendien flexibeler. Dan kan ik de TV's makkelijker verplaatsen en alleen even het kant en klare kabeltje vervangen. Met stekkers op de kabel moet ik een extra lange kabel maken om marge te houden voor verplaatsing van de TV. Daarnaast merkte ik dat een dogger en een LSA strook veel simpeler is en minder gevoelig voor fouten. Maar ieder zijn ding.

Wat die Moca betreft: Ja, ik denk ook echt dat IP tv de toekomst is. Je hebt echter wel 1 setje van 130 euro per coaxkabel/TV nodig.

• FLASH1977
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
datadevil schreef op maandag 01 juni 2015 @ 14:31:
[...]

Ik heb het modem gewoon thuis liggen, heeft hij dus niet meegenomen...
Waar woont u en wanneer is bij u de installatie geweest?

• datadevil
FLASH1977 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 23:50:
[...]

Waar woont u en wanneer is bij u de installatie geweest?
Vind het ook wat lullig voor die monteur om dat te gaan verklikken, niet dan?

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-12-2025

- Switch toevoegen

Benieuwd wanneer ze ons een aanbod gaan doen.
De nieuw propositie hebben ze toch al ruim 1,5 jaar geleden doorgevoerd.
Tot op heden nog geen bericht ontvangen over hun gewijzigde / vernieuwde diensten.

• mrweird
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik zojuist ook. En ik ben overstag gegaan, ik heb al UTP liggen, maar 1 TV, ik keek toch al niet naar het analoge signaal (het kabeltje zit aangesloten op de UPC analoge TV en die werkt nog steeds van de vorige bewoner van dit huis...) en ik ben 't komende jaar goedkoper uit. Dus klinkt als win win..

Ik heb nu een Sitecom router in de woonkamer staan en de Amino box. Wat me niet duidelijk was of ik deze twee weer moet inleveren bij vodafone, weet iemand dit??

mvg,

R

• apis29
  • Niet online
"Aanbod" zal toch wel gewoon de aanbieding zijn die al anderhalfjaar op de vodafone site staat mag ik aannemen? Waar je door zelf over te stappen allang gebruik van gemaakt kon hebben ...
Of mogen we wat extra's verwachten (ongetwijfeld niet, alleen extra stb's en pakketten aangesmeerd krijgen die je over een x aantal maanden voor de volle prijs mag betalen)? Kan ik wel mooi testen of de Amino het doet op het nieuwe netwerk; heb nog een tweede unbranded Amino in huis, die witte van Vodafone moet wel terug ja maar de router niet.
Als Tweak maar Eurosport had dan ... :+ (van 30/30 naar 1000/1000 en HBO voor 9 euro meer)

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 02-06-2015 11:53 ]

• Barre73
mrweird schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 10:32:
[...]

Ik zojuist ook. En ik ben overstag gegaan, ik heb al UTP liggen, maar 1 TV, ik keek toch al niet naar het analoge signaal (het kabeltje zit aangesloten op de UPC analoge TV en die werkt nog steeds van de vorige bewoner van dit huis...) en ik ben 't komende jaar goedkoper uit. Dus klinkt als win win..

Ik heb nu een Sitecom router in de woonkamer staan en de Amino box. Wat me niet duidelijk was of ik deze twee weer moet inleveren bij vodafone, weet iemand dit??

mvg,

R
Amino wel inleveren
Sitecom mag je houden (wat dat niet een TP Link ooit?)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-12-2025
Barre73 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Amino wel inleveren
Klopt! Eerst ontvingen wij een TP-Link TL-WR1042ND, nadat deze kapot was gegaan hebben wij een Sitecom WLR-4004 ontvangen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 07:24:
Wat bedoel je met " de PoPs zijn er allemaal klaar voor"? Jij weet toch wel dat de apparatuur van de operator bepaalt wat er geleverd wordt? Dus pas als er eigen apparatuur in de PoP staat kan Vodafone bij jou 500 Mbit leveren. En gezien jouw woonplaats zal dat niet boven aan de uitrolplanning staan.
Misschien een gekke vraag naar aanleiding van deze - wat oudere - post, maar vraag mij af of 500/500 inmiddels beschikbaar is in Amersfoort Vathorst.

Een 1,5 maand terug had ik deze aangevraagd bij Vodafone (want stond beschikbaar op de site), maar werd na 2 dagen teruggedraaid, omdat het toch niet beschikbaar was. Ik heb toen al de vraag gesteld wanneer het dan wel beschikbaar zou zijn en Vodafone zou daarop terug komen... Ik wacht nu echter al een 1,5 maand, maar heb nog steeds geen antwoord van ze mogen ontvangen. Elke poging die ik zelf er dan weer achteraan doe, krijg ik te horen dat ik het ook te horen krijg, als zij het antwoord van de technische dienst krijgen. Maar die lijken ze geloof ik niet te krijgen, aangezien ik al 1,5 maand op antwoord wacht. Ik kan nu dus ook niet 100% uitgaan van de site, die geeft nog steeds 500/500 aan als beschikbaar op mijn postcode.

• mrweird
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-12-2025
Barre73 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:18:
[...]

Amino wel inleveren
Da's mooi! Het schijnt dat ik die ook enkel als AP kan gebruiken.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-01 15:17

Dazzler2120

FP ProMod
Van de Amino inleveren zou ik toch echt even navragen bij de klantenservice. Sommige gevallen worden deze behouden.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Barre73
CptChaos schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:00:
[...]
Misschien een gekke vraag naar aanleiding van deze - wat oudere - post, maar vraag mij af of 500/500 inmiddels beschikbaar is in Amersfoort Vathorst.

Een 1,5 maand terug had ik deze aangevraagd bij Vodafone (want stond beschikbaar op de site), maar werd na 2 dagen teruggedraaid, omdat het toch niet beschikbaar was. Ik heb toen al de vraag gesteld wanneer het dan wel beschikbaar zou zijn en Vodafone zou daarop terug komen... Ik wacht nu echter al een 1,5 maand, maar heb nog steeds geen antwoord van ze mogen ontvangen. Elke poging die ik zelf er dan weer achteraan doe, krijg ik te horen dat ik het ook te horen krijg, als zij het antwoord van de technische dienst krijgen. Maar die lijken ze geloof ik niet te krijgen, aangezien ik al 1,5 maand op antwoord wacht. Ik kan nu dus ook niet 100% uitgaan van de site, die geeft nog steeds 500/500 aan als beschikbaar op mijn postcode.
Voor zover ik kan zien is de apparatuur wel gebouwd. Dus neem ik aan dat er een ander technisch probleem is waardoor ze de orderstraat nog niet kunnen openzetten. Wat zij technische dienst noemen is trouwens in feite Glasoperator. De partij die ze destijds kochten.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:26:
Voor zover ik kan zien is de apparatuur wel gebouwd. Dus neem ik aan dat er een ander technisch probleem is waardoor ze de orderstraat nog niet kunnen openzetten. Wat zij technische dienst noemen is trouwens in feite Glasoperator. De partij die ze destijds kochten.
Dank voor de info, heb je, wellicht, ook enig idee hoe lang het ongeveer kan gaan duren voordat het definitief beschikbaar is?

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-01 10:52
@Barre73

Kan je ook zien wanneer 500/500 in Meppel komt? Wanneer Vodafone zijn eigen apparatuur gaat inbouwen in de wijkcentrales.

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand of het zin heeft om Vodafone te bellen en afstand te doen van je bedenktermijn?

De "wensdatum" (rare term aangezien ik zsm heb gekozen) is nu 25 juni. Uit de bevestigingsmail van Vodafone lijkt het erop dat die lui van Guidion wachten met bellen tot je bedenktermijn is verlopen. Dat zou ruim 2 weken schelen...

• Barre73
Freakster86 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:57:
Weet iemand of het zin heeft om Vodafone te bellen en afstand te doen van je bedenktermijn?

De "wensdatum" (rare term aangezien ik zsm heb gekozen) is nu 25 juni. Uit de bevestigingsmail van Vodafone lijkt het erop dat die lui van Guidion wachten met bellen tot je bedenktermijn is verlopen. Dat zou ruim 2 weken schelen...
Ik heb meerdere malen vernomen dat dat kan en dat je daarna een mail ter bevestiging moet sturen. Dat zou de KS je moeten kunnen vertellen.

• ByteDelight

ByteDelight

Barre73 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 19:39:
Ik ben gestopt met stekkers knijpen onder andere omdat ik de WCD oplossing mooier vond en bovendien flexibeler. Dan kan ik de TV's makkelijker verplaatsen en alleen even het kant en klare kabeltje vervangen. Met stekkers op de kabel moet ik een extra lange kabel maken om marge te houden voor verplaatsing van de TV. Daarnaast merkte ik dat een dogger en een LSA strook veel simpeler is en minder gevoelig voor fouten. Maar ieder zijn ding.

Wat die Moca betreft: Ja, ik denk ook echt dat IP tv de toekomst is. Je hebt echter wel 1 setje van 130 euro per coaxkabel/TV nodig.
Die Moca kastjes gaan me te ver, zeker gezien de stuksprijs.
De functionaliteit is meer dan ik nodig heb.

Ik hoopte dat zoiets de IPTV kanalen kan converteren naar digitale TV over COAX, zodat ik die rechtstreeks via de CI+ interface kan decoderen.
Bestaat zoiets niet?

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:39:
[...]

Ik heb meerdere malen vernomen dat dat kan en dat je daarna een mail ter bevestiging moet sturen. Dat zou de KS je moeten kunnen vertellen.
d:)b

Inderdaad na even contact te hebben gehad met de KS een mailtje kunnen sturen met de mededeling dat er wordt afgezien van bedenktermijn. Hopelijk gaat het nu flink sneller. De medewerker had het over ~5 dagen sneller. Laten we hopen dat het er meer worden. :)

• Barre73
bverstee schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:03:
[...]

Die Moca kastjes gaan me te ver, zeker gezien de stuksprijs.
De functionaliteit is meer dan ik nodig heb.

Ik hoopte dat zoiets de IPTV kanalen kan converteren naar digitale TV over COAX, zodat ik die rechtstreeks via de CI+ interface kan decoderen.
Bestaat zoiets niet?
Deze?
http://www.tvconverters.co.uk/iptv-ip-streaming-to-DVBC.html

Googlen op converteren IPTV naar DVB-C. Want dat is wat jij graag wil.Ik denk alleen dat dat in nederland niet bruikbaar is omdat je dan ongecodeerde IPTV nodig hebt. Als de IPTV-streams gecodeerd zijn (en dat is in 99% van de gevallen) zal die ergens gedecodeerd moeten worden en dat gebeurt in de settoppbox. En die wil jij niet gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 03-06-2015 08:59 ]

• ByteDelight

ByteDelight

Barre73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:57:
[...]

Deze?
http://www.tvconverters.co.uk/iptv-ip-streaming-to-DVBC.html

Googlen op converteren IPTV naar DVB-C. Want dat is wat jij graag wil.Ik denk alleen dat dat in nederland niet bruikbaar is omdat je dan ongecodeerde IPTV nodig hebt. Als de IPTV-streams gecodeerd zijn (en dat is in 99% van de gevallen) zal die ergens gedecodeerd moeten worden en dat gebeurt in de settoppbox. En die wil jij niet gebruiken.
Ah ja, dat klopt. Dat wordt dus lastig (onmogelijk).

Overigens erg jammer dat een glasaanbieder met IPTV zelf niet zoiets aanbiedt.
Het is toch interessant voor huishoudens om de bestaande bekabeling te kunnen blijven gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door ByteDelight op 03-06-2015 09:39 ]

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:06

TRaSH

koffie ?

zal wel met de kosten te maken hebben.
en dan ook nog eens support wat ze dan moeten geven

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

bverstee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:37:
Ah ja, dat klopt. Dat wordt dus lastig (onmogelijk).

Overigens erg jammer dat een glasaanbieder met IPTV zelf niet zoiets aanbiedt.
Het is toch interessant voor huishoudens om de bestaande bekabeling te kunnen blijven gebruiken?
Aan de andere kant; hoe makkelijk het wellicht ook is, op die manier zal oude bekabeling nooit vervangen worden, wat bij de KS veel klachten op kan leveren over beeldkwaliteit en ruis (en natuurlijk de kosten en het onderhoud aspect).
Op deze manier dwingen ze dus ook (enigszins) af dat je de bekabeling vervangt, om problemen te voorkomen.

Vanuit de provider kan die op zijn beurt natuurlijk weer denken, dat het interessanter is voor huishoudens, om de bekabeling goed op orde te hebben, om zoveel mogelijk storing te voorkomen. Soms is het een hels karwei, eens, maar het geeft wel het beste resultaat en dat is wat een klant vaak het allerliefste wil; de beste kwaliteit, of met minder genoegen nemen en andere wegen toepassen.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2015 11:39 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 12:21

CodeIT

Code IT

CptChaos schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:06:
[...]
Aan de andere kant; hoe makkelijk het wellicht ook is, op die manier zal oude bekabeling nooit vervangen worden, wat bij de KS veel klachten op kan leveren over beeldkwaliteit en ruis (en natuurlijk de kosten en onderhoud aspect).
Op deze manier dwingen ze dus ook (enigszins) af dat je de bekabeling vervangt, om problemen te voorkomen.

Vanuit de provider kan die op zijn beurt natuurlijk weer denken, dat het interessanter is voor huishoudens, om de bekabeling goed op orde te hebben, om zoveel mogelijk storing te voorkomen. Soms is het een hels karwei, eens, maar het geeft wel het beste resultaat en dat is wat een klant vaak het allerliefste wil; de beste kwaliteit, of met minder genoegen nemen en andere wegen toepassen.
Ik vind het niet erg mijn bekabeling te vervangen, maar ik ga geen 5 euro per maand per decoder betalen. Sowieso vind ik het idee van een decoder huren al niet fijn.

• Barre73
CodeIT schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:32:
[...]

Ik vind het niet erg mijn bekabeling te vervangen, maar ik ga geen 5 euro per maand per decoder betalen. Sowieso vind ik het idee van een decoder huren al niet fijn.
Niet verder vertellen maar het lijkt erop dat de Amino kastjes ook werken op de nieuwe Vodafone aansluitingen. En die Amino's zijn simpel te vinden op MP....
Amino A140 zonder harde schijf of de M540 met harde schijf. Oudere types zou ik niet proberen.

ik wil het zelf deze week nog proberen naar aanleiding van eerdere berichten hier. Zal even laten weten of het bij mij werkte.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 03-06-2015 12:52 ]

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Barre73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 12:51:
[...]

Niet verder vertellen maar het lijkt erop dat de Amino kastjes ook werken op de nieuwe Vodafone aansluitingen. En die Amino's zijn simpel te vinden op MP....
Amino A140 zonder harde schijf of de M540 met harde schijf. Oudere types zou ik niet proberen.

ik wil het zelf deze week nog proberen naar aanleiding van eerdere berichten hier. Zal even laten weten of het bij mij werkte.
Oeh. Dat zou echt beter zijn, ik ben benieuwd.
Ik ga eind deze maand verhuizen naar een gebied waar VF ook actief is. Kijken hoe soepel het gaat met het verhuizen van een aansluiting.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb gisteren wederom een poging gedaan met de webcare van Vodafone, zij zeggen niets te kunnen doen om na te gaan of er bekend is wanneer 500/500 beschikbaar komt bij mij (Amersfoort Vathorst). Zodra 'ze' het weten, geven 'ze' het aan mij door, was weer het bericht voor de zoveelste keer.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn, om even Glasoperator te contacteren? Ik vind het in ieder geval een vreemde aanpak van de webcare van Vodafone, misschien dan toch maar overstappen op KPN of XS4ALL of zo, als het echt niet anders kan, ik heb in ieder geval niet de indruk dat Vodafone graag moeite doet voor diens klanten, een minpuntje dus.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 03-06-2015 13:04 ]

• ByteDelight

ByteDelight

[...]

Klinkt goed, ben benieuwd.
Maar als dat zo is, wordt dan een universele encryptie gebruikt, en niet provider specifiek?

• Barre73
bverstee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:16:
[...]

Klinkt goed, ben benieuwd.
Maar als dat zo is, wordt dan een universele encryptie gebruikt, en niet provider specifiek?
Nee. De Amino laadt nieuwe firmware in waardoor alles verder alles net zo werkt als de Entone. Inclusief die menu's. Dus het menu dat je kende verdwijnt dan wel.

• ByteDelight

ByteDelight

Barre73 schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Nee. De Amino laadt nieuwe firmware in waardoor alles verder alles net zo werkt als de Entone. Inclusief die menu's. Dus het menu dat je kende verdwijnt dan wel.
Dus het kastje is universeel, en zodra je het aansluit pikt het de provider-instellingen op?
Da's dus mooi: dan kun je die MP Amino's gebruiken.

Betreft het dan alleen de Aminet110 (tenminste, dat lijkt degene die ik van Vodafone heb) of zijn ook andere modellen bruikbaar?
En iemand een idee of je meerdere kastjes met opname mogelijkheden op één aansluiting kunt gebruiken, of gaat dat niet vanwege bandbreedte beperkingen?

[ Voor 25% gewijzigd door ByteDelight op 03-06-2015 14:43 ]

• datadevil
CodeIT schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:02:
[...]

Oeh. Dat zou echt beter zijn, ik ben benieuwd.
Ik ga eind deze maand verhuizen naar een gebied waar VF ook actief is. Kijken hoe soepel het gaat met het verhuizen van een aansluiting.
fijn..mijne verkocht :(

• Barre73
bverstee schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:41:
[...]

Dus het kastje is universeel, en zodra je het aansluit pikt het de provider-instellingen op?
Da's dus mooi: dan kun je die MP Amino's gebruiken.

Betreft het dan alleen de Aminet110 (tenminste, dat lijkt degene die ik van Vodafone heb) of zijn ook andere modellen bruikbaar?
En iemand een idee of je meerdere kastjes met opname mogelijkheden op één aansluiting kunt gebruiken, of gaat dat niet vanwege bandbreedte beperkingen?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar zo lijkt het te gaan ja.
En ja, je kan altijd meerdere decoders met harde schijf gebruiken op 1 adres. Hoeveel streams er tegelijk kunnen binnenkomen weet ik niet maar zes is meestal geen probleem. Een decoder met harde schijf die 1 zender opneemt en een ander opneemt verbruikt 2 streams. Dus tel maar op.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-01 14:33
Woot, volgens de PC check is er nu 500Mbps beschikbaar in mijn PC gebied!
Eens een vergelijking opstellen en kijken wie er een strakke aanbieding heeft :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lord_Dain schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 22:32:
Woot, volgens de PC check is er nu 500Mbps beschikbaar in mijn PC gebied!
Eens een vergelijking opstellen en kijken wie er een strakke aanbieding heeft :)
Check even met de KS of de webcare of 500/500 daadwerkelijk werkt bij je in de wijk.
Het wil wel eens gebeuren dat het niet gelijk werkt, zoals bij mij (Amersfoort Vathorst).

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 04-06-2015 10:01 ]

Verwijderd

Zit nu al bijna een jaar bij Vodafone, ben nog geen problemen tegengekomen.
Ben gewoon tevreden dat is ook een hoop waard ,ben geen nederlander die voor een dubbie op de eerste rij wil zitten.
Ga niet kijken of het ergens anders iets goedkoper kan kwaliteit vindt ik veel belangrijker.

• funrider
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 11:02:
Zit nu al bijna een jaar bij Vodafone, ben nog geen problemen tegengekomen.
Ben gewoon tevreden dat is ook een hoop waard ,ben geen nederlander die voor een dubbie op de eerste rij wil zitten.
Ga niet kijken of het ergens anders iets goedkoper kan kwaliteit vindt ik veel belangrijker.
Ik neem dus aan dat je een pakket hebt zonder DVB-C die tegenwoordig alleen wordt aangeboden via partijen als Vodafone, Telfort?

Geen gedoe gehad met bereikbare poorten voor Plex, NAS e.d.? Ik neig nu eerder naar Telfort glas vanwege de eerdere discussie omtrent poorten die standaard dichtzitten bij Vodafone. Tevens begreep ik dat een eigen router ook niet echt plug & play gaat zijn als het al aan de praat te krijgen valt met Vodafone (schijnt ook met Tele2 soortgelijk te zijn).

[ Voor 24% gewijzigd door funrider op 05-06-2015 11:32 ]

• Lord_Dain
Discussie of feit? Poorten dicht mag toch niet (netneutraliteit)?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-01 19:25
Poorten wel of niet dicht heeft niet veel met netneutraliteit te maken (maar die discussie is in talloze topics al talloze keren gevoerd).

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ByteDelight

ByteDelight

Ik heb net even gekeken welke Amino ik heb.
Blijkt de Amino A540 te zijn.

De Amino 110 (dacht effe dat ik die had) wordt bij verschillende glasvezel providers niet meer ondersteund, o.a. omdat die alleen maar MPEG2 streams aan kan en geen HD ondersteunt.
Die vind je wel veel op MP, maar de Amino 110 heb je niet veel (niets) aan als extra STB.

De A540 die ik nu heb, wordt op MP niet aangeboden.
Duur kastje trouwens!

Ik zie op MP voorkomen:
- Amino A150
- Amino A140
- Amino M540
- Amino A532
- Amino 130M
En nog wat andere modellen.
Ben benieuwd welke hiervan met Vodafone Thuis zouden kunnen samenwerken.

[ Voor 41% gewijzigd door ByteDelight op 04-06-2015 18:44 ]

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik vraag me af wanneer ze eens normaal uitziende kastjes gaan uitbrengen,
al die dingen lijken wel Ufo's die je zover als mogelijk uit zicht wilt hebben.
geen 1 van die dingen ziet er normaal uit om tussen je overige apparatuur te zetten.
liefst zou ik helemaal geen kastje meer willen hebben zeker voor de TV's op de slaapkamer.
zoiets als CI module zou het mooiste wezen lijkt me.
dit is ook 1 van de grootste reden dat ik niet over wil stappen op glasvezel.
de instapkosten zijn erg duur als je 3 TV's hebt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
funrider schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 12:13:
[...]
Geen gedoe gehad met bereikbare poorten voor Plex, NAS e.d.? Ik neig nu eerder naar Telfort glas vanwege de eerdere discussie omtrent poorten die standaard dichtzitten bij Vodafone.
Vodafone is helder over de poorten die ze blokkeren.

Bestanden delen tussen windows computers kan dus niet zonder VPN. En waarschijnlijk kies je dan bewust voor een protocol dat de data encrypt in transit.

Is dit een beperking van je vrijheid? Technisch gezien wel. Aan de andere kant bescherm je gebruikers die zichzelf anders in de voeten schieten.
Als je precies wilt zijn: Poort 25 of 587 worden waarschijnlijk ook gefilterd uitgaand (logisch, open relays). En ik heb niet gekeken of ik een publieke DNS server mag draaien. De andere leverancier met veel eigen HW in veel POP's scant daarvoor.

• Rallye
Nou ja, helder: in een stuk op een forum over Plex. Dat soort dingen zou in de voorwaarden moeten staan. Natuurlijk bescherm je de minder geschoolde hobbyisten op deze manier, maar wees er dan echt duidelijk over. Dan kan je vantevoren een geïnformeerde keuze maken. Of voor jou zou op aanvraag zo'n poort open moeten worden gezet. Bovendien: waarom blokkeren anderen deze poorten dan niet. En zo'n vreemde toepassing is Plex nu ook weer niet.....

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
Kom net toevallig dit topic tegen. Voor zover ik kan zien is vodafone de enige glasvezel boer waar je ook nog een harddisk recorder kan gebruiken.
Iemand ervaring met dit ding? Enig idee of het nog toekomst heeft of dat ook zij dat cloud gedoe gaat pushen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Lord_Dain
Mwa, cloud gedoe, het is eigenlijk wel handig. Niet meer aan de vriendin hoeven uit te leggen waarom GTST wel op t ene kastje staat en niet op het andere :P Of het toekomst heeft? Lijkt me niet.

• Barre73
Bij mij werkt de harde schijf decoder prima. Opnemen, afspelen, geen probleem.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-01 14:23
CptChaos schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 09:50:
[...]
Check even met de KS of de webcare of 500/500 daadwerkelijk werkt bij je in de wijk.
Het wil wel eens gebeuren dat het niet gelijk werkt, zoals bij mij (Amersfoort Vathorst).
Hoezo zou het niet werken?
Ik woon zelf ook in Amersfoort Vathorst en heb ik gewoon een 500/500 internet lijn :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Barre73 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 07:23:
Bij mij werkt de harde schijf decoder prima. Opnemen, afspelen, geen probleem.
Hier ook geen problemen, het werkt zoals het zou moeten :)

• Barre73
White_Collar schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:20:
[...]

Ik woon zelf ook in Amersfoort Vathorst en heb ik gewoon een 500/500 internet lijn :)
Heb jij een 500-500 lijn in Vathorst bij Vodafone?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

White_Collar schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:20:
Toen ik ergens eind April overging naar 500/500 bleef ik op 100/100 steken. Twee dagen van alles geprobeerd, ook router herstart e.d. Vervolgens contact opgenomen met KS, iemand ging toen even wat onderzoeken en zei later, dat het bij mij toch nog niet werkte en dat het wel meer gebeurde, dat werd ook aangegeven toen ik belde met KS om over te gaan naar 500/500 (al zei zij toen in eerste instantie dat het wel kon).

Ik heb vervolgens gevraagd (toen bleek dat ik dus nog geen 500/500 kon) wanneer het beschikbaar komt en daar kan men geen antwoord opgeven.

Barre heeft van de week ook aangegeven (nav een vraag van mij in dit topic) dat Glasoperator inderdaad de apparatuur heeft geinstalleerd, maar dat het wat problemen heeft in Vathorst. Vodafone kan echter niet lospeuteren bij Glasoperator wanneer zij het hebben opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2015 09:40 ]

• ANdrode
  • Niet online
Rallye schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:30:
Bovendien: waarom blokkeren anderen deze poorten dan niet. En zo'n vreemde toepassing is Plex nu ook weer niet.....
Ze blokkeren Plex dus niet…

Heel helder is het inderdaad. Maar ik heb het vermoeden dat heel veel ISP's SMTP/SMB/DNS servers blokkeren voor de stabiliteit van het netwerk. Over dit soort "details" zijn consumenten ISP's niet duidelijk.
Mijn VPS hoster vind DNS geen probleem. Bij Vodafone heb ik het niet meer geprobeerd, mijn experiment is afgelopen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ANdrode schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:45:
Ze blokkeren Plex dus niet…

Heel helder is het inderdaad. Maar ik heb het vermoeden dat heel veel ISP's SMTP/SMB/DNS servers blokkeren voor de stabiliteit van het netwerk. Over dit soort "details" zijn consumenten ISP's niet duidelijk.
Mijn VPS hoster vind DNS geen probleem. Bij Vodafone heb ik het niet meer geprobeerd, mijn experiment is afgelopen.
Bij mij werkt Plex ook goed :) Heb heel soms wel stotteringen, maar komt door transcoding, die CPU demanding kan zijn en ik mijn Plex server gevirtualiseerd heb. :) En dan is er nog netneutraliteit. ;)
Rallye schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:30:
Nou ja, helder: in een stuk op een forum over Plex. Dat soort dingen zou in de voorwaarden moeten staan. Natuurlijk bescherm je de minder geschoolde hobbyisten op deze manier, maar wees er dan echt duidelijk over. Dan kan je vantevoren een geïnformeerde keuze maken. Of voor jou zou op aanvraag zo'n poort open moeten worden gezet. Bovendien: waarom blokkeren anderen deze poorten dan niet. En zo'n vreemde toepassing is Plex nu ook weer niet.....
Sterker nog; iets over netneutraliteit. ;) Dus blokkeren mag niet eens, ook niet om de consument te beschermen. Ben dus wel heel benieuwd naar die forumpost.

[ Voor 38% gewijzigd door CH4OS op 05-06-2015 10:05 ]

• ANdrode
  • Niet online
CptChaos schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:00:
[...]
Bij mij werkt Plex ook goed :) Heb heel soms wel stotteringen, maar komt door transcoding, die CPU demanding kan zijn en ik mijn Plex server gevirtualiseerd heb. :)
Heel bekend probleem (KVM). Heb dat ondertussen redelijk goed onder controle.
[...]
Sterker nog; iets over netneutraliteit. ;) Dus blokkeren mag niet eens, ook niet om de consument te beschermen. Ben dus wel heel benieuwd naar die forumpost.
Eymey refereert er naar dat een poort blokkeren geen schending van netneutraliteit is. Ik link zelf in mijn eerdere post naar een post op het vodafone forum.

• Lord_Dain
Dat is een mening, maar goed, dat is ook mss offtopic omdat het meer een algemeen topic over alle providers heen is en dit niet de goede plaats om het weer op te rakelen.

Ik probeer hier helder te krijgen waarom VF beter zou kunnen zijn dan KPN, Telfort of mijn huidige glasboer XS4all. Ziet er naar uit dat VF qua prijs niet heel gunstig ligt, zeker het 1e jaar qua korting niet. Wat ook mist wat er bij KPN / XS4all bij zit, is Spotify, wat wij al jaren actief gebruiken en dus een voordeeltje is wat we bij die providers meepakken.

Blijft dus de vraag, waarin onderscheid VF zich van de andere boeren. Waarom VF kiezen? Kijk niet op 1 tientje trouwens maar vraag me gewoon af hoe een VF verkoper het product aan de man brengt.

• funrider
  • Laatst online: 30-12-2025
TRaSH schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 19:44:
liefst zou ik helemaal geen kastje meer willen hebben zeker voor de TV's op de slaapkamer.
zoiets als CI module zou het mooiste wezen lijkt me.
dit is ook 1 van de grootste reden dat ik niet over wil stappen op glasvezel.
de instapkosten zijn erg duur als je 3 TV's hebt.
Er zijn helaas inmiddels nog een zeer beperkt aantal partijen als Solcon, Fiber, Stipte en daarnaast XSYou en Caiway die nog wel DVB-C leveren naast de (interactieve) decoders waardoor je dus zonder meerprijs (en decoders) naar een select aantal tv zenders kan kijken. Helaas dus wel een beperkter aanbod dan via een decoder. Voorheen boden diverse andere glasvezel aanbieders dit ook nog aan bij abonnementen (denk aan Vodafone, Telfort en diverse partijen die zijn opgekocht door KPN/Telfort zoals Lijbrandt,KickXL e.d.)

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

klopt maar dat was niet eens in HD dan.
had wel ergens gelezen dat KPN bezig is met een soort CI module.
zodat je van die lelijke decoders af bent.
tot nu toen zou ik het bij TV over kabel houden en evt internet via glas als je de upload nodig hebt.

• CodeIT

CodeIT

Code IT

[...]

Ik kon de spanning niet meer aan. Net een m540 op marktplaats gekocht. Als het goed is weet ik maandag of deze hier werkt (Veenendaal).

• ByteDelight

ByteDelight

CodeIT schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:03:
[...]

Ik kon de spanning niet meer aan. Net een m540 op marktplaats gekocht. Als het goed is weet ik maandag of deze hier werkt (Veenendaal).
Ik wil vanavond effe kijken wat mogelijk compatible is, en beschikbaar op MP: ik heb de A540, dus ben benieuwd wat de M540 is dan.

• Barre73
bverstee schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:26:
[...]

Ik wil vanavond effe kijken wat mogelijk compatible is, en beschikbaar op MP: ik heb de A540, dus ben benieuwd wat de M540 is dan.
Uit mijn hoofd zeg ik dat de A540 de opvolger was van de M540. Beide met harde schijf,maar het uiterlijk is geheel anders. De A540 ziet er net zo uit als een A140 bijvoorbeeld. Maar dan groter. Dus die typische ovale vorm.
Een M540 heeft een (vind ik) mooiere vorm. Gewoon platter en rechthoekiger en dat stond in mijn geval mooier op mijn TV meubel. Harde schijf is van 320Gb naar 500 Gb gegroeid. De oude had nog een ventilator en de nieuwe niet meer.
En vast nog wel een paar kleine verschillen...

• ByteDelight

ByteDelight

Barre73 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 13:51:
[...]
Een A540 heeft een (vind ik) mooiere vorm. Gewoon platter en rechthoekiger en dat stond in mijn geval mooier op mijn TV meubel.
De M540 bedoel je dan toch? Die is rechthoekig. De A540 die ik al heb is dat ovale gedrocht ;)

De vraag is dan welke modellen kwa kwaliteit (dus HD) vergelijkbaar zijn, eventueel zonder recorder. Effe gegoogled, kom op dit:

Uiterlijk ongeveer gelijk aan A540:
- Amino 130M: HD, alleen digitale uitgang (HDMI)
- Amino A140: HD, analoge (SCART) en digitale uitgangen
- Amino A150: HD, analoge en digitale uitgangen
- Amino A532: HD, analoge en digitale uitgangen

Plat / rechthoekig uiterlijk:
- Amino M540: HD, analoge en digitale uitgangen

Deze lijken dus allemaal bruikbaar, maar de vraag is wat met Vodafone samenwerkt.
Ik kan me voorstellen dat niet alle modellen automatisch geconfigureerd worden.
Ik ga ook een gokje wagen, en zal er eentje bestellen (niet de M540 dan) via MP.

• Barre73
Kies dan voor de A140. Die heeft Vodafone zelf gebruikt op hun vorige platform.

• LED-Maniak
  • Laatst online: 01:12
Om de een of andere vage reden wil mijn Vigor 2130 geen LAN IP uitgeven anders dan op LAN1(die naar een andere router gaat). Hoe kan dat :?

Blijkbaar geven poort 3 en 4 geen IP af maar 1 en 2 wel...

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 05-06-2015 19:19 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• il_mostro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 12:17
LED-Maniak schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:11:
Blijkbaar geven poort 3 en 4 geen IP af maar 1 en 2 wel...
Klopt poort 1 en 2 zijn voor internet, poort 3 en 4 voor IPTV

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Even nog een vraagje tussendoor, hebben jullie ook dat down- en uploaden van en naar FTP-servers geknepen wordt? Ik kom nooit boven de 1, hooguit 2 MB/sec en de laatste tijd zit ik zelfs vaak rond de 600KB/sec te uploaden...

• LED-Maniak
  • Laatst online: 01:12
Ik zit inderdaad ook rond zulke snelheden via FTP..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:29
Beetje raar, neem je voor niets een snelle verbinding af als je geknepen wordt op ftp verkeer. Is daar een reden voor en kan je dat omzeilen ?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Geen idee of dat te omzeilen is, mijn FTP draait niet op een standaard FTP poort en zit dus op de 600KB/sec. Uploaden doe ik ook praktisch nooit op een standaard poort voor FTP of FTPS.

Eventuele omzeiling die ik kan bedenken is het maken van een VPN verbinding en dan met FTP(S) te werken.

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 07-06-2015 09:43 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.