Dat lijkt me niet mogelijk aangezien je dan nog VLAN 100 zult missen aan die andere kant, bijvoorbeeld.Barre73 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:12:
[...]
Vergeet je nu niet dat je ook altijd nog een switch kan pakken waar je beide signalen in brengt en vervolgens met 1 kabel naar de andere kant brengt en daar weer opvangt en scheidt met een tweede switch? Jij gaat er vanuit dat de Draytek de ene switch is maar dat wil de vraagsteller niet. Dat kan ook niet zoals bekend is.
Ten eerste; wat doet VLAN 100? en ook dit VLAN kan over de trunk heen. Lijkt mij dat dit VLAN, als het al benodigd is, alleen gebruikt wordt voor IPTV devices onderling. Dus imo gewoon mogelijk
Overigens lees ik op VF forums dat het management VLAN alleen gebruikt wordt om de Draytek te managen. Dus dit VLAN hoeft niet eens over de trunk van de 2 managed switches.
Overigens lees ik op VF forums dat het management VLAN alleen gebruikt wordt om de Draytek te managen. Dus dit VLAN hoeft niet eens over de trunk van de 2 managed switches.
[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 16-05-2015 15:10 ]
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen via een intermediair als bv. breedbandwinkel.nl?
Het vodafone abonnement wordt dan aangeboden zonder aansluitkosten a €30 en nog een extra bonus van € 60. We zijn Hollanders he...
Volgens mij wordt het abonnement direct doorgezet naar (in dit geval) vodafone?
Het vodafone abonnement wordt dan aangeboden zonder aansluitkosten a €30 en nog een extra bonus van € 60. We zijn Hollanders he...
Klopt, paar jaar geleden gedaan en werkt heel goed.graziemille schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:22:
Heeft iemand hier ervaring met het bestellen via een intermediair als bv. breedbandwinkel.nl?
Prima site hoor. Werkt goed. Maar reken je je niet 30 euro te rijk?graziemille schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:22:
"Glasvezel alles-in-1 voor € 37,50 per maand, geen aansluitkosten en € 30,00 retour".
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ah.. ik zie het al; ik heb een bonus van €60 in de post gezet, maar dat moest €30 zijn.Barre73 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:23:
[...]
Prima site hoor. Werkt goed. Maar reken je je niet 30 euro te rijk?
"Glasvezel alles-in-1 voor € 37,50 per maand, geen aansluitkosten en € 30,00 retour".
Het is een TOTAALvoordeel van €60
@Barre73:
Ik lees een post van je van gisteren op het vodafone forum:
"Om terug te komen op de eerste zin: In een deel van de Reggefiber centrales heeft Vodafone inmiddels alles zelf geplaatst en zorgen ze ook zelf voor de TV streams. Dus niks geen WBA meer. Dat wordt momenteel langzaam uitgerold en t.z.t. zullen ook bestaande Vodafone klanten overgezet worden op die nieuwe apparatuur."
Is er 'ergens' te zien/na te gaan welke pop er al voorzien is van de vodafone apparatuur. M.a.w. kan ik nagaan of vodafone bij ons (Hardinxveld-Giessendam pc 3371) al eigen streams levert?
[ Voor 63% gewijzigd door graziemille op 17-05-2015 10:17 ]
Volgens mij kan je dat aan de PC check zien, als ze 500Mb leveren dan staat er VF apparatuur.
Lord_Dain heeft gelijk. In KPN WBA gebied levert Vodafone geen 500 Mbit omdat dat te duur voor ze zou worden. De genoemde 500 Mbit prijs op hun website is alleen haalbaar met eigen apparatuur en eigen netwerk.
Even een vraag:
Wanneer de glasvezel aansluiting in de kelder zit, wordt dan de modem/router van Vodafone ook in de kelder geplaatst? Het appartement waarvoor het internet is, zit namelijk op de 2e verdieping.
Mij is verteld dat Vodafone's modem/router bij het aansluitpunt moet worden geplaatst en dat het alleen bij XS4All mogelijk is om dat ding op de 2e verdieping te plaatsen.
Iemand die mij kan vertellen of dit (over Vodafone) klopt?
Wanneer de glasvezel aansluiting in de kelder zit, wordt dan de modem/router van Vodafone ook in de kelder geplaatst? Het appartement waarvoor het internet is, zit namelijk op de 2e verdieping.
Mij is verteld dat Vodafone's modem/router bij het aansluitpunt moet worden geplaatst en dat het alleen bij XS4All mogelijk is om dat ding op de 2e verdieping te plaatsen.
De router van Vodafone wordt dmv een glasvezelkabeltje aangesloten op de FTU. Daarom moet ie dus bij het aansluitpunt geplaatst worden.Freakster86 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:15:
Even een vraag:
XS4All (en veel andere providers) gebruiken een mediaconverter op de FTU en gaan met koper naar de router (Experiabox bij kpn). Dat is een simpele netwerkkabel.
In het geval van VF gaat dat dus niet omdat ze een glaskabeltje gebruiken.
Workarounds zijn
- Glas doortrekken naar de 2e verdieping
- Mediaconverter plaatsen en met koper naar de 2e verdieping en een koper-SFP in de draytek plaatsen
Maar in geval 2 heb je wel actieve apparatuur, dus stroom nodig beneden
Dank voor je snelle reactieDJSmiley schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:21:
[...]
De router van Vodafone wordt dmv een glasvezelkabeltje aangesloten op de FTU. Daarom moet ie dus bij het aansluitpunt geplaatst worden.
XS4All (en veel andere providers) gebruiken een mediaconverter op de FTU en gaan met koper naar de router (Experiabox bij kpn). Dat is een simpele netwerkkabel.
In het geval van VF gaat dat dus niet omdat ze een glaskabeltje gebruiken.
Workarounds zijn
- Glas doortrekken naar de 2e verdieping
- Mediaconverter plaatsen en met koper naar de 2e verdieping en een koper-SFP in de draytek plaatsen
Maar in geval 2 heb je wel actieve apparatuur, dus stroom nodig beneden
Echt een onhandige manier van aansluiten als je het mij vraagt... wat heb je aan een modem/router die in de kelder staat... Vodafone is op dit moment met 32,50 (t.o.v. 40 euro bij XS4All) het goedkoopst, maar op deze manier word je dus verplicht om zelf nog een router aan te schaffen als je goed WIFI wil.
Een netwerkkabel kan ik zelf wel aanleggen, maar een glasvezel kabel? Kun je dat zelf doen of heb je daar speciale apparatuur voor nodig?
Speciale apparatuur als je 't moet lassen. Als je ruimte hebt (ruime kabelgoot of whatever) dan kun je een prefab kabel gebruiken. (of voor ong 10 eur in China )Freakster86 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:26:
[...]
Dank voor je snelle reactie![]()
Echt een onhandige manier van aansluiten als je het mij vraagt... wat heb je aan een modem/router die in de kelder staat... Vodafone is op dit moment met 32,50 (t.o.v. 40 euro bij XS4All) het goedkoopst, maar op deze manier word je dus verplicht om zelf nog een router aan te schaffen als je goed WIFI wil.
Een netwerkkabel kan ik zelf wel aanleggen, maar een glasvezel kabel? Kun je dat zelf doen of heb je daar speciale apparatuur voor nodig?
Ik heb een andere optie. Dit horende heeft de aannemer van Reggefiber zich wellicht niet aan het bestek gehouden en moet die aansluiting verplaatst worden naar het appartement waar deze voor bedoeld is.
Morgenochtend contact opnemen met Reggefiber en dit probleem voorleggen. Tel 088-0063710
Morgenochtend contact opnemen met Reggefiber en dit probleem voorleggen. Tel 088-0063710
Het gaat om een oud herenhuis waar de kabels gewoon 'los' zijn doorgetrokken, maar ik denk niet dat kabels met aansluitingen door de gaten passen. Denk dus niet dat dit een optie is. Daarmee wordt het prijsverschil tussen Vodafone en XS4All nihil.DJSmiley schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:32:
[...]
Speciale apparatuur als je 't moet lassen. Als je ruimte hebt (ruime kabelgoot of whatever) dan kun je een prefab kabel gebruiken. (of voor ong 10 eur in China )
Eerder een luie verhuurder die het adres niet gesplitst heeft in een a, b, c etc. Eén adres, dus één aansluiting en dan is de kelder de aangewezen ruimte in dit pand.Barre73 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:36:
Ik heb een andere optie. Dit horende heeft de aannemer van Reggefiber zich wellicht niet aan het bestek gehouden en moet die aansluiting verplaatst worden naar het appartement waar deze voor bedoeld is.
Dat zou ook goed kunnen maar dan nog is de kelder de slechtste plek. Voorwaarde is dat de apparatuur relatief goed aan te sluiten is. Daar valt dit volgens mij niet onder...Freakster86 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:45:
[...]
Eerder een luie verhuurder die het adres niet gesplitst heeft in een a, b, c etc. Eén adres, dus één aansluiting en dan is de kelder de aangewezen ruimte in dit pand.
Los van Vodafone: Het is mogelijk bij KPN, Telfort, XS4All, Online, Helden van Nu en Trined om het te doen zoals jij dacht. Dan komt er op de aansluiting in de kelder een kastje (een mediaconverter) die wel stroom nodig heeft. En vanaf daar kan je met 1 CAT5E of CAT6 kabel naar jouw appartement proberen te komen. Daar komt dan de router van de provider te staan.Freakster86 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 19:15:
Even een vraag:
Vodafone zegt dat deze manier ervoor zorgt dat de verbinding geen kwaliteitsverlies heeft... Dat zal allemaal wel, maar wifi signaal vanuit de kelder lijkt me verre van ideaal... Dan moet bij Vodafone de prijs van een eigen router dus worden inbegrepen.Barre73 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 20:00:
[...]
Los van Vodafone: Het is mogelijk bij KPN, Telfort, XS4All, Online, Helden van Nu en Trined om het te doen zoals jij dacht. Dan komt er op de aansluiting in de kelder een kastje (een mediaconverter) die wel stroom nodig heeft. En vanaf daar kan je met 1 CAT5E of CAT6 kabel naar jouw appartement proberen te komen. Daar komt dan de router van de provider te staan.
Bedankt voor de input in ieder geval!
Bij voornoemde providers treedt ook geen verlies op hoor. Een goede CAT5E kabel kan tot 100 meter lang gemaakt worden zonder enig merkbaar verlies.Freakster86 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:25:
[...]
Vodafone zegt dat deze manier ervoor zorgt dat de verbinding geen kwaliteitsverlies heeft... Dat zal allemaal wel, maar wifi signaal vanuit de kelder lijkt me verre van ideaal... Dan moet bij Vodafone de prijs van een eigen router dus worden inbegrepen.
Bedankt voor de input in ieder geval!
Reden van de Vodafone oplossing is een hele andere. Hiermee kunnen zij op elke Reggefiber aansluiting monteren zonder te hoeven nadenken welk soort mediaconvertor er op geklikt moet worden. En aangezien er meerdere soorten aansluitingen in omloop zijn is dat logistiek niet prettig. KPN en aanverwanten hebben die weg wel gekozen. Vodafone deze. Met kwaliteitsverlies heeft dat weinig te maken.
Maar dan moet jij 2 CAT kabels (en een telefoonkabel als je telefoon hebt) trekken vanuit de kelder naar het appartement.1 CAT kabel voor je TV en eentje voor je wifirouter die je dan ook als router voor vaste computers kan gebruiken. En dan moet je daar niet te veel lastige dingen mee willen want dat staat de Vodafone router niet toe.
Ik zeg nog steeds: Reggefiber bellen.
how eens even.. Wat ik me afvraag is of deze setup hoe hij het beschrijft uberhaupt ooit gewerkt heeft?LordSpud schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:46:
[...]
Lijkt op het eerste gezicht eerder een Syno probleempje. Heb je het apparaat al gereset zodat de netwerkinstellingen ververst werden? Anders even kijken op het Synology forum?
Wat ik hier zie is het volgende: modem/router combi met een eigen 192 netwerk. Er is een switch gekoppelt aan een modem/router en daar zit zijn pc op terwijl de nas direct op het modem/router zit.
Probeer voor de lol anders je PC op je modem/router te zetten, daar waar je NAS ook op zit. En kijk of je de nas dan wel kan benaderen.
Ik denk namelijk dat het probleem helemaal niet in de NAS zit, maar juist in de switch
Misschien handiger om de vraagsteller te quoten?JeroenC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:07:
[...]
how eens even.. Wat ik me afvraag is of deze setup hoe hij het beschrijft uberhaupt ooit gewerkt heeft?
(...)
Om even terug te komen op de vraag die ik voor het weekend stelde (over meerdere VLans over één kabel). Ja, ik snapte dat ik een tweede switch nodig heb om het signaal weer op te splitsen in verschillende Vlans. De vraag was, of mijn Archer C7 dit ook kon. Aangezien ik daar niet veel duidelijkheid over kon vinden, heb ik uiteindelijk maar twee Netgear GS105 besteld. Apparaten zijn wat handiger in te stellen mede ook omdat het vrij oude apparaten zijn en veel over op het internet te vinden is.
De Archer C7 van TP Link is wel het één en ander van te vinden op het internet maar dient voornamelijk als router en de mogelijkheden voor Vlans zijn redelijk beperkt. Ik vermoed daarom niet dat ik het zo werkend ga krijgen want zover ik de instellingen kan zien kan ik niet meerdere VLans over één lijn sturen of meerdere Vlans van één kabel splitsen. De Archer is daar dus waardeloos voor. Het zou wel kunnen als de WAN poort gebruikt kan worden want dan zou het signaal opgesplitst kunnen worden. Maar als ik de WAN poort ga gebruiken, dan wordt de Archer de router en dat kan niet want de Draytek heeft die functie.
Binnenkort de Archer C7 maar op V&A zetten want daar heb ik ook weinig meer aan.
EDIT: Zie net dat het formulier voor het terugvragen van geld anders is. Ik moet geld terugvragen via https://www.breedbandwinkel.nl/korting/ [xxxxxx wat bestelnr is]. Daar kan ik slechts 10 euro terug krijgen. Dus ze zullen er wel een andere pagina op na houden.
De Archer C7 van TP Link is wel het één en ander van te vinden op het internet maar dient voornamelijk als router en de mogelijkheden voor Vlans zijn redelijk beperkt. Ik vermoed daarom niet dat ik het zo werkend ga krijgen want zover ik de instellingen kan zien kan ik niet meerdere VLans over één lijn sturen of meerdere Vlans van één kabel splitsen. De Archer is daar dus waardeloos voor. Het zou wel kunnen als de WAN poort gebruikt kan worden want dan zou het signaal opgesplitst kunnen worden. Maar als ik de WAN poort ga gebruiken, dan wordt de Archer de router en dat kan niet want de Draytek heeft die functie.
Binnenkort de Archer C7 maar op V&A zetten want daar heb ik ook weinig meer aan.
Interessant. ik heb het net twee weken geleden aangevraagd en had toen maar rechts op €10 euro korting. Waarom is dat nu verhoogd? Zien ze de klanten bij Ziggo weglopen en willen ze nu meer klanten overhalen? Ben benieuwd of ik ook nog stiekem 30 euro kan fixen ipv de afgesproken 10 euro.Barre73 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 20:23:
[...]
Prima site hoor. Werkt goed. Maar reken je je niet 30 euro te rijk?
EDIT: Zie net dat het formulier voor het terugvragen van geld anders is. Ik moet geld terugvragen via https://www.breedbandwinkel.nl/korting/ [xxxxxx wat bestelnr is]. Daar kan ik slechts 10 euro terug krijgen. Dus ze zullen er wel een andere pagina op na houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 18-05-2015 13:52 ]
Ik zag ook op het Vodafone forum dat het ook deels (voor nieuwe klanten sowieso) wordt doorgegeven in HD.ramos99 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:18:
FOX is vanaf heden ook in HD nu bij Vodafone Thuis. Echter wijziging van kanaal 11 naar kanaal 13.
Ik begreep uit het officiële Vodafone forum ook dat SBS9 blijkbaar ook in HD wordt doorgegeven. Helaas is de Vodafone site met de zenderlijst daar alles behalve duidelijk in. De zender nummers ontbreken en zoals met FOX en SBS9 in HD is hier niks te vinden.
Ook snap ik niet helemaal waarom er gesproken wordt over 'HD-extra zenders' op de zenderlijst pagina. Dit HD zender aanbod is niet tijdelijk mag ik hopen, maar zit permanent in het 'basis' pakket.
Weet iemand of er ook plannen zijn om 13th Street in HD door te geven?
Ik heb mijn abonnement nu een jaar en destijds was het al zo dat ze de HD extra zenders "gratis" aanboden. Dus niet in de basis maar wel gratis. Wellicht een kans om er later alsnog geld voor te vragen. Maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen.
De zenderlijst is gewoon nog niet aangepast. Kan gebeuren, alhoewel wel wat slordig.
SBS9 in HD is alleen in Vodafone eigen ODF gebieden vermoed ik.Dus niet waar je via KPN WBA of zelfs nog KPN ITNS geleverd krijgt.
De zenderlijst is gewoon nog niet aangepast. Kan gebeuren, alhoewel wel wat slordig.
SBS9 in HD is alleen in Vodafone eigen ODF gebieden vermoed ik.Dus niet waar je via KPN WBA of zelfs nog KPN ITNS geleverd krijgt.
Heb je toevallig screenshots gemaakt? Jij had een goed plaatje van de structuur van jouw netwerk geplaatst. Met een paar screenshots van de instellingen van de switch is het "af".Robkazoe schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:49:
Om even terug te komen op de vraag die ik voor het weekend stelde (over meerdere VLans over één kabel). Ja, ik snapte dat ik een tweede switch nodig heb om het signaal weer op te splitsen in verschillende Vlans. De vraag was, of mijn Archer C7 dit ook kon. Aangezien ik daar niet veel duidelijkheid over kon vinden, heb ik uiteindelijk maar twee Netgear GS105 besteld. Apparaten zijn wat handiger in te stellen mede ook omdat het vrij oude apparaten zijn en veel over op het internet te vinden is.
Kan de Archer in access point stand? Dan doet hij geen DHCP/NAT en is het puur een toegangspunt dat WLAN in hetzelfde netwerk. Als de originele firmware dit niet kan dan is dit waarschijnlijk mogelijk met openwrt.Maar als ik de WAN poort ga gebruiken, dan wordt de Archer de router en dat kan niet want de Draytek heeft die functie.
Ik heb deze link opgekregen voor het terugkrijgen van €30:[b]Robkazoe schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:49
[...]
Interessant. ik heb het net twee weken geleden aangevraagd en had toen maar rechts op €10 euro korting. Waarom is dat nu verhoogd? Zien ze de klanten bij Ziggo weglopen en willen ze nu meer klanten overhalen? Ben benieuwd of ik ook nog stiekem 30 euro kan fixen ipv de afgesproken 10 euro.
https://www.breedbandwinkel.nl/korting/vodafone
Is dit bovenop de 10 euro korting die ze zelf al aangeven bij de vergelijking?graziemille schreef op maandag 18 mei 2015 @ 21:34:
[...]
Ik heb deze link opgekregen voor het terugkrijgen van €30:
https://www.breedbandwinkel.nl/korting/vodafone
Vanaf het moment dat jij je producten thuis geleverd krijgt ( legaal wat voor bedrijf ) heb je 2 weken wettelijke bedenktijd, volgens mij volgens de officiele regeltjes zelfs 3 weken.Robkazoe schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:49:
[...]
Interessant. ik heb het net twee weken geleden aangevraagd en had toen maar rechts op €10 euro korting. Waarom is dat nu verhoogd? Zien ze de klanten bij Ziggo weglopen en willen ze nu meer klanten overhalen? Ben benieuwd of ik ook nog stiekem 30 euro kan fixen ipv de afgesproken 10 euro.
Je kan vodafone de keuze geven:
Of je annuleert alles binnen de wettelijke bedenktijd, en je besteld het opnieuw.
Of je laat vodafone en jezelf de moeite besparen en je regelt gelijk de nieuwe kortingen.
Dit klopt niet helemaal. De bedenktijd gaat namelijk in vanaf moment van bestellen van een dienst. Je neemt bij Vodafone een dienst af. zie ook: https://www.consuwijzer.n...rBlL03m5S8c9UxBoCN2Xw_wcBJeroenC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 23:43:
[...]
Vanaf het moment dat jij je producten thuis geleverd krijgt ( legaal wat voor bedrijf ) heb je 2 weken wettelijke bedenktijd, volgens mij volgens de officiele regeltjes zelfs 3 weken.
Je kan vodafone de keuze geven:
Of je annuleert alles binnen de wettelijke bedenktijd, en je besteld het opnieuw.
Of je laat vodafone en jezelf de moeite besparen en je regelt gelijk de nieuwe kortingen.
PS4 PSN: Dazzler2120
Oke kijk dat wist ik niet, wel slim van vodafone dat ze de producten pas leveren na de bedenktijd haha.Dazzler2120 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 07:17:
[...]
Dit klopt niet helemaal. De bedenktijd gaat namelijk in vanaf moment van bestellen van een dienst. Je neemt bij Vodafone een dienst af. zie ook: https://www.consuwijzer.n...rBlL03m5S8c9UxBoCN2Xw_wcB
Maar goed volgens mij zit hij wel nog in de bedenktijd (als we van jou theorie uitgaan dat het ingaat vanaf het moment van bestellen), dus hij kan zich er wel nog op leunen.
Ik heb het gevraagd in het syno topic, maar uiteindelijk ben ik er zelf uitgekomen. Mijn NAS zit inderdaad rechtstreeks op het modem en de rest via een switch. Maar het werkt nu. Blijkbaar had ik de NAS te goed beveiligd waardoor ik mezelf had buitengesloten. Maar alles werkt weer.JeroenC schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:07:
[...]
how eens even.. Wat ik me afvraag is of deze setup hoe hij het beschrijft uberhaupt ooit gewerkt heeft?
Wat ik hier zie is het volgende: modem/router combi met een eigen 192 netwerk. Er is een switch gekoppelt aan een modem/router en daar zit zijn pc op terwijl de nas direct op het modem/router zit.
Probeer voor de lol anders je PC op je modem/router te zetten, daar waar je NAS ook op zit. En kijk of je de nas dan wel kan benaderen.
Ik denk namelijk dat het probleem helemaal niet in de NAS zit, maar juist in de switch
Heb je hier al wat over gehoord? Mijn abonnement loopt binnenkort ook af.OmeJoyo schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 14:23:
Even iets heel anders, heb gisteren Vodafone benadert voor een aanbod om bij ze te blijven, mijn abbo verloopt over 7 dagen en ze laten het nog weten. Ik ben benieuwd, de klantenservice kennende hoo rik niets en moet ik er zelf weer achteraan.
Dank voor je reactie. Ik kan het met ook haast niet voorstellen wat 'extra-HD' zenders betreft zeker nu recent Ziggo en KPN ook HD als standaard zijn gaan zien.Barre73 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:42:
Ik heb mijn abonnement nu een jaar en destijds was het al zo dat ze de HD extra zenders "gratis" aanboden. Dus niet in de basis maar wel gratis. Wellicht een kans om er later alsnog geld voor te vragen. Maar eerlijk gezegd kan ik me dat niet voorstellen.
Naar mijn weten is Hendrik-Ido-Ambacht (wijk: Volgerlanden) KPN WBA gebied en zodoende zal ik dan SBS9 HD toch ook moeten kunnen ontvangen (bronnen: hier, hier) of geeft Vodafone niet dezelfde zaken door als KPN als er sprake is van een KPN WBA gebied waar een klant diensten afneemt bij Vodafone?
Nog een paar andere vraagjes:
- kun je zelf een favoriete zenderlijst maken en sorteren in de decoder?
- staan de HD(+) zenders vooraan in de zenderlijst i.p.v. SD en kan er tevens nog SD ontvangen worden?
- valt er normaal te werken met een NAS i.s.m. Vodafone? Ik las o.a. dit Plex debacle van een tweetal Vodafone klanten.
Ja, in ieder geval voor de EPG.funrider schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:07:
[...]
- kun je zelf een favoriete zenderlijst maken en sorteren in de decoder?
De zenders staan in de volgorde die je verwacht, automatisch HD als de zender er is. Ik heb geen ervaring met het aansluiten van een analoge TV…- staan de HD(+) zenders vooraan in de zenderlijst i.p.v. SD en kan er tevens nog SD ontvangen worden?
[ Voor 3% gewijzigd door ANdrode op 20-05-2015 16:37 ]
Vodafone geeft niet automatisch hetzelfde door als KPN. Zo werkt dat niet meer. Dus ik kan niet stellen dat SBS9 HD net zo snel wordt doorgegeven als bij KPN of Telfort.
Je kan niet handmatig van HD naar SD omschakelen. Maar de decoder schakelt zelf naar de juiste resolutie die de TV aan kan. Bij mij althans. Beide TV's zijn HD ready bij mij maar de streams zijn 1080. Geeft geen enkel probleem.
Je kan niet handmatig van HD naar SD omschakelen. Maar de decoder schakelt zelf naar de juiste resolutie die de TV aan kan. Bij mij althans. Beide TV's zijn HD ready bij mij maar de streams zijn 1080. Geeft geen enkel probleem.
Ik ben bezig met een kleine test bij mij en mijn buurman.
Ik heb Vodafone via het KPN-netwerk en hij heeft Vodafone op haar eigen netwerk.
De bedeling was als test om mijn mediaspeler bij hem neer te zetten zodat hij eens kan proberen om streaming films rechtstreeks vanaf mijn nas kan kijken.
Ik heb hiervoor poort 139 en 445 opengezet in mijn router. De Dune mediaspeler heb ik meegenomen naar mijn werk om te testen. Dit werkt perfect. Op mijn werk hebben we een zakelijke glasverbinding van KPN.
Nu zet ik de Dune bij mijn buurman neer, maar ik krijg geen verbinding met mijn nas. Voor zover ik weet hoef ik aan zijn kant niks open te zetten (dat hoefde op mijn werk ook niet). De Dune maakt via SMB verbinding met mijn nas om de mappen te kunnen zien en daarin te kunnen bladeren. Maar het werk niet. Zet ik hem weer op mijn werk neer dan werkt het wel.
Voor nu kan ik concluderen dat Vodafone op haar nieuwe propositie (eigen netwerk) poort 139 en 445 (SMB) blokkeert. Ik weet het niet 100% zeker omdat ik nog nog aan het testen ben. Maar zijn er misschien mensen die hetzelfde ervaren of ween of die poorten worden geblokkeerd?
Ik heb Vodafone via het KPN-netwerk en hij heeft Vodafone op haar eigen netwerk.
De bedeling was als test om mijn mediaspeler bij hem neer te zetten zodat hij eens kan proberen om streaming films rechtstreeks vanaf mijn nas kan kijken.
Ik heb hiervoor poort 139 en 445 opengezet in mijn router. De Dune mediaspeler heb ik meegenomen naar mijn werk om te testen. Dit werkt perfect. Op mijn werk hebben we een zakelijke glasverbinding van KPN.
Nu zet ik de Dune bij mijn buurman neer, maar ik krijg geen verbinding met mijn nas. Voor zover ik weet hoef ik aan zijn kant niks open te zetten (dat hoefde op mijn werk ook niet). De Dune maakt via SMB verbinding met mijn nas om de mappen te kunnen zien en daarin te kunnen bladeren. Maar het werk niet. Zet ik hem weer op mijn werk neer dan werkt het wel.
Voor nu kan ik concluderen dat Vodafone op haar nieuwe propositie (eigen netwerk) poort 139 en 445 (SMB) blokkeert. Ik weet het niet 100% zeker omdat ik nog nog aan het testen ben. Maar zijn er misschien mensen die hetzelfde ervaren of ween of die poorten worden geblokkeerd?
Verwijderd
Volgens een moderator op het Vodafone forum:Binnetie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:04:
...
Voor nu kan ik concluderen dat Vodafone op haar nieuwe propositie (eigen netwerk) poort 139 en 445 (SMB) blokkeert. Ik weet het niet 100% zeker omdat ik nog nog aan het testen ben.
Maar zijn er misschien mensen die hetzelfde ervaren of ween of die poorten worden geblokkeerd?
Dus ze blokkeren inderdaad de SMB poortenJeroen_ Moderator schreef op 01-04-2015 @ 09:43 AM:
Hoi @speedfighter ,
Wij blokkeren onderstaande poorten:
* Poort 135 t/m 139
* Poort 445
Ik vraag mij af of dit wel mag vanwege neutraliteits wet.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 09:29 ]
VPN?? SMB wil je helemaal niet open zetten richting internet. Ik heb wellicht makkelijk praten met de "oude" Vodafone situatie.Binnetie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:04:
Ik ben bezig met een kleine test bij mij en mijn buurman.
[ Voor 4% gewijzigd door ariedude op 21-05-2015 09:50 ]
Verwijderd
Dat doen de meeste provider om deze poorten dicht te zetten.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:23:
[...]
Dus ze blokkeren inderdaad de SMB poorten.
Inderdaad genoeg providers die die poorten dicht zetten. En terecht.
Netneutraliteit hierbij halen lijkt me vreemd: Ten eerste is dit gewoon een goede beveiligingspraktijk (SMB over internet moet je ook echt niet willen). Bovendien worden er geen eigen diensten voorgetrokken of belangen van andere marktpartijen verstoord.
Netneutraliteit hierbij halen lijkt me vreemd: Ten eerste is dit gewoon een goede beveiligingspraktijk (SMB over internet moet je ook echt niet willen). Bovendien worden er geen eigen diensten voorgetrokken of belangen van andere marktpartijen verstoord.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dank voor de link zo te zien kun je favorietenlijst(en) maken en zenders sorteren. Ideaal! Altijd een gemis gevonden bij UPC (Ziggo) Pace HD en vorige mediaboxen (er was even de mogelijkheid in een test versie). Inmiddels schijnt het wel met de Horizon te kunnen overigens.ANdrode schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:37:
[...]
Ja, in ieder geval voor de EPG.
[...]
De zenders staan in de volgorde die je verwacht, automatisch HD als de zender er is. Ik heb geen ervaring met het aansluiten van een analoge TV…
Daarnaast is de beeld/mini EPG ook een must qua kijken wat er te zien is op andere zenders zonder de huidige zender te verlaten. Dit werkt ook erg fijn namelijk bij UPC (Ziggo).
Dank voor je antwoord. Zou Vodafone dan voor de WBA e.d. Glashart/KPN gebieden iedere keer weer moeten onderhandelen met KPN en eventueel ook de desbetreffende zender om ook een nieuwe en/of in dit geval HD zender te mogen doorgeven?Barre73 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 16:44:
Vodafone geeft niet automatisch hetzelfde door als KPN. Zo werkt dat niet meer. Dus ik kan niet stellen dat SBS9 HD net zo snel wordt doorgegeven als bij KPN of Telfort.
Ik hoef ook niet van HD naar SD om te schakelen, maar het is meer in het geval van storingen bij HD kanalen dat je uit kunt wijken naar SD. Daarnaast heeft mijn tv op de slaapkamer geen HD ondersteuning en ook geen HDMI aansluiting vrees ik, daar moet alles via Scart en daar beschikt de standaard decoder niet over zo te zien, alleen de recorder.
Overigens zie ik nergens dat Vodafone bij haar Alles-in-1 pakketten standaard 2 decoders ala KPN/Telfort levert. Een extra 'gewone' decoder kost 5 euro p/mnd meer.
Ik ben nog steeds wel benieuwd of een NAS d.m.v. SMB of DLNA te gebruiken is binnen het eigen netwerk bij Vodafone? Dit gebruiken wel ontzettend veel in huis. Daarnaast hangt er ook nog een Chromecast in het netwerk. Beide blijven wij graag gebruiken, zonder dat geen Vodafone.
[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 21-05-2015 11:11 ]
Verwijderd
Tja de beveiliging....eymey schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:28:
Inderdaad genoeg providers die die poorten dicht zetten. En terecht.
Ik had mij wat beter moeten inlezen beter moeten nadenken over die wet *.
Er is nu in ieder geval bevestiging (van Vodafone) dat die poorten worden geblokkeerd.
/me InternetGuy had nog geen koffie op
* eymey heeft alweer te veel koffie op
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Mini EPG waarmee je snel door de zenders gaat zonder te wisselen is inderdaad erg fijn,funrider schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Daarnaast is de beeld/mini EPG ook een must qua kijken wat er te zien is op andere zenders zonder de huidige zender te verlaten. Dit werkt ook erg fijn namelijk bij UPC (Ziggo).
Dank voor je antwoord. Zou Vodafone dan voor de WBA e.d. Glashart/KPN gebieden iedere keer weer moeten onderhandelen met KPN en eventueel ook de desbetreffende zender om ook een nieuwe en/of in dit geval HD zender te mogen doorgeven?
Ik hoef ook niet van HD naar SD om te schakelen, maar het is meer in het geval van storingen bij HD kanalen dat je uit kunt wijken naar SD. Daarnaast heeft mijn tv op de slaapkamer geen HD ondersteuning en ook geen HDMI aansluiting vrees ik, daar moet alles via Scart en daar beschikt de standaard decoder niet over zo te zien, alleen de recorder.
Overigens zie ik nergens dat Vodafone bij haar Alles-in-1 pakketten standaard 2 decoders ala KPN/Telfort levert. Een extra 'gewone' decoder kost 5 euro p/mnd meer.
Het werkt nu zo bij KPN WBA: Vodafone onderhandelt met rechthebbende over het mogen doorgeven van de zender. Als ze die rechten hebben verkregen nemen ze de feitelijke stream af bij KPN en moeten die op een eigen platform bij de klant brengen. De Entone decoder in Vodafone's geval dus. Naam van het platform ken ik even niet.
Voor de oudere ITNS propositie gebieden werkt het eigenlijk hetzelfde maar dat was bij Vodafone altijd al zo. Verschil was/is dat Glashart alle rechten regelde voor de zenders die ze aanbieden bij providers. En Vodafone kon daar zelf nog zenders aan laten toevoegen indien ze de rechten hadden. Platform en decoderkeuze lag bij ITNS/Glashart.
Voor de nieuwe gebieden regelt Vodafone uiteraard alles zelf. Rechten, inkoop van streams vanuit Hilversum van Tecnicolor/Ericsson, transport, etc..
Scart zit inderdaad niet op de standaard decoder maar 1 belletje naar Vodafone (of via de monteur) en je krijgt gratis een Mini DIN naar Scart kabel. Werkt prima heb ik in de praktijk gezien.
En tot slot: Je hebt goed gelezen dat je maar 1 decoder standaard hebt. Een tweede kost 5 euro. De goedkopere basisprijs komt natuurlijk wel ergens vandaan. Bij Telfort heb je er twee maar Telfort kost in de basis ook 8,50 euro meer per maand (op basis van de eerste jaars kortingsprijs bij Vodafone
Je vraag over de NAS in huis laat ik aan anderen over. Volgens mij werkt het binnen je eigen netwerk prima maar is NAS benadering van buiten af lastiger of niet mogelijk.
Heb het even nagevraagd maar je kan niet verlengen en alleen maandelijks door laten lopen.DJKoster schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:05:
[...]
Heb je hier al wat over gehoord? Mijn abonnement loopt binnenkort ook af.
Dan wordt het ineens niet zo interessant meer aangezien ik 2 tv's heb, en er toch nog een aantal dingen bij Vodafone achterlopen.
Verwijderd
Ik heb begrepen dat Vodafone in Dordrecht eigen apparatuur heeft staan en ik vraag mij af of de SFP truc (van LordSpud) met managed switch hier werkt.
Is dat alleen van toepassing met een 500 mbit abbo of werkt dit ook met 100 mbit abbo (vanwege gigabit POP's?) ?
En zijn er trouwens mensen in Dordt die dit ook werkend hebben?
O ja en nog een vraagje: werkt live pauzeren ook zonder het opname pakket? Blijkbaar niet.
Is dat alleen van toepassing met een 500 mbit abbo of werkt dit ook met 100 mbit abbo (vanwege gigabit POP's?) ?
O ja en nog een vraagje: werkt live pauzeren ook zonder het opname pakket? Blijkbaar niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 14:29 . Reden: link ]
mijn 2 de jaar vodafone gaat helaas niet meer door
nadat ze me 13-04 prachtige beloftes hadden gedaan (10 euro korting per maand geen aansluitkosten)
komt de klantenservice hier weer op terug(na een maand !)...ik moest maar bewijzen dat ik die korting zou krijgen (na de opnameband wordt nog gezocht)
1 van de mailtjes van de klantenservice was...
Voortzetting abonnement (m.b.v. korting)
Momenteel is het niet mogelijk om voortzetting van het abonnement met behoud
van jouw € 10,- korting te realiseren. Ik ben onder de indruk dat jij vermoedt
dat dit wel het geval is, en dat dit ook daadwerkelijk telefonisch is
toegezegd. De korting die jij kreeg per maand was een éénmalige actie voor je
eerste12 maanden. Anderzijds zouden wij natuurlijk onze prijzen vast verlagen.
Graag zou ik willen weten met wie er gesproken is over de voortzetting van het
abonnement met behoud van de maandelijkse korting. Ik wil graag weten door wie
dit is toegezegd.
Met vriendelijke groet,
Tom
Vodafone Thuis Klantenservice
ik weet niet hoeveel contact ik ondertussen wel niet gehad heb met de de klantenservice
de ene keer wordt toegezegd "het komt helemaal goed" en de andere keer
als iedereen nou eens netjes ging rapporteren ... dan waren we er misschien uit gekomen
word ik net nog even gebeld met de vraag wat de reden is opzegging is
dan maar even een jaartje ziggo
nadat ze me 13-04 prachtige beloftes hadden gedaan (10 euro korting per maand geen aansluitkosten)
komt de klantenservice hier weer op terug(na een maand !)...ik moest maar bewijzen dat ik die korting zou krijgen (na de opnameband wordt nog gezocht)
Voortzetting abonnement (m.b.v. korting)
Momenteel is het niet mogelijk om voortzetting van het abonnement met behoud
van jouw € 10,- korting te realiseren. Ik ben onder de indruk dat jij vermoedt
dat dit wel het geval is, en dat dit ook daadwerkelijk telefonisch is
toegezegd. De korting die jij kreeg per maand was een éénmalige actie voor je
eerste12 maanden. Anderzijds zouden wij natuurlijk onze prijzen vast verlagen.
Graag zou ik willen weten met wie er gesproken is over de voortzetting van het
abonnement met behoud van de maandelijkse korting. Ik wil graag weten door wie
dit is toegezegd.
Met vriendelijke groet,
Tom
ik weet niet hoeveel contact ik ondertussen wel niet gehad heb met de de klantenservice
de ene keer wordt toegezegd "het komt helemaal goed" en de andere keer
als iedereen nou eens netjes ging rapporteren ... dan waren we er misschien uit gekomen
word ik net nog even gebeld met de vraag wat de reden is opzegging is
dan maar even een jaartje ziggo
Dus je kunt geen jaar verlenging krijgen met gebruikmaken van 10 euro korting per maand?
Heel vreemd.
Je hebt het nieuwe pakket van Vodafone?
Ik zit op nieuw en mijn contract loopt in juli af. Dat wordt dan opzeggen en overstappen als Vodafone niets wil doen.
Heel vreemd.
Ik zit op nieuw en mijn contract loopt in juli af. Dat wordt dan opzeggen en overstappen als Vodafone niets wil doen.
Het is niet de PoP die gigabit is of niet maar de apparatuur erin van de operators. Vodafone plaatst alleen maar Gbit apparatuur in eigen PoPs.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:28:
Ik heb begrepen dat Vodafone in Dordrecht eigen apparatuur heeft staan en ik vraag mij af of de SFP truc (van LordSpud) met managed switch hier werkt.
Of het werkt in eigen ODF gebieden is onbekend maar ik zie geen reden waarom niet. Vlans worden niet ineens anders omdat ze met eigen apparatuur werken. Het achterliggende netwerk is hetzelfde.
Is er iemand hier, die weet of 500/500 beschikbaar is in Amersfoort Vathorst? Ik zag laatst 500/500 beschikbaar op de site en had mijn abo laten aanpassen. Doordat het niet werkte, heb ik een aantal keer (over meerdere dagen verspreid) mijn router herstart, maar mocht allemaal niet baten. Contact opgenomen met de help- / servicedesk via de webcare. Zij hebben mij toen terug gezet naar 100/100, want het was blijkbaar nog niet beschikbaar.
Ook gevraagd of ze dan de site zouden aanpassen, zodat ik op mijn postcode zou zien wat wel de juiste mogelijkheden zijn, maar of het is nog niet aangepast, of het is intussen beschikbaar. Webcare op Twitter had het intern gevraagd wanneer het dan wel beschikbaar komt en zou er op terugkomen, maar men zal dat een twee weken later (of zo) vast niet meer doen.
Ook gevraagd of ze dan de site zouden aanpassen, zodat ik op mijn postcode zou zien wat wel de juiste mogelijkheden zijn, maar of het is nog niet aangepast, of het is intussen beschikbaar. Webcare op Twitter had het intern gevraagd wanneer het dan wel beschikbaar komt en zou er op terugkomen, maar men zal dat een twee weken later (of zo) vast niet meer doen.
Ik hoor wel vaker dat Vodafone meer / vaker wat meer / duidelijker motivatie moet hebben om toch die aanbieding te kunnen doen.HoppyF schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:04:
Dus je kunt geen jaar verlenging krijgen met gebruikmaken van 10 euro korting per maand?
Heel vreemd.
FTP en FTPS poorten worden geknepen. Op FTP haalt men via mij maximaal 1 MB/sec, via FTPS is dat 'maar' 2MB/sec.Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:23:
Dus ze blokkeren inderdaad de SMB poorten.
[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2015 17:08 ]
Verwijderd
Oke, bedankt. Ik vroeg mij dat af omdat ik iets gelezen had over de switch die LordSpud gebruikte (tp link, type weet ik niet meer), deze switch werkt alleen als de SFP poort ook gigabit is en om nou het het thuisnetwerk 100mbit te maken (met de 100mbit versie) omdat de switch dan wel werkt is een beetje jammer.Barre73 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:48:
[...]
Het is niet de PoP die gigabit is of niet maar de apparatuur erin van de operators. Vodafone plaatst alleen maar Gbit apparatuur in eigen PoPs.
Of het werkt in eigen ODF gebieden is onbekend maar ik zie geen reden waarom niet. Vlans worden niet ineens anders omdat ze met eigen apparatuur werken. Het achterliggende netwerk is hetzelfde.
Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen en zal het gewoon werken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 17:23 ]
Jij zit in Dordrecht. Als er 500 beschikbaar is bij Vodafone dan is het eigen apparatuur en dan is dus alles Gbit. Dus dat probleem, als het inderdaad zo zou zijn, komt bij jou dan niet voor.
Volgens mij knijpt Vodafone wel meer. Een vriend van me is overgegaan van UPC naar Vodafone Glas. Downloads van newsservers zijn dramatisch ingezakt, naar 1,5MB.CptChaos schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:04:
Is er iemand hier, die weet of 500/500 beschikbaar is in Amersfoort Vathorst? Ik zag laatst 500/500 beschikbaar op de site en had mijn abo laten aanpassen. Doordat het niet werkte, heb ik een aantal keer (over meerdere dagen verspreid) mijn router herstart, maar mocht allemaal niet baten. Contact opgenomen met de help- / servicedesk via de webcare. Zij hebben mij toen terug gezet naar 100/100, want het was blijkbaar nog niet beschikbaar.
[...]
Ik hoor wel vaker dat Vodafone meer / vaker wat meer / duidelijker motivatie moet hebben om toch die aanbieding te kunnen doen.
[...]
FTP en FTPS poorten worden geknepen. Op FTP haalt men via mij maximaal 1 MB/sec, via FTPS is dat 'maar' 2MB/sec.
Verwijderd
Oke, dit wilde ik weten. Dus eigen apparatuur = gigabit, dan zou de truc moeten werken. BedanktBarre73 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:29:
Jij zit in Dordrecht. Als er 500 beschikbaar is bij Vodafone dan is het eigen apparatuur en dan is dus alles Gbit. Dus dat probleem, als het inderdaad zo zou zijn, komt bij jou dan niet voor.
Dank voor de antwoorden. Het wordt dus inderdaad geblokkeerd. Mijn Synology nas kan als VPN server fungeren. Kan de Draytek Vigor 2132 fungeren als VPN cliënt waar maar 1 apparaat (de mediaspeler) gebruik van gaat maken?ariedude schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:48:
[...]
VPN?? SMB wil je helemaal niet open zetten richting internet. Ik heb wellicht makkelijk praten met de "oude" Vodafone situatie.
Ligt dan toch echt aan iets anders hoor. Vodafone knijpt geen newsservers. Ik haal bekabeld gewoon 6000 Kbit/s op een 50/50 abonnement (zowel Eweka als Extreme)KillerAce_NL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:29:
[...]
Volgens mij knijpt Vodafone wel meer. Een vriend van me is overgegaan van UPC naar Vodafone Glas. Downloads van newsservers zijn dramatisch ingezakt, naar 1,5MB.
Ik zag eerder opmerkingen van bestaande klanten over verlengen. Klein trucje, als je bij een belcompany winkel binnenloopt kun je je gewoon weer laten aansluiten. Dan krijg je weer opnieuw het jaar korting. De aansluitkosten worden gecrediteerd zogauw je daarom vraagt
Probleem daarmee is dat er een nieuwe order gaat lopen. En dat kan alleen als je eerst helemaal wordt afgesloten en dan opnieuw een order begint. Ik heb persoonlijk geen zin om 2 tot 3 weken afgesloten te zijn voor 120 euro jaarkorting.
Nou nee, letterlijk overgeprikt van UPC router naar Vodafone router, *bam*, weg snelheid......Barre73 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:48:
[...]
Ligt dan toch echt aan iets anders hoor. Vodafone knijpt geen newsservers. Ik haal bekabeld gewoon 6000 Kbit/s op een 50/50 abonnement (zowel Eweka als Extreme)
Maar goed, als ik wat meer tijd heb zal ik het gaan troubleshooten. Als het geen knijpen is, dan is het een capaciteitsprobleem, wordt je ook niet blij van....
Nou, denk dat die vriend toch eens wat mogelijke andere problemen uit moet sluiten. Met nieuwsgroepen trek ik toch echt doorgaans meer dan de helft van mijn 500 lijn dicht. Ik heb tot nu toe nog niets gevonden waarbij ik überhaupt twijfel of er geknepen wordt of dat er problemen zijn met capaciteit. Mijn eerste modem was wel gaan en dat leverde veel snelheids problemen op. 2e modem was de snelheid prima, maar die staat inmiddels zich te vervelen, daar die vervangen is voor een opstelling met eigen switch en router
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Vodafone brengt diversiteit op de glasvezel
Op 1 juli dreigt het zenderaanbod op de Nederlandse glasvezel één grote eenheidsworst te worden. Uitzondering is het aanbod van Vodafone. Deze aanbieder wil juist zorgen voor grotere diversiteit en concurrentie op glasvezelnetwerken.
De meeste aanbieders op de glasvezelnetwerken van Reggefiber kopen hun diensten in bij KPN Wholesale. Voorheen was er nog veel verschil tussen het aanbod van enerzijds KPN en XS4ALL, en anderzijds aanbieders die hun diensten inkochten bij Glashart Media. Nu Glashart Media - net als Reggefiber - eigendom van KPN is geworden, is dit bedrijf in KPN Wholesale opgenomen. De volgende stap zet KPN op 1 juli: dan wordt het zenderaanbod van de tv-dienst en de pakketstructuur van KPN en KPN Wholesale gelijkgetrokken. Veruit de meeste tv-aanbieders op de glasvezel leveren vanaf dat moment hetzelfde tv-aanbod.
Toegangsvoorwaarden en de ACM
Vodafone gebruikt voor de diensten via glasvezel het netwerk van Reggefiber. KPN moet concurrerende bedrijven van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toegang geven tot het Reggefiber-glasvezelnetwerk. Het gaat hier om tv-, internet- en telefoondiensten, en de ACM heeft bepaald onder welke voorwaarden dat moet gebeuren. Een nieuw marktbesluit voor de vaste markt vormt daarbij voor de komende jaren de leidraad. Door de fusie van UPC en Ziggo is de marktsituatie in Nederland echter flink veranderd. Hoewel de ACM hierdoor de condities waaronder KPN concurrerende bedrijven toegang moet bieden tot het koperdraad- en glasvezelnetwerk heeft versoepeld, trekt de Europese Commissie de regulering in twijfel. De ACM moet de komende maanden daarom een nieuw voorstel indienen. Voor aanbieders als Vodafone is het belangrijk wat de nieuwe regels worden voor toegang tot het glasvezelnetwerk van Reggefiber.
Vodafone bij de top drie
Vodafone biedt op de glasvezel een eigen zenderaanbod en levert het aanvoersignaal zelf. Daardoor kan Vodafone ook zelf het uiteindelijke zenderaanbod en de geleverde diensten bepalen. De aanbieder kan hierdoor een geheel eigen en afwijkend dienstenaanbod leveren aan zijn klanten. Ook de beeldkwaliteit van de tv-zenders kan zelf bepaald worden. Dat houdt in dat bij Vodafone veel HD-zenders met hogere bandbreedte en dus betere beeldkwaliteit op het televisiescherm te zien zijn. Dit is tevens de basis voor het uiteindelijke doel van Vodafone: het bedrijf wil naast Ziggo en KPN deel uitmaken van de top drie op de Nederlandse vaste markt. Om concurrerende, maar vooral ook onderscheidende diensten te leveren, gaat Vodafone in de komende vijf jaar honderden miljoen euro's investeren in het product Vodafone Thuis.
Aantrekkelijke keuze
In Nederland zijn per kwartaal rond de kwart miljoen klantverschuivingen op de vaste markt. Vodafone wil een aantrekkelijke keuze zijn voor deze overstappers, en probeert zich daarom van andere aanbieders te onderscheiden met flexibiliteit en kwaliteit. Zo zijn abonnementen op televisie en vaste telefoondiensten maandelijks aan te passen of op te zeggen. Makkelijk voor wie bijvoorbeeld voor langere tijd op vakantie gaat. Ook bij het samenstellen van het dienstenpakket biedt Vodafone zijn klanten volledige vrijheid en flexibiliteit. Alleen een internetabonnement is verplicht. De klant kan daarbij zelf bepalen welke internetsnelheid hij afneemt. Bij glasvezel houdt Vodafone vast aan symmetrische snelheden, waarbij de upload- en downloadsnelheid gelijk is. Vodafone ziet dit als het unique selling point van de glasvezel: iets wat concurrenten via de kabel of DSL niet kunnen leveren. Afgezien van het verplichte internetabonnement kan de klant bij Vodafone zelf zijn eigen abonnement in alle vrijheid samenstellen.
Bron: http://www.totaaltv.nl/ni...teit-op-de-glasvezel.html
Op 1 juli dreigt het zenderaanbod op de Nederlandse glasvezel één grote eenheidsworst te worden. Uitzondering is het aanbod van Vodafone. Deze aanbieder wil juist zorgen voor grotere diversiteit en concurrentie op glasvezelnetwerken.
De meeste aanbieders op de glasvezelnetwerken van Reggefiber kopen hun diensten in bij KPN Wholesale. Voorheen was er nog veel verschil tussen het aanbod van enerzijds KPN en XS4ALL, en anderzijds aanbieders die hun diensten inkochten bij Glashart Media. Nu Glashart Media - net als Reggefiber - eigendom van KPN is geworden, is dit bedrijf in KPN Wholesale opgenomen. De volgende stap zet KPN op 1 juli: dan wordt het zenderaanbod van de tv-dienst en de pakketstructuur van KPN en KPN Wholesale gelijkgetrokken. Veruit de meeste tv-aanbieders op de glasvezel leveren vanaf dat moment hetzelfde tv-aanbod.
Toegangsvoorwaarden en de ACM
Vodafone gebruikt voor de diensten via glasvezel het netwerk van Reggefiber. KPN moet concurrerende bedrijven van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) toegang geven tot het Reggefiber-glasvezelnetwerk. Het gaat hier om tv-, internet- en telefoondiensten, en de ACM heeft bepaald onder welke voorwaarden dat moet gebeuren. Een nieuw marktbesluit voor de vaste markt vormt daarbij voor de komende jaren de leidraad. Door de fusie van UPC en Ziggo is de marktsituatie in Nederland echter flink veranderd. Hoewel de ACM hierdoor de condities waaronder KPN concurrerende bedrijven toegang moet bieden tot het koperdraad- en glasvezelnetwerk heeft versoepeld, trekt de Europese Commissie de regulering in twijfel. De ACM moet de komende maanden daarom een nieuw voorstel indienen. Voor aanbieders als Vodafone is het belangrijk wat de nieuwe regels worden voor toegang tot het glasvezelnetwerk van Reggefiber.
Vodafone bij de top drie
Vodafone biedt op de glasvezel een eigen zenderaanbod en levert het aanvoersignaal zelf. Daardoor kan Vodafone ook zelf het uiteindelijke zenderaanbod en de geleverde diensten bepalen. De aanbieder kan hierdoor een geheel eigen en afwijkend dienstenaanbod leveren aan zijn klanten. Ook de beeldkwaliteit van de tv-zenders kan zelf bepaald worden. Dat houdt in dat bij Vodafone veel HD-zenders met hogere bandbreedte en dus betere beeldkwaliteit op het televisiescherm te zien zijn. Dit is tevens de basis voor het uiteindelijke doel van Vodafone: het bedrijf wil naast Ziggo en KPN deel uitmaken van de top drie op de Nederlandse vaste markt. Om concurrerende, maar vooral ook onderscheidende diensten te leveren, gaat Vodafone in de komende vijf jaar honderden miljoen euro's investeren in het product Vodafone Thuis.
Aantrekkelijke keuze
In Nederland zijn per kwartaal rond de kwart miljoen klantverschuivingen op de vaste markt. Vodafone wil een aantrekkelijke keuze zijn voor deze overstappers, en probeert zich daarom van andere aanbieders te onderscheiden met flexibiliteit en kwaliteit. Zo zijn abonnementen op televisie en vaste telefoondiensten maandelijks aan te passen of op te zeggen. Makkelijk voor wie bijvoorbeeld voor langere tijd op vakantie gaat. Ook bij het samenstellen van het dienstenpakket biedt Vodafone zijn klanten volledige vrijheid en flexibiliteit. Alleen een internetabonnement is verplicht. De klant kan daarbij zelf bepalen welke internetsnelheid hij afneemt. Bij glasvezel houdt Vodafone vast aan symmetrische snelheden, waarbij de upload- en downloadsnelheid gelijk is. Vodafone ziet dit als het unique selling point van de glasvezel: iets wat concurrenten via de kabel of DSL niet kunnen leveren. Afgezien van het verplichte internetabonnement kan de klant bij Vodafone zelf zijn eigen abonnement in alle vrijheid samenstellen.
Ik haal hier ook altijd volle bak met usenet. Het ligt ook heel erg aan de leeftijd van post. Bij oude posts (en dus niet aanmeldingen op Spotnet!) kakt de snelheid in, maar dat is overal.KillerAce_NL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:23:
Nou nee, letterlijk overgeprikt van UPC router naar Vodafone router, *bam*, weg snelheid......
Maar goed, als ik wat meer tijd heb zal ik het gaan troubleshooten. Als het geen knijpen is, dan is het een capaciteitsprobleem, wordt je ook niet blij van....
Kilobit? Ben ik nu in de war of klopt het niet (dan sorry). Ik haal 5.5MB/s als maximale snelheid met downloaden via Usenet (bekabeld). Volgens mij moet het iets hoger liggen (50:8=6,25MB/s). Bij Ziggo haalde ik met 60Mbit/s altijd strak 7,5MB/s.Barre73 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:48:
[...]
Ligt dan toch echt aan iets anders hoor. Vodafone knijpt geen newsservers. Ik haal bekabeld gewoon 6000 Kbit/s op een 50/50 abonnement (zowel Eweka als Extreme)
Kijk is wat er boven de m op het toetsenbord zit...
Allemaal super natuurlijk, maar geen webtv is voor mij nog een showstopperrobertwebbe schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:50:
Vodafone brengt diversiteit op de glasvezel
<knip>
Ik ben nog niet erg onder de indruk van de Vodafone ontwikkelingen.
Het idee is goed de uitvoering matig.
Het duurt veel te lang voordat er eens goed uitgepakt wordt.
Hier levert Vodafone niet meer dan 100/100 terwijl de concurrentie (niet alleen KPN) al 500/500 kan leveren. Er is zelfs een provider die 1GBit up en down levert.
De PoP's zijn er allemaal klaar voor, Vodafone blijkbaar niet terwijl men nu langzamerhand overal wel eigen apparatuur had kunnen plaatsen. De prijs van Vodafone is prima met de actie korting, als ik niet kan verlengen met actie dan overweeg ik een overstap.
Hier levert Vodafone niet meer dan 100/100 terwijl de concurrentie (niet alleen KPN) al 500/500 kan leveren. Er is zelfs een provider die 1GBit up en down levert.
De PoP's zijn er allemaal klaar voor, Vodafone blijkbaar niet terwijl men nu langzamerhand overal wel eigen apparatuur had kunnen plaatsen. De prijs van Vodafone is prima met de actie korting, als ik niet kan verlengen met actie dan overweeg ik een overstap.
Tja Hoppy Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, ze zijn echt wel bezig om apparatuur te plaatsen maar dat gaat gewoon tijd kosten. Hopelijk zijn ze hier snel, dan wordt het een optie.
Waar ze natuurlijk nu nog niet echt goed profileren is producten combineren. Bv korting of extra data / zenders als je glas + mobiele telefonie afneemt net zoals bij KPN. Dat zal wel komen vermoed ik.
Waar ze natuurlijk nu nog niet echt goed profileren is producten combineren. Bv korting of extra data / zenders als je glas + mobiele telefonie afneemt net zoals bij KPN. Dat zal wel komen vermoed ik.
zonder actiekorting is Vodafone voor mij niet interessant meer
Op 14-04-2015 heb je een bestelling geplaatst bij Vodafone Thuis met ordernummer SSB17477-O001. Hierbij bevestigen we dat we deze bestelling hebben geannuleerd.
My Vodafone.
Je geeft aan dat My Vodafone niet klopt. Hierin staat als einddatum 22-05-2015. Ik kan dit niet aanpassen. De huidige MyVodafone komt te vervallen. Op het moment dat je nieuwe abonnement actief is kun je inloggen op de nieuwe portal van My Vodafone. Hierin zullen de juiste gegevens van het nieuwe abonnement vermeld staan.
Nieuw abonnement.
Ik zie dat er al een afspraak met de monteur staat op 22-05-2015. Deze zal dan ook de installatie van het nieuwe abonnement komen voltooien. U komt dus geen periode zonder diensten te zitten. Wellicht dat u op de dag van de aansluiting een paar uurtjes geen verbinding heeft. Dit heeft echter te maken met de nieuwe aansluiting, en kunnen wij niet voorkomen.
Vragen?
Mocht je naar aanleiding van mijn email nog vragen hebben dan horen wij dit natuurlijk graag van jou.
Met vriendelijke groet,
G.
nog een mailtje van de klantenservice...
Dank voor je e-mail. Graag geef ik meer uitleg.
Nieuw contract
Het is niet mogelijk om een jaarcontract te beëindigen, vervolgens een nieuwe aanvraag te doen en deze te activeren zonder dat je zonder diensten komt te zitten. Het oude contract moet namelijk helemaal zijn afgesloten voordat de verbinding opnieuw kan worden aangevraagd. Hierdoor zou je minimaal 2 weken zonder diensten komen te zitten. De nieuwe aanvraag is dan ook geannuleerd. Ik zie dat je huidige contract per 1-6-2015 beëindigd.
Hopend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
L.
Op 14-04-2015 heb je een bestelling geplaatst bij Vodafone Thuis met ordernummer SSB17477-O001. Hierbij bevestigen we dat we deze bestelling hebben geannuleerd.
My Vodafone.
Je geeft aan dat My Vodafone niet klopt. Hierin staat als einddatum 22-05-2015. Ik kan dit niet aanpassen. De huidige MyVodafone komt te vervallen. Op het moment dat je nieuwe abonnement actief is kun je inloggen op de nieuwe portal van My Vodafone. Hierin zullen de juiste gegevens van het nieuwe abonnement vermeld staan.
Nieuw abonnement.
Ik zie dat er al een afspraak met de monteur staat op 22-05-2015. Deze zal dan ook de installatie van het nieuwe abonnement komen voltooien. U komt dus geen periode zonder diensten te zitten. Wellicht dat u op de dag van de aansluiting een paar uurtjes geen verbinding heeft. Dit heeft echter te maken met de nieuwe aansluiting, en kunnen wij niet voorkomen.
Vragen?
Mocht je naar aanleiding van mijn email nog vragen hebben dan horen wij dit natuurlijk graag van jou.
Met vriendelijke groet,
G.
nog een mailtje van de klantenservice...
Dank voor je e-mail. Graag geef ik meer uitleg.
Nieuw contract
Het is niet mogelijk om een jaarcontract te beëindigen, vervolgens een nieuwe aanvraag te doen en deze te activeren zonder dat je zonder diensten komt te zitten. Het oude contract moet namelijk helemaal zijn afgesloten voordat de verbinding opnieuw kan worden aangevraagd. Hierdoor zou je minimaal 2 weken zonder diensten komen te zitten. De nieuwe aanvraag is dan ook geannuleerd. Ik zie dat je huidige contract per 1-6-2015 beëindigd.
Hopend je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
L.
[ Voor 0% gewijzigd door Equator op 22-05-2015 13:54 . Reden: Geanonimiseerd.. ]
Autocorrect op de iPhoneBinnetie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:06:
[...]
Kilobit? Ben ik nu in de war of klopt het niet (dan sorry). Ik haal 5.5MB/s als maximale snelheid met downloaden via Usenet (bekabeld). Volgens mij moet het iets hoger liggen (50:8=6,25MB/s). Bij Ziggo haalde ik met 60Mbit/s altijd strak 7,5MB/s.
6000 KB/s natuurlijk. Dus ca 6 MB per seconde.
[ Voor 45% gewijzigd door Barre73 op 22-05-2015 08:26 ]
Wat bedoel je met " de PoPs zijn er allemaal klaar voor"? Jij weet toch wel dat de apparatuur van de operator bepaalt wat er geleverd wordt? Dus pas als er eigen apparatuur in de PoP staat kan Vodafone bij jou 500 Mbit leveren. En gezien jouw woonplaats zal dat niet boven aan de uitrolplanning staan.HoppyF schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:05:
Ik ben nog niet erg onder de indruk van de Vodafone ontwikkelingen.
Die situatie heb ik niet gehad. Mijn Syno heeft als VPN server gewerkt met mijn WNDR3700 maar die is met pensioen. Nu een Asus AC router met custom rom die als VPN server werkt. Oude propositie dus meer vrijheid in hardware ;-)Binnetie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:40:
[...]
Dank voor de antwoorden. Het wordt dus inderdaad geblokkeerd. Mijn Synology nas kan als VPN server fungeren. Kan de Draytek Vigor 2132 fungeren als VPN cliënt waar maar 1 apparaat (de mediaspeler) gebruik van gaat maken?
Enig idee wanneer dat voor Amersfoort Vathorst geldt? De website geeft aan dat het er al is, maar in de praktijk blijkt dat dus niet het geval te zijn. Heb hierover ook al contact gehad met de help- danwel servicedesk, zij hebben intern die vraag ook uit staan, zeiden ze althans, maar ik wacht intussen al twee weken op antwoord.Barre73 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 07:24:
Wat bedoel je met " de PoPs zijn er allemaal klaar voor"? Jij weet toch wel dat de apparatuur van de operator bepaalt wat er geleverd wordt? Dus pas als er eigen apparatuur in de PoP staat kan Vodafone bij jou 500 Mbit leveren. En gezien jouw woonplaats zal dat niet boven aan de uitrolplanning staan.
[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 22-05-2015 11:20 ]
De PoP (de huisjes en de infrastructuur, glasvezel in de grond) zijn er klaar voor.Barre73 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 07:24:
[...]
Wat bedoel je met " de PoPs zijn er allemaal klaar voor"? Jij weet toch wel dat de apparatuur van de operator bepaalt wat er geleverd wordt? Dus pas als er eigen apparatuur in de PoP staat kan Vodafone bij jou 500 Mbit leveren. En gezien jouw woonplaats zal dat niet boven aan de uitrolplanning staan.
De apparatuur in de PoP's blijkbaar niet in het geval van Vodafone maar WEL in het geval van andere aanbieders zoals KPN, XSyou, XS4all, Fiber, Stipte, Trined, Helden van nu, kunnen wel allemaal 500/500 leveren in mijn woonplaats.
Kortom, Vodafone loopt achter de feiten aan, natuurlijk kost het tijd om de apparatuur in de PoP aan te passen maar Vodafone is daar al meer dan een jaar mee bezig.
Andere aanbieders doen het ook waarom Vodafone niet?
Ik snap wat je bedoelt maar XSYou hoefde maar een paar PoPs te doen, KPN Wholesale ook maar een paar honderd ( de rest in Nederland is meteen bij de bouw al Gbit gemaakt) maar Vodafone moet er meer dan duizend doen als ze overal eigen apparatuur gaan plaatsen. Daar begonnen ze pas afgelopen herfst mee, niet een jaar geleden. Met alle backhauls van Eurofiber die erbij moeten komen, dus veel graafwerk, is het gewoon heel veel werk. Ze zijn begonnen met een combinatie van commercieel aantrekkelijke gebieden en plaatsen waar Eurofiber makkelijk en snel kon aansluiten. Dat is wel klaar. De rest is nu aan de beurt.
Daarnaast zijn er vanuit Reggefiber maar drie partijen gecertificeerd om in de POP mogen werken als het gaat om dit soort operator werkzaamheden.
Met andere woorden: veel factoren die jij niet kent maar ervoor zorgen dat zoveel werk niet in een half jaar klaar is.
Daarnaast zijn er vanuit Reggefiber maar drie partijen gecertificeerd om in de POP mogen werken als het gaat om dit soort operator werkzaamheden.
Met andere woorden: veel factoren die jij niet kent maar ervoor zorgen dat zoveel werk niet in een half jaar klaar is.
[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 22-05-2015 16:49 ]
Klinkt bekent, daarom ben ik overgestapt naar KPN. Ging Vodafone ook niet helemaal soepel mee om, maandag laat in de middag zou KPN aangesloten worden en zondag lag de lijn van Vodafone er al uit.elwin999 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:13:
mijn 2 de jaar vodafone gaat helaas niet meer door![]()
Ze wilde mij als klant kennelijk zo snel mogelijk kwijt... (in hun eigen brief staat de datum 28 mei vermeld)
Hopelijk is de klantenservice van KPN mij beter gezind, de TV tuner is iig duizend maal beter, wat een verademing zeg. Vodafone
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Vodafone voert het daadwerkelijk beëindigen van de lijn niet uit. Bij een migratie zal KPN WBA/Reggefiber er voor zorgen dat de dag van overstap de lijn omgezet wordt. In jouw geval dus blijkbaar (vreemd genoeg) de zondag? Normaliter is het zo dat in de ochtend de patch wordt omgezet, en de middag/avond de nieuwe provider aangesloten kan worden.Deacon schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:14:
[...]
Klinkt bekent, daarom ben ik overgestapt naar KPN. Ging Vodafone ook niet helemaal soepel mee om, maandag laat in de middag zou KPN aangesloten worden en zondag lag de lijn van Vodafone er al uit.
Ze wilde mij als klant kennelijk zo snel mogelijk kwijt... (in hun eigen brief staat de datum 28 mei vermeld)
Hopelijk is de klantenservice van KPN mij beter gezind, de TV tuner is iig duizend maal beter, wat een verademing zeg. Vodafone
Als jij in eerste instantie een opzegging doorgeeft (28mei) en achteraf een migratie aangevraagd wordt door je nieuwe provider, wordt de migratiedatum aangehouden.
PS4 PSN: Dazzler2120
Volgens mij is dit een technisch issue wat voor de klant zichtbaar is. Ik verwacht dat weinig klanten 500 mbit willen bestellen.HoppyF schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 15:30:
[...]
Andere aanbieders doen het ook waarom Vodafone niet?
Alleen KPN en Vodafone hebben (in een groot aantal steden) eigen apparatuur in de PoP's. Die andere partij was dus eerder, maar in mijn geval slechts een paar maanden eerder.
Ik woon ook in Dordrecht (Merwedepolder) en heb zojuist ook Vodafone thuis 500Mbit besteld. Wil hetzelfde gaan toepassen als LordSpud met een TL-SG3210 en daarachter een fritzbox 7490 (ik weiger XS4all te nemen omdat ze A te duur zijn en B die achterlijke zenderindeling met matige kwaliteit op een aantal zenders hebben).Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:33:
[...]
Oke, dit wilde ik weten. Dus eigen apparatuur = gigabit, dan zou de truc moeten werken. Bedankt
Jij ook besteld ?
Bedankt voor je toelichting.Barre73 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:46:
Ik snap wat je bedoelt maar XSYou hoefde maar een paar PoPs te doen, KPN Wholesale ook maar een paar honderd ( de rest in Nederland is meteen bij de bouw al Gbit gemaakt) maar Vodafone moet er meer dan duizend doen als ze overal eigen apparatuur gaan plaatsen. Daar begonnen ze pas afgelopen herfst mee, niet een jaar geleden. Met alle backhauls van Eurofiber die erbij moeten komen, dus veel graafwerk, is het gewoon heel veel werk. Ze zijn begonnen met een combinatie van commercieel aantrekkelijke gebieden en plaatsen waar Eurofiber makkelijk en snel kon aansluiten. Dat is wel klaar. De rest is nu aan de beurt.
Het is juist dat XSYou maar een paar PoPs hoeft te doen, het is een kleine aanbieder. De rest is echter veel groter en kunnen dus nu wel 500/500 aanbieden. Dit is niet vanaf het begin zo hier, toen was alles maximum 100/100 terwijl glas hier pas vanaf 2012 aangelegd en actief is.
Toch geloof ik wel in een goede toekomst voor Vodafone zeker met de nog steeds aanwezige plannen om Liberty Global (Ziggo) te gaan overnemen, voordat dit rond is gaat er alleen nog wat tijd overheen.
Verwijderd
Nee, (nog niet), ik wilde wat meer weten over Vodafone in Dordrecht en eigen apparatuur.Axelfoley007 schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 19:39:
[...]
Ik woon ook in Dordrecht (Merwedepolder) en heb zojuist ook Vodafone thuis 500Mbit besteld. Wil hetzelfde gaan toepassen als LordSpud met een TL-SG3210 en daarachter een fritzbox 7470 (ik weiger XS4all te nemen omdat ze A te duur zijn en B die achterlijke zenderindeling met matige kwaliteit op een aantal zenders hebben).
Jij ook besteld ?
Xs4all is inderdaad wat prijzig en dat systeem met die rare zenderindeling wil ik helemaal niet
Zit nu bij Telfort (oud Lijbrandt) 100mbit, maar die 500 mbit lijkt mij wel interessant
Ik zou daar wel het fijne Amino systeem voor moeten inleveren
Wanneer wordt je trouwens aangesloten? Ik hoor graag of het werkt .
O ja, heb je via de eigen site besteld of via breedbandwinkel.nl?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 22:41 . Reden: Klein vraagje ]
Verwijderd
Op zich maakt het niet uit of je een Amino of Entone hebt, de layout van de gids en menu's wordt bepaald door het tv-platform. Vodafone heeft in het verleden op de KPN ITNS aansluitingen ook gebruik gemaakt van de Amino. Mogelijk kun je de Amino settopbox meenemen maar daarvoor zou je eens de klantenservice moeten bellen.
Het platform bij Vodafone voor de Amino was een compleet andere dan die van de Entone nu is. Vodafone is toen geheel overgeschakeld op een ander platform. Dus dat gaat helaas niet werken.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:19:
Op zich maakt het niet uit of je een Amino of Entone hebt, de layout van de gids en menu's wordt bepaald door het tv-platform. Vodafone heeft in het verleden op de KPN ITNS aansluitingen ook gebruik gemaakt van de Amino. Mogelijk kun je de Amino settopbox meenemen maar daarvoor zou je eens de klantenservice moeten bellen.
Verwijderd
Ik vraag me af wat (voormalig) ITNS klanten hebben gedaan met hun settopbox toen ze werden omgezet naar de nieuwe propositie. Iemand ervaring?
Op marktplaats gezet neem ik aan. Of moest die terug naar Vodafone?
Direct via de Vodafone website en richtlijn aansluiting is 15-6-2015Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 20:49:
[...]
Wanneer wordt je trouwens aangesloten? Ik hoor graag of het werkt .
O ja, heb je via de eigen site besteld of via breedbandwinkel.nl?
Verwijderd
Oke bedankt. Ik zag dat breedbandwinkel een actie had vandaar. De richtlijn die jou verteld is, is wel snel dan (ongeveer 3 weken dus) .Axelfoley007 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:22:
[...]
Direct via de Vodafone website en richtlijn aansluiting is 15-6-2015
De medewerker van de Vodafone winkel vertelde mij dat (als ik nu zou bestellen) het 4-5 weken zou kunnen duren, dus ik vraag mij af hoe dat in de praktijk zou uitpakken.
Ook vanwege de overstap van glas naar glas.
Is tegenwoordig binnen 1 dag mogelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 12:25 . Reden: Antwoord overstap van glas naar glas. ]
Helaas die moet gewoon weer netjes terug naar Vodafone (KPN Wholesale), ik kreeg er een toentertijd een brief over.Barre73 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:35:
Op marktplaats gezet neem ik aan. Of moest die terug naar Vodafone?
Klopt, de draadloze router mag je wel houden. (bij mij Cisco E2000)WoBoW schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:44:
[...]
Helaas die moet gewoon weer netjes terug naar Vodafone (KPN Wholesale), ik kreeg er een toentertijd een brief over.
Correctie: gelukkig werkt de Amino (140/540) wél op het nieuwe Vodafone platform, waarbij je dezelfde interface krijgt als op de Entone. Dus niet op marktplaats zetten!Barre73 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:06:
[...]
Het platform bij Vodafone voor de Amino was een compleet andere dan die van de Entone nu is. Vodafone is toen geheel overgeschakeld op een ander platform. Dus dat gaat helaas niet werken.
Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB
Verwijderd
Mooi als dat gaat werken (heb hier nog een paar Amino's liggengbbijl schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:18:
[...]
Correctie: gelukkig werkt de Amino (140/540) wél op het nieuwe Vodafone platform, waarbij je dezelfde interface krijgt als op de Entone. Dus niet op marktplaats zetten!
Is toch weer een reden om over te stappen
Werken de menu's op de Amino net zo goed als op de Entone dan (nieuw platform)?
Edit:
Het zou idd een verrassing zijn als het werkt, ik heb dezelfde vraag als hieronder.
Misschien dat je ook een screenshot/foto kan delen? (pics or it didn't happen
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2015 14:39 . Reden: Getest? ]
Dat zou een werkelijke verrassing zijn. Heb je dit zelf getest als ik vragen mag?gbbijl schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:18:
[...]
Correctie: gelukkig werkt de Amino (140/540) wél op het nieuwe Vodafone platform, waarbij je dezelfde interface krijgt als op de Entone. Dus niet op marktplaats zetten!
Hebben er hier al mensen een verzoek gehad over te stappen van oud naar nieuw?? Oude situatie wat mij betreft prima hoor... zo`n vaart hoeft het van mij niet te lopen.
Er wordt actief gebeld met klanten om hen dat aan te bieden ja. Dat is bekend. Het is nog geen verzoek. Dat zullen ze ook niet snel doen als je nog in je eerste jaarcontract zit op het oude aanbod. Vodafone heeft bij KPN Wholesale ook gewoon een jaar te betalen voor jou als klant.
Maar er zullen ook niet veel mensen meer zijn die nog in dat eerste jaar zitten dus dat telefoontje of mailtje kan je wel eens snel verwachten.
Maar er zullen ook niet veel mensen meer zijn die nog in dat eerste jaar zitten dus dat telefoontje of mailtje kan je wel eens snel verwachten.
Ik heb VT vanaf 2013. Ben benieuwd of ze een gratis alternatief aanbieden voor DVB-C. Dat gebruik ik op de verschillende slaapkamers van de kinderen. Werkt perfect. Buiten dat ben ik toch niet verplicht om over te stappen??Barre73 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 07:51:
Er wordt actief gebeld met klanten om hen dat aan te bieden ja. Dat is bekend. Het is nog geen verzoek. Dat zullen ze ook niet snel doen als je nog in je eerste jaarcontract zit op het oude aanbod. Vodafone heeft bij KPN Wholesale ook gewoon een jaar te betalen voor jou als klant.
Er wordt niet echt een gratis alternatief voor DVB-C aangeboden. Een kennis van me werd gebeld met de aanbieding om over te gaan naar het nieuwe pakket. Had DVB-C op 2 slaapkamers. Toen heeft ze 2 extra IPTV decoders ontvangen en een switch (want je kan maar 2 ontvangers op de Draytek aansluiten) maar volgens mij kreeg ze daar maar een paar maanden korting voor terug. Daarna betaal je gewoon 5 euro per maand per decoder extra.Maar dat kan natuurlijk ook een kwestie zijn van onderhandelen met de klantenservice. En los daarvan: je zal zelf de bekabeling naar die slaapkamers moeten vervangen voor UTP want dat doet de monteur van Vodafone niet voor je.ariedude schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:24:
[...]
Ik heb VT vanaf 2013. Ben benieuwd of ze een gratis alternatief aanbieden voor DVB-C. Dat gebruik ik op de verschillende slaapkamers van de kinderen. Werkt perfect. Buiten dat ben ik toch niet verplicht om over te stappen??
Echt verplicht ben je nooit. Ze kunnen natuurlijk wel eenzijdig de dienst opzeggen zodat je zelf over moet stappen naar hun nieuwe pakket of een andere aanbieder.
Jazeker.Barre73 schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:11:
[...]
Dat zou een werkelijke verrassing zijn. Heb je dit zelf getest als ik vragen mag?
Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB
Verwijderd
Werkte het gelijk toen je de Amino had aangesloten of moest Vodafone nog iets voor je aanpassen?
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 15:38 ]
Mijn huis is Noordwijk is vorige week aangesloten op reggefiber glasvezel. Twijfel momenteel tussen Vodafone en KPN. Wat zijn eigenlijk de voordelen van Vodafone tov KPN. Misschien zijn er hier gebruikers welke mij kunnen adviseren. Alvast bedankt.
Verwijderd
Voordelen van Vodafone:doublehelix schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:45:
Mijn huis is Noordwijk is vorige week aangesloten op reggefiber glasvezel. Twijfel momenteel tussen Vodafone en KPN. Wat zijn eigenlijk de voordelen van Vodafone tov KPN. Misschien zijn er hier gebruikers welke mij kunnen adviseren. Alvast bedankt.
- De prijs natuurlijk voor het eerste jaar.
- Vodafone heeft wel alle zenders op de goede plek (gewoon NPO1 HD op 1 NPO2 HD op 2 enz.), terwijl bij KPN de HD versies veel hoger in de zenderoverzicht staan. Ook heeft Vodafone een relatief hoge bitrate op de zenders zo'n 15mbit in eigen gebieden. Wat weer zorgt voor een betere beeldkwaliteit.
Nadelen van Vodafone:
- Vodafone heeft een eigen TV app, maar er is geen versie voor de PC, zoals iTV online bij KPN
- Je krijgt een Draytek Modem/router waar geen admin rechten opzitten, hoewel dit wel op te lossen is met een mediaconverter of een managed switch met SFP (staat in dit topic).
Edit: O dubbelpost
Ben het er wel mee eens @hieronder, als je op de website kijkt van de twee providers kan je veel informatie vinden, succes
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2015 16:23 ]
In ieder geval de prijs per maand voor het eerste jaar, dat lijkt me duidelijk. En wat mijzelf betreft de kwaliteit van de zenders en vooral de plek van de zenders. Geen aparte kanaalpositie voor HD en SD zenders maar gewoon op elk kanaal de best mogelijk zender. HD waar dat beschikbaar is en zo niet, dan SD.doublehelix schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 15:45:
KPN heeft dat helaas nog niet voor elkaar.
Andersom zijn er uiteraard ook voordelen maar die vroeg je niet.
Verdiep je er anders even eerst goed in voordat je hier de vraag stelt. Je opent de KPN pagina met abonnementen en opties, en je opent een tweede venster met de Vodafone pagina met abonnementen en opties.
En maar vergelijken zou ik zeggen.
Dit topic is gesloten.
![]()