Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.886 views

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 20:41
Ongelooflijk. Bij mij in Noordwijk volgens reggefiber moet 500mb beschikbaar zijn. Bij controle op de site van vodafone is 100mb max beschikbaar. Inmiddels vodafone gebeld en ben geinformeerd dat de informatie op de website van reggefiber niet klopt. Vervolgens heeft reggefiber vodafone gebeld en na overleg geinformeerd dat 100mb via vodafone max is. Dat terwijl vodafone zelf de informatie op de site van reggefiber plaatst. Wat een zooitje mbt uitwisseling van informatie.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35
Dus Vodafone heeft gewoon voor elk adres aangegeven dat 500 mbit beschikbaar is. Dat leveren ze echter alleen op hun eigen apparatuur in de PoP van Reggefiber. En in Noordwijk hebben ze nog geen eigen apparatuur dus huren ze diensten in bij KPN. En dan leveren ze geen 500 omdat het te duur is,

Fout ligt dan bij Vodafone lijkt me.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• doublehelix
Inderdaad, geeft mij geen vertrouwen in vodafone. Was inderdaad vanuit gegaan dat vodafone al eigen apparatuur had geplaatst in de PoP ruimte maar dat blijkt dus niet het geval to zijn. Slordigheid aan de kant van vodafone maar zeer onprofessioneel vind ik.
Barre73 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:06:
Dus Vodafone heeft gewoon voor elk adres aangegeven dat 500 mbit beschikbaar is. Dat leveren ze echter alleen op hun eigen apparatuur in de PoP van Reggefiber. En in Noordwijk hebben ze nog geen eigen apparatuur dus huren ze diensten in bij KPN. En dan leveren ze geen 500 omdat het te duur is,

Fout ligt dan bij Vodafone lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door doublehelix op 28-04-2015 13:52 ]

• Barre73
doublehelix schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:49:
Inderdaad, geeft mij geen vertrouwen in vodafone. Was inderdaad vanuit gegaan dat vodafone al eigen apparatuur had geplaatst in de PoP ruimte maar dat blijkt dus niet het geval to zijn. Slordigheid aan de kant van vodafone maar zeer onprofessioneel vind ik.
[...]
Ik zou het storender en erger vinden als hun eigen website niet zou kloppen en je daar pas in of tijdens de bestelling achter komt. Dit is een externe glasvezelvergelijkingssite. Weliswaar van de eigenaar van het netwerk (Reggefiber) maar net zo extern als elke andere vergelijker.

Niet teveel muggen tot olifant maken zou ik zeggen.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Zorian schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:50:
[...]

De firmware is helaas nog niet binnen hier. Hoe zie ik of hij een firmware aan het downloaden is? Bij Ziggo was dit te zien aan de US/DS lampjes die dan heel snel tegelijk knipperden.

Ik zal de firmware eens proberen, mocht het weinig soelaas bieden dan zet ik alsnog de SFP converter in. En anders gaat ie weer terug, toch 14 dagen de tijd voor. :+
Bedankt voor deze update. :)
Gelukkig is hij bij mijn nog niet binnen volgens het Vodafone forum is de Active true ip functie er uit gehaald lees ik net.
Blijkbaar houden ze daar van klanten pesten.
Reden zou de veiligheid zijn.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-12 17:05

Zorian

What the fox?

arjan.n schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:08:
[...]

Gelukkig is hij bij mijn nog niet binnen volgens het Vodafone forum is de Active true ip functie er uit gehaald lees ik net.
Blijkbaar houden ze daar van klanten pesten.
Reden zou de veiligheid zijn.
Ik heb het UPnP probleem ondertussen maar op de harde manier opgelost. :+

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UNP8HbOl.jpg

Enige 'nadeel' is dat TV en telefonie nu allebei dood zijn. Maar ach.

• arjan.n
Denk dat ik dat ook maar ga doen.
tv is prima op te lossen door een management switch te gebruiken.

• Zorian

Zorian

What the fox?

arjan.n schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:29:
Denk dat ik dat ook maar ga doen.
tv is prima op te lossen door een management switch te gebruiken.
Been there, tried that. Helaas zegt de Entone dan 'cannot download arg file...' of 'cannot synchronise with ACS' en start hij niet op. De VID's staan echter wel goed. Ook via de router (met VID) werkt TV niet. Internet doet het wel in beide gevallen.

//Wat ik me afvraag; Er zijn hier 2 glasvezelkabels present. Een groene en blauwe. De blauwe zit nu dus aangesloten op de modem/converter. De groene is echter nog onaangesloten. Wat nou als ik een extra SFP module, glasvezel patchcable en koppelstuk haal en die van de groene aansluiting naar de DrayTek trek? Zou dan TV en telefonie wel werken? Of is de groene kabel 'uit'?

[ Voor 29% gewijzigd door Zorian op 28-04-2015 21:33 ]

• arjan.n
Groene kabel wet vroeger volgens mij voor analoog tv gebruikt.
Zal nu waarschijnlijk helemaal niet gepatched zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door arjan.n op 28-04-2015 21:36 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

arjan.n schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:35:
Groene kabel wet vroeger volgens mij voor analoog tv gebruikt.
Klopt. Maar zit er signaal op, en zo ja; Zou ik deze dan kunnen gebruiken zoals ik net zei?
Het lijkt mij dat het 1 en dezelfde kabel is.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 28-04-2015 21:36 ]

• arjan.n
Nee zal geen signaal op staan.
Maar indien de management switch juist is ingesteld met de goede VLan's zou de tv echt moeten werken.
Zijn meerdere mensen die het werkend hebben op dit forum.

• Zorian

Zorian

What the fox?

arjan.n schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:39:
Nee zal geen signaal op staan.
Maar indien de management switch juist is ingesteld met de goede VLan's zou de tv echt moeten werken.
Zijn meerdere mensen die het werkend hebben op dit forum.
Momenteel gebruik ik de router als 'switch'. Dit zijn de VID's:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0egQfMb.png

Internet werkt uitstekend. TV dus helaas niet. Doe ik ditzelfde via een managed switch (ook een TP-Link) dan werkt internet ook maar TV geeft dezelfde problemen.
In de switch ziet het er dan als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/faWUXDb.png

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 28-04-2015 21:47 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:57

OmeJoyo

This is me

Die melding over die arg file houdt in dat je vlan 100 niet ook op de poort hebt staan. Hier met een managed switch werkt het al eens zonnetje, de juiste instellingen staan meerdere malen hier in het topic:

LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
OmeJoyo in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Zorian schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:30:
[...]

Been there, tried that. Helaas zegt de Entone dan 'cannot download arg file...' of 'cannot synchronise with ACS' en start hij niet op. De VID's staan echter wel goed. Ook via de router (met VID) werkt TV niet. Internet doet het wel in beide gevallen.

//Wat ik me afvraag; Er zijn hier 2 glasvezelkabels present. Een groene en blauwe. De blauwe zit nu dus aangesloten op de modem/converter. De groene is echter nog onaangesloten. Wat nou als ik een extra SFP module, glasvezel patchcable en koppelstuk haal en die van de groene aansluiting naar de DrayTek trek? Zou dan TV en telefonie wel werken? Of is de groene kabel 'uit'?

[ Voor 6% gewijzigd door OmeJoyo op 28-04-2015 22:26 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Zorian

Zorian

What the fox?

OmeJoyo schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:20:
Die melding over die arg file houdt in dat je vlan 100 niet ook op de poort hebt staan. Hier met een managed switch werkt het al eens zonnetje, de juiste instellingen staan meerdere malen hier in het topic:

LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
OmeJoyo in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[...]
Ik heb net nogmaals zitten prutsen, maar mijn probleem is dus dat wanneer ik de managed switch gebruik, geen enkel aangesloten apparaat een IP krijgt. Oftewel, er is geen DHCP server aanwezig. Volgens de configtool krijgt de switch wel een WAN IP, maar kan ik alsnog niet op internet en werkt er ook niks. De PC krijgt een IP die begint met 169.254.X.X.
Het betreft een TP-Link TL-SG108E.

Ik snap er onderhand echt niks meer van. Mocht iemand mij per DM kunnen helpen (desnoods via Teamviewer), dan heel graag. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 28-04-2015 23:40 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
Ik denk dat je je router niet als switch kan gebruiken, je screenshot geeft expliciet aan dat je de WAN port moet gebruiken en dan gebruik je hem als router. Wil je hem als switch gebruiken zal je LAN poorten moeten gebruiken die je met meerdere VLAN's kan taggen.

Die TP-Link die zou het sowieso moeten doen.

Je poort waar je signaal op binnen komt moet een trunk zijn (geen access) en getagged met de VLAN's 100,300,640. Andere poorten kan je dan untagged aanbieden als access port met bv VLAN 300 (voor Internet naar je WAN port van je router) en een andere port VLAN 640 voor een IPTV ontvanger.

Je zou dan een LAN poort van je router kunnen gebruiken als intern netwerk voor Internet toegang door deze weer als access port aan te sluiten op dezelfde switch (bij voorkeur gewoon op VLAN 1). Van daaruit kan je in theorie ook nog doortrunken naar andere kamers (als je die behoefte hebt).

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zorian schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:45:
[...]
Internet werkt uitstekend. TV dus helaas niet. Doe ik ditzelfde via een managed switch (ook een TP-Link) dan werkt internet ook maar TV geeft dezelfde problemen.
In de switch ziet het er dan als volgt uit:
Mijn Entone zit untagged in VLAN 640.

Dat zie ik niet terug in de screenshot van de switch. Kan je dat proberen?

• Zorian

Zorian

What the fox?

Lord_Dain schreef op woensdag 29 april 2015 @ 00:09:
Ik denk dat je je router niet als switch kan gebruiken, je screenshot geeft expliciet aan dat je de WAN port moet gebruiken en dan gebruik je hem als router. Wil je hem als switch gebruiken zal je LAN poorten moeten gebruiken die je met meerdere VLAN's kan taggen.

Die TP-Link die zou het sowieso moeten doen.

Je poort waar je signaal op binnen komt moet een trunk zijn (geen access) en getagged met de VLAN's 100,300,640. Andere poorten kan je dan untagged aanbieden als access port met bv VLAN 300 (voor Internet naar je WAN port van je router) en een andere port VLAN 640 voor een IPTV ontvanger.

Je zou dan een LAN poort van je router kunnen gebruiken als intern netwerk voor Internet toegang door deze weer als access port aan te sluiten op dezelfde switch (bij voorkeur gewoon op VLAN 1). Van daaruit kan je in theorie ook nog doortrunken naar andere kamers (als je die behoefte hebt).
Hmm oké. Dan zal ik ergens de fout in ben gegaan met tagged/untagged en trunking.
Kloppen de volgende settings dan wel?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZEVoS0s.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jt5f759.png
Waarbij de kabel vanuit de glasconverter in poort 1 gaat en de router in poort 2.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o9AJmt1.png
ANdrode schreef op woensdag 29 april 2015 @ 07:04:
[...]

Mijn Entone zit untagged in VLAN 640.

Dat zie ik niet terug in de screenshot van de switch. Kan je dat proberen?
Ik ga het vanavond nogmaals proberen!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
Zie ik het goed dat je nu twee trunks hebt geconfigureerd (1 en 2)? Zit nu op het werk dus lees er misschien overheen maar je hebt maar één trunk nodig. Zoals OmeJoyo aangaf kun je vervolgens de rest als access poort doorgeven aan je eigen apparatuur. Dus de poort met VLAN300 gaat naar je router (volgens mij heb je nu poort 3 tot en met 7 untagged op VLAN 300 zitten dus in één van de poorten kan een UTP kabel naar je eigen router's WAN poort). En dan heb je zo te zien poort 8 untagged op VLAN640. Daar zou een decoder op kunnen worden aangesloten. In je eigen router heb je dan ook geen VLAN settings meer nodig.

• Lord_Dain
Plus dat p1 en p2 in een LAG (link aggregation) zitten, is niet de bedoeling.

• doublehelix
Begrijp dat vodafone zelf de informatie op de reggefiber site zelf zet.
Barre73 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 15:54:
[...]

Ik zou het storender en erger vinden als hun eigen website niet zou kloppen en je daar pas in of tijdens de bestelling achter komt. Dit is een externe glasvezelvergelijkingssite. Weliswaar van de eigenaar van het netwerk (Reggefiber) maar net zo extern als elke andere vergelijker.

Niet teveel muggen tot olifant maken zou ik zeggen.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16

prein2

Monument verduurzamen is leuk

We gaan binnenkort verhuizen naar dordrecht, hier blijkt vodafone eigen apparatuur in PoPs te hebben waardoor voornamelijk tv een stuk beter is dan bij andere aanbieders.

Zijn er hier al ervaringen met het nieuwe tv van Vodafone? Is dit vergelijkbaar (of beter) dan mijn huidige Ziggo kwaliteit? Je hoort erg veel, maar volgens mij zijn dat voornamelijk de 'oude' tv diensten die via KpN liepen

• Barre73
Ik vraag me af of je veel verschil gaat zien qua streams. In ieder geval niet zoveel op een stuk of 15 a 20 zenders denk ik. Vodafone gebruikt dan wel de KPN streams maar wel de goede versies ervan. Wat KPN zelf HD+ noemt zeg maar. 12 tot 13 Mbit. Ook op hun nieuwe platform sinds april 2014.
Dat zal qua kijkbeleving vast niet heel veel uitmaken met de 15 mbit streams die ze met eigen apparatuur willen inzetten.
Wat de rest van de zenders betreft is het gissen. Volgens mij zouden de eerste klanten op grootschalig niveau vanaf begin of half mei geactiveerd worden.

Verwijderd

@Barre73: KPN streams worden alleen gebruikt op WBA, niet bij de eigen apparatuur.

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:16

prein2

Monument verduurzamen is leuk

arghh twijfel twijfel...

Mijn broer was een half jaar geleden niet te spreken over VF TV kwaliteit en is weer terug naar Ziggo.
Ziggo 120/12 met CI+ module vs VF 100/100 met set top box. Eigenlijk is de Ziggo optie gunstiger, maar ik hou wel van de 'nieuwe' techniek.

CI+ modules icm IPTV is nog echt toekomstmuziek begreep ik. eind dit jaar eerste prototype CI+ module en dan heb je natuurlijk ook een tv nodig die het ondersteunt. Dat wordt m voorlopig dus niet.

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 07:57:
@Barre73: KPN streams worden alleen gebruikt op WBA, niet bij de eigen apparatuur.
Dat weet ik en dat bedoelde ik ook. Vodafone gebruikt momenteel dus eigenlijk nog overal KPN WBA streams (ervanuitgaande dat de commerciele launch op eigen ODF komende maand pas los gaat).
Maar die KPN streams zijn er in twee smaken. En Vodafone heeft daar de HD+ streams op het Entone platform staan. Niet de 7,2 Mbit streams die KPN zelf op kanaal 701 en verder heeft zitten.

En die HD+ streams zijn al goed (naar mijn mening) dus of je dan bij eigen ODF van Vodafone veel verschil gaat zien als ze daar de 15 Mbit streams gaan gebruiken, dat was mijn twijfel.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 14:31
Zorian schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 21:26:
[...]

Ik heb het UPnP probleem ondertussen maar op de harde manier opgelost. :+

[afbeelding]

Enige 'nadeel' is dat TV en telefonie nu allebei dood zijn. Maar ach.
Ik heb geen TV en Telefonie.
Dus als ik een TP-Link MC220L plaats kan ik daarna mijn eigen router gebruiken?
Dan kan ik weer mijn Cisco met DD-WRT weer direct aansluiten.

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Dinsdag overgegaan van oude propositie naar de nieuwe , smorgens om 11 uur was het signaal eraf en smiddags om half 4 is de monteur langsgeweest om het nieuwe modem aan te sluiten.Er zat geen signaal op de lijn en de monteur heeft nog gebeld met VF , deze zeiden dat ik normaal 5 werkdagen moest wachten maar omdat ik al klant was zou dit zsm geregeld worden.De volgende dag om 9 uur werd ik gebeld dat de monteur van reggefiber onderweg was , deze is ruim 1,5 uur bezig geweest op en neer van mijn huis naar de centrale ( straat verder ) en uiteindelijk was er verbinding .Hij zei dat er ergens stof op de patchkabel was gekomen tijdens het omzetten in de centrale.Vervolgens beide entone's geactiveerd en gelijk goed beeld.In de Draytek Private IP aangezet in DMZ met een IP binded aan het mac-adres van mijn eigen router ( TL-WR1043ND ) .Op beide routers wel de wifi aan staan alleen met andere SSID en beide op andere kanalen.Signaal van de wifi valt me trouwens niet tegen van de Draytek , deze hangt voor in de kamer en achter in de tuin heb ik nog ruim 60% ontvangst , zit 1 dikke muur tussen en ruim 30 meter.Al met al ben ik hier zeer tevreden over en ook over de snelle respons en actie toen de lijn niet werkte , vandaag zelfs gebeld of alles nu naar wens was.

• Zorian

Zorian

What the fox?

jossie67 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:33:
[...]

Ik heb geen TV en Telefonie.
Dus als ik een TP-Link MC220L plaats kan ik daarna mijn eigen router gebruiken?
Dan kan ik weer mijn Cisco met DD-WRT weer direct aansluiten.
Ja, mits je Cisco in staat is om VLAN's in te stellen.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Werkt bij jullie de EPG nog wel?
Bij mij is ie er al minstens 2 dagen uit.
Kan op Guide drukken wat ik wil, maar er komt niets.

Edit:
Never mind, full restart heeft geholpen.

[ Voor 16% gewijzigd door HellStorm666 op 03-05-2015 11:28 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
Had ik eergisteren ineens ook, font was veranderd in een schreef-versie en veel helderder. Helaas werkte de menuknop niet meer en was de gids transparant geworden. Na een stroom eraf/erop actie was alles weer bij het oude.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:47
Kan de overstap van Telfort (oud Lijbrandt) naar Vodafone 500/500 zonder downtime?
Wie heeft daar ervaring mee?

• Barre73
Nee, niet geheel zonder downtime. Migratie bestaat uit patch omzetten in de wijkcentrale door Reggefiber in de ochtend (tussen 9 en 12). Maar bij Vodafone moet de monteur de installatie op je FTU doen en die afspraak wordt voor de middag gemaakt. Dus dan ben je maximaal down zonder diensten tussen 9 en het moment van de afspraak met de Vodafone monteur. Of korter als je patch pas tegen 11 uur of 12 uur wordt omgezet,

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:47
Maar is dit in een dag te realiseren?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 20:08

lordsnow

I know nothing

Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:16:
Ik had een mail gestuurd omdat ik 16 april op een jaar zit. . Kreeg keurig een telefoontje om aan te geven dat ze er druk mee zijn om iets te bedenken voor bestaande klanten. Zowel vanuit Sales als technisch (leverstraat).
En het verzoek nog even geduld te hebben. En dat ging echt niet over maanden.
Na dat jaar heb je sowieso een maand opzegtermijn dus je kan nog even het aankijken en alsnog later besluiten. Ben je gedurende die tijd alleen je korting even kwijt.
Ik wacht dus nu even met switchen, mede omdat de enige die qua prijs de buurt komt Telfort is. En dan zit je met die onlogische zenders op allerlei kanaalnummers. En dat vertik ik principieel.
Is er al iets bekend over een aanbieding voor bestaande klanten? En om hier voor in aanmerking te komen, moet je daar voor contact opnemen of krijgt iedereen automatisch een aanbod?

• Barre73
MikeT80 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:03:
Maar is dit in een dag te realiseren?
Ja, dat zei ik. Down in de ochtend, up in de middag als de monteur komt.

• Barre73
lordsnow schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:07:
[...]

Is er al iets bekend over een aanbieding voor bestaande klanten? En om hier voor in aanmerking te komen, moet je daar voor contact opnemen of krijgt iedereen automatisch een aanbod?
Hier nog niks gehoord helaas. Kreeg toen wel te horen dat je een aanbod zou krijgen.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
Barre73 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 17:22:
[...]

Hier nog niks gehoord helaas. Kreeg toen wel te horen dat je een aanbod zou krijgen.
Bij mij werd er gewoon contact opgenomen, en ik zit nu sinds een maand op het nieuwe Vodafone. Kreeg eerste jaar 10 euro per maand korting

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
Oh ja, overigens wel knap beroerd dat die Entones niet lager dan 1080 gaan, kan mijn tv boven nu niet gebruiken.

• Barre73
Datadevil: Die snap ik niet. Mijn beide TV's zijn 720P en de Entone's werken prima.

Wat dat aanbod betreft: Dit ging specifiek over de het nieuwe pakket na het eerste jaar. Ik, en met mij een aantal anderen, zit al een jaar op dat nieuwe pakket en die 10 euro korting is nu dus voorbij. Ik heb via-via contact gehad met Vodafone en mij is aangegeven dat ze druk zoekende zijn naar een retentie-aanbod.
Voor jou was het makkelijk voor ze. Je zat op hun oude pakket en ging naar hun nieuwe pakket. Voor hen is dat als een nieuwe klant. Als ik als nieuwe klant moet worden gezien dan zit ik een week zonder diensten. Dat is me die 10 euro niet waard dus ze moeten iets verzinnen om mij en anderen te behouden.

• W1lko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38
Ik heb vorige week nog contact gehad korting is nog niet mogelijk en nog niet bekend wanneer dit wel mogelijk wordt, 500 mb is hier ook nog niet mogelijk en ook hier geen datum wanneer wel. Ik stap over op KPN helaas voor Vodafone maar ben dan toch echt goedkoper uit.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:35
W1lko schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:47:
Ik heb vorige week nog contact gehad korting is nog niet mogelijk en nog niet bekend wanneer dit wel mogelijk wordt, 500 mb is hier ook nog niet mogelijk en ook hier geen datum wanneer wel. Ik stap over op KPN helaas voor Vodafone maar ben dan toch echt goedkoper uit.
Ik hoop ook dat er binnenkort een verlengingsaanbod komt van Vodafone.
Ik zit al op het nieuwe pakket dus overstappen van oud naar nieuw is niet van toepassing.

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Hier ook nog steeds geen verlengingsaanbod. Ik overweeg om naar KPN glasvezel te gaan. Ik betaal nu 52,50 p/m voor 3-in-1 met opnemen en 50/00 Mb internet bij Vodafone. Dat is 630 euro/jaar. Bij KPN betaal ik voor 3-in-1 met upgrade naar 100/100 maar 609 euro/jaar en dan krijg ik daarvoor ook nog eens twee TV ontvangers en Spotify premium. Door dat laatste bespaar ik 120 euro aan mijn bestaande streaming audio. Dus netto kost KPN me slechts 489.

Volgens mij duurt de actie bij KPN nog twee weken.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Interessant om dan eens een jaartje KPN te proberen en dan eventueel weer terug of een leuk verlengingsaanbod te krijgen. Voor mij scheelt het 39 per jaar en ik ga dan ook van 50/50 naar 100/100. Ik moet dan wel mijn coax-signaal inleveren maar daar krijg ik dan 2 ontvangers voor terug.
Spotify gebruik ik niet, maar misschien af en toe handig voor als je gewoon radio even zat bent.

• Barre73
Enige reden dat ik niet wil overstappen is die verrekte zenderpositionering. De HD zenders die ik wil zien zitten ergens op 661 en verder. Op 1 en zo zitten de SD versies.
Dat houdt mij nog steeds tegen.

• Lord_Dain
Barre, Logitech Touch AB kopen, hoef je nooit meer een cijfer in te geven op je AB, gewoon plaatje van de zender klikken et voilá. Ik moet er inderdaad ook niet aan denken om elke keer te zappen naar 701, 704 etc.etc bij mij huidige ISP.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Ik ben vooral benieuwd hoe het proces technisch zal verlopen bij een overstap naar KPN. De Genesis zal dan namelijk weer aangesloten moeten worden. Wie gaat dat doen bij een doe-het-zelf-pakket?

• Barre73
Rhodez schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:41:
Ik ben vooral benieuwd hoe het proces technisch zal verlopen bij een overstap naar KPN. De Genesis zal dan namelijk weer aangesloten moeten worden. Wie gaat dat doen bij een doe-het-zelf-pakket?
Interessante vraag... Zou toch een KPN monteur moeten zijn als je het Reggefiber zou vragen.

• Barre73
Lord_Dain schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:25:
Barre, Logitech Touch AB kopen, hoef je nooit meer een cijfer in te geven op je AB, gewoon plaatje van de zender klikken et voilá. Ik moet er inderdaad ook niet aan denken om elke keer te zappen naar 701, 704 etc.etc bij mij huidige ISP.
Daar had ik nog niet aan gedacht.... Ik ga zoeken!!

Ben ik het prijsvoordeel voorlopig wel even kwijt met de aanschaf van een Logitech...

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 04-05-2015 17:04 ]

• Barre73
Lord_Dain schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:25:
@Lord_Dain: Deze?

• doublehelix
Informatie op de site van reggefiber, welke zelf door vodafone erop gezet word klopt nogsteeds voor geen meter. Via reggefiber kan je 500/500 bestellen terwijl op hun eigen site is het niet te bestellen. Contact met 2de line service van vodafone via reggefiber laat weten dat het vermoedelijk iets met de switch in de splinter nieuwe PoP ruimte te maken heeft. Ik was onder de indruk dat vodafone eigen apparatuur in de PoP ruimtes zou installeren bij alle nieuwe aangesloten gemeenten zoals hier in Noordwijk.

• Barre73
Juist niet. Vodafone heeft haar apparatuur vooral in bestaande PoPs geplaatst die al een tijdje draaiden in plaatsen die al klaar waren. De nieuwe plaatsen komen dit jaar aan de beurt.

• Lord_Dain
Die gebruik ik. Ideaal. Had vroeger de nog betere Harmony One, tot mijn oudste er op ging staan. Met de Touch kan je al je apparaten besturen maar nog beter, het display is een touchscreen waar je je zender icoontjes op hebt. Hoef je alleen maar te touchen en evt. channel up channel down knop :)

Bijkomend voordeel want ik weet niet of je zelf een universele AB hebt; je kan al je AB's in een la stoppen want die ga je echt niet missen.

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 04-05-2015 22:36 ]

• doublehelix
Net op het forum van vodafone geweest. Inmiddels heeft iemand in noordwijk een sneheids verhoging naar 500 mbit. Het lijkt alsof vodafone eigen apparatuur al ingebouwd heeft in de PoP ruimtes.
Barre73 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:22:
Juist niet. Vodafone heeft haar apparatuur vooral in bestaande PoPs geplaatst die al een tijdje draaiden in plaatsen die al klaar waren. De nieuwe plaatsen komen dit jaar aan de beurt.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 10:11

vr6-only

Blub Blub

Apparatuur is geïnstalleerd
Apparatuur draait al en is stabiel

Voor degenen die in Enschede wonen. Als je nu bijv. een postcode check doet op de Vodafone site, zul je zien dat je tot 500Mbit te zien krijgt als zijnde beschikbaar. Dit was 2 weken terug anders.

Massale migratie moet dus nog beginnen en dat komt door diverse zaken.

Hoe dat netwerk presteert weet ik verder niet, aangezien ik geen klant ben bij Vodafone. Maar ik neem aan dat het in het begin wat hick-ups zal vertonen en dat het daarna stabiel wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door vr6-only op 05-05-2015 00:05 ]

It ain't stupid if it works!

• Barre73
Ik had al een tijdje niet gekeken maar inderdaad. Vodafone zit ook in de Noordwijk PoPs inmiddels.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Barre73 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:21:
Enige reden dat ik niet wil overstappen is die verrekte zenderpositionering. De HD zenders die ik wil zien zitten ergens op 661 en verder. Op 1 en zo zitten de SD versies.
Dat houdt mij nog steeds tegen.
Ik heb zelf een Logitech Harmony maar ik heb deze. Werkt niet met logos van zenders en is ook niet touchscreen. Maar zoals je ziet zitten er naast het scherm knopjes die fungeren als de de optie die je daar op programmeert.

Heb er toen 50 eu bij de Mediamarkt voor betaald.

Ik zie nu wel dat het met mijn 700 ook mogelijk is om met icons te werken: http://blog.logitech.com/...els-icons-to-harmony-one/

Even los van de Harmony gezien, wanneer je naar een HD zender gaat, bijv. 701 en je wilt later met de afstandsbediening naar een andere zender dan kies ik nu soms gewoon met channel up en down een andere zender. Of werkt dit niet bij KPN? Ik weet dat er settopboxen zijn die dan standaard bij kanaalnr 1 beginnen.

Edit: Hier is maximaal 100 mbit levernaar. Ik neem aan dat het nog steeds zo is dat wanneer je 100 mbit hebt dat de bandbreedte van de TV-stream er nog van af moet? Dus heb je een stream van 12 mbit dan behaal je maximaal 88 mbit downloadsnelheid?

[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 05-05-2015 14:15 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Dat over die snelheid klopt helaas, ben je toevallig ook nog aan het opnemen op 2 kanalen en staat de 2e tv ook nog aan... Precies de reden waarom ik 500mbit wilde hebben (en gelukkig heb) want als je max. 48 aftikt voor tv en nog een beetje overhead, dan hou je effectief nog maar 50 Mbit over. Natuurlijk is dit in veel gevallen een extreem voorbeeld, maar ken toch genoeg mensen met 3 ontvangen die ook nog wel eens simultaan aan willen staan.

• HoppyF
Ik heb de postcode check gedaan bij Reggefiber.
KPN kan nu ook 500/500 leveren naast de al eerder leverbare hoge snelheden van XSYou, Telfort en Stipte.
Vodafone laat het weer afweten, geen idee wat ze aan het doen zijn.

Als Vodafone niet snel met een passend verlengingsvoorstel komt overweeg ik serieus over te gaan stappen naar KPN. Niet zo zeer vanwege de 500/500 want met 100/100 ben ik ook tevreden.
Ik wil wel veel HD kanalen maar die levert KPN nu ook, 17 20 (volgens KPN)
Voorheen bleef het bij 6 ofzo steken.

De prijs 57,50 voor 500/500 vind ik niet zo slecht.

• elwin999
  • Laatst online: 12-10 00:33
ik heb zelf een paar keer contact gehad met vodafone over een verlengingsvoorstel ..kreeg deze niet
heb eerst opgezegd en na een paar dagen weer gebeld (nadat ik direct een meningsverschil met ziggo kreeg)
of ze nog wat voor mij konden betekenen bij vodafone .... en nu wel
kan nu met dezelfde voorwaarden een jaartje verder ;)

• Lord_Dain
Zo werkt het (helaas) bij veel providers. Als je eenmaal op hebt gezegd bellen ze met een aanbod. Niet snappende dat 9 van de 10 een overstap service gebruiken en dus al een nieuwe provider hebben.

• Rhodez
Weet iemand trouwens of de huidige Vodafone streams 1-op-1 dezelfde streams zijn als dat KPN zelf gebruikt (weliswaar in een andere volgorde, maar bedoel de kwaliteit)?

Ik vind het aanbod van KPN momenteel namelijk toch wel erg interessant, maar zit in dubio over die kwaliteit.

• Barre73
De streams die Vodafone gebruikt in niet eigen gebieden zijn die van KPN maar dan die KPN gebruikt op 661 en verder. Prima HD kwaliteit im mijn ogen.

Bij KPN krijg je die alleen voor de NPO,SBS en RTL zenders. De rest is mindere HD, vind ik zelf. Vodafone heeft meer van de betere HD kanalen zoals Lijbrandt of Telfort die ook had.

[ Voor 38% gewijzigd door Barre73 op 05-05-2015 18:37 ]

• Rhodez
En de streams van de niet-top10, zoals discovery hd en national geographic hd?

• Barre73
7,2 mbit. En te hard naar mijn mening. Opgewaardeerd HD zeg maar.

• Rhodez
Ok, en bij Vodafone (ondanks dat ze het bij KPN WBA inkopen) is dat beter?

• Barre73
Ja. Meer zenders op 12 tot 13 mbit.

• Rhodez
Hmm, eigenlijk wel raar dat KPN aan concurrenten betere streams verkoopt dan dat ze zelf aan de eigen klanten leveren dan.

Financieel scheelt het (afgezien van de actie van de eerste 6 maanden) per maand eigenlijk niks. Overstappen heeft dan niet zoveel zin.

[ Voor 36% gewijzigd door Rhodez op 05-05-2015 21:03 ]

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 10:11

vr6-only

Blub Blub

KPN doet dat ivm hun ADSL gebruikers. Ook hen willen ze bedienen met HD zenders en dat doen ze dus met 7.2 Mb streams. Eerste fase waarin KPN onderscheid maakt tussen ADSL/VDSL/Glas is al ingezet door HD+ zenders door te geven.

Fase 2: nummering
Fase 3: alle HD+ streams

Fase 2 hoort in de zomer te zijn afgerond. Fase 3 is nog een fabel qua tijdlijn.

It ain't stupid if it works!

• Rhodez
KPN zou toch alle HD streams nu al kunnen opwaarderen, en dan op dezelfde manier zoals nu gebruik maken van andere nummers? Voor de ADSL gebruikers kan je die nummmers (als zijnde abonnement) dan gewoon blokkeren. Ik zie het probleem niet eerlijk gezegd.

• HoppyF
vr6-only schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:46:
KPN doet dat ivm hun ADSL gebruikers. Ook hen willen ze bedienen met HD zenders en dat doen ze dus met 7.2 Mb streams. Eerste fase waarin KPN onderscheid maakt tussen ADSL/VDSL/Glas is al ingezet door HD+ zenders door te geven.

Fase 2: nummering
Fase 3: alle HD+ streams

Fase 2 hoort in de zomer te zijn afgerond. Fase 3 is nog een fabel qua tijdlijn.
ADSL is een snel uitstervend ras.
De groep mensen die noodgedwongen van DSL gebruik moeten maken gaan vooral over op VDSL en dan is er geen probleem met bandbreedte meer.
Het zou dus een vreemde constructie zijn om de groep VDSL en glasvezel slechte streams aan te blijven bieden omdat er nog een aantal ADSL gebruikers zijn die beperkte bandbreedte hebben.
Zorg dan voor een scheiding, technisch is dat niet zo moeilijk op te lossen de bandbreedte is in de bron al groot maar wordt nu afgeknepen.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Die scheiding qua nummers kunnen ze pas fatsoenlijk doen als ze al in de Middleware rekening houden met welk abonnement en welke bandbredte iemand heeft. Dit moeten ze dus dynamisch per abonnee doen.

Als ze nu HD+ op 1 t/m 10 gaan zetten, dan hebben alle ADSL gebruikers (en dat zijn er nog steeds meer dan je denkt) een probleem. Met name de mensen die toch al geen keus hebben omdat ze voor een kabelaar allang onrendabel zijn.

Zo kunnen mijn zusje en haar man in het buitengebied van gem. Berkelland slechts 11 mbit krijgen. Net genoeg voor een SD stream en nog wat Mbps internet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Hier in de regio zijn er nog honderden zo niet duizenden aansluitingen waar slechts 1 aderpaar binnenkomt en de maximale snelheid varieert tussen de 2 en de 16 mbit. In mijn woonplaats zelf is glasvezel nu wel zo'n beetje volledig uitgerold, maar de dorpen er omheen zeker niet en zitten soms nog niet eens in de planning. Die mensen zijn aangewezen op kabel of een DSL variant. Vele mensen hebben iets tegen Ziggo door ervaringen uit het verleden en nu met de fusie met UPC wordt dat er zeker niet altijd beter op.

Ik denk dat we voorlopig dus toch nog wel heel veel ADSL aansluitingen houden in Nederland.

Even iets heel anders, heb gisteren Vodafone benadert voor een aanbod om bij ze te blijven, mijn abbo verloopt over 7 dagen en ze laten het nog weten. Ik ben benieuwd, de klantenservice kennende hoo rik niets en moet ik er zelf weer achteraan. Gelukkig werkt sinds de problemen de laatste maanden alle goed, al wacht ik nog op creditering van 3 maanden verkeerd bedrag op de factuur.

• Rhodez
Volgens mij ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoelde te zeggen dat ik het vreemd vind dat die andere HD+ zenders dan niet, net als de HD+ zenders van de Top 10 (NPO 1, 2 3 etc), op aparte kanalen beschikbaar worden gesteld aan de glasvezelklanten. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om deze nummers enkel aan glasvezelabonnees open te stellen, zodat ADSL klanten daar geen last van hebben.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Dat ben ik helemaal met je eens Rhodez, maar ik ben niet bekend genoeg met de achterliggende techniek van KPN om te kunnen zeggen of dat wel of niet moeilijk is :)

• Barre73
Wellicht past dit onderwerp beter in het KPN topic?

• HoppyF
Zijn er meer mensen die NA een update problemen hebben met internet?
Het lijkt erop dat ik afgelopen nacht een update heb gehad.
Nu lijken er DNS problemen te zijn een pagina zoals NU.nl laadt erg traag.
Links onderin in mijn browser zie ik dan "Host vaststellen" staan.
Uiteindelijk werkt het wel maar alles verloopt traag.

Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : GlasOperator_154.11a
Build Date/Time : Wed Dec 10 16:37:49 CST 2014
System Date : Thu May 7 09:25:03 2015
System Uptime : 0days 05:35:20

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12 15:41
HoppyF schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:28:
Nu lijken er DNS problemen te zijn een pagina zoals NU.nl laadt erg traag.
Links onderin in mijn browser zie ik dan "Host vaststellen" staan.
Uiteindelijk werkt het wel maar alles verloopt traag.
.....
Ook sinds vannacht geen internet, telefonie en TV meer. Lampje WAN staat uit, act en Fiber staan branden wel.

Gebeld met de SD en daar bevestigd gekregen dat ze inderdaad wat belletjes krijgen uit de regio het gooi en Almere met geen WAN verbinding. Ze zijn op de hoogte in ieder geval.

• HoppyF
TokkieB schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 09:31:
[...]

Ook sinds vannacht geen internet, telefonie en TV meer. Lampje WAN staat uit, act en Fiber staan branden wel.

Gebeld met de SD en daar bevestigd gekregen dat ze inderdaad wat belletjes krijgen uit de regio het gooi en Almere met geen WAN verbinding. Ze zijn op de hoogte in ieder geval.
Er is bij mij wel een WAN verbinding maar af en toe kan ik geen websites laden, ik krijg dan een melding website niet beschikbaar.
(bv op deze Tweakers pagina).
Even later gaat het dan weer goed. Heel vreemd.
Wel toevallig dat het net na een update is.

Ik woon in Ermelo, dus niet in het Gooi.

EDIT:
De problemen lijken vanaf ca 10:00 opgelost te zijn, alles werkt nu weer snel.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 07-05-2015 10:16 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Firmware Version : GlasOperator_154.11a
Build Date/Time : Wed Dec 10 16:37:49 CST 2014
Hij is dan wel bijna zes maanden oud, maar voor een ISP is dit een erg nieuwe firmware :). Welke verschillen zijn er voor de 2130?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:58

Freedive

] Ken sent me _

Modem/router 2132 is hier vannacht ook geupdate:

Firmware Version GlasOperator_3.7.5.3
System Up Time 14:34:57

• CasaDude
Yep , hier ook.

Firmware Version GlasOperator_3.7.5.3
Build Date/Time Mar 9 2015 11:48:36

• HoppyF
ANdrode schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Hij is dan wel bijna zes maanden oud, maar voor een ISP is dit een erg nieuwe firmware :). Welke verschillen zijn er voor de 2130?
Eerlijk gezegd zie ik zo geen verschillen.
De update zal wel ergens goed voor zijn maar de bekende problemen en wensen zijn nog steeds niet opgelost. Geen admin mode, geen bridge mode, geen VoIP instellingen.
Weinig vooruitgang op deze manier, jammer dat Vodafone niet eens duidelijke laat weten wanneer ze bepaalde knelpunten oplossen.
Ik heb er begrip voor dat niet ieder dingetje zomaar opgelost wordt maar er zijn genoeg serieuze zaken die veel te lang blijven liggen. Onnodig naar mijn mening.
Ik wil best wachten maar ik wil ook op de hoogte gehouden worden van de planning en toekomstplannen.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
TV en internet werkten vanmorgen en vanmiddag prima, alleen kon ik niet meer met een browser het modem bereiken.
java.net.ConnectException: failed to connect to /192.168.1.1 (port 80): connect failed: ECONNREFUSED (Connection refused)
Stroom eraf en weer erop en nu lukte dat wel.

[ Voor 14% gewijzigd door ultrapreventive op 07-05-2015 21:14 ]

• LordSpud
HoppyF schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 18:17:
[...]

Eerlijk gezegd zie ik zo geen verschillen.
De update zal wel ergens goed voor zijn maar de bekende problemen en wensen zijn nog steeds niet opgelost. Geen admin mode, geen bridge mode, geen VoIP instellingen.
Weinig vooruitgang op deze manier, jammer dat Vodafone niet eens duidelijke laat weten wanneer ze bepaalde knelpunten oplossen.
Ik heb er begrip voor dat niet ieder dingetje zomaar opgelost wordt maar er zijn genoeg serieuze zaken die veel te lang blijven liggen. Onnodig naar mijn mening.
Ik wil best wachten maar ik wil ook op de hoogte gehouden worden van de planning en toekomstplannen.
Ik begrijp je frustratie maar ik denk dat de knelpunten, zoals je ze noemt, nooit worden aangepakt aangezien bepaalde functionaliteiten bewust zijn afgeschermd. Zit UPnP er nu wel in, toevallig?

• HoppyF
LordSpud schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 21:38:
[...]

Ik begrijp je frustratie maar ik denk dat de knelpunten, zoals je ze noemt, nooit worden aangepakt aangezien bepaalde functionaliteiten bewust zijn afgeschermd. Zit UPnP er nu wel in, toevallig?
Bewust of onbewust, Vodafone zou daar toch eens wat mee moeten doen.

Ik heb in het menu gekeken onder Applications, UPnP configuration kun je UPnP enable aanvinken.
Daarbij staan ook up- en download snelheden.
Ik weet niet of dit in de vorige firmware versie ook zo stond.

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
FOX is vanaf heden ook in HD nu bij Vodafone Thuis. Echter wijziging van kanaal 11 naar kanaal 13.

Verwijderd

In Alphen aan den Rijn geen FOX op HD en op kanaal 14

• Barre73
Bij mij wel. Vodafone nieuw pakket op WBA.
Kanaal 13.

• Gokhan27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-05-2015
Wie kan mij helpen?

sinds begin dit jaar heb ik vodafone glasvezel abonnement (Alles in 1, maar maak geen gebruik van Bellen).
Van vodafone heb ik een Draytek 2132 modem ontvangen. Ikzelf heb hier mijn Asus rtn66u op aangesloten. Ik loop tegen hetvolgende aan;

ik kijk thuis video streams op de laptop of smartphone. in het begin kon dit niet omdat er geen verbinding kon worden gemaakt met de streamingdienst (zie dit als een url link om video streaming te kijken). Na een tip van ervaren gebruikers heb ik de optie Active True Ip aangezet in de Draytek modem. Hierna is de url link gaan werken en kon ik thuis gewoon kijken. (mijn ouders hebben een telfort abonnement en daar kan ik altijd kijken zonder problemen).

Het probleem: sinds vorige week is er een nieuwe firmware gekomen op de draytek is de optie Active True Ip komen te vervallen. En jaa..... ik kan dus niet meer kijken en gebruik maken van video streaming via een externe server!!!

mijn vraag is en nu?

• CasaDude
Ik had hetzelfde en gebruik nu Private IP.
Je kan je Macadres koppelen aan een IP die de Draytek uitdeelt ( bind ip to mac).
Vervolgens zet je dat IP in de vakjes onder Private IP.
Daarna eventueel je eigen router weer starten.

• Gokhan27
Hoi,

kan je stapsgewijs aangeven hoe ik dit moet doen. want dit heb ik gister geprobeerd, maar toen is het niet gelukt.

• CasaDude
Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen .
Je logt in in je Draytek , ga dan naar Diagnostics en vervolgens naar DHCP Table.
Hier zie je dan als het goed is een uitgedeeld IP ( uitgedeeld aan je eigen router zal iets zijn van 192.168.1.10 ofzo ) hierbij staat ook het WAN macadres ( van je eigen router ) controleer dit wel even , staat meestal op de router of de doos.
Noteer voor het gemak even het uitgedeelde IP en het Macadres .
Ga vervolgens naar LAN en dan naar Bind IP To Mac vul hier linksonderin je Mac adres en en IP in wat je net genoteerd hebt.
Klik vervolgens op add en dan op update en dan op OK.
Verlaat dit tabblad en ga nu naar NAT en dan DMZ host , Selecteer Private IP en vul hieronder in het IP wat je net telkens gebruikt hebt en klik op OK , hierna je eigen router en je Draytek even rebooten.

Nu zou je gewoon van je eigen router gebruik kunnen maken zonder dat de Draytek zich hierin mengt.

• Gokhan27
Ik ga het proberen, thnxx

• Gokhan27
Bovenstaande heeft niet geholpen. Heeft iemand nog suggesties of tips om het werkend te krijgen?

• Gokhan27
Niemand?:)

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:18
vandaag is bij mij het modem (Draytek) geïnstalleerd. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, mijn NAS (synology DS214) is binnen het netwerk niet te benaderen. Het gekke is dat ik er externe wel bij kom.

Mijn NAS heeft het volgende IP gekregen:
192.168.1.12. Het zit op LAN poort 2 van het modem.
Op LAN 1 hangt een switch waarop mijn PC en nog een hele zooi andere apparaten zitten.
Nu kan ik via mijn xxx.diskstation.me:5000 wel in de NAS komen maar via mijn PC kom ik via 192.168.1.12:5000 er niet op. Het probleem ontstaat dus ook dat ik via mijn PC geen netwerkschijven kan aanmaken.
Overigens als ik naar 192.168.1.12 ga (dus zonder :5000) zie ik wel het standaard scherm van Synology.

Zijn er in het modem voor intern bepaalde poorten geblokkeerd ofzo? Ik heb poort 5000 al wel geforward.

[ Voor 244% gewijzigd door yorroy op 15-05-2015 20:00 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:41
Even voor mijn duidelijkheid. Ik heb nu Vodafone glas en heb de 2132F gekregen, de Draytek. Nu wil ik over één lijn zowel IPTV als Internet laten lopen. Nu snap ik dat ik Vlans nodig heb. Ik heb echter een Archer C7 van TP Link thuis liggen. Deze ondersteunt 802.1Q Tag Vlan. Ik kan de WAN poort niet gebruiken, want het is geen router maar een switch nu. Maar ik kan in het IPTV menu enkel aangeven of een poort IPTV, IP Phone of Internet is. Betekent dat mijn Archer C7 dan geen mogelijkheid heeft om twee signalen over een poort te versturen/ontvangen?

Ik heb sowieso één apparaat te weinig wat Vlans kan sturen dus moet al één extra switch hiervoor halen. Maar als de Archer dat niet heeft, dan moet ik er dus twee halen. Maar als de Archer wel werkt, scheelt dat weer een paar tientjes.

[ Voor 17% gewijzigd door Robkazoe op 16-05-2015 10:18 ]

• LordSpud
Robkazoe schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:17:
Even voor mijn duidelijkheid. Ik heb nu Vodafone glas en heb de 2132F gekregen, de Draytek. Nu wil ik over één lijn zowel IPTV als Internet laten lopen. Nu snap ik dat ik Vlans nodig heb. Ik heb echter een Archer C7 van TP Link thuis liggen. Deze ondersteunt 802.1Q Tag Vlan. Ik kan de WAN poort niet gebruiken, want het is geen router maar een switch nu. Maar ik kan in het IPTV menu enkel aangeven of een poort IPTV, IP Phone of Internet is. Betekent dat mijn Archer C7 dan geen mogelijkheid heeft om twee signalen over een poort te versturen/ontvangen?

Ik heb sowieso één apparaat te weinig wat Vlans kan sturen dus moet al één extra switch hiervoor halen. Maar als de Archer dat niet heeft, dan moet ik er dus twee halen. Maar als de Archer wel werkt, scheelt dat weer een paar tientjes.
Over één lijn IPTV en Internet laten lopen kan alleen als je vanaf je Draytek VLAN informatie kunt over sturen naar je Archer, dus meer concreet: als je één van de poorten op je Draytek in kon stellen als Trunk en kon aangeven welke VLANs onderdeel zijn van die Trunk. Vervolgens moet dat ook op je Archer mogelijk zijn. Die mogelijkheid is er in ieder geval op de Draytek niet.

• LordSpud
yorroy schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 12:58:
vandaag is bij mij het modem (Draytek) geïnstalleerd. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan, mijn NAS (synology DS214) is binnen het netwerk niet te benaderen. Het gekke is dat ik er externe wel bij kom.

Mijn NAS heeft het volgende IP gekregen:
192.168.1.12. Het zit op LAN poort 2 van het modem.
Op LAN 1 hangt een switch waarop mijn PC en nog een hele zooi andere apparaten zitten.
Nu kan ik via mijn xxx.diskstation.me:5000 wel in de NAS komen maar via mijn PC kom ik via 192.168.1.12:5000 er niet op. Het probleem ontstaat dus ook dat ik via mijn PC geen netwerkschijven kan aanmaken.
Overigens als ik naar 192.168.1.12 ga (dus zonder :5000) zie ik wel het standaard scherm van Synology.

Zijn er in het modem voor intern bepaalde poorten geblokkeerd ofzo? Ik heb poort 5000 al wel geforward.
Lijkt op het eerste gezicht eerder een Syno probleempje. Heb je het apparaat al gereset zodat de netwerkinstellingen ververst werden? Anders even kijken op het Synology forum?

• Barre73
LordSpud schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:39:
[...]

Over één lijn IPTV en Internet laten lopen kan alleen als je vanaf je Draytek VLAN informatie kunt over sturen naar je Archer, dus meer concreet: als je één van de poorten op je Draytek in kon stellen als Trunk en kon aangeven welke VLANs onderdeel zijn van die Trunk. Vervolgens moet dat ook op je Archer mogelijk zijn. Die mogelijkheid is er in ieder geval op de Draytek niet.
Vergeet je nu niet dat je ook altijd nog een switch kan pakken waar je beide signalen in brengt en vervolgens met 1 kabel naar de andere kant brengt en daar weer opvangt en scheidt met een tweede switch? Jij gaat er vanuit dat de Draytek de ene switch is maar dat wil de vraagsteller niet. Dat kan ook niet zoals bekend is.

Pagina: 1 ... 78 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.