Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.893 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:37
Ik kan je helpen.

Wat jij via de netco postcode check ziet zijn de mogelijkheden via KPN Wholesale netwerk. Vodafone gebruikt dat momenteel inderdaad nog maar bieden via dat netwerk geen 500/500 aan (een paar uitzonderingen daargelaten). Omdat ze dan verlies maken ten opzichte van de inkoopprijs bij KPN.
In het hele land is Vodafone echter druk bezig eigen apparatuur en aanvoer in de PoPs van Reggefiber te plaatsen en te activeren. Via die apparatuur bieden ze wel 500 aan.

Dus als je bij VF 500 wil zal je moeten wachten tot jouw PoP door Vodafone is voorzien van eigen apparatuur.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
@Barre73

Bedankt voor je zeer snelle reactie! Het klopt inderdaad dat Vodafone dit meer geld kost dan het oplevert, echter is het technisch wel "gewoon" mogelijk. Daarnaast heb ik ook al akkoord gekregen van een teammanager dat zij dit voor mij willen realiseren aangezien een medewerker per ongeluk dit zwart op wit had toegezegd.

Nu is echter alleen het issue dat KPN deze wijziging administratief (nog) niet heeft doorgegeven. En juist dat zou ik dus dan graag zien :)..

Daarnaast andere vraag, ik woon zelf in de regio Rijssen (homebase Reggefiber) heb jij enig idee wanneer bijvoorbeeld hier de PoP's aangepast worden?

• Barre73
Ik zal morgen even vragen wat er dan doorgegeven moet worden. Ik dacht zelf toch niks maar misschien vergis me.

Wat Rijssen en Amersfoort betreft:
Kan ik helaas geen zinnig woord over zeggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Barre73 op 10-04-2015 07:26 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:07:
In het hele land is Vodafone echter druk bezig eigen apparatuur en aanvoer in de PoPs van Reggefiber te plaatsen en te activeren.
Is er iets bekend over Amersfoort (Vathorst)? Want daar lijkt men mee bezig te zijn, maar lijkt ook steeds uitgesteld te worden?

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-12 14:22
Robkazoe schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:57:
Ik zat laatst eens te kijken maar het goedkoopste Internet + TV abbo van Ziggo is tegenwoordig € 42,50 p/m. Daar krijg je een 30/3 verbinding voor terug. Voor 2,50 meer heb je tegenwoordig bij Vodafone een 50/50 verbinding met een standaard TV pakket. Alleen de startkosten en de korting valt mij een beetje tegen.

Als je hetzelfde abbo bij Vodafone neemt met telefonie erbij, is de installatie gratis. Maar dat abbo is 2,50 euro p/m duurder + ik hoef geen telefonie, maar dat scheelt wel 37,50 aan aansluitkosten want met telefonie heb je die niet maar zonder wel. Daarnaast krijgt het alles in één pakket met telefonie ook 12 maanden 10 euro korting, heb je bij een los Internet en TV abbo weer niet. En er komt standaard (bij alle pakketten) ook nog eens 30 euro activatiekosten bij.

Ik ga binnenkort maar eens langs en kijken of daar nog wat over valt te onderhandelen. Want het pakket is wel interessant maar de startprijzen zijn dat absoluut niet.
Wellicht een te late reactie, maar vind het de moeite van het melden wel waard:
Via breedbandwinkel heb ik me aangemeld voor Vodafone Alles-in-1(50/50). Via deze site heb je geen activatiekosten en krijg je nog een korting van €10,-. Volledig installatiepakket heb ik gisteren ontvangen en over een week komt de monteur langs.

• RobinMM
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-12 21:21
Laatste update wat betreft mijn problemen met Vodafone, ik heb mijn server neergezet bij een vriend van me die ook een glasvezel verbinding heeft (niet vodafone). En weg zijn de problemen! Ga nu maar weer contact opnemen met Vodafone support...

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-12 11:33
Barre73 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:46:
[...]

Dat gaat in tegen alles wat ik hier hoor en in mijn werk meekrijg.... Maar fijn voor jou, absoluut!
Barre73 je had gelijk ik heb nu nog steeds geen 500/500. Maar eens gebeld met Vodafone en na de 4de medewerker gesproken te hebben kan het ineens niet meer. Terwijl de vorige 3 medewerkers allemaal gesproken had met de technische dienst en dat het geen probleem was maar dat ik alleen even naar een 1 gig switch over geprikt moest worden.

Mooi ruk van Vodafone dat ze een belofte doen maar niet nakomen.

Wachten op 500/500 in Meppel. Terwijl de concurentie allemaal al hoger bied dan 100 in Meppel (Ziggo/KPN) zou je zeggen dat Vodafone niet achter kan blijven toch?

• Barre73
@dazzler: wederom tegengestelde informatie vanuit KS naar klant.

Geef jij het door aan teamleiding zonder op klantniveau in te gaan?

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
RobinMM schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:35:
Laatste update wat betreft mijn problemen met Vodafone, ik heb mijn server neergezet bij een vriend van me die ook een glasvezel verbinding heeft (niet vodafone). En weg zijn de problemen! Ga nu maar weer contact opnemen met Vodafone support...
Nou begint het bij mij toch te kriebelen... Dit weekend maar eens een Plex omgeving in elkaar zetten en testen of 't bij mij wel werkt. Overigens niet op Windows maar op Linux in dat geval...

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:16:
Ik had een mail gestuurd omdat ik 16 april op een jaar zit. . Kreeg keurig een telefoontje om aan te geven dat ze er druk mee zijn om iets te bedenken voor bestaande klanten. Zowel vanuit Sales als technisch (leverstraat).
Ik zit al vanaf eind februari (zat in de testgroep) te wachten of ze met een aanbieding voor verlenging komen. Ze konden destijds ook niets voor me betekenen.

Maar ik ben langzaamaan toch maar weer naar alternatieven aan het kijken. Niet dat ik heel ontevreden ben. Tenminste... Draytek 2130... die i.c.m. Airport... Geen opames kunnen inplannen via de app... en dus ook niet buitenshuis. Maar aangezien ik daar nu 10 Euro extra voor moet betalen, Misschien toch maar terug naar UPC.

• RobinMM
LordSpud schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:42:
[...]

Nou begint het bij mij toch te kriebelen... Dit weekend maar eens een Plex omgeving in elkaar zetten en testen of 't bij mij wel werkt. Overigens niet op Windows maar op Linux in dat geval...
Het zijn niet alleen problemen met plex, ook met ftp en vpn. Ik zeg ook zeker niet dat iedereen dit heeft. Ik denk dat het te maken heeft met overname van Wisper en hun apparatuur. Wellicht iets fout in de config.

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
@Barre73

Had je nog nagevraagd/gekeken wat en wanneer KPN aan Vodafone moet doorgeven qua wijziging in de PoP?

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 17:14

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Een dag later en ik heb nog steeds geen Tv signaal, de KS had belooft nadat de TD was ingelicht contact met me op te nemen en guess what dit is wederom niet gebeurd. Ik ben blij dat ik volgende maand van deze prutsers verlost ben, ik hoop alleen wel dat ze op korte termijn mijn TV signaal fixen ~_~

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:02:
Uiteraard zal ik het hier posten als ik wat te horen krijg. Op persoonlijke titel dan wel te verstaan :)
Thanks Barre!

• Barre73
ramos99 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:59:
@Barre73

Had je nog nagevraagd/gekeken wat en wanneer KPN aan Vodafone moet doorgeven qua wijziging in de PoP?
Wel gevraagd. Nog geen antwoord.

• Technoturk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-01-2024
Gisteren kwam er een vodafone gast langs ons huis, En nu zijn we dus overgestapt van kpn naar vodafone,

Maar ik lees nu dat vodafone geen tv op de pc heeft ("we leven in 2015") ??? net als kpn via www.itvonline.nl .

En ik maak gebruik van kpn fon dit is zeker ook weg ??
En ik heb aan mijn kpn modem via het usb poort een extern hardeschijf als netwerk hardeschijf deze heb ik dus ook niet meer ?? :( word zeker weer annuleren.

[ Voor 5% gewijzigd door Technoturk op 14-04-2015 05:32 ]

• LordSpud
Technoturk schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 05:24:
Gisteren kwam er een vodafone gast langs ons huis, En nu zijn we dus overgestapt van kpn naar vodafone,

Maar ik lees nu dat vodafone geen tv op de pc heeft ("we leven in 2015") ??? net als kpn via www.itvonline.nl .

En ik maak gebruik van kpn fon dit is zeker ook weg ??
En ik heb aan mijn kpn modem via het usb poort een extern hardeschijf als netwerk hardeschijf deze heb ik dus ook niet meer ?? :( word zeker weer annuleren.
Dat wordt toch allemaal verteld door die "gast"? En natuurlijk werkt KPN Fon niet meer als je Vodafone hebt. Hoe kom je erbij dat je aan je router geen USB schijf kunt koppelen? Wat is het doel van jouw reactie in dit topic?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
rens-br schreef op maandag 23 maart 2015 @ 15:51:
Heb net nog even contact gehad met Vodafone Thuis. Blijkbaar kan de monteur ook op zaterdag langs komen.
Ideaal!
[...]
Helaas net gebeld door de monteur. De mevrouw aan de andere kant van de lijn vertelde me dat ze helemaal niet op zaterdag werken. Helaas voor ons dus. :(

Heb aangegeven dat we in principe alleen op zaterdag en 's avonds aanwezig zijn, ze gaan nu intern even overleggen hoe ze dit gaan oplossen.

Werd overigens gebeld door Helden van Nu, terwijl Vodafone had aangegeven via een andere partner de diensten op te leveren.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 14-04-2015 12:13 ]

• Barre73
LordSpud schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:19:
[...]

Dat wordt toch allemaal verteld door die "gast"? En natuurlijk werkt KPN Fon niet meer als je Vodafone hebt. Hoe kom je erbij dat je aan je router geen USB schijf kunt koppelen? Wat is het doel van jouw reactie in dit topic?
En waarom moet het in 2015 normaal zijn om op je PC TV te kunnen kijken? Naar mijn weten heeft alleen KPN en Telfort dat. Zelfs de kabelaars hebben het niet. TV kijken op je tablet of smartphone is natuurlijk wel een must. Maar dat heeft Vodafone prima voor elkaar.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:52

Dazzler2120

FP ProMod
Is het niet mogelijk om met behulp van Chromecast, je TV te streamen naar je PC? (als deze HDMI ingang heeft)

PS4 PSN: Dazzler2120

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:23:
[...]

En waarom moet het in 2015 normaal zijn om op je PC TV te kunnen kijken? Naar mijn weten heeft alleen KPN en Telfort dat. Zelfs de kabelaars hebben het niet. TV kijken op je tablet of smartphone is natuurlijk wel een must. Maar dat heeft Vodafone prima voor elkaar.
Via ziggo horizon nu ook mogelijk!

DaveD

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 11:23:
[...]

Nou UPC heeft het al een behoorlijke tijd (sinds invoering Horizon) en daardoor heeft Ziggo het nu ook.
Verder is de app support van Vodafone wel ondermaats als je het gaat vergelijken met KPN/UPC/Ziggo etc.
de app heeft maar een hele beperkte lijst met zenders.

Verder ook geen support voor Fox Sports Go (terwijl je wel de volledige bundel betaald) en HBO Go (zelfde verhaal) waarom dit niet zo is kan ik gewoonweg niet begrijpen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Barre73
Chips... ik had nog even gegoogled vooraf maar was Horizon even vergeten. OK, het kan dus bij meer partijen. Neemt niet weg dat ik TV kijken op de PC niet bijzonder interessant vind, maar dat is dan voor mij persoonlijk.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 22:22

CodeIT

Code IT

Barre73 schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 12:07:
Chips... ik had nog even gegoogled vooraf maar was Horizon even vergeten. OK, het kan dus bij meer partijen. Neemt niet weg dat ik TV kijken op de PC niet bijzonder interessant vind, maar dat is dan voor mij persoonlijk.
Ik zou het, met mijn Windows tablet (hybride ding), ook heel makkelijk vinden. Mijn telefoon (One plus) wordt ook niet door de VF app ondersteund.

• Barre73
Voor Android is het niet heel lastig. Even de APK zoeken en dan werkt ie ook prima. Wel op mijn Kruidvat tablet in ieder geval. Niet via de Playstore ondersteund maar wel via een APK.
Voor Windows... tja. Nog steeds niet het meest favoriete besturingssysteem voor apps.

• Zorian
  • Laatst online: 20-12 17:05

Zorian

What the fox?

Is het eigenlijk normaal dat ik nooit meer haal dan circa 450 a 470 Mbit upload/download? Aangezien je vaker ziet dat het zelfs hoger is dan waar je veel betaalt. Downloaden zelf heeft er overigens ook moeite mee, meer dan 47MB/s is nog niet voorbij gekomen.

• Barre73
Dat kan zoveel redenen hebben. En 500/500 op Vodafone is ook nog zo nieuw dat ik hier niet heel veel ervaringen verwacht hier.

Even kijken: speedtesten in flash zijn eigenlijk nooit heel betrouwbaar. Usenet of FTP downloads zijn beter maar dan moet je wel alles uitsluiten. Dus laptop direct op de Draytek, SSD harde schijf, etc....

Verwijderd

Het voordeel van een tester zoals de Ookla speedtest is dat die grondiger testen door meerdere verbindingen te openen, iets wat naar mijn weten niet zomaar met FTP of HTTP kan als je een ISO gaat downloaden als test. Tijdens een speedtest is het vooral van belang om tijdens de test te controleren of je CPU en disk utilization niet naar 100% schiet d.m.v. de performance monitor.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:30
Ik weet nu dat na de zomer 500 beschikbaar komt, maar waarom krijg ik nu een error als ik die fourstack wil bekijken?

• Barre73
Jeroentjuh82 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:08:
Ik weet nu dat na de zomer 500 beschikbaar komt, maar waarom krijg ik nu een error als ik die fourstack wil bekijken?
Omdat die website denkt dat jij in een ver buitenland zit. Jouw IP adres is door Vodafone gekocht in een batch "gebruikte"IPv4 adressen. Die zijn op de goede manier aangemeld als nederlands (in de RIPE database). Helaas zijn er nog websites en servers die dat soort updates niet op tijd overnemen waardoor zij met verouderde gegevens werken en dus denken dat jij uit Iran, of Georgie o.i.d. komt.

Probeer die check maar eens via je mobiele verbinding als je die kans hebt.

NB: je weet toch dat die Fourstack je geen info geeft over de beschikbaarheid van Vodafone 500? Omdat het een KPN Netco site is en niet een Vodafone site.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 15-04-2015 09:18 ]

• Co1967
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-11 08:37
zo....vandaag is mijn glasvezel 50/50 aangesloten en opgeleverd.
nu nog even wachten op de nummermigratie en dan eindelijk van tele2 af.

wij hebben bij de speedtest ookla een dowm van 47 en down 43 dus daar ben ik tevreden over als dat zo blijft :-)
kun je uberhaupt eigenlijk in de modem/router je ssid veranderen en je ww ??

en wat ik irritant vind en daar heb ik ook nog niets op gevonden : doordat ik een gehoorapparaat heb maak ik veel gebruik van TT 888 ( ondertiteling).
waarom is deze zo slecht te lezen bij VF...of weet iemand daar een truukje op zodat je wel fatsoenlijk kunt lezen wat eronder staat

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 21:57

OmeJoyo

This is me

Bij ons is de ondertiteling prima leesbaar, al vind ik het jammer dat het niet zo uitgebreid beschikbaar is de als bij andere providers. Het wachtwoord en je ssid ed. Kun je zelf wijzigen. Ik gebruik het modem niet meer, dus kan het niet even snel opzoeken.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Co1967
OmeJoyo schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:54:
Bij ons is de ondertiteling prima leesbaar, al vind ik het jammer dat het niet zo uitgebreid beschikbaar is de als bij andere providers. Het wachtwoord en je ssid ed. Kun je zelf wijzigen. Ik gebruik het modem niet meer, dus kan het niet even snel opzoeken.
bij tele2 had je letters op een donkere vlak, dat is nu niet dus de letters vervagen als het ware in het programma die je aan het kijken bent :?
vandaar mijn vraag of het beter in te stellen is ??

• Barre73
In het mapje dat bij je pakket zit, zit een boekje met handleiding voor de router. Getiteld: "internet".
Daar staat in hoe je id en WW verandert.

• Technoturk
LordSpud schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:19:
[...] Hoe kom je erbij dat je aan je router geen USB schijf kunt koppelen?
Werkt dit wel dan ?

Bij mijn kpn modem kan ik in het admin de 2 usb poorten instellen als samba netwerk, Hopelijk heeft de vodafone modem dit ook.

[ Voor 24% gewijzigd door Technoturk op 15-04-2015 23:15 ]

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
Co1967 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:08:
<...>en wat ik irritant vind en daar heb ik ook nog niets op gevonden : doordat ik een gehoorapparaat heb maak ik veel gebruik van TT 888 ( ondertiteling).
waarom is deze zo slecht te lezen bij VF...of weet iemand daar een truukje op zodat je wel fatsoenlijk kunt lezen wat eronder staat
Krijg je echte subs (dus niet de TT meuk, die BBC al jaren geleden heeft afgeschaft) bij BBC?

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

apis29 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 01:02:
[...]
:) Ik zie het ja, 500Mb nu wel beschikbaar. En ik zie dat ARD en ZDF terug in het basispakket zijn ipv dat je daar Plus TV voor moest nemen (wel nog steeds WDR, NDR, RAI Uno en TVE eruit gesloopt, niet dat het vaak aan staat, maar iig nog 13th Street ervoor in de plaats)
Jammer dat Sparql zo beroerd is anders was het makkelijk geweest O-) .
Ik heb met VF meer problemen gehad dan met Sparql en Tweak :+ Kwalliteit van de streams ligt ook hoger overigens.

Anyheu wat betreft de administratie: ik zit nog steeds te wachten op instructies voor wat betreft het terug sturen van de apparatuur van VF. Ik heb hier nog het glas modem en de Amino liggen, meerdere mailen achteraan gemaild en gebeld... Tsja dan zoeken ze t maar uit.

I am the great Cornholio!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:22
ultrapreventive schreef op donderdag 16 april 2015 @ 02:27:
[...]
Krijg je echte subs (dus niet de TT meuk, die BBC al jaren geleden heeft afgeschaft) bij BBC?
Volgens mij zitten de teletekstondertitels alleen bij de SD-versie van BBC. Die ondertitels zijn, wat mij betreft, prima. Op de HD-versie gebruikt de BBC een ander systeem. Volgens mij is er nog geen Nederlandse provider dat werkend heeft, helaas. Ik zou ook erg graag willen dat de BBC-ondertitels bij opnames in HD nog zouden werken.

Mijn oude Grundig videorecorder kon dat in de jaren '90 al, maar in de vooruitgang zijn we dat kwijtgeraakt......

• LordSpud
Technoturk schreef op woensdag 15 april 2015 @ 23:12:
[...]

Werkt dit wel dan ?

Bij mijn kpn modem kan ik in het admin de 2 usb poorten instellen als samba netwerk, Hopelijk heeft de vodafone modem dit ook.
Heel even snel voor je ge-googled, volgens mij is de Vigor 2130 soortgelijk aan de 2132FVn, ik kan de handleiding van die laatste echter niet meer vinden (iemand hier of op een ander forum had hier wel een linkje van). Als je in de handleiding van de Vigor 2130 kijkt op pagina 212, paragraaf 4.11.5 dan lijkt het mogelijk te zijn.

• Co1967
ultrapreventive schreef op donderdag 16 april 2015 @ 02:27:
[...]
ik wil graag ondertiteling op programma's op sbs6 en npo.
niet alle programma's hoor.
de subs van de BBC ken ik dus niet :-(
bij VF heb ik nu lichte letters op lichte achtergrond, dus ik vroeg me af of dit ergens te veranderen valt :-)

het gaat dus om ondertiteling van TT888

[ Voor 4% gewijzigd door Co1967 op 16-04-2015 11:28 ]

• Barre73
MetaFrame schreef op donderdag 16 april 2015 @ 05:30:
[...]

Ik heb met VF meer problemen gehad dan met Sparql en Tweak :+ Kwalliteit van de streams ligt ook hoger overigens.

Anyheu wat betreft de administratie: ik zit nog steeds te wachten op instructies voor wat betreft het terug sturen van de apparatuur van VF. Ik heb hier nog het glas modem en de Amino liggen, meerdere mailen achteraan gemaild en gebeld... Tsja dan zoeken ze t maar uit.
Als je het hebt over Amino dan had je dus het oude pakket van Vodafone. Ik wil ze niet meteen verdedigen maar het probleem daarbij was wel dat ze alles lieten doen door KPN ITNS waar ze het inkochten. Maar dan ook alles. Dat kan best heel lastig zijn als er iets mis gaat.
Sinds de nieuwe propositie startte in april vorig jaar hebben ze heel veel zaken in eigen beheer gebracht en waar ze eigen apparatuur in de PoP plaatsen zelfs alles. En op die plekken zullen ook de beste TV streams gaan komen. Net als die van Sparql in Almere en Enschede bijvoorbeeld.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MetaFrame schreef op donderdag 16 april 2015 @ 05:30:
[...]

"Superieure" kwaliteit van de stream is er niet aan af te zien bij Sparql (in Almere; op Samsung 48H6400) en die staat via handmatig op 1080(p). Daarnaast ziet de interface er niet uit en is ook nog traag, zeker t.o.v Amino A140. On Demand is brak, HBO iig ... Belgie 1 met een HD logo en zo'n beroerde beeldkwaliteit dat je aan een webstream denkt (nu hoort het via de zenderlijst ook een SD-zender te zijn maar dan nog).
Echt zo goed als totaal geen problemen met Vodafone oud en beeldkwaliteit is gewoon goed O-) (op HD+ zo goed als niet te onderscheiden van de DVB-C HD zenders)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 16-04-2015 12:37 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-12 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Barre73 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 11:40:
[...]

Als je het hebt over Amino dan had je dus het oude pakket van Vodafone. Ik wil ze niet meteen verdedigen maar het probleem daarbij was wel dat ze alles lieten doen door KPN ITNS waar ze het inkochten. Maar dan ook alles. Dat kan best heel lastig zijn als er iets mis gaat.
Sinds de nieuwe propositie startte in april vorig jaar hebben ze heel veel zaken in eigen beheer gebracht en waar ze eigen apparatuur in de PoP plaatsen zelfs alles. En op die plekken zullen ook de beste TV streams gaan komen. Net als die van Sparql in Almere en Enschede bijvoorbeeld.
Dan zit het verschil m daar in. Zit in enschede namelijk :)

I am the great Cornholio!

• RobinMM
Even een update wat betreft mijn problemen met Vodafone:

Kort samengevat: Sinds mijn overgang van Wisper naar Vodafone lijkt al het uitgaande verkeer dat niet via poort 80 gaat gecapped te zijn op ongeveer 10Mpbs. Werd net gebeld dat mijn probleem is doorgezet naar de technische afdeling en dat de netwerkbeheerder (Wiericke B.V.) naar het probleem gaat kijken. Het heeft wat mails en tijd en geld gekost, maar hopelijk krijg ik binnenkort dan eindelijk goed nieuws. Ik heb dus weer wat hoop op een oplossing :)

[ Voor 6% gewijzigd door RobinMM op 16-04-2015 13:16 ]

• Technoturk
LordSpud schreef op donderdag 16 april 2015 @ 09:50:
[...]

Heel even snel voor je ge-googled, volgens mij is de Vigor 2130 soortgelijk aan de 2132FVn, ik kan de handleiding van die laatste echter niet meer vinden (iemand hier of op een ander forum had hier wel een linkje van). Als je in de handleiding van de Vigor 2130 kijkt op pagina 212, paragraaf 4.11.5 dan lijkt het mogelijk te zijn.
Oh oke naja afwachten dan maar :).

Bij kpn staat het ook niet in de handliding, sterker nog in de handleiding staat dat de 2 usb porten niet worden ondersteunt 8)7 , dit had ik toen zelf uitgivist

Afbeeldingslocatie: https://db.tt/dHdE9ULF
Afbeeldingslocatie: https://db.tt/QlwRth6E

• ultrapreventive
Rallye schreef op donderdag 16 april 2015 @ 08:22:
[...]

Volgens mij zitten de teletekstondertitels alleen bij de SD-versie van BBC. Die ondertitels zijn, wat mij betreft, prima. Op de HD-versie gebruikt de BBC een ander systeem. Volgens mij is er nog geen Nederlandse provider dat werkend heeft, helaas. Ik zou ook erg graag willen dat de BBC-ondertitels bij opnames in HD nog zouden werken.

Mijn oude Grundig videorecorder kon dat in de jaren '90 al, maar in de vooruitgang zijn we dat kwijtgeraakt......
Had ze bij UPC altijd. Geen idee of dat SD was, zou kunnen.
Kwam bv het draadje bbc-ondertiteling-waardeloos-na-netwerkwerkzaamheden tegen (via google cache) waaruit blijkt dat Ziggo dit wel degelijk met HD aanbood.

Kreeg op dit forum mee, dat die substream gestript is door kpn net als keuze voor 2e taal in geluid.
Dat is ook in mijn tel contacten met VF bevestigd, inclusief de mededeling dat er aan gewerkt wordt. Al een jaar ongeveer nu.
En dat klopt niet, begrijp ik? Dus VF zat ook te kletsen? :(

[ Voor 16% gewijzigd door ultrapreventive op 16-04-2015 17:17 ]

Verwijderd

heb het pakket inmiddels ook binnen en woensdag komt er een mannetje de zooi aansluiten! is het niet mogelijk dit zelf te doen of?

• ultrapreventive
Mogelijk wel, maar niet de bedoeling. Plus glasverloopkabel zal er niet bij zitten lijkt me.

Bij mij zat er vorig jaar een zegel op de doos met tekst dat installatie alleen door de monteur mocht geschieden. Zegel verbroken, inhoud geinspecteerd, verder ging ik maar niet ;)

• Barre73
Glaspatchkabel zit er wel bij maar inderdaad, dit moet je liever niet zelf willen doen.

• ultrapreventive
Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:31:
Glaspatchkabel zit er wel bij maar inderdaad, dit moet je liever niet zelf willen doen.
Vorig jaar juni haalde de monteur hem uit een koffertje, maar mss wilde hij het (blijkbaar toch bijgesloten) standaardkabeltje gewoon niet benutten en heb ik het verkeerd geïnterpreteerd..

• Barre73
Of het is inmiddels veranderd en niet meer in het pakket bijgesloten. Dingen veranderen wel eens natuurlijk.

• ultrapreventive
Ja, de Draytek is nu inderdaad ook een ander model tov vorig jaar.

• Co1967
ander vraagje van mijn kant.

het duurt vrij lang voor de adapter die in mijn vaste pc verbinding maakt met het modem (thuis 50/50 glas)..dus modem vigor 2132 FVn.
ik weet dat het een N adapter is maar is het normaal dat het wel zo'n 5 minuten duurt ???

met dezelfde adapter draaide ik ook op tele2 met 20 Mb en dat was aanzetten en 1 minuut na de start van windows gaan met die banaan.

wat is jullie advies ??

• Zorian

Zorian

What the fox?

Barre73 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 13:31:
2 weken geleden ofzo zelf de boel aangesloten, stelt echt geen kloot voor.
Patchkabel zit er gewoon bij. Zolang je gewoon voorzichtig bent kan het prima.
Was bijna simpeler dan RJ45, gewoon erin schuiven. Alleen erop letten dat de patchkabel geen scherpe bochten en knikken maakt. De patchkabel is bovendien voorzien van een plastic beschermomhulsel.
De monteur was me erg dankbaar en zeer tevreden over het resultaat toen hij enkele dagen geleden langs kwam om de boel administratief te activeren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 17-04-2015 17:59 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
Ik heb de patch ook al opnieuw moeten doen omdat ze hem te kort hadden gehouden en daardoor de modem veel te hoog hing

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Mijn ASA verloor zojuist het WAN-IP adres wat de Vigor via True IP DMZ doorgeeft.
Na herstarten van de Draytek en ASA werkte het weer, maar kom ik er achter dat:

1. het subnetmasker van het WAN-IP is gewijzigd van 255.255.224.0 naar 255.255.192.0. Het subnet is dus groter geworden.
2. ik een extra IP-adres op mijn outside-interface zie van 10.64.0.1

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-11 13:04
Ik zie dat 500MB hier ook beschikbaar is nu volgens de postcode check. Mijn vraag is als ik dit neem krijg ik dan weer een ander dom modem voor terug maar nu met gigabit poortjes ? Mijn hudige modem is een Genexis met een eigen router eraan en dat bevalt prima. Geen behoefte aan een "slim" modem.

Verwijderd

Monteur komt morgen heb de zooi maar zelf aangesloten terwijl het absoluut niet mocht helaas geen signaal maar goed na lang zeuren werkt het nu :-) toch komt er morgen een monteur langs.

Televisie is echt een vooruitgang vergeleken met upc internet geen idee is dit redelijk? heb 50 mbits

http://www.speedtest.net/my-result/4305447149

kleine edit: de patch zat gewoon toegevoegd in het pakket :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2015 10:25 ]

• Barre73
Jeroenske schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:15:
Ik zie dat 500MB hier ook beschikbaar is nu volgens de postcode check. Mijn vraag is als ik dit neem krijg ik dan weer een ander dom modem voor terug maar nu met gigabit poortjes ? Mijn hudige modem is een Genexis met een eigen router eraan en dat bevalt prima. Geen behoefte aan een "slim" modem.
Nee, dan zal je naar het nieuwe platform gaan met een Draytek modem/router. En dat is idd een "slim" modem.

• Rallye
ultrapreventive schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:10:
[...]

Had ze bij UPC altijd. Geen idee of dat SD was, zou kunnen.
Kwam bv het draadje bbc-ondertiteling-waardeloos-na-netwerkwerkzaamheden tegen (via google cache) waaruit blijkt dat Ziggo dit wel degelijk met HD aanbood.

Kreeg op dit forum mee, dat die substream gestript is door kpn net als keuze voor 2e taal in geluid.
Dat is ook in mijn tel contacten met VF bevestigd, inclusief de mededeling dat er aan gewerkt wordt. Al een jaar ongeveer nu.
En dat klopt niet, begrijp ik? Dus VF zat ook te kletsen? :(
Of er aan gewerkt wordt is voor mij niet te checken. Wel dat het lang duurt en dat geen enkele provider BBC-ondertitels bij de HD-zenders doorgeeft.......

• Jeroenske
Barre73 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:03:
[...]

Nee, dan zal je naar het nieuwe platform gaan met een Draytek modem/router. En dat is idd een "slim" modem.
He jammer thx. Toch maar wel gedaan kost me €10,- minder per maand en 500/500 in plaats van 100/100. Ik begrijp dat je een router wel als switch kan gebruiken met de draaitek dus geen 80 kabels naar de meterkast te trekken.

• Barre73
Zou je die laatste opmerking kunnen verduidelijken? De Draytek kent namelijk 4 poorten. 2 voor TV, 2 voor internet. Je kan altijd een switch aansluiten op een internetpoort om daar dan weer andere apparaten op aan te sluiten. Alleen dan weer geen TV decoders want die krijgen hun signaal alleen uit de TV poorten (dan zou je daar ook een switch moeten aansluiten bij meer dan 2 decoders) Om het maar even simpel te stellen.
Het is niet zoals een KPN Experiabox waar je 1 UTP kabel kan gebruiken naar de kamer, daar een switch en dan TV en computer door elkaar er op aan kan sluiten.

De Draytek is toegankelijk middels inloggen maar een groot aantal netwerkmogelijkheden zijn beperkt of disabled. Ik heb ze nooit nodig gehad maar er zijn hier voldoende mensen te vinden die dat wel lastig of onoverkomelijk vinden.

• Jeroenske
Ik heb wel TV in het pakket zitten omdat dat goedkoper is maar ik gebruik het niet. Dus een 1 kabel van meterkast naar switch in woonkamer is dan geen probleem toch ?

Straks na een jaar is de korting weer weg en gaat tv de deur uit. Beetje krom maar krijg zo ook weer actiekorting installatie basis alles in één pakket volgens de klantenservice.

Oh en kwa netwerkmogenlijkheden is alleen belangrijk dat ik ongestoord kan gamen en geen experiabox toestanden wil.

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroenske op 21-04-2015 17:11 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jeroenske schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:07:
Ik heb wel TV in het pakket zitten omdat dat goedkoper is maar ik gebruik het niet. Dus een 1 kabel van meterkast naar switch in woonkamer is dan geen probleem toch ?

Straks na een jaar is de korting weer weg en gaat tv de deur uit. Beetje krom maar krijg zo ook weer actiekorting installatie basis alles in één pakket volgens de klantenservice.

Oh en kwa netwerkmogenlijkheden is alleen belangrijk dat ik ongestoort kan gamen en geen experiabox toestanden wil.
Die info klopt niet helemaal wat kosten betreft... 500mb is gewoon €50,-
Basispakket telefonie kost €2,50
Basispakket TV kost €12,50
Bij alles en 1 krijg je €10,- korting, betekent dus dat je dan €55,- per maand betaalt, alleen internet betaal je €50,- per maand.
Zou het toch laten downgraden als je het niet gebruikt ;)

Dus ja, je krijgt dan een actiekorting, maar je bent voordeliger uit als je alleen internet afneemt, of alleen internet&telefonie als je van TV geen gebruik maakt.

Wat je zegt met de switch klopt, je kan 1 UTP trekken naar je woonkamer, daar via het switch het internetsignaal naar jouw apparaten doorverbinden.

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 21-04-2015 17:22 ]

• Jeroenske
Oh dit staat in de bevestigings mail. Goedkoper ? vertel :P
TV kon er wel uit maar dan vevalt de eenmalige pakket actiekorting van €75 volgens de klantenservice

Abonnement Internet 500 € 50,00
Actie eerste 12 mnd. Alles-in-één pakket € -10,00
Abonnement Bellen Start € 2,50
TV Start € 12,50
Gratis HD-pakket t.w.v. €7,50 per maand € 0,00
Gratis Interactieve TV Box in bruikleen € 0,00
Activatiekosten € 30,00
Korting op activatiekosten € -30,00
Installatie Basis € 75,00
Actiekorting Installatie Basis Alles in één pakket € -75,00

Totaal (incl. BTW) € 55,00

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jeroenske schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:22:
Oh dit staat in de bevestigings mail. Goedkoper ? vertel :P
TV kon er wel uit maar dan vevalt de eenmalige pakket actiekorting van €75 volgens de klantenservice

Abonnement Internet 500 € 50,00
Actie eerste 12 mnd. Alles-in-één pakket € -10,00
Abonnement Bellen Start € 2,50
TV Start € 12,50
Gratis HD-pakket t.w.v. €7,50 per maand € 0,00
Gratis Interactieve TV Box in bruikleen € 0,00
Activatiekosten € 30,00
Korting op activatiekosten € -30,00
Installatie Basis € 75,00
Actiekorting Installatie Basis Alles in één pakket € -75,00

Totaal (incl. BTW) € 55,00
Ahh zo, ja dit klopt. De installatie bij single play kost €37,50 ipv. gratis bij een alles-in-één abo. Dat even niet meegenomen in mijn berrekening.
Dan nog is single play op jaar basis wel goedkoper. (12*50+37,50=637,50 en 12*55=660 euro)

Maar goed, TV en telefonie kan je ook in principe op alle momenten uit je pakket halen.

• Jeroenske
Ja precies na 12 maanden TV eruit en ik betaal dan 52,50 voor 500\500 en Bellen. Ik gebruik het bellen wel.

*edit Of na een maand al TV eruit en €12,50 minder per maand ? zal wel niet mogen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Jeroenske op 21-04-2015 17:41 ]

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 21-12 17:47
meer mensen trouwens last van slecht geluid op BBC2? lijkt wel of het geluid daar niet lekker doorkomt.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Barre73
Jeroenske schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:34:
Ja precies na 12 maanden TV eruit en ik betaal dan 52,50 voor 500\500 en Bellen. Ik gebruik het bellen wel.

*edit Of na een maand al TV eruit en €12,50 minder per maand ? zal wel niet mogen :P
Ja, dat mag wel. Alleen internet moet je houden. Enige wat er dan gebeurt is dat je 10 euro korting vervalt. Maar het voordeel dat je in het begin bij installatie kreeg met dat 3-in-1 mag je wel houden volgens mij.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:57:
meer mensen trouwens last van slecht geluid op BBC2? lijkt wel of het geluid daar niet lekker doorkomt.
Wat ik uit dit topic opmaak wel ja
Probleem is bekend, maar nog niet opgelost lijkt me.

• f4stf0rw4rd
  • Laatst online: 21-12 17:47
Dazzler2120 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:03:
[...]

Wat ik uit dit topic opmaak wel ja
Probleem is bekend, maar nog niet opgelost lijkt me.
ok tnx. het ligt dus niet aan mijn installatie thuis :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• Co1967
edit

[ Voor 104% gewijzigd door Co1967 op 24-04-2015 19:08 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Dit topic lijkt me niet geschikt voor individuele problemen met apparaten waar Vodafone niets mee te maken heeft, even zelf een topic aanmaken, met ook bij voorkeur wat meer info als hierboven.

• Barre73
Integendeel. Hoe minder topics hoe beter. Liever in dit topic waar zeer veel mensen meekijken.

• Co1967
OmeJoyo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:24:
Dit topic lijkt me niet geschikt voor individuele problemen met apparaten waar Vodafone niets mee te maken heeft, even zelf een topic aanmaken, met ook bij voorkeur wat meer info als hierboven.
probleem ligt aan de draytek ( denk ik ) en daarom hoop ik dat wat mensen hier tips voor me hebben om wel verbinding te krijgen met de modem/router.

• Co1967
Barre73 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 21:45:
Integendeel. Hoe minder topics hoe beter. Liever in dit topic waar zeer veel mensen meekijken.
dank je Barre73......dat vond ik dus ook _/-\o_

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-12 22:28
C1967 je gooit wat losse kreten in je post en daaruit moeten we een analyse maken?
Geef eens specifiek aan wat er niet werkt? Wat werkt er wel? Dan kunnen we er mss iets mee.

• Rallye
Handig daarbij is om aan te geven wat je al geprobeerd hebt en wat de foutmeldingen etc. waren. Je laptop zite het netwerk dus wel? Je printer ook?

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Als ik Google op "Epson sx325 communication error" kom ik heel erg mensen tegen die ook problemen hebben met de wifi met deze printer, dus ik zou zeker de draytek niet verdenken, maar de printer zelf, info die mijn inziens dus niet in dit topic thuishoort. Er zijn iig 10 tallen tips te vinden. Succes.

• Co1967
Beste heren,

schijnbaar ben ik vrij onduidelijk na een dag proberen om mijn printer aan de laptop te koppelen via wifi.
laptop in netwerk en die printer wil niet gekoppeld worden via het netwerk schijnbaar.
dit probleem is dus ontstaan nadat ik ben overgestapt van een andere provider naar VF thuis.
printer heeft het altijd gedaan. ( nu maar gewoon via kabeltje printen maar weer )
ook heb ik gemerkt dat mijn vragen storend zijn en wil dus diegene die dat kan mijn vragen hier maar gaat weghalen en ik zal jullie niet meer lastig vallen met mijn "storende problemen".

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Het probleem zit hem niet zozeer in de vraag op zich, maar zoals rallye aangeeft en ik eerder ook, er mist heel veel informatie over je probleem. Dat het na een modem wissel niet werkt, hoeft absoluut niet te betekenen dat je het dan ook in het modem moet zoeken.

Zolang je beperkte info geeft kan niemand je helpen, ik zou zeggen lees nog eens rustig welke info mist, doe zelf zoveel mogelijk onderzoek, als het daarna nog niet werkt, Vertel wat je hebt gedaan en geprobeerd, wat het resultaat daarvan is (ook foutmeldingen etc.) dan kunnen we je verder helpen.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-12 22:28
Eens met OmeJoyo. Wat ik zelf zo gauw vindt is dat de beste oplossing is de printer een fixed IP adres te geven en daarmee de meeste issues opgelost zijn. Eventueel kan je een factory reset proberen. Succes ermee! (BTW Draytek gebruikers, staat AP isolation standaard aan of uit in de router?)

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 22-04-2015 11:43 ]

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Ondanks dat ik hem niet meer gebruik, bij mij stond ie uit in mijn 2e modem. (nieuwe model) :)

• Co1967
OmeJoyo schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:00:
Het probleem zit hem niet zozeer in de vraag op zich, maar zoals rallye aangeeft en ik eerder ook, er mist heel veel informatie over je probleem. Dat het na een modem wissel niet werkt, hoeft absoluut niet te betekenen dat je het dan ook in het modem moet zoeken.

Zolang je beperkte info geeft kan niemand je helpen, ik zou zeggen lees nog eens rustig welke info mist, doe zelf zoveel mogelijk onderzoek, als het daarna nog niet werkt, Vertel wat je hebt gedaan en geprobeerd, wat het resultaat daarvan is (ook foutmeldingen etc.) dan kunnen we je verder helpen.
de fout zat hem dus wel degelijk in de draytek.
heb de printer nu werkend na 9 uurtjes zoeken of zo.
er moet dus bij WLAN in de modem een adres worden aangemaakt voor de printer.
eindelijk alles werkend nu

• nesQ
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-11 12:24
Ik ben recent overgestapt naar VF thuis. Later een upgrade aangevraagd naar 500/500 maar dit werd telkens niet gerealiseerd. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat 500mbit nog niet mogelijk is bij mij (ondanks dat de postcode check aangeeft van wel). Blijkt dat VF hun hardware in de wijkcentrale nog moeten updaten. Ik kan het in juli nogmaals proberen (tot die tijd moet ik het "maar" doen met 100mbit :P)
Lord_Dain schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:42:
(BTW Draytek gebruikers, staat AP isolation standaard aan of uit in de router?)
Het vinkje staat standaard uit bij de Wifi instellingen (i.i.g. bij het voorgeconfigureerde VFNL-xxx wifi SSID).

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Co1967 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:42:
[...]

de fout zat hem dus wel degelijk in de draytek.
heb de printer nu werkend na 9 uurtjes zoeken of zo.
er moet dus bij WLAN in de modem een adres worden aangemaakt voor de printer.
eindelijk alles werkend nu
Goed dat het is opgelost, al heb ik dit nog nooit meegemaakt en ik verbruik wat hardware in een jaar omdat ik graag het nieuwste heb. Mijn beide multifunctionals werkte prima op beide drayteks.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Zijn er al mensen die de nieuwe firmware hebben in de
Draytek 2132?

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:35

Freedive

] Ken sent me _

arjan.n schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:56:
Draytek 2132?
Wat is de nieuwe ?

Ik heb nu:
Firmware Version GlasOperator_3.7.5.1

• Zorian

Zorian

What the fox?

arjan.n schreef op donderdag 23 april 2015 @ 10:56:
Draytek 2132?
Ik heb hem net even van de stroom afgehaald en na het weer aansluiten knippert het WAN-lampje heel snel terwijl deze normaliter constant brand. Ben benieuwd.

//Hij blijft nog steeds snel knipperen en er gebeurd weinig bijzonders lijkt het op. Ook geen nieuwe versie.

Waar ik wel mee blijf zitten is dat wanneer ik mijn eigen router aan de DrayTek knoop en hem in DMZ zet (ongeacht welke van de 2) de router geen IP toegedeeld krijgt. Alles blijft op 0.0.0.0 staan. Internet werkt dus ook niet en ik kan ook niet bij de DrayTek komen. Als ik met een 2e kabel in de DrayTek ga zitten en de instellingen opvraag zegt ie echter keurig dat de router erin zit, hij een IP heeft van 0.0.0.0 en dat de WAN dus connected is. :?

Ik snap echt geen drol meer hiervan. Het heeft zojuist heel even goed gewerkt, maar na 10 minuten klapte de boel er opeens uit en sindsdien doet helemaal niks het meer.
Heb dus maar een SFP converter besteld, ben helemaal done met die Draak-Tek. Het blokkeert bijna alles omdat er geen UPnP in zit. Dit vertaalt zich in ettelijke problemen met online gamen, torrents doen niks, usenet weigert dienst, servers werken niet, RDP heeft er geen zin in, TeamViewer zegt nada, etc etc etc. Alles zit muurdicht en de vuurmuur van de PC is het in elk geval niet.

Enige nadeeltje gaat zijn dat telefonie dus niet meer werkt straks, maar daar kan ik niet echt mee zitten.

[ Voor 64% gewijzigd door Zorian op 23-04-2015 18:37 ]

• Co1967
probleem opgelost _/-\o_ _/-\o_

iemand enig idee hoe ik van mijn binnenkomende gesprekken de nummerweeergave kan laten werken ??
net gelezen dat de fout in de modem zit.

welk toestel + type werkt er wel met nummerweergave ??

[ Voor 173% gewijzigd door Co1967 op 24-04-2015 13:29 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Co1967 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:19:
sorry dat ik jullie weer even lastig val maar misschien weten jullie hoe mijn probleem op te lossen is.

migratie van nummer is denk ik gedaan want het tijdelijke nummer wat ik van VF had is onbereikbaar en als ik nu met mijn telefoon mijn mobiel bel krijg ik mijn nummer te zien die ik had bij tele2.

nu het probleem : ik kan wel bellen maar niemand kan mij bellen ----> na lang wachten krijg men dan te horen dat het toestel niet bereikbaar is.

op de draytek brand ook het phonelampje niet.
telefoon gereset --- modem is gereset.
klantenservice snapt het niet en mijn probleem is nu doorgezet naar de Technische Dienst van VF.

durf het niet te vragen maar weten jullie misschien wat ik nog meer kan doen .

ps.
ik weet niet of het tijdelijke nummer gewerkt heeft daar ik er geen gebruik van heb gemaakt omdat mijn abbo bij tele2 nog doorliep tot 7 mei en tot vanmiddag dat ik van iemand te horen kreeg dat ik dus onbereikbaar was
Het telefoonlampje gaat in elk geval pas aan zodra er daadwerkelijk getelefoneerd wordt.

• Barre73
Ik heb hem net even van de stroom afgehaald en na het weer aansluiten knippert het WAN-lampje

Ik snap echt geen drol meer hiervan. Het heeft zojuist heel even goed gewerkt, maar na 10 minuten klapte de boel er opeens uit en sindsdien doet helemaal niks het meer.
Heb dus maar een SFP converter besteld, ben helemaal done met die Draak-Tek. Het blokkeert bijna alles omdat er geen UPnP in zit. Dit vertaalt zich in ettelijke problemen met online gamen, torrents doen niks, usenet weigert dienst, servers werken niet, RDP heeft er geen zin in, TeamViewer zegt nada, etc etc etc. Alles zit muurdicht en de vuurmuur van de PC is het in elk geval niet.

Enige nadeeltje gaat zijn dat telefonie dus niet meer werkt straks, maar daar kan ik niet echt mee zitten.
UPnP is nou juist 1 van de toevoegingen in die beloofde nieuwe firmware....
Versie wordt 3.7.5.3

Van het Vodafone forum:
Er komt een firmware update van de Draytek 2132 Router.

Zoals jullie weten zijn we heel blij dat jullie dit topic gestart zijn en is jullie inbreng meer dan welkom. Als gevolg van jullie input wil ik graag als eerste met jullie delen welke nieuwe features er beschikbaar komen. Zo kunnen we weer wat van het lijstje afstrepen :smileywink:.

* Universal Plug and Play (UPnP)

* Beheer van Accespoints:
- mogelijkheid om de kwaliteit van de verbinding tussen het wifi apparaat en het accespoint te zien
- mogelijkheid om de output power van je accespoint in te stellen tussen 100% - 10%.

* Een back up van je router configuration via de GUI van het modem.

Deze firmware update zal de komende tijd worden uitgerold. Het tijdstip van beschikbaarheid zal voor iedereen verschillend zijn omdat dit in batches gebeurd. Ik hoor graag wat jullie van de nieuwe features vinden!

[ Voor 49% gewijzigd door Barre73 op 23-04-2015 20:39 ]

• Zorian

Zorian

What the fox?

Barre73 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:34:
[...]

UPnP is nou juist 1 van de toevoegingen in die beloofde nieuwe firmware....
Versie wordt 3.7.5.3

Van het Vodafone forum:
Er komt een firmware update van de Draytek 2132 Router.

Zoals jullie weten zijn we heel blij dat jullie dit topic gestart zijn en is jullie inbreng meer dan welkom. Als gevolg van jullie input wil ik graag als eerste met jullie delen welke nieuwe features er beschikbaar komen. Zo kunnen we weer wat van het lijstje afstrepen :smileywink:.

* Universal Plug and Play (UPnP)

* Beheer van Accespoints:
- mogelijkheid om de kwaliteit van de verbinding tussen het wifi apparaat en het accespoint te zien
- mogelijkheid om de output power van je accespoint in te stellen tussen 100% - 10%.

* Een back up van je router configuration via de GUI van het modem.

Deze firmware update zal de komende tijd worden uitgerold. Het tijdstip van beschikbaarheid zal voor iedereen verschillend zijn omdat dit in batches gebeurd. Ik hoor graag wat jullie van de nieuwe features vinden!
De firmware is helaas nog niet binnen hier. Hoe zie ik of hij een firmware aan het downloaden is? Bij Ziggo was dit te zien aan de US/DS lampjes die dan heel snel tegelijk knipperden.

Ik zal de firmware eens proberen, mocht het weinig soelaas bieden dan zet ik alsnog de SFP converter in. En anders gaat ie weer terug, toch 14 dagen de tijd voor. :+
Bedankt voor deze update. :)

Verwijderd

Dat kun je niet zien, je kunt alleen controleren welke versie je hebt door in te loggen op de webinterface.

• Zorian

Zorian

What the fox?

Zijn er al mensen die de nieuwe versie binnen hebben en mij iets kunnen vertellen over hoe goed UPnP zijn werk doet? Hij komt hier namelijk nog steeds niet binnen.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12 20:55
Zorian schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 15:59:
Zijn er al mensen die de nieuwe versie binnen hebben en mij iets kunnen vertellen over hoe goed UPnP zijn werk doet? Hij komt hier namelijk nog steeds niet binnen.
De firmware word in batches uitgerold.
Zou dus iedere week even een kijkje nemen in de web interface.

Draytek 2132: 3.7.5.3
Draytek 2130: 154.10

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-12 14:11
Even een korte vraag tussendoor.
Ik kom van Ziggo af, hadden dus radio via COAX. Kan dit straks nog steeds? Iemand die me hier mogelijk bij kan ondersteunen?

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Nee is helaas niet meer mogelijk.
Alleen tv/radio met Entone decoder.

• Co1967
ExploitSolo schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 23:10:
Even een korte vraag tussendoor.
Ik kom van Ziggo af, hadden dus radio via COAX. Kan dit straks nog steeds? Iemand die me hier mogelijk bij kan ondersteunen?
tot 2008 hadden wij ook ziggo.....toen overgestapt naar glasvezel.
voor 2 weken geleden hele web afgespeurd omdat wij vanaf 2008 ook geen radio meer hadden en via de tv vond ik het niet te doen.
ik vond een tip van dat veel signalen niet afgesloten worden door ziggo en heb het getest door de radio weer aan te sluiten op de coax.
en het werkt perfect :-)
wij luisteren dus nu "gratis" via het ziggokanaal. _/-\o_

• Barre73
Mensen die zo vanaf pak em beet 2012 zijn overgestapt van Ziggo/UPC naar een glasvezelprovider zijn meestal wel degelijk geheel afgesloten. Wat jij krijgt is het analoge signaal dat nog op de straatkast zit en er is geen monteur daadwerkelijk naar jouw straatkast gereden om dat af te sluiten. Sinds 2012 zie je dat ze dat steeds meer wel hebben gedaan. Om abonnees te laten "merken" dat ze echt geen diensten meer kunnen krijgen en dat ze dus beter niet hadden kunnen overstappen naar de grootste concurrent.
Kinderachtig maar ja... het mag uiteraard wel. Kost wat meer om die monteur telkens naar die straatkast te sturen maar dat hebben ze er bij Ziggo voor over blijkbaar.

Neemt niet weg dat iedereen het mag proberen uiteraard. Wellicht heb je geluk!

NB: Via de TV hoeft niet perse. Veel providers hebben decoders met een analoge uitgang (rode en witte tulpstekker) die je direct kan aansluiten op een normale versterker. Meerdere ingangen die werken, Tape 2, Video, etc..) .
Decoder aan, versterker op de betreffende gebruikte ingang zetten (Video, Tape2, etc..) even de TV aan om het goede radiokanaal te kiezen en dan kan de TV weer uit.

Werkt voor mij perfect en kost geen TV om aan te houden, laat staan dat je via de crappy TV luidsprekers moet luisteren.

Pagina: 1 ... 77 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.