Oh, apart. Degene die ik aan de lijn had van Vodafone zei namelijk dat het wel mocht. Dit moest je dan aangeven in het gesprek met de monteur zodra die belt voor een afspraak volgens hem.gabbel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 12:33:
Zelf aansluiten mag niet van vodafone. Door het zeker te weten dat je het ook niet doet heeft vodafone de Draytek doos verzegeld waarop staat dat alleen de monteur de doos mag openen.
Zelf aansluiten is niet verstandig. Vodafone is de enige provider die geen gebruik maakt van een standaard opklikbare NT. Zij kiezen ervoor om de FTU open te maken, met een glasvezelpatchkabel aan te sluiten op de blauwe connector van Reggefiber en die kabel naar de Draytek te voeren en aan te sluiten.
En daarna alles weer proberen netjes dicht te maken.
Op zich niet ontzettend moeilijk maar er kan genoeg fout gaan als je de FTU zelf openmaakt. Wellicht dat degene van Vodafone die dat vertelde in de war was met de DSL versie. Daar kan je het wel zelf.
Op zich niet ontzettend moeilijk maar er kan genoeg fout gaan als je de FTU zelf openmaakt. Wellicht dat degene van Vodafone die dat vertelde in de war was met de DSL versie. Daar kan je het wel zelf.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Maakt vodafone tegenwoordig gebruik van eigen apparatuur in alle nieuwe glasvezel wijk kasten. In Noordwijk ZH zijn wij inmiddels aangesloten op de glasvezel network van reggefiber maar nogsteeds word geen 500mbit door vodafone aangeboden. Kan mij voorstellen dat er nogsteeds gebruik word gemaakt van KPN infrastructuur of klopt mijn beredenering niet?
Alleen omdat de vezelkabel gevoelig zou zijn en kan breken is mij verteld, maar dat is best wel gebazel want zo gevoelig is ie nietBarre73 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:29:
Zelf aansluiten is niet verstandig. Vodafone is de enige provider die geen gebruik maakt van een standaard opklikbare NT. Zij kiezen ervoor om de FTU open te maken, met een glasvezelpatchkabel aan te sluiten op de blauwe connector van Reggefiber en die kabel naar de Draytek te voeren en aan te sluiten.
Ja en nee. Juist niet in nieuwe gebieden. Ze zijn sinds eind vorig jaar begonnen met plaatsen van eigen apparatuur in PoPs van Reggefiber, maar alleen in bestaande glasvezelgebieden. Zodra dat goed loopt willen ze volgens mij ook wel mee in nieuwe(re) gebieden.doublehelix schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:51:
Maakt vodafone tegenwoordig gebruik van eigen apparatuur in alle nieuwe glasvezel wijk kasten. In Noordwijk ZH zijn wij inmiddels aangesloten op de glasvezel network van reggefiber maar nogsteeds word geen 500mbit door vodafone aangeboden. Kan mij voorstellen dat er nogsteeds gebruik word gemaakt van KPN infrastructuur of klopt mijn beredenering niet?
Waar ze niet in de PoP zitten met eigen apparatuur maken ze nog gebruik van KPN apparatuur en diensten. En in die gevallen bieden ze geen 500 mbit. Dat kunnen ze wel afnemen bij KPN maar de inkoopprijs daarvoor is simpelweg te hoog, vergeleken met hun verkoopprijs die gebaseerd is op hun eigen netwerk en apparatuur.
Dus in Noordwijk zullen ze voorlopig gebruik maken van inkoop van KPN diensten en daarom (nog) geen 500/500 aanbieden.
Op zich heb je wel gelijk maar niet iedere klant is zo subtiel.... En daarnaast: Het is gewoon niet handig dat een klant de FTU moet openmaken (kappen eraf halen dus) en met de connector moet gaan klooien. Dat kan allerlei problemen opleveren, hetzij meteen, hetzij later.Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Alleen omdat de vezelkabel gevoelig zou zijn en kan breken is mij verteld, maar dat is best wel gebazel want zo gevoelig is ie niet
Is niet helemaal waar wat je hier zegt. KPN bied sinds vorige week 500/500 aan in Meppel. Sinds gisteren heb ik de wijziging laten uitvoeren door Vodafone om mij ook 500/500 te bieden terwijl dit volgens de postcode check niet kon. Op dit moment heb ik 500/500 en jawel via de KPN apparatuur (Wijkcentrale). Vodafone gaf mij aan dat KPN mijn lijn vandaag ging "alteren" waarop mijn vraag was wat KPN hier mee had te maken gaf Vodafone als antwoord dat ze nu nog draaien op KPN apparatuur in de wijk centrale maar dat ze wel van plan zijn om binnenkort hun eigen apparatuur te gaan plaatsen.Barre73 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:16:
[...]
Ja en nee. Juist niet in nieuwe gebieden. Ze zijn sinds eind vorig jaar begonnen met plaatsen van eigen apparatuur in PoPs van Reggefiber, maar alleen in bestaande glasvezelgebieden. Zodra dat goed loopt willen ze volgens mij ook wel mee in nieuwe(re) gebieden.
Waar ze niet in de PoP zitten met eigen apparatuur maken ze nog gebruik van KPN apparatuur en diensten. En in die gevallen bieden ze geen 500 mbit. Dat kunnen ze wel afnemen bij KPN maar de inkoopprijs daarvoor is simpelweg te hoog, vergeleken met hun verkoopprijs die gebaseerd is op hun eigen netwerk en apparatuur.
Dus in Noordwijk zullen ze voorlopig gebruik maken van inkoop van KPN diensten en daarom (nog) geen 500/500 aanbieden.
Zoiets? Dit is hoe de boel er nu nog bijligt.Barre73 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:29:
De vorige bewoner heeft het zo achtergelaten.
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 31-03-2015 14:28 ]
Dat gaat in tegen alles wat ik hier hoor en in mijn werk meekrijg.... Maar fijn voor jou, absoluut!gabbel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:25:
[...]
Is niet helemaal waar wat je hier zegt. KPN bied sinds vorige week 500/500 aan in Meppel. Sinds gisteren heb ik de wijziging laten uitvoeren door Vodafone om mij ook 500/500 te bieden terwijl dit volgens de postcode check niet kon. Op dit moment heb ik 500/500 en jawel via de KPN apparatuur (Wijkcentrale). Vodafone gaf mij aan dat KPN mijn lijn vandaag ging "alteren" waarop mijn vraag was wat KPN hier mee had te maken gaf Vodafone als antwoord dat ze nu nog draaien op KPN apparatuur in de wijk centrale maar dat ze wel van plan zijn om binnenkort hun eigen apparatuur te gaan plaatsen.
Ik zie dat via de postcode check 500mbit/s nu ook leverbaar is hier in Lelystad..
voor 8 euro meer... is niet duur
Lelystad niet overal als het goed is maar wel al in een groot deel met eigen apparatuur!
Heel toevallig werk ik af en toe ook met glasvezels (maar dan voor het meten van rek, ipv data doorsturen), maar de kabel zelf is wel erg breekbaar. Vooral op knik zeg maar, niet zozeer op trek. Maar er zit natuurlijk ook gewoon een goede bescherming om heen, dus in de praktijk zal het wel meevallenJeroentjuh82 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Alleen omdat de vezelkabel gevoelig zou zijn en kan breken is mij verteld, maar dat is best wel gebazel want zo gevoelig is ie niet
Als dat hier in Doetinchem beschikbaar zou komen dan zou ik bijna verleid worden, maar neem t dan niet want moet je ermee?vindt 50/50 nu voldoende:)Imperium schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 15:27:
Ik zie dat via de postcode check 500mbit/s nu ook leverbaar is hier in Lelystad..
na aanleiding van LordSpud zijn handleiding dezelfde switch gekocht, net even de boel aangesloten, en het werkt 
Het heeft alleen mijn plex problemen niet opgelost haha ellendig .....
[ Voor 24% gewijzigd door RobinMM op 31-03-2015 20:05 ]
Verwijderd
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de vodafone glasvezel 500/500?
Is nummerbehoud op de tweede telefoonlijn mogelijk bij een overstap?
Bij een verhuizing in dezelfde stad, moet je dan betalen om je voda glasvezel mee te laten verhuizen?
Bij een verhuizing in dezelfde stad, moet je dan betalen om je voda glasvezel mee te laten verhuizen?
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2015 22:58 ]
Ik heb zelf geen diesnten van vodafone, dus vraag 1 kan ik niet beantwoorden.Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:55:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de vodafone glasvezel 500/500?
Nunmerbehoud is mogelijk voor een 2de telefoonnummer.
Bij verhuizing (zelfde stad of ergens anders) worden geen extra kosten in rekening gebracht, alleen de abo kosten.
PS4 PSN: Dazzler2120
Gefeliciteerd!RobinMM schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:42:
na aanleiding van LordSpud zijn handleiding dezelfde switch gekocht, net even de boel aangesloten, en het werkt
Misschien niet de plek voor dit probleem maar wellicht wel als 't Vodafone specifiek is: wat is het Plex probleem precies?
Plex werkt bij mij prima in een zelfde opzet. Misschien kan ik ook ergens mee helpen.LordSpud schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:15:
[...]
Gefeliciteerd!
Misschien niet de plek voor dit probleem maar wellicht wel als 't Vodafone specifiek is: wat is het Plex probleem precies?
Apple en Joppiesaus all the way
Ja en daarmee is eigenlijk ook gelijk de eerste vraag, maken anderen ook gebruik van Plex in combinatie met Vodafone Glasvezel, en gaat het streamen van films en series goed buiten het eigen netwerk?LordSpud schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:15:
[...]
Gefeliciteerd!
Gebeurd vooral bij films, zelden bij series, maar zodra de stream gestart wordt, stopt de stream met afspelen binnen 30 seconden a 1 minuut. Hij hervat ook niet vanzelf. Als je de stream handmatig weer start loopt hij binnen korte tijd weer vast. In de logs van Plex zie ik een dezelfde error steeds terug komen (ook wanneer er naar een serie gekeken wordt).
ERROR - Error writing media: 10054 - An existing connection was forcibly closed by the remote host
Mocht iemand willen helpen/testen, via pm kan ik mijn media eventueel met je sharen.
EDIT: Net even snel kunnen testen of het in combinatie met VPN ook gebeurd, daar gebeurd hetzelfde (al was het een hele snelle test).
[ Voor 6% gewijzigd door RobinMM op 01-04-2015 13:35 ]
Heb je die plex mediaserver op een IPTV poort aangesloten of een internet poort? (ben zelf niet echt bekend met Plex, Is dit vergelijkbaar met bijvoorbeeld een dreambox oid?)RobinMM schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:19:
[...]
Ja en daarmee is eigenlijk ook gelijk de eerste vraag, maken anderen ook gebruik van Plex in combinatie met Vodafone Glasvezel, en gaat het streamen van films en series goed buiten het eigen netwerk?
Gebeurd vooral bij films, zelden bij series, maar zodra de stream gestart wordt, stopt de stream met afspelen binnen 30 seconden a 1 minuut. Hij hervat ook niet vanzelf. Als je de stream handmatig weer start loopt hij binnen korte tijd weer vast. In de logs van Plex zie ik een dezelfde error steeds terug komen (ook wanneer er naar een serie gekeken wordt).
ERROR - Error writing media: 10054 - An existing connection was forcibly closed by the remote host
Mocht iemand willen helpen/testen, via pm kan ik mijn media eventueel met je sharen.
[ Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 01-04-2015 13:06 ]
Plex Media Server is een programma dat jouw media indexeert (www.plex.tv), draait op allerlei platforms en werkt via internet. Bij mij draait het op een Windows computer die 24u per dag aan staat. Naast de server heb je ook clients, waarmee je de media kan afspelen. Dit kunnen telefoons, smarttvs, tablets en/of computers zijn. Er is zelfs een app voor de Playstation 4 en XBOX.
Heb je de mogelijkheid om het poortnummer 10054 te verlagen naar bijvoorbeeld 5000 of een andere lagere poort die je nog niet gebruikt?RobinMM schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:23:
Plex Media Server is een programma dat jouw media indexeert (www.plex.tv), draait op allerlei platforms en werkt via internet. Bij mij draait het op een Windows computer die 24u per dag aan staat. Naast de server heb je ook clients, waarmee je de media kan afspelen. Dit kunnen telefoons, smarttvs, tablets en/of computers zijn. Er is zelfs een app voor de Playstation 4 en XBOX.
Ik zat laatst eens te kijken maar het goedkoopste Internet + TV abbo van Ziggo is tegenwoordig € 42,50 p/m. Daar krijg je een 30/3 verbinding voor terug. Voor 2,50 meer heb je tegenwoordig bij Vodafone een 50/50 verbinding met een standaard TV pakket. Alleen de startkosten en de korting valt mij een beetje tegen.
Als je hetzelfde abbo bij Vodafone neemt met telefonie erbij, is de installatie gratis. Maar dat abbo is 2,50 euro p/m duurder + ik hoef geen telefonie, maar dat scheelt wel 37,50 aan aansluitkosten want met telefonie heb je die niet maar zonder wel. Daarnaast krijgt het alles in één pakket met telefonie ook 12 maanden 10 euro korting, heb je bij een los Internet en TV abbo weer niet. En er komt standaard (bij alle pakketten) ook nog eens 30 euro activatiekosten bij.
Ik ga binnenkort maar eens langs en kijken of daar nog wat over valt te onderhandelen. Want het pakket is wel interessant maar de startprijzen zijn dat absoluut niet.
Als je hetzelfde abbo bij Vodafone neemt met telefonie erbij, is de installatie gratis. Maar dat abbo is 2,50 euro p/m duurder + ik hoef geen telefonie, maar dat scheelt wel 37,50 aan aansluitkosten want met telefonie heb je die niet maar zonder wel. Daarnaast krijgt het alles in één pakket met telefonie ook 12 maanden 10 euro korting, heb je bij een los Internet en TV abbo weer niet. En er komt standaard (bij alle pakketten) ook nog eens 30 euro activatiekosten bij.
Ik ga binnenkort maar eens langs en kijken of daar nog wat over valt te onderhandelen. Want het pakket is wel interessant maar de startprijzen zijn dat absoluut niet.
Dus samengevat: Neem een alles-in 1 abonnement want dat kost je 2,50 per maand extra maar levert je een korting op van 10 euro per maand en een eenmalige korting op monteur van 37,50. Monteur is overigens verplicht.
Die telefonie hoef je niet te gebruiken natuurlijk. Ik heb zelf schijnbaar een telefoonnummer maar ik zou niet eens wetenw elke dat is aangezien ik em nooit gebruik. Mijn vaste telefonie loopt via een VOIP aanbieder dus als ik van Vodafone zou overstappen naar een ander hoef ik dat nummer ook niet mee te nemen.
Standaard pakket 50/50 met TV en telefonie is 47,50 minus 10 euro per maand is 37,50. met 1 keer eenmalig 30 euro activatiekosten. Denk niet dat daar nog over te onderhandelen valt en bovendien vind ik het een hele goede aanbieding.
Die telefonie hoef je niet te gebruiken natuurlijk. Ik heb zelf schijnbaar een telefoonnummer maar ik zou niet eens wetenw elke dat is aangezien ik em nooit gebruik. Mijn vaste telefonie loopt via een VOIP aanbieder dus als ik van Vodafone zou overstappen naar een ander hoef ik dat nummer ook niet mee te nemen.
Standaard pakket 50/50 met TV en telefonie is 47,50 minus 10 euro per maand is 37,50. met 1 keer eenmalig 30 euro activatiekosten. Denk niet dat daar nog over te onderhandelen valt en bovendien vind ik het een hele goede aanbieding.
De 10054 is de foutcodeLordSpud schreef op woensdag 01 april 2015 @ 13:52:
[...]
Heb je de mogelijkheid om het poortnummer 10054 te verlagen naar bijvoorbeeld 5000 of een andere lagere poort die je nog niet gebruikt?
Plex standaard poort is 32400, ik heb daarnaast getest met 32500, en net via VPN. Kan het nog wel is proberen met een lage poort, gebruik zelf verder nauwelijks bepaalde poorten.
Sorry, haha. Ja, oke 32500 of 32400 zijn behoorlijk hoge poortranges. Probeer maar eens een paar lagere poortranges.RobinMM schreef op woensdag 01 april 2015 @ 14:13:
[...]
De 10054 is de foutcode
Plex standaard poort is 32400, ik heb daarnaast getest met 32500, en net via VPN. Kan het nog wel is proberen met een lage poort, gebruik zelf verder nauwelijks bepaalde poorten.
Heb getest met een lagere poort (2700), nog steeds hetzelfde probleem
Vaag, met name dat ie er pas na een paar seconden mee ophoudt. Ook heel even snel zitten kijken naar de Plex fora en het lijkt erop dat meer mensen dergelijke problemen ervaren. Een suggestie is zelfs dat een mogelijke virusscanner in de weg zit. Wellicht kun je daar (op het Plex forum) eens kijken of je iets kunt vinden wat kan helpen.
Heb een topic geopend gisteren, helaas nog geen reactie. Wordt ook weinig reageert bij mensen die soortgelijke problemen hebben. Ik ga Plex Media Server op een andere computer installeren, kijken of ik daar tegen hetzelfde probleem aanloop.
Zo, die openingpost is wel erg oud.
Ik ben op zoek naar wat nieuwe informatie. Kan iemand hier ervaring delen met de media-box en wifi router van vodafone?
Ik heb nu (nog) KPN, maar overstappen maar vodafone is wel erg interessant. Ik moet zeggen dat de media-box (hbm2260) van KPN erg fijn is. Klein, zapt snel, weinig energieverbruik. Hoe is de ervaring van de box van Vodafone? Of kan ik deze misschien zelf helemaal weglaten en mijn tv rechtstreek aansluiten?
En de wifi-router? Kun je die naar eigen smaak instellen qua ip-adressen, firewall settings, etc? En hoe zit het met het IP-adres? Wisselt deze vaak (bij KPN is deze vast)
Ik ben op zoek naar wat nieuwe informatie. Kan iemand hier ervaring delen met de media-box en wifi router van vodafone?
Ik heb nu (nog) KPN, maar overstappen maar vodafone is wel erg interessant. Ik moet zeggen dat de media-box (hbm2260) van KPN erg fijn is. Klein, zapt snel, weinig energieverbruik. Hoe is de ervaring van de box van Vodafone? Of kan ik deze misschien zelf helemaal weglaten en mijn tv rechtstreek aansluiten?
En de wifi-router? Kun je die naar eigen smaak instellen qua ip-adressen, firewall settings, etc? En hoe zit het met het IP-adres? Wisselt deze vaak (bij KPN is deze vast)
Iemand nog een leuk idee wat ik met een oude Amino van Vodafone kan doen?
Decoder: Ik heb ze allebei. Met harde schijf en zonder. Klein, zapt snel en met weinig energieverbruik :-)sl1000 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:14:
Zo, die openingpost is wel erg oud.
Oftewel: ik vind ze erg fijn.
De wifirouter is tegelijk het hele modem, net als bij KPN. LET OP: deze wordt altijd vlak bij je glasvezelaansluiting (FTU) geplaatst omdat ie met een echte glasvezelpatchkabel van ca 1 meter op die FTU wordt aangesloten. Dus niet zoals KPN met een kleine mediaconverter en dan een UTP kabel naar de Experiabox, Bij KPN kan je met een hele lange UTP kabel nog de hele Experiabox verplaatsen naar de kamer of zo. Dat kan bij Vodafone dus niet.
Dat kan lastig zijn met je kabels in/door huis. Hou daar rekening mee, zou ik zeggen.
Wat die Draytek betreft: Mijn IP adres is al een jaar niet gewijzigd maar is formeel niet Fixed. De andere vragen laat ik graag aan experts over aangezien ik daar weinig mee doe.
In het algemeen ben ik zeer enthousiast. Vooral de TV dienst vind ik beter dan KPN. De HD zenders zijn echt HD (ca 12 a 13 mbit) en zitten op de plekken waar ze horen te zitten. (1/10 bijvoorbeeld). Waar KPN inmiddels voor de 10 nederlandse zenders al 3 verschillende kanaalnummers heeft binnen 1 zenderlijst.
Hmm, lastig, want om mijn wifi signaal to optimaliseren en de hoeveelheid electronica te beperken staat mijn wifi router onder mijn TV, een meter of 3 van de NTU.
En vervangen van dat draytek geval door een eigen switch/router met glas ondersteuning? (Heb ik bij kpn ook gedaan) ik zit daar al naar te googlen, maar kom tot nu toe nog bitter weinig tegen over de opties en werkende opstellingen met eigen HW.
En vervangen van dat draytek geval door een eigen switch/router met glas ondersteuning? (Heb ik bij kpn ook gedaan) ik zit daar al naar te googlen, maar kom tot nu toe nog bitter weinig tegen over de opties en werkende opstellingen met eigen HW.
Beste SL1000, het is mogelijk om eigen hardware te gebruiken. Dit heb ik zelf ook voor elkaar gekregen en kan aan de hand van een handleiding die je op dit forum kan vinden. Je zult dan wel het 1 en ander moeten aanschaffen, ook is blijkbaar de snelheid die je hebt bepalend of bepaalde apparatuur werkt. Hierover is veel te lezen in de voorgaande pagina's.
IPTV van vodafone werkt prima, internet ook, MAAR 1 GROTE MAAR, ik zit met een Plex probleem waar al 2 weken (sinds mijn overgang naar Vodafone door overname Wisper) geen oplossing voor is. Buiten mijn eigen netwerk lopen de streams vast. De investeringen om eigen hardware te gebruiken zijn dus eigenlijk bij mij voor niks geweest. Maar toch leerzaam dus verder vind ik dat geen probleem. Maar dat de streams niet werken buiten mijn eigen netwerk zit mij erg dwars.
IPTV van vodafone werkt prima, internet ook, MAAR 1 GROTE MAAR, ik zit met een Plex probleem waar al 2 weken (sinds mijn overgang naar Vodafone door overname Wisper) geen oplossing voor is. Buiten mijn eigen netwerk lopen de streams vast. De investeringen om eigen hardware te gebruiken zijn dus eigenlijk bij mij voor niks geweest. Maar toch leerzaam dus verder vind ik dat geen probleem. Maar dat de streams niet werken buiten mijn eigen netwerk zit mij erg dwars.
Robin, heb je toevallig een direct linkje naar (het topic met) de handleiding?
Deze thread heeft 300 pagina's...
Ik heb het ook Vodafone Thuis en ben oude klant van Wisper die dus overgenomen is door Vodafone.
Alles werkte bij Wisper goed ik had zelf nog 2 oude Glashelder Entone Amulete 400 boxen en die werden geüpdatet door Vodafone en werkte nog steeds goed.
Tot ergens de overgang plaats vond van Wisper naar Vodafone en bam die kasten werkte niet meer.
Het ligt denk ik aan het klantnummer en code die van de oude provider waren. Want alles werkt uitzending gemist ect de menu's maar ik heb alleen zwart beeld.
Weet iemand hoe ik de Vodafone firmware kan verwijderen of resetten? Ik heb wel van Entone de verborgen menu gekregen maar na de fabriekinstellen kwam Vodafone weer met ja wel het oude Klantnummer.
Help...
Alles werkte bij Wisper goed ik had zelf nog 2 oude Glashelder Entone Amulete 400 boxen en die werden geüpdatet door Vodafone en werkte nog steeds goed.
Tot ergens de overgang plaats vond van Wisper naar Vodafone en bam die kasten werkte niet meer.
Het ligt denk ik aan het klantnummer en code die van de oude provider waren. Want alles werkt uitzending gemist ect de menu's maar ik heb alleen zwart beeld.
Weet iemand hoe ik de Vodafone firmware kan verwijderen of resetten? Ik heb wel van Entone de verborgen menu gekregen maar na de fabriekinstellen kwam Vodafone weer met ja wel het oude Klantnummer.
Help...
Je kan hem wellicht verkopen naar iemand met CaiWay die gebruiken die ook en met nieuwe firmware doet ie het gewoon.jossie67 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:15:
Iemand nog een leuk idee wat ik met een oude Amino van Vodafone kan doen?
Ik heb een CaiWay TV box terwijl ik bij Vodafone zit nu..
Dit ligt zéér waarschijnlijk aan jouw software in plaats van de Vodafone verbinding. Via VPN kan Vodafone namelijk moeilijk/niet zien wat de inhoud is. Ik heb ook verder niemand gehoord over TCP verbindingen die zomaar gedropt worden.RobinMM schreef op woensdag 01 april 2015 @ 12:19:
[...]
...
EDIT: Net even snel kunnen testen of het in combinatie met VPN ook gebeurd, daar gebeurd hetzelfde (al was het een hele snelle test).
Open je plex via het externe IP adres? Of via de plex.tv site? Is het de plex app, of de webclient?
Ik weet van mijn eigen Plex server dat hij een transcoder gebruikt als ik "remote" zit. Dan streamed hij dus niet 1:1 het video bestand. Daarnaast gaat mijn firewall/virusscanner ook anders om met "locale" verbindingen ("lan IP's") en internet verbindingen.
Kan je vanaf bijvoorbeeld een Ubuntu USB stick proberen om plex video's te spelen? Zowel in het netwerk als buitenhuis?
Hey Androde, laten we hopen dat het aan mijn software ligt, wel apart dat de problemen begonnen zijn sinds de overgang, maar wellicht zie ik iets over het hoofd:)
Er is getest op computers (Windows en iMac),Windows laptop, android telefoons, tablets, de Samsung Smart TV Plex App, op deze apparaten gaat het fout.
Wat heb ik geprobeerd om het op te lossen:
1. Andere poorten geprobeerd 2700 en 32500, lost het probleem niet op.
2. Tweede router gekocht, draytek in active true DMZ (optie op de 2132F), Plex Media server is dan niet te bereiken buiten het netwerk.
3. Normale DMZ, met 2de router, lost het probleem niet op.
4. Een manier om de Draytek niet hoeven te gebruiken heeft het probleem ook niet opgelost. Daarme trek ik de conclusie dat het niet aan de draytek router kan liggen.
5. Via VPN verbinden met lokaal netwerk, los het probleem niet op.
6. Firewalls uitgezet, lost het probleem niet op.
7. Op het Plex forum een topic geopend, hier is nog niks uit voortgekomen.
8. Plex Media Server software geupdate naar meest huidige versie, lost het probleem niet op.
Er is getest op computers (Windows en iMac),Windows laptop, android telefoons, tablets, de Samsung Smart TV Plex App, op deze apparaten gaat het fout.
Wat heb ik geprobeerd om het op te lossen:
1. Andere poorten geprobeerd 2700 en 32500, lost het probleem niet op.
2. Tweede router gekocht, draytek in active true DMZ (optie op de 2132F), Plex Media server is dan niet te bereiken buiten het netwerk.
3. Normale DMZ, met 2de router, lost het probleem niet op.
4. Een manier om de Draytek niet hoeven te gebruiken heeft het probleem ook niet opgelost. Daarme trek ik de conclusie dat het niet aan de draytek router kan liggen.
5. Via VPN verbinden met lokaal netwerk, los het probleem niet op.
6. Firewalls uitgezet, lost het probleem niet op.
7. Op het Plex forum een topic geopend, hier is nog niks uit voortgekomen.
8. Plex Media Server software geupdate naar meest huidige versie, lost het probleem niet op.
[ Voor 30% gewijzigd door RobinMM op 02-04-2015 12:09 ]
LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel"sl1000 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:21:
Robin, heb je toevallig een direct linkje naar (het topic met) de handleiding?
Na de zomer ook 500/500 beschikbaar in Doetinchem Noord kreeg ik te horen van medewerkster
Het lijkt er trouwens op dat niet alleen Plex problemen heeft, want downloaden via FTP gaat ook traag, en via VPN verbonden een Speedtest doen geeft ook niet de verwachte resultaten (normaal trek ik dan de verbinding die ik op kantoor heb dicht, nu stuk langzamer). Ik ga testen wanneer ik een ftp server op een andere computer draai of de resultaten dan ook zo tegenvallen. Lijkt erop dat het allemaal samen hangt. En dat er dus nog steeds een goede mogelijkheid is dat het aan mijn eigen server ligt, maar dan zou je intern dezelfde problemen verwachten toch? Wellicht dat er iets niet goed ingesteld is tijdens de omschakeling van Wisper naar Vodafone. Aangezien ze waarschijnlijk hun apparatuur nu ook in gebruik zullen hebben in mijn gebied.
Uhhhhhhhhh even een vraag. Ik denk dat mijn modem kaduuk is (nee, niet de draytek) Geeft geen enkel lampje meer. Ook niet op een ander stopcontact op een andere groep.
Ben ik nu verplicht, als ik erover bel, om over te stappen op de nieuwe uitvoering van Vodafone?
Ben ik nu verplicht, als ik erover bel, om over te stappen op de nieuwe uitvoering van Vodafone?
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Zeker niet, als je modem defect is kan vodafone die gewoon laten vervangenpeppi_078 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:19:
Uhhhhhhhhh even een vraag. Ik denk dat mijn modem kaduuk is (nee, niet de draytek) Geeft geen enkel lampje meer. Ook niet op een ander stopcontact op een andere groep.
Voorlopig alles nog. Heb nu eigen apparatuur erachter hangen die heel mijn netwerk doet. Geen zin om dat om te gaan moeten bouwen nu er iets stuk is.RobinMM schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:32:
Wat is er mis met de nieuwe uitvoering?
Mooi, ga ik morgen even bellen.Dazzler2120 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:37:
[...]
Zeker niet, als je modem defect is kan vodafone die gewoon laten vervangen
Eergister 500/500 besteld, bij bestellen was de beschikbare datum 23/05, de datum schuift alleen elke dag op, nu geeft vodafone aan 25/05. Ik ben benieuwd...
Gewoon even bellen. Heb ik ook gedaan.vinzent schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 13:59:
Eergister 500/500 besteld, bij bestellen was de beschikbare datum 23/05, de datum schuift alleen elke dag op, nu geeft vodafone aan 25/05. Ik ben benieuwd...
27-3 besteld en er stond een opleverdatum van 18-5. Tijdens het gesprek zei de beste man dat de datum naar circa eind april was verschoven, 2 weekjes eerder dus.
De dag erop kreeg ik echter een telefoontje of ik toevallig 15 april thuis was om de hele boel aan te sluiten.
Ik wil mijn Netgear R7000 rechtstreeks achter de NTU zetten. Hoe je VLAN instelt heeft Lordspud al keurig uitgelegd.
Moet je echter voor de WAN zijde nog wat instellen (username / wachtwoord) of is het een kwestie van alleen de SPF in de router inplugggen. Zo ja waar vind ik deze instellingen?
Ongetwijfeld eerder voorbij gekomen maar kon het niet terugvinden.
Moet je echter voor de WAN zijde nog wat instellen (username / wachtwoord) of is het een kwestie van alleen de SPF in de router inplugggen. Zo ja waar vind ik deze instellingen?
[ Voor 3% gewijzigd door jschoorl2 op 04-04-2015 10:08 ]
Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen
Vandaag is er bij mij glasvezel van Vodafone geïnstalleerd. De monteur vertelde me dat het niet mogelijk is om het signaal voor de tv en het internet over dezelfde kabel te laten lopen. Dit is in mijn geval echter wel wenselijk. Ik las op het internet dat het wel degelijk mogelijk zou zijn om het signaal over één kabel te laten lopen. Hoe dit in zijn werk gaat is mij echter niet duidelijk. Kan iemand mij hier mee helpen?
Mijn situatie is als volgt:
In de meterkast komt het glasvezel signaal binnen en gaat dan naar de router (Draytek Vigor2132FVn). Vanaf de meterkast heb ik één kabel naar de woonkamer liggen waar ik een andere router/accespoint heb liggen (TP-LINK WDR3600). Vanuit de TP-LINK loopt er een kabel naar mijn desktop en een andere computer. Graag wil ik hier dus ook de STB voor tv op aansluiten.
Ik heb ook een switch (Level One GSW-0507) welke ik in de meterkast (of ergens anders) kan plaatsen. Ik heb reeds gepoogd het het tv signaal en het internet signaal samen via de switch te laten lopen, maar dit werkte niet goed.
Mijn situatie is als volgt:
In de meterkast komt het glasvezel signaal binnen en gaat dan naar de router (Draytek Vigor2132FVn). Vanaf de meterkast heb ik één kabel naar de woonkamer liggen waar ik een andere router/accespoint heb liggen (TP-LINK WDR3600). Vanuit de TP-LINK loopt er een kabel naar mijn desktop en een andere computer. Graag wil ik hier dus ook de STB voor tv op aansluiten.
Ik heb ook een switch (Level One GSW-0507) welke ik in de meterkast (of ergens anders) kan plaatsen. Ik heb reeds gepoogd het het tv signaal en het internet signaal samen via de switch te laten lopen, maar dit werkte niet goed.
Het kan wel maar dan moet je er nog een managed switch bij kopen en in de meterkast ernaast hangen. Je Level One switch is unmanaged namelijk. Dan wordt het als volgt:
Vanuit de Draytek laat je een kabel vanuit poort 1 en poort 3 naar die managed switch lopen. Vanuit de managed switch loopt dan die ene kabel die je al hebt liggen en die loopt dus naar je TP Link router in je woonkamer . En vanaf daar de verschillende apparaten weer.
Dat werkt niet zomaar uiteraard, daarvoor moet je VLANS gaan toekennen in beide apparaten aan weerszijden van de UTP kabel. En helaas moet ik daar even afhaken aangezien ik dat nooit eerder heb gedaan...
Dus help van anderen?
NB: Ik ken je woning natuurlijk niet maar 1 kabel van meterkast naar kamer erbij is echt niet mogelijk? Ook niet via bijvoorbeeld een bestaande buis waar nu coax in zit? Coaxkabel heb je toch voorlopig niet nodig namelijk.
Vanuit de Draytek laat je een kabel vanuit poort 1 en poort 3 naar die managed switch lopen. Vanuit de managed switch loopt dan die ene kabel die je al hebt liggen en die loopt dus naar je TP Link router in je woonkamer . En vanaf daar de verschillende apparaten weer.
Dat werkt niet zomaar uiteraard, daarvoor moet je VLANS gaan toekennen in beide apparaten aan weerszijden van de UTP kabel. En helaas moet ik daar even afhaken aangezien ik dat nooit eerder heb gedaan...
Dus help van anderen?
NB: Ik ken je woning natuurlijk niet maar 1 kabel van meterkast naar kamer erbij is echt niet mogelijk? Ook niet via bijvoorbeeld een bestaande buis waar nu coax in zit? Coaxkabel heb je toch voorlopig niet nodig namelijk.
Bumpy, je kan 2 goedkope netgear 5 port managed switches aanschaffen. pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
Dan kan je op de manier die Barre aangeeft het IPTV en Internet verkeer over 1 fysieke kabel vanuit je meterkast naar je woonkamer (en/of andere ruimtes met een managed switch) laten lopen.
Configuratie kan ik je evt. wel mee helpen als je besluit het zo op te lossen.
Dan kan je op de manier die Barre aangeeft het IPTV en Internet verkeer over 1 fysieke kabel vanuit je meterkast naar je woonkamer (en/of andere ruimtes met een managed switch) laten lopen.
Maar die TPLink die hij al heeft kan dat toch ook prima? Dan hoeft er toch geen tweede switch gekocht te worden?Lord_Dain schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:25:
Bumpy, je kan 2 goedkope netgear 5 port managed switches aanschaffen. pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 04-04-2015 19:37 ]
Volgens mij kan die router het niet met standaard firmware. Hangt er dus vanaf wat ie heeft draaien..
Net de gigantische doos gekregen voor het nieuwe pakket. Paar stickertjes al open, maar de apparatuur was verder nog netjes afgeplakt met van dat bescherm folie. Apart, maar het zal wel.
De decoder en modem vielen me mee qua grootte.
De decoder en modem vielen me mee qua grootte.
Ik heb ook al elf maanden hetzelfde ip :-). Zelfs toen mijn modem een week uit stond heb ik hetzelfde IP adres gehouden.Barre73 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:49:
[...]
Wat die Draytek betreft: Mijn IP adres is al een jaar niet gewijzigd maar is formeel niet Fixed. De andere vragen laat ik graag aan experts over aangezien ik daar weinig mee doe.
Op mijn thuis server gebruik ik een dynamische dns dienst (via een eigen domein en hurricane electric dns), maar eigenlijk hoeft dat dus niet eens
Bedankt voor de suggesties en het bieden van hulp.Lord_Dain schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 18:25:
Vandaag heb ik de wandcontactdoos opgeschroefd en er blijkt 8 aderige kabel te zijn gebruikt. Twee worden hiervan gebruikt voor de aansluiting van de telefoon. Mijn idee is om een ethernet splitter te gebruiken. Dan zal ik twee paren voor internet gebruiken en twee paren voor IPTV. Volgens mij heb ik dan 100Mbit LAN snelheid en 100Mbit voor IPTV.
Als ik op de info mag afgaan die ik op het internet heb gevonden heeft IPTV tot 15Mbit nodig. Mocht ik met 10Mbit uit de voeten kunnen dan laat ik het telefoon signaal liever in tact en dan gebruik ik één paar voor IPTV.
Mij lijkt dit een mooie oplossing of zie ik iets over het hoofd? Ter info: internet snelheid is 50Mbit.
Dat zal niet werken volgens mij. Je hebt er altijd 4 nodig voor een ethernet verbinding. En wat bedoel je met splitters? Hier werd denk ik bedoeld om de aders echt los te maken en 4 aders op een stekker te zetten. Of op de strip van 1 wandcontact. En die andere 4 op de andere dus.
Wat Barre zegt, 2 aders is niet genoeg. Ik zou overigens zelf niet voor deze oplossing kiezen, mocht je ooit iets in je meterkast erbij plaatsen aan apparatuur, zoals bv een NAS, dan beperk je je LAN snelheid enorm.
Als je er zelf mee uit de voeten kan, zou je de 2x 4 ader oplossing kunnen gebruiken.
Als je er zelf mee uit de voeten kan, zou je de 2x 4 ader oplossing kunnen gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 06-04-2015 11:00 ]
Interessante ontwikkeling. Ik zit nog op KPN ITNS met mijn Vodafone abonnement (50/50) op een wijkcentrale in Meppel. De postcodecheck zegt inderdaad niks over die 500/500. wel kreeg ik van KPN voor een 2-3 weken terug een folder dat ik 500/500 kon krijgen, maar verder niet mee bezig gehouden.gabbel schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:25:
[...]
Is niet helemaal waar wat je hier zegt. KPN bied sinds vorige week 500/500 aan in Meppel. Sinds gisteren heb ik de wijziging laten uitvoeren door Vodafone om mij ook 500/500 te bieden terwijl dit volgens de postcode check niet kon. Op dit moment heb ik 500/500 en jawel via de KPN apparatuur (Wijkcentrale). Vodafone gaf mij aan dat KPN mijn lijn vandaag ging "alteren" waarop mijn vraag was wat KPN hier mee had te maken gaf Vodafone als antwoord dat ze nu nog draaien op KPN apparatuur in de wijk centrale maar dat ze wel van plan zijn om binnenkort hun eigen apparatuur te gaan plaatsen.
Ben benieuwd wat de prijs dan gaat worden voor een 500/500.
Edit:
Een 500/500 met standaard TV (2 settopboxen) en bellen (wat ik niet gebruik) komt neer op €60,- per maand en na 1 jaar €70,-. Ik betaal nu €54,- per maand dus voor 6 euro meer heb ik een hele snelle lijn. Ik ben benieuwd wat ze kunnen aanbieden als ik wil overstappen van Vodafone op KPN ITNS naar Vodafone haar eigen netwerk.
[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 06-04-2015 11:38 ]
Staat gewoon op de website?
Edit:
Ik zag jouw edit niet. Ikzelf vraag me af of Vodafone überhaupt een planning heeft voor de 500/500 uitrol. Amersfoort Vathorst zou zover ik weet in maart het krijgen, maar inmiddels is het april en is 500/500 nog niet beschikbaar en het was al eens uitgesteld. Weet jij wellicht meer, Barre?
Edit:
Ik zag jouw edit niet. Ikzelf vraag me af of Vodafone überhaupt een planning heeft voor de 500/500 uitrol. Amersfoort Vathorst zou zover ik weet in maart het krijgen, maar inmiddels is het april en is 500/500 nog niet beschikbaar en het was al eens uitgesteld. Weet jij wellicht meer, Barre?
[ Voor 106% gewijzigd door CH4OS op 06-04-2015 11:53 ]
Amersfoort De Berg Zuid heeft wel 500Mbit, ik krijg mijn 500Mbit lijn over 9 dagen aangesloten.CptChaos schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:45:
Staat gewoon op de website?
Edit:
De SFP in de router pluggen? Die Nighthawk heeft toch geen SFP slot?jschoorl2 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:04:
Ik wil mijn Netgear R7000 rechtstreeks achter de NTU zetten. Hoe je VLAN instelt heeft Lordspud al keurig uitgelegd.
Daar heb je mediaconverters voor die glas omzetten in RJ45.LordSpud schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:11:
[...]
De SFP in de router pluggen? Die Nighthawk heeft toch geen SFP slot?
Ja, precies. Maar een SFP module rechtstreeks in de nighthawk gaat m niet worden.Zorian schreef op maandag 06 april 2015 @ 12:16:
[...]
Daar heb je mediaconverters voor die glas omzetten in RJ45.
Ik las ook je topic op het Vodafone forum. Bij de vorige providers werkte het wel (Whisper, Lijbrand) maar was dat dan precies dezelfde opstelling? Heb je de mogelijkheid om een Linux distro te proberen, ik weet het niet 100% zeker maar ik las ergens dat je nu een Windows pc gebruikt? In principe zou je aan een installatie met alleen een FTP server voldoende moeten hebben aangezien je aangeeft dat FTP ook traag is...RobinMM schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:09:
Het lijkt er trouwens op dat niet alleen Plex problemen heeft, want downloaden via FTP gaat ook traag, en via VPN verbonden een Speedtest doen geeft ook niet de verwachte resultaten (normaal trek ik dan de verbinding die ik op kantoor heb dicht, nu stuk langzamer). Ik ga testen wanneer ik een ftp server op een andere computer draai of de resultaten dan ook zo tegenvallen. Lijkt erop dat het allemaal samen hangt. En dat er dus nog steeds een goede mogelijkheid is dat het aan mijn eigen server ligt, maar dan zou je intern dezelfde problemen verwachten toch? Wellicht dat er iets niet goed ingesteld is tijdens de omschakeling van Wisper naar Vodafone. Aangezien ze waarschijnlijk hun apparatuur nu ook in gebruik zullen hebben in mijn gebied.
Hey LordSpud,
Er is niks aan de opstelling veranderd, alleen dus de overgang van Wisper naar Vodafone. Wat ik nog ga proberen om uit te sluiten dat het aan mijn opstelling kan liggen voordat ik weer contact opneem met Vodafone is:
1. Op een andere computer Plex Media Server en een FTP server installeren, mijn verwachting is dat dit ook niet goed gaat werken.
2. Komend weekend ben ik bij vriend lannen, dan kan ik via zijn internet verbinding testen (kpn glasvezel) of het dan wel goed gaat. Ik verwacht/hoop dat het dan wel werkt waarmee dan toch met zekerheid is te zeggen dat de problemen komen door Vodafone.
Er is niks aan de opstelling veranderd, alleen dus de overgang van Wisper naar Vodafone. Wat ik nog ga proberen om uit te sluiten dat het aan mijn opstelling kan liggen voordat ik weer contact opneem met Vodafone is:
1. Op een andere computer Plex Media Server en een FTP server installeren, mijn verwachting is dat dit ook niet goed gaat werken.
2. Komend weekend ben ik bij vriend lannen, dan kan ik via zijn internet verbinding testen (kpn glasvezel) of het dan wel goed gaat. Ik verwacht/hoop dat het dan wel werkt waarmee dan toch met zekerheid is te zeggen dat de problemen komen door Vodafone.
vodafone op hun eigen netwerk bied alleen een standaard pakketje aan van 50/50 (32,50) + telefonie (2,50) + iptv (12maanden 2,50 daarna 12,50)Binnetie schreef op maandag 06 april 2015 @ 11:29:
[...]
Interessante ontwikkeling. Ik zit nog op KPN ITNS met mijn Vodafone abonnement (50/50) op een wijkcentrale in Meppel. De postcodecheck zegt inderdaad niks over die 500/500. wel kreeg ik van KPN voor een 2-3 weken terug een folder dat ik 500/500 kon krijgen, maar verder niet mee bezig gehouden.
Ben benieuwd wat de prijs dan gaat worden voor een 500/500.
Edit:
Een 500/500 met standaard TV (2 settopboxen) en bellen (wat ik niet gebruik) komt neer op €60,- per maand en na 1 jaar €70,-. Ik betaal nu €54,- per maand dus voor 6 euro meer heb ik een hele snelle lijn. Ik ben benieuwd wat ze kunnen aanbieden als ik wil overstappen van Vodafone op KPN ITNS naar Vodafone haar eigen netwerk.
en een 100/100 (42,50 ) 500/500 (50), ALS het beschikbaar is...
wel moet ik zeggen dat ik de stabiliteit van vodafone over hun eigen netwerk minder goed ervaar, niet bizar slecht (voor wat je betaald maar goed is het verre van... ook hebben ze te kennen gegeven nog lang geen brood te zien in ip6 of meerdere ip4 adressen.
En waar heb jij het genoegen op hun eigen netwerk aangesloten te zijn?
De opmerking van 100 of 500 als het beschikbaar is snap ik niet helemaal. Juist op eigen netwerk is 500 beschikbaar. 50 en 100 zijn op beide netwerken beschikbaar. KPN Wholesale en eigen Glasoperator.
De opmerking van 100 of 500 als het beschikbaar is snap ik niet helemaal. Juist op eigen netwerk is 500 beschikbaar. 50 en 100 zijn op beide netwerken beschikbaar. KPN Wholesale en eigen Glasoperator.
Vandaag kwam het pakket binnen en heb het gewoon zelf geïnstalleerd. Van tevoren Vodafone gebeld en gevraagd of dat mocht. Van de beste meneer was dat toegestaan, maar slopen is betalen.
Aldus, 1 klein momentje later:

Telefonie en internet werkt uitstekend, alleen de TV weigert nog dienst. Die blijft hangen op "Synchronizing with ACS" om na enkele minuten uit te komen op "Unable to get upgrade firmware". Ik denk dat dat komt omdat de officiële opleverdatum pas de 15e was. Half uurtje de stroom van de modem en het TV kastje eraf hielp.
Aldus, 1 klein momentje later:

Telefonie en internet werkt uitstekend, alleen de TV weigert nog dienst. Die blijft hangen op "Synchronizing with ACS" om na enkele minuten uit te komen op "Unable to get upgrade firmware". Ik denk dat dat komt omdat de officiële opleverdatum pas de 15e was. Half uurtje de stroom van de modem en het TV kastje eraf hielp.
[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 07-04-2015 20:09 ]
Haha super. Ik vind die ping enigszins teleurstellend (is bij mij ook rond de 6-7 ms.). Of is dat onterecht? Met name voor gamen schijnt dat belangrijk te zijn.
En als het belangrijk "schijnt" te zijn zal het voor jou niet veel uitmaken
(
)
Vodafone loopt weer rond in Almere de laatste weken zag en hoorde ik. Waren laatst net bij mij in de straat klaar toen ik bijna thuis was. Ongetwijfeld weer met hetzelfde aanbod als al meer dan een jaar op de website staat als geweldige aanbieding, net als een paar maanden geleden
. Of misschien gaan ze alleen bij VF oud (zoals hier) langs om ze ervan af te krijgen ... (ff vragen wat de buurman heeft waar ik ze ook nog voor de deur had zien staan).
Vodafone loopt weer rond in Almere de laatste weken zag en hoorde ik. Waren laatst net bij mij in de straat klaar toen ik bijna thuis was. Ongetwijfeld weer met hetzelfde aanbod als al meer dan een jaar op de website staat als geweldige aanbieding, net als een paar maanden geleden
[ Voor 72% gewijzigd door apis29 op 07-04-2015 23:18 ]
Ligt aan die servers hoor. Het kan ook anders:LordSpud schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 22:46:
Haha super. Ik vind die ping enigszins teleurstellend (is bij mij ook rond de 6-7 ms.). Of is dat onterecht? Met name voor gamen schijnt dat belangrijk te zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Zorian op 07-04-2015 23:43 ]
Alleen is dat aanbod dan nu via eigen netwerk met eigen apparatuur in de PoPs.apis29 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:13:
En als het belangrijk "schijnt" te zijn zal het voor jou niet veel uitmaken(
)
Vodafone loopt weer rond in Almere de laatste weken zag en hoorde ik. Waren laatst net bij mij in de straat klaar toen ik bijna thuis was. Ongetwijfeld weer met hetzelfde aanbod als al meer dan een jaar op de website staat als geweldige aanbieding, net als een paar maanden geleden. Of misschien gaan ze alleen bij VF oud (zoals hier) langs om ze ervan af te krijgen ... (ff vragen wat de buurman heeft waar ik ze ook nog voor de deur had zien staan).
Ik weet nog goed dat ik, als één van de eerste @Home breedband internet abonnees, stijl achterover sloeg van de snelheid waarmee het allemaal binnen kwam destijds (zal niet meer dan een paar megabit per seconde zijn geweest). En moet je nu eens kijken met een 500/500 synchrone verbinding. Daar kon je destijds een hele straat mee voorzien van internetZorian schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:41:
[...]
Ligt aan die servers hoor. Het kan ook anders:
[afbeelding]
[ Voor 24% gewijzigd door LordSpud op 08-04-2015 08:42 ]
Enige probleem dat ik nu tegenaan loop is dat de harde schijven het niet bij kunnen benen, ondanks dat het alles behalve slome schijven zijn.LordSpud schreef op woensdag 08 april 2015 @ 08:41:
[...]
Ik weet nog goed dat ik, als één van de eerste @Home breedband internet abonnees, stijl achterover sloeg van de snelheid waarmee het allemaal binnen kwam destijds (zal niet meer dan een paar megabit per seconde zijn geweest). En moet je nu eens kijken met een 500/500 synchrone verbinding. Daar kon je destijds een hele straat mee voorzien van internet![]()
Meer dan 49MB/s heb ik nog niet gezien bij een download helaas.
De administratie blijft een zooi bij Vodafone Thuis.
Dat "eenvoudig" aanpassen van je abonnement valt toch vies tegen. Ik wil van Plus tv af en terug naar Basis tv.
Na een paar keer bellen eindelijk iemand aan de telefoon (altijd druk daar) die me netjes heeft geholpen het abonnement om te zetten met de wachttijd van 1 maand. Krijg dit ook netjes bevestigd per e-mail.
Ruim een maand later heb ik nog steeds alle zender van plus tv. Omdat ik het zie gebeuren dat deze aanpassing niet goed gaat nogmaals bellen, maar weer te druk. Dan maar per e-mail.
Na een dag een reactie op mijn mail dat de omzetting echt verwerkt is maar dat de persoonlijke pagina achter loopt en dat ik me geen zonder hoef te maken over de factuur. Een dag later zijn ook echt de extra zenders weg.
Factuur maart, en jawel de volledige kosten voor plus tv voor de gehele maand en geen correctie. Dan maar weer bellen.. mailen.
Dat "eenvoudig" aanpassen van je abonnement valt toch vies tegen. Ik wil van Plus tv af en terug naar Basis tv.
Na een paar keer bellen eindelijk iemand aan de telefoon (altijd druk daar) die me netjes heeft geholpen het abonnement om te zetten met de wachttijd van 1 maand. Krijg dit ook netjes bevestigd per e-mail.
Ruim een maand later heb ik nog steeds alle zender van plus tv. Omdat ik het zie gebeuren dat deze aanpassing niet goed gaat nogmaals bellen, maar weer te druk. Dan maar per e-mail.
Na een dag een reactie op mijn mail dat de omzetting echt verwerkt is maar dat de persoonlijke pagina achter loopt en dat ik me geen zonder hoef te maken over de factuur. Een dag later zijn ook echt de extra zenders weg.
Factuur maart, en jawel de volledige kosten voor plus tv voor de gehele maand en geen correctie. Dan maar weer bellen.. mailen.
Tjeerdtq schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:51:
Mijn verhaal, tot een week geleden een zeer tevreden klant, alles werkt perfect en nooit last gehad van storingen of uitval. Het product gedeelte krijgt een dikke voldoende, helemaal omdat ik het testpanel abonnement had wat met kortingen omgerekend uitkwam op iets van 15 euro per maand.
Een jaarlang plezier van gehad, tot het moment van verlenging. Via de telefoon had ik afgesproken dat ik het abonnement zou verlengen voor de zelfde prijs als nieuwe klanten 37,95 euro in dit geval. Hiervan ook een brief en email ter bevestiging over ontvangen. Tot dit punt ging het goed, maar een week geleden werd ik gebeld en kreeg ik meerdere mailtjes van Guidion om alles aan te komen sluiten. De jongens terug gebeld en uitgelegd dat er niks aangesloten hoeft te worden, dit had niet het juiste effect want de mailtjes bleven binnen stromen. Dus ik dacht laat ik eens contact opnemen met Vodafone.
Ik kreeg een dame aan de lijn en die vertelde mij dat ze het ging uitzoeken en de zelfde dag mij nog zou terug bellen. Paar uur later meneer ik heb slecht nieuws, er is een fout gemaakt en op uw adres is een order geplaatst voor een nieuw abonnement. Dus ik zeg, dan haal je de nieuwe order toch weg? Nee dit kan niet want het is al aangemeld bij KPN (heel verhaal) en de beste oplossing voor u is om over te stappen naar een andere provider, als wij de nieuwe order annuleren dan wordt de bestaande lijn ook opgezegd
Dag later een andere collega aan de lijn gekregen, die vond het een raar verhaal en ging het ook na vragen. Belde later terug met dat er idd iets raars aan de hand was en dat hij het ging na vragen bij de technische dienst, zou terug bellen bij nieuwe informatie. Dit is niet gebeurd dus ik neem zelf contact op via de chat, weer een andere collega die het van vooraf aan weer gaat bekijken, alleen dit keer komt met de reactie, ik kan de nieuwe order gewoon voor je annuleren, alleen de verlenging voor het afgesproken bedrag kan niet door gaan, dit doen wij nooit, dit is een fout geweest van mijn collega's
En toen was ik het zat, het resultaat van de Vodafone helpdesk, ik ga overstappen naar KPN glas
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Daar komen ze goedkoop mee weg! Hun aanbod was immers keihard bevestigd (ende uitspraak dat men dit nooit doet daarmee aantoonbaar onjuist).Deacon schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:35:
[...]
<...>En toen was ik het zat, het resultaat van de Vodafone helpdesk, ik ga overstappen naar KPN glas
Onmogelijk om dit per chat of anderszins in te trekken. Simpel een kwestie van de facturen laten corrigeren tot ze kloppen.
De kwaliteit van infoverstreking en de variatie in antwoorden zijn overigens wel reden dit als klacht te escaleren naar het hoogste niveau, hoop dat Dazzler dit kan insteken, mocht ie nog meelezen. Op deze manier is er immers sprake van een totaal niet functionerende KS.
Je hebt helemaal gelijk, alleen heb ik totaal geen zin om nog meer zinloze tijd te aan de KS te besteden. Het klinkt heel leuk om even simpel de facturen te laten corrigeren, maar ik weet uit ervaring dat je hiervoor vaak heel veel tijd en geduld moet kunnen opbrengen.ultrapreventive schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:06:
[...]
Daar komen ze goedkoop mee weg! Hun aanbod was immers keihard bevestigd (ende uitspraak dat men dit nooit doet daarmee aantoonbaar onjuist).
Onmogelijk om dit per chat of anderszins in te trekken. Simpel een kwestie van de facturen laten corrigeren tot ze kloppen.
De kwaliteit van infoverstreking en de variatie in antwoorden zijn overigens wel reden dit als klacht te escaleren naar het hoogste niveau, hoop dat Dazzler dit kan insteken, mocht ie nog meelezen. Op deze manier is er immers sprake van een totaal niet functionerende KS.
De snelste manier om van het gezeik af te komen is voor mij een nieuwe provider, die nu toevallig een leuke aanbieding heeft, dus ik ga er sowieso op voorruit.
Ja, er gaat altijd frustratie gemoeid met het behalen van je gelijk, dat is beslist waar. Verlies nemen is soms de vlotste uitweg. Nu maar duimen dat de overdracht naar kpn goed verloopt.
Misschien een idee om je ervaring nog op het VF forum te plempen?
Misschien een idee om je ervaring nog op het VF forum te plempen?
storneren. Vodafone meldt zich daarna vanzelf welTjeerdtq schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:51:
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Misschien snap ik de timing niet, maar als de maand opzegtermijn pas net is verstreken dan klopt het toch dat je voor maart moet betalen? Of is maart nog een maand extra?Tjeerdtq schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:51:
Nog iets anders, als ik een speedtest doe dan kom ik uit op 40 down en 50 up. Aangezien ik een 50/50 abbo heb klopt dit niet. Wat zijn de ervaringen hiermee icm de klantenservice? Of het ligt het aan de test die ik gebruik? Gewoon speedtest.net namelijk.
Barre73 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 06:53:
[...]
Alleen is dat aanbod dan nu via eigen netwerk met eigen apparatuur in de PoPs.
Jammer dat Sparql zo beroerd is anders was het makkelijk geweest
Ik lees altijd mee, maar pak klachten op fora niet op natuurlijkultrapreventive schreef op woensdag 08 april 2015 @ 14:06:
[...]
raad ook altijd aan om individuele klachten met de klantenservice op te pakken (telefonisch, chat, mail, post)
[ Voor 3% gewijzigd door Dazzler2120 op 09-04-2015 10:54 ]
Ik ben nog niet in staat de juiste apparatuur te bemachtigen om de Draytek te omzeilen, maar ik loop daardoor dus tegen een probleem aan. Torrents doen niets
Als ik de port test doe in uTorrent krijg ik dit:

Downloaden gaat ook vrij moeizaam, uploaden gebeurd helemaal niet meer.
Waar moet ik wezen in de Draytek om dit op te lossen? Want ik vind die hele interface maar een rommeltje waar ik niks kan vinden.

Waar moet ik wezen in de Draytek om dit op te lossen? Want ik vind die hele interface maar een rommeltje waar ik niks kan vinden.
Je hoeft de klachten ook niet op te pakken op het forum zelf. En zelfs niet naar de bewuste klanten toe. Je kan echter wel aangeven naar boven toe dat je ziet dat er op Tweakers of het VF Thuis forum veel geklaagd wordt over de informatievoorziening door de KS.Dazzler2120 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:53:
[...]
Ik lees altijd mee, maar pak klachten op fora niet op natuurlijkHier ben ik just a regular user. Ik kan deze via een forum ook niet oppakken.
raad ook altijd aan om individuele klachten met de klantenservice op te pakken (telefonisch, chat, mail, post)
En op die manier kijken of het landt bij management en er verbeteringen kunnen worden doorgevoerd. Op dit moment zie ik Vodafone nog wel weer eens terug komen bij Radar of Kassa met dit soort klachten. En de laatste keer zat Vodafone daar niet heel blij te zijn.
Had je wel al die DMZ functionaliteit gevonden in de Draaitek?Zorian schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:43:
Ik ben nog niet in staat de juiste apparatuur te bemachtigen om de Draytek te omzeilen, maar ik loop daardoor dus tegen een probleem aan. Torrents doen niets
[afbeelding]
Hier...
Dan kun je een eigen router inzetten, mocht je die al wel hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door LordSpud op 09-04-2015 13:34 ]
Jup, alleen als ik dat doe zegt de Draytek opeens dat de WAN disconnected is.LordSpud schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:32:
[...]
Had je wel al die DMZ functionaliteit gevonden in de Draaitek?
Hier...
Dan kun je een eigen router inzetten, mocht je die al wel hebben.
Oh maar je kunt je eigen router ook op de WAN poort een vast ip adres geven in de range van het interne LAN van de Draytek en dan niet Active True DMZ gebruiken maar "Private IP".
Barre omschrijft precies wat ik met insteken bedoelde.Dazzler2120 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 10:53:
[...]
Ik lees altijd mee, maar pak klachten op fora niet op natuurlijkHier ben ik just a regular user. Ik kan deze via een forum ook niet oppakken.
Niet doorgeefluik voor klachten die je tegenkomt (dat zou meer iets zijn voor een Webcare team oid), maar gewoon iemand intern wijzen op bruut disfunctioneren van de KS. Als een klant al voldoende over zijn teleurstelling heen kan komen om alsnog te klagen over de slechte info van KS is er vervolgens een gerede kans dat die niet op de juiste plek terechtkomt.
Het is toch te bar als de een zegt: 'order kan niet meer teruggedraaid' en de ander 'zo gepiept'? En de een verbindend korting toezegt, terwijl de ander volhard in 'gebeurt nooit'? Dat is diametraal tegenover elkaar! Dat moet op KS teamleiderniveau of hoger worden besproken, want het is fataal voor de reputatie van een bedrijf als de KS keihard op zo'n manier faalt.
Als ik voor zo'n bedrijf werkte zou ik er beslist minimaal een intern telefoontje aan wagen.
Het is niet als een verwijt of carrièreadvies bedoeld
Afijn, Barre zegt het goed.
Begrijp ik helemaal @ultra en barre. Er worden ook vaak genoeg opvallendheden doorgegeven. Dit is echter een individuele klacht, het gaat niet 'structureel' fout zogezegd. Dat betekent dus ook ja ik kan het aankaarten, maar het kan verder niet opgepakt wordt omdat ik niets weet van @Deacon, ik kan het dus ook niet met de juiste mensen oppakken aangezien ik niet weet wíé hij gesproken heeft.
Dat is de reden waarom ik hem doorverwijs naar de klantenservice. Is het iemand van sales geweest dat een retentie aanbod heeft gedaan? Etc. Etc.
Dan kan de KS daar een klacht over indienen bij de juiste personen, aangezien zij wel inzicht hebben in al deze gegevens.
Ik begrijp dat de informatie van KS medewerkers en sales team loodrecht op elkaar staan, maar dat moet echt met die individuelen opgepakt worden. De juiste info is namelijk beschikbaar voor iedereen om een eenzijdig antwoord te hebben. Fouten zijn zeker fataal voor een klantenservice, daarom is het voor mij ook van belang dat deze met de KS zelf opgepakt worden, zodat het meteen bij de bron neergelegd wordt, mét de juiste klantgegevens en beschikbare info.
Ben ook eerlijk, ik ga ook niet verder in op individuele klachten, of algemene klachten. Kan wel zo zijn dat ik opvallendheden aankaart.
Dat is de reden waarom ik hem doorverwijs naar de klantenservice. Is het iemand van sales geweest dat een retentie aanbod heeft gedaan? Etc. Etc.
Dan kan de KS daar een klacht over indienen bij de juiste personen, aangezien zij wel inzicht hebben in al deze gegevens.
Ik begrijp dat de informatie van KS medewerkers en sales team loodrecht op elkaar staan, maar dat moet echt met die individuelen opgepakt worden. De juiste info is namelijk beschikbaar voor iedereen om een eenzijdig antwoord te hebben. Fouten zijn zeker fataal voor een klantenservice, daarom is het voor mij ook van belang dat deze met de KS zelf opgepakt worden, zodat het meteen bij de bron neergelegd wordt, mét de juiste klantgegevens en beschikbare info.
Ben ook eerlijk, ik ga ook niet verder in op individuele klachten, of algemene klachten. Kan wel zo zijn dat ik opvallendheden aankaart.
Correctie, ik was een dag te vroeg met mijn positieve beoordeling over de kwaliteit van de VFT dienst.Deacon schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:35:
Mijn verhaal, tot een week geleden een zeer tevreden klant, alles werkt perfect en nooit last gehad van storingen of uitval.
Sinds gisteren geen Tv ontvangst, na meerdere power reset's synchroniseert de Kamai 500 de klok dan zie je de 3 stippen rechtsboven. En daarna blijft alles zwart. De modem heeft ook al een power reset gehad.
De KS is al op de hoogte gebracht, dat was 6 uur geleden. Iemand nog tips?
Over een paar maanden loopt mijn 50/50 abbo af en de korting. Wel jammer dat Vodafone geen aanbieding heeft/doet voor bestaande klanten.
Ik had een mail gestuurd omdat ik 16 april op een jaar zit. . Kreeg keurig een telefoontje om aan te geven dat ze er druk mee zijn om iets te bedenken voor bestaande klanten. Zowel vanuit Sales als technisch (leverstraat).
En het verzoek nog even geduld te hebben. En dat ging echt niet over maanden.
Na dat jaar heb je sowieso een maand opzegtermijn dus je kan nog even het aankijken en alsnog later besluiten. Ben je gedurende die tijd alleen je korting even kwijt.
Ik wacht dus nu even met switchen, mede omdat de enige die qua prijs de buurt komt Telfort is. En dan zit je met die onlogische zenders op allerlei kanaalnummers. En dat vertik ik principieel.
Na dat jaar heb je sowieso een maand opzegtermijn dus je kan nog even het aankijken en alsnog later besluiten. Ben je gedurende die tijd alleen je korting even kwijt.
Ik wacht dus nu even met switchen, mede omdat de enige die qua prijs de buurt komt Telfort is. En dan zit je met die onlogische zenders op allerlei kanaalnummers. En dat vertik ik principieel.
Ik had vandaag ook contact met een medewerker via de chat. Die gaf aan op dit moment niets voor mij te kunnen betekenen. Maar wellicht tegen de tijd dat het contract afloopt (juli), dat het dan misschien anders zou kunnen zijn. Maar zou je laten weten als je daar iets over hoort?Barre73 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:16:
Ik had een mail gestuurd omdat ik 16 april op een jaar zit. . Kreeg keurig een telefoontje om aan te geven dat ze er druk mee zijn om iets te bedenken voor bestaande klanten. Zowel vanuit Sales als technisch (leverstraat).
Uiteraard zal ik het hier posten als ik wat te horen krijg. Op persoonlijke titel dan wel te verstaan
Ik zit met het volgende probleem, en hoop dat iemand er hier antwoord op heeft.
Op dit moment heb ik een Vodafone abonnement (100/100), en ook graag zou ik 500/500 krijgen.
Nu heb ik gekeken via de website wat hier eerder werd genoemd (netco.fpi-info.foutstack.nl/) en heb hier gekeken op mijn postcode en huis adres.
Tot mijn verbazing is er dus via KPN 500/500 mogelijk (zie onderstaand screenshot).
Nu heb ik zowel telefonisch als per mail contact gehad met de KS van Vodafone, maar krijg ik de mededeling dat dit technisch nog niet mogelijk is. Ook heb ik hun dit screenshot laten zien, maar de KS geeft aan dat KPN deze technische administratieve wijziging nog niet heeft doorgegeven en derhalve Vodafone ook mij geen 500/500 kan leveren.
Klopt dat? Want zoals te zien is, is 500/500 leverbaar op mijn adres alleen via KPN centrale..
Hoelang duurt anders zoiets dat KPN dit heeft doorgegeven aan Vodafone?
Screenshot KPN
Op dit moment heb ik een Vodafone abonnement (100/100), en ook graag zou ik 500/500 krijgen.
Nu heb ik gekeken via de website wat hier eerder werd genoemd (netco.fpi-info.foutstack.nl/) en heb hier gekeken op mijn postcode en huis adres.
Tot mijn verbazing is er dus via KPN 500/500 mogelijk (zie onderstaand screenshot).
Nu heb ik zowel telefonisch als per mail contact gehad met de KS van Vodafone, maar krijg ik de mededeling dat dit technisch nog niet mogelijk is. Ook heb ik hun dit screenshot laten zien, maar de KS geeft aan dat KPN deze technische administratieve wijziging nog niet heeft doorgegeven en derhalve Vodafone ook mij geen 500/500 kan leveren.
Klopt dat? Want zoals te zien is, is 500/500 leverbaar op mijn adres alleen via KPN centrale..
Hoelang duurt anders zoiets dat KPN dit heeft doorgegeven aan Vodafone?
Screenshot KPN
Dit topic is gesloten.
![]()