Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.873 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51
Barre73 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 23:09:
[...]

Simpele oplossing: geef de kanaalnummers weer op het display van de decoder. KPN./XS4all en Telfort hebben dat momenteel al. Vodafone moet dat makkelijk kunnen aanpassen in de firmware. Trouwens alleen op de Amulet 515 decoder. Die heeft een display. De standaard Kamei (zonder opname) heeft geen display.
Kortom, verkeerd bedacht door Vodafone ....
Natuurlijk kun je met kabeltjes en trucjes radio aan de gang krijgen maar heel erg voor de hand ligt dit niet.
Tweakers lukt dit wel de gemiddelde consument zal er meer moeite mee hebben.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Helemaal mee eens, de makkelijkste oplossing is een relatief moderne AVR met internet radio, hoef je niet per se je IPTV ontvanger aan te zetten en te goochelen met kabels en universele ab's. Dus als iemand op het punt staat zijn AVR te vervangen, is het verstandig dit mee te nemen.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:54
Of over naar DAB. Als je al een versterker hebt kun je kijken naar deze: http://www.redcoon.nl/B48...-100_Compact-Audio-Tuners, voor €36 meer ook met internetradio.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18
Zojuist maar gekozen voor verlenging bij Vodafone, ze begonnen nu elk uur te bellen zag ik toen ik uit een lag overleg kwam.

Internet: 50/50
Bellen
TV met 2 interactieve ontvangers
Uitgebreide installatie door de monteur 's avonds van 20.15 uur tot 22.00 uur
Eerste jaar €37,50 per maand, tweede jaar 52,50 per maand.

Ik kan tussentijds even proberen of ik met 100Mbit last heb van mindere snelheid als de TV aan staat, bevalt het niet dan schakel je hem na een maand weer terug en blijft de korting bestaan het eerste jaar.

• HoppyF
Binnetie schreef op maandag 06 juli 2015 @ 14:08:
Zojuist maar gekozen voor verlenging bij Vodafone, ze begonnen nu elk uur te bellen zag ik toen ik uit een lag overleg kwam.

Internet: 50/50
Bellen
TV met 2 interactieve ontvangers
Uitgebreide installatie door de monteur 's avonds van 20.15 uur tot 22.00 uur
Eerste jaar €37,50 per maand, tweede jaar 52,50 per maand.

Ik kan tussentijds even proberen of ik met 100Mbit last heb van mindere snelheid als de TV aan staat, bevalt het niet dan schakel je hem na een maand weer terug en blijft de korting bestaan het eerste jaar.
Je hebt toch het OUDE pakket?
Je verlengt dus niet maar krijgt gewoon een nieuw pakket met nieuwe voorwaarden en prijzen.
Ik wacht nog steeds op een verlengingsvoorstel van Vodafone.
Duurt wel lang zo. (nieuw -> nieuw)

Btw als je 50/50 internet neemt krijg je dat ook al al staan er twee TV's aan.

• Binnetie
Ze noemen dat ook een verlenging en komen dan aan de telefoon met een smoes als: Ja voor de verlenging heeft u betere beeldkwaliteit en meer mogelijkheden. Hiervoor moeten we wel u modem vervangen voor een nieuwe... vrijwel iedereen slikt dat als zoete koek natuurlijk.

Het 1e jaar is de 2e ontvanger gratis.

Voor zover ik weet is de verbinding tussen mijn huis en wijkcentrale 100 Mbit en merk ik niet als ik ga downloaden en TV ga kijken. Omdat 50Mbit + de TV-stream bij elkaar op geteld niet boven de 100Mbit komen.

[ Voor 42% gewijzigd door Binnetie op 06-07-2015 19:32 . Reden: typfout 500 moest zijn 50mbit ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 19:17
Misschien wil je die laatste post nog een keer wijzigen Binnetie? Ik neem aan dat daar 50mbit +TV streams moet staan?

Overigens is dat verhaal van beter beeld niet helemaal onwaar. Voor het nieuwe Vodafone platform heb je een Draytek router nodig. Je krijgt minstens dezelfde streams als bij je Vodafone oud (KPN HD+ streams) of zelfs beter als je op eigen Vodafone apparatuur in de PoP wordt gezet. Mits aanwezig natuurlijk. Dus sommige mensen kunnen echt betere streams krijgen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
Hoop dat VF nog met goede acties komt. Op dit moment is het voor mij met 10€ korting 62,50€ per maand gedurende het eerste jaar. Tel daar een spotify abonnement los bij op zit ik op 72.50€ wat ik ook betaal voor mijn huidige XS4all verbinding incl. Spotify abo.

Dus VF prijst zichzelf echt de markt uit op dit moment vergeleken bij een nieuw abbo bij of KPN óf XS4All. Dat zit hem volgens mij vooral in het feit dat je extra betaalt per ontvanger en omdat je voor elke ontvanger 5€ aftikt als je op wil nemen. Dat is bizar en zou gewoon standaard in het pakket moeten zitten + 2 ontvangers.

• Binnetie
Barre73 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 18:42:
Misschien wil je die laatste post nog een keer wijzigen Binnetie? Ik neem aan dat daar 50mbit +TV streams moet staan?

Overigens is dat verhaal van beter beeld niet helemaal onwaar. Voor het nieuwe Vodafone platform heb je een Draytek router nodig. Je krijgt minstens dezelfde streams als bij je Vodafone oud (KPN HD+ streams) of zelfs beter als je op eigen Vodafone apparatuur in de PoP wordt gezet. Mits aanwezig natuurlijk. Dus sommige mensen kunnen echt betere streams krijgen.
Ik zag het en heb het aangepast. Bedankt voor het aangeven.

Overigens wist ik direct dat ze me naar de nieuwe propositie willen hebben en daarom een ander modem nodig heb.
Grappige is wel dat ze vroegen of de buis waar de coax in zit flexibel genoeg is om de coax er doorheen te trekken (i.v.m. de uitgebreide monteurs optie). Ik zei dat er al utp lag maar dat de monteur er zelf even RJ45 connectoren op moet zetten. Kan het zelf ook wel maar als ze gratis een uitgebreide installatie van de monteur sturen dan kan hij het ook wel even doen :)
6 Augustus is de monteur ingepland, ben benieuwd.

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12 08:44
Vandaag overgezet van oude abonnement naar nieuwe. De verkoopafdeling van Vodafone had mij verteld dat de Amino's inmiddels zouden moeten werken. Helaas werkt er maar één van de drie;

- Amino A140, werkt!

- Amino 130M, werkt niet. Toont bij opstarten, na de groene Amino logo's en Opera Experience, de melding; "Het netwerk waar de settopbox mee verbonden is biedt niet de benodigde diensten. Controleer of de settopbox verbonden is met het juiste netwerk. Druk op OK om de settopbox opnieuw te starten."

- Amino M540, werkt niet. Heeft wel een automatische software update gedaan. Toont bij opstarten nieuw scherm met Vodafone logo, vervolgens zwart. Harddisk blijft aan en wordt dus bloedheet.

Iemand nog nuttige suggesties of deze werkend gekregen? Of zit ik nu met een dienst in de maag gesplitst welke niet aan de verwachting voldoet (met honderden euro's aan niet meer werkende settopboxen)...

• Barre73
Je hebt hopelijk wel schriftelijk te horen gekregen dat ze zouden werken? Mondeling sta je niet sterk ben ik bang...

En die honderden euro's klopt ook niet meer natuurlijk. Er zit al flink wat afschrijving op. Kijk niet naar wat je er ooit voor hebt betaald maar wat ze nu nog waard zouden zijn.

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:33
Als je het niet schriftelijk hebt kun je het vergeten. Heb in dezelfde situatie gezeten met 2x een m540 gaat gewoon echt niet werken.

• Venga AB
Uiteraard niet schriftelijk, daar wil men zich blijkbaar niet aan branden.

Wat betreft afschrijving klopt natuurlijk wel. Maar ik had een werkende internet verbinding met 3 werkende tv's. Twee huurboxen extra, waarvan 1 met opname, kost wel weer 15 euro extra per maand.

Zo jammer, dat die verkopers je altijd dingen proberen aan te smeren.

• HoppyF
Venga AB schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:39:
Uiteraard niet schriftelijk, daar wil men zich blijkbaar niet aan branden.

Wat betreft afschrijving klopt natuurlijk wel. Maar ik had een werkende internet verbinding met 3 werkende tv's. Twee huurboxen extra, waarvan 1 met opname, kost wel weer 15 euro extra per maand.

Zo jammer, dat die verkopers je altijd dingen proberen aan te smeren.
Zo gaat het helaas altijd bij Vodafone.
Ze doen allerlei toezeggingen en beloven je gouden bergen maar uiteindelijk eindig je met niets.
In jouw geval kun je met extra boxen wel verder, vraag Vodafone dus of je in ieder geval de kosten voor de huur hiervan ala korting kunt krijgen voor de periode van 1 jaar.
Het is tenslotte hun fout.

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:54
Venga AB schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 20:06:
Vandaag overgezet van oude abonnement naar nieuwe. De verkoopafdeling van Vodafone had mij verteld dat de Amino's inmiddels zouden moeten werken. Helaas werkt er maar één van de drie;

- Amino A140, werkt!

- Amino 130M, werkt niet. Toont bij opstarten, na de groene Amino logo's en Opera Experience, de melding; "Het netwerk waar de settopbox mee verbonden is biedt niet de benodigde diensten. Controleer of de settopbox verbonden is met het juiste netwerk. Druk op OK om de settopbox opnieuw te starten."

- Amino M540, werkt niet. Heeft wel een automatische software update gedaan. Toont bij opstarten nieuw scherm met Vodafone logo, vervolgens zwart. Harddisk blijft aan en wordt dus bloedheet.

Iemand nog nuttige suggesties of deze werkend gekregen? Of zit ik nu met een dienst in de maag gesplitst welke niet aan de verwachting voldoet (met honderden euro's aan niet meer werkende settopboxen)...
De oorspronkelijk door VF geleverde A140 en A540 werken wel. Dat de niet door VF geleverde Amino's niet werken is dan ook niet echt een probleem van VF denk ik. Heb je deze boxen zelf gekocht of van een andere GlasHart Media provider overgehouden? De M540 is wel dezelfde generatie als de A140/540, dus het verbaast me dat deze hiet niet gewoon doet. De A130 is ouder, en heeft hoe dan ook een andere firmware nodig.

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• Venga AB
gbbijl schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:03:
[...]

De oorspronkelijk door VF geleverde A140 en A540 werken wel. Dat de niet door VF geleverde Amino's niet werken is dan ook niet echt een probleem van VF denk ik. Heb je deze boxen zelf gekocht of van een andere GlasHart Media provider overgehouden? De M540 is wel dezelfde generatie als de A140/540, dus het verbaast me dat deze hiet niet gewoon doet. De A130 is ouder, en heeft hoe dan ook een andere firmware nodig.
Als VF gewoon had gezegd; Types A140 en A540 werken wel, andere types werken niet. Dan had ik geweten waar ik aan toe was en al dan niet kunnen kiezen voor het nieuwe abonnement met huurboxen.

Nu wordt door meerdere verkopers van te voren gezegd dat de Amino's zouden moeten werken, waarbij dat enkele maanden geleden nog niet zo was.

Ik begrijp best wel dat men geen garantie kan geven op niet-VF boxen. Maar wees gewoon duidelijk vooraf.

Maar dan is nu voor mede tweakers ook precies duidelijk wel typen wel werken en welke niet.

Mochten er nog tweakers zijn die de boxen toch aan de gang hebben gekregen (handmatig firmware aanpassing of fake DHCP etc), dan houd ik me aanbevolen ;)

• MikeT80
HoppyF schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:21:
[...]

Zo gaat het helaas altijd bij Vodafone.
Ze doen allerlei toezeggingen en beloven je gouden bergen maar uiteindelijk eindig je met niets.
In jouw geval kun je met extra boxen wel verder, vraag Vodafone dus of je in ieder geval de kosten voor de huur hiervan ala korting kunt krijgen voor de periode van 1 jaar.
Het is tenslotte hun fout.
Doen ze niet zolang er niks op papier staat.
Heb het zover dat er een klacht tegen de verkoper is ingediend.
Ik ben nog met de mogelijkheid van een consumenten programma bezig.

• abra69
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02-2021
Ik ben ook vaak gebeld (terwijl ik in de USA zat, toch een keertje opgenomen omdat ze niet stopten).
Vandaag chantage-brief ontvangen. Voor 10 juli (morgen) om naar nieuw abo, anders stoppen per 31-8.
Bij vernieuwd abo
* geen DVB-C meer (dus ook geen pauze op een TV met hdd)
* geen radio-signaal meer over de coax
* bijbetalen voor 3e tv, volgend jaar ook voor 2e
Maar wel tijdelijk voordeel...

• HoppyF
Morgen loopt mijn Vodafone nieuwe pakket abonnement af.
Wat denk je?
Nog niets gehoord van Vodafone natuurlijk.
Ze zijn vast te druk met alle klanten met het oude pakket over te zetten.
De reacties daarover zijn ook niet altijd positief.

Ik zit echt niet te wachten om iedere week door Vodafone gebeld te worden maar 1x per jaar lijkt mij toch wel het minste.

• abra69
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02-2021
In de brief van vandaag stond:
Bij deze willen we je vragen ons voor 10 juli 2015 terug te bellen, zodat we deze nieuwe aanbieding met je
kunnen bespreken en je binnenkort van alle nieuwe voordelen kunt genieten.

Mocht je ondanks alle voordelen dat het vernieuwde Vodafone Thuis pakket met zich meebrengt geen contact met ons opnemen dan zijn wij helaas genoodzaakt de Vodafone Thuis dienstverlening op 31 augustus 2015 stop te zetten.
:(

[ Voor 1% gewijzigd door abra69 op 09-07-2015 18:21 . Reden: scan/typefout gecorrigeerd ]

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 15:31

996

Heb mijn installatiepakket voor de nieuwe propositie ontvangen. Daarin de Draytek 2132VFn. Maar geen Entone, wel een Amino A140...

Dit klopt volgens mij niet: ik heb een settopbox besteld met opneemfunctie (een Entone dus ?) en een extra settopbox zonder opneemfunctie, is dat dan die Amino A140?

Wordt die Entone los van het installatiepakket verzonden?

(Klantenservice neemt helaas de telefoon niet op)

Edit:
Chatfunctie heeft al oplossing geboden. De Amino's werken nu met de nieuwe propositie. Volgens de medewerkers waar ik mee chatte zijn ze daarvoor geconfigureerd. Mijn oude Amino A540 zal na een update het ook doen op de nieuwe propositie.

[ Voor 22% gewijzigd door 996 op 09-07-2015 20:13 ]

• Binnetie
Dat is apart. Ik heb op de oude propositie ook een Amino A140, deze moet dus werken op de nieuwe propositie?

Voor de mensen die een brief kregen, ik had hem afgelopen weekend en moest ook voor 10 juli terugbellen anders zou het in mijn geval 27 augustus zijn dat ik wordt afgesloten.

• Venga AB
Dat is dus wat ik hierboven schrijf. De A140 en A540 werken op het nieuwe abonnement. Alle andere Amino's niet.

De TV handleiding van het nieuwe abonnement gaat ook over de Amino en niet Emtone.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Venga AB schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:16:
Dat is dus wat ik hierboven schrijf. De A140 en A540 werken op het nieuwe abonnement. Alle andere Amino's niet.

De TV handleiding van het nieuwe abonnement gaat ook over de Amino en niet Emtone.
Kan je nog 1080p kiezen bij de instellingen? Las dat het bij de Entone niet kon ...
De A540 heb je dus ook niet hoeven inleveren dan en in plaats daarvoor een Entone of heb je die van MP gehaald van een lang geleden onwetende verkoper?

• Venga AB
apis29 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:28:
[...]

Kan je nog 1080p kiezen bij de instellingen? Las dat het bij de Entone niet kon ...
De A540 heb je dus ook niet hoeven inleveren dan en in plaats daarvoor een Entone of heb je die van MP gehaald van een lang geleden onwetende verkoper?
Waarom zou je 1080p willen, er is geen enkele tv zender die dat uitzend?

Ik heb geen A540, alleen een A140 van VF. Die hoefde dus niet terug voor een Entone.

• HoppyF
Raar verhaal.
Waarom heeft Vodafone eerder dan de A140 terug willen hebben en er Entones voor geleverd?
Ik ben overigens tevreden met de Entone, deze werkt prettiger dan de A140.
Het kan zijn dat de A140 met nieuwe software ook beter is gaan werken.

• eymey
  • Laatst online: 10:56
Als het om A140's gaat die in bruikleen waren gegeven door Vodafone, dan kan ik me voorstellen dat ze je wel graag naar de STB's toe willen hebben waar het platform eigenlijk voor is ontwikkeld.

Maar wellicht heeft Vodafone ook ingezien dat er nog behoorlijk wat Amino's op de markt zijn die ooit door mensen zijn aangeschaft (en dus in eigendom) en was het vrij makkelijk om het huidige platform ook toegankelijk te maken voor die Amino's. Werkt wellicht wel drempelverlagend om mensen toch naar de eigen propositie toe te krijgen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• apis29
  • Niet online
Venga AB schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 22:41:
[...]

Waarom zou je 1080p willen, er is geen enkele tv zender die dat uitzend?

Ik heb geen A540, alleen een A140 van VF. Die hoefde dus niet terug voor een Entone.
Voor als je box beter deinterlaced dan je tv ... Was idd gbbijl die over de A540 begon; heb vlgns mij nog niemand zien melden dat ie met een A540 op het nieuwe netwerk zat maar dat zal dan bij 996 moeten blijken.

Dan krijg ik dus in ieder geval één Entone binnen en kan ik ze mooi vergelijken; of ze komen ook met een Amino aanzetten zoals bij 996 ...
eymey schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:58:
Als het om A140's gaat die in bruikleen waren gegeven door Vodafone, dan kan ik me voorstellen dat ze je wel graag naar de STB's toe willen hebben waar het platform eigenlijk voor is ontwikkeld.

Maar wellicht heeft Vodafone ook ingezien dat er nog behoorlijk wat Amino's op de markt zijn die ooit door mensen zijn aangeschaft (en dus in eigendom) en was het vrij makkelijk om het huidige platform ook toegankelijk te maken voor die Amino's. Werkt wellicht wel drempelverlagend om mensen toch naar de eigen propositie toe te krijgen :)
996 hier kon ('moest') z'n oude A540 houden en kreeg zelfs een A140 toegestuurd van VF
996 in "Vodafone Thuis via Glasvezel"
Of er is een tekort aan Entone's of het is gewoon goedkoper om de al in omloop zijnde Amino's bij te werken ...

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 10-07-2015 00:52 ]

• MikeT80
Als ze nu nog zorgen dat ook de M540 gaat werken is iedereen gelukkig 😃.
Dit was mij namelijk toegezegd.
Heb er nu 2 (3 maar denk dat Telfort de 3de terug wil) werkeloos op de plank staan.
Terwijl de verkoper aan de deur (na het nabellen) het wel heeft toegezegd.

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-12 09:56
@MikeGSM Staat jouw vraag of verzoek nog uit bij VF en weet je of ze hier actief mee bezig zijn?

• MikeT80
jongerenchaos schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 09:24:
@MikeGSM Staat jouw vraag of verzoek nog uit bij VF en weet je of ze hier actief mee bezig zijn?
Nee denk het niet.
Het is nooit hun hardware geweest dus verwacht niet dat ze het zullen gaan ondersteunen.

• Barre73
Toch klopt er iets niet aan. Die Amino's hadden precies dezelfde firmware, of ze nu van Vodafone, Telfort of Lijbrandt kwamen. Dat moet ook wel want Vodafone kocht het geheel "whitelabel" in bij KPN ITNS.
Alleen het logo en de kleuren van het menu verschilden per provider. Dus ik zie geen technische reden dat mijn M540 van Concepts en later Telfort het niet zou doen bij Vodafone nieuw, en een M540 van Vodafone oud wel.

Tenzij.... Vodafone nooit de M540 heeft ingezet maar meteen de A540 heeft geleverd als opname-decoder.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 11-07-2015 09:21 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Ik heb op de oude propositie een M540 gehad welke ik toen kreeg toen ik klant werd bij Concepts-ICT.
Deze heeft het ook prima gedaan bij Vodafone.

• apis29
  • Niet online
De oude firmware kwam niet van Vodafone zelf af dan itt de nieuwe die geen rekening houdt met een M540 ...
Barre73 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:20:
Toch klopt er iets niet aan. Die Amino's hadden precies dezelfde firmware, of ze nu van Vodafone, Telfort of Lijbrandt kwamen. Dat moet ook wel want Vodafone kocht het geheel "whitelabel" in bij KPN ITNS.
Alleen het logo en de kleuren van het menu verschilden per provider. Dus ik zie geen technische reden dat mijn M540 van Concepts en later Telfort het niet zou doen bij Vodafone nieuw, en een M540 van Vodafone oud wel.

Tenzij.... Vodafone nooit de M540 heeft ingezet maar meteen de A540 heeft geleverd als opname-decoder.
... die (Amino) kastjes van Vodafone zijn wel nog re-branded iig, en een VF branded M540 heb ik nog nooit gezien itt een branded A540.

• Venga AB
Ter info;

Vandaag heb ik nog een A140 bijgekocht. Aangesloten, automatische software update van Vodafone, reboot, Vodafone logo's en dan zwart beeld.

Oftewel. Werkt niet. Zelfde als met mijn M540.

Enige verschil met mijn andere A140 is dat deze zwart en un-branded is en de oude wit en Vodafone branded.

• apis29
  • Niet online
Venga AB schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:44:
Ter info;

Vandaag heb ik nog een A140 bijgekocht. Aangesloten, automatische software update van Vodafone, reboot, Vodafone logo's en dan zwart beeld.

Enige verschil met mijn andere A140 is dat deze zwart en un-branded is en de oude wit en Vodafone branded.
Die is wel weer apart dan :/ ; ik zou eigenlijk maar 1 kastje opgestuurd krijgen omdat ik al een extra kastje had (ook zwart, unbranded) en die zou het "blijven doen" dus nog een extra kastje was 'overbodig' maar aangezien het gratis is in jaar 1 toch maar laten opsturen.
Misschien moet ik de behuizing ff omwisselen voor ik hem terugstuur O-) (als dat nog moet tenminste)

• jongerenchaos
Venga AB schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 16:44:
Ter info;

Dat is wel erg vreemd. Zou vodafone de eigen mac range hebben opgenomen in het TV netwerk? Ofwel dat de boxen niet werken van andere providers?

Verwijderd

Waarschijnlijk gaat er iets fout met de firmware inladen.

Het beste zou zijn om de Amino helemaal leeg te maken en de firmware van Vodafone opnieuw te flashen, helaas moet je hem hiervoor serieel aansluiten en achter de firmware url komen.

Maar misschien dat je met port mirror en Wireshark nog ergens komt (DHCP opties, firmware url, je eigen DHCP server opzetten) . ;)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:05:
Maar misschien dat je met port mirror en Wireshark nog ergens komt (DHCP opties, firmware url), maar dan zal je wel je eigen DHCP server opzetten. ;)
Wil iemand dat doen en hier plaatsen :)?

Verwijderd

ANdrode schreef op zondag 12 juli 2015 @ 14:08:
[...]

Wil iemand dat doen en hier plaatsen :)?
Ik zal dit best willen doen, helaas zit ik niet bij Vodafone (wel een andere Amino provider) .

Voor de mensen die dit willen doen, de DHCP opties zijn erg interessant en op internet staat veel informatie over de Aminos en de firmware procedure :).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2015 14:16 ]

• MikeT80
Ik zit wel bij Vodafone als klant, heb een Amino m540 maar geen idee hoe....

[ Voor 7% gewijzigd door MikeT80 op 12-07-2015 19:18 ]

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12 14:41

Dazzler2120

FP ProMod
Als je een abonnement voor 1 STB hebt, dan werkt ook maar 1 stb. Waarschijnlijk als je de andere eraf haalt, werkt deze niet meer.
Het is dus voor zover ik weet echt nodig (Zelfs mét eigen apparatuur dat niet ondersteund wordt) om een abo per box te hebben.

@barre, Vodafone heeft alleen de A540 geleverd. M540 is bij mijn weten nooit geleverd.

PS4 PSN: Dazzler2120

• apis29
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:22:
Als je een abonnement voor 1 STB hebt, dan werkt ook maar 1 stb. Waarschijnlijk als je de andere eraf haalt, werkt deze niet meer.
Het is dus voor zover ik weet echt nodig (Zelfs mét eigen apparatuur dat niet ondersteund wordt) om een abo per box te hebben.
Op het oude netwerk werkt het anders gewoon, een extra STB met alleen een standaard pakket van één STB (dus twee werkend) ... Misschien dat een A540 niet zou werken omdat het pakket niet geabonneerd is om op te nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 13-07-2015 13:50 ]

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-12 11:49
Dat het werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het ook ondersteund word.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-12 14:41

Dazzler2120

FP ProMod
Aanvullend op Andy, of dat het blijft werken.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-12 14:14
Afgelopen week Vodafone glasvezel abonnement opgezegd.

We maken nu een jaar gebruik van glasvezel van Vodafone. Naar alle tevredenheid is ging het altijd storingsvrij tot dat.

Sinds de laatste 6 weken enkel haperingen in het beeld. Gezocht naar een oplossing door meerdere malen telefonisch contact gehad met de service balie. Monteur uiteindelijke langs geweest en alles nagelopen waarop men niets kunnen vinden. Decoder (Amuled 515) en router zouden vervangen gaan worden, maar hierna niets meer van vernomen van Vodafone. Ook bij telefonisch opzeggen nog de kans gegeven om tot een oplossing te komen. Hier laat Vodafone het helaas liggen. Dit was de laatste druppel van de spreekwoordelijke Vodafone-emmer.

Hardware vervangen en een klantbehouden is naar mijn inzicht meer waard. Vodafone denkt er anders over. :|

Gelukkig is er met glasvezel de keuzevrijheid over te stappen naar een andere provider.
Nieuwe kansen voor KPN, over een maand over

• jongerenchaos
Uit het forum komt niet naar voren of nou de Amino zwarte doosjes A140 van andere providers dan Vodafone (dus zonder VF logo) werken met de nieuwe propositie en ook als nieuwe klant.
Iemand die hier meer uitsluitsel over kan geven?

• apis29
  • Niet online
"Vodafone maakt tv-pakketten kleiner" :?
Maar ik neem aan dat het om de pluspakketten gaat die dus ipv. 4 over meerdere worden verdeeld. Lijkt me een goed plan mits het ook betekend dat je er dan niet 3-4 tegelijk moet afnemen zoals je er nu 2 moet afnemen ...
jongerenchaos schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:10:
Uit het forum komt niet naar voren of nou de Amino zwarte doosjes A140 van andere providers dan Vodafone (dus zonder VF logo) werken met de nieuwe propositie en ook als nieuwe klant.
Iemand die hier meer uitsluitsel over kan geven?
Staan enkele posts hierboven dat de zwarte Amino bij iemand niet werkte maar de precieze oorzaak is nog niet duidelijk. Één suggestie is dus:
Dazzler2120 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:22:
Het is dus voor zover ik weet echt nodig (Zelfs mét eigen apparatuur dat niet ondersteund wordt)om een abo per box te hebbenn.
Over ruim een weekje kan ik het ook testen ... En als het niet werkt zijn we volgend jaar overgestapt; dvb-c opgeven om er meerdere kastjes voor te moeten gaan huren terwijl je ze al in huis hebt :F (en die het zouden moeten blijven doen aldus de klantenservice die het nieuwe abo kwam aanbieden).
Wil je op meerdere TV's genieten van de Vodafone Thuis TV-diensten, dan kun je via onze Klantenservice extra Interactieve TV Boxen bestellen.
Vlgns mij interpreteert de meerderheid sinds mensenheugenis dit als de huur van enkel het kastje ...
Je kunt op een glasvezel internet aansluiting gebruik maken van maximaal vier Interactieve TV Boxen. Om de extra Interactieve TV Boxen met het modem te verbinden krijg je van ons gratis een apparaat (switch) in bruikleen opgestuurd.

[ Voor 77% gewijzigd door apis29 op 14-07-2015 14:23 ]

• Venga AB
Ter info;

Zowel de zwarte A140 als de M540 zijn bij mij automatisch geupgrade met Vodafone software (bootloader + middleware). Beiden werken niet op het nieuwe abonnement.

Zojuist elders getest, maar ze werken ook niet meer bij de oude Glashart providers! Daar begint een automatische software update, download en verificatie stap gaat nog goed en daarna 'failed' bij de installatie. Bootloader was voorheen Amino branded.

Oftewel, ontvangers in mijn eigendom, zouden moeten werken, worden automatisch geupgraded, maar zijn daarna niet meer bruikbaar op oud of nieuw! Pas op dus!

Verwijderd

Dit komt omdat het een "upgrade" is en niet een "volledige nieuwe" installatie.

Er blijven waarschijnlijk bestanden over van de glashart firmware die conflicten met de Vodafone firmware (en andersom als je hem weer aansluit bij een glashart provider) .

Het beste is om een volledige reset uit te voeren.

(ik zal zo een stap voor stap uitleg plaatsen hiervoor ;)).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 20:20 ]

• Venga AB
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:19:
Dit komt omdat het een "upgrade" is en niet een "volledige nieuwe" installatie.

Er blijven waarschijnlijk bestanden over van de glashart firmware die conflicten met de Vodafone firmware (en andersom als je hem weer aansluit bij een glashart provider) .

Het beste is om een volledige reset uit te voeren.

(ik zal zo een stap voor stap uitleg plaatsen hiervoor ;)).
Klinkt plausibel. Ben benieuwd naar je uitleg. Ik had al wel het e.e.a. gevonden op http://support.aminocom.com/

Blijft vreemd dat de witte A140 wel goed is geupgrade en de zwarte A140 niet. Beiden waren voorheen Glashart boxen.

Verwijderd

Hierbij de uitleg om de Amino te resetten en (hopelijk) de firmware werkend te krijgen:

Edit: Waarschijnlijk gaat deze oplossing niet werken, zie het bericht hieronder.

Om dit stappenplan uit te voeren heb je een Amino nodig met een resetknop, zover ik weet heeft de m540 en de a140 een resetknop

Het resetten gaat als volgt:

1. Haal de stroom van je Amino.

2. Druk de reset knop in voor 5 seconden en sluit je Amino weer op de stroom aan, terwijl je nog steeds de resetknop ingedrukt hebt.

3. BELANGRIJK: Laat de resetknop pas los als je het Amino splash logo ziet.

4. Als het goed is gaat de Amino de firmware opnieuw inladen, wacht geduldig af.

5. De Amino zal nu herstarten en als het goed is moet de Amino nu wel doorstarten.

:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 21:35 ]

• Venga AB
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:54:
Hierbij de uitleg om de Amino te resetten en hopelijk de firmware werkend te krijgen:

Om dit stappenplan uit te voeren heb je een amino nodig met een resetknop, zo ver ik weet heeft de m540 en de a140 een resetknop

Het resetten gaat als volgt:

1. Haal de stroom van je Amino.

2. Druk de reset knop in voor 5 seconden en sluit je Amino weer op de stroom aan, terwijl je nog steeds de resetknop ingedrukt hebt.

3. BELANGRIJK: Laat de resetknop pas los als je het Amino splash logo ziet.

4. Als het goed is gaat de Amino de firmware opnieuw inladen, wacht geduldig af.

5. De Amino zal nu herstarten en als het goed is moet de Amino nu wel doorstarten.

:)
Helaas.

Dit is de "normale" recovery procedure om een upgrade uit te voeren. Dit is hetzelfde als een automatische upgrade en heb ik al een paar keer gedaan.

De boxen bevatten voorheen een Amino recovery image/bootloader, dus met Amino splashscreen. Sinds de automatisch upgrade naar Vodafone is de recovery image/bootloader ook vervangen door een versie van Vodafone. Als ik deze procedure uitvoer, krijg ik dus een Vodafone splashscreen te zien en niet meer een Amino splashscreen.

Verwijderd

Dat is jammer, goed dat je dit geprobeerd hebt, bespaard wat werk.
Ik heb idd in de documentatie gekeken van de Amino ;) .

Ik vraag mij dan wel af wat de echte oorzaak is...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 21:33 ]

• Venga AB
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:31:
Dat is jammer, goed dat je dit geprobeerd hebt, bespaard wat werk.
Ik heb idd in de documentatie gekeken van de Amino ;) .

Ik vraag mij dan wel af wat de echte oorzaak is...
Zojuist via de USB software upgrade methode de laatste Ax4x-3.3.2a8-opera11 release van Aminocom geprobeerd. Deze installatie geeft ook een 'failed', precies zoals de Glashart upgrade ook fout gaat.

Het lijkt erop dat de recovery image/bootloader van Vodafone ervoor zorgt dat er geen andere images dan Vodafone op kunnen?

Verwijderd

Venga AB schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:49:
[...]
Het lijkt erop dat de recovery image/bootloader van Vodafone ervoor zorgt dat er geen andere images dan Vodafone op kunnen?
Dat zou best kunnen (had ik ergens gelezen, maar waar...),
dan denk dat de enige optie nog is om de Amino leeg te maken via de seriële aansluiting (met wat commando's), maar daar heb ik helaas geen ervaring mee, wel een vermoeden.

• Venga AB
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 21:53:
[...]

Dat zou best kunnen (had ik ergens gelezen, maar waar...),
dan denk dat de enige optie nog is om de Amino leeg te maken via de seriële aansluiting (met wat commando's), maar daar heb ik helaas geen ervaring mee, wel een vermoeden.
Laatste wat ik voor vandaag geprobeerd heb is "The reset sequence" zoals in hoofstuk 3.4.2 beschreven van de Amino install and upgrade manual. Dit is een factory defaults procedure voor alle instellingen die niet geflasht worden. Deze reset procedure is gelukt, echter zonder resultaat.

Feit blijft; Vodafone upgrade mijn boxen in eigendom en deze zijn vervolgens onbruikbaar, niet meer werkend op Vodafone alsmede niet op oude Glashart. Ik kan ze niet eens meer verkopen aan een Glashart gebruiker en zijn dus ineens waardeloos geworden. Lijkt wel ransomware.

Verwijderd

Venga AB schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:10:
[...]

Laatste wat ik voor vandaag geprobeerd heb is "The reset sequence" zoals in hoofstuk 3.4.2 beschreven van de Amino install and upgrade manual. Dit is een factory defaults procedure voor alle instellingen die niet geflasht worden. Deze reset procedure is gelukt, echter zonder resultaat.
Dat is de methode die ik had beschreven ;) .
Feit blijft; Vodafone upgrade mijn boxen in eigendom en deze zijn vervolgens onbruikbaar, niet meer werkend op Vodafone alsmede niet op oude Glashart. Ik kan ze niet eens meer verkopen aan een Glashart gebruiker en zijn dus ineens waardeloos geworden. Lijkt wel ransomware.
Misschien "slopen" ze je Amino zodat je hem niet meer kan verkopen :+ .

• jongerenchaos
@Venga AB
Dank voor deze interessante informatie! Ik ben zelf reeds naar een Vodafone winkel gegaan om dit te testen. Helaas maakte de medewerker een fout waardoor de amino box gesloopt was (12v op de 5v). Vervolgens heb ik een Vodafone amino retour gekregen en op mijn ONSBN aangesloten. Dit werkte! Ik vrees alleen dat deze box nog geen nieuwe vodafone firmware heeft gehad (opera logo). Kortom jouw test is zeer waardevol.

Overigens zeer kwalijk dat Vodafone op deze wijze de apparatuur sloopt.

Mocht ik je kunnen helpen om de juiste firmware (van glashart) op te halen dan hoor ik dat graag (en de url). (ben bekend met het TV VLAN segment binnen glashart :) )..

MM de eerste klachten zijn al gemeld http://forum.vodafone.nl/...o-terugzetten/td-p/245787

[ Voor 17% gewijzigd door jongerenchaos op 14-07-2015 22:44 ]

• Venga AB
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:37:
[...]

Dat is de methode die ik had beschreven ;) .
Nee. Jij beschreef de upgrade/flash methode. Procedures beginnen beide met het vasthouden van het knopje achterop. Bij de factory reset moet je echter ná 5 seconden, tijdens de recovery melding, opnieuw op het knopje drukken voor 3 seconden. Dan komt er factory reset op het scherm te staan en wordt er geen upgrade/flash uitgevoerd.
jongerenchaos schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:41:
@Venga AB
Dank voor deze interessante informatie! Ik ben zelf reeds naar een Vodafone winkel gegaan om dit te testen. Helaas maakte de medewerker een fout waardoor de amino box gesloopt was (12v op de 5v). Vervolgens heb ik een Vodafone amino retour gekregen en op mijn ONSBN aangesloten. Dit werkte! Ik vrees alleen dat deze box nog geen nieuwe vodafone firmware heeft gehad (opera logo). Kortom jouw test is zeer waardevol.

Overigens zeer kwalijk dat Vodafone op deze wijze de apparatuur sloopt.

Mocht ik je kunnen helpen om de juiste firmware (van glashart) op te halen dan hoor ik dat graag (en de url). (ben bekend met het TV VLAN segment binnen glashart :) )..

MM de eerste klachten zijn al gemeld http://forum.vodafone.nl/...o-terugzetten/td-p/245787
URLs van laatste A140 en M540 Glashart images (mc2.mcfs) zijn welkom. Mag ook via PM. Liefste wel unicast http linken, multicast linken over het VLAN is wat lastiger voor mij omdat ik nu geen Glashart meer heb.

[ Voor 52% gewijzigd door Venga AB op 15-07-2015 08:28 ]

Verwijderd

Venga AB schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 08:24:
[...]

Nee. Jij beschreef de upgrade/flash methode. Procedures beginnen beide met het vasthouden van het knopje achterop. Bij de factory reset moet je echter ná 5 seconden, tijdens de recovery melding, opnieuw op het knopje drukken voor 3 seconden. Dan komt er factory reset op het scherm te staan en wordt er geen upgrade/flash uitgevoerd.

[...]
Nou je het zegt ja, daar had ik overheen gelezen :X. Goed dat je het opmerkte :).
URLs van laatste A140 en M540 Glashart images (mc2.mcfs) zijn welkom. Mag ook via PM. Liefste wel unicast http linken, multicast linken over het VLAN is wat lastiger voor mij omdat ik nu geen Glashart meer heb.
Ik zal ook even voor je kijken, volgens mij gebruiken zowel de m540 als de a140 dezelfde software. Is inderdaad een mcfs bestand :).

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12 12:27
Ok de situatie: Al jaren tevreden klant bij Vodafone Thuis, maar dan met een oud abonnement waar we wel nog analoog tv kunnen kijken in huis(slaapkamers hebben nog oude kleine crt tv's voor die enkele keer dat we daar kijken). Maar Vodafone wil af van dit abonnement en blijft pushen om over te stappen naar een van de nieuwe varianten, en surprise surprise zonder analoog tv via coax. Dus zou er dan niet alleen een setupbox bij moeten komen maar ook dus de gehele ethernet infrastructuur. Niet echt iets waar ik op zit te wachten.

Zijn er nog andere oud gedienden van Vodafone Thuis die ook 'moeten' overstappen? En wat kan Vodafone doen als ik gewoon bij dit abbo wil blijven? Ze gaan me toch niet als klant opzeggen omdat ik tevreden ben met wat ik nu heb?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Binnetie
Lees even een stukje naar boven daar vind je ervaringen.

Ook ik moest overstappen omdat coax eruit gaat. Doe je dit niet dan zeggen ze van hun kant de boel op, simpelweg omdat Vodafone in hun nieuwe propositie geen coax meer aanbied. Ik verwacht dat er in de toekomst steeds minder glavezelproviders dit gaan ondersteunen.

Omdat ik niet echt een goed alternatief tegenkwam (de aanbieding van KPN was net verlopen) ben ik met hun voorstel akkoord gegaan. Je krijgt een monteur uitgebreid aangeboden. Deze mag 45 min extra werkzaamheden verrichten bij je thuis. Misschien kan je hem in die tijd helpen om UTP te trekken?

• apis29
  • Niet online
Installatie pakket ontvangen en hier ook een (tweedehands) Amino A140 ipv een Entone ontvangen :/ ... (refurbished kan je het niet noemen iig)
Misschien kan je wel niet een Entone én een Amino tegelijk gebruiken(?) ...

[ Voor 85% gewijzigd door apis29 op 21-07-2015 11:48 ]

• Barre73
MenN schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 12:18:
Ok de situatie: Al jaren tevreden klant bij Vodafone Thuis, maar dan met een oud abonnement waar we wel nog analoog tv kunnen kijken in huis(slaapkamers hebben nog oude kleine crt tv's voor die enkele keer dat we daar kijken). Maar Vodafone wil af van dit abonnement en blijft pushen om over te stappen naar een van de nieuwe varianten, en surprise surprise zonder analoog tv via coax. Dus zou er dan niet alleen een setupbox bij moeten komen maar ook dus de gehele ethernet infrastructuur. Niet echt iets waar ik op zit te wachten.

Zijn er nog andere oud gedienden van Vodafone Thuis die ook 'moeten' overstappen? En wat kan Vodafone doen als ik gewoon bij dit abbo wil blijven? Ze gaan me toch niet als klant opzeggen omdat ik tevreden ben met wat ik nu heb?
Als jij niet reageert zegt Vodafone inderdaad van hun kant jouw abonnement op. Dat zal snel gebeuren (met ingang van september 2015 naar ik meen)

Enige alternatief met analoog/DVB-C is op dit moment nog Stipte. Wel een goeie club trouwens, maar zal wat duurder uitvallen aangezien het geen prijsvechter maar een full-service provider is.

• MenN
hmm vervelend zeg, ik vind de service van Vodafone nu echt prima. We gebruiken nog een antieke philips dvr via analoog voor de enkele keer dat we opnemen, dat kan dus ook niet meer.

Leuke lijstje wordt het dan:
- Geen analoog tv
- Extra kosten 2e ontvanger
- Extra kosten voor opnemen
- Geen kabel radio meer (welke direct naar de home cinema set ging voor radio te luisteren zonder de tv aan, handig voor feestjes ect)
- Flinke investering in ethernet infrastructuur
- minder internationale zenders in basis pakket, dus extra kosten voor 2 extra pakketten want alleen 1 kun je niet afsluiten.
+ sneller internet (van 30 naar 50 mb)
- aan de ervaringen te lezen hier een draak van een router&wifi accespoint die dus echt niet die 50mb draadloos kan leveren.

Was ook al begonnen met uitzoeken welke andere providers wellicht interessant zijn op glas, maar het is echt diep triest gesteld met de informatie die wordt geleverd. Je moet altijd wel bellen om gewoon te weten te komen wat de bitrate voor je TV streams is. Welke router geleverd wordt, of er nog analoog signaal gestuurd werd. Of de setupbox nog scart heeft voor oude crt tv (jah hoor via HDMI hoor je dan :F ) welke lokaale TV zenders worden doorgegeven ect

Tele2 spant nog de kroon, klantenservice miep ging letterlijk aan de telefoon googelen naar de mijn vraag!!!! Vertelde ze gewoon, ga ik ff googelen voor je " 'tele2 + mijn vraag ";w 8)7 |:( :F En wist basis info niet te overhandigen (wat! bitrate voor de HD streams, wat is dat? Bitrate ja hoe spel je dat? Moet ik echt ff googelen hoor! |:( |:( |:( ) wat een incompetente bende.

Vinden jullie het ook zo'n ontzettend ingewikkelde puzzel worden om gewoon ff een provider uit te zoeken?
Het is niet zozeer de kennis, normale mensen maken zich hier niet eens druk om deze zaken. Maar om gewoon de info te krijgen die je wilt is echt een drama. Kun je wel zien hoe de providers te werk gaan, leuke tarieven op de website zetten en zodra de klant binnen is komen ze erachter wat voor prut ze nu weer afgesloten hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door MenN op 15-07-2015 14:03 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Binnetie
Heb je VF al gebeld wat hun voorstel is?

Waarschijnlijk krijg je de extra ontvanger het eerste jaar gratis, in jou geval gewoon zeggen dat je er dan meerdere nodig bent. Ik gebruikt het zelf niet maar opnemen mocht dan ook 1 jaar gratis met 1 ontvanger.
Je krijgt 10 eu per maand korting op het abonnement bij alles in 1.

Dan heb je een jaartje de tijd om te kijken wat de markt gaat doen.

Overigens zou je misschien een devolo set kunnen kopen voor de TV's die nu op coax zitten, tegenwoordig is zo'n setje helemaal niet zo duur meer. Scheelt je UTP trekken.

• Barre73
MenN schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:54:
hmm vervelend zeg, ik vind de service van Vodafone nu echt prima. We gebruiken nog een antieke philips dvr via analoog voor de enkele keer dat we opnemen, dat kan dus ook niet meer.

Leuke lijstje wordt het dan:
- Geen analoog tv
- Extra kosten 2e ontvanger
- Extra kosten voor opnemen
- Geen kabel radio meer (welke direct naar de home cinema set ging voor radio te luisteren zonder de tv aan, handig voor feestjes ect)
- Flinke investering in ethernet infrastructuur
- minder internationale zenders in basis pakket, dus extra kosten voor 2 extra pakketten want alleen 1 kun je niet afsluiten.
- aan de ervaringen te lezen hier een draak van een router&wifi accespoint die dus echt niet die 50mb draadloos kan leveren.

Was ook al begonnen met uitzoeken welke andere providers wellicht interessant zijn op glas, maar het is echt diep triest gesteld met de informatie die wordt geleverd. Je moet altijd wel bellen om gewoon te weten te komen wat de bitrate voor je TV streams is. Welke router geleverd wordt, of er nog analoog signaal gestuurd werd. Of de setupbox nog scart heeft voor oude crt tv (jah hoor via HDMI hoor je dan :F ) welke lokaale TV zenders worden doorgegeven ect

Tele2 spant nog de kroon, klantenservice miep ging letterlijk aan de telefoon googelen naar de mijn vraag!!!! Vertelde ze gewoon, ga ik ff googelen voor je " 'tele2 + mijn vraag ";w 8)7 |:( :F En wist basis info niet te overhandigen (wat! bitrate voor de HD streams, wat is dat? Bitrate ja hoe spel je dat? Moet ik echt ff googelen hoor! |:( |:( |:( ) wat een incompetente bende.

Vinden jullie het ook zo'n ontzettend ingewikkelde puzzel worden om gewoon ff een provider uit te zoeken?
Het is niet zozeer de kennis, normale mensen maken zich hier niet eens druk om deze zaken. Maar om gewoon de info te krijgen die je wilt is echt een drama. Kun je wel zien hoe de providers te werk gaan, leuke tarieven op de website zetten en zodra de klant binnen is komen ze erachter wat voor prut ze nu weer afgesloten hebben.
Het is zeker lastig om de info te krijgen via de providers zelf. Daarentegen een stuk makkelijker om het hier op Tweakers te zoeken/vragen. Hier vind je de informatie die jij zoekt wel namelijk.

• Barre73
Zonder de bedoeling om reclame te maken wil ik toch wel even een reactie geven op je plus en minpunten.
- Geen analoog tv Klopt inderdaad.
- Extra kosten 2e ontvanger Voor het eerste jaar vaak gratis te regelen omdat zij jou vragen over te stappen
- Extra kosten voor opnemen Klopt. 5 euro per maand. Voordeel is wel dat de grotere decoder die je dan krijgt ook een gewone scart uitgang en RCA uitgang voor audio heeft (zie hieronder)
- Geen kabel radio meer (welke direct naar de home cinema set ging voor radio te luisteren zonder de tv aan, handig voor feestjes ect). Kan ook via de harde schijf decoder uit het vorige punt middels een simpele rood-witte tulpstekker.
- Flinke investering in ethernet infrastructuur. Valt mee.. Circa 25 euro voor een rol van 100 meter+8 euro per dubbele wandcontactdoos. Bij 2 TV's kom je dan op 3 x 8 (ook een dubbele wandcontactdoos in de meterkast bij je aansluiting). En als je het snel en handig wil doen eenmalig een punch-down tool voor het aansluiten van de kabel op de UTP wandcontactdoos. Kom ik totaal op 57 euro. En dan heb ik wel heel veel kabel gerekend (100 meter dus).
- minder internationale zenders in basis pakket, dus extra kosten voor 2 extra pakketten want alleen 1 kun je niet afsluiten. Dat is niet eerlijk want je moet kijken naar de totale kosten.
- aan de ervaringen te lezen hier een draak van een router&wifi accespoint die dus echt niet die 50mb draadloos kan leveren. Bij mij zeker wel en dat ligt volledig aan je huis vind ik zelf. Daarnaast kan je de router die je nu hebt uit je oude Vodafone abonnement en die schijnbaar wel goed is ook gewoon aan de Draytek hangen om alleen je Wifi te doen.

Overigens hebben de kleine Vodafone decoders (ook de Amino's) een mini-DIN aansluiting. Die kan je gebruiken met een kabeltje dat de Vodafone monteur en de KS gewoon hebben met aan de andere kant een gewone scartstekker. Dus je kan al die decoders gewoon gebruiken op een oude CRT TV met SCART aansluiting.

Qua kosten kom ik totaal op 55 euro per maand, en als je kan afdwingen dat je die tweede decoder een jaar gratis krijgt dan zit je dus op 50 euro per maand voor een jaar met inbegrepen: 50/50 internet, TV met 2 extra pakketten en telefonie. Oude Vodafone 30/30 was 51 euro per maand dus ik zie de kostenverhoging niet zo..

• MenN
Het kopt dat het financieel niet heel veel verschilt. De accenten verschillen je krijgt van het een iets meer en van het ander iets minder. Maar ik vind vooral hoe VF hier mee omgaat niet helemaal ok. Natuurlijk snap ik wel dat de markt veranderd en dat VF niet eeuwig oude abonnementen kan ondersteunen, maar nu is het een slikken of stikken verhaal.

De investering in ethernet is wel iets meer dan alleen kabel en afwerk materiaal. Het is een oud huis dus er zijn geen goede voorzieningen om extra kabels naar de andere verdiepingen te krijgen. Dus dan wordt het gaten boren en wellicht zelfs sleuven frezen en afwerking. Dan gaat het wel degelijk om een heel andere kostenpost, niet alleen in geld maar ook in dagen werk. Puur en alleen omdat VF(en de rest van ISP land)besluit iets anders te willen doen.

• Binnetie
Probeer dan zoiets: pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset
Scheelt je een hoop gedoe en voor de tv-stream is zo'n adapter altijd toereikend.

Verwijderd

Gisteren ben ik ook gebeld door VF i.v.m.de overstap van oud naar nieuw. Alle plussen en minnen heb ik redelijk op een rij . Maar wat ik graag wil weten of je in die modem/router je ip-adressen die gekoppeld worden aan het 2 laptops en één desktop a.d.v. de mac-adressen. Dit is omdat mijn NAS op basis hiervan dagelijks de benonigde back-ups maakt.

• MenN
Ja eventueel zou een powerline wel een oplossing bieden, iets gemakkelijker dan UTP aanleggen, maarja alsnog weer een extra investering :|

Heb nog even heel wat oude post hier doorgelezen. Ook fijn dat je nu dus geen 4 lan poorten meer hebt, 2x tv 2x lan. Ja kan er ook nog wel bij dan, moet er dus ook nog een extra switch bij komen. ;( Is toch wel voor het eerst sinds ik internet heb dat er maar 2x lan geleverd wordt.

Ik wil niet alleen negatief over komen, want VF levert tot nu toe de beste tv kwaliteit die ik ooit gehad heb, maar wat ze toch met hun bestaande klanten doen. ik weet het niet hoor. Laat ons toch gewoon lekker ons abonnementje gebruiken waar we dik tevreden mee waren.

Maar jullie reacties hier hebben het wel allemaal een stukje makkelijker gemaakt.
Radio bijvoorbeeld ga ik dan anders doen, in plaats van audio via HDMI naar tv en dan met toshlink naar home cinema set(want handig, tv is dan HDMI hub en hoef je alleen hdmi kanaal te wisselen bij gebruik andere apparatuur.) Zal het dan direct vanaf de setupbox met toshlink naar home cinema set gaan, hoef ik alleen even de macro in mijn afstandsbediening aan te passen. Geeft gelijk ook meer keus in de stations die ik kan ontvangen.

Uiteindelijk blijf ik over met deze minpunten voor het nieuwe abbo

- Geen tv via coax

- Behoorlijke extra investeringen voor nieuwe apparatuur. Of powerline of ethernet infrastructuur(kabels, wandcontactdozen, patchpaneeltje, punchdown tool ect) Als je dan toch met utp aan het prutsen bent wordt het dus ook direct fatsoenlijk gedaan, dus 2x cat6a 1x voor lan en 1x voor tv.

- Wifi in de Draytek alleen op 2,4ghz en wellicht te sloom voor de 50mb. De sitecom 300N die we nu hebben van Vodafone haalt max 25mb draadloos(op een goede dag), maar dat zit dicht genoeg tegen de 30mb die we afnemen dat die tot nu toe voldeed. Met 50 mb zal er wellicht dus ook een nieuw accespoint moeten komen.

- alleen 2x lan, dus extra investering in fatsoenlijke switch.

[ Voor 48% gewijzigd door MenN op 15-07-2015 18:31 ]

• Venga AB
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:04:
Gisteren ben ik ook gebeld door VF i.v.m.de overstap van oud naar nieuw. Alle plussen en minnen heb ik redelijk op een rij . Maar wat ik graag wil weten of je in die modem/router je ip-adressen die gekoppeld worden aan het 2 laptops en één desktop a.d.v. de mac-adressen. Dit is omdat mijn NAS op basis hiervan dagelijks de benonigde back-ups maakt.
Ja, dat kan. Inloggen met gebruikersnaam 'user' , wachtwoord 'user' op http://192.168.1.1/ en dan LAN -> Bind IP to MAC.

Het is opzich wel een mooie router (Draytek Vigor 2132FVn), alleen een deel zit dichtgetimmert. Op zich wel logisch i.v.m. de VLAN's voor TV en Internet. Je wil niet dat een gebruiker dat gaat lopen verklooien. Vodafone kan er vanaf de buitenkant op in loggen en zo bepaalde dingen controleren.

Grootste nadeel van de router is dat het helaas een N-router is en geen AC. Maar je kunt natuurlijk altijd zelf een AC access point aansluiten (LAN aan LAN en DHCP/NAT e.d. uit in de AC router). De WiFi in de Draytek kun je eventueel uitzetten.

Zelf gebruik ik de Draytek aan de ene kant van het huis en een andere accesspoint onder de veranda. Beide zelfde SSID/wachtwoord, maar verschillend kanaal. Zodoende heb ik mooi roaming en overal vol bereik.

• Barre73
MenN schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 18:11:
Ja eventueel zou een powerline wel een oplossing bieden, iets gemakkelijker dan UTP aanleggen, maarja alsnog weer een extra investering :|

Heb nog even heel wat oude post hier doorgelezen. Ook fijn dat je nu dus geen 4 lan poorten meer hebt, 2x tv 2x lan. Ja kan er ook nog wel bij dan, moet er dus ook nog een extra switch bij komen. ;( Is toch wel voor het eerst sinds ik internet heb dat er maar 2x lan geleverd wordt.

Ik wil niet alleen negatief over komen, want VF levert tot nu toe de beste tv kwaliteit die ik ooit gehad heb, maar wat ze toch met hun bestaande klanten doen. ik weet het niet hoor. Laat ons toch gewoon lekker ons abonnementje gebruiken waar we dik tevreden mee waren.

Maar jullie reacties hier hebben het wel allemaal een stukje makkelijker gemaakt.
Radio bijvoorbeeld ga ik dan anders doen, in plaats van audio via HDMI naar tv en dan met toshlink naar home cinema set(want handig, tv is dan HDMI hub en hoef je alleen hdmi kanaal te wisselen bij gebruik andere apparatuur.) Zal het dan direct vanaf de setupbox met toshlink naar home cinema set gaan, hoef ik alleen even de macro in mijn afstandsbediening aan te passen. Geeft gelijk ook meer keus in de stations die ik kan ontvangen.

Uiteindelijk blijf ik over met deze minpunten voor het nieuwe abbo

- Geen tv via coax

- Behoorlijke extra investeringen voor nieuwe apparatuur. Of powerline of ethernet infrastructuur(kabels, wandcontactdozen, patchpaneeltje, punchdown tool ect) Als je dan toch met utp aan het prutsen bent wordt het dus ook direct fatsoenlijk gedaan, dus 2x cat6a 1x voor lan en 1x voor tv.

- Wifi in de Draytek alleen op 2,4ghz en wellicht te sloom voor de 50mb. De sitecom 300N die we nu hebben van Vodafone haalt max 25mb draadloos(op een goede dag), maar dat zit dicht genoeg tegen de 30mb die we afnemen dat die tot nu toe voldeed. Met 50 mb zal er wellicht dus ook een nieuw accespoint moeten komen.

- alleen 2x lan, dus extra investering in fatsoenlijke switch.
Als je de Sitecom er achter hangt en DHCP uitschakelt, verbinden van Draytek LAN naar Sitecom LAN en WiFi op de Draytek uitzet, is je Sitecom een wifirouter en switch ineen. Heb je bij elkaar weer 4 LAN poorten.
Werkt prima bij mij.

Verwijderd

Ok Venga, dank voor de respons en net als jij heb ik ook een accespoint met dezelfde naam maar beide en ander kanaal. Maar nu mijn vraag positief is beantwoord is dit onderdeel geen probleem meer voor mij.

• ANdrode
  • Niet online
Option: (43) Vendor-Specific Information: 
0000   2b 64 19 02 00 05 1a 02 00 05 1c 2c 68 74 74 70  +d.........,http
0010   3a 2f 2f 31 30 2e 31 32 2e 32 35 35 2e 35 31 2f  ://10.12.255.51/
0020   61 6d 69 6e 6f 2f 69 6d 61 67 65 2f 6b 65 79 73  amino/image/keys
0030   77 61 70 2e 6d 63 66 73 1d 2c 68 74 74 70 3a 2f  wap.mcfs.,http:/
0040   2f 31 30 2e 31 32 2e 32 35 35 2e 35 31 2f 61 6d  /10.12.255.51/am
0050   69 6e 6f 2f 69 6d 61 67 65 2f 6b 65 79 73 77 61  ino/image/keyswa
0060   70 2e 6d 63 66 73                                p.mcfs

• 996

996

Op zolder heb ik een TV staan, het is met niet gelukt een UTP kabel erheen te krijgen. Wil de settopbox die daar komt dus via een powerline setje aansluiten. Nu zijn er setjes met en zonder wifi, met 1, 2 of zelf 3 RJ45-aansluitingen.

Die wifi op zo'n adapter daar heb ik toch niets aan als ik het tv signaal wil doorzenden?
Of kan ik tv en internet via dezelfde adapter doorsturen ?
Als ik in de meterkast waar het modem/router staat een adapter plaats met twee RJ-45 aansluitingen en ik plug daar tv en internet in, wat gebeurt er dan? Dat werk niet toch?

• MenN
Barre73 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 20:42:
[...]

Als je de Sitecom er achter hangt en DHCP uitschakelt, verbinden van Draytek LAN naar Sitecom LAN en WiFi op de Draytek uitzet, is je Sitecom een wifirouter en switch ineen. Heb je bij elkaar weer 4 LAN poorten.
Werkt prima bij mij.
Aha! Ik ging er vannuit dat ik het oude Vodafone spul terug moest. Tja als ze de router niet meer willen is dat probleem ook weer mooi opgelost 😄

Maarja is de sitecom alsnog te sloom om 50mb door te geven...

Btw: Thx voor alle waardevolle opmerkingen en tips! Je hebt me echt een stuk verder geholpen :)

[ Voor 13% gewijzigd door MenN op 15-07-2015 23:35 ]

• Barre73
De Sitecom router heb je in eigendom gekregen. Genexis, Amino en dergelijke blijven eigendom van Vodafone.

En geen dank voor de hulp. Ook al kies je wel een andere provider, dan doe je dat in ieder geval op basis van goede informatie.

• gbbijl
...
...
Ik haal 54 down, 49 up met de DrayTek Vigor 2132.
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/gertjan.bijl/tweakers/speedtestdraytek2132.png

Ik heb hiervoor wel het zendvermogen verlaagd van 100% naar 60% 8)7
Afbeeldingslocatie: http://home.vodafonethuis.nl/gertjan.bijl/tweakers/draytekwirelesssettings.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door gbbijl op 16-07-2015 13:28 ]

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• 996

996

Hé die laatste regel ontbreekt in mijn zojuist geinstalleerde Draytek ?!

• gbbijl
996 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:56:
Hé die laatste regel ontbreekt in mijn zojuist geinstalleerde Draytek ?!
Dan heb je nog niet de juiste firmware. Ik kan je aanraden morgen nog een keer te kijken ;-)

• 996

996

Versie 3.7.5.1 van 25 sept 2014 klinkt niet recent nee >:)

Blij dat op de Draytek ook een Gast netwerk ingesteld kan worden. Zelfs een derde SSID als ik het goed zie?

[ Voor 53% gewijzigd door 996 op 16-07-2015 15:36 ]

• MikeT80
Ik las hier iemand die zijn AP op een ander kanaal had gezet...
Kun je deze niet beter op het zelfde kanaal houden?
Zelfde SSID
Zelfde kanaal

Kan iemand hier iets over zeggen?

• Venga AB
MikeT80 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 20:24:
Ik las hier iemand die zijn AP op een ander kanaal had gezet...
Kun je deze niet beter op het zelfde kanaal houden?
Zelfde SSID
Zelfde kanaal

Kan iemand hier iets over zeggen?
Juist niet op hetzelfde kanaal, dan storen de access points elkaar. Als het kanaal verschillend is, het liefste 5 kanalen er tussen (dus bijv. 1 en 6), dan heb je goede ontvangst in de overlapping van elkaar. Op hetzelfde kanaal heb je in de gehele overlapping minder bereik/storing.

Wi-Fi roaming werkt zolang SSID en security settings identiek zijn en de access points op hetzelfde LAN segment zitten (dus LAN<>LAN aan elkaar en DHCP/NAT in 1 vd 2 uit)

De client (dus je mobiel/laptop) zorgt overigens voor het omschakelen van access point.

• Barre73
Bij hetzelfde kanaal creëer je zelf een extra potentiële bron van storing. Dus nee, aparte kanalen werkt beter.

• eymey
Inderdaad, aparte kanalen en inderdaad ook minimaal 5 uit elkaar. Kijk ook goed naar wat je buurt doet. Ga op het kanaal zitten dat én aan de "5 kanalen uit elkaar" regel tov. je primaire AP voldoet én waar de buurnetwerken ook het zwakste signaal hebben.

Het kan overigens wel lonen om een kanaal te kiezen waar bv. al 2 (zwakke) buurnetwerken op zitten maar op de naastliggende kanalen niets. Dat klinkt onlogisch, maar als het zwakke netwerken zijn kan een goed AP dit als een 'ander wifi netwerk' herkennen en daar beter mee om gaan. Terwijl interferentie op een deel van het kanaal door naburige netwerken nadelig kan werken. In het eerste geval, als AP's op het zelfde kanaal zitten, gaan ze de zendtijd met elkaar 'delen'. In het tweede geval gaat je AP het deel van de bandbreedte waar de storing zit mogelijk niet gebruiken. DWZ, dit is de theorie die ik op de meeste sites over dit onderwerp tegen kom.

Overigens blijft 2 AP's sub-optimaal, in mijn ervaring. Het Roamen is zoals @Venga AB aangeeft afhankelijk van hoe je client device dit implementeert. En Android blijft bijvoorbeeld tot diep 'in het rood' vasthouden aan het AP waar hij eenmaal mee verbonden is. Pas als je WIFI uit en weer aan zet schakelt ie naar het sterkere netwerk.

Er bestaan wel mechanismen om een roaming actie te 'pushen' maar die vind je helaas in weinig consumenten-routers en AP's.

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 16-07-2015 21:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• MikeT80
Ik heb nu de Draytek op 11 staan.
En een Asus RT-AC68U bedraad in AP mode ook op 11.
Wat zou in dit geval het beste advies zijn?

• eymey
Dat hangt dus helemaal af van de situatie op de 2,4 ghz. band bij jou. Maar idealiter 1 van beiden op 6 of 1, of een ander kanaal waar je minimaal 5 bij jouw 11 vandaan zit en ook 5 bij sterke buurnetwerken vandaan.

Overigens laten apps zoals WIFI Analyzer op Android, in de channel graph, die overlap ook heel mooi zien.

Overigens, ik zie dat je er ook een Asus bij gebruikt. Op screenshots heb ik ook wel eens gezien dat deze een setting voor "Minimum RSSI" heeft. Weet niet of dit bij die van jou ook zo is. Maar dit is typisch zo'n setting die je vaak alleen in profi AP's ziet.

Minimum RSSI is de signaalsterkte dat een client device nog minimaal over moet houden voor je AP het device actief eraf kickt (zodat het device daarna gedwongen wordt te roamen naar een AP dichter bij hem in de buurt).

[ Voor 62% gewijzigd door eymey op 17-07-2015 10:26 ]

• MikeT80
Hij heeft deze mogelijkheid;
Added roaming assistant: allow to set the minimum RSSI to disconnect clients and let clients reconnect to Ap with better signal.

Daar die ik een waarde in te geven van -**dB (standaard 70)

Nog steeds het advies:
Draytek 1 of 6
Asus 11
Welke waarde zou ik het best kunnen ingeven om te testen?

• eymey
Mja, daarvoor moet je eigenlijk even met je meest gebruikte apparatuur gaan testen (zet AP van Draytek dan wel ff uit). Connect ze met de Asus en ga naar een plek waar ze nog net werkbaar zijn. Ik weet niet of de web interface van de Asus ook de bijbehorende RSSI waardes ziet van dat moment, maar zet dan gewoon de grens ongeveer daarop :).

Moet je overigens nog wel ff oppassen dat er niet toevallig een plek is die onder de drempelwaarde van Min RSSI komt en ook tegelijk niet ge-coverd kan worden door je Draytek :P

• rcthans
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-12 03:35
Sinds een tijdje heb ik ook een vodafone verbinding in huis, Internet (500mbit) en tv bevallen prima.

Ik zit alleen met het volgende probleem, vrijwel elke dag als ik op sta, lijkt de WAN verbinding totaal weg. De tv blijft bij het aanzetten direct hangen, en ook het internet is weg. Een simpele modem reboot verhelpt het probleem in een paar seconde. Toch is het erg onhandig vooral met mobieltjes die wel wifi verbinding houden met het modem, maar er geen whatsappjes en dingen meer door komen tot je het modem reset. Wat kan dit zijn? Het probleem lijkt tijdsgebonden, dus het leek me geen buffertje die vol loopt?

Ben benieuwd of er meer mensen last hebben van hetzelfde.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Even leuke toevoeging nog, tijdje terug had ik geprobeerd met een Gigaset N300 met Sip account over 5060 verbinding te maken naar VoIP server van het werk. Dit werkte niet, nu echter wel. Account is geregistreerd en kan er prima over bellen en gebeld worden.

Zou Vodafone in het netwerk aan het pielen zijn ? Mij hoor je niet klagen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Axelfoley007 op 19-07-2015 22:28 ]

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
Hmmm, niks van meegekregen. Wellicht toch een ander VLAN voor telefonie inmiddels?

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:40:
Hmmm, niks van meegekregen. Wellicht toch een ander VLAN voor telefonie inmiddels?
Altijd al via een ander vlan. Maar misschien zijn de instellingen aangepast waardoor VOIP op het internet VLAN gewoon werkt?

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
ANdrode schreef op maandag 20 juli 2015 @ 22:04:
[...]

Altijd al via een ander vlan. Maar misschien zijn de instellingen aangepast waardoor VOIP op het internet VLAN gewoon werkt?
Neen, telefonie zat in VLAN 300, dezelfde VLAN als internet.

• eymey
Misschien is Vodafone zelf wel over gestapt op een ander poortnummer voor VOIP, zodat consumenten zelf vrij zijn om de standaardpoort te gebruiken met andere VOIP aanbieders.

Klinkt wel heel erg in het voordeel van de consument, maar wie weet :+

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
gbbijl schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:06:
[...]

Ik haal 54 down, 49 up met de DrayTek Vigor 2132.
Ik heb hiervoor wel het zendvermogen verlaagd van 100% naar 60% 8)7
Offtopic: Ik krijg een phishing melding van Kaspersky 10 als ik dit topic open sinds jij je eerder genoemde screenshots hebt toegevoegd. Het is bij beide screenshots. Misschien even naar kijken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mZ7wEwt.png

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 21-07-2015 13:11 ]

• ANdrode
  • Niet online
LordSpud schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:37:
[...]
Neen, telefonie zat in VLAN 300, dezelfde VLAN als internet.
Heb het even gecontroleerd. Ik had mij vergist, bedankt voor de correctie :).

De Draytek lijkt standaard de mogelijkheid te hebben om een VOIP vlan in te stellen. Ik zie alleen geen telefonie vlan terugkomen op de externe poort in een wat oudere pcap (enkel 100, 300, 640).
Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.