Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.900 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:21
arjan.n schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 21:13:
Voorbeeld is bij een kennis van mij in IJsselmuiden.
Zijn achterbuurman heeft al zeker bijna 8 a 9 maanden glasvezel. (en de kabel lag er al iets eerder)
De graafwerkzaamheden zijn al tijden gestopt en bij Regefiber is "niets bekend"
En volgens mijn speelt er in Apeldoorn ook nog het een en ander.
-Reactie verwijderd-

[ Voor 39% gewijzigd door Barre73 op 19-02-2015 08:12 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
ultrapreventive schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 04:39:
Update TV kwam vannacht voorbij, geen herstart van de Entone hoeven uitvoeren. Menu's zien er best goed uit, letters konden wat mij betreft wat groter zijn.
Favorietenlijst en bijbehorende volgordefunctie werken goed.
Snelheid van de menu's is wel achteruitgegaan.

Uiteraard geen 2e taalkeuze Cartoon of ondertiteling BBC's.
Ik vind het nieuwe menu ook een verbetering. Bij mij wel net zo snel trouwens. Eerst even kort vloeken omdat de gele knop niet meer werkte (zenderlijst) tot ik ontdekte dat 1 van mijn eigen verbetersuggesties van de wishlist (Op Vodafone Thuis forum) is doorgevoerd: Met de pijltjes omhoog en omlaag door de mini EPG scrollen, zien wat er op is, en dan pas op OK drukken om te zappen. Werkt net zo goed eigenlijk, zij het iets minder snel doordat er maar drie zenders tegelijk kunnen worden getoond, links in de mini-EPG.

Maar deze functie zal ook altijd al in de Amino van KPN-ITNS (Vodafone oud bijv) en die vond ik zelf ideaal.

Dus nu wachten op de volgende wensen. Met op stip bovenaan: aanpassing van de felheid van het blauwe display en daarop ook de kanaalnummers tonen in plaats van de tijd. De tijd is prima als ie in standby staat (en dan nog niet nodig eigenlijk) maar als ie aan staat zie ik graag naar welk nummer ik kijk of luister.

Verwijderd

Even over de reacties betreffende Reggefiber.

Het lijkt me logisch dat als, in eerste instantie, de mensen wat geen glasvezel nemen nog niet worden aangesloten. Mocht er dan op een later moment weer op grotere schaal aansluitingen kunnen worden voorzien zullen ze dit in 1x allemaal meenemen.

Beetje lastig als je nu geen fiber hebt, of net komt wonen en de vorige bewoner heeft gekozen om geen fiber in huis aan te laten leggen..

Dan ben je inderdaad afhankelijk van de plannen van Reggefiber, en dan is het wachten geblazen, ze kunnen daar nooit echt een tijdsbestek aan hangen..

Ik ben helaas helemaal de klos, met mijn groene kabel en een 12Mbit max DSL lijn aan huis kan ik welgeteld 1 provider kiezen wat een beetje snelheid kan leveren, 3x raden!

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:36:
Even over de reacties betreffende Reggefiber.

Het lijkt me logisch dat als, in eerste instantie, de mensen wat geen glasvezel nemen nog niet worden aangesloten. Mocht er dan op een later moment weer op grotere schaal aansluitingen kunnen worden voorzien zullen ze dit in 1x allemaal meenemen.

Beetje lastig als je nu geen fiber hebt, of net komt wonen en de vorige bewoner heeft gekozen om geen fiber in huis aan te laten leggen..

Dan ben je inderdaad afhankelijk van de plannen van Reggefiber, en dan is het wachten geblazen, ze kunnen daar nooit echt een tijdsbestek aan hangen..

Ik ben helaas helemaal de klos, met mijn groene kabel en een 12Mbit max DSL lijn aan huis kan ik welgeteld 1 provider kiezen wat een beetje snelheid kan leveren, 3x raden!
Daar gaat het hier niet over. Mensen die tijdens de aanleg geen abonnement nemen worden wel aangesloten en als ze dat niet willen wordt het rolletje in de stoep of bij de gevel klaargelegd. Als bewoners dan later toch een abonnement willen wordt er binnen drie weken alsnog aangesloten en geactiveerd. Dat is allemaal wel goed geregeld.

Waar het hier over ging is dat in sommige plaatsen de ene wijk wel volledig wordt voorzien (tot in de woning of indien niet gewenst met een rolletje in de stoep/bij de gevel) en de andere wijk niet. Of de ene straat wel, en een straat verder houdt net dat gebied op en wordt het (voorlopig) niet verder aangelegd.
Voorheen werd een hele plaats in 1 keer aangelegd. Nu gaat dat veel gefaseerder en die fasering is niet voor iedereen altijd even prettig of transparant.

Verwijderd

Ah thanks Barre73, ik denk dat ik iets te snel heb gelezen :)

• FacQ
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12 06:10
Hier is zojuist ook een 500 Mbit verbinding opgeleverd. Dankzij de info in dit topic mbt vlan id's werkt alles prima met eigen apparatuur.

Ik heb een TP-Link MC-220L van 3 tientjes gebruikt, hier de SFP-module ingestoken en op mijn router de vlans aangemaakt. Ik had alles al geinstalleerd voordat de monteur kwam, hij vond het ook wel interessant om te zien. Hij heeft de Draytek alleen even aangesloten voor de activatie en daarna heb ik hem weer in de doos gedaan.
Ik heb nu alleen geen vaste telefonie met deze constructie, maar dit gebruik ik toch niet.

18 sekúndur fyrir sólarupprás

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Is er onderhand al wat meer bekend over IPv6 op Vodafone glasvezel?
default beschikbaar of als test.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Barre73
FacQ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:46:
Hier is zojuist ook een 500 Mbit verbinding opgeleverd. Dankzij de info in dit topic mbt vlan id's werkt alles prima met eigen apparatuur.

Ik heb een TP-Link MC-220L van 3 tientjes gebruikt, hier de SFP-module ingestoken en op mijn router de vlans aangemaakt. Ik had alles al geinstalleerd voordat de monteur kwam, hij vond het ook wel interessant om te zien. Hij heeft de Draytek alleen even aangesloten voor de activatie en daarna heb ik hem weer in de doos gedaan.
Ik heb nu alleen geen vaste telefonie met deze constructie, maar dit gebruik ik toch niet.
He.... een 500 Mbit aansluiting op Vodafone netwerk? Welke plaats woon je als ik vragen mag? Aangezien Vodafone dat aangeeft niet te willen leveren via KPN WBA moet het wel op eigen apparatuur zijn.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:30

Dit is een "bijna-helemaal-goed" bericht.
Snelheid: prima.
Glasvezelmodem vervangen door eigen apparatuur: prima.
Vaste telefonie via VoIP: niet prima....
Als dat laatste goed te krijgen is ben ik helemaal blij! :)

Kun je proberen of de Vodafone VoIP gegevens van de Draytek in je eigen TP-link zijn te zetten?

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:56
HoppyF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:33:
[...]

Kun je proberen of de Vodafone VoIP gegevens van de Draytek in je eigen TP-link zijn te zetten?
De MC is bij mijn weten een mediaconverter, dacht eig. niet dat ie softwareconfigureerbaar is?
Ben wel benieuwd of het een V1 of V2 betreft.

• FacQ
Barre73 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:56:
[...]

He.... een 500 Mbit aansluiting op Vodafone netwerk? Welke plaats woon je als ik vragen mag? Aangezien Vodafone dat aangeeft niet te willen leveren via KPN WBA moet het wel op eigen apparatuur zijn.
Ik woon in Coevorden, het netwerk is hier eind 2014 aangelegd en inderdaad geen KPN, maar Reggefiber.
ultrapreventive schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:46:
[...]
De MC is bij mijn weten een mediaconverter, dacht eig. niet dat ie softwareconfigureerbaar is?
Ben wel benieuwd of het een V1 of V2 betreft.
Is inderdaad alleen een converter, valt niets aan in te stellen. Het is een v2.23. Gekocht bij Conrad als iemand interesse heeft.

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
FacQ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:12:
[...]

Ik woon in Coevorden, het netwerk is hier eind 2014 aangelegd en inderdaad geen KPN, maar Reggefiber.
[...]

Is inderdaad alleen een converter, valt niets aan in te stellen. Het is een v2.23. Gekocht bij Conrad als iemand interesse heeft.
Heb net diverse checks gedaan op postcodes van Coevorden.. maar hier is maximaal 100MB leverbaar..
Reggefiber is KPN :)

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:13

Dazzler2120

FP ProMod
ramos99 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:17:
[...]

Heb net diverse checks gedaan op postcodes van Coevorden.. maar hier is maximaal 100MB leverbaar..
Reggefiber is netwerk, backbone en aanleg. KPN WBA is apparatuur in wijkkasten. Klein verschil dus :)

reggefiber is wel overgenomen door KPN. Maar volgens mij opereren ze wel nog puur onder de naam van Reggefiber.

[ Voor 14% gewijzigd door Dazzler2120 op 19-02-2015 16:22 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• FacQ
ramos99 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:17:
[...]

Als je via de Vodafone website kijkt, kun je nu inderdaad alleen maar 100 Mbit krijgen. Ik heb de aanvraag een jaar geleden al gedaan en toen was 500 Mbit wel beschikbaar. Misschien heeft Vodafone nog niet genoeg capaciteit en kun je daarom maar tot 100 Mbit bestellen, want 2 maanden geleden kreeg ik nog te horen van de klantenservice dat 500 Mbit pas later dit jaar beschikbaar zou zijn, omdat ze nog bezig waren met apparatuur.

• HoppyF
FacQ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:30:
[...]

Als je via de Vodafone website kijkt, kun je nu inderdaad alleen maar 100 Mbit krijgen. Ik heb de aanvraag een jaar geleden al gedaan en toen was 500 Mbit wel beschikbaar. Misschien heeft Vodafone nog niet genoeg capaciteit en kun je daarom maar tot 100 Mbit bestellen, want 2 maanden geleden kreeg ik nog te horen van de klantenservice dat 500 Mbit pas later dit jaar beschikbaar zou zijn, omdat ze nog bezig waren met apparatuur.
De postcode check zegt niet zoveel dit is immers slechts een administratieve controle.
Heb je nu werkelijk een 500/500 Mbits opgeleverd gekregen en laten de glasvezel speedtesten dit ook zien?

• FacQ
HoppyF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:34:
[...]

De postcode check zegt niet zoveel dit is immers slechts een administratieve controle.
Heb je nu werkelijk een 500/500 Mbits opgeleverd gekregen en laten de glasvezel speedtesten dit ook zien?
Ja, 470Mbit down en 570 up

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 21:57

OmeJoyo

This is me

Vodafone kan in heel veel gebieden al wel leveren, maar wil nog niet leveren om verwarring, problemen en onrustige klanten te voorkomen in de gebieden waar het nog niet kan. Alle oud Wisper gebieden zijn sowieso geschikt. Er zijn al wel diverse klanten aangelsoten maar daarvan hebben velen de vraag gekregen dit niet naar buiten te communiceren. Ik zeg hier dus ook niets over :X maar heb gezien weet toevallig :+ dat je de 500 ruim haalt.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12 09:35
OmeJoyo schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:47:
Vodafone kan in heel veel gebieden al wel leveren, maar wil nog niet leveren om verwarring, problemen en onrustige klanten te voorkomen in de gebieden waar het nog niet kan. Alle oud Wisper gebieden zijn sowieso geschikt. Er zijn al wel diverse klanten aangelsoten maar daarvan hebben velen de vraag gekregen dit niet naar buiten te communiceren. Ik zeg hier dus ook niets over :X maar heb gezien weet toevallig :+ dat je de 500 ruim haalt.
Ik weet niet hoe je aan die info komt, maar er klopt niet veel van. Alle oud Wisper gebieden worden sowieso verbouwd, Wisper klanten kunnen nu namelijk ook geen 500/500 krijgen bij overstap naar VF.

Wellicht dat je doelt op de technical field test klanten op het eigen netwerk, maar die zitten sowieso momenteel niet op oud wisper gebieden. Deze TFT klanten zijn er nu een hand vol van in de lucht, maar een expliciete vraag om er niet over te communiceren heb ik niet voorbij zien komen..

prutsert

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

De info heb ik via de monteurs die bij ons aan huis zijn geweest en/of de Klantenservice. Ik doel niet op de TFT in dit geval.

• TimTimX
  • Laatst online: 06-11 16:58
Meer mensen die geen BBC One kunnen kijken? "BBC One HD cannot yet show programmes in your area"

• HoppyF
FacQ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:36:
[...]

Ja, 470Mbit down en 570 up
Heel goed, dit is dus het 100% bewijs dat er wel degelijk 500/500 Mbits geleverd wordt.
Helemaal uit de lucht valt dit niet omdat Vodafone al een tijdje bezig is eigen apparatuur in de PoP's te gaan plaatsen.

Vodafone moet ook wel want anders onderscheiden ze zich niet tov KPN en dochters.

Iets anders.
Ik heb het nieuwe menu ook in de interactieve TV box zitten.
Mijn eerste indruk is niet zo positief.
De TV gids is slecht leesbaar pas als je met de knoppen over de tekst gaat licht deze wit op, de rest van de tekst heeft een gedimde witte kleur op een zwarte achtergrond.
Erg moeilijk te lezen.
Daarbij komt dat een groot stuk van het beeld niet gebruikt wordt.
Aan lege zwarte vlakken rondom heb je niet veel, het lelijke en grote Vodafone logo voegt ook niets toe.

Ik mag hopen dat dit snel gaat veranderen of dat de kleuren zelf in te stellen zijn.
Voor de rest valt er niet veel in te stellen, het lijkt een beetje hetzelfde als het was.

Jammer dat ik toevallig vanmiddag de Vodafone enquete heb ingevuld, ik kan er nu geen commentaar meer aan toevoegen.
WhiteDragon schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:41:
Meer mensen die geen BBC One kunnen kijken? "BBC One HD cannot yet show programmes in your area"
Werkt hier goed BBC One!

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 19-02-2015 19:52 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een TP-Link MC-220L van 3 tientjes gebruikt, hier de SFP-module ingestoken en op mijn router de vlans aangemaakt.
Ik kreeg mijn MC-220L niet aan de praat. Volgens mij omdat mijn glasvezel centrale nog 100 mbit is.

Heeft iemand anders met een 100 mbit link hem wél aan de praat gekregen? Volgens mij is dat een beperking van de MC-220L. Jammer, want je kan dan wel voor een lage prijs de VLAN's splitsen (met een TL-SG105E of openwrt/dd-wrt).
WhiteDragon schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:41:
Dat doet BBC One vaak tijdens het regionale nieuws. Ook bij Ziggo ;).

[ Voor 20% gewijzigd door ANdrode op 19-02-2015 20:19 ]

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
Ander probleem sinds de update van vandaag..

Normaal gesproken werkte DD netjes via de HDMI kabel naar mijn Home Cinema set als ik deze op ARC had staan. Nu de update is geweest krijg ik geen geluid meer doorgezonden op deze manier.

Nu alleen DD als ik de optische kabel weer aansluit, maar het grote nadeel hiervan is de lipsync. Iemand ook hier last van?

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:49:
[...]

Heel goed, dit is dus het 100% bewijs dat er wel degelijk 500/500 Mbits geleverd wordt.
Helemaal uit de lucht valt dit niet omdat Vodafone al een tijdje bezig is eigen apparatuur in de PoP's te gaan plaatsen.

Vodafone moet ook wel want anders onderscheiden ze zich niet tov KPN en dochters.
Ik denk dat hij toch nog via KPN WBA geleverd krijgt. Een jaar geleden (toen hij bestelde) kon je ook 500 mbit bestellen bij Vodafone. Heeft maar kort geduurd want ze hadden snel in de gaten dat dat per ongeluk was opengezet. Vodafone maakt daar verlies op ten opzichte van de inkoopprijs bij KPN maar heeft die paar klanten die het bestelden we beloofd te leveren.
En naar mijn weten zit Coevorden nog niet in de huidige Vodafone roll-out van eigen apparatuur.

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:38:
[...]

Ik denk dat hij toch nog via KPN WBA geleverd krijgt. Een jaar geleden (toen hij bestelde) kon je ook 500 mbit bestellen bij Vodafone. Heeft maar kort geduurd want ze hadden snel in de gaten dat dat per ongeluk was opengezet. Vodafone maakt daar verlies op ten opzichte van de inkoopprijs bij KPN maar heeft die paar klanten die het bestelden we beloofd te leveren.
En naar mijn weten zit Coevorden nog niet in de huidige Vodafone roll-out van eigen apparatuur.
Lijkt me onwaarschijnlijk, volgens FacQ is het netwerk eind 2014 opgeleverd.
Het zou dan raar zijn dat Vodafone op zo'n nieuw netwerk nieuwe diensten van KPN gaat afnemen ipv de eigen diensten.
Hier ligt glasvezel 2 1/2 jaar dus dat is weer wat ouder, maar hier levert men geen 500/500 behalve de lokale provider XSYou die eigen apparatuur in de PoPs heeft en ook 1Gbit levert.

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:49:
[...]

[...]
Hoe kan er sprake zijn van onderscheiden op dit gebied wanneer VF en KPN beide 500/500 leveren?
Het is dan hooguit meedoen... ;)
(wat overigens belangrijk genoeg is uit imago-overwegingen)

• FacQ
Barre73 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:38:
[...]

Is het ook mogelijk om te controleren op welk netwerk ik ben aangesloten?

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
M
HoppyF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:33:
[...]

De Vodafone VoIP gegevens? Die zijn niet te achterhalen, wel? Ik stuitte bij mijn onderzoekje iig op de onmogelijkheid dit te achterhalen. Eigenlijk is naast het niet vrijgeven van die gegevens nog erger dat het telefoonverkeer in hetzelfde vlan als het internet zit. Als dat net als bijvoorbeeld bij KPN netjes gescheiden zou zijn zou je iig de Draytek nog kunnen gebruiken voor telefonie. Helaas gaat dit dus niet.

• Barre73
FacQ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:01:
[...]

Vast wel. Maar ik zou niet weten hoe.

@hoppyF: jij weet toch ook dat het netwerk zelf los staat van de operator die de diensten levert?
Reggefiber legt en tijdens die aanleg bouwt KPN alvast in de PoP zodat er snel diensten geleverd kunnen worden. Vodafone kqn rustig een jaar wachten met eigen switches in de PoP en ondertussen via KPN WBA leveren.
Elke Vodafone klant in Nederland heeft op dit moment Vodafone via KPN WBA op de paar test klanten na.

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 19-02-2015 22:30 ]

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:14:
Vast wel. Maar uk zou niet weten hoe.

@hoppyF: jij weet toch ook dat het netwerk zelf los staat van de operator die de diensten levert?
Reggefiber legt en tijdens die aanleg bouwt KPN alvast in de PoP zodat er snel diensten geleverd kunnen worden. Vodafone kqn rustig een jaar wachten met eigen switches in de PoP en ondertussen via KPN WBA leveren.
Elke Vodafone klant in Nederland heeft op dit moment Vodafone via KPN WBA op de paar test klanten na.
Ja, dat weet ik.
Ik lees dat FacQ eind 2014 pas een glasvezelnetwerk heeft gekregen.
Het lijkt dan heel onlogisch dat Vodafone nog WBA van KPN gaat gebruiken. Ze zijn immers druk bezig zich los te weken van KPN.
Op eerder aangelegde netwerken zoals die van mij in Ermelo, had Vodafone nog geen eigen apparatuur dus was het alleen via KPN.

• ANdrode
  • Niet online
FacQ schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:01:
[...]
Misschien via de config die de entone download (beetje complex).

Heeft iemand anders hier een beter idee? Zijn de vlan nummers hetzelfde, routering ook?

• Imperium
  • Niet online
Is het misschien een idee dat iemand met de nodige know-how een idiot guide maakt om de draytek ertussenuit te slopen? Wat heb je nodig bijvoorbeeld? Tips qua router/modems? Ik zou het erg op prijs kunnen stellen, ik heb wel enige netwerk kennis, maar glasvezel is nieuw terrein voor mij. (ook als ICTer)

[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 20-02-2015 08:54 ]

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Ja, dat weet ik.
Ik lees dat FacQ eind 2014 pas een glasvezelnetwerk heeft gekregen.
Het lijkt dan heel onlogisch dat Vodafone nog WBA van KPN gaat gebruiken. Ze zijn immers druk bezig zich los te weken van KPN.
Op eerder aangelegde netwerken zoals die van mij in Ermelo, had Vodafone nog geen eigen apparatuur dus was het alleen via KPN.
Ik heb nu even gecheckt en geloof me, deze 500/500 in Coevorden is via KPN WBA.

Ze zijn wel bezig zich los te weken maar er is nog geen enkele PoP geactiveerd op commercieel niveau. Maar ze moeten de klanten die abonnementen hebben genomen toch kunnen bedienen. Dus dat blijft via KPN WBA gaan tot de betreffende PoP wel open gaat. En dan nog zal dat maar in een deel van Nederland zijn omdat ze simpelweg nog niet in elke PoP hebben gebouwd.
Ik woon zelf in een kleiner dorp met 2 PoP's en in geen van beiden zijn plannen om Vodafone apparatuur op korte termijn in te bouwen.

• Barre73
ANdrode schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:49:
[...]

Misschien via de config die de entone download (beetje complex).

Heeft iemand anders hier een beter idee? Zijn de vlan nummers hetzelfde, routering ook?
Ik denk dat we gewoon even moeten wachten tot de commerciële launch plaatsvindt. Voor FacQ heb ik al bepaald dat het KPN netwerk moet zijn. Maar netwerk is een relatief begrip hoor. Vodafone heeft een heel eigen netwerk vanaf het koppelpunt met KPN.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Is er in de draytek nog wat te wijzigen dat de upload wel tegen of rond de 50 mb is of niet?

• LordSpud
Imperium schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 08:54:
Is het misschien een idee dat iemand met de nodige know-how een idiot guide maakt om de draytek ertussenuit te slopen? Wat heb je nodig bijvoorbeeld? Tips qua router/modems? Ik zou het erg op prijs kunnen stellen, ik heb wel enige netwerk kennis, maar glasvezel is nieuw terrein voor mij. (ook als ICTer)
Had je nog iets aan dat werkje van mij op pagina 275 (LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel")? Let wel: er zijn blijkbaar verschillen in netwerk infrastructuur waardoor het niet bij iedereen mogelijk is om de genoemde switch te gebruiken. Dat is dus wel voor eigen risico. Mocht je in "mijn" regio wonen (Uden) dan is de kans groot dat het voor jou ook werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door LordSpud op 20-02-2015 11:20 ]

• Imperium
  • Niet online
LordSpud schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:19:
[...]

Had je nog iets aan dat werkje van mij op pagina 275 (LordSpud in "Vodafone Thuis via Glasvezel")? Let wel: er zijn blijkbaar verschillen in netwerk infrastructuur waardoor het niet bij iedereen mogelijk is om de genoemde switch te gebruiken. Dat is dus wel voor eigen risico. Mocht je in "mijn" regio wonen (Uden) dan is de kans groot dat het voor jou ook werkt.
Daar heb ik helemaal overheen gelezen... Nuttig stukje, bedankt!

• LordSpud
Imperium schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:22:
[...]

Daar heb ik helemaal overheen gelezen... Nuttig stukje, bedankt!
No problem. Ik zal dat gedeelte over telefonie er even uit slopen want dat is niet meer relevant. Telefonie werkt bij mij niet en eigenlijk heb ik ook niet zo'n haast om daar verder nog in te duiken.... IP Telefonie achter NAT is ook problematisch.

• Imperium
  • Niet online
LordSpud schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 11:23:
[...]

No problem. Ik zal dat gedeelte over telefonie er even uit slopen want dat is niet meer relevant. Telefonie werkt bij mij niet en eigenlijk heb ik ook niet zo'n haast om daar verder nog in te duiken.... IP Telefonie achter NAT is ook problematisch.
De enige reden dat ik telefonie heb, is omdat dat goedkoper was.
Voor de rest gebruik ik het niet dus dat is voor mij ook niet echt een probleem.

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30
Weet iemand wanneer Vodafone ook zo'n alles in 1 pakket gaat leveren net zoals KPN dat nu doet?

Ik zit nu nog expres op het oude vodafone pakket (eigen router, amino enz.) en ik stap pas over naar het nieuwe pakket als ik zo'n aanbieding kan krijgen.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Verwijderd

Huh? Zo'n pakket leveren ze toch al? Da's hun huidige propositie volgens mij...

• peppi_078
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:53:
Huh? Zo'n pakket leveren ze toch al? Da's hun huidige propositie volgens mij...
Alles in 1 met mobiele telefonie erbij bedoel ik. Ik krijg nu nog 2 aparte rekeningen van Vodafone. Een voor Vodafone Thuis en een voor Vodafone mobiel

• HoppyF
peppi_078 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:05:
[...]

Alles in 1 met mobiele telefonie erbij bedoel ik. Ik krijg nu nog 2 aparte rekeningen van Vodafone. Een voor Vodafone Thuis en een voor Vodafone mobiel
Zou logisch klinken om dat te combineren, zo slim is Vodafone helaas niet.
Ze zijn hierdoor wel een klant kwijt want ik zit nu bij Simyo voor mobiel.
Veel goedkoper en bovendien nog een beter bereik ook.

Met een combideal was er wellicht wat anders uitgekomen.

• Barre73
Zal vast wel gaan gebeuren met eigen netwerk en apparatuur. Voor het grote deel dan. Telfort doet het al. KPN doet het al. Vodafone wil onderscheiden maar ook niet achterlopen.

• peppi_078
Barre73 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:10:
Zal vast wel gaan gebeuren met eigen netwerk en apparatuur. Voor het grote deel dan. Telfort doet het al. KPN doet het al. Vodafone wil onderscheiden maar ook niet achterlopen.
Dat doen ze dus wel. Degene die ik sprak via de webchat kon mij niet vertellen wanneer dat ging gebeuren en of het ook ging gebeuren.

• Jeroentjuh82
Apparatuur vanmiddag ontvangen en gebeld voor eerdere activatie en dat ik t zelf wou doen, maar monteur is nu ingepland voor de 25e s ochtends aangezien geadviseerd werd t niet zelf te doen.

Kan ik mn asus ac router verkopen of aansluiten op de draytek?

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Zeker niet verkopen uw Asus AC router.
Draytek in Active True DMZ modus zetten.
En uw Asus router aansluiten op de draytek.

Hiermee krijgt u Asus een Extern ip-adres, en dit heeft veel voordelen te opzichte van de Draytek.
De wifi van Asus is sneller en Stabieler,u kunt gebruikt maken UPNP, u kunt u eigen router beheren
toegang tot de draytek is namelijk op user niveau en geen admin.

[ Voor 70% gewijzigd door arjan.n op 20-02-2015 18:40 ]

• FacQ
Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:28:
Apparatuur vanmiddag ontvangen en gebeld voor eerdere activatie en dat ik t zelf wou doen, maar monteur is nu ingepland voor de 25e s ochtends aangezien geadviseerd werd t niet zelf te doen.

Kan ik mn asus ac router verkopen of aansluiten op de draytek?
Je kunt het ook gewoon alvast aansluiten, bij mij was het signaal al actief toen het pakket binnen kwam. Het enige dat de monteur doet, is de boel administratief activeren via een website. De eerste paar dagen is je verbinding dus gratis.
En je kunt altijd nog op de 25e de boel weer loskoppelen en de monteur alles netjes laten installeren.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
FacQ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:35:
[...]

Je kunt het ook gewoon alvast aansluiten, bij mij was het signaal al actief toen het pakket binnen kwam. Het enige dat de monteur doet, is de boel administratief activeren via een website. De eerste paar dagen is je verbinding dus gratis.
En je kunt altijd nog op de 25e de boel weer loskoppelen en de monteur alles netjes laten installeren.
Ligt eraan, meestal wordt de provisioning van de lijn de dag zelf of de dag ervoor gedaan. Sommige gevallen klopt het idd wat je zegt

• Jeroentjuh82
FacQ schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:35:
[...]

De lijn wordt dinsdag actief dus heeft nog geen nut. Had t anders misschien al wel gedaan. Als ik maar 50 mb up heb en niet zoals bij mn ouders die tegen de 20 aanschurkt met t zelfde pakket.

• arjan.n
@ jeroentjuh82

Is die waarde van 20mbs draadloos getest?
Als dit met draad is getest dan is er iets mis met uw verbinding.

• Jeroentjuh82
arjan.n schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:47:
@ jeroentjuh82

Is die waarde van 20mbs draadloos getest?
Als dit met draad is getest dan is er iets mis met uw verbinding.
Draadloos moet 50 ook gehaald kunnen worden. Ik haal nu ook 20 van upc draadloos via asus ac router aangesloten op de thomson modem. Zie t woensdag wel.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Jeroentjuh82 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:29:
[...]

Draadloos moet 50 ook gehaald kunnen worden. Ik haal nu ook 20 van upc draadloos via asus ac router aangesloten op de thomson modem. Zie t woensdag wel.
Draadloos ga je de 50 waarschijnlijk niet halen, ook meestal niet via je eigen asus router

• vr6-only
  • Laatst online: 21-12 10:11

vr6-only

Blub Blub

I beg the differ:
http://www.speedtest.net/my-result/i/1111549649

Met een fatsoenlijke AC router haal je met gemak 50Mbit.

It ain't stupid if it works!

• Lelyuser
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 10:38
Dazzler2120 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:53:
[...]

Draadloos ga je de 50 waarschijnlijk niet halen, ook meestal niet via je eigen asus router
Als ik bij mijn dochter ben en ik doe een speedtest draadloos, dan haal ik met gemak 50. Ook bij mij thuis met een Zyxel haal ik met gemak 50. In beide gevallen hangt de router in de meterkast zo'n drie en een halve meter van de huiskamer waar ik de meting doe. Dus ik denk geen probleem.

Beide routers op 2,4 Ghz

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Nou vanochtend ook maar de stoute schoenen aangetrokken, en het modem onnodig gemaakt :)

De Gbic in mijn Netgear GS724T gedaan, uurtje stoeien met de configuratie omdat ik het niet dagelijks meer doe en Voila, we hadden tv. Daarna de Asus AC66u het mac adres laten spoofen en we hebben ook internet.

Heb nu de volgende config:

Glasvezel op poort 24 met de Gbic uit de Draytek.
Wan van de router op poort 23
Lan van de router op poort 12

Poort 1 t/m 12 toegewezen aan Vlan 1 voor interne netwerk (Untagged)
Poort 13 t/m 16 toegewezen aan Vlan 640 voor TV (Untagged), Vlan 100 voor Management (Untagged)
Poort 22 is een duplicate van van poort 24 (voor test/monitor doeleinden)
Poort 23 toegewezen aan Vlan 300 (internet) en Vlan 100 (Management)
Poort 24 heeft Vlan 1 (Untagged) en Vlan 100, 300 en 640 (Tagged)

Werkt als een zonnetje en heb nu wireless zo'n 220 Mbit :D waar ik met het orginele modem wireless maar krap 40 haalde.

• HoppyF
OmeJoyo schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:13:
Nou vanochtend ook maar de stoute schoenen aangetrokken, en het modem onnodig gemaakt :)

De Gbic in mijn Netgear GS724T gedaan, uurtje stoeien met de configuratie omdat ik het niet dagelijks meer doe en Voila, we hadden tv. Daarna de Asus AC66u het mac adres laten spoofen en we hebben ook internet.

Poort 13 t/m 16 toegewezen aan Vlan 640 voor TV (Untagged), Vlan 100 voor Management (Untagged)

Werkt als een zonnetje en heb nu wireless zo'n 220 Mbit :D waar ik met het orginele modem wireless maar krap 40 haalde.
Netjes!
Je hebt dus TV en internet, maar hoe zit het met de Voip?
Ik hoop nog steeds op een 1:1 vervanging van de Draytek.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Telefoon gebruik ik niet, omdat ik geen enkele reden zie om een thuistelefoon te hebben. Heb onbeperkt bellen op mijn mobiel net zoals vrijwel iedereen in de familie en vriendenkring.

Helaas geeft Vodafone de Voip gegevens (nog) niet vrij, dus is het nog een uitdaging om dit werkend te krijgen.

• LordSpud
OmeJoyo schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:43:
Telefoon gebruik ik niet, omdat ik geen enkele reden zie om een thuistelefoon te hebben. Heb onbeperkt bellen op mijn mobiel net zoals vrijwel iedereen in de familie en vriendenkring.

Helaas geeft Vodafone de Voip gegevens (nog) niet vrij, dus is het nog een uitdaging om dit werkend te krijgen.
Mooi dat het voor jou ook werkt! Ik ben heel benieuwd of je Voip nog aan de praat krijgt. Volgens mij gaat dit alleen als Vodafone een apart Vlan voor Voip gaat gebruiken maar mijn kennis op dit gebied is zeer beperkt. Heb je nog plannen om hier verder in te duiken ondanks dat het voor jou ook niet noodzakelijk is om vaste telefonie te hebben?

• arjan.n
Dazzler2120 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 10:53:
[...]

Met mijn asus haal ik 110 mbps op wirelles N 2,4 ghz draadloos en 320 mbps via wireless AC
Via de Draytek 18 mbps.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

LordSpud schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 12:25:
[...]

Mooi dat het voor jou ook werkt! Ik ben heel benieuwd of je Voip nog aan de praat krijgt. Volgens mij gaat dit alleen als Vodafone een apart Vlan voor Voip gaat gebruiken maar mijn kennis op dit gebied is zeer beperkt. Heb je nog plannen om hier verder in te duiken ondanks dat het voor jou ook niet noodzakelijk is om vaste telefonie te hebben?
Dat ligt aan mijn vrije tijd, die tegenwoordig wordt ingedeeld door een klein mannetje ;)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ah oke duidelijk ;)
toekomstige investering dus

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heeft Vodafone wel iets van een planning of iets dergelijks over hun 500/500 uitrol? Volgens mij is dat maar zéér beperkt beschikbaar en ik dacht ooit is gelezen te hebben, dat eind 2014 500/500 beschikbaar zou moeten zijn in Amersfoort (Vathorst). Als ik echter op de site kijk, zie ik dat Vodafone géén 500/500 kan leveren, KPN kan dit inmiddels wel. Nu zit ik met mijn contract vast t/m mei, maar ben al wel aan het rondkijken wat ik het beste kan doen. Is er bij jullie iets bekend over wanneer 500/500 beschikbaar is en waar dat dan is (het liefste natuurlijk in Amersfoort Vathorst).

• Barre73
Uiteraard heeft Vodafone een planning. En hun 500/500 staat volledig los van die van KPN. Want Vodafone wil dat met eigen apparatuur doen en niet met die van KPN.
Eind 2014 was inderdaad wel ooit de bedoeling maar nieuwe streven lijkt nu begin maart te zijn geworden. Vandaar dat ze nu ook wel van zich laten horen met persberichten over eigen apparatuur etc.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dan wacht ik het even af, aangezien mijn contract sowieso tot en met mei loopt.

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-12 15:11
We hebben nu nog Ziggo maar we gaan verhuizen, daar is dus Glasvezel beschikbaar.

Stel ik zou twee of meer TV's willen aansluiten zonder die 5 euro per box extra te willen gaan betalen wat zou dan beste optie zijn? Want 5 euro per maand per box slaat nergens op. Op een gegeven moment heb je de box drie keer betaald, en analoog is helaas niet mogelijk zonder een apart abonnement bij bijv. Ziggo.

- Kan ik zelf boxen kopen en op de switch plaatsen?
- Kan ik met Chromecast digitaal tv kijken op de tv? (Werkt dit i.c.m. iOS?)
- Kan dat ook met Apple TV (wij zijn thuis namelijk gestandaardiseerd op Apple)?

Thanks!

• Rubman
  • Laatst online: 19:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Roorensu schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:03:
We hebben nu nog Ziggo maar we gaan verhuizen, daar is dus Glasvezel beschikbaar.

Stel ik zou twee of meer TV's willen aansluiten zonder die 5 euro per box extra te willen gaan betalen wat zou dan beste optie zijn? Want 5 euro per maand per box slaat nergens op. Op een gegeven moment heb je de box drie keer betaald, en analoog is helaas niet mogelijk zonder een apart abonnement bij bijv. Ziggo.

- Kan ik zelf boxen kopen en op de switch plaatsen?
- Kan ik met Chromecast digitaal tv kijken op de tv? (Werkt dit i.c.m. iOS?)
- Kan dat ook met Apple TV (wij zijn thuis namelijk gestandaardiseerd op Apple)?

Thanks!
Chromecast is een mogelijkheid, maar dan enkel de zeer beperkte zenders die via de TV app worden weergegeven.
Een extra box zelf kopen zou ik niet weten (zou niet weten waarom het niet zou werken) maar je moet wel zo'n box kunnen vinden en er moet VF software op staan.
Apple TV kan ik je niet mee helpen, maar denk dat het niet werkt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Jeroentjuh82
Monteur zei me dat ik mn Asus ac66 router wel kan verkopen omdat de Draytek voldoende is. Is dit zo?

Heb gister de lijn al geprobeerd en mn upload zit tegen de 70 aan bij een 50 abo op de server van Avira hier op het industrieterrein, bij een andere zat ie op 25 mb up bekabeld.

Tv werkt ook goed. Als ik ga verhuizen in dezer maanden naar laagbouw hoeft de monteur niet meer te komen want kan t voldoende zelf en de vezelkabel breekt niet zomaar zoals Guidion me zei :)

• Barre73
Ik zou die Asus zeker niet verkopen. Wifi van de Draytek is bij mij nog altijd bagger... Ik heb er zelf een TP link achter gehangen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Jeroentjuh82 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:12:
Monteur zei me dat ik mn Asus ac66 router wel kan verkopen omdat de Draytek voldoende is. Is dit zo?

Heb gister de lijn al geprobeerd en mn upload zit tegen de 70 aan bij een 50 abo op de server van Avira hier op het industrieterrein, bij een andere zat ie op 25 mb up bekabeld.

Tv werkt ook goed. Als ik ga verhuizen in dezer maanden naar laagbouw hoeft de monteur niet meer te komen want kan t voldoende zelf en de vezelkabel breekt niet zomaar zoals Guidion me zei :)
De wifi van die Draytek is op zijn zachts gezegd r*k. Ik zou zeker je Asus houden er zijn meerdere mogelijkheden zoals je een paar posts terug kan lezen.

• Imperium
  • Niet online
OmeJoyo schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:13:

Ben je nu ook van alle restricties af zoals throttlen bij usenet / torrent upload? of wordt dat nog hoger geregeld?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-12 20:55
Je ISP gaat echt geen torrents of usenet knijpen hoor dat mogen zij wettelijk niet doen.

Je snelheid word geprovisioned en gehandhaafd in de BRAS welke in het core netwerk staat van je ISP. Hier word dus een profiel toegekend bijvoorbeeld 100/100 mbit/s. Wat je echter met dat verkeer doet mag je zelf weten. Er zal hoogstens lokaal wat QoS worden toegepast om te zorgen dat je IPTV verkeer vloeiend door blijft lopen als jij je verbinding voltrekt.

• Barre73
Precies. Ik trek gewoon Eweka rond de 6 MB/S binnen hoor. Met een 50/50 abonnement dus ik klaag niet

En dat QQS wordt ook pas toegepast als je abonnementssnelheid gelijk ligt aan de technische snelheid tussen POp en woning. Dus het bekende verhaal van de 100 Mbit PoPs.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

@Imperium, zoals hierboven al genoemd wordt, welke restricties? Waar je vanaf bent is slechte wifi, een modem waar je niet zelf alle controle over hebt (en die bij mij ook van tijd tot tijd instabiel was) en de beperkte mogelijkheden tot uitgebreide forwarding, firewall, enz.

• FLASH1977
  • Laatst online: 27-05-2024
OmeJoyo schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:05:
[...]

De wifi van die Draytek is op zijn zachts gezegd r*k. Ik zou zeker je Asus houden er zijn meerdere mogelijkheden zoals je een paar posts terug kan lezen.
WiFi van de Draytek is echt een heel stuk beter. Zelfs op zolder nog prima bereik.
Anders eens even een keer een storing aanmelden bij Vodofone en je instellingen controleren (kanaal e.d.).

• Barre73
FLASH1977 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:11:
[...]

WiFi van de Draytek is echt een heel stuk beter. Zelfs op zolder nog prima bereik.
Anders eens even een keer een storing aanmelden bij Vodofone en je instellingen controleren (kanaal e.d.).
Nuance: ik heb een Draytek 2130. Niet de 2132.
Maar WiFi van de Draytek is absoluut slechter dan die van de TP link als ze op dezelfde plaats hangen.
En kanalen etc heb ik ook allemaal al gedaan. Helpdesk kan mij daar echt niet mee helpen.

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

FLASH1977 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:11:
[...]

Nou, nee. Ik heb net een nieuwe gehad en heb ook beide modellen gehad. Ze zijn gewoon niet zo goed, wellicht in een woning met houten vloeren of broodjesbeton, met weinig andere netwerken in de buurt, dan zul je vast goede resultaten ermee halen. Hier in de buurt met 10 tallen misschien honderden andere netwerken binnen 300 meter maakt die Draytek geen schijn van kans. Mijn Asus daarintegen of ik nou alleen de 2,4 of 5 Ghz gebruik of een combi er van, werkt als een zonnetje.

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
@Hollie heb je het al werkend gekregen?

@Hollie en @LordSpud wat voor een internetsnelheid hebben jullie afgenomen en is bij jullie 500Mb beschikbaar? Mogelijk heeft de beschikbaarheid c.q. apparatuur in de PoP invloed op de werking van de opstelling zonder Draytek.

• Jeroentjuh82
Barre73 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:12:
[...]

Nuance: ik heb een Draytek 2130. Niet de 2132.
Maar WiFi van de Draytek is absoluut slechter dan die van de TP link als ze op dezelfde plaats hangen.
En kanalen etc heb ik ook allemaal al gedaan. Helpdesk kan mij daar echt niet mee helpen.
Heb de Vigor 2132 met de Asus er weer aan nadat ik de 2 berichten hier las om het wel te doen. 1e keer verbinden draadloos met de Dray was ook geen succes.

• Hollie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 15:24
poepeneesje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:45:

@Hollie en @LordSpud wat voor een internetsnelheid hebben jullie afgenomen en is bij jullie 500Mb beschikbaar? Mogelijk heeft de beschikbaarheid c.q. apparatuur in de PoP invloed op de werking van de opstelling zonder Draytek.
Ik heb sinds mijn laatste bericht wat dingen geprobeerd maar ben tot op heden nog niet succesvol. Bij mij is overigens geen 500mbit beschikbaar. Ik heb zelf 50mbit (Enschede - Glanerbrug).

Ik heb deTP-link switch oplossing van Lordspud geprobeerd. Tot twee keer toe de hardware gekregen die dus niet werkt vanwege de verkeerde versie.

Ik heb gekeken of ik de printplaat uit de Genexis (mediaconverter) kon aansluiten. Die had ik nog liggen. Dat werkt ook niet.
Ik heb deze (TP-link) en deze (Sun) mediaconverter geprobeerd. Die werken beiden ook niet.

Op dit moment heb ik de Draytek met DMZ aangesloten. Zoals ook al eerder in dit topic besproken. Als er mensen wilde ideeën hebben dan hoor ik dat graag. Ik denk daarnaast dat de apparatuur in de POP idd van invloed is. Maar op welke manier? Zover gaat mijn kennis niet.

Apple en Joppiesaus all the way

• ANdrode
  • Niet online
Hollie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:27:
[...]
Op dit moment heb ik de Draytek met DMZ aangesloten. Zoals ook al eerder in dit topic besproken. Als er mensen wilde ideeën hebben dan hoor ik dat graag. Ik denk daarnaast dat de apparatuur in de POP idd van invloed is. Maar op welke manier? Zover gaat mijn kennis niet.
De TP-Link mediaconverter kan alleen werken met een SFP die een gigabit link maakt. Dat lukte bij mij niet. 500 mbit is pas sinds een paar weken beschikbaar via KPN.

Ik zie in de logs van mijn Draytek dat hij na het booten de snelheid van de WAN poort wisselt. Eerst gigabit (geen verbinding), dan 100 mbit (en wel verbinding).

Heb jij bij de TP-Link switch de poort met de SFP geforceerd op 100 mbit gezet?

• Hollie
ANdrode schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:33:
[...]

Heb jij bij de TP-Link switch de poort met de SFP geforceerd op 100 mbit gezet?
Die poort was alleen beschikbaar in gigabit. Dat was niet mogelijk.

• ANdrode
  • Niet online
Hollie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:35:
[...]
Die poort was alleen beschikbaar in gigabit. Dat was niet mogelijk.
In de manual van de SG3210 zie ik uitleg over de "port config". Ik zou proberen om daar de poort van de SG3210 met de SFP op 100 megabit te forceren en te kijken of dat werkt :).

• Hollie
ANdrode schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:42:
[...]

In de manual van de SG3210 zie ik uitleg over de "port config". Ik zou proberen om daar de poort van de SG3210 met de SFP op 100 megabit te forceren en te kijken of dat werkt :).
Daar staat ook in "TL-SG3210 supports 1000M SFP module connection only"

• ANdrode
  • Niet online
Hollie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:54:
[...]
Daar staat ook in "TL-SG3210 supports 1000M SFP module connection only"
Crap, zover had ik niet gekeken :X. Dan hoef ik hem zelf ook niet te kopen...

• Hollie
ANdrode schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:57:
[...]

Crap, zover had ik niet gekeken :X. Dan hoef ik hem zelf ook niet te kopen...
De vraag die ik dan wel heb: Heeft er iemand de TP-link TL-SG3216 / 3424 geprobeerd? Die kan namelijk wel op 100mbit.

Edit: Ik heb de 3424 besteld bij de Bol.com (Achteraf betalen en gratis retour) om even te testen :-) Levertijd is een week. Ik kom er op terug.

[ Voor 19% gewijzigd door Hollie op 26-02-2015 15:39 ]

• poepeneesje
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 23:33
Hollie schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:27:
[...]

Ik heb sinds mijn laatste bericht wat dingen geprobeerd maar ben tot op heden nog niet succesvol. Bij mij is overigens geen 500mbit beschikbaar. Ik heb zelf 50mbit (Enschede - Glanerbrug).

Ik heb deTP-link switch oplossing van Lordspud geprobeerd. Tot twee keer toe de hardware gekregen die dus niet werkt vanwege de verkeerde versie.

Ik heb gekeken of ik de printplaat uit de Genexis (mediaconverter) kon aansluiten. Die had ik nog liggen. Dat werkt ook niet.
Ik heb deze (TP-link) en deze (Sun) mediaconverter geprobeerd. Die werken beiden ook niet.
Ik vermoed zelf inderdaad dat het te maken heeft met de beschikbaarheid van 500Mb bij de desbetreffende POP in combinatie met de SFP 1000. De TP media converter die jij noemt heb ik ook, maar deze werkt ook hier niet. Bij mij is geen 500Mb beschikbaar.

• LordSpud
poepeneesje schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 23:45:

Ik heb zelf 100 mbit en 500 mbit is hier niet beschikbaar. Jammer dat het bij andere mensen, ook met verschillende combinaties hardware niet werkt!

• Barre73
Geheel andere vraag en er zullen er niet veel zijn maar: Wie heeft een nieuw Vodafone pakket dat richting het einde van het eerste jaar gaat en heeft al geprobeerd om dit met de 10 euro korting te laten verlengen voor nog een jaar?
De mijne loopt 16 april af dus voor 16 maart wil ik dit proberen.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb opnieuw bekeken wat voor mij het meest interessant was en nu was dat KPN dus ik heb KPN aangevraagd en Vodafone opgezegd per 16 april. Vervolgens krijg ik de retour doos opgestuurd met een brief dat ik binnen 30 dagen van de datum (25-02-2015) die op de brief staat de boel moet retourneren.

Dus ik moet de boel retour sturen 3 weken voordat mijn contract is afgelopen, tuurlijk Vodafone :9 :9

Ik heb voor een week of 2 geleden contact gehad met Vodafone chat en heb ik diezelfde vraag gesteld over hoe het met de korting zat na het 1e jaar. Ze konden hier niks over zeggen en ik moest maar terugbellen nadat mijn jaar contract voorbij was.

[ Voor 24% gewijzigd door koekkoek op 27-02-2015 12:43 ]

• Barre73
Apart dat KPN interessanter is voor iemand dan Vodafone. Ik heb uiteraard ook alles bekeken maar ik blijf vallen over de TV zenders bij KPN en Telfort. Ik vertik het simpelweg om ergens heen te gaan waar mijn HD zenders niet gewoon op 1-10 zitten. En bij zowel KPN als Telfort is dat het geval.
En elke andere partij die ik kan vinden is al duurder dan de 65 euro die ik straks zou gaan betalen bij Vodafone als die 10 euro korting vervalt.

Voor de duidelijkheid:
Maximaal 1-jaarscontract
minimaal 50/50
2 decoders
opnemen/pauzeren
HD+ zenders (goeie streams dus) en op normale posities.
Telefonie niet nodig maar mag er wel bij, als het maar niks extra kost.
Ruim voldoende HD zenders maar toch wel minimaal alle nederlandse, en Discovery.
En zenders voor de kids (denk aan Nick jr, Zapp 24 etc..)

En dat voor 55 euro graag :-),

Mocht ik wat gemist hebben, dan hou ik me aanbevolen maar ben bang van niet.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Barre73 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 12:56:
Apart dat KPN interessanter is voor iemand dan Vodafone. Ik heb uiteraard ook alles bekeken maar ik blijf vallen over de TV zenders bij KPN en Telfort. Ik vertik het simpelweg om ergens heen te gaan waar mijn HD zenders niet gewoon op 1-10 zitten. En bij zowel KPN als Telfort is dat het geval.
En elke andere partij die ik kan vinden is al duurder dan de 65 euro die ik straks zou gaan betalen bij Vodafone als die 10 euro korting vervalt.

Voor de duidelijkheid:
Maximaal 1-jaarscontract
minimaal 50/50
2 decoders
opnemen/pauzeren
Ruim voldoende HD zenders maar toch wel minimaal alle nederlandse, en Discovery.

Ik heb voor Telfort gekozen...
Uiteindelijk heb ik weinig zin in een extra router, kost extra ruimte en stroom.
KPN/Telfort leveren wel gewoon heel goede wifi kwaliteit met de experiabox.

51 euro per maand
Alleen zitten de HD zenders op hogere kanalen, maar uiteindelijk valt dit best mee.
Als je de box aanzet, gaat hij verder waar je gebleven was... Altijd HD dus.
En opnemen pakket is ideaal, 6 opnames tegelijkertijd, overal waar je ook bent in te plannen.

En dat voor 51 euro per maand, vond het prima... Kijk over een jaar wel weer verder.

Het probleem van Vodafone was dat ze voor alle opties meer rekenden. Dus wil je ook kunnen opnemen en terugkijken op je tweede tv, kwam er weer extra geld bij...

Exact dezelfde functies kosten bij Vodafone 52,50 en het tweede jaar 62,50...

Youtube: DashcamNL

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023

Voor de duidelijkheid:
Maximaal 1-jaarscontract
minimaal 50/50
2 decoders
opnemen/pauzeren

Bij KPN is het ongeveer het zelfde op de positie van de zenders na dan.
Maar dan wel 100/100.

En dan de 1e 6 maanden voor 35,- (Premium Pakket met HBO etc)
En na die 6 maanden doe je downgrade naar standaard pakket.
Kost het je gemiddeld over het hele jaar nog geen 51,- per maand voor dubbele snelheid.
Als 50/50 50/5 genoeg is dan zit je dit ook weer uit en ben je 43,50 per maand kwijt.

Ik dacht ook gelezen te hebben dat KPN de zenders volgorde ook aanpasbaar maakt maar dat weet ik niet zo zeker.

Verwijderd

dannyreuser schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:53:
[...]

Bij KPN is het ongeveer het zelfde op de positie van de zenders na dan.
Maar dan wel 100/100.

En dan de 1e 6 maanden voor 35,- (Premium Pakket met HBO etc)
En na die 6 maanden doe je downgrade naar standaard pakket.
Kost het je gemiddeld over het hele jaar nog geen 51,- per maand voor dubbele snelheid.
Als 50/50 genoeg is dan zit je dit ook weer uit en ben je 43,50 per maand kwijt.
Volgens mij bied KPN geen 50/50 meer aan, maar alleen nog 50/5 bij standaard alles in 1. Wil je hogere upload dan krijg je 100/100 voor 7,50 euro extra.

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 14:30:
[...]

Volgens mij bied KPN geen 50/50 meer aan, maar alleen nog 50/5 bij standaard alles in 1. Wil je hogere upload dan krijg je 100/100 voor 7,50 euro extra.
Dat klopt. En geloof me: ik heb KPN goed bekeken maar met alle andere eisen die ik noemde (denk aan die kinderzenders...) zit je behoorlijk aan de prijs hoor.

En nee: 50/5 is voor mij niet acceptabel. Ik zit niet voor niets in de glasvezelbusiness: Ook al heb ik die dikke upload niet vaak nodig, het is technisch gewoon mogelijk en kost KPN niks extra. Dat ze er voor kiezen om dit zo te doen om FttH gelijk te behandelen met VDSL, moeten ze zelf weten maar niks voor mij.

Maar goed: Ik heb zelf gezorgd dat we off topic gaan dus laten we daar weer mee stoppen. Ik ga Vodafone volgende week eens voorzichtig peilen...

• ANdrode
  • Niet online

....

Door het bericht van DaveD1109 zou ik in ieder geval even bellen:
DaveD1109 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:39:
Ik had contact met Vodafone opgenomen ivm een verhuizing. Daar waren kosten aan verbonden ivm een monteur. Nu waren die kosten dus gelijk aan de nog 2 maanden van mijn contract dus besloot ik hen maar op te zeggen en naar een andere provider te gaan.

Ik kon ineens de verhuizing kostenloos krijgen evenals de korting van €10 verlengd voor 12 maanden! [emphasis added].

Ik heb bedankt hiervoor omdat ik persoonlijk helemaal klaar ben met firma vodafone. Ik denk meld de info even omdat een hoop mensen benieuwd waren naar korting bij verlenging.
In ander nieuws: Ik heb mijn telefoon nummer gevonden. Myvodafonethuis -> Instellingen -> Bellen -> Jouw telefoonnummer...

• Barre73
dfrenner schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:04:
[...]

Ik heb voor Telfort gekozen...
Uiteindelijk heb ik weinig zin in een extra router, kost extra ruimte en stroom.
KPN/Telfort leveren wel gewoon heel goede wifi kwaliteit met de experiabox.

51 euro per maand
Alleen zitten de HD zenders op hogere kanalen, maar uiteindelijk valt dit best mee.
Als je de box aanzet, gaat hij verder waar je gebleven was... Altijd HD dus.
En opnemen pakket is ideaal, 6 opnames tegelijkertijd, overal waar je ook bent in te plannen.

En dat voor 51 euro per maand, vond het prima... Kijk over een jaar wel weer verder.

Het probleem van Vodafone was dat ze voor alle opties meer rekenden. Dus wil je ook kunnen opnemen en terugkijken op je tweede tv, kwam er weer extra geld bij...

Exact dezelfde functies kosten bij Vodafone 52,50 en het tweede jaar 62,50...
Ik kom wat hoger in prijs uit bij Telfort dan nu bij Vodafone maar dat komt door die extra zenders. Ik heb boven geen opnamebox. Alleen beneden.

Als Telfort/KPN het hele zenderverhaal op orde zou krijgen dan ben ik om. Of als Vodafone mij die 10 euro korting kan blijven geven...

Wat ik wel vervelend vind: Die HD+ streams krijg je alleen op de eerste 10 nederlandse zenders. Voor de andere 6 HD zenders moet je dan weer door naar de 700 serie. En voor wat geen HD is moet je naar weer een andere nummering. Om gek van te worden...

Bij Vodafone heb ik gewoon veel meer HD zenders als bij Telfort. En die zitten op iets normalere nummers. Ook niet allemaal maar goed... beetje klagen mag altijd. Als ik die HD zenders bij Telfort erbij wil betaal ik nog eens 7,50 meer voor het HD extra pakket.

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 15:38:
[...]

Bij Vodafone heb ik gewoon veel meer HD zenders als bij Telfort. En die zitten op iets normalere nummers. Ook niet allemaal maar goed... beetje klagen mag altijd. Als ik die HD zenders bij Telfort erbij wil betaal ik nog eens 7,50 meer voor het HD extra pakket.
Op de telfort website kan ik het HD pakket niet meer vinden. Was nog maar een klein aantal zenders voor 7,50.

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:43:
[...]
Op de telfort website kan ik het HD pakket niet meer vinden. Was nog maar een klein aantal zenders voor 7,50.
Ik zag het via de pagina over Glasvezel Alles-in-1 wel staan. De pakketten komen niet erg logisch over. Zo zit in het HD pakket History Channel, wat niet in het basis maar alleen in het plus pakket zit.

TV pakketten maken het vergelijken veel moeilijker. Omdat ik in een Tweak ODF gebied woon verwacht ik dat zij voor enkel internet de beste keuze zijn (zowel totale kosten/jaar als bandbreedte).

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Iemand enig idee als ik van de oude Vodafone naar de nieuwe Vodafone ga wat dan de downtime is ?
Het lijkt me gewoon de genexis verwijderen en gelijk de draytek aansluiten toch ?
Er hoeft verder volgens mij in de POP niets aangepast worden.
Pagina: 1 ... 73 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.