Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.901 views

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 17:47
Mdegier1990 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:46:
[...]

Als het goed is kan je deze instelling vinden onder: Lan -> General Setup -> Lan 1 -> Details Page en dan DNS Server IP address. (Primary en Secundary)
Tnx, maar blijkbaar had ik het daar al ingevuld. Maar volgens mij maakt het geen fluit uit wat je daar invult, onder Online status -> Physical Connection worden nog netjes de 195. dns servers van vodafone vermeld...

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 17:44:
[...]

Tnx, maar blijkbaar had ik het daar al ingevuld. Maar volgens mij maakt het geen fluit uit wat je daar invult, onder Online status -> Physical Connection worden nog netjes de 195. dns servers van vodafone vermeld...
Klik op Lan->General Setup en klik bij bij LAN 1 op details.
Vul hier de (bijv Google DNS) gegevens in.

Klik op "Ok" en ga vervolgens weer terug naar General Setup.

Zorg dan dat "Force router to use "DNS server IP address" settings specified in LAN1" is aangevinkt.
Reboot je router, en kijk dan nog eens bij Online Status :)!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb sinds een week of twee moeite met mijn analoge tv vanuit mn Genexis kastje.
Het begon met gestotter op vrijwel alle analoge tv kanalen, en dat was na een dag of twee over, dus niets meer aan de hand.
Maar sinds gisteren hebben we op de analoge uitgang flinke ruis door alle kanalen.

Internet en digitale TV werken prima.
Geen idee wat er nu aan de hand is dus.
Is het het analoge tv circuit dat defect is?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• f4stf0rw4rd
ramos99 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:31:
[...]

Zorg dan dat "Force router to use "DNS server IP address" settings specified in LAN1" is aangevinkt.
tnx, dat moet je inderdaad maar net even weten om dat ook aan te vinken :? . Zal het als ik vanavond thuis ben proberen.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
bverstee schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 23:53:
Ik heb sinds een week of twee moeite met mijn analoge tv vanuit mn Genexis kastje.
Het begon met gestotter op vrijwel alle analoge tv kanalen, en dat was na een dag of twee over, dus niets meer aan de hand.
Maar sinds gisteren hebben we op de analoge uitgang flinke ruis door alle kanalen.

Internet en digitale TV werken prima.
Geen idee wat er nu aan de hand is dus.
Is het het analoge tv circuit dat defect is?
Kijk even in de andere glasvezel topics. Ik geloof dat ik in het Telfort topic soortgelijke klachten heb gelezen omtrent storingen op analoge en dvb-c. De aanvoer komt allemaal van voormalige Glashart media.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:21
Maar dat gaat niet over alle kanalen. Wat hier wordt omschreven klinkt eigenlijk meer als een coaxmodule die aan zijn einde begint te raken.
Provider bellen en vragen om monteur. En even door alle standaard vragen heen bijten...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41
Heb je nou ook nog bedenktijd als je de apparatuur in huis hebt of is t alleen als je besteld hebt?

Heb een kennis ook geadviseerd vodafone te nemen ivm de actieprijs en hij vroeg zich dat af.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 18:50:
Heb je nou ook nog bedenktijd als je de apparatuur in huis hebt of is t alleen als je besteld hebt?

Heb een kennis ook geadviseerd vodafone te nemen ivm de actieprijs en hij vroeg zich dat af.
De bedenktijd gaat in zodra je de bevestigingsbrief hebt ontvangen.

En de monteur belde mij ongeveer 10 dagen voordat hij kwam.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Ik heb trouwens al een tijdje iets heel geks. Soms als ik aan het internetten ben, dan lijkt hij ineens een minuut ofzo geen pagina's te kunnen openen. De pc geeft dan geen melding dat het internet niet meer is verbonden of iets derglijke. Hij blijft dan zoeken in bijvoorbeeld Firefox. Als ik aan het gamen ben op diezelfde pc of via een vpn verbinding aan het thuiswerken ben merk ik nooit problemen van een 'hick-up' in het internet.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?

• Jeroentjuh82
HereIsTom schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:25:
[...]

De bedenktijd gaat in zodra je de bevestigingsbrief hebt ontvangen.

En de monteur belde mij ongeveer 10 dagen voordat hij kwam.
Dat was me bekend, maar of je t ook kan annuleren als je t hebt aangesloten en niet tevreden bent zoals bij kabel kan dus niet.

• f4stf0rw4rd
ramos99 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:31:
[...]

En het werkt. tnx. _/-\o_ Altijd compleet over dat ene vinkje heen gekeken :P

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het valt mij op dat als ik via FTP of Usenet of zelfs Bitorrent wil uploaden dat het maar met maximaal 2-3 Mb/s gaat. Terwijl de speedtest dik 10 Mb/s (100MBit/s) aangeeft..

Word het geknepen of wat?

Edit: Zelfs uploaden met 2 verschillende servers (niet tegelijk) en een verschillend aantal connecties gaat echt maximaal 2.5Mb/s..
Edit2: Dat is vreemd, als ik 3 usenet post sessies tegelijkertijd aanzet dan upload ik in totaal met 70 mbit/s.. kortom, het wordt wel degelijk geknepen dan iets meer dan 20 mbit/s per sessie.

Of zal het gewoon de QoS zijn in dat rottige modem waar je niet bij kunt?

[ Voor 53% gewijzigd door Imperium op 12-02-2015 22:19 ]

• HereIsTom
Jeroentjuh82 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:13:
[...]

Dat was me bekend, maar of je t ook kan annuleren als je t hebt aangesloten en niet tevreden bent zoals bij kabel kan dus niet.
Dat kan nooit, of ze moeten in gebreke blijven.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Requa
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
OMFG!

Vodafone flikt het weer hoor! (Oh no! :D)

Lees: https://www.security.nl/p...+wegens+verkeerd+IP-adres

Verwijderd

Ach, dat wil de meerderheid van de stemmers in het 'vrije westen' toch?
Meer macht voor de inlichtingendiensten, lik op stuk, geen mededogen met mensen die heel misschien een keer een uitglijder hebben begaan, kei-hard-aanpakken, repressie, ze-mogen-alles-van-me-weten, en je bent schuldig zolang je je onschuld niet bewezen hebt.
En zelfs als je je onschuld aannemelijk hebt gemaakt hebben de inlichtingendiensten toch nog gelijk. Waarom? Dat kunnen we u niet zeggen, wij doen nooit mededelingen over de inlichtingendiensten.

Dan is dit één van de resultaten. Dit ligt niet aan Vodafone, maar aan ons eigen stem- en kuddegedrag.

• Barre73
Dit ligt zeker niet aan Vodafone. Voor de zoveelste keer: deze IP adressen staan bij RIPE geregistreerd als Nederlands. En dat is waar je dat moet doen. Websites, servers of instanties die verouderde databases gebruiken, zien dus ook verouderde informatie.
Hoe kan je dat Vodafone aanrekenen?? Ik snap nog steeds niet waarom meerdere mensen naar Vodafone wijzen.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Barre73 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 07:58:
Dit ligt zeker niet aan Vodafone. Voor de zoveelste keer: deze IP adressen staan bij RIPE geregistreerd als Nederlands. En dat is waar je dat moet doen. Websites, servers of instanties die verouderde databases gebruiken, zien dus ook verouderde informatie.
Hoe kan je dat Vodafone aanrekenen?? Ik snap nog steeds niet waarom meerdere mensen naar Vodafone wijzen.
Dat komt omdat hoe vaak we het ook uitleggen hier, men nu eenmaal een abonnement bij Vodafone heeft en die dus automatisch de schuldige is.
Dat het vervolgens aan andere instanties ligt en Vodafone gewoon de zaakjes (registratie bij RIPE) op orde heeft is niet relevant. Zie voor blindheid voor informatie ook het andere topic hierover.

On-topic
Heeft iemand de Firmware update voor de Entone al binnen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• PFvH
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:19:
On-topic
Heeft iemand de Firmware update voor de Entone al binnen?
Nope. Gisteren een nieuwe Entone geinstalleerd (nu met recorder), die automatisch eerst de nieuwste firmware gaat ophalen. Nog steeds de nieuwe niet, maar ziet er precies zo uit als een half jaar geleden.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
PFvH schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:28:
[...]

Nope. Gisteren een nieuwe Entone geinstalleerd (nu met recorder), die automatisch eerst de nieuwste firmware gaat ophalen. Nog steeds de nieuwe niet, maar ziet er precies zo uit als een half jaar geleden.
Ik las op het Vodafone forum dat DSL klanten vanaf 12-2 de update kregen en dat er een tweede launch zou komen vanaf 19-2. Dat zal dan wel voor de Glasvezel klanten zijn

• GaryHunt
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-05-2022
Goedemorgen,

Ik krijg binnenkort ook Vodafone Thuis.. Dus ben benieuwd!

Lees op internet hier en daar wel slechte ervaringen, maar dat heb je ook bij UPC, Ziggo etc. En natuurlijk hoor je alleen de klagers, de mensen waarbij het wel gewoon werkt hoor je minder.

Wel een vraagje: las hier een paar pagina's terug dat je niet als admin kan inloggen op de modem/router.. Is dat nog steeds zo? Maar neem ondanks dat wel aan dat je gewoon simpele dingen als (bijv.) een Xbox in de DMZ zetten en poorten forwarden wel gewoon mogelijk is toch?

Verwijderd

Zeker kun je gewoon inloggen en een groot gedeelte benaderen van het modem. Dus ook DMZ / portforwarding. Hetgene waar de meeste hierop doelen zijn functies wat je als normaal gebruiker niet nodig hebt.

De functies wat actief staan zijn vergelijkbaar met een andere router voor een reguliere / typische gebruiker.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:24:
De functies wat actief staan zijn vergelijkbaar met een andere router voor een reguliere / typische gebruiker.
Ik vind de Draytek 2130 beter dan een Ziggo/UPC Cisco modem in NAT stand. Hij doet zijn werk goed, is snel, en dropped geen SSH sessies na 15 minuten zoals die kabel modems wel doen.

Het wifi is matig. In mijn ogen zijn alle modems die providers leveren, op de Fritzboxen na, matig met wifi.

Zelf zou ik bridgen overwegen als dat kon. Maar nu ik weet dat je met een managed switch veel meer flexibiliteit hebt zou ik daar zelf voor gaan als het echt begin te kriebelen.

• Requa
  • Niet online
Grappig dat jullie nogsteeds het probleem proberen te verhalen op de website(s) die hun database niet updaten. Het probleem m.b.t. IP adres ligt geheel bij Vodafone.

Zij hadden onderstaande kunnen doen;
1) Van te voren IPv4 adressen inkopen
2) Beginnen aan IPv6
3) Ze konden ook de IPv4 adressen van Wisper enz. overnemen en in gebruik nemen.

Daarnaast, de reactie van Vodafone dat meer Internet Providers (welke dan?) 2e hands IPv4 adressen inkopen een lachertje. Nog bij geen andere provider tegengekomen dat een klant IP blokkades had door tweedehands IPv4 adressen.

Vodafone is diegene die aansprakelijk is; zij zijn verantwoordelijk voor het correct leveren van hun diensten.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:36

Dazzler2120

FP ProMod
Requa schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:16:
Grappig dat jullie nogsteeds het probleem proberen te verhalen op de website(s) die hun database niet updaten. Het probleem m.b.t. IP adres ligt geheel bij Vodafone.

Zij hadden onderstaande kunnen doen;
1) Van te voren IPv4 adressen inkopen
2) Beginnen aan IPv6
3) Ze konden ook de IPv4 adressen van Wisper enz. overnemen en in gebruik nemen.

Daarnaast, de reactie van Vodafone dat meer Internet Providers (welke dan?) 2e hands IPv4 adressen inkopen een lachertje. Nog bij geen andere provider tegengekomen dat een klant IP blokkades had door tweedehands IPv4 adressen.

Vodafone is diegene die aansprakelijk is; zij zijn verantwoordelijk voor het correct leveren van hun diensten.
Laten we deze discussie niet alweer starten? Dat dit nu nog gebeurt, betekent in principe dat de amerikaanse overheid haar eigen data base voor ongeveer een jaar niet heeft geupdate

PS4 PSN: Dazzler2120

• ramos99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-02-2021
f4stf0rw4rd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:18:
[...]

En het werkt. tnx. _/-\o_ Altijd compleet over dat ene vinkje heen gekeken :P
Top :)!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-12 18:57
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:24:
Zeker kun je gewoon inloggen en een groot gedeelte benaderen van het modem. Dus ook DMZ / portforwarding. Hetgene waar de meeste hierop doelen zijn functies wat je als normaal gebruiker niet nodig hebt.

UPnP is nog een groot gemis maar daar kun je omheen werken door een eigen router te gebruiken.

• f4stf0rw4rd
Dazzler2120 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:49:
[...]

Laten we deze discussie niet alweer starten? Dat dit nu nog gebeurt, betekent in principe dat de amerikaanse overheid haar eigen data base voor ongeveer een jaar niet heeft geupdate
idd. Vodafone (of degene waar ze ip-adressen inkopen) heeft netjes de gegevens bij RIPE aangeleverd. Hieronder een screenshot van een query op de RIPE database van het bereik waar mijn ip-adres ook in valt. Netjes geregistreerd in Nederland. Echter volgens sommige diensten komt mijn ip uit Bulgarije :?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/12040904/ripe.png

Wie heeft zijn zaakjes dan niet op orde??

• HoppyF
  • Laatst online: 16:30
Geinig, maar het probleem ligt, nogmaals, niet bij Vodafone.
Dat Vodafone in eerste instantie niet genoeg IP adressen heeft gereserveerd is misschien niet handig maar het tekort aan IP adressen is al jaren bekend.
Het zal dus steeds vaker voorkomen dat IP adressen opnieuw gebruikt worden.
Een IP adres is slechts een nummer meer niet.
Je kunt er dus geen permanent beslag op leggen.

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:26:
[...]

Sorry, maar hoezo niet? Het is juist de bedoeling dat men (VF, KPN, etc) er wél permanent beslag op legt. Daarom zijn ze ook soort van verhandelbaar tussen die partijen.

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Het was ook niet mijn bedoeling om VF te beschuldigen maar het is wel rottig dat je zowel op schiphol als in de USA aangehouden word om een IP nummer dat je door je ISP krijgt toebedeeld.Waar gaat het dan nog om als je hierdoor in een kwaad daglicht gezet word , zowel de klant als VF die hier beide geen schuld in hebben.
Je zal maar een verjaardagskaartje in je bus krijgen vanuit Irak waarbij de kaart voor je buurman bestemd is maar het verkeerde huisnummer ( de jouwe ) op de kaart staat , word je dan ook aangehouden ?
Ik weet het is beetje offtopic maar toch .

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:38:
[...]

Sorry, maar hoezo niet? Het is juist de bedoeling dat men (VF, KPN, etc) er wél permanent beslag op legt. Daarom zijn ze ook soort van verhandelbaar tussen die partijen.
Ik bedoel voor de gebruiker/klant kun je op een IP adres niet permanent beslag leggen.
Je kunt niet zoals in de telecomwereld van nummerbehoud gebruik maken en je nummer (IP adres) porteren.

Een provider kan natuurlijk wel een serie IP adressen registreren, en dat is ook precies wat Vodafone heeft gedaan.
CasaDude schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:56:
Het was ook niet mijn bedoeling om VF te beschuldigen maar het is wel rottig dat je zowel op schiphol als in de USA aangehouden word om een IP nummer dat je door je ISP krijgt toebedeeld.Waar gaat het dan nog om als je hierdoor in een kwaad daglicht gezet word , zowel de klant als VF die hier beide geen schuld in hebben.
Je zal maar een verjaardagskaartje in je bus krijgen vanuit Irak waarbij de kaart voor je buurman bestemd is maar het verkeerde huisnummer ( de jouwe ) op de kaart staat , word je dan ook aangehouden ?
Het is zeker vervelend als je hiermee geconfronteerd wordt en je hier geen enkele blaam treft.
Zo zie je maar hoe kortzichtig en paniekerig veiligheidsdiensten en toezichthoudende instanties met gegevens omgaan.
Ze raadplegen zelfs de verkeerde bronnen met soms vervelende gevolgen.

[ Voor 44% gewijzigd door HoppyF op 14-02-2015 13:00 ]

Verwijderd

Zie Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel" ...

.
HoppyF schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:57:
[...]

Het is zeker vervelend als je hiermee geconfronteerd wordt en je hier geen enkele blaam treft.
Zo zie je maar hoe kortzichtig en paniekerig veiligheidsdiensten en toezichthoudende instanties met gegevens omgaan.
Ze raadplegen zelfs de verkeerde bronnen met soms vervelende gevolgen.
Nou ... die veiligheidsdiensten doen niets zonder politieke opdracht, en de politieke opdrachtgevers doen niets waarvan de denken dat het niet goed valt in de samenleving.

We moeten m.i. niet naar de veiligheidsdiensten kijken, maar in de spiegel. De gemiddelde deelnemer aan de 'vrije' westerse samenleving is zó bang voor vrijheid dat hij deze graag inruilt voor wat schijnveiligheid. Met bijbehorende brede bevoegdheden voor veiligheidsdiensten (maar zonder er veel geld voor over te hebben, dus zonder te investeren in kennis).

Wij roepen dit over onszelf af. Door ons stemgedrag en door ons zwijgen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
[...]

Dat Vodafone in eerste instantie niet genoeg IP adressen heeft gereserveerd is misschien niet handig maar het tekort aan IP adressen is al jaren bekend.
Niet handig maar het gaat vaker voorkomen. Kwestie van de databases up-to-date houden. Een provider moet het bij Ripe netjes registreren. Partijen die die DB gebruiken om conclusies te trekken waar iemand vandaan komt (geoblocking) moeten zorgen dat ze die db regelmatig updaten. En niet 1x per jaar ofzo.

Genoeg IP's reserveren... Dat kan niet meer. Ivm het tekort aan IPv4 adressen mag je al blij zijn als je uberhaupt nog IP's kan krijgen. Een nieuwe LIR krijgt nog eenmalig een /22 (1024 IP's), bestaande is nog lastiger. Ik was al blij dat we vorig jaar nog een /22 gekregen hebben...

Maar goed, deze discussie is nu al vaker gevoerd en is niet Vodefone specifiek. Toevallig is VF een nieuwere partij die redelijk marktaandeel heeft gekregen, en dus makkelijk mediavoer is. Maar dit doet zich ook bij vele andere providers voor.

Mocht er behoefte aan zijn, dan kun je een los topic maken over dit onderwerp in het algemeen. Dat lijkt me praktischer en overzichtelijker dan dit issue in de diverse providertopics om de zoveel tijd te herhalen.

• CasaDude
Nu ik hier toch ben een vraagje , ik heb nog de oude VF config met analoge tv , wanneer gaat dit allemaal over naar de nieuwe config met de Draytek ?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CasaDude schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 14:17:
Nu ik hier toch ben een vraagje , ik heb nog de oude VF config met analoge tv , wanneer gaat dit allemaal over naar de nieuwe config met de Draytek ?
Wanneer jij dit laat overzetten op de nieuwe aanbieding. In principe mag je ten alle tijden overgaan naar de nieuwe abonnementen.

• CasaDude
Nou liever niet aangezien ik nu nog tv heb in alle slaapkamers via coax en mijn eigen router kan gebruiken maar deze config zal toch een keer een einde hebben.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
CasaDude schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 15:14:
Nou liever niet aangezien ik nu nog tv heb in alle slaapkamers via coax en mijn eigen router kan gebruiken maar deze config zal toch een keer een einde hebben.
Waarschijnlijk wel, maar daar is geen datum bekend van. Kan niet anders dan verwachten dat Vodafone uiteindelijk overgaat op één systeem. Voordat ze dat zullen doen zal daar nog altijd communicatie verstuurd worden naar de desbetreffende klanten.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:58
Wacht ff, heel off-topic misschien. Ben jij aangehouden vanwegen een IP-adres uit een ander land? Care to explain? (heb het 3 pagina's terug niet gevonden in ieder geval). Thanks :)

Verwijderd

Ben je bekend met het verschijnsel hyperlink?
;)

• CasaDude
Nee ik gelukkig niet maar wel en andere nederlander die net VF thuis heeft aangeschaft , staat wel in de link die ik erop gezet heb.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:58
Excuus gents. Overheen gelezen. Nog een uurtje, dan is het weekend. Haha. :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Neyluzz op 14-02-2015 16:10 ]

Verwijderd

Hou vol! ;)

• DaveD1109
  • Laatst online: 09-11 13:38
[...]

Wat een drama verhaal!! Je zou het maar hebben! Ik zie mijzelf al staan op het vliegveld met mijn vrouw en dochtertje! 😜

DaveD

• Requa
  • Niet online
En dan ga je dus voelen hoe kut dat is.. :(
DaveD1109 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:37:
[...]

Wat een drama verhaal!! Je zou het maar hebben! Ik zie mijzelf al staan op het vliegveld met mijn vrouw en dochtertje! 😜

• DaveD1109
  • Laatst online: 09-11 13:38
Requa schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:08:
En dan ga je dus voelen hoe kut dat is.. :(

[...]
Inderdaad!! Zou het ook niet mee willen maken! Vindt het ook echt schandalig dat dit kan. Vodafone kan dan wel zeggen dat dit normaal is en de adressen goed geregistreerd staan maar moeten hier toch wel iets mee doen denk ik. Ik ben dit soort berichten nog niet bij andere providers tegengekomen. Of heb ik iets gemist???

DaveD

• Requa
  • Niet online
Vodafone kan zoveel zeggen, ze zeiden namelijk dat andere providers hetzelfde deden als hun, tweedehands IPv4 adressen inkopen. Dit heb ik naar mijn weten bij nog geen enkele andere provider tegengekomen. Wat VF zegt is dus onjuist.

Alleen bij Vodafone speelt dit probleem, aangezien zij laat waren met het inkopen van IPv4 adressen. En nu dus tweedehands IPv4 adressen inkopen. Vodafone is, en blijft schuldig. De klant neemt diensten af van Vodafone, en Vodafone is verplicht deze op de juiste manier beschikbaar te stellen/maken :*).

[ Voor 0% gewijzigd door Requa op 15-02-2015 00:28 . Reden: Bijvoeging ]

• Requa
  • Niet online
Beste DJSmiley,

Zo'n topic was er dus al, alleen vond jouw admin, hierna te noemen 'Equator', het zo nodig om dat topic te sluiten. ;)
DJSmiley schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 13:36:
[...]

Niet handig maar het gaat vaker voorkomen. Kwestie van de databases up-to-date houden. Een provider moet het bij Ripe netjes registreren. Partijen die die DB gebruiken om conclusies te trekken waar iemand vandaan komt (geoblocking) moeten zorgen dat ze die db regelmatig updaten. En niet 1x per jaar ofzo.

Genoeg IP's reserveren... Dat kan niet meer. Ivm het tekort aan IPv4 adressen mag je al blij zijn als je uberhaupt nog IP's kan krijgen. Een nieuwe LIR krijgt nog eenmalig een /22 (1024 IP's), bestaande is nog lastiger. Ik was al blij dat we vorig jaar nog een /22 gekregen hebben...

Maar goed, deze discussie is nu al vaker gevoerd en is niet Vodefone specifiek. Toevallig is VF een nieuwere partij die redelijk marktaandeel heeft gekregen, en dus makkelijk mediavoer is. Maar dit doet zich ook bij vele andere providers voor.

Mocht er behoefte aan zijn, dan kun je een los topic maken over dit onderwerp in het algemeen. Dat lijkt me praktischer en overzichtelijker dan dit issue in de diverse providertopics om de zoveel tijd te herhalen.

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12 14:28
Requa schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:27:
Vodafone kan zoveel zeggen, ze zeiden namelijk dat andere providers hetzelfde deden als hun, tweedehands IPv4 adressen inkopen. Dit heb ik naar mijn weten bij nog geen enkele andere provider tegengekomen. Wat VF zegt is dus onjuist.

Alleen bij Vodafone speelt dit probleem, aangezien zij laat waren met het inkopen van IPv4 adressen. En nu dus tweedehands IPv4 adressen inkopen. Vodafone is, en blijft schuldig. De klant neemt diensten af van Vodafone, en Vodafone is verplicht deze op de juiste manier beschikbaar te stellen/maken :*).
Gebeurt al jaren. Heb dit ook wel bij UPC gezien. Klanten werden in eens als belg of duitser aangezien door sites als rtl waardoor ze de videos op de site niet konden bekijken. Zie het zelfde bij me VPS hoster digitalocean. Nieuw DC in Amsterdam dus IPv4 ranges ingekocht, ranges komen overal vandaan dus had kwa IP's drie VPSen in rusland, twee in spanje en 1 in ierland. In de RIPE stond het allemaal al netjes zoals hoort op naam van DO en in nederland.

Zolang VF zorgt dat de data in de RIPE database klopt treft hun geen blaam. De partijen die er niet voor zorgen dat hun database up to date is treft wel blaam. Woon sinds een paar maanden op een gloed nieuw adres, dat geeft exact de zelfde problemen. Sites/bedrijven hebben het adres nog niet in de database staan dus bestaat je adres gewoon weg niet voor ze. Ook al staat het pand met adres al meer dan een jaar in de Basisregistraties Adressen en Gebouwen. Natuurlijk is daar in dit geval wel om heen te werken via de klantenservice maar met IP adressen databases is dat lastiger. Nu is het natuurlijk makkelijk om VF aan te wijzen als schuldige omdat zij een 'buitenlands' IP uitgeven, ze geven in feite gewoon een nederlands IP uit.

Nu is het natuurlijk vervelend als je er hinder van ondervind maar meer dan de de achterlopende partij er op aanspreken kan je niet. (Behalve ergens anders de gewenste diensten afnemen indien mogelijk.)

Verwijderd

Requa schreef op zondag 15 februari 2015 @ 00:27:
[...]
Dit heb ik naar mijn weten bij nog geen enkele andere provider tegengekomen. Wat VF zegt is dus onjuist.
Op basis van één enkele waarneming, van jouzelf ook nog, verkondig je als de absolute waarheid dat wat VF zegt dus onjuist is?
Doe even normaal

.
Alleen bij Vodafone speelt dit probleem, aangezien zij laat waren met het inkopen van IPv4 adressen.
Hoe weet je dat dat alleen bij VF speelt? Heb je daar onderzoek naar gedaan? Zo ja, kan je de resultaten daarvan hier posten?
Hoe weet je dat VF te laat was met het inkopen van ip4 adressen? Heb je daar onderzoek naar gedaan? Zo ja, kan je de resultaten daarvan hier posten?

.
En nu dus tweedehands IPv4 adressen inkopen. Vodafone is, en blijft schuldig. De klant neemt diensten af van Vodafone, en Vodafone is verplicht deze op de juiste manier beschikbaar te stellen/maken :*).
VF stelt alle diensten op de juiste wijze beschikbaar. Je kan erover twisten of ze niet wat vooruitziender hadden kunnen / moeten zijn, maar op dit moment kunnen ze niet meer doen dan ze doen.
Dat een klant zo stom is om alleen naar de prijs te kijken en zich niet te informeren over de ervaringen van andere gebruikers, is niet de fout van VF.
En nogmaals: wat VF levert doen ze op de juiste manier. Het zijn andere partijen die te belazerd zijn om hun tools (geoip database) up to date te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Equator op 17-02-2015 15:17 ]

Verwijderd

WyriHaximus schreef op zondag 15 februari 2015 @ 01:30:
[...]

Gebeurt al jaren. Heb dit ook wel bij UPC gezien. Klanten werden in eens als belg of duitser aangezien door sites als rtl waardoor ze de videos op de site niet konden bekijken. Zie het zelfde bij me VPS hoster digitalocean. Nieuw DC in Amsterdam dus IPv4 ranges ingekocht, ranges komen overal vandaan dus had kwa IP's drie VPSen in rusland, twee in spanje en 1 in ierland. In de RIPE stond het allemaal al netjes zoals hoort op naam van DO en in nederland.
Alleen alle providers moeten zich wel bewust zijn wat zij inkopen het is nu eenmaal tweedehands. En deze ook in minder postive landen gebruikt kunnen zijn.

Verwijderd

http://www.ispam.nl/archi...akelaar-in-ipv4-adressen/

Mij IPV6 adres van HE was voorheen ook nog US en ja dan wordt je ook geblokkeerd als je bij Facebook inlogd. Toen ik van KPN glas naar Telfort ging werden alle Google account geblokkeerd omdat ik voorheen alleen via mijn KPN adres had ingelogd.

In het verleden ook eens een VPS met een "verkeerd" ipadres gehad maar is gewoon opgelost (geld terug gekregen).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 18:14 ]

• ANdrode
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 06:40:
[...]
Alleen alle providers moeten zich wel bewust zijn wat zij inkopen het is nu eenmaal tweedehands. Schijnbaar moet er al 8 euro betaald worden per ip adres en ik kan mij voorstellen dat een ipadres dat voorheen werdt gebruikt in bijv Iran goedkoper is dan een Duits ipadres. Bij een ipadres uit Duitsland zal je niet worden opgepakt op Schiphol. Als je duurdere ipadressen moet inkopen gaat dat wel van de winst af.
Ik denk dat Vodafone kiest voor:
  • een relatief groot blok adressen, omdat dat makkelijker is met routing etc.
  • IPv4, omdat met IPv6 een groot aantal diensten niet native werkt. Een internet abonnement dat NAT (een ander alternatief) is door de onmogelijkheid om poorten te forwarden en nat-achter-nat voor mij geen functioneel alternatief.
Ik verwacht dat de blokken IP adressen die weer in de pool terecht komen vaak klein zijn. Daarnaast zijn de meeste westerse providers zich bewust van de schaarste en kan ik mij niet voorstellen dat er grotere prefixes uit bijvoorbeeld Nederland terug in de pool komen.

IP adressen uit Europa, Midden Oosten en Centraal Azië worden allemaal beheerd door IANA. Ik denk dus dat een blok dat Vodafone gebruikt uit dit gebied komen.

Hierdoor vind ik het niet minder dan logisch dat nieuwe IP adressen eerst buiten west-europa gebruikt zijn. Als KPN/UPC-Ziggo een grote voorraad adressen heeft vind ik dat eigenlijk raar.

Beweren dat Vodafone bewust deze adressen gebruikt, met/zonder financieel belang, gaat in mijn ogen wat te ver.

[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 15-02-2015 20:46 ]

• PoehPoeh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Sinds een paar dagen hapert de muziek af en toe bij het luisteren naar radiozenders via de amino. Hebben meer mensen hier last van?

• Barre73
Dan heb je waarschijnlijk nog het oude Vodafone pakket. En ik zie dat meer mensen bij bijv Telfort er last van hebben. Is hetzelfde signaal namelijk.

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Nee, ik heb wel last van internetproblemen sinds gisteravond (oud Vodafonepakket). Mijn Synology stuurt nu ieder uur mails omdat DDNS niet werkt. Ook laden sommige sites zoals Youtube heel traag of niet. Ik lees bij XMS zelfde soort problemen. Volgens mij zijn er weer routingproblemen. Wel vervelend, want dit is nu al de tweede keer in iets meer dan een week tijd dat men de infrastructuur niet op orde heeft....

Verwijderd

ANdrode schreef op zondag 15 februari 2015 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat Vodafone kiest voor:
  • een relatief groot blok adressen, omdat dat makkelijker is met routing etc.
  • IPv4, omdat met IPv6 een groot aantal diensten niet native werkt. Een internet abonnement dat NAT (een ander alternatief) is door de onmogelijkheid om poorten te forwarden en nat-achter-nat voor mij geen functioneel alternatief.
]
Blok groter is inderdaad een voordeel. Heb zelf ook een goedkoper VPS van enkele euro per jaar met alleen ipv6 adres en ipv4 via NAT maar dat heeft zeker beperkingen en voor een ADSL / Glas aansluiting niet echt bruikbaar. De IPV6 diensten z\ijn helaas nog steeds niet goed ontwikkeld. kip / ei verhaal

Tekst aangepast.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:08

Piggen

Lekker bakkie

Ik dacht van 'begint het gedonder nu al', maar toch een positieve ervaring met de klantenservice. Ik had een activatiedatum van 27 februari doorgegeven, maar toen de monteur vorige week maandag de boel had aangesloten kreeg ik al een mail dat ik was geactiveerd en vanaf toen ging betalen. Toen Vodafone gemaild dat ik het daar niet mee eens was en vanochtend - een week later, maar ach - werd ik gebeld dat die abonnementskosten gecrediteerd zouden worden.

• PoehPoeh
  • Nu online
Barre73 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:16:
Dan heb je waarschijnlijk nog het oude Vodafone pakket. En ik zie dat meer mensen bij bijv Telfort er last van hebben. Is hetzelfde signaal namelijk.
Klopt, het oude pakket inderdaad.
De storing die jij noemt is toch op het dvb-c signaal?

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 14:50
Ik had problemen met laden (geheel niet of gedeeltelijk) van sommige webpagina's maar ik heb de indruk dat het inmiddels opgelost is...

Wat is eigenlijk het verschil tussen het oude en het nieuwe Vodafone pakket?

• Barre73
Ander TV platform, andere decoders, andere pakketten, ander "modem"/router (met alles erin) en goedkoper. En geen DVBC signaal meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 17-02-2015 08:04 ]

• Leeuwarden
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 14:50
Zit in het nieuwe pakket ook nog het analoge tv signaal? Reden waarom ik indertijd voor Vodafone heb gekozen is omdat zij de mogelijkheid hadden om nog ouderwets via de coax een tv van signaal te voorzien...

(tenminste... DVBC is toch niet hetzelfde als analoog coax?)

[ Voor 13% gewijzigd door Leeuwarden op 17-02-2015 08:22 ]

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:36

jeka

Support your local club.

Nee dat zit er niet meer in. Volgens mij gaat het bij elke glasvezelaanbieder er uit.

FCG

Verwijderd

Bevalt jullie de Entone goed?

• Barre73
Leeuwarden schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 08:07:
Zit in het nieuwe pakket ook nog het analoge tv signaal? Reden waarom ik indertijd voor Vodafone heb gekozen is omdat zij de mogelijkheid hadden om nog ouderwets via de coax een tv van signaal te voorzien...

(tenminste... DVBC is toch niet hetzelfde als analoog coax?)
Sorry. Ik was niet duidelijk misschien. Analoog en dvbc zit in hetzelfde signaal. Dus inderdaad, zoals hier al staat: nee. Geen analoog.

Het gaat er niet bij iedereen uit. Alleen bij Telfort nu ook. En sinds bijna een jaar dus al bij Vodafone. Fiber, OBN, Stipte en Solcon voeren het nog wel.

• PFvH
  • Niet online
Mij wel. Had eerst de entone zonder opnamemogelijkheid. Zeer recent laten omwisselen en de opnames zijn ook prima. Ben er nog niet achter hoe ik een opname herhaald kan programmeren (maar zit misschien pas in de update die maar steeds niet verschijnt).

Wel storend van de opname-entone: de tijd op dat ding wordt zeer fel weergegeven. Nadrukkelijk aanwezig blauw :F

Weet iemand of dat te dimmen of uit te zetten is? Anders maar een stickertje er overheen plakken.

• Rubman

Rubman

PFvH schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 09:43:
[...]

Mij wel. Had eerst de entone zonder opnamemogelijkheid. Zeer recent laten omwisselen en de opnames zijn ook prima. Ben er nog niet achter hoe ik een opname herhaald kan programmeren (maar zit misschien pas in de update die maar steeds niet verschijnt).

Wel storend van de opname-entone: de tijd op dat ding wordt zeer fel weergegeven. Nadrukkelijk aanwezig blauw :F

Weet iemand of dat te dimmen of uit te zetten is? Anders maar een stickertje er overheen plakken.
Ik heb er een zwart stukje tape overheen geplakt, want het is niet te wijzigen.
Er is op het Vodafone Forum uit de community ook al een lijstje met gewenste mogelijkheden doorgegeven en daar staat het dimmen/uitzetten van deze leds ook in, evenals het niet alleen weergeven van tijd, maar kanaalnummer.

Die update zou ook volgens de medewerkers van de Vodafone Forum tussen 12 en 19 feb uitgerold moeten zijn (zal dus wel ergens in juni worden)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Rubman schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 10:03:
[...]

Die update zou ook volgens de medewerkers van de Vodafone Forum tussen 12 en 19 feb uitgerold moeten zijn (zal dus wel ergens in juni worden)
(a)DSL klanten hebben deze update afgelopen 12de gekregen. Volgens dit topic: http://forum.vodafone.nl/...eractieve-Box/td-p/229927
Zal de 2de batch op de 19de geupdate worden, nog 2 dagen geduld dus ;)

• PFvH
  • Niet online
Dank @Rubman en @Dazzler!
*geduld en stukje tape zoeken gaat*

Verwijderd

Heb ik ook gedaan werkt prima.

• Barre73
Dat melden van het felle blauw en van die kanaalnummers was ik. Maar ik heb niet het idee dat dat met de update mee komt. Die gaat vooral over het menu en de mogelijkheden

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:21

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb wat reacties aangepast. Humoristisch bedoeld of niet, we doen normaal :|

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:58:
Dat melden van het felle blauw en van die kanaalnummers was ik. Maar ik heb niet het idee dat dat met de update mee komt. Die gaat vooral over het menu en de mogelijkheden
Het dimmen van dit lichtje maakt geen onderdeel van de update inderdaad.
https://www.vodafone.nl/s...tieve-tv/software-update/
Hier staan alle verbeteringen, veranderingen en features van de update

• PFvH
  • Niet online
Zijn er meer mensen met een bijzonder traag internet en onbereikbare routerpagina?

Omgeving 073 / postcode 5320

---

Update 18:25 inmiddels weer verholpen. Business as usual. :)

[ Voor 24% gewijzigd door PFvH op 17-02-2015 18:30 ]

• HereIsTom
Omgeving 030 nergens last van, dus hier werkt alles prima!
Modem/router al eens gereset?

Update: lees nu pas dat het al is opgelost ;)

[ Voor 21% gewijzigd door HereIsTom op 17-02-2015 22:31 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:21

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Modbreak:Ik heb wat offtopic reacties verwijderd. Persoonlijke discussies mogen via de DM, niet in dit topic. Ben je het niet eens met de moderatie, dan mag je contact opnemen met de moderator/admin. Ook dit niet in het topic.

• HoppyF
Vandaag een email ontvangen van Vodafone over de nieuwe upgrade morgen van de interactieve TV box.
De favoriete zenders lijst lijkt me een goede aanvulling.
Nu maar hopen dat de upgrade goed zal verlopen morgen (komende nacht neem ik aan...)

Verwijderd

cross your fingers.

• PFvH
  • Niet online
Aankondiging ook binnen van de upgrade. Zoals hier al geschreven _vanaf_ de 19e.
Inclusief handiger programmeren (nl herhalingen auto inplannen ipv elke week handmatig). Ben benieuwd!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:36

jeka

Support your local club.

Nice bij mij wordt het morgen opgeleverd. Perfecte timing!

FCG

• Barre73
Even niet letten op de reclame in de tekst en de animatie, maar Vodafone erkent nu ook openbaar dat ze heel druk bezig zijn met eigen apparatuur in PoP's. En dat dat volgende maand actief moet zijn.

http://over.vodafone.nl/n...met-glasvezel?from_search

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Informatief (tussen de reclame door idd) stukje.

Ik blijf het een idioot besluit van ACM vinden om de overname van Reggefiber goed te keuren zonder duidelijker en stricter voorwaarden, ook voor de lange termijn .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Rubman

Rubman

Welke PoP's dan allemaal van eigen Vodafone apparatuur voorzien zullen zijn staat er dan helaas weer niet in.
Of zullen ze gewoon alles ombouwen en in 1 keer activeren als nieuwe apparatuur?
Wat ik me verder wel afvraag is op welke manier ze zichzelf willen onderscheiden, nu gebeurt dit in mijn ogen enkel op een wat negatieve manier door het slechts ten dele aanbieden van extra zenderpakketten zoals Fox Sports en HBO (waarbij de Go varianten er niet inzitten bijvoorbeeld)
Gaan ze naast uitbreiding van bovengenoemde naar het volledige pakket bijvoorbeeld ook Netflix aanbieden door een applicatie in de Entone o.i.d. kunnen ze zich meteen onderscheiden van de rest.
Verder natuurlijk het gebruikelijke zoals meer snelheid, meer HD zenders etc.

• Barre73
Vodafone blijkbaar ook want ze spelen het over alle mogelijke kanalen. Tot en met een animatie zoals in de link te zien is..

Maar wat Vodafone nu het meeste steekt is de snelheid van de uitrol. En dat is m.i. niet iets waar de ACM een voorwaarde aan zou mogen of moeten verbinden. Dan grijp je wel heel hard in de bedrijfsvoering in.

Bestaande aansluitingen en netwerk open houden, ja.
Verplichtingen opleggen t.a.v. minimale uitrol van aansluitingen per jaar: Gaat te ver (vind ik)

• Barre73
Rubman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:46:
Welke PoP's dan allemaal van eigen Vodafone apparatuur voorzien zullen zijn staat er dan helaas weer niet in.
Of zullen ze gewoon alles ombouwen en in 1 keer activeren als nieuwe apparatuur?
Wat ik me verder wel afvraag is op welke manier ze zichzelf willen onderscheiden, nu gebeurt dit in mijn ogen enkel op een wat negatieve manier door het slechts ten dele aanbieden van extra zenderpakketten zoals Fox Sports en HBO (waarbij de Go varianten er niet inzitten bijvoorbeeld)
Gaan ze naast uitbreiding van bovengenoemde naar het volledige pakket bijvoorbeeld ook Netflix aanbieden door een applicatie in de Entone o.i.d. kunnen ze zich meteen onderscheiden van de rest.
Verder natuurlijk het gebruikelijke zoals meer snelheid, meer HD zenders etc.
Nee, alles ombouwen zou te lang duren. Ze zijn begonnen met het laag hangend fruit, dat wil zeggen de plaatsen waar de cityPoP redelijk makkelijk en niet al te duur is aan te sluiten via Eurofiber. Dat zijn al heel veel plaatsen. Daarna gingen ze verder met de iets duurdere, en zo verder en zo voort.

Belangrijk onderscheid zal zijn de kwaliteit van de zenders. Vodafone wil hier niet aan bitrate shaping doen dus hoge kwaliteit streams. Vast wel gecodeerd, maar dat is voor 99% van nederland geen probleem.
Meer snelheid: Niet helemaal. Hun grootste snelheid is 500 mbit, net als KPN en XS4All.
Dat is ook bedoeld voor hun eigen netwerk. Als er meer nodig is, is het snel en makkelijk toe te passen dus dat zullen we merken.
Voor de rest gaan we het merken denk ik...

• Rubman

Rubman

Barre73 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:50:
[...]

Nee, alles ombouwen zou te lang duren. Ze zijn begonnen met het laag hangend fruit, dat wil zeggen de plaatsen waar de cityPoP redelijk makkelijk en niet al te duur is aan te sluiten via Eurofiber. Dat zijn al heel veel plaatsen. Daarna gingen ze verder met de iets duurdere, en zo verder en zo voort.

Belangrijk onderscheid zal zijn de kwaliteit van de zenders. Vodafone wil hier niet aan bitrate shaping doen dus hoge kwaliteit streams. Vast wel gecodeerd, maar dat is voor 99% van nederland geen probleem.
Meer snelheid: Niet helemaal. Hun grootste snelheid is 500 mbit, net als KPN en XS4All.
Dat is ook bedoeld voor hun eigen netwerk. Als er meer nodig is, is het snel en makkelijk toe te passen dus dat zullen we merken.
Voor de rest gaan we het merken denk ik...
Ok en dan nog heb ik als leek geen idee welke steden en of gebieden dit zijn. dan is het nog steeds een beetje misleidend om te zeggen dat ze 1 miljoen aansluitingen hebben op eigen apparatuur terwijl het er nog lang niet zoveel zijn.
Zelf zwijgen ze ook hierover in alle talen als ik vraag of Amsterdam (Oost Watergraafsmeer) al gebruik kan maken van eigen netwerk diensten.

Wat betreft onderscheid kan ik niet zeggen dat ik er erg van onder de indruk ben, woei hogere snelheid en geen bitrate shaping (wat 9 van de 10 mensen niet merkt of interesseert.

* Rubman wacht denk ik nog tevergeefs op een echt onderscheidende glas aanbieder

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:50:
[...]
Er is een google maps linkje met (oude?) PoP locatie's.

Heeft iemand een kaart waar de PoP's en 4G masten allebei op staan? Ik zie daar synergie voordeel voor Vodafone.

De video praat trouwens heel specifiek over "eigen én bestaande glasvezel netwerken" wanneer het over de verbinding met de PoP gaat. In hun getallen kunnen ze op die manier alleen glasvezel aansluitingen meetellen (KPN heeft immers een bestaand netwerk ;)).
Rubman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:55:
[...]
Zelf zwijgen ze ook hierover in alle talen als ik vraag of Amsterdam (Oost Watergraafsmeer) al gebruik kan maken van eigen netwerk diensten.
Voor zover ik weet kan je alleen 500 mbit bestellen als je via het Vodafone netwerk bent aangesloten. Ik weet niet of dat op dit moment uberhaupt érgens mogelijk is :+.

[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 18-02-2015 16:47 . Reden: Video gekeken ]

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30
Rubman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Ok en dan nog heb ik als leek geen idee welke steden en of gebieden dit zijn. dan is het nog steeds een beetje misleidend om te zeggen dat ze 1 miljoen aansluitingen hebben op eigen apparatuur terwijl het er nog lang niet zoveel zijn.
Ze hebben het over het bereik van 1 miljoen huishoudens niet over daadwerkelijk 1 miljoen aansluitingen.

En anders lees je gewoon even keihard over de 2 regels die boven het nieuwsbericht staan :o :+

[ Voor 12% gewijzigd door peppi_078 op 18-02-2015 16:26 . Reden: Bril nodig ]

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• raro007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12 16:51
https://www.vodafone.nl/s...ware-update/?cmpid=120961

[ Voor 192% gewijzigd door raro007 op 18-02-2015 16:28 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:46:
Vodafone blijkbaar ook want ze spelen het over alle mogelijke kanalen. Tot en met een animatie zoals in de link te zien is..

Maar wat Vodafone nu het meeste steekt is de snelheid van de uitrol. En dat is m.i. niet iets waar de ACM een voorwaarde aan zou mogen of moeten verbinden. Dan grijp je wel heel hard in de bedrijfsvoering in.

Bestaande aansluitingen en netwerk open houden, ja.
Verplichtingen opleggen t.a.v. minimale uitrol van aansluitingen per jaar: Gaat te ver (vind ik)
Eens. Voor zover ik weet heeft de ACM helaas ook niet gekozen voor een tussenweg: geen minimaal aantal aansluitingen, maar áls er nieuwe aansluitingen komen, moeten die volgens < insert functionele open spec here > aangebracht worden.
Dit ter voorkoming van een switch naar FttC bij nieuwe 'glasvezel'aanlsuitingen, waarbij het netto resultaat waarschijnlijk alsnog een monopolie zal zijn (vergelijk de problematiek met aanbieders op de kabel).

Ik zou ook effe niet weten hoe je dat zou moeten formuleren, maar hey, bij de ACM zitten knappe koppen die dat zouden moeten kunnen ;)

Verwijderd

Glasvezel is het netwerk van de toekomst en biedt ons de beste mogelijkheden om te concurreren. We investeren fors om ons netwerk - via de wijkcentrales – zo dicht mogelijk bij de huishoudens te krijgen. Maar nu KPN volledige zeggenschap heeft over glasvezelbedrijf Reggefiber, verdwijnt voor hen de prikkel om snel uit te rollen naar huishoudens. Bovendien worden huishoudens steeds meer versnipperd aangesloten, waardoor het voor ons steeds complexer en duurder wordt om huishoudens te bereiken. En dat vormt een risico voor effectieve concurrentie op de vaste markt.
Dat klinkt toch wel een beetje profiteurderig. Wanneer het voor VF steeds complexer en duurder zou worden om in versnipperde gebieden huizen aan te sluiten, is dat voor KPN / RF m.i. net zo complex en duur.
Ik denk dat als VF de bal oppakt en zelf aan de slag gaat met (open) aanleg, KPN / RF zich een hoedje schrikt en ook wel in de benen komt.
Maar het argument 'het is voor ons te duur dus zij moeten het maar doen' klinkt niet echt overtuigend...

Bovendien: wanneer zowel KPN als VF in een gebied geen glas aanbieden, hoe is dat dan een risico voor effectieve concurrentie? Dan zijn beide toch gebonden aan koper, en kunnen ze daarop concurreren?
Het zou m.i. pas een probleem worden wanneer KPN kan aanbieden via glas (al dan niet FttC) en VF alleen via koper, of andersom. Ofwel: wanneer concurrentie niet via hetzelfde medium zou gaan.

• Barre73
peppi_078 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:19:
[...]

Ze hebben het over het bereik van 1 miljoen huishoudens niet over daadwerkelijk 1 miljoen aansluitingen.

En anders lees je gewoon even keihard over de 2 regels die boven het nieuwsbericht staan :o :+
Precies. Door alleen al Almere te doen (enkele citypops) zit je al aan 80.000 mogelijke klanten. En zo ken ik nog wel een paar grote steden.

Uiteraard is de lijst van gebieden nog niet openbaar.

[ Voor 47% gewijzigd door Barre73 op 18-02-2015 17:18 ]

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 21-12 09:35
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Dat klinkt toch wel een beetje profiteurderig. Wanneer het voor VF steeds complexer en duurder zou worden om in versnipperde gebieden huizen aan te sluiten, is dat voor KPN / RF m.i. net zo complex en duur.
Ik denk dat als VF de bal oppakt en zelf aan de slag gaat met (open) aanleg, KPN / RF zich een hoedje schrikt en ook wel in de benen komt.
Maar het argument 'het is voor ons te duur dus zij moeten het maar doen' klinkt niet echt overtuigend...

Bovendien: wanneer zowel KPN als VF in een gebied geen glas aanbieden, hoe is dat dan een risico voor effectieve concurrentie? Dan zijn beide toch gebonden aan koper, en kunnen ze daarop concurreren?
Het zou m.i. pas een probleem worden wanneer KPN kan aanbieden via glas (al dan niet FttC) en VF alleen via koper, of andersom. Ofwel: wanneer concurrentie niet via hetzelfde medium zou gaan.
Die laatste zin in het stukje van VF is inderdaad wat vreemd. Wat echter wel vreemd is, dat een bedrijf met als enige doel het bouwen en beheren van glasvezels, veel minder hard verder zou bouwen omdat KPN het heeft over genomen. Omdat KPN al andere mogelijkheden heeft om bij de klant binnen te komen (koper). Op koper is het onmogelijk je eigen apparatuur te plaatsen, daar zit altijd een DSLAM van KPN tussen. Je bent dus gebonden aan wat KPN je toestaat te doen over die koperdraden.

Op die manier ben je op koper altijd dus altijd afhankelijk van KPN. Ja er is het e.e.a. gereguleerd, maar er zitten allerlei beperkingen aan, die je met een eigen netwerk wel kunt doen. Ook schaalvergroting en hergebruik van je core/backbone als een VF zijnde kan een stuk efficienter als je zelf apparatuur in de wijken kunt ophangen.

prutsert

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:24:
Even niet letten op de reclame in de tekst en de animatie, maar Vodafone erkent nu ook openbaar dat ze heel druk bezig zijn met eigen apparatuur in PoP's. En dat dat volgende maand actief moet zijn.

http://over.vodafone.nl/n...met-glasvezel?from_search
Goed nieuws!
Het eerdere persbericht lijkt dan toch juist te zijn.
HoppyF in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Dat KPN Vodafone in de weg zit kan Vodafone zelf oplossen door KPN in zijn geheel op te kopen.
Vodafone wereldwijd, heeft daar eerder al eens een toespeling op gedaan. Voorlopig is het eigen netwerk een goede ontwikkeling.

• Barre73
En beetje off topic: jullie maken de verkeerde aannames over KPN. Ze willen echt wel glasvezel in de woning brengen. Dus wat Reggefiber doet. Alleen willen ze heel snel hogere bandbreedtes kunnen aanbieden in de race met Ziggo. Daarom worden nu snel VDSL oplossingen uitgerold. FttH gaat gewoon door ondertussen. Dat blijft het einddoel.

Theorieën over Reggefiber opkopen en stil zetten zodat ze hun koper kunnen uitmelken zijn echt onzin.

• arjan.n
  • Laatst online: 07-04-2022
@barre73

Waarom zijn er dan halve wijken in diverse plaatsen aangesloten?
Als je belt met regfiber dan word er gezegd er is niks bekend wanneer de rest word aangesloten.
Er is geen planning beschikbaar.
Alle straten zijn daar dicht en geen graaf werkzaamheden meer te zien.

Zo kan het voorkomen dat je achterbuurman glasvezel heeft en jij nog jaren kunt wachten.

[ Voor 28% gewijzigd door arjan.n op 18-02-2015 20:40 ]

• HoppyF
arjan.n schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:37:
@barre73

Waarom zijn er dan halve wijken in diverse plaatsen aangesloten?
Als je belt met regfiber dan word er gezegd er is niks bekend wanneer de rest word aangesloten.
Er is geen planning beschikbaar.
Alle straten zijn daar dicht en geen graaf werkzaamheden meer te zien.

Zo kan het voorkomen dat je achterbuurman glasvezel heeft en jij nog jaren kunt wachten.
Heb je daar een voorbeeld van?
Normaal gesproken wordt er per wijk (waar een PoP in staat) glasvezel opgeleverd en geactiveerd.
Halve wijken aansluiten lijkt me merkwaardig omdat je dan maar een halve PoP kunt gebruiken, dat is niet erg efficiënt natuurlijk. Per wijk graven en aansluiten is volgens mij de gangbare methodiek.
Blijft natuurlijk wel de vraag waar de ene wijk begint en de andere ophoudt....
Er moet ergens een grens getrokken worden, dus als je toevallig net op de grens van een wijk woont kan het zijn dan je even moet wachten. Geen jaren maar wellicht een paar weken.

• arjan.n
  • Laatst online: 07-04-2022
Voorbeeld is bij een kennis van mij in IJsselmuiden.
Zijn achterbuurman heeft al zeker bijna 8 a 9 maanden glasvezel. (en de kabel lag er al iets eerder)
De graafwerkzaamheden zijn al tijden gestopt en bij Regefiber is "niets bekend"
En volgens mijn speelt er in Apeldoorn ook nog het een en ander.

[ Voor 12% gewijzigd door arjan.n op 18-02-2015 21:15 ]

Verwijderd

Dat kan natuurlijk idd het een wijk / gebiedsscheiding zijn, maar het kan ook zijn dat er verrassingen ontstaan zijn. Bijvoorbeeld een explosief in de ondergrond, of een stuk oude stadsmuur dat eerst onderzocht moet worden. Of er zijn vanuit de gemeente opeens andere plannen, of binnen afzienbare tijd moet de infrastructuur (wegen, waterlopen, etc) in onderhoud. Of er ligt een stuk riool wel of niet volgens de tekening. (en nee, KLIC meldingen zijn geen garantie voor geen verrassingen).
Allemaal dingen die extra tijd of extra geld kunnen kosten, en je wilt ook niet de weg een maand of drie permanent open hebben liggen (klachten van omwonenden, gevaar voor ongelukken, spelende kinderen, kabels die gesloopt of gejat worden).

Ik heb zelf een tijd bij een grote gemeente gewerkt in een tak die regelmatig met kabels en leidingen te maken had, er zijn wat dat betreft nogal wat verrassingen die je kunt tegenkomen.

• Jeroentjuh82
2 maart 's ochtends komt er een monteur en dus vanaf dan glasvezel. Entone kastje is bijna broekzakformaat zag ik wel bij thuisfront.

Upload bij ouders kwam laatst op speedtest.net nog niet aan de 20 terwijl t 50 mot zijn. Boeit hun niks want wordt alleen mail opgehaald, maar viel me op. Tvbeeld ziet er netjes uit vergeleken met eerst ci module bij upc :)

Wie heeft er hier ook muziek zenders pakket en dus extra pakket trouwens?

Ik wil in dezer maanden gaan verhuizen naar laagbouw in dezelfde wijk en vraag me af hoe snel t wordt geregeld met overzetten signaal als ik t heb aangegeven?

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:56
Update TV kwam vannacht voorbij, geen herstart van de Entone hoeven uitvoeren. Menu's zien er best goed uit, letters konden wat mij betreft wat groter zijn.
Favorietenlijst en bijbehorende volgordefunctie werken goed.
Snelheid van de menu's is wel achteruitgegaan.

Uiteraard geen 2e taalkeuze Cartoon of ondertiteling BBC's.
Pagina: 1 ... 72 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.