Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.912 views

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik lees wat verontrustende berichten over Vodafone Thuis i.c.m. met portfowarding.
Ik ben van plan om over te stappen naar Vodafone Thuis maar heb een ESX host draaien met meerdere VM's die diverse portfowardings vereisen.
Kan iemand mij vertellen of het in de bijgeleverde router (Draytek 2140FVn heb ik begrepen van de verkopers van Vodafone) mogelijk is om portforwarding in te stellen?
Weet iemand misschien of Vodafone poort 25 inkomend standaard blokkeert?

Ik verneem het graag. :*)

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12 14:28
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:57:
Beste tweakers,

Ik lees wat verontrustende berichten over Vodafone Thuis i.c.m. met portfowarding.
Ik ben van plan om over te stappen naar Vodafone Thuis maar heb een ESX host draaien met meerdere VM's die diverse portfowardings vereisen.
Kan iemand mij vertellen of het in de bijgeleverde router (Draytek 2140FVn heb ik begrepen van de verkopers van Vodafone) mogelijk is om portforwarding in te stellen?

Poort 25 zou ik zo niet weten. Maar in mijn ervaring blokkeren veel providers poort 25 inkomend. In de Draytek 2132Fvn die hier hangt heb ik een aantal poorten zonder issues geforward, maar dat zijn dan ook poorten in hogere ranges.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Volgens mij valt dat wel mee. Ziggo blokkeert bijv. ook alleen 25 uitgaand en niet inkomend.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 19:57:
Beste tweakers,

Draytek 2140? Dat lijkt me sterk. Op dit moment is Vodafone pas net begonnen met het gebruiken van de 2132. En daarvoor was het de 2130.
De 2140 kan ik niet eens vinden. Bestaat die wel?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12 14:28
Caelorum schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 21:54:
Volgens mij valt dat wel mee. Ziggo blokkeert bijv. ook alleen 25 uitgaand en niet inkomend.
Inderdaad, net even getest en kom via poort 25 ook gewoon binnen :).

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Van het Vodafone thuis forum:

In de nacht van 21 op 22 oktober tussen 02:00 en 06:00 worden de resterende Draytek Vigor 2130's en 2132's voorzien van de laatste firmware. Gebruikers zullen bij het opnieuw starten van het modem een korte onderbreking hebben van de TV, internet en telefoniediensten. Deze upgrade betreft de finetuning van een aantal netwerktechnische zaken. Ik moet jullie teleurstellen en vertellen dat in de komende firmware upgrade geen nieuwe functionaliteiten zoals UPnP in user mode zijn toegevoegd. Ook de status van Bridge Mode blijft vooralsnog zoals hij is

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Resterende Draytek modems ?
Ze bedoelen zeker alle Draytek modems.

• tonber
arjan.n schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:38:
Ik denk dat er proefgedraaid is of iets dergelijks.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
arjan.n schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 14:38:
Denk ik ook, ik heb nog van niemand gehoord dat hij een upgrade heeft gehad.
In deze firmware upgrade heb ik ook weinig vertrouwen omdat de gewenste functionaliteiten er juist niet inzitten.
Hoe was het ook alweer? Je moet als bedrijf luisteren naar je klanten?

Edit:
Het Vodafone forum nog even bekeken, wat een onzin staat daarin genoemd.
Vodafone zegt dat wij (=klanten) "early adapters" zijn.
Ze bedoelen natuurlijk "early adopters" maar ook die term is niet van toepassing omdat er wel degelijk een volwassen product verkocht wordt en geen test of beta versie.
Een pilot draait met proefklanten die gratis of tegen gereduceerd tarief, een product of dienst uittesten.
Daar is bij Vodafone Thuis geen sprake van.

Als dat wel zo is mogen we per direct ons contract beëindigen omdat er dan sprake is van een product wat onder de verkeerde voorwaarden is verkocht.
Ik ben benieuwd hoe Vodafone zich hier nu weer uit gaat praten.

[ Voor 43% gewijzigd door HoppyF op 19-10-2014 15:14 ]

• arjan.n
Op een klacht van mij over het slecht presteren van de Draytek kreeg ik een mail terug dat
Vodafone zelf wel tevreden is over de (draadloze) prestaties van het modem.

Dit zegt al genoeg over het bedrijf.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste mede klanten van Vodafone,

Helaas heb ik vandaag maar 5 tot 20 Mbit, zowel via kabel als via wifi. Ik heb alles al gereset en nog steeds dezelfde snelheid, normaal heb ik 100 Mbit.

Hebben meer mensen hier last van in regio Den Haag?

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 08:10

jopitan

It's just a fact

Jackson6 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:12:
Beste mede klanten van Vodafone,

Helaas heb ik vandaag maar 5 tot 20 Mbit, zowel via kabel als via wifi. Ik heb alles al gereset en nog steeds dezelfde snelheid, normaal heb ik 100 Mbit.

Hebben meer mensen hier last van in regio Den Haag?
Hetzelfde hier alleen locatie Zwolle. Kom net aan de 10Mbit. Alles resetten heeft geen zin, zowel wifi als bekabeld dezelfde snelheid.

Hoor ook 100Mbit te krijgen. Upload is overigens wel normaal. :/
Jammer dat je zondags niet met Vodafone support contact op kunt nemen.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
jopitan schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 20:02:
[...]

Hetzelfde hier alleen locatie Zwolle. Kom net aan de 10Mbit. Alles resetten heeft geen zin, zowel wifi als bekabeld dezelfde snelheid.

Hoor ook 100Mbit te krijgen. Upload is overigens wel normaal. :/
Jammer dat je zondags niet met Vodafone support contact op kunt nemen.
Klopt, ik haal nu wel 95 upload maar 5-10 download nog steeds, morgen maar eens bellen.

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41
Hallo,

Sinds dit weekend verhuisd, waar al twee weken Vodafone was aangesloten. Internet werkt tot nu toe prima, maar TV werkt nog niet. Ik heb een Entone interactieve box, maar hij zegt dat hij de firmware niet kan updaten... Klantenservice is dicht, dus misschien dat mensen hier een oplossing weten? Router een half uur van de stroom heb ik al geprobeerd :)

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12 21:53
Als de entone een foutmelding geeft kan het zijn dat je hem op de verkeerde poort op de modem aangesloten hebt. Op de de Draytek 2130 zitten 2 poorten voor internet en 2 voor tv.

Is er geen monteur langs geweest om alles aan te sluiten?

• kepler
Chrizzly schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:05:
Als de entone een foutmelding geeft kan het zijn dat je hem op de verkeerde poort op de modem aangesloten hebt. Op de de Draytek 2130 zitten 2 poorten voor internet en 2 voor tv.

Ah, dat zou kunnen. Ik heb hem er gewoon ingeprikt, dacht dat het kastje alleen internet nodig had.

De monteur is wel langs geweest, maar toen stond er nog geen TV in het huis :D Vanavond nog ff kijken, bedankt!

• tonber
Trieste klantenservice!!

10 dagen geleden vraag gesteld per mail over factuur voor geld retour!!

Antwoord Vodafone op 19-10-2014:

Beste klant,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om ons een e-mail te sturen.

Door onverwachte drukte zijn wij nog niet aan het verwerken van jouw e-mail toegekomen. Wij beseffen ons dat onze reactie lang op zich heeft laten wachten en daarvoor willen we onze excuses aanbieden. Omdat jouw e-mail al enige tijd geleden gestuurd is, gaan we er van uit dat jouw vraag inmiddels beantwoord is.

Mocht dit niet het geval zijn, dan verzoeken wij je om contact op te nemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 - 7171000 (€ 0,45 per gesprek). We zijn op maandag tot en met vrijdag geopend tussen 9:00 en 21:00 uur en op zaterdag tussen 10:00 en 17:00 uur. Ook kan je veel informatie en antwoorden vinden op ons Vodafone Thuis Forum http://forum.vodafone.nl/ .

Nogmaals onze excuses voor deze late reactie en het eventueel ontstane ongemak.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis Klantenservice

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
ja je weet wel wat de onverwachte drukte is; een verkeerde uitrol van bagger hardware....gewoon een organisatie die nog niet klaar is voor een grote uitrol end acht dat ze het wel even zouden klaren.

Nu komen ze er achter dat het toch wat minder soepel gaat dan ze hadden gehoopt...vervolgens een veels te kleine technische dienst hebben die kul antwoorden terug sturen voor 5 werkdagen extra tijd...etc

en ik die reclames maar horen en zien :')

Genieten & genieten

• arjan.n
Vandaag heb ik de zelfde mail ontvangen.
Waarschijnlijk hebben ze afgelopen weekend een cursus knippen en plakken gehad.
Ja je moet natuurlijk ergens beginnen om kennis op te bouwen.
Maar even Serieus, dit kan natuurlijk echt niet.
Ik mag toch hopen dat er iemand van hogere hand in gaat grijpen anders zie ik het zwaar in Vodafone Thuis.

Verwijderd

arjan.n schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:55:

....

Maar even Serieus, dit kan natuurlijk echt niet.
Ik mag toch hopen dat er iemand van hogere hand in gaat grijpen anders zie ik het zwaar in Vodafone Thuis.
Schijnbaar worden de e-mail bij Vodafone niet gelogd in een systeem want anders kun je toch zien of er een antwoord is verstuurd of niet.

Verwijderd

Even graag jullie mening (nieuw hier, moet even wat objectieve meningen horen). Ik krijg binnenkort glasvezel aangelegd via het bedrijf Reggefiber (abo via Vodafone, tevreden met mijn mobiele abo zodoende). Nu lees ik redelijk wat verhalen over het feit dat dat bedrijf redelijk wat puinhoop veroorzaakt m.b.t. openbreken van de weg etc. Heb net mij oprit volledig fatsoenlijk laten aanleggen, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben hoe ze te werk gaan? Zit me namelijk nog niet helemaal lekker... thanks alvast.

Verwijderd

Hier in Nijmegen hebben ze er een zooitje van gemaakt heb het de gemeente het laten herstellen.

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:22:
Even graag jullie mening (nieuw hier, moet even wat objectieve meningen horen). Ik krijg binnenkort glasvezel aangelegd via het bedrijf Reggefiber (abo via Vodafone, tevreden met mijn mobiele abo zodoende). Nu lees ik redelijk wat verhalen over het feit dat dat bedrijf redelijk wat puinhoop veroorzaakt m.b.t. openbreken van de weg etc. Heb net mij oprit volledig fatsoenlijk laten aanleggen, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben hoe ze te werk gaan? Zit me namelijk nog niet helemaal lekker... thanks alvast.
Ik weet niet waar je die verhalen leest ( Nijmegen is trouwens al een flinke tijd geleden) maar het is in de meeste gevallen niet waar. Ja, er moet heel veel worden gegraven en dat zal je merken. Maar dat duurt per straat hooguit 2 tot 3 dagen. En dan is alles weer weg. Toegang tot opritten blijft altijd in stand.
Niet elke gemeente is even streng met wat ze toestaan en hoe netjes het terug moet. Reggefiber gaat niet over de eisen aan het straatwerk na het graven. Dat handelt de gemeente met de aannemer af.

Wat betreft je eigen oprit: Er wordt vanuit de hoofdsleuf in de stoep een persluchtboring gemaakt onder je tuin of oprit door (hangt af van waar de kabel gaat binnenkomen). Er hoeft dus niet gegraven te worden naar je woning toe,
Zolang de totale lengte van die boring max 10 meter is wordt er alleen bij je gevel een opvanggat gegraven van ca een halve m2. Door dat boorgat gaat een buisje en dezelfde dag of een paar dagen later wordt er door dat buisje een glasvezelkabel gedrukt. Die graven zij bij je gevel in en een X aantal weken later komt een huisaansluitploegje terug om de kabel op te graven, je woning binnen te voeren, af te monteren en waar mogelijk direct het actieve modem te plaatsen.
Dat laatste gebeurt trouwens niet bij Vodafone abonnementen omdat Vodafone daar zelf monteurs voor inzet.

Toegegeven: ik ben niet helemaal objectief maar wel eerlijk. Het kan ook wel eens niet goed gaan maar dan wordt het ook snel hersteld waar nodig. Waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 20-10-2014 21:39 ]

Verwijderd

Wat vindt jij een flinke tijd geleden twee jaar is niet zo lang ,maar hier moest toen de hele stoep opnieuw gelegd worden anders brak je je nek.

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:38:
[...]

Ik weet niet waar je die verhalen leest ( Nijmegen is trouwens al een flinke tijd geleden) maar het is in de meeste gevallen niet waar. Ja, er moet heel veel worden gegraven en dat zal je merken. Maar dat duurt per straat hooguit 2 tot 3 dagen. En dan is alles weer weg. Toegang tot opritten blijft altijd in stand.
Niet elke gemeente is even streng met wat ze toestaan en hoe netjes het terug moet. Reggefiber gaat niet over de eisen aan het straatwerk na het graven. Dat handelt de gemeente met de aannemer af.

Wat betreft je eigen oprit: Er wordt vanuit de hoofdsleuf in de stoep een persluchtboring gemaakt onder je tuin of oprit door (hangt af van waar de kabel gaat binnenkomen). Er hoeft dus niet gegraven te worden naar je woning toe,
Zolang de totale lengte van die boring max 10 meter is wordt er alleen bij je gevel een opvanggat gegraven van ca een halve m2. Door dat boorgat gaat een buisje en dezelfde dag of een paar dagen later wordt er door dat buisje een glasvezelkabel gedrukt. Die graven zij bij je gevel in en een X aantal weken later komt een huisaansluitploegje terug om de kabel op te graven, je woning binnen te voeren, af te monteren en waar mogelijk direct het actieve modem te plaatsen.
Dat laatste gebeurt trouwens niet bij Vodafone abonnementen omdat Vodafone daar zelf monteurs voor inzet.

Toegegeven: ik ben niet helemaal objectief maar wel eerlijk. Het kan ook wel eens niet goed gaan maar dan wordt het ook snel hersteld waar nodig. Waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt.
Dank voor deze uitgebreide uitleg, daar kan wat mee :) Gaat mij er met name om dat ze inderdaad niet mijn oprit openbreken, maar via perslucht eronder door is een mooie oplossing. Overlast in de straat is mij n inziens te verwachten, maar te overzien. Over het algemeen zijn ze hier vrij streng qua ''buurtplanning/instandhouding nette buurt'' dus dat zal wel goedkomen! Geeft wat meer geruststelling, als het is gebeurd zal ik de def. uitkomst even delen hier.

• Barre73
Welke plaats als ik vragen mag?

Verwijderd

In Eindhoven (kleinere buitenwijk ervan). Ben nog even aan het wachten op de vervolgstappen/data vanuit Reggefiber. Heb contact met ze gehad en gaven aan dat er een infopakket komt met wat ik wanneer kan verwachten enz.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 22:01:
Wat vindt jij een flinke tijd geleden twee jaar is niet zo lang ,maar hier moest toen de hele stoep opnieuw gelegd worden anders brak je je nek.
Slechte aannemer, blijkbaar. ;)

Zoals Barre73 ook al uitlegt is hoe de straat/stoep weer dicht gaat vooral een zaak tussen de aannemer en de gemeente.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij ons is het (FttH) 2 jaar geleden aangelegd.
De stoep in de hele straat ging idd open, twee dagen later was alles weer dicht en na de 1ste regenbui zie je er niks meer van. Ook nu niet, 2 jaar later, is niet te zien, waar destijds gegraven is. En op diverse plaatsen is ook haaks de straat onderdoor gegaan. Ook daar zie je niks meer van.

En de gestuurde boring, vanuit de stoep, richting onze voordeur (ca. 12m) was in 1 ochtend klaar. Ook niks meer van te zien.

En 50 meter verderop is er zelfs een gestuurde boring, onder de straat, onder een breed grasveld, door een dijklichaam uitgevoerd, waarbij de FttH-buis een paar meter hoger weer uitkwam op het werkeiland in Lelystad-Haven. (toch zoiets van ruim 60 meter in één keer)
't Is dat ik er foto's van heb, zodat ik weet waar precies het is uitgevoerd. Maar voor de rest zitten de enige sporen als het goed is in de klic (WION) database... 8)

Mooie Plaatjes   

• HoppyF
Hier (Ermelo) ook geen problemen met de aanleg van glasvezel in de straat en door (onder) de voortuin.
Niks meer van te zien en de overlast in de straat was minimaal.
Als alles zo goed ging in het leven zou ik heel blij zijn.

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
de aanleg ging hier ook zonder problemen, nu de aansluiting van vodafone nog 8)

Genieten & genieten

Verwijderd

Wie weet wat de doorlooptijd is bij aanvraag van een nieuwe glasvezel abonnement bij Vodafone? Alle voorzieningen zijn aanwezig, omdat ik in het verleden al een glasvezelabonnement gehad heb bij onsbrabantnet.

• Barre73
Vodafone even bellen? Hangt heel erg af van de monteurscapaciteit. Die is namelijk verplicht bij Vodafone.

• kepler
Chrizzly schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:05:

Dat was inderdaad het geval! Stond niks op de modem zelf, maar heb het ergens in de handleiding gevonden (1&2 zijn internet, 3&4 zijn TV).

TV werkt prima. Lekker simpele bediening, zapt relatief snel. Enige wat ik mis/niet kon vinden is een favorietenlijst voor de zenders.

• Barre73
Die is er volgens mij niet. Ik heb het althans niet gevonden.

Tip voor snel zappen: de gele toets. Geeft de zenderlijst waar je heel snel doorheen kan scrollen met de pijltjes. Helaas na gebruik alleen uit te komen door de Exit knop.

Verwijderd

Opnemen gaat ook prima,mis alleen het niet kunnen markeren tijdens het kijken van een opname.
En het doorspoelen gaat Max 16 keer had toch wel 32 keer moeten zijn .

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:13
Afgelopen nacht kort offline en zag vandaag andere FW versie (maar deze FW kan ook eerder zijn geïnstalleerd)

Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : GlasOperator_154.9
Build Date/Time : Wed Aug 20 18:49:18 CST 2014
System Date : Wed Oct 22 23:32:39 2014
System Uptime : 0days 19:24:43

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ultrapreventive schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:35:
Afgelopen nacht kort offline en zag vandaag andere FW versie (maar deze FW kan ook eerder zijn geïnstalleerd)
Mijn modem heeft die nacht via SSL een vrij grote download gedaan. Ik denk dat hij die nacht gepushed is.

En doordat hij via SSL is gedownload is de firmware nog steeds niet beschikbaar voor nadere analyse, helaas :/.

• Imperium
  • Niet online
Gisterenavond kon ik plotseling niet meer verbinden met verschillende webpagina's o.a Twitter. Ook kon ik geen PSN verbinding krijgen op de playstation. Sommige sites deden het gewoon.

Hadden meer mensen hier last van?

• HoppyF
Hier ook een upgrade gehad, de oude versie was: GlasOperator_154.6
Geen major upgrade helaas...

Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : GlasOperator_154.9
Build Date/Time : Wed Aug 20 18:49:18 CST 2014
System Date : Thu Oct 23 12:41:11 2014
System Uptime : 1days 08:51:53

• kepler
Barre73 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 20:06:
Die is er volgens mij niet. Ik heb het althans niet gevonden.

Tip voor snel zappen: de gele toets. Geeft de zenderlijst waar je heel snel doorheen kan scrollen met de pijltjes. Helaas na gebruik alleen uit te komen door de Exit knop.
Die had ik inderdaad ook al gevonden, ben gewoon op alle knopjes gaan drukken om te zien wat er tevoorschijn kwam :D

• tonber
Ik kan maar niet vinden op de afstandsbediening TV de sub pagina's Teletekst.
Nieuwe pakket.

[ Voor 9% gewijzigd door tonber op 23-10-2014 14:22 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Imperium schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:44:
Gisterenavond kon ik plotseling niet meer verbinden met verschillende webpagina's o.a Twitter. Ook kon ik geen PSN verbinding krijgen op de playstation. Sommige sites deden het gewoon.

Hadden meer mensen hier last van?
Er was een storing bij de AMS-IX, daardoor werkte een behoorlijk aantal website's niet. Hier kon Vodafone zelf niet zo veel aan doen. Onderhand is het opgelost.

🌞🍃

Verwijderd

Hoe krijg ik HBO GO en On DEMAND werkend in het nieuwe pakket.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 16:44:
Hoe krijg ik HBO GO en On DEMAND werkend in het nieuwe pakket.
Niet... Hbo go werkt simpelweg niet omdat je de app niet kunt koppelen aan de entone en hbo alleen het oude pakket herkent. On demand is mij een raadsel. Ik heb een paar maanden terug hier Vodafone op aangeschreven en het heeft uiteindelijk geleid tot bemiddeling van mijn rechtsbijstand.

DaveD

Verwijderd

Oké bedank voor de uitleg zal eens contact opnemen met ze,want ze adverteren er wel mee.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:14

Fiber

Beaches are for storming.

tonber schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:22:
Ik kan maar niet vinden op de afstandsbediening TV de sub pagina's Teletekst.
Nieuwe pakket.
Subs staan op pagina 888 Teletekst... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Barre73
De subpagina's lijken niet apart aan te roepen. Volgens mij nog gewoon op de ouderwetse manier, dus wachten terwijl ze verspringen.

Kwam er laatst wel per ongeluk achter dat de pijl omhoog en omlaag knop binnen teletekst zorgt voor vergrote halve scherm (onder en boven dus)

• DaveD1109
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:25:
Oké bedank voor de uitleg zal eens contact opnemen met ze,want ze adverteren er wel mee.
Inderdaad. Voor mij ook het laatste jaar bij deze struikrovers!

DaveD

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:34
Sinds een half uurtje geen internet meer. Tv werkt wel. Ik woon in Eindhoven. Meer mensen last van?
Router heb ik al gereset.

[ Voor 5% gewijzigd door endless90 op 23-10-2014 22:47 ]

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier geen problemen gehad (Mierlo)

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
DaveD1109 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 18:12:
[...]

Niet... Hbo go werkt simpelweg niet omdat je de app niet kunt koppelen aan de entone en hbo alleen het oude pakket herkent. On demand is mij een raadsel. Ik heb een paar maanden terug hier Vodafone op aangeschreven en het heeft uiteindelijk geleid tot bemiddeling van mijn rechtsbijstand.
On demand zou gewoon moeten werken (menu; on demand; HBO on demand)

HBO GO is iets wat op dit moment nog niet werkt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Inderdaad na de boel opnieuw opgestart te hebben werkt ON DEMAND wel.

• DaveD1109
Dazzler2120 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

On demand zou gewoon moeten werken (menu; on demand; HBO on demand)

HBO GO is iets wat op dit moment nog niet werkt.
Dus betaal je de volle mep voor een niet volledige dienst.

DaveD

Verwijderd

Kom van canaldigitaal (schotel), daar had je alleen HBO1 in HD en 2 en 3 in SD dat was het, en ook 15 euro,dus daar ga ik op vooruit.

• mvanrooijenjr
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik heb een draadje aangemaakt op de Vodafone Thuis Forum waar we een lijstje kunnen maken met wensen voor de Drayteks en daar omheen. Post maar als er iets bijgezet moet worden.

http://forum.vodafone.nl/...nity-Wishlist/td-p/207933

• DaveD1109
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:47:
Kom van canaldigitaal (schotel), daar had je alleen HBO1 in HD en 2 en 3 in SD dat was het, en ook 15 euro,dus daar ga ik op vooruit.
Dat is pure oplichting! Het hbo pakket welke hbo hier in Nederland aanbied bestaat uit 1,2,3, Hbo go en hbo on demand. Daar adverteren de providers ook mee. Als zij het dan vervolgens niet kunnen leveren om wat voor reden dan ook is de €15 per maand natuurlijk absurd.

DaveD

• kepler
Kan ik eigenlijk die extra zender pakketten bestellen via internet? Ik kan niks vinden op MyVodafone om dit aan te vragen?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:50:
Kan ik eigenlijk die extra zender pakketten bestellen via internet? Ik kan niks vinden op MyVodafone om dit aan te vragen?
Nee dat is op dit moment nog niet mogelijk. Wijzigingen van het pakket kan je het beste telefonisch, of via de mail doorgeven aan de klantenservice van Vodafone Thuis. Zij maken het dan in orde

• DaveD1109
Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:52:
[...]

Nee dat is op dit moment nog niet mogelijk. Wijzigingen van het pakket kan je het beste telefonisch, of via de mail doorgeven aan de klantenservice van Vodafone Thuis. Zij maken het dan in orde
Ook daar adverteren ze mee maar niets is minder waar. Je moet ze daarvoor bellen à. 10 cent p/m.

DaveD

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
DaveD1109 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:54:
[...]

Ook daar adverteren ze mee maar niets is minder waar. Je moet ze daarvoor bellen à. 10 cent p/m.
€0,45 per gesprek, en je kan het ook via de mail of chat doorgeven (wat beiden gratis is).

[ Voor 3% gewijzigd door Dazzler2120 op 28-10-2014 13:56 ]

• ANdrode
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:55:
[...]
€0,45 per gesprek, en je kan het ook via de mail of chat doorgeven (wat beiden gratis is).
Komen de andere twee nummers bij een ander callcentre uit?
  • 0800-1603 (bij bestelpagina)
  • 043 3291620 (volgens mij van tijdens het bestelproces)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
ANdrode schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:24:
[...]

Komen de andere twee nummers bij een ander callcentre uit?
  • 0800-1603 (bij bestelpagina)
  • 043 3291620 (volgens mij van tijdens het bestelproces)
0800 nummer is verkoop lijn (kan geen wijzigingen toepassen)
043 nummer weet ik niet precies; gewoon eens uitproberen en kijken waar je uitkomt. Als dit de klantenservice is, dan verwacht ik niet dat het nummer lang beschikbaar is

• kepler
Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:52:
[...]

Ok das een beetje onhandig... Ik kan me iets herinneren dat er een aanbieding was van 5 euro per maand voor Sport 1. Kan ik nog net de laatste F1 races mee pakken :D

edit: Gevonden, gevonden bij het bestel proces:

3 maanden voor totaal € 10
Daarna € 15 p.mnd.

[ Voor 9% gewijzigd door kepler op 28-10-2014 15:14 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:12:
[...]

Ok das een beetje onhandig... Ik kan me iets herinneren dat er een aanbieding was van 5 euro per maand voor Sport 1. Kan ik nog net de laatste F1 races mee pakken :D
Vodafone heeft op dit moment de sport1 aanbieding eerste 3 maanden voor €10,- ;) Wilt dus zeggen, €3,33 per maand de eerste 3 maanden. Lijkt me een mooie om het einde van dit seizoen te bekijken!
(Hopelijk volgend jaar meer van dit soort aanbiedingen met Max Verstappen in de auto :9~ of beter nog, dat iedere wedstrijd op sbs rtl wordt uitgezonden)

Edit: Je was me al voor :P

• kepler
Dazzler2120 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:15:
[...]

Vodafone heeft op dit moment de sport1 aanbieding eerste 3 maanden voor €10,- ;) Wilt dus zeggen, €3,33 per maand de eerste 3 maanden. Lijkt me een mooie om het einde van dit seizoen te bekijken!
(Hopelijk volgend jaar meer van dit soort aanbiedingen met Max Verstappen in de auto :9~ of beter nog, dat iedere wedstrijd op sbs rtl wordt uitgezonden)

Edit: Je was me al voor :P
Vanavond maar ff een chat starten en het aanvragen, hopelijk heeft niet een week 'levertijd'. Ga er vanuit dat het direct te regelen is :)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:57:
[...]

Vanavond maar ff een chat starten en het aanvragen, hopelijk heeft niet een week 'levertijd'. Ga er vanuit dat het direct te regelen is :)
Ehh, normaal gesproken max 48 uur, maar heb al ervaren dat het met een uurtje aangezet is

• kepler
Ik heb uiteindelijk gebeld omdat de chat steeds offline was, maar het was binnen 2 minuten geregeld. Inderdaad na een uurtje Sport1, prima service (alhoewel online makkelijker is natuurlijk)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
kepler schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:30:
Ik heb uiteindelijk gebeld omdat de chat steeds offline was, maar het was binnen 2 minuten geregeld. Inderdaad na een uurtje Sport1, prima service (alhoewel online makkelijker is natuurlijk)
Als je op https://www.vodafone.nl/s...ijzigen-of-opzeggen.shtml
kijkt, staat rechts de chat button. Als deze beschikbaar is dan is de chat open//agent beschikbaar :)
Dan weet ik ook meteen hoelang het ongeveer duurt... Uurtje dus ;)

• kepler
Dazzler2120 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 14:07:
[...]

Als je op https://www.vodafone.nl/s...ijzigen-of-opzeggen.shtml
kijkt, staat rechts de chat button. Als deze beschikbaar is dan is de chat open//agent beschikbaar :)
Dan weet ik ook meteen hoelang het ongeveer duurt... Uurtje dus ;)
Ja klopt, maar ik heb het gisteravond en woensdagavond geprobeerd maar toen was de chat offline wegens technische problemen. In principe uurtje zeiden ze, kan altijd anders zijn natuurlijk :D

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:35
Vodafone geeft aan dat het abonnement heel flexibel is. Dat je makkelijk een maandje je TV uit kan zetten en dat er van alles mogelijk is. Zelfs op de site het volgende:
De details van jouw abonnement en opties op een rij. Pas de inhoud van je pakket naar wens aan. Je kunt extra opties elke maand aan- of uitzetten.
Maar ik kan nergens iets wijzigen. Ligt dat aan Firefox en IE, dat die menu's er gewoon niet zijn of zijn die opties er online sowieso niet?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Def1ant schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:52:
Vodafone geeft aan dat het abonnement heel flexibel is. Dat je makkelijk een maandje je TV uit kan zetten en dat er van alles mogelijk is. Zelfs op de site het volgende:

[...]
Maar ik kan nergens iets wijzigen. Ligt dat aan Firefox en IE, dat die menu's er gewoon niet zijn of zijn die opties er online sowieso niet?
Even op deze pagina de eerdere posts lezen. Wordt precies je vraag beantwoord

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Vandaag is m'n broer gemigreerd van KPN naar Vodafone *O*. Alles is vrij vlekkeloos verlopen. Enige wat nog niet wil werken is de analoge audioaansluiting op z'n versterker doorschakelen. Krijg alleen een brommend / tikkend geluid. Heb ook nog een tweede versterker geprobeerd, maar zelfde resultaat. Hij heeft de Entone Amulet 515b. Aangezien zijn versterkers geen optic aansluitingen hebben is hij aangewezen op de tulpstekkers. Meer mensen die dit bij de hand gehad hebben en weten wat daar aan te doen?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Meultje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:11:
Vandaag is m'n broer gemigreerd van KPN naar Vodafone *O*. Alles is vrij vlekkeloos verlopen. Enige wat nog niet wil werken is de analoge audioaansluiting op z'n versterker doorschakelen. Krijg alleen een brommend / tikkend geluid. Heb ook nog een tweede versterker geprobeerd, maar zelfde resultaat. Hij heeft de Entone Amulet 515b. Aangezien zijn versterkers geen optic aansluitingen hebben is hij aangewezen op de tulpstekkers. Meer mensen die dit bij de hand gehad hebben en weten wat daar aan te doen?
Als je via de tulpstekkers gaat werken dan werkt dit het beste als je de 2 tulpstekkers naar je audio installatie laat lopen, en de video tulp naar je TV laat lopen.
Volgens mij zijn er ook verloopstukjes voor SP/DIF > tulp

• gbbijl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 22:54
Meultje schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:11:
Dit probleem is inmiddels bekend, maar nog niet zelf aan te passen. Mail even naar de helpdesk, dan kan het in orde worden gemaakt. Vermeld dan even het MAC-adres van de box, dat werkt het makkelijkst voor de mensen op de helpdesk.

Tesla Model 3 AWD FSD 2019 - Domoticz+Grafana - Enphase IQ7A - ThinkPad P51 7700HQ/4K/64GB/1+1+4TB

• Barre73
Ik weet niet wat het probleem dan is want bij mij werkt het prima hoor. Rode en witte tulpstekker vanuit de Amulet 515 naar de rode en witte (video) ingang van mijn Sony versterker. Die video ingang was meer omdat de rest al bezet was en het werkt prima zo.

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
gbbijl schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 09:42:
[...]

Dit probleem is inmiddels bekend, maar nog niet zelf aan te passen. Mail even naar de helpdesk, dan kan het in orde worden gemaakt. Vermeld dan even het MAC-adres van de box, dat werkt het makkelijkst voor de mensen op de helpdesk.
_/-\o_ Thnx. Heb 't doorgegeven aan m'n broer dat'ie even contact met de helpdesk moet opnemen.

Ook thnx @Dazzler2120 en @Barre73!

Ik moet zeggen dat ik ook aangenaam verrast was over de beeldkwaliteit. Zag er prima uit.

Ook hier mist de afdekkap btw. Heb aangegeven dat die die ook ff moet aanvragen!

[ Voor 6% gewijzigd door Meultje op 04-11-2014 12:49 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:24

OmeJoyo

This is me

Die beeldkwaliteit is hier sowieso sinds een dag af wat veel beter geworden. Het lijkt erop dat hier de nieuwe streams zijn geactiveerd (Alphen aan den Rijn, oud Wisper klant). Er is sinds een paar dagen echt een enorme verbetering zichtbaar.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Michel8
  • Niet online
Bij mij thuis heb ik geen mogelijkheid tot glasvezel. Ik zou dus wellicht willen overstappen van Ziggo 40b/s (kabel) naar ADSL (40b/s). Techniek is dus anders en ADSL zal langzamer zijn. Heeft iemand ervaring hiermee? Loopt het vast als je HD zender kijkt en tegelijkertijd online aan het gamen bent?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23
OmeJoyo schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:26:
Die beeldkwaliteit is hier sowieso sinds een dag af wat veel beter geworden. Het lijkt erop dat hier de nieuwe streams zijn geactiveerd (Alphen aan den Rijn, oud Wisper klant). Er is sinds een paar dagen echt een enorme verbetering zichtbaar.
Dat klinkt positief. Het mooiste zou zijn als we een vergelijking konden zien in beeld kwaliteit. Heb zelf nog het oude pakket en die streams komen bij KPN vandaan.

Verwijderd

Ik neem aan dat Vodafone voorheen Wisper in Alphen aan den Rijn helemaal geen KPN streams hebben gebruikt maar al eigen streams en die kunnen wel veranderd zijn.

In het oude pakket zitten dezelfde streams die Vodafone in de meeste gebieden nu ook gebruikt (geen eigen apparatuur in de POP) en daarvan is de kwaliteit beter dan de meeste HD streams die KPN en XS4ALL nu zelf nog gebruiken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 17:38 ]

• Barre73
Vodafone oud (met DVB-C): KPN HD+ streams met 12 tot 13 mbit - Heel goed beeld
Vodafone nieuw zonder DVB-C in gebieden zonder eigen apparatuur: KPN HD+ streams met 12 tot 13 mbit - Heel goed beeld
Vodafone nieuw zonder DVB-C in gebieden zonder eigen apparatuur: Best mogelijke beeld vanaf de bron (naar eigen zeggen). Dat laatste zou wel eens net in Alphen geactiveerd kunnen zijn. En daar komen meer gebieden aan, niet alleen de oude Wisper gebieden. Uitrol is volop gaande.

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 18:10:
Vodafone nieuw zonder DVB-C in gebieden zonder eigen apparatuur: Best mogelijke beeld vanaf de bron (naar eigen zeggen). Dat laatste zou wel eens net in Alphen geactiveerd kunnen zijn. En daar komen meer gebieden aan, niet alleen de oude Wisper gebieden. Uitrol is volop gaande.
Is er een goede manier om te zien wanneer de upgrades gepland staan? Voor KPN staan ze (mogelijk) op een fourstack link, maar voor Vodafone heb ik eigenlijk geen idee.

• HoppyF
ANdrode schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:39:
[...]

Is er een goede manier om te zien wanneer de upgrades gepland staan? Voor KPN staan ze (mogelijk) op een fourstack link, maar voor Vodafone heb ik eigenlijk geen idee.
Dat zou ik ook wel willen weten.
Bij mensen die overwegen over te stappen naar Vodafone kan zo'n lijst een goed pluspunt zijn.

• Barre73
Helaas, daar kan en zal ik niks over zeggen. Graag jullie begrip hiervoor.

En het is ook niet te vergelijken met de KPN Fourstack check (als die nog lang open blijft staan...). Vergelijk het meer met de KPN Wholesale lijst die een jaar of anderhalf a twee open stond op hun website. En inmiddels achter een inlogcode zit.

Het is ook geen upgrade van Vodafone maar een uitrol van hun eigen switches met backbone en alles. Dat staat echt niet ergens op een website.

[ Voor 72% gewijzigd door Barre73 op 04-11-2014 20:13 ]

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:10:

En het is ook niet te vergelijken met de KPN Fourstack check (als die nog lang open blijft staan...). Vergelijk het meer met de KPN Wholesale lijst die een jaar of anderhalf a twee open stond op hun website. En inmiddels achter een inlogcode zit.

Het is ook geen upgrade van Vodafone maar een uitrol van hun eigen switches met backbone en alles. Dat staat echt niet ergens op een website.
Het gaat er ons niet om wat voor apparatuur er in de PoPs geplaatst gaat worden door Vodafone.
Het gaat om details zoals een verbeterd TV signaal, dat is iets wat bestaande klanten en nieuwe klanten wel graag willen weten.
Als je niets kunt zeggen over de uitrol per locatie, kun je dan wel een tijdsperiode aangeven van wanneer tot wanneer de PoPs in het algemeen voorzien moeten zijn van Vodafone apparatuur? Bv voor eind 2015 alle PoPs voorzien van eigen apparatuur.

Uit marketing overwegingen zou ik als Vodafone mij wel sterk willen onderscheiden van het KPN spul en juist reclame maken voor de eigen apparatuur en plannen.

• Barre73
Uit het Vodafone persbericht van vorige maand:

Begin volgend jaar verwacht Vodafone bij 1 miljoen huishoudens via ODF (ontbundelde toegang op het Reggefiber netwerk) haar diensten te kunnen aanbieden. De HD kanalen zullen dan met een snelheid tot 15 Mbps worden aangeboden. Het aantal van 1 miljoen huishoudens via ontbundelde toegang zal in de toekomst verder toenemen.

Reggefiber had medio 2014 circa 1,8 miljoen huishoudens "gepasseerd" dus grof gerekend kan Vodafone begin volgend jaar op ongeveer de helft van het Reggefiber netwerk eigen diensten aanbieden.

Bovenstaande info allemaal netjes van Telecompaper gehaald.

De volgorde van uitrol is natuurlijk aan Vodafone zelf. Ik kan me voorstellen dat commercieel interessante plaatsen eerder worden gedaan. Het laag hangende fruit pluk je als eerste..

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-12 07:05
HoppyF schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:02:
[...]

Het gaat er ons niet om wat voor apparatuur er in de PoPs geplaatst gaat worden door Vodafone.
Het gaat om details zoals een verbeterd TV signaal, dat is iets wat bestaande klanten en nieuwe klanten wel graag willen weten.
Als je niets kunt zeggen over de uitrol per locatie, kun je dan wel een tijdsperiode aangeven van wanneer tot wanneer de PoPs in het algemeen voorzien moeten zijn van Vodafone apparatuur? Bv voor eind 2015 alle PoPs voorzien van eigen apparatuur.

Uit marketing overwegingen zou ik als Vodafone mij wel sterk willen onderscheiden van het KPN spul en juist reclame maken voor de eigen apparatuur en plannen.
Dat doet Vodafone ook echt wel. Als je goed leest geeft Barre aan dat er momenteel hard gebouwd wordt, maar er is nog niets opgeleverd. Het heeft toch geen zin voor een partij als VF om aan te geven op in welk dorp er nu eigen apparatuur draait en waar niet. VF heeft een grote marketingmachine, dus zodra het ODF netwerk klaar is zal daar echt wel meer marketing in worden gestopt.

Ik weet, net als Barre wanneer grofweg de ODF POP's gereed moeten zijn / wanneer en of TV signalen een upgrade krijgen, maar het is de marketing machine die daar over zal uiten. Niet ik als engineer en Barre als leverancier is imo ook niet echt netjes.

prutsert

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 20:10:
Heel logisch. Zulke (concurrentiegevoelige) informatie hoort eigenlijk niet op een forum thuis.
--WaaZaa-- schreef op woensdag 05 november 2014 @ 14:27:
[...]
Ik weet, net als Barre wanneer grofweg de ODF POP's gereed moeten zijn / wanneer en of TV signalen een upgrade krijgen, maar het is de marketing machine die daar over zal uiten. Niet ik als engineer en Barre als leverancier is imo ook niet echt netjes.
Als ik goed inschat wat de veranderingen zijn, dan is de overstap naar ODF voor het overgrote deel van de klanten transparant.

Het maakt alleen voor sommige klanten uit – en op dat moment kan een klant niet bij elke provider voor dezelfde snelheid kiezen*.

Voor mij lijkt het voor een provider een logische keuze om ODF als eerste uit te rollenin het gebied waar je de grootste penetratie hebt. Daarnaast denk ik dat, als je enkel de "thuis" diensen beschouwt, retentie of nieuw acquisitie makkelijker is dan het converteren van een klant van een andere provider**.

Ik zou dus inzetten op de nieuw aan te leggen gebieden.

Vanuit het oogpunt van Vodafone lijkt het mij logisch om nadat ODF voldoende dekking heeft, in heel Nederland, een extra korting te geven aan klanten die mobiel + thuis combineren***.

*: Zo kan ik bijvoorbeeld wel voor gigabit, maar niet voor 500 mb kiezen.

**: Ik poneer dit ... maar tegenwoordig hoor je dit te meten :)

***: Band met de klant is er al, acquisitie is dus makkelijker. ODF is goedkoper (anders leg je het niet aan :+). De gemiddelde daling van de kostprijs kan je teruggeven aan de klanten.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Ik betwijfel of ODF echt goedkoper is. Het is, zeker om te beginnen, een zeer forse investering in apparatuur en je moet ook op iedere CityPOP een backhaul hebben naar je netwerk. Als je daarvoor bij andere partijen zoals Eurofiber huurt, dan is dat ook niet gratis.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoe veel men nu aan KPN moet betalen per aansluiting.

Grote voordeel van ODF voor Vodafone is gewoon dat ze eindelijk helemaal alles in eigen beheer zijn en vor niets meer afhankelijk van KPN (alleen nog qua patch opdrachten) .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:13
3e kwartaal cijfers geven wel een inzicht in de tarieven:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/huruok.jpg

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:06
Waarom is dat eigenlijk concurrentiegevoelige informatie?
1) wat heeft een concurrent eraan?
2) de concurrent weet al exact wat je doet omdat je niet langer van zijn apparatuur gebruik maakt.

Je zou het ook als reclame kunnen gebruiken: "Vanaf datum x doen we het bij u in de buurt zelf en wordt de kwaliteit nog beter dan nu (en dan die van de concurrent".

• Barre73
1) Een concurrent kan het gebruiken om extra hard te pushen op nieuwe klanten. Op een manier die de kabelaars ook hanteren. "Kom bij ons voor uw glasvezel. Met betrouwbare en bewezen technieken. Wat die luit van Vodafone doen is nieuw en kan maar zo fout gaan"
Niet mijn mening uiteraard maar het gebeurt.

2) Vodafone neemt af bij KPN Wholesale. KPN Wholesale heeft geen direct contact met KPN Consumer, anders dan dat KPN Consumer 1 van haar klanten is.
Is echt zeer strikt gescheiden en gereguleerd door de ACM. Dus als Vodafone haar WBA contract ergens opzegt omdat ze klaar zijn voor hun eigen ODF levering dan komt KPN Consumer daar net zo laat achter als de andere providers.

En je laatste punt: Dan moet je zeer wijkgericht gaan werken met je sales en dat wil Vodafone niet denk ik. Ze hebben nu een portfolio gemaakt dat ze tegelijk kunnen verkopen in eigen ODF gebieden en in de andere gebieden via KPN WBA. Alleen in die laatste leveren ze geen 500 Mbit omdat de prijs dan niet uit kan.
En waar ze in eigen ODF gebieden ook makkelijk 1Gbit zouden kunnen leveren doen ze dat niet om geen verwarring te zaaien met de KPN WBA gebieden.
Kijk maar bij Tweak. In Almere en Enschede kan je 100, 205 en 1000 Mbit nemen. Maar geen 500. In de rest van Nederland alleen 100 of 500 (want dat gaat via KPN WBA) en geen 250 of 1000.

Lastig te begrijpen voor de gemiddelde klant.

[ Voor 14% gewijzigd door Barre73 op 05-11-2014 19:34 ]

• Barre73
eymey schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:46:
Ik betwijfel of ODF echt goedkoper is. Het is, zeker om te beginnen, een zeer forse investering in apparatuur en je moet ook op iedere CityPOP een backhaul hebben naar je netwerk. Als je daarvoor bij andere partijen zoals Eurofiber huurt, dan is dat ook niet gratis.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoe veel men nu aan KPN moet betalen per aansluiting.

Grote voordeel van ODF voor Vodafone is gewoon dat ze eindelijk helemaal alles in eigen beheer zijn en vor niets meer afhankelijk van KPN (alleen nog qua patch opdrachten) .
ODF is pas goedkoper:
1) op de lange termijn
2) Bij voldoende abonnees

Apparatuur hangt wel sterk af van de keuzes. KPN zet DSlams in met 1 poort per klant (592 per DSLAM). Grote apparaten met een heleboel insteekkaarten die serieus veel geld kosten. Maar ze kunnen niet anders gezien de opbouw en koppeling met het kopernetwerk. Werkt net als Dslams in een telefooncentrale op ADSL.

Het kan ook gewoon met kleinere switches. Scheelt ook weer rackhuur in de PoP.

En dan nog moet je de afweging per gebied maken of je het wil doen of niet. Bijvoorbeeld ook niet doen als de backhaul aanleg van de dark fiber een ton moet kosten door een lange graaflengte naar de cityPoP. Dan wordt je businesscase in dat gebied al weer een stuk langduriger.

NB: patchopdrachten worden door Reggefiber gedaan, niet door KPN. De ACM heeft niets veranderd aan de operationele regels hoor.

• Barre73
ANdrode schreef op woensdag 05 november 2014 @ 16:27:
[...]

Heel logisch. Zulke (concurrentiegevoelige) informatie hoort eigenlijk niet op een forum thuis.

[...]

*: Zo kan ik bijvoorbeeld wel voor gigabit, maar niet voor 500 mb kiezen.
.
Je woont in Almere of Enschede gok ik?

[ Voor 59% gewijzigd door Barre73 op 05-11-2014 19:35 ]

• HoppyF
Rallye schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:03:
Waarom is dat eigenlijk concurrentiegevoelige informatie?
1) wat heeft een concurrent eraan?
2) de concurrent weet al exact wat je doet omdat je niet langer van zijn apparatuur gebruik maakt.

Je zou het ook als reclame kunnen gebruiken: "Vanaf datum x doen we het bij u in de buurt zelf en wordt de kwaliteit nog beter dan nu (en dan die van de concurrent".
Dat zou ik ook denken.
Een goede reden om bij Vodafone te blijven zijn de komende ontwikkelingen op ODF gebied.
Dat ik er nu nog geen voordeel van heb vind ik niet erg zolang de nabije toekomstplannen binnen bereik liggen. Ik doel dat op een periode van maximaal 1 jaar. Vijf jaar is bv weer te lang.

Vodafone zal de voordelen om voor haar te kiezen denk ik pas gaan uitbuiten als de uitrol al flink gevorderd is en niet aan begin van de uitrol. Veel mensen willen wellicht niet te lang wachten ook al zijn ze bij KPN en dochters echt niet beter af.

• DaveD1109
Iemand hier die toevallig weet of er een mogelijkheid komt om opnames in te stellen via de app?? En of Vodafone het ook gaat ondersteunen om bijvoorbeeld 4 opnames tegelijk in te stellen met slavin sommige concurrenten?

DaveD

• DaveD1109
Beeld lijkt inderdaad wat scherper hier in Alphen a/d Rijn.

DaveD

• Barre73
DaveD1109 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 20:57:
Iemand hier die toevallig weet of er een mogelijkheid komt om opnames in te stellen via de app?? En of Vodafone het ook gaat ondersteunen om bijvoorbeeld 4 opnames tegelijk in te stellen met slavin sommige concurrenten?
Die kans lijkt me voorlopig klein. Dat soort dingen zie je meestal in combinatie met cloud opnames. En dat heeft Vodafone (nog) niet.

Het tweede weet ik zo niet maar drop je verzoek rustig op het Vodafone forum. Daar is het voor.

Hier bijvoorbeeld:
http://forum.vodafone.nl/...nity-Wishlist/td-p/207933

• ANdrode
  • Niet online
Aanname: Ik ga er vanuit dat bij ODF een andere operator zijn apparatuur in CityPOP's plaatst, niet in AreaPOP's.
Barre73 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:24:
[...]
1) Een concurrent kan het gebruiken om extra hard te pushen op nieuwe klanten. Op een manier die de kabelaars ook hanteren. "Kom bij ons voor uw glasvezel. Met betrouwbare en bewezen technieken. Wat die luit van Vodafone doen is nieuw en kan maar zo fout gaan"
Niet mijn mening uiteraard maar het gebeurt.
Waar ik woon (inderdaad Almere/Enschede) is er vanaf eind mei erg veel reclame geweest van Telfort, Ziggo (inclusief "Ziggo experience" stand) en Vodafone. Telfort heeft meerdere keren flyers/reclame gestuurd en in een andere wijk zijn ze van deur tot deur langs geweest.

Ik kan niet oordelen waardoor dit komt. Ik weet niet of Tweak groot genoeg was om een reactie uit te lokken van de andere aanbieders.
Barre73 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 19:31:
[...]
En dan nog moet je de afweging per gebied maken of je het wil doen of niet. Bijvoorbeeld ook niet doen als de backhaul aanleg van de dark fiber een ton moet kosten door een lange graaflengte naar de cityPoP. Dan wordt je businesscase in dat gebied al weer een stuk langduriger.
Verschillen de eisen van een CityPOP erg van deze van een 4G mast*?

Door het aanleggen van een 4G netwerk heeft Vodafone waarschijnlijk veel ervaring met het betaalbaar regelen** van een backhaul. Meer dan bijvoorbeeld tweak.

Eigenlijk ben benieuwd wat de locatie van CityPOP's is ten opzichte van 4G masten.

*: Een CityPOP via microgolf gaat natuurlijk niet >:)
**: Een virtual circuit via fibers van Ziggo is imho iets dat voor 4G masten best redelijk klinkt.
Pagina: 1 ... 63 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.