Ik zou nog even terug komen over wbt de facturering.
Ik ben eind mei aangesloten voor alleen internet, en heb pas 2 weken geleden melding gekregen, over dat de eerste kosten zouden worden afgeschreven. Ik begon me al een beetje af te vragen wanneer het eerste bedrag werd afgeschreven, omdat ik het niet zo fijn vind als er in een keer een groot bedrag word afgeschreven, maar het viel allemaal wel mee.
Mijn eerste kosten bestonden uit:
- Activatie kosten
- Installatie basis (Met korting voor de helft van de prijs.)
- Laatste paar dagen van Mei
- Maand Juni
- Maand Juli
Het bedrag is inmiddels in goede orde van mijn rekening afgeschreven.
Het hele proces van aanvragen, aanlsuiten, in gebruik name, en facturering, is dus nu, voor mij, van het begin tot het eind, vlekkeloos verlopen !!
Het enige kleine minpuntje, is misschien dat ik lang moest wachten voordat ik werd aangesloten. (Hoewel het wel 1 week eerder gebeurde dan gepland.) Maar hier kon ik wel mee leven, en kon het ook wel begrijpen, heel die overgang, al die aanmeldingen, etc etc, ik had er wel begrip voor.
Ik ben dan ook zéér tevreden over de dienstverlening van Vodafone ! En ben blij dat ik voor deze provider heb gekozen. Ik heb niet meer gekeken sinds ik heb aangevraagd, maar volgens mij, is Vodafone nog steeds de goedkoopste aanbieder voor alleen internet, via glazvezel. Als mijn abbonements kosten voor alleen internet volgend jaar ongeveer hetzelfde blijven, (Wat mij door 2 verschillende mensen van de klantenservice werd bevestigd.) zal ik zéker bij Vodafone blijven.
Alles werkt ook naar behoren bij mij. Wel heb ik mijn wireless handmatig uitgezet, omdat ik het nauwelijks tot niet gebruik, hoewel dit wel weer gaat veranderen, aangezien ik waarschijnlijk nog een Wii U in de woonkamer ga zetten. En als ik in het weekend even achter mijn Ps3 ga zitten, zet ik de Wi-Fi gewoon weer even handmatig via mijn laptop aan. Bespaar ik zo ook wat energie. Mijn ervaring met de Wi-fi signaal sterkte opzich, is redelijk, en voor mij, meer dan voldoende.
Voorderest heb ik alles bekabeld, en heb ik alles via Cat 5e lopen. 1 Utp kabel gaat vanaf het modem naar deze switch:
pricewatch: TP-Link TL-SG1005D
En dit werkt echt perfect.
Via Speedtest.net haal ik 48Mbps down en 50 up, meestal heb ik een ping van 7ms. Wat me wel opvalt bij het testen, is dat de upload langzaam begint, maar eindigt wel altijd op 50Mbps, daar waar de download snelheid, zo goed als direct naar de 48Mbps springt.
Als ik een nieuwe game download via Steam, zit deze altijd op 5.7 Mb per seconde, wat ik erg netjes vind.
Al met al ben ik zeer te spreken, over de hele gang van zaken, en het daadwerkelijke product, ik zou het ook iedereen aanraden ! Let wel, ik heb alleen ervaring met alleen internet 50mb. Het is écht een fijne, snelle, en stabiele verbinding ! Kudos aan Vodafone.