Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.911 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:02:
Daarbij: wanneer ze niet voldoende internet adressen meer kunnen uitgeven, moeten ze ook gewoon stoppen met internet abonnementen uitgeven tot ze hun spul op orde hebben.
Iets met vooruitzien...
Inderdaad!
Het tekort aan IPv4 adressen is zeker niet het probleem van de klant.
De groei van nieuwe abonnementen is ook niet zo spectaculair dat de IP adressen opeens op zijn.
Dit tekort is al jaren bekend en providers moeten daar tijdig op inspelen.
IPv6 is de oplossing en niet zomaar voor de lol bedacht, providers schuiven de hete aardappel voor zich uit maar dat helpt niks.

Het IP wat ik nu heb lijkt uit Duitsland te komen.
Gelukkig voor Vodafone mogen ze mijn oude IP adres hergebruiken ...

Verwijderd

Niet alleen de providers maar ook de diensten zoals Usenet, VOIP en WWW. Als Google niet aan IPV6 deed bleef er niks meer van IPV6 over.

Dit forum laad maar voor een deel via IPV6 https://tweakimg.net/ en https://gathering.tweakers.net en https://tweakers.net/ via IPV4

NASA was tot eind vorig jaar via IPV6 bereikbaar en overgestapt naar een andere clouddienst opeens geen IPV6 meer (kan schijnbaar ook geen IPV6 leveren) en nu zitten ze bij Limelight Networks die wel IPV6 bieden.

https://ams-ix.net/techni.../sflow-stats/ipv6-traffic

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 20:07 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
HoppyF schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:09:
[...]

Inderdaad!
Het tekort aan IPv4 adressen is zeker niet het probleem van de klant.
De groei van nieuwe abonnementen is ook niet zo spectaculair dat de IP adressen opeens op zijn.
Dit tekort is al jaren bekend en providers moeten daar tijdig op inspelen.
IPv6 is de oplossing en niet zomaar voor de lol bedacht, providers schuiven de hete aardappel voor zich uit maar dat helpt niks.

Het IP wat ik nu heb lijkt uit Duitsland te komen.
Gelukkig voor Vodafone mogen ze mijn oude IP adres hergebruiken ...
Dat laatste denk ik niet. DWZ, deze was niet van Vodafone (of Glasoperator), maar van KPN ITNS.

Die krijgen nu wel weer veel adressen vrij met migraties van Vodafone :).

Ben trouwens wel benieuwd wanneer Vodafone nou actief abonnees gaat migreren.

Op dat moment kan ik namelijk van m'n abbo af :+

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:31:
[...]

Dat laatste denk ik niet. DWZ, deze was niet van Vodafone (of Glasoperator), maar van KPN ITNS.

Die krijgen nu wel weer veel adressen vrij met migraties van Vodafone :).

Ben trouwens wel benieuwd wanneer Vodafone nou actief abonnees gaat migreren.

Op dat moment kan ik namelijk van m'n abbo af :+
Als VF actief "oude" abonnees gaat migreren naar nieuw ben ik ook weg hoor, hoewel ik nu al per maand op kan zeggen. De meerwaarde t.o.v. KPN die ze voor mij (en velen met mij?) hadden zijn ze nu ten gronde gaan richten.

Dat VF analoog eruit gooit is te begrijpen maar was een van haar sterke aanbiedingen. En nu dat gelazer met die Draytek waarbij jezelf niet meer bij kan en je dus je eigen installatie moet aanpassen, geen back-up mogelijkheid heb van je instellingen binnen je netwerk bij die Draytek en ook inmiddels is gebleken dat VOIP (bijna) niet meer mogelijk is betekent voor mij einde oefening als ik over moet gaan naar nieuw.

En voordat ik wordt gecorrigeerd, tweakers is een minderheid en dus totaal onbelangrijk voor VF, het zij zo en is niet anders.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 22:15 . Reden: typefout gecorrigeerd ]

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Vodafone neemt zijn klanten niet serieus.
De helpdesk medewerkers zijn gefrustreerd (waarschijnlijk wegens de vele klachten)
Nu iets meer dan een maand een abonnement en ik kom steeds meer achter de beperkingen.
goedkoop is dit geval echt duurkoop.

Overigens tip voor iedereen die ook telefoon in het abonnement heeft, je kunt deze per maand opzeggen.
Je zit hier dus niet een jaar aan vast.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 18:56
arjan.n schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:03:
Overigens tip voor iedereen die ook telefoon in het abonnement heeft, je kunt deze per maand opzeggen.
Je zit hier dus niet een jaar aan vast.
Maar dan was je wel je tientje actiekorting voor het 3-in-1 pakket kwijt, begreep ik? Of betrof dat iets anders?

[ Voor 25% gewijzigd door ultrapreventive op 12-07-2014 23:26 ]

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:14:
[...]

Als VF actief "oude" abonnees gaat migreren naar nieuw ben ik ook weg hoor, hoewel ik nu al per maand op kan zeggen. De meerwaarde t.o.v. KPN die ze voor mij (en velen met mij?) hadden zijn ze nu ten gronde gaan richten.

Dat VF analoog eruit gooit is te begrijpen maar was een van haar sterke aanbiedingen. En nu dat gelazer met die Draytek waarbij jezelf niet meer bij kan en je dus je eigen installatie moet aanpassen, geen back-up mogelijkheid heb van je instellingen binnen je netwerk bij die Draytek en ook inmiddels is gebleken dat VOIP (bijna) niet meer mogelijk is betekent voor mij einde oefening als ik over moet gaan naar nieuw.

En voordat ik wordt gecorrigeerd, tweakers is een minderheid en dus totaal onbelangrijk voor VF, het zij zo en is niet anders.
Idd. Mocht Vodafone echt actief aan migreren, dan ben ik weer terug naar Telfort toe.

Er gaan wel hardnekkige geruchten dat KPN ITNS al binnen afzienbare termijn analoog en DVB-C zou gaan stop zetten, maar voorlopig biedt Telfort dat nog. Het enige wat me begin dit jaar nog naar Vodafone toe lokte waren de actie van 1e halfjaar 34,50 per maand + een fatsoenlijke (met bijna alles compatible app). Als Telfort dat nou nog even regelt én voorlopig analoog en dvb-c erin houdt, dan wordt dat de way to go.

Mocht dan op den duur toch echt overal op glas analoog en dvb-c gaan verdwijnen en ik dus toch naar IPTV only moeten, dan ga ik naar Tweak. En ja, ik weet hoe horror het daar op dit moment is met het nieuwe TV platform. Maar dat zie ik (hopelijk, voordat het klantenbestand instort) als kinderziektes die ze gaan oplossen. Qua IPTV biedt Tweak op dit moment in Almere en Enschede de beste beeldkwaliteit die je op glas kan krijgen (en nog steeds vrijheid).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• arjan.n
ultrapreventive schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:25:
[...]

Maar dan was je wel je tientje actiekorting voor het 3-in-1 pakket kwijt, begreep ik? Of betrof dat iets anders?
Ja dat klopt.
Zelf heb ik de tv en telefoon er uit gegooid, de korting is dan inderdaad verdwenen.

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Dan ben je inderdaad tien euro korting kwijt, die verlies je sowieso na het eerste jaar.
't Is wel verleidelijk dat tv + telefonie het totaal maar 5 euro duurder maakt.

Ik dacht er zelf aan om tv via kabel te houden en telefonie/internet via glasvezel (als dat ooit in dit gat wordt aangelegd), maar dan ben ik wel 10+ euro duurder uit per maand.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 22:14:En voordat ik wordt gecorrigeerd, tweakers is een minderheid en dus totaal onbelangrijk voor VF, het zij zo en is niet anders.
Ik zou de 'Tweakers' niet onderschatten.
Vaak zijn deze mensen toch één van de eerste die om advies wordt gevraagd door kennissen en familie.

Glasvezel gaat nu vooral via D2D omdat het zo weinig wordt afgenomen.
In de toekomst gaat dat zeker veranderen en dan is het vooral reclame via mond-tot-mond, tv, etc.
Als je dan als bedrijf de 'nerds' op je hand hebt, dan ga je het zeker winnen van de concurrentie.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:02:
Daarbij: wanneer ze niet voldoende internet adressen meer kunnen uitgeven, moeten ze ook gewoon stoppen met internet abonnementen uitgeven tot ze hun spul op orde hebben.
Iets met vooruitzien...
Het "vreemde" is dan wel dat de IP-adressen bij bv RIPE NCC wél goed staan.
Dan lijkt het mij toch een issue met de website die zijn database niet goed up-to-date heeft, of niet?

• ultrapreventive
arjan.n schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:17:
[...]

Ja dat klopt.
Zelf heb ik de tv en telefoon er uit gegooid, de korting is dan inderdaad verdwenen.
Geven ze dan wel weer poort 5060 vrij als je telefonie eruitgooit of is dat simpelweg onderdeel van hun vaste configuratie op de Draytek? (Dit tbv de mensen die een VoIP provider hebben zonder poortkeus.)

• arjan.n
Gebruik zelf een Linksys (Sipura) SPA3000 ATA zonder problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door arjan.n op 13-07-2014 01:34 ]

Verwijderd

Kangodo schreef op zondag 13 juli 2014 @ 00:41:
[...]
Dan lijkt het mij toch een issue met de website die zijn database niet goed up-to-date heeft, of niet?
Dat weet ik niet. Wanneer het bijvoorbeeld gebruikelijk is dat ip registraties er drie maanden over doen om overal door te dringen zal Vodafone al professionele aanbieder, kenner van de markt en kenner van de gebruikte technologie en conventies er rekening mee moeten houden dat ze die drie maanden geen vers gekochte ip's uitdelen.
In dat geval zegt het iig mij niets waar die ip's nu geregistreerd staan, dat zou evengoed pas sinds gisteren kunnen zijn...

Overigens was de context van mijn post "De Helpdesk medewerker van Vodafone vond mij maar een zeur. (Het probleem lag immers niet bij hun)"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 01:37 ]

• arjan.n
Volgens Vodafone moest ik zelf maar alle websites met problemen gaan benaderen, en vermelden dat ze hun database moeten updaten.

• HoppyF
arjan.n schreef op zondag 13 juli 2014 @ 01:34:
Gebruik zelf een Linksys (Sipura) SPA3000 ATA zonder problemen.
Oude of nieuwe Vodafone pakket?
Welke VoIP provider gebruik je?
Default poort voor VoIP (5060) of een andere alternatieve poort?

Ik heb direct een probleem als mijn ATA (N300A) in het netwerk hangt, ook als deze op de tweede LAN aansluiting gezet wordt van de Draytek.
Het IP adres is dan uiteraard verstrekt door de DHCP server in de Draytek en komt niet uit mijn tweede router die achter de Draytek hangt.
Die router gaf overigens geen problemen icm de ATA met het oude pakket.
Firewall instellingen zijn het dus niet.

• HoppyF
Dan ben je inderdaad tien euro korting kwijt, die verlies je sowieso na het eerste jaar.
't Is wel verleidelijk dat tv + telefonie het totaal maar 5 euro duurder maakt.

[...]

Opmerking over het laatste stuk.
RIPE is ook niet correct.
De IP range 31.201.x.x staat op naam van Wiericke B.V.
Nu is Glasoperator/Wiericke eigendom van Vodafone maar dan zou het handig zijn dat overal Vodafone genoemd wordt en geen oude overgenomen bedrijven.

Bron overname:
http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over

[ Voor 32% gewijzigd door HoppyF op 13-07-2014 10:50 ]

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
HoppyF schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:15:
[...]

Nou, Vodafone krijgt het er maar druk mee.....
Ik ben wel benieuwd wat de monteur bij je ouders met de Genexis heeft gedaan.
Bij mij heeft hij deze gewoon achtergelaten. Hij zei dat deze van Reggefiber was en dat ze maar moesten zien hoe ze dit terug gingen halen.
De lege kappen die op de onderplaat van de Genexis passen had ik zelf nog liggen.
Deze moest ik ook bewaren zo was mij ooit verteld toen de Genexis voor het eerst geplaatst werd (in 2012).
Ook wel logisch als je er goed over nadenkt, het kan best zijn dat de volgende bewoner bv geen Genexis nodig heeft en net zoals nu het geval is, een lege kast gaat gebruiken met daarnaast de Draytek die via glasvezel aangesloten wordt.

Internetsnelheid is goed 50/50, het IP adres lijkt uit Duitsland te komen van is wel van glasoperator.nl.
Ik heb nu alleen nog wat perikelen met de telefonie die ik zelf uitgaand via mijn eigen Voip provider wil laten lopen, net als voorheen,
Maandag wordt mijn vaste telefoonnummer geporteerd, heb ik een email over ontvangen.

Rest nog de administratieve afhandeling.
Ik ben wel benieuwd of dat goed gaat, dus oude pakket betalen tot de overgangsdatum, daarna nieuw en de verrekening van de aansluitkosten (30 euro).
Monteur heeft tegen mijn ouders gezegd dat het bovenste gedeelte opgestuurd moest worden met de animo naar Vodafone, en voor de rest ligt alles gewoon open de vigor is er naast geplaatst. Dus hebben nu twee kastjes op de muur in de woonkamer. De oude grote genexis zonder bovenkap en daarnaast de vigor modem/router

• HoppyF
soepkip67 schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Monteur heeft tegen mijn ouders gezegd dat het bovenste gedeelte opgestuurd moest worden met de animo naar Vodafone, en voor de rest ligt alles gewoon open de vigor is er naast geplaatst. Dus hebben nu twee kastjes op de muur in de woonkamer. De oude grote genexis zonder bovenkap en daarnaast de vigor modem/router
Vreemde uitspraak van de monteur.
Ik de brief van Vodafone staat alleen dat de interactieve TV box Amino, teruggestuurd moet worden naar een antwoordnummer. Zo heb ik het ook gedaan met een kopie van die brief in het pakket.

Bij mij hangt de onderplaat met afdekkappen en Draytek erboven, ook in de huiskamer min of meer buiten het zicht naast het TV meubel.

• arjan.n
HoppyF schreef op zondag 13 juli 2014 @ 10:37:
[...]

Oude of nieuwe Vodafone pakket?
Welke VoIP provider gebruik je?
Default poort voor VoIP (5060) of een andere alternatieve poort?

Ik heb direct een probleem als mijn ATA (N300A) in het netwerk hangt, ook als deze op de tweede LAN aansluiting gezet wordt van de Draytek.
Het IP adres is dan uiteraard verstrekt door de DHCP server in de Draytek en komt niet uit mijn tweede router die achter de Draytek hangt.
Die router gaf overigens geen problemen icm de ATA met het oude pakket.
Firewall instellingen zijn het dus niet.
Ik heb het nieuwe pakket.
De SPA 3000 Draaide niet op poort 5060.
Dus snel even een andere ATA (pap2t) aangesloten met een acount die wel op 5060 draait en werkt goed.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
HoppyF schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:15:
[...]

Nou, Vodafone krijgt het er maar druk mee.....
Ik ben wel benieuwd wat de monteur bij je ouders met de Genexis heeft gedaan.
Bij mij heeft hij deze gewoon achtergelaten. Hij zei dat deze van Reggefiber was en dat ze maar moesten zien hoe ze dit terug gingen halen.
De lege kappen die op de onderplaat van de Genexis passen had ik zelf nog liggen.
Deze moest ik ook bewaren zo was mij ooit verteld toen de Genexis voor het eerst geplaatst werd (in 2012).
Er is geen enkel actief apparaat van Reggefiber. Alleen de airco's enz in de pop. Reggefiber levert alleen glasvezeltjes van A naar B.

De apparatuur bij de klant is van de operator. In jouw geval dus KPN-ITNS, waarbij Vodafone/Lijbrand/XMS enz het inkopen. Als die dat ding niet terugwillen en afschrijven is dat hun keus, dat boeit RF niets.

Hetzelfde geld voor de settopbox, ook die is van de operator. Het is aan hun hoe ze de afspraken hebben gemaakt met de providers: wordt dat ding eigendom klant, is het huur, whatever. Allemaal dingen waarin Reggefiber geen partij is.

Wel kan een operator kiezen om de aannemer werkzaamheden uit te laten voeren zoals het plaatsen van de Genexis bijvoorbeeld. Maar feitenlijk staat die monteur er dan als '2-in-1: Een deel namens Reggefiber (patching in de pop doen) en een deel als ingehuurde monteur van de provider (installatie bij de klant)
RF bied die mogelijkheid zodat je het in 1 afspraak kan doen, en de consument minder vaak thuis hoeft te zijn. Maar er zit tussen die 2 acties geen enkele band.

Ripe assigned de IP's bij toewijzing aan de ISP. Die wijzen daarna de blokken toe aan bepaalde doeleinden. Dat deel gebeurt realtime in de RIPE database.

Probleem is dat er alleen steeds meer en korter geschakeld wordt ivm het beperkte aanbod IPv4. Je kan als ISP gewoon geen /16 meer krijgen zodat je bijvoorbeeld 2 jaar vooruit kan. Maw: Als je echt IP's nodig hebt, en ze uberhaupt nog toegewezen krijgt, heb je ze dus ook binnen korte termijn nodig (anders krijg je ze nieteens meer). De tijd tussen IP actief en toegewezen is dus een stuk korter geworden.

Als je dan diensten/sites hebben die periodiek hun geoblock ranges updaten (bv 1x per maand) dan heb je steeds vaker kans dat dit nog niet gebeurd is. En dan 'denken' diensten dus dat je nog elders je bevind (waar dat IP voorheen stond)

Dat is niet iets waar iemand iets aan kan doen. Als isp kun je niet alle geoblock diensten 'ff' updaten. En een paar maand wachten met in gebruik nemen is ook niet meer haalbaar.

Enige wat je kan doen is meldingen aannemen en als ISP daarna actief actie ondernemen en de betreffende partij aanspreken om hun db te updaten.
En hopen dat de partijen dit zelf inzien en vaker hun databases gaan updaten.

• HoppyF
arjan.n schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:41:
[...]

Dus snel even een andere ATA (pap2t) aangesloten met een acount die wel op 5060 draait en werkt goed.
Tsja, ik snap het dus even niet ....
Ik heb antwoord van mijn Voip provider (freevoipdeal) zij adviseren een alternatieve poort te proberen, 6000.
Heb ik zojuist gedaan, werkt ook niet.
Dat wil zeggen de registratie met de Gigaset N300A IP gaat goed, dus de Voip provider lijkt de connectie te accepteren maar vervolgens "hangt" de Vodafone telefoonlijn.
Je kunt dan niet meer bellen of gebeld worden.
Bellen via Voip werkt ook niet.

Zodra ik de N300A van het netwerk afhaal werkt de vaste Vodafone lijn wel.
Weliswaar op het tijdelijke telefoonnummer, want vandaag wordt als het goed is mijn oude vaste nummer geporteerd.
Ik zie niet zo het verband tussen het tijdelijk en mijn eigen telefoonnummer icm met Voip maar goed er zou nog iets mee kunnen zijn.

Ik vermoed echter nog steeds een conflict tussen de Vodafone Voip instellingen in de Draytek en mijn eigen Voip instellingen in de N300A.

• arjan.n
Geen idee je zou verwachten dat het werkt als hij op een andere poort staat.
Maak ook even een poort mapping aan voor die poort 6000 naar het ip adres van je Gigaset N300A

• HoppyF
arjan.n schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:48:
Geen idee je zou verwachten dat het werkt als hij op een andere poort staat.
Maak ook even een poort mapping aan voor die poort 6000 naar het ip adres van je Gigaset N300A
Getest, zonder resultaat helaas.
Er is me nog wel iets anders opgevallen.
Soms slaagt uit uitbellen via eigen Voip wel, maar dan krijg ik wel iemand anders aan de lijn ...
Via mijn account bij freevoipdeal kan ik zien dat het nummer opeens in Duitsland terecht komt ipv NL.

Zoiets, mijn 06 nummer klopt maar er staat nu gewoon "+49" ipv "+31".
Er staat nergens in mijn Voip configuratie dat er +49 gebruikt moet worden.
Wel is +31 bekend omdat ik immers in NL zit.

14-Jul-2014 14:01:54 SIP call +496xxxxxxx

Wat ik zou kunnen bedenken is dat de Voip provider denkt dat ik vanaf een Duits IP adres binnen kom en er dan zelf maar +49 voor plakt.
Zoals gezegd heb ik dit in het oude pakket van Vodafone nooit meegemaakt, daar werkte Voip prima via dezelfde Voip configuratie en ook via dezelfde Voip provider.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 16:40
arjan.n schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:41:
[...]

Ik maak ook gebruik van dezelfde ata kastje (PAP2T van cisco). Maar deze werkt wel op 5060 zonder problemen? maar de SPA 3000 niet?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• arjan.n
De SPA 3000 werkt ook.
Ik bedoelde dat de spa 3000 een account (optibel) in stond die niet op poort 5060 draaide maar op een andere poort.
Dus daar kon ik niet mee testen of poort 5060 wel of niet werkte.
Vandaar dat ik een andere ATA hebt gepakt met een voip account die wel op poort 5060 werkt.
En dat werkte prima, (ik heb dus geen Vodafone telefonie meer).
Dus zou je de conclusie kunnen trekken dat Vodafone voip en de ata op poort 5060 bij sommige mensen conflicteerd.

• HoppyF
arjan.n schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:06:
De SPA 3000 werkt ook.
Ik bedoelde dat de spa 3000 een account (optibel) in stond die niet op poort 5060 draaide maar op een andere poort.
Dus daar kon ik niet mee testen of poort 5060 wel of niet werkte.
Vandaar dat ik een andere ATA hebt gepakt met een voip account die wel op poort 5060 werkt.
En dat werkte prima, (ik heb dus geen Vodafone telefonie meer).
Dus zou je de conclusie kunnen trekken dat Vodafone voip en de ata op poort 5060 bij sommige mensen conflicteerd.
Aha, je hebt dus geen Vodafone telefonie (meer).
Dat maakt wel een verschil want in dat geval zal Vodafone haar eigen VoIP profile wel verwijderen en kan er ook geen conflict ontstaan.

Ik hoop nog wat bevestigen te zien bij gebruikers van het nieuwe pakket die Vodafone telefonie hebben maar daarbij ook een eigen VoIP provider gebruiken.
Het type ATA mag dan niet uitmaken.

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Op welke ader wordt de vigor aangesloten? Blauw of groen?

Gezien Tweak de lijn op non actief heeft gezet en ik nu geen internet heb tot de 28ste dacht ik kan natuurlijk ook zelf alles aansluiten. Dit heb ik met Tweak uiteindelijk ook moeten doen omdat de monteur de genexis niet goed had aangesloten op de vezel en ik zelf alles nog eens heb open moeten trekken terwijl de monteur al weg was en via de telefoon melde wat er gedaan moest worden.

Als ik zo het pakket van Vodafone bekijk is het enkel een verloopje glasvezel en verloop naar modem. Moet hij alleen wel op de juiste ader geprikt worden.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• arjan.n
HoppyF schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Dat maakt wel een verschil want in dat geval zal Vodafone haar eigen VoIP profile wel verwijderen en kan er ook geen conflict ontstaan.

Ik hoop nog wat bevestigen te zien bij gebruikers van het nieuwe pakket die Vodafone telefonie hebben maar daarbij ook een eigen VoIP provider gebruiken.
Het type ATA mag dan niet uitmaken.
Toen ik nog wel telefonie had (eerste week) werkte mijn ATA ook gewoon.
Maar deze draaide dus op een andere poort en niet op 5060.
Dus een ATA zal wel moeten kunnen alleen niet op 5060 als je ook Vodafone telefonie hebt.

• ultrapreventive
HoppyF schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Dat is wat ik met mijn vraag bedoelde: als VF die 5060 vrijgeeft bij opzeggen van hun VoIP-telefonie, hebben we een workaround voor de mensen die meldden bij hun eigen VoIP-provider geen andere poort te kunnen kiezen.

• HoppyF
Mijn nummer is nog steeds niet geporteerd, zou vandaag moeten gaan plaatsvinden.
De dag is nog niet om maar het duurt wel lang zo.
Als iemand mijn oude nummer belt krijg je een boodschap te horen dat het nummer niet in gebruik is.
Verwarrend wel voor een beller....

Het tijdelijke nummer dat ik gewoon kon bellen werkt nu ook niet meer.
Er wordt dus blijkbaar wel aan gewerkt.

• arjan.n
ultrapreventive schreef op maandag 14 juli 2014 @ 21:25:
[...]

Dat is wat ik met mijn vraag bedoelde: als VF die 5060 vrijgeeft bij opzeggen van hun VoIP-telefonie, hebben we een workaround voor de mensen die meldden bij hun eigen VoIP-provider geen andere poort te kunnen kiezen.
Ja maar dan moet je wel de Vodafone telefoon abonnement opzeggen.
Mijn vraag of ze het account ook konden uitschakelen in het modem was het antwoord nee dit is niet mogelijk.

• ultrapreventive
arjan.n schreef op maandag 14 juli 2014 @ 23:17:
[...]

Ja maar dan moet je wel de Vodafone telefoon abonnement opzeggen.
Mijn vraag of ze het account ook konden uitschakelen in het modem was het antwoord nee dit is niet mogelijk.
Nee, een fraaie oplossing is het zeker niet als je een deel van het pakket moet opzeggen (en de actiekorting kwijtraakt) om bij een standaard poort te kunnen komen.
Als ze zelf een andere dan de 5060 poort hadden genomen was het wat vriendelijker geweest.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
Rubman schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:55:
Op welke ader wordt de vigor aangesloten? Blauw of groen?

Gezien Tweak de lijn op non actief heeft gezet en ik nu geen internet heb tot de 28ste dacht ik kan natuurlijk ook zelf alles aansluiten. Dit heb ik met Tweak uiteindelijk ook moeten doen omdat de monteur de genexis niet goed had aangesloten op de vezel en ik zelf alles nog eens heb open moeten trekken terwijl de monteur al weg was en via de telefoon melde wat er gedaan moest worden.

Als ik zo het pakket van Vodafone bekijk is het enkel een verloopje glasvezel en verloop naar modem. Moet hij alleen wel op de juiste ader geprikt worden.
Ik weet zo even niet welke ader voor CaTV is, maar op die wordt die dus niet aangesloten :P
De monteur van guidion komt ook niet alleen langs om de installatie van het modem te doen, maar ook om de lijn te activeren. het opvragen van de lijn gaat enige tijd overheen (helaas). Als je met Guidion belt, kan je natuurlijk altijd vragen of het mogelijk is om de monteur eerder langs te laten komen.

PS4 PSN: Dazzler2120

• HoppyF
HoppyF schreef op maandag 14 juli 2014 @ 22:00:
Mijn nummer is nog steeds niet geporteerd, zou vandaag moeten gaan plaatsvinden.
De dag is nog niet om maar het duurt wel lang zo.
Als iemand mijn oude nummer belt krijg je een boodschap te horen dat het nummer niet in gebruik is.
Verwarrend wel voor een beller....

Het tijdelijke nummer dat ik gewoon kon bellen werkt nu ook niet meer.
Er wordt dus blijkbaar wel aan gewerkt.
Uitgaand bellen kan ik nu wel via mijn oude vaste telefoonnummer de ontvangende partij krijgt mijn oude nummer ook te zien. Inkomend gesprek werkt niet, "nummer is niet in gebruik".
Er is blijkbaar wat mis gegaan gisteren.
Zojuist toch maar de Klantenservice gebeld, zij hebben een ticket voor de Backoffice aangemaakt en gaan mij terugbellen op mijn mobiele nummer. Ben benieuwd.

De Voip instellingen laat ik nog maar even zo, twee problemen tegelijk melden is niet zo verstandig. ;)

• Rubman

Rubman

Dazzler2120 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:44:
[...]

Ik weet zo even niet welke ader voor CaTV is, maar op die wordt die dus niet aangesloten :P
De monteur van guidion komt ook niet alleen langs om de installatie van het modem te doen, maar ook om de lijn te activeren. het opvragen van de lijn gaat enige tijd overheen (helaas). Als je met Guidion belt, kan je natuurlijk altijd vragen of het mogelijk is om de monteur eerder langs te laten komen.
Dit was bij Tweak dus niet het geval volgens de monteur, daar had ik zelf alles aan kunnen sluiten nadat ik de genexis binnen had gekregen en zou het direct moeten werken.

Vandaar dat ik dacht, hij hoeft enkel op blauw of groen aangeprikt te worden en dan krijgt de modem vanzelf de verbinding tot stand.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
Rubman schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:51:
[...]

Dit was bij Tweak dus niet het geval volgens de monteur, daar had ik zelf alles aan kunnen sluiten nadat ik de genexis binnen had gekregen en zou het direct moeten werken.

Vandaar dat ik dacht, hij hoeft enkel op blauw of groen aangeprikt te worden en dan krijgt de modem vanzelf de verbinding tot stand.
Dat is net iets ingewikkelder ;) Tweak oud werd volgens mij ook via KPN-ITNS geleverd? En niet via een eigen leverstraat... Correct me if I'm wrong tho.
Op dit moment staat er enige tijd open voor een lijnaanvraag (ongeacht of het voor 1 van de partijen mogelijk is om dit eerder uit te voeren.)

Bij jou wordt ook eerst de Genexis vervangen door ons Draytek modem. (Genexis wordt eraf gehaald; patchkabel naar de draytek WAN-poort).

PS4 PSN: Dazzler2120

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
Dazzler2120 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Dat is net iets ingewikkelder ;) Tweak oud werd volgens mij ook via KPN-ITNS geleverd? En niet via een eigen leverstraat... Correct me if I'm wrong tho.
Op dit moment staat er enige tijd open voor een lijnaanvraag (ongeacht of het voor 1 van de partijen mogelijk is om dit eerder uit te voeren.)

Bij jou wordt ook eerst de Genexis vervangen door ons Draytek modem. (Genexis wordt eraf gehaald; patchkabel naar de draytek WAN-poort).
Toevoeging: Bij een nieuw model FTU wordt de Genexis NT er af gehaald. Bij een ouder model FTU (helemaal Genexis) wordt de bovenste kop er afgehaald. Dat is daar ook de NT.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 11:25:
[...]

Toevoeging: Bij een nieuw model FTU wordt de Genexis NT er af gehaald. Bij een ouder model FTU (helemaal Genexis) wordt de bovenste kop er afgehaald. Dat is daar ook de NT.
Klopt wel, het glasvezelkabeltje wordt daarna door de monteur aangesloten en getest.
Het verder activeren heb ik niet goed kunnen zien, de monteur is wel bezig geweest op zijn tablet maar of er ook een activering gedaan werd of alleen wat administratieve handelingen (werkbon) is mij niet duidelijk

Wat ik wel heb gezien is dat het voor de rest meteen werkte, internet en TV.
TV pakt de default instellingen denk ik zo, wel is het klantnummer/code eenmalig ingevoerd.

• arjan.n
De monteur gaat naar een site van Vodafone en geeft op dat de verbinding geleverd is.
Vanaf dat moment gaat het abonnement in
De modem word daarna nog wel een keer opnieuw opgestart.

• Rubman

Rubman

Dat is balen, aangezien guidion niet eerder kan komen (mede omdat Vodafone te laat de opdracht heeft ingeschoten) zit ik tot de 28ste zonder internet tv en bellen. Erg lastig als je toch wel vaak vanuit huis werkt en de verbinding toch meer nodig hebt dan je denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Rubman op 15-07-2014 12:23 ]

• arjan.n
Bij kpn krijg je dan vaak een internet dongel en digitenne gratis tot de tijd dat het word opgeleverd.

Je zou kunnen voorleggen of Vodafone ook niet iets kan regelen, vooral voor internet zou dat toch moet kunnen.

• Rubman

Rubman

Die kunnen gewoon niks doen zeggen ze en aangezien zelf aansluiten dus niks uithaalt zit ik denk ik gewoon tot de 28ste zonder internet.

Wat het extra frustrerend maakt is dat ze bij de aankoop hebben vermeld dat de aabsluitdatum eerder zou vervroegen dan vertragen en ik zeer waarschijnlijk begin juli al aan de beurt zou zijn.
Maar ja dat zal wel het standaard verkoop praatje zijn om mensen te paait.

[ Voor 50% gewijzigd door Rubman op 15-07-2014 12:35 ]

• arjan.n
Ga even met je klachten naar een Vodafone winkel toe.
Misschien kunnen zij wat meer voor je betekenen.

Verwijderd

Gisteren is de aannemer van Reggefiber bij mij thuis geweest. (Dit keer met afspraak :))
Hij concludeerde dat er geen signaal op de lijn stond en is naar de wijkcentrale gereden. Daar heeft hij het probleem opgelost.
Een kwartiertje later kwam hij terug en heeft gecontroleerd of alles goed werkte. (TV/Internet)

Over het Vodafone Thuis pakket ben ik erg tevreden:
- De 50/50 snelheid kan via utp makkelijk gehaald worden. Wireless haalt bij mij 50/50 niet, dat is max 30/30 bij mij (3 meter afstand), maar dat vind ik geen probleem...
- De Draytek modem werkt voor mij goed, Instellen van de modem was ook makkelijk.
- Het TV signaal is voor vrijwel alle zenders die ik kijk in prima kwaliteit (Ook bijna allemaal HD). Het zappen gaat ook redelijk snel in vergeleken met de Tweak decoder die ik had.
- Modem werkt prima samen met mijn Synology NAS.

Uiteindelijk goed werk/service van de aannemer, jammer dat het alleen allemaal 15 dagen heeft moeten duren.. :)

Update over de modem: Een uur geleden liep de modem vast (was niet meer bereikbaar) na een reboot waren alle instellingen die ik gedaan had weg (ports for synology enzo)... Ook was hij na die reboot niet meer bereikbaar via wifi (Ik heb een kwartier gewacht), pas na nog een keer de modem te rebooten was ook de wifi weer te gebruiken. Hopen dat dit een eenmalig probleem is... :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2014 13:22 ]

• teeuwj
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:07
Hoi ,

Is het nu wel mogelijk om IPTV van Vodafone op je mediacenter te bekijken, zoals beschreven staat in gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1416373

Verwijderd

... en bedankt. Ga jij nu ook alle vragen van noobs beantwoorden die het wel willen maar niet begrijpen?

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Probeerde zonet even de avondetappe via uitzending gemist te kijken, maar deze is niet te vinden bij Vodafone. Wel gewoon via de Android app te vinden. Weet iemand wat daar de oorzaak van is?

• arjan.n
arjan.n schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 14:39:
Heb zojuist contact opgenomen met regfiber en het probleem voorgelegd van de FTU kapjes.
Ik heb een aantal foto's doorgestuurd naar hun toe.
En zij gaan nu intern kijken hoe ze dit kunnen oplossen.

Zodra ik wat meer informatie heb zal ik dit hier vermelden.
Bericht gehad van Reggefiber de kapjes kunnen aangevraagd worden bij Vodafone.
Zit wel een hele lange levertijd op.
Zojuist bij Vodafone er zelf ook een aangevraagd.
Dus iedereen die van die gaten kaas af wil kan een dummy kap bij Vodafone aanvragen.

• LED-Maniak
  • Laatst online: 17:15
arjan.n schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:38:
Ga even met je klachten naar een Vodafone winkel toe.
Misschien kunnen zij wat meer voor je betekenen.
Die kunnen niets. Het is een afzonderlijk iets.

Ik ben zelf ook door die ellende gegaan. Je zal gewoon moeten wachten of héél veel klagen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Ik zou nog even terug komen over wbt de facturering.

Ik ben eind mei aangesloten voor alleen internet, en heb pas 2 weken geleden melding gekregen, over dat de eerste kosten zouden worden afgeschreven. Ik begon me al een beetje af te vragen wanneer het eerste bedrag werd afgeschreven, omdat ik het niet zo fijn vind als er in een keer een groot bedrag word afgeschreven, maar het viel allemaal wel mee.

Mijn eerste kosten bestonden uit:

- Activatie kosten
- Installatie basis (Met korting voor de helft van de prijs.)
- Laatste paar dagen van Mei
- Maand Juni
- Maand Juli

Het bedrag is inmiddels in goede orde van mijn rekening afgeschreven.

Het hele proces van aanvragen, aanlsuiten, in gebruik name, en facturering, is dus nu, voor mij, van het begin tot het eind, vlekkeloos verlopen !!

Het enige kleine minpuntje, is misschien dat ik lang moest wachten voordat ik werd aangesloten. (Hoewel het wel 1 week eerder gebeurde dan gepland.) Maar hier kon ik wel mee leven, en kon het ook wel begrijpen, heel die overgang, al die aanmeldingen, etc etc, ik had er wel begrip voor.

Ik ben dan ook zéér tevreden over de dienstverlening van Vodafone ! En ben blij dat ik voor deze provider heb gekozen. Ik heb niet meer gekeken sinds ik heb aangevraagd, maar volgens mij, is Vodafone nog steeds de goedkoopste aanbieder voor alleen internet, via glazvezel. Als mijn abbonements kosten voor alleen internet volgend jaar ongeveer hetzelfde blijven, (Wat mij door 2 verschillende mensen van de klantenservice werd bevestigd.) zal ik zéker bij Vodafone blijven.

Alles werkt ook naar behoren bij mij. Wel heb ik mijn wireless handmatig uitgezet, omdat ik het nauwelijks tot niet gebruik, hoewel dit wel weer gaat veranderen, aangezien ik waarschijnlijk nog een Wii U in de woonkamer ga zetten. En als ik in het weekend even achter mijn Ps3 ga zitten, zet ik de Wi-Fi gewoon weer even handmatig via mijn laptop aan. Bespaar ik zo ook wat energie. Mijn ervaring met de Wi-fi signaal sterkte opzich, is redelijk, en voor mij, meer dan voldoende.

Voorderest heb ik alles bekabeld, en heb ik alles via Cat 5e lopen. 1 Utp kabel gaat vanaf het modem naar deze switch:

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D

En dit werkt echt perfect.

Via Speedtest.net haal ik 48Mbps down en 50 up, meestal heb ik een ping van 7ms. Wat me wel opvalt bij het testen, is dat de upload langzaam begint, maar eindigt wel altijd op 50Mbps, daar waar de download snelheid, zo goed als direct naar de 48Mbps springt.

Als ik een nieuwe game download via Steam, zit deze altijd op 5.7 Mb per seconde, wat ik erg netjes vind.

Al met al ben ik zeer te spreken, over de hele gang van zaken, en het daadwerkelijke product, ik zou het ook iedereen aanraden ! Let wel, ik heb alleen ervaring met alleen internet 50mb. Het is écht een fijne, snelle, en stabiele verbinding ! Kudos aan Vodafone.

Verwijderd

PaulBNL schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 22:15:

Via Speedtest.net haal ik 48Mbps down en 50 up, meestal heb ik een ping van 7ms. Wat me wel opvalt bij het testen, is dat de upload langzaam begint, maar eindigt wel altijd op 50Mbps, daar waar de download snelheid, zo goed als direct naar de 48Mbps springt.

Als ik een nieuwe game download via Steam, zit deze altijd op 5.7 Mb per seconde, wat ik erg netjes vind.
Dat is een normale verloop van de up en download zowel voorheen bij KPN Glas als nu bij Telfort Glas heb ik dit ook.

• eymey
Idd. Grote kans dat je router thuis dat al doet.

Hij begint met een voorzichtige toewijzing van uploadbandbreedte om de interactiviteit van de verbinding te bewaken

• Rubman

Rubman

Met mijn klachten opnieuw bij een Vodafone winkel geweest evenals gebeld met klantenservice en guidion. Gedrieën kunnen ze allemaal niks voor me betekenen.

Klantenservice schuift het op guidion, guidion moet meerdere werkzaamheden uitvoeren ook in wijnkaart ivm migratie. En winkel zegt gewoon niks te kunnen.

Dus kort door de bocht lekker gemaakt met een korte downtime die enkel langer is geworden dan oorspronkelijk aangegeven.
Daar gaat nog wel een klacht overheen als alles werkt om mogelijk wat compensatie los te peuteren, ook al heb ik daar een hard hoofd in.

Verwijderd

Helaas moet ik mijn mening een beetje bijstellen.. Gisteren na 5 uur viel het internet/tv weer weg. Het wan lampje op de modem (Draytek Vigor 2130n) brand wel, maar de modem lijkt geen ip adres meer toegewezen te krijgen. Op de online status pagina van de modem bij link status: "Disconnected".

Power on/off verhelpt het probleem niet, met de helpdesk de modem terug naar factory settings resetten hielp ook niet. Het lukt Vodafone ook niet om vanaf hun kant mijn modem meer te bereiken... Ik sta nu weer in de support wachtrij bij Vodafone, wordt als het goed is binnenkort door ze teruggebeld. :)

Iemand bekend met dit probleem? Klinkt voor mij bijna alsof de modem stuk is o.i.d.? Aangezien Vodafone er zelf ook geen verbinding mee kan maken van hun kant terwijl er wel een wan signaal is..

• HoppyF
HoppyF schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:46:
[...]

Uitgaand bellen kan ik nu wel via mijn oude vaste telefoonnummer de ontvangende partij krijgt mijn oude nummer ook te zien. Inkomend gesprek werkt niet, "nummer is niet in gebruik".
Er is blijkbaar wat mis gegaan gisteren.
Zojuist toch maar de Klantenservice gebeld, zij hebben een ticket voor de Backoffice aangemaakt en gaan mij terugbellen op mijn mobiele nummer. Ben benieuwd.

De Voip instellingen laat ik nog maar even zo, twee problemen tegelijk melden is niet zo verstandig. ;)
Nog niets gehoord van Vodafone, toch maar weer gebeld en gevraagd wat de status is.
Klantenservice wist alleen te vertellen dat de technische dienst bezig is met het probleem maar dat het vijf werkdagen kan duren.
Ik zit dus nu al een week zonder telefoon, dat wil zeggen dat men mij niet kan bellen.
Ik kan alleen zelf uitbellen maar dat is in feite minder belangrijk.
Vreemd toch wel dat men dit soort storingen niet in een dag kan oplossen.

Gelukkig met internet/TV geen problemen, dat werkt goed.

Edit:
De telefoon doet het, mijn oude nummer kan weer gebeld worden.
Rest nog het punt dat ik mijn eigen VoIP provider wil gaan gebruiken voor uitgaande gesprekken.
Inkomend blijft voorlopig via Vodafone lopen.

[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 17-07-2014 16:24 ]

• soepkip67
Overgang naar nieuw abonnement met hindernissen.

Eerste afspraak met Guidion 17 juli, daarna op eigen verzoek verplaatst in overleg met Guidion naar 11 juli.
En een paar dagen later een belletje van Guidion(op zondag) het wordt 18 juli on half drie.
En je raad het al gisteren weer een belletje van Guidion uw afspraak is wederom verplaats van 18 juli half drie naar drie uur. Dat valt dus mee. Maar we zijn er nog niet. Zit nu vanaf vanmiddag op het internet van de buren(kwam toevallig even thuis) want vanaf vanmorgen elf uur heb ik niets meer. Geen internet, telefoon en tv. Terwijl er mij verzkerd werd dat ik maximaal vier uur downtime zou hebben. Dus dit zou inhouden op achttien juli vanaf elf uur geen signaal meer.
Slechte zaak dus van Vodafone/Guidion, weet niet waar de fout ligt Heb nog wel klantenservice van VF gebeld,kunnen ook niets doen. Een gevalletje van jammer maar helaas.

• HoppyF
soepkip67 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 13:24:
Overgang naar nieuw abonnement met hindernissen.

Eerste afspraak met Guidion 17 juli, daarna op eigen verzoek verplaatst in overleg met Guidion naar 11 juli.
En een paar dagen later een belletje van Guidion(op zondag) het wordt 18 juli on half drie.
En je raad het al gisteren weer een belletje van Guidion uw afspraak is wederom verplaats van 18 juli half drie naar drie uur. Dat valt dus mee. Maar we zijn er nog niet. Zit nu vanaf vanmiddag op het internet van de buren(kwam toevallig even thuis) want vanaf vanmorgen elf uur heb ik niets meer. Geen internet, telefoon en tv. Terwijl er mij verzkerd werd dat ik maximaal vier uur downtime zou hebben. Dus dit zou inhouden op achttien juli vanaf elf uur geen signaal meer.
Slechte zaak dus van Vodafone/Guidion, weet niet waar de fout ligt Heb nog wel klantenservice van VF gebeld,kunnen ook niets doen. Een gevalletje van jammer maar helaas.
Als je oorspronkelijke afspraak de 17de was zou het best kunnen zijn dat dit de afsluitdag is.
De 18de wordt je dan weer aangesloten.
Bij mij ging dit ook zo, niet de schuld van Vodafone/Guidion maar van mijzelf omdat op mijn verzoek de aansluitdatum één dag is opgeschoven.
De afsluitdatum kon echter niet één dag opgeschoven worden.

• soepkip67
HoppyF schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 14:11:
[...]

Als je oorspronkelijke afspraak de 17de was zou het best kunnen zijn dat dit de afsluitdag is.
De 18de wordt je dan weer aangesloten.
Bij mij ging dit ook zo, niet de schuld van Vodafone/Guidion maar van mijzelf omdat op mijn verzoek de aansluitdatum één dag is opgeschoven.
De afsluitdatum kon echter niet één dag opgeschoven worden.
Maar er is na de aanvraag voor 11 juli niets meer op mijn verzoek veranderd. Is op aangeven van Guidion verplaatst naar 18 juli omdat op die dag de lijn pas vrij gemaakt zou worden en niet op 17 juli

• Barre73
@soepkip67: Als je echt graag wil weten aan wie het heeft gelegen, dan moet je me even een PM sturen met je PC en huisnr...

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:35:
Helaas moet ik mijn mening een beetje bijstellen.. Gisteren na 5 uur viel het internet/tv weer weg. Het wan lampje op de modem (Draytek Vigor 2130n) brand wel, maar de modem lijkt geen ip adres meer toegewezen te krijgen. Op de online status pagina van de modem bij link status: "Disconnected".

Power on/off verhelpt het probleem niet, met de helpdesk de modem terug naar factory settings resetten hielp ook niet. Het lukt Vodafone ook niet om vanaf hun kant mijn modem meer te bereiken... Ik sta nu weer in de support wachtrij bij Vodafone, wordt als het goed is binnenkort door ze teruggebeld. :)

Iemand bekend met dit probleem? Klinkt voor mij bijna alsof de modem stuk is o.i.d.? Aangezien Vodafone er zelf ook geen verbinding mee kan maken van hun kant terwijl er wel een wan signaal is..
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar mijn gevoel zegt dat je modem waarschijnlijk stuk is.

• Furs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 18:55
Het 'nieuwe' abbonoment van vodafone lijkt zover voor mij alleen maar een achteruitgang van services die worden geboden:
- coax vervalt (hierdoor dus geen analoge/digitale zenders meer)
- verplichte dreytek modem/router combi die wat vodafone mij vertelde niet in bridge modus kan. (leuk voor de leken, maar gebruik liever me eigen apparatuur en vind een interne/externe netwerk scheiding wel fijn. alsin dat de isp deze niet 'beheerd' in a way)

En als ik hier zo door topic skim, hebben verschillende mensen issues gehad met die dreytek.
Echter lijken er op eerste gezicht niet echt andere aanbieders die de oude abbonoments form van vodafoon aanbieden maar dan met 500mbit :(

Cookie?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32
Dus zul je keuzes moeten maken... en afwegen wat je belangrijker vind: snelheid/dvb-c/draytek. Op een forum klaagt men nou eenmaal sneller dan dat er complimenten gegeven worden. Overal zijn er problemen te noemen. Misschien speelt het uiteindelijk wel helemaal niet bij jou.

• Furs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-10 18:55
Klopt en voor nu hou ik het maar bij het oude abbonoment, daar het gewoon super werkt. Alleen jammer dat de nieuwe service imo een achteruitgang is (maar ook goedkoper). mja :)

Cookie?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32
Ik ben hier nog steeds blij met mijn oude abonnement. De nieuwe zou voor mij ook kunnen, de kabels heb ik ervoor liggen. Maar wat nu goed werkt moet je niet zomaar gaan aanpassen :)

• HoppyF
Binnetie schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:35:
Ik ben hier nog steeds blij met mijn oude abonnement. De nieuwe zou voor mij ook kunnen, de kabels heb ik ervoor liggen. Maar wat nu goed werkt moet je niet zomaar gaan aanpassen :)
Ik zie het anders, ik heb bewust voor het nieuwe abonnement gekozen.
Ik weet dat DVB-C weg is maar dit vind ik geen bezwaar omdat men dit pad verder niet heeft willen ontwikkelen. De huidige HD kanalen zouden ook via DVB-C doorgeven moeten worden maar dit is nooit van de grond gekomen. Jammer, maar helaas maar aan drie HD kanalen heb je niks.

Ik ga dus nu minder betalen en krijg er een wat hogere snelheid voor terug, 50/50 ipv 35/35.
De Vodafone Thuis app op de iPad is ook een verbetering tov de oude app.
De nieuwe werkt veel prettiger en je kunt ook pauzeren en een stukje terugspoelen.

De Entone werkt ook goed tov de Amino.
Ik denk wel dat de instellingen wat karig zijn maar alles doet het wel.

De Draytek is wellicht nog wel een punt van discussie, het gaat dan vooral om de manier hoe je dit modem kan instellen. Dit is nog onvoldoende uitgewerkt.
Kwestie van aanpassen dus wat best mogelijk is. Ik verwacht dat Vodafone dit nog gaat oplossen.

Verwijderd

Naar ik begrijp kan je de Draytek (nog) niet in de bridgemode zetten. Binnen mijn eigen netwerk werk ik met statisch toegewezen IP-adressen o.a. noodzakelijk voor mijn NAS en Home-server.

Kan je die statische IP-adressen wel in de Draytek vastzetten?

• LED-Maniak
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:35:
Naar ik begrijp kan je de Draytek (nog) niet in de bridgemode zetten. Binnen mijn eigen netwerk werk ik met statisch toegewezen IP-adressen o.a. noodzakelijk voor mijn NAS en Home-server.

Statische IP's kan je toch in de apparatuur vastzetten? Gewoon je range in de router goed instellen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• ultrapreventive
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:35:
Binnen mijn eigen netwerk werk ik met statisch toegewezen IP-adressen o.a. noodzakelijk voor mijn NAS en Home-server.

Niet gewijzigd sinds ik het erover had: er is een Bind IP to MAC tabel als subpagina onder het LAN menu. Die tabel moet je denk ik wel opnieuw vullen als het modem van de stroom af gaat, een userbackup is er niet.

• HoppyF
LED-Maniak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:38:
[...]

Statische IP's kan je toch in de apparatuur vastzetten? Gewoon je range in de router goed instellen.
Heeft niets met je DHCP range te maken.
Je koppelt gewoon het MAC adres van de apparatuur aan een IP adres naar je keuze, deze moet uiteraard wel in de pool van IP adressen passen.
In de Draytek staat dit onder LAN, bind IP to MAC.

• ultrapreventive
HoppyF schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 21:55:
[...]

Heeft niets met je DHCP range te maken.
Je koppelt gewoon het MAC adres van de apparatuur aan een IP adres naar je keuze, deze moet uiteraard wel in de pool van IP adressen passen.
In de Draytek staat dit onder LAN, bind IP to MAC.
Precies. :P

Verwijderd

Dank, kwartje is gevallen.

• Rubman

Rubman

Hoe stel ik via Synology het beste de poorten in op het Vigor modem? de situatie is bij mij zo dat de Vigor als router fungeert en dat daarachter nog een 1034 met DD-WRT zit die gewoon als Wireless Acces Point ingesteld staat en dus geen DHCP en dergelijke uitvoert.

Ik kan met bijvoorbeeld EZ internet de Vigor niet in de lijst terugvinden.

• soepkip67
Overgang naar nieuw abonnement met hindernissen (nu bijna afgerond)

De oplevering heeft gisteren(18 juli) dan plaats gevonden. Monteur was maar drie kwartier te laat
En dit na al later gezet te zijn door Guidion(planning probleempje, is niet erg best daar. gaf monteur ook aan) Maar het is opgeleverd en draait nu, TV: glashelder. Internet: nog niet stabiel varierend van 75 tot 96.
Telefonie: wisselende verbinding valt soms helemaal weg. Wacht het dit weekend af wat betreft telefonie anders even contact zoeken met de Klantenservice.

Ben later op de dag nog gebeld door Klantenservice van Vodafone. We hadden een afspraak en die werd niet nagekomen zoals was afgesproken. Maar nadat Klantenservice mij terug gebeld heeft is alles naar tevredenheid afgehandeld. Vind dit wel een positief punt van de Klantenservice. Ze zitten wat mij betreft nu op de goede weg. Beloftes nakomen, hetzij zoals afgesproken was via mail of gewoon even een belletje.
Klantenservice hou dit vol.

Heb een 100/100 abonnement met telefonie en tv

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
-edit- Sorry, ik had hier een heel verhaal getypt maar ik had kunnen lezen dat poort 3 en 4 op de Draytek inderdaad dedicated voor IPTV waren. Dat wordt een extra kabeltje trekken :(

[ Voor 80% gewijzigd door TripleM op 20-07-2014 02:21 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41

Meneer aard

Porsche rulez!

HoppyF schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 17:11:
[...]

Ik zie het anders, ik heb bewust voor het nieuwe abonnement gekozen.
Ik weet dat DVB-C weg is maar dit vind ik geen bezwaar omdat men dit pad verder niet heeft willen ontwikkelen. De huidige HD kanalen zouden ook via DVB-C doorgeven moeten worden maar dit is nooit van de grond gekomen. Jammer, maar helaas maar aan drie HD kanalen heb je niks.

Ik ga dus nu minder betalen en krijg er een wat hogere snelheid voor terug, 50/50 ipv 35/35.
De Vodafone Thuis app op de iPad is ook een verbetering tov de oude app.
De nieuwe werkt veel prettiger en je kunt ook pauzeren en een stukje terugspoelen.

De Entone werkt ook goed tov de Amino.
Ik denk wel dat de instellingen wat karig zijn maar alles doet het wel.

De Draytek is wellicht nog wel een punt van discussie, het gaat dan vooral om de manier hoe je dit modem kan instellen. Dit is nog onvoldoende uitgewerkt.
Kwestie van aanpassen dus wat best mogelijk is. Ik verwacht dat Vodafone dit nog gaat oplossen.
Hebben ze nu een nieuw type setupbox? Heb toevallig net m`n abo laten verlengen/ upgraden naar 100/100. Wist wel dat men bezig was de coax eruit te gooien maar dat er een geheel nieuw modem in de meterkast komt..Naja het zal wel.

Betaal nu veel minder + 2e setupbox. De huidige amino icm m`n sony bravia is om te janken..Op 1080P/i crasht die rotzooi om de haverklap en haperend beeld. We zien wel het weer..Nu @ 720 doet ie het prima.
Tot nu toe heb ik niks te klagen bij vodafone, service is prima.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Meneer aard schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:12:
Betaal nu veel minder + 2e setupbox. De huidige amino icm m`n sony bravia is om te janken..Op 1080P/i crasht die rotzooi om de haverklap en haperend beeld. We zien wel het weer..Nu @ 720 doet ie het prima.
Helpdesk bellen dan.. Of je hdmi kabel controleren. Dit is niet normaal :)

[ Voor 22% gewijzigd door denan op 22-07-2014 20:40 ]

• Kangodo
Sowieso even bellen als je bekabeling is gecontroleerd.

Maar volgens mij is die verlenging niet zo duidelijk dus?
Je wordt namelijk overgezet naar het nieuwe abonnement.
Dat betekent bv:
-Geen coax.
-Nieuw modem.
-Nieuwe STB's.
-Eigenlijk alles nieuw wat een nieuwe klant ook zou krijgen.

• HoppyF
Kangodo schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:28:
Sowieso even bellen als je bekabeling is gecontroleerd.

Maar volgens mij is die verlenging niet zo duidelijk dus?
Je wordt namelijk overgezet naar het nieuwe abonnement.
Dat betekent bv:
-Geen coax.
-Nieuw modem.
-Nieuwe STB's.
-Eigenlijk alles nieuw wat een nieuwe klant ook zou krijgen.
Klopt, alles is nieuw.
In feite zit je met het nieuwe pakket bij een nieuwe provider die toevallig ook Vodafone heet...

Voor de rest ben ik tevreden, alles werkt goed.
Ik zou alleen nog graag mijn eigen Voip provider willen gebruiken voor uitgaand bellen.
Dit heb ik nog niet aan de gang ook via als ik een andere poort gebruik voor de eigen VoIP provider.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
Zijn de animos eigenlijk niet meer bruikbaar bij het nieuwe abonnement?

• eymey
Nope. Totaal niet. Ander netwerk, ander platform .

• eymey
Meneer aard schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:12:
[...]

Hebben ze nu een nieuw type setupbox? Heb toevallig net m`n abo laten verlengen/ upgraden naar 100/100. Wist wel dat men bezig was de coax eruit te gooien maar dat er een geheel nieuw modem in de meterkast komt..Naja het zal wel.

Ff mieren neuken: het is niet "setupbox". Waarom noemen velen dat toch altijd zo? :? Het is "set top box".

Verder zoals Denan zegt: HDMI kabel controleren en evt. update op de Amino uitvoeren of juist op de TV. Hier overigens 0,0 problemen met 1080p en 1080i met de Amino icm. een Sony Bravia uit 2009.

Verwijderd

datadevil schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 09:29:
Zijn de animos eigenlijk niet meer bruikbaar bij het nieuwe abonnement?
Nee Vodafone gebruikt een ander TV platform met andere ontvangers.

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Nee Vodafone gebruikt een ander TV platform met andere ontvangers.
Klopt, Entone dus.
De app voor je iPad is ook anders, kortom het oude en nieuwe pakket zijn niet onderling uitwisselbaar. De apparatuur uit het oude pakket is niet meer te gebruiken op de draadloze modem na, die kun je als je dit wilt, achter de Draytek hangen.
Ik heb de Cisco E2000 achter de Draytek hangen omdat ik meer vaste netwerkaansluitingen nodig heb.
De E2000 is bij mij met het oude pakket meegeleverd maar is eigendom van de klant.
Deze kun je dus hergebruiken.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:09
Vraagje: welke Android-app moet ik hebben voor Vodafone TV Kijken?
De huidige (oude) app in de Play Store geeft aan dat die alleen voor abonnee's is welke voor april zijn aangesloten...

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Kangodo
Google Play: Vodafone TV

Vodafone Thuis TV is de oude.
De nieuwe heet Vodafone TV.

• Kars
Dank!
Jammer dat m'n oude Sony Tablet S niet compatible is :/

• Barre73
Hashtag schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:43:
Dank!
Jammer dat m'n oude Sony Tablet S niet compatible is :/
APK is ook te vinden hoor. Ik kreeg em een tijdje geleden hier op dit forum voor mijn Kruidvat Android tablet. Werkte prima...

Link is nog actief: Dit is voor de nieuwe Vodafone app:

https://dl.dropboxusercon...afonetv.vinson_0.11.0.apk

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 23-07-2014 12:07 ]

• Kars
Barre73 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:06:
[...]

APK is ook te vinden hoor. Ik kreeg em een tijdje geleden hier op dit forum voor mijn Kruidvat Android tablet. Werkte prima...

Link is nog actief: Dit is voor de nieuwe Vodafone app:

https://dl.dropboxusercon...afonetv.vinson_0.11.0.apk
Top! Die gaan we vanavond maar eens even proberen :)

• denan
eymey schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Ff mieren neuken: het is niet "setupbox". Waarom noemen velen dat toch altijd zo? :? Het is "set top box".

Verder zoals Denan zegt: HDMI kabel controleren en evt. update op de Amino uitvoeren of juist op de TV. Hier overigens 0,0 problemen met 1080p en 1080i met de Amino icm. een Sony Bravia uit 2009.
Het is zelfs "set-top box" :)

Verwijderd

Inmiddels 23 dagen zonder internet/tv. (afgezien van die paar uurtjes dat het op 15juli wel even kort werkte ;))

Vodafone heeft me zojuist gebeld dat ze nog voor het weekend een nieuwe modem komen plaatsen bij mij thuis! :D Hopelijk werkt alles dan goed! :)

• arjan.n
Zijn er mensen die een 50mbps abonnement hebben en deze snelheid ook halen?
Mijn download blijft hangen op 48 mbps en upload soms 49mbps.
Het lijkt wel of Vodafone een stukje reserve inbouwt voor eigen beheer of zo.
Zijn er mensen die wel 50mbps halen?

• Barre73
Net nog even geprobeerd op deze speedtest: http://speedtest.glasoperator.nl/v4/
Om het zoveel mogelijk binnen het eigen domein te houden zeg maar..

49 down, 51 up.

Valt voor mij alleszins binnen de normale marges. Het is geen exacte wetenschap met zoveel mogelijke factoren.

• arjan.n
Getest op bovenstaande link (5x) altijd 48 down en up tussen 49 en 50 mbps.
rechtstreeks op het modem met cat6 kabel op de laptop.
Opvallend is dat bij mijn vorige provider Concepts/Telfort wel gewoon 50 mbps geleverd werd.
Lijkt er toch op dat de lijn iets geknepen word.
Ben benieuwd of er wel iemand de 50mbps haalt.

[ Voor 5% gewijzigd door arjan.n op 24-07-2014 00:21 ]

• LED-Maniak
arjan.n schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 00:17:
Getest op bovenstaande link (5x) altijd 48 down en up tussen 49 en 50 mbps.
rechtstreeks op het modem met cat6 kabel op de laptop.
Opvallend is dat bij mijn vorige provider Concepts/Telfort wel gewoon 50 mbps geleverd werd.
Lijkt er toch op dat de lijn iets geknepen word.
Ben benieuwd of er wel iemand de 50mbps haalt.
Ja, haal ik, zelfs soms ietsjes erboven volgens verschillende speedtests.
Grootste grap: zelfs op wifi (na wat tweaken!)

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 24-07-2014 00:22 ]

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:37
Zoveel mogelijk ingelezen, maar ik begrijp dat de merendeel van de mensen die VF glasvezel hebben, altijd bij VF hebben gezeten en dat dit voorheen via KPN verliep. Ik kom uit het klantenbestand van Wisper.
Daarmee altijd entone setupbox in gebruik en een draytek 1000vn. De situatie is vanaf het begin dat deze draytek gemanaged wordt door glasoperator. Ik zag regelmatig beta firmwares op de Draytek geinstalleerd staan. Doordat het gemanaged is vanuit glasoperator heb ik alleen het user account en denk ik sommige functies te missen, zoals vlan tagging.
Op een review site lees ik dat Vodafone de 2130FVn levert, terwijl ik dus de 1000vn heb. Is de 2130FVn ook managed door glasoperator of ben je daar wel volledig admin en weet iemand er verschil is qua opties.

Wat ik vanaf het begin bijv al heb is dat subnets niet direct geconfigureerd op de Draytek niet geNAT worden naar buiten. Omdat ik in mijn dagelijkse werk netwerk- en firewallomgevingen beheer heb ik ook een eigen omgeving met andere subnetten achter de draytek. Ik moet mijn router achter de Draytek nu weer laten NAT'n naar het subnet wat bekend is in de Draytek. Daarmee kan ik feitelijk address spoofing doen. Al jaren teruggemeld, maar nooit iets mee gedaan door Wisper/glasoperator. Is dit in de 2130FVn anders?

Ik zit ook met 200/200. Kon toen voor 7,50 extra naar 600/600 gaan. Nooit gedaan. Kreeg het niet vol, maar volgens mij kan ik daar nu ook niet naar overstappen en is 500/500 de max?

• ultrapreventive
Edit: laat ook maar

[ Voor 175% gewijzigd door ultrapreventive op 24-07-2014 04:50 ]

• denan
arjan.n schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 22:38:
Zijn er mensen die een 50mbps abonnement hebben en deze snelheid ook halen?
Mijn download blijft hangen op 48 mbps en upload soms 49mbps.
Het lijkt wel of Vodafone een stukje reserve inbouwt voor eigen beheer of zo.
Zijn er mensen die wel 50mbps halen?
Vergeet je overhead niet.. die telt ook mee in je bandbreedte verbruik. op 50Mbit kan dat al snel oplopen tot 1Mbit of meer.

• Barre73
Maar dat zou bij een 50/50 abo eigenlijk niet zo moeten zijn. Het profiel zou eigenlijk op 52/52 ingeladen moeten staan om de klant optimaal te bedienen met de beloofde 50/50. En bij 100/100 idem dito (mits PoP Gbit geschikt is)

• LED-Maniak
Zodra ik van de week weer thuis ben zal ik eens een screenshot posten. Via verschillende test suits kom ik vrijwel altijd aan minimaal 50/50. Via torrents of andere grote downloads ligt de gemiddelde downloadsnelheid altijd boven de 5MB/sec.

• soepkip67
Overgang naar nieuw abonnement met hindernissen.(vervolg)

Ben op zoals afgesproken18 juli overgegaan op het nieuwe abonnement. Werd wel op 17 juli al van alle diensten afgsloten dit was dus niet volgens afspraak. Alles werd wel netjes werkend opgeleverd op 18 juli.
Wel met de opmerking dat tv prima is,internet wat instabiel snelheden tussen de 75 en 86 moet 100 zijn.
Vanaf vandaag al wat beter tussen de 90 en 95(overigens met kabel) Telefoon in de eerst twee dagen regelmatig uitval nu een stuk beter. Maar dan het volgende probleem.
Heb nog steeds mijn oude nummer niet terug ook na een week nog niet. Heb vanaf dinsdag meerdere malen gebeld.Krijg je het antwoord meneer daar wordt aan gewerkt dit is zo spoedig mogelijk opgelost. DUS NIET. Vandaag na meerdere malen bellen komt eindelijk de aap uit de mouw. De overztting voor nummerbehoud was niet in gang gezet. U zit gewoon nog minimaal vier dagen zonder uw eigen nummer.
We kunnen wel uw nummer dooschakelen naar uw tijdelijke nummer maar daar moet u wel voor betalen. Lekkere service van Vodafone, zij maken de fout, de klant mag voor eventuele tijdelijke oplossing betalen.
Volgens mij hebben ze het niet onder controle bij Vodafone, bij de aanvraag ging het ook al mis. Na de afgesproken datum nog steeds niet gehoord. Wat bleek, de order was in een wachtrij geplaatst, als ik niet gebeld had was er nu nog niets gebeurd. Dit bevestigde de medewerker dan ook.

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 20:41
Vreemd. In Noordwijk ZH begint reggefiber binnenkort met het aanleggen van glasvezel. Men kan zich voorinschrijven. In de folder van Vodafone is 500mbit aangeboden. Tot mijn verbazing word dit in Noordwijk bij voorinschrijving niet aangeboden. Contact met vodafone leert dat 500mbit niet overal op hun network word aangeboden, Dat terwijl in Noordwijk nieuwe apparatuur in nieuw te bouwen wijkasten ingebouwd zouden worden. Wat neer komt op een up to date network. Andere ISPs bieden 500mbit wel aan.Het is mij een raadsel.

[ Voor 8% gewijzigd door doublehelix op 24-07-2014 15:33 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.