Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.909 views

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 18:56
Bartjeee schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Het is nog al een lastige vraag voor Vodafone. Iemand die iets kan zeggen over de mogelijkheid tot bridge mode in de Draytek en HDMI CEC op de Entone decoder?
Buiten wat er boven je vraag al over is gezegd? Nee.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bedankt voor de terugkoppeling, jammer. Gaat gewoon DVB-C worden en eigen router bij een andere provider. Jammer want het is verder een mooi pakket qua prijs en prestatie.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:25
arjan.n schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Geen HDMI CEC op de Entone.
Geen Bridge modus op de draytek (technisch kan het wel maar Vodafone wil dit niet)

Tevens is het niet mogelijk om een backup te maken van je draytek.
Dus als je de router een keer moet resetten kun je alle port mappings, usb shares, vpn verbindingen, wifi instellingen weer opnieuw instellen.
Als je belt met Vodafone word er ook gezegt dat er geen backup functie gaat komen.
Ik vind dit wel vreemd een modem die niet in bridge mode kan en waarvan ook geen back-up gemaakt kan worden. Dit heb ik echt nog nooit gehoord.
Het kan best zijn dat Vodafone de mogelijkheid wil gebruiken om een profiel naar de modem te "pushen" maar daarmee houdt het wel op.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Oh ik heb daar zo vaak van gehoord.....

Meest bekende voorbeeld is wel de Experiabox. Pas recentelijk lijkt daar iets van een soort van bridge modus in mogelijk te zijn. En backup maken? Niet door de gebruiker iig....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ultrapreventive
eymey schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:55:
Oh ik heb daar zo vaak van gehoord.....

Meest bekende voorbeeld is wel de Experiabox. Pas recentelijk lijkt daar iets van een soort van bridge modus in mogelijk te zijn. En backup maken? Niet door de gebruiker iig....
Hoe vaak het ook elders eveneens wordt aangetroffen, het blijft vreemd, bizar zelfs, om zo tegen de belangen van je gebruikers in te gaan en hun technisch prima en op risicoarme wijze realiseerbare wensen naast je neer te leggen.

• HoppyF
ultrapreventive schreef op zondag 06 juli 2014 @ 01:16:
[...]

Hoe vaak het ook elders eveneens wordt aangetroffen, het blijft vreemd, bizar zelfs, om zo tegen de belangen van je gebruikers in te gaan en hun technisch prima en op risicoarme wijze realiseerbare wensen naast je neer te leggen.
Precies, en de Experiabox is wel het schoolvoorbeeld hoe het NIET zou moeten.
Vodafone is toch juist bezig zich geheel los te weken van KPN?
Waarom zouden ze dan kiezen voor een slechte oplossing en een Experiabox achtige modem gaan gebruiken?

• ultrapreventive
HoppyF schreef op zondag 06 juli 2014 @ 09:31:
[...]

Precies, en de Experiabox is wel het schoolvoorbeeld hoe het NIET zou moeten.
Vodafone is toch juist bezig zich geheel los te weken van KPN?
Waarom zouden ze dan kiezen voor een slechte oplossing en een Experiabox achtige modem gaan gebruiken?
Meen me te herinneren dat op de Experiabox de DHCP server niet kon worden uitgezet, dat kan hier nog wel. Tel uit je winst :o .
Maar voor de rest is dit Vodafoneprodukt dus toch een kpn-kloon gebleken, inclusief de klantbenadering bij klachten. Voel me onaangenaam verrast.

Ik denk dat het zo zoetjesaan wel verstandig is, de TS aan te passen om duidelijk te maken dat het hier bepaald niet om een op Tweakers gericht dienstenpakket gaat.
Misschien door wat extra Q&A toe te voegen?

• HoppyF
ultrapreventive schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Meen me te herinneren dat op de Experiabox de DHCP server niet kon worden uitgezet, dat kan hier nog wel. Tel uit je winst :o .
Maar voor de rest is dit Vodafoneprodukt dus toch een kpn-kloon gebleken, inclusief de klantbenadering bij klachten. Voel me onaangenaam verrast.

Ik denk dat het zo zoetjesaan wel verstandig is, de TS aan te passen om duidelijk te maken dat het hier bepaald niet om een op Tweakers gericht dienstenpakket gaat.
Misschien door wat extra Q&A toe te voegen?
Tjsa, daar ben ik dan mooi ingetrapt als dit inderdaad een KPN kloon oplossing is.
Ik was juist positief dat Vodafone zich los durfde te maken van KPN en eigen diensten zou gaan leveren.
Om die reden stap ik ook over van Vodafone "oud" naar "nieuw".
Het is natuurlijk niet de bedoeling om van de regen in de druk te komen.

Laten we hopen dat Vodafone ervoor gaat zorgen dat het nieuwe product ook echt innovatief en klantvriendelijk gaat worden. Misschien is de aanloop gewoon wat stroef en komt het nog goed.
Zo niet ben ik over een jaar alsnog weg.

A.s. donderdag wordt ik overgezet van oud naar nieuw en kan ik dus beoordelen of het nu echt een verbetering is of niet.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
Ik snap de term KPN kloon niet helemaal. Wat Vodafone doet is een apparaat inzetten waarbij zij er voor kiezen om de klant minimaal zelf te kunnen laten instellen. Iets dat KPN toevallig ook doet. Ben je dan een KPN kloon? Rare redenering...
Dit is de keuze van Vodafone zelf en heeft werkelijk helemaal niets te maken met KPN.
Vodafone maakt zich nu eindelijk los van KPN en gaat eigen diensten leveren. Alhoewel HoppyF hopelijk ook wel weet dat hij de KPN TV streams krijgt aangezien in zijn woonplaats echt nog geen Vodafone apparatuur in de PoPs gepland staat voor de komende tijd. Maar dan nog heeft dat niets te maken met de keuze van een provider om iets te leveren dat de klant zelf minimaal kan instellen. Dat is een bedrijfseconomisch besluit waarvan wij de redenen alleen maar kunnen vermoeden maar niet zeker weten. Het kleine aantal mensen dat graag zelf dingen wil kunnen instellen weegt niet op tegen het gemak van wat Vodafone hier voor zichzelf doet. En iedereen kan mekkeren op KPN, ondertussen zijn er honderdduizenden mensen die zeer tevreden zijn met de diensten en de apparatuur van KPN. Iets dat wij ons niet echt kunnen voorstellen misschien maar zo is het wel. Dus dat zou ook kunnen gaan gelden voor Vodafone lijkt me zo.

Dat is de wet van de markt en als het merendeel van de markt er happy mee is dan is het een goed besluit van Vodafone gebleken.Zo niet, dan niet )helaas misschien...)

Voor de anderen: Tweak zou een erg fijn alternatief kunnen zijn, maar wacht dan nog wel even een paar maanden aangezien dat wellicht iets te snel werd gelanceerd (zie Tweak topic).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• ultrapreventive
We zitten hier op tweakers.net, Barre. Voor mijn schoonmoeder zou het vast een prima produkt wezen. Hoewel die nog minder zonder ondertiteling kan -best fijn als dat ergens wordt vermeld voor koop. Of wanneer doorgifte is gepland.

Als ik vraag of ik mijn eigen spullen kan blijven gebruiken wens ik de waarheid, niet later onprettig verrast te worden met een dichtgespijkerd Experia-achtig boxje. De vergelijking met kpn dringt zich dan wel degelijk op en is op dat punt helemaal niet zo gek. De reacties op klachten doen dan ook wle een beetje aan kpn denken. Zal ook wel gemekker wezen?
Als VF zich losmaakt van kpn zie ik dit in elk geval niet als een erg best begin.

Met de redenen heeft klant geen barst te maken -ze worden hem ook niet meegedeeld trouwens- maar de gevolgen krijgt ie wel. Of het een bedrijfseconomisch besluit is? Laten we maar niet gaan speculeren, Barre. Tijd voor een officiële stellingname door VF lijkt me zinniger.
Ben benieuwd wat het bedrijfseconomisch nut zou wezen van de onmogelijkheid een backup te maken van je eigen setje instellingen of het doorzetten van een syslog. Hun gemak lijkt me daardoor niet in gevaar te komen. Hooguit hun gemakzucht.

Tamelijk onnozel om in deze draad vanuit de motieven van de aanbieder te redeneren, alsof iemand dan anders naar zijn eigen belang gaat zitten kijken omdat het voor Vodafone qua business beter uitkomt allemaal. Hier zitten de klanten, Barre.
Dus als deze klant het een slecht besluit vindt, dan is het dat. Voor deze klant. Met het marktperspectief heb ik dan geen barst te maken, dat kan daarop nimmer een tegenwicht vormen.

Wat de meerderheid vindt is dan totaal onbelangrijk, want iedereen heeft namelijk zijn eigen contractje met VF, er is geen sprake van een groepscontract.

[ Voor 10% gewijzigd door ultrapreventive op 06-07-2014 23:17 ]

• HoppyF
KPN kloon zijn niet mijn woorden maar van ultrapreventive.
Je zou ook kunnen zeggen, de manier van werken door KPN en dochters.

Vodafone gebruikt nog steeds KPN diensten maar het is toch de bedoeling om zelfstandig te worden, los van KPN diensten. Een ander modem, prima, dat is de keuze van Vodafone.
Dit modem moet echter wel alles doen waarvoor deze ingezet wordt. De meeste modems kunnen dat ook.
Kwestie van goede instructies aan de klant geven en dan is er niets aan de hand.
Klanten kunnen ook lezen.

Als ik bedrijfseconomisch belang lees betekent dit gewoon hoe kan ik dikke winst maken.
Ook goed als de klant niet de hoofdprijs hoeft te betalen maar zorg wel voor een flexibele oplossing dat is alles wat Tweakers en ook gewone klanten vragen.

Ik wacht het komende week wel even af wat er op me af komt.
Ik zat gelijktijdig met ultrapreventive te typen maar ben het wel met hem eens.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 06-07-2014 23:04 ]

• ultrapreventive
HoppyF schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:58:
KPN kloon zijn niet mijn woorden maar van ultrapreventive.
Je zou ook kunnen zeggen, de manier van werken door KPN en dochters.
Had ik kunnen doen idd, maar ik koos niet toevallig voor een smalender term, want het zit me bepaald niet lekker dat ik na decennia mijn eigen boontjes te hebben mogen doppen nu ineens de bevoogdende dichtgeramde zooi krijg die ik ook bij kpn had kunnen krijgen en bewust heb vermeden al die tijd.

Las toevallig vanmorgen op een Duits forum in een artikeltje over vervanging van de Easybox door een Fritzmodem dat VF een paar jaar terug wel de bij zulk een vervanging benodigde toegangsgegevens aan de klanten onthulde -zij het na enige aandrang.
Men dient de klant gewoon die credentials te geven. Die is sowieso al via gedragsbepalingen aan zorgvuldig gebruik gehouden. Zie het nut van dit weigeren niet, de conclusie dat de klant wordt gewantrouwd ligt dan voor de hand.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
ultrapreventive schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:55:
We zitten hier op tweakers.net, Barre. Voor mijn schoonmoeder zou het vast een prima produkt wezen. Hoewel die nog minder zonder ondertiteling kan -best fijn als dat ergens wordt vermeld voor koop. Of wanneer doorgifte is gepland.

Als ik vraag of ik mijn eigen spullen kan blijven gebruiken wens ik de waarheid, niet later onprettig verrast te worden met een dichtgespijkerd Experia-achtig boxje. De vergelijking met kpn dringt zich dan wel degelijk op en is op dat punt helemaal niet zo gek. De reacties op klachten doen dan ook wle een beetje aan kpn denken. Zal ook wel gemekker wezen?
Als VF zich losmaakt van kpn zie ik dit in elk geval niet als een erg best begin.

Met de redenen heeft klant geen barst te maken -ze worden hem ook niet meegedeeld trouwens- maar de gevolgen krijgt ie wel. Of het een bedrijfseconomisch besluit is? Laten we maar niet gaan speculeren, Barre. Tijd voor een officiële stellingname door VF lijkt me zinniger.
Ben benieuwd wat het bedrijfseconomisch nut zou wezen van de onmogelijkheid een backup te maken van je eigen setje instellingen of het doorzetten van een syslog. Hun gemak lijkt me daardoor niet in gevaar te komen. Hooguit hun gemakzucht.

Tamelijk onnozel om in deze draad vanuit de motieven van de aanbieder te redeneren, alsof iemand dan anders naar zijn eigen belang gaat zitten kijken omdat het voor Vodafone qua business beter uitkomt allemaal. Hier zitten de klanten, Barre.
Dus als deze klant het een slecht besluit vindt, dan is het dat. Voor deze klant. Met het marktperspectief heb ik dan geen barst te maken, dat kan daarop nimmer een tegenwicht vormen.

Wat de meerderheid vindt is dan totaal onbelangrijk, want iedereen heeft namelijk zijn eigen contractje met VF, er is geen sprake van een groepscontract.
Helemaal mee eens! :(
Laat Vodafone nu eens officieel reageren op deze zaken, zal ze veel antireclame schelen!

Als Vodafone geen reactie geeft, wat ik verwacht, ga ik proberen mijn bestelling te annuleren.
Want de voorlichting was zeker niet waarheids getrouw.

[ Voor 5% gewijzigd door tonber op 07-07-2014 07:46 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• eymey
En toch, als je de vraag stelt "of je je eigen spullen kan blijven gebruiken" (zoals jij het omschrijft @ultrapreventive), dan dringt zich wel de vraag op hóe je die dan precies naar de betreffende medewerker hebt geformuleerd.

Als jij vraagt of je je eigen router kan blijven gebruiken bijvoorbeeld zonder verdere specificatie, dan kan de medewerker gewoon al "ja" zeggen zonder te liegen. Dus de vraag blijft hoe precies je de vraag hebt gesteld.

Verder vind ik dat je niet zo'n belerend toontje aan hoeft te slaan, door iedere keer na alles ", Barre" te zeggen. Hij heeft namelijk gewoon groot gelijk.

Het is de keus van Vodafone om een dicht getimmerde router mee te leveren. Dat hadden ze wellicht van te voren netjes moeten melden zodat je een goed geinformeerde keuze had kunnen maken. En in die zin is ontbinding voor de hand liggend.

Maar het maakt Vodafone in deze (net als KPN) verder echt geen barst uit of er een handje vol tweakers is die dat vervelend vinden (helaas :( ). En "men dient" helemaal niets! Zij doen hun bedrijfsvoering op de manier die zij willen. Jij mag stemmen met je voeten.

Zo werkt het nou eenmaal (helaas :( ).

Als de groep Tweaker klanten nou zo groot was dat 'we' verschil konden maken, dan was het vast anders geweest Maar nu geldt inderdaad gewoon wat voor de meerderheid van de gebruikers voldoet. Dat is wél relevant en heeft helemaal 0,0 te maken met wat voor contractovrm dan ook. Ze hadden het alleen van te voren duidelijk mogen melden.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 07-07-2014 08:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:50

Dazzler2120

FP ProMod
tonber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 07:36:
[...]

Helemaal mee eens! :(
Laat Vodafone nu eens officieel reageren op deze zaken, zal ze veel antireclame schelen!

Als Vodafone geen reactie geeft, wat ik verwacht, ga ik proberen mijn bestelling te annuleren.
Want de voorlichting was zeker niet waarheids getrouw.
Een officiele reactie van Vodafone op een tweakers forum kan je best lang op wachten denk ik zo. Voor een officiele reactie kan je het beste ook officieel contact op nemen per mail of telefonisch. Ik hou me ook bewust afzijdig in deze discussie.

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 07-07-2014 08:48 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

• tonber
Dazzler2120 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:36:
[...]

Een officiele reactie van Vodafone op een tweakers forum kan je best lang op wachten denk ik zo. Voor een officiele reactie kan je het beste ook officieel contact op nemen per mail of telefonisch. Ik hou me ook bewust afzijdig in deze discussie.
Beste Dazzler

Uiteraard heb ik eerst een mail gestuurd.
Krijg geen antwoord.

Is het nu zo moeilijk voor Vodafone om op de belangrijkste problemen antwoord te geven.?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Neu, is niet moeilijk.
Mails gestuurd naar klantenservice@vodafonethuis.nl worden altijd behandeld. Het is alleen zo dat de Klantenservice eerst zal proberen telefonisch contact op te nemen. Dat kan een reactie via de mail verlaten. Als je antwoord per se via de mail wilt dan kan je dat het beste ook in de e-mail zelf vermelden :)

• tonber
Dazzler2120 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:00:
Neu, is niet moeilijk.
Mails gestuurd naar klantenservice@vodafonethuis.nl worden altijd behandeld. Het is alleen zo dat de Klantenservice eerst zal proberen telefonisch contact op te nemen. Dat kan een reactie via de mail verlaten. Als je antwoord per se via de mail wilt dan kan je dat het beste ook in de e-mail zelf vermelden :)
Ben ook niet gebeld ondanks het feit dat ik nogmaals de mail heb verstuurd.

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-12 10:50
Nou, het begint lekker... Ik werd zaterdag gebeld door de monteur van guidion die hier morgen (dinsdag) de boel zou komen installeren. Die verteld mij dat hij helemaal geen Vodafone installeert, hij doet alleen KPN. Hij was trouwens zeer klantvriendelijk dus ik baalde dat hij niet komt...
Net guidion gebeld voor een nieuwe afspraak. Deze beste man kon niemand te pakken krijgen dus ik word teruggebeld. Ik gaf nog even aan dat ik wel morgen iemand over de vloer wil hebben, want woensdag speelt Nederland toch echt een halve finale.
Ik ga er al van uit dat ik pas volgende week iemand kan verwachten, maar ik ga niet door een fout van die rukkers een week zonder aansluiting zitten. Is de installatie echt zo moeilijk, of moeten zij een bepaalde activatie doen die ikzelf simpelweg niet mag/kan doen? Anders plaats ik de nieuwe modem zelf wel en de tv activeren is toch ook niet meer dan een code invullen?

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Verwijderd

eymey schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:27:
[...]
Als jij vraagt of je je eigen router kan blijven gebruiken bijvoorbeeld zonder verdere specificatie, dan kan de medewerker gewoon al "ja" zeggen zonder te liegen. Dus de vraag blijft hoe precies je de vraag hebt gesteld.
[...]
Het is niet voldoende dat een professional tegenover een consument slechts niet liegt, de professional moet eerlijke informatie geven (al dan niet uit zichzelf), daarbij rekening houdend met de mogelijkheid dat de consument als (relatieve) leek bij een term iets anders kan bedoelen dan de professional.

Wanneer de consument vraagt 'kan ik mijn eigen router blijven gebruiken' zou de reaktie van de professionele ISP dan ook moeten zijn 'op welke wijze wilt u uw router gebruiken?'
De professional kan niet een simpel 'ja' antwoorden omdat die router misschien nog als accesspoint ergens ingezet kan worden, dan is hij de klant gewoon aan het belazeren..

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12 09:13

Bart_Smith

Network/System Admin

Hallo,

Ik krijg binnenkort het alles in een pakket van Vodafone Glas.
Ik heb al de router gekregen en deze is met een SFP fiber uitgevoerd. (Vigor 2130FVn).
Mijn huis zit wat lastiger inelkaar, de meter kast zit in de hal op de begane grond en mijn woonkamer op de 1ste verdieping ( slaapkamers op de 2de verdieping ) en het is allemaal gewapend beton.
Nu wil ik dus de router op de eerste verdieping plaatsen en heb vodafone gevraagd of ze een 10 meter glasvezel kunnen leveren anders is het wifi signaal dood halverwege de 2de etage (getest).
Natuurlijk krijg je een nee want de router moet zo dicht mogelijk bij het aansluit punt zitten.

Heeft iemand ervaring met deze router en een langere glasvezel ?

Bij conrad kan je voor niet veel geld een 10 meter SC/SC kabel kopen van 10 meter welke ik met gemak naar boven kan voeren.
Nu wil ik eerst even navragen of iemand dit al eens getest heeft, want zover ik weet is met de kabel configuratie (9/125um) single mode 500 meter mogelijk afhankelijk van de SFP.

Dus ik moet gaan kiezen tussen een glasvezel of een el cheapo Access point voor de wifi.

Alvast bedankt.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Zou volgens mij moeten kunnen... Hou er wel rekening mee dat er signaalverlies kan komen en de guidion installateur zal de modem in eerste instantie bij de meterkast aansluiten.

Wellicht dat er al ervaringen mee zijn bij andere mensen?

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12 19:57
pietertie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:22:
Nou, het begint lekker... Ik werd zaterdag gebeld door de monteur van guidion die hier morgen (dinsdag) de boel zou komen installeren. Die verteld mij dat hij helemaal geen Vodafone installeert, hij doet alleen KPN.
Volgens mij maakt het niet uit dat de monteur het over KPN heeft. Bij Reggefiber gaven ze mij ook aan dat ik een KPN abonnement heb.

• HoppyF
pietertie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:22:
Nou, het begint lekker... Ik werd zaterdag gebeld door de monteur van guidion die hier morgen (dinsdag) de boel zou komen installeren. Die verteld mij dat hij helemaal geen Vodafone installeert, hij doet alleen KPN. Hij was trouwens zeer klantvriendelijk dus ik baalde dat hij niet komt...
Net guidion gebeld voor een nieuwe afspraak. Deze beste man kon niemand te pakken krijgen dus ik word teruggebeld. Ik gaf nog even aan dat ik wel morgen iemand over de vloer wil hebben, want woensdag speelt Nederland toch echt een halve finale.
Ik ga er al van uit dat ik pas volgende week iemand kan verwachten, maar ik ga niet door een fout van die rukkers een week zonder aansluiting zitten. Is de installatie echt zo moeilijk, of moeten zij een bepaalde activatie doen die ikzelf simpelweg niet mag/kan doen? Anders plaats ik de nieuwe modem zelf wel en de tv activeren is toch ook niet meer dan een code invullen?
Dat is een raar verhaal.
Ik heb een telefoontje gehad van Guidion om een afspraak te maken. Daarna een bevestiging per email door Guidion, in het emailadres staat ook Vodafone. Om precies te zijn Guidion Telecom Support, vodafone@guidion.nl
Daaruit kun je ook de conclusie trekken dat KPN hier niets mee te maken heeft. Kan best zijn dat Guidion ook werkzaamheden voor KPN providers uitvoert maar die zullen dan wel een ander emailadres gebruiken.
Controleer je bevestigingsemail dus even.

• ultrapreventive
eymey schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:27:
En toch, als je de vraag stelt "of je je eigen spullen kan blijven gebruiken" (zoals jij het omschrijft @ultrapreventive), dan dringt zich wel de vraag op hóe je die dan precies naar de betreffende medewerker hebt geformuleerd.

Verder vind ik dat je niet zo'n belerend toontje aan hoeft te slaan, door iedere keer na alles ", Barre" te zeggen. Hij heeft namelijk gewoon groot gelijk.

Het is de keus van Vodafone om een dicht getimmerde router mee te leveren. Dat hadden ze wellicht van te voren netjes moeten melden zodat je een goed geinformeerde keuze had kunnen maken. En in die zin is ontbinding voor de hand liggend.

Maar het maakt Vodafone in deze (net als KPN) verder echt geen barst uit of er een handje vol tweakers is die dat vervelend vinden (helaas :( ). En "men dient" helemaal niets! Zij doen hun bedrijfsvoering op de manier die zij willen. Jij mag stemmen met je voeten.

Zo werkt het nou eenmaal (helaas :( ).

Als de groep Tweaker klanten nou zo groot was dat 'we' verschil konden maken, dan was het vast anders geweest Maar nu geldt inderdaad gewoon wat voor de meerderheid van de gebruikers voldoet. Dat is wél relevant en heeft helemaal 0,0 te maken met wat voor contractovrm dan ook. Ze hadden het alleen van te voren duidelijk mogen melden.
Wat mijn exacte tekst was, is geen voorwerp van discussie hier. Uiteraard is de samenvatting 'eigen spullen gebruiken' daarvan afwijkend. De altijd erg nuttige info van IcyK vind ik op dit punt afdoende.

Waar het om ging, is dat Barre het VF keuzemotief hanteert als antwoord op (een groepje van) individuele klachten alsof we begrip zouden moeten krijgen voor de manier waarop VF in dezen opereert.
Dat hoeven we helemaal niet.

Inzake die klachten: het ging bij mij naast de eigen hardwarekwestie ook over de plots ontbrekende subs.
Niet meegedeeld, niet op de site te vinden, terwijl je die als klant wel degelijk mag verwachten aan te treffen.
Dan is het niet van belang dat er anderen mogelijk tevreden zijn en kan men daar ook niet naar verwijzen. Het gaat immers om mijn overeenkomst, die is individueel. Barre en jij draaien het om.

Ik ben wel bekend met die manier van denken: 'u bent de eerste die hierover klaagt' of 'de meeste mensen vinden dit juist fijn' of 'er is hier nu eenmaal voor gekozen' zijn de vaakgebruikte maar totaal betekenisloze zinnetjes in allerlei branches. In die lijn zie ik ook jouw onjuiste 'wellicht' en 'mogen melden'. Het gaat hier niet om vrijwillige zaken maar om plichten.

Maar naast mijn eigen akkefietje had ik wel degelijk ook de tweaker met de HBOklacht in gedachten en de manier waarop VF met de klachten om lijkt te gaan zoals uit andere posts naar voren kwam. Dat zijn geen kwesties die je kunt afdoen door naar een bedrijfsbelang te wijzen. Ik vatte het kernachtig samen met kpn kloon omdat soortgelijks bij dat bedrijf ook voorkwam. Dat een bepaalde -overgrote- categorie klanten reuzeblij met kpn en VF's keuzes is, had ik zelf al aangegeven met de schoonmoederverwijzing, maar die blijdschap is bij het bestrijden van het argument irrelevant.

Je kiest er daarnaast voor het over de toon te hebben, dwz je weegt vorm boven inhoud, zwak. Barre's term 'mekkeren' valt dan plots weer buiten je toontjesloep, terwijl dat mij nou juist hinderlijk opviel, als zijnde wel erg makkelijk wegzetten van klachten door te wijzen op door hem aangenomen bedrijfseconomische overwegingen.

Dat eea Vodafone's keus is, wordt door mij nergens bestreden, dat behoort immers tot het feitenmateriaal, geen idee hoe je erbij komt dat ik dat anders zou zien. Het gaat er ook niet om of het een terechte keus was -weten de meesten van ons denk ik geen bal van, want bedrijfsinterne afwegingen- maar of de gevolgen van de keus kenbaar werden gemaakt, hoe men met klachten over de gevolgen omgaat en wat er na die keus op detail nog mogelijk is in de richting van bv eigen beheer.

Of het hen voor hun globale (infra)beslissingstraject uitmaakt, wat 1 klant of een minigroepje klanten vindt? Nee. Suggereer ik ook he-le-maal nergens en geloof ik ook niet.
Met 'dient' geef ik uiteraard mijn mening weer. Ik vind dat men dat moet. Ik ga niet bij elk zinnetje nmm of imo zetten. Ik weet niet of dat moeten verstrekken van credentials idd het geval is, wettelijk bezien en ook (nog) niet of dat uit de AV is af te leiden. Als ik jouw tekst zo letterlijk zou lezen was mijn reactie op jouw 'jij mag stemmen met je voeten' 'maak jij nou uit wat ik mag?' Uiteraard bedoel je dat niet op die manier, dus hopelijk zie je in dat dat aan mijn kant identiek werkt.

Wel gaf ik het Duitse ADSL voorbeeld (PPPoE credentials om een modem in IEEE 1384 bridge te krijgen) om aan te geven dat het toen niet technisch onmogelijk was, wat wel eens als smoes schijnt te worden gehanteerd.

Zou trouwens niet weten waarom VF geen webcareteam oid een reactie kan laten geven op dit soort zaken, dat is helemaal niks ongebruikelijks dacht ik (herinner me zulks van bv Telfort). De gewaardeerde medewerking van Dazzler2120 onverlet: ik zie graag (ook) officiële reacties van VF.
Vind het overigens niet okee als emails standaard telefonisch worden afgedaan, al weet ik dat het hand over hand toeneemt en dat men het ook pikt. Iemand heeft de moeite genomen eea schriftelijk te verwoorden, dan hoor je daar in gelijke vorm op te antwoorden, niet alleen op speciaal verzoek dat telefooncontact uitsluit.

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:50:
Zou volgens mij moeten kunnen... Hou er wel rekening mee dat er signaalverlies kan komen en de guidion installateur zal de modem in eerste instantie bij de meterkast aansluiten.

Wellicht dat er al ervaringen mee zijn bij andere mensen?
Over dat signaalverlies over een paar meter extra glasvezel zou ik me niet direct druk maken.
Ik durf op zich wel te beweren, dat het gewoon gaat werken zolang je maar dezelfde soort glasvezelkabel en connectors gebruikt.

Je zult alleen wel moeten zorgen dat je je kabel voorzichtig door een leiding zonder scherpe bochten kunt trekken. De connector kan er niet "even" af.

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 16:52
arjan.n schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:45:
TP-Link TL-PA4010KIT
Heb ik de beste ervaring mee.
Bedankt voor de informatie :)

Maar ik sta op het punt om een glasvezelpakket met tv af te sluiten en ik heb geprobeerd het een beetje te volgen hier, maar veel dingen gaan boven me pet.
Is het wel of niet aan te raden om bij Vodafone klant te worden?
Ik ben denk ik een doorsnee gebruiker en ik heb alleen een externe hardeschijf met cloudfunctie van Western Digital (Mycloud).
Is dat gewoon te gebruiken of ga ik tegen limitaties van de modem aanlopen?
Ik hoef geen eigen modem te gebruiken en wil de tv doorgeven via powerline adapters.

Blaat het niet dan schaapt het niet

• ultrapreventive
Standby schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Maar ik sta op het punt om een glasvezelpakket met tv af te sluiten en ik heb geprobeerd het een beetje te volgen hier, maar veel dingen gaan boven me pet.
Ik ben denk ik een doorsnee gebruiker en ik heb alleen een externe hardeschijf met cloudfunctie van Western Digital (Mycloud).
Ik hoef geen eigen modem te gebruiken en wil de tv doorgeven via powerline adapters.
Voor een doorsneegebruiker is het een goed pakket, vind ik. Prima zenderaanbod en -kwaliteit, zapsnelheid best okee, snelheid verbinding prima in orde, niet de laagstgeklasseerde hardware gekozen, allemaal plussen.

Mycloud: ik zag een DMZ mogelijkheid in de instellingen, maar ik denk dat iemand die werkelijk ervaring met een setup als de jouw heeft, beter die vraag over Mycloud kan beantwoorden.

[ Voor 3% gewijzigd door ultrapreventive op 07-07-2014 14:35 ]

• Bart_Smith
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12 09:13

Bart_Smith

Network/System Admin

Standby schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Ik Kom van Tweak en ga nu over naar Vodafone en alleen al de router is 10x beter dan wat tweak aanbood.
De Tv ontvanger kan ik nog niet testen dus geen oordeel daarover.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 15:54
Ik heb de mogelijkheid om via Vodafone glasvezel te gaan proberen, ik vind het pakket goed uitzien en met name het internet.

Maar is het nou echt de moeite waard om over te stappen van het Ziggo dat ik nu heb ? ( alles in 1 Extra + TV Extra + sport 1 ). Over het algemeen ben ik hier tevreden mee, het enige wat soms storend is, is het op en neer gaan van de internet snelheid.
En de upload is traag aangezien ik veel gebruik maak van oa. OneDrive zou dit wat sneller mogen.

[ Voor 6% gewijzigd door ErwinJ op 09-07-2014 19:39 ]

Verwijderd

ErwinJ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:53:
Ik kan via mijn vrouw ( die werkt bij Vodafone ) Vodafone glasvezel gaan proberen, ik vind het pakket goed uitzien en met name het internet.

Maar is het nou echt de moeite waard om over te stappen van het Ziggo dat ik nu heb ? ( alles in 1 Extra + TV Extra + sport 1 ). Over het algemeen ben ik hier tevreden mee, het enige wat soms storend is, is het op en neer gaan van de internet snelheid.
En de upload is traag aangezien ik veel gebruik maak van oa. OneDrive zou dit wat sneller mogen.
Juist die wisselende snelheden en de langzame upload was voor mij de stap om over te gaan naar VF. En om eerlijk te zijn wilde Ziggo mij niet serieus nemen m.b.t. de snelheid die vaak ver onder de beloofde snelheid lag en ik aantoonbaar kon maken.

• Barre73
ultrapreventive schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:50:
[...]

Je kiest er daarnaast voor het over de toon te hebben, dwz je weegt vorm boven inhoud, zwak. Barre's term 'mekkeren' valt dan plots weer buiten je toontjesloep, terwijl dat mij nou juist hinderlijk opviel, als zijnde wel erg makkelijk wegzetten van klachten door te wijzen op door hem aangenomen bedrijfseconomische overwegingen.
Ik probeer mijn mening zo genuanceerd mogelijk te geven. Dat mag niet de jouwe zijn maar dat is ieders goed recht. Het woord mekkeren ging over KPN, niet over Vodafone, en je kan moeilijk ontkennen dat dat hier op Tweakers genoeg gebeurt. Ook door mijzelf trouwens.
Als jij daarna vervolgens weer een heel verhaal wil ophangen over deze provider dat moet je dat zelf weten maar ik bemoei me verder niet meer met deze discussie. Jouw toon van discussieren bevalt me al helemaal niet namelijk.
Succes met Vodafone. Geef je weinig kans. Zoals Eymey al zei: Dan moet je kiezen met je voeten.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 07-07-2014 20:24 ]

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:30:
[...]

Over dat signaalverlies over een paar meter extra glasvezel zou ik me niet direct druk maken.
Ik durf op zich wel te beweren, dat het gewoon gaat werken zolang je maar dezelfde soort glasvezelkabel en connectors gebruikt.

Je zult alleen wel moeten zorgen dat je je kabel voorzichtig door een leiding zonder scherpe bochten kunt trekken. De connector kan er niet "even" af.
En je moet iets doen wat eigenlijk niet mag, namelijk de FTU van Reggefiber helemaal openmaken En jouw glaskabel met connector daarop vastzetten. Kijk dan ook even heel goed wat die monteur heeft gedaan zodat je hetzelfde doet.

• HoppyF
ErwinJ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:53:
Ik kan via mijn vrouw ( die werkt bij Vodafone ) Vodafone glasvezel gaan proberen, ik vind het pakket goed uitzien en met name het internet.

Internet werkt prima bij Vodafone, de upload is ook stabiel en gelijk aan de download.
Geen enkele kabelaar kan daar tegenop.
De inhoud van het TV pakket inclusief optionele pakketten zou je zelf moeten vergelijken met het pakket wat je nu hebt.
Het kan zijn dat er meer/minder TV kanalen in het pakket zitten.

Misschien kun je je vrouw intern bij Vodafone eens na laten vragen waarom Vodafone geen webcare account op Tweakers heeft. Veel opmerkingen en onduidelijkheden hier op het forum zouden door Vodafone vrij eenvoudig beantwoordt kunnen worden.

• ultrapreventive
Barre73 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:12:
[...]

Ik probeer mijn mening zo genuanceerd mogelijk te geven. Dat mag niet de jouwe zijn maar dat is ieders goed recht. Het woord mekkeren ging over KPN, niet over Vodafone, en je kan moeilijk ontkennen dat dat hier op Tweakers genoeg gebeurt. Ook door mijzelf trouwens.
Als jij daarna vervolgens weer een heel verhaal wil ophangen over deze provider dat moet je dat zelf weten maar ik bemoei me verder niet meer met deze discussie. Jouw toon van discussieren bevalt me al helemaal niet namelijk.
Succes met Vodafone. Geef je weinig kans. Zoals Eymey al zei: Dan moet je kiezen met je voeten.
Van mij hoef je je niet genuanceerd uit te drukken, maar met (liefst correcte) argumenten die van anderen weerleggen lijkt me een vereiste in elke discussie.

Je gebruikte de term mekkeren in het verlengde van een bestaande discussie (mede onder verwijzing naar de door mij gebruikte term kpn kloon) en ik vatte het dan ook als zodanig op. Blijkbaar bedoelde je het in het kader van algemeen klagen over kpn. Soit. Hoewel ik het ook binnen dat kader incorrect zou vinden, als het geheel als gemekker weg werd gezet. Dat sommige klachten tot gemekker gerekend kunnen worden kan wel, daar geef ik je gelijk in.

'Een heel verhaal ophangen'? Zal wel. Makkelijke typering, zo'n sweeping statement. En over vorm boven inhoud stellen heb ik al wat gezegd, geldt onverkort. Het gaat tot dusver zonder gescheld of lelijke woorden en dan laat ik de schoonheidsbeoordeling graag aan de jury.

Ik moet trouwens he-le-maal niks. Ook niet 'kiezen met je voeten'. Dat is weer van het soort: 'als het je niet bevalt, vertrek je maar'. Niet dus. Fatsoenlijke klachtafhandeling bestaat ook nog -vooralsnog ga ik uit van goede wil op dat punt bij VF. Vaak genoeg met diverse soortgelijke bijltjes gehakt en met voor mij goede afloop. Ontbinding is ook een mogelijkheid, een die ik mogelijk niet eens benut.

Bedankt voor je wens tot succes.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Barre73 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:14:
[...]

En je moet iets doen wat eigenlijk niet mag, namelijk de FTU van Reggefiber helemaal openmaken En jouw glaskabel met connector daarop vastzetten. Kijk dan ook even heel goed wat die monteur heeft gedaan zodat je hetzelfde doet.
FTU openmaken is wel een heel groot woord.
Bij sommige mensen word de kap helemaal niet terug geplaats bij andere mensen word het binnenwerk er uitgehaald en blijven er grote gaten achter.(afhankelijk van guidion monteur)
De kap word al helemaal niet meer verzegeld.

• Barre73
arjan.n schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:33:
[...]

FTU openmaken is wel een heel groot woord.
Bij sommige mensen word de kap helemaal niet terug geplaats bij andere mensen word het binnenwerk er uitgehaald en blijven er grote gaten achter.(afhankelijk van guidion monteur)
De kap word al helemaal niet meer verzegeld.
Bedankt voor die informatie :-)
Daar gaan we wat mee doen...

[ Voor 76% gewijzigd door Barre73 op 07-07-2014 22:57 ]

• pietertie
HoppyF schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:27:
[...]

Dat is een raar verhaal.
Ik heb een telefoontje gehad van Guidion om een afspraak te maken. Daarna een bevestiging per email door Guidion, in het emailadres staat ook Vodafone. Om precies te zijn Guidion Telecom Support, vodafone@guidion.nl
Daaruit kun je ook de conclusie trekken dat KPN hier niets mee te maken heeft. Kan best zijn dat Guidion ook werkzaamheden voor KPN providers uitvoert maar die zullen dan wel een ander emailadres gebruiken.
Controleer je bevestigingsemail dus even.
Ik vindt het zelf ook vaag, maar blijkbaar was er bij mij een monteur ingepland die geen vodafone mag doen...
Gelukkig komt er morgen alsnog iemand langs! Dat is dan weer goed geregeld!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:56:
[...]

Bedankt voor die informatie :-)
Daar gaan we wat mee doen...
Veel klanten hebben ook geen dummie / beschermkappen meer

• arjan.n
Misschien standaard bijleveren in doos?

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Ik denk niet dat Vodafone zomaar FTU-kappen in het magazijn heeft liggen ;)

• Barre73
Nee, die zijn bij bosjes meegenomen door monteurs van aannemers die niet wisten dat die dingen in een zakje in de meterkast moesten blijven liggen...

• arjan.n
Zijn vast wel leverbaar.
aangezien regfiber ze standaard monteerde. Bij elke nieuwe aansluiting.

Ik vraag me altijd af waarom Vodafone niet voor de Vigor 1000Vn heeft gekozen die rechtstreeks op de base plate past. maar dat even terzijde.

Het lijkt me overigens toch dat je voordat je iets gaat uitrollen goed kijkt wat de situatie is bij een aantal proef klanten en kijkt hoe het er uit ziet en wat de benodigde materialen zijn en hoe kwetsbaar iets is.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRCSyliW3Bu__gVqvBpkimLSTLvr2QZvGMhaF9Xy7s4hFgjqB4bpw

[ Voor 84% gewijzigd door arjan.n op 08-07-2014 02:02 ]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Nou hier begint het ook alweer te knagen en ik ben nog niet eens aangesloten.

Hoor hier best wat horror verhalen over routers die helemaal dichtgetimmerd zitten en dergelijke.

Ik zit nu nog bij Tweak (officieel niet meer) en zou de 22ste over gaan naar Vodafone (Na een belletje met klantenservice dat het allemaal wel erg lang duurt voordat guidion contact opneemt gezien ik de 3e mei al alles heb aangevraagd, waarop ik als antwoord enkel kreeg dat er best veel werkzaamheden gedaan moeten worden)

Ik gebruik mijn Synology vrij veel en ook om buitenshuis bij mijn data te komen. Gaat dit nog gewoon met Vodafone? Daarnaast heb ik geen problemen met een extra modem/router als ik mijn huidige TP-Link 1043 met OpenWRT maar als accespoint kan gebruiken en de andere router van redelijke kwaliteit is.

Is het mogelijk om zelf Guidion te benaderen om zo het een en ander mogelijk te versnellen zodat ik niet langer zonder internet en TV zit? want 1 juli is bij mij Tweak er afgegaan omdat ik niet akkoord ben gegaan met hun nieuwe voorwaarden en ik werk momenteel ook vanuit huis en dan is een beetje goed internet wel prettig.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Verwijderd

Rubman schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 07:30:
Ik gebruik mijn Synology vrij veel en ook om buitenshuis bij mijn data te komen. Gaat dit nog gewoon met Vodafone? Daarnaast heb ik geen problemen met een extra modem/router als ik mijn huidige TP-Link 1043 met OpenWRT maar als accespoint kan gebruiken en de andere router van redelijke kwaliteit is.
Minimaal moet het Vodafone modem dan in DMZ staan en dan moeten er geen poorten door het Vodafone modem (firewall) worden geblokkeerd. Anders heeft een extra OpenWRT router ook weinig geen zin als je vanaf buiten bij je files wilt.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12 15:54
HoppyF schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:17:
[...]

Internet werkt prima bij Vodafone, de upload is ook stabiel en gelijk aan de download.
Geen enkele kabelaar kan daar tegenop.
De inhoud van het TV pakket inclusief optionele pakketten zou je zelf moeten vergelijken met het pakket wat je nu hebt.
Het kan zijn dat er meer/minder TV kanalen in het pakket zitten.

Misschien kun je je vrouw intern bij Vodafone eens na laten vragen waarom Vodafone geen webcare account op Tweakers heeft. Veel opmerkingen en onduidelijkheden hier op het forum zouden door Vodafone vrij eenvoudig beantwoordt kunnen worden.
Zal het eens aankaarten ;)

Verwijderd

Mijn overstap van Tweak naar Vodafone is helaas nog steeds niet gelukt. Inmiddels zit ik nu al een week zonder internet/tv... :|

Omdat ik toch het WK wou volgen heb ik uiteindelijk maar een Digitenne kastje gekocht voor 69e... (Het was mij niet gelukt om via de DVB-T ontvanger van mijn Philips 60PFL6008k/12 tv NED1 te ontvangen)

Na vandaag opnieuw contact te hebben opgenomen met Vodafone heb ik nog steeds het gevoel dat ze dit niet snel kunnen oplossen. Ik ben een developer en heb internet thuis gewoon vaak nodig voor mijn mijn werk... Waardeloos dat dit zo lang moet duren allemaal, als je geen stroom hebt wordt het meteen de zelfde dag opgepakt, hier wordt je dagen in de wacht gezet voordat iemand tijd heeft ernaar te kijken. |:(

Ik zit er nog over na te denken om over te stappen op de kabel voor een jaar, aangezien je daar wél binnen enkele dagen (zelfde dag zelfs) aangesloten kan worden! Heeft iemand een idee of het nog mogelijk is om gemakkelijk van mijn Vodafone contract af te komen?

Wordt vervolgd... :/

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
ErwinJ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:29:
Zal het eens aankaarten.
Ze werkt op de technologie afdeling. ;)
Vodafone Thuis heeft nog geen webcare team voor het eigen forum én geen chat-optie.
Ik denk dat dit prioriteit heeft over een Tweakers-account.

(Ik hoop voor die arme mensen dat ze niet aan Kassa beginnen, wat heeft die website toch een vreselijk "forum" qua opmaak.)

• Rubman

Rubman

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:37:
Mijn overstap van Tweak naar Vodafone is helaas nog steeds niet gelukt. Inmiddels zit ik nu al een week zonder internet/tv... :|

Omdat ik toch het WK wou volgen heb ik uiteindelijk maar een Digitenne kastje gekocht voor 69e... (Het was mij niet gelukt om via de DVB-T ontvanger van mijn Philips 60PFL6008k/12 tv NED1 te ontvangen)

Na vandaag opnieuw contact te hebben opgenomen met Vodafone heb ik nog steeds het gevoel dat ze dit niet snel kunnen oplossen. Ik ben een developer en heb internet thuis gewoon vaak nodig voor mijn mijn werk... Waardeloos dat dit zo lang moet duren allemaal, als je geen stroom hebt wordt het meteen de zelfde dag opgepakt, hier wordt je dagen in de wacht gezet voordat iemand tijd heeft ernaar te kijken. |:(

Ik zit er nog over na te denken om over te stappen op de kabel voor een jaar, aangezien je daar wél binnen enkele dagen (zelfde dag zelfs) aangesloten kan worden! Heeft iemand een idee of het nog mogelijk is om gemakkelijk van mijn Vodafone contract af te komen?

Wordt vervolgd... :/
Hier hetzelfde werd afgescheept met een werkzaamheden betreffende WPA+ of WGA+ (verstond hem niet goed) en dat het daarom allemaal zo lang duurt. Volgens mij zat Tweak ook al hierop en is het dus echt enkel het NT vervangen voor een andere en de hele rotzooi toesturen.

Ga straks maar even bellen met Guidion misschien dat die wat meer opheldering kunnen geven.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:57
Ik ben wel benieuwd wanneer hun "echt nieuwe" propositie overal beschikbaar is (hun eigen zo goed als 100% eigen netwerk). Dat is wel iets wat ik graag zou willen afnemen.

[ Voor 87% gewijzigd door Axelfoley007 op 09-07-2014 10:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:37:

Heeft dat niet te maken dat Tweak jouw glasvezel heeft opgezegd voordat de migratie?

• Rubman

Rubman

Als je het over de duivel hebt en na wat belletjes richting Vodafone om het geheel wat te versnellen zowaar gebeld door Guidion.

28 Juli kunnen ze uiteindelijk alles aansluiten. Wel weer een week later dan Vodafone beloofd heeft en zeker later dan de belofte dat het allemaal wel eerder geregeld zou zijn dan de 22ste.

Maar er zit nu in ieder geval een definitieve datum in waarop ik aangesloten wordt. Toch vind ik een aanvraag op 3 mei en dan op 28 juli pas aangesloten worden wel echt buiten proporties lang duren, zeker wanneer de hele rotzooi er al ligt en er geen glasvezel meer het huis in hoeft te komen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:23:
Heeft dat niet te maken dat Tweak jouw glasvezel heeft opgezegd voordat de migratie?
Ik weet niet precies wat er fout is gegaan.. 's morgens was het Tweak glas signaal weg, ik had verwacht dat het Vodafone signaal een paar uur later op de lijn zou komen.

Ik heb het zelf niet opgezegd in ieder geval, Tweak stopte de levering gewoon per 1 juli, zoals ze dat ook bij andere hier gedaan hebben. Ik zie veel verhalen van mensen waarbij het goed is gegaan, geen idee waarom het bij mij zo lang moet duren..

• pietertie
Bij mij is de monteur net weg. Er hangt nu geen modem meer van genexis, maar een losse kabel de draytek modem/router... Het kapje om het kastje af te sluiten heb ik niet....
Het ergste is nog dat dienst niet geactiveerd kan worden...er schijnt een storing te zijn... Oftewel, die kerel stond zo weer buiten. Nu hopen dat de storing snel verholpen word, zodat ik de boel kan testen...

edit: storing lijkt verholpen. Ik heb nu internet en TV. Al is de internetverbinding niet erg snel... dit terwijl speedtest wel 50 50 aangeeft...

Edit 2: inmiddels een kleine dag verder. Gisteravond naar Brazilië vs Duitsland zitten kijken. Erg scherp beeld naar mijn mening en wat mij vooral opviel is de korte tijd tussen het wisselen naar andere zenders, absoluut een pluspunt!
Ook het internet voelt nu snel aan! speedtest geeft een ping van 7ms aan en 50 down en up (ben draadloos verbonden).
Als het zo blijft functioneren heb ik absoluut geen reden tot klagen! Binnenkort even checken of mijn NAS (ds213+) alles nog kan.

[ Voor 47% gewijzigd door pietertie op 09-07-2014 06:54 ]

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 00:20
pietertie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:57:
Bij mij is de monteur net weg. Er hangt nu geen modem meer van genexis, maar een losse kabel de draytek modem/router... Het kapje om het kastje af te sluiten heb ik niet....
Het ergste is nog dat dienst niet geactiveerd kan worden...er schijnt een storing te zijn... Oftewel, die kerel stond zo weer buiten. Nu hopen dat de storing snel verholpen word, zodat ik de boel kan testen...

edit: storing lijkt verholpen. Ik heb nu internet en TV. Al is de internetverbinding niet erg snel... dit terwijl speedtest wel 50 50 aangeeft...

Edit 2: inmiddels een kleine dag verder. Gisteravond naar Brazilië vs Duitsland zitten kijken. Erg scherp beeld naar mijn mening en wat mij vooral opviel is de korte tijd tussen het wisselen naar andere zenders, absoluut een pluspunt!
Ook het internet voelt nu snel aan! speedtest geeft een ping van 7ms aan en 50 down en up (ben draadloos verbonden).
Als het zo blijft functioneren heb ik absoluut geen reden tot klagen! Binnenkort even checken of mijn NAS (ds213+) alles nog kan.
Sluit jij alles aan op de Draytek of heb je een eigen router hierop aangesloten?

• pietertie
lazrambo schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:32:
[...]
Sluit jij alles aan op de Draytek of heb je een eigen router hierop aangesloten?
Ik vroeg de monteur wat hij van de draytek vond en dat was niet bijzonder positief qua bereik. Toen gelijk besloten om alles via mijn time capsule te laten lopen (net als voorheen). Al een verouderd apparaat, maar doet het nog steeds prima!
Mijn tv heb ik aangesloten via zo'n devolo wandcontactnetwerkapparaat. Gaat perfect!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Sinds deze week hapert de oude beeldbuis televisie bij mijn ouders die nog via Vodafone glasvezel via analoog signaal keken. Er zal dus een nieuwe TV moeten komen. Echter staat er ook nog een oude analoge harddisk recorder wat dus niet meer geweldig qua kijkervaring met een nieuwe TV.
Wat zijn de mogelijkheden bij Vodafone glasvezel qua opnameapparatuur zonder ineens maandelijks te gaan betalen voor een recorder?

[ Voor 3% gewijzigd door captain007 op 09-07-2014 10:38 ]

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:12
Ook bij mij is gisteren de Guidion monteur geweest en heeft alles prima werkend achter gelaten.

Waar ik nu nog mee zit, is dat de torrents via mijn NAS niet starten... Ik heb de port forwarding in de V2130 ingesteld, maar het lukt niet...
Iemand een idee?

-edit-
Opgelost. Forwards eruit gegooit, uPNP uitgezet en router herstart.
Daarna forwards er opnieuw in en werkt als een trein :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Kars op 09-07-2014 13:10 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• eymey
captain007 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:38:
Sinds deze week hapert de oude beeldbuis televisie bij mijn ouders die nog via Vodafone glasvezel via analoog signaal keken. Er zal dus een nieuwe TV moeten komen. Echter staat er ook nog een oude analoge harddisk recorder wat dus niet meer geweldig qua kijkervaring met een nieuwe TV.
Wat zijn de mogelijkheden bij Vodafone glasvezel qua opnameapparatuur zonder ineens maandelijks te gaan betalen voor een recorder?
Niet veel.

Je hebt nu (naar ik begrijp) dus nog de oude Vodafone propositie met IPTV en analoog en DVB-C van KPN ITNS. Wil je de beste beeld ervaring (weliswaar met alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD) voor opnemen zonder aan huur van IPTV apparatuur te zitten, dan zul je dus op zoek moeten gaan naar een harddisk recorder met DVB-C tuner. Die zijn er niet zo veel en ook niet echt goedkoop.

Verder zit je met het vooruitzicht dat Vodafone vroeger of later ook de bestaande klanten zal gaan migreren naar het nieuwe platform (en dan heb je niets meer aan zo'n recorder, heel het analoge RTV signaal gaat dan weg).

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
@eymey Het is inderdaad nog de oude propositie (verbinding pas vorig jaar opgeleverd dus vermoedelijk ook een van de laatste lichtingen). Maar zijn die Amino gevallen die Vodafone verhuurt niet te koop of hebben ze iets aan de software gedaan waardoor je niet onder hun apparatuur uit kan? Anders zal ik maar eens kijken naar DVB-C apparatuur. Mocht men ooit gaan pushen dan zal ik Vodafone inruilen voor een andere provider of desnoods weer UPC nemen.

• eymey
Als het goed is ( pin me er niet op vast ) moeten bv. tweedehands Amino's m540 ook gewoon werken. Maar daar moet je dan wel aan zien te komen :)

• Barre73
Ja hoor, die werken prima en zijn nog best goed te vinden op Marktplaats bijvoorbeeld. 75 tot 100 euro zo te zien.

Kan ook een Amino M532 zijn hoor. Maar die zijn niet heel erg prettig en vooral erg traag.

Trouwens: Op Marktplaats kosten DVB-C decoders met HD ongeveer net zoveel hoor. Humax 5050 bijvoorbeeld. Er zijn juistk best veel moet ik zeggen
Alle Ziggo SD of HD ontvangers/recorders werken bij DVB-C van Vodafone. Zie: https://www.ziggo.nl/tele...e-ontvangers-en-recorders

Verwijderd

Kleine update:

Gebeld met Reggefiber. Te horen dat hun aannemer de ticket heeft gesloten. Dit omdat ik niet thuis zou zijn geweest toen de aannemer bij mij aan de deur langskwam. (Ik had ook geen afspraak en die beste man moest bij de wijkcentrale zijn ipv bij mij thuis! 8)7)

Reggefiber kan blijkbaar hun eigen tickets niet meer heropenen of een nieuwe aanmaken! :/ Dus ik moest weer naar Vodafone -> kwartier in de wacht -> nieuwe ticket bij Reggefiber -> achteraan in de wachtrij... In het slechtste geval staat de aannemer de volgende keer weer voor de deur (wanneer ik niet thuis ben) en sluit de ticket opnieuw. :P

Opzeggen bij Vodafone is niet mogelijk, als enige compensatie wordt de downtime periode vergoed...

Nu dus al 9 dagen zonder tv/internet, best spijt van de overstap naar Vodafone Thuis. Ook teleurgesteld over de complexiteit en samenwerking van de verschillende partijen, de klant staat duidelijk nog niet centraal!

• fight4rave
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-05-2023
Hi! apologies for posting in English. I'm not really able to speak Duch/following the thread via google translate :)

on July 30th I'll finally get Vodafone thuis activated! It will come with digital Tv

As the router will be installed in the meter closed, in order to connect the Tv box (vodafone) and my media center (raspberry pi + Nas) I was thinking to use powerline network adapters: http://goo.gl/QYntV8

Here comes my question: I saw that the TV box must be connected to Router port 4; is it possible to use the same port to connect the PI and NAS (through a switch/second router) ? My plan is to connect the router to the powerline adapter on port 4 -> then connect the TV Box to a powerline adapter and the NAS/PI to a third powerline adapter. would it work? anyone tried that already?

Thanks! Ale

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:15:
[...]

Opzeggen bij Vodafone is niet mogelijk, als enige compensatie wordt de downtime periode vergoed...

[...]
Wie zegt dat?

Verwijderd

Door een medewerker is me verteld dat ze daar niet zo aan mee willen werken. Ik moet ze eerst de kans geven het op te lossen...

Waarschijnlijk lijkt het me wel mogelijk door ze per brief/email ingebreken stellen, maar dan moet ik ze waarschijnlijk nog steeds de kans geven het binnen een bepaalde tijd op te lossen... Ik heb ook geen rechtsbijstand dus ik verwacht dat zo'n traject nog langer gaat duren dan waar ik nu op zit te wachten. ;)

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
Is er een storing bij Vodafone(gemeente Nijkerk) ?

http://www.speedtest.net/my-result/3615557918

Bovenstaand is de huidige snelheid, heb een50/50 abo

En dit is de snelheid na een complete herstart alles opnieuw gestart modem router en pc.

http://www.speedtest.net/my-result/3615582021

Valt me de laatste tijd op dat er vaker een dip in de snelheden zit
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Na ruim drie kwartier is het weer normaal: http://www.speedtest.net/my-result/3615611381

[ Voor 10% gewijzigd door soepkip67 op 10-07-2014 11:02 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:57
fight4rave schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:21:
Here comes my question: I saw that the TV box must be connected to Router port 4; is it possible to use the same port to connect the PI and NAS (through a switch/second router) ? My plan is to connect the router to the powerline adapter on port 4 -> then connect the TV Box to a powerline adapter and the NAS/PI to a third powerline adapter. would it work? anyone tried that already?

Thanks! Ale
I don‘t think this will work because the Draytek ports 1 & 2 are dedicated for Internet and 3 & 4 for IPTV.
(anyone..? correct me if I’m wrong)

I you want to work with Powerline adapters you probably going to need 4 of them. Possibly 2 of them from a different brand or type so you minimize the interference from each other. That way you get a separate network for your IPTV box and internet/NAS.
Still the best way to make this work is to get your hands dirty and install 2 cat5e Ethernet cables :)

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 14:43
Zojuist aangesloten: monteur 5 minuten voor de afgesproken tijd op de stoep, aardige gast, lekker wat gebabbeld over netwerk- en computerditjes en -datjes. Totale installatietijd: 13:55 tot 14:45 - en ik tik nu vanaf de nieuwe Vodafone Thuis-link.

Speedtest-resultaten:
Ping: 6 ms
Down: 47.94 Mbps
Up: 50.52 Mbps

Televisie (heb 't Entone boxje met recorder): beeld superstrak (1080i), interface ziet er fris uit (kom van het antiek aandoende Ziggo), zappen gaat als de brandweer.

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• HoppyF
Vandaag ben ik ook aangesloten.
Ik kom vanaf het "oude" Vodafone en ga nu naar het "nieuwe" Vodafone pakket.
Alles is in feite nieuw, de Genexis wordt ontmanteld, de lege kappen worden teruggezet samen met een glasvezelkabeltje die direct op de Draytek wordt aangesloten.
De Draytek is keurig boven de Genexis (wat er van over is ....) bevestigd.

Daarna is alles getest, draadloos, TV, telefoon.
Wel een nieuw tijdelijk telefoonnummer, het nummer wordt over vier dagen geporteerd.

Ben nog wel bezig de verdere netwerkinstellingen goed te krijgen, dat heeft niets te maken met de Draytek maar alles wat ik er achter heb hangen namelijk de oorspronkelijke E2000 Cisco plus in een andere kamer een TP-Link.
Ik heb dat nodig omdat ik anders met mijn netwerkaansluitingen niet goed uit kom.
De configuratie moet ik wijzigen omdat drie draadloze modems achter elkaar een beetje vreemde constructie is.

Beeld/geluid van de TV zal ik vanavond eens beoordelen of er verschil is met de Amino.
Eerste indruk is dat het een beetje op hetzelfde neer komt.

Internet snelheid is goed, 50/50 Mbits met speedtest getest.
Is dus hoger dan het oude pakket (35/35).

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
werkt dit ook andrsom? dus niet coax naar utp maar utp naar coax?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Rubman

Rubman

Ik heb het Vodafone pakket binnen en nu begrijp ik daaruit dat de glasvezel direct op het modem wordt aangesloten.

Nu is bij mij de situatie zo dat in de kamer waar het glasvezel binnenkomt en nu een NTU op hangt er een UTP naar de modem/router gaat die vervolgens het signaal splitst dmv vlans (Tweak glas met eigen router en openwrt) Deze staat aan de andere kant van de kamer bij de PC.

Wanneer dus de draytek eraan gehangen wordt moet deze bij het punt waar glasvezel binnenkomt komen te staan.
Is het mogelijk dat ze een kabeltje trekken naar de plaats waar nu het modem staat? of zal ik zelf aan de slag moeten met extra UTP doorvoeren en de huidige router als accespoint moeten gaan gebruiken?

• HoppyF
Rubman schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:44:
Ik heb het Vodafone pakket binnen en nu begrijp ik daaruit dat de glasvezel direct op het modem wordt aangesloten.

Nu is bij mij de situatie zo dat in de kamer waar het glasvezel binnenkomt en nu een NTU op hangt er een UTP naar de modem/router gaat die vervolgens het signaal splitst dmv vlans (Tweak glas met eigen router en openwrt) Deze staat aan de andere kant van de kamer bij de PC.

Wanneer dus de draytek eraan gehangen wordt moet deze bij het punt waar glasvezel binnenkomt komen te staan.
Is het mogelijk dat ze een kabeltje trekken naar de plaats waar nu het modem staat? of zal ik zelf aan de slag moeten met extra UTP doorvoeren en de huidige router als accespoint moeten gaan gebruiken?
Bij mij is de Genexis vervangen door lege dummy kastjes, daarin zit een dunne glasvezel die direct op de Draytek aangesloten wordt. Vanaf de Draytek vertrekken twee UTP kabels, eentje voor internet de ander voor de TV de Entone zit hierop aangesloten. Verder nog de telefoonkabel naar je vaste toestel of DECT.

Ik denk dat je zelf voor de rest van de aansluitingen of bekabeling moet zorgen.
Zo is het hier gisteren gegaan, de monteur zal wel in de gaten hebben gehad dat ik genoeg kennis heb van routers e.d. gezien de bestaande aansluitingen.

De TV is prima, beeld gisterenavond beoordeeld, prima. Niks op aan te merken niet anders dan de Amino.
Zappen gaat snel genoeg.

• Rubman

Rubman

HoppyF schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:25:
[...]

Bij mij is de Genexis vervangen door lege dummy kastjes, daarin zit een dunne glasvezel die direct op de Draytek aangesloten wordt. Vanaf de Draytek vertrekken twee UTP kabels, eentje voor internet de ander voor de TV de Entone zit hierop aangesloten. Verder nog de telefoonkabel naar je vaste toestel of DECT.

Ik denk dat je zelf voor de rest van de aansluitingen of bekabeling moet zorgen.
Zo is het hier gisteren gegaan, de monteur zal wel in de gaten hebben gehad dat ik genoeg kennis heb van routers e.d. gezien de bestaande aansluitingen.

De TV is prima, beeld gisterenavond beoordeeld, prima. Niks op aan te merken niet anders dan de Amino.
Zappen gaat snel genoeg.
Bedankt voor de snelle reactie, dan zal ik alvast een extra UTP gaan leggen voor de entone. en laat ik de ander liggen voor de TP-Link die ik dan als accespoint ga inzetten.

• HoppyF
Het eerste probleem heb ik al gevonden met mijn "nieuwe" Vodafone pakket.
De telefonie werkt niet naar wens.

Dat wil zeggen ik heb nog het tijdelijke nummer, dat werkt, maar mijn uitgaand bellen via VOIP werkt niet meer.
Ik heb een Siemens DEC (N300 IP) aangesloten op het netwerk, deze zorgt ervoor dat uitgaande telefoontjes via een VOIP provider verlopen. Ingaande gesprekken komen via de Vodafone lijn binnen.

Dit heeft altijd gewerkt met de oude propositie maar nu opeens niet meer lijkt het.
Ik heb al e.e.a. gecontroleerd maar nog niet gevonden wat het probleem kan zijn.
De N300 IP geeft de juiste status aan en kan de provider vinden (connected).
Bellen lukt echter niet, en inkomende gesprekken lukken ook niet meer.

Het lijkt wel een conflict ergens te zijn in de Draytek, zo vermoed ik.

Zijn er Tweakers die een soortgelijke situatie hebben?

Als ik de N300 IP van het netwerk afhaal en de Draytek een reboot geef is de vaste lijn via Vodafone weer goed en kan ik in/uit bellen.

Nog een opmerking, de provider is nu Glasoperator:
IPadress: 31.201.xx.xx
*Provider: glasoperator.nl

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 11-07-2014 11:10 ]

• eymey
Dat zou balen zijn.

Ik vermoed dat de Draytek de VOIP verbinding met Vodafone gewoon 'over the top' (via internet) legt en dus zelf de typische in- en uitgaande poorten voor SIP maar met name de werkelijke verbinding zelf gereserveerd houdt.

Beiden tegelijk gebruiken lijkt dus een serieus probleem te kunnen worden. Heeft de Draytek niet toevallig mogelijkheden om ook nog als SIP ALG ingesteld te worden? Anders wordt het wel moeilijk....

In ieder geval weet ik dan wel weer dat ook voor mij de nieuwe Vodafone propositie totaal onacceptabel zal zijn aangezien ik ook 3rd party voip provider gebruik.

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 11-07-2014 11:37 ]

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:36:
Dat zou balen zijn.

Ik vermoed dat de Draytek de VOIP verbinding met Vodafone gewoon 'over the top' (via internet) legt en dus zelf de typische in- en uitgaande poorten voor SIP maar met name de werkelijke verbinding zelf gereserveerd houdt.

Beiden tegelijk gebruiken lijkt dus een serieus probleem te kunnen worden. Heeft de Draytek niet toevallig mogelijkheden om ook nog als SIP ALG ingesteld te worden? Anders wordt het wel moeilijk....

In ieder geval weet ik dan wel weer dat ook voor mij de nieuwe Vodafone propositie totaal onacceptabel zal zijn aangezien ik ook 3rd party voip provider gebruik.
Het lijkt er inderdaad dat er een conflict is, zeker weten doe ik dat niet dus ik hoop dat iemand die kan bevestigen voordat ik de klantenservice ga bellen.
Ik zie geen instellingen op de Draytek die met VoIP te maken hebben, vreemd maar waar of ik kijk erover heen.
Wat ik nog kan proberen is de N300 IP direct op tweede LAN aansluiting van de Draytek aan te sluiten, nu zit deze op de E2000 router die op de eerste LAN zit.
Ik vermoed dat het niet uit zal maken maar je weet maar nooit.

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12 14:43
[b][message=42537661,noline]
De monteur meldde dat Vodafone overal IPv4-ranges vandaan aan het ritselen is, 't schijnt op het moment wat krap te zijn met de IP's. Ik zit volgens mij in dezelfde range als jij zit (gisteren aangesloten).

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• Barre73
HoppyF schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:17:
[...]

Het lijkt er inderdaad dat er een conflict is, zeker weten doe ik dat niet dus ik hoop dat iemand die kan bevestigen voordat ik de klantenservice ga bellen.
Ik zie geen instellingen op de Draytek die met VoIP te maken hebben, vreemd maar waar of ik kijk erover heen.
Wat ik nog kan proberen is de N300 IP direct op tweede LAN aansluiting van de Draytek aan te sluiten, nu zit deze op de E2000 router die op de eerste LAN zit.
Ik vermoed dat het niet uit zal maken maar je weet maar nooit.
Kan je bevestigen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Cisco ATA. Maar gek genoeg deed ie het de eerste paar weken wel. Gewoon de ATA op 1 van de 2 internetpoorten aangesloten.
Tussendoor is de setup tijdelijk gewijzigd geweest met een TP link erachter (zoals jij dus ook hebt met de E2000) maar dat is nu weer hersteld naar de normale situatie. En nog werkt mijn telefoon niet. ATA geeft netjes "connected"aan maar geen toon en bij inbellen ga je rechtstreeks door naar de voicemail (Cheap Connect trouwens).

Vodafone telefonie zit wel in mijn pakket maar gebruik ik uiteraard niet.

• eymey
Tsja, je Draytek zal div. poorten wel aan z'n eigen WAN interface gebonden hebben staan dus, zonder forwarding. Soms kan het eventueel helpen als je VOIP provider ook andere poorten aanbiedt, bv. voor de wekrelijke connectie (SIP is het moeilijkste nog niet, maar voor een telefoontje is een aparte tcp connectie nodig) of zelfs een STUN server.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 11-07-2014 13:58 ]

• Barre73
En even de klantenservice bellen met dat probleem.... dat wordt lachen.

Ik zal maandag mijn contacten eens aanboren om een oplossing te vinden hiervoor.

• tonber
Barre73 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:01:
En even de klantenservice bellen met dat probleem.... dat wordt lachen.

Ik zal maandag mijn contacten eens aanboren om een oplossing te vinden hiervoor.
Ik zou het maar op je contacten houden. 8)7

Verwijderd

Gewoon een voip provider gebruiken die ook ander poorten ondersteund dan 5060.

Bij providers zoals KPN is dat ook zo als telefoon door het router wordt gedaan. En aangezien de Vodafone router niet kan worden vervangen door vlan zoals bij KPN /XS4ALL is poort 5060 gewoon niet te gebruiken omdat deze al in gebruik is door de Vodafone router.

@Barre73

http://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=61.0

Ik heb wel deze poort opengezet in de router. Ik gebruik voor Cheapconnect voor uigaande en 12connect. voor inkomend gesprekken http://www.12connect.com/nl/support/voip-setup

.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 14:28 ]

• arjan.n
HoppyF schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:58:
Het eerste probleem heb ik al gevonden met mijn "nieuwe" Vodafone pakket.
De telefonie werkt niet naar wens.

Dat wil zeggen ik heb nog het tijdelijke nummer, dat werkt, maar mijn uitgaand bellen via VOIP werkt niet meer.
Ik heb een Siemens DEC (N300 IP) aangesloten op het netwerk, deze zorgt ervoor dat uitgaande telefoontjes via een VOIP provider verlopen. Ingaande gesprekken komen via de Vodafone lijn binnen.

Dit heeft altijd gewerkt met de oude propositie maar nu opeens niet meer lijkt het.
Ik heb al e.e.a. gecontroleerd maar nog niet gevonden wat het probleem kan zijn.
De N300 IP geeft de juiste status aan en kan de provider vinden (connected).
Bellen lukt echter niet, en inkomende gesprekken lukken ook niet meer.

Het lijkt wel een conflict ergens te zijn in de Draytek, zo vermoed ik.

Zijn er Tweakers die een soortgelijke situatie hebben?

Als ik de N300 IP van het netwerk afhaal en de Draytek een reboot geef is de vaste lijn via Vodafone weer goed en kan ik in/uit bellen.

Zet de optie hardware nat eens uit in draytek en probeer het dan nog eens met de N300P

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:53:
[...]

Kan je bevestigen dat ik hetzelfde probleem heb met mijn Cisco ATA. Maar gek genoeg deed ie het de eerste paar weken wel. Gewoon de ATA op 1 van de 2 internetpoorten aangesloten.
Tussendoor is de setup tijdelijk gewijzigd geweest met een TP link erachter (zoals jij dus ook hebt met de E2000) maar dat is nu weer hersteld naar de normale situatie. En nog werkt mijn telefoon niet. ATA geeft netjes "connected"aan maar geen toon en bij inbellen ga je rechtstreeks door naar de voicemail (Cheap Connect trouwens).

Vodafone telefonie zit wel in mijn pakket maar gebruik ik uiteraard niet.
Lekker wel, zo te lezen ben ik dus niet alleen ...
Het ligt vast en zeker niet aan de N300A IP want die werkte voorheen zonder problemen, op het oude Vodafone pakket dus.
Ik gebruikte de vaste lijn van Vodafone voor inkomende gesprekken en belde uit via Freevoipdeal.
Nu heb ik op de site van Freevoipdeal gekeken of ze andere poorten dan 5060 ondersteunen maar ik kan daar niets over vinden.
Ik zou het uit kunnen proberen natuurlijk in afwachting van andere oplossingen.

In de Draytek staat bij NAT weinig bijzonders, er is geen portforwarding ingesteld.
Address mapping staat op: No Address Mapping

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 16:40
Zijn er al mensen overgestapt van het oude abonnement naar het nieuwe abonnement?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• HoppyF
Monkeydancer schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:46:
Zijn er al mensen overgestapt van het oude abonnement naar het nieuwe abonnement?
Ja, ik! (sinds gisteren), zie mijn eerdere posts.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 16:40
Hopelijk wordt het probleem wat betreft port 5060 op de nieuwe lijn snel opgelost. Ik gebruik op dit moment ook een cisco ata pap2t icm. voipwise en ik kan niet zonder, aangezien wij veel naar het buitenland bellen. Een voip provider wat gebruik maakt van een andere port is prijstechnisch niet interessant voor ons. Gelukkig kan ik nog mijn nieuwe propositie binnen twee weken annuleren.

[ Voor 157% gewijzigd door Monkeydancer op 11-07-2014 20:23 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• ultrapreventive
arjan.n schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:21:
[...]

Zet de optie hardware nat eens uit in draytek en probeer het dan nog eens met de N300P
Arjan, Hardware NAT is vlgs manual p112 een aparte pagina onder NAT, zie m niet hier. Hoe maakte jij die zichtbaar?
(NB alleen nieuwsgierig, ik kon bij mijn SIP provider gelukkig een andere poort kiezen dan 5060, zoals ik medio juni aangaf).

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Gisteren aangesloten, wat binnen een kwartiertje geregeld was. Iets wat iemand zelf ook wel kan doen.

Wat betreft tv, beeldkwaliteit is iets minder dan bij upc maar goed te doen. De ux van de set-top box is wel vrij simpel en weinig in te stellen. Mis voornamelijk door de info zappen zonder van kanaal te wisselen. Ook zonde dat ook hier weer kanalen niet zelf te sorteren zijn zover ik heb kunnen ontdekken.

Qua internet prima in orde, heb m'n eigen router er voorlopig maar tussen uit gehaald. Even kijken hoe dat bevalt. Misschien als er ooit een bridge mode komt, dat ik m er weer tussen zet.

Edit: Trouwens ook vreemd dat je overal deze zomer Fox Sports International gratis erbij krijgt als Fox Sports Eredivisie hebt, maar niet bij Vodafone.

[ Voor 11% gewijzigd door Amelandbor op 12-07-2014 10:57 ]

• Barre73
Amelandbor schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 10:29:
Gisteren aangesloten, wat binnen een kwartiertje geregeld was. Iets wat iemand zelf ook wel kan doen.

Wat betreft tv, beeldkwaliteit is iets minder dan bij upc maar goed te doen. De ux van de set-top box is wel vrij simpel en weinig in te stellen. Mis voornamelijk door de info zappen zonder van kanaal te wisselen. Ook zonde dat ook hier weer kanalen niet zelf te sorteren zijn zover ik heb kunnen ontdekken.

Qua internet prima in orde, heb m'n eigen router er voorlopig maar tussen uit gehaald. Even kijken hoe dat bevalt. Misschien als er ooit een bridge mode komt, dat ik m er weer tussen zet.

Edit: Trouwens ook vreemd dat je overal deze zomer Fox Sports International gratis erbij krijgt als Fox Sports Eredivisie hebt, maar niet bij Vodafone.
Door kanalen zappen zonder van kanaal te wisselen: gele knop en dan met de pijlen. Verschijnt onder het kanaalnummer ook direct de titel van het programma.

• Barre73
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:11:
Gewoon een voip provider gebruiken die ook ander poorten ondersteund dan 5060.

Bij providers zoals KPN is dat ook zo als telefoon door het router wordt gedaan. En aangezien de Vodafone router niet kan worden vervangen door vlan zoals bij KPN /XS4ALL is poort 5060 gewoon niet te gebruiken omdat deze al in gebruik is door de Vodafone router.

@Barre73

http://forum.cheapconnect.net/index.php?topic=61.0

Ik heb wel deze poort opengezet in de router. Ik gebruik voor Cheapconnect voor uigaande en 12connect. voor inkomend gesprekken http://www.12connect.com/nl/support/voip-setup

.
Thanks voor de tip! Ben nu niet thuis maar zal het z.s.m. uitproberen (als ik erachter ben waar je dat moet instellen...)

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:30
Barre73 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:42:
[...]

Door kanalen zappen zonder van kanaal te wisselen: gele knop en dan met de pijlen. Verschijnt onder het kanaalnummer ook direct de titel van het programma.
Ja had ik al gevonden, moet alleen zeggen dat ik de manier van de upc box veel handiger vind. Daar kan je als je de info ervoor hebt naar rechts en links drukken zodat je dan de info (met nu en volgende) van een ander kanaal ziet. Hetzelfde heb je bijvoorbeeld op een panasonic tv met een ci+ module, daar werkt het met naar boven en beneden direct op de zender. Dat zou hier bijvoorbeeld mooi gebruikt kunnen worden aangezien deze knoppen precies hetzelfde doen als channel up en down.

Nog een vraagje: weet iemand of er ook discrete on/off codes zijn voor de entone 510. Met het instellen van de harmony is dit wel makkelijk.

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 11:44:
[...]

Thanks voor de tip! Ben nu niet thuis maar zal het z.s.m. uitproberen (als ik erachter ben waar je dat moet instellen...)
Zojuist nog even aan de gang geweest om te zien of de telefonie werkend is te krijgen via een andere VOIP provider dan Vodafone.
Helaas, nog niet gelukt.

Probleem is zeer waarschijnlijk dat poort 5060 door Vodafone zelf gebruikt wordt.
Ik heb nog een STUN server ingesteld in de ATA (Siemens N300A IP), maakt geen verschil.
Zodra de N300A op het netwerk aangesloten wordt werkt de telefonie niet meer.
Ik kan dus ook niet bellen naar mijn vaste nummer want de telefoon gaat dan niet over.

Oplossing zou een andere poort dan 5060 gebruiken. Ik ben er alleen nog niet achter welke poort dat zou moeten zijn, Freevoipdeal laat dit op de website niet zien. Ik heb een email naar ze gestuurd.
Freevoipdeal is één van de bekende Voip providers.

In de logs van de Vigor 2130 staat ook niet veel bijzonders anders dan dit.
tel.vodafonethuis.nl zal wel de SIP server zijn.

local4.notice syslog: Port 1 : account ZRMxxxxxxxx have registered on tel.vodafonethuis.nl server, expiry time = 3600 sec.

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
HoppyF schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:23:
Vandaag ben ik ook aangesloten.
Ik kom vanaf het "oude" Vodafone en ga nu naar het "nieuwe" Vodafone pakket.
Alles is in feite nieuw, de Genexis wordt ontmanteld, de lege kappen worden teruggezet samen met een glasvezelkabeltje die direct op de Draytek wordt aangesloten.
De Draytek is keurig boven de Genexis (wat er van over is ....) bevestigd.

Daarna is alles getest, draadloos, TV, telefoon.
Wel een nieuw tijdelijk telefoonnummer, het nummer wordt over vier dagen geporteerd.

Ben nog wel bezig de verdere netwerkinstellingen goed te krijgen, dat heeft niets te maken met de Draytek maar alles wat ik er achter heb hangen namelijk de oorspronkelijke E2000 Cisco plus in een andere kamer een TP-Link.
Ik heb dat nodig omdat ik anders met mijn netwerkaansluitingen niet goed uit kom.
De configuratie moet ik wijzigen omdat drie draadloze modems achter elkaar een beetje vreemde constructie is.

Beeld/geluid van de TV zal ik vanavond eens beoordelen of er verschil is met de Amino.
Eerste indruk is dat het een beetje op hetzelfde neer komt.

Internet snelheid is goed, 50/50 Mbits met speedtest getest.
Is dus hoger dan het oude pakket (35/35).
Bij mijn ouders is gisteren ook de overgang van oud naar nieuw gedaan. De monteur daar heeft helemaal geen kap terug geplaatst, je kijkt nu zo bij de oude Genexis naar binnen. Vind dat wel een rare situatie.
Verder werkt alles prima: Goed beeld, telefonie werkt goed en internet is ook goed en stabiel.
Zelf hoop ik op 18 juli de overgang mee te maken.

• HoppyF
soepkip67 schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:39:
[...]

Bij mijn ouders is gisteren ook de overgang van oud naar nieuw gedaan. De monteur daar heeft helemaal geen kap terug geplaatst, je kijkt nu zo bij de oude Genexis naar binnen. Vind dat wel een rare situatie.
Verder werkt alles prima: Goed beeld, telefonie werkt goed en internet is ook goed en stabiel.
Zelf hoop ik op 18 juli de overgang mee te maken.
Nou, Vodafone krijgt het er maar druk mee.....
Ik ben wel benieuwd wat de monteur bij je ouders met de Genexis heeft gedaan.
Bij mij heeft hij deze gewoon achtergelaten. Hij zei dat deze van Reggefiber was en dat ze maar moesten zien hoe ze dit terug gingen halen.
De lege kappen die op de onderplaat van de Genexis passen had ik zelf nog liggen.
Deze moest ik ook bewaren zo was mij ooit verteld toen de Genexis voor het eerst geplaatst werd (in 2012).
Ook wel logisch als je er goed over nadenkt, het kan best zijn dat de volgende bewoner bv geen Genexis nodig heeft en net zoals nu het geval is, een lege kast gaat gebruiken met daarnaast de Draytek die via glasvezel aangesloten wordt.

Internetsnelheid is goed 50/50, het IP adres lijkt uit Duitsland te komen van is wel van glasoperator.nl.
Ik heb nu alleen nog wat perikelen met de telefonie die ik zelf uitgaand via mijn eigen Voip provider wil laten lopen, net als voorheen,
Maandag wordt mijn vaste telefoonnummer geporteerd, heb ik een email over ontvangen.

Rest nog de administratieve afhandeling.
Ik ben wel benieuwd of dat goed gaat, dus oude pakket betalen tot de overgangsdatum, daarna nieuw en de verrekening van de aansluitkosten (30 euro).

• arjan.n
Heb zojuist contact opgenomen met regfiber en het probleem voorgelegd van de FTU kapjes.
Ik heb een aantal foto's doorgestuurd naar hun toe.
En zij gaan nu intern kijken hoe ze dit kunnen oplossen.

Zodra ik wat meer informatie heb zal ik dit hier vermelden.

[ Voor 13% gewijzigd door arjan.n op 12-07-2014 14:48 ]

• arjan.n
dabutcha76 schreef op vrijdag 11 jauli 2014 @ 13:39:
[...]

De monteur meldde dat Vodafone overal IPv4-ranges vandaan aan het ritselen is, 't schijnt op het moment wat krap te zijn met de IP's. Ik zit volgens mij in dezelfde range als jij zit (gisteren aangesloten).
Met als gevolg dat je een ip adres krijgt die in het buitenland geregistreerd stond.
Die bedrijven die dat up tot date houden lopen volgens mij ver achter.

Met als gevolg geblokkeerde creditcards, sites die niet willen openen etc.
Volgens Vodafone kunnen hun hier niks aan doen, dit geloof ik graag maar de klant heeft wel een probleem.
De Helpdesk medewerker van Vodafone vond mij maar een zeur. (Het probleem lag immers niet bij hun)
Het zal vanzelf wel goed komen maar voor nu is het niet fijn.

Verwijderd

Als je als provider geen IPV4 adressen meer hebt is IPV6 met een NAT IPV4 adres eigelijk geen optie bij glasvezel. Je kunt zelf dan via IPV4 geen poort meer open zetten.
Ik heb zelf een IPV6 VPS voor test van 3 euro per jaar en deze heeft bij IPV4 maar 20 vaste poorten open staan.

Trouwens is de termijn van updaten wel van belang. Is het binnen een 2-4 weken bijvoorbeeld dan is meer het probleem van de provider maar is het 3-4 maand dan is meer het probleem van het bedrijf wat blokkeerd.
Maar nooit het probleem van de klant.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2014 17:47 ]

Verwijderd

Daarbij: wanneer ze niet voldoende internet adressen meer kunnen uitgeven, moeten ze ook gewoon stoppen met internet abonnementen uitgeven tot ze hun spul op orde hebben.
Iets met vooruitzien...
Pagina: 1 ... 53 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.