Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.907 views

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Iemand een duidelijke uitleg hoe ik de nas functie van de draytek in kan stellen? Had het al een beetje draaien maar begrijp dat stukje van mappen instellen niet helemaal. Wil er nu een 320gb schijf aan hangen enkel als back-up voor muziek en foto's.

DaveD

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:30
Tijdens mijn vakantie zou de mirgatie plaatsvinden van (WGDO) vodafone naar telfort gepland voor 26-6.
Ik kom gisteren thuis en dacht, ik zal wel geen internet hebben en de apparatuur moeten vervangen herstarten maar niets was minder waar:
- router was gewoon online (sitecom van vodafone) maar zag wel dat ik een ander WAN ip had gekregen (van concepts.nl)
- mijn vodafone tv kastje startte op maar gaf nu andere kleuren/telfort logo weer ipv vodafone. Bleef ook allemaal netjse werken dus :)

Helaas heeft vodafone wel weer een factuur voor de volgende maand gestuurd en nog steeds niets van ze ontvangen mbt retour sturen van de apparatuur maar daar even de reactie van de klantenservice voor afwachten :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12 19:57
Ik heb het voor elkaar >:)

Ik heb Reggefiber per e-mail laten bevestigen dat er nog geen contract of actieve werk order is aangemaakt voor mij adres. Een boze mail en de mail van Reggefiber naar Vodafone gestuurd per mail.

Gister (dag na mijn e-mail) ben ik gebeld door Guidion voor een afspraak. Die hebben op zijn vroegst 25 juli pas tijd voor de aansluiting. Ok, een maand extra kan nu ook nog wel.

Slechte start van Vodafone, gebrekkige tot geen communicatie en niet doorzetten van mijn order.

Ik zal ook de eerste 2 maanden vergeten te betalen en daar niets over melden. |:(

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Als je gisteren door Guidion bent gebeld, dan zal gisteren ook de order naar Reggefiber zijn gestuurd.
Ik denk zelf dat je niet tot 25 juli hoeft te wachten, gewoon even opbellen als Reggefiber langs is geweest.

Lijkt me wel moeilijk om een factuur te vergeten met automatische incasso ;)
laurens0619 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:07:
Helaas heeft vodafone wel weer een factuur voor de volgende maand gestuurd en nog steeds niets van ze ontvangen mbt retour sturen van de apparatuur maar daar even de reactie van de klantenservice voor afwachten :)
Dat is bij meerdere providers zo, dan krijg je een slotfactuur in de maand nadat je hebt opgezegd.
Belkosten, etc, worden dan verrekend met het bedrag dat je nog terug krijgt.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:23
Tjeerdtq schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 09:09:
Ik heb het voor elkaar >:)

Ik heb Reggefiber per e-mail laten bevestigen dat er nog geen contract of actieve werk order is aangemaakt voor mij adres. Een boze mail en de mail van Reggefiber naar Vodafone gestuurd per mail.

Gister (dag na mijn e-mail) ben ik gebeld door Guidion voor een afspraak. Die hebben op zijn vroegst 25 juli pas tijd voor de aansluiting. Ok, een maand extra kan nu ook nog wel.

Slechte start van Vodafone, gebrekkige tot geen communicatie en niet doorzetten van mijn order.

Ik zal ook de eerste 2 maanden vergeten te betalen en daar niets over melden. |:(
Ongelofelijk is dat ja. 25 Juli kan je laten vervroegen zodra grondplaat is omgezet, reggefiber de vinkjes heeft geplaatst en je het installatiepakket hebt. Die hele actie duurde door mijn gezeur en hulp bij mij ongeveer 1.5 week :+

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 18:56
ultrapreventive schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 02:40:
Dat bellen met een persoon naar keuze bleek in mijn geval pertinent onmogelijk. "We kunnen niet doorverbinden" was wat de dame van KS de 2e keer zei, toen ik naar de meneer van de 1e keer vroeg (ivm de 'gemiste' terugbelafspraak, maar dat had ik haar nog niet verteld, de sfeer was neutraal).
LED-Maniak schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:27:

Oh daar heb ik totaal geen problemen mee gehad. Gewoon een afspraak maken met de persoon aan de telefoon en in het systeem laten zetten. Dan kan je daar altijd op terugkomen voor de doorverwijzing. Dan weet die persoon wat er aan de hand is en gaat communicatie toch wat makkelijker.
Zou je denken hè? Dacht ik ook }). En het nut is mij uiteraard ook wel duidelijk. :+
Maar -hoewel gevraagd en toegezegd- stond er dus niks over die afspraak in het systeem, meldde persoon 2 :( . En als ie er wel had gestaan, had ik vlgs haar tóch niet met die persoon kunnen spreken, want doorverbinden was onmogelijk. Raar dat het per klant verschilt. 8)7
Gelukgewenst met je succesvolle oplevering trouwens *O* , je hebt er wel voor gewerkt (en anderen ook, begrijp ik!)

• DaveD1109
Had vodafone na een schandalige klachtafhandeling in gebreke gesteld omtrent hun geadverteerde uitzending gemist en hbo go. Had hen verzocht met een passende oplossing te komen en mij een reactie te geven binnen 7 dagen. Uiteraard niets gehoord van hen en denk dus dat ik ga proberen te ontbinden. Ik heb geen vertrouwen meer in deze partij als provider na alle dingen bij elkaar opgeteld.

DaveD

• HoppyF
  • Laatst online: 14:08
DaveD1109 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 19:35:
Had vodafone na een schandalige klachtafhandeling in gebreke gesteld omtrent hun geadverteerde uitzending gemist en hbo go. Had hen verzocht met een passende oplossing te komen en mij een reactie te geven binnen 7 dagen. Uiteraard niets gehoord van hen en denk dus dat ik ga proberen te ontbinden. Ik heb geen vertrouwen meer in deze partij als provider na alle dingen bij elkaar opgeteld.
Even voor de duidelijkheid, kloppen de onderstaande gegevens niet?

Op de bestelpagina van Vodafone staat dit:

HBO 1, 2, 3, On Demand en HBO Go:
Geniet van de nieuwste series en de grootste films, verdeeld over drie reclamevrije tv-kanalen. In haarscherpe HD-kwaliteit en met Nederlandse ondertiteling zijn HBO-series binnen 24 uur na de Amerikaanse uitzending in Nederland beschikbaar. Met HBO On Demand kijk je naar programma’s op een zelfgekozen tijdstip en HBO GO stelt je in staat om series en films overal mee naar toe te nemen.

Bij TV dit:

Programma Gemist
Met Programma Gemist kun je gratis tot wel 10 dagen terug programma's ophalen van de publieke omroepen, SBS, Net5 en Veronica.
TV App
Je kunt ook met je smartphone of tablet, in je huis, naar de populairste TV-zenders kijken. De Vodafone Thuis TV App heeft 18 zenders, waarvan maar liefst 11 in HD.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
Hij heeft enige tijd geleden aangegeven dat hij deze problemen heeft:

"Had ze gemaild hierover en gelijk ook aangegeven dat rtl nieuws en telekids niet terug te kijken zijn. Dit staat namelijk wel bij mijn pakket vermeld op hun site. Vandaag werd ik netjes gebeld door de ks en het een en ander met hen doorgenomen en hij heeft de software opnieuw laten pushen naar mijn modem??? . Uiteraard was dit zonder het gewenste resultaat. Ik heb bij hem aangegeven het belachelijk te vinden dat zij aangeven iets te kunnen leveren en dat dit dus totaal niet klopt. Heb ook gezegd dat ik dus geen €10 extra ga betalen voor een hbo pakket wat niet volledig geleverd wordt omdat hbo on demand en hbo go dus ontbreken. De medewerker kon niets anders dan mij gelijk geven en gaat het verder doorzetten. Wordt nu binnen 5 werkdagen terug gebeld omtrent een gepaste oplossing."

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 21:44:
Hij heeft enige tijd geleden aangegeven dat hij deze problemen heeft:

"Had ze gemaild hierover en gelijk ook aangegeven dat rtl nieuws en telekids niet terug te kijken zijn. Dit staat namelijk wel bij mijn pakket vermeld op hun site. Vandaag werd ik netjes gebeld door de ks en het een en ander met hen doorgenomen en hij heeft de software opnieuw laten pushen naar mijn modem??? . Uiteraard was dit zonder het gewenste resultaat. Ik heb bij hem aangegeven het belachelijk te vinden dat zij aangeven iets te kunnen leveren en dat dit dus totaal niet klopt. Heb ook gezegd dat ik dus geen €10 extra ga betalen voor een hbo pakket wat niet volledig geleverd wordt omdat hbo on demand en hbo go dus ontbreken. De medewerker kon niets anders dan mij gelijk geven en gaat het verder doorzetten. Wordt nu binnen 5 werkdagen terug gebeld omtrent een gepaste oplossing."
RTL staat er ook niet bij, vreemd wellicht maar het is wel zo.
HBO is een ander verhaal, er staat duidelijk HBO plus Go en On Demand, daar betaal je voor dus moet je ook kunnen krijgen. Zo niet, geld terug.

• DaveD1109
HoppyF schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:33:
[...]

HBO is een ander verhaal, er staat duidelijk HBO plus Go en On Demand, daar betaal je voor dus moet je ook kunnen krijgen. Zo niet, geld terug.
Rtl nieuws en telekids staan er wel degelijk bij. Als je klikt op een pakket.. https://thuisbestellen.vo...samenstellen/fiber/mobile
Wat Hbo betreft krijg ik geen geld terug maar hebben ze het pakket uitgezet. Moet dus gewoon een maand betalen.

[ Voor 10% gewijzigd door DaveD1109 op 29-06-2014 07:56 ]

DaveD

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:33:
[...]

code:
1
2
3
4
 Programma Gemist

Met Programma Gemist kun je gratis tot wel 10 dagen terug programma's ophalen van de 
publieke omroepen, SBS, Net5, Veronica, RTL Nieuws en Telekids.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Disclaimer
Uitsluiting aansprakelijkheid

Hoewel de informatie op de website, mobiele site of in de app met uiterste zorg is samengesteld 
en Vodafone Libertel B.V. deze informatie steeds zo actueel, volledig en nauwkeurig mogelijk tracht 
te houden, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend. Tarieven en voorwaarden kunnen aan 
verandering onderhevig zijn. Vodafone Libertel B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor 
mogelijke fouten en tekortkomingen in de website, mobiele site of app. Wijzigingen en 
correcties zijn voorbehouden.

Bovenstaande is ook van toepassing op berichten die Vodafone Libertel B.V. plaatst op online
 kanalen zoals het Vodafone Forum, Twitter, Facebook en YouTube. Wij streven er naar om ook
 via deze kanalen altijd actuele, volledige een nauwkeurige informatie te delen, maar hieraan 
kunnen geen rechten worden ontleend.

Ook is het een fout (wat natuurlijk kan voorkomen) dan zou je verwachten dat als er een klacht komt dat het wordt aangepast.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2014 08:14 ]

• HoppyF
DaveD1109 schreef op zondag 29 juni 2014 @ 07:54:
[...]

Rtl nieuws en telekids staan er wel degelijk bij. Als je klikt op een pakket.. https://thuisbestellen.vo...samenstellen/fiber/mobile
Wat Hbo betreft krijg ik geen geld terug maar hebben ze het pakket uitgezet. Moet dus gewoon een maand betalen.
Je hebt gelijk maar onder het 50/50 pakket staat de info ZONDER Rtl nieuws en Telekids.
Erg slordig wel!
Deze link, dan onder TV/radio
https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketten/fiber/50

De oplossing door HBO dan maar uit je pakket te halen is erg slecht.
Dit verandert niets aan het feit dat je geen HBO Go en On Demand kan krijgen.
Dit lijkt me geen storing die alleen jou treft.

Ik heb het idee dat Vodafone hier duidelijk de mist in gaat.
De disclaimer in de voorwaarden doet daar niets aan af en pleit Vodafone zeker niet vrij.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:16

Fiber

Beaches are for storming.

De veel interessantere vraag is natuurlijk waarom Vodafone dat niet kan leveren... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
ultrapreventive schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:03:
@Dagos
Je krijgt de PPPoE-gegevens niet. De Vodafone Draytek kan er niet tussenuit, omdat ie fysiek onderdeel van de glasvezelstructuur uitmaakt.
Zoek in deze draad even op 'bridge' om te zien wat in deze configuratie maximaal aan vrijheid haalbaar is.
Als jij weet hoe je de router in bridge modus krijgt dan graag even openbaar maken.
Zover ik het kunnen vinden is dit niet mogelijk.
Behalve de optie 'PPPoE passthrough'
Dit is de bridge modus maar hier heb je dus het 'PPPoE wachtwoord voor nodig.

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Ik heb nu nog de oude configuratie van VF oftewel de genexis voor Alle diensten.
Ook nog dvb tv voor in de keuken en op de slaapkamer ( had nog 2 oude decoders van Ziggo overgehouden).
Wat ik begrepen heb gaat ook deze oude configuratie er een keer uit en vervalt het dvb signaal voor de TV.
Betekend dit dat ik dan ook een Draytek krijg?
Ik gebruik nu nog een TP Link router ( TL-WR1043ND) die ik van VF gekregen heb ( bevalt perfect ook wat betreft Wifi signaal ) kan ik die dan nog gebruiken ?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:12

Dazzler2120

FP ProMod
CasaDude schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:38:
Ik heb nu nog de oude configuratie van VF oftewel de genexis voor Alle diensten.
Ook nog dvb tv voor in de keuken en op de slaapkamer ( had nog 2 oude decoders van Ziggo overgehouden).
Wat ik begrepen heb gaat ook deze oude configuratie er een keer uit en vervalt het dvb signaal voor de TV.
Betekend dit dat ik dan ook een Draytek krijg?
Ik gebruik nu nog een TP Link router ( TL-WR1043ND) die ik van VF gekregen heb ( bevalt perfect ook wat betreft Wifi signaal ) kan ik die dan nog gebruiken ?
als je de wifi van de draytek uitschakelt kan je de tp link gewoon gebruiken :) uiteindelijk zal het de bedoeling zijn om niemand meer op de oude propositie te hebben. Op de nieuwe propositie kan je echter de ziggo decoders niet meer gebruiken. Er wordt geen analoge tv meer geleverd.

PS4 PSN: Dazzler2120

• CasaDude
  • Laatst online: 26-10 10:16
Ok weet ik voldoende , ik weet dat ik dan geen analoge tv meer heb en dus de decoders niet meer kan gebruiken.
Ik zou dan een 2e TV kastje moeten nemen voor de slaapkamer en die met een UTP kabel moeten verbinden maar ook daar komen we wel uit.
In ieder geval bedankt voor de info .

• ultrapreventive
arjan.n schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:23:
[...]

Als jij weet hoe je de router in bridge modus krijgt dan graag even openbaar maken.
Hoe kom je erbij dat ik dat zou weten?
Ik heb zelfs nog geen gelegenheid gevonden eea uit te proberen.
Zover ik het kunnen vinden is dit niet mogelijk.
Nee, vandaar ook 'maximaal haalbaar'
Behalve de optie 'PPPoE passthrough'
Dit is de bridge modus maar hier heb je dus het 'PPPoE wachtwoord voor nodig.
Nee, dat is niet 'de bridge modus'vlgs mij, ik baseer me op opmerkingen van anderen in deze draad waaruit blijkt dat in PPPoE forward niet al je diensten van buitenaf toegankelijk zijn.

NB De passthrough heeft toch geen wachtwoord nodig? Forwardt toch gewoon het PPPoE gebeuren? Ik geloof dat Barre heeft verteld hoe je eea dan aansluit (WAN eigen router op LAN Draytek meen ik te hebben onthouden), moet te vinden wezen.

[ Voor 18% gewijzigd door ultrapreventive op 29-06-2014 13:49 ]

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
soepkip67 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:41:
Heb gisteren toch de stoute schoenen aangetrokken. En toch maar de telefoon gepakt.
Tot mijn verrassing werd ik deze keer zeer correct en kundig geholpen.
Had een aanvraag gedaan voor het nieuwe vodafone abonnement(dit gelijk gedaan voor nog een persoon), wilde graag weten wat de status van de orders was. Kreeg gelijk een duidelijk antwoord: Deze orders staan in de wachtrij en niemand weet waarom. Dus vraag ik aan de medewerker wat nu? Deze zegt, geen probleem meneer ga ik even uitzoeken, dit was inderdaad maar even. Nog geen twee tellen later, meneer heb deze orders uit de wachtrij gehaald, was niet bekend waarom deze nog in de rij stonden. U wordt binnen een paar dagen door Guidion gebeld. Ben inderdaad vandaag gebeld en de afspraken staan nu voor 11 juli.

Dus er is nog hoop wat betreft klantenservice van Vodafone.

Dus een advies aan een ieder duurt het wat langer dan u verteld is. Ga toch maar proberen via telefonische Klantenservice
Helaas net een telefoontje gekregen van een Guidion monteur afspraak verplaatst naar vrijdag 18 juli, Vodafone zou de lijn niet op tijd vrij hebben kreeg ik als reden van veranderen van deze afspraak.
Wist niet dat zij ook op zondag werken.
Was dus iets te positief,hopen dat deze afspraak nu wel blijft staan.

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 08:00:
[...]

code:
1
2
3
4
 Programma Gemist

Met Programma Gemist kun je gratis tot wel 10 dagen terug programma's ophalen van de 
publieke omroepen, SBS, Net5, Veronica, RTL Nieuws en Telekids.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Disclaimer
Uitsluiting aansprakelijkheid

Hoewel de informatie op de website, mobiele site of in de app met uiterste zorg is samengesteld 
en Vodafone Libertel B.V. deze informatie steeds zo actueel, volledig en nauwkeurig mogelijk tracht 
te houden, kunnen hieraan geen rechten worden ontleend. Tarieven en voorwaarden kunnen aan 
verandering onderhevig zijn. Vodafone Libertel B.V. aanvaardt geen aansprakelijkheid voor 
mogelijke fouten en tekortkomingen in de website, mobiele site of app. Wijzigingen en 
correcties zijn voorbehouden.

Bovenstaande is ook van toepassing op berichten die Vodafone Libertel B.V. plaatst op online
 kanalen zoals het Vodafone Forum, Twitter, Facebook en YouTube. Wij streven er naar om ook
 via deze kanalen altijd actuele, volledige een nauwkeurige informatie te delen, maar hieraan 
kunnen geen rechten worden ontleend.

Ook is het een fout (wat natuurlijk kan voorkomen) dan zou je verwachten dat als er een klacht komt dat het wordt aangepast.
Leuk die voorwaarden dat ze nergens verantwoordelijk voor zijn maar zo werkt het dus wettelijk niet. Als je ermee adverteert en vervolgens het niet leverde is natuurlijk misleidende tactiek.

DaveD

• DaveD1109
[quote]HoppyF schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:17:
[...]

Je hebt gelijk maar onder het 50/50 pakket staat de info ZONDER Rtl nieuws en Telekids.
Erg slordig wel!
Deze link, dan onder TV/radio
https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketten/fiber/50

[quote]
Sorry hoor maar ik zie het er toch echt staan.

De oplossing door HBO dan maar uit je pakket te halen is erg slecht.
Dit verandert niets aan het feit dat je geen HBO Go en On Demand kan krijgen.
Dit lijkt me geen storing die alleen jou treft.
Zeker niet en het is belachelijk dat ze je wel de volle pont ervoor vragen.

Ik heb het idee dat Vodafone hier duidelijk de mist in gaat.
De disclaimer in de voorwaarden doet daar niets aan af en pleit Vodafone zeker niet vrij.
Helemaal mee eens!!

DaveD

• arjan.n
ultrapreventive schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:44:
[...]
Hoe kom je erbij dat ik dat zou weten?
Ik heb zelfs nog geen gelegenheid gevonden eea uit te proberen.

[...]
Nee, vandaar ook 'maximaal haalbaar'

[...]
Nee, dat is niet 'de bridge modus'vlgs mij, ik baseer me op opmerkingen van anderen in deze draad waaruit blijkt dat in PPPoE forward niet al je diensten van buitenaf toegankelijk zijn.

NB De passthrough heeft toch geen wachtwoord nodig? Forwardt toch gewoon het PPPoE gebeuren? Ik geloof dat Barre heeft verteld hoe je eea dan aansluit (WAN eigen router op LAN Draytek meen ik te hebben onthouden), moet te vinden wezen.
De passthrough kun je aan of uit zetten.
Als je hem aanzet dan kun je met je met je eigen router met PPPoE inloggen.
mits je dus de PPPoE gegevens hebt.
Alleen het aanvinken van PPPoE passtrough werkt dus niet.

• ultrapreventive
arjan.n schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:26:
[...]

De passthrough kun je aan of uit zetten.
Als je hem aanzet dan kun je met je met je eigen router met PPPoE inloggen.
mits je dus de PPPoE gegevens hebt.
Alleen het aanvinken van PPPoE passtrough werkt dus niet.
Bah!
Had me gebaseerd op o.m. deze post.
Moet toch nog ff Vodafone aan de taas trekken over de subssof en de eigenhardwareleugen, zal meteen naar de gekortwiekte usermenus in de Draytek en hulp bij het doorzetten van PPPoE vragen. Dat laatste zou ik je ook aanraden via VF te vragen, hoe meer hoe beter. Het is immers een geldige menuoptie, dus we moeten hem wel kunnen benutten, toch? })

[ Voor 5% gewijzigd door ultrapreventive op 30-06-2014 11:28 ]

• arjan.n
Heb al diverse malen hier over geklaagd.
Sterker nog dit was voor mij de reden om binnen een dag naar installatie het abonnement op te zeggen per einde periode.
Krijg alleen maar het verhaal dat het technisch niet mogelijk is punt.
Wat natuurlijk onzin is.
Zelf loop ik dagelijks tegen het limiet van het modem aan.
Vodafone thuis is een leuk product voor een consument die niet te veel wensen of te groot gezin heeft.
Wil je wat meer mogelijkheden of zijn er veel gebruikers in huis dan kun je beter geen Vodafone nemen.

• HoppyF
arjan.n schreef op maandag 30 juni 2014 @ 13:47:
Sterker nog dit was voor mij de reden om binnen een dag naar installatie het abonnement op te zeggen per einde periode.
Wat natuurlijk onzin is.
Vodafone thuis is een leuk product voor een consument die niet te veel wensen of te groot gezin heeft.
Wil je wat meer mogelijkheden of zijn er veel gebruikers in huis dan kun je beter geen Vodafone nemen.
Het modem (Draytek) moet toch te resetten zijn en in admin mode kunnen draaien?
Daarmee moeten er voldoende feautures beschikbaar komen om aan alle wensen te kunnen voldoen.
Dit is onafhankelijk welk merk/modem er wordt gebruikt.

• Russel88
  • Laatst online: 14:04
Ik zit op de Vodafone website te kijken en wil ze wat vragen stellen. Echter zie ik nergens hun email staan. Alleen een gratis tel. nr en een optie om te chatten. Jammer, maar blijkbaar vinden ze het niet fijn dat conversaties "gelogd" kunnen worden.

Dan maar hier wat vragen stellen:
Ik zit erover te denken om over te stappen op Glasvezel. Bij mij in het dorp hebben we glasvezel, ook bij mij in de straat. Echter niet bij mij in huis. Er moet dus een glasvezel kabel gelegd worden vanuit de straat tot bij mij in huis.
Wie betaalt dat en wordt dat netjes gedaan? Ik deel de oprit/voortuin met de buren en het zou fijn zijn dat alles cosmetisch hetzelfde blijft.
Gaat tv bij Glasvezel via een CAT kabel naar box en via box naar tv via coax (misschien domme vraag hooor, maar ben alleen kabel gewend)?

Is de standaard meegeleverde router een beetje stabiel (Tot nu toe gebruik ik de Netgear wndr3700, maar die wil ik boven aansluiten voor een 2e wifi signaal, zodat ik boven en op de zolder fatsoenlijk signaal heb)?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:45:

Gaat tv bij Glasvezel via een CAT kabel naar box en via box naar tv via coax (misschien domme vraag hooor, maar ben alleen kabel gewend)?

Is de standaard meegeleverde router een beetje stabiel (Tot nu toe gebruik ik de Netgear wndr3700, maar die wil ik boven aansluiten voor een 2e wifi signaal, zodat ik boven en op de zolder fatsoenlijk signaal heb)?
In het geval van Vodafone glasvezel komt coax te vervallen en heb je alleen IPTV. Dus een decoder welke reschtreeks via een netwerkaansluiting op je modem aangesloten dient te worden (kan eventueel via VLAN's over een bestaand netwerk).

Er zijn glasvezel aanbieders welke wel een coax signaal bieden, maar Vodafone dus niet.

• Barre73
Russel88 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:45:
Ik zit op de Vodafone website te kijken en wil ze wat vragen stellen. Echter zie ik nergens hun email staan. Alleen een gratis tel. nr en een optie om te chatten. Jammer, maar blijkbaar vinden ze het niet fijn dat conversaties "gelogd" kunnen worden.

Dan maar hier wat vragen stellen:
Ik zit erover te denken om over te stappen op Glasvezel. Bij mij in het dorp hebben we glasvezel, ook bij mij in de straat. Echter niet bij mij in huis. Er moet dus een glasvezel kabel gelegd worden vanuit de straat tot bij mij in huis.
Wie betaalt dat en wordt dat netjes gedaan? Ik deel de oprit/voortuin met de buren en het zou fijn zijn dat alles cosmetisch hetzelfde blijft.

Dat wordt betaald door Reggefiber. Gaat middels een tuinboring vanuit de stoep naar je voordeur/gevel. Er dient dus nog wel een gat bij de voordeur gemaakt te worden om de geschoten kabel op te vangen.
TV gaat inderdaad via UTP kabel naar box en dan via HDMI van de box naar de TV. Net als bij kabel dus. (bij HD dan).
Router is wel stabiel maar zoals hier te lezen valt niet erg instelbaar. En het wifi signaal is niet erg sterk.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12 22:21
Vandaag liep ik tegen een probleempje aan. Ik heb een ip adres in de 31.x reeks en toen ik een betaling met de creditcard wou doen werd deze geblokkeerd. Werd ook direct opgebeld (netjes) met hoe en wat, maar bleek dus dat mijn ip uit Paraguay komt en dat daardoor de CC geblokkeerd werd. Mevrouw aan de telefoon gaf aan dat dit wel met meerdere dingen problemen kon gaan geven....

Vraag is eigenlijk, ben ik de enige met zo'n 'afwijkend' ip of hebben anderen hier ook al dergelijke problemen meegemaakt?

• ultrapreventive
Wat natuurlijk onzin is.
Technisch onmogelijk is een leugen.

En als het produkt afwijkt van wat je als consument mocht verwachten -aantoonbaar, bv met emails inzake gebruik eigen apparatuur- is de overeenkomst op basis daarvan nietig. Dan hoef je niet 1 jaar uit te zitten.

• ultrapreventive
Def1ant schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:34:
Vandaag liep ik tegen een probleempje aan. Ik heb een ip adres in de 31.x reeks en toen ik een betaling met de creditcard wou doen werd deze geblokkeerd. Werd ook direct opgebeld (netjes) met hoe en wat, maar bleek dus dat mijn ip uit Paraguay komt en dat daardoor de CC geblokkeerd werd. Mevrouw aan de telefoon gaf aan dat dit wel met meerdere dingen problemen kon gaan geven....

Vraag is eigenlijk, ben ik de enige met zo'n 'afwijkend' ip of hebben anderen hier ook al dergelijke problemen meegemaakt?
Ik kreeg meldingen uit Microsoft's outlook.com account over verdachte logins vanuit Paraguay in de trant van 'was u dit wel?'

Vermoed dat VF ivm schaarste ip4-adresblokken van elders in de wereld hebben opgekocht dan wel toegewezen gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door ultrapreventive op 30-06-2014 21:08 ]

• Bartjeee
  • Niet online
Heb de vraag aan Vodafone gesteld of de Draytek in bridge modus kan. Dat is voor mij een voorwaarde. Wil graag mijn eigen spullen gebruiken. Als ik dit topic terug lees lijkt het niet mogelijk.

Weet iemand of de gebruikte decoder HDMI CEC ondersteund? Zou mooi zijn, dat scheelt een afstandsbediening.

[ Voor 38% gewijzigd door Bartjeee op 30-06-2014 21:21 ]

• Barre73

Ik heb momenteel inderdaad ook een IP met 31.xxx

Nog geen problemen mee ondervonden maar ik betaal ook nooit met creditcards o.i.d. Vanuit mijn Gmail nog niets vernomen.

• DaveD1109
Wat natuurlijk onzin is.
Is het jou gelukt op te zeggen kostenloos? Ik ben vandaag gebeld door de kl omtrent mijn klacht en eis tot kostenloze ontbinding maar kon ze niet ter woord staan. Zouden terug bellen maar is uiteraard niet gebeurd! Morgen zelf maar is bellen.

DaveD

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:46:
[...]

Ik heb momenteel inderdaad ook een IP met 31.xxx

Nog geen problemen mee ondervonden maar ik betaal ook nooit met creditcards o.i.d. Vanuit mijn Gmail nog niets vernomen.
Is dat met de "oude" of "nieuwe" Vodafone?
Mijn IP is 77.175.x.x.
Ik zit nog op het oude Vodafone.

Verwijderd

Bij mij de oude ook nog 77.175.x.x

• Kangodo

Ik heb wel eens vaker gehoord dat sommige mensen franse websites krijgen op bv origin.com, etc.
Het vreemde is dan dat ze op bv RIPE (https://apps.db.ripe.net/search/query.html) wel in Nederland zitten.

Vraag me zelf ook af hoe dat kan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kangodo schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:52:
[...]

Ik heb wel eens vaker gehoord dat sommige mensen franse websites krijgen op bv origin.com, etc.
Het vreemde is dan dat ze op bv RIPE (https://apps.db.ripe.net/search/query.html) wel in Nederland zitten.

Vraag me zelf ook af hoe dat kan.
Sommige geo-filterdiensten willen nog wel eens wat achterlopen, of periodiek updaten. Als een ISP dan recentelijk een blok gehad heeft en in gebruik neemt, dan wil dat nog wel eens misgaan.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad bij uitzendinggemist, paar van onze blokken waren daar nog niet geupdated. (Bij ripe al enige weken). Mailtje om de db te updaten naar NPO was toen voldoende.

Makkelijkst is als de provider dit oppakt,meestal worden die wat serieuzer genomen dan consument-pietje. Helaas zul je dit soort issues vaker krijgen naar mate IPv4 verder gesegmenteerd wordt ivm de schaarste. Enige wat je als ISP kunt doen is er actief achteraan gaan bij dergelijke meldingen, maar het up-to-date houden van geoIP filters wordt steeds essentieler. Kan alleen de ISP zelf weinig aan doen.

• arjan.n
DaveD1109 schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:01:
[...]

Is het jou gelukt op te zeggen kostenloos? Ik ben vandaag gebeld door de kl omtrent mijn klacht en eis tot kostenloze ontbinding maar kon ze niet ter woord staan. Zouden terug bellen maar is uiteraard niet gebeurd! Morgen zelf maar is bellen.
De optie tv en telefoon zijn maandelijks opzegbaar (ook al zegt de klanten service van niet)
Voor het internet abonnement zit je er een jaar aan vast omdat dit de basis is.

• DaveD1109
arjan.n schreef op maandag 30 juni 2014 @ 23:19:
[...]

De optie tv en telefoon zijn maandelijks opzegbaar (ook al zegt de klanten service van niet)
Voor het internet abonnement zit je er een jaar aan vast omdat dit de basis is.
Gaven ze dat als oplossing??

DaveD

• arjan.n
je hebt p.m

• Barre73
DaveD1109 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:16:
[...]

Gaven ze dat als oplossing??
Lijkt me ook de logische oplossing. Jij klaagt over het TV product. En dat kan je kostenloos opzeggen per elke maand. Desnoods met terugwerkende kracht omdat het in jouw geval niet voldoet aan de afspraken.
Dan hou je alleen nog het internet en telefoondeel over voor de rest van het contract. Die diensten werken goed.
Vodafone is niet helemaal gek. Het apart aanbieden van die drie zaken in je abonnement geeft ook voor hen weer extra mogelijkheden bij dit soort zaken.

Wel wil ik er bij aangeven dat je bij het opzeggen van TV (wegens niet nakomen afspraken) nog steeds de maandelijkse korting van 10 euro zou moeten blijven ontvangen. Die zou je anders namelijk kwijtraken.

• ultrapreventive
In dit soort kwesties ook soms nuttig om te kijken of er wel sprake is van een geldige overeenkomst: https://clinic.nl/informa...enten-en-contractenrecht/
Het gaat er dus niet alleen om of de diensten goed werken, van belang is wel degelijk de vraag of je bij correcte info het produkt had afgenomen.

Heb zelf eens met een akkefietje met Telfort te maken gehad. Die waren ook niet helemaal gek, maar bleken wel degelijk een foute interpretatie van hun eigen AV erop na te houden.
Probeerden als ik het me goed herinner de produkten (internettoegang en telefonie) los van elkaar te behandelen door telkens maar bij 1 ervan iets aan te passen waarna vlgs hen alleen die ene dienst was op te zeggen, faalden.
Ook hier bij VF gaat het om 1 overeenkomst (met daarin weliswaar 3 producten, maar daarom nog niet los te zien).

[ Voor 45% gewijzigd door ultrapreventive op 01-07-2014 10:32 ]

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
Vanmorgen is Guidion geweest om mijn Vodafone Thuis aansluiting te installeren en op te leveren. Alles ging soepeltjes en werkt super.

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:12:
[...]

Lijkt me ook de logische oplossing. Jij klaagt over het TV product. En dat kan je kostenloos opzeggen per elke maand. Desnoods met terugwerkende kracht omdat het in jouw geval niet voldoet aan de afspraken.
Dan hou je alleen nog het internet en telefoondeel over voor de rest van het contract. Die diensten werken goed.
Vodafone is niet helemaal gek. Het apart aanbieden van die drie zaken in je abonnement geeft ook voor hen weer extra mogelijkheden bij dit soort zaken.

Wel wil ik er bij aangeven dat je bij het opzeggen van TV (wegens niet nakomen afspraken) nog steeds de maandelijkse korting van 10 euro zou moeten blijven ontvangen. Die zou je anders namelijk kwijtraken.
Mwah ... dat lijkt me toch niet helemaal de juiste insteek. Wanneer VF adverteert met 3-in-1 en ik sluit een 3-in-1 abbo af, is dát het product, en waarbij één van de drie niet blijkt te zijn wat VF belooft, moet ik van het gehele abbo afkunnen komen zodat ik elders (Telfort bijvoorbeeld) een 3-in-1 voordeelpakket kan afsluiten.

/edit ter verduidelijking:
Een consument heeft (waarschijnlijk) een abbo afgesloten vanwege het totaalpakket. Hij heeft (onder andere) VF internet, niet omdat dat van die mooie rode bitjes zijn, maar omdat dat onderdeel is van een totaalpakket waarmee werd geadverteerd.
Bijvoorbeeld HBO Go kan voor die klant de doorslag geven. Was daarmee niet geadverteerd, dan had hij ook geen VF internet genomen (maar een totaalpakket elders).
Nu blijkt dat een deel dat voor de klant van relevant belang is, überhaupt niet wordt geleverd, moet die klant in staat worden gesteld om elders een voor hem relevant totaalpakket af te nemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 19:38 ]

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:22:
[...]

Mwah ... dat lijkt me toch niet helemaal de juiste insteek. Wanneer VF adverteert met 3-in-1 en ik sluit een 3-in-1 abbo af, is dát het product, en waarbij één van de drie niet blijkt te zijn wat VF belooft, moet ik van het gehele abbo afkunnen komen zodat ik elders (Telfort bijvoorbeeld) een 3-in-1 voordeelpakket kan afsluiten.

/edit ter verduidelijking:
Een consument heeft (waarschijnlijk) een abbo afgesloten vanwege het totaalpakket. Hij heeft (onder andere) VF internet, niet omdat dat van die mooie rode bitjes zijn, maar omdat dat onderdeel is van een totaalpakket waarmee werd geadverteerd.
Bijvoorbeeld HBO Go kan voor die klant de doorslag geven. Was daarmee niet geadverteerd, dan had hij ook geen VF internet genomen (maar een totaalpakket elders).
Nu blijkt dat een deel dat voor de klant van relevant belang is, überhaupt niet wordt geleverd, moet die klant in staat worden gesteld om elders een voor hem relevant totaalpakket af te nemen.
Helemaal juist, ook al omdat een 3-in-1 pakket gezien wordt als één geheel en je vanwege het totaalpakket vaak ook een korting krijgt in enige vorm (bedrag per maand, gratis installatiekosten bv).
Als Vodafone je verplicht te blijven met een 2-in-1 pakket en je de korting laat behouden kan dat nog steeds nadelig uitpakken voor de klant omdat het alleen TV pakket bij een andere provider afsluiten onvoordelig kan zijn, de andere provider zal meestal ook een voordeliger 3-in-1 pakket aanbieden en zal een TV only abonnement in verhouding vast duurder maken.

• ultrapreventive
HoppyF schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:03:
[...]

Helemaal juist, ook al omdat een 3-in-1 pakket gezien wordt als één geheel en je vanwege het totaalpakket vaak ook een korting krijgt in enige vorm (bedrag per maand, gratis installatiekosten bv).
Als Vodafone je verplicht te blijven met een 2-in-1 pakket en je de korting laat behouden kan dat nog steeds nadelig uitpakken voor de klant omdat het alleen TV pakket bij een andere provider afsluiten onvoordelig kan zijn, de andere provider zal meestal ook een voordeliger 3-in-1 pakket aanbieden en zal een TV only abonnement in verhouding vast duurder maken.
Exact, het betreft wel een in de samenstellende elementen aanpasbare combi, maar het is wel degelijk één geheel.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Daarom. Ik zou me dus absoluut niet af laten schepen met zo'n schamel 'aanbod' van Vodafone om dan toch gewoon 1 onderdeel te laten droppen.

Dit doen ze in de hoop dat ze met een domme consument te maken hebben die dit zal pikken. Als je dit echter doorzet (desnoods tot in het juridische domein) zal het standpunt van Vodafone binnen 1 seconde van tafel geveegd worden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Ik zou hier nog even terug komen om te laten weten hoe de facturatie was gegaan bij mij.

Ik heb nu al meer dan een maand alleen internet, en ben er zéér over te spreken. Ik zou officieel 05-06-2014 aangesloten worden, alleen dit was in mijn geval iets eerder, namelijk 28-05-2014.

Kort hierna kreeg ik een mailtje dat ik was aangesloten, en een overzicht van de eerste kosten, aansluitkosten, e.d.

Alleen, ik heb tot op de dag van vandaag nog geen cent hoeven te betalen. Ik heb ook mijn gegevens nagekeken op Mijn Vodafone, en dat klopt gewoon allemaal. Ook de webmail bij Vodafone nagekeken, en daar heb ik ook maar 1 mailtje staan, hetzelfde dat ik ook op mijn hoofd email adres heb gekregen.

Ik had wel bij het aanvragen van internet, alleen mijn IBAN ingevuld, en niet mijn rekeningnummer, ik dacht ja, het gaat toch over op dit systeem. Ook zag ik later wel, dat hun zelf mijn juiste rekeningnummer hadden toegevoegd, dus mijn IBAN, wat eigenlijk gewoon mijn rekening nummer is, stond er nu dus ook, samen met de oude vorm van mijn rekening nummer.

Nu is mijn vraag aan jullie, is het normaal dat het zolang duurt voordat de eerste kosten van je rekening worden afgeschreven ? Hoe snel / langzaam ging dit bij jullie ? Ik heb nu dus al meer dan een maand internet, en heb nog niets hoeven te betalen.

(Ps. ik heb ook een Ip nummer uit Paraguai, en moest dit in het begin bij al mijn Hotmail accounts verieferen, vond het ook een beetje raar. (Ergens ook wel goed dat MS hier melding van geeft.) En als ik uitlog bij 1 van mijn Hotmail adressen, krijg ik automatisch de Franse MSN variant, ipv de Nederlandse.)

• DaveD1109
eymey schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:14:
Daarom. Ik zou me dus absoluut niet af laten schepen met zo'n schamel 'aanbod' van Vodafone om dan toch gewoon 1 onderdeel te laten droppen.

Dit doen ze in de hoop dat ze met een domme consument te maken hebben die dit zal pikken. Als je dit echter doorzet (desnoods tot in het juridische domein) zal het standpunt van Vodafone binnen 1 seconde van tafel geveegd worden.
Precies!! Wilde ze vandaag bellen maar de laatste dagen nogal druk gehad door de ziekenhuisopname van mijn vrouw. Hierdoor kon ik de kl ook niet ter woord staan toen.ze mij belden. Morgen zijn ze de eersten!

DaveD

• ultrapreventive
DaveD1109 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:58:
[...]

Precies!! Wilde ze vandaag bellen maar de laatste dagen nogal druk gehad door de ziekenhuisopname van mijn vrouw. Hierdoor kon ik de kl ook niet ter woord staan toen.ze mij belden. Morgen zijn ze de eersten!
Ik begrijp dat telefonisch contact in contractuele zaken nooit zo goed, (al heb ik zelf nu 2x de KS gebeld om eens de kwaliteit te beproeven & vanwege de snelheid).
Hoe houden jullie enig bewijs van wat er gezegd is? Nemen jullie dat op?

• DaveD1109
ultrapreventive schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:20:
[...]

Ik begrijp dat telefonisch contact in contractuele zaken nooit zo goed, (al heb ik zelf nu 2x de KS gebeld om eens de kwaliteit te beproeven & vanwege de snelheid).
Hoe houden jullie enig bewijs van wat er gezegd is? Nemen jullie dat op?
Nee mail liever maar aangezien ze niet altijd reageren is bellen de enige optie. Opnemen kan natuurlijk maar dien je wel aan te geven alvorens te starten.

DaveD

Verwijderd

Nope, wanneer je zelf deelneemt aan een gesprek mag je zonder kennisgeving opnemen.
Of het netjes is is vers twee, maar het is gewoon toegestaan.

• DaveD1109
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:36:
Nope, wanneer je zelf deelneemt aan een gesprek mag je zonder kennisgeving opnemen.
Of het netjes is is vers twee, maar het is gewoon toegestaan.
Is dat zo?

DaveD

Verwijderd

Gisteren was het zo ver voor mijn overstap van Tweak naar Vodafone.
De monteur van Guidion kwam langs om de modem te installeren! :)

Hij had meteen al slecht nieuws omdat er blijkbaar geen signaal meer op mijn glasvezel verbinding zat.
Hij zij dat ik nog doorgepatched moest worden door Reggefiber. Hij heeft hiervoor gebeld met Vodafone en hier is een support ticket voor aangevraagd.
De monteur heeft de modem wel opgehangen maar kon verder niets voor mij doen.

Met als gevolg dat ik nu dus zonder TV/Internet zit... (Midden in het WK voetbal!! :()

Heeft iemand enig idee of Vodafone/Reggefiber dit soort dingen meestal snel oplossen? (Liefst voor de wedstrijd van zaterdag? :P)

Verwijderd

Nee, dat is niet zo. Ik post dat hier om jou een oor aan te naaien. 8)7

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12 12:42
Mag een stiekem gemaakte geluidsopname gebruikt worden als bewijs?
Een telefoongesprek opnemen dat je zelf voert, mag je dus opnemen – ook wanneer je dat niet meldt aan de tegenpartij. Alleen het heimelijk opnemen van zo’n gesprek zonder deelnemer te zijn is dus strafbaar (tenzij je toestemming hebt van één van de deelnemers).
Maar publiceren is niet aan te raden, ivm schending van de privacy van de wederpartij. In rechtzaken kan je het echter wel gebruiken.

[ Voor 64% gewijzigd door job_h op 02-07-2014 13:57 ]

• arjan.n

Vandaag het zelfde meegemaakt met mijn creditcard.
Probleem neergelegd bij Vodafone en hopelijk word het snel opgelost.

• Kangodo
Ik zou het altijd even controleren op een site zoals: http://cqcounter.com/whois/

Als ik hier een "willekeurig" 31.x IP invoer krijg ik bijvoorbeeld Frankrijk te zien.
Wat nog belangrijker is, is dat die database ook aangeeft wanneer hij voor het laatst geupdate is.

• DaveD1109
job_h schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:53:
[...]

Mag een stiekem gemaakte geluidsopname gebruikt worden als bewijs?

[...]

Maar publiceren is niet aan te raden, ivm schending van de privacy van de wederpartij. In rechtzaken kan je het echter wel gebruiken.
Nou heb net een hele tijd aan de telefoon gehangen met ze en ze zijn niet bepaald meewerkend. Ze beroepen zich op hun voorwaarden dat ze geen rechten verlenen op wat ze leveren. Whahahahahaha mooi man! Morgen een hele mooie aangetekende brief sturen want dit kan echt niet. Bedrijven kunnen wel van alles in hun voorwaarden zetten maar wet staat daar nog altijd boven!

DaveD

Verwijderd

Wat mijn moeder vandaag toch heeft meegemaakt is echt ongelofelijk. Vandaag kwam er een monteur langs van het bedrijf Guidion om het modem en dergelijke aan te sluiten. Deze meneer was zeker 15 minuten te laat en het eerste wat hij vroeg: 'Mag ik een glas water want ik heb zo'n dorst.' Enfin, mijn moeder heeft maar een glas water gegeven. Daarnaast was het een ronduit onhygiënisch persoon. De broek die half afzakt en constant zweet opvangen met een handdoek.

Het 1e probleem waar meneer over klaagde: 'de kabel (van modem naar televisie) is zo kort dus ik kan het niet aansluiten'. De monteur had al gauw een oplossing gevonden. Gewoon het modem boven in de meter kast leggen en de UTP kabel dwars door de kamer heen leggen. Dat werkt toch ook? Mijn moeder vond dit geen gezicht en heeft dit kenbaar gemaakt aan de monteur. Het maakte de monteur allemaal vrij weinig uit en ging zelfs passief agressief te keer tegen mijn moeder. Deze 'monteur' is van 9.00 tot 12:30 bezig geweest en nog steeds heeft mijn moeder geen internet.

Mijn moeder heeft Vodafone opgebeld (en het bedrijf Guidion) en deze reageeerde zo laks daar gaan mijn haren recht van overeind staan. Ik vind het werkelijk schandalig hoe deze twee bedrijven hun klanten zo in de steek laten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 18:00 ]

• HoppyF
DaveD1109 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:53:
[...]

Nou heb net een hele tijd aan de telefoon gehangen met ze en ze zijn niet bepaald meewerkend. Ze beroepen zich op hun voorwaarden dat ze geen rechten verlenen op wat ze leveren. Whahahahahaha mooi man! Morgen een hele mooie aangetekende brief sturen want dit kan echt niet. Bedrijven kunnen wel van alles in hun voorwaarden zetten maar wet staat daar nog altijd boven!
Zo werkt dat inderdaad niet.
Vreemd dat Vodafone zich zo afwijzend opstelt daar is geen enkele reden voor want als klant sta je gewoon in je recht. Nadeel is wel dar men van alles kan beweren via de telefoon wat achteraf misschien wel onjuist blijkt te zijn. Mondelinge toezeggingen zijn wel rechtsgeldig maar je komt al gauw in een welles/nietes spelletje terecht. Een geluidsopname kan helpen maar beter en minder discussie is een aangetekende brief sturen. Kost je wel een paar euro maar dat moet dan maar.

Aan de reactie in de volgende post te lezen zijn Guidion monteurs ook niet allemaal zo goed.
Hopelijk krijg ik die man volgende week niet over de vloer!
Ik zal een iPhone met video opname mogelijkheid vast klaar leggen .... ;)

• arjan.n
De monteur die bij mij thuis is gekomen was een monteur die prima kennis van zaken had.
En heeft alles netjes afgewerkt.
(was overigens wel 50 minuten te laat maar daar heb ik verder geen problemen mee)
In dat beroep is tijd plannen nu eenmaal heel moeilijk.

De monteur die bij mijn vader thuis is gekomen, heeft er bak werk van gemaakt, na een klacht is er een ander bedrijf langs gekomen om b.v de FTU zoveel mogelijk netjes dicht te maken.
Ik snap ook niet waarom er standaard geen nieuwe afdekplaatjes voor de FTU worden bijgeleverd.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 17:53:
[...]

Wat denk je met een aangetekend brief te bereiken dan? Een aangetekende brief heeft a b s o l u u t geen andere status dan een gewone brief, of een email. Het enige is dat er bij TNT post een 'logbestand' wordt bijgehouden van aangetekende brieven.

VF zal echt niet anders reageren op een aangetekende brief dan op een gewone brief, een postduifbrief, een email of een telefonische vraag.

Ik kan je niet adviseren wat je wel moet doen want wat je wilt is mij tot op heden onduidelijk (nakoming vorderen, ontbinden).

Maar wat je in alle gevallen moet doen is
- VF een laatste kans op herstel van het gebrek geven, met een DUIDELIJKE maar redelijke termijn. Dus niet 'vanmiddag' of 'eind van de maand', maar 'uiterlijk op 15 juli 2014' oid.
- VF in gebreke stellen (en dat ook ZEGGEN!). Niet alleen schrijven dat ze een laatste kans krijgen, letterlijk schrijven "hierbij stel ik u in gebreke wegens ... ... ..."
(dat kan overigens in één brief / email: Hierbij geef ik u tot uiterlijk 15 juli 2014 de lans om om XXXXXXX en stel u reeds nu voor alsdan in gebreke wanneer u van deze laatste mogelijkheid geen gebruik maakt"

Zolang je ze niet onomwonden hebt verteld dat je ze een laatste kans geeft en even onomwonden dat je ze in gebreke stelt kan je blijven mailen en bellen wat je wil, maar zal VF zich er weinig aan gelegen laten liggen.

• DaveD1109
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 19:38:
[...]

Wat denk je met een aangetekend brief te bereiken dan? Een aangetekende brief heeft a b s o l u u t geen andere status dan een gewone brief, of een email. Het enige is dat er bij TNT post een 'logbestand' wordt bijgehouden van aangetekende brieven.

VF zal echt niet anders reageren op een aangetekende brief dan op een gewone brief, een postduifbrief, een email of een telefonische vraag.

Ik kan je niet adviseren wat je wel moet doen want wat je wilt is mij tot op heden onduidelijk (nakoming vorderen, ontbinden).

Maar wat je in alle gevallen moet doen is
- VF een laatste kans op herstel van het gebrek geven, met een DUIDELIJKE maar redelijke termijn. Dus niet 'vanmiddag' of 'eind van de maand', maar 'uiterlijk op 15 juli 2014' oid.
- VF in gebreke stellen (en dat ook ZEGGEN!). Niet alleen schrijven dat ze een laatste kans krijgen, letterlijk schrijven "hierbij stel ik u in gebreke wegens ... ... ..."
(dat kan overigens in één brief / email: Hierbij geef ik u tot uiterlijk 15 juli 2014 de lans om om XXXXXXX en stel u reeds nu voor alsdan in gebreke wanneer u van deze laatste mogelijkheid geen gebruik maakt"

Zolang je ze niet onomwonden hebt verteld dat je ze een laatste kans geeft en even onomwonden dat je ze in gebreke stelt kan je blijven mailen en bellen wat je wil, maar zal VF zich er weinig aan gelegen laten liggen.
Sorry maar zal het wat duidelijker maken. Ik heb vodafone al in gebreke gesteld en zij kunnen geen oplossing bieden simpelweg omdat ze niet kunnen leveren wat ze adverteren. Ik heb dus een verzoek gedaan tot ontbinding maar deze wordt geweigerd. Morgen gaat er dus een brief vanuit mijn rechtsbijstand naar hen omtrent dit alles.

DaveD

Verwijderd

OK, helder ;)
Ben benieuwd naar het standpunt van de rbs, 'k zou het op prijs stellen wanneer je (t.z.t.) het verloop hier zou willen posten.

• HoppyF
@DaveD, verstandig besluit.
Je kunt wel blijven bellen/emailen maar als je al duidelijk geweest bent moet dit voldoende zijn.
Als Vodafone zegt het probleem niet op te kunnen (of willen...) lossen kun je je contract laten ontbinden en je geld wat je teveel hebt betaald terug vragen.

Het is natuurlijk wel jammer dat Vodafone het erop aan laat komen, dit kost ze dus een klant en wellicht nog meer klanten, want we schrijven er hier in dit forum over en dat wordt vroeger of later door andere Vodafone klanten en potentiële klanten gelezen.

[ Voor 30% gewijzigd door HoppyF op 02-07-2014 20:48 ]

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 10:02
@HoppyF, reken maar dat dit forum invloed heeft. Ik kan niet namens anderen spreken, maar dankzij de laatste berichtgevingen heb ik besloten naar een andere provider te gaan.
Toch weer een klant minder die ze anders hadden kunnen hebben....

• DaveD1109
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:43:
OK, helder ;)
Ben benieuwd naar het standpunt van de rbs, 'k zou het op prijs stellen wanneer je (t.z.t.) het verloop hier zou willen posten.
Zal ik doen!

DaveD

• DaveD1109
HoppyF schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 20:45:
@DaveD, verstandig besluit.
Je kunt wel blijven bellen/emailen maar als je al duidelijk geweest bent moet dit voldoende zijn.
Als Vodafone zegt het probleem niet op te kunnen (of willen...) lossen kun je je contract laten ontbinden en je geld wat je teveel hebt betaald terug vragen.

Het is natuurlijk wel jammer dat Vodafone het erop aan laat komen, dit kost ze dus een klant en wellicht nog meer klanten, want we schrijven er hier in dit forum over en dat wordt vroeger of later door andere Vodafone klanten en potentiële klanten gelezen.
Vindt het ook erg jammer van ze. Het is voor mij ook gelijk de reden om alle mobiele abonnementen ook op te zeggen bij hen. Het gaat mij er het meest om dat ze gewoon liegen over wat ze kunnen leveren. Qua beeld, bellen en internet ben ik wel tevreden.

DaveD

• HoppyF
DaveD1109 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:07:
[...]

Vindt het ook erg jammer van ze. Het is voor mij ook gelijk de reden om alle mobiele abonnementen ook op te zeggen bij hen. Het gaat mij er het meest om dat ze gewoon liegen over wat ze kunnen leveren. Qua beeld, bellen en internet ben ik wel tevreden.
Een foutje maken kan gebeuren, het is echter maar net hoe je dit oplost als professioneel bedrijf.
Als ze door een technische reden een deel van het pakket nog niet kunnen leveren moet je dit gewoon zeggen en de klant hiervoor een compensatie aanbieden of de mogelijkheid zonder kosten het contract te laten ontbinden. Niets doen of een slappe oplossing aanbieden is gewoon erg dom.
Zo ga je niet met klanten om en dankzij internet wordt dit ook heel snel duidelijk.

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Onlangs Vodafone Thuis aangevraagd, maar na het lezen van al deze reacties begin ik toch een beetje spijt te krijgen.

Ik heb zelf dus nog geen ervaring, behalve de levertijd van 8! weken (belachelijk), maar ben enorm benieuwd of er ook Tweakers zijn die WEL goede ervaringen hebben met Vodafone Thuis?

Is de internet snelheid bv inderdaad wat ze beloven? Is het stabiel te noemen?
Is de beeldkwaliteit inderdaad zo haarscherp?
Hoe is het wifi signaal van het bijgeleverde modem?

Ik zoek dus ff wat geruststellende goede ervaringen eigenlijk ;)

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Hier een heel erg tevreden gebruiker hoor Kiev. De levertijd is inderdaad wel veel te lang, maar ik vond het het wachten absoluut waard! Om antwoord te geven op je vragen:
- De internetsnelheid is prima zoals ze beloven.
- Heb nog geen storing gehad
- Beeldkwaliteit is echt heel scherp! Veel beter dan ik in het verleden bij Tweak heb gehad
- Wifi moet je even goed instellen (bijv alleen AES), maar is dan prima. Komt goed tot mijn zolder.

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12 12:42
Kiev schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:21:
Positieve ervaring:
M'n ouders hebben iets meer dan een jaar Vodafone glasvezel en nog geen problemen gehad (dat was in de beginjaren van UPC/Chello wel anders). Ze hebben een 50mbit abonnement en halen 52 down en 48 up.
Toen we van UPC naar Vodafone overstapten hebben we niet gemerkt dat de beeldkwaliteit op de TV achteruit ging, dus dat is ook prima.
Bij ons thuis hangt een Genexis Hybrid modem aan de muur, welke TV/Internet/Telefonie doorgeeft op 3 verschillende uitgangen en verder weinig doet. We hebben hierbij een Sitecom X4 N300 gekregen, maar gebruiken een Netgear WNDR3700 met DD-WRT als hoofdmodem. De Sitecom gebruiken we als Access Point achter in de garage. Het werkt allemaal uitstekend. Ping is uitstekend te noemen rond de 5ms, terwijl ik zelf met Telfort VDSL minimaal 25ms haal en dit ook al prima vind (met Tele2 haalde ik 50ms).

Verwijderd

Kiev schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:21:
Onlangs Vodafone Thuis aangevraagd, maar na het lezen van al deze reacties begin ik toch een beetje spijt te krijgen.

Ik heb zelf dus nog geen ervaring, behalve de levertijd van 8! weken (belachelijk), maar ben enorm benieuwd of er ook Tweakers zijn die WEL goede ervaringen hebben met Vodafone Thuis?

Ik zoek dus ff wat geruststellende goede ervaringen eigenlijk ;)
Ben klant van "oude" abbo om het maar zo te noemen.

Ik heb een 100/100 internet en krijg al ruim twee jaar de resultatenmetingen van de snelheid via SamKnows. Zowel up- als download altijd boven de 90 en dit komt omdat er eens per maand en dip in de verbinding zit. Waarom die dip nooit uitgezocht.

Beeld is bij mij haarscherp en heb niets te klagen.

Mijn modem staat in de woonkamer op de vloer door eerdere bekabeling van Ziggo. Maar heb een repeater geïnstalleerd en werkt heel perfect.

Hier in Alphen Guidion de deur uitgeschopt. Was bij mij waardeloos bij aansluiten en heb zelf de rest gedaan en alles werkt perfect.

• DaveD1109
Even nog een opmerking omtrent de problemen. Het gaat hier om de nieuwe pakketten! Het oude, welke ik ook heb gehad was goed.

[ Voor 4% gewijzigd door DaveD1109 op 03-07-2014 07:03 ]

DaveD

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Top! thanks voor alle reactie, dit stelt me een stuk meer gerust! Nou maar hopen dat ik straks ook een positieve ervaring hier kan posten.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Guidion is door de grote kwaliteitsverschillen "medewerkers" echt een ramp.

[ Voor 10% gewijzigd door tonber op 03-07-2014 09:07 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12 15:40
Ook even een positief berichtje over een Guidion monteur:
De monteur die bij mij was was echt bijzonder hartelijk en professioneel! 'S middags belde zn collega of hij iets eerder mocht komen (18:00 ipv 19:30) omdat hij moest invallen voor een collega, dit was voor mij geen probleem. Vervolgens vertelde hij tegen mij dat om 17:15 al wat had kunnen komen en dat zn vrouw thuis zat te wachten met een prakkie maar dat hij mij niet tot overlast wilde zijn door nog eerder te komen. Hij nam alsnog zn tijd om alles goed in te stellen en te testen en ondertussen gezellig praatje te houden. Ook legde die alles uit waaronder zelfs de stand van de antennes :). Aan het einde vroeg hij wel of ik een beoordeling van hem wilde invullen maar helemaal niet opdringerig ofzo.

Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad maar ik was in ieder geval super tevreden. Ook over VF overigens, ik ben nog geen enkel probleem tegen gekomen en alles werkt perfect naar verwachting.

Verwijderd

Ik moet ook zeggen dat de monteur van Guidion die bij mij langskwam zeker professioneel was. Hij was op tijd, behulpzaam en leverde snel en goed werk. Dat is tot nu toe het enige positieve van de hele overstap... :/

Helaas doet het internet/tv het nog steeds niet, voor mijn gevoel zou het toch allemaal niet zo moeilijk moeten zijn... :(

Ik zit er over na te denken om maar een Digitenne kastje te halen om in ieder geval het WK nog te kunnen volgen. Aangezien ik zaterdag met een vol huis zit met mensen zit die voetbal komen kijken. :P
Na een gesprek met de klantenservice van Vodafone heb ik er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat dit snel opgelost is. Blijkbaar sta ik ergens in een ticket systeem van Reggefiber te wachten totdat iemand daar tijd heeft om er naar te kijken... :S

Verder ging het aanvraag proces bij Vodafone ook niet echt goed. 2x contact met ze moeten opnemen omdat ze eerst het verkeerde adres in hun systeem hadden staan. (Ik ontvang nog steeds post van Vodafone met het verkeerde adres erin!) Daarna was de opleverdatum bij hun ineens naar onbekend aangepast...
Ondanks mijn eigen inzet heeft dit dus blijkbaar niet geholpen en zit ik nu met een downtime waarvan ik geen idee heb wanneer dit opgelost is. :O

• Kangodo
https://help.npo.nl/faqs/alternatief-gratis-nederland-1-2-3

Die antenne is best makkelijk te maken, een vriend van me heeft op zolder gewoon een Coax wat uit elkaar gefrunnikt en krijgt nu Nederland 1 ;)
http://www.dabtuners.nl/2...t-huis-even-knutselen-dan

Werkt zelfs beter dan een Digitenne-kastje!
Ik heb ook posts gezien van mensen die bierblikjes gebruiken.

Of we kunnen natuurlijk hopen dat het voor zaterdag is opgelost.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:12

Dazzler2120

FP ProMod
aanvulling op kangodo; De NPO applicatie op je tablet is ook handig ;) wel even de buren lief aankijken voor de wifi :p

PS4 PSN: Dazzler2120

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:10
Niet alleen de app, je kunt ook gewoon kijken via www.npo.nl/live
Dus een laptop aan je tv en wifi van de buren (of voor de zekerheid een netwerkkabel naar de buren) moet voldoende zijn.

Verwijderd

Ja dat zijn goede oplossingen voor zaterdag als dit dan nog niet opgelost is.. :)

Ik ga eerst de coax oplossing met mijn tv proberen. Die heeft wel een DVB-T ontvanger, misschien heb ik dan het Digitenne pakket niet nodig. Lukt dat niet dan maar even bij de buren langs om een netwerkkabel over de schutting te hangen... :/

• tonber
Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:17:
Ja dat zijn goede oplossingen voor zaterdag als dit dan nog niet opgelost is.. :)

Ik ga eerst de coax oplossing met mijn tv proberen. Die heeft wel een DVB-T ontvanger, misschien heb ik dan het Digitenne pakket niet nodig. Lukt dat niet dan maar even bij de buren langs om een netwerkkabel over de schutting te hangen... :/
DVB-T gaat heel goed gebruik. Alle zenders in de buurt.
Maar blijft toch jammer dat Vodafone c.q. etc. het niet kunnen oplossen voor zaterdag.

[ Voor 8% gewijzigd door tonber op 03-07-2014 13:23 ]

• DaveD1109
Even een update omtrent mijn probleem met vodafone! Vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering en zij geven aan dat het echt niet kan wat vodafone doet. Straks alles aan hen toesturen en dan gaan zij er verder mee.

DaveD

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Vandaag aangesloten door de Guidion monteur. Hele aardige en vakkundige man en alles werkt naar behoren. Ben er erg blij mee.

• Standby
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 16:52
Heren (en dames), zijn er powerline adapters die jullie aanbevelen in combinatie met televisie van vodafone?
Ik lees dat er wisselende ervaringen zijn, dus zou jullie mening wel eens willen weten.
Hij komt trouwens op de zelfde groep te zitten en de afstand is klein (binnen huiskamer) maar
voor mij is een kabel trekken geen optie.

Blaat het niet dan schaapt het niet

• DaveD1109
Standby schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:47:
Heren (en dames), zijn er powerline adapters die jullie aanbevelen in combinatie met televisie van vodafone?
Ik lees dat er wisselende ervaringen zijn, dus zou jullie mening wel eens willen weten.
Hij komt trouwens op de zelfde groep te zitten en de afstand is klein (binnen huiskamer) maar
Ik gebruik ze van devolo en ze werken prima!

DaveD

• ultrapreventive
@Standby
Niet helemaal het antwoord op je vraag, maar mss toch van nut: ik gebruik voor het IPTV-signaal ethernet over coax adapters om de UPC coax niet onbenut te laten (Corinex, duoset via Reichelt voor 9 tientjes). Werkt perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door ultrapreventive op 04-07-2014 16:43 ]

• arjan.n
TP-Link TL-PA4010KIT
Heb ik de beste ervaring mee.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
Inmiddels hangt hier de Vigor 2130 in de meterkast. Is het mogelijk om op dit modem/router een USB printer aan te sluiten? Of heeft Vodafone dit onmogelijk gemaakt?

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-12 08:00
Hier ook vanavond aangesloten.

Snel die nare smaak van Tweak wegspoelen.

• tonber
Mailtje gestuurd naar KS op 1 juli 2014 9 uur 11
Bevestigd.:

Beste meneer, mevrouw,

Bedankt voor je e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis.

Wij streven er naar om je e-mail binnen 2 werkdagen te beantwoorden.

Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur op het nummer 0900 717 1000 (€0,45 per gesprek) Ook vind je veel informatie op onze website www.vodafone.nl/thuis.

Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis Klantenservice
Telefoon: 0900 717 1000
Email: klantenservice@vodafonethuis.nl

www.vodafone.nl/thuis.

Gevraagd om te reageren op deze post, en speciaal op de problemen, in Tweakers. (Link meegestuurd)
Gevraagd of het niet slim is een webcare in te stellen.

Jammer genoeg nog geen antwoord gehad.
Ik denk dat ik toch een andere provider moet gaan zoeken.

• Bartjeee
  • Niet online
Bartjeee schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:12:
Heb de vraag aan Vodafone gesteld of de Draytek in bridge modus kan. Dat is voor mij een voorwaarde. Wil graag mijn eigen spullen gebruiken. Als ik dit topic terug lees lijkt het niet mogelijk.

Weet iemand of de gebruikte decoder HDMI CEC ondersteund? Zou mooi zijn, dat scheelt een afstandsbediening.
Het is nog al een lastige vraag voor Vodafone. Iemand die iets kan zeggen over de mogelijkheid tot bridge mode in de Draytek en HDMI CEC op de Entone decoder?

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40

OmeJoyo

This is me

Geen HDMI CEC op de Entone, misser van de eeuw maar het is nu eenmaal zo.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40

OmeJoyo

This is me

Standby schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:47:
Powerline adapter werken maar in enkele situaties goed, waar zitten de problemen?
  • Het signaal komt niet/nauwelijks door aardlekautomaten
  • Heb je een 3 fase aansluiting, dan werkt het alleen op groepen die op dezelfde fase zitten
  • Heb je meer dan 4 groepen dan zou je zomaar 2 aardlek's kunnen hebben, het werkt dan alleen goed op de groepen op dezelfde aardlek.
  • Heb je oud witgoed in huis, zoals wasmachine, vaatwasser, droger, koelkast of vriezer, grote kans dat je problemen gaat krijgen.
  • Oude bedrading, woning zonder centraaldozen, koppelblokken, verlengsnoeren enz. resulteren vrijwel altijd in problemen.
Ik heb het wel eens goed zien werken maar vaker heb ik problemen meegemaakt helaas :|

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Hier in Almere zie ik het in meerdere huizen goed werken. Meerder kennisen/vrienden die powerline gebruiken voor de STB's van hun glas provider. Natuurlijk zullen de meeste woningen hier wel van relatief recente bedrading voorzien zijn en volgens het systeem met centraaldozen :)

Zelf heb ik hier ook een powerline in de meterkast (van D-link) en boven een Fritz! powerline 546e met ook een ingebouwd WIFI accesspoint. En dat werkt ook prima.

Maar goed, ik heb hier inderdaad een installatie met meerdere aardlekschakelaars ( 3 :X ) maar momenteel zit het wel achter dezelfde aardlekschakelaar. Dus de mitsen en maren die je omschrijft kloppen wrs wel.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 05-07-2014 15:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• arjan.n
Bartjeee schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:11:
[...]

Het is nog al een lastige vraag voorVodafone. Iemand die iets kan zeggen over de mogelijkheid tot bridge mode in de Draytek en HDMI CEC op de Entone decoder?
Geen HDMI CEC op de Entone.
Geen Bridge modus op de draytek (technisch kan het wel maar Vodafone wil dit niet)

Tevens is het niet mogelijk om een backup te maken van je draytek.
Dus als je de router een keer moet resetten kun je alle port mappings, usb shares, vpn verbindingen, wifi instellingen weer opnieuw instellen.
Als je belt met Vodafone word er ook gezegt dat er geen backup functie gaat komen.
Pagina: 1 ... 52 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.