Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.906 views

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
ultrapreventive schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:48:
[...]

Ik had eerder ooit gelezen over de 'aangepaste' kpn streams (door jou, hoppy, eymey of een andere expert geloof ik beschreven), maar ging er om 2 redenen vanuit dat dat hier niet van toepassing was:
1. ik veronderstelde dat de KS-medewerker dat dan wel had geweten, dat kpn de subs eraf had gesloopt; in plaats daarvan ging ie me uitleggen hoe je bij het subsmenu in de Entone 510 komt.
2. ik zag bv bij Ned1 een tekstballon-symbooltje met het cijfer 2 erin (zei de KS-medewerker niks, die symbooltjes; in de handleidingen van Vodafone en Entone vond ik ze niet). Dat was vlgs mij het teken dat er 2 audiokanalen moesten zijn; ik kreeg er maar 1. Kon me niet voorstellen dat kpn wel het audiokanaal eruitsloopt en het vlaggetje '2' liet staan.
Op beide punten heb ik blijkbaar iets te vlot geconcludeerd ;-)
Wachten? Ik heb jaren gewacht op een fatsoenlijke overstap. Moet maar es kijken of ik nog wat geduld heb. Als er geen tijdspad voor de klant is, wordt het weer zo vaag. ;)
Mja, kpn geeft 'aangepaste' streams door aan afnemers van het GHM/ITNS wholesale pakket, in ieder geval voor de HD-zenders. Maar zelfs daar kan je niet kiezen uit meerdere audio tracks (howel men bij de NL zenders nu wel standaard DD5.1 door geeft).

Maar volgens mij is het nooit echt duidelijk geworden welke streams Vodafone nu voor z'n eigen platform van KPN geleverd krijgt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
eymey schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:03:
[...]
Maar volgens mij is het nooit echt duidelijk geworden welke streams Vodafone nu voor z'n eigen platform van KPN geleverd krijgt.
Ik heb eindelijk even zitten spelen met wireshark. De data heb ik daarna bekeken met DVB Inspector.

Stream: igmp://224.0.251.124:8248
naam: Nederland 1 HD+
bitrate: 9.529.468-9.662.112 b/s

Volgens mij zijn het de KPN HD+ streams met Verimatrix.

Ruwe TS data

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-12 15:27
ANdrode schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:39:
[...]

Ik heb eindelijk even zitten spelen met wireshark. De data heb ik daarna bekeken met DVB Inspector.

Ruwe TS data
HD+ streams? weer nieuwe term die kpn verzonnen heeft lol, maar goed is nogsteeds geen 13mbit die de kabelboeren doorgeven.

• ANdrode
  • Niet online
devil-strike schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:55:
[...]
HD+ streams? weer nieuwe term die kpn verzonnen heeft lol, maar goed is nogsteeds geen 13mbit die de kabelboeren doorgeven.
Klopt...

Ziggo:
naam: Nederland 1 HD
bitrate: 12.211.130-12.252.950

En bij hercompressie zijn er altijd artifacts…

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:39:
[...]

Ruwe TS data
Vlgns mij moesten die HD+ stream 12mbit* zijn maar misschien hebben ze weer een efficientere compressie erop los gelaten ... (* bij oude stijl abo iig)

• ANdrode
  • Niet online
apis29 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:06:
[...]
Vlgns mij moesten die HD+ stream 12mbit* zijn maar misschien hebben ze weer een efficientere compressie erop los gelaten ... (* bij oude stijl abo iig)
De bitrates die ik noem zijn van enkel de video stream. De andere streams (e.g. audio, teletext) tel ik niet mee. De padding, overhead en lege frames ook niet.

Er komt dus meer data binnen.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:45
[...]

Meer "Mbits" betekent niet meteen dat je ook een beter beeld krijgt.
Meer megapixels in een digitale fotocamera staat ook niet garant voor een betere foto.
Ze moe dus meer factoren mee tellen en vergeet het geluid niet op te tellen bij de videostream.
Een IPTV stream bestaat immers uit beeld + geluid.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
Vandaag gebeld door Guidion voor de installatie-afspraak. Op 1 juli komen ze hier (Eindhoven) alles aansluiten.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
[...]

De HD+ zijn gewoon de 13 mbit die de kabelboeren door geven hoor (Ziggo trouwens niet meer, getuige recent nieuws wat ook o.a. op TotaalTV heeft gestaan).

Dat in de bewuste .ts dump nu toevallig 9 mbit heeft gestaan zal wel met het VBR karakter van de streams te maken hebben. Als ik hier Wireshark is het gewoon nog 13 op de meeste momenten met veel beweging.

Verder moest KPN het natuurlijk iets noemen. "HD" was namelijk al in gebruik.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
eymey schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:57:
[...]

De HD+ zijn gewoon de 13 mbit die de kabelboeren door geven hoor (Ziggo trouwens niet meer, getuige recent nieuws wat ook o.a. op TotaalTV heeft gestaan).

Dat in de bewuste .ts dump nu toevallig 9 mbit heeft gestaan zal wel met het VBR karakter van de streams te maken hebben. Als ik hier Wireshark is het gewoon nog 13 op de meeste momenten met veel beweging.

Verder moest KPN het natuurlijk iets noemen. "HD" was namelijk al in gebruik.
Die HD+ communiceren ze ook niet extern. Dat is puur een benaming voor het streamtype, geen marketing term.

• ANdrode
  • Niet online
eymey schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:57:
[...]
Ik hoop dat mijn kanttekeningen duidelijk waren. Mijn getal is enkel de video stream.

Voor de duidelijkheid:
  • Vodafone capture was tijdens Buitenhof
  • Ziggo tijdens sport (hockey)
Er zit padding, geluid, etc in de dvb streams. Omdat ik enkel de video tel krijg ik natuurlijk een getal dat afhankelijk is van de beelden.

Mijn hoofdvraag was 'zijn dit betere streams dan bij DSL?'.

Het antwoord daarop is 'Ja, duidelijk'.

De tweede vraag was "is dit vergelijkbaar met de kabel?" en dat is het.

Over recompressie kan je natuurlijk niets zeggen.

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
@Ultrapreventive, ik zit ook te denken aan een overstap naar vodafone fiber, omdat Tweak me voor de keuze zet om verplicht HBO te nemen bij een HD pakket van Sparq. Ik heb nu een eigen draytek, is het bij vodafone mogelijk om zelf een eigen router rechtstreeks aan de genix te hangen en te configureren? Je hebt dan alleen de username en password nodig van je ppoe useraccount.

Bij tweak was dit vrij eenvoudig:
PPoE user : FC-C8-xx-xx-xx-xx@cambrium-access.nl (ZTE box mac: FC:C8:xx:xx:xx:xx)
password : kpn

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 18:56
@Dagos
Je krijgt de PPPoE-gegevens niet. De Vodafone Draytek kan er niet tussenuit, omdat ie fysiek onderdeel van de glasvezelstructuur uitmaakt.
Zoek in deze draad even op 'bridge' om te zien wat in deze configuratie maximaal aan vrijheid haalbaar is.

• Dagos
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-11-2023
Oke dan is dat idd niet wat ik wil. Weet je toevallig ook andere providers die dit wel ondersteunen?

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
xs4all en telfort..

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
En Solcon, en Stipte (voorheen Scarlet), en Fiber.
En dan vergeet ik er vast wel een paar.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
ultrapreventive schreef op maandag 16 juni 2014 @ 15:03:
@Dagos
Je krijgt de PPPoE-gegevens niet. De Vodafone Draytek kan er niet tussenuit, omdat ie fysiek onderdeel van de glasvezelstructuur uitmaakt.
Zoek in deze draad even op 'bridge' om te zien wat in deze configuratie maximaal aan vrijheid haalbaar is.
Waarschhijnlijk bedoelen we hetzelfde maar het kan niet omdat jouw Draytek geen rechtstreekse glaspoort heeft en de 2130 wel. De verbinding tussen je Genexis FTU en de Draytek gaat rechtstreeks op de glasconnector met een glasvezelkabeltje.

Verwijderd

Kan iemand mij eens uitleggen wat de reden van VF is om met de Draytek te gaan werken ipv met de Genexis? Met die Genexis werkt alles goed en kan je gewoon je eigen netwerkje zonder problemen aanhangen etc. etc.

Lees nu dat de Draytek beperking oplevert en je bijna een tweaker moet zijn om die in de bridgemode te zetten. Dat ze de coax eruit mikken snap ik al ben ik er niet blij mee, is kostenbesparing.

En dat de nieuwe goedkoper zou zijn gaat bij mij niet op, jawel het eerste jaar maar daarna scheelt het qua prijs bijna niets meer.

• Barre73
Nu denk je als een Tweaker, niet als een telecomaanbieder. Waarom zou Vodafone dat willen? Het is voor hen veel beter, veiliger, etc om zo'n oplossing aan te bieden. Het aantal klanten dat wil wat jij (en wij) wil is zo marginaal dat dit helemaal niet interessant is.

Daarnaast was het veel simpeler voor hen omdat dit al de Glasoperator oplossing was (bij Wisper als provider). Die hebben ze overgenomen en Vodafone genoemd. Wel een nieuw TV platform met meer zenders, en klaar. Enige opvallende verschil is dat je bij Wisper een Draytek kreeg die op de nieuwe FTU klikte. Maar dat gaf al problemen met de oudere FTU's (De Genexissen dus). Vandaar waarschijnlijk dat ze een meer universele oplossing hebben bedacht die bij alle soorten FTU's past.
Had Vodafone hetzelfde gedaan als KPN-ITNS (dus ook het oude Vodafone pakket), dan hadden ze 3 verschillende NT's moeten inkopen en voorraden beheren, etc.. Er zijn namelijk grofweg nog zo'n 3 verschillende NT's voor ITNS in omloop op de Reggefiber netwerken momenteel. Eigenlijk 4, maar ik reken de Core Advanced niet mee omdat je daarvoor ook gewoon de nieuwe Hybrid kan gebruiken.

Verwijderd

Ok, duidelijk verhaal vanuit Vodafone gezien dus. Geen wonder dat tweakersnet Ziggo tot beste provider heeft uitgeroepen (lol). Ik ben wel benieuwd wanneer en hoe ze de "oude" gebruikers gaan omzetten naar nieuw.

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:39:
Nu denk je als een Tweaker, niet als een telecomaanbieder. Waarom zou Vodafone dat willen? Het is voor hen veel beter, veiliger, etc om zo'n oplossing aan te bieden. Het aantal klanten dat wil wat jij (en wij) wil is zo marginaal dat dit helemaal niet interessant is.

Daarnaast was het veel simpeler voor hen omdat dit al de Glasoperator oplossing was (bij Wisper als provider). Die hebben ze overgenomen en Vodafone genoemd. Wel een nieuw TV platform met meer zenders, en klaar. Enige opvallende verschil is dat je bij Wisper een Draytek kreeg die op de nieuwe FTU klikte. Maar dat gaf al problemen met de oudere FTU's (De Genexissen dus). Vandaar waarschijnlijk dat ze een meer universele oplossing hebben bedacht die bij alle soorten FTU's past.
Had Vodafone hetzelfde gedaan als KPN-ITNS (dus ook het oude Vodafone pakket), dan hadden ze 3 verschillende NT's moeten inkopen en voorraden beheren, etc.. Er zijn namelijk grofweg nog zo'n 3 verschillende NT's voor ITNS in omloop op de Reggefiber netwerken momenteel. Eigenlijk 4, maar ik reken de Core Advanced niet mee omdat je daarvoor ook gewoon de nieuwe Hybrid kan gebruiken.
Wat is er mis met de Genexis die nu al gebruikt wordt?
Het is toch veel eenvoudiger door deze te blijven gebruiken met het nieuwe pakket?
Bij de mensen die al zo'n Genexis hebben hoeft er alleen maar de CATV module verwijderd te worden omdat er immers geen DVB-C meer is.

Waar wel een oude Genexis of iets anders hangt moet deze dan wel vervangen worden door de nieuwe Genexis maar dat komt op hetzelfde neer dan een Draytek plaatsen.

Dat Vodafone opeens een veelvoud van modellen e.d. te ondersteunen heeft is hun eigen schuld.
Ze zijn immers zelf begonnen met een grote diversiteit en dat los je met een Draytek niet op.
Een losse router achter de Genexis (Cisco of TP-Link) werkt prima en is zelf goed te beheren.

(foto van Robert W)
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8253/8692226351_bebbe68543_z.jpg

• Barre73
Maar je leest niet wat ik zeg. Er vanuti gaande dat ze straks iedereen op het nieuwe pakket hebben zitten (want de oude zal uitgefaseerd gaan worden, dat is wel zeker), willen ze liefst maar 1 apparaat ondersteunen. Dat is de Draytek.
Op jouw manier (en dus die van ITNS) heb je minstens 3 verschillende NT's om in te kopen, te leveren en te beheren. Een Genexis FXP-10, een FXP-100 en de Hybrid Titanium voor de UFTU.

En jouw stelling dat ergens een nieuwe Genexis geplaatst moet worden waar nu een oude hangt klopt natuurlijk niet. Er zijn geen nieuwe Genexis FTU's. Dat zijn UFTU's van Tyco Electronics waar een nieuwere Genexis, zoals op de foto, opgeklikt wordt.
Dus dan krijg je een ombouw van oude Genexis FTU (dus de FXP10 of 100) naar een UFTU. Dat is dus een Reggefiber klus en die zit daar niet op te wachten. En hoeft dat bovendien ook niet te doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Barre73 op 16-06-2014 20:07 ]

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Sinds vanavond werkt analoge tv niet goed meer. De zenders kappen er om de paar minuten voor 5 seconden mee. Ook al modem opnieuw gestart en dan blijft het beeld soms 3 minuten zwart terwijl het TV lampje op de Genexis wel brandt.

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
captain007 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:26:
Sinds vanavond werkt analoge tv niet goed meer. De zenders kappen er om de paar minuten voor 5 seconden mee. Ook al modem opnieuw gestart en dan blijft het beeld soms 3 minuten zwart terwijl het TV lampje op de Genexis wel brandt.
Hier bij XMS zelfde probleem ;) ook op DVB-C

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:39

Fiber

Beaches are for storming.

Marsjee schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:27:
[...]

Hier bij XMS zelfde probleem ;) ook op DVB-C
En iptv...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:02:
Maar je leest niet wat ik zeg. Er vanuti gaande dat ze straks iedereen op het nieuwe pakket hebben zitten (want de oude zal uitgefaseerd gaan worden, dat is wel zeker), willen ze liefst maar 1 apparaat ondersteunen. Dat is de Draytek.
Op jouw manier (en dus die van ITNS) heb je minstens 3 verschillende NT's om in te kopen, te leveren en te beheren. Een Genexis FXP-10, een FXP-100 en de Hybrid Titanium voor de UFTU.

En jouw stelling dat ergens een nieuwe Genexis geplaatst moet worden waar nu een oude hangt klopt natuurlijk niet. Er zijn geen nieuwe Genexis FTU's. Dat zijn UFTU's van Tyco Electronics waar een nieuwere Genexis, zoals op de foto, opgeklikt wordt.
Dus dan krijg je een ombouw van oude Genexis FTU (dus de FXP10 of 100) naar een UFTU. Dat is dus een Reggefiber klus en die zit daar niet op te wachten. En hoeft dat bovendien ook niet te doen.
Ik bedoel inderdaad de UFTU met daarop de Genexis, in de nieuwe situatie zonder DVB-C module.
Dat is in feite maar één kastje.
Maar goed als Vodafone beweert dat de Draytek de Genexis plus router (Cisco of TPlink) moeiteloos kan vervangen vind ik het prima.
Het moet echter wel werken en gezien de eerdere reacties over het functioneren van de Draytek, twijfel ik aan de nieuwe opzet. Misschien zijn het aanloopproblemen?

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:33:
[...]

Ik bedoel inderdaad de UFTU met daarop de Genexis, in de nieuwe situatie zonder DVB-C module.
Maar goed als Vodafone beweert dat de Draytek de Genexis plus router (Cisco of TPlink) moeiteloos kan vervangen vind ik het prima.
Het moet echter wel werken en gezien de eerdere reacties over het functioneren van de Draytek, twijfel ik aan de nieuwe opzet. Misschien zijn het aanloopproblemen?
Laten wij het hopen op aanloopproblemen. Scoort VF echt mee bij nieuwe en als wij met onze oude over moeten naar nieuw hebben wij weinig last meer van.

• Barre73
HoppyF schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:33:
[...]

Ik heb Vodafone niet horen zeggen dat de Draytek beter is dan Genexis + eigen router. Ik probeer je alleen uit te leggen dat er meer zaken zijn die meespelen. En dat is dan de afweging van een provider (en binnenkort dus ook operator).
Misschien kon de Genexis de KPN WBA manier niet aan dat Vodafone nu gekozen heeft. Je weet het gewoon niet.

Even voor alle duidelijkheid: De Draytek functioneert prima. Ik vind de Wifi matig en dat lees ik meer. dus dat is een verbetering waard. Voor de rest zijn alle andere klachten van mensen die graag heel veel zelf instellen maar dat niet blijken te kunnen, En dat is nou eenmaal maar een heel klein deel van de bevolking. Ik kan dat geen aanloopproblemen noemen. In een Experia Box valt nog veel minder in te stellen volgens mij.

• ultrapreventive
Barre73 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:07:
[...]

Ik heb Vodafone niet horen zeggen dat de Draytek beter is dan Genexis + eigen router. Ik probeer je alleen uit te leggen dat er meer zaken zijn die meespelen. En dat is dan de afweging van een provider (en binnenkort dus ook operator).
Misschien kon de Genexis de KPN WBA manier niet aan dat Vodafone nu gekozen heeft. Je weet het gewoon niet.

Even voor alle duidelijkheid: De Draytek functioneert prima. Ik vind de Wifi matig en dat lees ik meer. dus dat is een verbetering waard. Voor de rest zijn alle andere klachten van mensen die graag heel veel zelf instellen maar dat niet blijken te kunnen, En dat is nou eenmaal maar een heel klein deel van de bevolking. Ik kan dat geen aanloopproblemen noemen. In een Experia Box valt nog veel minder in te stellen volgens mij.
Zal best, maar eerlijk daarover zijn is wel een 100% vereiste. Daarover mag niet zo simpel worden heengewalst. :(
Een klein deel van de bevolking is niet meteen een verwaarloosbaar deel.
Waar het nog slechter is, is in dit verband irrelevant.

[ Voor 6% gewijzigd door ultrapreventive op 16-06-2014 23:27 ]

• LED-Maniak
  • Laatst online: 09:39
Helaas lijkt het voor vodafone zo nieuw te zijn dat ze geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn.. Communicatie wil nog wel eens stroefjes verlopen wat dat betreft.

Maar goed, woensdag zou reggefiber langskomen om de grondplaat van het modem te vervangen(wat waarschijnlijk helemaal niet nodig is). Hopelijk kunnen ze intern nog oplossen/uitvogelen of het echt nodig is ahv. een foto. Waarom er daarna bijna 34 dagen tussen aansluiten reggefiber en guidion zou moeten zitten(en daarna nog eens 20 dagen tussen guidion en vodafone) is mij nog steeds een raadsel.

Helaas heeft vf zich wederom niet aan zijn afspraken gehouden en mij niet terug gebeld.. :/

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Rubman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:56:
[...]

Je kan ze gewoon aansprakelijk stellen voor misleidende reclame. Ze adverteren ermee en leveren het niet.
Flinke korting bedingen is dan wel zo makkelijk
Kreeg vanmiddag deze mail....

Beste meneer ########,

Zoals telefonisch afgesproken hierbij meer informatie over mogelijke coulance door ontbreken van RTL Nieuws, Telekids (terugkijken) en HBO.

Aanvraag annulering HBO-pakket
Ik heb een aanvraag ingediend om het HBO-pakket te annuleren.

Klacht
Een klacht is eveneens verstuurd over onjuiste informatie op de website vermeld staat.

Coulance
U komt niet in aanmerking voor coulance. Dit heeft er o.a. mee te maken dat het voor een deel om gratis diensten gaat.

Met vriendelijke groet,

######
Vodafone Thuis Klantenservice

DaveD

• HoppyF
DaveD1109 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:25:
[...]

Kreeg vanmiddag deze mail....

Beste meneer ########,

Zoals telefonisch afgesproken hierbij meer informatie over mogelijke coulance door ontbreken van RTL Nieuws, Telekids (terugkijken) en HBO.

Aanvraag annulering HBO-pakket
Ik heb een aanvraag ingediend om het HBO-pakket te annuleren.

Klacht
Een klacht is eveneens verstuurd over onjuiste informatie op de website vermeld staat.

Coulance
U komt niet in aanmerking voor coulance. Dit heeft er o.a. mee te maken dat het voor een deel om gratis diensten gaat.

Met vriendelijke groet,

######
Vodafone Thuis Klantenservice
Sinds wanneer levert Vodafone opeens "gratis" diensten?
Ik ben dan wel benieuwd om welke gratis diensten dat gaat, dit betekent ook dat de overige diensten wellicht te duur zijn en de prijs dus omlaag kan omdat een deel immers gratis is!

• DaveD1109
HoppyF schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:00:
[...]

Sinds wanneer levert Vodafone opeens "gratis" diensten?
Ik ben dan wel benieuwd om welke gratis diensten dat gaat, dit betekent ook dat de overige diensten wellicht te duur zijn en de prijs dus omlaag kan omdat een deel immers gratis is!
Ik ga het ook bij de reclame code commissie en de opta neerleggen. Het is absurd dat zij voor hbo €15 durven te vragen terwijl je a alleen de 3 zenders krijgt!

DaveD

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18

Dazzler2120

FP ProMod
DaveD1109 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:40:
[...]

Ik ga het ook bij de reclame code commissie en de opta neerleggen. Het is absurd dat zij voor hbo €15 durven te vragen terwijl je a alleen de 3 zenders krijgt!
naar mijn weten werkt alleen HBO GO niet, en HBO On Demand zou gewoon moeten Werken...

PS4 PSN: Dazzler2120

• DaveD1109
Dazzler2120 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:52:
[...]

naar mijn weten werkt alleen HBO GO niet, en HBO On Demand zou gewoon moeten Werken...
Hbo on demand werkt ook niet want die optie is er simpelweg niet in het menu. En ze adverteren er wel mee op de site. Werkt het bij jou we dan?

DaveD

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:18

Dazzler2120

FP ProMod
DaveD1109 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:51:
[...]

Hbo on demand werkt ook niet want die optie is er simpelweg niet in het menu. En ze adverteren er wel mee op de site. Werkt het bij jou we dan?
Een test klant dat ik persoonlijk ken werkt dit wel bij. Als het bij jou niet werkt lijkt me dat een storing ipv dat het niet mogelijk is.

PS4 PSN: Dazzler2120

• ultrapreventive
LED-Maniak schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:33:
<...>Helaas heeft vf zich wederom niet aan zijn afspraken gehouden en mij niet terug gebeld.. :/
Ook ik mocht vanmiddag uren bij de telefoon wachten op een zaterdag vastgelegde terugbelafspraak die niet werd nagekomen.
Zelf maar even gebeld.
Na ruggespraak kon de med. melden dat de optie voor subs wel in de menus zit, maar dat het nog niet werkt. 'Ze zijn ermee bezig'. Tijdspad kon niet worden gemeld.

Ik overweeg formele ingebrekestelling.
Subs zijn niet optioneel, maar van overheidswege voor diverse zenders verplicht; dan mag de klant ervan uitgaan dat dat niet struikelt bij de doorgifte.
Men concurreert met de kabelaanbieders, die die functie wél aanbieden, wat de verwachting bij de klant nogmaals bevestigt. Daarnaast wordt op Vodafone's site nergens op het ontbreken van subs gewezen. Een gemankeerd produkt.

Het niet-nakomen van de terugbelafspraak -je zit toch voor joker te wachten- zou worden gerapporteerd. En dat is het enige positieve uit dit contact.

• DaveD1109
Dazzler2120 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:57:
[...]

Een test klant dat ik persoonlijk ken werkt dit wel bij. Als het bij jou niet werkt lijkt me dat een storing ipv dat het niet mogelijk is.
Storing was het niet want dat hadden ze onderzocht. En dan blijft nog steeds het feit dat het hbo pakket dus niet compleet geleverd kan worden ivm het ontbreken van hbo go. Maar wel €15 er voor vragen zoals andere providers die het wel compleet leveren? Vind dat zelf niet erg netjes zaken doen.

DaveD

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
DaveD1109 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:38:
[...]

Dat verschilt. Ik had hem ongeveer 10 dagen van te voren. Mijn schoonouders daarintegen 3 weken!
Ik heb het pakketje ook al, maar mijn afspraak van 3 juli kan niet vervroegd worden omdat de netwerkbeheerder ook nog wat omzetten vanwege de migratie. :'( En nu zit ik 2 dagen zonder internet/tv, omdat Tweak er op 1 juli mee ophoudt.

[ Voor 9% gewijzigd door Doofus op 17-06-2014 19:41 ]

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Uit bovenstaande reacties blijkt dat Vodafone zijn zaken niet op orde heeft.

Waarom deze slechte communicatie.
Hoog tijd voor een webcare en duidelijke antwoorden van Vodafone zelf. :(

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• LED-Maniak
Reggefiber is zojuist langsgekomen. We kunnen Vodafone weer bellen..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• ultrapreventive
LED-Maniak schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:45:
Reggefiber is zojuist langsgekomen. We kunnen Vodafone weer bellen..
Hadden ze nou gelijk mbt de noodzaak tot vervanging of bedoel je dat ze voor nop kwamen?

[ Voor 7% gewijzigd door ultrapreventive op 18-06-2014 11:59 ]

• LED-Maniak
Ze hebben de Genexis vervangen voor een... Genexis. Grondplaat is exact hetzelfde gebleven((Ze waren vol verbazing dat er al een type 2 grondplaat zat) en ik heb er nu een KPN-NT in zitten. Waarom is mij een raadsel want volgens mij wordt die KPN-NT helemaal niet gebruikt door vodafone maar patcht Guideon er weer een kabel in naar hun modem.

De patch is in de centrale ook al uitgevoerd dus het is nu weer wachten tot vodafone er voor gaat zorgen dat Guidion eerder komt dan over 5 weken.

• HoppyF
LED-Maniak schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:06:
Ze hebben de Genexis vervangen voor een... Genexis. Grondplaat is exact hetzelfde gebleven((Ze waren vol verbazing dat er al een type 2 grondplaat zat) en ik heb er nu een KPN-NT in zitten. Waarom is mij een raadsel want volgens mij wordt die KPN-NT helemaal niet gebruikt door vodafone maar patcht Guideon er weer een kabel in naar hun modem.

De patch is in de centrale ook al uitgevoerd dus het is nu weer wachten tot vodafone er voor gaat zorgen dat Guidion eerder komt dan over 5 weken.
De ene Genexis is de andere niet dus daar kan behoorlijk wat verschil in zitten.
Aan de andere kant begrijp ik het vervangen niet omdat de Genexis in de nieuwe opzet niet meer gebruikt wordt. Alleen de glasvezelaansluiting in de kast blijft bestaan.
De rest doet de Draytek.
Ik zou Guidion niet afwachten maar er zelf maar even achteraan bellen wanneer ze denken te gaan komen.
Vertel ook even wat je nu geleverd hebt gekregen.

• LED-Maniak
Ik weet dat er verschil in zit, maar omdat naar mijn weten Vodafone niets met genexis doet vind ik het een vreemde vervanging.

Vodafone is al gebeld en ze zouden alles proberen te vervroegen(Guidion had aangegeven niet eerder dan 22 Juli te kunnen aansluiten omdat er dan pas gepatcht zou worden). Eind van de week moest ik nog eens bellen. Verwacht er gezien het verleden eerlijk gezegd niet heel veel van.

• Barre73
Ze hebben de FTU niet vervangen maar alleen de Genexis NT die er al op zat uit een blijkbaar eerder abonnement. Maar inderdaad,.dat lijkt zonder enige reden te zijn omdat Vodafone die helemaal niet nodig heeft.

• LED-Maniak
Ze hadden vandaag al direct de patch gedaan dus dat is in ieder geval positief van Reggefiber. :) Vodafone probeert het installatiepakket mijn kant op te krijgen en zsm. Guidion er achteraan te laten komen.

Nog even tot vrijdag afwachten.

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Guidion zou je eventueel ook nu al kunnen bellen.
Als je die afspraak plant, dan wordt automatisch het pakket verstuurd.

• LED-Maniak
Zoals ik al zei kan ik alleen vanaf 22 Juli inplannen. Dat is dus veel te laat en moeten ze het weer terug verschuiven. Het is nu aan Vodafone om eea. verder te regelen.

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 18-06-2014 17:00 ]

• Kangodo
Nadat Reggefiber langs is geweest zal het een en ander wel aangepast zijn.
Ik verwacht dat een nieuw telefoontje een veel snellere datum zal hebben!

Sowieso zorgt het plannen van een afspraak voor verdere vervolgacties, waaronder het opsturen van het pakket.
Als je dat eenmaal binnen hebt dan zouden ze volgens mij binnen een dag langs kunnen komen.

• LED-Maniak
Volgende week woensdag komt Guidion langs om het modem te installeren *O* . Het installatiepakket heb ik nog niet binnen maar is onderweg.

Een beetje zeuren en dan komt het toch op zijn pootjes terecht. :)

• ultrapreventive
LED-Maniak schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:40:
Volgende week woensdag komt Guidion langs om het modem te installeren *O* . Het installatiepakket heb ik nog niet binnen maar is onderweg.

Een beetje zeuren en dan komt het toch op zijn pootjes terecht. :)
Snap dat je inmiddels met elk positief dingetje blij bent, maar gezien de voorgeschiedenis nog maar even wachten met juichen. ;)

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:30
Ik kreeg vandaag een mail van Guidion dat mijn afspraak voor de 2de geannuleerd was.
Meteen gebeld, ze konden niet zien waarom. Opnieuw afspraak moeten maken, nu kon het pas de 8ste...

Maar even gebeld met Vodafone, heeft schijnbaar te maken met de technische omzetting van Tweak naar Vodafone.

Lekker dan. Hebben ze me toegezegd dat ik max. 2 dagen uit de lucht zou zijn, is dus nu een week.

Overigens heb ik mijn installatiepakket al wel binnen.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• HoppyF
Vandaag gebeld door Guidion, afspraak gemaakt voor 9 juli, datum door Vodafone afgegeven was 7 juli dus dat zit aardig in de buurt. Installatie pakket heb ik nog niet binnen maar moet binnen een aantal dagen binnen zijn volgens Guidion.

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Hashtag schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:13:
Ik kreeg vandaag een mail van Guidion dat mijn afspraak voor de 2de geannuleerd was.
Meteen gebeld, ze konden niet zien waarom. Opnieuw afspraak moeten maken, nu kon het pas de 8ste...

Maar even gebeld met Vodafone, heeft schijnbaar te maken met de technische omzetting van Tweak naar Vodafone.

Lekker dan. Hebben ze me toegezegd dat ik max. 2 dagen uit de lucht zou zijn, is dus nu een week.

Overigens heb ik mijn installatiepakket al wel binnen.
Herkenbaar! Maar ik heb dan de mazzel dat ik maar 2 dagen mis

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:30
Ach, ik tap t.z.t. wel ff af van de buren ;)

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• DaveD1109
Dazzler2120 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:57:
[...]

Zie net dat hbo on demand nu wel in het menu zit van de entone.

DaveD

• LED-Maniak
ultrapreventive schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Snap dat je inmiddels met elk positief dingetje blij bent, maar gezien de voorgeschiedenis nog maar even wachten met juichen. ;)
Positiviteit was van korte duur. :+

Installatie-pakket zou allang onderweg zijn vorige week maar blijkbaar ligt het nog bij de verzender(BNS Data Logistics BV). De afspraak met Guidion op woensdag gaat dus niet door. Hopelijk is het pakket er morgen..

• HoppyF
HoppyF schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:57:
Vandaag gebeld door Guidion, afspraak gemaakt voor 9 juli, datum door Vodafone afgegeven was 7 juli dus dat zit aardig in de buurt. Installatie pakket heb ik nog niet binnen maar moet binnen een aantal dagen binnen zijn volgens Guidion.
Vandaag het installatie pakket ontvangen.
Op mijn verzoek is de afspraak van 9 juli verschoven naar 10 juli.
Gisteren heeft Guidion hierover gebeld, wel kan het zijn dat ik op woensdag geen signaal meer heb ivm het overzetten. Het is op mijn eigen verzoek dus die paar uur vind ik geen probleem.
Installatie pakket ziet er goed uit glasvezelmodem doos zit dichtgeplakt ivm installatie door de monteur. Prima. Boekjes zitten erbij plus een Entone 510b en een rolletje UTP plus telefoonkabel.

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
Fijne klantenservice bij Vodafone. Reageren op mail is blijkbaar ontzettend moeilijk.
Dit wist ik eigenlijk al wel, maar had de hoop dat er toch iets verbeterd zou zijn. Helaas is dit niet het geval
En om een poos aan de telefoon te hangen heb ik ook niet echt behoefte aan. Want negen van de tien keer krijg je iemand aan de lijn die er niets van af weet, of zo maar wat roept. Heb dit nu al meerdere malen moeten meemaken. Ook krijg je een grauw en een snauw als je wat verder doorvraagt. Beetje jammer. Het product dat Vodafone levert ben ik verder wel over te spreken, maar die *****Klantenservice.

• HoppyF
soepkip67 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:21:
Fijne klantenservice bij Vodafone. Reageren op mail is blijkbaar ontzettend moeilijk.
Dit wist ik eigenlijk al wel, maar had de hoop dat er toch iets verbeterd zou zijn. Helaas is dit niet het geval
En om een poos aan de telefoon te hangen heb ik ook niet echt behoefte aan. Want negen van de tien keer krijg je iemand aan de lijn die er niets van af weet, of zo maar wat roept. Heb dit nu al meerdere malen moeten meemaken. Ook krijg je een grauw en een snauw als je wat verder doorvraagt. Beetje jammer. Het product dat Vodafone levert ben ik verder wel over te spreken, maar die *****Klantenservice.
Mijn ervaring is anders.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik de klantenservice nauwelijks nodig heb gehad.
Als alles goed werkt is er immers geen reden om te bellen/emailen. Op mijn vragen per email heb ik keurig antwoord gehad.
Met de overstap nu zou het kunnen zijn dat ik de klantenservice wel nodig heb maar als de monteur zijn werk straks goed doet is bellen niet nodig.

• LED-Maniak
Je moet gewoon even de naam van de persoon vragen zodat je altijd met diegene gaat bellen.

Uiteindelijk heeft de klantenservice mij best redelijk geholpen, als je maar duidelijk bent wat er aan de hand is en wat ze precies moeten doen.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Over een aantal maanden ga ik ook een glasvezel abonnement afsluiten. Alle pakketten zijn redelijk vergelijkbaar qua prijs (laagste internet snelheid, geen telefoon en interactieve tv). Vodafone valt positief op door dat ze meer HD kanalen aanbieden dan de concurrentie.

KPN varianten zijn dan weer wat interessanter omdat ze in het geval je een mobiel abonnement hebt lopen men korting verleent of de mobiele bundel verdubbelt.

Iemand iets opgevangen of het idee dat Vodafone ook iets dergelijk gaat doen?

• DaveD1109
Bartjeee schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:37:
Over een aantal maanden ga ik ook een glasvezel abonnement afsluiten. Alle pakketten zijn redelijk vergelijkbaar qua prijs (laagste internet snelheid, geen telefoon en interactieve tv). Vodafone valt positief op door dat ze meer HD kanalen aanbieden dan de concurrentie.

KPN varianten zijn dan weer wat interessanter omdat ze in het geval je een mobiel abonnement hebt lopen men korting verleent of de mobiele bundel verdubbelt.

Iemand iets opgevangen of het idee dat Vodafone ook iets dergelijk gaat doen?
Er zijn wel geruchten maar of die ook kloppen....

DaveD

• ultrapreventive
LED-Maniak schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 18:40:
Je moet gewoon even de naam van de persoon vragen zodat je altijd met diegene gaat bellen.
Dat bellen met een persoon naar keuze bleek in mijn geval pertinent onmogelijk. "We kunnen niet doorverbinden" was wat de dame van KS de 2e keer zei, toen ik naar de meneer van de 1e keer vroeg (ivm de 'gemiste' terugbelafspraak, maar dat had ik haar nog niet verteld, de sfeer was neutraal).

[ Voor 3% gewijzigd door ultrapreventive op 25-06-2014 02:41 ]

• LED-Maniak
ultrapreventive schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 02:40:
[...]

Dat bellen met een persoon naar keuze bleek in mijn geval pertinent onmogelijk. "We kunnen niet doorverbinden" was wat de dame van KS de 2e keer zei, toen ik naar de meneer van de 1e keer vroeg (ivm de 'gemiste' terugbelafspraak, maar dat had ik haar nog niet verteld, de sfeer was neutraal).
Oh daar heb ik totaal geen problemen mee gehad. Gewoon een afspraak maken met de persoon aan de telefoon en in het systeem laten zetten. Dan kan je daar altijd op terugkomen voor de doorverwijzing. Dan weet die persoon wat er aan de hand is en gaat communicatie toch wat makkelijker.

Inmiddels is het modem overigens binnen! *O*

Jammer dat ik nu weer een dag vrij moet nemen voor Guidion. Aansluiten ziet er niet heel ingewikkeld uit voor een tweaker. :P

• Barre73
Misschien niet ingewikkeld maar het is geen kwestie van klik-en klaar. Moet nog wel aardig wat gedaan worden wat je niet aan een klant overlaat (zelfs niet aan een tweaker).

Nog los van de activatie per laptop.

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12 15:40
Mensen,

Hebben jullie ook dat Nederland 1 wel in HD wordt uitgezonden Nederland 3 niet? Dit viel mij nu heel erg op omdat op beide kanalen WK uitgezonden wordt en ik lekker heen en weer zap :)

Of ligt dit aan de NPO ofzo?

• LED-Maniak
Barre73 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:29:
Misschien niet ingewikkeld maar het is geen kwestie van klik-en klaar. Moet nog wel aardig wat gedaan worden wat je niet aan een klant overlaat (zelfs niet aan een tweaker).

Nog los van de activatie per laptop.
Ik zal maar even geduldig wachten dan.. :)

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:19
Shifty47 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:31:
Mensen,

Hebben jullie ook dat Nederland 1 wel in HD wordt uitgezonden Nederland 3 niet? Dit viel mij nu heel erg op omdat op beide kanalen WK uitgezonden wordt en ik lekker heen en weer zap :)

Of ligt dit aan de NPO ofzo?
Ik merkte bij Ziggo dat de WK wedstrijd op NED3 minder scherp was t.o.v. NED1.
Dut ik denk dat het aan NPO ligt...

• Shifty47
  • Laatst online: 22-12 15:40
Deshmir schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:35:
[...]

Ik merkte bij Ziggo dat de WK wedstrijd op NED3 minder scherp was t.o.v. NED1.
Dut ik denk dat het aan NPO ligt...
Ik heb een beetje te snel mn vraag gesteld. Toen jij zei dat je er ook last van heb ik even gegoogled en jawel het ligt aan de NPO: http://www.totaaltv.nl/ni...rijden-in-hd-bij-nos.html

• Kangodo
Jij bent snel, ik wilde net dezelfde link posten ;)
't Komt inderdaad door de NPO, die geven maar één wedstrijd tegelijkertijd in HD weer.

• Rallye
  • Laatst online: 22-12 21:09
Dat was mij bij Telfort gisteravond ook al opgevallen. Wel een beetje zielig.....

• Fiber

Fiber

Schijnt met rechten te maken te hebben...

Soms is het op België precies andersom...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• soepkip67
Heb gisteren toch de stoute schoenen aangetrokken. En toch maar de telefoon gepakt.
Tot mijn verrassing werd ik deze keer zeer correct en kundig geholpen.
Had een aanvraag gedaan voor het nieuwe vodafone abonnement(dit gelijk gedaan voor nog een persoon), wilde graag weten wat de status van de orders was. Kreeg gelijk een duidelijk antwoord: Deze orders staan in de wachtrij en niemand weet waarom. Dus vraag ik aan de medewerker wat nu? Deze zegt, geen probleem meneer ga ik even uitzoeken, dit was inderdaad maar even. Nog geen twee tellen later, meneer heb deze orders uit de wachtrij gehaald, was niet bekend waarom deze nog in de rij stonden. U wordt binnen een paar dagen door Guidion gebeld. Ben inderdaad vandaag gebeld en de afspraken staan nu voor 11 juli.

Dus er is nog hoop wat betreft klantenservice van Vodafone.

Dus een advies aan een ieder duurt het wat langer dan u verteld is. Ga toch maar proberen via telefonische Klantenservice

• HoppyF
soepkip67 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 18:41:
Heb gisteren toch de stoute schoenen aangetrokken. En toch maar de telefoon gepakt.
Tot mijn verrassing werd ik deze keer zeer correct en kundig geholpen.
Had een aanvraag gedaan voor het nieuwe vodafone abonnement(dit gelijk gedaan voor nog een persoon), wilde graag weten wat de status van de orders was. Kreeg gelijk een duidelijk antwoord: Deze orders staan in de wachtrij en niemand weet waarom. Dus vraag ik aan de medewerker wat nu? Deze zegt, geen probleem meneer ga ik even uitzoeken, dit was inderdaad maar even. Nog geen twee tellen later, meneer heb deze orders uit de wachtrij gehaald, was niet bekend waarom deze nog in de rij stonden. U wordt binnen een paar dagen door Guidion gebeld. Ben inderdaad vandaag gebeld en de afspraken staan nu voor 11 juli.

Dus er is nog hoop wat betreft klantenservice van Vodafone.

Dus een advies aan een ieder duurt het wat langer dan u verteld is. Ga toch maar proberen via telefonische Klantenservice
Je kunt ook de status van de bestelling via de Mijn Vodafone site bekijken.
Bij twijfel inderdaad even bellen en niet weken blijven wachten op iets wat niet komen gaat.

• Barre73
Fiber schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 17:18:
Schijnt met rechten te maken te hebben...

Soms is het op België precies andersom...
Nee, geen rechten. Zie het artikel maar op TotaalTV. Ze hebben maar 1 HD straat...Dus 2 keer HD live uitzenden kan niet, Opgenomen natuurlijk wel maar ja... dat is niet zo handig met voetbal.

• Fiber

Fiber

OK, Kunnen ze er dan niet een paar straten bij kopen of huren of zo? En stelt de Fifa dan geen eisen aan licentie houders?

• Xhanatos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-12 20:40
Hallo, ik wil ook overstappen op glasvezel maar twijfel nog over de provider. Ik weet dat het bij kpn niet uitmaakt op welke poort je het decoder-kastje voor de tv aansluit. Is dit bij Vodafone (en de andere providers) ook zo? Ik heb al netwerk liggen in de huiskamer en heb geen zin om een nieuwe netwerk kabel te trekken alleen maar voor de tv.

Verder vraag ik me af wat de ervaringen zijn met de tv-app van Vodafone. Heeft iemand dit bijvoorbeeld werkend gekregen op de pc via bijvoorbeeld een Android emulator?

• Kangodo
Vodafone levert dit modem: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1286180224.png
Poort 1 en 2 zijn voor een internetverbinding en poort 3 en 4 zijn alleen te gebruiken voor IPTV.

Begrijp ik het goed dat je één kabel wilt gebruiken voor beide?
Dat is mogelijk, maar dat wordt natuurlijk ook een heel gedoe :)
Fiber schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:01:
OK, Kunnen ze er dan niet een paar straten bij kopen of huren of zo? En stelt de Fifa dan geen eisen aan licentie houders?
Voor die enkele keer dat ze twee live uitzendingen in HD moeten uitzenden?
Ik denk niet dat dat financieel aantrekkelijk is voor ze, anders hadden ze dat vast wel gedaan.

• Xhanatos
Kangodo schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:40:
Vodafone levert dit modem: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1286180224.png
Poort 1 en 2 zijn voor een internetverbinding en poort 3 en 4 zijn alleen te gebruiken voor IPTV.

Begrijp ik het goed dat je één kabel wilt gebruiken voor beide?
Dat is mogelijk, maar dat wordt natuurlijk ook een heel gedoe :)
Hoezo een gedoe? Ik wil in de huiskamer gewoon een switch neerleggen waarbij 1 kabel naar mn HTPC gaat en de ander naar de tv-decoder. Bij kpn schijnt dat te kunnen, ik vraag me dus af of dit bij telfort ook zo is.

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12 19:57
Voor mij is het nu einde Vodafone Thuis. Wat een waardeloos bedrijf.
Ik heb 6 mei mijn aanvraag gedaan. Vanuit Vodafone blijft het aardig stil over de voortgang.

Vandaag per mail een datum gekregen van half augustus! 8)7 |:( Dus maar achteraan gebeld of dat echt klopt. Maar de Vodafone service desk bevestigde dat.

Reggefiber heeft tot 1 augustus de tijd om de grondplaat in orde te maken? En dan kunnen ze mij snel aansluiten, binnen een week of 2 a 3!
Gelukkig is mijn UPC abonnement per 3 juni stop gezet 8)

Ik ga wel naar een andere provider, steek die aansluiting maar ergens waar de zon niet schijnt. ;w

• LED-Maniak
Tjeerdtq schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:10:
Voor mij is het nu einde Vodafone Thuis. Wat een waardeloos bedrijf.
Ik heb 6 mei mijn aanvraag gedaan. Vanuit Vodafone blijft het aardig stil over de voortgang.

Vandaag per mail een datum gekregen van half augustus! 8)7 |:( Dus maar achteraan gebeld of dat echt klopt. Maar de Vodafone service desk bevestigde dat.

Reggefiber heeft tot 1 augustus de tijd om de grondplaat in orde te maken? En dan kunnen ze mij snel aansluiten, binnen een week of 2 a 3!
Gelukkig is mijn UPC abonnement per 3 juni stop gezet 8)

Ik ga wel naar een andere provider, steek die aansluiting maar ergens waar de zon niet schijnt. ;w
Tjeerdtq, Op 27 februari heb ik aangevraagd en vandaag, 26 Juni is mijn lijn opgeleverd.

Ik kreeg na meerdere datums ontvangen te hebben een datum van 12 Augustus maar toch hebben ze mij nu 'al' aangesloten. Bellen, uitleggen wat er is of wat er gedaan moet worden en ze actie laten ondernemen! Heb je wel een andere grondplaat nodig? Bij mij is de reggefiber monteur(met uitzondering van de patch in de centrale) ook voor niets langs geweest. Kan je eens een foto maken?

Overigens geen klachten wat betreft de verbinding. Meerdere tests op meerdere servers levert 8~7ms en 47~52Mbps op *O*

Voor alle niet nader te noemen personen die mij via via hebben geholpen: Muchas gracias! _/-\o_ :D

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 26-06-2014 13:15 ]

• Tjeerdtq
Bedoelen ze de grondplaats in mijn woning?

Ik heb nu nog een modem hangen van ON (Ons Net Eindhoven)

De linker hangt nu aan de muur.
Afbeeldingslocatie: http://www.onsneteindhoven.nl/SiteContent/images/glasvezelmodems.jpg

Als dat zo is ga ik Reggefiber wel bellen om een afspraak te maken.

• Barre73
Deze grondplaat (of FTU) is inderdaad niet geschikt en moet door Reggefiber vervangen worden. maar dat zij daar tot 12 augustus de tijd voor hebben is onzin. Op het moment dat Vodafone de totale order naar Reggefiber stuurt (dus patch in de wijkcentrale zetten en FTU vervangen) heeft Reggefiber daar een paar weken voor. In de praktijk is het meestal een week voordat hun aannemer bij je is langs geweest.

Bij LED Maniak zagen we ook al dat Vodafone gewoon die order helemaal niet inschoot bij Reggefiber. Dus het probleem ligt bij de bestelling van Vodafone. Blijkbaar hebben zij op de achtergrond iets lopen waardoor jij pas half augustus bij hen aan de beurt bent. En dan sturen ze waarschijnlijk eind juli pas de opdracht naar Reggefiber. Dat kunnen ze ook nu gewoon doen maar iets houdt ze tegen en de KS weet blijkbaar niet waarom.

Dus je zal echt bij Vodafone moeten blijven klagen ben ik bang.

• soepkip67
HoppyF schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 19:30:
[...]

Je kunt ook de status van de bestelling via de Mijn Vodafone site bekijken.
Bij twijfel inderdaad even bellen en niet weken blijven wachten op iets wat niet komen gaat.
Dat gaat bij mij niet heb al de oude vorm van Vodafone Thuis. Was dus aangewezen op de telefonische info.
Werd deze keer wel netjes en vakkundig geholpen

• Tjeerdtq
Allemaal bedankt voor de informatie. Ik heb zojuist gebeld met Reggefiber (aardige en behulpzame mevrouw). Er staat inderdaad een order open voor mijn adres. Die order gaan door zetten op het moment dat ik een abonnement heb aangevraagd.

Of wel Vodafone moet aan Reggefiber aangeven dat ik een Vodafone abonnement wil (wat op dit moment nog twijfelachtig is). :o

Edit: Weer even contact gezocht met Vodafone (een iets wat onzekere jongere (aan de stem te horen) man, die voor mijn gevoel niet heel veel kennis van zaken heeft) die bevestigen dat Reggifiber inderdaad eerst langs moet komen voor de grondplaat. Daarna gaat pas de order naar Guidion.

Of wel kasje > muur (met de verkeerde grondplaat :+ ) > kastje

[ Voor 32% gewijzigd door Tjeerdtq op 26-06-2014 15:28 ]

• Rallye
Xhanatos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:09:
[...]

Hoezo een gedoe? Ik wil in de huiskamer gewoon een switch neerleggen waarbij 1 kabel naar mn HTPC gaat en de ander naar de tv-decoder. Bij kpn schijnt dat te kunnen, ik vraag me dus af of dit bij telfort ook zo is.
Ik zit bij Telfort (vroeger Concepts) en kan je vertellen dat dat niet mogelijk is. De Genesis in mijn meterkast heeft aparte uitgangen voor IPTV en internet. Ik heb dus nu twee Cat6-kabels door naar mijn TV-kast. Wellicht kun je wel in één kabel verschillende aders gebruiken voor netwerk en IPTV, maar dat gaat mij boven de pet. Jouw voorstel met de switch werkt bij Telfort niet. Bij Vodafone naar ik aanneem ook niet - Vodafone gebruikt alleen geen Genesis, maar een ander modem.

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Rallye schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:20:
[...]

Ik zit bij Telfort (vroeger Concepts) en kan je vertellen dat dat niet mogelijk is. De Genesis in mijn meterkast heeft aparte uitgangen voor IPTV en internet. Ik heb dus nu twee Cat6-kabels door naar mijn TV-kast. Wellicht kun je wel in één kabel verschillende aders gebruiken voor netwerk en IPTV, maar dat gaat mij boven de pet. Jouw voorstel met de switch werkt bij Telfort niet. Bij Vodafone naar ik aanneem ook niet - Vodafone gebruikt alleen geen Genesis, maar een ander modem.
Kan dat niet gewoon door een managed switch die signalen te laten bundelen over een kabel met tagged VLAN's en ze aan de andere kant weer door een switch eruit te filteren?

• HoppyF
captain007 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:14:
[...]

Kan dat niet gewoon door een managed switch die signalen te laten bundelen over een kabel met tagged VLAN's en ze aan de andere kant weer door een switch eruit te filteren?
Dat kan, een managed switch is echter veel duurder dan tweede UTP kabel trekken.
Het is maar net wat je wil.

• Barre73
Maar dat is wel precies wat de vraagsteller bedoelt. Als je dat bij KPN wil doen moet je ook een managed switch gebruiken en met VLANS werken. Volgens mij kan je niet simpelweg die ene UTP kabel in een Flexpoort stoppen en aan de andere kant een switch er aan hangen die het signaal dan voor je scheidt naar IPTV en Internet..

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:47

Meneer aard

Porsche rulez!

Meer mensen last van een haperende tv en af en toe weg vallen van het internet? Ik heb er al een paar dagen last van, gisteren even gebeld ivm geen storing info @ vodafone maar alles was in orde. Nog wel even de software ingeladen @ amino + @ 720i gezet ipv 1080P i.c.m. een sony bravia tv..
Nu lijkt het goed te gaan maar zodra je hem weer terug zet op 1080 is het raak..Internet lijkt vandaag stabiel uit de logs.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Rallye
captain007 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:14:
[...]
Yep. Boven mijn pet...

Overigens had de vragensteller het over "gewoon een switch". Het gaat dus wel iets verder dan dat. Ik heb gewoon twee kabels door een loze leiding gelegd, maar voor sommigen is het trekken van een extra kabel wat bewerkelijker......

• HoppyF
Rallye schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:10:
[...]

Yep. Boven mijn pet...

Overigens had de vragensteller het over "gewoon een switch". Het gaat dus wel iets verder dan dat. Ik heb gewoon twee kabels door een loze leiding gelegd, maar voor sommigen is het trekken van een extra kabel wat bewerkelijker......
Twee kabels trekken is de beste oplossing.
Kost wat moeite misschien maar de kosten zijn relatief laag, zo duur is UTP kabel niet.
Een bestaande UTP kabel opsplitsen is geen goed plan omdat je dan geen Gbit verbinding meer hebt maar 100 Mbits.

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Meneer aard schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:26:
Meer mensen last van een haperende tv en af en toe weg vallen van het internet? Ik heb er al een paar dagen last van, gisteren even gebeld ivm geen storing info @ vodafone maar alles was in orde. Nog wel even de software ingeladen @ amino + @ 720i gezet ipv 1080P i.c.m. een sony bravia tv..
Nu lijkt het goed te gaan maar zodra je hem weer terug zet op 1080 is het raak..Internet lijkt vandaag stabiel uit de logs.
jawel hoor.

unmanaged switch ertussen en al leg je daar 3 itv,s aan en een extender en een pc het is allemaal ok.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Barre73 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:20:
Maar dat is wel precies wat de vraagsteller bedoelt. Als je dat bij KPN wil doen moet je ook een managed switch gebruiken en met VLANS werken. Volgens mij kan je niet simpelweg die ene UTP kabel in een Flexpoort stoppen en aan de andere kant een switch er aan hangen die het signaal dan voor je scheidt naar IPTV en Internet..
oeps verkeerde nu de goede qoute,

jawel hoor.

unmanaged switch ertussen en al leg je daar 3 itv,s aan en een extender en een pc het is allemaal ok.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Rallye
Meneer aard schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:26:
Mijn Amino werkt het best op 1080i, dan hoeft hij niets te up- op downscalen. Jij hebt het over 1080p. Heb je 1080i al geprobeerd?

• Kangodo
soepkip67 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:13:
Dat gaat bij mij niet heb al de oude vorm van Vodafone Thuis. Was dus aangewezen op de telefonische info.
Werd deze keer wel netjes en vakkundig geholpen
Dan heb je toch twee gebruikersnamen, of werkt dat niet?

• Xhanatos
raydekok schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 20:26:
[...]

oeps verkeerde nu de goede qoute,

jawel hoor.

Bedankt ray. Dat is precies wat ik wilde weten. Blijkbaar bestaat hier toch nog veel onduidelijkheid over.

• soepkip67
Kangodo schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Dan heb je toch twee gebruikersnamen, of werkt dat niet?
Nee dat werkt niet, maar is voor deze korte periode niet nodig. Overigens had ik gevraagd om mijn oude mailadres te behouden en tot nu toe lijkt dat het geval te zijn.
Pagina: 1 ... 51 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.