Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.903 views

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:42:
[...]

Dat is interessant! Zou dat ook in combinatie met powerline adapters werken?
Beste Dave, ik heb de testresultaten binnen ;) Helaas werkt het NIET. Meer info vind je in deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42343817

[BINNENKOMST KABEL TV] -> [MUXLAB] -> [POWERLINE] -> [POWERLINE] -> [MUXLAB] -> [TV]

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 19:20 ]

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:18:
[...]

Beste Dave, ik heb de testresultaten binnen ;) Helaas werkt het NIET. Meer info vind je in deze post http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42343817

[BINNENKOMST KABEL TV] -> [MUXLAB] -> [POWERLINE] -> [POWERLINE] -> [MUXLAB] -> [TV]
Oké dat is jammer! Was er nieuwsgierig naar voor eventuele overstap in de toekomst.

DaveD

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
ANdrode schreef op maandag 02 juni 2014 @ 12:30:

Bij de Entone kastjes zijn er heel veel varianten. Ik zie in het marketingmateriaal ook varianten met smartcard en analoge interfaces

Ik hoop dat ze een smartcard oplossing gaan gebruiken. In mijn ogen is dat nodig voordat klanten hun eigen device kunnen kiezen.

Op dit moment doen de ISP's in veel europese landen dat niet. Ik verwacht dat ze volgens de distributie contracten een soft-cam mogen gebruiken en dan gaan voor de goedkoopste oplossing.

sidenode, channel info/Samsung:
Bij mijn recente tv van Samsung kan je voor een aantal nederlandse tv providers (zowel de bekende kabel providers als via Caiway/KPN iTV) de TV gids en kanaal informatie automatisch laten instellen.

Hopelijk kunnen de grote TV fabrikanten er voor zorgen dat elke content aanbieder een standaard API implementeert.
Tsja, het is natuurlijk makkelijk als je geen smartcards hoeft te distributeren.

Aan de andere kant is die "eigen device keuze" als er wél met smartcards wordt gewerkt ook maar heel beperkt en stelt deze eigenlijk bijna niets voor. Ja, je kan je eigen (CI+) televisie kiezen. Maar als het aan komt op dingen opnemen en die opnamen bv. ook op je eigen netwerk of harddisk opslaan, of TV kijken op je PC, dan houdt het ook al snel op aangezien er eigenlijk gewoon niks bestaat wat CI+ certificering heeft en bv. het vrij overal op terug kijken van je opnames biedt (zoals een PC).

En kijk de implementatie van UPC: De smartcards doen het alleen maar in door UPC specifiek voor jouw smartcard uit gegeven CAM's of set top boxen.

En als dat toch al het geval is, dan prefereer ik eigenlijk wel de methode die de IPTV providers toepassen ;). Dat is dan toch wel het mins slechte van twee slechten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
weet iemand of er op het moment een storing is (in Houten)?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
datadevil schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:23:
weet iemand of er op het moment een storing is (in Houten)?
Forum Vodafone thuis lijkt me een betere plaats:

http://forum.vodafone.nl/...s/bd-p/vastbelleninternet

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 21:42
Wel erg aantrekkelijke instap prijzen voor hun abonnementen. Alleen jammer genoeg nog niet overal beschikbaar. Is er ergens een lijstje te vinden met de planning?

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:26
30-4 bestelling gedaan bij vodafone en 03-06 opgeleverd! Zeer netjes en ruim op tijd voor de deadline van 1 juli ivm tweak 'aanbieding'. Tv lijkt zelfs beter beeld te hebben dan de tweak/kpn variant. In ieder geval meer HD zenders. En over de snelheid ook meer dan tevreden. 100mbit abbo en bij eerste snelheidtest via bekabeld kwam ik uit op 95mb down en 170mb up! Enige nadeel is de zwakke wifi signaal, maar dat opgelost door zelf een andere wifi ap elders neer te zetten welke wel op zowel de 2.4 als de 5Ghz werkt. Verder biedt de kamai 510 niet echt veel opties. Meeste dicht getimmerd door vodafone denk ik.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik vraag me af hoe het kan dat sommige mensen een hogere upload hebben. Waar wordt die snelheid profiel ingesteld? In het modem zelf? In de POP?

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dannyreuser schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:57:
Ik vraag me af hoe het kan dat sommige mensen een hogere upload hebben. Waar wordt die snelheid profiel ingesteld? In het modem zelf? In de POP?
Het zou beide kunnen. De meeste ISP's doen dit in de POP maar de Draytek zou het zelf kunnen en de bandwidth limit pagina is onbereikbaar.

Heeft iemand de sfp al direct in een switch of media converter gedaan?

Verwijderd

Misschien niet de juiste plaatsing maar hier zitten kenners. Op dit moment zit ik op een onbeveiligd openbaar netwerk van Landal. E-mail kan ik ontvangen en van mijn kant gezien lukt het verzenden ook. Maar de geadresseerden krijgen mijn mail niet binnen.

Voor zover ik op de onduidelijke site van VF kan nagaan is er geen storing o.i.d., d.w.z. ik kan het niet vinden. De link naar webmail kan ik ook niet vinden.

Ik verstuur mijn mail met Office Outlook 2007.

Wie oh wie weet de oplossing. Behalve dan niet meer mailen (lol).

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Volgens mij mail je ook via smtp.vodafonethuis.nl en op poort 25.
Dan kan het dat je geen foutmelding krijgt, maar dan worden de mails wel tegengehouden (tenzij Landal zelf op VDF-thuis zou zitten).

De webmail is op http://mail.vodafonethuis.nl

• DaveD1109
Stel ik wil een sneller wifi netwerk. Kan ik dan het beste een wifi router of een ap nemen?

DaveD

Verwijderd

Waarom staat de smtp server dan open vanaf buiten als je alleen vanaf een vodafone ip mail kunt versturen?

Trouwens in de mx record van vodafonethuis.nl hebben 3 servers helemaal geen A record

http://mxtoolbox.com/

30 mx1.vodafonethuis.nl {No A Record} 24 hrs
30 mx2.vodafonethuis.nl {No A Record} 24 hrs
50 mx3.vodafonethuis.nl {No A Record} 24 hrs

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 18:52 ]

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
DaveD1109 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:44:
Stel ik wil een sneller wifi netwerk. Kan ik dan het beste een wifi router of een ap nemen?
Zolang de modem/router van Vodafone niet in bridge modus kan kun je beter kiezen voor een goede Accespoint.
Je kunt ook een eigen router aansluiten op een lan poort i.p.v de wanpoort maar dan wel dhcp van je eigen router b.v uitzetten.

• DaveD1109
arjan.n schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:08:
[...]

Zolang de modem/router van Vodafone niet in bridge modus kan kun je beter kiezen voor een goede Accespoint.
Je kunt ook een eigen router aansluiten op een lan poort i.p.v de wanpoort maar dan wel dhcp van je eigen router b.v uitzetten.
En als ik een ap aansluit, moet ik dan de wifi van de draytek uitzetten?

DaveD

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 19:16
Heb vorige week ook maar besloten om eens een jaartje glasvezel te proberen. Weet iemand toevallig hoe ver van te voren er een afspraak wordt gemaakt door de monteur? Dan kan ik daar rekening mee houden met het opzeggen van UPC. Vooralsnog staat de datum op 7 juli, wat zou betekenen dat ik nu al zo'n beetje zou moeten opzeggen, maar een week zonder internet of tv (tijdens het wk) zie ik niet echt zitten.

Verwijderd

Kangodo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:42:
Volgens mij mail je ook via smtp.vodafonethuis.nl en op poort 25.
Dan kan het dat je geen foutmelding krijgt, maar dan worden de mails wel tegengehouden (tenzij Landal zelf op VDF-thuis zou zitten).

De webmail is op http://mail.vodafonethuis.nl
Dank je Kangodo, mij helemaal duidelijk. Dus maar even via webmail aan de slag.

• arjan.n
DaveD1109 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:51:
[...]

En als ik een ap aansluit, moet ik dan de wifi van de draytek uitzetten?
Nee mag aanblijven zolang ze maar niet op het zelfde wifi kanaal zitten.

• DaveD1109
Volgens mij waren er vannacht problemen. Zijn vannacht rond 3:45 uur door meerdere vage nummers gebeld. 12000, 3, 8000, 6000, 1, en 13000 ofzo. Iemand met het zelfde? Mijn schoonouders hadden het ook, beiden postcode gebied 2402.

[ Voor 3% gewijzigd door DaveD1109 op 06-06-2014 09:09 ]

DaveD

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Wij hadden precies hetzelfde, rond half 6 vanochtend. Erg vervelend zo 's nachts.

• DaveD1109
Rhodez schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:02:
Wij hadden precies hetzelfde, rond half 6 vanochtend. Erg vervelend zo 's nachts.
Inderdaad! Straks even bellen naar vodafone om het na te vragen.

DaveD

• DaveD1109
Hmm probeerde zojuist te bellen naar vodafone met de vaste lijn en het kraakt heel erg! Echt niet om aan te horen!! Denk dat ik zo de modem even herstart.

DaveD

• DaveD1109
Net contact gehad met vodafone en het betreft een storing vannacht. Ze zijn nu aan het uitzoeken wat de oorzaak daarvan is.

DaveD

• arjan.n
Vodafone nu enkele dagen in gebruik.
Zijn er meer mensen die last hebben van de snelheid van de draytek modem/router?

De doorvoersnelheid van het modem mag dan wel hoog zijn, maar de processor is erg zwak.
Hij heeft vooral moeite zodra er gebruik word gemaakt van vpn verbindingen.
zoals b.v cyberghost (premium account) of een ander L2TP/IPSec verbinding.
Een kleine blik in draytek laat zien dat de processor op 100% staat.
Gooi je de vpn verbinding er uit dat zakt de processor gebruik gelijk een stuk.

• tweakfdr
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Op dit moment heb ik mijn eigen router/firewall op het glas aangesloten bij Vodafone. Bevalt goed. Echter is dit ook mogelijk met de nieuwe abonnementen? Ik lees dat hier een draytec wordt gebruikt die door VF is ingesteld. En blijft het mogelijk om via COAX oude tv's aan te sluiten?

Nu:
GENEXIS FC kastje:
|----> UTP --> eigen router NAT / netwerk
|---> UTP --> tv decoder
|---> coax --> oude tv's
|----> analoog telefoon --> SP3xxxx

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-12 15:39

thof

FP ProMod
tweakfdr schreef op zondag 08 juni 2014 @ 09:46:
Op dit moment heb ik mijn eigen router/firewall op het glas aangesloten bij Vodafone. Bevalt goed. Echter is dit ook mogelijk met de nieuwe abonnementen? Ik lees dat hier een draytec wordt gebruikt die door VF is ingesteld. En blijft het mogelijk om via COAX oude tv's aan te sluiten?

Nu:
GENEXIS FC kastje:
|----> UTP --> eigen router NAT / netwerk
|---> UTP --> tv decoder
|---> coax --> oude tv's
|----> analoog telefoon --> SP3xxxx
Wat betreft de televisie, nee bij de nieuwe/huidige pakketten is het niet meer mogelijk om televisies via COAX (analoog en DVB-C) aan te sluiten. Alles is over op IPTV met een settopbox. Tenzij je voor 1 april besteld hebt, dan krijg je nog het oude pakket met COAX (analoog en DVB-C). Gisteren overigens zo'n aansluiting met analoog pakket gerealiseerd bij een kennis.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:13

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Amelandbor schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:19:
Heb vorige week ook maar besloten om eens een jaartje glasvezel te proberen. Weet iemand toevallig hoe ver van te voren er een afspraak wordt gemaakt door de monteur? Dan kan ik daar rekening mee houden met het opzeggen van UPC. Vooralsnog staat de datum op 7 juli, wat zou betekenen dat ik nu al zo'n beetje zou moeten opzeggen, maar een week zonder internet of tv (tijdens het wk) zie ik niet echt zitten.
Wanneer heb je alles aangevraagd want 7 juli is lekker snel als ik het vergelijk met mijn overstapdatum van Tweak naar VF.

Heb begin mei de aanvraag gedaan en kon pas 22 juli worden aangesloten op VF terwijl Tweak er 1 juli uit gaat.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

• Amelandbor
30 mei, maar heb nog niks gehoord wat betreft een echte datum voor het aansluiten. 7 juli staat vooralsnog als datum in my Vodafone.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:39
14 Juni zou reggefiber moeten komen om de FTU aan te sluiten. Ware het niet dat ik nog helemaal niet gebeld ben voor een afspraak. Iemand enig idee hoe ver van tevoren je gebeld wordt?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Iemand de Draytek toevallig al in bridgestand gekregen? Met dit mooie weer merk ik dat het wifi bereik in de tuin toch een heel stuk minder is dan wat ik met mijn TP Link haalde (bij de kabel).

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:35
LED-Maniak schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:32:
14 Juni zou reggefiber moeten komen om de FTU aan te sluiten. Ware het niet dat ik nog helemaal niet gebeld ben voor een afspraak. Iemand enig idee hoe ver van tevoren je gebeld wordt?
Als jouw adres deel uitmaakt van een nieuw uitrolgebied en iedereen dus nog moet worden aangesloten, dan wordt je niet gebeld. Je krijgt een afspraakbrief thuis en je kan online wijzigen. Of door met de aannemer te bellen (gegevens op de brief)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• tweakfdr
  • Niet online
dus als ik het goed begrijp moet je bij VF de Draytek gebruiken als endpoint omdat ze hier het PPPoE wachtwoord hebben ingevoerd welke niet bekend wordt gemaakt aan de gebruikers. (niet gebruikersgebonden ww?)

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12 00:30
Ze gebruiken de Draytek ook omdat dat de FTU is in plaats van de Genexis bij andere providers.

• tweakfdr
  • Niet online
Mmm, hopelijk laat VF mijn Genexis voorlopig zitten met mijn "oude" abonnement. Bevalt mij erg goed een router waar ik alle controle over heb (port forwarding / Wifi /VPN).

Eigenlijk wilde ik zelfs binnenkort mijn router vervangen door een Fritzbox zodat deze ook als DECT gateway / voip gateway kan gebruiken..

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
Waar ik mij nog steeds over verbaas, is dat het nog steeds niet mogelijk is om op de site dingen te wijzigen.
Ben nu één jaar aangesloten op VF glasvezel en als ik inlog op de site en wil opties wijzigen krijg ik nog steeds het volgende:

Wijzig opties binnen abonnement
Beste klant,

Het is helaas nog niet mogelijk om je opties via My Vodafone Thuis te wijzigen. Wil je zo vriendelijk zijn om contact met ons op te nemen zodat wij samen met jou je opties kunnen wijzigen?

Neem hiervoor contact op met Vodafone Thuis Klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 0900 - 7171000 (€ 0,10 per minuut). Je kunt ook een e-mail sturen naar klantenservice@vodafonethuis.nl.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis

Heb het idee dat dit nooit mogelijk gaat worden.
Moet je bij iedere wijziging bellen(helaas niet gratis).

Verder wel tevreden met het pakket van VF

• Barre73
Bellen is niet gratis maar wel naar een normaal nummer. Of ken jij alleen het 0900 nummer?

En er staat toch dat je ook een email kan sturen?

[ Voor 22% gewijzigd door Barre73 op 09-06-2014 11:24 ]

• Barre73
.NCK schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:23:
Ze gebruiken de Draytek ook omdat dat de FTU is in plaats van de Genexis bij andere providers.
Correctie: de NTU

FTU is het passieve afwerkpunt van Reggefiber. De connectoren van de vezels zeg maar.

• Rubman

Rubman

Amelandbor schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:00:
30 mei, maar heb nog niks gehoord wat betreft een echte datum voor het aansluiten. 7 juli staat vooralsnog als datum in my Vodafone.
Toch gek dat iemand die 30 mei aanvraagt ruim 2 weken eerder aangesloten wordt dan iemand die een aanvraag doet voor overstap (in principe dus alleen meuk toesturen en 1 keer genexis vervangen) pas de 22ste over kan.

Toch maar weer even bellen dan of het niet eerder mogelijk is, want die belofte hadden ze wel gemaakt.

• Barre73
Hoezo is dat gek? Overstap is wel meer dan wat je nu net omschrijft hoort..
Genexis wordt niet vervangen maar weggehaald zodat alleen de FTU overblijft (of in geval vand e oudere versies moet de actieve kop er vanaf)
En vanaf daar wordt het opgebouwd met een patchkabel en de Draytek.

Dus overstap is zelfs meer werk omdat bij een klant die nog geen glasvezel heeft maar alleen de FTU, er niet eerst een Genexis hoeft te worden weggehaald.

• HoppyF
  • Laatst online: 22-12 16:30
Barre73 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:46:
Hoezo is dat gek? Overstap is wel meer dan wat je nu net omschrijft hoort..
Genexis wordt niet vervangen maar weggehaald zodat alleen de FTU overblijft (of in geval vand e oudere versies moet de actieve kop er vanaf)
En vanaf daar wordt het opgebouwd met een patchkabel en de Draytek.

Dus overstap is zelfs meer werk omdat bij een klant die nog geen glasvezel heeft maar alleen de FTU, er niet eerst een Genexis hoeft te worden weggehaald.
Er zit verschil in het nieuw plaatsen van een FTU met Draytek of het verwijderen van de actieve Genexis maar of dit nu een noemenswaardig tijdverschil is betwijfel ik.
Misschien gaat het om 15 minuten of minder.
Dit rechtvaardigt geen verschil in leveren van dagen of zelfs weken.

• Barre73
Nee, dat waag ik ook te betwijfelen. Maar ik zie al vaker vreemde verschillen in tijd tussen aanvraag en levering bij Vodafone. Lijkt soms wel regiogebonden..

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
Barre73 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:24:
Bellen is niet gratis maar wel naar een normaal nummer. Of ken jij alleen het 0900 nummer?

En er staat toch dat je ook een email kan sturen?
Maar daar krijg je lang niet altijd een antwoord op(helaas).
Heb dit al meerdere keren meegemaakt.

• eymey
E-mail naar providers werkt ook in mijn ervaring inderdaad voor geen meter.

KPN spant overigens te kroon. Het lijkt wel alsof je alleen maar antwoord krijgt van mensen bij een extern bedrijf. Ze kunnen iig niets en vragen je dan uiteindelijk alsnog om te bellen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• LED-Maniak
HoppyF schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:08:
[...]

Er zit verschil in het nieuw plaatsen van een FTU met Draytek of het verwijderen van de actieve Genexis maar of dit nu een noemenswaardig tijdverschil is betwijfel ik.
Misschien gaat het om 15 minuten of minder.
Dit rechtvaardigt geen verschil in leveren van dagen of zelfs weken.
Ja, wel dus.

Vodafone heeft mij gemeld dat hierdoor eerst Reggefiber langskomt om de genexis te verwijderen en FTU te plaatsen en daarna Guidion om nieuwe modem in werking te stellen.

14e zou ik ingepland staan maar tot op heden heb ik nog niets gehoord.

[ Voor 5% gewijzigd door LED-Maniak op 11-06-2014 09:52 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• arjan.n
Guidion kan prima die Genexis verwijderen.
Bij mijn hebben ze dat ook gedaan.
Omdat Guidion met lokale installateurs werken durft de persoon die het bij jouw doet dit zelf misschien niet aan.

Technisch gezien kan je het zelf ook doen, alleen mag dit niet.
Niet meer dan wat klik werk.
Overigens word alleen het binnenwerk uit het modem er uitgehaald en word de glasvezel kabel door gekoppeld
De verbinding werkt meteen.
Hij logt even in op de website van Vodafone meld de aansluiting gereed en klaar.
Binnen 15 minuten klaar.
Eventueel daarna sluit hij een pc, tv en telefoon aan.
Als dit niet nodig is zoals bij mij dan is hij binnen 20 minuten weer weg.

[ Voor 40% gewijzigd door arjan.n op 11-06-2014 12:13 ]

• HoppyF
arjan.n schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:03:
Guidion kan prima die Genexis verwijderen.
Bij mijn hebben ze dat ook gedaan.
Omdat Guidion met lokale installateurs werken durft de persoon die het bij jouw doet dit zelf misschien niet aan.

Technisch gezien kan je het zelf ook doen, alleen mag dit niet.
Niet meer dan wat klik werk.
Overigens word alleen het binnenwerk uit het modem er uitgehaald en word de glasvezel kabel door gekoppeld
De verbinding werkt meteen.
Hij logt even in op de website van Vodafone meld de aansluiting gereed en klaar.
Binnen 15 minuten klaar.
Eventueel daarna sluit hij een pc, tv en telefoon aan.
Als dit niet nodig is zoals bij mij dan is hij binnen 20 minuten weer weg.
Dit lijkt me ook de juiste gang van zaken.
Reggefiber is volgens mij alleen nodig bij een nieuw glasvezelproject waar dus eerst nog de glasvezel vanaf de straat je huis in moet komen.
Als de FTU echter al afgemonteerd is en al dan niet voorzien is van een actieve Genexis, kan de Guidion monteur de rest zelf uitvoeren.

• Rubman

Rubman

HoppyF schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:19:
[...]

Dit lijkt me ook de juiste gang van zaken.
Reggefiber is volgens mij alleen nodig bij een nieuw glasvezelproject waar dus eerst nog de glasvezel vanaf de straat je huis in moet komen.
Als de FTU echter al afgemonteerd is en al dan niet voorzien is van een actieve Genexis, kan de Guidion monteur de rest zelf uitvoeren.
Dat dacht ik dus ook, ik heb met Tweak zelf de huidige nog opnieuw moeten aansluiten omdat de monteur de helft vergeten was |:( |:( . Monteur gebeld dat het niet werkte en die had meteen door wat hij vergeten was, is echt kinderspel en was niet meer dan glasvezeltje omhoog prikken en hoppa we hadden verbinding.

• Barre73
Ik kan bevestigen dat er geen opdracht bij Reggefiber komt om de oude NT te verwijderen. Dat dient de Guidion monteur te doen. Zit ook in zijn opdracht van Vodafone. Het meenemen echter niet... Dus het is aan je oude provider wat ze er mee willen (ook al zeggen ze wel dat Guidion hem mee zal nemen)

• DaveD1109
Barre73 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:07:
Ik kan bevestigen dat er geen opdracht bij Reggefiber komt om de oude NT te verwijderen. Dat dient de Guidion monteur te doen. Zit ook in zijn opdracht van Vodafone. Het meenemen echter niet... Dus het is aan je oude provider wat ze er mee willen (ook al zeggen ze wel dat Guidion hem mee zal nemen)
Die neemt hem inderdaad niet mee. Ligt hier ook gewoon in de kast. Oude provider kraait er niet naar (ook vodafone) Leverde zo'n ding nog wat op?

DaveD

• LED-Maniak
Barre73 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:07:
Waarom laat Vodafone dan reggefiber thuis langskomen? Het is immers een werkende verbinding(via concepts dus wgdo nog)..

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 11-06-2014 20:57 ]

• Barre73
Dat zou kunnen als je nog een hele oude FTU had. Een packet front bijvoorbeeld.

• LED-Maniak
Ik heb dit dingetje hangen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2691/4327160597_e209305bf0_m.jpg

• Amelandbor
Rubman schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 08:40:
[...]

Toch gek dat iemand die 30 mei aanvraagt ruim 2 weken eerder aangesloten wordt dan iemand die een aanvraag doet voor overstap (in principe dus alleen meuk toesturen en 1 keer genexis vervangen) pas de 22ste over kan.

Toch maar weer even bellen dan of het niet eerder mogelijk is, want die belofte hadden ze wel gemaakt.
Gisteren werd ik gebeld naar aanleiding van een mail en die 7 juli is een indicatie maar staat nog lang niet vast.

• arjan.n
@ LED-Maniak
Bij deze Genexis word gewoon het binnenwerk er uit gehaald.
En die gele glasvezel patchkabel van 2 meter op aangesloten. (zit in de doos van Vodafone)
Dat is alles.

• LED-Maniak
arjan.n schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:04:
@ LED-Maniak
Bij deze Genexis word gewoon het binnenwerk er uit gehaald.
En die gele glasvezel patchkabel van 2 meter op aangesloten. (zit in de doos van Vodafone)
Dat is alles.
Nogmaals gebeld. Zonder iets te melden hebben ze de opleverdatum plots naar 26 Juli verzet! WTF is dat voor een "klantvriendelijkheid": 27-2 besteld, 'misschien' 26-7 oplevering.

Mij is weer verteld: de grondplaat van het modem/FTU moet vervangen worden voor een type dat aan het vodafone modem past.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32
Ik heb thuis een Panasonic VT60 tv, deze kan opnemen op USB.
De Amino (zonder opnamefunctie) zit aangesloten op mijn TV, ik vraag me nu af of ik programma's van de Amino kan opnemen. Vermoedelijk werk het niet zo eenvoudig als: programma kiezen en gaan.

De laatste tijd mist mijn vriendin door drukte en onregelmatig moeten werken tv programma's en terugkijken voor €0,99 of €1,49 vind ik te duur.

• Barre73
Waarom probeer je niet gewoon? Ik denk ook dat het niet werkt aangezien je TV feitelijk gewoon een monitor is met glasvezel. Maar anders weet je het niet.
Andere oplossing: eenmalig voor ca 75 euro een amino m540 op marktplaats kopen. Ben je ook klaar en kan je opnemen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:32
Ik heb geen externe schijf of usbstick bij de hand, als iemand kon zeggen of het werkte dan ging ik er even 1 ophalen. Eerlijk gezegd denk ik dat het alleen werkt wanneer je via een CI+ interface kijkt.

Nu zal ik niet veel opnemen maar was er even benieuwd naar.

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:03:
De Amino (zonder opnamefunctie) zit aangesloten op mijn TV, ik vraag me nu af of ik programma's van de Amino kan opnemen. Vermoedelijk werk het niet zo eenvoudig als: programma kiezen en gaan.

De laatste tijd mist mijn vriendin door drukte en onregelmatig moeten werken tv programma's en terugkijken voor €0,99 of €1,49 vind ik te duur.
Het opnemen van TV werkt vermoedelijk netzo als bij een Philips tv alleen via coax (DCB-C) en niet via HDMI.

• DaveD1109
Heb ik het hbo pakket erbij genomen kan je hbo on demand niet gebruiken! Die optie bestaat niet op de entone.

DaveD

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 19:30
Binnetie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:03:

kun je nu mooi voor 8 euro in de maand nlziet ofzo nemen

• Barre73
DaveD1109 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 18:17:
Heb ik het hbo pakket erbij genomen kan je hbo on demand niet gebruiken! Die optie bestaat niet op de entone.
Dat moet een foutje zijn. KS al gebeld?

• Barre73
LED-Maniak schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:32:
[...]

Nogmaals gebeld. Zonder iets te melden hebben ze de opleverdatum plots naar 26 Juli verzet! WTF is dat voor een "klantvriendelijkheid": 27-2 besteld, 'misschien' 26-7 oplevering.

Mij is weer verteld: de grondplaat van het modem/FTU moet vervangen worden voor een type dat aan het vodafone modem past.
Ik ga het morgen eens even checken. Snap er geen balletje van. Als je hier:
http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/
kijkt zie je gewoon hoe dat aangesloten wordt op precies dezelfde grondplaat (FTU). Dus dat kan prima.
Reggefiber vervangt echt niet gewoon FTU's omdat Vodafone graag een Draytek met een patchkabeltje wil gebruiken,.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12 22:21
Bij mij is onlangs Vodafone Thuis opgeleverd.. en 't lijkt allemaal te werken; echter krijg ik bij het TV kijken geen zenderinformatie en werkt de gids niet. Kan eigenlijk nergens wat informatie hierover vinden, weet iemand hier misschien of dit bekend is of een fix?
Harde reboot deed de truc

[ Voor 5% gewijzigd door DutX op 12-06-2014 21:58 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:25:
[...]

kijkt zie je gewoon hoe dat aangesloten wordt op precies dezelfde grondplaat (FTU). Dus dat kan prima.
Reggefiber vervangt echt niet gewoon FTU's omdat Vodafone graag een Draytek met een patchkabeltje wil gebruiken,.
Barre, weet jij de reden van VF om over te gaan naar de Draytek? Dit heeft toch niets te maken dat VF van het analoge signaal af wil? Haal analoogsignaal van de glasvezelkabel en alles blijft perfect werken toch? Of heb ik iets gemist?

• robkerkhof
  • Laatst online: 01-12-2021
Sinds 7 mei jl klant bij vodafone thuis nieuwe propositie. Daarvoor reeds een jaar via de oude propositie. In de oude situatie hadden wij ook RTL gemist. Bij de aanvraag van het nieuwe pakket stond dat dit eveneens in het nieuwe pakket. Op mijn entone heb ik echter uitzending gemist van de npo, SBS gemist, Veronica gemist en Net5 gemist. Ik mis dus RTL gemist. Ik heb reeds 2x contact gehad met KS en dit zou een storing zijn. Maandag weer gebeld met KS, krijg ik te horen dat RTL gemist niet op de entone wordt geleverd.

Zojuist nogmaals de website bekeken en daar staat als volgt:
Met Programma Gemist kun je gratis tot wel 10 dagen terug programma's ophalen van de publieke omroepen, SBS, Net5, Veronica, RTL Nieuws en Telekids.

Ik verwacht dus nog steeds RTL gemist. Heeft iemand met het nieuwe pakket hetzelfde probleem ?

• Mouki_9
ik kom er net achter dat er een limiet van 3 mobiele apparaten aanwezig is om op tablet of telefoon tv te kijken. Dit kan ik echter nergens vinden op de website van vodafone thuis. Iemand ervaring mee om meer dan 3 apparaten aan te melden? Ik hoef niet per se alles tegelijk in gebruik te hebben, maar erg irritant om elke keer klantnummer en pincode in te moeten toetsen........ Heb de vraag ook al via mail gestuurd net, maar ze zijn bij vodafone niet snel met reageren via mail.....

• Mouki_9
robkerkhof schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:45:
Sinds 7 mei jl klant bij vodafone thuis nieuwe propositie. Daarvoor reeds een jaar via de oude propositie. In de oude situatie hadden wij ook RTL gemist. Bij de aanvraag van het nieuwe pakket stond dat dit eveneens in het nieuwe pakket. Op mijn entone heb ik echter uitzending gemist van de npo, SBS gemist, Veronica gemist en Net5 gemist. Ik mis dus RTL gemist. Ik heb reeds 2x contact gehad met KS en dit zou een storing zijn. Maandag weer gebeld met KS, krijg ik te horen dat RTL gemist niet op de entone wordt geleverd.

Zojuist nogmaals de website bekeken en daar staat als volgt:
Met Programma Gemist kun je gratis tot wel 10 dagen terug programma's ophalen van de publieke omroepen, SBS, Net5, Veronica, RTL Nieuws en Telekids.

Ik verwacht dus nog steeds RTL gemist. Heeft iemand met het nieuwe pakket hetzelfde probleem ?
hier ook geen rtl gemist.......... sinds 3 juni bij vodafone (entone is wel heel beperkt qua instellingen)

• robkerkhof
  • Laatst online: 01-12-2021
Mouki_9 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:48:
[...]

hier ook geen rtl gemist.......... sinds 3 juni bij vodafone (entone is wel heel beperkt qua instellingen)
Ben ik volledig met je eens. Hoop dat vodafone e.e.a. Snel uitbreid en meer mogelijkheden ter beschikking stelt, zoals opnemen via de app, cloud opnemen

• LED-Maniak
Barre73 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:25:
[...]

Naar aanleiding van wat hier gezegd is heb ik ze dat dus ook gemeld maar ze blijven erbij dat reggefiber eerst moet langskomen.

Ik zit nu al een paar weken zonder internet omdat ze de datum maar bleven verschuiven(waar ik steeds achteraan moest bellen). Morgen bellen ze mij wederom terug om te zien of ze reggefiber niet eerder dan 26 juli kunnen langssturen. Ik mag toch hopen dat ze morgen een oplossing hebben want ik ga niet voor de 4e maand op rij wachten in onzekerheid. :/

• DaveD1109
robkerkhof schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:54:
[...]

Ben ik volledig met je eens. Hoop dat vodafone e.e.a. Snel uitbreid en meer mogelijkheden ter beschikking stelt, zoals opnemen via de app, cloud opnemen
En rtl gemist, hbo go, hbo on demand. Ze adverteren er nu mee en ik heb hbo er ook bijgenomen maar Vodafone kan dus kennelijk niet leveren wat ze verkopen. Echt te gek voor woorden dit! Moet eerlijk zeggen dat ik nu onderhand met alle opstart problemen erbij helemaal klaar met ze ben!

DaveD

• Rubman

Rubman

DaveD1109 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 07:28:
[...]

En rtl gemist, hbo go, hbo on demand. Ze adverteren er nu mee en ik heb hbo er ook bijgenomen maar Vodafone kan dus kennelijk niet leveren wat ze verkopen. Echt te gek voor woorden dit! Moet eerlijk zeggen dat ik nu onderhand met alle opstart problemen erbij helemaal klaar met ze ben!
Je kan ze gewoon aansprakelijk stellen voor misleidende reclame. Ze adverteren ermee en leveren het niet.
Flinke korting bedingen is dan wel zo makkelijk

• DaveD1109
Rubman schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:56:
[...]

Je kan ze gewoon aansprakelijk stellen voor misleidende reclame. Ze adverteren ermee en leveren het niet.
Flinke korting bedingen is dan wel zo makkelijk
Heb ze inmiddels al een stevige mail gestuurd! :)

DaveD

Verwijderd

In het licht van eerdere berichten over 'gratis' diensten als DVB-C is een recente uitspraak van de Hoge Raad wellicht interessant:
http://www.nu.nl/tech/380...elden-bij-abonnement.html

De essentie: "De provider stelde dat het abonnementsgeld alleen betaalde voor de kosten van bellen en sms'en, terwijl de telefoon gratis werd weggegeven.
De Hoge Raad bepaalde echter dat het abonnement wel degelijk ook voor de telefoon betaalt
"

Dus ook dingen die gratis zijn, zijn onderdeel van het de gesloten overeenkomst.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2014 14:46 ]

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:42:
In het licht van eerdere berichten over 'gratis' diensten als DVB-C is een recente uitspraak van de Hoge Raad wellicht interessant:
http://www.nu.nl/tech/380...elden-bij-abonnement.html

De essentie: "De provider stelde dat het abonnementsgeld alleen betaalde voor de kosten van bellen en sms'en, terwijl de telefoon gratis werd weggegeven.
De Hoge Raad bepaalde echter dat het abonnement wel degelijk ook voor de telefoon betaalt
"

Dus ook dingen die gratis zijn, zijn onderdeel van het de gesloten overeenkomst.
DVB-C is bij Vodafone Thuis nooit gratis geweest.
DVB-C heeft altijd deel uitgemaakt van het gehele pakket.
Vodafone heeft met het nieuwe pakket gekozen DVB-C niet meer te leveren maar dat wil nog niet zeggen dat je nu kunt afdwingen dat je in het nieuwe pakket ook DVB-C moet krijgen.

Je kunt ook geen korting krijgen omdat DVB-C niet meer in het nieuwe pakket zit.
De prijs van het nieuwe pakket is afgestemd op de diensten die nu geleverd worden niet op de diensten die in het verleden geleverd zijn. Een belangrijk verschil!

Verwijderd

Vodafone zegt in haar AV dat DVB-C wel 'gratis' is. Dat dat onzin is weet ik ook wel. de HR zegt nu (kort door de bocht) dat het geen lor uitmaakt of iets 'gratis' was of niet.
De uitspraak van de HR is van belang voor mensen die tegen hun zin overgezet worden. Wanneer je echter bij je volle verstand kiest voor de nieuwe propositie moet je ook niet mauwen. ;)

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 18:56
Bij mij werd 13 juni opgeleverd (7 april besteld, 25 juni gepland, werd plots vervroegd). Op myvodafonethuis geeft de status trouwens nog steeds aan dat oplevering 25 juni gepland staat.
De Guidion monteur had een uurtje vertraging door pech, kan altijd gebeuren. Hij werkte erg netjes en was niet gehaast; erg tevreden daarover.

Ik had geen zin voor het IP-TV signaal een Ethernetkabel te (laten) trekken, koos voor Ethernet over coax.
Heb dus de nog bestaande coax gebruikt door aan beide uiteinden daarvan een Corinex CXC-HD200 te hangen (duosetje 90 euro bij Reichelt, werkt meteen. Er is echter ook uitgebreide configuratie van de als bridge opererende toestelletjes mogelijk).

We hebben het basiszenderpakket ('Start') icm de Kamai Entone 510b (FokusOn 3.9.8, firmware 2.4.39.2-etv-vma).
De TV-beelden waren minder sprankelend dan bij UPC, maar dat viel op te lossen met de beeldinstellingen op de TV. Daarnaast veel meer zenders in HD dan bij ons UPC pakket.

Ondertiteling -stond via UPC zowat altijd aan bij ons bij BBC1 en 2- schijnt te ontbreken, ongelooflijk onhandig en totaal onverwacht. Aangenomen dat dit een manco in de software betreft en als zodanig aangemeld (kost 45ct per gesprek, niet 10ct/min zoals in de meegeleverde papieren staat); word ik volgend week over teruggebeld.
Subs zaten er bij UPC altijd in, kon op mijn Humax 5100c zelfs 2 soorten kiezen! Dat is toch wel een dealbreaker bij ons, weinig zin om daar een heel jaar tegenaan te moeten hikken.
Via de Teletekstpagina 888 op bv Ned1 krijg je wel ondertitels, maar het paginanummer blijft dan continu in beeld en de letters zijn extreem slecht leesbaar.
(Zet je teletekst trouwens uit en meteen weer aan, begint ie weer bij de 1e pagina.) Bovendien zendt de BBC sinds 2012 geen teletekst meer mee (ik kon daar wel teletekst inschakelen, maar idd geen pagina kiezen).
Zenders sorteren? Niet gevonden. Zenders op lijstpositienummer kiezen? Lijkt niet te kunnen, je moet bv direct 902 kiezen voor AT5 of erheen scrollen via de Guide functie.

Ik had in het voortraject meermalen gevraagd of ik de eigen hardware kon blijven gebruiken en dat kon.
Nu de Draytek niet volledig als bridge kan worden geconfigureerd, voel ik me wel een beetje bedonderd. Goed dat ik de aanschaf van een nieuwe router had uitgesteld, anders had ik Vodafone nu afgezegd.
Heb nu een Zywall USG20 over, die moet dan maar verkocht.

Draadloos blijft via mijn losse access point, WiFi in de Draytek heb ik uitgezet.

Echt teleurstellend dat allerlei settings in de Draytek onbereikbaar zijn, omdat ik alleen over een gekortwiekt 'user' account beschik.
Kon daardoor bv niet zien welke poort voor VoIP door Vodafone werd gebruikt (bleek uiteraard de default 5060 waardoor mijn ATA mijn eigen VoIPaccount niet kon registreren).
Kan geen syslog instellen en SSL toegang heb ik volgens mij ook niet.

• ultrapreventive
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:00:
Vodafone zegt in haar AV dat DVB-C wel 'gratis' is. Dat dat onzin is weet ik ook wel. de HR zegt nu (kort door de bocht) dat het geen lor uitmaakt of iets 'gratis' was of niet.
De uitspraak van de HR is van belang voor mensen die tegen hun zin overgezet worden. Wanneer je echter bij je volle verstand kiest voor de nieuwe propositie moet je ook niet mauwen. ;)
Bij sommigen is eea wel bekend, maar ik vind het goed dat je het onder de aandacht brengt. _/-\o_

• HoppyF
ultrapreventive schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:13:
Bij mij werd 13 juni opgeleverd (7 april besteld, 25 juni gepland, werd plots vervroegd). Op myvodafonethuis geeft de status trouwens nog steeds aan dat oplevering 25 juni gepland staat.
De Guidion monteur had een uurtje vertraging door pech, kan altijd gebeuren. Hij werkte erg netjes en was niet gehaast; erg tevreden daarover.

Ik had geen zin voor het IP-TV signaal een Ethernetkabel te (laten) trekken, koos voor Ethernet over coax.
Heb dus de nog bestaande coax gebruikt door aan beide uiteinden daarvan een Corinex CXC-HD200 te hangen (duosetje 90 euro bij Reichelt, werkt meteen. Er is echter ook uitgebreide configuratie van de als bridge opererende toestelletjes mogelijk).

We hebben het basiszenderpakket ('Start') icm de Kamai Entone 510b (FokusOn 3.9.8, firmware 2.4.39.2-etv-vma).
De TV-beelden waren minder sprankelend dan bij UPC, maar dat viel op te lossen met de beeldinstellingen op de TV. Daarnaast veel meer zenders in HD dan bij ons UPC pakket.

Ondertiteling -stond via UPC zowat altijd aan bij ons bij BBC1 en 2- schijnt te ontbreken, ongelooflijk onhandig en totaal onverwacht. Aangenomen dat dit een manco in de software betreft en als zodanig aangemeld (kost 45ct per gesprek, niet 10ct/min zoals in de meegeleverde papieren staat); word ik volgend week over teruggebeld.
Subs zaten er bij UPC altijd in, kon op mijn Humax 5100c zelfs 2 soorten kiezen! Dat is toch wel een dealbreaker bij ons, weinig zin om daar een heel jaar tegenaan te moeten hikken.
Via de Teletekstpagina 888 op bv Ned1 krijg je wel ondertitels, maar het paginanummer blijft dan continu in beeld en de letters zijn extreem slecht leesbaar.
(Zet je teletekst trouwens uit en meteen weer aan, begint ie weer bij de 1e pagina.) Bovendien zendt de BBC sinds 2012 geen teletekst meer mee (ik kon daar wel teletekst inschakelen, maar idd geen pagina kiezen).
Zenders sorteren? Niet gevonden. Zenders op lijstpositienummer kiezen? Lijkt niet te kunnen, je moet bv direct 902 kiezen voor AT5 of erheen scrollen via de Guide functie.

Ik had in het voortraject meermalen gevraagd of ik de eigen hardware kon blijven gebruiken en dat kon.
Nu de Draytek niet volledig als bridge kan worden geconfigureerd, voel ik me wel een beetje bedonderd. Goed dat ik de aanschaf van een nieuwe router had uitgesteld, anders had ik Vodafone nu afgezegd.

Draadloos blijft via mijn losse access point, WiFi in de Draytek heb ik uitgezet.

Echt teleurstellend dat allerlei settings in de Draytek onbereikbaar zijn, omdat ik alleen over een gekortwiekt 'user' account beschik.
Kon daardoor bv niet zien welke poort voor VoIP door Vodafone werd gebruikt (bleek uiteraard de default 5060 waardoor mijn ATA mijn eigen VoIPaccount niet kon registreren).
Dat laatste vind ik wel verontrustend.
Ik heb hier meer gelezen dat mensen problemen hebben met het configureren van de Draytek.
Het moet niet zo zijn dat je hiermee tegen beperkingen aanloopt, dat was voorheen niet zo met het oude pakket en ik verwacht dat dit nu ook niet zo is.
Ik wil ook mijn eigen router en eventueel nog een tweede router blijven gebruiken.

• LED-Maniak
Zit er iemand van vodafone hier op het forum?

Zoals jullie mogelijk eerder hebben gelezen blijft Vodafone de datum verschuiven:
Originele planning: 8 weken na aangaan overeenkomst
Tweede datum: 16 Juni
Vandaag gebeld door guidion: ze konden ná 22 Juli langskomen. Niet mee akkoord gegaan en Vodafone gebeld: Volgens de meneer wordt ik niet eerder dan 12 augustus aangesloten en staat dit al maanden zo in het systeem. Is Vodafone mij dus constant dingen aan het voorhouden en gewoon aan het liegen?!

Dit begint werkelijk belachelijk te worden.. |:(

• eymey
ultrapreventive schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 12:13:

Wat betreft het ontbreken van subs en dergelijke: Ik ben bang dat je hier ernstig in teleurgesteld gaat worden (als je via KPN aangesloten bent tenminste, in Glasoperator gebied weet ik het niet).

Het ontbreken van zaken als subs maar ook originele audio talen (cartoon network, etc.) heb je aan KPN te danken.

• DaveD1109
LED-Maniak schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:44:

Zoals jullie mogelijk eerder hebben gelezen blijft Vodafone de datum verschuiven:
Originele planning: 8 weken na aangaan overeenkomst
Tweede datum: 16 Juni
Vandaag gebeld door guidion: ze konden ná 22 Juli langskomen. Niet mee akkoord gegaan en Vodafone gebeld: Volgens de meneer wordt ik niet eerder dan 12 augustus aangesloten en staat dit al maanden zo in het systeem. Is Vodafone mij dus constant dingen aan het voorhouden en gewoon aan het liegen?!

Heb je het pakket wel al in huis? Als dat zo is dan kan guidion veel eerder komen. Staat ook in de mail die je gehad hebt. Je moet ze dan bellen en aangeven dat je het pakket al hebt.

DaveD

• DaveD1109
Barre73 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 20:14:
[...]

Dat moet een foutje zijn. KS al gebeld?
Had ze gemaild hierover en gelijk ook aangegeven dat rtl nieuws en telekids niet terug te kijken zijn. Dit staat namelijk wel bij mijn pakket vermeld op hun site. Vandaag werd ik netjes gebeld door de ks en het een en ander met hen doorgenomen en hij heeft de software opnieuw laten pushen naar mijn modem??? . Uiteraard was dit zonder het gewenste resultaat. Ik heb bij hem aangegeven het belachelijk te vinden dat zij aangeven iets te kunnen leveren en dat dit dus totaal niet klopt. Heb ook gezegd dat ik dus geen €10 extra ga betalen voor een hbo pakket wat niet volledig geleverd wordt omdat hbo on demand en hbo go dus ontbreken. De medewerker kon niets anders dan mij gelijk geven en gaat het verder doorzetten. Wordt nu binnen 5 werkdagen terug gebeld omtrent een gepaste oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door DaveD1109 op 14-06-2014 17:51 ]

DaveD

• ultrapreventive
eymey schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:28:
Wat betreft het ontbreken van subs en dergelijke: Ik ben bang dat je hier ernstig in teleurgesteld gaat worden (als je via KPN aangesloten bent tenminste, in Glasoperator gebied weet ik het niet).

Het ontbreken van zaken als subs maar ook originele audio talen (cartoon network, etc.) heb je aan KPN te danken.
Zal wel kpn wezen gok ik (pcgebied 1095).
Zou ik dan het TV gedeelte van mijn 3-in-1 pakket kunnen afstoten (houd ik UPC, want nog niet opgezegd) of kan dat pas na 12md? Of bedoelen ze met maandelijks aanpasbaar alleen de extra opties die je kunt nemen?

• Kangodo
Nee, het tv gedeelte kun je ook nu al afstoten.
Je contract is voor minimaal 50 mbit internet.

Bedenk dan wel dat je de 10 euro "drie in één" korting verliest en dat de monteur niet gratis is ;)

• ultrapreventive
Kangodo schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:58:
Nee, het tv gedeelte kun je ook nu al afstoten.
Je contract is voor minimaal 50 mbit internet.

Bedenk dan wel dat je de 10 euro "drie in één" korting verliest en dat de monteur niet gratis is ;)
Bedankt, Kangodo!
Ja, van dat 10tje wist ik, dat slik ik dan, maar waar is de monteur voor? Ik kan de TV-boel toch opsturen en de TV-dienst wordt dan remote uitgezet?

(Vraag me trouwens af of ontbinding obv non-conformiteit niet tot de mogelijkheden behoort... Weet echter niet of ik dat pad überhaupt wel in wil, ben in principe immers tevreden met de internettoegang)

Vergeten te vragen aan experts hier: de monteur beklaagde zich over de ontbrekende stofkap op mijn Genexis (100% zeker nooit gehad, ik heb werkelijk ieder schroefje en afgeknipt draadeindje in de meterkast gelaten), die moet ik zelf regelen nadat de netbeheerder het Genexis binnenwerk verzoekt op te kunnen halen.

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
DaveD1109 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:29:
[...]

Heb je het pakket wel al in huis? Als dat zo is dan kan guidion veel eerder komen. Staat ook in de mail die je gehad hebt. Je moet ze dan bellen en aangeven dat je het pakket al hebt.
Wanneer ontvang je het pakket ongeveer? Hoeveel dagen voor de afspraak?

• DaveD1109
Doofus schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 18:15:
[...]

Wanneer ontvang je het pakket ongeveer? Hoeveel dagen voor de afspraak?
Dat verschilt. Ik had hem ongeveer 10 dagen van te voren. Mijn schoonouders daarintegen 3 weken!

DaveD

• LED-Maniak
DaveD1109 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:29:
[...]

Nee, ik heb nog geen pakket in huis.

Guidion belde vandaag dus voor een afspraak wat ik heb afgewezen omdat dit eind Juli pas zou zijn.

• HoppyF
LED-Maniak schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:56:
[...]

Nee, ik heb nog geen pakket in huis.

Guidion belde vandaag dus voor een afspraak wat ik heb afgewezen omdat dit eind Juli pas zou zijn.
Er klopt iets echt niet bij de afspraken die ze met je maken.
De Guidion monteur moet twee weken voor de installatie datum bellen om een afspraak te maken.
Als je vandaag gebeld bent ivm een afspraak 22 juli kan dat dus niet.
Een dagje verschil zeuren we niet over maar weken verschil is opmerkelijk.
Nog vreemder is dat je oorspronkelijke installatie datum zomaar verschoven is, heb je Guidion naar de reden gevraagd? Het kan zijn dat zij weten waar het probleem zit ook al is Vodafone de opdrachtgever.

• LED-Maniak
Probleem zit volgens Vodafone en Guidion bij Reggefiber. Eerder dan 22 Juli zou de lijn niet kunnen worden omgebouwd en toen Guidion mij heeft doorverbonden met Vodafone omdat ik dit weigerde, zei de man aan de telefoon doodleuk dat in het systeem staat dat ik pas effectief rond 12 Augustus zal worden aangesloten en dat dit al sinds Februari intern bekend zou zijn.

Ze blijven erbij: Reggefiber moet de bodemplaat in huis vervangen.

[ Voor 16% gewijzigd door LED-Maniak op 14-06-2014 20:08 ]

• HoppyF
LED-Maniak schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:05:
Probleem zit volgens Vodafone en Guidion bij Reggefiber. Eerder dan 22 Juli zou de lijn niet kunnen worden omgebouwd en toen Guidion mij heeft doorverbonden met Vodafone omdat ik dit weigerde, zei de man aan de telefoon doodleuk dat in het systeem staat dat ik pas effectief rond 12 Augustus zal worden aangesloten en dat dit al sinds Februari intern bekend zou zijn.

Ze blijven erbij: Reggefiber moet de bodemplaat in huis vervangen.
Een half jaar wachten op een aansluiting slaat nergens op vooral omdat je al een glasvezel in huis hebt liggen. Wellicht is er een probleem met verouderde apparatuur in de PoP maar dat is in een paar weken op te lossen kijkt me.
Men blijft je dus letterlijk en figuurlijk aan het lijntje houden!

• Replay256
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
elwin999 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:34:
ik heb afgelopen vrijdag nog even contact gehad met een vodafone medewerkster
zij zouden ook niet kunnen inloggen op admin deel :?
na wat aandringen zou ze het nog even navragen

Zoals telefonisch afgesproken, ontvangt u hierbij de mail met extra informatie over de bridgemodus van uw modem.

Wat kunt u doen?
Als u een factory reset (knopje op het modem) uitvoert, kunt u daarna als gebruikersnaam en wachtwoord 'user' invoeren. U kunt dan inloggen op het modem.
Met vriendelijke groet,
En iemand die de admin wachtwoord van de Draytek 2130 inmiddels weet?

• Barre73
ultrapreventive schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 17:55:
[...]
Zal wel kpn wezen gok ik (pcgebied 1095).
Zou ik dan het TV gedeelte van mijn 3-in-1 pakket kunnen afstoten (houd ik UPC, want nog niet opgezegd) of kan dat pas na 12md? Of bedoelen ze met maandelijks aanpasbaar alleen de extra opties die je kunt nemen?
Ik snap dat deel van die ATA en je eigen VOIP account nog niet. Die ATA sluit je toch gewoon aan op een internetpoort van de Draytek? Werkte bij mij in een keer zonder problemen. en zonder extra configuratie van mijn ATA. Die is bij mijn overstap van Concepts naar Vodafone gewoon overgeprikt naar 1 van de 2 Draytek poorten voor internet. En klaar.

Wat betreft het subs gedeelte: is hierboven al aangegeven. Ik ken jullie situatie niet maar wacht het nog even een paar maandjes af. KPN is druk bezig allerlei zaken aan te passen. Glasoperator signaal op je lijn verwacht ik dan weer niet nog in 2014 in Amsterdam. Andere plaatsen gaan daarbij voor. Vooral plaatsen waar de backboneleverancier snel de PoPs kan aansluiten.

En het aansluiten van een eigen router is natuurlijk prima mogelijk. En een groot deel van je routermogelijkheden heb je dan ook tot je beschikking. Alleen zie je dat je aangesloten apparaten niet extern kan benaderen. Dus als dat het probleem is... tja, dan kan je inderdaad niet verder.

• Mouki_9
Mouki_9 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:46:
ik kom er net achter dat er een limiet van 3 mobiele apparaten aanwezig is om op tablet of telefoon tv te kijken. Dit kan ik echter nergens vinden op de website van vodafone thuis. Iemand ervaring mee om meer dan 3 apparaten aan te melden? Ik hoef niet per se alles tegelijk in gebruik te hebben, maar erg irritant om elke keer klantnummer en pincode in te moeten toetsen........ Heb de vraag ook al via mail gestuurd net, maar ze zijn bij vodafone niet snel met reageren via mail.....
net reactie van vodafone gehad:
Beste meneer/mevrouw Man,

Naar aanleiding van uw vraag stuur ik u deze mail. U wilt weten hoeveel apparaten gekoppeld kunnen worden met onze TV box.

TV App
U kunt maximaal 3 apparaten koppelen per TV box. Mocht u meerdere TV boxen hebben kunt u meerdere apparaten koppelen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis Klantenservice

zucht..... ik heb maar 1 tv, zou betekenen dat ik een extra tv box moet huren om meer apparaten te kunnen gebruiken???? 8)7 8)7 8)7
heb hun ook dezelfde vraag gesteld. En het is niet eens zo dat ik al die apparaten tegelijk ga gebruiken, maar elke keer moet ik nu dus klantnummer plus code ingeven............ lekker gebruikersvriendelijk.......

• ultrapreventive
Barre73 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:02:
[...]

Ik snap dat deel van die ATA en je eigen VOIP account nog niet. Die ATA sluit je toch gewoon aan op een internetpoort van de Draytek? Werkte bij mij in een keer zonder problemen. en zonder extra configuratie van mijn ATA. Die is bij mijn overstap van Concepts naar Vodafone gewoon overgeprikt naar 1 van de 2 Draytek poorten voor internet. En klaar.
De ATA staat niet bij de Draytek in de buurt, maar hangt elders in het LAN. Waarom zou het eig. wel hebben gewerkt als ik hem aan die andere LANpoort van de Draytek had gehangen?
Zit Vodafone VoIP alleen geshared op die 1e LANpoort? Afijn, ik heb het opgelost.
Wat betreft het subs gedeelte: is hierboven al aangegeven. Ik ken jullie situatie niet maar wacht het nog even een paar maandjes af. KPN is druk bezig allerlei zaken aan te passen. Glasoperator signaal op je lijn verwacht ik dan weer niet nog in 2014 in Amsterdam. Andere plaatsen gaan daarbij voor. Vooral plaatsen waar de backboneleverancier snel de PoPs kan aansluiten.
Ik had eerder ooit gelezen over de 'aangepaste' kpn streams (door jou, hoppy, eymey of een andere expert geloof ik beschreven), maar ging er om 2 redenen vanuit dat dat hier niet van toepassing was:
1. ik veronderstelde dat de KS-medewerker dat dan wel had geweten, dat kpn de subs eraf had gesloopt; in plaats daarvan ging ie me uitleggen hoe je bij het subsmenu in de Entone 510 komt.
2. ik zag bv bij Ned1 een tekstballon-symbooltje met het cijfer 2 erin (zei de KS-medewerker niks, die symbooltjes; in de handleidingen van Vodafone en Entone vond ik ze niet). Dat was vlgs mij het teken dat er 2 audiokanalen moesten zijn; ik kreeg er maar 1. Kon me niet voorstellen dat kpn wel het audiokanaal eruitsloopt en het vlaggetje '2' liet staan.
Op beide punten heb ik blijkbaar iets te vlot geconcludeerd ;-)
Wachten? Ik heb jaren gewacht op een fatsoenlijke overstap. Moet maar es kijken of ik nog wat geduld heb. Als er geen tijdspad voor de klant is, wordt het weer zo vaag. ;)
En het aansluiten van een eigen router is natuurlijk prima mogelijk. En een groot deel van je routermogelijkheden heb je dan ook tot je beschikking. Alleen zie je dat je aangesloten apparaten niet extern kan benaderen. Dus als dat het probleem is... tja, dan kan je inderdaad niet verder.
Vind het zelf niet zo'n tja-geval eigenlijk, zo van ach nou ja jammer maar helaas.

Ik wil een WAN/LAN router gebruiken en dan beheer ik alles handmatig, net als ik dat bij Alice/Tele2 deed en eigenlijk al decennia doe.

Dat wist Vodafone op basis van mijn meermaals vragen terzake. Dan moet ik nu niet ineens de Draytek GUI boel zo verminkt aantreffen dat ik geeneens de pagina WAN mag bekijken.
Een backup maken kan niet -terwijl ik om maar es wat te noemen een aardig lijstje MAC/IP-koppelingen opnieuw mag invoeren als de stroom er eens af gaat. (Die invoer is sowieso al een hel bij Draytek, af en toe zie je de hele lijst spontaan verdubbelen. Ik dacht dan maar via SSL en de CLI, maar niks.
Dat foutje van die lijstverdubbeling zal wel in een firmware-update zijn opgelost, maar ja, die mag ik niet updaten, hè?)
Snap wel dat ze klanten als kleine kinderen zien, maar als ik een dergelijke benadering zocht, dan had ik wel een Xperiabox bij kpn gekozen of hoe zo'n kreng ook heet.
Vertel het je klant gewoon eerlijk: 'bij ons mag je net als bij kpn geen moer zelf instellen'. Dan kijk ik ff verder of er een andere provider is waar dat wel kan. Gewoon eerlijk wezen.

Edit: Snap denk ik obv je eerdere posts in april wat je met die semibridgefunctie bedoelt: PPPoE passthrough aan en eigen router aan LANpoort Draytek hangen. Wordt geen 100% bridge, maar ga het proberen. Geen idee waarom ong. 1e vraag vd monteur was of er svp geen router ergens tussen hing.

[ Voor 44% gewijzigd door ultrapreventive op 15-06-2014 00:20 ]

• Barre73
Maar het vreemde is (en dat kwam bij iemand anders hier ook al voor): Jij krijgt veel te weinig mogelijkheden te zien. Ik log ook gewoon in als user maar kan allerlei dingen dus wel gewoon zien en aanpassen. En nee, daarmee krijg ik em ook niet in een volledige Bridgemodus maar dat heb ik ook niet nodig. Sterker nog: Ik heb niets nodig van wat hier vaak geprobeerd wordt. Alleen een sterker Wifi signaal en dat heb ik inmiddels op dezelfde manier opgelost. Mijn TP link erachter gehangen voor alleen de Wifi. En die TP link ook nog eens in de woonkamer gezet via de UTP wandcontactdoos die ik daar toch al had zitten. Gaf me ook meteen een boost in het signaal in de tuin.

• ultrapreventive
Versieverschil?
Model : Vigor2130Vn
Firmware Version : GlasOperator_154.6
Build Date/Time : Tue Feb 11 18:20:39 CST 2014

Dus wel Glasoperator?!
Had deze pagina nog niet eerder bekeken 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door ultrapreventive op 15-06-2014 00:49 ]

• Kangodo
Ik vind het heel vreemd dat jullie verschillende dingen te zien krijgen.
Je zou toch denken dat iedere user dezelfde GUI te zien krijgt met dezelfde opties.
LED-Maniak schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 16:44:
Ja én nee ;)
Vodafone Thuis heeft nog geen webcare, wel zitten er mensen in hun pauzes, vrije dagen en avonden om mee te praten over zaken. Gewoon omdat ze het zelf interessant vinden!
Zij kunnen dus niet op individuele dingen ingaan, spreken niet voor Vodafone en ze moeten opletten met wat ze zeggen.
Daar moet ik je gelijk in geven, dat schuift steeds verder op :?

• LED-Maniak
Kangodo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 00:54:
[...]

Ja én nee ;)
Vodafone Thuis heeft nog geen webcare, wel zitten er mensen in hun pauzes, vrije dagen en avonden om mee te praten over zaken. Gewoon omdat ze het zelf interessant vinden!
Zij kunnen dus niet op individuele dingen ingaan, spreken niet voor Vodafone en ze moeten opletten met wat ze zeggen.
Snap ik. :)
Waar ik vooral naar op zoek ben is duidelijkheid. Maanden wacht je braaf op een aansluiting, om vervolgens niets te horen en je er constant zelf achteraan moet bellen. Dan krijg je uiteindelijk informatie, maar blijkt deze keer op keer niet correct te zijn. Gelukkig(en daar ben ik hem nu al eeuwig dankbaar voor) is er een behulpzaam persoon die mij wat duidelijkheid heeft kunnen verschaffen. Als het allemaal klopt wat hij zegt.. dan heeft Vodafone mij 3 maanden aan het lijntje gehouden zonder überhaupt iets met mijn bestelling te doen. Als dat inderdaad zo is, dan is Vodafone voor mij nu al een uiterst onbetrouwbare partij om zaken mee te doen(en of dat nu thuis is of web, dat geeft voor mij als consument geen verschil).

Ik heb door dit gestuntel een hoop ongemak, veroorzaakt door Vodafone, maar ik ben bang dat ze daar niet voor gaan compenseren.
[...]

Daar moet ik je gelijk in geven, dat schuift steeds verder op :?
Het meest frustrerende van het verhaal.. Zeg dan meteen waarom je niet direct kan aansluiten en plak er bij het plaatsen van de order direct 6 maanden aan vast.

Pagina: 1 ... 50 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.