Bij mij werd 13 juni opgeleverd (7 april besteld, 25 juni gepland, werd plots vervroegd). Op myvodafonethuis geeft de status trouwens nog steeds aan dat oplevering 25 juni gepland staat.
De Guidion monteur had een uurtje vertraging door pech, kan altijd gebeuren. Hij werkte erg netjes en was niet gehaast; erg tevreden daarover.
Ik had geen zin voor het IP-TV signaal een Ethernetkabel te (laten) trekken, koos voor Ethernet over coax.
Heb dus de nog bestaande coax gebruikt door aan beide uiteinden daarvan een Corinex CXC-HD200 te hangen (duosetje 90 euro bij
Reichelt, werkt meteen. Er is echter ook uitgebreide configuratie van de als bridge opererende toestelletjes mogelijk).
We hebben het basiszenderpakket ('Start') icm de Kamai Entone 510b (FokusOn 3.9.8, firmware 2.4.39.2-etv-vma).
De TV-beelden waren minder sprankelend dan bij UPC, maar dat viel op te lossen met de beeldinstellingen op de TV. Daarnaast veel meer zenders in HD dan bij ons UPC pakket.
Ondertiteling -stond via UPC zowat altijd aan bij ons bij BBC1 en 2- schijnt te ontbreken, ongelooflijk onhandig en totaal onverwacht. Aangenomen dat dit een manco in de software betreft en als zodanig aangemeld (kost 45ct per gesprek, niet 10ct/min zoals in de meegeleverde papieren staat); word ik volgend week over teruggebeld.
Subs zaten er bij UPC altijd in, kon op mijn Humax 5100c zelfs 2 soorten kiezen! Dat is toch wel een dealbreaker bij ons, weinig zin om daar een heel jaar tegenaan te moeten hikken.
Via de Teletekstpagina 888 op bv Ned1 krijg je wel ondertitels, maar het paginanummer blijft dan continu in beeld en de letters zijn extreem slecht leesbaar.
(Zet je teletekst trouwens uit en meteen weer aan, begint ie weer bij de 1e pagina.) Bovendien zendt de BBC sinds 2012 geen teletekst meer mee (ik kon daar wel teletekst inschakelen, maar idd geen pagina kiezen).
Zenders sorteren? Niet gevonden. Zenders op lijstpositienummer kiezen? Lijkt niet te kunnen, je moet bv direct 902 kiezen voor AT5 of erheen scrollen via de Guide functie.
Ik had in het voortraject meermalen gevraagd of ik de eigen hardware kon blijven gebruiken en dat kon.
Nu de Draytek niet volledig als bridge kan worden geconfigureerd, voel ik me wel een beetje bedonderd. Goed dat ik de aanschaf van een nieuwe router had uitgesteld, anders had ik Vodafone nu afgezegd.
Heb nu een Zywall USG20 over, die moet dan maar verkocht.
Draadloos blijft via mijn losse access point, WiFi in de Draytek heb ik uitgezet.
Echt teleurstellend dat allerlei settings in de Draytek onbereikbaar zijn, omdat ik alleen over een gekortwiekt 'user' account beschik.
Kon daardoor bv niet zien welke poort voor VoIP door Vodafone werd gebruikt (bleek uiteraard de default 5060 waardoor mijn ATA mijn eigen VoIPaccount niet kon registreren).
Kan geen syslog instellen en SSL toegang heb ik volgens mij ook niet.